Oftewel ze willen wel, maar ze kunnen het niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard niet, precies daarom he.
Nee, ze willen het ook niet...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Oftewel ze willen wel, maar ze kunnen het niet.
Ah. Het extreem-Islamitische equivalent van:quote:
quote:"KIJK DAN MAMA MAMMA MAMMA MAMMA KIJK DAN MAMMA!"
Waarom doen die gasten dat in een oranje wijk voor het Nederlands elftal?quote:
Het wordt interessant nu de Koerden ook langzamerhand vechten. Die hebben veel sterkere strijdkrachten dan de Irakezen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Extended footage shows BBC caught in Isis gunbattle:
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-27937868
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:03 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het wordt interessant nu de Koerden ook langzamerhand vechten. Die hebben veel sterkere strijdkrachten dan de Irakezen.
Zijn beter getraind, hebben betere inlichtingendiensten, beter georganiseerd en bovenal meer moed.quote:
Dat denk ik niet. De 2de divisie die gevlucht was bestond voornamelijk uit Koerden.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Zijn beter getraind, hebben betere inlichtingendiensten, beter georganiseerd en bovenal meer moed.
Heb je een bron hiervan?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. De 2de divisie die gevlucht was bestond voornamelijk uit Koerden.
Dat ze beter getraind zijn kan je zo opzoeken.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat je zegt dat ze beter getraind zijn.... en bovenal meer moed hebben. Klinkt als een promo
Hoezo?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is meer een sjia sunni conflict dan een mislims vs terroristen strijd
het is veel ingewikkelder uiteraard
Kan goed hoor.. zo diep zit ik er ook weer niet in.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:31 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat ze beter getraind zijn kan je zo opzoeken.
Meer moed kan je afleiden uit het feit dat de Peshmerga de leiding nam in het verdedigen van steden nadat het Irakese leger vluchtte.
Ja inderdaad ja. Ik snap alleen niet wat jouw probleem daarmee is, maar je hoeft het ook niet uit te leggen. Je boeit me geen kont namelijk.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is waar je redenering op neerkwam he.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja inderdaad ja. Ik snap alleen niet wat jouw probleem daarmee is, maar je hoeft het ook niet uit te leggen. Je boeit me geen kont namelijk.
http://www.theguardian.co(...)zero-hour?CMP=twt_guquote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoezo?
Heel veel soennieten zijn ook tegen ISIS. Je doet gewoon heel veel soennieten tekort als je zegt dat het een conflict is tussen sjiieten en soennieten..
Uiteraard is het allemaal begonnen met de onderdrukking van de soenieten, door Maliki en zijn milities. Maar nu ISIS er is, is het wel degelijk een moslim vs ISIS (terroristen) conflict geworden.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoezo?
Heel veel soennieten zijn ook tegen ISIS. Je doet gewoon heel veel soennieten tekort als je zegt dat het een conflict is tussen sjiieten en soennieten..
Uiteraard is het allemaal begonnen met de onderdrukking van de soenieten, door Maliki en zijn milities. Maar nu ISIS er is, is het wel degelijk een moslim vs ISIS (terroristen) conflict geworden.
Ik vind dat dit stukje best realistisch laat zien hoe het eigenlijk zit. Soennieten die meevechten met ISIS tegen de onderdrukking van Maliki, maar tegelijkertijd ook niet ISIS de macht willen zien grijpen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:21 schreef Nintex het volgende:
Baghdad's Sunni fighters: we are ready for zero hour
http://www.theguardian.co(...)zero-hour?CMP=twt_gu
Interessant.
Ik zeg toch ook niet dat geen enkele soenniet sympathie heeft voor ISIS? sterker nog, veel soennieten die in wijken wonen die ISIS heeft overgenomen hebben sympathie voor ISIS. Aangezien ISIS wel voor veiligheid zorgt, in de zin dat er minder gestolen wordt enz...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)zero-hour?CMP=twt_gu
Beetje dom van die soennieten...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:40 schreef Che_ het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dat dit stukje best realistisch laat zien hoe het eigenlijk zit. Soennieten die meevechten met ISIS tegen de onderdrukking van Maliki, maar tegelijkertijd ook niet ISIS de macht willen zien grijpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |