abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 17:04:38 #176
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_142992682
Ik begrijp dat je er een naar gevoel bij hebt Simmu, maar het zijn uiteindelijk alleen de ouders die hier iets aan kunnen doen.
Ik heb er al een naar gevoel bij als ik het lees. Het is toch al zo'n moeilijke periode voor de meeste kinderen en als je op het speciaal onderwijs zit heb je meestal ook geen vriendjes in de buurt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_142994851
Zo omschreven klinkt het bijna als mishandeling/verwaarlozing... Misschien aan de bel trekken bij officiële instanties? Of is dat weer een brug te ver?
Wat sneu voor zo'n meiske... :'(
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:37:16 #178
11682 Moonah
Jolie femme
pi_142996399
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:32 schreef Shandaly het volgende:
Zo omschreven klinkt het bijna als mishandeling/verwaarlozing... Misschien aan de bel trekken bij officiële instanties? Of is dat weer een brug te ver?
Wat sneu voor zo'n meiske... :'(
Nee hoor! Vind ik zeker geen brug te ver!
Dit lijkt erg op verwaarlozing. En wie neemt het voor dat grietje op?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_143001293
nou, ik vind het wel een brug te ver om een melding te maken op basis van vermoedens en gevoelens. aan het kind kan ik niks vragen, die kan amper verstaanbaar praten. dat ik dan van mening ben dat je die niet als een 10 jarige moet behandelen en domweg naar buiten stuurt (context: klein dorp) is een oordeel mijnerzijds.

laten we het er op houden dat er daar een complexe situatie is, waar ik zeker niet alles van weet. ik probeer open in contact te blijven met de moeder.

zou een grote pictogram zichtbaar vanaf buiten een idee zijn? welke moet dat dan wezen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:31:41 #180
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143001725
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:19 schreef simmu het volgende:
nou, ik vind het wel een brug te ver om een melding te maken op basis van vermoedens en gevoelens. aan het kind kan ik niks vragen, die kan amper verstaanbaar praten. dat ik dan van mening ben dat je die niet als een 10 jarige moet behandelen en domweg naar buiten stuurt (context: klein dorp) is een oordeel mijnerzijds.

laten we het er op houden dat er daar een complexe situatie is, waar ik zeker niet alles van weet. ik probeer open in contact te blijven met de moeder.

zou een grote pictogram zichtbaar vanaf buiten een idee zijn? welke moet dat dan wezen?
Als ze gewend is om met picto's te werken misschien wel. Anders heeft het weinig zin als in die zin, dan bestaat de kans dat ze dat niet snapt.

Ik zou met de ouders gaan praten en aangeven dat dit niet een fijne situatie is en dat er iets moet gebeuren, misschien komen jullie samen tot een oplossing.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_143009093
Simmu, klinkt alsof het praten met de ouders idd het beste is voor een oplossing voor zowel jou alsook het meisje. Wellicht heb je dan ook meer inzicht of een melding toch beter is.

Vraagje over zwemles. Hoe lang deden jullie kindjes (leeftijd?) over zwemdiploma A? En was dat dan met 1 of 2 keer per week of nog vaker les?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 augustus 2014 @ 07:49:48 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143009149
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:19 schreef simmu het volgende:
is gewoon een dubbelzijdige, met rood en groen een idee? Ik neem aan dat ze het concept stoplicht wel kent .. rood is nee, groen is ja. of denk ik nu veel te simpel?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_143009321
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 07:49 schreef DJMO het volgende:

[..]

is gewoon een dubbelzijdige, met rood en groen een idee? Ik neem aan dat ze het concept stoplicht wel kent .. rood is nee, groen is ja. of denk ik nu veel te simpel?
we gaan het proberen, dat heb ik zo zelf gemaakt. volgende week spreek ik die moeder wat uitgebreider dan anders, want ze komen op selene's verjaardag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 augustus 2014 @ 08:37:08 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143009329
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 08:35 schreef simmu het volgende:

[..]

we gaan het proberen, dat heb ik zo zelf gemaakt. volgende week spreek ik die moeder wat uitgebreider dan anders, want ze komen op selene's verjaardag.
ik hoop dat het wat opbrengt!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 3 augustus 2014 @ 08:37:14 #185
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_143009332
Is het iets dat alleen in de vakanties speelt, Simmu? Dat is gewoon een moeilijke periode voor veel kinderen (en ook wel voor de ouders, lijkt me).
Hoe gaat het buiten de vakanties om?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_143009489
nou, het laatste half jaar staat ze wel elk weekend en woensdagmiddag voor de deur. die moeder had dat eerst niet in de gaten en moest haar dan gaan zoeken (vandaar dat ik contact heb met die moeder, want als die haar komt halen doen we een rondje koffie en bespreken we even hoe en wat)

ik merkte dat ze best vaak jokt en sindsdien wil ik dus enkel direkt met haar moeder dingen regelen en vertrouw ik niet op het kind zelf wat dat betreft. normaal gezien buiten de vakanties heb ik zoiets van "nja, eens per week kan wel".

sinds we terug zijn van vakantie is het echt heel erg. en (in mijn ogen dan he) veel van die ellende valt terug te voeren op de ouders. die zeggen dan tegen het kind "goh, zullen we ravi en selene meenemen naar de markt" zonder met mij te overleggen en dan zijn ravi en selene al op speelafspraak bij een vriendin hier verderop. dan hoort het meisje mijn kinders spelen en staat ze daar aan de deur agressief te zijn omdat ravi en selene met haar mee MOETEN. en dan wordt ze ronduit agressief. dat schijnt ze ook te doen als wij niet thuis zijn, hoor ik van buren.

ik vind het sneu voor haar, maar daar ga ik dus niet in mee. als ze hier speelt ook: ze heeft zich gewoon aan mijn regels te houden. ik erken dat ze veel niet kan en behandel haar alsof ze een jaar of 3 is en dat werkt best aardig. je ken lullen wat je wil, maar als ze hier is, gedraagt ze zich. in mijn zicht (!) zal ze het echt niet wagen om bv ravi te slaan (buiten mijn zicht doet ze dat wel, vandaar dat ze niet naar bv de speeltuin kunnen). ze klaagt ook thuis dat ik zo streng ben :6

en ergens weet ze het ook wel hoor. ik merk dat ze hier verstopt zit te wachten tot wij 's ochtends de boel opengooien. het zou toch zo helpen als die ouders meer meewerken met het kind. ik voel me nu gedwongen tot kiezen tussen altijd wel, of nooit. want het arme kind snapt een tussenweg niet. sowieso is het een probleem dat selene haar in het laatste half jaar al domweg voorbijgegroeid is.
pi_143009511
quote:
0s.gif [b]Op zondag 3 augustus 2014 07:24 schreef Tinuviel het volgende:[/b

Vraagje over zwemles. Hoe lang deden jullie kindjes (leeftijd?) over zwemdiploma A? En was dat dan met 1 of 2 keer per week of nog vaker les?
Oudste begon toen ze bijna 5 was, 2 keer per week en deed ongeveer een jaar over A. Door met B 2 keer in de week en daar mocht ze 3 mnd later voor afzwemmen en nog 2 mnd later (1 keer per week les) mocht ze voor C.

Jongste is vandaag 5 geworden *O* en zwemt ook 2 keer per week sinds eind juni.
Ze heeft er lol in en dat is t voornaamste. Ze lijkt tot nu toe wat handiger dan haar zus. Maar we zien wel.
Fake it till you make it...
pi_143009655
gefeliciteerd nijna *O* *O*
pi_143010199
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 07:24 schreef Tinuviel het volgende:
Simmu, klinkt alsof het praten met de ouders idd het beste is voor een oplossing voor zowel jou alsook het meisje. Wellicht heb je dan ook meer inzicht of een melding toch beter is.

amber was bijna 5 toen ze begon, dat was in augustus 2010. A in juli 2012, b in oktober 2012 en c in februari 2013.
1x pw zwemles.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 3 augustus 2014 @ 10:30:50 #190
5428 crew  miss_sly
pi_143010241
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:26 schreef Vicky het volgende:

[..]

amber was bijna 5 toen ze begon, dat was in augustus 2010. A in juli 2012, b in oktober 2012 en c in februari 2013.
1x pw zwemles.
Bijna twee jaar tot A, met een keer in de week zwemles? En oudste van Nijna dus een jaar met twee keer in de week zwemles?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:38:48 #191
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_143010351
Oudste startte met bijna 6 jaar oud met zwemles en had 1x pw les, 45 minuten. A-diploma na ruim anderhalf jaar, net voor de zomervakantie, B-diploma in december (4 lesmaanden, zomervakantie zat ertussen) C-diploma nog geen 4 maanden daarna. Totaal zat er iets meer dan 2,5 jaar tussen zijn eerste en laatste les.
September start m'n mini meteen na haar 4e verjaardag met lessen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:39:34 #192
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_143010361
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bijna twee jaar tot A, met een keer in de week zwemles? En oudste van Nijna dus een jaar met twee keer in de week zwemles?
Dan hebben ze er evenveel lessen over gedaan.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:43:59 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143010419
S zwemt nu anderhalf jaar. Twee keer in de week een half uur en zit nog niet in het diepste bad.
Nu zijn ze hier wel streng, maar het mag wel een beetje op gaan schieten van mij. ;)

Mijn jongste mag hopelijk na de zomer beginnen. Ze starten hier niet eerder dan na 4 jaar en 9mnd en dan is het afhankelijk van de wachtlijst. Hij wordt eind aug 5.

