quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Verder is hij gek op zijn juf en hij is heel attent naar haar ook: 'Heb je een nieuwe t-shirt? Je hebt niet veel witte kleren he? Staat je goed hoor!'![]()
Kleine charmeur!
Jan geeft iig niet meer over, daar ben ik al blij mee. Vanmorgen om half zeven wakker, beiden niet te genieten (toe aan vakantie!). Jan vanmorgen op moeten halen van school omdat hij zich niet lekker voelde, toen ik bij het hek stond wilde meneer weer blijven en z'n gekregen zakje chips nuttigen .. ja dat gaat niet door meneer als ik je moet komen halen haha. enfin, ze liggen beide sinds zes uur wegens oververmoeidheid en verder zijn ze wel redelijk opgeknapt maar nog flink dreinerigquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:48 schreef Moonah het volgende:
[..]![]()
Wat schattig!!!
Appelsap, de tip van BE vind ik wel een goede, bij die aarsmadeninvasie... Blegh...
Groof, sterkte met afwachten. Als je zíet dat je kind is afgevallen dan is het best veel lijkt me.
DJMO, hoe is het met de zieke mannen?
Hm mja snap wat je bedoelt idd. Maar toch die combi van in lengte gegroeid zijn en uiteindelijk per saldo 1 kg afgevallen, dat toont dus wel veel meer/duidelijker dan bij alleen afvallen en stilstaande groei.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, ik denk dat ze tussendoor wel gewoon zwaarder is geweest hoor, want ik vond haar niet mager (dun is ze altijd, maar niet mager) de laatste maanden. Ze zal wel 22 kilo geweest zijn ofzo. De vorige officiele meting was ze 20 kilo en nu dus 19. Zo bedoel ik het. Ik vermoed dat ze de afgelopen week meer dan een kilo kwijt is in elk geval.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Anders fietst je dochter zelf even naar de winkel om den hoepel te kopen van de centjes die ze voor haar rapport kreeg. Wtf. Stop de tijd ofzo?
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Anders fietst je dochter zelf even naar de winkel om den hoepel te kopen van de centjes die ze voor haar rapport kreeg. Wtf. Stop de tijd ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben best een trotse mama.Maar idd... stop de tijd!
Mama van Lars & Femke
Grappig, onze kleuters schelen volgens mij maar een paar dagen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb aanstaande woensdag een 10 minuten gesprekje over L die inmiddels 2,5 maand op school zit. Ik ben zo benieuwd wat de juf te vertellen heeft. L vertelt zelf eigenlijk nooit iets over school. We moeten echt uit haar trekken wat ze die dag gedaan heeft. Ik hoop echt dat de juf gaat vertellen dat L het goed doet en dat ze ook goed meedoet in de klas. Ik vind het nu al een beetje spannend.
Ik zou het echt leuk vinden als L een rapport mee naar huis krijgt. Dan kan ze centjes gaan ophalen bij de opa's.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:19 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Grappig, onze kleuters schelen volgens mij maar een paar dagen.
Ik ben donderdag geweest. Ze werken bij ons met Kijk rapportage en ze hadden al een eerste 'rapport'.
Ik vind het nu vooral grappig om het enorme verschil tussen mijn twee oudste meiden te zien. Allebei blij, slim, leuk en lief maar zoooo anders.
Dat doen we hier (nog) niet. Maar ik vond het echt leuk haar er zo in te herkennen. Ze scoort een 5,5 (jaar) op zelfbeeld. Zo typisch M.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik zou het echt leuk vinden als L een rapport mee naar huis krijgt. Dan kan ze centjes gaan ophalen bij de opa's.Ik vond dat vroeger altijd echt enorm leuk.
Mooi!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 16:29 schreef appelsap het volgende:
Bedankt voor de tip nog BE, wij hadden dat ook bedacht en jouw uitleg bevestigde dat. We hebben de afgelopen dagen 2 pillen per dag ingenomen en dat 3 dagen achter elkaar. En dan over 14 dagen weer (vanaf de eerste dag). We lijken er nu vanaf te zijn, afkloppen!!!
Mijn oudste zit nu 2 maanden op dalton, ook zij moet gewoon echt even het systeem door hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2014 22:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mag ik even ego posten? Ik ben zo trots.![]()
Wij hadden vandaag na 3 maanden basisschool een 10 minuten gesprekje. We kregen te horen dat L enorm goed in de groep ligt. Ze speelt met kindjes uit groep 1, maar ook met kindjes uit groep 2, met jongens en meisjes en andere kindjes willen ook graag met haar spelen. Voortaan weet ik dus dat als L. weer eens thuiskomt en zegt: "ik heb met niemand gespeeld", het waarschijnlijk allemaal wel meevalt. Het was zo'n pak van mijn hart.
Alleen het plannen (Dalton onderwijs) gaat nog niet zo goed, maar de juf gaf aan dat ze hier pas echt mee gaan beginnen als kindjes echt in groep 1 zitten. Verdere ontwikkeling was helemaal goed, dus we gaan met een gerust hart echt beginnen aan groep 1 na de zomervakantie.
Wat ik heel leuk vond, de juf zei letterlijk: "L is het zonnetje van de klas." En ik heb een rapport van mezelf als kleuter en daar staat datzelfde zinnetje in.Ik vind het zo bijzonder.
Ja dat is imho toch heel logisch. Ik vind het best al een behoorlijke verantwoordelijkheid voor zulke kleintjes. Maar oefening baart kunst en vanaf groep 1 wordt er ook echt op gelet en wordt het gestimuleerd, dus het komt vast goed.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijn oudste zit nu 2 maanden op dalton, ook zij moet gewoon echt even het systeem door hebben.
Ze begint na de vakantie in groep 3 ( hier dus wel). Het systeem komt vanzelf wel goed.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja dat is imho toch heel logisch. Ik vind het best al een behoorlijke verantwoordelijkheid voor zulke kleintjes. Maar oefening baart kunst en vanaf groep 1 wordt er ook echt op gelet en wordt het gestimuleerd, dus het komt vast goed.
Ik heb het verhaal maar gedeeltelijk meegekregen, maar wat fijn dat ze op deze school wel naar groep 3 mag.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze begint na de vakantie in groep 3 ( hier dus wel). Het systeem komt vanzelf wel goed.
Het is vrij simpel, qua stof werkt ze al met groep 3 stof en sociaal / emotioneel hoort ze niet nog eens in groep 2 thuis ook. De vorige school kon haar gewoon niet hanteren en vond dat ze met het getoonde gedrag niet naar groep 3 kon.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik heb het verhaal maar gedeeltelijk meegekregen, maar wat fijn dat ze op deze school wel naar groep 3 mag.
Ja wel hebben een goede keuze gemaakt. Het gaat gewoon heel fijn hier. Rust, veel rust. Kleine klas, veel vrijheid. Precies wat goed is voor de dama.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:16 schreef livelink het volgende:
Je nieuwe baan en de daarbij behorende verhuizing heeft op meerdere fronten goed uitgepakt, Ticootje. Ik vind het zo fijn voor haar, het moet toch heerlijk zijn om wat meer begrepen te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |