abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:14:09 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_143047606
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb het idee dat ze de techniek veel minder goed te hoeven beheersen na A, dan wij vroeger na A/B.
Chris heeft echt B wel nodig om zijn techniek beter te krijgen. En genoeg andere kinderen uit zijn groep ook. Zonder die techniek&oefening hou je het toch minder lang vol als er zo snel geen waterkant in bereik is (zoals bij ene grootouders allemaal hoge wal randen zijn)
hier zijn de eisen aan A juist sterk opgehoogd ten opzichte van 't oude A.
in de haak.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 12:58:37 #227
5428 crew  miss_sly
pi_143048819
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:33 schreef As1981 het volgende:
Hier ook a en b verplicht. Wonen vlak bij een sloor.
Yaro is over 12 dagen vier en gaat in september starten. Hij vind zwemmen het einde maar zodra in her water zuigt hij zich aan mij vast. Durft niet alleen te zwemmen ook al heeft hij zijn bandjes aan. Dua vroeg op zwemles. Doet hij er lang over is dat ook prima. Maar hopelijk en ik verwacht luistert hij naar andere wel dat het gewoon kan zwemmen met bandjes en uiteindelijk zonder :D
Onze ervaring nu is dat de zwemles wel wat watervrees weggehaald heeft, maar dat dagelijks zwemmen met ons (tijdens weekendje weg of tijdens de vakantie) pas écht verschil maakte. Afgelopen vakantie is ze weer flink vooruit gegaan, alleen maar door iedere dag te kunnen zwemmen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:14:42 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_143049291
Zo werkte 't hier ook missSly. Veel gaan zwemmen (voor de lol) heeft volgens mij veel meer opgeleverd dan wanneer ze nog maandenlang tegen wil en dank naar zwemles had gemoeten.
in de haak.
pi_143049669
Dat half jaar les voor B heeft wel veel gedaan. Veel meer uithoudingsvermogen, maar ook een betere techniek. Ze kan nu alle zwemslagen gewoon goed. Behalve dan het gat. Ook het gedeelte met kleren ging prima. Dat vond ik wel een goede aanvulling: met meer kleren zwemmen en op matten en op de kant klimmen. Voorlopig wordt er nog een aantal keer per week gezwommen. Na de zomer maar kijken hoe we gaan onderhouden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_143049672
Trui dat was hier op een gegeven moment wel wat we bedachten toen het wat moeizamer ging en de motivatie ook opraakte (gelukkig tijdelijk). Maar als het een langdurige "martelgang" was geworden, dan waren we ook al dan niet tijdelijk gestopt. Gelukkig pakte ze het vrij snel weer op met plezier.
Maar als ik haar nu (met C) zie zwemmen dan zou je niet zeggen dat ze C heeft. Maar goed, ze weet zich wel aardig te redden en ik denk dat als ze sterker wordt en we vooral regelmatig blijven zwemmen, dat dat wel op zn pootjes terecht komt.
Wij zijn op een gegeven moment voor een kinderfeestje zelf in dat zwembad gaan zwemmen en hebben ook wat gespeeld. De oudste zat op een mat en we hebben die mat omgekieperd. Om haar te laten ervaren dat dat ook kan gebeuren als je aan het zwemmen bent. Maar ook om zelf te zien hoe ze daarop zou reageren. Ze was vooral erg boos, maar ze redde zich wel :).

Eigenlijk had ik het wel fijn gevonden als ze nog door had willen gaan met zwemvaardigheid of iets dergelijks. Voor de regelmaat, voor de techniek, maar ze had echt helemaal geen zin meer. Dus nu gaan we zelf.
Fake it till you make it...
pi_143049745
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:14 schreef trui het volgende:
Zo werkte 't hier ook missSly. Veel gaan zwemmen (voor de lol) heeft volgens mij veel meer opgeleverd dan wanneer ze nog maandenlang tegen wil en dank naar zwemles had gemoeten.
Hier ook hoor. Juist vriendinnen die duiken, onderste boven liggen, gek doen, dat zorgde voor de vooruitgang. Niet zozeer de lessen. De angst voor water verdween in de lokale plonsbak. (En dan hadden we al 3,5 jaar baby/peuterzwemmen achter de rug.)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_143049852
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:25 schreef Nijna het volgende:

Wij zijn op een gegeven moment voor een kinderfeestje zelf in dat zwembad gaan zwemmen en hebben ook wat gespeeld. De oudste zat op een mat en we hebben die mat omgekieperd. Om haar te laten ervaren dat dat ook kan gebeuren als je aan het zwemmen bent. Maar ook om zelf te zien hoe ze daarop zou reageren. Ze was vooral erg boos, maar ze redde zich wel :).

Eigenlijk had ik het wel fijn gevonden als ze nog door had willen gaan met zwemvaardigheid of iets dergelijks. Voor de regelmaat, voor de techniek, maar ze had echt helemaal geen zin meer. Dus nu gaan we zelf.

Deden ze dat niet tijdens de les? Bij ons moesten ze ook met koprollen en half ondersteboven het water in vallen. Met kleren aan. Ook al voor A. Juist om ze vanaf het begin te laten wennen aan ondersteboven met kleren aan.
*OUD heilige*
pi_143049949
Die van mij vindt zwemmen heel leuk tot nu toe. Hij is nog bezig voor zijn A maar hij wil uiteindelijk gaan wedstrijdzwemmen. Ik ben benieuwd of hij dat over een half jaar nog wil. Het zou wel echt wat voor hem zijn want hij kan hard zwemmen. Ik kan hem niet bijhouden. :o :@
pi_143058229
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:14 schreef trui het volgende:

[..]

hier zijn de eisen aan A juist sterk opgehoogd ten opzichte van 't oude A.
wel opgehoogd qua soorten slagen, kledingzwemmen, duiken. Meer verbreed en minder diepgang?

Maar het ligt ook vast deels aan Chris zijn scheve schoolslag.. Met de crawls zwemt hij ze er allemaal uit ;)
pi_143058426
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:30 schreef YPPY het volgende:

[..]

Deden ze dat niet tijdens de les? Bij ons moesten ze ook met koprollen en half ondersteboven het water in vallen. Met kleren aan. Ook al voor A. Juist om ze vanaf het begin te laten wennen aan ondersteboven met kleren aan.
Nee dat deden ze hier pas bij C met koprol gekleed het water in.
Ik hoorde ook een zwembad hier in de buurt waar ze bewust tijd besteden aan speeldingen, zoals met die matten, eronder komen, onder water gedrukt worden, dat soort dingen. Best wel goed eigenlijk. Als je zo'n situatie al eens bij de hand hebt gehad, overvalt het je misschien minder als het een keer gebeurd tijdens vrij zwemmen.
pi_143062395
De onze is een absolute waterrat. Hij vind het water totaal niet eng. Zwemt en duikt los van mij en ook een stukje weg. Ik hoop, dat hem dat helpt met zwemles. Hier werken ze met een stipsysteem en alle stippen moeten de kinderen kunnen om verder te gaan. Maar moet zelf nog eens kijken naar wat elke stip betekent. En ik twijfel tussen 2 keer per week zwemmen en een zomer crash course in het dorpje hiernaast in een buitenbad waar ze 4 keer per week zwemmen en dan na 5 maanden dacht ik A zullen verkrijgen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143064631
Hier waren we ook met zwemles gestopt na het behalen van A, en ruim een half jaar modderen voor B, wat niet lukte door het gat (en een leraar die dat niet echt goed aanpakte). Gelukkig was er dat jaar nog wel schoolzwemmen en zag de zwemjuf in hem wel een projectje. Zij heeft hem echt het gat doorgejaagd en einde schooljaar had hij zijn B toch nog. In dat half jaartje leszwemmen was wel de kracht en het uithoudingsvermogen toegenomen.
Dat is inmiddels alweer 3 jaar geleden, en tegenwoordig gaat hij graag op vrijdagavond met vrienden naar het zwembad :)

In open water weigert hij trouwens te zwemmen. Leuk recreatiegebiedje in de buurt, bij een rivier waar zijn vrienden dan wel gaan zwemmen en hij dus niet. (Nu is er vorig jaar iemand verdronken daar, dus ergens vind ik het niet zo erg, maar hij ontzegt zichzelf wel een hoop lol).
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_143064936
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Onze ervaring nu is dat de zwemles wel wat watervrees weggehaald heeft, maar dat dagelijks zwemmen met ons (tijdens weekendje weg of tijdens de vakantie) pas écht verschil maakte. Afgelopen vakantie is ze weer flink vooruit gegaan, alleen maar door iedere dag te kunnen zwemmen.
Mee eens. We gaan regelmatig zwemmen en in het peuterbad en daardoor is hij daar nu dat hij zich vrij gedraagt. Over 2 weken gaan we een week naar cp en ben hem nu al aan het voorbereiden om dan voorzichtig te oefenen hij is dan tenslotte ook vier. We gaan het zien. Zou zo veel fijner zijn. Voor alsnog heeft hij zin in zwemles dus dat is mooi.
pi_143066299
Even een tegenhanger.
Ik heb 3 kinderen die echt watervrij zijn. Maar juist omdat ze zo watervrij zijn en lekker eigenwijs bestaat een zwemles enkel en alleen uit spelen en onder water kutten. De oefeningen doen ze gewoon niet want dat kunnen we al. Ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143066571
hier ook een tegengeluidje. selene vindt zwemmen leuk. maar ze is nu eenmaal hypermobiel en heeft dus moeite met het controleren van haar ledematen en dus de techniek. concentratie is ook een probleem. ze vind al dat heen en weer zwemmen geen zak aan, dus is ze zo afgeleid als een vlindertje tijdens de les. dit ken nog wel ff duren dus ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_143068304
Tico dat geloof ik graag. Mijnes is ook eigenwijs. Laatst wilde ik hem in het zwembad leren om te zwemmen en op het water te drijven. Hij ging steeds onder, maar had het gevoel dat hij dat zelf met opzet deed. Ik hoop er dus maar op, dat hij tegen de zwemleraar/ zwemleerares niet zo eigenwijs is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143078488
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:26 schreef Ticootje het volgende:
Even een tegenhanger.
Ik heb 3 kinderen die echt watervrij zijn. Maar juist omdat ze zo watervrij zijn en lekker eigenwijs bestaat een zwemles enkel en alleen uit spelen en onder water kutten. De oefeningen doen ze gewoon niet want dat kunnen we al. Ofzo.
L ook. Die is bezig met duiken en koprollen onder water.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:44:51 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143078756
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:13 schreef trui het volgende:
als je er bijna 4 jaar over gedaan hebt, heb je mijns inziens genoeg zwemuren gemaakt. :+
Oh ja, zeker wel. :Y :D Ik bedoelde het verder ook niet als kritiek richting 1 persoon hoor.
pi_143078964
Hier nog geen zwemles. Ze mag volgend jaar, dan is ze 6, prima wat mij betreft. Streven is idd daarna om lekker vaak te gaan zwemmen, sowieso omdat het leuk is natuurlijk, maar ook zodat ze km's maken.

Ik heb zelf alleen mn A en B diploma's, ben nooit meer voor C gegaan, maar ik heb wel al mn snorkel en padi/persluchtduiken diploma's :P dus het zal wel goedgekomen zijn zonder C :+
:)
pi_143079493
Ik heb een tijdje terug mijn C gehaald. Ik had A en B vroeger wel gehaald en daarna heeeeel veel gezwommen. Dat scheelde wel een hoop moet ik zeggen ;).
Maar toen de oudste nog zwemles had voor C kwam na haar de volwassen groep en daar was een moeder van school die haar vertelde dat mama's ook best hun C kunnen halen ;).
Tja... toen kwam die blik he... "mama... *) ga jij dat ook doen?"

Na een tijdje nadenken ben ik het ook gaan doen, ook om te ervaren wat zij nou eigenlijk aan het doen was, leuk hoor :).

Er is hier tijdens de les niet zoveel gelegenheid om hun eigen plannetje te trekken ;). Ze hebben wel aan het eind van de les een minuut of 5 vrij zwemmen. Dan mogen ze even spelen en dat soort dingen. En in die tijd kunnen de kinderen van de les erna vast binnenkomen en op de stoeltjes gaan zitten. Dus 2 vliegen in 1 klap. Het scheelt heel veel drukte in de kleedkamer :) en die kinderen hebben even speeltijd.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:49:30 #246
5428 crew  miss_sly
pi_143079690
Ik vond dat toch zo stoer van je, Nijna! Ik denk er ook wel eens over, maar ik weet niet of ik me wil vastleggen op zwemles en ik ben bang dat het toch niet lukt :')

Bij S is op de zwemles ook niet veel ruimte om hun eigen plan te trekken. Groepjes zijn vrij klein en de juf/meester is bij ze in het water en kan ze dus heel gemakkelijk tot de orde roepen. Daarnaast vindt S het ook gewoon echt leuk om te oefenen, dus die is echt wel bezig met wat ze moet doen. Zelfs in de laatste vijf minuten spelen is ze vaak toch nog aan het oefenen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:51:06 #247
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_143088664
Hier is de jongste aan het kikkeren, watervrij maken en aan het eind van het seizoen (vier maanden buitenbad 3 keer per week), krijgen ze een kikkerdiploma wat bestaat uit met winterkleding aan van de duikplank af en zelf naar de kant zwemmen. Juffen ook in winterkleding in het zwembad.

De oudste is in mei begonnen voor A.en heeft afgelopen week proefgezwommen en mag in september afzwemmen voor A. Schoolslag, rugslag, potloodduik, drijven op buik/rug, watertrappelen, duiken en door een gat heen zwemmen en een baantje met kleren aan zwemmen.

Is een beetje ouderwets te noemen hier want ze gebruiken maar zelden een kurk en het gaat alleen bij onweer niet door voor de rest met 9 graden en hoosbuien ook maar de meeste halen wel hun diploma's in het zwemseizoen en daarbij zijn de kosten ook nog leuk. 92 euro voor een heel seizoen zwemlessen incl een abonnement op het buitenbad voor ze.
If you can dream it, you can do it...
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:56:29 #248
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_143088818
Morgen word onze jongste ook alweer zes. Tijd vliegt voorbij werkelijk waar...

Simmu voor ik het morgen vergeet ook alvast gefeliciteerd met Selene.

Plaatje bij het praatje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Books1 op 05-08-2014 23:27:09 ]
If you can dream it, you can do it...
pi_143092530
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond dat toch zo stoer van je, Nijna! Ik denk er ook wel eens over, maar ik weet niet of ik me wil vastleggen op zwemles en ik ben bang dat het toch niet lukt :')
Tnx, voor mij helpt het juist om een vaste dag en tijd te hebben, want anders ga ik niet ;). Voor mij was het een mooie stok achter de deur. Ik zwem nu nog door voor de gezelligheid en conditie een beetje. Ze hebben daar helaas niet een aparte groep voor. Maar gelukkig is het wel een leuk groepje.

[/quite]
Bij S is op de zwemles ook niet veel ruimte om hun eigen plan te trekken. Groepjes zijn vrij klein en de juf/meester is bij ze in het water en kan ze dus heel gemakkelijk tot de orde roepen. Daarnaast vindt S het ook gewoon echt leuk om te oefenen, dus die is echt wel bezig met wat ze moet doen. Zelfs in de laatste vijf minuten spelen is ze vaak toch nog aan het oefenen.
[/quote]

Hier groepjes met maximaal 10 kinderen.
I. vindt het ook gewoon echt leuk! Heerlijk he?! O+

Books, dat is nog wel een leuke prijs! En dat met winterkleren van de duikplank af, gaaf avontuur!
pi_143094311
Anders doe je ff een burgernetactie voor je kind dat even vergeet te vertellen dat ze bij iemand binnen gaat spelen. Dus. Aangenaam.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')