abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2014 @ 00:31:50 #276
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_143498136
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:06 schreef lady-wrb het volgende:
:{ hier precies het omgekeerde.
ben jij al 15? :o :o :o
hij tikt misschien net de 1.60 aan of eigenlijk nog net niet
tot hoe lang groeien jongens? volgens de berekeningen van vroeger zou hij nog 20 cm moeten groeien. zou dat er nog inzitten?
Geen idee, lady. Maar als het een troost is, mijn broers zijn allebei maar 1.65 en ze zijn er volgens mij niet ongelukkiger door geworden. En ik geloof dat zij geen 1.60 waren toen ze 15 waren. Eerder 1.40 of zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 17 augustus 2014 @ 07:22:43 #277
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143501211
Mijn jongste - geen idee hoelang hij is eigenlijk - ging tot nu toe ieder jaar redelijk gelijk op met z'n neef. Tot we ze dit jaar naast elkaar zagen: mijne was opeens een cm of vijf langer.

En lady, jongens kunnen nog wel tot net in de 20 groeien, geloof ik. Mijn buurman was ienemienie tot z'n 16e, en groeide toen opeens tot over de 1.95. You never know.....
pi_143502028
Wat Gao zegt. :) N was op de middelbare school de kleinste van de klas. Nu is ie 1,97.
  † In Memoriam † zondag 17 augustus 2014 @ 10:06:10 #279
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143502224
L groeide in zijn eerste levensjaar zo slecht dat hij bij de kinderarts helemaal onderzocht is en daar hebben ze ook zo'n foto van zijn hand gemaakt waaruit ze konden berekenen hoe lang hij later zou worden. hij moet volgens die berekening 1.78 worden. dan heeft hij nog even te gaan dus. en ik hoop echt dat die 20 cm er nog bij gaan komen (meer is overigens ook prima)
L. heeft overigens één vriend die kleiner is dan hij, de rest is hem een kop voorbij.
pi_143502474
Hier ook geen bijzonder lang kind. Maar dat zijn zijn ouders ook niet. We zullen het zien.

Wij hebben nu de uitnodiging gekregen voor het eerste schoolarts onderzoek. Wat moet ik me hieronder voorstellen? Is het vergelijkbaar met de GGD onderzoeken? Wat zijn jullie ervaringen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:40:13 #281
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_143502652
Hier lijken ze qua lengte allemaal op hun vader, gelukkig voor hen :)
Oudste is nu rond de 1.80 met harige bovenlip en af en toe een bulderstem. Ik vind dat mooi <3

Middelste is hem rap aan het inhalen, die schiet ook ineens de hoogte in en begint lichamelijk te veranderen :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:56:28 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_143510390
Lengte zal bij Max ook wel lang op zich laten wachten. Ik ben nooit lang geweest :P en zn vader is ook heel lang de kleinste van de klas gebleven. Maar die is nu 'gewoon' rond de 1,85 :)
Hij heeft er verder geen last van ;)

Schoolarts heb ik geen idee van! Hier zijn ze perongeluk een keer overgeslagen, dus ws is hij volgend jaar voor t eerst aan de beurt. Maar van wat ik eerder hier heb gelezen is t erger dan t CB :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:01:01 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_143510529
TNO groeicalculator zegt dit :')

quote:
De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 178,2 cm.

Uw kind is nu 123 cm. lang. Dit is 12 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 8 jaar.
2% is korter en 98% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 172 cm.
Aah, dan wordt ie net zo groot als m'n broer O+ Ik vind dat wel leuk, kan ik m tenminste gewoon nog een kus op zn wang geven :P
pi_143510674
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:27 schreef Tinuviel het volgende:
Hier ook geen bijzonder lang kind. Maar dat zijn zijn ouders ook niet. We zullen het zien.

Wij hebben nu de uitnodiging gekregen voor het eerste schoolarts onderzoek. Wat moet ik me hieronder voorstellen? Is het vergelijkbaar met de GGD onderzoeken? Wat zijn jullie ervaringen?
Chris is tot nu toe redelijk gemiddeld. Na een grote baby fase.. Maar met gemiddelde ouders verwacht ik ook niet veel anders..

Schoolarts verschilt per regio volgens mij.
Bij ons gaan de kinderen 2-aan-2 naar een assistente die ze meet, weegt en de ogen/orentest doet. Als ouder vul je een vragenlijst in, en de leerkracht ook. Als daar ergens een probleem uitkomt, krijg je een belletje van de schoolarts zelf.
In mijn geval was er wel een vraag naar aanleiding van het formulier, daar hebben we over gepraat en gelaten voor wat het was. Een klasgenootje mocht de orentest nog eens doen op het bureau van de GGD/jgz.
pi_143511825
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:01 schreef pinquit het volgende:
TNO groeicalculator zegt dit :')

[..]

Aah, dan wordt ie net zo groot als m'n broer O+ Ik vind dat wel leuk, kan ik m tenminste gewoon nog een kus op zn wang geven :P
die tno calculator zegt 1.56m voor mn jongste en 1.65 voor mn oudste :')
:)
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:40:37 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_143511871
Dan wordt je jongste net zo lang als ik :D <3 :P
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:41:29 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_143511901
(tuurlijk schatting en alles, blahblahz, maar de calculator doet t wel precíes goed bij mij :D met een meting van vruuger) toeval :D
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:45:09 #288
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143512038
Mijn jongens zouden dan 10 cm korter worden dan volgens de verwachting van het consultatiebureau. En dit terwijl ze bovengemiddeld lang zijn volgens TNO.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:42:06 #289
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_143514195
:W
Meld met mn kleuter. Wanneer dát is gebeurd.... Geen idee!

Heeft iemand de link naar dat groeigebeuren voor me?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 augustus 2014 @ 16:43:07 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143514224
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:42 schreef Saffier het volgende:
:W
Meld met mn kleuter. Wanneer dát is gebeurd.... Geen idee!

Heeft iemand de link naar dat groeigebeuren voor me?
https://groeiweb.pgdata.nl/calculator.asp
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:45:19 #291
56471 pinquit
oh my lama!
pi_143514286
pi_143536614
En ik gebruik deze app https://www.tno.nl/conten(...)aag3=69&item_id=1712
Wel handig, alles in grafiekjes. ;) Onze middelste is pas ziek geweest, dat is daarin ook duidelijk terug te zien. Bmi-lijntje loopt recht naar beneden. Ze geven ook een eindlengtevoorspelling enzo.
pi_143542479
Saffier gefeliciteerd met je kleuter en welkom!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 18 augustus 2014 @ 07:27:40 #294
37150 livelink
pi_143542699
Nieuwe kleuters welkom hier! En sterkte en veel plezier voor alle kinderen die vandaag weer naar school mogen. Wij hebben nog twee weken. Mijn oudste gaat vandaag op kamp. Een kamp dat in onze gemeente wordt georganiseerd voor kinderen die (om welke reden dan ook) niet op vakantie kunnen. Ze gaat al jaren mee omdat vakantie er bij ons niet echt in zit met onze jongste. Dit jaar voor de laatste keer, want het is alleen voor basisschoolleerlingen.
Echt jammer, want ze heeft het er altijd zo naar haar zin. En zo fijn dat die mogelijkheid er is. Dat is dan toch iets waar een kleine gemeente groot in kan zijn. Georganiseerd door vrijwilligers en gesponsord door de plaatselijke middenstand.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 augustus 2014 @ 07:33:33 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143542741
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:27 schreef livelink het volgende:
Nieuwe kleuters welkom hier! En sterkte en veel plezier voor alle kinderen die vandaag weer naar school mogen. Wij hebben nog twee weken. Mijn oudste gaat vandaag op kamp. Een kamp dat in onze gemeente wordt georganiseerd voor kinderen die (om welke reden dan ook) niet op vakantie kunnen. Ze gaat al jaren mee omdat vakantie er bij ons niet echt in zit met onze jongste. Dit jaar voor de laatste keer, want het is alleen voor basisschoolleerlingen.
Echt jammer, want ze heeft het er altijd zo naar haar zin. En zo fijn dat die mogelijkheid er is. Dat is dan toch iets waar een kleine gemeente groot in kan zijn. Georganiseerd door vrijwilligers en gesponsord door de plaatselijke middenstand.
misschien praat ik voor m'n beurt, maar misschien kan ze vanaf volgend jaar mee als vrijwilliger om de jongste kinderen te helpen? ik hoop dat ze een grandioze vakantie heeft!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 18 augustus 2014 @ 07:35:30 #296
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143542757
Wat heerlijk voor je oudste, livelink!

Wij hebben ook nog twee weken, maar zijn iedere ochtend onze Nederlandse lessen, waar in januari nogal de klad in kwam, aan het inhalen. Ik heb het grut tamelijk on-pedagogisch een (klein) bedrag per les in het vooruitzicht gesteld wat best aardig op kan lopen als ze het twee weken flink volhouden. En nog wat extra per goed gemaakte toets >:) Het grappige is dat ze allebei het tegenovergestelde van elkaar leuk vinden: de ene de praatlessen met vocabulaire, en de andere de spellingslessen.
  maandag 18 augustus 2014 @ 07:38:47 #297
37150 livelink
pi_143542782
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

misschien praat ik voor m'n beurt, maar misschien kan ze vanaf volgend jaar mee als vrijwilliger om de jongste kinderen te helpen? ik hoop dat ze een grandioze vakantie heeft!
De vrijwilligers moeten wel wat ouder zijn. Er gaan natuurlijk ook behoorlijk wat kinderen mee met de nodige geestelijke bagage. Maar het is inderdaad wel opvallend dat veel vrijwilligers vroeger zelf mee zijn geweest. Dat is ook wel een goed teken. Het bestaat al erg lang.
pi_143542783
Fijn. Livelink, hopelijk heeft ze een mooie week!

Goa, als het helpt, dan gewoon af en toe toch lekker onpedagogisch werken..zolang ze dan niet straks het voor alles gaan vragen ;)

Hier een hele blije jongen, hij mag weer naar school. Het opstaan is nog nooit zo snel gegaan :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 07:40:08 #299
37150 livelink
pi_143542791
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:35 schreef Gaoxing het volgende:
Wat heerlijk voor je oudste, livelink!

Wij hebben ook nog twee weken, maar zijn iedere ochtend onze Nederlandse lessen, waar in januari nogal de klad in kwam, aan het inhalen. Ik heb het grut tamelijk on-pedagogisch een (klein) bedrag per les in het vooruitzicht gesteld wat best aardig op kan lopen als ze het twee weken flink volhouden. En nog wat extra per goed gemaakte toets >:) Het grappige is dat ze allebei het tegenovergestelde van elkaar leuk vinden: de ene de praatlessen met vocabulaire, en de andere de spellingslessen.
Strenge lerares ;)
Zijn jullie nog in den lande?
  maandag 18 augustus 2014 @ 07:57:24 #300
37150 livelink
pi_143542911
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn. Livelink, hopelijk heeft ze een mooie week!

Goa, als het helpt, dan gewoon af en toe toch lekker onpedagogisch werken..zolang ze dan niet straks het voor alles gaan vragen ;)

Hier een hele blije jongen, hij mag weer naar school. Het opstaan is nog nooit zo snel gegaan :D
Wat fijn dat hij het zo leuk vindt om weer naar school te gaan. 6 weken is ook wel erg lang voor de kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')