Hij was heel huiverig voor water in zijn ogen, ik denk mede vanwege die niet goed werkende oogspier maar na 2 weken vakantie heeft hij nu het licht gezien en waren de bommetjes niet van de lucht op het laatst. En met snorkelsetje om ging hij zelfs zonder bandjes. :o
  Moderator zondag 3 augustus 2014 @ 10:49:43 #194
5428 crew  miss_sly
pi_143010495
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:39 schreef Saffier het volgende:

[..]

Dan hebben ze er evenveel lessen over gedaan.
Ja, dat snap ik, ik bedoel eigenlijk meer dat het vrij gemiddeld is misschien?
En zelf zou ik dan wel willen overwegen om twee keer per week te gaan. Ze heeft toch nog niet echt een andere sport/hobby die ze echt graag wil doen, dus zou het mooi nog even kunnen. Heeft ze misschien volgend jaar A in de vakantie.

BE, gaaf is dat om te zien he, hoe ze door maar veel in en om het water te zijn ineens in kleine waterratjes kunnen veranderen. Bij S was het net zo. De eerste dag heel voorzichtig via het trapje het zwembad in, met vleugeltjes om en aan het einde zwom ze met ogen open onder water en sprong ze zonder vleugeltjes zo het bad in :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_143011120
Tess is na de kerst begonnen met zwemles. Ze zit nu in badje 3. Badje 6 is het badje voor diploma A
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 3 augustus 2014 @ 11:37:56 #196
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_143011225
Hier in feb begonnen met zwemles voor a, twee x pw 45 min les. In de zomervakantie is er acht weken geen les, verder in de landelijke vakanties ook geen les. Ze zitten nu in badje twee en t gaat tot badje vier. Ik vind wel dat je echt al goed kunt merken dat ze op les zitten, qua zwemvaardigheid kunnen ze echt al heel wat!
pi_143011263
David had zijn A diploma vrij snel.
In september begonnen en in juni het jaar daarop had hij het. Hij had 1 keer per week een uur les.

Hij was wel 6,5 toen hij begon.
pi_143011276
Ik heb me wel eens afgevraagd of het echt wel uitmaakte 1 of 2 keer per week. Maar als je naar het aantal lessen kijkt dan lijk je aardig op hetzelfde uit te komen.
In het bad waar mijn meiden les hebben/hadden daar zwemmen ze bij A standaard 2 keer per week 45 minuten. Bij B. en C. kan je kiezen. Ze gaan uit van 2 keer per week, maar je kan ook kiezen voor 1 keer in de week. Ik had voor C het idee dat het niet zoveel uitmaakte meer.

Hier staat een heleboel over het zwemmen.
A duurt gemiddeld 42 klokuren, B 12 en C ook 12.

Leeftijd zal ook wel verschil maken, de een is natuurlijk al veel sterker dan de ander. Zit echt wel veel verschil tussen zag ik met het afzwemmen.
Uiteindelijk doet elk kind het op zn eigen tempo en is het belangrijk dat ze leren zwemmen en niet in hoeveel tijd ze het doen. En na de zwemles is het misschien nog wel belangrijker om het vooral bij te blijven houden. Net als met rijlessen, na het rij-examen moet je je kilometers gaan maken. Volgens mij is dat met zwemmen net zo.
Fake it till you make it...
pi_143011282
Met jen ben ik even gestopt met lessen en we hopen dat ze na de zomer weer gaat. Ik was er een beetje zat van dat ze steeds de helft van de les boos aan de kant zat of dat ik haar uit het water moest komen halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:08:35 #200
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_143011842
bep is nu 1 jaar aan het zwemmen, 1x per week 3 kwartier en ze zit in het eennalaatste badje. Ik gok dat we nog een half jaartje bezig zijn voor haar A&B.

De jongens hebben er ook anderhalf jaar over gedaan, maar dan 2x per week 3 kwartier.

Ik ben er nog steeds niet uit of het komt dat Bep het makkelijker oppikt, of dat je met 2x per week niet meer vorderingen maakt dan met 1x per week..
I`m not weird. I`m limited edition.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')