Landen vallen inderdaad. Maar hij voorspelde niet alleen dat Babylon zou vallen.quote:
Sinds wanneer is God dat...quote:Op maandag 23 juni 2014 21:05 schreef Life2.0 het volgende:
waarom is ie dan bang voor satan en andere goden?
De Bijbel leert niet dat de aarde in een week volledig geschapen is.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:36 schreef Xa1pt het volgende:
Geen idee wat dat er mee te maken heeft. Jij doet net alsof de evolutietheorie en de miljoenen jaren die de aarde nodig had om te worden tot wat het nu is heel respectloos en oneerbiedig zou zijn. Ik betwijfel dat, ik vind dat het juist ontzettend kortzichtig en respectloos om te doen alsof dat allemaal "ff in een week tijd" gebeurd is.
Gelukkig maakt het in de wetenschap niet uit wat je ervan vindt...quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:47 schreef bianconeri het volgende:
En ja ik vind de evolutietheorie wel respectloos naar al het leven, hoe ontzettend bijzonder alles is.
Dat het maar van toeval en alles moet zijn gekomen.
Nee dat boeit de wetenschap niet. Maar ja uit al dat onderzoek van de wetenschap is nooit gebleken dat er zoiets als die evolutie gebeurde.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:51 schreef The_stranger het volgende:
Gelukkig maakt het in de wetenschap niet uit wat je ervan vindt...
Persoonlijk vind ik een miljoenen jaar durend proces waarbij verandering en aanpassing tot het enorm rijke leven heeft geleid dat we nu kennen talloze malen mooier dan een "god" die 6.000 jaar geleden alles uit zijn hoge hoed heeft getoverd, inclusief alle defecten en ineffectieve dingen..
ik voorpel er 3, en zal wel geweld bij te pas komenquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Landen vallen inderdaad. Maar hij voorspelde niet alleen dat Babylon zou vallen.
Maar wie de leider zou zijn die Babylon zou veroveren en precies op welke manier. Dat er bv geen gevecht zou komen.
[..]
Sinds wanneer is God dat...
[..]
De Bijbel leert niet dat de aarde in een week volledig geschapen is.
En ja ik vind de evolutietheorie wel respectloos naar al het leven, hoe ontzettend bijzonder alles is.
Que? Evolutie op korte en lange termijn is meerdere malen aangetoond. Daarnaast kun je bepaalde eigenschappen en uiterlijkheden bijzonder logisch zijn veranderen in opeenvolgende soorten...quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee dat boeit de wetenschap niet. Maar ja uit al dat onderzoek van de wetenschap is nooit gebleken dat er zoiets als die evolutie gebeurde.
Blijkbaar begrijp je niet wat evolutie nu werkelijk inhoudt, dan is het geen verrassing dat jouw versie van evolutie nooit is aangetoond.quote:Mag je vinden. Alsof je je lego blokjes random weg gaat gooien en er ineens prachtig huis van komt.
Zou bijzonder zijn maar doet afbreuk aan dat huis wat er staat, de maker van zo'n lego huis.
bitch fucking please, ben jij ooit naar school gegaan? dergelijke stelling KUN je gewoon niet serieus menenquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee dat boeit de wetenschap niet. Maar ja uit al dat onderzoek van de wetenschap is nooit gebleken dat er zoiets als die evolutie gebeurde.
Je hebt nog steeds niet door wat natuurlijke selectie kan hè?quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mag je vinden. Alsof je je lego blokjes random weg gaat gooien en er ineens prachtig huis van komt.
Zou bijzonder zijn maar doet afbreuk aan dat huis wat er staat, de maker van zo'n lego huis.
The ignorance is strong with this onequote:Op woensdag 25 juni 2014 16:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er bestaat een boek met dit soort loze kreten en nonsens 'argumentatie' die je krijgt bij de eerste meeting van de kerk of zo? Wat je allemaal zegt slaat gewoon helemaal nergens op. Dat jij gelooft is helemaal in orde maar probeer God niet te persen in een onderwerp waar hij niet thuis hoort. Je kan de Bijbelse God niet rationeel recht praten, hoe graag je dat ook wil.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mag je vinden. Alsof je je lego blokjes random weg gaat gooien en er ineens prachtig huis van komt.
Ach ja... alles dat strijdig is met hun religie is in hun ogen natuurlijk 1 pot nat. Een groot atheïstisch complot dat gericht is tegen religie.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:49 schreef Tijn het volgende:
Het verbaast me altijd dat veel gelovigen de theoriën over het ontstaan van het universum, het ontstaan van leven en de evolutie van leven op een grote hoop gooien. Alsof ze ook maar iets met elkaar te maken hebben. Ze bevinden zich niet eens in dezelfde takken van wetenschap.
Al is het een jaar of 100, punt blijft hetzelfde. Maar als je evolutie ziet als 'toeval' heb je er weinig van begrepen,quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:47 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel leert niet dat de aarde in een week volledig geschapen is.
Dat is toch al vrij lang duidelijk dat hij er totaal niks van begrepen heeft? Het is me dan ook een raadsel waarom men nog op hem ingaat.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Al is het een jaar of 100, punt blijft hetzelfde. Maar als je evolutie ziet als 'toeval' heb je er weinig van begrepen,
Nee hoor, het beginpunt van het universum is geschapen door God. Ook al zouden er naast dit universum nog miljoenen andere universums bestaan, ook die zijn geschapen door God. Daarnaast doen jullie alsof wetenschap los staat van het geloof, maar dit is natuurlijk onzin. Wetenschap is slechts een middel voor de gelovigen om te verifieren welke verzen in onze heilige geschriften juist zijn. De wetenschappers kunnen alles wat in dit universum gebeurt onderzoeken en beschrijven, maar wat daarbuiten speelt blijft voor altijd een mysterie voor hen omdat zij immers gebonden zijn aan de wetten van het universum. Men heeft geen weet wat daar gebeurt, omdat God ons gelimiteerd heeft.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:49 schreef Tijn het volgende:
Het verbaast me altijd dat veel gelovigen de theoriën over het ontstaan van het universum, het ontstaan van leven en de evolutie van leven op een grote hoop gooien. Alsof ze ook maar iets met elkaar te maken hebben. Ze bevinden zich niet eens in dezelfde takken van wetenschap.
Waarom zou God dan wel waarneembaar - of in ieder geval "ervaarbaar" - kunnen zijn in dit universum?quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:01 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee hoor, het beginpunt van het universum is geschapen door God. Ook al zouden er naast dit universum nog miljoenen andere universums bestaan, ook die zijn geschapen door God. Daarnaast doen jullie alsof wetenschap los staat van het geloof, maar dit is natuurlijk onzin. Wetenschap is slechts een middel voor de gelovigen om te verifieren welke verzen in onze heilige geschriften juist zijn. De wetenschappers kunnen alles wat in dit universum gebeurt onderzoeken en beschrijven, maar wat daarbuiten speelt blijft voor altijd een mysterie voor hen omdat zij immers gebonden zijn aan de wetten van het universum. Men heeft geen weet wat daar gebeurt, omdat God ons gelimiteerd heeft.
God is niet waarneembaar in dit universum.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:03 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Waarom zou God dan wel waarneembaar - of in ieder geval "ervaarbaar" - kunnen zijn in dit universum?
Dus iedereen die claimt een persoonlijke relatie met God te hebben zit in een psychose volgens jou?quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:05 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
God is niet waarneembaar in dit universum.
Wel als zijn geest jouw geest gaat bewonen zoals de bijbel beschrijft. Ervaringen verschillen ook per persoon.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:05 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Niemand claimt dat...quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:08 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Dus iedereen die claimt een persoonlijke relatie met God te hebben zit in een psychose volgens jou?
Dan is god ook niet relevant, want er is geen interactie met god.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:05 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Niemand claimt dat? Oh zeker wel. Lopen hier regelmatig van die evangelisten rond en ik vind het altijd wel boeiend om met ze te praten als ik er de tijd voor heb. Ze hebben het negen van de tien keer over hun relatie met hun redder Jezus, die altijd bij hen is. "Bid tot God en begin een relatie met hem" zeggen ze dan, want als je ervoor open staat zal de heilige geest in je hart komen, wie zoekt zal vinden, etc.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:12 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Niemand claimt dat...
Mensen die God voelen, ervaren een placebo effect.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |