Mercedes kon Williams niet voorbijkomen, is het je niet opgevallen dan dat Hamilton de hele tijd achter Bottas bleef hangen?quote:Op zondag 22 juni 2014 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
Kan ik beter aan jou vragen. Williams heeft zelf gewoon al gezegd dat ze Mercedes niet bij konden houden, in de hele race was duidelijk dat Mercedes op zowel oude als nieuwe banden altijd sneller was en dan is er nog de arrogantie van een paar willekeurige forumusers die het beter denken te weten dan het strategische team van Williams.
Dat dus fir3flyquote:Op zondag 22 juni 2014 16:04 schreef Nattekat het volgende:
Je blijft volhouden he? Als Williams nooit in de pitstraat was ingehaald hadden ze makkelijk kunnen verdedigen tegen Mercedes (ze konden er niet voorbij) en hadden wij een mooiere race gehad. Nu hebben ze het gewoon weggegeven.
Met opzet ja. Mercedes wist dat ze sneller waren en dus bij de pitstops in konden halen. Zoals ik al zei, vooral op nieuwe banden was Mercedes veel sneller. Dus stel ze gaan samen naar binnen dan raast Hamilton er gewoon op het eerste de beste rechte stuk voorbij.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes kon Williams niet voorbijkomen, is het je niet opgevallen dan dat Hamilton de hele tijd achter Bottas bleef hangen?
Zucht. Natuurlijk gaat Rosberg daar niet inhalen, waarom zou hij? Hij is veel sneller dan Perez en haalt gewoon bij de pitstops in. Hetzelfde geldt voor Williams.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:12 schreef Fer het volgende:
We hebben gezien hoelang Perez voorop bleef met versleten banden, dat ging heel goed.
Fixed. Misschien dus. En misschien niet. Niet meeklappen is gewoon een slechte strategie. Dat is gewoon zo. Zeker als je weet dat je niet sneller bent. Dan MOET je meeklappen en hopen dat je die plek kunt behouden bij de stops en kunt verdedigen tegen het einde.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met opzet ja. Mercedes wist dat ze sneller waren en dus bij de pitstops in konden halen. Zoals ik al zei, vooral op nieuwe banden was Mercedes veel sneller. Dus stel ze gaan samen naar binnen dan raast Hamilton er gewoon misschien op het eerste de beste rechte stuk voorbij.
"Meeklappen"quote:Op zondag 22 juni 2014 16:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Fixed. Misschien dus. En misschien niet. Niet meeklappen is gewoon een slechte strategie. Dat is gewoon zo. Zeker als je weet dat je niet sneller bent. Dan MOET je meeklappen en hopen dat je die plek kunt behouden bij de stops en kunt verdedigen tegen het einde.
Het enige dat jij roept is dat ze moeten "meeklappen". En dat een paar keer roepen maakt het geen geldig argumentquote:Op zondag 22 juni 2014 16:24 schreef Geralt het volgende:
Zeer slecht van Williams en dan kun jij roepen dat een paar nitwits het hier beter denken te weten dan de strategen van Williams, dat maakt me allemaal geen kut uit.
Feit is dat als je langzamer bent en in de buurt rijdt dat er geen betere keus is dan meeklappen.
En feit 2 is dat Williams het net zoals vandaag al vaker verkloot heeft op strategie, dus van heel dat zooitje ongeregeld wat zich daar strateeg noemt heb ik in elk geval geen hoge pet op.
Waarom dat?quote:Op zondag 22 juni 2014 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Feit is dat Williams altijd zou verliezen bij de pitstops.
Geen idee waarom hij dat denkt. Bottas liet een 2,1 noteren. Lewis 3 rond.quote:
Heel simpel, Mercedes had een snellere auto. Als Williams de undercut had geprobeerd hadden ze het bij de tweede pitstops nog dikker verloren. Mercedes kon altijd reageren op wat Williams ook deed omdat ze, voor de zoveelste keer, een veel snellere auto hadden (behalve wat remprobleempjes voor Rosberg in het midden van de race).quote:
Om te winnen niet, maar P2 was mogelijk geweest met een fatsoenlijke strategie en flink verdedigen.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heel simpel, Mercedes had een snellere auto. Als Williams de undercut had geprobeerd hadden ze het bij de tweede pitstops nog dikker verloren. Mercedes kon altijd reageren op wat Williams ook deed omdat ze, voor de zoveelste keer, een veel snellere auto hadden (behalve wat remprobleempjes voor Rosberg in het midden van de race).
Er was geen enkele strategie mogelijk voor Williams om deze race te winnen.
Vind ik wat te makkelijk gesteld, je weet nooit 100% hoe een race looptquote:Op zondag 22 juni 2014 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heel simpel, Mercedes had een snellere auto. Als Williams de undercut had geprobeerd hadden ze het bij de tweede pitstops nog dikker verloren. Mercedes kon altijd reageren op wat Williams ook deed omdat ze, voor de zoveelste keer, een veel snellere auto hadden (behalve wat remprobleempjes voor Rosberg in het midden van de race).
Er was geen enkele strategie mogelijk voor Williams om deze race te winnen.
Dat klopt, maar uitgaane van de feiten is het enige dat je kunt doen. En feit is dat Mercedes veruit de snelste auto in het veld is. Wat voor strategie je daar dan ook tegen wil gebruiken.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind ik wat te makkelijk gesteld, je weet nooit 100% hoe een race loopt
Welke strategie dan?quote:Op zondag 22 juni 2014 16:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Om te winnen niet, maar P2 was mogelijk geweest met een fatsoenlijke strategie en flink verdedigen.
Viel wel mee.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het enige dat jij roept is dat ze moeten "meeklappen". En dat een paar keer roepen maakt het geen geldig argument. Maar ach, van jou mag ik ook niet anders verwachten.
Feit is dat simpelweg Mercedes veel sneller was vandaag en dat Williams altijd zou verliezen bij de pitstops.
Mwah, ik weet het niet. Volgens mij zijn ze bij 1e stop later gestopt en bij 2e stop juist eerder. Iets wat ik niet logisch vind. Bottas en Massa konden met versere banden de laatste stint rijden, later remmen, enz enz. Ik vond dat niet echt logisch.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heel simpel, Mercedes had een snellere auto. Als Williams de undercut had geprobeerd hadden ze het bij de tweede pitstops nog dikker verloren. Mercedes kon altijd reageren op wat Williams ook deed omdat ze, voor de zoveelste keer, een veel snellere auto hadden (behalve wat remprobleempjes voor Rosberg in het midden van de race).
Er was geen enkele strategie mogelijk voor Williams om deze race te winnen.
Nee maar je ziet aan bijvoorbeeld een Perez die "in de weg rijdt" dat je wel sneller kan zijn maar er niet zomaar voorbij bentquote:Op zondag 22 juni 2014 16:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar uitgaane van de feiten is het enige dat je kunt doen. En feit is dat Mercedes veruit de snelste auto in het veld is. Wat voor strategie je daar dan ook tegen wil gebruiken.
Heeft meer met Mercedes te maken dan Perez. Als Rosberg Perez had moeten inhalen om te winnen had hij dat echt wel gedaan.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar je ziet aan bijvoorbeeld een Perez die "in de weg rijdt" dat je wel sneller kan zijn maar er niet zomaar voorbij bent
Volgens mij ben dan een enorme domme lul van een strateeg als je dit niet probeert te voorkomen door gelijk mee te klappen, oké de andere wagen rijdt sneller door maar dan kun je in ieder geval proberen één plaats te houden.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Punt is gewoon dat Mercedes ook wel weet dat ze de snelste auto hebben en dus altijd kunnen wachten op de pitstops om in te halen en geen risico hoeven te nemen op de baan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |