Is al 1000X hier gepost.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:29 schreef no1uknow het volgende:
Volgens mij dook er onlangs een uur durende documentaire op van ISIS (door ISIS zelf?) over hun strijd etc.
Heeft iemand een linkje hier naartoe?
Wellicht nog met engelse ondertiteling?quote:
Ze hadden na Saddam de boel moeten opdelen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 06:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
http://www.lobelog.com/2014-06-the-real-causes-of-iraqs-problems/
Goed artikel.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:25 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Bron
Sjjitische milities die Koerden bedreigen.
Ik hoop dat de Peshmerga en andere Koerdische milities gaan meevechten tegen de Iraakse regering en Shia-milities.
Als je afvallig bent.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:36 schreef Loekie1 het volgende:
Wanneer mogen moslims andere moslims vermoorden?
Niet extreem, gewoon volslagen debiel.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als je afvallig bent.
"Wanneer ben je afvallig"?
Als je niet bij hetzelfde ideologische clubje hoort.
Dit is een interpretatie, extreem maar bestaat wel.
En waarom protesteren moslims uit andere landen niet als er zoveel moslims elders worden afgeslacht?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als je afvallig bent.
"Wanneer ben je afvallig"?
Als je niet bij hetzelfde ideologische clubje hoort.
Wie tegen "dawla" (ISIS-staat) is in hun gebieden en daar uiting van geeft is tegen Allah en dus afvallig en is het legitiem een kogel te laten koppen.
Dit is een interpretatie, extreem maar bestaat wel.
Waarom protesteren Christenen niet om de afslachting van Christelijke Egyptenaren?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:17 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En waarom protesteren moslims uit andere landen niet als er zoveel moslims elders worden afgeslacht?
Moslims staan erom bekend dat ze de straat opgaan zo gauw een andere moslim in een of ander land een haar gekrenkt wordt. Waarom nu dan niet is mijn vraag.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom protesteren Christenen niet om de afslachting van Christelijke Egyptenaren?
Mail je vraag rond nr alle moslimsquote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Moslims staan erom bekend dat ze de straat opgaan zo gauw een andere moslim in een of ander land een haar gekrenkt wordt. Waarom nu dan niet is mijn vraag.
Omdat het geen Amerika of Israel is? (hier zit een kern van waarheid in)quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:17 schreef Loekie1 het volgende:
En waarom protesteren moslims uit andere landen niet als er zoveel moslims elders worden afgeslacht?
Ik zag ergens een infographic met daarin het feitje dat ~80% van de Moslims bestaat uit Soennieten en 20% uit Shia's. Ik vind het een beetje achterlijk dat die extremistische Soennieten met hun 80% overmacht ook nog eens de laatste 20% Shia's willen uitmoorden. Kortom er is totaal geen reden om je als Soenniet bedreigd te voelen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:35 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Omdat het geen Amerika of Israel is? (hier zit een kern van waarheid in)
Maar het leidt wel tot verdere polarisatie naast ook het Syrische conflict al. De soennitische broeders in de Golf en bredere Arabische wereld zullen de sjieten nog meer verachten en als misdadigers aanwijzen. En de sjieten zullen zich nog meer aangevallen voelen en de soennieten als bedreiging en rabiate sjia-haters zien.
Het Midden-Oosten....quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:59 schreef Manke het volgende:
Die gasten sporen niet, shias en soenni's geloven in exact het zelfde boekje, en toch doden ze elkaar om wat verschillen, ze zijn allemaal het gebod vergeten "gij zult niet doden".
De Shia`s hebben alleen de sterkste milities...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik zag ergens een infographic met daarin het feitje dat ~80% van de Moslims bestaat uit Soennieten en 20% uit Shia's. Ik vind het een beetje achterlijk dat die extremistische Soennieten met hun 80% overmacht ook nog eens de laatste 20% Shia's willen uitmoorden. Kortom er is totaal geen reden om je als Soenniet bedreigd te voelen.
Een paar dagen geleden was er nog een demonstratie in Den Haag of Brussel of zo tegen ISIS. Er vinden voortdurend demonstraties plaats.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Moslims staan erom bekend dat ze de straat opgaan zo gauw een andere moslim in een of ander land een haar gekrenkt wordt. Waarom nu dan niet is mijn vraag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |