abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 23:12:44 #251
5428 crew  miss_sly
pi_141704854
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:53 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom C naar een andere school gaat ;) >:)
Whehehe :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 juni 2014 @ 16:05:57 #252
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_141726211
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:28 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Oh nee, dat zou wat worden. Hij rekent en leest al in groep 4 werkjes de laatste tijd.

Chris gaat gewoon naar groep 4, de nieuwe groep 3 zijn kinderen uit de huidige kleuterklas. Stuk of 10 kleintjes erbij. Hij zit in een combi 3-4-5(montessori)

Hoe gaat het met Eli en Aviva?
Ik dacht al :D
Leek me zo gek :D

Eli en Aviva gaan goed.
Eli gaat ook over naar onderbouw B. Hij zit natuurlijk op speciaal onderwijs, dus daar gaat het onderwijs wat langzamer, maar hij scoorde overal midden/eind groep 3. Dat is dus de maximale score die hij kon krijgen gegeven het leeraanbod dat hij heeft gehad het afgelopen jaar.
(De klas heeft 7 leeskernen gedaan dit jaar, Eli is al even versneld en heeft er 9 gedaan. Maar toch nog minder dan de 12 die ze op regliere scholen doen...)
Volgend jaar gaan ze dat gat dichttrekken, want ze gaan toewerken aan gelijkwaardig lesaanbod op zijn school. Wordt dus even wat trekken, maar gaat vast goed komen.

Aviva heeft heel erg moeten wennen op school. Ze is zelfs twee keer geobserveerd en gesprekken met de juf en een externe gehad, maar nu is ze echt "geland". Loopt ook alleen naar de klas, helemaal prima.
En dan is er 6 weken vakantie. :') Nu maar hopen dat we dan niet weer opnieuw moeten beginnen :X

Maar ja, prima hier dus. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:09:25 #253
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_141759363
Fijn om te horen dat het goed gaat.
Toch al goed dat Eli 2 extra kernen gemaakt heeft. Scheelt hem dan ook weer met inhalen van het komende jaar. Heeft hij het ook naar zijn zin op school?

Mooi dat aviva geland is. Is het nog steeds zo'n leuk pittig ding?
pi_141780960
Ik ben een beetje bevooroordeeld, maar vind Aviva zo leuk.

Davinia, fijn dat Eli het zo goed heeft gedaan het afgelopen jaar.

Nog maar 2 dagen en dan hebben ze hier vakantie. Weer 2 kids op mijn vrije dagen. Eens kijken, wat we voor leuks. Dan kunnen doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_141784035
Fijn dat het bijna vakantie is voor alle kinderen. Die van mij is er echt aan toe.

Bah, hier een ernstige aarsmadeninfectie bij Damian en mebendazol lijkt niet te werken. Arm kind gruwelt er helemaal van en ik ook :@..
pi_141784406
Wat naar appelsap. En nu naar de dokter voor andere medicatie of wat ga je doen? Beterschap!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141786851
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:11 schreef Tinuviel het volgende:
Wat naar appelsap. En nu naar de dokter voor andere medicatie of wat ga je doen? Beterschap!
Ik heb al contact gehad met de huisarts, maar helaas kan hij weinig doen. Als Damian niet reageert op de normale wormenkuur dan zal het vanzelf over moeten gaan. Dus extra hygiënemaatregelen treffen, net zo lang tot hij niks meer heeft.
Ik ga het morgen op advies van de huisarts nog maar een keer proberen met de wormenkuur en dan dubbele dosis in de hoop dat het toch nog aanslaat, maar waarschijnlijk zal dat niet gebeuren.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 juli 2014 @ 10:27:36 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141807976
beterschap appelsap!

Hier een kleuter met oorontsteking . Gisteren de hele dag liggen slapen, overgeven, koorts, dus toch maar rondje ha gedaan vanmorgen .. arm joch
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 juli 2014 @ 14:47:49 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141816499
was vanmiddag met peuter bij de KNO, dus gelijk even naar Jan laten kijken; (waren verder toch geen patienten :P ) en hij adviseerde me om na afloop van de AB kuur toch een verwijzing naar de kno te vragen om z'n oren te laten checken op vocht achter de trommelvliezen. dus dat gaan we dan ook maar doen over drie weken ...

[ Bericht 15% gewijzigd door DJMO op 02-07-2014 15:39:33 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_141823437
Uit het hb-topic:

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat een heel goed punt. Zo is Ivan erg perfectionistisch en wil hij liever geen dingen doen die hij in zijn beleving niet kan. Daar komt bij dat hij erg verlegen kan zijn. Als gevolg daarvan ziet zijn juf op school een schim van hoe hij thuis is (en op de buitenschoolse opvang, waar hij zich vrijer voelt omdat niks moet).

Ik denk dat het enige antwoord hierop kan zijn dat een enkele test nooit kan bepalen wat de beste strategie is voor een individueel kind. Een test kan je helpen om inzicht te krijgen in de sterke en zwakke punten van je kind, maar andere informatie zoals de ervaring van de ouders (hoe is het kind thuis?) en ook de juf (welke obstakels ervaart een kind op school?) zal ook meewegen.
pi_141824243
Even een nieuwe post, want ik krijg de cursor niet onder de quote.

Zoals je Ivan in je eerste alinea schetst, da's precies L. Zodra ze ook maar het gevoel heeft dat ze geobserveerd wordt, doet ze een stapje terug. Thuis is dat een stuk minder, maar zelfs als ik r expliciet vraag om iets te 'laten zien' wat ik r eerder (toevallig) heb zien doen, weigert ze of doet ze het bewust heel nonchalant.

In dr eindverslag schreef de juf ook dat ze werkjes ontwijkt, maar zich wel bemoeit met die van anderen. (Oa) daaruit is geconcludeerd dat ze op cognitief gebied goed scoort.

De juf was dan ook verbaasd toen ze hoorde dat L thuis woorden legt met losse letters en binnen drie seconden in het topje van een lantaarnpaal zit. Op school toont ze geen interesse in letters en met gym is ze heel behouden. Ze durft daar net aan het handje over een balk te lopen.

Volgend jaar zit ze met een klein clubje groep tweeërs bij een grotere groep eners. Ik hoop dat dat dr zelfbeeld ten goede komt.
pi_141826663
Uit wat ik hier lees, en wat ik zo hier en daar om mij heen hoor, zijn er dus meer kinderen die op school heel anders uit de bus komen dan thuis. M. kon voor hij naar school ging korte woordjes schrijven, zijn eigen en onze namen schrijven, een beetje optellen en aftrekken, rijmen, lettergrepen klappen, etc. Eenmaal op school ontdekte hij de bouwhoek en dat was het. Werkjes? No thanks! Het is bouwhoek wat de klok slaat.

M. is van december, en is na een half jaar groep 1 naar groep 2 gegaan. In september kwam hij naar mij toe: "mam, heb je gezien dat ze in groep 3 veel minder spelen? Ik geloof niet dat ik daar al naar toe wil hoor. Denk je dat ik nog een jaar in groep 2 mag blijven?' 8-)

In februari hadden we 10 min gesprek met de juf, en hebben we besproken dat we hem graag nog een jaartje in groep 2 houden. Juf vond dat ook een goed plan. Intellectueel zou hij groep 3 aan kunnen, maar hij speelt nog zo graag. M. was over the moon toen bleek dat hij nog een jaar in groep 2 blijft, echt een opluchting voor hem. Leek ons een duidelijk teken dat hij er nog niet aan toe is. Bijkomend voordeel is dat hij nu in een groep komt waar de jongens wat zachtaardiger zijn en er minder geschopt en geslagen wordt.

Tegelijkertijd vraag ik mij af hoe we hem ooit wel aan de slag krijgen, en in hoeverre je mee moet gaan in zijn ontwijkgedrag. For now hebben we besloten hem een extra jaar kleuteren te gunnen, wat extra tijd om te 'geworden'.
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 20:55:12 #263
5428 crew  miss_sly
pi_141828411
Wat fijn dat school zo goed met jullie meewerkt! Ik hoop dat het extra jaar kleuteren hem fijn de tijd geeft om dadelijk wel aan de werkjes te willen meedoen.
pi_141828771
Spring, fijn, dat er op school dan ook het gedrag wordt beoordeeld en conclusies getrokken worden naar het cognitieve.

Goed punt Claudia.

Bodpa, fijn, dat hij nog een jaar mag kleuteren.

Het 15 minuten gesprek hier was erg goed. Ze waren zeer tevreden, J doet het goed. Hij heeft er wel wat moeite mee als dingen niet zo gaan als hij eerlijk vind (sterk gevoel voor rechtvaardigheid, dat heb ik zelf ook). Consequentie is dat hij zich dan even uit de situatie terugtrekt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:05:21 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_141828867
Bodpa wie weet valt het kwartje ineens. Ik zag dat bij onze oudste ook ineens gebeuren afgelopen weken. Ineens zijn letters en cijfers wel leuk. Op onze school hebben we ook kindjes zien overgaan met kerst. Die waren er in de zomer echt niet aan toe en ineens ging dan het knopje om.
Wij hadden vandaag bijeenkomst voor de Kindervakantieweek. Benieuwd hoe hij dat gaat vinden. Hij is in zijn groepje de jongste geloof ik. En morgen ouderfeest op school en dan nog een weekje tot de vakantie.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 21:10:41 #266
5428 crew  miss_sly
pi_141829140
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:57 schreef -Spring het volgende:

Zoals je Ivan in je eerste alinea schetst, da's precies L. Zodra ze ook maar het gevoel heeft dat ze geobserveerd wordt, doet ze een stapje terug. Thuis is dat een stuk minder, maar zelfs als ik r expliciet vraag om iets te 'laten zien' wat ik r eerder (toevallig) heb zien doen, weigert ze of doet ze het bewust heel nonchalant.

In dr eindverslag schreef de juf ook dat ze werkjes ontwijkt, maar zich wel bemoeit met die van anderen. (Oa) daaruit is geconcludeerd dat ze op cognitief gebied goed scoort.

De juf was dan ook verbaasd toen ze hoorde dat L thuis woorden legt met losse letters en binnen drie seconden in het topje van een lantaarnpaal zit. Op school toont ze geen interesse in letters en met gym is ze heel behouden. Ze durft daar net aan het handje over een balk te lopen.

Volgend jaar zit ze met een klein clubje groep tweeërs bij een grotere groep eners. Ik hoop dat dat dr zelfbeeld ten goede komt.
Daarom hebben wij ook in een gesprek met de juf een keer op een rijtje gezet wat ze wel of niet kan en waar ze dat laat zien. Er bleek nogal een discrepantie te zijn in wat ze op school laat zien en thuis. Nu we dat duidelijk hebben, weet juf ook wat ze van S kan verwachten en dat zal ze volgend jaar dan ook wat meer gaan doen :)
pi_141829469
Hij vindt letters en cijfers hartstikke leuk. Thuis. :-)
Hij leest en schrijft korte woordjes, haalt leesboekjes uit de bieb om te oefenen, maar wilde liever niet dat ik op school vertelde wat hij kan. "Dan moet ik andere werkjes doen mam!"
Idem met rekenen, dat gaat ook gewoon goed, hij doet niet onder voor kinderen die wel naar groep 3 gaan. Zoals zijn juf zei, het zit niet in het intellectuele. En hij maakt wel werkjes, hoor, als het moet en hij er niet onderuit kan komen. *)

Fijn dat J het zo goed doet Tinuviel! Hij is van januari dacht ik he, gaat hij volgend jaar ook naar groep 2? Mooie eigenschap wel, dat rechtvaardigheidsgevoel.

Ik blijf het toch opvallend vinden, dat verschil tussen school & thuis. Misschien is het idd goed om het expliciet te benoemen, zoals jij hebt gedaan Sly.
pi_141829595
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:17 schreef bodpa09 het volgende:
Hij vindt letters en cijfers hartstikke leuk. Thuis. :-)
Hij leest en schrijft korte woordjes, haalt leesboekjes uit de bieb om te oefenen, maar wilde liever niet dat ik op school vertelde wat hij kan. "Dan moet ik andere werkjes doen mam!"
Idem met rekenen, dat gaat ook gewoon goed, hij doet niet onder voor kinderen die wel naar groep 3 gaan. Zoals zijn juf zei, het zit niet in het intellectuele. En hij maakt wel werkjes, hoor, als het moet en hij er niet onderuit kan komen. *)

Fijn dat J het zo goed doet Tinuviel! Hij is van januari dacht ik he, gaat hij volgend jaar ook naar groep 2? Mooie eigenschap wel, dat rechtvaardigheidsgevoel.

Ik blijf het toch opvallend vinden, dat verschil tussen school & thuis. Misschien is het idd goed om het expliciet te benoemen, zoals jij hebt gedaan Sly.
Bodpa hij is van 2 februari, dus je zat er heel vlakbij. En ja hij gaat volgend jaar naar groep 2 en mag plussen. Bodpa, ik duim, dat hij vanzelf op school ook meer wil doen.

Op zich is gevoel voor rechtvaardigheid een mooie zaak, maar maakt het leven niet makkelijker. Hij zal helaas moeten leren, dat het in het leven niet altijd eerlijk aan toe gaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tinuviel op 02-07-2014 21:25:37 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 21:21:06 #269
5428 crew  miss_sly
pi_141829664
Op zich is het niet vreemd dat kinderen op vérschillende plekken iets anders laten zien. Wij wilden dus dat school en wij zelf het complete beeld van S hadden. Niet zozeer dat ze daar nu iets heel specifieks mee moeten doen, maar dat ze wel weten wat ze kan. En dat wij weten waarom onze dame al sinds december met de groep 2 werkjes mee mag doen, maar we er zelden iets over horen ;)
pi_141829891
Dat is ook heel herkenbaar. :-)
pi_141829993
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:57 schreef -Spring het volgende:

Spring, het is erg herkenbaar, zelfs het gymen! De juf van Ivan schreef dat ze niet zo goed begreep waarom hij met gym niet altijd meedeed. Was hij soms bang? Nou, daar is geen sprake van. Hij houdt thuis enorm van stunten. Hij is op school gewoon veel teruggetrokkener. De voornaamste factor die daarbij voor hem een rol lijkt te spelen, is dat op school van alles moet. Hij houdt niet van dingen die moeten. En hij is nog steeds vrij verlegen in (grote) groepen kinderen die hij niet heel goed kent.

Bij ons huis is dat allemaal heel anders. Hij heeft veel vriendjes waar hij vaak mee speelt en dan is hij heel dominant in het spel: hij wil bepalen wat er gebeurt, hij is luidruchtig, druk, brutaal en hij houdt van stoeien. Op school komt dat er allemaal nog niet zo uit. Lijkt me ook logisch. Hij gaat er nu een half jaar naartoe en wat is een half jaar nou? Ik zie ook wel dat hij verlegener is dan de andere kinderen, maar dat hoort bij hem. Komt wel goed, ben ik van overtuigd. Hij mag gewoon zijn zoals hij is en het vertrouwen zal langzaamaan steeds meer groeien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:38:05 #272
100412 mefke79
komt goed!
pi_141830556
Bij driekus is het net andersom. Hij puzzelt met plezier op school, thuis nooit. Hij was op school met letters bezig, thuis niet. Hij heeft wel echt een paar maanden nodig gehad om een plekje in de groep te vinden en vind dat ook belangrijker dan de werkjes. En hij lijkt vaak niet alles mee te krijgen maar onthoudt alles. En moet dan ook laten weten dat hij iets weet. Dat rechtvaardigheidsgevoel zit er hier ook heel sterk in. Soms heel lastig als je ook heel sociaal wil zijn. Maar, volgens school is hij rustiger aan het worden. Wij merken er nog weinig van. Maar hij heeft het wel echt naar zijn zin, dat is het belangrijkste. Voor hem bestaat een schooldag uit binnen spelen, buiten spelen en eten. Pas als je het expliciet vraagt blijkt hij wrl degelijk ook werkjes gedaan te hebben. Mooi toch dat hij die kennelijk ziet als spelen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:42:17 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141845010
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:47 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik heb al contact gehad met de huisarts, maar helaas kan hij weinig doen. Als Damian niet reageert op de normale wormenkuur dan zal het vanzelf over moeten gaan. Dus extra hygiënemaatregelen treffen, net zo lang tot hij niks meer heeft.
Ik ga het morgen op advies van de huisarts nog maar een keer proberen met de wormenkuur en dan dubbele dosis in de hoop dat het toch nog aanslaat, maar waarschijnlijk zal dat niet gebeuren.
Voor aarsmaden moet je die pillen met een tussenpose van 14 dagen slikken, maar als je ze voor andere dingen zoals spoelwormen en zweepwormen gebruikt dan 3 op een volgende dagen 2, dus het kan geen kwaad die dingen meerdere dagen achter elkaar te gebruiken.

Dus ik zou in jullie geval zoiets ook proberen, want het kan best zijn dat er meerdere 'groepen' tegelijk leven dus de ene dag komen de eitjes van de ene groep uit en 2 dagen later de volgende groep, die krijg je dan ook niet te pakken met de tweede pil na 14 dagen.
Er zitten volgens mij 6 pillen in een stripje dus ik zou dan bijvoorbeeld 3 keer om de dag 1 tablet nemen en dan na 14 dagen weer.
Misschien dat je het dan wel onder controle krijgt. :Y

Wij hadden gisteren ook het 10-minuten gesprekje van de beide heren. En ze gaan allebei goed. S is erg toe aan groep 3, maar dat mag ook wel na 2,5 jaar kleuteren en de juffen zien dat met het volste vertrouwen tegemoed, zit keurig in de A met alles. Ze maken een mix van 4 kleutergroepen 2 groepen drie en hij komt bij al zijn vriendjes en zijn beste vriendinnetje dus hij is helemaal gelukkig. Ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen daar! O+
Volgende week woensdagmiddag hebben ze een 'Ik ga bijna naar groep 3'-feest met alle kleuterjuffen en groep 2-ers. Zo'n leuk idee!

En O doet het ook heel goed, rekenen iets sterker (hoog in de A) dan taal (een stevige B) hoewel hij qua praten zeg maar het wel heel goed doet: 'Mama? Van wel materiaal is het papiertje van een perenijsje gemaakt?' :') :D
Verder is hij gek op zijn juf en hij is heel attent naar haar ook: 'Heb je een nieuwe t-shirt? Je hebt niet veel witte kleren he? Staat je goed hoor!' :D _O- Kleine charmeur! O+
En verder is hij heel lief, wil heel graag helpen met alles, voelt zich ook erg verantwoordelijk voor dingen als het bord of dat de kast wel netjes opgeruimd is enzo.
Juf zei dat hij echt lekker in zijn vel zit in de klas en ze gaf aan dat ze het idee had dat hij tegen kerstmis mss wel toe was aan wat denktaken om hem wat meer verdieping te geven, maar eerst maar gewoon lekker normaal met groep 2 starten met 4 taakjes en later 5.
Hij is trouwens wel ook heel trouw met zijn taakjes, ze hoeft hem eigenlijk nooit ergens toe aan te sporen en toen ze laatst aan hem vroeg of hij iets al gedaan had zei hij 'ja, dat heb ik al lang gedaan, dat weet je toch wel' en toen zei ze gisteren dus 'ja, eigenlijk weet ik ook wel dat ik dat dus niet aan hem hoef te vragen'. :D O+

[ Bericht 20% gewijzigd door BE op 03-07-2014 10:54:39 ]
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 11:07:14 #274
5428 crew  miss_sly
pi_141845625
Wat klinkt het fijn over je mannen, BE O+ Fijn dat het op school zo goed met ze gaat.
Zitten ze trouwens bij elkaar in de klas?
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:12:55 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141845789
Nee, niet bij elkaar, we naast elkaar en ze zien elkaar vaak met buitenspelen enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')