abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2014 @ 18:27:37 #276
369251 Geralt
of Rivia
pi_141414919
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 18:03 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Volgens mij ben dan een enorme domme lul van een strateeg als je dit niet probeert te voorkomen door gelijk mee te klappen, oké de andere wagen rijdt sneller door maar dan kun je in ieder geval proberen één plaats te houden.
Dat
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 17:57 schreef Fer het volgende:
Als Rosberg halverwege de race opeens roept: guys i got nu power. Dan ben je toch mooi zuur met het settles voor P3 en 4. En nogmaals, Bottas is op 7s van Hamilton gefinished en die was er dus na de 1e pitstop al voorbij.

Samen met de hulp van Perez en wat mazzel hadden ze misschien hoger kunnen scoren, een kans die ze in mijn ogen hadden moeten pakken.

Of een agressieve vroeg stop van Massa en zo de Mercedessen ook vroeg naar binnen lokken, waarna Bottas ze op het einde alledrie verslaat.
en dat dus.

Maargoed, we zullen het wel niet eens worden :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 22 juni 2014 @ 18:45:26 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_141415741
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2014 18:27 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat

[..]

en dat dus.

Maargoed, we zullen het wel niet eens worden :)
Inderdaad volgende race maar gewoon schriftelijk doen, Mercedes is het snelst :)
pi_141415929
Toch heb ik nog steeds niet door, wat er met dit circuit aan de hand is.

Williams en McLaren komen opeens goed vooruit, Mercedes is niet 2s sneller en lapt niet het hele veld. Riciardo blijft ergens op P10 hangen.
.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 juni 2014 @ 19:02:21 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141416599
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 18:48 schreef Fer het volgende:
Toch heb ik nog steeds niet door, wat er met dit circuit aan de hand is.

Williams en McLaren komen opeens goed vooruit, Mercedes is niet 2s sneller en lapt niet het hele veld. Riciardo blijft ergens op P10 hangen.
Ik denk dat het komt door de weinige echte remzones waardoor een deel van het ERS minder opgeladen kan worden en dus minder ingezet kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 juni 2014 @ 19:22:40 #280
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141417754
Als, of, misschien, met wat mazzel.... :').

Williams gaat voor zekerheid en de punten. Met alle geweld een race proberen te winnen die onmogelijk gewonnen kan worden is waanzin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 22 juni 2014 @ 19:22:56 #281
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_141417771
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 18:48 schreef Fer het volgende:
Toch heb ik nog steeds niet door, wat er met dit circuit aan de hand is.

Williams en McLaren komen opeens goed vooruit, Mercedes is niet 2s sneller en lapt niet het hele veld. Riciardo blijft ergens op P10 hangen.
Hoezo komt McLaren opeens goed vooruit? In Canada ging het redelijk, maar nu was het weer drama :{

Verder denk ik niet dat er meer ingezeten had voor Williams, zeker geen overwinning. Als Hamilton niet zo'n goede eerste ronde had gehad dan misschien een 2e plaats voor Bottas.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 22 juni 2014 @ 19:23:43 #282
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141417816
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 18:48 schreef Fer het volgende:
Toch heb ik nog steeds niet door, wat er met dit circuit aan de hand is.

Williams en McLaren komen opeens goed vooruit, Mercedes is niet 2s sneller en lapt niet het hele veld. Riciardo blijft ergens op P10 hangen.
McLaren? Die waren weer eens helemaal nergens juist. Eigenlijk net als in Montreal, alleen kon Button toen met wat mazzel nog 4e worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141420725
Jullie zijn vergeten dat dit een snelle baan is waar McLaren normaal gesproken heel langzaam zijn. In Malaysia waren ze bijvoorbeeld 20 sec achter Force India geeindigt.
pi_141421958
Ach ja, het wegvallen van RBR en STR vertekend het beeld natuurlijk, anders had MAG ook slechts op P10 geëindigd.
.
pi_141426267
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 18:48 schreef Fer het volgende:
Toch heb ik nog steeds niet door, wat er met dit circuit aan de hand is.

Williams en McLaren komen opeens goed vooruit, Mercedes is niet 2s sneller en lapt niet het hele veld. Riciardo blijft ergens op P10 hangen.
Het zijn ook vrij korte laps, 2 seconde verschil is anders op een lap die 1,10 minuten duurt dan 2minuten
pi_141431320
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:39 schreef Fer het volgende:
Ach ja, het wegvallen van RBR en STR vertekend het beeld natuurlijk, anders had MAG ook slechts op P10 geëindigd.
Hij reed al voor die auto's he.
  maandag 23 juni 2014 @ 02:11:40 #287
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_141438533
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook 3 TVs?
Helaas niet :(
Calm down, please!
  maandag 23 juni 2014 @ 08:33:55 #288
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141440197
Gisteren voor het eerst de BBC highlights gezien. Je krijgt de momenten wel mee, maar ik vind toch dat je de hele beleving van de wedstrijd mist. Je mist de context, dus spanning is niet te merken. Volgende keer (dat hij niet live op BBC is) toch maar die 10 euro lappen om te downloaden :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141440237
6 juli is ie weer live op de BBC
  Redactie Sport maandag 23 juni 2014 @ 08:58:44 #290
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141440470
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2014 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
Kan ik beter aan jou vragen. Williams heeft zelf gewoon al gezegd dat ze Mercedes niet bij konden houden, in de hele race was duidelijk dat Mercedes op zowel oude als nieuwe banden altijd sneller was en dan is er nog de arrogantie van een paar willekeurige forumusers die het beter denken te weten dan het strategische team van Williams :').
Williams faalt normaal strategisch gewoon behoorlijk, dat doen ze eigenlijk al 20 jaar. In 1994 en 1995 was Benetton altijd slimmer, en hadden zij altijd de juiste strategie. In Spa 1996 ging het team met de beste auto duidelijk de mist in. In 1997 werd het ook alleen maar spannend door gepruts, en vergooiden ze oa Monaco 97. De drie jaren erna mochten ze blij zijn dat Ralf iets van snelheid had gevonden, want strategisch was het steeds drama. Ook in 2002 werd er GEEN ENKELE pole van Montoya verzilverd, deels omdat de Ferrari beter was, maar verklaar mij eens dat er geen enkele pole werd verzilverd, terwijl Montoya evenveel poles had als Schumacher. De Ferrari had de betere banden, soit, maar het was soms wel heel... slap, en dat was soms toch echt strategie.

En in 2009, met een van de beste wagens van het veld werd 1 podiumpje behaald. De laatste jaren is het niet beter. Ook dit jaar al veel punten vergooid door gepruts. Ik snap de Williams-frustratie dan ook, MAAR...

ik denk ook dat ze het nooit hadden kunnen redden tegen de Mercs. Waren ze meegeklapt had Massa voor Hamilton gerezen en Bottas voor Rosberg door zijn fantastische stop. Maar dit had ze banden gekost, waardoor Hamilton Massa opzeker voorbij was gekomen en Rosberg Bottas misschien ook wel. Had je dezelfde situatie gehad.

Bij de tweede stops had Bottas misschien wel mee moeten gaan met de Mercs.

quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2014 16:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zucht. Natuurlijk gaat Rosberg daar niet inhalen, waarom zou hij? Hij is veel sneller dan Perez en haalt gewoon bij de pitstops in. Hetzelfde geldt voor Williams.
Dit betwijfel ik dan weer. Rosberg had, door Perez in te halen, een ENORM gat met Lewis kunnen pakken. Waarom zou hij dit niet doen? Hij kon hem niet inhalen, anders had hij het echt wel eerder gedaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_141454387
quote:
Dit betwijfel ik dan weer. Rosberg had, door Perez in te halen, een ENORM gat met Lewis kunnen pakken. Waarom zou hij dit niet doen? Hij kon hem niet inhalen, anders had hij het echt wel eerder gedaan.
Precies en als Lewis gelijk Bottas voorbij was gereden had hij nog de kans om te winnen. Williams had met minmaal 1 auto gewoon mee moeten gaan met de strategie van Mercedes. Inhalen was erg lastig en Williams heeft ook nog eens een hele hoge topsnelheid wat het nog moeilijker maakte om ze op de baan voorbij te rijden.
pi_141459275
De supersofts ging er ook supersnel aan, ik ben nog steeds van mening dat ze Massa op een agressieve undercut hadden moeten zetten. Dan had ie het grootste deel van de race in schone lucht gereden, daar is Massa altijd het best geweest.

Bottas had dan de veilige strategie kunnen doen en zelfs wat later stoppen, zoals Alonso deed om in het laatste deel van de race aan te kunnen vallen.

Redbull en Lotus hebben deze strategie vorig jaar ook al een toegepast en succesvol geweest. Ik denk dat de rijstijl van Massa, de schone lucht en de hoge topsnelheid hem een zekere kans hadden kunnen geven. Als het niet was gegaan, had ie de 2 Mercedessen en Bottas voorbij moeten laten gaan aan het einde en was ie ook P4 geëindigd, wie weet wat er was gebeurt. Voor hetzelfde geld had Rosberg zijn banden kapot gereden door dicht achter Massa te blijven en Hamilton zijn banden gesloopt.
.
pi_141494960
Die Webber toch...

pi_141495087
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:53 schreef Fer het volgende:
De supersofts ging er ook supersnel aan, ik ben nog steeds van mening dat ze Massa op een agressieve undercut hadden moeten zetten. Dan had ie het grootste deel van de race in schone lucht gereden, daar is Massa altijd het best geweest.

Bottas had dan de veilige strategie kunnen doen en zelfs wat later stoppen, zoals Alonso deed om in het laatste deel van de race aan te kunnen vallen.

Redbull en Lotus hebben deze strategie vorig jaar ook al een toegepast en succesvol geweest. Ik denk dat de rijstijl van Massa, de schone lucht en de hoge topsnelheid hem een zekere kans hadden kunnen geven. Als het niet was gegaan, had ie de 2 Mercedessen en Bottas voorbij moeten laten gaan aan het einde en was ie ook P4 geëindigd, wie weet wat er was gebeurt. Voor hetzelfde geld had Rosberg zijn banden kapot gereden door dicht achter Massa te blijven en Hamilton zijn banden gesloopt.
Mail het naar Williams en wie weet zit jij volgende race aan de pitmuur.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_141496068
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:53 schreef Fer het volgende:
De supersofts ging er ook supersnel aan, ik ben nog steeds van mening dat ze Massa op een agressieve undercut hadden moeten zetten. Dan had ie het grootste deel van de race in schone lucht gereden, daar is Massa altijd het best geweest.

Bottas had dan de veilige strategie kunnen doen en zelfs wat later stoppen, zoals Alonso deed om in het laatste deel van de race aan te kunnen vallen.

Redbull en Lotus hebben deze strategie vorig jaar ook al een toegepast en succesvol geweest. Ik denk dat de rijstijl van Massa, de schone lucht en de hoge topsnelheid hem een zekere kans hadden kunnen geven. Als het niet was gegaan, had ie de 2 Mercedessen en Bottas voorbij moeten laten gaan aan het einde en was ie ook P4 geëindigd, wie weet wat er was gebeurt. Voor hetzelfde geld had Rosberg zijn banden kapot gereden door dicht achter Massa te blijven en Hamilton zijn banden gesloopt.
Williams had meer problemen met de hardere banden dan Mercedes en moest later stoppen dan Mercedes om niet aan het eind te moeten rijden op versleten banden (of naar een 3 stopper te gaan). Althans dat dachten ze. Achteraf bleek dat wel mee te vallen en hadden ze misschien eerder kunnen stoppen om de Mercedessen voor te blijven.

quote:
The key to Mercedes’ strategy here was aggression; they pitted early to get off the supersoft tyres, knowing that Williams had suffered from high tyre degradation during the long runs on Friday and therefore would not be confident of running two long stints on the soft.

Williams knew this was coming but chose not to react when Mercedes pitted Rosberg and Hamilton early. The inevitable happened; they lay first and second in the opening stint, but after the first stops they were second and fourth.

On one level this is understandable; they had their data and they knew that they would be exposed later in the race if they pitted too early now. Also, they didn’t know how quick the Mercedes was at this stage, as the Silver Arrows had been behind the Williams.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_141496368
Inderdaad heb ik deze factor over het hoofd gezien, Williams heeft een hoge kwalificatiesnelheid, ten koste van hogere slijtage in de race.

Eigenlijk hetzelfde probleem waar Mercedes vorig jaar mee zat, keer op keer die pole pakken en in de race het verliezen aan bandenkoning Vettel.

Ik vraag mij af of de Williamsrijders nog een andere rijstijl kunnen aanleren, om deze slijtage te compenseren. Dit schijn je met opschakelen nog het een en ander te kunnen winnen.
.
pi_141797979
Las ergens anders nog een heel andere theorie, de invloed van Toto Wolff zou hier weleens mee te maken kunnen hebben.
.
  woensdag 2 juli 2014 @ 00:32:58 #298
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141800472
Dat is wel heel weinig informatie ;) Bottas zie ik sowieso nog wel zijn rijstijl aanpassen, maar Massa? Ik weet niet hoor. Het is ook al een oude rot. En als ik zijn tijd bij Ferrari bekijk dan was het toch vooral Alonso die zich leek aan te passen aan de slechte prestaties van de auto en niet Massa.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141882928
VT1 in Engeland onderweg, Frijns al één rondje gereden door problemen, Susie Wolff stilgevallen in de Williams met oliedrukproblemen en Massa heeft zijn Williams zojuist compleet afgeschreven in Stowe.
pi_141883516
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')