Hij bedoelt dat net zoals ouders geen controle over of verantwoordelijkheid voor hun (volwassen) kinderen hebben, God ook geen controle over of verantwoordelijk voor mensen heeft.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:53 schreef Damako het volgende:
[..]
Man... Als ik jouw redenatie volg zoals je die zojuist hebt uitgesproken is God dus ook pedofiel omdat er pedofiele mensen zijn.
Sta jij eigenlijk wel open voor andere ideeën dan je eigen ideeën? Want anders zijn we hier wel klaar denk ik.
Nee hoor, ik sta zeker open voor andere ideeen, maar niemand heeft een alternatief geopperd. Behalve dan ik weet niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:53 schreef Damako het volgende:
[..]
Man... Als ik jouw redenatie volg zoals je die zojuist hebt uitgesproken is God dus ook pedofiel omdat er pedofiele mensen zijn.
Sta jij eigenlijk wel open voor andere ideeën dan je eigen ideeën? Want anders zijn we hier wel klaar denk ik.
Wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:56 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik sta zeker open voor andere ideeen, maar niemand heeft een alternatief geopperd. Behalve dan ik weet niet.
Het gebrek aan geopperde alternatieven is an sich geen argument voor jouw standpunt. Dat is ook een drogreden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:56 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik sta zeker open voor andere ideeen, maar niemand heeft een alternatief geopperd. Behalve dan ik weet niet.
Hmm maar ik doelde op wat er werd gezegt door wereldveroveraar, dat onze (basis)gedachten afkomstig zijn van die van God. Dus God heeft dus pedofiele ideeën is wat ik daartegenin bracht sinds er pedofielen rondlopen. Wanneer God dus deze pedofiele gedachten niet had gehad dan waren er ook geen pedofielen. Waarom zou God sowieso pedofiele gedachten hebben en voor wie zou hij deze gedachten hebben rijst dan de vraag. En sinds er volgens wereldveroveraar maar 1 God is is het dus onmogelijk dat hij deze gedachten heeft... Ontkracht? Nee want omdat iemand zijn idee over God uitspreekt, betekent dit niet dat dit zo is. Persoonlijk geloof ik niet meer in God, want kijk naar de wereld...quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat net zoals ouders geen controle over of verantwoordelijkheid voor hun (volwassen) kinderen hebben, God ook geen controle over of verantwoordelijk voor mensen heeft.
Leuk idee op zich... was het niet dat dit beeld totaal strijdig is met concepten zoals almacht en alwetendheid.
Hij noemde een aantal zaken die wij dan van die God zouden hebben. Maar volgens mij bedoelde hij niet te zeggen dat wij identiek zouden zijn aan die God. Dat betekent dat wij dus best eigenschappen kunnen hebben die die God niet heeft, zoals pedofilie.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:59 schreef Damako het volgende:
[..]
Hmm maar ik doelde op wat er werd gezegt door wereldveroveraar, dat onze (basis)gedachten afkomstig zijn van die van God. Dus God heeft dus pedofiele ideeën is wat ik daartegenin bracht sinds er pedofielen rondlopen. Wanneer God dus deze pedofiele gedachten niet had gehad dan waren er ook geen pedofielen. Waarom zou God sowieso pedofiele gedachten hebben en voor wie zou hij deze gedachten hebben rijst dan de vraag.
Oke goed laten we daar van uitgaan. Waar komt deze pedofiele gedachte dan vandaan? Deze moet een basis hebben waaruit deze ontstaan is toch? Nee, seksuele gedachten kunnen de basis niet zijn sinds er maar 1 God is volgens de 'theorie' en er is dus niemand waarvoor God deze gevoelens zou kunnen hebben.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij noemde een aantal zaken die wij dan van die God zouden hebben. Maar volgens mij bedoelde hij niet te zeggen dat wij identiek zouden zijn aan die God. Dat betekent dat wij dus best eigenschappen kunnen hebben die die God niet heeft, zoals pedofilie.
En hier zijn verscheidene mogelijkheden om dat religieus uit te leggen. Maar als atheïst ga ik mijn vingers daar niet aan branden. Zoals gezegd: als een gelovige veronderstelt dat die God almachtig is dan maakt dat die God impliciet verantwoordelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:05 schreef Damako het volgende:
[..]
Oke goed laten we daar van uitgaan. Waar komt deze pedofiele gedachte dan vandaan? Deze moet een basis hebben waaruit deze ontstaan is toch? Nee, seksuele gedachten kunnen de basis niet zijn sinds er maar 1 God is volgens de 'theorie' en er is dus niemand waarvoor God deze gevoelens zou kunnen hebben.
Het feit dat wereldveroveraar zegt 'logica' terwijl die er niet anders is hier dan in de vorm van wetenschap, zegt veel. We kunnen iets concluderen hier en dat is dat deze persoon alleen openstaat voor het idee dat er inderdaad een God is. Er is dus weinig om verder op te discussiëren.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:05 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Waarom zou jouw "logica" überhaupt van toepassing zijn buiten dit universum?
de duivel is de conflictmaker, hij is de god van de wereld en dit tijdperk, mensen aanbidden hem adv hun daden en gedrag.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:13 schreef Damako het volgende:
Geloof me als ik zeg dat ik opensta voor het idee dat er werkelijk een God is. Het is alleen dat, wanneer je het leed ziet in de wereld en de shit die zich allemaal afspeelt, dat je God niet als 'almachtige' of in een andere term 'moderator' kunt zien. Geloof = #1 conflictmaker.
Mag ook, alleen komen gelovigen er niet voor uit dat ze alleen maar geloven dat ze geloven wat ze geloven.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:09 schreef Damako het volgende:
[..]We kunnen iets concluderen hier en dat is dat deze persoon alleen openstaat voor het idee dat er inderdaad een God is.
Als ik zie wat "god" op zijn kerfstok heeft en hoe hij regeert/reageert in de huidige wereld, zou ik, als ik ooit de dwang krijg religieus te worden, ook eerder de duivel eren..quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:22 schreef Manke het volgende:
[..]
de duivel is de conflictmaker, hij is de god van de wereld en dit tijdperk, mensen aanbidden hem adv hun daden en gedrag.
Niet! De duivel is superlief! Veel liever dan Jezus nog. Kijk maar in de Bijbel.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:22 schreef Manke het volgende:
[..]
de duivel is de conflictmaker, hij is de god van de wereld en dit tijdperk, mensen aanbidden hem adv hun daden en gedrag.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:04 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Gelovigen vergelijken met psychoten vind ik dan wel weer een passende vergelijking.
Want als ze gelovig waren geweest, had God ze wel gered denk je? Maar omdat ze niet gelovig waren, heeft God ze laten stikken?quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dan moet je je eerst afvragen of ze gelovig waren of niet.
Top, bedankt! mijn vorige fantasievriendje is al een tijdje bij me weggegaan en ik heb wel behoefte aan een nieuwe.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Vanavond wanneer ik klaar ben met mijn missie voor vandaag, zal ik jullie overtuigen waarom God er is!
onmogelijkquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Vanavond wanneer ik klaar ben met mijn missie voor vandaag, zal ik jullie overtuigen waarom God er is!
Missie? Ben je ook nog geheim agent of zo?quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Misplaatste arrogantie.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Ja de daily mission op cod mw26 is erg lastig vandaag...quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Als je met dezelfde kwaliteitsargumenten komt als gisteren moet dat wel goed komen!quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
ook zonder had Hij ze misschien kunnen redden, hoewel hij eerder aan mensen iets van een teken zou geven waar ze zaten op gesloten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want als ze gelovig waren geweest, had God ze wel gered denk je? Maar omdat ze niet gelovig waren, heeft God ze laten stikken?
Ik denk dat-ie niet kan helpen omdat-ie niet bestaat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij het ziet, dat Helpen van God?
momenteel regeert satantje de wereldquote:Op donderdag 26 juni 2014 09:29 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als ik zie wat "god" op zijn kerfstok heeft en hoe hij regeert/reageert in de huidige wereld, zou ik, als ik ooit de dwang krijg religieus te worden, ook eerder de duivel eren..
maar hoe zou je het voor je zien dan, als hij wel bestaat?quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie niet kan helpen omdat-ie niet bestaat.
Hoe zou jij fietsende smurfen voor je zien, als ze wel bestaan?quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
maar hoe zou je het voor je zien dan, als hij wel bestaat?
Het idee dat de wereld op dit moment in duisternis is en de mensheid nu slechter af is dan ooit, is niets anders dan een schokkend gebrek aan historisch besef en een gevolg van feit dat mensen zichzelf erg belangrijk vinden waardoor men de neiging heeft te denken dat het tijdperk waarin zij leven wel belangrijk moet zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:14 schreef Manke het volgende:
[..]
momenteel regeert satantje de wereld
De wereld is in duisternis zoals je wel zal zijn opgevallen, kinderen van God dienen het licht in de duisternis te zijn, volgens de bijbel.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dan moet je je eerst afvragen of ze gelovig waren of niet.
maar hoe wil je nu antwoord krijgen op vragen als je geen eens meer antwoord van de slachtoffers kunt krijgen.
want dit blijft toch alleen maar gissen.
wat? Ben ik een kind van god ? Ik ben gedoopt, heb communie gedaan en vormsel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:14 schreef Manke het volgende:
[..]
momenteel regeert satantje de wereld
De wereld is in duisternis zoals je wel zal zijn opgevallen, kinderen van God dienen het licht in de duisternis te zijn, volgens de bijbel.
Nee, dat is me totaal niet opgevallen. Denk je serieus dat je liever in het verleden zou leven dan nu?quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:14 schreef Manke het volgende:
[..]
De wereld is in duisternis zoals je wel zal zijn opgevallen
zeker niet slechter, het is altijd al kut geweest, dat het nu nog steeds slecht gaat op aarde betekent dat we nog steeds geregeerd worden door de duisternis, imho.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:22 schreef Semisane het volgende:
[..]
Het idee dat de wereld op dit moment in duisternis is en de mensheid nu slechter af is dan ooit, is niets anders dan een schokkend gebrek aan historisch besef en een gevolg van feit dat mensen zichzelf erg belangrijk vinden waardoor men de neiging heeft te denken dat het tijdperk waarin zij leven wel belangrijk moet zijn.
Niks anders dan egocentrisme dus.
definieer slechtquote:Op donderdag 26 juni 2014 14:32 schreef Manke het volgende:
[..]
zeker niet slechter, het is altijd al kut geweest, dat het nu nog steeds slecht gaat op aarde betekent dat we nog steeds geregeerd worden door de duisternis, imho.ik denk dat we een climax gaan naderen kwa slechtheid.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:32 schreef Manke het volgende:
[..]
zeker niet slechter, het is altijd al kut geweest, dat het nu nog steeds slecht gaat op aarde betekent dat we nog steeds geregeerd worden door de duisternis, imho.ik denk dat we een climax gaan naderen kwa slechtheid.
nee eigenlijk nietquote:Op donderdag 26 juni 2014 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is me totaal niet opgevallen. Denk je serieus dat je liever in het verleden zou leven dan nu?
Denk je dat die landen liever wel terug in het verleden willen ?quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:37 schreef Manke het volgende:
[..]
nee eigenlijk niet
Hier in NL gaat het dan wel goed, maar het overgrote deel van de wereld kent alleen maar ellende.
sommige landen welquote:Op donderdag 26 juni 2014 14:38 schreef TheListener het volgende:
[..]
Denk je dat die landen liever wel terug in het verleden willen ?
De bijbelse eindtijd? Zou kunnen, heb me er niet in verdiept, maar veel beweren van wel. Dat denken ze al sinds mensheugenis dat de eindtijd nadert.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:36 schreef TheListener het volgende:
[..].
Hoe? Wat ? Waarom ? Is dit de eind tijd ?
Zo'n beetje het hele midden-oosten kan ik me wel van voorstellen dat ze alles liever als van ouds hebben.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:41 schreef TheListener het volgende:
[..]
Zoals ?
Wanneer is de wereld op zijn ''goedst'' ?
Waarom duurt het zo lang ?quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:49 schreef Manke het volgende:
[..]
Zo'n beetje het hele midden-oosten kan ik me wel van voorstellen dat ze alles liever als van ouds hebben.
Het tijdperk van vrede zal aanbreken nadat God in heeft gegrependan is alles op z'n goedst, de mens krijgt het iig niet zelf voor elkaar.
Dit is een belangrijk punt, een een groot manco aan religieuze interpretaties van goed en slecht: er is geen objectief goed en slecht. Ook wanneer je god aanwijst als verschaffer van objectieve waarde... dan wil dat nog steeds niet zeggen dat andere entiteiten daar hetzelfde over denken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:53 schreef TheListener het volgende:
Goed en slecht is subjectief dus dat wanneer god ingrijpt de wereld goed is gaat niet op helaas.
Het is ook subjectief.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:53 schreef TheListener het volgende:
[..]
Waarom duurt het zo lang ?
Kan ik dan eindelijk dat huisje aan het strand op spanje aanschaffen ? Indien dit niet het geval is vind ik het niet goed genoeg.
Even serieus though. Goed en slecht is subjectief dus dat wanneer god ingrijpt de wereld goed is gaat niet op helaas. Ik bedoel denk aan alle teleurgestelde satan aanbidders..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |