abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141312239

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL) in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft ISIL strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens.

Mosul is de hoofdstad van de dunbevolkte en voornamelijk uit woestijn bestaande provincie Nineveh, dat een 300 kilometer lange grens met Syri deelt. Dat maakt de nederlaag extra pijnlijk: Irak is zijn controle over het grensgebied kwijt. Vanuit Mosul kunnen de ISIL-strijders gemakkelijk plaatsen ten zuiden van de stad binnenvallen om zo op te rukken richting Bagdad. Tot nu toe is het ze niet gelukt de hoofdstad in handen te krijgen. De wens is er wel.

Onderstaande map wordt veelvuldig op de sociale media gedeeld, het zou een map zijn van de uiteindelijke staat die ISIL wil vestigen in het Midden-Oosten.

pi_141312301
quote:
Haags raadslid heeft begrip voor daden ISIS

DEN HAAG - Het Haagse gemeenteraadslid Abdoe Khoulani (Partij van de Eenheid) heeft er begrip voor dat terreurorganisatie ISIS dood en verderf zaait in Irak. ‘Ik snap dat ze dat doen, absoluut’, zegt hij tegen Omroep West.

De slachtoffers van ISIS hebben volgens Khoulani namelijk ‘veel misdaden’ begaan. ‘Wat zou jij doen, in zo’n situatie’, vraagt het raadslid zich af. ‘Het zijn geen vrouwen en kinderen die worden afgeslacht, het zijn militieleden die de strijd zijn aangegaan met ISIS. In de afgelopen 10 jaar zijn meer dan honderdduizend soennieten standrechtelijk gexecuteerd. Daar zijn die executies van ISIS niets bij.’ Wel zegt Khoulani executies en lynchpartijen af te keuren.

De soennitische terreurbeweging ISIS maakt zich schuldig aan de ‘gruwelijkste barbarij’, aldus minister Timmermans (PvdA) van Buitenlandse Zaken. Maar Khoulani schrijft op Facebook ‘Leve ISIS en in shaa Allah op naar Baghdad om dat schorem aldaar aan te pakken’.

Stromingen binnen de islam

De twee grootste stromingen binnen de islam zijn het soennisme en het sjiisme. Tussen deze twee moslimgroepen bestaan al eeuwenlang spanningen. Soennieten en sjiieten verschillen in vele opzichten. De twee groepen denken verschillend over wie de profeet Mohammed heeft opgevolgd. Volgens nogal wat soennieten zijn sjiieten geen echte moslims.

De overgrote meerderheid van de moslims wereld is soenniet, maar in Irak vormen sjiieten de meerderheid. Ook de Iraakse regering bestaat voornamelijk uit sjiieten. Khoulani zegt de terreurbeweging te beschouwen als de ‘verzamelnaam voor de hele soennitische opstand in Irak, tegen met name de sjiitische milities die daar de macht hebben. De opstand gaat nu naar Bagdad en daar ben ik een voorstander van. In zijn totale context zeg ik: leve ISIS.’

Mededeling van de redactie: Hoewel wij de vrijheid van meningsuiting zeer belangrijk vinden, is vanwege een grote hoeveelheid ongepaste reacties de mogelijkheid om te reageren op dit bericht uitgeschakeld. Wij vinden dit buitengewoon jammer, maar omdat onze huisregels hier stelselmatig worden overtreden zien we helaas geen andere mogelijkheid.

Bron: http://www.omroepwest.nl/(...)grip-voor-daden-isis

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2014 23:44:50 ]
pi_141312466
Iraq crisis: Isis jihadists 'seize Saddam Hussein's chemical weapons stockpile' - live
http://www.telegraph.co.u(...)liki-to-go-live.html
pi_141312579
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:48 schreef RVer het volgende:
Iraq crisis: Isis jihadists 'seize Saddam Hussein's chemical weapons stockpile' - live
http://www.telegraph.co.u(...)liki-to-go-live.html
Ja, bizar. Was al gepost.
pi_141312895
Genocide plegers met chemische wapens tientallen kilometers van Baghdad, tja wat kan er mis gaan... :{
  donderdag 19 juni 2014 @ 23:58:48 #6
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141313019
Er is waarschijnlijk niks bruikbaars bij. Volgens het AD dan
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dam-Hussein-in.dhtml
pi_141313061
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:58 schreef Che_ het volgende:
Er is waarschijnlijk niks bruikbaars bij. Volgens het AD dan
Laten we het hopen.
pi_141313063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:56 schreef Nintex het volgende:
Genocide plegers met chemische wapens tientallen kilometers van Baghdad, tja wat kan er mis gaan... :{
Ik vind het nog zorgelijker dat ISIS kan rekenen op vele nieuwe leden in andere Islamitische landen.
pi_141313213
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik vind het nog zorgelijker dat ISIS kan rekenen op vele nieuwe leden in andere Islamitische landen.
Dat vind jij zorgelijker dan het feit dat ze chemische wapens hebben?

Ik weet niet wat voor chemische wapens het zijn, maar bij sommige kun je echt grote schade aanbrengen.
pi_141313309
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 00:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat vind jij zorgelijker dan het feit dat ze chemische wapens hebben?

Ik weet niet wat voor chemische wapens het zijn, maar bij sommige kun je echt grote schade aanbrengen.
Ze hebben waarschijnlijk geen chemische wapens.

Zie paar posts hierboven.
pi_141313417
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 00:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze hebben waarschijnlijk geen chemische wapens.

Zie paar posts hierboven.
Ja, niets bruikbaars, volgens de AD...
pi_141314520
Als Saddam toch wel chemische wapens had, zou Amerika daar toch graag mee pronken?
Ze zijn juist jarenlang veroordeeld door de buitenwereld omdat ze het niet hebben kunnen vinden, of mis ik iets?
Sylesem, tesiri yok; sussam gnl razı değil
pi_141314713
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 00:38 schreef Eagle_99 het volgende:
Als Saddam toch wel chemische wapens had, zou Amerika daar toch graag mee pronken?
Ze zijn juist jarenlang veroordeeld door de buitenwereld omdat ze het niet hebben kunnen vinden, of mis ik iets?
Amerika is wel vaker niet helemaal te volgen. Ik ben over het algemeen geen complot denker, maar ik denk dat Amerika zaken weet en meer van plan is dan "wij" denken.
pi_141314971
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 00:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Amerika is wel vaker niet helemaal te volgen. Ik ben over het algemeen geen complot denker, maar ik denk dat Amerika zaken weet en meer van plan is dan "wij" denken.
De Amerikanen hebben uiteraard hun eigen agenda, en doen vaak dingen puur uit eigen belang. Maar ik hoop toch echt dat ze hier wel ingrijpen voordat er nog meer doden vallen (en ja ik weet dat er ook doden vallen als Amerika in actie komt). Dit moet gewoon zo snel mogelijk ophouden voordat het 2e wereld oorlog proporties aan gaat nemen. Ik zie niet hoe, zonder inmenging van buitenaf, dit ooit gestopt kan gaan worden.
pi_141315022
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 00:55 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben uiteraard hun eigen agenda, en doen vaak dingen puur uit eigen belang. Maar ik hoop toch echt dat ze hier wel ingrijpen voordat er nog meer doden vallen (en ja ik weet dat er ook doden vallen als Amerika in actie komt). Dit moet gewoon zo snel mogelijk ophouden voordat het 2e wereld oorlog proporties aan gaat nemen. Ik zie niet hoe, zonder inmenging van buitenaf, dit ooit gestopt kan gaan worden.
Ook met de bemoeizucht van Amerika gaat dit niet stoppen. Sterker nog, op korter termijn zal het misschien even stoppen, maar op langer termijn gaan alleen maar meer mensen sympathie krijgen voor ISIS en hun anti-westen retoriek.
pi_141315087
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 00:55 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Obama: 'Korte militaire actie lost problemen Irak niet op'.

Daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Dit probleem zal nooit niet volledig opgelost worden ben ik bang. Er zullen altijd wel mensen zijn die sympathie hebben voor dit soort extreme groeperingen. Wat je als Amerika zijnde wel kan doen ik zorgen dat er een beetje stabiliteit en rust terugkeert. Hoe langer men wacht met het ingrijpen, hoe groter dit probleem wordt.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Irak zelf kan dit niet oplossen denk ik.
★★★
pi_141315114
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 00:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ook met de bemoeizucht van Amerika gaat dit niet stoppen. Sterker nog, op korter termijn zal het misschien even stoppen, maar op langer termijn gaan alleen maar meer mensen sympathie krijgen voor ISIS en hun anti-westen retoriek.
Ja maar dan is er wel langer de tijd om een oplossing voor de lange termijn te zoeken. Ben absoluut met je eens dat het geen oplossing is voor de lange termijn. Maar iemand van buitenaf moet iets doen, want dit word gewoon genocide als het zo door gaat (als het al niet zover is..). Van mij mag het net zo goed Rusland,China, de EU of wie dan ook zijn die ingrijpt, maar er moet iets gebeuren.

Wie zegt dat hierna niet Iran,Saudi Arabi, Jordani of wie dan ook als volgende aan de beurt is. Ik zie het een wereldwijde bedreiging vormen als er niks gedaan word. En Irak kan het duidelijk niet alleen.
pi_141315138
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:00 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Obama: 'Korte militaire actie lost problemen Irak niet op'.

Daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Dit probleem zal nooit niet volledig opgelost worden ben ik bang. Er zullen altijd wel mensen zijn die sympathie hebben voor dit soort extreme groeperingen. Wat je als Amerika zijnde wel kan doen ik zorgen dat er een beetje stabiliteit en rust terugkeert. Hoe langer men wacht met het ingrijpen, hoe groter dit probleem wordt.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Irak zelf kan dit niet oplossen denk ik.
Ik ben het helemaal met je eens, niks doen zorgt alleen maar dat het probleem groter en groter word.
pi_141315173
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:02 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Ja maar dan is er wel langer de tijd om een oplossing voor de lange termijn te zoeken. Ben absoluut met je eens dat het geen oplossing is voor de lange termijn. Maar iemand van buitenaf moet iets doen, want dit word gewoon genocide als het zo door gaat (als het al niet zover is..). Van mij mag het net zo goed Rusland,China, de EU of wie dan ook zijn die ingrijpt, maar er moet iets gebeuren.

Wie zegt dat hierna niet Iran,Saudi Arabi, Jordani of wie dan ook als volgende aan de beurt is. Ik zie het een wereldwijde bedreiging vormen als er niks gedaan word. En Irak kan het duidelijk niet alleen.
Dat laatste is helemaal waar, maar ISIS is gewoon niet te stoppen op langer termijn. Je kan ze alleen maar nog fanatieker en groter maken.
pi_141315257
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat laatste is helemaal waar, maar ISIS is gewoon niet te stoppen op langer termijn. Je kan ze alleen maar nog fanatieker en groter maken.
Dat is ook weer waar, maar riskeren dat het een zich uitbreidt over de rest van de landen in de regio is geen optie. Ik zie heel eerlijk gezegd er de komende jaren of decennia liever buitenlandse troepen voor de veilgheid zorgen met bijvoorbeeld 1000 doden per jaar, dan dat er niks gebeurt en dat word 50.000 per jaar (zie syri).

Maar dat wel in overleg met de Iraakse regering en de omliggende landen (en ik weet dat dat heel moeilijk word). Maar dit kan en mag niet langer doorgaan. Een andere oplossing zie ik momenteel echt niet.
pi_141315316
Niet Amerika, maar de buurlanden zullen wat mij betreft actie moeten nemen. Anders zal ISIS vroeg of laat zijn neus keren richting hen. Ik zie ze voorlopig niet iets doen in Iran, maar in Turkije kunnen ze overal bommen laten ontploffen.

Alleen ISIS totaal uitschakelen zal nooit lukken denk ik.

Misschien een goed idee dat Turkije samen met de Peshmerga een grens trekt in het noorden(de huidige lijn wat meer richting het zuiden) zodat Koerden en Turkmenen in ieder geval niet in gevaar komen en dat Iran sjiitisch Irak onder controle houdt.
En uiteindelijk een vredesmacht in de soennitische gebieden zodat heel Irak onder controle is.
Het zal in ieder geval niet lukken zonder slag of stoot.
pi_141315321
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:08 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar, maar riskeren dat het een zich uitbreidt over de rest van de landen in de regio is geen optie. Ik zie heel eerlijk gezegd er de komende jaren of decennia liever buitenlandse troepen voor de veilgheid zorgen met bijvoorbeeld 1000 doden per jaar, dan dat er niks gebeurt en dat word 50.000 per jaar (zie syri).

Maar dat wel in overleg met de Iraakse regering en de omliggende landen (en ik weet dat dat heel moeilijk word). Maar dit kan en mag niet langer doorgaan. Een andere oplossing zie ik momenteel echt niet.
Het punt is juist dat als wij (VS, Europa) zich gaan bemoeien dat er alleen maar meer doden gaan vallen. Op korter termijn misschien even niet, maar op langer termijn wel...

ISIS is alles wat het westen niet is, hun hoofddoel is om een zo anti-westerse samenleving te stichten (hun interpretatie van de Sharia). ISIS krijgt nu al steun over de gehele wereld, dat wordt alleen maar erger als wij ons er mee willen bemoeien..

Gewoon lekker laten gaan die gekken en pas in actie komen als ze aantoonbaar een bedreiging voor Europa gaan vormen.
pi_141315346
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:11 schreef Eagle_99 het volgende:
Niet Amerika, maar de buurlanden zullen wat mij betreft actie moeten nemen. Anders zal ISIS vroeg of laat zijn neus keren richting hen. Ik zie ze voorlopig niet iets doen in Iran, maar in Turkije kunnen ze overal bommen laten ontploffen.

Alleen ISIS totaal uitschakelen zal nooit lukken denk ik.

Misschien een goed idee dat Turkije samen met de Peshmerga een grens trekt in het noorden(de huidige lijn wat meer richting het zuiden) zodat Koerden en Turkmenen in ieder geval niet in gevaar komen en dat Iran sjiitisch Irak onder controle houdt.
En uiteindelijk een vredesmacht in de soennitische gebieden zodat heel Irak onder controle is.
Het zal in ieder geval niet lukken zonder slag of stoot.
Sterker nog, voor de ene ISIS dode is er al weer een ander opgestaan.

Het is echt krankzinnig hoeveel steun die groepering krijgt over de gehele wereld.
pi_141315373
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het punt is juist dat als wij (VS, Europa) zich gaan bemoeien dat er alleen maar meer doden gaan vallen. Op korter termijn misschien even niet, maar op langer termijn wel...

ISIS is alles wat het westen niet is, hun hoofddoel is om een zo anti-westerse samenleving te stichten (hun interpretatie van de Sharia). ISIS krijgt nu al steun over de gehele wereld, dat wordt alleen maar erger als wij ons er mee willen bemoeien..

Gewoon lekker laten gaan die gekken en pas in actie komen als ze aantoonbaar een bedreiging voor Europa gaan vormen.
Een vredesmacht bestaande uit islamitische deelnemers lijkt me wel gunstig. Misschien dat OIC wat kan betekenen.
pi_141315413
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:13 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Een vredesmacht bestaande uit islamitische deelnemers lijkt me wel gunstig. Misschien dat OIC wat kan betekenen.
We moeten helemaal niet de gedachten hebben om ISIS uit te roeien, aangezien dat onmogelijk is.

De wereld en dan nu Irak, kan ze slechts zoveel mogelijk tegenhouden. En ze moeten kijken hoe ze dat gaan doen.
pi_141315431
quote:

[..]

Je hebt ook wel gelijk hoor. Maar wat nu gebeurt is al bizar en moet gestopt worden. Maar mocht dit ooit, en als er niks gebeurt is dat een kwestie van tijd, overslaan naar bijvoorbeeld Iran heb je straks een ISIS met nucleaire kennis en misschien zelfs wel nucleaire wapens/verrijkt uranium. Dan is het te laat...

Bovendien krijgt ISIS ,mits het heel Irak onder controle heeft, de beschikking over de faciliteiten om chemische/biologische wapens te ontwikkelen. Hoe het moet gebeuren weet ik niet, maar er moet iets gebeuren.
pi_141315432
VS moet nu die oprukkende konvooien maar eens vanuit de lucht bestoken. Easy targets.

Maar wel snel gaarne.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2014 01:17:08 ]
pi_141315469
quote:
Geen zorgen, Iran gaat deze klus klaren. En aangezien de sjieten de meerderheid zijn in Irak is dat genoeg om ISIS in de kiem te smoren. Niet geheel uit te roeien. Iran heeft genoeg redenen om zich er actief mee te bemoeien, alleen de duizend kilometers lange grens veiligstellen bijv. In principe hebben ze door de goede banden met de sjieten in Irak en ook de Koerden een pluspunt.

Enige wat je wel gaat zien is dat ook de sjitische milities straks (flink) over de scheef gaan en dat weer in de hele regio de soenni-sjia burgeroorlog nog verder verergert.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_141315493
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:15 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Je hebt ook wel gelijk hoor. Maar wat nu gebeurt is al bizar en moet gestopt worden. Maar mocht dit ooit, en als er niks gebeurt is dat een kwestie van tijd, overslaan naar bijvoorbeeld Iran heb je straks een ISIS met nucleaire kennis en misschien zelfs wel nucleaire wapens/verrijkt uranium. Dan is het te laat...

Bovendien krijgt ISIS ,mits het heel Irak onder controle heeft, de beschikking over de faciliteiten om chemische/biologische wapens te ontwikkelen. Hoe het moet gebeuren weet ik niet, maar er moet iets gebeuren.
Je post heeft wel een beetje het bange-westerse man gehalte hoor en dat is helemaal niet flauw bedoeld ofzo..

Wij moeten pas echt wat gaan doen als ISIS een aantoonbare bedreiging kan vormen voor Europa (Het westen) en dat is vooralsnog nog niet echt het geval.

Allemaal heel erg wat er in Irak gebeurt , maar het westen is geen Robin Hood.
pi_141315534
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je post heeft wel een beetje het bange-westerse man gehalte hoor en dat is helemaal niet flauw bedoeld ofzo..

Wij moeten pas echt wat gaan doen als ISIS een aantoonbare bedreiging kan vormen voor Europa (Het westen) en dat is vooralsnog nog niet echt het geval.

Het Westen heeft er zelf voor gezorgd dat dit mogelijk werd door Saddam weg te werken. Nu die fout even herstellen graag.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2014 01:19:56 ]
pi_141315554
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:17 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Geen zorgen, Iran gaat deze klus klaren. En aangezien de sjieten de meerderheid zijn in Irak is dat genoeg om ISIS in de kiem te smoren. Niet geheel uit te roeien. Iran heeft genoeg redenen om zich er actief mee te bemoeien, alleen de duizend kilometers lange grens veiligstellen bijv. In principe hebben ze door de goede banden met de sjieten in Irak en ook de Koerden een pluspunt.
Vooralsnog laten ze anders behoorlijk van zich af weten.

Iran had er voor de sjiieten in Irak moeten staan voordat ISIS in actie kwam..
pi_141315563
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het Westen heeft er zelf voor gezorgd dat dit mogelijk werd door Saddam weg te werken. Nu die fout even herstellen graag.
Jij denkt dat dat een "fout" was?

Verdeel en heers.
pi_141315573
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:15 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Een organisatie als ISIS kan zich alleen nestelen in een land als ze daar ook steun krijgen van de lokale bevolking. In Syri en Irak krijgen ze dat. In sjitisch Iran zal dat nooit lukken. Wel misschien in Jordani en zelfs Turkije(weinig tot nihil kans), maar deze landen kunnen ze terroriseren met guerilla aanvallen en bomaanslagen, niet door bezetting zoals ze dat in Irak doen.
pi_141315597
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij denkt dat dat een "fout" was?

Verdeel en heers.
Kan zijn, maar niemand zit te wachten op een grote Islamitische staat naast haar voordeur.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:22:00 #35
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141315598
Had ik het niet gezegd dat amerika nu op iran kritiek zou gaan leveren en ze neer zouden zetten als aggressor, al doen ze dat indirect door te roepen dat iran een rol moet spelen in bemiddelingen ipv militair, zo is vanaf nu elk militaire steun die iran geeft een 'act of aggression' wat amerika betreft.

Hoe is het weer goed duidelijk(er) geworden dat amerika alqaeda (ISIS) gewoon zelf steunt, het is een asset, altijd al geweest. Eerst als goedkoop merc. groepje van de cia tegen rusland, nu in syri en irak.

De vs steunt ISIS, als het niet overduidelijk dan wel op zn minst door goederen/wapens. En hier weer proberen ze met hun giftige kankertaaltje het te doen lijken dat iran straks de bad guy is samen met assad.

8)7
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_141315609
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee dan denk ik dat je me verkeerd begrijpt. Ik bedoel meer de mensen in Irak en omliggende landen, als we hen in de steek laten zullen ze vroeg of laat toch ISIS gaan steunen ben ik bang.En hoe langer we wachten hoe groter ISIS word. Dan is de enige optie straks een volledige oorlog, en dat kost nog veel meer geld lijkt me.

En het blijft gewoon bizar om te zien dat mensen massaal afgemaakt worden. De andere kant opkijken vind ik gewoon niet kunnen als "moderne westen".
pi_141315625
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ook daar valt zeker wat voor te zeggen. Al vond ik de jacht op Saddam met de kennis van toen absoluut gerechtvaardigd.
pi_141315630
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kan zijn, maar niemand zit te wachten op een grote Islamitische staat naast haar voordeur.
Eeh, ik vind het allemaal best hoor. Van mij mag de VS zich bemoeien als gekken, maar het gaat er niet beter op worden.

Dat is alles wat ik zeg.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:23:14 #39
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141315631
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:22 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Nee dan denk ik dat je me verkeerd begrijpt. Ik bedoel meer de mensen in Irak en omliggende landen, als we hen in de steek laten zullen ze vroeg of laat toch ISIS gaan steunen ben ik bang.En hoe langer we wachten hoe groter ISIS word. Dan is de enige optie straks een volledige oorlog, en dat kost nog veel meer geld lijkt me.

En het blijft gewoon bizar om te zien dat mensen massaal afgemaakt worden. De andere kant opkijken vind ik gewoon niet kunnen als "moderne westen".
ISIS = amerika indirect, zonder amerika = geen slagkracht voor ISIS.
pi_141315656
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:22 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Tja.. moraliteit en diplomatie...

Het is iets dat niet samen gaat man. Als Amerika zich gaat bemoeien dan doen ze dat echt niet omdat ze zoveel medelijden hebben met de Iraakse-burger.
pi_141315675
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:23 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ISIS = amerika indirect, zonder amerika = geen slagkracht voor ISIS.
Tja dat soort dingen vind ik altijd een beetje Brave new world ofzo. Dus die discussie ga ik dan ook niet aan. Maar dat er een oplossing moet komen, wat de oorzaak ook is en wie de schuldige ook zijn, lijkt me duidelijk.
pi_141315678
Er zijn zelfs bronnen die beweren dat de CIA een aandeel heeft gehad in de oprichting van Al Qaida, maar in hoeverre dat klopt weet ik niet.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:25:58 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141315697
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:25 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Tja dat soort dingen vind ik altijd een beetje Brave new world ofzo. Dus die discussie ga ik dan ook niet aan. Maar dat er een oplossing moet komen, wat de oorzaak ook is en wie de schuldige ook zijn, lijkt me duidelijk.
Het is simpelweg de feitelijke realiteit, zolang de vs ISIS aldan direct of indirect steunt zal het probleem ISIS blijven.
pi_141315737
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:20 schreef theunderdog het volgende:
Vooralsnog laten ze anders behoorlijk van zich af weten.

Iran had er voor de sjiieten in Irak moeten staan voordat ISIS in actie kwam..
De door Iran gefinancieerde doodseskaders zijn dan ook ironisch genoeg door Maliki aangepakt na de ergste jaren van de burgeroorlog, denk aan Jaysh al-Mahdi en Badr. Na verloop van tijd nagenoeg (officieel) ontmanteld. Ook al-Sadr is een voorbeeld die na jaren (zelf) een andere koers is gaan varen en zijn militie minder actief is dan het was.

Maar door de strijd nu en uiteenvallen van Iraakse leger door gebrek aan loyaliteit wordt ook de overheid gedwongen hier en daar loyale mensen aan te nemen en dan kom je bij (voormalige) militieleden terecht. Gemotiveerd tot op het bot, gevechtservaring etc. Alleen ook weleens over de scheef gaat men. En ook Iran gooit er een zooi geld, logistiek en organisatie tegenaan.

Het gaat erom hoe men straks in de soennitische provincies en gebieden zich gaat verhouden tot de lokale bevolking. Als men actief probeert ISIS dus echt terug te dringen in "Sunni heartland Iraq", Anbar, Fallujah etc.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:27:23 #45
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141315743
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:25 schreef theunderdog het volgende:
Er zijn zelfs bronnen die beweren dat de CIA een aandeel heeft gehad in de oprichting van Al Qaida, maar in hoeverre dat klopt weet ik niet.
Alqaida = ISIS, de CIA heeft een asset force getrained in afghanistan om een proxy oorlog te voeren tegen de russen daar in het verleden, bin laden was een CIA agent wat dat betreft, dit is gewoon een historisch feit.

Tis dat ISIS (nog?) niet een gezicht heeft wat men kan uitpluizen verder..
pi_141315757
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja.. moraliteit en diplomatie...

Het is iets dat niet samen gaat man. Als Amerika zich gaat bemoeien dan doen ze dat echt niet omdat ze zoveel medelijden hebben met de Iraakse-burger.
Nee dat is zo. Als ze al iets doen is het zeker uit eigen belang. Maar de trotse Yankees zullen ook niet te veel gezichtsverlies willen lijden(hoop ik dan maar...).
pi_141315822
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:27 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De door Iran gefinancieerde doodseskaders zijn dan ook ironisch genoeg door Maliki aangepakt na de ergste jaren van de burgeroorlog, denk aan Jaysh al-Mahdi en Badr. Na verloop van tijd nagenoeg (officieel) ontmanteld. Ook al-Sadr is een voorbeeld die na jaren (zelf) een andere koers is gaan varen en zijn militie minder actief is dan het was.

Maar door de strijd nu en uiteenvallen van Iraakse leger door gebrek aan loyaliteit wordt ook de overheid gedwongen hier en daar loyale mensen aan te nemen en dan kom je bij (voormalige) militieleden terecht. Gemotiveerd tot op het bot, gevechtservaring etc. Alleen ook weleens over de scheef gaat men. En ook Iran gooit er een zooi geld, logistiek en organisatie tegenaan.

Het gaat erom hoe men straks in de soennitische provincies en gebieden zich gaat verhouden tot de lokale bevolking. Als men actief probeert ISIS dus echt terug te dringen in "Sunni heartland Iraq", Anbar, Fallujah etc.
klopt allemaal, maar het komt er wel op neer dat Iran zich vooralsnog alles behalve echt fanatiek gaat bemoeien.

ISIS kan dus rustig verder met hun daden.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:29:59 #48
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141315824
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:27 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Nee dat is zo. Als ze al iets doen is het zeker uit eigen belang. Maar de trotse Yankees zullen ook niet te veel gezichtsverlies willen lijden(hoop ik dan maar...).
Amerika gaat zich niet bemoeien, als ze ISIS gaan bevechten bevechten ze hun eigen proxy asset in Syri. al is Syri eigenlijk maar een deel in de strijd om hoofddoel Iran, wat ze nu dus directer op investeren, dit is een schaakzet, alleen de mensen met hersens kunnen die zet tegengaan.
pi_141315827
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:25 schreef theunderdog het volgende:
Dat klopt ook voor zover ik weet. Als ik het goed het hebben ze destijds mujahideen gefinancierd om tegen de Russen te strijden, En daar is Al-Quaida uit voort gekomen.
pi_141315840
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:25 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het is simpelweg de feitelijke realiteit, zolang de vs ISIS aldan direct of indirect steunt zal het probleem ISIS blijven.
Ok.
pi_141315848
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:27 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

We zullen zien.
pi_141315868
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:29 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Amerika gaat zich niet bemoeien, als ze ISIS gaan bevechten bevechten ze hun eigen proxy asset in Syri. al is Syri eigenlijk maar een deel in de strijd om hoofddoel Iran, wat ze nu dus directer op investeren, dit is een schaakzet, alleen de mensen met hersens kunnen die zet tegengaan.
En weer: Ok.
pi_141315878
@ BaajGuardian je beweringen zouden best juist kunnen zijn, maar je moet er dan wel betrouwbare bronnen bij zetten.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:34:25 #54
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141315929
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:32 schreef theunderdog het volgende:
@ BaajGuardian je beweringen zouden best juist kunnen zijn, maar je moet er dan wel betrouwbare bronnen bij zetten.
meeste wat ik gepost heb kun je gewoon simpel op wiki (zelfs) vinden.
De rest is niet iets wat ik ergens lees maar wat ik zelf doorheb door achtergrondkennis.
pi_141315977
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:34 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De rest is niet iets wat ik ergens lees maar wat ik zelf doorheb door achtergrondkennis.
Ah ok, troll.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:36:53 #56
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141315997
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah ok, troll.
Ja want alles wat je niet van nu.nl afhaalt is een troll. Jij bent ook goed simpel zo te zien.
pi_141316009
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:34 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het is alleen zo jammer dat je alleen maar zo zwart-wit wil denken (correct me if I'm wrong). Ja de Amerikanen hebben schandalige dingen gedaan, maar ook goede dingen. Tuurlijk, uiteindelijk gaat elk land voor zijn eigen belang, met de VS voorop. Maar verhalen hebben meerdere kanten die beide niet 100% de waarheid zijn.
pi_141316023
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:36 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja want alles wat je niet van nu.nl afhaalt is een troll. Jij bent ook goed simpel zo te zien.
Ik vroeg je om een bron, niet om een stukje tekst van nu.nl.
pi_141316039
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:36 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het probleem is dat je met elk conflict meteen 100% Amerika de schuld geeft. Je haat richting dat land maakt je blind.
pi_141316071
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:29 schreef theunderdog het volgende:
klopt allemaal, maar het komt er wel op neer dat Iran zich vooralsnog alles behalve echt fanatiek gaat bemoeien.
Nee, dat geloof ik niet. Ze bemoeien zich al zeer actief alleen gaan geen duizenden manschappen erheen sturen. Dat doet Iran vrijwel nergens. Ze sturen militaire adviseurs zoals ook naar Syrie, speciale eenheden paar honderd tot eventueel 1000 man en dan daarnaast de milities die directe banden hebben met Iran. Er was een goede Amerikaanse journalist gespecialiseerd in sjitische milities en groepen in de Levant die aangaf met bronnen dat de "oude milities" zich in Irak - via Iraanse steun - "weer herstructureren" als gevolg van de opmars van ISIS.

Je kan gewoon aannemen dat Iran al heel flink bezig is om aan de ommekeer te werken van Irak. Dat het directe resultaat daarvan niet zichtbaar is "on the ground" zegt niet zoveel.

quote:
ISIS kan dus rustig verder met hun daden.
Voorlopig wel, maar de opmars wordt waarschijnlijk redelijk snel gestopt en dan gaat men langzaamaan het territorium moeten verdedigen tegen een sterker geworden en opgetrommeld Iraaks leger met wellicht in het kielzog daarvan milities en/of militie-eenheden. Maliki heeft loyale mensen in het leger nodig, gemotiveerd en het liefst met ervaring zodat ze direct inzetbaar zijn. Dan kom je in een bepaalde hoek terecht om die te vinden op grotere schaal.
pi_141316080
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:38 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Het probleem is dat je met elk conflict meteen 100% Amerika de schuld geeft. Je haat richting dat land maakt je blind.
En dat ook nog eens zonder bron, zijn beweringen zijn dus volstrekt ongefundeerd. Maar ik ben simpel.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:42:27 #62
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141316108
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:37 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Het is alleen zo jammer dat je alleen maar zo zwart-wit wil denken (correct me if I'm wrong). Ja de Amerikanen hebben schandalige dingen gedaan, maar ook goede dingen. Tuurlijk, uiteindelijk gaat elk land voor zijn eigen belang, met de VS voorop. Maar verhalen hebben meerdere kanten die beide niet 100% de waarheid zijn.
Niet als je erbij neemt welke partijen de vs al jaren, jaren, jaren actief steunen.
Ik noemde niet voor niks syri, hoe word assad neergezet door de vs? een geloofswaanzinnige genocide pleger, (die hebben we trouwens vaker gehoord, maar gelukkig schiet de vs geen burge.. nvm, gericht nog wel, collateraal mn reet) terwijl die man een seculier is die te maken heeft met extreem geweldadige jawel geloofswaanzinnigen; ISIS dus. En wie steunt de Vs nogmaals met wapens? Ah..

(herinneringetje: nog eentje> Ghadaffi, libi, die man had de afspraak voor vrije doortocht maar werd alsnog gebombardeerd door zowel de vs als frankrijk (toevalligerwijs had sarkozy een gigantische schuld bij Ghadaffi maar dat even terzijde is maar een klein detail he) Welke club werd gesteund tegen Ghadaffi? Oh, wat toevallig zeg. Weer die geloofswaanzinnige kannibalistische tyfusmalloten.

En nu waren we na een ritje anti rusland nieuws warping van de media aangekomen bij Grensje iran, iran moet de tent nu uitgelokt worden want ze moeten 'bemiddelen' (zonder ook maar een schildje voor zich te houden want dat is overduidelijk aggressie) met geloofswaanzinnige achterlijken die executies uitvoeren op burgers, elke dag weer.

Als je dit niet in kunt zien weet ik het ook niet meer.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:43:10 #63
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141316123
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En dat ook nog eens zonder bron, zijn beweringen zijn dus volstrekt ongefundeerd. Maar ik ben simpel.
Heb jij fundering voor het goed spreken van de steun aan ISIS door amerika of is dat niet relevant hier?
pi_141316141
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:40 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik niet. Ze bemoeien zich al zeer actief alleen gaan geen duizenden manschappen erheen sturen. Dat doet Iran vrijwel nergens. Ze sturen militaire adviseurs zoals ook naar Syrie, speciale eenheden paar honderd tot eventueel 1000 man en dan daarnaast de milities die directe banden hebben met Iran. Er was een goede Amerikaanse journalist gespecialiseerd in sjitische milities en groepen in de Levant die aangaf met bronnen dat de "oude milities" zich in Irak - via Iraanse steun - "weer herstructureren" als gevolg van de opmars van ISIS.

Je kan gewoon aannemen dat Iran al heel flink bezig is om aan de ommekeer te werken van Irak. Dat het directe resultaat daarvan niet zichtbaar is "on the ground" zegt niet zoveel.

[..]

Voorlopig wel, maar de opmars wordt waarschijnlijk redelijk snel gestopt en dan gaat men langzaamaan het territorium moeten verdedigen tegen een sterker geworden en opgetrommeld Iraaks leger met wellicht in het kielzog daarvan milities en/of militie-eenheden. Maliki heeft loyale mensen in het leger nodig, gemotiveerd en het liefst met ervaring zodat ze direct inzetbaar zijn. Dan kom je in een bepaalde hoek terecht om die te vinden op grotere schaal.
1: Uiteraard, maar dit is allemaal theorie.

De mensen willen resultaat zien, en het enige dat ik zie is dat ISIS steeds meer plekken inneemt, moorden, en hun standaard dingetje doen zeg maar.

En je moet niet vergeten dat Syria Hezbollah heeft. Al zijn er geruchten dat die zich ook willen bemoeien in Irak.

2: Sorry dat ik het zeg, maar dan mag het Iraakse-leger wel heeeeeeel veel sterker worden. Want dat leger is wel zo zwak, de tering he.

Zoveel sterker.. in hoeveel tijd?
pi_141316153
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Niet als je erbij neemt welke partijen de vs al jaren, jaren, jaren actief steunen.
Ik noemde niet voor niks syri, hoe word assad neergezet door de vs? een geloofswaanzinnige genocide pleger, (die hebben we trouwens vaker gehoord, maar gelukkig schiet de vs geen burge.. nvm, gericht nog wel, collateraal mn reet) terwijl die man een seculier is die te maken heeft met extreem geweldadige jawel geloofswaanzinnigen; ISIS dus. En wie steunt de Vs nogmaals met wapens? Ah..

(herinneringetje: nog eentje> Ghadaffi, libi, die man had de afspraak voor vrije doortocht maar werd alsnog gebombardeerd door zowel de vs als frankrijk (toevalligerwijs had sarkozy een gigantische schuld bij Ghadaffi maar dat even terzijde is maar een klein detail he) Welke club werd gesteund tegen Ghadaffi? Oh, wat toevallig zeg. Weet die geloofswaanzinnige kannibalistische tyfusmalloten.

En nu waren we na een ritje anti rusland nieuws warping van de media aangekomen bij Grensje iran, iran moet de tent nu uitgelokt worden want ze moeten 'bemiddelen' (zonder ook maar een schildje voor zich te houden want dat is overduidelijk aggressie) met geloofswaanzinnige achterlijken die executies uitvoeren op burgers, elke dag weer.

Als je dit niet in kunt zien weet ik het ook niet meer.
Je bent dus gewoon altijd blind tegen de VS en er is geen discussie over mogelijk... Bovendien kan je niks wat je loopt te blren met bronnen onderbouwen en staar je je er blind op dat de
VS ooit mujahideen heeft gesteund met geld en wapens (wat wel waar is dat geef ik toe).

Als je niet wil discuseren ga dan ook geen discussie aan.
pi_141316163
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Heb jij fundering voor het goed spreken van de steun aan ISIS door amerika of is dat niet relevant hier?
Laten we eens beginnen met een bron voor die bewering anders.
pi_141316168
quote:

[..]

Waar het omgaat is dat als je zulke beweringen doet je wel met een betrouwbare bron moet komen. Je kan ook zeggen dat ISIS bestaat uit spaghettimonsters, maar daar wil ik wel graag zien waar dat op gebaseerd is.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:46:00 #68
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141316177
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:44 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Je bent dus gewoon altijd blind tegen de VS en er is geen discussie over mogelijk... Bovendien kan je niks wat je loopt te blren met bronnen onderbouwen en staar je je er blind op dat de
VS ooit mujahideen heeft gesteund met geld en wapens (wat wel waar is dat geef ik toe).

Als je niet wil discuseren ga dan ook geen discussie aan.
Ik noem feiten op, hoe is dat blind zijn, je bent zelf stekeblind als je wat ik heb neergetiept negeert.
pi_141316197
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik noem feiten op, hoe is dat blind zijn, je bent zelf stekeblind als je wat ik heb neergetiept negeert.
Van feiten bestaan bronnen. Dus als je die nou even geeft dan laat ik me graag overtuigen.
pi_141316224
quote:

[..]

Heb jij een bron voor dit statement? Ik denk dat de meeste weldenkende mensen hier wel tegen ISIS zijn. Dat Amerika met andere landen rotzooit voor eigenbelang lijkt me ook duidelijk maar je komt met allerlei beweringen zonder deze te onderbouwen met bronnen. Het lijkt mij heel erg sterk dat ze hiermee rotzooien, mag toch hopen dat ze van het verleden hebben geleerd.
pi_141316228
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je overschat de Amerikanen gigantisch. Sterker nog ISIS heeft zichzelf voornamelijk gefinancieerd door internationale handel en het terug verkopen van Syrische olie aan het regime en is zelfs geen betaalde pion van Saudi Arabie, zoals men eerder dacht. De Amerikanen spelen hier maar een relatief kleine rol en Obama zou die rol graag nog veel kleiner zien.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:48:37 #72
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141316244
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:48:59 #73
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141316249
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

Je overschat de Amerikanen gigantisch. Sterker nog ISIS heeft zichzelf voornamelijk gefinancieerd door internationale handel en het terug verkopen van Syrische olie aan het regime en is zelfs geen betaalde pion van Saudi Arabie, zoals men eerder dacht. De Amerikanen spelen hier maar een relatief kleine rol en Obama zou die rol graag nog veel kleiner zien.
Ja dat is een recent bullshit verhaaltje wat zo doorzichtig is als een raam. Al helemaal in het gehele hekwerk aan informatie om de werkelijkheid heen.
pi_141316374
quote:
Oke :') . Wij gaan hier niet uitkomen. Vooral omdat ik het idee hebt dat jij het van 1 kant bekijkt, en dat is jou eigen waarheid. Het is allemaal niet zo zwart-wit als je denkt en het is jammer dat je dat niet inziet. VS=fout is jou conclusie bij iedereen die op je reageert \. Dat word moeilijk discuseren dan. Maar ik heb je bronnen bekeken en er kennis van genomen, ik geloof ze zeker niet blind maar kan ze wel mooi vergelijken met andere bronnen en zo mijn eigen mening vormen, aangezien "de waarheid" niet via google gevonden kan worden.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:56:54 #75
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141316395
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:55 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

aangezien "de waarheid" niet via google gevonden kan worden.
Klopt, daarom heb ik geleerd zelf na te denken maar dat word hier gezien als een troll zijn zoals ervaren.
pi_141316404
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:55 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Oke :') . Wij gaan hier niet uitkomen. Vooral omdat ik het idee hebt dat jij het van 1 kant bekijkt, en dat is jou eigen waarheid. Het is allemaal niet zo zwart-wit als je denkt en het is jammer dat je dat niet inziet. VS=fout is jou conclusie bij iedereen die op je reageert \. Dat word moeilijk discuseren dan. Maar ik heb je bronnen bekeken en er kennis van genomen, ik geloof ze zeker niet blind maar kan ze wel mooi vergelijken met andere bronnen en zo mijn eigen mening vormen, aangezien "de waarheid" niet via google gevonden kan worden.
De waarheid kan men nergens vinden. Maar Google is altijd nog het meest betrouwbaar.

Om zo dicht mogelijk bij de waarheid te komen is het van belang dat je bronnen met elkaar gaat vergelijken, kijkt waar de bronnen vandaan komen enz...
pi_141316414
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:56 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Klopt, daarom heb ik geleerd zelf na te denken maar dat word hier gezien als een troll zijn zoals ervaren.
Welnee, maar er is een verschil tussen zelf nadenken en in je eigen wereld leven.
pi_141316416
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:44 schreef theunderdog het volgende:
De mensen willen resultaat zien, en het enige dat ik zie is dat ISIS steeds meer plekken inneemt, moorden, en hun standaard dingetje doen zeg maar.
Voor nog even wel inderdaad. Zullen zien waar ze over pakweg 7 maanden staan. Maar zij hebben nu het "momentum", zeker.

quote:
En je moet niet vergeten dat Syria Hezbollah heeft. Al zijn er geruchten dat die zich ook willen bemoeien in Irak.
Syrie om Assad in het zadel te houden heeft Hizbullah nodig, van vitaal belang. Irak is totaal anders aangezien de sjieten de grootste groep is. Waar in Syrie de soennieten dat veruit zijn. Iraakse centrale overheid (vooral sjitisch gedomineerd) kunnen hun eigen boontjes wel doppen met Iraanse hulp, Hizbullah hoeft daar niet naar binnen te trekken zoals dat wel nodig was om Assad overeind te houden dus.

quote:
2: Sorry dat ik het zeg, maar dan mag het Iraakse-leger wel heeeeeeel veel sterker worden. Want dat leger is wel zo zwak, de tering he.
Iraakse leger wordt gewoon een sjia-militie. Dan hebben ze weer wel loyale mensen. Nu hadden ze ook nog anderen ertussen lopen die niet voor een Maliki-overheid of sjia-gedomineerd Irak een kogel vangen. Shifting en selectieperiode is het nu dus, soort "natuurlijke selectie".

quote:
Zoveel sterker.. in hoeveel tijd?
Max 7 maanden denk ik dat ISIS sterk in de verdediging is, momentum al een tijd heeft verloren en een flinke insurgency uitvecht in de soennitische provincies en dus soort van "thuiswedstrijd" maar wel in de verdediging gedrukt ipv aanval zoals nu.
pi_141316434
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De waarheid kan men nergens vinden. Maar Google is altijd nog het meest betrouwbaar.

Om zo dicht mogelijk bij de waarheid te komen is het van belang dat je bronnen met elkaar gaat vergelijken, kijkt waar de bronnen vandaan komen enz...
Dat is precies wat ik bedoel! Maar de bronnen vanuit meerdere oogpunten bekijken is dan wel essentieel. En blijkbaar doet BaajGuardian dat niet. Het is jammer dat hij zijn mening wel rechtstreeks van Google probeert te halen. Hij stelt geen vraag maar zoekt een antwoord dat bij zijn eigen mening past.

VS=fout en schuldig en daar mee uit. Dat vind ik jammer.
pi_141316441
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja dat is een recent bullshit verhaaltje wat zo doorzichtig is als een raam. Al helemaal in het gehele hekwerk aan informatie om de werkelijkheid heen.
Ik zou persoonlijk niet weten welk doel Amerika kan hebben met het ondersteunen van de nieuwe verbeterde versies van AQI en ISI, waar de ISIS uit voortgekomen is. Aangezien die in 2006/2007 een grote burgeroorlog in Irak teweeg brachten de 'Surge' noodzakelijk maakte.

Dat de Amerikanen weer lekker aan het knoeien geweest zijn door rebellen in Syrie al dan niet via Jordanie, Turkije, Saudi Arabie te helpen en daarmee indirect ISIS helpen staat vast. Maar dat is eerder weer een gigantische fuck-up van de CIA en aanverwanten (Benhgazi :') ) dan een grote conspiracy. De Amerikanen snappen niets van de situatie daar, dat is al sinds dag 1 na de invasie van Bush het probleem en als geld toestoppen niet meer werkt dan weten zij het ook niet meer.
pi_141316444
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:58 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Voor nog even wel inderdaad. Zullen zien waar ze over pakweg 7 maanden staan. Maar zij hebben nu het "momentum", zeker.

[..]

Syrie om Assad in het zadel te houden heeft Hizbullah nodig, van vitaal belang. Irak is totaal anders aangezien de sjieten de grootste groep is. Waar in Syrie de soennieten dat veruit zijn. Iraakse centrale overheid (vooral sjitisch gedomineerd) kunnen hun eigen boontjes wel doppen met Iraanse hulp, Hizbullah hoeft daar niet naar binnen te trekken zoals dat wel nodig was om Assad overeind te houden dus.

[..]

Iraakse leger wordt gewoon een sjia-militie. Dan hebben ze weer wel loyale mensen. Nu hadden ze ook nog anderen ertussen lopen die niet voor een Maliki-overheid of sjia-gedomineerd Irak een kogel vangen. Shifting en selectieperiode is het nu dus, soort "natuurlijke selectie".

[..]

Max 7 maanden denk ik dat ISIS sterk in de verdediging is, momentum al een tijd heeft verloren en een flinke insurgency uitvecht in de soennitische provincies en dus soort van "thuiswedstrijd" maar wel in de verdediging gedrukt ipv aanval zoals nu.
Jij denkt dat veel sjiieten wel een kogel willen vangen voor Maliki?

Ze zullen het vooral doen om hun land te beschermen tegen de ratten van ISIS.
pi_141316501
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:01 schreef theunderdog het volgende:
Jij denkt dat veel sjiieten wel een kogel willen vangen voor Maliki?

Ze zullen het vooral doen om hun land te beschermen tegen de ratten van ISIS.
Ow klopt, niet perse voor Maliki. Maar andere groepen kleden zich liever snel om om vervolgens als een dief in de nacht de omgeving te verlaten als "burger". Toch nogal een verschil.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 02:11:09 #83
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141316525
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welnee, maar er is een verschil tussen zelf nadenken en in je eigen wereld leven.
Jij hebt een sociale handicap, je werkt vast de hele dag op kantoor. :/
pi_141316536
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:11 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

_O-

Jij was eenzaam en nog maagd .. ;)
pi_141316540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:11 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ben blij met deze post van jou, ook al was die niet aan mij gericht. Je gaat mensen dus persoonlijk aanvallen als die je niet geloven met je loze kreten. Jammer. |:( :')
pi_141316546
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:12 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Ben blij met deze post van jou, ook al was die niet aan mij gericht. Je gaat mensen dus persoonlijk aanvallen als die je niet geloven met je loze kreten. Jammer. |:( :')
Het is vooral frustratie. Hij is een volwassen man van 30 + , maagd, nauwelijks tot geen vrienden, eenzaam..

Heb medelijden, en spot niet met hem.
pi_141316556
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is vooral frustratie. Hij is een volwassen man van 30 + , maagd, nauwelijks tot geen vrienden, eenzaam..

Heb medelijden, en spot niet met hem.
Tja ik had toch nog de hoop op een normale discussie met hem, ondanks dat ik er al een hard hoofd in had. Maar mooi dat ik nu weet dat ie het allemaal persoonlijk opvat. Gewoon niet meer op ingaan dus ^O^ .
pi_141316567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:14 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Tja ik had toch nog de hoop op een normale discussie met hem, ondanks dat ik er al een hard hoofd in had. Maar mooi dat ik nu weet dat ie het allemaal persoonlijk opvat. Gewoon niet meer op ingaan dus ^O^ .
Ach, hij is zeker geen domme man. Je moet gewoon weten met wie je te maken hebt, hij is vooral erg ongelukkig.

En dat gun ik niemand. Wees dus vooral lief voor um.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 02:17:27 #89
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141316576
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:00 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel! Maar de bronnen vanuit meerdere oogpunten bekijken is dan wel essentieel. En blijkbaar doet BaajGuardian dat niet. Het is jammer dat hij zijn mening wel rechtstreeks van Google probeert te halen. Hij stelt geen vraag maar zoekt een antwoord dat bij zijn eigen mening past.

VS=fout en schuldig en daar mee uit. Dat vind ik jammer.
Ik reageerde op de vraag op bronnen, dat doe ik in de context waar naar gevraagd wordt, zit dus niet zo te zwammen, je beticht mij van iets dat je uit het luchtledige trekt, en dan vraag je mij om bronnen. Waar is jouw onderbouwing dat je denkt te weten wat ik doe. Het ging om de steun van de Vs aan ISIS, ik geef daar bronnen voor die ik zonder enige moeite met een vuistslag op het toetsenbord kan googlen ja, als ik dat kan kunnen jullie dat ook maar die moeite neemt men blijkbaar niet daar ik met bronnen moest komen dus waar haal je dan vandaan dat jullie allerlei bronnen zouden onderzoeken, dat is interresantdoen wat ik bij deze dus ook even onderuit heb getrokken.

En dan leef ik in een droomwereld ook nog volgens of opperonbenul danwel betaald internetridder underdog, dat is de eerste regel van discussies onschadelijk maken, de poster ridiculiseren door hem als aluhoedje oid neer te zetten, ik ken hem al langer wat die tactiek betreft.

Gegroet en eet smakelijk wat de pizza betreft die de doden van ISIS niet kunnen proeven. ;(
pi_141316579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ach, hij is zeker geen domme man. Je moet gewoon weten met wie je te maken hebt, hij is vooral erg ongelukkig.

En dat gun ik niemand. Wees dus vooral lief voor um.
Ow nee ik ga ook gerust de discussie met hem aan over een ander onderwerp. Maar het heeft in dit topic duidelijk geen zin.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 02:18:47 #91
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141316587
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:12 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben alleen niet christelijk dus de wang krijg je niet als iemand denkt mij weg te zetten met zwakke infantiele opmerkingen.
pi_141316592
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:17 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik reageerde op de vraag op bronnen, dat doe ik in de context waar naar gevraagd wordt, zit dus niet zo te zwammen, je beticht mij van iets dat je uit het luchtledige trekt, en dan vraag je mij om bronnen. Waar is jouw onderbouwing dat je denkt te weten wat ik doe. Het ging om de steun van de Vs aan ISIS, ik geef daar bronnen voor die ik zonder enige moeite met een vuistslag op het toetsenbord kan googlen ja, als ik dat kan kunnen jullie dat ook maar die moeite neemt men blijkbaar niet daar ik met bronnen moest komen dus waar haal je dan vandaan dat jullie allerlei bronnen zouden onderzoeken, dat is interresantdoen wat ik bij deze dus ook even onderuit heb getrokken.

En dan leef ik in een droomwereld ook nog volgens of opperonbenul danwel betaald internetridder underdog, dat is de eerste regel van discussies onschadelijk maken, de poster ridiculiseren door hem als aluhoedje oid neer te zetten, ik ken hem al langer wat die tactiek betreft.

Gegroet en eet smakelijk wat de pizza betreft die de doden van ISIS niet kunnen proeven. ;(
Dat is prima hoor ik respecteer je mening. Maar dan kunnen we beter stoppen met hierover discuseren aangezien we er toch niet uitkomen. Dat ben je hopelijk met me eens toch? Ik vind het alleen jammer dat je discussies persoonlijk maakt.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 02:19:33 #93
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141316595
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:14 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Jij bent snel verkocht ^O^ een echte zelfdenker! *O*

Met mensen als jij word nederland een fantastisch land in het nieuwe europa, stem je ook D66?
pi_141316603
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Jij bent snel verkocht ^O^ een echte zelfdenker! *O*

Met mensen als jij word nederland een fantastisch land in het nieuwe europa, stem je ook D66?
Laat maar schatje :* .
  vrijdag 20 juni 2014 @ 02:21:09 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141316606
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 02:19 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Dat is prima hoor ik respecteer je mening. Maar dan kunnen we beter stoppen met hierover discuseren aangezien we er toch niet uitkomen. Dat ben je hopelijk met me eens toch? Ik vind het alleen jammer dat je discussies persoonlijk maakt.
Ik zette wat feiten neer, er werd gevraagd om onderbouwing, die gaf ik, maar BG is gek en leeft in een droomwereld. Weltrusten.
pi_141317030
quote:
The beleaguered Prime Minister of Iraq, Nouri al-Maliki, is the latest in the long list of the West’s favorite political leaders turned into pariahs. The conventional wisdom now is that Maliki’s flaws and wrong policies, especially his alienation of the Sunnis and dictatorial style of governance, are at the root of Iraq’s problems, including its latest troubles with extremist Islamic militants.

Clearly, Maliki has not been a successful prime minister. Yet have his very real and assumed flaws been the only, or even the main, cause of Iraq’s problems today? Could a different person have done a better job? Or have the real culprits been structural problems, Iraq’s long and more recent history, and the policies of regional and international actors? A further question: are the grievances of Iraq’s Sunnis solely attributable to the Shias’ desire to monopolize power? What about the Sunnis’ inability to come to terms with any type of government in which the Shias have a real rather than ceremonial function?

These questions are by no means posed to minimize or underestimate the impact of the current leadership’s mismanagement and mistakes, or the corrosive influence of dissension within Shia ranks among the supporters of Maliki, the Shia cleric Muqtada al-Sadr, and Ammar al-Hakim, the head of the Islamic Council of Iraq. But if viewed impartially, the weight of evidence shows that other factors have played more substantial roles in causing Iraq’s previous problems and the latest crisis than Maliki’s incompetence and dictatorial tendencies.

The most significant factor behind Iraq’s problems has been the inability of Iraq’s Sunni Arabs and its Sunni neighbors to come to terms with a government in which the Shias, by virtue of their considerable majority in Iraq’s population, hold the leading role. This inability was displayed early on, when Iraq’s Sunnis refused to take part in Iraq’s first parliamentary elections, and resorted to insurgency almost immediately after the US invasion and fall of Saddam Hussein. All along, the goal of Iraqi Sunnis has been to prove that the Shias are not capable of governing Iraq. Indeed, Iraq’s Sunni deputy prime minister, Osama al Najafi, recently verbalized this view. The Sunnis see political leadership and governance to be their birthright and resent the Shia interlopers.

The Sunnis’ psychological difficulty in accepting a mostly Shia government is understandable. After ruling the country for centuries, both under the Ottomans and after independence, and after oppressing the Shias and viewing them as heretics and dregs of society, the Sunnis find Shia rule to sit heavily on them. It is thus difficult to imagine what any Shia prime minister could have done — or could now do — to satisfy the Sunnis. For example, during the early years after Saddam’s fall, once they had realized their mistake of abstaining from politics, the Sunnis made unreasonable demands as the price of cooperation, such as taking the defense portfolio. Yet considering what the Shias had suffered under Saddam, there was no possibility that they could agree.

Iraq’s Sunni Arabs have not been alone in undermining the authority of the country’s Shia leadership. Masood Barzani, who dreams of an independent Kurdistan, has also done what he can to undermine the authority of the government in Baghdad, by essentially running his own economic, oil, and foreign policies. A factor in Barzani’s attitude has been his anti-Iran sentiments, which go back to the troubles that his father, Mulla Mustafa Barzani, had with the Shah.

Iraq’s Sunni neighbors, notably Saudi Arabia and Turkey, but also Qatar, also cannot countenance a Shia government in Baghdad. In addition to the anti-Shia impact of the Wahhabi creed that is dominant in Saudi Arabia and among the Qatari leadership, this Sunni animosity has derived from the perception that a Shia government in Iraq would change the balance of regional power in Iran’s favor. Yet Maliki is the least pro-Iranian of Iraq’s Shia leaders, with the possible exception of the now-notorious Ahmad Chalabi. During Saddam’s time, Maliki belonged to the Dawa party, a rival of Iraq’s Islamic Revolutionary Council that was supported by Iran, and he spent more time in Syria than in Iran. This is one reason why the US preferred Maliki to personalities like Ibrahim Jafari.

Moreover, Maliki tried to reach out to Turkey and to other Arab states, including Saudi Arabia. But Turkey snubbed him and supported his rival, Tariq al-Hashimi. The Arab states have also shunned him. Under these circumstances, Maliki had no choice but to move closer to Iran. Yet the idea that he has thus become an Iranian pawn is a myth with no foundation in reality. Even now, Iraq has not reestablished the Algiers Agreement of 1975 that regularized Iraqi-Iranian border disputes, an agreement which, before attacking Kuwait in 1990, Saddam had accepted. Iraq has not signed a peace treaty with Iran and competes with it in courting clients for oil exports. Iraq also has more extensive trade relations with Turkey than with Iran.

In short, by exaggerating the sectarian factor, Iraq’s Sunni neighbors have exacerbated Shia fears and made it more difficult for them to pursue a more inclusive policy vis--vis the Sunnis. Further, most killings in Iraq have been in Shia areas, undertaken by Sunni extremists of various kinds who are funded by Sunni governments in the region. The plight of the Shias has also not been limited to Iraq. Similar mistreatment in Bahrain, Saudi Arabia, and Pakistan has gone unnoticed by the West, while the exclusion of Iraq’s Sunnis from leadership posts in Baghdad has been blown out of proportion. Western and especially US dislike of Iran has been a major cause for the disregarding of mass killings and assassination of Shias.

America’s conflicting policy objectives in the region have also led it to pursue policies in Iraq that have contributed to current US dilemmas. The most glaring example was the US courting of Sunni insurgents and tribal leaders, both of which were thus emboldened to commit acts such as attacking the Shia shrines in Samara in 2006 and frightening the Shias that America would again betray them as it did at the end of the Persian Gulf War in 1991. Wanting to isolate Iran and perhaps to bring about regime change there, the US has also done virtually nothing to reign in the Saudis and others, including Turkey and Qatar, to prevent them from funding Sunni insurgents. Instead, Washington has blamed Iraqi unrest solely on Iranian meddling. Even today, there is no acknowledgement by the United States that the Islamic State in the Levant (ISIL or ISIS) cannot achieve what it has been doing without outside help.

At an even more fundamental level, America’s efforts to achieve too many contradictory and incompatible goals have been at the root of Iraq’s crisis. To date, it has proved to be difficult — indeed impossible — to eliminate Saddam but produce a stable Iraq; to isolate Iran and possibly change its regime; to get rid of Assad in Syria without exacerbating its civil war; to forge a Sunni-Israeli alliance against Shia Iran; and to convince other Shias throughout the region to continue playing second fiddle to the Sunnis.

To summarize, Nouri al-Maliki is certainly flawed and has made many mistakes. But the real culprits have been Iraq’s considerable fault lines, contradictory policies pursued by the West, and the predatory approach of Iraq’s neighbors. Thus even if Maliki is removed from office, Iraq’s situation will not improve unless these fault lines are dealt with and the policies pursued by outside states in Iraq are remedied. Rather, the situation will get much worse because the Shias are most unlikely to once again accept living under a regime that can be characterized as “Saddamism without Saddam” or, worse, what they would consider a Salafi-Takfiri government that considers them heathens deserving death.
http://www.lobelog.com/2014-06-the-real-causes-of-iraqs-problems/

Goed artikel.
pi_141317114
quote:
Vertaal het dan even in hoofdlijnen. :s)
pi_141317324
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 06:59 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Vertaal het dan even in hoofdlijnen. :s)
Je kan toch Engels lezen?? _O-
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:25:04 #99
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141319969
quote:
Iraq
President Barzani Condemns Shiite Incitement Against Kurds
By RUDAW 28 minutes ago
Many members of Shiite militias in Baghdad have responded to the call to take up arms. Photo: AFP
Many members of Shiite militias in Baghdad have responded to the call to take up arms. Photo: AFP
ERBIL, Kurdistan Region – Kurdistan Region President Massoud Barzani’s office condemned allegations by Shiite militia leaders who accuse the Kurds of involvement in the current crisis in Iraq, saying those making such statements would be responsible for any consequences.

“We expect the Shiite clerical authorities and political parties in Baghdad and southern Iraq to play their part and not let these voices become a threat and cause of turmoil in Iraq,” said a statement by Barzani’s office on Thursday.

It referred to recent speeches by Iraqi militia leaders, mainly in Najaf and other Shiite areas, who have vowed to fight the Kurds alongside the Sunni militants who have swept across Iraq.

Fighting continued in several parts of Iraq Friday between government forces and rebels led by the extremist Islamic State of Iraq and Syria (ISIS). However, the militants’ advance against Baghdad has reportedly slowed.

Barzani’s statement condemned speeches by Qais al-Khazaali, leader of the Asaid Ahl al-Haq militia, as “hateful and chauvinistic against Kurds living in Baghdad and other Iraqi cities.”

Last week Iraq’s Prime Minister Nouri al-Maliki and the country’s highest Shiite authority, Ayatollah Ali Sistani, called on Iraq’s Shiites to take up arms and save the country from the ISIS, which has captured several key Sunni cities and has vowed to march on Baghdad.

Asaid Ahl al-haq was the first to respond to this call, their members taking to the streets in large numbers, waving guns and vowing jihad against the ISIS.

“He (al-Khazaali) has also incited members of his group to go and threaten Kurds in those areas and broadcasted their threats in the media,” read Barzani’s statement.

The same militia was also active against US troops in Iraq and fought battles in Baghdad, Sadr City and Basra.

Some Kurdish drivers in Diyala province complained last week that they were harassed at checkpoints manned by members of the Shiite militia group.

Referring to al-Khazaali, Barzani’s statement warned that he “cannot frighten the Kurds, and we say it clearly that he will be held responsible for any untoward incident.”

Kurdish authorities have so far refused to join the war between the Sunni militants and government troops. Kurdish Peshmerga forces are stationed along the southern borders of their autonomous region to stop the spillover of the war.

In the meantime, Kurdish leaders have called on the Iraqi government to protect Kurds living in Baghdad and other cities under the central government.

The Iraqi capital was until 10 years ago home to one million Kurds, mainly Failis. Many left during the sectarian war several years ago, but tens of thousands still live in Baghdad.

“How could a group threaten people in Baghdad and in broad daylight?” said the statement published on the website of the president’s office.
Bron

Sjjitische milities die Koerden bedreigen.

Ik hoop dat de Peshmerga en andere Koerdische milities gaan meevechten tegen de Iraakse regering en Shia-milities.
:')
pi_141320095
Volgens mij dook er onlangs een uur durende documentaire op van ISIS (door ISIS zelf?) over hun strijd etc.

Heeft iemand een linkje hier naartoe?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:31:00 #101
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141320146
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:29 schreef no1uknow het volgende:
Volgens mij dook er onlangs een uur durende documentaire op van ISIS (door ISIS zelf?) over hun strijd etc.

Heeft iemand een linkje hier naartoe?
Is al 1000X hier gepost. :') _O-
pi_141320153
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:31 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Is al 1000X hier gepost. :') _O-
hahahaha :') _O-

heb je een linkje voor me?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:33:17 #103
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141320204
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:31 schreef no1uknow het volgende:

[..]

hahahaha :') _O-

heb je een linkje voor me?
pi_141320299
Wanneer mogen moslims andere moslims vermoorden?
pi_141320378
quote:
Wellicht nog met engelse ondertiteling? :@
pi_141320686
quote:
Ze hadden na Saddam de boel moeten opdelen.
Maar goed, dat was wrs ook inopportuun.
I´m back.
pi_141320700
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:25 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Bron

Sjjitische milities die Koerden bedreigen.

Ik hoop dat de Peshmerga en andere Koerdische milities gaan meevechten tegen de Iraakse regering en Shia-milities.
:'( Deze man
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:02:35 #108
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141321184
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:'( Deze man
Lees dan de artikel.
pi_141321500
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:02 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Lees dan de artikel.
'de' artikel _O-
pi_141322472
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

'de' artikel _O-
Kinderachtig.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:45:27 #111
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141322528
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:36 schreef Loekie1 het volgende:
Wanneer mogen moslims andere moslims vermoorden?
Als je afvallig bent.

"Wanneer ben je afvallig"?

Als je niet bij hetzelfde ideologische clubje hoort.

Wie tegen "dawla" (ISIS-staat) is in hun gebieden en daar uiting van geeft is tegen Allah en dus afvallig en is het legitiem een kogel te laten koppen.

Dit is een interpretatie, extreem maar bestaat wel.
pi_141322577
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:45 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Als je afvallig bent.

Niet extreem, gewoon volslagen debiel.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:14:03 #113
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141323487
Commandos van amerika gaan daar gezellig baklava eten en voetbal kijken, daarna weer naar huis.
pi_141323592
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:45 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Als je afvallig bent.

Wie tegen "dawla" (ISIS-staat) is in hun gebieden en daar uiting van geeft is tegen Allah en dus afvallig en is het legitiem een kogel te laten koppen.

En waarom protesteren moslims uit andere landen niet als er zoveel moslims elders worden afgeslacht?
pi_141323760
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:17 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En waarom protesteren moslims uit andere landen niet als er zoveel moslims elders worden afgeslacht?
Waarom protesteren Christenen niet om de afslachting van Christelijke Egyptenaren?
pi_141323875
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waarom protesteren Christenen niet om de afslachting van Christelijke Egyptenaren?
Moslims staan erom bekend dat ze de straat opgaan zo gauw een andere moslim in een of ander land een haar gekrenkt wordt. Waarom nu dan niet is mijn vraag.
pi_141323906
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Moslims staan erom bekend dat ze de straat opgaan zo gauw een andere moslim in een of ander land een haar gekrenkt wordt. Waarom nu dan niet is mijn vraag.
Mail je vraag rond nr alle moslims
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:35:23 #118
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141324174
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:17 schreef Loekie1 het volgende:
Omdat het geen Amerika of Israel is? (hier zit een kern van waarheid in)

Maar het leidt wel tot verdere polarisatie naast ook het Syrische conflict al. De soennitische broeders in de Golf en bredere Arabische wereld zullen de sjieten nog meer verachten en als misdadigers aanwijzen. En de sjieten zullen zich nog meer aangevallen voelen en de soennieten als bedreiging en rabiate sjia-haters zien.
pi_141324462
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:35 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Omdat het geen Amerika of Israel is? (hier zit een kern van waarheid in)

Maar het leidt wel tot verdere polarisatie naast ook het Syrische conflict al. De soennitische broeders in de Golf en bredere Arabische wereld zullen de sjieten nog meer verachten en als misdadigers aanwijzen. En de sjieten zullen zich nog meer aangevallen voelen en de soennieten als bedreiging en rabiate sjia-haters zien.
Ik zag ergens een infographic met daarin het feitje dat ~80% van de Moslims bestaat uit Soennieten en 20% uit Shia's. Ik vind het een beetje achterlijk dat die extremistische Soennieten met hun 80% overmacht ook nog eens de laatste 20% Shia's willen uitmoorden. Kortom er is totaal geen reden om je als Soenniet bedreigd te voelen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:59:31 #120
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141325035
Die gasten sporen niet, shias en soenni's geloven in exact het zelfde boekje, en toch doden ze elkaar om wat verschillen, ze zijn allemaal het gebod vergeten "gij zult niet doden".
pi_141325119
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:59 schreef Manke het volgende:
Die gasten sporen niet, shias en soenni's geloven in exact het zelfde boekje, en toch doden ze elkaar om wat verschillen, ze zijn allemaal het gebod vergeten "gij zult niet doden".
Het Midden-Oosten.... *O*
pi_141325219
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik zag ergens een infographic met daarin het feitje dat ~80% van de Moslims bestaat uit Soennieten en 20% uit Shia's. Ik vind het een beetje achterlijk dat die extremistische Soennieten met hun 80% overmacht ook nog eens de laatste 20% Shia's willen uitmoorden. Kortom er is totaal geen reden om je als Soenniet bedreigd te voelen.
De Shia`s hebben alleen de sterkste milities...

En er zijn ook soennitische strijd-groeperingen die een hekel hebben aan ISIS. Dit hele conflict is eigenlijk ook niet echt sjiieten vs soennieten, het is meer moslims vs terroristische ratten.

pi_141325354
quote:

[..]

Een paar dagen geleden was er nog een demonstratie in Den Haag of Brussel of zo tegen ISIS. Er vinden voortdurend demonstraties plaats.
pi_141325909
Een dezer dagen schiet ISIS nog eens Allah van zijn wolk af. :')
pi_141325964

TAKBIR !!!!!

Wat een schapen.
pi_141325985
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:24 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

TAKBIR !!!!!

Wat een schapen.

Nog best mooi getekend dat wel.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:31:06 #129
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141326174
1 miljard moslims, die elkaar als ketters zien.
pi_141326246
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:31 schreef Manke het volgende:
1 miljard moslims, die elkaar als ketters zien.
Die gasten hebben de ranzige arrogantie om over alle moslims te spreken...

Alleen daarvoor moet je mentaal al compleet verkracht zijn.
pi_141326690
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:23 schreef Nintex het volgende:
Een dezer dagen schiet ISIS nog eens Allah van zijn wolk af. :')
Grappig
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:51:23 #132
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141326859
quote:

[..]

Zoveel domheid in deze post :')
pi_141327840
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:51 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zoveel domheid in deze post :')
Misschien handig als je even laat zien waarom...
pi_141328133
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:17 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Omdat de sjiitische milities veel sterker en beter georganiseerd zijn dan soennitische groeperingen als ISIS.

Hezbollah is bijvoorbeeld gewoonweg de sterkste militie die er bestaat. Conservatieve soennieten hebben dus alle reden om zich bedreigd te voelen.
pi_141329025
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat de sjiitische milities veel sterker en beter georganiseerd zijn dan soennitische groeperingen als ISIS.

Hezbollah is bijvoorbeeld gewoonweg de sterkste militie die er bestaat. Conservatieve soennieten hebben dus alle reden om zich bedreigd te voelen.
Waarom zouden soennieten bang moeten zijn voor Hezbollah? Je kunt simpelweg geen vergelijking trekken tussen ISIS en sjiitische milities.
pi_141329130
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:44 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom zouden soennieten bang moeten zijn voor Hezbollah? Je kunt simpelweg geen vergelijking trekken tussen ISIS en sjiitische milities.
Ik zeg nergens dat ze bang moeten zijn voor Hezbollah.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:49:58 #137
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141329236
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:17 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Ten eerste zegt die dat 80% soennitisch en dus de extremistische Soennieten met 80% in de overmacht zijn ( wat :') ) en daarnaast weet die totaal niet van de verhoudingen van Shia's en Soennieten in Irak ( er zijn veel meer Shia's ). In feite zegt die dus dat alle Soennieten extremisten zijn en de overige 20% shia's willen uitmoorden :')

Zulke gasten.. ik weet niet waar ze hun info halen maar beter kunnen ze alleen het WK volgen ofzo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onjuist.
pi_141329272
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:49 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ten eerste zegt die dat 80% soennitisch en dus de extremistische Soennieten met 80% in de overmacht zijn ( wat :') ) en daarnaast weet die totaal niet van de verhoudingen van Shia's en Soennieten in Irak ( er zijn veel meer Shia's ). Zulke gasten.. ik weet niet waar ze hun info halen maar beter kunnen ze alleen het WK volgen ofzo.

[..]

Onjuist.
Nee, dat is niet onjuist.
pi_141329414
Ondertussen is een Haags raadslid openlijk fan van Isis. Onder het motto: moorden mag want die anderen moorden ook.
pi_141329503
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dat is niet onjuist.
De Soennieten zijn agressiever omdat die in een strengere islam geloven en dat die andere groep willen opdringen. En als die geen Soeniet worden, dan moeten ze dood.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:57:00 #141
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141329529
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:56 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De Soennieten zijn agressiever omdat die in een strengere islam geloven en dat die andere groep willen opdringen. En als die geen Soeniet worden, dan moeten ze dood.
_O- :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:58:37 #142
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141329606
De Koerden zijn ook Soennieten, en nu?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:59:30 #143
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141329639
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:58 schreef Che_ het volgende:
Die zijn liev O+
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:05:50 #144
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141329933
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Die zijn liev O+
Daar heb je ook extremisten tussen zitten. Net zoals je die bij de Shia's hebt.

Maar het is grappig hoe men hier precies denkt te weten hoe het zit met Soennieten en Shia's :')
pi_141330096
quote:

[..]

Nee, veel soennieten moeten niets hebben van groeperingen als ISIS...
pi_141330115
quote:

[..]

Ehm?
pi_141330204
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:58 schreef Che_ het volgende:
pi_141330245
quote:

[..]

Het is geen gevecht tussen soennieten en sjiieten. Veel soennieten moeten niks van ISIS hebben en vele hebben daar al de ultieme prijs voor betaald.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:16:49 #149
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141330416
quote:
De meesten soennieten willen ook gewoon lekker vrouwtje trouwen, kindjes maken, dak boven het hoofd en dagelijks hondje uitlaten in een buurt die niet overhoop is geschoten of waar een bomgordel net is afgegaan. Owja, en VI Oranje kijken onder het genot van Iraakse bamiballetjes of halalbiertje. Het zijn net mensen :P

Alleen die sjieten daarentegen :r :r :r :r :r :( :( :( :X :X :X :N
pi_141330464
Die Isis is weer een afsplitsing van de Soennieten die het ng strenger wil.
pi_141330540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:16 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De meesten soennieten willen ook gewoon lekker vrouwtje trouwen, kindjes maken, dak boven het hoofd en dagelijks hondje uitlaten in een buurt die niet overhoop is geschoten of waar een bomgordel net is afgegaan. Owja, en VI Oranje kijken onder het genot van Iraakse bamiballetjes of halalbiertje. Het zijn net mensen :P

Alleen die sjieten daarentegen :r :r :r :r :r :( :( :( :X :X :X :N
Soennieten die dat doen zouden beter ook helemaal af stappen van de islam.
pi_141330550
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:17 schreef Loekie1 het volgende:
Nee.
pi_141330666
Nieuw liedje van ISIS waar ze hun leider Al-Baghdadi mee prijzen :r

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:17 schreef Loekie1 het volgende:
Je snapt er weer helemaal niks van, zoals zo veel anit-mosselemims tokkies.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:23:31 #154
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141330704
Zeggen moslims niet, quoting mojomad "wie een mens doodt, is alsof hij de hele mensheid doodt"

Verder zegt mojo "sla hun nekken....", beetje tegenstrijdig.
pi_141330734
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:22 schreef Peunage het volgende:
Nieuw liedje van ISIS waar ze hun leider Al-Baghdadi mee prijzen :r

[..]

Je snapt er weer helemaal niks van, zoals zo veel anit-mosselemims tokkies.
Is dat geen vorm van afgoderij?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:25:21 #156
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141330774
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Soennieten die dat doen zouden beter ook helemaal af stappen van de islam.
waarom? Is toch niet haram?
pi_141330812
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:25 schreef Manke het volgende:

[..]

waarom? Is toch niet haram?
Alcohol is wel degelijk haram...

En misschien dat Aloulou doelde naar een alcoholvrij biertje, maar dat smaakt naar zeepsop..
pi_141330895
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is dat geen vorm van afgoderij?
Geen idee, logica is ver te zoeken in de ISIS kamp.
pi_141330942
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Geen idee, logica is ver te zoeken in de ISIS kamp.
Was wel leuk liedje trouwens... :)
pi_141331084
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:23 schreef Manke het volgende:
Zeggen moslims niet, quoting mojomad "wie een mens doodt, is alsof hij de hele mensheid doodt"

Verder zegt mojo "sla hun nekken....", beetje tegenstrijdig.
Nee hoor. Ten eerste zegt hij dat niet zelf, dat is een vers die aan hem is geopenbaard.

Ten tweede staat er niet "Sla van willekeurige mensen hun nekken in, gewoon iedereen die je tegen komt". Dat gaat over een hele specifieke situatie in een OORLOG. Dat deden mensen in die sowieso met hun vijanden in een oorlog.
pi_141331636
quote:
Turkey's Support for ISIS Islamist Terrorists

The battle in Iraq consists of "Turkish-backed Sunni jihadis rebelling against an Iranian-backed Shi'ite-oriented central government," I wrote in a recent article.

Some readers question that the Republic of Turkey has supported the "Islamic State in Iraq and Syria," the main Sunni group fighting in Iraq. They point to ISIS attacks on Turkish interests, within Turkey, along its border with Syria, and in Mosul and a successful recent meeting of the Turkish and Iranian presidents. Good points, but they can be explained.
Artikel gaat verder.

Ik heb nogal het idee dat de rol van Turkije behoorlijk wordt onderschat in de media. Pipes legt mooi de grootschalige steun van Turkije bloot. En ik denk zeker dat de meerderheid, misschien wel alles, wat Pipes stelt, waar is. Griezelig.
Incelfrikandel
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:46:21 #162
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141331770
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:47:11 #163
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141331817
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee hoor. Ten eerste zegt hij dat niet zelf, dat is een vers die aan hem is geopenbaard.

Ten tweede staat er niet "Sla van willekeurige mensen hun nekken in, gewoon iedereen die je tegen komt". Dat gaat over een hele specifieke situatie in een OORLOG. Dat deden mensen in die sowieso met hun vijanden in een oorlog.
als het geopenbaard is dan telt het nog zwaarder, doden is doden, oorlog of niet.

Ze moeten gevangenen onthoofden in oorlog, want dat zou menselijker zijn
pi_141331908
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:46 schreef Che_ het volgende:

[..]

?
Sommige Koerden zijn soennitisch. Je hebt er alleen ook sjiieten en zelfs genoeg athesten tussen zitten.
pi_141331941
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Artikel gaat verder.

Ik heb nogal het idee dat de rol van Turkije behoorlijk wordt onderschat in de media. Pipes legt mooi de grootschalige steun van Turkije bloot. En ik denk zeker dat de meerderheid, misschien wel alles, wat Pipes stelt, waar is. Griezelig.
Waarom steunt Turkije ISIS dan?

Wat winnen ze daar nu mee?
pi_141331949
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:47 schreef Manke het volgende:

[..]

als het geopenbaard is dan telt het nog zwaarder, doden is doden, oorlog of niet.

Ze moeten gevangenen onthoofden in oorlog, want dat zou menselijker zijn
Wat :?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:50:30 #167
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141331960
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Sommige Koerden zijn soennitisch. Je hebt er alleen ook sjiieten en zelfs genoeg athesten tussen zitten.
Sommige? Het overgrote merendeel is Soennitisch....
pi_141331987
quote:

[..]

terechte klacht
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_141331989
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:50 schreef Che_ het volgende:

[..]

Sommige? Het overgrote merendeel is Soennitisch....
Leuk en aardig, maar daarmee kan je nog niet gaan generaliseren.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:54:43 #170
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141332134
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar daarmee kan je nog niet gaan generaliseren.
Lees even terug, je zegt maar wat.

ik spreek dit tegen:

quote:
De Soennieten zijn agressiever omdat die in een strengere islam geloven en dat die andere groep willen opdringen. En als die geen Soeniet worden, dan moeten ze dood
De meeste Koerden (niet sommige nee, de meeste) zijn ook Soennitisch. Verder was dit maar een voorbeeld, het is belachelijk om zoiets te zeggen. Onder de Arabieren is ook het grootste deel niet extremistisch. Maar goed, dat Loekie1 niet helemaal 100 is, werd daarna wel duidelijk.
pi_141332161
quote:

[..]

wel als je een iraki bent
wel als je een libanees bent
wel als je een syrier bent
wel als je in n van de micro staatjes aan de golf woont met iran als grootmacht over de grens

als soenie zijnde
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_141332204
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom steunt Turkije ISIS dan?

Wat winnen ze daar nu mee?
Staat in het artikel.
Incelfrikandel
pi_141332231
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:54 schreef Che_ het volgende:

[..]

Lees even terug, je zegt maar wat.

ik spreek dit tegen:

[..]

De meeste Koerden (niet sommige nee, de meeste) zijn ook Soennitisch. Verder was dit maar een voorbeeld, het is belachelijk om zoiets te zeggen. Onder de Arabieren is ook het grootste deel niet extremistisch. Maar goed, dat Loekie1 niet helemaal 100 is, werd daarna wel duidelijk.
Uiteraard moeten heel veel soennieten niets hebben van groeperingen als ISIS. Maar we moeten de aanhang van ISIS ook niet onderschatten, het is echt krankzinnig hoeveel steun die gasten krijgen over de gehele wereld.

En ik doelde meer op je redenering dat Koerden ook soennitisch zijn, terwijl er ook genoeg Koerden zijn die niet Soennitisch zijn. Snap je?
pi_141332250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:03 schreef theunderdog het volgende:

En er zijn ook soennitische strijd-groeperingen die een hekel hebben aan ISIS. Dit hele conflict is eigenlijk ook niet echt sjiieten vs soennieten, het is meer moslims vs terroristische ratten.

[ afbeelding ]
het is meer een sjia sunni conflict dan een mislims vs terroristen strijd

het is veel ingewikkelder uiteraard
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:58:08 #175
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141332278
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uiteraard moeten heel veel soennieten niets hebben van groeperingen als ISIS. Maar we moeten de aanhang van ISIS ook niet onderschatten, het is echt krankzinnig hoeveel steun die gasten krijgen over de gehele wereld.

En ik doelde meer op je redenering dat Koerden ook soennitisch zijn, terwijl er ook genoeg Koerden zijn die niet Soennitisch zijn. Snap je?
Hoeveel steun krijgen ze? Wat voor steun? Bron van aantal mensen die het steunen?

Op ga je af op een paar Twitterberichtjes?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:58:25 #176
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141332289
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat :?
de reden om krijgsgevangenen te onthoofden zou zijn omdat dat menselijker is voor de gevangene als ik het me goed herinner, kan het fout hebben.
pi_141332327
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:54 schreef Loekie1 het volgende:
Ondertussen is een Haags raadslid openlijk fan van Isis. Onder het motto: moorden mag want die anderen moorden ook.
wie dan?
-Rabia Al-Basri
pi_141332394
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:58 schreef Manke het volgende:

[..]

de reden om krijgsgevangenen te onthoofden zou zijn omdat dat menselijker is voor de gevangene als ik het me goed herinner, kan het fout hebben.
Je hebt het mis. Maar daar is dit topic niet voor.
pi_141332457
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Staat in het artikel.
Ah, heb het gelezen.

Bizar inderdaad, maar het kan toch bijna niet anders dat de VS en Europese landen hier ook van af weten?
pi_141332502
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:58 schreef Che_ het volgende:

[..]

Hoeveel steun krijgen ze? Wat voor steun? Bron van aantal mensen die het steunen?

Op ga je af op een paar Twitterberichtjes?
http://www.dagelijksestan(...)-syri-gangers-helden

http://www.nieuwsmeldinge(...)ederlanders-bij-isis

En dit is dan alleen nog Nederland.
pi_141332537
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

wie dan?
NWS / Abdoe Khoulani: leve ISIS!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2014 16:04:35 ]
pi_141332612
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

100 mensen. WoW
100 mensen die een gestoorde groep vol moordende psychopaten steunt vind ik vrij veel ja...

Maar lekker alles kapot relativeren is veel stoerder... ^O^ ^O^
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:06:29 #184
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141332632
quote:
Die eerste gaat over Syriegangers, dus die kan je totaal niet als relevant beschouwen voor ISIS-aanhangers.

De tweede is een schatting (100-150 personen) van een individu

En daarop baseer je je mening?
pi_141332659
-Rabia Al-Basri
pi_141332684
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:06 schreef Che_ het volgende:

[..]

Die eerste gaat over Syriegangers, dus die kan je totaal niet als relevant beschouwen voor ISIS-aanhangers.

De tweede is een schatting (100-150 personen) van een individu

En daarop baseer je je mening?
Ik baseer mijn mening op dat soort berichten. Zo,n schatting zit er nooit heel ver naast..

Maar he, al zijn het er 10. Het feit dat er hier in Nederland genoeg mensen zijn die zulke gekken steunen is te ziek voor woorden.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:09:52 #187
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141332765
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je hebt het mis. Maar daar is dit topic niet voor.
nee klopt, even snel tussendoor dan: waarom onthoofden?

Omdat het een schande voor het slachtoffer is? Of omdat het humaan is?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:10:22 #188
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141332782
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik baseer mijn mening op dat soort berichten. Zo,n schatting zit er nooit heel ver naast..

Maar he, al zijn het er 10. Het feit dat er hier in Nederland genoeg mensen zijn die zulke gekken steunen is te ziek voor woorden.
100-150 (wat een schatting is gebaseerd op wat? het aantal syriegangers?) lijkt me sterk. Maar nee, echt veel wereldwijde steun hoor van Soennieten...
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:15:52 #189
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141332958
Er moet een slowchat van deze reeks komen. Dan kan men daar zijn ongefundeerde en op als los zand aan elkaar hangende 'feiten' en op persoonlijke mening gebaseerde uitspraken posten en dan laten we dit topic voor nieuwsartikelen en dergelijke.
pi_141333183
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:09 schreef Manke het volgende:

[..]

nee klopt, even snel tussendoor dan: waarom onthoofden?

Omdat het een schande voor het slachtoffer is? Of omdat het humaan is?
Heeft helemaal niks te maken met humaan of niet humaan. Dit werd historisch gezien in zo'n beetje alle culturen gedaan. Inclusief de christelijke kruisvaarders.
pi_141334072
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:10 schreef Che_ het volgende:

[..]

100-150 (wat een schatting is gebaseerd op wat? het aantal syriegangers?) lijkt me sterk. Maar nee, echt veel wereldwijde steun hoor van Soennieten...
http://nos.nl/audio/66060(...)aar-voor-europa.html

http://eunmask.wordpress.(...)ken-op-in-nederland/
pi_141334707
https://twitter.com/AbuBakrAl_Janab/status/479863333085270016

Volgens dit Twitterbericht een bomaanval van sjiitische milities.

Let op: schokkende beelden.
pi_141334736
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:02 schreef theunderdog het volgende:

Bizar inderdaad, maar het kan toch bijna niet anders dat de VS en Europese landen hier ook van af weten?
Het is onmogelijk dat ze daar niet vanaf hebben geweten. Cengiz denkt zelfs dat een aantal Westerse landen Turkije daarin een tijdje hebben gesteund, maar dat lijkt me sterk.

In ieder geval is het voor hen blijkbaar moeilijk geweest om die debiele bijstand van Turkije te stoppen. Het idee was blijkbaar twee vliegen in n klap te slaan, Assad snel weg en het ontstaan Rojava tegenhouden. Gematigden zouden te langzaam progressie maken en misschien teveel sympathiseren met de Koerden. Althans, dat is mijn impressie.

En nu zit Turkije dus met een situatie waarin ze precies het tegenovergestelde hebben bereikt, de jihadisten hebben een onderling conflict veroorzaakt wat Assad heeft versterkt en de Koerden winnen de strijd. Nu komt Irak daar ook nog bij.
Incelfrikandel
pi_141334806
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Het is onmogelijk dat ze daar niet vanaf hebben geweten. Cengiz denkt zelfs dat een aantal Westerse landen Turkije daarin een tijdje hebben gesteund, maar dat lijkt me sterk.

In ieder geval is het voor hen blijkbaar moeilijk geweest om die debiele bijstand van Turkije te stoppen. Het idee was blijkbaar twee vliegen in n klap te slaan, Assad snel weg en het ontstaan Rojava tegenhouden. Gematigden zouden te langzaam progressie maken en misschien teveel sympathiseren met de Koerden. Althans, dat is mijn impressie.

En nu zit Turkije dus met een situatie waarin ze precies het tegenovergestelde hebben bereikt, de jihadisten hebben een onderling conflict veroorzaakt wat Assad heeft versterkt en de Koerden winnen de strijd. Nu komt Irak daar ook nog bij.
VS die Turkije niet kan laten stoppen in het steunen van ISIS.... :') _O-

Geloof er helemaal niets van.
pi_141334934
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

VS die Turkije niet kan laten stoppen in het steunen van ISIS.... :') _O-

Geloof er helemaal niets van.
Wat wilde de VS daaraan doen dan?
Incelfrikandel
pi_141334971
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Wat wilde de VS daaraan doen dan?
Dat is precies het punt he: misschien wou de VS er helemaal niets aan doen..

Maar als de VS zou willen dan houden ze Turkije gewoon tegen hoor. Turkije is een land van grootheidswaanzin, maar in feite stelt het allemaal weinig voor.

Turkije is geen derde wereld land, maar zover zit het er ook weer niet vanaf.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:19:20 #197
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141335012
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:17 schreef theunderdog het volgende:
Maar als de VS zou willen dan houden ze Turkije gewoon tegen hoor. Turkije is een land van grootheidswaanzin, maar in feite stelt het allemaal weinig voor.
Geef eens concreet aan hoe de VS Turkije "ermee laat stoppen"?

De VS heeft Turkije gigantisch hard nodig in het knotsgekke M-Oosten, ik zou zeggen bijna meer dan andersom.
pi_141335216
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is precies het punt he: misschien wou de VS er helemaal niets aan doen..
Dat lijkt me sterk.

quote:

Turkije is geen derde wereld land, maar zover zit het er ook weer niet vanaf.
Hoe dan? Turkije is nogal een belangrijke speler in het Midden-Oosten ik denk niet dat ze Turkije kwijt willen raken.
Incelfrikandel
pi_141335639
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:19 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Geef eens concreet aan hoe de VS Turkije "ermee laat stoppen"?

De VS heeft Turkije gigantisch hard nodig in het knotsgekke M-Oosten, ik zou zeggen bijna meer dan andersom.
Dat is precies wat ik zeg h, de VS wil Turkije helemaal niet stoppen omdat ze afhankelijk van elkaar zijn.

Vriendjes voor het leven...
pi_141335652
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk.

[..]

Hoe dan? Turkije is nogal een belangrijke speler in het Midden-Oosten ik denk niet dat ze Turkije kwijt willen raken.
Uiteraard niet, precies daarom he.
pi_141336256
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uiteraard niet, precies daarom he.
Oftewel ze willen wel, maar ze kunnen het niet.
Incelfrikandel
pi_141336488
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Oftewel ze willen wel, maar ze kunnen het niet.
Nee, ze willen het ook niet...

Opportunisme ftw.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:03:15 #203
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141336771
Turkije is geen speler in het Midden-Oosten. De VS gebruikt Turkije als een legerbasis. Heeft ook nucleaire wapens in Turkije gestationeerd.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:08:01 #205
365082 IPA35
Patriarch
pi_141336801

"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_141337024
Extended footage shows BBC caught in Isis gunbattle:

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-27937868
pi_141337376
Baghdad's Sunni fighters: we are ready for zero hour
http://www.theguardian.co(...)zero-hour?CMP=twt_gu

Interessant.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:24:48 #208
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141337508
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:08 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]
Ah. Het extreem-Islamitische equivalent van:
quote:
"KIJK DAN MAMA MAMMA MAMMA MAMMA KIJK DAN MAMMA!"
pi_141338248
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom doen die gasten dat in een oranje wijk voor het Nederlands elftal?

Wat willen ze daar nu weer mee zeggen XD
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:03:13 #211
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141339330
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

Het wordt interessant nu de Koerden ook langzamerhand vechten. Die hebben veel sterkere strijdkrachten dan de Irakezen.
pi_141339419
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O-
pi_141339446
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:03 schreef Che_ het volgende:

[..]

Het wordt interessant nu de Koerden ook langzamerhand vechten. Die hebben veel sterkere strijdkrachten dan de Irakezen.
Waarom denk je dat?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:07:39 #214
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141339556
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Zijn beter getraind, hebben betere inlichtingendiensten, beter georganiseerd en bovenal meer moed.
pi_141340542
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:07 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zijn beter getraind, hebben betere inlichtingendiensten, beter georganiseerd en bovenal meer moed.
Dat denk ik niet. De 2de divisie die gevlucht was bestond voornamelijk uit Koerden.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:30:33 #216
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141340614
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. De 2de divisie die gevlucht was bestond voornamelijk uit Koerden.
Heb je een bron hiervan?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:31:52 #217
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141340684
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Omdat je zegt dat ze beter getraind zijn.... en bovenal meer moed hebben. Klinkt als een promo ;)
Dat ze beter getraind zijn kan je zo opzoeken.

Meer moed kan je afleiden uit het feit dat de Peshmerga de leiding nam in het verdedigen van steden nadat het Irakese leger vluchtte.
pi_141340716
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is meer een sjia sunni conflict dan een mislims vs terroristen strijd

het is veel ingewikkelder uiteraard
Hoezo?

Heel veel soennieten zijn ook tegen ISIS. Je doet gewoon heel veel soennieten tekort als je zegt dat het een conflict is tussen sjiieten en soennieten..

Uiteraard is het allemaal begonnen met de onderdrukking van de soenieten, door Maliki en zijn milities. Maar nu ISIS er is, is het wel degelijk een moslim vs ISIS (terroristen) conflict geworden.
pi_141340767
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:31 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat ze beter getraind zijn kan je zo opzoeken.

Meer moed kan je afleiden uit het feit dat de Peshmerga de leiding nam in het verdedigen van steden nadat het Irakese leger vluchtte.
Kan goed hoor.. zo diep zit ik er ook weer niet in. :)
pi_141340910
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is waar je redenering op neerkwam he.
Ja inderdaad ja. Ik snap alleen niet wat jouw probleem daarmee is, maar je hoeft het ook niet uit te leggen. Je boeit me geen kont namelijk.
pi_141340938
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja inderdaad ja. Ik snap alleen niet wat jouw probleem daarmee is, maar je hoeft het ook niet uit te leggen. Je boeit me geen kont namelijk.
_O-
pi_141340993
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoezo?

Heel veel soennieten zijn ook tegen ISIS. Je doet gewoon heel veel soennieten tekort als je zegt dat het een conflict is tussen sjiieten en soennieten..

Uiteraard is het allemaal begonnen met de onderdrukking van de soenieten, door Maliki en zijn milities. Maar nu ISIS er is, is het wel degelijk een moslim vs ISIS (terroristen) conflict geworden.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:40:40 #223
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141341152
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoezo?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:21 schreef Nintex het volgende:
Baghdad's Sunni fighters: we are ready for zero hour

Interessant.
Ik vind dat dit stukje best realistisch laat zien hoe het eigenlijk zit. Soennieten die meevechten met ISIS tegen de onderdrukking van Maliki, maar tegelijkertijd ook niet ISIS de macht willen zien grijpen.
pi_141341162
quote:
Ik zeg toch ook niet dat geen enkele soenniet sympathie heeft voor ISIS? sterker nog, veel soennieten die in wijken wonen die ISIS heeft overgenomen hebben sympathie voor ISIS. Aangezien ISIS wel voor veiligheid zorgt, in de zin dat er minder gestolen wordt enz...
pi_141341206
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:40 schreef Che_ het volgende:

[..]

[..]

Ik vind dat dit stukje best realistisch laat zien hoe het eigenlijk zit. Soennieten die meevechten met ISIS tegen de onderdrukking van Maliki, maar tegelijkertijd ook niet ISIS de macht willen zien grijpen.
Beetje dom van die soennieten...

Want dat werkt natuurlijk nooit.
pi_141341363
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:30 schreef Che_ het volgende:

[..]

Heb je een bron hiervan?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/2nd_Division_(Iraq)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:54:41 #227
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141341965
quote:
Maar de leiding van die divisie zijn geen Koerden toch. De soldaten vluchtten doordat de leiders dat deden.
pi_141342064
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:54 schreef Che_ het volgende:

[..]

Maar de leiding van die divisie zijn geen Koerden toch. De soldaten vluchtten doordat de leiders dat deden.
Een deel van de leiders wel. Het is in ieder geval gemixt.

Het is in ieder geval niet de schuld van 1 groep of 1 persoon. Want de federale politie heeft de stad ook verlaten en die hebben niks met de Koerden te maken.

De stad is gewoon compleet leeggehaald van veiligheidsdiensten voordat ISIS en de baathisten er in trokken. Zonder gevechten, weerstand, helemaal niks.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:59:14 #229
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141342247
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Een deel van de leiders wel. Het is in ieder geval gemixt.
quote:
The top Iraqi officer in Mosul, whose forces fled with hardly a fight as ISIS militants and their allies took over Iraq’s second-largest city, is an accused torturer who was once targeted by the U.S. military and the Iraqi criminal justice system.
Dit gaat over Al Gharawi

De hoogste bazen die vluchtten waren geen Koerden.
pi_141342618
Neocons' Shocking Iraq Revisionism: How They Are Utterly Divorced from Reality

Bergen notes that, “One of George W. Bush’s most toxic legacies is the introduction of al Qaeda into Iraq, which is the ISIS mother ship. If this wasn’t so tragic it would be supremely ironic, because before the US invasion of Iraq in 2003, top Bush officials were insisting that there was an al Qaeda-Iraq axis of evil. Their claims that Saddam Hussein’s men were training members of al Qaeda how to make weapons of mass destruction seemed to be one of the most compelling rationales for the impending war.”

There was no al Qaeda-Iraq connection until the war; our invasion made it so. We have known this for nearly a decade, well before the murderous ISIS even appeared.
------
Titled “Trends in Global Terrorism: Implications for the United States,’’ the analysis cited the Iraq war as a reason for the diffusion of jihad ideology: “The Iraq war has made the overall terrorism problem worse,’ said one American intelligence official.”

Ironie/karma is een bitch voor VS. _O-
pi_141342907
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:59 schreef Che_ het volgende:

[..]

[..]

Dit gaat over Al Gharawi

De hoogste bazen die vluchtten waren geen Koerden.
Hidayet is een Koerdische naam toch?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:14:59 #232
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141343098
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:11 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hidayet is een Koerdische naam toch?
Nee

Plaatje in de OP zegt ook genoeg toch

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141343321
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:14 schreef Che_ het volgende:

[..]

Nee

Plaatje in de OP zegt ook genoeg toch

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee want er zijn bijna 60 mensen verantwoordelijk voor alle troepen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:20:31 #234
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141343452
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee want er zijn bijna 60 mensen verantwoordelijk voor alle troepen.
Maar het begint bij de top
pi_141343568
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:20 schreef Che_ het volgende:

[..]

Maar het begint bij de top
Ja maar de top bestaat uit meer dan 3 mensen. Die 3 die in de OP staan heeft Charismatisch er in gezet na uitspraken van de gouverneur Atheel Al-Nujaify die zelf blijkbaar ook verdwenen is.
pi_141343622
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja maar de top bestaat uit meer dan 3 mensen. Die 3 die in de OP staan heeft Charismatisch er in gezet na uitspraken van de gouverneur Atheel Al-Nujaify die zelf blijkbaar ook verdwenen is.
Gemarteld
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:23:35 #237
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141343640
Wat zou Steve Irwin (Crocoodile Hunter) vinden van al die ontwikkelingen in het Midden-Oosten (Syri en Irak) als hij nog leefde. :?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:24:08 #238
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141343678
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

http://www.thedailybeast.(...)isis-is-winning.html

Hij had daar de leiding
pi_141343810
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:23 schreef Baklava95 het volgende:
Wat zou Steve Irwin (Crocoodile Hunter) vinden van al die ontwikkelingen in het Midden-Oosten (Syri en Irak) als hij nog leefde. :?
schande
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:28:52 #240
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141343904
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

schande
Hoe dan.
pi_141343919
Geen idee :P
pi_141344078
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:24 schreef Che_ het volgende:

[..]

http://www.thedailybeast.(...)isis-is-winning.html

Hij had daar de leiding
Ja nogmaals, hij is 1 van de mensen die er leiding over hadden. Er is een lijst van bijna 60 mensen die verantwoordelijk worden gehouden. Er zijn wel meer dan 3 mensen verantwoordelijk voor de veiligheid van een miljoenenstad.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:37:08 #243
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141344335
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:31 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja nogmaals, hij is 1 van de mensen die er leiding over hadden. Er is een lijst van bijna 60 mensen die verantwoordelijk worden gehouden. Er zijn wel meer dan 3 mensen verantwoordelijk voor de veiligheid van een miljoenenstad.
Ja klopt, maar als de leiders al vluchtten dan geeft dat een domino-effect he
pi_141344372
quote:
The Association of Muslim Scholars in Iraq (AMSI) said on Friday that describing the rebels who drove the Iraqi army from several cities as operatives of the Islamic State in Iraq and the Levant (ISIS) is incorrect. They decried the designations as an attempt to abort the uprising in the country.

In the statement reported by the Jordanian Assabeel newspaper, AMSI said that the ISIS label is a clear distortion which does not change the reality that Iraqi rebels are the main component of this uprising.

Meanwhile, the AMSI also denounced the call by an ISIS spokesman for fighters to head towards Karbala and Al-Najaf. They described they call as "irresponsible and objectionable."

About the routing of the Iraqi army, the statement said: "This is an achievement that will infuriate many parties inside and outside Iraq, including those with external agendas that harmed the country for years."

Despite claims that it was the ISIS which took over the cities and towns, several Iraqi sources have pointed out that tribal rebels as well as other Iraqi fighters constitute the main force currently fighting the Iraqi army, in addition to some affiliated to ISIS.
pi_141344627
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Neocons' Shocking Iraq Revisionism: How They Are Utterly Divorced from Reality

Bergen notes that, “One of George W. Bush’s most toxic legacies is the introduction of al Qaeda into Iraq, which is the ISIS mother ship. If this wasn’t so tragic it would be supremely ironic, because before the US invasion of Iraq in 2003, top Bush officials were insisting that there was an al Qaeda-Iraq axis of evil. Their claims that Saddam Hussein’s men were training members of al Qaeda how to make weapons of mass destruction seemed to be one of the most compelling rationales for the impending war.”

There was no al Qaeda-Iraq connection until the war; our invasion made it so. We have known this for nearly a decade, well before the murderous ISIS even appeared.
------
Titled “Trends in Global Terrorism: Implications for the United States,’’ the analysis cited the Iraq war as a reason for the diffusion of jihad ideology: “The Iraq war has made the overall terrorism problem worse,’ said one American intelligence official.”

Ironie/karma is een bitch voor VS. _O-
Wat een karma zeg !!!! :')

Waarom heb jij zo,n haat aan de VS?
pi_141344772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat een karma zeg !!!! :')

Waarom heb jij zo,n haat aan de VS?
Ik haat VS regering,Wall Street,1% groep en co.
pi_141344815

"They are the best and the brightest in the muslim world: the engineers, the doctors, the accountants"
pi_141344943
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik haat VS regering,Wall Street,1% groep en co.
Waarom?
pi_141344964
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom?
Wat denk je zelf? :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:50:21 #250
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141344987
Ik zie het al helemaal voor me. Steve Irwin als jihadstrijder. :@
pi_141345037
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? :')
Weet ik niet? waarom zou je een hekel hebben aan de Amerikaanse regering?
pi_141345102
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Weet ik niet? waarom zou je een hekel hebben aan de Amerikaanse regering?
http://www.washingtonsblo(...)s-war-civilians.html
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:21:00 #253
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_141346861
USGSLandsat twitterde op vrijdag 20-06-2014 om 18:31:14 #Landsat 8 image 18 June: Iraq Baaji oil refinery fire | USGS Views of the News http://t.co/j64T9HEfdH http://t.co/88dI9w2LKm reageer retweet
pi_141347314
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:21 schreef YazooW het volgende:
USGSLandsat twitterde op vrijdag 20-06-2014 om 18:31:14 #Landsat 8 image 18 June: Iraq Baaji oil refinery fire | USGS Views of the News http://t.co/j64T9HEfdH http://t.co/88dI9w2LKm reageer retweet
[ afbeelding ]
:o
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:35:55 #255
365082 IPA35
Patriarch
pi_141347866
Leuk meisje voor Baklava:

"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_141347974
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:35 schreef IPA35 het volgende:

[ afbeelding ]
Koerden haten Turken? Baklava is toch een Turk.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:40:07 #257
365082 IPA35
Patriarch
pi_141348069
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:38 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Koerden haten Turken? Baklava is toch een Turk.
Verturkste Koerd ;(

Jij hebt er wel verstand van als je aan haar kunt zien dat ze Koerdisch is overigens.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:40:43 #258
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141348130
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:38 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Koerden haten Turken?
Hou jij je maar bezig met Isral, want dit is lucht wat je zegt :')
pi_141348158
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:40 schreef Che_ het volgende:

[..]

Hou jij je maar bezig met Isral, want dit is lucht wat je zegt :')
Volgens mij niet.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:41:58 #260
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141348194
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:41 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
Oh ik zie je onderschrift, je bent er zo eentje. Nutteloos dus om verder op je te reageren.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:43:05 #261
365082 IPA35
Patriarch
pi_141348267
quote:

[..]

Volgens mij niet.
Je kunt als Koerd natuurlijk ook gewoon een Stockholm syndroom hebben en met Atatrk vlaggetjes gaan staan zwaaien, komt veelvuldig voor hoor Hafez.
pi_141348873
quote:

[ afbeelding ]
:9
pi_141349204
quote:

[..]

Volgens mij niet.
Ik ken een Koerd en toen ik hem net leerde kennen vroeg ik of hij een Turk was. Ik had geloof ik niks ergers kunnen vragen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_141349399
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:01 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Ik ken een Koerd en toen ik hem net leerde kennen vroeg ik of hij een Turk was. Ik had geloof ik niks ergers kunnen vragen.
Met die ene ervaring kun je gerust gaan generaliseren, waarom niet.
pi_141349449
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Met die ene ervaring kun je gerust gaan generaliseren, waarom niet.
Generaliseren? Waar?
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_141349461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:05 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Generaliseren? Waar?
Ik zeg dat je dat best kan doen.
pi_141351153
quote:
:') Takfir doen op takfiri's :')
-
pi_141351719
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:35 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

:') Takfir doen op takfiri's :')
Ironisch wel, maar daar gaat het niet om.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:06:35 #269
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141353343
quote:

[ afbeelding ]
Wat een lekker wijf zeg. :@

Welke maat Bh draagt ze. :@

En is ze een YPG'er en van welk deel van Koerdistan komt ze.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:24:24 #270
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_141354413
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:06 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Journaliste op bezoek bij de Peshmerga in Kirkuk.
Guilty as changed.
The Best of Seor Chang --- Part II
pi_141356119
quote:

[..]

Beter ga je slapen :')
pi_141356127
quote:

[..]

o|O
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:54:21 #273
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141356199
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:53 schreef Peunage het volgende:

[..]

Beter ga je slapen :')
Ja maar ik ben 18, ik mag toch zelf bepalen wanneer ik slaap. ;(
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:55:07 #274
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141356248
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

o|O
En wat is daar nou zo onbeleefd aan. :@

Ik ben ook maar slechts een jongeman met lusten hoor. :? :@
pi_141356280
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:55 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

En wat is daar nou zo onbeleefd aan. :@

Ik ben ook maar slechts een jongeman met lusten hoor. :? :@
Rustig maar :P
pi_141356386
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:54 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ja maar ik ben 18, ik mag toch zelf bepalen wanneer ik slaap. ;(
Dit is waarom je dus geband wordt.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:58:51 #277
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141356478
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:57 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dit is waarom je dus geband wordt.

Ik word meestal gebanned om andere redenen dan dit.
pi_141357151
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

Wie kan vertalen wat hier ongeveer gezegd wordt?

Ik hoor minimaal 1 Arabier er tussen, die echt Irakees Arabisch spreekt. Je hoort hem rond 02:30.
Hij zegt: "Kom op, snel. Bescherm je vriend, bescherm je vriend. Wees niet bang".
pi_141357250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:21 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]
De Iraakse soldaten hier zijn omsingeld door ISIS...

quote:
Iraqi troops battling for control of the vital Baiji oil refinery are outnumbered, surrounded and trapped inside the facility, U.S. source told ABC News.
http://abcnews.go.com/International/troops-surrounded-trapped-iraqs-key-refinery-sources-abc/story?id=24231981
pi_141357279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:01 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Moet jij niet naast je vriend liggen?
  † In Memoriam † zaterdag 21 juni 2014 @ 00:46:20 #282
230491 Zith
pls tip
pi_141358863
quote:

[ afbeelding ]
Ik zou haar wel in haar moslim vagine schenken,
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_141358969
Maliki kan rekenen op de steun van Putin.
http://www.washingtonpost(...)a4c5f20a0_story.html
quote:
Putin confirmed Russia’s “full support for the Iraqi government’s action to quickly free the territory of the republic from terrorists,” the Kremlin said, adding that Putin and al-Maliki also discussed bilateral cooperation.
Het netwerk van de CIA in Irak is afgebrokkeld:
http://www.newsweek.com/whats-going-iraq-heck-if-cia-knows-255689
quote:
A former Special Forces operative who did three tours in Iraq before signing up with the CIA said that U.S. intelligence operatives are for the most part “holed up” in the American embassy in Baghdad, unable to meet with sources in Sunni tribes who previously battled al-Qaeda-backed forces, either because their contacts have defected to the insurgents or because travelling to the battle zones is too dangerous.
pi_141359284
http://www.dailystar.com.(...)s.ashx#axzz35DtDoG4l

Hoppa, Rusland gaat Maliki steunen met het gevecht tegen ISIS... *O*
pi_141359437
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:57 schreef theunderdog het volgende:

Die zijn te druk mt hun buren.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:01:17 #286
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141359438
Ook misdadig: http://t.co/s1qnSWdz5y
pi_141359479
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:01 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Die zijn te druk mt hun buren.
Uiteraard, maar steun is steun...
pi_141359486
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:01 schreef Manke het volgende:
Ook misdadig: http://t.co/s1qnSWdz5y
Twitter bestaat niet.
pi_141359900
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:57 schreef theunderdog het volgende:

Putin heeft dan ook de nodige ervaring met terroristen uitschakelen en is een bondgenoot van Iran. Daarnaast is de olieproductie ook heel interessant natuurlijk.
pi_141359970
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:15 schreef Nintex het volgende:

[..]

Putin heeft dan ook de nodige ervaring met terroristen uitschakelen en is een bondgenoot van Iran. Daarnaast is de olieproductie ook heel interessant natuurlijk.
Daarom, hoppa !

Alhoewel we ook niet moeten overdrijven. Putin/Rusland is eigenlijk maar weinig belangrijk geweest voor Assad/Syrie. Assad heeft alles te danken aan Iran/Hezbollah.
pi_141360821
Irakese Turkmenen vs ISIS in Telafer (Tel Afar).

Ik vraag me af of ze wapens (AK ziet er tacticool uit) hebben gekregen, hij zegt niet zomaar schieten, niks verspillen.
pi_141360956
Schijten de Turkmenen eigenlijk nog steeds in hun broek voor de Koerden???
pi_141361002
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:47 schreef theunderdog het volgende:
Schijten de Turkmenen eigenlijk nog steeds in hun broek voor de Koerden???
Niet echt.
Minderheid + deels verdeeld onder zichzelf dus sowieso een zwakkere groep.
pi_141361084
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:48 schreef expans het volgende:

[..]

Niet echt.
Minderheid + deels verdeeld onder zichzelf dus sowieso een zwakkere groep.
Dan zou je toch juist denken dat ze nog steeds bang zijn voor de Koerden..

Er waren namelijk constant berichten dat ze bang waren dat de Koerden hen ging aanpakken.
pi_141361113
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan zou je toch juist denken dat ze nog steeds bang zijn voor de Koerden..

Er waren namelijk constant berichten dat ze bang waren dat de Koerden hen ging aanpakken.
Uitkijken voor landjepik =/= bang zijn :P.
pi_141361182
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:52 schreef expans het volgende:

[..]

Uitkijken voor landjepik =/= bang zijn :P.
Ze scheten in hun broek man.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:58:07 #297
358102 Senor__Chang
pi_141361246
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze scheten in hun broek man.
Nu nog steeds hoor. Zeker nu Turkije achter de Koerden staat in plaats van de Turkmenen.
Guilty as changed.
pi_141361450
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:58 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Nu nog steeds hoor. Zeker nu Turkije achter de Koerden staat in plaats van de Turkmenen.
Turkije..... :') :') :')
  zaterdag 21 juni 2014 @ 02:17:56 #299
358102 Senor__Chang
pi_141361538
1
Guilty as changed.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 02:18:08 #300
358102 Senor__Chang
pi_141361540