Het is ook nooit zo relevant voor de mensen die willen eindigen als wormenvoer.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:19 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dan is god ook niet relevant, want er is geen interactie met god.
We hebben gelukkig een vrij ruime cel gekregenquote:Op woensdag 25 juni 2014 21:01 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
De wetenschappers kunnen alles wat in dit universum gebeurt onderzoeken en beschrijven, maar wat daarbuiten speelt blijft voor altijd een mysterie voor hen omdat zij immers gebonden zijn aan de wetten van het universum. Men heeft geen weet wat daar gebeurt, omdat God ons gelimiteerd heeft.
Puur het feit dat een zonde blijkbaar opgebiecht moet worden of in de weg staat van en enkeltje hemel, betekent dat er wel degelijk een interactie god/hemel en mens moet zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:33 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Het is ook nooit zo relevant voor de mensen die willen eindigen als woremvoer.
Een god zonder interactie is ook niet waar devote gelovigen voor bidden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:33 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Het is ook nooit zo relevant voor de mensen die willen eindigen als wormenvoer.
God heeft dit universum geschapen. Wat snap je hieraan niet? Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. In de wetenschap is niets nog steeds iets, onstabiele smurrie. Als je dat niets noemt, dan ben je gewoon aan het bedriegen, want niets is niet defineerbaar. Net zoals God. Onstabiele smurrie noem je dus niet niets maar iets! Het opbiechten van zondes is iets natuurlijk, het relaxt je mentale toestand en het zuivert je, en is afkomstig van God omdat wij allen nakomelingen van hem zijn. De keuzes die wij maken in ons sterfelijk leven heeft uiteraad invloed op ons leven na onze dood in dit unverisum. Ons leven is een beproeving, en iedereen maakt zijn eigen keuzes, maar wees op hoede. God kan niet aan ons openbaren in dit leven en zal dat ook nooit doen, want dat breekt alles wat Hij geschapen heeft.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Puur het feit dat een zonde blijkbaar opgebiecht moet worden of in de weg staat van en enkeltje hemel, betekent dat er wel degelijk een interactie god/hemel en mens moet zijn.
Je kan niet zeggen dat god geheel buiten het universum staat als je bij je dood ergens heen gaat, zij het hemel of hel en die keuze bepaald is dit het leven dat je leidde in dit universum.
Maar toen hadden ze daar nog geen therapie of medicatie voor.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:09 schreef Manke het volgende:
Wel als zijn geest jouw geest gaat bewonen zoals de bijbel beschrijft.
Ik zeg niets over het ontstaan van het universum, wat snap je daaraan niet?quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:50 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
God heeft dit universum geschapen. Wat snap je hieraan niet? Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. In de wetenschap is niets nog steeds iets, onstabiele smurrie. Als je dat niets noemt, dan ben je gewoon aan het bedriegen, want niets is niet defineerbaar. Net zoals God. Onstabiele smurrie noem je dus niet niets maar iets! Het opbiechten van zondes is iets natuurlijk, het relaxt je mentale toestand en het zuivert je, en is afkomstig van God omdat wij allen nakomelingen van hem zijn. De keuzes die wij maken in ons sterfelijk leven heeft uiteraad invloed op ons leven na onze dood in dit unverisum. Ons leven is een beproeving, en iedereen maakt zijn eigen keuzes, maar wees op hoede. God kan niet aan ons openbaren in dit leven en zal dat ook nooit doen, want dat breekt alles wat Hij geschapen heeft.
Het feit dat we nu, op dit moment, iets niet kunnen verklaren of definiëren, betekent natuurlijk niet dat we dat in de toekomst nog steeds niet kunnen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:50 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
God heeft dit universum geschapen. Wat snap je hieraan niet? Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. In de wetenschap is niets nog steeds iets, onstabiele smurrie. Als je dat niets noemt, dan ben je gewoon aan het bedriegen, want niets is niet defineerbaar. Net zoals God. Onstabiele smurrie noem je dus niet niets maar iets! Het opbiechten van zondes is iets natuurlijk, het relaxt je mentale toestand en het zuivert je, en is afkomstig van God omdat wij allen nakomelingen van hem zijn. De keuzes die wij maken in ons sterfelijk leven heeft uiteraad invloed op ons leven na onze dood in dit unverisum. Ons leven is een beproeving, en iedereen maakt zijn eigen keuzes, maar wees op hoede. God kan niet aan ons openbaren in dit leven en zal dat ook nooit doen, want dat breekt alles wat Hij geschapen heeft.
Omdat je het niet begrijpt, probeerde ik extra uitleg geven.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:59 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zeg niets over het ontstaan van het universum, wat snap je daaraan niet?
Daarnaast, hoe is god ontstaan? Toevallig uit het niets?
En Hij is ook nog eens onzin. Veelzijdig wel.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:02 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Omdat je het niet begrijpt, probeerde ik extra uitleg geven.
God is niet ontstaan zoals het universum, maar Hij is er. Hij is niets voor niets ondefineerbaar en oneindig.
Hoe weet je dat?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:02 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
God is niet ontstaan zoals het universum, maar Hij is er. Hij is niets voor niets ondefineerbaar en oneindig.
Wat de tevreden atheïst al zegt... dan is er ook geen interactie. Wat weer impliceert dat als zo'n god bestaat (wat nog steeds zou kunnen), jij er geen kennis van kunt hebben. Tenzij je veronderstelt dat een deel van jou geen onderdeel is van dit universum, maar dan raak je denk ik helemaal op een dwaalspoor.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:05 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
God is niet waarneembaar in dit universum.
Jawel hoor, wetenschappers zullen nooit kunnen ontdekken wat buiten het universum afspeelt. Immers alles wat te beschrijven valt is het universum. Het enige wat wel goed mogelijk is is dat het universum dat we nu kennen een kleiner deel is van een veel grotere universum die we nu niet als universum zien, maar God heeft het beginpunt alsnog gecreerd. We zullen het nooit weten omdat we het nooit kunnen bevatten. Als je dat niet wil inzien dan ben je gewoon een atheist.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:01 schreef papernote het volgende:
[..]
Natuurlijk.. je kunt hier oneindig mee door redeneren. Maar misschien kan de wetenschap ook oneindig lang antwoord blijven geven op dit soort vragen. We zullen het waarschijnlijk nooit weten.
Maar stellig zeggen "God heeft dit universum geschapen, wat snap je hier niet aan?" is niet netjes. Jij denkt dat God het universum heeft geschapen en andere mensen denken van niet. En voor beiden is er (nog) geen bewijs.
Ik constateer hier dat je hebt geaccepteerd dat er een entiteit is, God, die "er is". Niet ontstaan, maar ondefinieerbaar en oneindig.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:02 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee dat kan dus niet omdat dat in het sterfelijk leven niet bestaat.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:07 schreef papernote het volgende:
[..]
Ik constateer hier dat je hebt geaccepteerd dat er een entiteit is, God, die "er is". Niet ontstaan, maar ondefinieerbaar en oneindig.
Als je dat kunt accepteren, dan kun je met exact dezelfde redenatie toch ook het volgende accepteren: het universum "is er" en het is ondefinieerbaar en oneindig groot. Er is geen God die het geschapen heeft, het "was er" gewoon.
Het "was er" en vlak nadat het er was, was er een zogenoemde big bang en is de huidige situatie ontstaan.
Als eerste hou ik er niet zo van als mensen labels op mij plakken en me in hokjes stoppen, zoals je in je laatste zin doet. Dat komt een discussie niet ten goede. Zou je dat niet willen doen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:07 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Jawel hoor, wetenschappers zullen nooit kunnen ontdekken wat buiten het universum afspeelt. Immers alles wat te beschrijven valt is het universum. Het enige wat wel goed mogelijk is is dat het universum dat we nu kennen een kleiner deel is van een veel grotere universum die we nu niet als universum zien, maar God heeft het beginpunt alsnog gecreerd. We zullen het nooit weten omdat we het nooit kunnen bevatten. Als je dat niet wil inzien dan ben je gewoon een atheist.
En jij wel dus als alwetendequote:Op woensdag 25 juni 2014 22:07 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Jawel hoor, wetenschappers zullen nooit kunnen ontdekken wat buiten het universum afspeelt.
In het sterfelijke leven bestaan toch ook geen goden? Dat is toch ook iets wat de mensen zelf bedacht heeft?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:10 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee dat kan dus niet omdat dat in het sterfelijk leven niet bestaat.
'jij er geen kennis van kunt hebben.'quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat de tevreden atheïst al zegt... dan is er ook geen interactie. Wat weer impliceert dat als zo'n god bestaat (wat nog steeds zou kunnen), jij er geen kennis van kunt hebben. Tenzij je veronderstelt dat een deel van jou geen onderdeel is van dit universum, maar dan raak je denk ik helemaal op een dwaalspoor.
Je hebt overigens zo'n 70% van mijn post weggelaten in je quote. Reageer daar dan ook op of ben je het eens met mijn redenatie en accepteer je die zonder tegenargumenten?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:07 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Jawel hoor, wetenschappers zullen nooit kunnen ontdekken wat buiten het universum afspeelt. Immers alles wat te beschrijven valt is het universum. Het enige wat wel goed mogelijk is is dat het universum dat we nu kennen een kleiner deel is van een veel grotere universum die we nu niet als universum zien, maar God heeft het beginpunt alsnog gecreerd. We zullen het nooit weten omdat we het nooit kunnen bevatten. Als je dat niet wil inzien dan ben je gewoon een atheist.
Mijn ouders zijn goden?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:20 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Gezien wij nakomelingen van God zijn
Dus god heeft express mensen met misvormingen en dergelijke gemaakt? Nogal cru.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:20 schreef Wereldveroveraar het volgende:
zijn wij geschapen zoals Hij het gewild heeft.
Omdat dat niet kan in dit universum, het is bovennatuurlijk, niet defineerbaar. Net zoals je niet alle getallen van 1 tm 2 kan opschrijven op een blaadje.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:15 schreef papernote het volgende:
[..]
In het sterfelijke leven bestaan toch ook geen goden? Dat is toch ook iets wat de mensen zelf bedacht heeft?
Waarom kan men dan wel accepteren dat er een God is, die een universum heeft gemaakt, maar niet dat het universum er gewoon was. Waarom kan A (= God) wel spontaan aanwezig zijn, maar B (= universum) niet?
Ik vind het moeilijk te begrijpen dat mensen 2 onverklaarbare, oneindige, ondefinieerbare dingen kunnen omschrijven als "het was er gewoon", maar de ene theorie wel aannemen en met exact dezelfde argumenten de andere niet.
Nee, dat ga ik nou juist niet. Ik wijs je op een van de (vele) theologisch problematische implicaties van jouw stelling dat God niet waarneembaar is in dit universum.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:20 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
'jij er geen kennis van kunt hebben.'
Jij gaat er direct vanuit dat God niet bestaat.
Heb al meerdere malen daarover mijn argumenten gegeven, alles wat in dit universum bestaat is te onderzoen en te beschrijven, maar wat daarbuiten speelt niet. Dat is onze limiet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:20 schreef papernote het volgende:
[..]
Je hebt overigens zo'n 70% van mijn post weggelaten in je quote. Reageer daar dan ook op of ben je het eens met mijn redenatie en accepteer je die zonder tegenargumenten?
Nee dus, gezien wij nakomelingen zijn van God, ook al geloof je van niet, hebben we de karakterstieken van God overgenomen. Ons handelen en gedachten zijn van nature afkomstig van God. Net zoals dat mensen van nature moreel goed zijn en dat is geen toeval, maar omdat God dat gewild heeft.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, dat ga ik nou juist niet. Ik wijs je op een van de (vele) theologisch problematische implicaties van jouw stelling dat God niet waarneembaar is in dit universum.
Dan herhaal ik mijn standpunt nogmaals: dat is onze huidige limiet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:25 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Heb al meerdere malen daarover mijn argumenten gegeven, alles wat in dit universum is te onderzoen en te beschrijven, maar wat daarbuiten speelt niet. Dat is onze limiet.
Hoe weet je dat zo zeker als niemand god ooit heeft gezien of zal zien?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:30 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee dus, gezien wij nakomelingen zijn van God, ook al geloof je van niet, hebben we de karakterstieken van God overgenomen. Ons handelen en gedachten zijn van nature afkomstig van God. Net zoals dat mensen van nature moreel goed zijn en dat is geen toeval, maar omdat God dat gewild heeft.
Dan moet je me toch eens even uitleggen wat je precies bedoelt met "god is niet waarneembaar in dit universum".quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:30 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee dus, gezien wij nakomelingen zijn van God, ook al geloof je van niet, hebben we de karakterstieken van God overgenomen. Ons handelen en gedachten zijn van nature afkomstig van God. Net zoals dat mensen van nature moreel goed zijn en dat is geen toeval, maar omdat God dat gewild heeft.
Sorry, maar ik kan je argumentatie niet volgen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:23 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Omdat dat niet kan in dit universum, het is bovennatuurlijk, niet defineerbaar. Net zoals je niet alle getallen van 1 tm 2 kan opschrijven op een blaadje.
Omdat God niet gelijk staat aan universum. Het universum is een schepsel. En alles heeft een oorzaak gevolg relatie. Dus ook al was het beginpunt van het universum niet door God geschapen maar door iets anders, dan nog zal er beginpunt van dat iets anders er moeten zijn. Dit kan idd oneindig doorgaan echter het ultieme begin is God.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:35 schreef papernote het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kan je argumentatie niet volgen.
De entiteit A "was er" gewoon en dat geloof ik.
De entiteit B "was er" gewoon en dat geloof ik.
Nu kun je willekeurig voor A en B de woorden "God" en "universum" invullen. Maar waarom accepteren mensen wél dat God er gewoon was en niet dat het universum er gewoon was? Waarom moet er een schepper zijn? Waarom kun je wel geloven dat A er gewoon was, maar kan dat met dezelfde argumenten niet voor B?
ja doeiquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:39 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Omdat God niet gelijk staat aan universum. Het universum is een schepsel. En allen heeft een oorzaak gevolg relatie. Dus ook al was het beginpunt van het universum niet door God geschapen maar door iets anders, dan nog zal er beginpunt van dat iets anders er moeten zijn. Dit kan idd oneindig doorgaag echter het ultieme begin is God.
Een interessante anekdote op dit vlak: degene die ontdekte dat er een Oerknal had plaatsgevonden was een Belgische priester genaamd George Lemaître. De toenmalige Paus liet een verklaring uitgaan dat 'de wetenschap Genesis had bewezen'. Want het valt natuurlijk te verwachten dat gelovigen dit gaan zien als een legitimatie van dat wereldbeeld.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:35 schreef papernote het volgende:
Maar waarom accepteren mensen wél dat God er gewoon was en niet dat het universum er gewoon was? Waarom moet er een schepper zijn? Waarom kun je wel geloven dat A er gewoon was, maar kan dat met dezelfde argumenten niet voor B?
En hoe weet jij dit allemaal?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:39 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Omdat God niet gelijk staat aan universum. Het universum is een schepsel. En alles heeft een oorzaak gevolg relatie. Dus ook al was het beginpunt van het universum niet door God geschapen maar door iets anders, dan nog zal er beginpunt van dat iets anders er moeten zijn. Dit kan idd oneindig doorgaag echter het ultieme begin is God.
Ik vind het leuk om te lezen dat jij wilt zoeken naar een begin, een schepping, de eerste oorzaak, maar dan stopt bij God. Waarom ga je niet verder? Waarom trek je alle argumenten van anderen in twijfel, maar accepteer je onvoorwaardelijk het bestaan van een God? Waarom vraag je jezelf niet af waar God vandaan komt, wie God heeft gemaakt, of God zelf nog een vader heeft, wordt aangestuurd. God is voor jou een eindpunt waar je wil uitkomen, Je trekt mijn argumenten in twijfel door te zeggen dat "iets" niet vanuit het "niets" kan ontstaan, maar accepteert tegelijkertijd dat er wel een God is vanuit het niets. Dat is een onverenigbare tegenstelling, waar jij zelf blijkbaar wel tevreden mee bent. Maar de argumenten waarmee je mijn stellingen onderuit haalt durf je niet zelf toe te passen op je eigen God.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:39 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Omdat God niet gelijk staat aan universum. Het universum is een schepsel. En allen heeft een oorzaak gevolg relatie. Dus ook al was het beginpunt van het universum niet door God geschapen maar door iets anders, dan nog zal er beginpunt van dat iets anders er moeten zijn. Dit kan idd oneindig doorgaag echter het ultieme begin is God.
Oké, nu heb je jezelf wel erg ongeloofwaardig gemaakt.quote:
Goed gezegd. Zo komen we ergens! Logica. Noem je theorie.quote:
Ga nou niet te veel verwachten van TS.quote:
Als jij stelt God heeft een maker. Dan is God geen God maar de maker. Zo kan je oneindig doorgaan. Wat dus inhoud dat God oneindig en niet defineerbaar is. Net zoiets als je alle getallen van 1 t/m 2 moet optellen. Als je tussentijds stop dan krijg je een waarde, maar die klopt niet want je moet echt alle getallen optellen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:43 schreef papernote het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om te lezen dat jij wilt zoeken naar een begin, een schepping, de eerste oorzaak, maar dan stopt bij God. Waarom ga je niet verder? Waarom trek je alle argumenten van anderen in twijfel, maar accepteer je onvoorwaardelijk het bestaan van een God? Waarom vraag je jezelf niet af waar God vandaan komt, wie God heeft gemaakt, of God zelf nog een vader heeft, wordt aangestuurd. God is voor jou een eindpunt waar je wil uitkomen, Je trekt mijn argumenten in twijfel door te zeggen dat "iets" niet vanuit het "niets" kan ontstaan, maar accepteert tegelijkertijd dat er wel een God is vanuit het niets. Dat is een onverenigbare tegenstelling, waar jij zelf blijkbaar wel tevreden mee bent. Maar de argumenten waarmee je mijn stellingen onderuit haalt durf je niet zelf toe te passen op je eigen God.
Hoe weet je dit allemaal?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:47 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Als jij stelt God heeft een maker. Dan is God geen God maar de maker. Zo kan je oneindig doorgaan. Wat dus inhoud dat God oneindig en niet defineerbaar is. Net zoiets als je alle getallen van 1 t/m 2 moet optellen. Als je tussentijds stop dan krijg je een waarde, maar die klopt niet want je moet echt alle getallen optellen.
Er zijn überhaupt geen andere theorieën ter sprake gekomen als je het mij vraagt. Het voornaamste probleem is dat TS niet erg goed lijkt te zijn in het beargumenteren van zijn theorieën.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:46 schreef Syntos het volgende:
[..]
Ga nou niet te veel verwachten van TS.![]()
Maar dit is wel een dooddoener voor deze discussie.
Het toont alleen aan dat TS niet voor andere theorieen openstaat, en volgens mij alleen maar zijn eigen theorieen aan anderen op wil leggen.
Ieder mens is anders maar... Volgens jouw redenatie is God dus ook pedofiel omdat er pedofielen rondlopen op de aarde?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:30 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Bovenstaande zin is geen begrijpelijk nederlands.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:10 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee dat kan dus niet omdat dat in het sterfelijk leven niet bestaat.
Nee, dat stel ik niet. Ik stel: er is geen God of maker. Er is niets, behalve het universum dat er gewoon was.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:47 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Als jij stelt God heeft een maker. Dan is God geen God maar de maker. Zo kan je oneindig doorgaan. Wat dus inhoud dat God oneindig en niet defineerbaar is. Net zoiets als je alle getallen van 1 t/m 2 moet optellen. Als je tussentijds stop dan krijg je een waarde, maar die klopt niet want je moet echt alle getallen optellen.
Wélke theorieën?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het voornaamste probleem is dat TS niet erg goed lijkt te zijn in het beargumenteren van zijn theorieën.
Dit is dus een drogreden. Als je ouders pedofielen zijn dan maakt dat jou toch ook geen pedofiel?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:50 schreef Damako het volgende:
[..]
Ieder mens is anders maar... Volgens jouw redenatie is God dus ook pedofiel omdat er pedofielen rondlopen op de aarde?
Man... Als ik jouw redenatie volg zoals je die zojuist hebt uitgesproken is God dus ook pedofiel omdat er pedofiele mensen zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:51 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Dit is dus een drogreden. Als je ouders pedofielen zijn dan maakt dat jou toch ook geen pedofiel?
Hij bedoelt dat net zoals ouders geen controle over of verantwoordelijkheid voor hun (volwassen) kinderen hebben, God ook geen controle over of verantwoordelijk voor mensen heeft.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:53 schreef Damako het volgende:
[..]
Man... Als ik jouw redenatie volg zoals je die zojuist hebt uitgesproken is God dus ook pedofiel omdat er pedofiele mensen zijn.
Sta jij eigenlijk wel open voor andere ideeën dan je eigen ideeën? Want anders zijn we hier wel klaar denk ik.
Nee hoor, ik sta zeker open voor andere ideeen, maar niemand heeft een alternatief geopperd. Behalve dan ik weet niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:53 schreef Damako het volgende:
[..]
Man... Als ik jouw redenatie volg zoals je die zojuist hebt uitgesproken is God dus ook pedofiel omdat er pedofiele mensen zijn.
Sta jij eigenlijk wel open voor andere ideeën dan je eigen ideeën? Want anders zijn we hier wel klaar denk ik.
Wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:56 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik sta zeker open voor andere ideeen, maar niemand heeft een alternatief geopperd. Behalve dan ik weet niet.
Het gebrek aan geopperde alternatieven is an sich geen argument voor jouw standpunt. Dat is ook een drogreden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:56 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik sta zeker open voor andere ideeen, maar niemand heeft een alternatief geopperd. Behalve dan ik weet niet.
Hmm maar ik doelde op wat er werd gezegt door wereldveroveraar, dat onze (basis)gedachten afkomstig zijn van die van God. Dus God heeft dus pedofiele ideeën is wat ik daartegenin bracht sinds er pedofielen rondlopen. Wanneer God dus deze pedofiele gedachten niet had gehad dan waren er ook geen pedofielen. Waarom zou God sowieso pedofiele gedachten hebben en voor wie zou hij deze gedachten hebben rijst dan de vraag. En sinds er volgens wereldveroveraar maar 1 God is is het dus onmogelijk dat hij deze gedachten heeft... Ontkracht? Nee want omdat iemand zijn idee over God uitspreekt, betekent dit niet dat dit zo is. Persoonlijk geloof ik niet meer in God, want kijk naar de wereld...quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat net zoals ouders geen controle over of verantwoordelijkheid voor hun (volwassen) kinderen hebben, God ook geen controle over of verantwoordelijk voor mensen heeft.
Leuk idee op zich... was het niet dat dit beeld totaal strijdig is met concepten zoals almacht en alwetendheid.
Hij noemde een aantal zaken die wij dan van die God zouden hebben. Maar volgens mij bedoelde hij niet te zeggen dat wij identiek zouden zijn aan die God. Dat betekent dat wij dus best eigenschappen kunnen hebben die die God niet heeft, zoals pedofilie.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:59 schreef Damako het volgende:
[..]
Hmm maar ik doelde op wat er werd gezegt door wereldveroveraar, dat onze (basis)gedachten afkomstig zijn van die van God. Dus God heeft dus pedofiele ideeën is wat ik daartegenin bracht sinds er pedofielen rondlopen. Wanneer God dus deze pedofiele gedachten niet had gehad dan waren er ook geen pedofielen. Waarom zou God sowieso pedofiele gedachten hebben en voor wie zou hij deze gedachten hebben rijst dan de vraag.
Oke goed laten we daar van uitgaan. Waar komt deze pedofiele gedachte dan vandaan? Deze moet een basis hebben waaruit deze ontstaan is toch? Nee, seksuele gedachten kunnen de basis niet zijn sinds er maar 1 God is volgens de 'theorie' en er is dus niemand waarvoor God deze gevoelens zou kunnen hebben.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij noemde een aantal zaken die wij dan van die God zouden hebben. Maar volgens mij bedoelde hij niet te zeggen dat wij identiek zouden zijn aan die God. Dat betekent dat wij dus best eigenschappen kunnen hebben die die God niet heeft, zoals pedofilie.
En hier zijn verscheidene mogelijkheden om dat religieus uit te leggen. Maar als atheïst ga ik mijn vingers daar niet aan branden. Zoals gezegd: als een gelovige veronderstelt dat die God almachtig is dan maakt dat die God impliciet verantwoordelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:05 schreef Damako het volgende:
[..]
Oke goed laten we daar van uitgaan. Waar komt deze pedofiele gedachte dan vandaan? Deze moet een basis hebben waaruit deze ontstaan is toch? Nee, seksuele gedachten kunnen de basis niet zijn sinds er maar 1 God is volgens de 'theorie' en er is dus niemand waarvoor God deze gevoelens zou kunnen hebben.
Het feit dat wereldveroveraar zegt 'logica' terwijl die er niet anders is hier dan in de vorm van wetenschap, zegt veel. We kunnen iets concluderen hier en dat is dat deze persoon alleen openstaat voor het idee dat er inderdaad een God is. Er is dus weinig om verder op te discussiëren.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:05 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Waarom zou jouw "logica" überhaupt van toepassing zijn buiten dit universum?
de duivel is de conflictmaker, hij is de god van de wereld en dit tijdperk, mensen aanbidden hem adv hun daden en gedrag.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:13 schreef Damako het volgende:
Geloof me als ik zeg dat ik opensta voor het idee dat er werkelijk een God is. Het is alleen dat, wanneer je het leed ziet in de wereld en de shit die zich allemaal afspeelt, dat je God niet als 'almachtige' of in een andere term 'moderator' kunt zien. Geloof = #1 conflictmaker.
Mag ook, alleen komen gelovigen er niet voor uit dat ze alleen maar geloven dat ze geloven wat ze geloven.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:09 schreef Damako het volgende:
[..]We kunnen iets concluderen hier en dat is dat deze persoon alleen openstaat voor het idee dat er inderdaad een God is.
Als ik zie wat "god" op zijn kerfstok heeft en hoe hij regeert/reageert in de huidige wereld, zou ik, als ik ooit de dwang krijg religieus te worden, ook eerder de duivel eren..quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:22 schreef Manke het volgende:
[..]
de duivel is de conflictmaker, hij is de god van de wereld en dit tijdperk, mensen aanbidden hem adv hun daden en gedrag.
Niet! De duivel is superlief! Veel liever dan Jezus nog. Kijk maar in de Bijbel.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:22 schreef Manke het volgende:
[..]
de duivel is de conflictmaker, hij is de god van de wereld en dit tijdperk, mensen aanbidden hem adv hun daden en gedrag.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:04 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Gelovigen vergelijken met psychoten vind ik dan wel weer een passende vergelijking.
Want als ze gelovig waren geweest, had God ze wel gered denk je? Maar omdat ze niet gelovig waren, heeft God ze laten stikken?quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dan moet je je eerst afvragen of ze gelovig waren of niet.
Top, bedankt! mijn vorige fantasievriendje is al een tijdje bij me weggegaan en ik heb wel behoefte aan een nieuwe.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Vanavond wanneer ik klaar ben met mijn missie voor vandaag, zal ik jullie overtuigen waarom God er is!
onmogelijkquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Vanavond wanneer ik klaar ben met mijn missie voor vandaag, zal ik jullie overtuigen waarom God er is!
Missie? Ben je ook nog geheim agent of zo?quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Misplaatste arrogantie.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Ja de daily mission op cod mw26 is erg lastig vandaag...quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Als je met dezelfde kwaliteitsargumenten komt als gisteren moet dat wel goed komen!quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
ook zonder had Hij ze misschien kunnen redden, hoewel hij eerder aan mensen iets van een teken zou geven waar ze zaten op gesloten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want als ze gelovig waren geweest, had God ze wel gered denk je? Maar omdat ze niet gelovig waren, heeft God ze laten stikken?
Ik denk dat-ie niet kan helpen omdat-ie niet bestaat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij het ziet, dat Helpen van God?
momenteel regeert satantje de wereldquote:Op donderdag 26 juni 2014 09:29 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als ik zie wat "god" op zijn kerfstok heeft en hoe hij regeert/reageert in de huidige wereld, zou ik, als ik ooit de dwang krijg religieus te worden, ook eerder de duivel eren..
maar hoe zou je het voor je zien dan, als hij wel bestaat?quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie niet kan helpen omdat-ie niet bestaat.
Hoe zou jij fietsende smurfen voor je zien, als ze wel bestaan?quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
maar hoe zou je het voor je zien dan, als hij wel bestaat?
Het idee dat de wereld op dit moment in duisternis is en de mensheid nu slechter af is dan ooit, is niets anders dan een schokkend gebrek aan historisch besef en een gevolg van feit dat mensen zichzelf erg belangrijk vinden waardoor men de neiging heeft te denken dat het tijdperk waarin zij leven wel belangrijk moet zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:14 schreef Manke het volgende:
[..]
momenteel regeert satantje de wereld
De wereld is in duisternis zoals je wel zal zijn opgevallen, kinderen van God dienen het licht in de duisternis te zijn, volgens de bijbel.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dan moet je je eerst afvragen of ze gelovig waren of niet.
maar hoe wil je nu antwoord krijgen op vragen als je geen eens meer antwoord van de slachtoffers kunt krijgen.
want dit blijft toch alleen maar gissen.
wat? Ben ik een kind van god ? Ik ben gedoopt, heb communie gedaan en vormsel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:14 schreef Manke het volgende:
[..]
momenteel regeert satantje de wereld
De wereld is in duisternis zoals je wel zal zijn opgevallen, kinderen van God dienen het licht in de duisternis te zijn, volgens de bijbel.
Nee, dat is me totaal niet opgevallen. Denk je serieus dat je liever in het verleden zou leven dan nu?quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:14 schreef Manke het volgende:
[..]
De wereld is in duisternis zoals je wel zal zijn opgevallen
zeker niet slechter, het is altijd al kut geweest, dat het nu nog steeds slecht gaat op aarde betekent dat we nog steeds geregeerd worden door de duisternis, imho.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:22 schreef Semisane het volgende:
[..]
Het idee dat de wereld op dit moment in duisternis is en de mensheid nu slechter af is dan ooit, is niets anders dan een schokkend gebrek aan historisch besef en een gevolg van feit dat mensen zichzelf erg belangrijk vinden waardoor men de neiging heeft te denken dat het tijdperk waarin zij leven wel belangrijk moet zijn.
Niks anders dan egocentrisme dus.
definieer slechtquote:Op donderdag 26 juni 2014 14:32 schreef Manke het volgende:
[..]
zeker niet slechter, het is altijd al kut geweest, dat het nu nog steeds slecht gaat op aarde betekent dat we nog steeds geregeerd worden door de duisternis, imho.ik denk dat we een climax gaan naderen kwa slechtheid.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:32 schreef Manke het volgende:
[..]
zeker niet slechter, het is altijd al kut geweest, dat het nu nog steeds slecht gaat op aarde betekent dat we nog steeds geregeerd worden door de duisternis, imho.ik denk dat we een climax gaan naderen kwa slechtheid.
nee eigenlijk nietquote:Op donderdag 26 juni 2014 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is me totaal niet opgevallen. Denk je serieus dat je liever in het verleden zou leven dan nu?
Denk je dat die landen liever wel terug in het verleden willen ?quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:37 schreef Manke het volgende:
[..]
nee eigenlijk niet
Hier in NL gaat het dan wel goed, maar het overgrote deel van de wereld kent alleen maar ellende.
sommige landen welquote:Op donderdag 26 juni 2014 14:38 schreef TheListener het volgende:
[..]
Denk je dat die landen liever wel terug in het verleden willen ?
De bijbelse eindtijd? Zou kunnen, heb me er niet in verdiept, maar veel beweren van wel. Dat denken ze al sinds mensheugenis dat de eindtijd nadert.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:36 schreef TheListener het volgende:
[..].
Hoe? Wat ? Waarom ? Is dit de eind tijd ?
Zo'n beetje het hele midden-oosten kan ik me wel van voorstellen dat ze alles liever als van ouds hebben.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:41 schreef TheListener het volgende:
[..]
Zoals ?
Wanneer is de wereld op zijn ''goedst'' ?
Waarom duurt het zo lang ?quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:49 schreef Manke het volgende:
[..]
Zo'n beetje het hele midden-oosten kan ik me wel van voorstellen dat ze alles liever als van ouds hebben.
Het tijdperk van vrede zal aanbreken nadat God in heeft gegrependan is alles op z'n goedst, de mens krijgt het iig niet zelf voor elkaar.
Dit is een belangrijk punt, een een groot manco aan religieuze interpretaties van goed en slecht: er is geen objectief goed en slecht. Ook wanneer je god aanwijst als verschaffer van objectieve waarde... dan wil dat nog steeds niet zeggen dat andere entiteiten daar hetzelfde over denken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:53 schreef TheListener het volgende:
Goed en slecht is subjectief dus dat wanneer god ingrijpt de wereld goed is gaat niet op helaas.
Het is ook subjectief.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:53 schreef TheListener het volgende:
[..]
Waarom duurt het zo lang ?
Kan ik dan eindelijk dat huisje aan het strand op spanje aanschaffen ? Indien dit niet het geval is vind ik het niet goed genoeg.
Even serieus though. Goed en slecht is subjectief dus dat wanneer god ingrijpt de wereld goed is gaat niet op helaas. Ik bedoel denk aan alle teleurgestelde satan aanbidders..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |