Datquote:Op zondag 22 juni 2014 18:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij ben dan een enorme domme lul van een strateeg als je dit niet probeert te voorkomen door gelijk mee te klappen, oké de andere wagen rijdt sneller door maar dan kun je in ieder geval proberen één plaats te houden.
en dat dus.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:57 schreef Fer het volgende:
Als Rosberg halverwege de race opeens roept: guys i got nu power. Dan ben je toch mooi zuur met het settles voor P3 en 4. En nogmaals, Bottas is op 7s van Hamilton gefinished en die was er dus na de 1e pitstop al voorbij.
Samen met de hulp van Perez en wat mazzel hadden ze misschien hoger kunnen scoren, een kans die ze in mijn ogen hadden moeten pakken.
Of een agressieve vroeg stop van Massa en zo de Mercedessen ook vroeg naar binnen lokken, waarna Bottas ze op het einde alledrie verslaat.
Inderdaad volgende race maar gewoon schriftelijk doen, Mercedes is het snelstquote:Op zondag 22 juni 2014 18:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat
[..]
en dat dus.
Maargoed, we zullen het wel niet eens worden
Ik denk dat het komt door de weinige echte remzones waardoor een deel van het ERS minder opgeladen kan worden en dus minder ingezet kan worden.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:48 schreef Fer het volgende:
Toch heb ik nog steeds niet door, wat er met dit circuit aan de hand is.
Williams en McLaren komen opeens goed vooruit, Mercedes is niet 2s sneller en lapt niet het hele veld. Riciardo blijft ergens op P10 hangen.
Hoezo komt McLaren opeens goed vooruit? In Canada ging het redelijk, maar nu was het weer dramaquote:Op zondag 22 juni 2014 18:48 schreef Fer het volgende:
Toch heb ik nog steeds niet door, wat er met dit circuit aan de hand is.
Williams en McLaren komen opeens goed vooruit, Mercedes is niet 2s sneller en lapt niet het hele veld. Riciardo blijft ergens op P10 hangen.
McLaren? Die waren weer eens helemaal nergens juist. Eigenlijk net als in Montreal, alleen kon Button toen met wat mazzel nog 4e worden.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:48 schreef Fer het volgende:
Toch heb ik nog steeds niet door, wat er met dit circuit aan de hand is.
Williams en McLaren komen opeens goed vooruit, Mercedes is niet 2s sneller en lapt niet het hele veld. Riciardo blijft ergens op P10 hangen.
Het zijn ook vrij korte laps, 2 seconde verschil is anders op een lap die 1,10 minuten duurt dan 2minutenquote:Op zondag 22 juni 2014 18:48 schreef Fer het volgende:
Toch heb ik nog steeds niet door, wat er met dit circuit aan de hand is.
Williams en McLaren komen opeens goed vooruit, Mercedes is niet 2s sneller en lapt niet het hele veld. Riciardo blijft ergens op P10 hangen.
Hij reed al voor die auto's he.quote:Op zondag 22 juni 2014 20:39 schreef Fer het volgende:
Ach ja, het wegvallen van RBR en STR vertekend het beeld natuurlijk, anders had MAG ook slechts op P10 geëindigd.
Williams faalt normaal strategisch gewoon behoorlijk, dat doen ze eigenlijk al 20 jaar. In 1994 en 1995 was Benetton altijd slimmer, en hadden zij altijd de juiste strategie. In Spa 1996 ging het team met de beste auto duidelijk de mist in. In 1997 werd het ook alleen maar spannend door gepruts, en vergooiden ze oa Monaco 97. De drie jaren erna mochten ze blij zijn dat Ralf iets van snelheid had gevonden, want strategisch was het steeds drama. Ook in 2002 werd er GEEN ENKELE pole van Montoya verzilverd, deels omdat de Ferrari beter was, maar verklaar mij eens dat er geen enkele pole werd verzilverd, terwijl Montoya evenveel poles had als Schumacher. De Ferrari had de betere banden, soit, maar het was soms wel heel... slap, en dat was soms toch echt strategie.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
Kan ik beter aan jou vragen. Williams heeft zelf gewoon al gezegd dat ze Mercedes niet bij konden houden, in de hele race was duidelijk dat Mercedes op zowel oude als nieuwe banden altijd sneller was en dan is er nog de arrogantie van een paar willekeurige forumusers die het beter denken te weten dan het strategische team van Williams.
Dit betwijfel ik dan weer. Rosberg had, door Perez in te halen, een ENORM gat met Lewis kunnen pakken. Waarom zou hij dit niet doen? Hij kon hem niet inhalen, anders had hij het echt wel eerder gedaan.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zucht. Natuurlijk gaat Rosberg daar niet inhalen, waarom zou hij? Hij is veel sneller dan Perez en haalt gewoon bij de pitstops in. Hetzelfde geldt voor Williams.
Precies en als Lewis gelijk Bottas voorbij was gereden had hij nog de kans om te winnen. Williams had met minmaal 1 auto gewoon mee moeten gaan met de strategie van Mercedes. Inhalen was erg lastig en Williams heeft ook nog eens een hele hoge topsnelheid wat het nog moeilijker maakte om ze op de baan voorbij te rijden.quote:Dit betwijfel ik dan weer. Rosberg had, door Perez in te halen, een ENORM gat met Lewis kunnen pakken. Waarom zou hij dit niet doen? Hij kon hem niet inhalen, anders had hij het echt wel eerder gedaan.
Mail het naar Williams en wie weet zit jij volgende race aan de pitmuur.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:53 schreef Fer het volgende:
De supersofts ging er ook supersnel aan, ik ben nog steeds van mening dat ze Massa op een agressieve undercut hadden moeten zetten. Dan had ie het grootste deel van de race in schone lucht gereden, daar is Massa altijd het best geweest.
Bottas had dan de veilige strategie kunnen doen en zelfs wat later stoppen, zoals Alonso deed om in het laatste deel van de race aan te kunnen vallen.
Redbull en Lotus hebben deze strategie vorig jaar ook al een toegepast en succesvol geweest. Ik denk dat de rijstijl van Massa, de schone lucht en de hoge topsnelheid hem een zekere kans hadden kunnen geven. Als het niet was gegaan, had ie de 2 Mercedessen en Bottas voorbij moeten laten gaan aan het einde en was ie ook P4 geëindigd, wie weet wat er was gebeurt. Voor hetzelfde geld had Rosberg zijn banden kapot gereden door dicht achter Massa te blijven en Hamilton zijn banden gesloopt.
Williams had meer problemen met de hardere banden dan Mercedes en moest later stoppen dan Mercedes om niet aan het eind te moeten rijden op versleten banden (of naar een 3 stopper te gaan). Althans dat dachten ze. Achteraf bleek dat wel mee te vallen en hadden ze misschien eerder kunnen stoppen om de Mercedessen voor te blijven.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:53 schreef Fer het volgende:
De supersofts ging er ook supersnel aan, ik ben nog steeds van mening dat ze Massa op een agressieve undercut hadden moeten zetten. Dan had ie het grootste deel van de race in schone lucht gereden, daar is Massa altijd het best geweest.
Bottas had dan de veilige strategie kunnen doen en zelfs wat later stoppen, zoals Alonso deed om in het laatste deel van de race aan te kunnen vallen.
Redbull en Lotus hebben deze strategie vorig jaar ook al een toegepast en succesvol geweest. Ik denk dat de rijstijl van Massa, de schone lucht en de hoge topsnelheid hem een zekere kans hadden kunnen geven. Als het niet was gegaan, had ie de 2 Mercedessen en Bottas voorbij moeten laten gaan aan het einde en was ie ook P4 geëindigd, wie weet wat er was gebeurt. Voor hetzelfde geld had Rosberg zijn banden kapot gereden door dicht achter Massa te blijven en Hamilton zijn banden gesloopt.
quote:The key to Mercedes’ strategy here was aggression; they pitted early to get off the supersoft tyres, knowing that Williams had suffered from high tyre degradation during the long runs on Friday and therefore would not be confident of running two long stints on the soft.
Williams knew this was coming but chose not to react when Mercedes pitted Rosberg and Hamilton early. The inevitable happened; they lay first and second in the opening stint, but after the first stops they were second and fourth.
On one level this is understandable; they had their data and they knew that they would be exposed later in the race if they pitted too early now. Also, they didn’t know how quick the Mercedes was at this stage, as the Silver Arrows had been behind the Williams.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |