quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Verder is hij gek op zijn juf en hij is heel attent naar haar ook: 'Heb je een nieuwe t-shirt? Je hebt niet veel witte kleren he? Staat je goed hoor!'![]()
Kleine charmeur!
Jan geeft iig niet meer over, daar ben ik al blij mee. Vanmorgen om half zeven wakker, beiden niet te genieten (toe aan vakantie!). Jan vanmorgen op moeten halen van school omdat hij zich niet lekker voelde, toen ik bij het hek stond wilde meneer weer blijven en z'n gekregen zakje chips nuttigen .. ja dat gaat niet door meneer als ik je moet komen halen haha. enfin, ze liggen beide sinds zes uur wegens oververmoeidheid en verder zijn ze wel redelijk opgeknapt maar nog flink dreinerigquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:48 schreef Moonah het volgende:
[..]![]()
Wat schattig!!!
Appelsap, de tip van BE vind ik wel een goede, bij die aarsmadeninvasie... Blegh...
Groof, sterkte met afwachten. Als je zíet dat je kind is afgevallen dan is het best veel lijkt me.
DJMO, hoe is het met de zieke mannen?
Hm mja snap wat je bedoelt idd. Maar toch die combi van in lengte gegroeid zijn en uiteindelijk per saldo 1 kg afgevallen, dat toont dus wel veel meer/duidelijker dan bij alleen afvallen en stilstaande groei.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, ik denk dat ze tussendoor wel gewoon zwaarder is geweest hoor, want ik vond haar niet mager (dun is ze altijd, maar niet mager) de laatste maanden. Ze zal wel 22 kilo geweest zijn ofzo. De vorige officiele meting was ze 20 kilo en nu dus 19. Zo bedoel ik het. Ik vermoed dat ze de afgelopen week meer dan een kilo kwijt is in elk geval.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Anders fietst je dochter zelf even naar de winkel om den hoepel te kopen van de centjes die ze voor haar rapport kreeg. Wtf. Stop de tijd ofzo?
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Anders fietst je dochter zelf even naar de winkel om den hoepel te kopen van de centjes die ze voor haar rapport kreeg. Wtf. Stop de tijd ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben best een trotse mama.Maar idd... stop de tijd!
Mama van Lars & Femke
Grappig, onze kleuters schelen volgens mij maar een paar dagen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb aanstaande woensdag een 10 minuten gesprekje over L die inmiddels 2,5 maand op school zit. Ik ben zo benieuwd wat de juf te vertellen heeft. L vertelt zelf eigenlijk nooit iets over school. We moeten echt uit haar trekken wat ze die dag gedaan heeft. Ik hoop echt dat de juf gaat vertellen dat L het goed doet en dat ze ook goed meedoet in de klas. Ik vind het nu al een beetje spannend.
Ik zou het echt leuk vinden als L een rapport mee naar huis krijgt. Dan kan ze centjes gaan ophalen bij de opa's.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:19 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Grappig, onze kleuters schelen volgens mij maar een paar dagen.
Ik ben donderdag geweest. Ze werken bij ons met Kijk rapportage en ze hadden al een eerste 'rapport'.
Ik vind het nu vooral grappig om het enorme verschil tussen mijn twee oudste meiden te zien. Allebei blij, slim, leuk en lief maar zoooo anders.
Dat doen we hier (nog) niet. Maar ik vond het echt leuk haar er zo in te herkennen. Ze scoort een 5,5 (jaar) op zelfbeeld. Zo typisch M.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik zou het echt leuk vinden als L een rapport mee naar huis krijgt. Dan kan ze centjes gaan ophalen bij de opa's.Ik vond dat vroeger altijd echt enorm leuk.
Mooi!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 16:29 schreef appelsap het volgende:
Bedankt voor de tip nog BE, wij hadden dat ook bedacht en jouw uitleg bevestigde dat. We hebben de afgelopen dagen 2 pillen per dag ingenomen en dat 3 dagen achter elkaar. En dan over 14 dagen weer (vanaf de eerste dag). We lijken er nu vanaf te zijn, afkloppen!!!
Mijn oudste zit nu 2 maanden op dalton, ook zij moet gewoon echt even het systeem door hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2014 22:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mag ik even ego posten? Ik ben zo trots.![]()
Wij hadden vandaag na 3 maanden basisschool een 10 minuten gesprekje. We kregen te horen dat L enorm goed in de groep ligt. Ze speelt met kindjes uit groep 1, maar ook met kindjes uit groep 2, met jongens en meisjes en andere kindjes willen ook graag met haar spelen. Voortaan weet ik dus dat als L. weer eens thuiskomt en zegt: "ik heb met niemand gespeeld", het waarschijnlijk allemaal wel meevalt. Het was zo'n pak van mijn hart.
Alleen het plannen (Dalton onderwijs) gaat nog niet zo goed, maar de juf gaf aan dat ze hier pas echt mee gaan beginnen als kindjes echt in groep 1 zitten. Verdere ontwikkeling was helemaal goed, dus we gaan met een gerust hart echt beginnen aan groep 1 na de zomervakantie.
Wat ik heel leuk vond, de juf zei letterlijk: "L is het zonnetje van de klas." En ik heb een rapport van mezelf als kleuter en daar staat datzelfde zinnetje in.Ik vind het zo bijzonder.
Ja dat is imho toch heel logisch. Ik vind het best al een behoorlijke verantwoordelijkheid voor zulke kleintjes. Maar oefening baart kunst en vanaf groep 1 wordt er ook echt op gelet en wordt het gestimuleerd, dus het komt vast goed.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijn oudste zit nu 2 maanden op dalton, ook zij moet gewoon echt even het systeem door hebben.
Ze begint na de vakantie in groep 3 ( hier dus wel). Het systeem komt vanzelf wel goed.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja dat is imho toch heel logisch. Ik vind het best al een behoorlijke verantwoordelijkheid voor zulke kleintjes. Maar oefening baart kunst en vanaf groep 1 wordt er ook echt op gelet en wordt het gestimuleerd, dus het komt vast goed.
Ik heb het verhaal maar gedeeltelijk meegekregen, maar wat fijn dat ze op deze school wel naar groep 3 mag.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze begint na de vakantie in groep 3 ( hier dus wel). Het systeem komt vanzelf wel goed.
Het is vrij simpel, qua stof werkt ze al met groep 3 stof en sociaal / emotioneel hoort ze niet nog eens in groep 2 thuis ook. De vorige school kon haar gewoon niet hanteren en vond dat ze met het getoonde gedrag niet naar groep 3 kon.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik heb het verhaal maar gedeeltelijk meegekregen, maar wat fijn dat ze op deze school wel naar groep 3 mag.
Ja wel hebben een goede keuze gemaakt. Het gaat gewoon heel fijn hier. Rust, veel rust. Kleine klas, veel vrijheid. Precies wat goed is voor de dama.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:16 schreef livelink het volgende:
Je nieuwe baan en de daarbij behorende verhuizing heeft op meerdere fronten goed uitgepakt, Ticootje. Ik vind het zo fijn voor haar, het moet toch heerlijk zijn om wat meer begrepen te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lars studeert momenteel voor zeehond trouwens.. Jee, wat een naar hoestje. Het houdt hem ook de halve nacht wakker, zo sneu...Mama van Lars & Femke
+1quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:03 schreef Ticootje het volgende:
Ja leuk voor de niet werkende moeders die daar allemaal wel tijd voor hebben. Ik snap alleen het commentaar inderdaad niet zo dat ze dan ff moeten zeiken over de mensen die wel moeten werken. Ieder zn ding. Zij worden blijkbaar gelukkig van thuis zijn bij de kinderen en zich nuttig maken op school, ik niet. En daar voel ik me dan ook niet schuldig over.
Dat dus ook.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, het gezeik van de wél werkende ouders dat de uitjes niet doorgaan omdat de níet werkende ouders ook niet op komen draven. Daar word ik niet goed van.
Of dat school 873 dingen verzint die alleen met ouderhulp lukken. Verzin dan wat anders.
Dit dus. Ik ontvang wel mailtjes maar kom maar eens per week op school en daar is de intekenlijst. Meestal is dan alles al geregeld. Jammer maar helaas.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:00 schreef Ticootje het volgende:
Ja, maar stuur dan ff een mailtje ofzo dan weet ik dat het er staat. Ik kom eigenlijk niet op school he?
Als je niet op school/in de klas komt kan je ook niet zien dat het er staat, helemaal mee eens. En dan zou een mail misschien voor de ouders die wel willen best handig zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:00 schreef Ticootje het volgende:
Ja, maar stuur dan ff een mailtje ofzo dan weet ik dat het er staat. Ik kom eigenlijk niet op school he?
Lol, als ze de uurtjes voor luizenpluizen los zou opnemen ze ze misschien ook 1 dag kwijt zijn over een jaar gezienquote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:00 schreef -Spring het volgende:
*knip*
Maar daar was ze het niet mee eens. Want dan kon nou eenmaal niet. Daar had ze als werkende moeder geen tijd voor.
mwhehe dat ja.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:15 schreef Ticootje het volgende:
Oh nee. Ik zou ook zeker niet intekenen voor een schoolreis. Ik vind kinderen namelijk helemaal niet leuk, zeker geen grote groepen. Ik vind eigenlijk alleen mijn eigen kinderen leuk.
Ik liep wel de avond 4 daagse mee. Alle dagen.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:06 schreef DJMO het volgende:
Schoolreisjes zijn ook aan mij niet besteed, gewoon omdat ik niet van grote menigtes houd. Ik ben afgelopen zaterdag met m'n ex en de kinderen naar de efteling geweest, en zelfs dat vond ik al druk
och, we kunnen prima samen door één deur heen, en onze verstandhouding is sinds de scheiding honderd keer dan het wasquote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]dat zou ik gewoon sowieso niet doen.
Ik ben het komend jaar. Ben erg benieuwd hoe ik het ga vinden. van onderlinge haat en nijd is bij ons gelukkig geen sprake. Of ik mis het, dat kan ook.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:09 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben dit jaar klassenouder geweest samen met een andere moeder. Volgend jaar mag iemand anders die enige taak op zich nemen
Overigens kijk ik altijd of ik kan meehelpen en ben ik best bereid om te schuiven met mijn werk indien nodig. Maar schoolreisjes bedank ik vriendelijk voor en de ouderraad zou me graag hebben, maar ook dat hou ik nog even af.
Dat zijn nog eens haalbare doelstellingenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
L heeft vandaag haar portfolio mee naar huis gekregen. En daarin zat een verslagje van een coachingsgesprek tussen L en de juf.Zo grappig om te lezen hoe L alles beleefd op school. En op de vraag wat ze nog wilde leren op school zei ze: "Hinkelen".
Geen onderlinge haat en nijd hier, denk ik... Maar het zou me niets verbazen als ik dat inderdaad ook finaal misquote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik ben het komend jaar. Ben erg benieuwd hoe ik het ga vinden. van onderlinge haat en nijd is bij ons gelukkig geen sprake. Of ik mis het, dat kan ook.
10 jaar moeder ook!quote:Op maandag 14 juli 2014 08:44 schreef Sjeen het volgende:
Dankjewel!
Ik vind het nog best moeilijk te bevatten. Gewoon al tien jaar
Df, wij hebben best wat hotwheels en alles kan eigenlijk aan elkaar. Wil strakseven voor je opzoeken wat wij hebben, mocht je dat willen?quote:Op maandag 14 juli 2014 12:25 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
10 jaar moeder ook!
Ik vind de 7 jaar die eraan komt al heel wat..
Iemand hier toevallig ervaring met hotwheels banen? Zijn die een beetje uit te breiden en goed op te bouwen? Chris wil graag zo'n racebaan, maar vraag me af of je niet meer betaald voor de naam dan voor zo'n stuk plastic
Of nog tips voor een ander merk? Eens kijken of Darda nog bestaat..
het is niet zo dat ze hem verbieden om te spelen, ze houden alleen een oogje in het zeil dat hij inderdaad voldoende drinkt, en dat ze in geval van nood de juiste maatregelen kunnen nemen. Ik vind het redelijk onverantwoord om de organisatie juist niet op te hoogte te stellen. just my 2 cents.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:26 schreef mefke79 het volgende:
De leiding zijn in dit geval ouders van vriendjes. Ik ga het wel met hen bespreken maar ik ga niets zeggen tegen de organisatie, zo erg is het niet, als hij maar blijft drinken. En daar mogen ze dan best wat van zeggen tegen hem, maar hij moet gewoon kunnen spelen.
Hij is geen diabeet, dat zou je anders vinden, maar als je ouders en zus 'met een medische achtergrond' over suikerdippen en druivensuiker beginnen vind je dat de normaalste zaak van de wereld en moet er ook meteen 'gehandeld' worden.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:01 schreef mefke79 het volgende:
Tja daar denken we dan anders over. De leiding van vrijdag is verpleegkundige, die houdt een oogje in het zeil. Hij is geen diabeet he, dat zou ik anders vinden. Ik ga er vanuit dat het goed komt. Morgen en donderdag zijn maar halve dagen en donderdag ben ik er zelf bij, dus dan komt het sowieso goed.
+1quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hij is geen diabeet, dat zou je anders vinden, maar als je ouders en zus 'met een medische achtergrond' over suikerdippen en druivensuiker beginnen vind je dat de normaalste zaak van de wereld en moet er ook meteen 'gehandeld' worden.
Maar een leiding (of dat nou ouders of juffen zijn) vragen even een oogje in het zeil te houden is niet nodig?
En de volgende keer hier weer melden hoe heftig het wel niet is dat hij zo snel al ontregeld raakt...
Amenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hij is geen diabeet, dat zou je anders vinden, maar als je ouders en zus 'met een medische achtergrond' over suikerdippen en druivensuiker beginnen vind je dat de normaalste zaak van de wereld en moet er ook meteen 'gehandeld' worden.
Maar een leiding (of dat nou ouders of juffen zijn) vragen even een oogje in het zeil te houden is niet nodig?
En de volgende keer hier weer melden hoe heftig het wel niet is dat hij zo snel al ontregeld raakt...
Gewoon beetje aandachttrekkerij op een forum dus. Helemaal jouw feestje.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:40 schreef mefke79 het volgende:
Ik ga me niet verdedigen voor een keuze die ik met mijn volle verstand en in overleg met zijn arts maak. En natuurlijk, dit is een discussieforum. Ik was het even vergeten.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:40 schreef mefke79 het volgende:
Ik ga me niet verdedigen voor een keuze die ik met mijn volle verstand en in overleg met zijn arts maak waarmee ik mogelijk mijn kind mee in gevaar breng .. . En natuurlijk, dit is een discussieforum. Ik was het even vergeten.
als je al overleg hebt met een arts, wat heb je hier dan nog te zoeken???quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:40 schreef mefke79 het volgende:
Ik ga me niet verdedigen voor een keuze die ik met mijn volle verstand en in overleg met zijn arts maak. En natuurlijk, dit is een discussieforum. Ik was het even vergeten.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:32 schreef Kleurdoos het volgende:
gebashed worden door DJMO, daar kom ik even voor terug :'D
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:33 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ja. Ga jij ff lekker preken over keuzes die je kind in gevaar kunnen brengen.
was je weg dan?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:32 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik verkijk me daar vaak op. Zo rond het eten dat ze echt stierlijk vervelend kunnen zijn, terwijl als ik er gewoon aan denk dat ze alledrie rond een uur of 4 even een cracker met smeerkaas krijgen ik veel minder gezeik heb.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:47 schreef debuurvrouw het volgende:
En zo kan het wel weer.
En Mefke, dit is inderdaad een discussieforum. Persoonlijk zou ik dit willen weten als leiding. De oplossing is immers heel eenvoudig. Verder niks geen stigma.
Mijnes hebben niks met bloedsuikers maar worden echt naar en vervelend van te weinig eten. Daar maakte ik wel melding van.kleine moeite en fijner voor iedereen.
Leiding is op de hoogte. Klaar.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:01 schreef mefke79 het volgende:
Tja daar denken we dan anders over. De leiding van vrijdag is verpleegkundige, die houdt een oogje in het zeil. Hij is geen diabeet he, dat zou ik anders vinden. Ik ga er vanuit dat het goed komt. Morgen en donderdag zijn maar halve dagen en donderdag ben ik er zelf bij, dus dan komt het sowieso goed.
Wie dan?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
[..]top dat jullie zo reageren. ik had niet anders verwacht, ik heb m'n fouten gemaakt en ervan geleerd. dat kan ik niet van sommige andere ouders zeggen.
+1quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:32 schreef Kleurdoos het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zojuist moest ik er weer aan denken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:41 schreef renzell het volgende:
Moonah; jongetjes zijn zooooooooooooo leuk!!!
Denk je eens in; je zoontje met kaplaarsjes in de modder, met takjes en steentjes in de tuin, in zijn zelfgemaakte boomhut, als clowntje met carnaval, fikkie stokend in de achtertuin, denk aan stoere tuinbroekjes, kikkers en wormen in je keuken, drumstellen, brommers, voetbal, voetbal en nog eens voetbal.......![]()
Ja, ik hou echt van jongetjes!!!
![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:27 schreef Moonah het volgende:
Gheghe, in lang vervlogen tijden (nl toen ik de 20-weken-echo kreeg) was ik erg overdonderd door het nieuws dat we een jongen zouden krijgen. Renzel postte toen een heel lief bericht:
[..]
En zojuist moest ik er weer aan denken.
Mijn zoon (7 inmiddels) zat vanavond uilenballen uit te pluizen (YUK).
Roept hij ineens: "Mama!!!! Er kruipt zelfs nog een wormpje uit!!!!"
Whaha drie keer raden wat er hier in de diepvries van oma ligt, klaar om uitgeplozen te worden.....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:27 schreef Moonah het volgende:
Gheghe, in lang vervlogen tijden (nl toen ik de 20-weken-echo kreeg) was ik erg overdonderd door het nieuws dat we een jongen zouden krijgen. Renzel postte toen een heel lief bericht:
[..]
En zojuist moest ik er weer aan denken.
Mijn zoon (7 inmiddels) zat vanavond uilenballen uit te pluizen (YUK).
Roept hij ineens: "Mama!!!! Er kruipt zelfs nog een wormpje uit!!!!"
Ik heb er gewoon 1 die dat smerig vindquote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:09 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Whaha drie keer raden wat er hier in de diepvries van oma ligt, klaar om uitgeplozen te worden.....
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:28 schreef PM-girl het volgende:
[..]En dat ze in volle overtuiging hun spierballetjes komen showen!
Getver...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:09 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Whaha drie keer raden wat er hier in de diepvries van oma ligt, klaar om uitgeplozen te worden.....
Gheghe!quote:Op zondag 27 juli 2014 18:32 schreef miss_sly het volgende:
Zo grappig, want dan lopen we in een Franse supermarkt waar ze dus geen mens verstaat, en dan zegt ze: kom mama, dan praten we Frans, dan verstaat niemand ons![]()
Niks mis met het uiten van haar Brabantse roots toch?quote:En ze heeft zich een hele echte, hele zachte G aangemeten deze vakantieB antwoordt haar nu constant met een heel erg duidelijke harde G, haha, want een rasecht Amsterdammertje met een zachte G is volgens hem onmogelijk
Mijn oudste zei toen ze een jaar of 7 was en voor het eerst in (bewust) Frankrijk kwam "Mama, je hoeft niet zo raar te praten hoor". "Oh nee, hoe moet ik dan praten?" "Nou gewoon...... Engels."quote:Op zondag 27 juli 2014 18:32 schreef miss_sly het volgende:
Zo grappig, want dan lopen we in een Franse supermarkt waar ze dus geen mens verstaat, en dan zegt ze: kom mama, dan praten we Frans, dan verstaat niemand ons![]()
Nee hoor! Vind ik zeker geen brug te ver!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:32 schreef Shandaly het volgende:
Zo omschreven klinkt het bijna als mishandeling/verwaarlozing... Misschien aan de bel trekken bij officiële instanties? Of is dat weer een brug te ver?
Wat sneu voor zo'n meiske...
Als ze gewend is om met picto's te werken misschien wel. Anders heeft het weinig zin als in die zin, dan bestaat de kans dat ze dat niet snapt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:19 schreef simmu het volgende:
nou, ik vind het wel een brug te ver om een melding te maken op basis van vermoedens en gevoelens. aan het kind kan ik niks vragen, die kan amper verstaanbaar praten. dat ik dan van mening ben dat je die niet als een 10 jarige moet behandelen en domweg naar buiten stuurt (context: klein dorp) is een oordeel mijnerzijds.
laten we het er op houden dat er daar een complexe situatie is, waar ik zeker niet alles van weet. ik probeer open in contact te blijven met de moeder.
zou een grote pictogram zichtbaar vanaf buiten een idee zijn? welke moet dat dan wezen?
is gewoon een dubbelzijdige, met rood en groen een idee? Ik neem aan dat ze het concept stoplicht wel kent .. rood is nee, groen is ja. of denk ik nu veel te simpel?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:19 schreef simmu het volgende:
zou een grote pictogram zichtbaar vanaf buiten een idee zijn? welke moet dat dan wezen?
we gaan het proberen, dat heb ik zo zelf gemaakt. volgende week spreek ik die moeder wat uitgebreider dan anders, want ze komen op selene's verjaardag.quote:Op zondag 3 augustus 2014 07:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
is gewoon een dubbelzijdige, met rood en groen een idee? Ik neem aan dat ze het concept stoplicht wel kent .. rood is nee, groen is ja. of denk ik nu veel te simpel?
ik hoop dat het wat opbrengt!quote:Op zondag 3 augustus 2014 08:35 schreef simmu het volgende:
[..]
we gaan het proberen, dat heb ik zo zelf gemaakt. volgende week spreek ik die moeder wat uitgebreider dan anders, want ze komen op selene's verjaardag.
Oudste begon toen ze bijna 5 was, 2 keer per week en deed ongeveer een jaar over A. Door met B 2 keer in de week en daar mocht ze 3 mnd later voor afzwemmen en nog 2 mnd later (1 keer per week les) mocht ze voor C.quote:[b]Op zondag 3 augustus 2014 07:24 schreef Tinuviel het volgende:[/b
Vraagje over zwemles. Hoe lang deden jullie kindjes (leeftijd?) over zwemdiploma A? En was dat dan met 1 of 2 keer per week of nog vaker les?
amber was bijna 5 toen ze begon, dat was in augustus 2010. A in juli 2012, b in oktober 2012 en c in februari 2013.quote:Op zondag 3 augustus 2014 07:24 schreef Tinuviel het volgende:
Simmu, klinkt alsof het praten met de ouders idd het beste is voor een oplossing voor zowel jou alsook het meisje. Wellicht heb je dan ook meer inzicht of een melding toch beter is.
Vraagje over zwemles. Hoe lang deden jullie kindjes (leeftijd?) over zwemdiploma A? En was dat dan met 1 of 2 keer per week of nog vaker les?
Bijna twee jaar tot A, met een keer in de week zwemles? En oudste van Nijna dus een jaar met twee keer in de week zwemles?quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:26 schreef Vicky het volgende:
[..]
amber was bijna 5 toen ze begon, dat was in augustus 2010. A in juli 2012, b in oktober 2012 en c in februari 2013.
1x pw zwemles.
Dan hebben ze er evenveel lessen over gedaan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bijna twee jaar tot A, met een keer in de week zwemles? En oudste van Nijna dus een jaar met twee keer in de week zwemles?
Ja, dat snap ik, ik bedoel eigenlijk meer dat het vrij gemiddeld is misschien?quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:39 schreef Saffier het volgende:
[..]
Dan hebben ze er evenveel lessen over gedaan.
Omtrent het zwemmen hebben ze maar weinig in te brengen bij ons. Ze zullen het compleet moeten halen. Onze achtertuin grenst op 3 meter van de sloot. Net toen ik twijfelde bij de oudste of we door zouden gaan van B naar C stond er een stuk in de krant dat er een kindje was verdronken. Uiteraard valt het niet volledig te vergelijken natuurlijk. Maar het sterkte ons wel in ons idee om tot en met C door te gaan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:56 schreef pinquit het volgende:
Max begon toen ie net 7 was en heeft er een jaar over gedaan, uur per week. Wil niet door voor b
Wij wonen in een havenplaats. Hier ook de verplichting tm B minimaal.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:11 schreef Saffier het volgende:
[..]
Omtrent het zwemmen hebben ze maar weinig in te brengen bij ons. Ze zullen het compleet moeten halen. Onze achtertuin grenst op 3 meter van de sloot. Net toen ik twijfelde bij de oudste of we door zouden gaan van B naar C stond er een stuk in de krant dat er een kindje was verdronken. Uiteraard valt het niet volledig te vergelijken natuurlijk. Maar het sterkte ons wel in ons idee om tot en met C door te gaan.
Oh Pinquit ik zie nu dat het er wel heel straf staat, het is geen verwijt naar jou toe hoor! Alleen een uitleg waarom die van mij er geen inbreng in hebben, hoop dat je je er niet door aangevallen voelt oid
Tsja, het is niet zozeer een kwestie van inbreng denk ik. Soms zit het er gewoon niet in, of levert het maar verplicht doormodderen meer schade op dan voordeel. Het was zo'n ontzettend gebed zonder end om A te halen voor onze jongste, dat we onze doelen in de loop van de tijd bijgesteld hebben. Wij wonen ook aan een sloot, en ik denk dat ze er met haar A prima uit zal kunnen komen, mocht ze er een keer per ongeluk in vallen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:11 schreef Saffier het volgende:
[..]
Omtrent het zwemmen hebben ze maar weinig in te brengen bij ons. Ze zullen het compleet moeten halen. Onze achtertuin grenst op 3 meter van de sloot. Net toen ik twijfelde bij de oudste of we door zouden gaan van B naar C stond er een stuk in de krant dat er een kindje was verdronken. Uiteraard valt het niet volledig te vergelijken natuurlijk. Maar het sterkte ons wel in ons idee om tot en met C door te gaan.
Oh Pinquit ik zie nu dat het er wel heel straf staat, het is geen verwijt naar jou toe hoor! Alleen een uitleg waarom die van mij er geen inbreng in hebben, hoop dat je je er niet door aangevallen voelt oid
Ja zo zwart/wit als ik het stelde is het natuurlijk niet. 😉quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:24 schreef trui het volgende:
[..]
Tsja, het is niet zozeer een kwestie van inbreng denk ik. Soms zit het er gewoon niet in, of levert het maar verplicht doormodderen meer schade op dan voordeel. Het was zo'n ontzettend gebed zonder end om A te halen voor onze jongste, dat we onze doelen in de loop van de tijd bijgesteld hebben. Wij wonen ook aan een sloot, en ik denk dat ze er met haar A prima uit zal kunnen komen, mocht ze er een keer per ongeluk in vallen.
Ik denk wel dat er winst te behalen valt uit het feit dat ze nog een tijdje doorlessen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:24 schreef trui het volgende:
[..]
Tsja, het is niet zozeer een kwestie van inbreng denk ik. Soms zit het er gewoon niet in, of levert het maar verplicht doormodderen meer schade op dan voordeel. Het was zo'n ontzettend gebed zonder end om A te halen voor onze jongste, dat we onze doelen in de loop van de tijd bijgesteld hebben. Wij wonen ook aan een sloot, en ik denk dat ze er met haar A prima uit zal kunnen komen, mocht ze er een keer per ongeluk in vallen.
hier zijn de eisen aan A juist sterk opgehoogd ten opzichte van 't oude A.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb het idee dat ze de techniek veel minder goed te hoeven beheersen na A, dan wij vroeger na A/B.
Chris heeft echt B wel nodig om zijn techniek beter te krijgen. En genoeg andere kinderen uit zijn groep ook. Zonder die techniek&oefening hou je het toch minder lang vol als er zo snel geen waterkant in bereik is (zoals bij ene grootouders allemaal hoge wal randen zijn)
Onze ervaring nu is dat de zwemles wel wat watervrees weggehaald heeft, maar dat dagelijks zwemmen met ons (tijdens weekendje weg of tijdens de vakantie) pas écht verschil maakte. Afgelopen vakantie is ze weer flink vooruit gegaan, alleen maar door iedere dag te kunnen zwemmen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:33 schreef As1981 het volgende:
Hier ook a en b verplicht. Wonen vlak bij een sloor.
Yaro is over 12 dagen vier en gaat in september starten. Hij vind zwemmen het einde maar zodra in her water zuigt hij zich aan mij vast. Durft niet alleen te zwemmen ook al heeft hij zijn bandjes aan. Dua vroeg op zwemles. Doet hij er lang over is dat ook prima. Maar hopelijk en ik verwacht luistert hij naar andere wel dat het gewoon kan zwemmen met bandjes en uiteindelijk zonder
Hier ook hoor. Juist vriendinnen die duiken, onderste boven liggen, gek doen, dat zorgde voor de vooruitgang. Niet zozeer de lessen. De angst voor water verdween in de lokale plonsbak. (En dan hadden we al 3,5 jaar baby/peuterzwemmen achter de rug.)quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:14 schreef trui het volgende:
Zo werkte 't hier ook missSly. Veel gaan zwemmen (voor de lol) heeft volgens mij veel meer opgeleverd dan wanneer ze nog maandenlang tegen wil en dank naar zwemles had gemoeten.
Deden ze dat niet tijdens de les? Bij ons moesten ze ook met koprollen en half ondersteboven het water in vallen. Met kleren aan. Ook al voor A. Juist om ze vanaf het begin te laten wennen aan ondersteboven met kleren aan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:25 schreef Nijna het volgende:
Wij zijn op een gegeven moment voor een kinderfeestje zelf in dat zwembad gaan zwemmen en hebben ook wat gespeeld. De oudste zat op een mat en we hebben die mat omgekieperd. Om haar te laten ervaren dat dat ook kan gebeuren als je aan het zwemmen bent. Maar ook om zelf te zien hoe ze daarop zou reageren. Ze was vooral erg boos, maar ze redde zich wel.
Eigenlijk had ik het wel fijn gevonden als ze nog door had willen gaan met zwemvaardigheid of iets dergelijks. Voor de regelmaat, voor de techniek, maar ze had echt helemaal geen zin meer. Dus nu gaan we zelf.
wel opgehoogd qua soorten slagen, kledingzwemmen, duiken. Meer verbreed en minder diepgang?quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:14 schreef trui het volgende:
[..]
hier zijn de eisen aan A juist sterk opgehoogd ten opzichte van 't oude A.
Nee dat deden ze hier pas bij C met koprol gekleed het water in.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:30 schreef YPPY het volgende:
[..]
Deden ze dat niet tijdens de les? Bij ons moesten ze ook met koprollen en half ondersteboven het water in vallen. Met kleren aan. Ook al voor A. Juist om ze vanaf het begin te laten wennen aan ondersteboven met kleren aan.
Mee eens. We gaan regelmatig zwemmen en in het peuterbad en daardoor is hij daar nu dat hij zich vrij gedraagt. Over 2 weken gaan we een week naar cp en ben hem nu al aan het voorbereiden om dan voorzichtig te oefenen hij is dan tenslotte ook vier. We gaan het zien. Zou zo veel fijner zijn. Voor alsnog heeft hij zin in zwemles dus dat is mooi.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onze ervaring nu is dat de zwemles wel wat watervrees weggehaald heeft, maar dat dagelijks zwemmen met ons (tijdens weekendje weg of tijdens de vakantie) pas écht verschil maakte. Afgelopen vakantie is ze weer flink vooruit gegaan, alleen maar door iedere dag te kunnen zwemmen.
L ook. Die is bezig met duiken en koprollen onder water.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:26 schreef Ticootje het volgende:
Even een tegenhanger.
Ik heb 3 kinderen die echt watervrij zijn. Maar juist omdat ze zo watervrij zijn en lekker eigenwijs bestaat een zwemles enkel en alleen uit spelen en onder water kutten. De oefeningen doen ze gewoon niet want dat kunnen we al. Ofzo.
Oh ja, zeker wel.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:13 schreef trui het volgende:
als je er bijna 4 jaar over gedaan hebt, heb je mijns inziens genoeg zwemuren gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Books1 op 05-08-2014 23:27:09 ]If you can dream it, you can do it...
Tnx, voor mij helpt het juist om een vaste dag en tijd te hebben, want anders ga ik nietquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond dat toch zo stoer van je, Nijna! Ik denk er ook wel eens over, maar ik weet niet of ik me wil vastleggen op zwemles en ik ben bang dat het toch niet lukt
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:07 schreef Lamb29 het volgende:
Books en Simmu nog gefeliciteerd!
Zo *meld..
Nee! 4 jaar al?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:07 schreef Lamb29 het volgende:
Books en Simmu nog gefeliciteerd!
Zo *meld..
Geen idee, lady. Maar als het een troost is, mijn broers zijn allebei maar 1.65 en ze zijn er volgens mij niet ongelukkiger door geworden. En ik geloof dat zij geen 1.60 waren toen ze 15 waren. Eerder 1.40 of zo.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:06 schreef lady-wrb het volgende:
hier precies het omgekeerde.
ben jij al 15?![]()
![]()
hij tikt misschien net de 1.60 aan of eigenlijk nog net niet
tot hoe lang groeien jongens? volgens de berekeningen van vroeger zou hij nog 20 cm moeten groeien. zou dat er nog inzitten?
Aah, dan wordt ie net zo groot als m'n broerquote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 178,2 cm.
Uw kind is nu 123 cm. lang. Dit is 12 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 8 jaar.
2% is korter en 98% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 172 cm.
Chris is tot nu toe redelijk gemiddeld. Na een grote baby fase.. Maar met gemiddelde ouders verwacht ik ook niet veel anders..quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:27 schreef Tinuviel het volgende:
Hier ook geen bijzonder lang kind. Maar dat zijn zijn ouders ook niet. We zullen het zien.
Wij hebben nu de uitnodiging gekregen voor het eerste schoolarts onderzoek. Wat moet ik me hieronder voorstellen? Is het vergelijkbaar met de GGD onderzoeken? Wat zijn jullie ervaringen?
die tno calculator zegt 1.56m voor mn jongste en 1.65 voor mn oudstequote:Op zondag 17 augustus 2014 15:01 schreef pinquit het volgende:
TNO groeicalculator zegt dit
[..]
Aah, dan wordt ie net zo groot als m'n broerIk vind dat wel leuk, kan ik m tenminste gewoon nog een kus op zn wang geven
https://groeiweb.pgdata.nl/calculator.aspquote:Op zondag 17 augustus 2014 16:42 schreef Saffier het volgende:
Meld met mn kleuter. Wanneer dát is gebeurd.... Geen idee!
Heeft iemand de link naar dat groeigebeuren voor me?
misschien praat ik voor m'n beurt, maar misschien kan ze vanaf volgend jaar mee als vrijwilliger om de jongste kinderen te helpen? ik hoop dat ze een grandioze vakantie heeft!quote:Op maandag 18 augustus 2014 07:27 schreef livelink het volgende:
Nieuwe kleuters welkom hier! En sterkte en veel plezier voor alle kinderen die vandaag weer naar school mogen. Wij hebben nog twee weken. Mijn oudste gaat vandaag op kamp. Een kamp dat in onze gemeente wordt georganiseerd voor kinderen die (om welke reden dan ook) niet op vakantie kunnen. Ze gaat al jaren mee omdat vakantie er bij ons niet echt in zit met onze jongste. Dit jaar voor de laatste keer, want het is alleen voor basisschoolleerlingen.
Echt jammer, want ze heeft het er altijd zo naar haar zin. En zo fijn dat die mogelijkheid er is. Dat is dan toch iets waar een kleine gemeente groot in kan zijn. Georganiseerd door vrijwilligers en gesponsord door de plaatselijke middenstand.
De vrijwilligers moeten wel wat ouder zijn. Er gaan natuurlijk ook behoorlijk wat kinderen mee met de nodige geestelijke bagage. Maar het is inderdaad wel opvallend dat veel vrijwilligers vroeger zelf mee zijn geweest. Dat is ook wel een goed teken. Het bestaat al erg lang.quote:Op maandag 18 augustus 2014 07:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
misschien praat ik voor m'n beurt, maar misschien kan ze vanaf volgend jaar mee als vrijwilliger om de jongste kinderen te helpen? ik hoop dat ze een grandioze vakantie heeft!
Strenge leraresquote:Op maandag 18 augustus 2014 07:35 schreef Gaoxing het volgende:
Wat heerlijk voor je oudste, livelink!
Wij hebben ook nog twee weken, maar zijn iedere ochtend onze Nederlandse lessen, waar in januari nogal de klad in kwam, aan het inhalen. Ik heb het grut tamelijk on-pedagogisch een (klein) bedrag per les in het vooruitzicht gesteld wat best aardig op kan lopen als ze het twee weken flink volhouden. En nog wat extra per goed gemaakte toetsHet grappige is dat ze allebei het tegenovergestelde van elkaar leuk vinden: de ene de praatlessen met vocabulaire, en de andere de spellingslessen.
Wat fijn dat hij het zo leuk vindt om weer naar school te gaan. 6 weken is ook wel erg lang voor de kinderen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 07:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn. Livelink, hopelijk heeft ze een mooie week!
Goa, als het helpt, dan gewoon af en toe toch lekker onpedagogisch werken..zolang ze dan niet straks het voor alles gaan vragen
Hier een hele blije jongen, hij mag weer naar school. Het opstaan is nog nooit zo snel gegaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |