En geen kaart voor Van Persiequote:Op woensdag 18 juni 2014 21:12 schreef KingRoland het volgende:
Het was geen pingel over en uit.
Kutscheids.
Hersenschudding, weekje outquote:
Was een duidelijke en zuivere pingel. Hands. Duidelijker kun je het niet krijgen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:12 schreef KingRoland het volgende:
Het was geen pingel over en uit.
Kutscheids.
Ga de spelregels eens lezen. Bal naar de hand, niet andersom.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was een duidelijke en zuivere pingel. Hands. Duidelijker kun je het niet krijgen.
Ja maar je kunt je hand er slechts afhakken... Het blijft nu interpretatie.... Of je moet regels zoals in het hockey gaan hanteren (voet is altijd een strafcorner)quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was een duidelijke en zuivere pingel. Hands. Duidelijker kun je het niet krijgen.
De echte kenners hier zeggen van niet dus het is onterecht.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is dus niet de regel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ga de spelregels eens lezen. Bal naar de hand, niet andersom.
Hoop gezeur over de scheids.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:13 schreef KingRoland het volgende:
Kom net van museumplein dus even kijken hoe de reacties waren hier
Ja achter ons was er een wijf die steeds met hele erge ziektes liep te vloeken toen de bal naar achter gingquote:Op woensdag 18 juni 2014 21:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hoop gezeur over de scheids.
Zoals gebruikelijk als het slecht gaat.
Dan kan elke aanvaller expres van dichtbij tegen de hand van een verdediger aanschoppen en dan een penalty krijgen. Dat is natuurlijk onzin.quote:
Dat kun je proberen ja. Er is zoiets als voorwaardelijke opzet. Kijk eens naar David Luiz hoe die dat aanpakt. Toch wat slimmer dan Janmaat.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:18 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dan kan elke aanvaller expres van dichtbij tegen de hand van een verdediger aanschoppen en dan een penalty krijgen. Dat is natuurlijk onzin.
Onzin, was aangeschoten hands.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lulkoek met je voorwaardelijke opzet. Het is geen hockey, het is voetbal.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kun je proberen ja. Er is zoiets als voorwaardelijke opzet. Kijk eens naar David Luiz hoe die dat aanpakt. Toch wat slimmer dan Janmaat.
Ja me keel doet pijnquote:Op woensdag 18 juni 2014 21:21 schreef GotenSSJ het volgende:
Jezus, dat was niet goed voor mijn hart..
Maar man man man, wat lekker om dit te winnen
Toch nog maar weer even gequote. Ik heb altijd het idee dat ze Nederland de grond in willen lullen. Je moet ook niet overdreven positief gaan doen, maar Snoeks en Grueter zijn het andere uiterste. Ze doen altijd alsof de tegenstanders goden zijn. Enorm irritant.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:27 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik heb me de tering lopen ergeren aan die kutcommentor van de NOS, die waait met de wind mee en hakt alles neer wat Oranje doet totdat het spel bepaald is, gaat hij ineens weel heilig doen, wat een ontzettende smerige galbak is dat![]()
Naast het delen van ervaringen en het bespreken van beleid ging het ook over meer praktische zaken. Zo werd de spelregelkennis getest. Toen het onderwerp ‘hands’ ter sprake kwam barstte de discussie los. Gaat de bal naar de hand of andersom? Is er sprake van voorwaardelijke opzet? Afwegingen die scheidsrechters in een fractie van een seconde moeten maken, wat wel aangeeft hoe lastig het ‘vak’ van scheidsrechter is.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:23 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Lulkoek met je voorwaardelijke opzet. Het is geen hockey, het is voetbal.
Natuurlijk bestaat het wel, dat weet iedereen. Nou ja, iedereen behalve Halcon dan waarschijnlijk.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aangeschoten hands bestaat niet eens man. Kenner.
Uhh jawelquote:
quote:Handling the ball involves a deliberate act of a player making contact with the ball with his hand or arm. The referee must take the following into consideration:
• the movement of the hand towards the ball (not the ball towards the hand)
• the distance between the opponent and the ball (unexpected ball)
• the position of the hand does not necessarily mean that there is an infringement
• touching the ball with an object held in the hand (clothing, shinguard, etc.) counts as an infringement
• hitting the ball with a thrown object (boot, shinguard, etc.) counts as an infringement
Op één of andere manier had ik dit altijd bij de winterspelen. Vraag me niet waarom.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:25 schreef Lkw het volgende:
[..]
Toch nog maar weer even gequote. Ik heb altijd het idee dat ze Nederland de grond in willen lullen. Je moet ook niet overdreven positief gaan doen, maar Snoeks en Grueter zijn het andere uiterste. Ze doen altijd alsof de tegenstanders goden zijn. Enorm irritant.
Dit was geen voorwaardelijke opzet vriend.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Naast het delen van ervaringen en het bespreken van beleid ging het ook over meer praktische zaken. Zo werd de spelregelkennis getest. Toen het onderwerp ‘hands’ ter sprake kwam barstte de discussie los. Gaat de bal naar de hand of andersom? Is er sprake van voorwaardelijke opzet? Afwegingen die scheidsrechters in een fractie van een seconde moeten maken, wat wel aangeeft hoe lastig het ‘vak’ van scheidsrechter is.
http://www.veiligsportkli(...)avond-met-kevin-blom
http://www.knvb.nl/nieuws(...)/scheidsrechterzaken
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=hands+voorwaardelijke+opzet
Bestaat het niet bij voetbal?Lees de spelregels eens voor je onzin uitkraamt.
Op het schoolpleintje ja. In het echte voetbal niet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:27 schreef Lkw het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaat het wel, dat weet iedereen. Nou ja, iedereen behalve Halcon dan waarschijnlijk.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op het schoolpleintje ja. In het echte voetbal niet.
http://nl.wikibooks.org/wiki/In_mensentaal/Voetbal/Handsquote:Hands wordt meestal niet bestraft, wanneer het wordt aangeschoten. Dat wil zeggen dat de speler, wiens arm of hand de bal heeft aangeraakt, bijna onmogelijk hands had kunnen voorkomen. De beslissing of hands aangeschoten is of niet, wordt beoordeeld door de scheidsrechter en deze beslissing wordt door toeschouwers en spelers dan ook vaak bestreden.
Tuurlijk niet, die discussie is al zo oud als toen Roberto Baggio expres de bal tegen de hand schoot van een verdediger in de 16-meter.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo hard staan schreeuwen bij de goal van Depayquote:Op woensdag 18 juni 2014 21:23 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ja me keel doet pijnhad nooit mogen schreeuwen.
Van Egmond: “Het is hands als een speler bewust met de hand of arm naar de bal gaat. Dan is er dus opzet in het spel. Het is ook hands als een speler kan voorkomen dat de arm of hand de bal raakt, maar dat niet doet.”quote:
quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Egmond: “Het is hands als een speler bewust met de hand of arm naar de bal gaat. Dan is er dus opzet in het spel. Het is ook hands als een speler kan voorkomen dat de arm of hand de bal raakt, maar dat niet doet.”
Dat tweede. Hij had het kunnen voorkomen.
Als je het had kunnen voorkomen, is het hands. Janmaat kon het voorkomen. Zie David Luiz.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, die discussie is al zo oud als toen Roberto Baggio expres de bal tegen de hand schoot van een verdediger in de 16-meter.
Aangeschoten hands is geen penalty, alleen als je hand/arm bewust naar de bal gaat mag er gefloten worden voor een penalty.
Niettemis is dat losse armpje niet handig, goede verdedigers gaan met hun hand op de rug zoals David Luiz van Brazilie
Je kan niet in een tiende van een seconde je arm wegtrekken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je het had kunnen voorkomen, is het hands. Janmaat kon het voorkomen. Zie David Luiz.
Hij heeft zn arm naast het lichaam, hij zou een hele rare (slaande) beweging moeten maken om het te voorkomen waarbij hij een grotere kans heeft om hands te maken. Janmaat deed werkelijk niks fout. Dat op je rug houden zoals David Luiz zou dit gezeik kunnen voorkomen, maar zo zijn de regels nu niet. Zou het ook niet moeten zijn, ben je een stuk minder wendbaarder.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Egmond: “Het is hands als een speler bewust met de hand of arm naar de bal gaat. Dan is er dus opzet in het spel. Het is ook hands als een speler kan voorkomen dat de arm of hand de bal raakt, maar dat niet doet.”
Dat tweede. Hij had het kunnen voorkomen.
David Luiz doet dat professioneel. Janmaat nam (wellicht onbewust) het risico. Het was vast niet zijn bedoeling, maar daarmee niet een onterechte pingel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:34 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je kan niet in een tiende van een seconde je arm wegtrekken.
Probleem van de complete regelgeving van de FIFA. Open voor interpretatie, waardoor je dus discussie krijgt. Janmaat maakte wat mij betreft niet expres de hoek kleiner met zn armen, de bal kwam achter hem langs en hij kon er helemaal niks aan doen. Dat zou nooit een penalty mogen zijnquote:Op woensdag 18 juni 2014 21:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je het had kunnen voorkomen, is het hands. Janmaat kon het voorkomen. Zie David Luiz.
Er zat ruimte tussen zijn arm en lichaam. Hij had zijn hand op zijn rug kunnen houden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:35 schreef portie het volgende:
[..]
Hij heeft zn arm naast het lichaam, hij zou een hele rare (slaande) beweging moeten maken om het te voorkomen waarbij hij een grotere kans heeft om hands te maken. Janmaat deed werkelijk niks fout. Dat op je rug houden zoals David Luiz zou dit gezeik kunnen voorkomen, maar zo zijn de regels nu niet. Zou het ook niet moeten zijn, ben je een stuk minder wendbaarder.
Dus: geen penal
Je vergelijkt de situatie continue met die van David Luiz, maar die situatie was natuurlijk wel compleet anders. David Luiz kwam aanlopen vanaf het midden. Janmaat was in het duel, je kunt in het duel niet je armen op de rug houdenquote:Op woensdag 18 juni 2014 21:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zat ruimte tussen zijn arm en lichaam. Hij had zijn hand op zijn rug kunnen houden.
Dit. Halcon kan er niet tegen dat hij z'n gelijk moet toegeven.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Je vergelijkt de situatie continue met die van David Luiz, maar die situatie was natuurlijk wel compleet anders. David Luiz kwam aanlopen vanaf het midden. Janmaat was in het duel, je kunt in het duel niet je armen op de rug houden
Dan neem je het risico op een pingel. Hij blokkeert zo een voorzet omdat zijn arm daar zwaait.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Je vergelijkt de situatie continue met die van David Luiz, maar die situatie was natuurlijk wel compleet anders. David Luiz kwam aanlopen vanaf het midden. Janmaat was in het duel, je kunt in het duel niet je armen op de rug houden
Nee. Regels zijn duidelijk. Pingel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:48 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dit. Halcon kan er niet tegen dat hij z'n gelijk moet toegeven.
Deze regels?quote:
Dat heet voorwaardelijke opzet. Beoordeling bij de scheids. Dus kan al nooit een onterechte pingel zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:28 schreef Lkw het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikibooks.org/wiki/In_mensentaal/Voetbal/Hands
Wel even goed zoeken dan. Stuk verderop in de regels staat nog een toelichting.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:53 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Deze regels?
The referee must take the following into consideration:
http://www.man-man-man.nl/
In dit geval niet bedoelde ik. Dan is elk contact met de hand, ongeacht hoe, een penalty, dat is onzin want het is geen hockey. Dat was mijn punt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voorwaardelijke opzet bestond volgens jou niet. Je kent de regels niet.
Jemig man, ben je nou nog steeds bezig? Waarom wil je zo graag dat die strafschop terecht was? Heb je iets tegen het Nederlands team? Ben je voor een ander land? Of ben je gewoon enorm stijfkoppig? Of wat is er?quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heet voorwaardelijke opzet. Beoordeling bij de scheids. Dus kan al nooit een onterechte pingel zijn.
In dit geval wel, want opzettelijk leek het niet te zijn. Het is niet zo dat hij de bal weg wilde slaan of zo. Tenminste, zo zag het er niet uit.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:59 schreef Slobeend het volgende:
[..]
In dit geval niet bedoelde ik. Dan is elk contact met de hand, ongeacht hoe, een penalty, dat is onzin want het is geen hockey. Dat was mijn punt.
Ja. Jij ook? Waarom wil je zo graag dat die strafschop onterecht was?quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:01 schreef Lkw het volgende:
[..]
Jemig man, ben je nou nog steeds bezig? Waarom wil je zo graag dat die strafschop terecht was? Heb je iets tegen het Nederlands team? Ben je voor een ander land? Of ben je gewoon enorm stijfkoppig? Of wat is er?
Dat was dus niet zo. Janmaat wist niet dat die Australiër tegen zijn arm aan ging schieten. Totaal geen reactie tijd.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:01 schreef Halcon het volgende:
,If the player had sufficient reaction time to move his hand or arm out of the way of the flight of the ball and failed to do so.
Luiz kan het, dus Janmaat ook.
Dat wil ik helemaal niet graag. Ik ben prima in staat er objectief naar te kijken. Als het andersom was geweest, had ik hetzelfde standpunt gehad.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Jij ook? Waarom wil je zo graag dat die strafschop onterecht was?
Dat is ter beoordeling van de arbiter. Het gaat ook niet om 'niet weten' maar wel om 'niet hadden kunnen weten'.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:06 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat was dus niet zo. Janmaat wist niet dat die Australiër tegen zijn arm aan ging schieten. Totaal geen reactie tijd.
Ik ook. Regel is echter subjectief. Bal over de lijn of niet, is nu objectief. Deze regel niet. Beoordeling en inschatting van de scheids.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:10 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet graag. Ik ben prima in staat er objectief naar te kijken. Als het andersom was geweest, had ik hetzelfde standpunt gehad.
Overigens dacht ik allang niet meer aan die zg. handsbal, ik was lekker commentaren aan het lezen in de Engelse media. Zie mijn bericht hierboven.
Nou, dan zijn we het over dat laatste in elk geval eensquote:Op woensdag 18 juni 2014 22:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook. Regel is echter subjectief. Bal over de lijn of niet, is nu objectief. Deze regel niet. Beoordeling en inschatting van de scheids.
Engelse media hebben altijd commentaren die leuk zijn om te lezen. Ik lees dat liever dan Telegraaf/VI/AD.
op MemphisGod na was het een tamelijk bedroevende vertoningquote:Op woensdag 18 juni 2014 22:23 schreef Delirio het volgende:
Hoe speelde NL? Was aan het werk dus had alleen de radio.
Omdat ie onterecht was. Is gewoon een feit.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Jij ook? Waarom wil je zo graag dat die strafschop onterecht was?
De Jong was ook goed. Staat Clasie daar, dan moet ik het nog zien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:25 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
op MemphisGod na was het een tamelijk bedroevende vertoning
Niet dus.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:26 schreef Vatta het volgende:
[..]
Omdat ie onterecht was. Is gewoon een feit.
Al 5x gezegd volgens mij.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:27 schreef Vatta het volgende:
[..]
Wat had Janmaat moeten doen volgens jou?
Ik vond het best meevallen, alhoewel het beter had gekund. Maar Australië heeft een prima ploeg hoor. Het was geen Spaans bejaardenhuis deze keer.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:25 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
op MemphisGod na was het een tamelijk bedroevende vertoning
Janmaat had helemaal niks beter kunnen doen, maar daar was de bal en daar zijn hand. Er zijn voor mindere dingen een penalty gegeven dus wat mij betreft niet geheel onterechtquote:Op woensdag 18 juni 2014 22:27 schreef Vatta het volgende:
[..]
Wat had Janmaat moeten doen volgens jou?
Mij verbaasde het optimisme in deze thread eerder op de avond zo. Iedereen liep maar te roepen dat het een stel campingvoetballers was. Maar wie Australië tegen Chili had zien voetballen had daar echt wel wat genuanceerder over kunnen denken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:28 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik vond het best meevallen, alhoewel het beter had gekund. Maar Australië heeft een prima ploeg hoor.
Er zijn ook al een hoop spelers die bewust gaan vallen. Bewust tegen de armen schieten loopt wel los. Zie je nauwelijks dat iemand daar echt voor gaat.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:30 schreef Vatta het volgende:
Leuk. Krijg je straks weer spelers die bewust ballen tegen handen en armen gaan schieten. Als je maar hard genoeg schiet. Valt te proberen toch
Dat zal inderdaad wel los lopen, da's een stuk moeilijker dan op het doel schietenquote:Op woensdag 18 juni 2014 22:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn ook al een hoop spelers die bewust gaan vallen. Bewust tegen de armen schieten loopt wel los. Zie je nauwelijks dat iemand daar echt voor gaat.
Zeker. Ik gun ze eigenlijk meer dan ze nu krijgen na twee wedstrijden. Hadden ze ook wel verdiend denk ik.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:30 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Mij verbaasde het optimisme in deze thread eerder op de avond zo. Iedereen liep maar te roepen dat het een stel campingvoetballers was. Maar wie Australië tegen Chili had zien voetballen had daar echt wel wat genuanceerder over kunnen denken.
Was een prima ploeg van die Aussies inderdaad.
Daarom. Je bent ook afhankelijk van de arm van de verdediger.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:32 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad wel los lopen, da's een stuk moeilijker dan op het doel schieten
Eens. Niks tegen die jongens in te brengen, en 8 jaar geleden zijn ze al eens genaaid tegen Italië in de achtste finales. Krachtige, atletische voetballers, die een prima pot op het veld kunnen leggen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:33 schreef Lkw het volgende:
[..]
Zeker. Ik gun ze eigenlijk meer dan ze nu krijgen na twee wedstrijden. Hadden ze ook wel verdiend denk ik.
Fokkers hebben geen vrienden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:40 schreef Travel. het volgende:
19 topicsmoeten jullie niet met vrienden kijken?
Fokvrienden zijn voor het leven.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:40 schreef Travel. het volgende:
Heb je bij de Chinees gekeken?quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:42 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Een beetje een raar nasmaakje gekregen door de wedstrijd ned-aus.
Hoezo dat? Je dacht na de 1-5 dat ze iedereen 'eventjes' zouden oprollen? Dat ze een nipte zege hebben geboekt is juist ideaal, beter dat ze nu weer met beide voetjes op de grond staan dan in de volgende ronde.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:42 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Een beetje een raar nasmaakje gekregen door de wedstrijd ned-aus.
Wat doe jij hier dan?quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:40 schreef Travel. het volgende:
100% mee eens, even terug op aardequote:Op woensdag 18 juni 2014 22:45 schreef Drxx het volgende:
[..]
Hoezo dat? Je dacht na de 1-5 dat ze iedereen 'eventjes' zouden oprollen? Dat ze een nipte zege hebben geboekt is juist ideaal, beter dat ze nu weer met beide voetjes op de grond staan dan in de volgende ronde.
* Drxx mompelt iets over EK 2008.
Je hebt gelijk alleen maak ik me na vandaag meer zorgen om de verdediging. Dat is vandaag wel duidelijk geworden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:45 schreef Drxx het volgende:
[..]
Hoezo dat? Je dacht na de 1-5 dat ze iedereen 'eventjes' zouden oprollen? Dat ze een nipte zege hebben geboekt is juist ideaal, beter dat ze nu weer met beide voetjes op de grond staan dan in de volgende ronde.
Volgens mij waren er genoeg users die realistisch waren hoor.. had ongeveer wel zo'n wedstrijd verwacht, alleen niet dat Australië 2x zou scoren.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:30 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Mij verbaasde het optimisme in deze thread eerder op de avond zo. Iedereen liep maar te roepen dat het een stel campingvoetballers was. Maar wie Australië tegen Chili had zien voetballen had daar echt wel wat genuanceerder over kunnen denken.
Riekt bijna naar doorgestoken kaart. BRA wil gewoon weten wat ze moeten doen om de goeie achtste finale te krijgenquote:Op woensdag 18 juni 2014 23:09 schreef Zinedinho het volgende:
Waarom spelen die Brazilianen maandag nou na ons? Dat is wel kut met het oog op een eventuele wedstrijd tegen Brazilie. Als Brazilie (op een of andere manier) zou verliezen (en tweede worden) dan konden we gewoon de bal in eigen doel peren.
Huh wtf serieus?quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:09 schreef Zinedinho het volgende:
Waarom spelen die Brazilianen maandag nou na ons? Dat is wel kut met het oog op een eventuele wedstrijd tegen Brazilie. Als Brazilie (op een of andere manier) zou verliezen (en tweede worden) dan konden we gewoon de bal in eigen doel peren.
Zeker een spannende wedstrijd geweest, voor iedereen. Beetje NL- Tsjechië in 2004. Kon alle kanten op.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij waren er genoeg users die realistisch waren hoor.. had ongeveer wel zo'n wedstrijd verwacht, alleen niet dat Australië 2x zou scoren.
Oranje was niet best maar na wat buitenlandse wedstrijdverslagen te hebben gelezen is dit voor de neutrale kijker wel een mooie wedstrijd geweest.
Waarheid is dat je twee wereldtoppers hebt en dat je moet hopen dat de rest hun dag heeft. Iets dat je nooit tot de finale kan volhouden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:56 schreef BlueMage het volgende:
Ach al dat gepraat: nu is de verdediging weer niks waard, tegen Spanje was 't nog "Ron Beton" en blah blah blah, er valt gewoon niks over te zeggen. 't Uiteindelijke resultaat telt, het boeit eigenlijk niet veel hoe dat tot stand komt. Had wel zo'n wedstrijd verwacht: gelijkspel of Nederland wint met minimaal verschil.
Theoretisch gezien heb je natuurlijk volkomen gelijk maar m'n gut feeling zegt wat anders.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarheid is dat je twee wereldtoppers hebt en dat je moet hopen dat de rest hun dag heeft. Iets dat je nooit tot de finale kan volhouden.
Dat is wel triest ja.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:40 schreef Travel. het volgende:
Dit dusquote:Op donderdag 19 juni 2014 00:14 schreef beantherio het volgende:
Prima wedstrijd van Oranje. Gezien de eerdere wedstrijden hadden we kunnen weten dat het een lastige wedstrijd zou gaan worden. En dan toch de 3 punten binnenharken is gewoon hartstikke goed.
Vraag maar aan Spanje of ze met ons zouden willen ruilen.
Gewoon supertof vind ik ze!quote:Op donderdag 19 juni 2014 01:31 schreef tralalala het volgende:
http://nos.nl/wk2014/vide(...)rt-oranjesucces.html
Willy
Welke vrienden?quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:40 schreef Travel. het volgende:
Kijk 'em blij zijnquote:Op donderdag 19 juni 2014 01:31 schreef tralalala het volgende:
http://nos.nl/wk2014/vide(...)rt-oranjesucces.html
Willy
Vraag ik me ook af.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:01 schreef Lkw het volgende:
[..]
Jemig man, ben je nou nog steeds bezig? Waarom wil je zo graag dat die strafschop terecht was? Heb je iets tegen het Nederlands team? Ben je voor een ander land? Of ben je gewoon enorm stijfkoppig? Of wat is er?
Natuurlijk geldt dit voor wel meer landen. Ben tot nu toe echt niet onder de indruk van één land. Duitsland heeft over de gehele lengte betere spelers maar geen echte supersterren. Dat is Bayern en co. En laat de beste speler van Bayern nu met bij ons spelen...quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarheid is dat je twee wereldtoppers hebt en dat je moet hopen dat de rest hun dag heeft. Iets dat je nooit tot de finale kan volhouden.
Nee, je kwam met een tegenvraag. Feit is, is dat jij wilt dat alle spelers met hun handen op hun rug spelen van dichtbij, want het menselijk reactie vermogen is niet snel genoeg om de bal van deze afstand te ontwijken. Dit is te berekenen. Hier heb je je objectieve antwoordquote:Op donderdag 19 juni 2014 07:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Apart, want het antwoord had ik al gegeven.
Dan zou de scheidsrechter per situatie dat moeten narekenen en die mogelijkheid heeft hij nu niet. Hij heeft conform de geldende regels gehandeld.quote:Op donderdag 19 juni 2014 08:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, je kwam met een tegenvraag. Feit is, is dat jij wilt dat alle spelers met hun handen op hun rug spelen van dichtbij, want het menselijk reactie vermogen is niet snel genoeg om de bal van deze afstand te ontwijken. Dit is te berekenen. Hier heb je je objectieve antwoord
Net als alle gebieden heb je goede en slechte scheidsrechters. Dit was een slechte scheidsrechter vanwege het gemak dat hij een penalty weg gaf. Een hoop wedstrijden worden verpest door penalties.quote:Op donderdag 19 juni 2014 08:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zou de scheidsrechter per situatie dat moeten narekenen en die mogelijkheid heeft hij nu niet. Hij heeft conform de geldende regels gehandeld.
Hij had er eerder in de wedstrijd ook al een kunnen geven. BMI hield een tegenstander met twee handen vast in het strafschopgebied.quote:Op donderdag 19 juni 2014 08:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Net als alle gebieden heb je goede en slechte scheidsrechters. Dit was een slechte scheidsrechter vanwege het gemak dat hij een penalty weg gaf. Een hoop wedstrijden worden verpest door penalties.
Dan kan je wel zes penalties geven per wedstrijd, bij elke corner wordt er daarna wel in het 16 meter gebied vast gehouden. Gelukkig dat je geen scheidsrechter bent anders floot je heel de wedstrijd dood en deelde je acht rode kaarten uit.quote:Op donderdag 19 juni 2014 08:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij had er eerder in de wedstrijd ook al een kunnen geven. BMI hield een tegenstander met twee handen vast in het strafschopgebied.
Die penalty in de 2e helft kun je geven. Het was anders geweest als die bal de arm helemaal niet had geraakt.
Weet ik nog zo net niet. Brazilië is alles op Neymar, ik denk dat dat spel ons beter ligt dan het voetbal van Kroatië.quote:Op donderdag 19 juni 2014 09:31 schreef Breekfast het volgende:
Op zich is dit wel het ideale scenario: we zijn door naar de volgende ronde, we hebben geweldig gespeeld tegen Spanje, en staan nu weer met beide benen op de grond na de moeizame overwinning tegen Australie![]()
Nu nog Brazilie ontlopen. Ook al spelen ze niet geweldig, je kunt beter tegenover Mexico of Kroatie komen te staan.
Ach kom, Vlaar was tegen Spanje uitstekend, dan wordt dat gezegd. Gisteren leek het HE-LE-MAAL nergens naar, zelden zo'n zwak Oranje-centrum gezien, met BMI voorop. Wat was die gast waardeloos.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:56 schreef BlueMage het volgende:
Ach al dat gepraat: nu is de verdediging weer niks waard, tegen Spanje was 't nog "Ron Beton" en blah blah blah, er valt gewoon niks over te zeggen. 't Uiteindelijke resultaat telt, het boeit eigenlijk niet veel hoe dat tot stand komt. Had wel zo'n wedstrijd verwacht: gelijkspel of Nederland wint met minimaal verschil.
Dat zijn wel de regels. Nu worden ze soms wel toegepast en soms niet. Pure willekeur. Of je mag iemand niet vasthouden of wel. De regels zeggen van wel. Dus: pas ze toe of pas ze aan.quote:Op donderdag 19 juni 2014 08:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dan kan je wel zes penalties geven per wedstrijd, bij elke corner wordt er daarna wel in het 16 meter gebied vast gehouden. Gelukkig dat je geen scheidsrechter bent anders floot je heel de wedstrijd dood en deelde je acht rode kaarten uit.
Sneijdertje speelde heel erg zwak, Van Persie bijna niet gezien en Robben tweede helft ook weinig van vernomen. Verder scoren hun een geluksgoal die hij nooit meer maakt en krijgen ze een penalty. En nog gewonnen. Positief dus. Op naar de achtste finalesquote:Op donderdag 19 juni 2014 09:46 schreef HeatWave het volgende:
Sowieso was het gewoon brandhout gisteren natuurlijk, op de aanvallers na.
Maar idd wel goed dat de euforie een beetje weg is, je ziet gisteren wat het gevolg is.
Ze kregen wel nog 3 kansen die er bést in hadden gemogen. Voornamelijk die vrije kans uit die vrije trap en die kans vlak voor de goal van Depay.quote:Op donderdag 19 juni 2014 09:57 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Sneijdertje speelde heel erg zwak, Van Persie bijna niet gezien en Robben tweede helft ook weinig van vernomen. Verder scoren hun een geluksgoal die hij nooit meer maakt en krijgen ze een penalty. En nog gewonnen. Positief dus. Op naar de achtste finales
Klopt, maar laat mij gewoon lekker blij zijn dat we na twee wedstrijden al zeker zijn van de achtste finales. Dat hadden er maar weinig verwacht hierquote:Op donderdag 19 juni 2014 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze kregen wel nog 3 kansen die er bést in hadden gemogen. Voornamelijk die vrije kans uit die vrije trap en die kans vlak voor de goal van Depay.
Is natuurlijk ook een beetje een gebrek aan kwaliteit. Die tweede bal wordt door Oar belachelijk slecht gegeven. Die speler staat volledig vrij en hij geeft hem te laag om te koppen en te hoog om te schieten. Krijg je dus dit...quote:Op donderdag 19 juni 2014 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze kregen wel nog 3 kansen die er bést in hadden gemogen. Voornamelijk die vrije kans uit die vrije trap en die kans vlak voor de goal van Depay.
Oh ja, qua resultaat is het natuurlijk boven verwachting.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:00 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Klopt, maar laat mij gewoon lekker blij zijn dat we na twee wedstrijden al zeker zijn van de achtste finales. Dat hadden er maar weinig verwacht hier
Ergens ben ik wel blij dat het geen makkelijke 4-0 overwinning is geworden. Nu zijn we weer met de neus op de feiten gedrukt en zal er van onderschatting tegen Chili geen sprake zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, qua resultaat is het natuurlijk boven verwachting.
Sja, kans is dat verliezen van Chili de betere optie isquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:03 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Ergens ben ik wel blij dat het geen makkelijke 4-0 overwinning is geworden. Nu zijn we weer met de neus op de feiten gedrukt en zal er van onderschatting tegen Chili geen sprake zijn.
Mwah, als Brazilie als tweede eindigt zegt dat toch ook wel wat of niet?quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, kans is dat verliezen van Chili de betere optie is.
Dat weten we niet, dus gewoon winnen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Brazilië speelt na Nederland, dus gewoon winnen en dan zien we daarna wel tegen wie we in de achtste finales moeten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:04 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Mwah, als Brazilie als tweede eindigt zegt dat toch ook wel wat of niet?
Dat weet je achteraf niet eens, laat staan vooraf.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nederland en Chili zijn gewoon veel beter dan die paëlla-vretersquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niemand had verwacht dat Spanje het zo zou verneuken nee
Weinig agressie ook.. 2e helft was ik blij dat De Jong even de beuk erin gooide..quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:02 schreef Slobeend het volgende:
Ze moeten wat aan het middenveld doen. De Guzman en Sneijder brengen weinig.
Dit vinden wij niet leukquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:04 schreef Anoonumos het volgende:
Toch wel een lollerpoule geworden zo met Spanje en Australie. Een van de zwakste.
Ik kan er met alle wil van de wereld geen opzet in zien, maargoedquote:Op donderdag 19 juni 2014 08:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die penalty in de 2e helft kun je geven.
Oh juist. Sowieso altijd winnen though, beter voor het moraal en degene die tweede is geworden is dat met een reden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:04 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Brazilië speelt na Nederland, dus gewoon winnen en dan zien we daarna wel tegen wie we in de achtste finales moeten.
Laat gaan joh, die gast zit alleen maar te zeiken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:07 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik kan er met alle wil van de wereld geen opzet in zien, maargoed
Een van de zwakste poules? Denk eerder andersom.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:04 schreef Anoonumos het volgende:
Toch wel een lollerpoule geworden zo met Spanje en Australie. Een van de zwakste.
Brazilië wint echt wel van Kameroen hoor.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:07 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Oh juist. Sowieso altijd winnen though, beter voor het moraal en degene die tweede is geworden is dat met een reden.
Weinig landen slechter dan Spanje en Australie gezien.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Een van de zwakste poules? Denk eerder andersom.
Dat is dan ook niet het enige criterium.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:07 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik kan er met alle wil van de wereld geen opzet in zien, maargoed
Dat Spanje slecht speelde kan wel kloppen maar het blijft natuurlijk een van de sterkste landenploegen.. voor mij is groep B nog steeds een van de sterkste, dat we makkelijk door zijn maakt de groep niet ineens makkelijker..quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:10 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Weinig landen slechter dan Spanje en Australie gezien.
Chili goed, Nederland 1x top en 1x slecht als je de speelhelften bij elkaar neemt.
Dat is een van de criteria, dus als daar niet aan voldaan wordt, is het geen penalty.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet het enige criterium.
Dat klopt dus niet.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is een van de criteria, dus als daar niet aan voldaan wordt, is het geen penalty.
quote:
quote:Direct free kick
A direct free kick is awarded to the opposing team if a player commits any
of the following seven offences in a manner considered by the referee to be
careless, reckless or using excessive force:
• kicks or attempts to kick an opponent
• trips or attempts to trip an opponent
• jumps at an opponent
• charges an opponent
• strikes or attempts to strike an opponent
• pushes an opponent
• tackles an opponent
A direct free kick is also awarded to the opposing team if a player commits any
of the following three offences:
• holds an opponent
• spits at an opponent
• handles the ball deliberately (except for the goalkeeper within his own
penalty area)
A direct free kick is taken from the place where the offence occurred
(see Law 13 – Position of free kick).
Penalty kick
A penalty kick is awarded if any of the above ten offences is committed by
a player inside his own penalty area, irrespective of the position of the ball,
provided it is in play
Nee. Handling staat wel verder uitgelegd, met een paar punten die de scheids in overweging moet nemen:quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Deliberately staat een stuk verder in het spelregelboek nog nader uitgelegd.
Dan is het nog steeds geen overtreding.quote:Handling the ball involves a deliberate act of a player making contact with
the ball with his hand or arm. The referee must take the following into
consideration:
• the position of the hand does not necessarily mean that there is an
infringement
• touching the ball with an object held in the hand (clothing, shinguard, etc.)
counts as an infringement
• hitting the ball with a thrown object (boot, shinguard, etc.) counts as an
infringement
Er staat dat de scheidsrechter de afweging moet maken. Had Janmaat dit kunnen voorkomen of niet. De scheids zegt van wel. Die weet ook wel hoe bv. Luiz inkomt en hoe Janmaat zijn arm wappert.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee. Handling staat wel verder uitgelegd, met een paar punten die de scheids in overweging moet nemen:
[..]
Dan is het nog steeds geen overtreding.
Als je WK wil worden, zal je ze toch allemaal moeten verslaanquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:49 schreef Re het volgende:
al weet ik niet tegen wie je beter kan spelen, kroatie of brazilie
Oud-voetballers vinden zichzelf vaak De Grote Voetbalkenner, Aad3000 voorop.. Dus dan krijg je dit. Terwijl het in feite niets meer is dan opportunistisch geouwehoer..quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:40 schreef JenHermes het volgende:
Worden jullie niet moe van al die oudvoetballers met hun mening over het vertoonde spel gisteren?
Ronald Koeman: Chili is veel beter dan Nederland
Aad de Mos: Nederland gaat na de 8ste finales naar huis
van Hanegem: Oranje, ga weer in je zelf geloven
Kunnen deze drie heren geen spreekverbod krijgen de komende 2 weken nog?
Nee. Je speelt niet tegen iedereen. Om WK te worden hoef je er na de poulefase nog maar vier te verslaan.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:52 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Als je WK wil worden, zal je ze toch allemaal moeten verslaan
Zonder intentie is het volgens de FIFA-regels dus geen penalty, want daar komt meerdere malen het woord 'deliberately' in voor.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:47 schreef HeatWave het volgende:
Ach, zo'n penalty kan je gewoon geven, ik vond het ook wel zwaar want geen intentie, maar ja.
Ben ik wel met je eens. Je hebt kans een 'makkelijk' pad te treffen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Je speelt niet tegen iedereen. Om WK te worden hoef je er na de poulefase nog maar vier te verslaan.
Ja, maar dat is natuurlijk zo moeilijk vast te stellen voor een scheids, maar idd lekker belangrijk verderquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zonder intentie is het volgens de FIFA-regels dus geen penalty, want daar komt meerdere malen het woord 'deliberately' in voor.
Maargoed, het is alsnog goed gekomen, daar niet van.
Ik hoop op Mexico.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:49 schreef Re het volgende:
beste wat een indirecte vrije trap te geven, maar dat wordt zelden gegeven in het 16-meter gebied
maar wat vaag dat brazilie na nederland moet spelen... al weet ik niet tegen wie je beter kan spelen, kroatie of brazilie
Je hebt ook nog iets als voorwaardelijke opzet. Hij ziet een voorzet geblokkeerd worden door een arm die niet strak naast het lichaam wordt gehouden. In een seconde beslist hij dan "penalty". Anderen geven 'm niet, anderen weer wel. Dat het een fout is van de arbiter, gaat me te ver. Hij deed wat hij moest doen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zonder intentie is het volgens de FIFA-regels dus geen penalty, want daar komt meerdere malen het woord 'deliberately' in voor.
Maargoed, het is alsnog goed gekomen, daar niet van.
Dit. En er is geen kaart gegeven, dat vond ik dan weer netjes. In veel andere beslissingen wist je gewoon dat Nederland de beslissing tegen zou krijgen,quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:44 schreef speknek het volgende:
De penalty was wat zwaar maar niet per se onterecht imo. Het was aangeschoten inderdaad, maar Nederland had er duidelijk voordeel bij. Een paar andere keuzes waren wat pietluttiger.
Alleen als je zwart-wit denkt. Dit was duidelijk geen penalty waard, omdat het haast onmogelijk was om de hand op tijd opzij te doen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 09:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn wel de regels. Nu worden ze soms wel toegepast en soms niet. Pure willekeur. Of je mag iemand niet vasthouden of wel. De regels zeggen van wel. Dus: pas ze toe of pas ze aan.
Dit.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik moet wel lachen om iedereen die nu Chili de hemel in prijst en roept dat ze Nederland gaan verslaan. Chili speelde tegen Australië net zo matig als Nederland en op één goal na was de score hetzelfde. Bovendien was de overwinning van Nederland op Spanje veel indrukwekkender dan die van Chili.
Het wordt vast een pittige wedstrijd, maar ik geloof echt niet dat Chili even over Nederland heen gaat walsen.
Chili kreeg eerst de underdog, verslaat nu de favoriet. Het kan zelfs een voordeel zijn, misschien zijn zij nu net degene die gaan zweven.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik moet wel lachen om iedereen die nu Chili de hemel in prijst en roept dat ze Nederland gaan verslaan. Chili speelde tegen Australië net zo matig als Nederland en op één goal na was de score hetzelfde. Bovendien was de overwinning van Nederland op Spanje veel indrukwekkender dan die van Chili.
Het wordt vast een pittige wedstrijd, maar ik geloof echt niet dat Chili even over Nederland heen gaat walsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |