Ja, want ze mikken gewoon op burgers, gewoon, omdat ze dat leuk vinden. Heeft ook niets te maken met het gedrag van de burgers, of dat men wapens opslaat in een ziekenhuis, of dat Hamas haar burgers opdraait een menselijk schild te vormen. Nope.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die telefoontjes en pamfletten zijn gewoon een zwak excuus om je niet druk te hoeven maken over burgerdoden. "Ja maar we hadden ze toch gewaarschuwd!!?!?! Ja uhh hadden ze maar in Jordanië ofzo moeten gaan wonen!"
Dat is geen speculatie, lees het handvest van Hamas maar eens.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:41 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ben van mening dat ook al konden ze gericht schieten op militaire doelen, dan nog zouden ze ook burgers proberen om te brengen. Maar dat is uiteraard speculatie.
quote:Mohammed is dood en zijn afstammelingen zijn alle vrouwen. Israël, jodendom en Joden hebben de islam en alle moslims uitgedaagd. Moge de lafaards nooit slapen.
quote:Het verlaten van de conflictcirkel met Israël is hoogverraad; vervloekt zij degene die dat doet.
quote:"De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."
Dat houdt dus ook in iedereen om zeep helpen.quote:″Israel will exist and will continue to exist until Islam will obliterate it, just as it obliterated others before it″
Iemand die zo'n stelling neemt in dit soort discussies kan natuurlijk aardig wat tegengas verwachten. Israëliërs zijn geen lieverdjes, Palestijnen ook niet. De een is ook niet ietsjepietsje liever dan de ander. Als we dat nou gezamenlijk als buitenstaander kunnen vaststellen, dan komen we al een heel eind.quote:
Weinig anders dan de orthodoxe groeperingen die naar groot-Israël streven.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:25 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat is geen speculatie, lees het handvest van Hamas maar eens.
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat houdt dus ook in iedereen om zeep helpen.
Afgezien van het feit dat zij niet daadwerkelijk raketten willekeurig op gaza schieten en palestijnen vermoorden.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weinig anders dan de orthodoxe groeperingen die naar groot-Israël streven.
Nee klopt, die hebben een heel staatsapparaat achter zich staan inclusief geavanceerd leger.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:32 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat zij niet daadwerkelijk raketten willekeurig op gaza schieten.
Je snapt dat je hiermee in feite zegt dat Hamas en de Israelische staat dezelfde motieven hebben, respectievelijk: de joden en de palestijnen uitroeien? Besef je hoe achterlijk dat klinkt?quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee klopt, die hebben een heel staatsapparaat achter zich staan inclusief geavanceerd leger.
Ik besef louter dat je een kei bent in je eigen visie projecteren op anderen. Vooral onvoorwaardelijk achter de staat Israël staan. Zal je hersenen en wereldbeeld goed doen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Je snapt dat je hiermee in feite zegt dat Hamas en de Israelische staat dezelfde motieven hebben, respectievelijk: de joden en de palestijnen uitroeien? Besef je hoe achterlijk dat klinkt?
Lekker ruggegraatloos aapje ben je, mis de nuance ook even.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik besef louter dat je een kei bent in je eigen visie projecteren op anderen.
Klopt, een vieze goyim.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Lekker ruggegraatloos aapje ben je
Grappig ook dat ik nergens zeg dat ik onvoorwaardelijk achter de staat Israel sta en dat jij daarmee jezelf schuldig maakt aan datgene waarvan je mij beschuldigt. Ironisch he..quote:
Je denkt dat ik niet even een spiegeltje voor hou? Maar goed, met jou over Israël discussiëren is net zo interessant als met een muur over Israël discussiëren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:38 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Grappig ook dat ik nergens zeg dat ik onvoorwaardelijk achter de staat Israel sta en dat jij daarmee jezelf schuldig maakt aan datgene waarvan je mij beschuldigt. Ironisch he..
Makkelijke manier om de eer aan jezelf te houden als het te ingewikkeld voor je wordt. Ik stel je voor wat lessen ''discussiëren voor beginners'' en ''het leren begrijpen van nuance voor beginners'' te volgen. Zal je goed doen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je denkt dat ik niet even een spiegeltje voor hou? Maar goed, met jou over Israël discussiëren is net zo interessant als met een muur over Israël discussiëren.
Dank voor de tip man. Maar je beseft dat ik als goy a.k.a. aapje slechts beperkte intellectuele capaciteiten heb.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:44 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Makkelijke manier om de eer aan jezelf te houden als het te ingewikkeld voor je wordt. Ik stel voor wat lessen ''discussiëren voor beginners'' en ''het leren begrijpen van nuance voor beginners'' te volgen. Zal je goed doen.
Misschien zul je wat meer lessen nodig hebben dan niet-sprinkhaanbrein-bezittende individuen, maar ik heb vertrouwen in je.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dank voor de tip man. Maar je beseft dat ik als goy a.k.a. aapje slechts beperkte intellectuele capaciteiten heb.
Iedereen die daar gehoor aan geeft is geen burger meer en mag een bom koppen, lijkt me.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:48 schreef Intrepidity het volgende:
Poster verspreid in Gaza door Hamas. 'nuff said..
[ afbeelding ]
Ja, maar daarna natuurlijk wel huilen dat de kwaadaardige joden onschuldige burgers doden. Wel in je slachtofferrol blijven.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Iedereen die daar gehoor aan geeft is geen burger meer en mag een bom koppen, lijkt me.
de klaagmuur?quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je denkt dat ik niet even een spiegeltje voor hou? Maar goed, met jou over Israël discussiëren is net zo interessant als met een muur over Israël discussiëren.
nee, dat staat er niet... totdat ze zich achter rotsen en bomen verstoppen staat er... das wat anders dan om zeep helpen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:25 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat is geen speculatie, lees het handvest van Hamas maar eens.
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat houdt dus ook in iedereen om zeep helpen.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee, dat staat er niet... totdat ze zich achter rotsen en bomen verstoppen staat er... das wat anders dan om zeep helpen.
Zie trouwens niet in waarom dat erger is dan vele Israëlische politici en een Geert Wilders die roepen dat alle Palestijnen maar naar Jordanië getransporteerd moeten worden.
quote:Het verlaten van de conflictcirkel met Israël is hoogverraad; vervloekt zij degene die dat doet.
quote:"De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."
''Achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'' lijkt mij vrij duidelijk.quote:″Israel will exist and will continue to exist until Islam will obliterate it, just as it obliterated others before it″
quote:Israël: offensief kan lang duren
woensdag 9 jul 2014, 12:31 (Update: 09-07-14, 13:34)
Het offensief tegen Hamas in de Gazastrook zal de komende dagen worden uitgebreid. Dat heeft minister Yaalon van Defensie aangekondigd.
"We doden terroristen van allerlei rangen, en deze operatie zal doorgaan en worden verhevigd", zei Yaalon. "Wat ons betreft, hoeft dit geen korte strijd te worden."
Vannacht heeft Israël in de Gazastrook meer dan 160 doelen gebombardeerd. Vanuit Gaza werden de afgelopen 24 uur 165 raketten afgeschoten richting Israël, zegt het leger. Vanochtend werden nog acht raketten onderschept.
Aan Palestijnse zijde zijn volgens Hamas deze week 35 mensen omgekomen en 200 mensen gewond geraakt. De meeste slachtoffers zouden burgers zijn. Het Israëlische leger noemt veel lagere aantallen.
Iron Dome
Palestijnse raketten kwamen zo ver als de steden Tel Aviv, Jeruzalem en Hadera. Die laatste stad ligt zo'n 50 kilometer ten noorden van Tel Aviv. Het Israëlische luchtafweersysteem, Iron Dome, heeft tientallen raketten onderschept. Er vielen aan Israëlische kant geen slachtoffers.
De raket die neerkwam bij Hadera zou een in Syrië geproduceerde M302-raket zijn. Dat zou blijken uit een eerste analyse van de overblijfselen van het projectiel. In maart onderschepte de Israëlische marine een Iraans schip dat met onder meer deze M302-raketten onderweg was naar Gaza.
Bemiddeling
Israël heeft 40.000 reservisten opgeroepen. Zij gaan taken overnemen van Israëlische militairen op de Westelijke Jordaanoever, zodat er mankracht vrijkomt voor een operatie bij Gaza.
De Egyptische president Sisi probeert te bemiddelen tussen de strijdende partijen, meldt de Israëlische krant Haaretz. Volgens de Palestijnse president Abbas staat Hamas niet onwelwillend tegenover een staakt-het-vuren. Een Egyptische diplomaat benadrukt dat er nog geen enkel zicht is op een overeenkomst.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 07:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Eh, nee... mensen met gezond verstand staan gewoon achter Israël. Of tenminste, die hebben niks op met dat volk dat juicht om aanslagen op burgerdoelen.
Maar diep in je hart weet je dat ook wel.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Feit is dat Hamas verantwoordelijk is voor veruit de meeste burgerslachtoffers. Of ze er nou op schieten of niet.
'zijn land'quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:58 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen die zichzelf en zijn land verdedigt zou ter plekke afgemaakt moeten worden. Bah.
Dan hebben Amerikanen ook geen bestaansrecht in Amerika, en dan moeten we allemaal maar terug migreren naar Afrika, want tsja, daar komen we toch vandaan uiteindelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:59 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Joden in Palestina hebben geen bestaansrecht, allemaal deporteren naar Amerika en Rusland waar ze echt vandaan komen aub!
De Israëlische burgers wonen, werken en leven gewoon in hun eigen land. Ze hebben toch het recht om dat in vrede te doen? Niemand vroeg om raketten op hun dak. En als er dan wel massa's raketten vallen en gewonden en doden onder de Israëlische bevolking is het raar dat de Israëlische staat retalieert en haar burgers beschermt?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
'zijn land'![]()
![]()
![]()
Israël heeft niks te zoeken daar, logisch dus dat ze nog enige weerstand krijgen.
T zou wel heel gek zijn als Palestina, ook dat kleine beetje wat ze nog proberen te doen tegen de onrechtvaardigheid ook niet meer zou doen.
Ik leef in de echte wereld.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:09 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
De Israëlische burgers wonen, werken en leven gewoon in hun eigen land. Ze hebben toch het recht om dat in vrede te doen? Niemand vroeg om raketten op hun dak. En als er dan wel massa's raketten vallen en gewonden en doden onder de Israëlische bevolking is raar dat Israël retalieert en hun burgers beschermt?
In welke vage wereld leef jij?
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:12 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik leef in de echte wereld.
Leef je echt in deze zionistische tunnelvisie van je? Dan hoop ik echt dat het nog goedkomt met je.
quote:Dodental in Gazastrook stijgt
Bij de Israëlische bombardementen en beschietingen op de dichtbevolkte Gazastrook zijn tot dusverre 36 doden gevallen, onder wie vijf jonge kinderen.
Bovendien zijn 260 mensen gewond geraakt. Dat meldt het Palestijnse persbureau SAFA woensdag.
De Israëlische strijdkrachten hebben meer dan veertig panden verwoest, meldde het persbureau, dat banden heeft met Hamas, de Palestijnse versie van de Moslimbroederschap die in het gebied sinds 2007 de leiding heeft.
De smalle strook wordt sinds 2007 belegerd door Israël. Er leven twee miljoen mensen onder erbarmelijke omstandigheden en vrijwel afgesneden van de buitenwereld. Het is met meer dan vijfduizend mensen per vierkante kilometer een van de dichtstbevolkte gebieden in de wereld.
In de buurt van Ramallah, op de Westelijke Jordaanoever, is het woensdag tot confrontaties tussen Palestijnse activisten en Israëlische soldaten gekomen. De Palestijnen protesteerden tegen de raketaanvallen op de Gazastrook.
'Grote zorgen'
Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken maakt zich "grote zorgen" over de escalatie van de strijd tussen Israël en Hamas.
"De escalatie van geweld in de afgelopen dagen maakt een politieke oplossing alleen maar moeilijker, terwijl alleen een politieke oplossing vrede kan brengen, daarover kan geen misverstand bestaan. Het is zaak de spiraal van geweld nu te doorbreken", schrijft hij woensdag op zijn Facebookpagina.
Volgens Timmermans moeten de raketbeschietingen uit Gaza stoppen en heeft Israël het recht zich daartegen te verdedigen.
"Nederland roept op tot kalmte en terughoudendheid." Hij betreurt de burgerslachtoffers in Gaza als gevolg van Israëlische beschietingen. In Gaza vielen zeker al 25 doden.
Mijn familie zijn deels Bukharian en zijn veelal geboren in Uzbekistan / Tjadikistan. Een ander groot deel komt uit Tunesie.de rest de jongere generatie is geboren is Israel.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:59 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Joden in Palestina hebben geen bestaansrecht, allemaal deporteren naar Amerika en Rusland waar ze echt vandaan komen aub!
De Islamitische Staat is daar al gepland voor de komende 50 jaar, Israël moet nog even op zijn beurt wachten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:17 schreef hafez1234 het volgende:
Dit wordt Israël in de toekomst.
[ afbeelding ]
Israël in de toekomst zal eerder een niet zichtbare plek zijn op de kaartquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:17 schreef hafez1234 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:17 schreef hafez1234 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat met dat haatgedrag van je? Kick je er op om andere mensen het licht in de ogen niet te gunnen? Wat is er mis met een tweestatenoplossing volgens jou?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Israël in de toekomst zal eerder een niet zichtbare plek zijn op de kaart
Laat maar joh, het is nutteloos. Dit soort mensen zijn zo geïndoctrineerd in hun Israël-haat dat het geen zin heeft om een redelijke, op feiten gestoelde, discussie te voeren met ze.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:20 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Wat is dat met dat haatgedrag van je? Kick je er op om andere mensen het licht in de ogen niet te gunnen? Wat is er mis met een tweestatenoplossing volgens jou?
Klopt, maar om dan maar 1 kant uit te roeien/van de kaart te vegen..quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:22 schreef UpsideDown het volgende:
De 'tweestatenoplossing' heeft zich de afgelopen decenia al bewezen als faalproject dacht ik zo.
Ja, omdat één van de partijen keer op keer het proces ondermijnde.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:22 schreef UpsideDown het volgende:
De 'tweestatenoplossing' heeft zich de afgelopen decenia al bewezen als faalproject dacht ik zo.
Fixed.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:23 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, omdat beide partijen keer op keer het proces ondermijnden.
Omdat ik in tegenstelling tot sommige Israel-haters hier vind dat ieder volk recht heeft op een eigen land.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:26 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom kunnen we niet gewoon een deal maken met China en Rusland? Rusland krijgt Oekraine en een deel van Iran, Israel kijgt het palestijne gebied en Jordanie, China krijgt Mongolie, de olie in Irak, Kuweit, Iran en Koerdistan verdelen we door 4 (vs, eu, chn, rus).
Dat is anders wel de oplossing die zich in de geschiedenis bewezen heeft bij conflictsituaties. Het moment van schoonvegen is even hard inderdaad, maar de jaren erna heb je veel profijt van de stabiele situatie die ontstaat.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:22 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Klopt, maar om dan maar 1 kant uit te roeien/van de kaart te vegen..
Er zijn betere oplossingen.
De tweede wereldoorlog was ook zo'n groot succes, enzo.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:27 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is anders wel de oplossing die zich in de geschiedenis bewezen heeft bij conflictsituaties. Het moment van schoonvegen is even hard inderdaad, maar de jaren erna heb je veel profijt van de stabiele situatie die ontstaat.
Als jij een voorstander bent op de voortzetting van segmentatie en conflicten binnen de mensheid, moet je dat vooral denken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:26 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Omdat ik in tegenstelling tot sommige Israel-haters hier vind dat ieder volk recht heeft op een eigen land.
Ben het er niet mee eens dat dat er toe leidt. De acceptatie dat een ander volk bestaat en soeverein is leidt juist tot begrip en betere samenwerking. Zie de EU. Dat begrip duurt een poos, maar dat kan prima. Overigens heeft 95% van de israelische joden en de israelische arabieren zich daar al lang bij neergelegd, maargoed. Het is de 5% die lastig doet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als jij een voorstander bent op de voortzetting van segmentatie en conflicten binnen de mensheid, moet je dat vooral denken.
Inderdaad, alle Duitsers uit Polen en Tsjechië deporteren was een rigoureuze actie, maar heeft met name Polen voor het eerst in de geschiedenis wel stabiliteit bozorgd. De Duitsers konden geen aanspraak meer maken op het gebied.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:27 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
De tweede wereldoorlog was ook zo'n groot succes, enzo.
Je kan het er niet mee oneens zijn omdat het er al heeft toegeleid.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:29 schreef Intrepidity het volgende:
Ben het er niet mee eens dat dat er toe leidt. De acceptatie dat een ander volk bestaat en soeverein is leidt juist tot begrip en betere samenwerking. Zie de EU. Dat begrip duurt een poos, maar dat kan prima. Overigens heeft 95% van de israelische joden en de israelische arabieren zich daar al lang bij neergelegd, maargoed. Het is de 5% die lastig doet.
Met talloze doden als gevolg ja. Er zijn betere oplossingen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je kan het er niet mee oneens zijn omdat het er al heeft toegeleid.
Ja, want iedereen is schuldig. Verlaag je niet tot het niveau van Hamas e.d. man..quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:37 schreef hafez1234 het volgende:
Israël moet niet onderhandelen met terroristen (Palestijnen). Ze moeten gewoon alles overnemen.
Feitelijk weten we nog niks. Dat persbureau, hm, ik weet niet of die betrouwbare cijfers gebruiken zal ik maar zeggen.quote:
Wat is een constructieve oplossing volgens jou, voor laten we zeggen de komende 50 jaar.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:37 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Met talloze doden als gevolg ja. Er zijn betere oplossingen.
Wat moet Israël met Jordanië?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:26 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom kunnen we niet gewoon een deal maken met China en Rusland? Rusland krijgt Oekraine en een deel van Iran, Israel kijgt het palestijne gebied en Jordanie, China krijgt Mongolie, de olie in Irak, Kuweit, Iran en Koerdistan verdelen we door 4 (vs, eu, chn, rus).
Ik hoop dat je een troll bent.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:37 schreef hafez1234 het volgende:
Israël moet niet onderhandelen met terroristen (Palestijnen). Ze moeten gewoon alles overnemen.
''Doden voorkomen'' is wat mij betreft niet de enige juiste ethiek. Zeker met oog op de toekomst kan het schenden er van eerder een heilzaam middel zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:37 schreef Intrepidity het volgende:
Met talloze doden als gevolg ja. Er zijn betere oplossingen.
Israel trekt zich terug uit nederzettingsgebieden en oost-jeruzalem, laat de palestijnen hun staat stichten, en zorg voor gezamelijk veiligheidstoezicht in gaza en de westelijke oever om terrorisme te bestrijden. laat beide kanten weten dat elke vorm van terrorisme hard bestraft wordt zoals het hoort.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:39 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wat is een constructieve oplossing volgens jou, voor laten we zeggen de komende 50 jaar.
Dergelijke reacties (zoals die van Hafez) verdienen een idiote respons.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:44 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat niemand daar nog niet aan gedacht heeft. Een paar extremisten opruimen door 10 miljoen mensen af te maken. Perfect! Zielig persoon.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:41 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Israel trekt zich terug uit nederzettingsgebieden en oost-jeruzalem, laat de palestijnen hun staat stichten, en zorg voor gezamelijk veiligheidstoezicht in gaza en de westelijke oever om terrorisme te bestrijden. laat beide kanten weten dat elke vorm van terrorisme hard bestraft wordt zoals het hoort.
Je moet beseffen dat het overgrote deel van de israelische joden en arabieren gewoon in vrede leeft. Haifa is een zeer gemengde stad bijvoorbeeld. Jood doet boodschappen bij Arabier, Arabier werkt in Joodse fabriek, etctera. Kan allemaal prima. Het zijn de extremisten die het verpesten. Als ze daar samen achter gaan staan heb je het grootste werk gedaan.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:34 schreef samthegreat5 het volgende:
Camp David talks van 2000:
Ehud Barak, toenmalig premier van Israel zegt toe:
- Einde van bezetting van en evacuatie van Gaza
- Evacuatie van ten minste 90 % van de West Bank
- Opheffen van de meeste nederzettingen
- Het erkennen van een onafhankelijke Palestijnse staat
- Jerusalem opdelen
Arafat had elk voorstel afgewezen. Wat gebeurder er kort daarna op 27 september? Bomaanslag met een Israëlische dode in het gebied dat Barak had toegezegd te evacueren.
Waarom? Nutteloos bloedvergieten. Waarom? De Palestijnen hadden alles kunnen hebben zonder bloedvergieten, maar dat wilden ze niet.
Nee. Idiote reacties verdienen een respons die wel doordacht is. "Hij is stom dus dan doe ik dat ook"quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dergelijke reacties (zoals die van Hafez) verdienen een idiote respons.
Weet ik veel, zonnebaden?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:40 schreef Karrs het volgende:
Wat moet Israël met Jordanië?
En de Arabieren doppen hun eigen boontjes maar.
Diezelfde grenzen die Israel overschrijdt door nederzettingen te bouwen? Goh..quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:47 schreef hafez1234 het volgende:
Als je met terroristen onderhandelt dan verlies je altijd. Kijk maar nu. De grenzen op dit moment zijn door de Arabieren en Israël jaren geleden vastgesteld. En nu willen ze tegen de afspraken in weer terrein winnen op Israël. Als Israël nu weer een deal maakt, gaan de Arabieren over 10 jaar weer huilen om meer terrein.
Dat is echter niet alles....quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef samthegreat5 het volgende:
Waarom? Nutteloos bloedvergieten. Waarom? De Palestijnen hadden alles kunnen hebben zonder bloedvergieten, maar dat wilden ze niet.
Waar bouwen ze nederzetting? Op Jordanië? Of op Israël?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:49 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Diezelfde grenzen die Israel overschrijdt door nederzettingen te bouwen? Goh..
Wat is dat toch met mensen hier die oogkleppen ophebben.
Alles wat ze wilden. Misschien niet alles wat jij wilt, maar wat jij vind dat boeit niemand een kloot.quote:
Buiten de afgesproken grenzen van de westelijke over.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:49 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Waar bouwen ze nederzetting? Op Jordanië? Of op Israël?
Precies. Wat wil je nog meer SadPanda, dat ze alle Israëlische joden op een transport zetten naar de plekken in Europa en het Oosten waar ze oorspronkelijk vandaan komen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:50 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Alles wat ze wilden. Misschien niet alles wat jij wilt, maar wat jij vind dat boeit niemand een kloot.
Israël mag doen wat ze willen binnen hun grenzen. Boeit niet wat de Arabieren vinden.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:50 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Buiten de afgesproken grenzen van de westelijke over.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:50 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Alles wat ze wilden. Misschien niet alles wat jij wilt, maar wat jij vind dat boeit niemand een kloot.
Als het alles was wat ze wilden hadden ze het geaccepteerd. Dit is alles wat ze willen:quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:51 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Precies. Wat wil je nog meer SadPanda, dat ze alle Israëlische joden op een transport zetten naar de plekken in Europa en het Oosten waar ze oorspronkelijk vandaan komen?
Klopt. Echter ligt de westelijke oever niet binnen hun grenzen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:52 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Israël mag doen wat ze willen binnen hun grenzen. Boeit niet wat de Arabieren vinden.
Israël erkent dat niet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:52 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Klopt. Echter ligt de westelijke oever niet binnen hun grenzen.
Met die mooie right of return clausule waardoor de arabieren in de staat zo'n meerderheid zouden krijgen dat Israel eigenlijk niet meer zou bestaan. Geen wonder dat ze 'm niet accepteerden. Dat is niet realistisch.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
Als het alles was wat ze wilden hadden ze het geaccepteerd. Dit is alles wat ze willen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_Peace_Initiative
En dat erkent de rest van de wereld dan weer niet. Dat maakt het niemandsland at best. Als ik morgen proclameer dat Duitsland bij Nederland hoort mag ik er ook niet ineens doen wat ik wil.quote:
Wat is er mis mee als er een meerderheid Arabier is in Israël? Het blijft gewoon een seculiere staat.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:54 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Met die mooie right of return clausule waardoor de arabieren in de staat zo'n meerderheid zouden krijgen dat Israel eigenlijk niet meer zou bestaan. Geen wonder dat ze 'm niet accepteerden. Dat is niet realistisch.
Erkenning van de rest van de wereld is misschien leuk, maar nutteloos. Wat wel belangrijk is, is wie effectief gezag heeft in een gebied. Dat is Israël.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:55 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En dat erkent de rest van de wereld dan weer niet. Dat maakt het niemandsland at best. Als ik morgen proclameer dat Duitsland bij Nederland hoort mag ik er ook niet ineens doen wat ik wil.
Dat is een verkapte 1-staat-oplossing.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is er mis mee als er een meerderheid Arabier is in Israël? Het blijft gewoon een seculiere staat.
Ja, maar wat is er mis mee?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:56 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat is een verkapte 1-staat-oplossing.
Dat Arabieren en specifieker Moslims er een handje van hebben om minderheden te onderdrukken, zelfs binnen hun eigen volk.quote:
Leg uit?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:58 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat Arabieren en specifieker Moslims er een handje van hebben om minderheden te onderdrukken, zelfs binnen hun eigen volk.
Misschien moeten jij en SadPanda eens vriendjes worden. Beiden oogkleppen op en blind voor alles wat buiten je eigen wereldje valt.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:56 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Erkenning van de rest van de wereld is misschien leuk, maar nutteloos. Wat wel belangrijk is, is wie effectief gezag heeft in een gebied. Dat is Israël.
Je hebt het over jezelf.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:00 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Misschien moeten jij en SadPanda eens vriendjes worden. Beiden oogkleppen op en blind voor alles wat buiten je eigen wereldje valt.
Seculiere arabische staten bestaan slechts een paar jaar. Daarna waait er een jihad-windje doorheen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Leg uit?
De staat Israël blijft gewoon seculier en niemand gaat dus onderdrukt worden.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:59 schreef hafez1234 het volgende:
Vijf doden terroristen. Mooi.
Bedankt Israël dat je terroristen aanpakt die het Westen kapot willen maken.![]()
![]()
![]()
Er wordt bij het accepteren van dat voorstel gewoon afgesproken dat Israël seculier blijft.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:00 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Seculiere arabische staten bestaan slechts een paar jaar. Daarna waait er een jihad-windje doorheen.
Ik zou het een kans willen geven persoonlijk, maar het zou me niet verbazen als dat slecht afloopt voor de joodse bevolking, laat ik het zo zeggen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er wordt bij het accepteren van dat voorstel gewoon afgesproken dat Israël seculier blijft.
Maar 44.45% van de Palestijnen stemde op Hamas en van diegene die er op stemmen is dat voornamelijk omdat er maar niks verandert en Fatah corrupt is, niet vanwege het islamisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |