Dan grijpen andere landen in.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:05 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik zou het een kans willen geven persoonlijk, maar het zou me niet verbazen als dat slecht afloopt voor de joodse bevolking, laat ik het zo zeggen.
Zijn de joden de oorspronkelijke bewoners?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:07 schreef Intrepidity het volgende:
Het Joodse volk komt daar oorspronkelijk vandaan, en er hebben al duizenden jaren onafgebroken Joden gewoond in die regio. Volgens jouw argument moeten ze terug naar waar ze vandaan kwamen. Doen ze dat, is het weer niet goed
In een wereld waar de militaire operaties van Israël niet leiden tot een einde aan raketaanvallen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:10 schreef samthegreat5 het volgende:
De Israëlische burgers wonen, werken en leven gewoon in hun eigen land. Ze hebben toch het recht om dat in vrede te doen? Niemand vroeg om raketten op hun dak. En als er dan wel massa's raketten vallen en gewonden en doden onder de Israëlische bevolking is het raar dat de Israëlische staat retalieert en haar burgers beschermt?
In welke vage wereld leef jij?
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:21 schreef LelijKnap het volgende:
Liever de joden dan moslims, de eerste groep doer veel minder aan het vermenigvuldigen dan de tweede - en een vermindering van relimongolen is een van de voorwaarde voor een meer verenigde planeet.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:26 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom kunnen we niet gewoon een deal maken met China en Rusland? Rusland krijgt Oekraine en een deel van Iran, Israel kijgt het palestijne gebied en Jordanie, China krijgt Mongolie, de olie in Irak, Kuweit, Iran en Koerdistan verdelen we door 4 (vs, eu, chn, rus).
Samen met de Palestijnen, ja.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:11 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zijn de joden de oorspronkelijke bewoners?
Dan verander je niets en blijf je de terreur over en weer van Gaza en Israël behouden. Gaza is het grote probleem, het is berijkbaar via zee en via Egypte en kan zo van alles importeren. Gaza is eveneens meer een broeinest voor extremisten dan Westerlijk Jordanië.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:41 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Israel trekt zich terug uit nederzettingsgebieden en oost-jeruzalem, laat de palestijnen hun staat stichten, en zorg voor gezamelijk veiligheidstoezicht in gaza en de westelijke oever om terrorisme te bestrijden. laat beide kanten weten dat elke vorm van terrorisme hard bestraft wordt zoals het hoort.
Je moet beseffen dat het overgrote deel van de israelische joden en arabieren gewoon in vrede leeft. Haifa is een zeer gemengde stad bijvoorbeeld. Jood doet boodschappen bij Arabier, Arabier werkt in Joodse fabriek, etctera. Kan allemaal prima. Het zijn de extremisten die het verpesten. Als ze daar samen achter gaan staan heb je het grootste werk gedaan.
Het probleem is dat het conflict de terreur voedt en de terreur het conflict voedt. Die cirkel doorbreken zou genoeg zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan verander je niets en blijf je de terreur over en weer van Gaza en Israël behouden. Gaza is het grote probleem, het is berijkbaar via zee en via Egypte en kan zo van alles importeren. Gaza is eveneens meer een broeinest voor extremisten dan Westerlijk Jordanië.
Een constructieve oplossing is:
- Alle bewoners van de Gazastrook deporteren naar de westkant van de Jordaan en Gaza door Israël laten annexeren.
- Alle Joodse nederzettingen op westkant van de Jordaan weghalen en een volwaardige Palastijnse staat oprichten.
Beide partijen willen dit niet, dus zal het conflict gewoon doormodderen zoals het al jaren doet.
Jij en ik als niet slachtoffer kunnen dat, maar daar heeft iedereen wel een kennis of familielid verloren aan dit conflict. Die cirkel doorbreken zonder iets te veranderen is onmogelijk geworden. Het is makkelijk praten over vrede sluiten als je vanaf de zijlijn toekijkt en niet direct betrokken bent.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:16 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het probleem is dat het conflict de terreur voedt en de terreur het conflict voedt. Die cirkel doorbreken zou genoeg zijn.
Ik ook, en vele kenissen en familie met mij. Ik kijk niet vanaf de zijlijn toe. Ik en iedereen die ik daar ken geloven nog steeds in een goede oplossing. Pas als je jezelf ervoor sluit is het niet meer mogelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Jij en ik als niet slachtoffer kunnen dat, maar daar heeft iedereen wel een kennis of familielid verloren aan dit conflict.
Oké blijf lekker geloven, maar dan niet miepen als de zoveelste raket uit Gaza of Israël doden maakt. Als je niet bereid bent tot constructieve maatregelen, zal je ook de komende jaren de gevolgen van dat beleid moeten aanvaarden.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:24 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik ook, en vele kenissen en familie met mij. Ik kijk niet vanaf de zijlijn toe. Ik en iedereen die ik daar ken geloven nog steeds in een goede oplossing. Pas als je jezelf ervoor sluit is het niet meer mogelijk.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:30 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Oké blijf lekker geloven, maar dan niet miepen als de zoveelste raket uit Gaza of Israël doden maakt. Als je niet bereid bent tot constructieve maatregelen, zal je ook de komende jaren de gevolgen van dat beleid moeten aanvaarden.
Niet constructief genoeg?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:41 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Israel trekt zich terug uit nederzettingsgebieden en oost-jeruzalem, laat de palestijnen hun staat stichten, en zorg voor gezamelijk veiligheidstoezicht in gaza en de westelijke oever om terrorisme te bestrijden. laat beide kanten weten dat elke vorm van terrorisme hard bestraft wordt zoals het hoort.
Je moet beseffen dat het overgrote deel van de israelische joden en arabieren gewoon in vrede leeft. Haifa is een zeer gemengde stad bijvoorbeeld. Jood doet boodschappen bij Arabier, Arabier werkt in Joodse fabriek, etctera. Kan allemaal prima. Het zijn de extremisten die het verpesten. Als ze daar samen achter gaan staan heb je het grootste werk gedaan.
Wat is er niet constructief aan de Palestijnen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:30 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Oké blijf lekker geloven, maar dan niet miepen als de zoveelste raket uit Gaza of Israël doden maakt. Als je niet bereid bent tot constructieve maatregelen, zal je ook de komende jaren de gevolgen van dat beleid moeten aanvaarden.
Nee.quote:
Denken dat mijn naïef idealisme niet het meest geniale plan dat ooit bedacht is heeft voortgebrachtquote:
Want? Er bestaan talloze exclaves in de wereld. Die vormen geen groot probleem.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee.
Ten eerste: Hoe wil je een staat stichten uit 2 lossen stukken land, dat werkt niet. Een Palastijnse staat moet bestaan uit een aaneengelsoten gebied zoals vrijwel elke andere staat in de wereld.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:59 schreef hafez1234 het volgende:
Vijf doden terroristen. Mooi.
Bedankt Israël dat je terroristen aanpakt die het Westen kapot willen maken.![]()
![]()
![]()
Exclaves en enclaves vormen aardig grote problemen. En conflicten op zichzelf.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:42 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Want? Er bestaan talloze exclaves in de wereld. Die vormen geen groot probleem.
Het is een slechte basis om een toch al fragiele staat te gaan stichten, het is voor een regering lastig om twee gescheiden stukken land te runnen, zowel bestuurlijk als logistiek. Daarnaast werk je verdeeldheid tussen Gaza en de Westerlijke Jordaan in de hand omdat er geen directe verbinding is tussen de twee delen. Verder zie punt 2.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:42 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Want? Er bestaan talloze exclaves in de wereld. Die vormen geen groot probleem.
Alrightquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:32 schreef Karrs het volgende:
Ik heb het berichtje wat aangepast; het dekte niet de lading van wat ik wou zeggen.
Verder heb je gelijk hoor!
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 09-07-2014 om 18:06:44The current score between Israel and Palestine:Israel: 250 Air Strikes & no causalitiesPalestine: 140 rockets & 38 dead & 165 wounded reageer retweet
Burgers die getraind zijn om naar schuilkelders te gaan vs. burgers die geindoctrineerd zijn om een menselijk schild te vormen. Tsja. En je kunt het Israel ook niet kwalijk nemen dat ze beter kunnen mikken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:07 schreef SadPanda het volgende:
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 09-07-2014 om 18:06:44The current score between Israel and Palestine:Israel: 250 Air Strikes & no causalitiesPalestine: 140 rockets & 38 dead & 165 wounded reageer retweet
Bron?quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:31 schreef Intrepidity het volgende:
Burgers die getraind zijn om naar schuilkelders te gaan vs. burgers die geindoctrineerd zijn om een menselijk schild te vormen.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bron?
En hoe kom je er bij dat ze nu menselijke schilden vormen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |