hier zijn de eisen aan A juist sterk opgehoogd ten opzichte van 't oude A.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb het idee dat ze de techniek veel minder goed te hoeven beheersen na A, dan wij vroeger na A/B.
Chris heeft echt B wel nodig om zijn techniek beter te krijgen. En genoeg andere kinderen uit zijn groep ook. Zonder die techniek&oefening hou je het toch minder lang vol als er zo snel geen waterkant in bereik is (zoals bij ene grootouders allemaal hoge wal randen zijn)
Onze ervaring nu is dat de zwemles wel wat watervrees weggehaald heeft, maar dat dagelijks zwemmen met ons (tijdens weekendje weg of tijdens de vakantie) pas écht verschil maakte. Afgelopen vakantie is ze weer flink vooruit gegaan, alleen maar door iedere dag te kunnen zwemmen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:33 schreef As1981 het volgende:
Hier ook a en b verplicht. Wonen vlak bij een sloor.
Yaro is over 12 dagen vier en gaat in september starten. Hij vind zwemmen het einde maar zodra in her water zuigt hij zich aan mij vast. Durft niet alleen te zwemmen ook al heeft hij zijn bandjes aan. Dua vroeg op zwemles. Doet hij er lang over is dat ook prima. Maar hopelijk en ik verwacht luistert hij naar andere wel dat het gewoon kan zwemmen met bandjes en uiteindelijk zonder
Hier ook hoor. Juist vriendinnen die duiken, onderste boven liggen, gek doen, dat zorgde voor de vooruitgang. Niet zozeer de lessen. De angst voor water verdween in de lokale plonsbak. (En dan hadden we al 3,5 jaar baby/peuterzwemmen achter de rug.)quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:14 schreef trui het volgende:
Zo werkte 't hier ook missSly. Veel gaan zwemmen (voor de lol) heeft volgens mij veel meer opgeleverd dan wanneer ze nog maandenlang tegen wil en dank naar zwemles had gemoeten.
Deden ze dat niet tijdens de les? Bij ons moesten ze ook met koprollen en half ondersteboven het water in vallen. Met kleren aan. Ook al voor A. Juist om ze vanaf het begin te laten wennen aan ondersteboven met kleren aan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:25 schreef Nijna het volgende:
Wij zijn op een gegeven moment voor een kinderfeestje zelf in dat zwembad gaan zwemmen en hebben ook wat gespeeld. De oudste zat op een mat en we hebben die mat omgekieperd. Om haar te laten ervaren dat dat ook kan gebeuren als je aan het zwemmen bent. Maar ook om zelf te zien hoe ze daarop zou reageren. Ze was vooral erg boos, maar ze redde zich wel.
Eigenlijk had ik het wel fijn gevonden als ze nog door had willen gaan met zwemvaardigheid of iets dergelijks. Voor de regelmaat, voor de techniek, maar ze had echt helemaal geen zin meer. Dus nu gaan we zelf.
wel opgehoogd qua soorten slagen, kledingzwemmen, duiken. Meer verbreed en minder diepgang?quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:14 schreef trui het volgende:
[..]
hier zijn de eisen aan A juist sterk opgehoogd ten opzichte van 't oude A.
Nee dat deden ze hier pas bij C met koprol gekleed het water in.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:30 schreef YPPY het volgende:
[..]
Deden ze dat niet tijdens de les? Bij ons moesten ze ook met koprollen en half ondersteboven het water in vallen. Met kleren aan. Ook al voor A. Juist om ze vanaf het begin te laten wennen aan ondersteboven met kleren aan.
Mee eens. We gaan regelmatig zwemmen en in het peuterbad en daardoor is hij daar nu dat hij zich vrij gedraagt. Over 2 weken gaan we een week naar cp en ben hem nu al aan het voorbereiden om dan voorzichtig te oefenen hij is dan tenslotte ook vier. We gaan het zien. Zou zo veel fijner zijn. Voor alsnog heeft hij zin in zwemles dus dat is mooi.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onze ervaring nu is dat de zwemles wel wat watervrees weggehaald heeft, maar dat dagelijks zwemmen met ons (tijdens weekendje weg of tijdens de vakantie) pas écht verschil maakte. Afgelopen vakantie is ze weer flink vooruit gegaan, alleen maar door iedere dag te kunnen zwemmen.
L ook. Die is bezig met duiken en koprollen onder water.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:26 schreef Ticootje het volgende:
Even een tegenhanger.
Ik heb 3 kinderen die echt watervrij zijn. Maar juist omdat ze zo watervrij zijn en lekker eigenwijs bestaat een zwemles enkel en alleen uit spelen en onder water kutten. De oefeningen doen ze gewoon niet want dat kunnen we al. Ofzo.
Oh ja, zeker wel.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:13 schreef trui het volgende:
als je er bijna 4 jaar over gedaan hebt, heb je mijns inziens genoeg zwemuren gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Books1 op 05-08-2014 23:27:09 ]If you can dream it, you can do it...
Tnx, voor mij helpt het juist om een vaste dag en tijd te hebben, want anders ga ik nietquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond dat toch zo stoer van je, Nijna! Ik denk er ook wel eens over, maar ik weet niet of ik me wil vastleggen op zwemles en ik ben bang dat het toch niet lukt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |