quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:59 schreef theunderdog het volgende:
Straks is het gewoon allemaal heel anders dan iedereen denkt...
Assad en Iran die ISIS gewoon al die tijd hebben gesteund...![]()
![]()
CIAquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het gaat mij allemaal te gemakkelijk, die opmars. Ergens klopt er iets niet.
1: Ik zeg nergens dat het zo is, volgens mij zeg ik duidelijk " straks is het"...quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:01 schreef SadPanda het volgende:
BNW is de andere kant op, het is 0,0% logisch.
Mwau, dat is nog te verklaren door propaganda, de soennitische steun enz.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Goh. Zou je zeggen. Hebben ze al tegengas gehad dan?quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Welke verbogen agenda? Waarom zouden ze het doen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik zeg nergens dat het zo is, volgens mij zeg ik duidelijk " straks is het"...
2: Waarom moet dit conflict "logisch" zijn? waarom kunnen landen niet een verborgen agenda hebben?
Het is erg hip hier om dat te roepen "BNW is andere kant op", maar denk er eens over na.
Het was slechts een speculatieve reactie, maar niet een die ondenkbaar is. Je moet je realiseren dat in de diplomatiek alles mogelijk is, zeker als het machtige landen betreft.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Welke verbogen agenda? Waarom zouden ze het doen?
ISIS valt twee bondgenoten aan, Irak en Syrië. Grote kans dat Irak nu officieel uit elkaar valt, daar heeft Iran geen enkel voordeel bij.
In Syrië bestrijd ISIS wel de andere rebellen maar uiteindelijk moet Syrië ook ISIS grootschalig gaan bestrijden, niet echt handig als je ze dan eerst bewapend of iets dergelijks hebt. Vooral omdat ISIS strijders een erg hoog moraal hebben.
En waarom valt het Syrische leger ISIS aan terwijl ze ze zouden steunen?
Het is allemaal gebaseerd op propaganda. Je hebt hier ook een bepaalde fokker die blijft beweren dat het Syrische leger nog nooit ISIS aangevallen of gebombardeerd heeft.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Welke verbogen agenda? Waarom zouden ze het doen?
ISIS valt twee bondgenoten aan, Irak en Syrië. Grote kans dat Irak nu officieel uit elkaar valt, daar heeft Iran geen enkel voordeel bij.
In Syrië bestrijd ISIS wel de andere rebellen maar uiteindelijk moet Syrië ook ISIS grootschalig gaan bestrijden, niet echt handig als je ze dan eerst bewapend of iets dergelijks hebt. Vooral omdat ISIS strijders een erg hoog moraal hebben.
En waarom valt het Syrische leger ISIS aan terwijl ze ze zouden steunen?
Ik weet dat het speculatief was. Maar dat ze ISIS zouden steunen is naar mijn idee ondenkbaar. In Irak hebben ze er geen enkel voordeel bij. In Syrië 1 namelijk dat ze andere rebellen bestrijden. Lijkt me sterk dat dat opweegt tegen de nadelen in Syrië die ik in mijn vorige noemde. Als je ook Irak meeneemt is het al helemaal ondenkbaar. Irak, een goede bondgenoot, gaat zeer waarschijnlijk uit eenvallen. En het soennitische deel zou dan waarschijnlijk een slaafje van SA worden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was slechts een speculatieve reactie, maar niet een die ondenkbaar is. Je moet je realiseren dat in de diplomatiek alles mogelijk is, zeker als het machtige landen betreft.
Ik weet vrijwel zeker dat bijvoorbeeld VS heel veel dingen achterhoud voor de wereld. Ik vind eigenlijk eerder dat je naar de BNW moet als je denkt dat je serieus de waarheid voorgeschoteld krijgt via de media.
Er worden zoveel dingen achtergehouden, heb hier alleen geen direct bewijs voor. Het is geen exacte wetenschap.
Jij doet alsof logica heilig is..quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik weet dat het speculatief was. Maar dat ze ISIS zouden steunen is naar mijn idee ondenkbaar. In Irak hebben ze er geen enkel voordeel bij. In Syrië 1 namelijk dat ze andere rebellen bestrijden. Lijkt me sterk dat dat opweegt tegen de nadelen in Syrië die ik in mijn vorige noemde. Als je ook Irak meeneemt is het al helemaal ondenkbaar. Irak, een goede bondgenoot, gaat zeer waarschijnlijk uit eenvallen. En het soennitische deel zou dan waarschijnlijk een slaafje van SA worden.
Natuurlijk maar het is ook wel handig als er enige logica inzit, anders kan je alles verzinnen.
Tja, ik kan hier ook wel schrijven dat Canada, Haïti en Australië ISIS steunen in een geheim complot.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij doet alsof logica heilig is..
Nee, dat zou volstrekt irrelevant zijn aangezien daar geen enkele bron voor is.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Tja, ik kan hier ook wel schrijven dat Canada, Haïti en Australië ISIS steunen in een geheim complot.
Ik zit ook in het complot.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Tja, ik kan hier ook wel schrijven dat Canada, Haïti en Australië ISIS steunen in een geheim complot.
Als Murica ingrijpt zijn die haatbaarden zo weer terug naar hun zandhutjequote:Op woensdag 25 juni 2014 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat noemen we propaganda. Ik heb net uitgelegd waarom er geen logica in zit en waarom er geen voordeel voor Iran aanzit. Daarmee mag je het natuurlijk oneens zijn, maar dan is het wel handig als je met argumenten komt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat zou volstrekt irrelevant zijn aangezien daar geen enkele bron voor is.
Dat Assad en Iran extremistische -islamitische groeperingen hebben gesteund wel, en volgens bepaalde bronnen dat Iran dat nog steeds .
Het is twijfelachtig , want het komt niet in de mainstream media. Maar het is mogelijk.
Dat hebben we gezien in Afghanistan.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:32 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als Murica ingrijpt zijn die haatbaarden zo weer terug naar hun zandhutje
Zoals in Iraq en Afghanistan dus??quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:32 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als Murica ingrijpt zijn die haatbaarden zo weer terug naar hun zandhutje
Maar toen was er nog geenquote:Op woensdag 25 juni 2014 17:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Zoals in Iraq en Afghanistan dus??
Drone aanvallen maken het juist ergerquote:Op woensdag 25 juni 2014 17:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Maar toen was er nog geen
[ afbeelding ]
Ah vandaar zijn er nu geen terroristen meer in Pakistan, Jemen en Afghanistan waar drone aanvallen worden uitgevoerd....quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Maar toen was er nog geen
[ afbeelding ]
Nee hoor. De taliban is in pakistan het zwakst in periodes met veel drone aanvallen. Met genoeg drones kunnen we ze geheel uitroeien.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:55 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Drone aanvallen maken het juist erger
Dak kan nooitquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee hoor. De taliban is in pakistan het zwakst in periodes met veel drone aanvallen. Met genoeg drones kunnen we ze geheel uitroeien.
Nee. Zelfs het leger van de VS geeft toe dat drone aanvallen averechts werken:quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee hoor. De taliban is in pakistan het zwakst in periodes met veel drone aanvallen. Met genoeg drones kunnen we ze geheel uitroeien.
Doen ze niet, en ik geef geen fuck om die haatbaarden. Risico van het vak.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Dus je het vindt ook lekker als ze dat doen op jouw familie??
Het ligt niet aan de drones, maar aan de mensen die ze gebruiken. Met betere inlichtingen en modernere drones lukt alles steeds beter. Er komt een tijd waarbij we ze doodlaseren met drones.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee. Zelfs het leger van de VS geeft toe dat drone aanvallen averechts werken:
http://edition.cnn.com/20(...)-swat-valley-school/
Veel mensen verliezen al dan niet onschuldige familieleden door deze aanvallen, waardoor de haat alleen maar groeit tegen de VS.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Doen ze niet, en ik geef geen fuck om die haatbaarden. Risico van het vak.
Onschuldige mensen zijn haatbaarden? En het risico van het vak is in die landen wonen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Onschuldige mensen zijn haatbaarden? En het risico van het vak is in die landen wonen?
Zit je soms te trollen??quote:
quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Onschuldige mensen zijn haatbaarden? En het risico van het vak is in die landen wonen?
Je krijgt geen goede antwoordt of argument.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ah, dus moslims zijn minderwaardige mensen?
Eindelijk...quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:14 schreef De_Ilias het volgende:
Op dit moment bevind ik me in raqqa, gaat hard aantoe.
twitter:EjmAlrai twitterde op woensdag 25-06-2014 om 19:46:53#ISIS has mobilized big force, intending to attack Peshmerag forces in Hamdnaya & Qaraqush in Nineveh. #iraq @RudawEnglish reageer retweet
twitter:vvanwilgenburg twitterde op woensdag 25-06-2014 om 19:44:55Rudaw reports fighting on Nineveh plains border, special forces and Zerevani rush into to protect http://t.co/89EhUe36nK via @rudaw reageer retweet
Theekransje houden?quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:14 schreef De_Ilias het volgende:
WTF!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:14 schreef De_Ilias het volgende:
In zijn fantasie inderdaad.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:58 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
WTF!!!!!!!!!!!!!!
Ben je serieus Syrië-ganger geworden.
Denk dat zijn hasj besmet was met paddo's.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:58 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
WTF!!!!!!!!!!!!!!
Ben je serieus Syrië-ganger geworden.
Ik denk meer dat hij meer Methamphetamine gebruikte, in combinatie met Crack en een beetje Coca Cola erbij.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:02 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Denk dat zijn hasj besmet was met paddo's.
Volgens de islamitische kalender is het wel 1 april.quote:
Je snapt der geen reet van.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat noemen we propaganda. Ik heb net uitgelegd waarom er geen logica in zit en waarom er geen voordeel voor Iran aanzit. Daarmee mag je het natuurlijk oneens zijn, maar dan is het wel handig als je met argumenten komt.
Zo ver zal ISIS niet gaan lijkt me. Er waren laatst nog op Nieuwsuur berichten dat ook andersgelovigen, waaronder Christenen, prima werden behandeld door ISIS. Nu weet ik niet hoeveel daar weer waar van is, maar goed.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:09 schreef Djibril het volgende:
Het schijnt dat isis een offensief is gestart om een christelijke stadje te veroveren bij Mosul. Peshmergas proberen het af te slaan om te voorkomen dat daar een massamoord gaat plaatsvinden.
Beter blowtje en dan bad tripquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik denk meer dat hij meer Methamphetamine gebruikte, in combinatie met Crack en een beetje Coca Cola erbij.
[..]
Volgens de islamitische kalender is het wel 1 april.
Gewoon 500 dollar aftikken per gezin ja toch?quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo ver zal ISIS niet gaan lijkt me. Er waren laatst nog op Nieuwsuur berichten dat ook andersgelovigen, waaronder Christenen, prima werden behandeld door ISIS. Nu weet ik niet hoeveel daar weer waar van is, maar goed.
Per jaar, zou best kunnen ja. Inkomensafhankelijk lijkt me, of doen ze het niet volgens de regeltjes?quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Gewoon 500 dollar aftikken per gezin ja toch?
ISIS heeft de watertoevoer afgesloten en ook zijn al veel families weggevlucht vanwege mortierbeschietingen van die twee Assyrische stadjes.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:09 schreef Djibril het volgende:
Het schijnt dat isis een offensief is gestart om een christelijke stadje te veroveren bij Mosul. Peshmergas proberen het af te slaan om te voorkomen dat daar een massamoord gaat plaatsvinden.
Al-arabiya meldt dat dat dus niet klopt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:09 schreef Djibril het volgende:
Nja, in het Midden-Oosten spreken nieuwskanalen elkaar zovaak tegen. Het enige wat we kunnen doen is wachten tot andere nieuwsbronnen met meer duidelijkheid komen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:18 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Al-arabiya meldt dat dat dus niet klopt.
Goed nieuws, maar wel het verkeerde topic gezien Al Nusra in Syrië zit.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:04 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Strijders Jabhat al-Nusra lopen over naar ISIS
Krankzinnig gedoequote:Op woensdag 25 juni 2014 21:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Goed nieuws, maar wel het verkeerde topic gezien Al Nusra in Syrië zit.
Alle honden verzamelen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:04 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Strijders Jabhat al-Nusra lopen over naar ISIS
Interessant.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:37 schreef SadPanda het volgende:
'The Syrian and Iranian Air Forces Are Now Bombing Iraq'
https://medium.com/war-is(...)ing-iraq-2f7e1771b95
Saddam Hussein's Faithful Friend, the King of Clubs, Might Be the Key to Saving Iraq
http://www.newrepublic.co(...)al-key-stopping-isis
quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:14 schreef De_Ilias het volgende:
twitter:
Waarom wil Peshmergas de christenen in Mosul beschermen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:09 schreef Djibril het volgende:
Dat heeft Saddam nooit gedaan.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:54 schreef IPA35 het volgende:
Conclusie van het hele verhaal moet natuurlijk zijn: Waar is Saddam als je hem nodig hebt?
Paar Salafi's de teennagels uittrekken in een kerker en klaar...
Vast welquote:
Dat blijkt dus niet te kloppen waarschijnlijk. Peshmerga is er alleen voor de bescherming van Koerden. Niet voor Arabische of Assyrische christenen in een Iraakse stad.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom wil Peshmergas de christenen in Mosul beschermen?
Bestaat het uit veel Koerden of?
Lijkt mij ook.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:57 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Dat blijkt dus niet te kloppen waarschijnlijk. Peshmerga is er alleen voor de bescherming van Koerden. Niet voor Arabische of Assyrische christenen in een Iraakse stad.
Zal nog meer verzet oproepen en zeker geen definitieve oplossing zijn, de ontevredenheid blijft.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:42 schreef IPA35 het volgende:
Ik kan persoonlijk niet wachten totdat de IRGC Irak binnentrekt en die Salafi's "afmaakt als de kakkerlakken die het zijn".
Net of de partijen het ooit eens kunnen worden over een onderverdeling. Een dag nadat je een grens trekt worden er bomaanslagen gepleegd om delen van het andere stuk te annexeren.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zal nog meer verzet oproepen en zeker geen definitieve oplossing zijn, de ontevredenheid blijft.
De enige lange termijn oplossing nu is Irak verdelen in 3 delen. Om dat te doen zou het Iraakse leger en/of anderen de andere rebellen kunnen helpen tegen ISIS en het dan aan hun overlaten.
Dat is waar, maar het zou gewoon met etnische/religieuze lijnen moeten worden verdeeld. Bomaanslagen blijf je altijd houden, tenminste de eerste paar jaar.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:02 schreef Nintex het volgende:
[..]
Net of de partijen het ooit eens kunnen worden over een onderverdeling. Een dag nadat je een grens trekt worden er bomaanslagen gepleegd om delen van het andere stuk te annexeren.
Van wie? Het is beter dat zij die symathiseren met ISIS op de voorgrond treden, dan kunnen zij gedood worden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zal nog meer verzet oproepen en zeker geen definitieve oplossing zijn, de ontevredenheid blijft.
De enige lange termijn oplossing nu is Irak verdelen in 3 delen. Om dat te doen zou het Iraakse leger en/of anderen de andere rebellen kunnen helpen tegen ISIS en het dan aan hun overlaten.
Irak bij elkaar houden met een regering die voor alle bevolkingsgroepen opkomt lijkt mij de beste optie en de Koerden een 'eigen' staat of een autonoom gebied. Een stukje opgeknipt Irak is militair gezien een vrij zwak en een gemakkelijk doelwit. Alleen de Koerden hebben een 'staat' opgebouwd die op eigen benen kan staan.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het zou gewoon met etnische/religieuze lijnen moeten worden verdeeld. Bomaanslagen blijf je altijd houden, tenminste de eerste paar jaar.
Irak bij elkaar houden is nog veel erger.
Van de soennitische Iraakse bevolking. Dat ze tegen de de Iraakse regering zijn betekent niet dat ze voor ISIS en hun ideologie zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Van wie? Het is beter dat zij die symathiseren met ISIS op de voorgrond treden, dan kunnen zij gedood worden.
Dat is ook de beste optie maar niet realistisch.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:11 schreef Nintex het volgende:
Irak bij elkaar houden met een regering die voor alle bevolkingsgroepen opkomt lijkt mij de beste optie
Een Irak dat steeds kampt met interne oorlogen nog veel meer.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:11 schreef Nintex het volgende:
Een stukje opgeknipt Irak is militair gezien een vrij zwak en een gemakkelijk doelwit.
Dat zouden andere landen niet accepteren en dat kan het Syrische leger helemaal niet want die zijn druk met de oorlog in eigen land. In de tijd dat de rebellen vrijwel verslagen zijn in Syrië is het soennitische Irak al opgebouwd.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:11 schreef Nintex het volgende:
Een risico is dat als ISIS van Assad verliest Assad een brok Irak als 'winst' meepakt.
Geloof je meteen alles wat er gezegd wordt?quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.aina.org/news/20140623174038.htmquote:Stockholm (AINA) -- Several hundred Assyrians held a demonstration in Sodertalje, south of the Stockholm, on Sunday, June 22 to protest the Kurdish occupation of the Nineveh Plain. The protesters held signs saying "No to Kurdish occupation of the Nineveh Plain."
The Assyrian heartland east of Mosul has come under Kurdish control following the fall of large areas of Iraq to ISIS (AINA 2014-06-14).
"The fact is that Kurdish leaders have done their utmost to block all attempts to form local defense forces on the Nineveh plain since 2003," said Afram Yakoub, chairman of the Assyrian Federation of Sweden, "and we are now witnessing how the Kurdish leadership is using the current turmoil to establish a de facto occupation. During the last few days Kurds have raised the Kurdish flag on government buildings in the Nineveh Plain and they tried to replace the head of the city of Alqosh with a person which is a member of the Kurdish KDP party (AINA 2014-06-16)."
Mr Mats Pertoft, Swedish MP from the Green party Miljöpartiet, echoed the concerns of the Assyrian community in Sweden, saying "No group in Iraq should use the current situation as a pretext to oppress another group, Kurdish leaders should not make this an excuse to deny Assyrians their rights."
Laat me je onderdrukken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:40 schreef De_Ilias het volgende:
Gaat lekker zo hoor, JN is binnen een half jaar / jaar verleden tijd en zal opgaan in ISIS, waarom? ISIS is op dit moment erg succesvol en niemand wil in ISIS gebied een vijand van ISIS zijn. Jammer dat het gaarijieten zijn die de hall of fame krijgen, ik vond JN toch een stukje meer "moderate" maar dat blijkt dus niet helemaal waar te zijn. Hoe dan ook, ik heb liever ISIS aan de macht in die zandbak, ja liever hun dan sjieten die sunnieten systematisch onderdrukken en vermoorden (ook al wordt dat ontkent).
Dankje welquote:
Wat triest om daar tegen te demonstreren. Ze hebben nog geluk dat de Koerden daar zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:36 schreef Peunage het volgende:
Assyrians in Sweden Protest Against Kurdish Occupation of Assyrian Villages
[..]
http://www.aina.org/news/20140623174038.htm
Exact. ISIS heeft het water afgesloten, beschiet ze met mortieren en is al onderweg. Enige wat tussen ISIS en de Assyrische stadjes instaat zijn Koerdische strijders.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat triest om daar tegen te demonstreren. Ze hebben nog geluk dat de Koerden daar zijn.
Hebben heel Söderthalje gekoloniseerdquote:
Dude...... jij bent een isis promoter. Lul niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:42 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dankje wel![]()
Ik kreeg een BAN voor een aantal dagen, ze vonden mij een ISIS promoter? WTF!!!? Als er iemand is die ideologisch ISIS haat dan ben ik dat wel.
Nee, vandaar mijn vragen he..quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Geloof je meteen alles wat er gezegd wordt?
Moet ook.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:51 schreef Che_ het volgende:
Koerden zullen nu sowieso de schuld krijgen, wat ze ook doen. Als ze die dorpen verlaten en de inwoners worden afgeslacht als kfc-kippen krijgen ze alsnog kritiek (en terecht) dus ze negeren deze demonstraties sowieso.
Kan je dat bewijzen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dude...... jij bent een isis promoter. Lul niet.
Sommige mensen houden gewoon van zeiken. No matter what.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Moet ook.
Ik snap hen niet precies. Hebben gereserveerde zetels in het KRG parlement en zo, er zijn voorstellen geweest voor Assyrische autonomie binnen een Koerdische staat/de KRG en alles. Peshmerga werkte al langer samen met het Irakese leger om de veiligheid daar te garanderen (terwijl het gebied net buiten Koerdisch gebied ligt). En dan nog bitchen om fucking 1915 terwijl de meeste van hen inmiddels in Europa/Amerika zitten en ze nooit van hun leven een eigen staat gaan krijgen.
Mobiel, kan niet quotes gaan zoeken.quote:
Of je luistert naar het verhaal van de andere kant. Misschien zijn ze bang dat ze iets overkomtquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Sommige mensen houden gewoon van zeiken. No matter what.
Ik geloof niet dat ze vrouwen verkrachten, dat is gewoon misdaad die totaal niet islamitisch is. (bij sjieeten is het wel toegestaan trouwens maar dat terzijde). Maar promoot ik hun? (isis)quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mobiel, kan niet quotes gaan zoeken.
Maar kortom: ze komen op voor soennieten dus ben je voor ze.
Ze verkrachten vrouwen. Wat vind je daarvan.
Wat zou hen kunnen overkomen door de mensen die hen juist beschermen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Of je luistert naar het verhaal van de andere kant. Misschien zijn ze bang dat ze iets overkomt
http://mediawerkgroepsyri(...)ihadisten-verkracht/quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:59 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze vrouwen verkrachten, dat is gewoon misdaad die totaal niet islamitisch is. (bij sjieeten is het wel toegestaan trouwens maar dat terzijde). Maar promoot ik hun? (isis)
NIet bepaaldquote:Op woensdag 25 juni 2014 23:06 schreef Stimorol- het volgende:
Burgers onthoofden is natuurlijk wel islamitisch.
Gast, die soldaten die "gevlucht" waren zijn ook Koerden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:51 schreef IPA35 het volgende:
Willen zeker dat hun volksgenoten gekruisigd worden door ISIS.
Ze kunnen wel gaan janken om een grijs verleden toen ze fittie hadden met de Koerden maar op dit moment zijn de Koerden de enige vrienden die ze hebben (nadat het lafhartige Iraakse leger met de staart tussen de benen is weggevlucht daar).
Begint ie weerquote:Op woensdag 25 juni 2014 23:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Gast, die soldaten die "gevlucht" waren zijn ook Koerden.
Ze kregen de opdracht om weg te gaan. En leger en politieleiding bestaat uit meer dan 1 persoon.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:18 schreef Che_ het volgende:
[..]
Begint ie weer
Soldaten gingen alleen weg omdat de leiding wegging. En dat is allemaal begonnen bij 1 persoon.
Denk je nou echt dat in Al Maliki's leger alle topfuncties door Koerden worden bekleed?
Had je interview gezien met die soldaat (was volgens mij interview van VICE)?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze kregen de opdracht om weg te gaan. En leger en politieleiding bestaat uit meer dan 1 persoon.
Nou...... Peshmerga zal alleen beschermen als ze er zelf beter van worden. Dat weet je vast.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Had je interview gezien met die soldaat (was volgens mij interview van VICE)?
En dan nog, Peshmerga heeft toch de bescherming en strijd overgenomen waar het Iraakse leger mensen glashard in de steek lieten vallen. En dit is het leger die mensen moet beschermen? Ha.
En de honderdduizenden mensen vangen ze ook alleen maar op en geven ze ook alleen maar humanitaire hulp om er zelf beter van te wordenquote:Op woensdag 25 juni 2014 23:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nou...... Peshmerga zal alleen beschermen als ze er zelf beter van worden. Dat weet je vast.
Je vergeet dat er ook veel "normale" mensen wonen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Waarom zouden ze christenen niet beschermen? Peshmergas moeten iedereen beschermen die beschermt wilt worden tegen isis. Ze hielpen bijvoorbeeld de turkemenen niet in Tel Afar omdat zij zich te goed voelden om Koerdische hulp te vragen. Nou dat hebben ze geweten. Veel van die turkemenen zijn nu naar Koerdische regios gevlucht.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij komt de hele tijd met deze opmerking als het gaat over de Iraakse soldaten. Je begrijpt toch wel dat dat nergens op slaat.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Gast, die soldaten die "gevlucht" waren zijn ook Koerden.
Ik heb veel interviews met veel soldaten gezien en die schetsen hetzelfde beeld.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Had je interview gezien met die soldaat (was volgens mij interview van VICE)?
En dan nog, Peshmerga heeft toch de bescherming en strijd overgenomen waar het Iraakse leger mensen glashard in de steek lieten vallen. En dit is het leger die mensen moet beschermen? Ha.
Solide.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:26 schreef Che_ het volgende:
[..]
En de honderdduizenden mensen vangen ze ook alleen maar op en geven ze ook alleen maar humanitaire hulp om er zelf beter van te worden
Dan nog, al deze beschuldigingen kan je alsnog wegwuiven, zij doen tenminste iets. In tegenstelling tot het leger dat tot nu toe alleen maar bezig is met omkleden (naar burgerkleding)
Ja het gaat dus wel om Peshmerga, maar onder leiding van het leger of de federale politie.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:29 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Jij komt de hele tijd met deze opmerking als het gaat over de Iraakse soldaten. Je begrijpt toch wel dat dat nergens op slaat.
Koerden in Irakees leger =/= Peshmerga
Dus jouw claim de hele tijd dat er ook Koerden in de Irakese leger zit is irrelevant. Er zijn zoveel soorten mensen die het Iraaks leger dienen.
Peshmergas vallen niet onder iraaks leger, wellicht dat iemand dat ooit op papier heeft geschreven maar in de praktijk zien we anders.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja het gaat dus wel om Peshmerga, maar onder leiding van het leger of de federale politie.
Waarom zou de Peshmerga voor het Iraakse leger vechten terwijl ze bij Peshmerga kunnen vechtenquote:Op woensdag 25 juni 2014 23:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb veel interviews met veel soldaten gezien en die schetsen hetzelfde beeld.
Welke strijd hebben ze overgenomen? Het Irakese leger voert overal in het land strijd met ISIS. Rondom Baghdad, Fallujah, Samarra, Baji, Diyala, etc.
In Mosul wilden ze geen leger hebben, daarom is er een brigade van het leger dat uit Peshmerga bestaat, maar onder leiding van get leger. En federale politie die uit mensen uit Mosul bestaat en Peshmerga.
In Mosul wel.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:34 schreef Djibril het volgende:
[..]
Peshmergas vallen niet onder iraaks leger, wellicht dat iemand dat ooit op papier heeft geschreven maar in de praktijk zien we anders.
Ook in Mosul niet, Peshmergas zullen niet Mosoel aanvallen noch hebben ze ooit een grote basis daar gehad. Waarom?quote:
Irakeze leger geeft wel gratis kleding weg, keus snel gemaaktquote:Op woensdag 25 juni 2014 23:37 schreef Che_ het volgende:
Benieuwd wat de inwoners van Irak liever hebben als beschermers van hun stad/dorp, het leger of de Peshmerga
Moest lachenquote:Op woensdag 25 juni 2014 23:40 schreef Djibril het volgende:
[..]
Irakeze leger geeft wel gratis kleding weg, keus snel gemaakt
Zoiets was in Kirkuk het geval. Peshmerga's die coopereerden met de Irakese leger. In Mosul echter niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja het gaat dus wel om Peshmerga, maar onder leiding van het leger of de federale politie.
En toch is het zo. In 2011 zijn er grote aantallen Zerevani opgegaan in de federale politie bijvoorveeld.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:37 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ook in Mosul niet, Peshmergas zullen niet Mosoel aanvallen noch hebben ze ooit een grote basis daar gehad. Waarom?
1. Mosoel altijd sterk Baathistisch geweest(zijn allemaal arabieren die door saddam daar naar toe zijn gebracht)
2. Mosul heeft liever isis=arabier
3. Mosul had vroeger veel Koerden maar nu zijn het voornamelijk arabieren.
Rond Mosoel neemt de Peshermga posities in om de mensen daar te beschermen, zoals we zien bij Shingal. Dit gaan ze dus ook niet meer terug geven.
Ze hadden/hebben toch 2 miljoen vrijwilligers? What happened, transportproblemen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:41 schreef Nintex het volgende:
Waar zijn trouwens die milities gebleven van burgers die naar het front vertrokken?
Het is toch vrij bizar dat je het leger geen offensief ziet uitvoeren. Nu de ISIS wat meer verdeeld is over een groter gebied lijkt me een tegenaanval toch wel haalbaar.
Training et cetera.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ze hadden/hebben toch 2 miljoen vrijwilligers? What happened, transportproblemen?
Jawel. Zoek de samenstelling van de 2de brigade maar op.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:41 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Zoiets was in Kirkuk het geval. Peshmerga's die coopereerden met de Irakese leger. In Mosul echter niet.
Tegenaanval op wat? Mosul?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:41 schreef Nintex het volgende:
Waar zijn trouwens die milities gebleven van burgers die naar het front vertrokken?
Het is toch vrij bizar dat je het leger geen offensief ziet uitvoeren. Nu de ISIS wat meer verdeeld is over een groter gebied lijkt me een tegenaanval toch wel haalbaar.
Is dat wat de bevolking 'wil' of wat hen opgedragen is? Lijkt me sterk dat ze graag het levende schild willen zijn van een Jihad leger.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tegenaanval op wat? Mosul?
Dat gaat niet meer gebeuren. De soennitische gebieden zullen waarschijnlijk wel onder ISIS blijven. Dat is wat de bevolking wil, dus waarom zou je ze gaan onderdrukken
Ze wilden in ieder geval nooit het leger.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Is dat wat de bevolking 'wil' of wat hen opgedragen is? Lijkt me sterk dat ze graag het levende schild willen zijn van een Jihad leger.
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 25-06-2014 om 23:21:57John Kerry has issued a statement condemning the Syrian Air Force for bombarding "Sunni" positions in Iraq. What a crock of shit! reageer retweet
Maar natuurlijk! Het zijn soennitische onderdrukte opstandelingen!quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:57 schreef SadPanda het volgende:
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 25-06-2014 om 23:21:57John Kerry has issued a statement condemning the Syrian Air Force for bombarding "Sunni" positions in Iraq. What a crock of shit! reageer retweet
Lekker ISIS weer supporten!quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:40 schreef De_Ilias het volgende:
Gaat lekker zo hoor, JN is binnen een half jaar / jaar verleden tijd en zal opgaan in ISIS, waarom? ISIS is op dit moment erg succesvol en niemand wil in ISIS gebied een vijand van ISIS zijn. Jammer dat het gaarijieten zijn die de hall of fame krijgen, ik vond JN toch een stukje meer "moderate" maar dat blijkt dus niet helemaal waar te zijn. Hoe dan ook, ik heb liever ISIS aan de macht in die zandbak, ja liever hun dan sjieten die sunnieten systematisch onderdrukken en vermoorden (ook al wordt dat ontkent).
Onzinquote:Op woensdag 25 juni 2014 23:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tegenaanval op wat? Mosul?
Dat gaat niet meer gebeuren. De soennitische gebieden zullen waarschijnlijk wel onder ISIS blijven. Dat is wat de bevolking wil, dus waarom zou je ze gaan onderdrukken
De ene keer is het allemaal ISIS en als het hun niet uitkomt zijn het zielige soennieten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Maar natuurlijk! Het zijn soennitische onderdrukte opstandelingen!
Zei hij nadat de VS Fallujah helemaal platgebombardeerd hadden
Logisch he, kijk wie het tweet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:57 schreef SadPanda het volgende:
In Amerika doen ze er alles aan om niet weer in die oorlog terecht te komen, maar hoe meer ze dat proberen hoe meer ze er in meegetrokken worden. ISIS is momenteel al aan het dreigen met de hashtag #CalamityWillBefallusquote:Op donderdag 26 juni 2014 00:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De ene keer is het allemaal ISIS en als het hun niet uitkomt zijn het zielige soennieten.
Omdat Peshmergas vooral de Koerden moet beschermen en onafhankelijkheid moeten nastreven.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:29 schreef Djibril het volgende:
[..]
Waarom zouden ze christenen niet beschermen? Peshmergas moeten iedereen beschermen die beschermt wilt worden tegen isis. Ze hielpen bijvoorbeeld de turkemenen niet in Tel Afar omdat zij zich te goed voelden om Koerdische hulp te vragen. Nou dat hebben ze geweten. Veel van die turkemenen zijn nu naar Koerdische regios gevlucht.
Peshmergas bestaan ook uit christenen, dus voor veel van die soldaten heeft het extra motivatie
Jij mag het onzin vinden. Maar ik zie niet in waarom ze niet hun staatje kunnen oprichten midden in de woestijn. Dat zijn ze eindelijk af van de onderdrukking door Maliki's legerquote:
Nee, ik heb daar niks over gezegd. Je post alleen tweets van propagandapoppetjes, daar doelde ik op.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Natuurlijk is het logisch, stel je voor dat Syrië iets goeds doet!
quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat Peshmergas vooral de Koerden moet beschermen en onafhankelijkheid moeten nastreven.
Ze moeten lekker egoïstisch zijn.
De belangen van de VS worden dan ook niet serieus bedreigd, alleen dan grijpen ze in.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
In Amerika doen ze er alles aan om niet weer in die oorlog terecht te komen, maar hoe meer ze dat proberen hoe meer ze er in meegetrokken worden. ISIS is momenteel al aan het dreigen met de hashtag #CalamityWillBefallus
Je zegt dat de bevolking onder ISIS wil vallen. Dat is pure onzin. Ze willen af van corrupte Maliki en zijn onderdrukking. De Soennitische stammen willen ook geen ISIS aan de macht.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij mag het onzin vinden. Maar ik zie niet in waarom ze niet hun staatje kunnen oprichten midden in de woestijn. Dat zijn ze eindelijk af van de onderdrukking door Maliki's leger
Jij vind het propagandapoppetjes. Hij verzint niet wat, hier een bron:quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:06 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, ik heb daar niks over gezegd. Je post alleen tweets van propagandapoppetjes, daar doelde ik op.
Ik denk dat de Koerden wel zinspelen op een soort autonome Assyrische appendix.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat Peshmergas vooral de Koerden moet beschermen en onafhankelijkheid moeten nastreven.
Ze moeten lekker egoïstisch zijn.
Dat zijn ze toch ook? Iedereen blij.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je zegt dat de bevolking onder ISIS wil vallen. Dat is pure onzin. Ze willen af van corrupte Maliki en zijn onderdrukking.
Doelde op zijn laatste zin dat het bullshit is. En kijk eens op zijn twitterpagina of zijn website en kijk dan of het geen propagandagast is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij vind het propagandapoppetjes. Hij verzint niet wat, hier een bron:
http://abcnews.go.com/Int(...)il-refinery-24293355
Wat een aannames.. niet eens waard om hier op te reageren.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat zijn ze toch ook? Iedereen blij.
Ze hebben zelf ISIS binnengehaald, dus dat kunnen ze intern vast wel oplossen.
Ok. Ik weet wel wat zijn mening is (pro-SAA, anti-terroristen), maar dan is het nog geen propagandapoppetje.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:11 schreef Che_ het volgende:
[..]
Doelde op zijn laatste zin dat het bullshit is. En kijk eens op zijn twitterpagina of zijn website en kijk dan of het geen propagandagast is.
Jij denkt dat soennitische stammen niks te maken hebben met duizenden buitenlandse ISIS strijders die hun gebieden in stromen? ISIS is schijnbaar best wel populair in die gebieden, en dat is geen aanname, dat is wat de media laat zien.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat een aannames.. niet eens waard om hier op te reageren.
De bevolking heeft ISIS binnengehaald?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat zijn ze toch ook? Iedereen blij.
Ze hebben zelf ISIS binnengehaald, dus dat kunnen ze intern vast wel oplossen.
ISIS is daar populair, omdat ISIS een wapen is tegen Maliki..quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij denkt dat soennitische stammen niks te maken hebben met duizenden buitenlandse ISIS strijders die hun gebieden in stromen? ISIS is schijnbaar best wel populair in die gebieden, en dat is geen aanname, dat is wat de media laat zien.
Dus alles wat geen SAA is, is terrorist? FSA ook?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ok. Ik weet wel wat zijn mening is (pro-SAA, anti-terroristen), maar dan is het nog geen propagandapoppetje.
Ik zeg wat zijn mening is. Maar dat is inderdaad ook mijn mening, het FSA werkt samen met Al Nusra (Al Qaeda) en het Islamitisch Front en wil een islamistische staat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:19 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dus alles wat geen SAA is, is terrorist? FSA ook?
Je leest niet goed. De gewone bevolking heeft er niks mee te maken, er zijn wat stammen die een rol spelen, maar die willen ISIS niet aan de macht. Domme zet of niet, daar heb ik het niet over, maar ze wilden af van corrupte Maliki, vandaar dat ze samenwerken met ISIS.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij denkt dat soennitische stammen niks te maken hebben met duizenden buitenlandse ISIS strijders die hun gebieden in stromen? ISIS is schijnbaar best wel populair in die gebieden, en dat is geen aanname, dat is wat de media laat zien.
Ja tuurlijk. En onderling heeft FSA helemaal geen conflicten met die groeperingen..... Wat een jeugdjournaalvisie heb jij.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zeg wat zijn mening is. Maar dat is inderdaad ook mijn mening, het FSA werkt samen met Al Nusra (Al Qaeda) en het Islamitisch Front en wil een islamistische staat.
Een deel van de bevolking is ISIS. En de buitenlanders zijn daar niet opeens midden in Irak verschenen. Dus ja, het lijkt mij duidelijk dat een deel van de bevolking ISIS heeft binnengehaald.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De bevolking heeft ISIS binnengehaald?
En heeft het gewerkt?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS is daar populair, omdat ISIS een wapen is tegen Maliki..
Hoe weet je dat? Een deel van de bevolking WIL ze ook aan de macht. Een deel van de bevolking IS ook ISIS. Het zijn niet allemaal buitenlanders.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:20 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je leest niet goed. De gewone bevolking heeft er niks mee te maken, er zijn wat stammen die een rol spelen, maar die willen ISIS niet aan de macht. Domme zet of niet, daar heb ik het niet over, maar ze wilden af van corrupte Maliki, vandaar dat ze samenwerken met ISIS.
En het punt was dat jij zei dat de bevolking ISIS aan de macht wil.
Nee, dat heeft het FSA niet althans de laatste maanden niet. Ze werken samen met Al Nusra en het Islamitisch Front tegen ISIS en het SAA.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. En onderling heeft FSA helemaal geen conflicten met die groeperingen..... Wat een jeugdjournaalvisie heb jij.
Wacht, jij bent degene die beweert dat de bevolking dat wil, dan ga je uit van iedereen (op z'n minst het overgrote merendeel). De stammen hebben zelf gezegd dat ze ISIS niet aan de macht willen, ISIS op z'n beurt vertrouwt de stammen niet helemaal en weten ook dat ze samenwerken om tegen Maliki te vechten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Een deel van de bevolking is ISIS. En de buitenlanders zijn daar niet opeens midden in Irak verschenen. Dus ja, het lijkt mij duidelijk dat een deel van de bevolking ISIS heeft binnengehaald.
[..]
En heeft het gewerkt?
[..]
Hoe weet je dat? Een deel van de bevolking WIL ze ook aan de macht. Een deel van de bevolking IS ook ISIS. Het zijn niet allemaal buitenlanders.
FSA is gematigd, zelfs voor Westerse begrippen. Bestaat uit ex-SAA ook.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, dat heeft het FSA niet althans de laatste maanden niet. Ze werken samen met Al Nusra en het Islamitisch Front tegen ISIS en het SAA.
Natuurlijk bedoel ik niet iedereen. Maar zeker een deel van de bevolking is hier wel blij mee, of in ieder geval content met de status quo. Hoe groot dat gedeelte is weet ik niet.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:25 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wacht, jij bent degene die beweert dat de bevolking dat wil, dan ga je uit van iedereen (op z'n minst het overgrote merendeel). De stammen hebben zelf gezegd dat ze ISIS niet aan de macht willen, ISIS op z'n beurt vertrouwt de stammen niet helemaal en weten ook dat ze samenwerken om tegen Maliki te vechten.
Tuurlijk is er geen verzet, ze zijn toch blij dat ze niet meer onder Maliki vallen. Hoe vaak moet er herhaald worden dat ze blij zijn met ISIS (tijdelijk) doordat ze af zijn van Maliki?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Natuurlijk bedoel ik niet iedereen. Maar zeker een deel van de bevolking is hier wel blij mee, of in ieder geval content met de status quo. Hoe groot dat gedeelte is weet ik niet.
Er is bijvoorbeeld geen verzet of wat dan ook tegen ISIS. Terwijl je dat wel tegen het leger had.
Ander topic.quote:
Nogmaals, ze zijn er "blij" mee, omdat ISIS vecht tegen Maliki en de sjiitische onderdrukking.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Natuurlijk bedoel ik niet iedereen. Maar zeker een deel van de bevolking is hier wel blij mee, of in ieder geval content met de status quo. Hoe groot dat gedeelte is weet ik niet.
Er is bijvoorbeeld geen verzet of wat dan ook tegen ISIS. Terwijl je dat wel tegen het leger had.
Naar mijn mening is een islamistische staat willen niet gematigd.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:27 schreef Che_ het volgende:
[..]
FSA is gematigd, zelfs voor Westerse begrippen. Bestaat uit ex-SAA ook.
Assad gebruikt chemische shit, ook op onschuldigen en kinderen. Is dat geen terrorist dan?
Daarom zei ik ook. Ze zijn van Maliki af, het leger hoeft niet op een plek te zijn waar ze ongewild zijn, klaar. Iedereen blij.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:28 schreef Che_ het volgende:
[..]
Tuurlijk is er geen verzet, ze zijn toch blij dat ze niet meer onder Maliki vallen. Hoe vaak moet er herhaald worden dat ze blij zijn met ISIS (tijdelijk) doordat ze af zijn van Maliki?
Onzin. Doel is het verzet tegen Assad.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Naar mijn mening is een islamistische staat willen niet gematigd.
Niet bewezen.. Dat is ook totaal niet logisch, gezien hij daarmee een inval riskeerde.
Fout.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook. Ze zijn van Maliki af, het leger hoeft niet op een plek te zijn waar ze ongewild zijn, klaar. Iedereen blij.
Nee, hij bekleedt enkel de functie van degene die die verantwoordelijkheid moet nemen..quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:31 schreef Peunage het volgende:
Het lijkt me niet dat je nu de verantwoordelijkheid om het probleem met ISIS op te lossen bij Maliki legt?
Ah ok. Wat moet hij precies doen?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:35 schreef Che_ het volgende:
[..]
Fout.
[..]
Nee, hij bekleedt enkel de functie van degene die die verantwoordelijkheid moet nemen..
En daarna willen ze natuurlijk het land besturen. En dat land wordt dan een islamistische staat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Onzin. Doel is het verzet tegen Assad.
Wel bewezen. Zoek maar op.
Hij kan eens beginnen met aftreden en iemand aan de macht laten die echt de bevolking kan verenigen.quote:
Ah oke. Hij afstappen, 1 sjiiet minder in de regering, onderdrukking van soennieten voorbijquote:Op donderdag 26 juni 2014 00:40 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hij kan eens beginnen met aftreden en iemand aan de macht laten die echt de bevolking kan verenigen.
Aangezien hij dat niet zal doen, kan hij in ieder geval ervoor zorgen dat er een regering komt die iedereen vertegenwoordigt, maar dat wil die ook al niet. Deze man is de hoofdreden voor ontevredenheid in Irak. Als hij een betere relatie had onderhouden met de Koerden, hadden die hem nog misschien kunnen helpen. Als hij Soennieten niet zou onderdrukken, zouden de stammen geen pact sluiten met ISIS.
Ja, laten we luisteren naar het zesde zintuig van één individu. Verder zie ik in dat stuk bijna alleen maar Al-Nusra en Al-Qaeda staan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En daarna willen ze natuurlijk het land besturen. En dat land wordt dan een islamistische staat.
“My sense is that there are no seculars,” said Elizabeth O’Bagy, of the Institute for the Study of War, who has made numerous trips to Syria in recent months to interview rebel commanders.
http://www.nytimes.com/20(...)?pagewanted=all&_r=0
Ja Obama (en andere anti-Assad mensen) zegt het, maar levert geen bewijs. Rara hoe komt dat? En zie dit:
'Duitse geheime dienst: Assad onschuldig'
'Duitse geheime dienst: Assad onschuldig'
quote:Overigens dient wel vermeld te worden dat Bild am Sonntag de berichtgeving hieromtrent deed. Het is een tabloid die niet bekend staat om de waarachtige berichtgeving,
Voor de Soennieten (op dit moment) wel. Kijk maar naar interviews met mensen die terugkerenquote:Op donderdag 26 juni 2014 00:41 schreef IPA35 het volgende:
Alsof de "onderdrukking" van Maliki erger is dan ISIS...
Zoals ik eerder al zei, het FSA werkt samen met Nusra en IF, dat is eigenlijk ook al bewijs van wat ze willen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:45 schreef Che_ het volgende:
Ja, laten we luisteren naar het zesde zintuig van één individu.
Bron? Als dat zo zou zijn, was het groot nieuws lijkt me sterk dus.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:45 schreef Che_ het volgende:
Verder is er na die datum een onderzoek van de VN-inspecteurs na die datum die zeggen dat er dus toch wel bewijs was dat het leger die heeft ingezet.
Ik postte het als tegenwicht, maar ben benieuwd naar je bron waarin in staat dat uit onderzoek van de VN blijkt dat het leger het heeft ingezet.quote:
Voor relatief veel soennieten uit Irak blijkbaar wel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:41 schreef IPA35 het volgende:
Alsof de "onderdrukking" van Maliki erger is dan ISIS...
Dan zijn ze wel erg dom.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor relatief veel soennieten uit Irak blijkbaar wel.
Nee, gewoon kiezen tussen twee kwade..quote:
Dat slaat echt helemaal nergens opquote:Op donderdag 26 juni 2014 00:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei, het FSA werkt samen met Nusra en IF, dat is eigenlijk ook al bewijs van wat ze willen.
Klopt. Moet je nagaan als die je nog beter behandelen dan Maliki deed.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:58 schreef IPA35 het volgende:
Als je voor ISIS bent heb je een draadje los.
quote:Het bewijs is deels verkregen door de Amerikaanse en Britse geheime diensten.
Nou, waarmee in de geschiedenis is het vergelijkbaar?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:59 schreef Che_ het volgende:
Dat slaat echt helemaal nergens op lees anders een paar geschiedenisboeken.
Bewijs? Zelf zegt hij dat de VS dat niet wil.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:59 schreef Che_ het volgende:
Assad wilde meewerken aan inspectie maar naar de schuldvraag wilde hij niet dat er een onderzoek werd ingesteld.
Nee, dat wordt gezegd door anti-Assad mensen maar is niet bewezen. Als je wel meent dat dat bewezen is, graag het bewijs posten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:59 schreef Che_ het volgende:
Ten tweede is het vanuit de lucht (lees: helicopters e.d.) gedaan
Nee, publiekelijk zeggen ze dat Assad er achter zit.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:59 schreef Che_ het volgende:
Ten derde zal Duitsland dat natuurlijk beweren (van je vorige artikel) aangezien er discussie was over dat zij o.a. gifgas aan Syrië leverden.
Vertel? Ben benieuwd.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:59 schreef Che_ het volgende:
Verder zijn er talloze indicaties dat enkel het leger hierachter kan hebben gezeten.
"Dat meldde het Syrische Netwerk voor Mensenrechten in de nacht van zaterdag op zondag."quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:59 schreef Che_ het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)s-in-syrie-jaar.html
Net als Obama zeggen ze dat, maar waar is het bewijs dan? Het is toch logisch dat ze zeggen dat ze er bewijs voor hebben gezien ze anti-Assad zijn...quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:02 schreef Che_ het volgende:
Ook nog een link van een bewijs van Franse autoriteiten die bewijs ervoor hebben in post hierboven
Dus? Waar is het bewijs? En opnieuw, het logisch dat ze zeggen dat ze bewijs hebben.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:02 schreef Che_ het volgende:
Het bewijs is deels verkregen door de Amerikaanse en Britse geheime diensten.
Als je voor Maliki bent ook.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:58 schreef IPA35 het volgende:
of naïefquote:Op donderdag 26 juni 2014 00:58 schreef IPA35 het volgende:
Nou, zover zal het allemaal wel niet gaan. Ik zit m'n geld in op zo'n beetje alle betrokken landen. De golflanden, Turkije, Syrië, Iran en verschillende Westerse landen hebben ieder op hun eigen manier bijgedragen aan de huidige puinzooi.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:59 schreef theunderdog het volgende:
Straks is het gewoon allemaal heel anders dan iedereen denkt...
Assad en Iran die ISIS gewoon al die tijd hebben gesteund...![]()
![]()
Jij haalt twee dingen door elkaar, die helikopters werden gebruikt bij latere gifgasaanvallen in 2014. Bij de aanval waar jij op doelt, die van 21 augustus, zijn Volcano-rockets gebruikt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:02 schreef Che_ het volgende:
Ook nog een link van een bewijs van Franse autoriteiten die bewijs ervoor hebben in post hierboven
en
[..]
Uday was zijn gestoorde zoon, niet zijn broer.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:57 schreef theunderdog het volgende:
Nee, zijn broer was de echte psychopaat..
"Oedai Saddam Hoessein"
Je hebt gelijk.. zoon.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:13 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Uday was zijn gestoorde zoon, niet zijn broer.
twitter:FiratGunay twitterde op donderdag 26-06-2014 om 10:58:49The suicide bombers who target the Duroy hotel in #Beirut flew to #Lebanon from #Turkey on June 11th. http://t.co/0eOO2WRAsM reageer retweet
Iraq crisis: Children with guns seen with Isis militants in chilling new footagetwitter:FiratGunay twitterde op donderdag 26-06-2014 om 11:00:06@FiratGunay #Turkey yet again proving to be the logistic base of extremist terrorists. reageer retweet
quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Beste Baklava95,
Je trekt het je zo persoonlijk aan allemaal.
China is momenteel een van de grootste spelers op de Iraakse oliemarkt. Ben benieuwd wat zij ervan vinden... Ze hebben al gezegd dat ze militair ingrijpen niet zullen uitsluiten als hun toevoer in gevaar komt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:34 schreef Peunage het volgende:
Eerst onafhankelijk worden, dan olie exporteren.
Niet niets:quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:31 schreef theunderdog het volgende:
Israël staat te popelen om Koerdistan te erkennen, maar ondertussen hebben de Koerden nauwelijks tot niets aan de Israëliërs gehad..![]()
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op donderdag 26-06-2014 om 17:54:17#BREAKING: #Suicide bomber kills seven in #Shiite area of #Baghdad: officials reageer retweet
Sultan Erdogan...van die man kan je toch alleen maar houden?quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:04 schreef Charismatisch het volgende:
Turkije neemt de volgende stap om het Turks-Koerdische conflict op te lossen
Turkey's government sent a bill to parliament on Thursday giving its peace process with Kurdish militants a legal framework, a step that may boost support for Prime Minister Tayyip Erdogan before an August presidential election. The bill was long sought by pro-Kurdish politicians, partly to remove the risk of those involved in the talks being prosecuted if the political climate in Turkey turned against the process in the future.
Troll niet zo, als Erdogan de verkiezingen verloren had zou je nu pro-CHP zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Sultan Erdogan...van die man kan je toch alleen maar houden?
Erdogan is het beste wat het moderne Turkije ooit is overkomen man....en hij gaat ook het Koerdische probleem gewoon oplossen hequote:Op donderdag 26 juni 2014 18:20 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Troll niet zo, als Erdogan de verkiezingen verloren had zou je nu pro-CHP zijn.
Ja man. Notoire sjiieten en alevieten hater. Verneukt de economie met zijn bubbelshit. Koerden probleem neemt weer toe. Maar hey, we hebben wel snelwegen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Erdogan is het beste wat het moderne Turkije ooit is overkomen man....en hij gaat ook het Koerdische probleem gewoon oplossen he![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Die man verdient op zijn minst een plaats binnenin dat Ataturk memorial centre naast die Ata. Op zijn minst.
Onzin. De Koerden in Turkije mogen heel blij zijn dat Erdogan die kemalistische gekkies voor eens en altijd de pas heeft afgesneden op democratische wijze ipv militair wapengekletter. De Koerden kunnen weer beetje ademenen ipv losgeslagen wild waar op gejaagd werd omdat ze niet in het plaatje pasten van de ideale Turk bij de vroegere machthebbers.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:30 schreef Stimorol- het volgende:
Ja man. Notoire sjiieten en alevieten hater. Verneukt de economie met zijn bubbelshit. Koerden probleem neemt weer toe. Maar hey, we hebben wel snelwegen.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Onzin. De Koerden in Turkije mogen heel blij zijn dat Erdogan die kemalistische gekkies voor eens en altijd de pas heeft afgesneden op democratische wijze ipv militair wapengekletter. De Koerden kunnen weer beetje ademenen ipv losgeslagen wild waar op gejaagd werd omdat ze niet in het plaatje pasten van de ideale Turk bij de vroegere machthebbers.
Vergeleken bij voor de komst van Sultan Erdogan is Turkije nu een veel meer ontwikkeld land, waar niet meer iedereen naar de pijpen van het leger moet dansen, en waar de wereld met aardig wat respect naartoe kijkt. Het staat midden in de wereld terwijl voor de Sultan Turkije een in zichzelf gekeerd derdewereld landje was, met afentoe sterk xenofobische trekjes en wat alleen nog maar op vergane glorie kon teren. En de Sultan is de enige in tientallen jaren die constructief bezig is om de Koerdisch-Turkse kwestie gewoon echt op te lossen....deze man moet gebalsemd worden na zijn overlijden en een memorial centre krijgen in Istanbul. Serieus.
Noord-Irakese Koerden hebben sinds de jaren 50 al goede banden met Israel. Peshmerga zijn onder andere door hen getraind. Geen wonder dat Peshmerga zo effectief zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:31 schreef theunderdog het volgende:
Israël staat te popelen om Koerdistan te erkennen, maar ondertussen hebben de Koerden nauwelijks tot niets aan de Israëliërs gehad..![]()
Ik hoop niet dat jij voor het zeggen krijgt in Zuid-Koerdistan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:45 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Noord-Irakese Koerden hebben sinds de jaren 50 al goede banden met Israel. Peshmerga zijn onder andere door hen getraind. Geen wonder dat Peshmerga zo effectief zijn.
Hier wist ik al van, vandaar dat ik ook zei: nauwelijks tot niets.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet niets:
In 1973, the U.S. made a secret agreement with the Shah of Iran to begin covertly funding Kurdish rebels against Bagdad in through the Central Intelligence Agency and in collaboration with Mossad, both of which would be active in the country through the launch of the Iraqi invasion and into the present.
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_Kurdistan
Dus omdat de Koerden nu zgn meer vrijheid hebben is hij een sultan?quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Onzin. De Koerden in Turkije mogen heel blij zijn dat Erdogan die kemalistische gekkies voor eens en altijd de pas heeft afgesneden op democratische wijze ipv militair wapengekletter. De Koerden kunnen weer beetje ademenen ipv losgeslagen wild waar op gejaagd werd omdat ze niet in het plaatje pasten van de ideale Turk bij de vroegere machthebbers.
Vergeleken bij voor de komst van Sultan Erdogan is Turkije nu een veel meer ontwikkeld land, waar niet meer iedereen naar de pijpen van het leger moet dansen, en waar de wereld met aardig wat respect naartoe kijkt. Het staat midden in de wereld terwijl voor de Sultan Turkije een in zichzelf gekeerd derdewereld landje was, met afentoe sterk xenofobische trekjes en wat alleen nog maar op vergane glorie kon teren. En de Sultan is de enige in tientallen jaren die constructief bezig is om de Koerdisch-Turkse kwestie gewoon echt op te lossen....deze man moet gebalsemd worden na zijn overlijden en een memorial centre krijgen in Istanbul. Serieus.
De Koerden hebben daadwerkelijk meer vrijheid hoor Stimerol.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dus omdat de Koerden nu zgn meer vrijheid hebben is hij een sultan?
Dat doen ze dus nu nog niet?quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:48 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat jij voor het zeggen krijgt in Zuid-Koerdistan.
Als we banden ontwikkelen met IsraHell, gaan de Turken, Arabieren en Perzen ons juist haten.
Waarom spreek jij zo schandalig vies over het prachtige land Israel?quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:48 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat jij voor het zeggen krijgt in Zuid-Koerdistan.
Als we banden ontwikkelen met IsraHell, gaan de Turken, Arabieren en Perzen ons juist haten.
China is vooral actief in het zuiden, bij Basra. Zij gaan er weinig van vinden en al helemaal niet ingrijpen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
China is momenteel een van de grootste spelers op de Iraakse oliemarkt. Ben benieuwd wat zij ervan vinden... Ze hebben al gezegd dat ze militair ingrijpen niet zullen uitsluiten als hun toevoer in gevaar komt.
De landen die ons onderdrukt hadden/hebben waren allemaal seculiere landen (zie Saddam, Assad, Turkije en Iran).quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:53 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Dat doen ze dus nu nog niet?
Jij bent zeker zo iemand die hen als broeders beschouwt. Israel zwaar boven onze 'moslimbroeders'. We zijn alleen maar benadeeld en onderdrukt dankzij hun (islamitische) imperialisme. Israel is een staat die de Koerden nodig hebben als alliantie.
Klopt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:55 schreef Senor__Chang het volgende:
Achter de schermen heeft Israel meer betekent voor de Koerden dan waar ze krediet voor wordt gegeven.
In je dromen. De werkelijkheid laat zien dat het andersom gebeurt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:34 schreef Peunage het volgende:
Eerst onafhankelijk worden, dan olie exporteren.
En ISIS die nu aan de deur staan te kloppen en tegen de Peshmerga's in Irak vechten?quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:57 schreef Baklava95 het volgende:
De landen die ons onderdrukt hadden/hebben waren allemaal seculiere landen (zie Saddam, Assad, Turkije en Iran).
En de groeperingen die voor de Koerden strijden zijn ook allemaal seculier...quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:57 schreef Baklava95 het volgende:
De landen die ons onderdrukt hadden/hebben waren allemaal seculiere landen (zie Saddam, Assad, Turkije en Iran).
Islamitisch imperialisme is een feit. Al die overheden waren dan wel seculier, de maatschappij was altijd islamitisch. En de maatschappij van die landen waren tegen de Koerden, want ze moesten als Moslimbroeder geen gelijke rechten eisen. Dat jij nog in de fabel van een Ummah gelooft zeg.. Hoe oud ben jij?quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:57 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En Iran was na 1979 een fascistische dictatuur geworden met een Sjiitische tintje, dus niet representatief voor de Islam.
De regeringen hadden ons onderdrukt en niet het volk.
Helaas kunnen sommige Koerden als jij dat niet inzien.
Vertelquote:Op donderdag 26 juni 2014 18:55 schreef Senor__Chang het volgende:
Achter de schermen heeft Israel meer betekent voor de Koerden dan waar ze krediet voor wordt gegeven.
En waarom zou hun toevoer in gevaar komen?quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
China is momenteel een van de grootste spelers op de Iraakse oliemarkt. Ben benieuwd wat zij ervan vinden... Ze hebben al gezegd dat ze militair ingrijpen niet zullen uitsluiten als hun toevoer in gevaar komt.
Ja maar die groeperingen zijn niet anti-Koerdisch. Ze zijn alleen anti-seculier anti-communistisch etc.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
En ISIS die nu aan de deur staan te kloppen en tegen de Peshmerga's in Irak vechten?
Of een aanslag vorige maand pleegden in Koerdisch-Syrie waarbij tien (koerden) omkwamen? Dacht in Qamishli?
Dat zijn ook seculieren?
Waarom denk je dat het Koerden meer vrijheid hebben? Dat is omdat Turkije momenteel enorm veel aan Koerdistan verdient. Stelletje hypocrieten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:53 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De Koerden hebben daadwerkelijk meer vrijheid hoor Stimerol.
Alleen vind ik het jammer dat hij de Alevieten en Sjiieten probleem niet wil oplossen.
Het heeft niet zo zeer met mijn dromen te maken, dat is hoe het zou moeten gaan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:59 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
In je dromen. De werkelijkheid laat zien dat het andersom gebeurt.
Nou Koerden kunnen nu wel Koerdisch praten en Koerdisch leren en zelfs hun hele onderwijs in het Koerdisch volgen in privé-scholen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:02 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het Koerden meer vrijheid hebben? Dat is omdat Turkije momenteel enorm veel aan Koerdistan verdient. Stelletje hypocrieten.
Erdogan is niet veel beter dan Assad, Maliki of Ahmadinejad.
Onzin. Koerden verdienen andersom net zo enorm veel aan de Turken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:02 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het Koerden meer vrijheid hebben? Dat is omdat Turkije momenteel enorm veel aan Koerdistan verdient. Stelletje hypocrieten.
Erdogan is niet veel beter dan Assad, Maliki of Ahmadinejad.
Baklava ik wacht nog op een reactie hierop.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:01 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Islamitisch imperialisme is een feit. Al die overheden waren dan wel seculier, de maatschappij was altijd islamitisch. En de maatschappij van die landen waren tegen de Koerden, want ze moesten als Moslimbroeder geen gelijke rechten eisen. Dat jij nog in de fabel van een Ummah gelooft zeg.. Hoe oud ben jij?
Nee de maatschappijen waren ook seculier. Je hebt pas een islamitische maatschappij als de Shariah is ingevoerd.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:14 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Baklava ik wacht nog op een reactie hierop.
Als je ouder was wist je dat ook geestelijken onder de mom van Islam de koerden klein wilden houden. Maar als een wikipedia koerd kom je niet tot die conclusie nee.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:16 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee de maatschappijen waren ook seculier. Je hebt pas een islamitische maatschappij als de Shariah is ingevoerd.
Geloof werd alleen in de prive-sfeer en in de Moskeeën beleden, daarbuiten was het onzichtbaar.
Dus je moet de Islam niet de schuld geven voor het lijden van de Koerden.
Er zijn veel Koerden die nog in de Ummah geloven hoor.![]()
En ik snap niet waarom mijn leeftijd relevant is.
Helemaal geweldig man. Als er niks meer te verdienen valt of de contacten tussen Turkije en Koerdistan worden minder dan zal je zien dat de 'vrijheid' die ze nu hebben zo weer weg is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:06 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nou Koerden kunnen nu wel Koerdisch praten en Koerdisch leren en zelfs hun hele onderwijs in het Koerdisch volgen in privé-scholen.
Dat ontken ik ook niet.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:11 schreef Che_ het volgende:
[..]
Onzin. Koerden verdienen andersom net zo enorm veel aan de Turken.
En hoe willen ze de Koerden klein houden. Jihadisten zijn tegen een onafhankelijk Koerdistan ja en tegen andere Koerdische nationale aspiraties. Ze hebben liever een verenigd Islamtische Kalifaat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:18 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Als je ouder was wist je dat ook geestelijken onder de mom van Islam de koerden klein wilden houden. Maar als een wikipedia koerd kom je niet tot die conclusie nee.
Niet alleen staatsgeestelijken hoor. Maar als je dat dikgedrukte weet, waarom ontken je islamitische imperialisme dan?quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:20 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En hoe willen ze de Koerden klein houden. Jihadisten zijn tegen een onafhankelijk Koerdistan ja en tegen andere Koerdische nationale aspiraties. Ze hebben liever een verenigd Islamtische Kalifaat.
Maar dat betekent niet dat ze de Koerdische taal willen verbieden of alle Koerden willen uitroeien.
En ik weet ook dat veel staats-geestelijken in Turkije, Syrië, Irak en Iran de Koerden klein willen houden door middel van religie maar daar trap ik ook niet in.
Dat heeft niets met islamitische imperialisme te maken. Want de imams werken voor een seculiere staat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:23 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Niet alleen staatsgeestelijken hoor. Maar als je dat dikgedrukte weet, waarom ontken je islamitische imperialisme dan?
Hij doet dit voor meer stemmen.. ik vertrouw die man niet. Zodra ze tegen hem in zullen gaan, zal hij terug doen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:53 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De Koerden hebben daadwerkelijk meer vrijheid hoor Stimerol.
Alleen vind ik het jammer dat hij de Alevieten en Sjiieten probleem niet wil oplossen.
De Islam is de afgelopen honderd jaar een middel geweest om de Koerden te weerhouden van patriotisme, gelijkheid en seperatisme. Daarom zijn alle (grote) koerdische bewegingen ook seculier van aard. Maar probeer je cognitieve dissonantie vooral goed te praten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:25 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat heeft niets met islamitische imperialisme te maken. Want de imams werken voor een seculiere staat.
Ook als Turken Christenen waren geweest zouden ze ons onderdrukken en misschien zelfs nog harder onderdrukken dan dat ze nu doen.
Het heeft niets met Islam of Moslim-zijn te maken dat ze ons onderdrukken.
Dat is waar...maar ze vermoorden wel Koerden en plegen ook (grote) aanslagen in de Koerdische gebieden waarbij tientallen Koerden worden opgeblazen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:02 schreef Baklava95 het volgende:
Ja maar die groeperingen zijn niet anti-Koerdisch. Ze zijn alleen anti-seculier anti-communistisch etc.
Ik denk dat dat dat toch wat simplistisch is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat is waar...maar ze vermoorden wel Koerden en plegen ook (grote) aanslagen in de Koerdische gebieden waarbij tientallen Koerden worden opgeblazen.
De reden dat Islamtische partijen (nog) niet zo groot zijn in Koerdistan komt doordat ze worden vervolgd en worden tegengewerkt door die corrupte PUK, KDP en PKK.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:30 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
De Islam is de afgelopen honderd jaar een middel geweest om de Koerden te weerhouden van patriotisme, gelijkheid en seperatisme. Daarom zijn alle (grote) koerdische bewegingen ook seculier van aard. Maar probeer je cognitieve dissonantie vooral goed te praten.
Ja maar dan zijn ze ook anti-Turken, anti-Berbers, anti-Afghanen etc, want al die culturen bevatten on-islamitsche elementen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dat toch wat simplistisch is.
Die groeperingen hebben misschien niet etnische haat, maar ze keuren wel bepaalde rituelen/tradities van Koerden af. En die tradities maken nu juist de Koerdische-cultuur..
In die zin zijn ze wel degelijk anti-Koerden.
Je hebt cognitieve dissonantie omdat de feiten zeggen dat de Islam de koerden alleen maar heeft benadeeld. Jij verdraait het door te zeggen dat het door de seculiere staten komt. De reden dat Islamistische partijen niet zo groot zijn onder Koerden is omdat er geen draagvlak voor is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:35 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De reden dat Islamtische partijen (nog) niet zo groot zijn in Koerdistan komt doordat ze worden vervolgd en worden tegengewerkt door die corrupte PUK, KDP en PKK.
En waarom heb ik cognitieve dissonantie, omdat ik tegelijkertijd voor Koerdistan en voor Khilafah ben.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:35 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De reden dat Islamtische partijen (nog) niet zo groot zijn in Koerdistan komt doordat ze worden vervolgd en worden tegengewerkt door die corrupte PUK, KDP en PKK.
En waarom heb ik cognitieve dissonantie, omdat ik tegelijkertijd voor Koerdistan en voor Khilafah ben.
Rustig jonge rustig.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:38 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Je hebt cognitieve dissonantie omdat de feiten zeggen dat de Islam de koerden alleen maar heeft benadeeld. Jij verdraait het door te zeggen dat het door de seculiere staten komt. De reden dat Islamistische partijen niet zo groot zijn onder Koerden is omdat er geen draagvlak voor is.
Daarnaast moet je schizophreen zijn om voor Koerdistan en voor een Khalifaat te zijn.
Dat kan niet, slimmerd.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:35 schreef Baklava95 het volgende:
omdat ik tegelijkertijd voor Koerdistan en voor Khilafah ben.
Uiteraard, anti-Nederlanders, anti-dit, anti zus, anti- zo...quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:36 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja maar dan zijn ze ook anti-Turken, anti-Berbers, anti-Afghanen etc, want al die culturen bevatten on-islamitsche elementen.
Ze zijn alles behalve anti-ISIS.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard, anti-Nederlanders, anti-dit, anti zus, anti- zo...
ISIS is anti.
Klopt, ze strijden voor de Sharia op eigen interpretatie.quote:
Nee ze zijn juist seculier.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:45 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Steunen je ouders (en familie) ook het politieke Islam?
Hij noemt me schizophreen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhmm.. rustig?
Hij geeft gewoon zijn mening. Een mening met valide argumentatie, nu jij nog ..
Vanwaar jouw islamistische trekjes?quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:46 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee ze zijn juist seculier.
De helft van mijn familie steunt de Koerdische beweging in Turkije (zijn pro-Koerdisch) en de andere helft is juist pro-Turkije en anti-separatistisch.
Dat woord bestaat niet, je hoeft je er dus per definitie niets van aan te trekken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:48 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hij noemt me schizophreen.
Dat hoeft toch niet.
Ik kan tenminste voor mezelf denken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:49 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Vanwaar jouw islamistische trekjes?
En waar val jij onder?quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:46 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee ze zijn juist seculier.
De helft van mijn familie steunt de Koerdische beweging in Turkije (zijn pro-Koerdisch) en de andere helft is juist pro-Turkije en anti-separatistisch.
Je denkt niet na, het is een beetje als een hond die je kunstjes leert.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:50 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik kan tenminste voor mezelf denken.
Ik mag toch zelf bepalen wat mijn politieke voorkeur is?
Het moet toch ergens vandaan komen je politieke voorkeur. Zo te zien niet je directe omgeving..quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:50 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik kan tenminste voor mezelf denken.
Ik mag toch zelf bepalen wat mijn politieke voorkeur is?
Dat is niet zo moeilijk hoor. Voor een kalifaat zijn is stoer.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:53 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Het moet toch ergens vandaan komen je politieke voorkeur. Zo te zien niet je directe omgeving..
Ik ben me ervan bewust hoe het is om daar onder te leven.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk hoor. Voor een kalifaat zijn is stoer.
Hij heeft geen flauw idee hoe het daadwerkelijk is om daar onder te leven. Maar het is gewoon vet enzo.
Nee, dat ben je niet,quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:57 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben me ervan bewust hoe het is om daar onder te leven.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:58 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, gewoon een beetje aanpassen aan de Islamtische leefregels.
En met een Islamtische staat bedoel ik niet de KSA.quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:00 schreef De_Ilias het volgende:
Als iemand mij morgen of vandaag nog kan verzekeren van een verblijfsvergunning in KSA dan ben ik gelijk weg.... Wat is het toch prachtig om in een Islamitische staat met islamitische regels te wonen. Iedereen die Haj of Umrah heeft gedaan zal hierover mee kunnen praten, KSA is een prachtstaat waar elke oprechte moslim wel in zou willen wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |