abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:55:30 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141556259
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:53 schreef Damako het volgende:

[..]

Man... Als ik jouw redenatie volg zoals je die zojuist hebt uitgesproken is God dus ook pedofiel omdat er pedofiele mensen zijn.

Sta jij eigenlijk wel open voor andere ideeën dan je eigen ideeën? Want anders zijn we hier wel klaar denk ik.
Hij bedoelt dat net zoals ouders geen controle over of verantwoordelijkheid voor hun (volwassen) kinderen hebben, God ook geen controle over of verantwoordelijk voor mensen heeft.

Leuk idee op zich... was het niet dat dit beeld totaal strijdig is met concepten zoals almacht en alwetendheid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_141556339
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:53 schreef Damako het volgende:

[..]

Man... Als ik jouw redenatie volg zoals je die zojuist hebt uitgesproken is God dus ook pedofiel omdat er pedofiele mensen zijn.

Sta jij eigenlijk wel open voor andere ideeën dan je eigen ideeën? Want anders zijn we hier wel klaar denk ik.
Nee hoor, ik sta zeker open voor andere ideeen, maar niemand heeft een alternatief geopperd. Behalve dan ik weet niet.
pi_141556371
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:56 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Nee hoor, ik sta zeker open voor andere ideeen, maar niemand heeft een alternatief geopperd. Behalve dan ik weet niet.
Wat is daar mis mee?
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:57:22 #254
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141556387
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:56 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Het gebrek aan geopperde alternatieven is an sich geen argument voor jouw standpunt. Dat is ook een drogreden. :P
pi_141556441
"ik weet niet" vind ik een stuk bevredigender dan er maar een god bij verzinnen...
pi_141556477
Maar waar blijft die "theorie" nu? Is Lawrence Krauss :Y) al op de hoogte gebracht met de theorieën van TS?
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_141556520
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat net zoals ouders geen controle over of verantwoordelijkheid voor hun (volwassen) kinderen hebben, God ook geen controle over of verantwoordelijk voor mensen heeft.

Leuk idee op zich... was het niet dat dit beeld totaal strijdig is met concepten zoals almacht en alwetendheid.
Hmm maar ik doelde op wat er werd gezegt door wereldveroveraar, dat onze (basis)gedachten afkomstig zijn van die van God. Dus God heeft dus pedofiele ideeën is wat ik daartegenin bracht sinds er pedofielen rondlopen. Wanneer God dus deze pedofiele gedachten niet had gehad dan waren er ook geen pedofielen. Waarom zou God sowieso pedofiele gedachten hebben en voor wie zou hij deze gedachten hebben rijst dan de vraag. En sinds er volgens wereldveroveraar maar 1 God is is het dus onmogelijk dat hij deze gedachten heeft... Ontkracht? Nee want omdat iemand zijn idee over God uitspreekt, betekent dit niet dat dit zo is. Persoonlijk geloof ik niet meer in God, want kijk naar de wereld...
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:01:17 #258
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141556679
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:59 schreef Damako het volgende:

[..]

Hmm maar ik doelde op wat er werd gezegt door wereldveroveraar, dat onze (basis)gedachten afkomstig zijn van die van God. Dus God heeft dus pedofiele ideeën is wat ik daartegenin bracht sinds er pedofielen rondlopen. Wanneer God dus deze pedofiele gedachten niet had gehad dan waren er ook geen pedofielen. Waarom zou God sowieso pedofiele gedachten hebben en voor wie zou hij deze gedachten hebben rijst dan de vraag.
Hij noemde een aantal zaken die wij dan van die God zouden hebben. Maar volgens mij bedoelde hij niet te zeggen dat wij identiek zouden zijn aan die God. Dat betekent dat wij dus best eigenschappen kunnen hebben die die God niet heeft, zoals pedofilie.
pi_141556948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij noemde een aantal zaken die wij dan van die God zouden hebben. Maar volgens mij bedoelde hij niet te zeggen dat wij identiek zouden zijn aan die God. Dat betekent dat wij dus best eigenschappen kunnen hebben die die God niet heeft, zoals pedofilie.
Oke goed laten we daar van uitgaan. Waar komt deze pedofiele gedachte dan vandaan? Deze moet een basis hebben waaruit deze ontstaan is toch? Nee, seksuele gedachten kunnen de basis niet zijn sinds er maar 1 God is volgens de 'theorie' en er is dus niemand waarvoor God deze gevoelens zou kunnen hebben.
pi_141557000
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:43 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Zoiets heet logica.
Waarom zou jouw "logica" überhaupt van toepassing zijn buiten dit universum?
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:07:58 #261
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141557186
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:05 schreef Damako het volgende:

[..]

Oke goed laten we daar van uitgaan. Waar komt deze pedofiele gedachte dan vandaan? Deze moet een basis hebben waaruit deze ontstaan is toch? Nee, seksuele gedachten kunnen de basis niet zijn sinds er maar 1 God is volgens de 'theorie' en er is dus niemand waarvoor God deze gevoelens zou kunnen hebben.
En hier zijn verscheidene mogelijkheden om dat religieus uit te leggen. Maar als atheïst ga ik mijn vingers daar niet aan branden. Zoals gezegd: als een gelovige veronderstelt dat die God almachtig is dan maakt dat die God impliciet verantwoordelijk.
pi_141557311
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:05 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Waarom zou jouw "logica" überhaupt van toepassing zijn buiten dit universum?
Het feit dat wereldveroveraar zegt 'logica' terwijl die er niet anders is hier dan in de vorm van wetenschap, zegt veel. We kunnen iets concluderen hier en dat is dat deze persoon alleen openstaat voor het idee dat er inderdaad een God is. Er is dus weinig om verder op te discussiëren.
pi_141557536
Geloof me als ik zeg dat ik opensta voor het idee dat er werkelijk een God is. Het is alleen dat, wanneer je het leed ziet in de wereld en de shit die zich allemaal afspeelt, dat je God niet als 'almachtige' of in een andere term 'moderator' kunt zien. Geloof = #1 conflictmaker.
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:22:26 #264
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141558135
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:13 schreef Damako het volgende:
Geloof me als ik zeg dat ik opensta voor het idee dat er werkelijk een God is. Het is alleen dat, wanneer je het leed ziet in de wereld en de shit die zich allemaal afspeelt, dat je God niet als 'almachtige' of in een andere term 'moderator' kunt zien. Geloof = #1 conflictmaker.
de duivel is de conflictmaker, hij is de god van de wereld en dit tijdperk, mensen aanbidden hem adv hun daden en gedrag.
pi_141559392
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:09 schreef Damako het volgende:

[..]We kunnen iets concluderen hier en dat is dat deze persoon alleen openstaat voor het idee dat er inderdaad een God is.
Mag ook, alleen komen gelovigen er niet voor uit dat ze alleen maar geloven dat ze geloven wat ze geloven.

Vraag wát ze precies geloven dan weten ze dat totaal niet over te brengen en dan krijg je vervolgens alleen maar ladingen lulkoek over je heen. :')
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_141565957
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:22 schreef Manke het volgende:

[..]

de duivel is de conflictmaker, hij is de god van de wereld en dit tijdperk, mensen aanbidden hem adv hun daden en gedrag.
Als ik zie wat "god" op zijn kerfstok heeft en hoe hij regeert/reageert in de huidige wereld, zou ik, als ik ooit de dwang krijg religieus te worden, ook eerder de duivel eren..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_141566081
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:22 schreef Manke het volgende:

[..]

Niet! De duivel is superlief! Veel liever dan Jezus nog. Kijk maar in de Bijbel.
pi_141566891
@wereldveroveraar Hoe ben je gelovig geworden ? Heb je het altijd al geweten of ben je zo opgevoed?
Denk je dat de meisjes in de kelder van dutroux gebeden hebben ? Waarom heeft god hun niet beantwoord?
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 11:18:28 #269
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_141568459
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:04 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Gelovigen vergelijken met psychoten vind ik dan wel weer een passende vergelijking. :@
:')
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_141568478
Dan moet je je eerst afvragen of ze gelovig waren of niet.
maar hoe wil je nu antwoord krijgen op vragen als je geen eens meer antwoord van de slachtoffers kunt krijgen.
want dit blijft toch alleen maar gissen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:49:16 #271
12221 Tijn