Deelquote:Op zondag 22 juni 2014 14:51 schreef Smoofie het volgende:
Sorry, maar ik moet , zoals gewoonlijk, ff dit doen; "OlavMol
" .
Waren van Hamilton, niettemin gave beelden.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:54 schreef Googolplexian het volgende:
Gave beelden zeg, die fikkende remmen van Rosberg!!!
Massa is toch een beetje een lulletje rozenwater terwijl Alonso een echte coureur is. Zolang Bottas maar 3e wordt.quote:
Voor de stand in het WK hoop ik toch van niet.....quote:
Hamilton gaat er nog wel 5 winnenquote:Op zondag 22 juni 2014 14:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Voor de stand in het WK hoop ik toch van niet.....
muah, dit is closer dan al die races daarvoor...quote:Op zondag 22 juni 2014 14:58 schreef Geralt het volgende:
En weer niet meeklappen met de mercs. Pannenkoeken bij williamszeg...
Dat heeft ie ook wel nodig om een gat van 22 punten te dichten als Rosberg er dicht bij blijft elke keer.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hamilton gaat er nog wel 5 winnen
5 winnen is minimaal 35 punten. Als Rosberg er nu een wint is dat verschil 29.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat heeft ie ook wel nodig om een gat van 22 punten te dichten als Rosberg er dicht bij blijft elke keer.
Kan je inderdaad wel de snellere zijn maar Rosberg is dan toch de slimmerequote:Op zondag 22 juni 2014 14:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat heeft ie ook wel nodig om een gat van 22 punten te dichten als Rosberg er dicht bij blijft elke keer.
Crap ja, zat met de oude puntentelling in m'n hoofdquote:Op zondag 22 juni 2014 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
5 winnen is minimaal 35 punten. Als Rosberg er nu een wint is dat verschil 29.
No problem.
Ik hoop echt dat dat niet gebeurtquote:Op zondag 22 juni 2014 15:00 schreef opreis het volgende:
Als Rosberg de laatste race uitvalt en Hamilton wint hem loopt ie 50 punten in
niks mee te maken. Bij stop 1 doe je het fout. Je ziet dat je het fout doet. Dan komt stop 2 en dan doe je het weer fout. En dat zie je. Godverdomme wat een klojos daar. Die verprutsen het gewoon weerquote:Op zondag 22 juni 2014 14:58 schreef Syntix het volgende:
[..]
muah, dit is closer dan al die races daarvoor...
snel circuit, veel op volle snelheid. Daarom is Williams hier ook sterk. Denk dat die ook wel goed zullen zijn in Monzaquote:Op zondag 22 juni 2014 15:00 schreef Maver24 het volgende:
wel een korte race eigenlijk. relatief korte rondetijden en maar 71 rondjes
zitten zoals elke andere gp (behalve Monaco) gewoon rond de 305kmquote:Op zondag 22 juni 2014 15:00 schreef Maver24 het volgende:
wel een korte race eigenlijk. relatief korte rondetijden en maar 71 rondjes
Die staatquote:Op zondag 22 juni 2014 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Hamilton het kampioenschap wint gooi ik mijn laptop uit het raam
Filmen.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Deal ... met foto's en alles, he.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daar houden we je aan. Ook foto's na afloop?quote:Op zondag 22 juni 2014 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zoals elke keer dat je tv het raam uitging als Vettel een GP won...quote:Op zondag 22 juni 2014 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:Op zondag 22 juni 2014 15:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zoals elke keer dat je tv het raam uitging als Vettel een GP won...
Loze beloftes
Heeft 'm veel tv's gekostquote:Op zondag 22 juni 2014 15:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Loze beloftes
Nou ja, de tv verkopen in Nederland zijn wel achteruit gegaan ten op zichten van vorig jaar, dus ik zie toch een verband.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Loze beloftes
Ik heb speciaal daarvoor nog een kapotte TV staan.. die gooi ik elke keer uit het raam.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:05 schreef zoem het volgende:
[..]
Gewoon telkens dezelfde tv uit het raam gooien
Felipe, Fernando is faster than youquote:Op zondag 22 juni 2014 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie Alonso nog wel een poging wagen bij Massa
Massa gaat echt niet Bottas achterhalen ookal komt ie langs Perezquote:Op zondag 22 juni 2014 15:08 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, vuurwerk van Massa kunnen we vergeten. Kutperez
Had gekund, nu wordt hij gewoon dik opgehouden.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Massa gaat echt niet Bottas achterhalen ookal komt ie langs Perez
Goeie vraag jaquote:Op zondag 22 juni 2014 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
Ben benieuwd wat Ferrari kan doen op circuits waar motorvermogen minder belangrijk is. Ze lijken echt verbeterd.
valt weer meequote:Op zondag 22 juni 2014 15:11 schreef Googolplexian het volgende:
Massa gaat Perez er zo gewoon af beuken
Button niet vaak genoeg in beeld?quote:
Alle Renault-wagens zijn nergens deze race. Missen gewoon power.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:15 schreef Maver24 het volgende:
Ligt niet aan Ricciardo maar aan de Red Bull. die is gewoon nergens
Dat kan natuurlijk niet, Ricciardo is vele malen beter dan Vettel dus eigenlijk zou hij gewoon moeten winnen.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:15 schreef Maver24 het volgende:
Ligt niet aan Ricciardo maar aan de Red Bull. die is gewoon nergens
Dorst gelest met deze pitstop?quote:
Jaquote:Op zondag 22 juni 2014 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
In Monza kunnen we dus ook de 8 Mercs en Alonso opschrijven
+Spaquote:Op zondag 22 juni 2014 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
In Monza kunnen we dus ook de 8 Mercs en Alonso opschrijven
Van de niet-Mercedessen kan alleen Alonso meekomenquote:Op zondag 22 juni 2014 15:15 schreef zoem het volgende:
[..]
Alle Renault-wagens zijn nergens deze race. Missen gewoon power.
Dat scheelt inderdaadquote:
Oké goed onderbouwd verder, danku voor de bijdrage.quote:
Die 2 achterhoede teams rijden anders wel nog....quote:
Na de race in het hotel.quote:
Is wel eens anders geweest...quote:Op zondag 22 juni 2014 15:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die 2 achterhoede teams rijden anders wel nog....
ik had meer van hun verwacht hierquote:Op zondag 22 juni 2014 15:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Trouwens wel faal voor het merk Red Bull op hun eigen circuit. 3 uitvaller, 3 van hun
Ferrari ook niet, zelfs al is Alonso sneller hij kan Massa nooit voorbij op het rechte stuk helaas.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:23 schreef Maver24 het volgende:
Renault motor is gewoon niet krachtig genoeg
Voor de 1ste x dit seizoen is Magnussen duidelijk sneller...quote:Op zondag 22 juni 2014 15:23 schreef opreis het volgende:
Button is wel slecht vergeleken met Magnussen
Wishful thinkingquote:
Nope, die hebben gewoon wat gas bijgegeven.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso lijkt het gat met Massa toch niet te kunnen dichten
quote:
Volgens doet deze streamer vaker dat soort geintjes. Niet in de officiele feed dus.quote:
quote:
Zag het ook op Sport 1.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[..]
Volgens doet deze streamer vaker dat soort geintjes. Niet in de officiele feed dus.
Sport1?quote:Op zondag 22 juni 2014 15:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[..]
Volgens doet deze streamer vaker dat soort geintjes. Niet in de officiele feed dus.
op de duitser ookquote:Op zondag 22 juni 2014 15:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[..]
Maar op tv heb ik het niet eerder gezien..quote:Op zondag 22 juni 2014 15:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[..]
Huh wat? Dat was ook gewoon bij mij op tv hoor.....quote:Op zondag 22 juni 2014 15:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[..]
Was ook gewoon op RTL D te zienquote:Op zondag 22 juni 2014 15:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[..]
Edit: never mind, het is echt.
Jawel. in China hadden ze ook CGI reclame.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar op tv heb ik het niet eerder gezien..
Dat hebben ze al jaren op elke baan.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jawel. in China hadden ze ook CGI reclame.
[ afbeelding ]
CGI's zijn het hele jaar door al te zien, vooral Emirates en Rolexquote:Op zondag 22 juni 2014 15:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jawel. in China hadden ze ook CGI reclame.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 juni 2014 15:33 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dat hebben ze al jaren op elke baan.
Kweet het, maar dat was even een voorbeeld voor Heywoodu die ik snel even wist te vinden....quote:Op zondag 22 juni 2014 15:33 schreef Fiorano het volgende:
[..]
CGI's zijn het hele jaar door al te zien, vooral Emirates en Rolex
Waarom? Hebben het perfect gedaan.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:33 schreef Nattekat het volgende:
Williams heeft echt een nieuwe man voor tactieken nodig
Nee, niet echt. Vooral met Massa hebben ze het weer compleet verklooid.quote:
Precies. Williams zit er op deze baan dichtbij, maar kon echt niet beterquote:
Massa had een trage pitstop, klopt. Heeft verder niets met de strategie te maken.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Vooral met Massa hebben ze het weer compleet verklooid.
Bij Sky deden ze inderdaad net of het spannend was.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik had het idee dat het wat spannender was voor de Hamiltonfanclub achter de microfoon dan voor de wat meer neutrale toeschouwer.
Mercedes heeft geen enkele keer op de baan een Williams gepakt, beide keren tijdens de stop.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Massa had een trage pitstop, klopt. Heeft verder niets met de strategie te maken.
Doen ze altijd. Voor ons zou het ook een stuk spannender zijn als Hamilton een Nederlander was.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:36 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Bij Sky deden ze inderdaad net of het spannend was.
Omdat ze simpelweg veel sneller zijn.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes heeft geen enkele keer op de baan een Williams gepakt, beide keren tijdens de stop.
Spa achtig terreinquote:Op zondag 22 juni 2014 15:38 schreef Fir3fly het volgende:
Wel een prachtige omgeving, jammer dat de baan een beetje saai is.
Dat vroeg ik me dus ook al af toen ie dat zei jaquote:Op zondag 22 juni 2014 15:38 schreef Googolplexian het volgende:
Austria national anthem? Waarom dan?
Maakt geen bal uit, dan loop je alleen maar het risico dat je op het eind geen band meer over hebt. Williams ging voor de derde plaats, omdat dat het maximaal haalbare was.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Precies, ze hadden gelijk mee moeten klappen.
Ik vond het gejodel al teveelquote:Op zondag 22 juni 2014 15:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook al af toen ie dat zei ja
-=edit=- en dan alsnog niet afspelen![]()
quote:
GMTAquote:
Vettel haterquote:
Nee, maar de verschillen bleven wel kleinquote:Op zondag 22 juni 2014 15:49 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik vond dit niet de beste race die we hebben gezien dit jaar.
Het hoogteverschil maakt het natuurlijk wel een moeilijke baan, en ook dat heeft het weekend wat boeiender gemaakt.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:38 schreef Fir3fly het volgende:
Wel een prachtige omgeving, jammer dat de baan een beetje saai is.
Zap naar één van de andere Sport1 zenders ... daar gaan ze meestal door met de officiële F1 feed.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:54 schreef Breaker.Faker het volgende:
Sport1 is al weer gestopt met uitzenden en hier betaal je voor. Ik vindt dat Sport1 niet echt waar voor je geld geeft.
Lol.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:54 schreef Breaker.Faker het volgende:
Sport1 is al weer gestopt met uitzenden en hier betaal je voor. Ik vindt dat Sport1 niet echt waar voor je geld geeft.
Omdat ze nog 2 ronden op dezelfde pace door konden. Eerder pitten had ze gewoon later in de race nog meer tijd gekost.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:57 schreef Fer het volgende:
Waarom Williams niet gelijk meeging met pitten toen Rosberg binnenkwam is mij toch een raadsel, Bottas heeft nog een klein mazzeltje gehad met de 2.1s maar anders had ie tot het einde met Hamilton kunnen vechten.
Ook 3 TVs?quote:Op zondag 22 juni 2014 15:58 schreef Googolplexian het volgende:
Sport1 Extra 1 geeft tijdens Q de pitlane en Sport1 Extra 2 geeft de onboards.
3 zenders F1 ... niet slecht.
Dat dus. Williams heeft het strategisch weer af laten weten.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:57 schreef Fer het volgende:
Waarom Williams niet gelijk meeging met pitten toen Rosberg binnenkwam is mij toch een raadsel, Bottas heeft nog een klein mazzeltje gehad met de 2.1s maar anders had ie tot het einde met Hamilton kunnen vechten.
Ja maar Mercedes pakt een undercut en gaan na de stops veel sneller.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat ze nog 2 ronden op dezelfde pace door konden. Eerder pitten had ze gewoon later in de race nog meer tijd gekost.
Nee want ze konden de mercs prima volgen. Misschien dan na de laatste stop tegen het einde niet meer, maar dan hadden ze wel voor de betere plekken kunnen verdedigen.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat ze nog 2 ronden op dezelfde pace door konden. Eerder pitten had ze gewoon later in de race nog meer tijd gekost.
Ze kunnen sowieso veel sneller. Iedereen die een beetje opgelet heeft kan dat zien. Mercedes had de hele race lang een extra paar tienden per rondje op Williams in schone lucht. Williams was simpelweg niet aan het vechten met Mercedes, maar meer tegen Ferrari. Massa kon Alonso nog net achter zich houden, als zijn banden nog wat ouder waren geweest was dat wellicht niet gelukt.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja maar Mercedes pakt een undercut en gaan na de stops veel sneller.
Nope.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee want ze konden de mercs prima volgen.
Volgens mij had Bottas slechts 7s op Hamilton. Als Bottas ervoor had gereden was dat verschil wellicht wel te overbruggen.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze kunnen sowieso veel sneller. Iedereen die een beetje opgelet heeft kan dat zien. Mercedes had de hele race lang een extra paar tienden per rondje op Williams in schone lucht. Williams was simpelweg niet aan het vechten met Mercedes, maar meer tegen Ferrari. Massa kon Alonso nog net achter zich houden, als zijn banden nog wat ouder waren geweest was dat wellicht niet gelukt.
Nee, want dan had hij veel slechtere banden gehad. Bovendien was het verschil maar 4 seconden na de pitstop. Hij heeft dus nog eens 3 seconden extra verloren.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij had Bottas slechts 7s op Hamilton. Als Bottas ervoor had gereden was dat verschil wellicht wel te overbruggen.
quote:Op zondag 22 juni 2014 16:04 schreef Nattekat het volgende:
Je blijft volhouden he? Als Williams nooit in de pitstraat was ingehaald hadden ze makkelijk kunnen verdedigen tegen Mercedes (ze konden er niet voorbij) en hadden wij een mooiere race gehad. Nu hebben ze het gewoon weggegeven.
Op de EPG staat dat de uitzending tot 16:15 door gaat.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zap naar één van de andere Sport1 zenders ... daar gaan ze meestal door met de officiële F1 feed.
Was goed te zien in de eerste stint jaquote:Op zondag 22 juni 2014 16:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Let toch eens op. Mercedes is simpelweg veel sneller, vooral op nieuwe banden. Waren ze op hetzelfde moment de pits ingegaan dan waren beide Mercedessen er simpelweg voorbij en weg gereden.
Op oude supersofts.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was goed te zien in de eerste stint ja
Was ook goed te zien in de tweede stint danquote:
Mercedes kon Williams niet voorbijkomen, is het je niet opgevallen dan dat Hamilton de hele tijd achter Bottas bleef hangen?quote:Op zondag 22 juni 2014 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
Kan ik beter aan jou vragen. Williams heeft zelf gewoon al gezegd dat ze Mercedes niet bij konden houden, in de hele race was duidelijk dat Mercedes op zowel oude als nieuwe banden altijd sneller was en dan is er nog de arrogantie van een paar willekeurige forumusers die het beter denken te weten dan het strategische team van Williams.
Dat dus fir3flyquote:Op zondag 22 juni 2014 16:04 schreef Nattekat het volgende:
Je blijft volhouden he? Als Williams nooit in de pitstraat was ingehaald hadden ze makkelijk kunnen verdedigen tegen Mercedes (ze konden er niet voorbij) en hadden wij een mooiere race gehad. Nu hebben ze het gewoon weggegeven.
Met opzet ja. Mercedes wist dat ze sneller waren en dus bij de pitstops in konden halen. Zoals ik al zei, vooral op nieuwe banden was Mercedes veel sneller. Dus stel ze gaan samen naar binnen dan raast Hamilton er gewoon op het eerste de beste rechte stuk voorbij.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes kon Williams niet voorbijkomen, is het je niet opgevallen dan dat Hamilton de hele tijd achter Bottas bleef hangen?
Zucht. Natuurlijk gaat Rosberg daar niet inhalen, waarom zou hij? Hij is veel sneller dan Perez en haalt gewoon bij de pitstops in. Hetzelfde geldt voor Williams.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:12 schreef Fer het volgende:
We hebben gezien hoelang Perez voorop bleef met versleten banden, dat ging heel goed.
Fixed. Misschien dus. En misschien niet. Niet meeklappen is gewoon een slechte strategie. Dat is gewoon zo. Zeker als je weet dat je niet sneller bent. Dan MOET je meeklappen en hopen dat je die plek kunt behouden bij de stops en kunt verdedigen tegen het einde.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met opzet ja. Mercedes wist dat ze sneller waren en dus bij de pitstops in konden halen. Zoals ik al zei, vooral op nieuwe banden was Mercedes veel sneller. Dus stel ze gaan samen naar binnen dan raast Hamilton er gewoon misschien op het eerste de beste rechte stuk voorbij.
"Meeklappen"quote:Op zondag 22 juni 2014 16:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Fixed. Misschien dus. En misschien niet. Niet meeklappen is gewoon een slechte strategie. Dat is gewoon zo. Zeker als je weet dat je niet sneller bent. Dan MOET je meeklappen en hopen dat je die plek kunt behouden bij de stops en kunt verdedigen tegen het einde.
Het enige dat jij roept is dat ze moeten "meeklappen". En dat een paar keer roepen maakt het geen geldig argumentquote:Op zondag 22 juni 2014 16:24 schreef Geralt het volgende:
Zeer slecht van Williams en dan kun jij roepen dat een paar nitwits het hier beter denken te weten dan de strategen van Williams, dat maakt me allemaal geen kut uit.
Feit is dat als je langzamer bent en in de buurt rijdt dat er geen betere keus is dan meeklappen.
En feit 2 is dat Williams het net zoals vandaag al vaker verkloot heeft op strategie, dus van heel dat zooitje ongeregeld wat zich daar strateeg noemt heb ik in elk geval geen hoge pet op.
Waarom dat?quote:Op zondag 22 juni 2014 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Feit is dat Williams altijd zou verliezen bij de pitstops.
Geen idee waarom hij dat denkt. Bottas liet een 2,1 noteren. Lewis 3 rond.quote:
Heel simpel, Mercedes had een snellere auto. Als Williams de undercut had geprobeerd hadden ze het bij de tweede pitstops nog dikker verloren. Mercedes kon altijd reageren op wat Williams ook deed omdat ze, voor de zoveelste keer, een veel snellere auto hadden (behalve wat remprobleempjes voor Rosberg in het midden van de race).quote:
Om te winnen niet, maar P2 was mogelijk geweest met een fatsoenlijke strategie en flink verdedigen.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heel simpel, Mercedes had een snellere auto. Als Williams de undercut had geprobeerd hadden ze het bij de tweede pitstops nog dikker verloren. Mercedes kon altijd reageren op wat Williams ook deed omdat ze, voor de zoveelste keer, een veel snellere auto hadden (behalve wat remprobleempjes voor Rosberg in het midden van de race).
Er was geen enkele strategie mogelijk voor Williams om deze race te winnen.
Vind ik wat te makkelijk gesteld, je weet nooit 100% hoe een race looptquote:Op zondag 22 juni 2014 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heel simpel, Mercedes had een snellere auto. Als Williams de undercut had geprobeerd hadden ze het bij de tweede pitstops nog dikker verloren. Mercedes kon altijd reageren op wat Williams ook deed omdat ze, voor de zoveelste keer, een veel snellere auto hadden (behalve wat remprobleempjes voor Rosberg in het midden van de race).
Dat klopt, maar uitgaane van de feiten is het enige dat je kunt doen. En feit is dat Mercedes veruit de snelste auto in het veld is. Wat voor strategie je daar dan ook tegen wil gebruiken.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind ik wat te makkelijk gesteld, je weet nooit 100% hoe een race loopt
Welke strategie dan?quote:Op zondag 22 juni 2014 16:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Om te winnen niet, maar P2 was mogelijk geweest met een fatsoenlijke strategie en flink verdedigen.
Viel wel mee.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het enige dat jij roept is dat ze moeten "meeklappen". En dat een paar keer roepen maakt het geen geldig argument. Maar ach, van jou mag ik ook niet anders verwachten.
Feit is dat simpelweg Mercedes veel sneller was vandaag en dat Williams altijd zou verliezen bij de pitstops.
Mwah, ik weet het niet. Volgens mij zijn ze bij 1e stop later gestopt en bij 2e stop juist eerder. Iets wat ik niet logisch vind. Bottas en Massa konden met versere banden de laatste stint rijden, later remmen, enz enz. Ik vond dat niet echt logisch.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee maar je ziet aan bijvoorbeeld een Perez die "in de weg rijdt" dat je wel sneller kan zijn maar er niet zomaar voorbij bentquote:Op zondag 22 juni 2014 16:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar uitgaane van de feiten is het enige dat je kunt doen. En feit is dat Mercedes veruit de snelste auto in het veld is. Wat voor strategie je daar dan ook tegen wil gebruiken.
Heeft meer met Mercedes te maken dan Perez. Als Rosberg Perez had moeten inhalen om te winnen had hij dat echt wel gedaan.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar je ziet aan bijvoorbeeld een Perez die "in de weg rijdt" dat je wel sneller kan zijn maar er niet zomaar voorbij bent
Volgens mij ben dan een enorme domme lul van een strateeg als je dit niet probeert te voorkomen door gelijk mee te klappen, oké de andere wagen rijdt sneller door maar dan kun je in ieder geval proberen één plaats te houden.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Punt is gewoon dat Mercedes ook wel weet dat ze de snelste auto hebben en dus altijd kunnen wachten op de pitstops om in te halen en geen risico hoeven te nemen op de baan.
Datquote:Op zondag 22 juni 2014 18:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij ben dan een enorme domme lul van een strateeg als je dit niet probeert te voorkomen door gelijk mee te klappen, oké de andere wagen rijdt sneller door maar dan kun je in ieder geval proberen één plaats te houden.
en dat dus.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:57 schreef Fer het volgende:
Als Rosberg halverwege de race opeens roept: guys i got nu power. Dan ben je toch mooi zuur met het settles voor P3 en 4. En nogmaals, Bottas is op 7s van Hamilton gefinished en die was er dus na de 1e pitstop al voorbij.
Samen met de hulp van Perez en wat mazzel hadden ze misschien hoger kunnen scoren, een kans die ze in mijn ogen hadden moeten pakken.
Of een agressieve vroeg stop van Massa en zo de Mercedessen ook vroeg naar binnen lokken, waarna Bottas ze op het einde alledrie verslaat.
Inderdaad volgende race maar gewoon schriftelijk doen, Mercedes is het snelstquote:Op zondag 22 juni 2014 18:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat
[..]
en dat dus.
Maargoed, we zullen het wel niet eens worden
Ik denk dat het komt door de weinige echte remzones waardoor een deel van het ERS minder opgeladen kan worden en dus minder ingezet kan worden.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:48 schreef Fer het volgende:
Toch heb ik nog steeds niet door, wat er met dit circuit aan de hand is.
Williams en McLaren komen opeens goed vooruit, Mercedes is niet 2s sneller en lapt niet het hele veld. Riciardo blijft ergens op P10 hangen.
Hoezo komt McLaren opeens goed vooruit? In Canada ging het redelijk, maar nu was het weer dramaquote:Op zondag 22 juni 2014 18:48 schreef Fer het volgende:
Williams en McLaren komen opeens goed vooruit, Mercedes is niet 2s sneller en lapt niet het hele veld. Riciardo blijft ergens op P10 hangen.
McLaren? Die waren weer eens helemaal nergens juist. Eigenlijk net als in Montreal, alleen kon Button toen met wat mazzel nog 4e worden.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:48 schreef Fer het volgende:
Het zijn ook vrij korte laps, 2 seconde verschil is anders op een lap die 1,10 minuten duurt dan 2minutenquote:Op zondag 22 juni 2014 18:48 schreef Fer het volgende:
Hij reed al voor die auto's he.quote:Op zondag 22 juni 2014 20:39 schreef Fer het volgende:
Ach ja, het wegvallen van RBR en STR vertekend het beeld natuurlijk, anders had MAG ook slechts op P10 geëindigd.
Williams faalt normaal strategisch gewoon behoorlijk, dat doen ze eigenlijk al 20 jaar. In 1994 en 1995 was Benetton altijd slimmer, en hadden zij altijd de juiste strategie. In Spa 1996 ging het team met de beste auto duidelijk de mist in. In 1997 werd het ook alleen maar spannend door gepruts, en vergooiden ze oa Monaco 97. De drie jaren erna mochten ze blij zijn dat Ralf iets van snelheid had gevonden, want strategisch was het steeds drama. Ook in 2002 werd er GEEN ENKELE pole van Montoya verzilverd, deels omdat de Ferrari beter was, maar verklaar mij eens dat er geen enkele pole werd verzilverd, terwijl Montoya evenveel poles had als Schumacher. De Ferrari had de betere banden, soit, maar het was soms wel heel... slap, en dat was soms toch echt strategie.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
Kan ik beter aan jou vragen. Williams heeft zelf gewoon al gezegd dat ze Mercedes niet bij konden houden, in de hele race was duidelijk dat Mercedes op zowel oude als nieuwe banden altijd sneller was en dan is er nog de arrogantie van een paar willekeurige forumusers die het beter denken te weten dan het strategische team van Williams.
Dit betwijfel ik dan weer. Rosberg had, door Perez in te halen, een ENORM gat met Lewis kunnen pakken. Waarom zou hij dit niet doen? Hij kon hem niet inhalen, anders had hij het echt wel eerder gedaan.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zucht. Natuurlijk gaat Rosberg daar niet inhalen, waarom zou hij? Hij is veel sneller dan Perez en haalt gewoon bij de pitstops in. Hetzelfde geldt voor Williams.
Precies en als Lewis gelijk Bottas voorbij was gereden had hij nog de kans om te winnen. Williams had met minmaal 1 auto gewoon mee moeten gaan met de strategie van Mercedes. Inhalen was erg lastig en Williams heeft ook nog eens een hele hoge topsnelheid wat het nog moeilijker maakte om ze op de baan voorbij te rijden.quote:Dit betwijfel ik dan weer. Rosberg had, door Perez in te halen, een ENORM gat met Lewis kunnen pakken. Waarom zou hij dit niet doen? Hij kon hem niet inhalen, anders had hij het echt wel eerder gedaan.
Mail het naar Williams en wie weet zit jij volgende race aan de pitmuur.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:53 schreef Fer het volgende:
De supersofts ging er ook supersnel aan, ik ben nog steeds van mening dat ze Massa op een agressieve undercut hadden moeten zetten. Dan had ie het grootste deel van de race in schone lucht gereden, daar is Massa altijd het best geweest.
Bottas had dan de veilige strategie kunnen doen en zelfs wat later stoppen, zoals Alonso deed om in het laatste deel van de race aan te kunnen vallen.
Redbull en Lotus hebben deze strategie vorig jaar ook al een toegepast en succesvol geweest. Ik denk dat de rijstijl van Massa, de schone lucht en de hoge topsnelheid hem een zekere kans hadden kunnen geven. Als het niet was gegaan, had ie de 2 Mercedessen en Bottas voorbij moeten laten gaan aan het einde en was ie ook P4 geëindigd, wie weet wat er was gebeurt. Voor hetzelfde geld had Rosberg zijn banden kapot gereden door dicht achter Massa te blijven en Hamilton zijn banden gesloopt.
Williams had meer problemen met de hardere banden dan Mercedes en moest later stoppen dan Mercedes om niet aan het eind te moeten rijden op versleten banden (of naar een 3 stopper te gaan). Althans dat dachten ze. Achteraf bleek dat wel mee te vallen en hadden ze misschien eerder kunnen stoppen om de Mercedessen voor te blijven.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:53 schreef Fer het volgende:
De supersofts ging er ook supersnel aan, ik ben nog steeds van mening dat ze Massa op een agressieve undercut hadden moeten zetten. Dan had ie het grootste deel van de race in schone lucht gereden, daar is Massa altijd het best geweest.
Bottas had dan de veilige strategie kunnen doen en zelfs wat later stoppen, zoals Alonso deed om in het laatste deel van de race aan te kunnen vallen.
Redbull en Lotus hebben deze strategie vorig jaar ook al een toegepast en succesvol geweest. Ik denk dat de rijstijl van Massa, de schone lucht en de hoge topsnelheid hem een zekere kans hadden kunnen geven. Als het niet was gegaan, had ie de 2 Mercedessen en Bottas voorbij moeten laten gaan aan het einde en was ie ook P4 geëindigd, wie weet wat er was gebeurt. Voor hetzelfde geld had Rosberg zijn banden kapot gereden door dicht achter Massa te blijven en Hamilton zijn banden gesloopt.
quote:The key to Mercedes’ strategy here was aggression; they pitted early to get off the supersoft tyres, knowing that Williams had suffered from high tyre degradation during the long runs on Friday and therefore would not be confident of running two long stints on the soft.
Williams knew this was coming but chose not to react when Mercedes pitted Rosberg and Hamilton early. The inevitable happened; they lay first and second in the opening stint, but after the first stops they were second and fourth.
On one level this is understandable; they had their data and they knew that they would be exposed later in the race if they pitted too early now. Also, they didn’t know how quick the Mercedes was at this stage, as the Silver Arrows had been behind the Williams.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |