Tarado | maandag 16 juni 2014 @ 13:20 | |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 03. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 20. Kevin Magnussen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 99. Adrian Sutil 21. Esteban Gutierrez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 25. Jean-Éric Vergne 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 17. Jules Bianchi 04. Max Chilton ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 10. Kamui Kobayashi 09. Marcus Ericsson Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testkalender 2014 ![]() Racekalender 2014, bestaande uit 19 races ![]() Wijzigingen 2014 uitgelegd De wagens van 2014 MP4-29 ![]() E22 ![]() F14 T ![]() C33 ![]() STR9 ![]() FW36 ![]() VJM07 ![]() Mercedes W05 ![]() CT05 ![]() RB10 ![]() | ||
Tarado | maandag 16 juni 2014 @ 13:21 | |
| ||
VacaLoca | maandag 16 juni 2014 @ 13:38 | |
Wat ik er van begrijp is het idd helaas eerder slecht dan goed nieuws. | ||
4-elements | maandag 16 juni 2014 @ 13:41 | |
Ik word in ieder geval niet veel wijzer van alle berichten. Hij is het ziekenhuis uit, maar nergens staat in welke staat. Als kasplantje dat zijn ogen kan openen of kan hij meer? | ||
Tarado | maandag 16 juni 2014 @ 13:43 | |
Hij gaat van het ziekenhuis in Frankrijk naar eentje in Zwitserland | ||
Ferry_76 | maandag 16 juni 2014 @ 14:54 | |
Naar het universiteitsziekenhuis van Lausanne, dus waarschjnlijk gewoon dichter bij huis omdat dat makkelijker is voor de familie. http://www.nu.nl/buitenland/3803548/michael-schumacher-coma.html | ||
twiFight | maandag 16 juni 2014 @ 17:04 | |
Ik snap er inhoudelijk weinig van. Het zou mooi zijn als zijn familie hem nog kan zeggen dat ze van hem houden. Then again, ook al begrijpt hij dat, maar kan hij de rest van zijn leven absoluut niets meer, dan is het nog de vraag of hij er zelf wel blij mee zal zijn. Lastige materie. Helaas is de wetenschap nog niet ver genoeg om accuraat te kunnen zeggen wat hij wel en niet meemaakt en in hoeverre hij nog wel of niet bewust iets kan met zijn geest. | ||
franklop | maandag 16 juni 2014 @ 17:14 | |
zat me opeens dit te bedenken: Opzettelijk levensbeëindigend handelen bij geborenen is in alle Europese landen met uitzondering van Nederland, Zwitserland,Luxemburg en België bij wet verboden en wordt vervolgd als een misdrijf. Ook speculatie natuurlijk maar als ze die beslissing moeten/kunnen/mogen nemen dan kan dat dus wel. Al weet ik niet wat de regelgeving is aldaar | ||
flipsen | maandag 16 juni 2014 @ 18:03 | |
Interessante gedachte, maar ik denk niet dat ze dan een persbericht uit zouden sturen dat hij uit zijn coma is. Dan zouden ze iets zeggen als "betere verzorging, dichter bij huis" enzo. | ||
sasquatsch | maandag 16 juni 2014 @ 18:19 | |
Uit coma was hij al een tijdje volgens Dr. Hartstein, dus dat is geen nieuws (al wordt het wel zo gebracht). De werkelijke reden van dit bericht is dat hij dus nu in Lausanne wordt verzorgd in plaats van in Grenoble. Wat zijn toestand is, is gissen al zou hij volgens Bild in staat zijn om te communiceren. | ||
THEFXR | maandag 16 juni 2014 @ 18:25 | |
brrrr. Je kan ook denken, Het was beter geweest als hij in het Harnas was gestorven, dit gun je niemand en al helemaal niet een TOP coureur als Schumi. | ||
SiGNe | maandag 16 juni 2014 @ 18:25 | |
Sowieso ontwaak je nooit zomaar uit een langdurige coma zonder dat er schade aan de hersenen is ontstaan. 2 weken kan nog wel maar alnger dan 2 maanden en men komt niet meer normaal terug. Kasplantje hoeft niet persé maar spraakgebrek, zwaar gedaalde intelligentie, problemen met spiercontrole (of zelfs uitgevallen ledematen) en organen die een klap hebben gehad. Schumacher zal in elk geval nooit meer kunnen racen en misschien zelfs nooit meer autorijden of sporten. | ||
Meike26 | maandag 16 juni 2014 @ 19:50 | |
Belangrijker vind ik de mens Schumacher, dan de coureur Schumacher. Hij kan nooit meer de vader zijn voor zijn kinderen, zoals Verstappen kon zijn en nog steeds is voor zijn zoon Max. Ik vind het ergens ook wel raar en egoistisch van hem op het moment dat hij is gaan skiën op de zwarte/rode piste? Je stopt met de F1 na je hoogtepunt, op je 40e. Alle tijd van de wereld, tijd voor je kinderen en tijd voor andere hobbies. Nu weet ik dat hij een zeer ervaren skiër is geweest, niet vies van een beetje avontuur en opzoeken van grenzen. Maar waarom? Als vrouw/familie van een coureur zit je bij elke crash al te shaken en zenuwachtig te zijn "Als hij er maar niets aan overhoud". Heb je je familie eindelijk verlost van die spanning, kies je toch weer om die grenzen op te zoeken? Moest dat nou dacht ik dat moment dat ik het hoorde. Net zoals dat hij best zwaar geblesseerd raakte bij dat motorracen van hem. Ik vond/vind het eigenlijk wel een gebrek aan verantwoordelijkheid en inzicht. Door zijn constante drang naar adrenaline hebben zijn kinderen geen vader meer. Een vader die een held is. ![]() | ||
H_T | maandag 16 juni 2014 @ 20:04 | |
Waarom? Hij vond het leuk en was er goed in. En skiën is nou ook weer niet zo gevaarlijk. Dit keer is het alleen niet goed afgelopen | ||
kepler | maandag 16 juni 2014 @ 20:07 | |
Dat ongeluk was vooral een freak accident waarbij hij verkeerd terecht kwam. Ja, hij was offpiste, maar dat was bij lange na niet extreem. Beetje hetzelfde als dat je tijdens het oversteken naast het zebrapad zou struikelen en met je hoofd op een stoeprandje zou vallen. | ||
Fiorano | maandag 16 juni 2014 @ 20:07 | |
Dan zou hij alleen nog maar thuis mogen zitten... Overal zit risico aan. | ||
Meike26 | maandag 16 juni 2014 @ 20:10 | |
Dat het een freak accident was, daar ben ik het zeker mee eens. Maar dat kan je ook ergens wel zeggen van dat motor ongeluk. Als het nu dit ski-ongeval niet was geweest, had het mij niets verbaasd als het wel een andere keer was gebeurt. | ||
SiGNe | maandag 16 juni 2014 @ 20:15 | |
Het heeft denk ik de meeste mensen het meest verbaasd dat het voor de verandering eens niet bij een grote snelheid was en dat dat juist de grootste problemen veroorzaakt. Met 300KM/u een muur in crashen en gewoon rustig uitstappen of met nog geen 20KM/u over een paar steentjes vallen en meteen hersenletsel (ondanks helm). | ||
kepler | maandag 16 juni 2014 @ 20:16 | |
tja, dan had hij binnen moeten blijven zitten met een helm op? Zat nu eenmaal in zijn aard om 'snelle' hobbies te hebben, vandaar zijn succesvolle F1 carrière ![]() | ||
4-elements | maandag 16 juni 2014 @ 21:10 | |
Wat een onzin. Dit ongeluk had niks te maken met de grenzen opzoeken. Het was gewoon botte pech dat hij bij lage snelheid verkeerd terecht kwam. Zo redenerend had hij niet eens naar buiten mogen gaan, stel je voor dat van de stoep valt... | ||
Meike26 | maandag 16 juni 2014 @ 21:53 | |
Dat is ook weer wat overdreven, maar oké, blijkbaar kijk ik er iets teveel met mijn eigen ogen naar en hoe ik het zou doen. Ik heb dan geen kinderen, maar alleen al voor mijn vriend en familie zou ik denk ik nooit willen 'racen' op Zandvoort of de Nordschleife. En dan op de terugweg van de weg te geraken omdat ik een hert moest ontwijken. Waarom was ik uberhaubt daar? zou mijn familie zich afvragen.Niet op de laatste plaatst dat Schumi een getalenteerd alleskunner is qua sporten en ik slechts een nobody met een gehuurde Swift of Clio op De Ring, is het al appels met peren vergelijken. Ik kan me voorstellen dat jullie het onzin vinden wat ik net geschreven heb, maar zo kijk ik naar de situatie. | ||
Fiorano | maandag 16 juni 2014 @ 21:58 | |
Ga je dan alleen de deur uit als het echt niet anders kan? Ik ben zoveel mogelijk weg van huis, leuke dingen doen en genieten van alles wat het leven te bieden heeft. | ||
4-elements | maandag 16 juni 2014 @ 22:02 | |
Hoeveel risico je neemt bij racen heb je zelf in de hand. Je moet soms ook dingen doen die je zelf leuk vindt (en verantwoorde risico's nemen). En racen is bovendien vrij veilig tegenwoordig. Het is niet zo dat er wekelijks mensen bij om het leven komen. Ik zou graag eens rijden op Zandvoort bijvoorbeeld. | ||
H_T | maandag 16 juni 2014 @ 22:09 | |
Op de terugweg crashen omdat je een hert moet ontwijken kan je bij elke hobby gebeuren, of je nou gaat racen, parachutespringen, bloemschikken of borduren | ||
Meike26 | maandag 16 juni 2014 @ 22:44 | |
Nee hoor ![]() ![]() | ||
Geralt | maandag 16 juni 2014 @ 23:23 | |
Ja doei meike26 ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 17 juni 2014 @ 17:27 | |
Hello, hier Meike44 ![]()
| ||
twiFight | dinsdag 17 juni 2014 @ 19:43 | |
Voor de Le Mans kijkers onder ons, wat vinden jullie van de 'slow zone' voor de F1? Het lijkt mij wel wat, alles beter dan 8 ronden achter de safety car. Tevens blijven de banden warmer, remmen warmer en de motor koeler. | ||
JohnB52 | dinsdag 17 juni 2014 @ 19:51 | |
Daarvoor is de baan te kort lijkt me? | ||
Bluurgh | woensdag 18 juni 2014 @ 14:59 | |
http://paddocktalk.com/news/html/story-254379.html Geen officieel statement ofzo, maar mocht het waar zijn dan is hij nogsteeds niet helemaal/altijd bij bewustzijn, kan niet praten en communiceert met z'n ogen. | ||
sasquatsch | donderdag 19 juni 2014 @ 19:09 | |
Gesprekken over kostenbesparing leveren niet veel op
| ||
Fer | donderdag 19 juni 2014 @ 21:14 | |
Volgens mij als de teams allemaal een fractie meer van de tv-opbrengsten van CVC zouden krijgen en een fabrikant die hun motor voor een schijntje wil ontwikkelen en verkopen. | ||
Twieki | zaterdag 21 juni 2014 @ 13:52 | |
Volgend jaar staande restarts na een SC. ![]() | ||
flipsen | zaterdag 21 juni 2014 @ 20:07 | |
Natuurlijk levert het meer spektakel op, maar het is funest voor de motoren lijkt me ![]() | ||
twiFight | zondag 22 juni 2014 @ 02:45 | |
Dat, en een coureur die op slechte banden staat kan zo 5 posities verliezen. Terwijl hij daarvoor wel zijn best heeft gedaan een voorsprong te halen. Een safety car is al billenknijpen, maar met een staande start kan zo iemand net zo goed de pitbox inrijden en een bakje koffie gaan halen. Maar goed, volgens mij is het nog maar een voorstel en is nog niets beslist. | ||
Fer | zondag 22 juni 2014 @ 13:45 | |
Als RBR echt een eigen motor gaat ontwikkelen, kan ik mij voorstellen dat een autofabrikant er voor veel geld zijn merk op zal willen plakken. Maar Toyota en VAG houd zich liever bezig met endurance racing, dus blijven Ford en GM over. Wellicht is dat dan weer interessant voor een samenwerking met Haas, dan kunnen ze hun gewilde Dallara chassis met een Redbull Technologies binnenkant (electronica/bak/achterwielophanging) en de RBR powerunit met daarop een Ford of Chevrolet merkplaatje. Dubbel winst voor RBR, STR en Haas. Ford kan trouwens sowieso wat promotie gebruiken voor hun Ecoboost motoren. 125pk uit een 1.0 en 300pk uit een 2.0. 600pk uit een 1.6 Hehehe Bedenk net dat RBR is voortgekomen uit het Ford fabrieksteam. | ||
Peterselieman | zondag 22 juni 2014 @ 13:59 | |
Haas gaat niet met Dallara in zee. Hij gaat het chassis zelf ontwikkelen nu hij een jaar extra heeft. | ||
MoriniStylr | maandag 23 juni 2014 @ 23:28 | |
Ferrari en Red Bull lijken het te hebben opgegeven:https://eurosport.yahoo.c(...)4-122326413--f1.html https://eurosport.yahoo.c(...)e-144351645--f1.html | ||
MoriniStylr | maandag 23 juni 2014 @ 23:30 | |
Formula 1 - Raikkonen frustrated by Ferrari issuesVerklaart ook de "Give me more power!". | ||
4-elements | maandag 23 juni 2014 @ 23:46 | |
Laten we gelijk maar een loterij van de F1 maken. Is het niet al frustrerend genoeg voor coureurs dat ze hun voorsprong verliezen door de SC? Ze hebben daar echt geen lange termijn visie lijkt het. Waar willen ze met de sport heen op lange termijn? Nog even en ze gaan de winnaars strafgewichten meegeven... | ||
Meike26 | dinsdag 24 juni 2014 @ 07:10 | |
Nee, het worden straks een soort pokemon gevechten ![]() | ||
ArcticBlizzard | dinsdag 24 juni 2014 @ 10:15 | |
Kan tegen die tijd ook gewoon in het buurthuis om de hoek. De kijkcijfers zijn tanende wat m.i. voor een groot deel te wijten is aan het achter de decoder stoppen van de F1 en de vele beperkende regels, veiligheidsvoorschriften en vreemde beslissingen. | ||
Sinister-D- | dinsdag 24 juni 2014 @ 12:23 | |
"Hulkenberg, ik kies jou!!!" ![]() | ||
Rossdale | dinsdag 24 juni 2014 @ 15:32 | |
Maldonado used crash! It's SUPER effective! | ||
H_T | dinsdag 24 juni 2014 @ 15:50 | |
Sutil used CUT | ||
Fer | dinsdag 24 juni 2014 @ 18:43 | |
Volgens sommigen kunnen ze beter in wagens lawaaiige oude motoren rijden, zonder vleugels zodat ze lekker dicht op elkaar kunnen racen/botsen en inhalen en het liefst de hele baan overzichtelijk vanaf de tribune. Het lijkt mij bijna stockcar racing. | ||
JohnB52 | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:48 | |
Wat erg dat jullie die Pokémon termen kennen zeg ![]() | ||
Mexicanobakker | donderdag 26 juni 2014 @ 08:39 | |
Dat is gewoon de eeuwige jeugd ![]() Laatst heb ik nog zo'n oude pokemon gespeeld. Genot ![]() | ||
H_T | donderdag 26 juni 2014 @ 16:28 | |
Ik heb er tegenwoordig een op m'n telefoon staan. Prima spel als je even wat tijd moet vullen | ||
SiGNe | donderdag 26 juni 2014 @ 17:57 | |
en met z'n allen voor de 2e keer de eerste bocht inrijden zal ook vast weer gele vlaggen gaan opleveren waardoor ze nóg een keer een staande start kunnen doen. | ||
twiFight | donderdag 26 juni 2014 @ 18:49 | |
Mocht Maldonado het bij de eerste start wonderbaarlijk niet gelukt zijn iemand er uit te jassen, dan kan hij bij de herstart alsnog iemand het grind in duwen. | ||
Fer | donderdag 26 juni 2014 @ 19:38 | |
De laatste Indy500 wordt ook in de laatste fase stilgelegd ipv achter de sc rijden tot aan de finish. Maar die starten daarna wel weer achter de SC. | ||
Fer | donderdag 26 juni 2014 @ 20:41 | |
Nu dus zeker, dat worden een paar verrotte koppelingen in Canadan ipv verbrande remmen. Aero is ook minder belangrijk geworden Crash in FP3 is dikke pech? Jammer, die remmenwarmers leken me ook wel leuk. Uitgepiemeld Doen ze dat nu niet dan? Zitten er soms one-way lagers op.. | ||
sasquatsch | donderdag 26 juni 2014 @ 21:48 | |
Ik mis nog: • de titanium skid blocks die volgend jaar ingevoerd worden • wintertesten die in Europa plaats moeten vinden (3x4 dagen in 2015 en 2x4 dagen in 2016) • terugbrengen van het aantal in-season testen naar 2x2 dagen (waarbij er 2 dagen voor young drivers gebruikt moeten worden. | ||
Fer | donderdag 26 juni 2014 @ 21:57 | |
Enige wat ik kan bedenken is dat de achterremmen door blijven tollen als er allen met KERS en de voorremmen geremd wordt. Dan hoeven ze die niet mee af te remmen, scheelt weer, maar levert ook minder energie op voor kers. | ||
Sinister-D- | donderdag 26 juni 2014 @ 22:02 | |
Dat ze zich met dat soort onzin bezig houden daar bij de FIA ![]() Doen ze dit onder het motto kostenbesparing of waarom bespreken ze zoiets?
| ||
twiFight | donderdag 26 juni 2014 @ 22:40 | |
Voor de reden achter een beslissing kun je bij de FIA lang wachten ![]() | ||
Waffle | donderdag 26 juni 2014 @ 22:40 | |
De toeschouwers staan eerder op het circuit dan de monteurs ![]() | ||
Geralt | vrijdag 27 juni 2014 @ 00:47 | |
Hoe zit dat met die remschijven en dat die dezelfde snelheid als de wielen moeten draaien in godsnaam? Doen ze dat nu niet dan? Ik bedoel die schijf zit toch ergens aan vast? En als die onafhankelijk van de wielen klaarblijkelijk momenteel kan draaien, hoe kan je dan anno nu dat wiel afremmen als die schijf niet net zo hard als het wiel draait? ![]() ![]() ![]() ![]() Iemand die daar wat meer technische knowhow over heeft toevallig? Ik snap er namelijk geen bal van. ![]() ![]() ![]() | ||
Geralt | vrijdag 27 juni 2014 @ 00:52 | |
Scheelt wat? Dat de achterste remmen niet zoveel belast worden? Lekker belangrijk; de voorste hebben toch al het meest te verduren. Weet je wat, we gaan de achterste ontzien!!! En ach dat dan de voorste die toch al zwaarder belast zijn het nog zwaarder krijgen doet er verder niet toe!!!!! ![]() ![]() ![]() Dat slaat toch nergens op? Hoe zit het met die schijven. Dit is eigenlijk het eerst dat ik begrijp dat die niet aan gelijke snelheid als de wielen hoeven te draaien anno nu. Want in 2015 moet het. Dus nu hoeft het niet. Welke remmen gaat het dan om, de voorste, de achterste, allemaal? En welke teams maken daar gebruik van? En voor welk doeleinde precies? En hoe werkt het dan ongeveer in jip en janneke taal? ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:00 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)ngevoerd-vanaf-2015/ voor het hele artikel ![]() En tot ziens Formule 1 ![]() Al alternatieven? | ||
Fer | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:07 | |
A1GP wagens staan nog ergens in een loods te roesten. | ||
Geralt | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:17 | |
Die auto's hadden toch een doorstart gemaakt? Of die waren er mee bezig in elk geval dacht ik. Nederlands initiatief volgens mij. Zelfs The Hoff was bij een of ander promo event. Geen idee wat daar verder van terecht gekomen is. Jammer wel dat de A1GP opgedoekt is destijds. Ik vond het een leuke serie om te volgen tijdens de winter ![]() | ||
Fer | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:18 | |
Volgens mij zijn dat de oude A1GP auto;s. Er is nog een tweede generatie A1GP's powered by Ferrari. De 2004 wagens. | ||
Geralt | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:31 | |
Wacht even. Is die 2de serie van de A1GP auto's serieus al 10 jaar oud? WTF? Je neemt me in de maling hoop ik???? ![]() Dat of de jaren beginnen inmiddels toch echt serieus te tellen hier ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Geralt | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:32 | |
En ik ben bang voor het laatste ![]() | ||
Fer | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:32 | |
Nee, ze waren gebaseerd op de Ferrari uit 2004. Uit 2009 ofzo. | ||
Geralt | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:34 | |
Wil je me niet meer zo laten schrikken aub? ![]() ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:44 | |
Het wordt nu toch wel erg lachwekkend. Dit soort gerommel in de marge heeft toch niemand wat aan? Regels om de neuzen esthetischer te maken... het breekt met alles waar F1 voor staat. Het gaat de NASCAR kant op dus. Hoe lang nog voordat we een safety car krijgen om het veld een beetje weer bij elkaar te krijgen (ja dit gebeurt echt in NASCAR). Bernie's maffe ideeën lijken opeens niet zo maf meer... | ||
Geralt | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:50 | |
Geert Wilders zou een onverwacht puike opvolger voor Bernie zijn bedenk ik me ineens!! | ||
Geralt | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:50 | |
"Willen jullie meer of minder regels?"![]() ![]() ![]() ![]() "Nou dan gaan we dat regelen" ![]() | ||
Geralt | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:53 | |
Waar kan ik tekenen? Dit is nu al een goed plan ![]() | ||
Bluurgh | vrijdag 27 juni 2014 @ 01:54 | |
Geef het WEC een paar races extra (en spreid de kalender uit; de eerste 5 races vallen binnen een half jaar en dan 3 races in november ![]() ![]() | ||
SiGNe | vrijdag 27 juni 2014 @ 05:38 | |
Er staat overigens verbod op bandenwarmers opgeheven, dat lijk dus te zeggen: bandenwarmers toegestaan. En als de wagens na de 3e training naar Parc Fermé moeten en er pas uitmogen bij de kwalificatie, hoe combineert dat met dat er na de 3e training nog aan de wagen gesleuteld mag worden? Moeten de monteurs dan ook naar Parc Fermé met hun spullen?? En Parc Fermé is toch juist bedoeld als bewaakte plek zodat er niet nog door monteurs gesleuteld kan worden? Anders kunnen ze net zo goed hun eigen pits in gaan. Bandenstops gaan ook weer langer worden, er moet een 2-staps systeem worden gebruikt. http://www1.skysports.com(...)-changes-for-f1-2015 [ Bericht 10% gewijzigd door SiGNe op 27-06-2014 05:59:22 ] | ||
SiGNe | vrijdag 27 juni 2014 @ 05:47 | |
Wow.. ook leuk bericht: http://www.motorsport.com(...)f1-supplier-renault/ Red Bull die de motordivisie van Renault wil overkopen... ![]() Sportief gezien zou het wel mooi zijn, dan heb je weer 3 echte fabrieksteams. | ||
Sinister-D- | vrijdag 27 juni 2014 @ 06:22 | |
niet waar. De eerste generatie wagens rijden sinds dit jaar weer in een evenement die Formula Acceleration 2014 heet. Nigel Melker rijdt erin mee. 1 open wiel klasse, 2 moto klassen en nog een gesloten wagen klasse rijden per weekend. Plus een podium waar een heel weekend muziek op is. -edit- goeie morgen. Dat werd al gezegd ![]() ![]() | ||
twiFight | vrijdag 27 juni 2014 @ 10:05 | |
Nou ja, er wordt in ieder geval al van alles geroepen over de nieuwe regels, maar het afgelopen jaar leert ook dat dat regelmatig weer verandert. Als ik me goed herinner hoeven de regels 'pas' in september vast te staan, dus ik wacht wel tot dan voordat ik geruchten ga geloven ![]() | ||
Geralt | vrijdag 27 juni 2014 @ 10:08 | |
En als de regels vast staan dan worden ze ook gewoon midden in het seizoen nog gewijzigd. Dat heeft Red Bull vorig jaar de titel opgeleverd. ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 27 juni 2014 @ 12:44 | |
30 juni. En vanaf volgend jaar op 1 maart. Dit ook weer om kosten te besparen dat teams niet nadat ze al begonnen zijn met het ontwerp/bouw van de nieuwe wagen weer de boel om moeten gooien omdat de regels in de tussentijd zijn aangepast. Daarna kunnen regels alleen nog veranderd worden als alle teams er unaniem mee eens zijn (behalve als de FIA vindt dat veiligheid in het geding is, zoals met de banden van vorig jaar). | ||
Ferry_76 | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:01 | |
Fernandez heeft toch Caterham verkocht, aldus Adam Cooper: http://adamcooperf1.com/2(...)s-prepares-for-exit/ | ||
sasquatsch | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:06 | |
Volgens WIll Buxton zou er Russische interesse in Caterham zijn.
| ||
nils7 | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:13 | |
2008/2009![]() Concept was wel leuk op zich jammer dat t niet meer bestaat... [ Bericht 17% gewijzigd door nils7 op 27-06-2014 15:19:20 ] | ||
sasquatsch | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:20 | |
Dat is de Superleague Formula. Dat zijn andere auto's dan de A1GP auto's. De eerste generatie A1GP auto's worden vanaf 2009 ook gebruikt voor het AutoGP kampioenschap. [ Bericht 6% gewijzigd door sasquatsch op 27-06-2014 15:26:58 ] | ||
Fir3fly | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:25 | |
Kijk eens naar het plaatje. | ||
sasquatsch | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:28 | |
Niet goed gekeken. Dacht dat er een voetballogo op stond. Had over Ferrari heen gekeken. ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:29 | |
Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague auto ![]() Die tweede generatie Ferrari's waren wel erg tof trouwens, heerlijk geluid en ook redelijk wat sneller. Wat is daar mee gebeurd? | ||
sasquatsch | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:30 | |
Nee, de edit was de tekst eronder. | ||
nils7 | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:35 | |
Idd had nog die tekst eronder gezet. Deze kwam op mn timeline voorbij en zag er ook niet slecht uit Linkje ![]() | ||
twiFight | zaterdag 28 juni 2014 @ 16:50 | |
Is dat dan veranderd, of gelden er andere regels voor banden? Want ik kan mij nog vrij duidelijk herinneren van vorig jaar dat de banden in September vastgelegd werden. | ||
Fir3fly | maandag 30 juni 2014 @ 20:30 | |
Qua regelgeving is de F1 zo gek nog niet:
| ||
Fir3fly | maandag 30 juni 2014 @ 20:30 | |
![]() ![]() ![]() Sowieso al een faal die hele serie, maar dit maakt het wel compleet. Maar ach, misschien brengt het wat meer casual fans naar de sport. | ||
JohnB52 | maandag 30 juni 2014 @ 20:59 | |
Dan maar weer een F1 nieuwtje: Lotus-Mercedes vanaf volgend jaar. http://joesaward.wordpres(...)tch-to-merc-engines/ | ||
JohnB52 | maandag 30 juni 2014 @ 21:11 | |
Caterham (deels) overgenomen: http://joesaward.wordpres(...)-coming-at-caterham/ | ||
Fer | maandag 30 juni 2014 @ 21:15 | |
Dan toch Roemenen met Dacia-tech motoren? Had liever gezien dat er een goede sponsor kwam, Lotus had vorig jaar toch een heel sterk chassis de laatste races. Bijna zo snel als RBR. | ||
sasquatsch | maandag 30 juni 2014 @ 21:51 | |
Misschien dat de Mercedes motoren voor Lotus nieuwe sponsoren aantrekken, omdat dit de beste motoren van het moment zijn en Lotus dus verder naar voren kan komen. | ||
ElmarO | maandag 30 juni 2014 @ 21:53 | |
Dat en het totaalpakket van Mercedes is een stuk goedkoper. Scheelt weer aardig wat miljoenen euro's. | ||
Fer | maandag 30 juni 2014 @ 21:53 | |
Ferrari en Renault zullen volgend jaar ook wel een split-turbo hebben, maar hoeveel voorsprong heeft Mercedes dan al? En hoeveel goede mensen heeft Lotus nog, Boullier en Raikonnen vertrokken vorig jaar al, wie van de technici is inmiddels overgestapt? | ||
twiFight | dinsdag 1 juli 2014 @ 00:25 | |
Ik denk dat de meesten dit jaar nog wel gebleven zijn en als zij Mercedes powertrains in het vooruitzicht krijgen, dan zullen er ook genoeg nog wel willen blijven. Maar ik heb wel geruchten gehoord dat ook engineers op hun loon hebben moeten wachten en tsja.. als engineer heb je toch brood op de plank nodig (vooral met een gezin, maar ik denk dat er een relatief groot aandeel singles is in de F1 wereld). | ||
TagForce | dinsdag 1 juli 2014 @ 11:36 | |
Dat is die van het plaatje... De 1e generatie (Lola) wagens worden nu gebruikt bij de Formula Acceleration '14 races. In het weekend van 17-19 oktober op Assen. Formula Acceleration is een compleet concept, met een muziekfestival, autoraces, en motorraces in 1 weekend. 's Ochtends rijden er motoren, daarna de FA'14, en 's middags rijden er NASCAR achtige pickups, en daarna de Legends (soort van kleine PT Cruisers). | ||
sasquatsch | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:03 | |
Ook bij de AutoGP worden eerste generatie A1GP auto's gebruikt. | ||
exile79 | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:53 | |
Nooit van gehoord, maar klinkt wel erg vet. | ||
sasquatsch | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:02 | |
NIgel Melker staat eerste in het kampioenschap. Aankomend weekend is de volgende race op de Slovakiaring en in oktober op Assen. | ||
TagForce | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:09 | |
Ja, ik dacht dat DAT die Powered by Ferrari auto's waren... Zijn inderdaad ook die 1e generatie. Ik weet dat het hele zooitje te koop is gezet. 15 oude generatie Lola's, reserve onderdelen, 25 Powered by Ferrari wagens, 7 motoren voor die bakken, reserveonderdelen. Wie dat opgekocht heeft weet ik niet. Misschien Teixeira zelf? | ||
sasquatsch | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:19 | |
Loek Bodelier heeft die 15 Lola's gekocht voor de Formule Acceleration. Wie de rest gekocht heeft is (mij) onbekend. | ||
nils7 | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:21 | |
Die reden toch eerst in de AutoGP? | ||
sasquatsch | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:25 | |
De Lola's van de A1GP die rijden in de AutoGP rijden nog steeds in de AutoGP. Deze komen uit de failliete boedel van de A1GP die blijkbaar niet alle Lola's verkocht heeft aan de AutoGP | ||
nils7 | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:27 | |
Nee ze hebben dit seizoen nieuwe auto's Nieuw: ![]() Oud: ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 1 juli 2014 @ 16:05 | |
Ik kan nergens vinden dat ze met andere auto's rijden. Sowieso zijn de verschillen minimaal, dus ik denk dat het aangepaste Lola's zijn. | ||
Geralt | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:10 | |
Na 2016 exit voor Monza als het aan Bernie ligt. ![]() IS DIE SENIELE OUWE GEILNEEF GODVERDOMME HELEMAAL GEK GEWORDEN IN ZIJN HOOFD?!?!?! ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Geralt | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:12 | |
Hoogste tijd dat die maar eens de pijp uit gaat en dan mogen we met zn allen hopen dat er iemand voor in de plaats komt die geen kut geeft om een of andere zandbak met veel geld en geen fans, maar die de sport gewoon op de toffe circuits houdt. En dat is ook nog maar de vraag. ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:17 | |
Nee, het gaat hem alleen om het geld. Monza betaalt niet genoeg.
| ||
Nattekat | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:24 | |
En welk zandbakland krijgt die plek? ![]() | ||
4-elements | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:41 | |
Zijn uitspraken zullen wel deel uitmaken van zijn onderhandelingsstrategie. Lijkt me sterk dat Monza echt van de kalender wordt geschrapt. Doet hij wel vaker: dreigen te vertrekken, zodat de organisatoren met hangende pootjes bij hem terugkomen. Niet dat ik het met Bernie eens ben. Het gaat veel te veel om geld in de F1. Het zou weer om de sport moeten gaan. Maar ja, die negatieve tendens, al 30 jaar geleden ingezet, is helaas onomkeerbaar. | ||
JohnB52 | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:11 | |
Precies, sinds eind zestiger jaren de sponsoren toetraden in de F1 is het niets anders dan commerciële troep ![]() | ||
4-elements | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:40 | |
Commercie is niet per se altijd fout, maar ze zouden in de F1 wel wat meer aan de fans en de historie mogen denken in plaats van het grote geld. | ||
sasquatsch | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:46 | |
Mugello schijnt wel te willen als Monza niet meer doorgaat. | ||
Fer | dinsdag 1 juli 2014 @ 19:32 | |
Bernie kan dit doen, omdat er toch geen alternatief komt. A1Gp reden goede coureurs, met flink brullende wagens is toch failliet. Gp2 heeft ook goede races, met gierende v8 motoren en heel goede rijders, maar daar kijkt toch ook amper iemand naar. GPWC is lang en serieus over gepraat. De grote teambazen en fabrikanten waren voor, maar is er toch niet gekomen. Trouwens, toen ik ooit begon met kijken, was Monza ook niet van de kalender, alleen Imola. | ||
twiFight | dinsdag 1 juli 2014 @ 21:06 | |
Dit. Behalve als Monza echt niet meer geld oprakelt, want als een of andere oliewoestijn een miljoentje of tien a twintig meer biedt dan zal F1 history Ecclestone een rotzorg zijn. Is een bekend fenomeen bij extreem rijke mensen. Die gaan het dan als een recht en als enig doel zien om meer geld te verzamelen. En dan gaat het om bedragen die geen mens in zijn leven ooit op kan maken al veegt hij zijn reet af met bladgoud. | ||
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 22:15 | |
Eerlijk gezegd vind ik de races op Monza iha best wel saai. Maar traditioneel hoort het wel op de kalender natuurlijk. | ||
Fer | dinsdag 1 juli 2014 @ 22:25 | |
Vraag me af wanneer de eerste Oliesjeik een replica maakt in de woestijn van een populaire Europeesche baan. Ipv zo;n Tilkebaan, een langzaam technisch stuk en een paar snelle bochten met twee lange rechte stukken ertussen hebben we al genoeg gezien. | ||
nils7 | dinsdag 1 juli 2014 @ 22:57 | |
Met die A1GP auto kan je in Grid Autosport mee rijden (helaas vanwege het WK er nog niet mee gereden hahah) | ||
twiFight | dinsdag 1 juli 2014 @ 23:53 | |
Zou me ook niets verbazen als een of andere veel te rijke persoon dat doet. Ze doen wel gekkere dingen. Maar als de F1 vervolgens daar gaat racen dan mag Ecclestone van mij onder een vrachtwagen belanden. | ||
Spooky4u | woensdag 2 juli 2014 @ 01:05 | |
Albers teambaas? | ||
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 01:09 | |
Laat me niet lachen ![]() | ||
Spooky4u | woensdag 2 juli 2014 @ 01:09 | |
http://www.f1today.net/nl(...)eambaas-van-caterham? | ||
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 01:15 | |
Eerst zien dan geloven. En als het zo is dan is het maar een geluk dat er tijdens de races niet meer getankt mag worden ![]() | ||
Spooky4u | woensdag 2 juli 2014 @ 01:18 | |
Ach we zullen zien. Helaas brengen Nederlanders in de achterhoede teams mij niet echt in extase. Kijk ik liever maar de races van Max. Als ik mag geloven dat Frijns dan een zitje krijgt. | ||
SiGNe | woensdag 2 juli 2014 @ 02:09 | |
Schoonvader van Albers (Roel Kooijman) heeft wel een hoop centen en is vroeger al eerder bij Spyker betrokken geweest (waardoor Albers kon rijden..) en ik kan me voorstellen dat ie ook interesse heeftt in de consumententak van Caterham. | ||
IkWilbert | woensdag 2 juli 2014 @ 07:53 | |
Albers naar Caterham is al rond volgens de telegraaf http://www.telegraaf.nl/t(...)n_F1_als__TD___.html | ||
Meike26 | woensdag 2 juli 2014 @ 08:05 | |
Ik denk eerlijk gezegd dat dit nog wel eens interessant kan worden. Ik mag Albers ook niet als persoon, maar zover ik weet is hij wel een persoon die de rol van teammanager goed zal kunnen liggen. Volgens mij is hij ook een typische Larense kwakbol die allerlei studies heeft gedaan en een streber. Wat hij ook gestudeerd heeft, als je technisch directeur word binnen een team, zal dit in iedergeval geen studie Alternatieve Geneeswijze zijn geweest. Ik geef hem wel het voordeel van de twijfel ! | ||
Automatic_Rock | woensdag 2 juli 2014 @ 08:34 | |
Helemaal eens met Meike ![]() Als je Albers ziet dan heb je ook meer het idee dat je naar een manager kijkt dan een coureur. Zo goed was hij niet als rijder, maar als teambaas, wie weet. Van Gaal heeft ook wel eens onsuccesvol gevoetbald tenslotte, en had Ecclestone nu ook wel eens en race gereden? Of is hij alleen teambaas geweest? | ||
Spooky4u | woensdag 2 juli 2014 @ 09:18 | |
Albers was geen absolute top nee, maar een goede rijder was hij zeker. Dat had hij in de DTM inmiddels wel bewezen. En verder heeft hij zijn studies op orde, dus ik ben ook benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Ben bang dat hij gewoon een stromannetje zal worden van Colles en een makkelijk doelwit is als doelen niet gehaald worden. | ||
IkWilbert | woensdag 2 juli 2014 @ 09:24 | |
Olav Mol@Olav_Mol·6 min. Om 12.00 schijnt er een officieel bericht te komen van Caterham. vraag alleen is Ned tijd of Eng tijd. anders is het dus 13.00 ned tijd | ||
twiFight | woensdag 2 juli 2014 @ 09:28 | |
Rijderservaring vind ik overigens een zeer sterke pré, zo niet een vereiste. Zeg maar "walk the walk before you talk the talk". Een teambaas die boos is omdat hij vindt dat de coureur 0,5 sec. sneller moet rijden is leuk, maar als de coureur al alles uit de auto haalt dan lukt dat niet. Ik denk dat teambazen met race-ervaring dat beter kunnen herkennen. Niet dat een goede managershouding niet kan helpen trouwens. De boel strak in handen hebben, ik noem een Ron Dennis, kan ook zeker helpen. | ||
nils7 | woensdag 2 juli 2014 @ 10:04 | |
Denk aan Christian Horner bijvoorbeeld ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 2 juli 2014 @ 11:08 | |
Daarover verschillen we dan van mening. In ieder geval wat formule wagens betreft, want in de F3000 presteerde hij echt slecht. Hij kwalificeerde slecht, viel regelmatig uit door eigen schuld en scoorde geen enkel punt, in tegenstelling tot zijn teamgenoot die derde werd in het kampioenschap. | ||
IkWilbert | woensdag 2 juli 2014 @ 11:21 | |
Laten we hem een eerlijke kans geven, NL'ers zijn er nogal goed in om direct te roepen dat het niets wordt... Songfestival... Nederlands voetbal elftal... Een paar voorbeelden die het tegendeel hebben bewezen ![]() | ||
twiFight | woensdag 2 juli 2014 @ 14:29 | |
Een uitzondering bevestigt nog niet de regel ![]() | ||
Ferry_76 | woensdag 2 juli 2014 @ 14:46 | |
Eigenlijk elke huidige F1 teambaas; er zit er geen eentje bij die zelf achter het stuur grootse dingen heeft laten zien. | ||
Ferry_76 | woensdag 2 juli 2014 @ 14:47 | |
En ondertussen wachten we rustig af op verder Caterham nieuws:
| ||
Fer | woensdag 2 juli 2014 @ 15:04 | |
Bedenk ook dat Albers sinds hij wegreed met de slang aan zijn auto, inmiddels 7 jaar ouder en hopelijk wijzer is geworden en alweer 30% meer levenservaring heeft. | ||
IkWilbert | woensdag 2 juli 2014 @ 16:09 | |
En het is officieel! http://www.caterhamf1.com(...)-under-new-ownership | ||
nils7 | woensdag 2 juli 2014 @ 16:15 | |
Jup zag t voorbij komen op mn FB ![]() | ||
Fir3fly | woensdag 2 juli 2014 @ 16:22 | |
Die Kolles komt ook altijd weer terug ![]() | ||
Fer | woensdag 2 juli 2014 @ 16:48 | |
Ben wel benieuwd naar wat nu precies Zwitser-Arabische investeerders zijn, ruikt naar Quadbak en Inifinity [ Bericht 8% gewijzigd door Fer op 02-07-2014 16:54:41 ] | ||
Sinister-D- | woensdag 2 juli 2014 @ 17:16 | |
dat heb je nu eenmaal met onkruid.... | ||
Fir3fly | woensdag 2 juli 2014 @ 17:24 | |
Het wachten is op de terugkeer van Flavio. | ||
SiGNe | woensdag 2 juli 2014 @ 17:33 | |
Kan iemand de TT veranderen naar Return of the Albers ? ![]() | ||
Fer | woensdag 2 juli 2014 @ 17:42 | |
Van James Allen:
| ||
Geralt | woensdag 2 juli 2014 @ 18:02 | |
![]() ![]() | ||
Geralt | woensdag 2 juli 2014 @ 18:05 | |
Eerste wat ie moet doen is natuurlijk Frijns in die auto zetten, maar ik vraag me ernstig af of dat zijn call gaat zijn. Aan de andere kant, Kolles weet ook wel hoe getalenteerd Frijns is gok ik zo, dus wellicht dat Albers en Kolles samen de geldschieter(s) kunnen overtuigen van het nut om Frijns in de auto te zetten. Ik ben benieuwd in elk geval ![]() | ||
Fir3fly | woensdag 2 juli 2014 @ 18:07 | |
Daar kunnen we wel naar gissen ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 2 juli 2014 @ 18:12 | |
Kolles die beslissingen maakt op basis van het talent van een coureur ![]() Sakon Yamamoto anyone? | ||
Geralt | woensdag 2 juli 2014 @ 18:13 | |
Toen had ie dringend geld nodig toch? Dat lijkt me nu niet zo heel erg aan de orde te zijn. Lijkt dan he. | ||
ButtonenLiverpoolfan | woensdag 2 juli 2014 @ 18:20 | |
Heeft iemand enig idee of BBC de race uitzend? | ||
IkWilbert | woensdag 2 juli 2014 @ 18:25 | |
Ja | ||
ButtonenLiverpoolfan | woensdag 2 juli 2014 @ 18:37 | |
Oke, ik dacht dat ze het door wimbledom niet zouden uitzenden. | ||
twiFight | donderdag 3 juli 2014 @ 12:19 | |
Als tvgids.nl klopt is de F1 op BBC2 en Wimbledon op dat tijdstip op BBC1. [edit] op de zaterdag in ieder geval, maar ga er van uit dat de race hetzelfde is. | ||
JohnB52 | donderdag 3 juli 2014 @ 12:34 | |
Nou als Frijns dan misschien n halve seconde sneller is, staan ze nog achteraan... | ||
Automatic_Rock | donderdag 3 juli 2014 @ 14:28 | |
Correctie: dan starten ze nog steeds achteraan. Tijdens de race finished er nog wel eens een Caterham voor een Marussia , en met een halve seconde per ronde extra.., wie weet ![]() | ||
Tarado | donderdag 3 juli 2014 @ 16:44 | |
| ||
Meike26 | donderdag 3 juli 2014 @ 16:48 | |
Dat doen ze wel slim ! De naam Haas Automotive zal er niet minder op worden en voor het geld wat ze er in steken krijgen ze er denk ik ook wel weer een hoop voor terug. Kijk naar bedrijven als Orange, Computer Associates en Petronas, ik denk dat we nooit van deze namen gehoord hadden als ze niet zoveel gesponsord hadden. Dat komt Haas Automotive denk ik straks wel ten goede als ze in 2016 willen gaan deelnemen aan de F1. | ||
H_T | donderdag 3 juli 2014 @ 22:16 | |
Alain Prost had dat wel, en die tent was binnen een paar jaar over de kop. Jackie Stewart deed het wat dat betreft beter, door de hele boel op tijd te verpatsen | ||
SiGNe | donderdag 3 juli 2014 @ 22:22 | |
Haas is al Ferrari dealer en importeur (voor consumenten) dus het zal z'n eigen garagenaam ook flink stuwen en dus de inkomsten... | ||
Meike26 | donderdag 3 juli 2014 @ 22:49 | |
Daarom dus dat ik het slim vind wat ze hier doen ![]() | ||
Fer | donderdag 3 juli 2014 @ 22:57 | |
Wat uiteindelijk 4 jaar lang het sterkste team van de grid is geworden. | ||
SiGNe | donderdag 3 juli 2014 @ 23:03 | |
Het was ook een aanvulling, geen kritiek ![]() Zal me ook niet verbazen als ie meer verkooppunten in de V.S. opzet, is Ferrari ook weer blij mee want de Amerikaanse markt is behoorlijk groot. | ||
H_T | vrijdag 4 juli 2014 @ 00:04 | |
Uiteindelijk wel ja, met het begin een jaar of tien nadat hij het verkocht had. De opvolgers van BAR hebben ook een kampioenschap behaald, maar dat kan je echt niet aan BAR toeschrijven | ||
Fer | vrijdag 4 juli 2014 @ 07:34 | |
Wel aan Tyrell? | ||
Karstman | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:12 | |
Zie daar gaan we al: Monza pompt tien miljoen in F1-circuit | ||
Ferry_76 | vrijdag 4 juli 2014 @ 11:43 | |
Raikkonen eind volgend jaar met pensioen?: http://www.formule1.nl/ni(...)-pensioen-eind-2015/ | ||
sasquatsch | vrijdag 4 juli 2014 @ 17:09 | |
Deal Lotus met Mercedes rond, aankondiging binnen een paar dagen verwacht.
| ||
SiGNe | vrijdag 4 juli 2014 @ 18:57 | |
Da's een beste klap voor Renault denk ik... voormalig fabrieksteam die naar de concurrent gaat. En wat gaat dat met de geruchten doen dat Renault z'n motor-divisie aan Red Bull verkoopt? | ||
twiFight | vrijdag 4 juli 2014 @ 19:44 | |
Wilde Renault sowieso al niet er tussenuit? En tsja, klap in het gezicht? Ze hebben flinke steken laten vallen én Lotus een beetje laten zakken. Dan staat zo'n team natuurlijk niet te springen bij de duurste motorenfabrikant die ook nog eens onderpresteert (tenminste, de eerste 6 races zeker). | ||
Fer | zaterdag 5 juli 2014 @ 09:59 | |
Tuurlijk willen ze eruit, de voorsprong van Mercedes is niet zomaar in te halen, zeker niet met het budget van Renault. | ||
Sinister-D- | zaterdag 5 juli 2014 @ 10:00 | |
Trouwens: Verlaatte uitzending van FP2 is bezig op BBC2 ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 5 juli 2014 @ 10:18 | |
Renault heeft al gezegd zijn motorafdeling niet te verkopen. Het schijnt dat Cyril Abiteboul terug gaat om de boel in goede banen geleden. | ||
Sinister-D- | zaterdag 5 juli 2014 @ 10:35 | |
Dat is toch al bevestigd dat die daar het hele programma op de schop gaat gooien: bron = http://www.autosport.com/news/report.php/id/114767 | ||
Wertha | zaterdag 5 juli 2014 @ 11:13 | |
Ja ho even... nadat eerst Jaguar compleet geflopt is en RBR van 2005 t/m 2008 niet echt van de grond leek te komen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 5 juli 2014 @ 12:01 | |
2005 was toch geen slecht seizoen, regelmatig punten-finishen van beide coureurs en relatief weinig DNF-en. Ten opzichte van eerdere jaren als Jaguar was het imo zelfs een goed seizoen. Al was de RB1 eigenlijk een R6 in het blauw ![]() | ||
Tarado | zondag 6 juli 2014 @ 09:44 | |
| ||
Tarado | zondag 6 juli 2014 @ 10:22 | |
| ||
Meike26 | zondag 6 juli 2014 @ 10:52 | |
Lijkt me zonde.. ik heb nog steeds het idee dat Honda juist erg graag wil dat Button blijft bij het team, hij is enorm geliefd in zijn 2e thuisland. Als hij dan toch weggaat, gok ik er op dat hij dan naar Lotus Mercedes gaat. | ||
Rossdale | zondag 6 juli 2014 @ 11:09 | |
Als kobayashi maar niet naar McLaren gaat, door de Honda deal. Ik zou het wel vet vinden als vandoorne nu al naast magnussen gezet zou worden. | ||
Sharpdressedman | zondag 6 juli 2014 @ 11:37 | |
Qua ontwikkeling van de auto lijkt het me ook vreemd button eruit te zetten. Maar moet dan met een nieuwe de overstap naar Honda op zich nemen qua feedback etc | ||
Peterselieman | zondag 6 juli 2014 @ 12:17 | |
Alonso | ||
Meike26 | zondag 6 juli 2014 @ 12:50 | |
Alonso lijkt me wel de juiste vervanger inderdaad. Maar Button hoort imo echt bij die Honda-deal. Zou het ook echt jammer vinden. | ||
Tarado | zondag 6 juli 2014 @ 12:54 | |
Het is een technische sport dus ze kunnen zien of hij er uit haalt wat er in zit, gezien de kritiek van Dennis eerder is dat misschien niet zo | ||
Geralt | zondag 6 juli 2014 @ 17:30 | |
Ik wist niet eens dat ie van zn wijf af was. Wel compleet kansloos natuurlijk om nadat je een half jaar vader bent geworden je vrouw aan de kant te schuiven ![]() ![]() Nou veel plezier gewenst dan maar. Ofzo ![]() | ||
Tarado | zondag 6 juli 2014 @ 17:32 | |
Zo'n zwangere vrouw wordt je niet vrolijk van ![]() | ||
Geralt | zondag 6 juli 2014 @ 17:32 | |
Hij is al vader he. Buiten dat ben je er zelf bij als je je wijf zwanger duwt. ![]() | ||
SiGNe | zondag 6 juli 2014 @ 17:37 | |
Vraag ik me toch af, zoals hierboven ook al is gezegd: Button is erg betrokken bij de Honda-deal. Honda zou Button (in elk geval in het eerste jaar) willen gebruiken voor zijn expertise en het feit dat hij zeer goed Japans spreekt. Hierdoor krijgt men goede feedback over de motor zonder een te grote taalbarriëre (Zoals bijv bij Ferrari en Räikkönen het geval zou zijn volgens de geruchten, Kimi spreekt slecht Italiaans en de Italianen slecht Engels) Plus Button is in Japan ook erg geliefd dus ook goed als promotie te gebruiken | ||
Tarado | zondag 6 juli 2014 @ 17:45 | |
dat laatste is wel te hopen | ||
Fer | zondag 6 juli 2014 @ 19:33 | |
Er wordt wel heel veel verwacht van die Honda motor en alsof iedereen volgend jaar in een Mclaren-Honda wil rijden. Maar: 1. Mclaren is dit jaar het langzaamste Mercedes team, vorig jaar ook geen topteam. 2. Brawn was geen wereldkampioen geworden als er een Honda achterin had gezeten, vooral de drivability en reliability waren een probleem. | ||
Meike26 | zondag 6 juli 2014 @ 19:57 | |
Daar heb je wel gelijk in en bovendien, vind ik het vrij stil rondom dat project.. kan 2 dingen betekenen natuurlijk. Of ze zijn in het geheim bezig met een zeer goed apparaat. Of ze kunnen het amper bolwerken en het word volgend jaar helemaal een rampjaar voor McLaren. *Een tussenweg zie ik eigenlijk niet gebeuren. Of het is hééél goed, of hééél slecht. | ||
Peterselieman | zondag 6 juli 2014 @ 20:18 | |
McLaren is nu in ieder geval weer een beetje aan het opkrabbelen | ||
Meike26 | zondag 6 juli 2014 @ 20:27 | |
Eerste tekenen zijn er. Toch vond ik de snelheid van Alonso vandaag ook wel opmerkelijk, wel snel op rechte stukken, maar veel te traag en log in de bochten leek het. Alsof hij constant met overgewicht rondreed. | ||
Peterselieman | zondag 6 juli 2014 @ 20:29 | |
Klopt. In de tweede helft van de race had Alonso nog last van wat problemen met ERS en een achtervleugel die niet helemaal goed meer werkte. Het betekent dat Ferrari toch ook iets beter voor de dag komt, maar dat het er nog lang niet is. | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 21:24 | |
Weinig last van hier ![]() ![]() ![]() | ||
twiFight | zondag 6 juli 2014 @ 23:32 | |
Ik weet niet. Ze kunnen alle goede dingen redelijk kopieren natuurlijk. Ik weet het testregelement voor komend jaar nog niet, maar die engine layout van Mercedes was vrij geniaal en ze hebben nu (o.a.) zo'n voorsprong omdat dat pas heel laat bekend werd en geen team het kopieren kon. Als Honda een leuke feature bedacht denkt te hebben dan willen ze natuurlijk dat dat pas bekend is wanneer andere teams geen tijd meer hebben om het te kopieren. Of dat een geniale feature zal zijn.. altijd lastig te voorspellen. Honda kan geen racedata op doen. Ik vraag mij trouwens af in hoeverre Honda wel op het circuit mag testen. En of ze dat met een redelijk recente auto mogen doen. Als het contractueel mag kan ik mij nog wel voorstellen dat McLaren een auto van vorig jaar beschikbaar stelt. | ||
Toofastforyou21 | maandag 7 juli 2014 @ 15:34 | |
Christian Albers teambaas bij het ''nieuwe'' Caterham, wat gebeurd er in hemelsnaam in F1 land, die man kan werkelijk echt helemaal niks, die zou nog te licht zijn voor autobedrijf Liekendiek.... | ||
Beach | maandag 7 juli 2014 @ 15:35 | |
Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken. | ||
Fir3fly | maandag 7 juli 2014 @ 15:37 | |
Op zich is het helemaal niet gek dat Mercedes zo'n goede motor heeft, ze zijn er al sinds 2012 mee bezig. Zoek maar nieuwsartikelen uit die tijd op, dat is de grootste reden dat Hamilton naar Mercedes overstapte. | ||
Ferry_76 | maandag 7 juli 2014 @ 15:42 | |
Zelfs teams als Marussia en Catrerham zijn per jaar al 100 mijoen kwijt om mee te kunnen doen, die zullen vast niet de eerste de beste oetlul aan het roer zetten.. | ||
Ferry_76 | maandag 7 juli 2014 @ 15:42 | |
Renault ook, maar ja... | ||
Toofastforyou21 | maandag 7 juli 2014 @ 16:33 | |
Zo geweldig goed is ie dus.... | ||
Aresdreams | maandag 7 juli 2014 @ 16:39 | |
Zozo, uit heel zijn race carrière twee momenten pakken, waarbij de eerste niet eens zijn eigen schuld is, aangezien die aangereden wordt door een Super Aguri. | ||
wimderon | maandag 7 juli 2014 @ 17:22 | |
Gelukkig was Christian Horner wel een geweldig coureur. En die Flavio Briatore heeft ook de stenen uit de straat gereden. | ||
twiFight | maandag 7 juli 2014 @ 18:49 | |
Ach het is Fok. Elke user hier zou in het weekend wel even een F1 teampje runnen en natuurlijk ook in de auto stappen en de race rijden, want ze weten de perfecte opstelling, de perfecte bandenkeuze, ze kunnen iedereen binnen 2 bochten inhalen en vergeet natuurlijk niet dat ze 2 rondjes voorsprong hebben met monstermotor en supergladde aero die ze zo ff ontwerpen. Je hebt de beste stuurlui en wal, en dan heb je nog Fok. | ||
sasquatsch | dinsdag 8 juli 2014 @ 21:36 | |
De FIA wil de FRIC ophaning verbieden vanaf de komende race.
| ||
Nattekat | dinsdag 8 juli 2014 @ 21:44 | |
Als ze dat gaan verbieden ben ik klaar met de f1, dat is dan het tweede verpeste seizoen op rij. Gewoon in de regels van 2015 (liever helemaal niet, maar goed) gooien en stoppen met de competitie verpesten. | ||
twiFight | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:10 | |
Ik vind best dat teams zich aan moeten passen aan de regels en ik snap ook dat de FIA bepaalde regels opzet om technieken te voorkomen die voordelen hebben die juist niet de bedoeling zijn, maar met die ene regel kap je in een keer 50% van de innovativiteit af. Vooral omdat de power train al af is voor dit jaar en daar sowieso niet meer aan ontwikkeld mag worden. Bovendien snap ik niet waarom dit opeens halverwege het seizoen een issue is en niet bij race #1 van dit jaar. Ik geloof niet dat de teams die dit hebben dit allemaal op Silverstone voor het eerst hebben toegepast. Teams laten de wagen voor het seizoen keuren en op dat moment geeft de FIA groen, oranje of rood. En met die informatie ontwikkelen de teams verder. Eerst het halve seizoen groen geven en dan opeens een rood is dikke bullshit. Nog lost van het feit dat geen enkel team dat even binnen 2 weken oplost. | ||
sasquatsch | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:14 | |
Testtijden van vandaag
| ||
4-elements | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:25 | |
Wat een aanfluiting om zo midden in het seizoen wederom de regels te willen veranderen. Het is niet zo dat teams plots FRIC ophanging gebruiken, dat doen ze dan al het hele seizoen. Dat hadden ze dan in Melbourne (of nog het liefst daarvoor) moeten verbieden. Lijkt erop dat de FIA wederom probeert de F1 kunstmatig spannend te maken, net als vorig jaar. ![]() | ||
Nattekat | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:27 | |
Het was vorig jaar spannend... ![]() | ||
twiFight | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:28 | |
Tot de banden weer werden omgegooid vond ik prima te doen ja. Toen was RBR ook helemaal niet zo machtig. | ||
4-elements | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:30 | |
Oh ja, was toen eigenlijk vooral omgekeerd. ![]() Maar ook toen was het de FIA die in al haar wijsheid plots de regels omgooide, met als gevolg de dominantie van RBR. | ||
sasquatsch | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:40 | |
De FIA wil het best wel uitstellen, maar dan moeten alle teams het ermee eens zijn. Zo niet hebben ze de mogelijkheid om een protest in te dienen als ze menen dat de ophanging van een ander team illegaal is, omdat de FIA die nu al illegaal vindt. | ||
sasquatsch | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:43 | |
Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA). | ||
Fir3fly | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:47 | |
Is toch al jaren hetzelfde. De FIA probeert de regels zo strak mogelijk te houden en dan vindt een team weer iets wat weer een seizoen vergooit ![]() ![]() Hoe lang voordat we gewoon maar zeggen dat iedereen een Mercedes krijgt? | ||
sasquatsch | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:51 | |
Niet, want de regels van de FIA bieden wel de mogelijkheid om elk jaar de motor aan te passen. Alleen zijn het aantal aanpassingen per jaar minder, totdat er een volledige freeze is. Maar dat duurt wel een aantal jaar en dan moeten de motoren toch redelijk gelijkwaardig zijn, zoals ze de afgelopen seizoenen ook waren. | ||
twiFight | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:53 | |
Ze hadden beter de teams kunnen verplichten de banden op de goede kant van de auto te monteren en de juiste bandenspanning te gebruiken. Een team als FI heeft tientallen miljoenen misgelopen daar dat gehuil. | ||
Fir3fly | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:55 | |
Bravo, heeft er weer helemaal niets mee te maken. De motorenreglementen zijn ook belachelijk, maar dat ligt ook aan de fabrikanten zelf. | ||
sasquatsch | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:55 | |
Ben ik wel met je eens. Vond ik toen ook. | ||
sasquatsch | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:56 | |
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. dacht dat je doelde op de Mercedes motor ipv een volledige Mercedes F1 wagen. | ||
Fir3fly | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:57 | |
Oh zo. Kan gebeuren ![]() Ik ben gewoon nogal zat van die ongelooflijke regeldruk sinds 2008. | ||
Nattekat | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:58 | |
2008 is toch juist het laatste leuke jaar geweest? | ||
Fir3fly | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:58 | |
Na 2008 bedoel ik ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:58 | |
Alles onder het mom van kostenbesparing omdat ze bang zijn dat er anders teveel teams afvallen en de F1 gedevalueerd worden. Sinds die tijd is er ook een crisis. | ||
Nattekat | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:40 | |
Impressie van de nieuwe velgen. Duidelijk verschil, maar van veraf merk je het amper. | ||
SiGNe | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:49 | |
Lijkt me veel te snel om even de totale ophanging te veranderen, het heeft ook invloed op chassis en bodywork immers en dat zal dan ook aangepast moeten worden. In het artikel staat dat men geen idee heeft of de ban voor een bepaald team nadelig uit zal vallen maar ik vraag me nu wel af welk team er dan voordeel aan heeft. Welk team maakt geen gebruik van FRIC en heeft zitten klagen? Ik denk dan zelf overigens meteen aan Red Bull, geen idee of die FRIC hebben verder en of ze inderdaad geklaagd hebben maar ze zijn altijd vrij snel met klagen als ze het idee hebben dat een ander een voordeel heeft die zijzelf niet hebben. | ||
#ANONIEM | woensdag 9 juli 2014 @ 08:08 | |
En omdat de teams er om zaten te zeuren. Overigens: als de ophanging inderdaad illegaal is, moet die gewoon verboden worden (in feite is 'ie dat dan al). Alleen van de zotte dat ze daar nu pas achter komen. | ||
twiFight | woensdag 9 juli 2014 @ 09:11 | |
Ja, maar dan wel voor volgend jaar. Die hele auto is doorontwikkeld voor die ophanging. Dat pas je niet even aan in twee weken. Nu kan de FIA wel zeggen "mag niet!", maar dan 'vergeten' ze even dat ze toch echt zelf die wagens technisch goedgekeurd hebben aan het begin van dit seizoen. Het is onzin om de deur open te laten voor teams die achterlopen om, door niet akkoord te gaan, hun achterstand in te lopen. Ik kan zo off the top of my head 4 teams opnoemen die, mochten zij die ophanging niet hebben, het zeker zullen overwegen. En als ze het zelf niet doen, zullen ze ook wel onder druk gezet worden door hun sponsoren. | ||
sasquatsch | woensdag 9 juli 2014 @ 18:53 | |
Tijden van vandaag:
| ||
THEFXR | woensdag 9 juli 2014 @ 20:10 | |
doen ze al jaren, ze houden het gewoon achter de hand als er 1 team te dominant is! | ||
sasquatsch | woensdag 9 juli 2014 @ 20:11 | |
Al wordt er niet verwacht dat er erg veel verschil in de rangorde optreedt. | ||
sasquatsch | donderdag 10 juli 2014 @ 21:19 | |
Deden er al silly season geruchten over 2015 de ronde (Hamailton of Alonso zouden Button vervangen bij McLaren), nu gaan er zelfs geruchten over dit jaar. Carlos Sainz jr. zou per direct Kobayashi bij Caterham kunnen vervangen. Red Bull zou in gesprek zijn met Caterham om hem daar te laten rijden, zoals ze al in 2011 met Ricciardo bij HRT (toen ook met Kolles) hebben gedaan. Al zijn er ook berichten dat de deal afgeketst is en Sainz nu de vrijdag trainingen bij Toro Rosso mag rijden. | ||
sasquatsch | donderdag 10 juli 2014 @ 21:21 | |
Mercedes zal in Duitsland waarschijnlijk zonder FRIC gaan rijden, waarschijnlijk Red Bull ook. | ||
Twieki | vrijdag 11 juli 2014 @ 17:12 | |
Blijkbaar is Rosberg getrouwd. ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 11 juli 2014 @ 17:16 | |
Mooie dame zeg | ||
sasquatsch | vrijdag 11 juli 2014 @ 17:21 | |
FRIC wordt verbannen vanwege de kosten
| ||
Meike26 | vrijdag 11 juli 2014 @ 17:24 | |
Als jaloers kreng, heb ik er waarschijnlijk verstand van, maar elke keer als met een F1 race in beeld is heb ik het idee dat ze ontsnapt is uit de Efteling ![]() | ||
Geralt | vrijdag 11 juli 2014 @ 17:58 | |
Misschien had Frijns toch beter zn bek dicht kunnen houden en bij Red Bull kunnen blijven ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 11 juli 2014 @ 18:07 | |
Nadat ze die wagen op de rit hebben gekregen wel, daarvoor niet want toen werd Lewis Williamson het team uitgegooid vanwege slechte resultaten terwijl het aan de wagen lag. | ||
Geralt | vrijdag 11 juli 2014 @ 18:59 | |
![]() ![]() | ||
Meike26 | vrijdag 11 juli 2014 @ 19:16 | |
Ik heb het idee dat Frijns nu vooral rustig aan moet doen, zich zelf laat zien als een professioneel ingestelde coureur en dat het team vertrouwen in hem krijgt. Geen idee wat zijn positie nu is, maar hij is veel minder in beeld dan bijvoorbeeld VDG. Die overal praatjes maakt, lekker de ideale schoonzoon uithangend. Of hij word dit jaar nog ingezet, anders volgend jaar wel. | ||
Karstman | vrijdag 11 juli 2014 @ 19:28 | |
Ze lijkt niet echt op een laaf anders... | ||
Meike26 | vrijdag 11 juli 2014 @ 20:19 | |
Ik zag er juist gelijk een laaf in. Ze heeft vrij bolle wangen en kleine amandel vormige ogen. En als ze glimlacht tikt ze met haar mondhoeken zo haar oren aan. ![]() Haar vader is schrijver; ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door Meike26 op 11-07-2014 20:25:30 ] | ||
M.Melandri | vrijdag 11 juli 2014 @ 23:01 | |
Acne ![]() | ||
Wertha | zaterdag 12 juli 2014 @ 10:47 | |
Niet de knapste, maar lelijk is ze niet. Ze is tenminste niet zo'n één in een dozijn type, qua uiterlijk. Haar karakter zou mij moeten overtuigen. | ||
Kanjer | maandag 14 juli 2014 @ 02:02 | |
Gerucht: Adrian Sutil vertrekt bij Sauber F1. Per direct. @GvanderGarde gaat hem vervangen. Bericht op twitter van Rick Winkelman, dat zou mooi zijn... | ||
SiGNe | maandag 14 juli 2014 @ 02:18 | |
Maar wat gaat Sutil dan doen? En wordt ie gedwongen of heeft ie een betere deal gekregen? Echt goed gaat het inderdaad niet voor 'm bij Sauber, geen top 10 plaatsen en 4 keer uitgevallen maar zou VDG echt beter zijn in een race? | ||
Meike26 | maandag 14 juli 2014 @ 06:54 | |
Ik denk dat VDG sowieso Stil en Gutierez de baas is. De Sauber is echt geen fijne wagen indd, zeer vaag bij het remmen heb ik begrepen van de laatste 2 GP's + testen op Silverstone. Maar denk dat Stil voornamelijk een coureur is die best wel snel gefrustreerd raakt en concentratie niet bij het racen kan houden. Veel uitval beurten en crashes, domme fouten, leken mij wel een teken van vermoeidheid en/of concentratie verlies te zijn. Vdg is denk ik 1 van de fitste coureurs op de grond. Heeft vorige week ook 1,5 race afstand afgelegd voordat hij crashte. Ik ga voor hem duimen dat hij verandering brengt, slechter kon het niet gaan ![]() | ||
twiFight | maandag 14 juli 2014 @ 08:52 | |
Laat maar komen. Niet dat ik per se VDG wil zien rijden, maar Sutil en Guti zijn een drama tot nu toe. | ||
twiFight | maandag 14 juli 2014 @ 09:00 | |
Raar verhaal. Ten eerste haal ik nérgens uit dat verhaal waarom FRIC met kosten te maken zou hebben. Daarnaast strookt het verhaal niet met de eerdere acties. Als ze duidelijkheid willen geven over 2015, maar niet per se willen dat FRIC nu verdwijnt, dan kunnen ze heel simpel bekend maken dat FRIC per 2015 verboden is. Probleem opgelost. Daarnaast snap ik ook nog steeds niet waarom er een onderzoek is ingesteld nu. FRIC zit er sinds de eerste race op en de autos worden stuk voor stuk technisch goedgekeurd voordat ze mogen racen. Na correspondentie met de teams zou blijken dat het voor aerodynamisch voordeel is. Ja duh. Dat verklaart nog steeds niet waarom de FIA het 4 maanden geleden prima vond. Het zat er toen echt niet op voor driver comfort ![]() Het blijft een stomme actie om dit stante pede te verbieden. Het is competitievervalsing en bespaart bovendien helemaal niets, het kost juist alleen maar extra. | ||
IkWilbert | maandag 14 juli 2014 @ 09:38 | |
Hier iets meer info over het VDG gerucht http://www.f1update.co.uk/F1/sutil-to-be-replaced-at-sauber/ | ||
Peterselieman | maandag 14 juli 2014 @ 10:23 | |
Klopt. Aan de achterzijde is het sinds dit jaar brake by wire en met name Sauber heeft dat nog niet goed onder controle gekregen. Dit jaar hebben we ook bij andere teams wel eens vreemde spins of acties gezien, deels veroorzaakt door dat systeem dat af en toe niet helemaal goed werkte. | ||
sasquatsch | maandag 14 juli 2014 @ 11:56 | |
De huidige ontwikkeling van FRIC is volgens de FIA te duur. Zie onderstaande quote uit het artikel. Sowieso wil de FIA dit niet a la minute verbieden, maar dan moeten alle teams er mee eens zijn, omdat de huidige systemen zover zijn geëvolueerd dat ze volgens de FIA (na nadere analyse) teveel impact hebben op de aerodynamica en dus illegaal zijn. | ||
Fiorano | maandag 14 juli 2014 @ 12:17 | |
Twitter van Sauber meld vrolijk dat as weekend hun thuis GP is en ook die van Sutil. Lijkt dus niet weekend niet te gaan gebeuren. | ||
IkWilbert | maandag 14 juli 2014 @ 12:24 | |
Volgens tweet van Sauber lijkt er niets aan de hand. Sauber F1 Team@OfficialSF1Team·24 min. Vertaling weergeven The German GP is not only a home race for Adrian Sutil, but also for the Sauber F1 Team. More: http://www.sauberf1team.com/en/ | ||
sasquatsch | maandag 14 juli 2014 @ 12:35 | |
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze Sutil voor deze GP eruit gooien. Is voor zijn sponsoren ook een thuisrace. Dus als het al gebeurt verwacht ik dat erna. | ||
Twieki | maandag 14 juli 2014 @ 13:10 | |
Gerucht gaat dat de sponsors van Sutil niet meer betalen vanwege de tegenvallende prestaties van Sauber. | ||
sasquatsch | maandag 14 juli 2014 @ 13:18 | |
Doe dat dan na deze race, omdat dit voor die sponsoren de race met de meeste exposure is. | ||
twiFight | maandag 14 juli 2014 @ 16:32 | |
Ik zie dat je niet het hele artikel had gequote. Overigens blijf ik het apart vinden. Waarom zou het goedkoper zijn om nu FRIC te verbannen (= nieuwe ophanging ontwikkelen en testen, voor zover dat mag) en over een paar seizoenen weer de hele ophanging aan te passen? (= weer ontwikkelen en testen). Nog naast het feit dat de teams zélf al zeiden liever te wachten, en als het de teams echt geld zou schelen hadden die daar ook wel anders op geantwoord. | ||
sasquatsch | maandag 14 juli 2014 @ 17:09 | |
Kostenbesparing zit in het niet verder ontwikkelen van FRIC als het verboden wordt. Als het niet verboden zou worden zou er dus nog steeds geld tegenaan gegooid worden om het systeem te verbeteren. Daar zit dus de initiële kostenbesparing waar het in het artikel over gaat. Uit nader onderzoek blijkt echter dat FRIC dusdanig wordt gebruikt dat het illegaal is, waardoor de FIA dit meedeelt aan de teams. Illegaal betekent dus dat teams protesten kunnen aantekenen (FIA heeft al gezegd dit niet uit zichzelf te gaan doen) als ze niet gezamenlijk tot overeenstemming kunnen komen om het verbod uit te stellen tot 2015. Het ziet er niet naar uit dat er een overeenstemming bereikt wordt, dus lopen teams het risico een protest te gaan krijgen als ze met FRIC rijden. Het lijkt er trouwens op dat Red Bull en Ferrari bij de FIA hebben gevraagd of hun aanpassingen aan het systeem voor volgend jaar wel legaal waren en dat dat de reden is van de nadere analyse van de FIA en het naderende verbod. Red Bull zou hier het meeste van kunnen profiteren vanwege hun 'flexibele' neus, die daardoor weer meer voordeel heeft dan met FRIC (wat hetzelfde effect heeft). | ||
twiFight | maandag 14 juli 2014 @ 18:05 | |
Ja, maar dat is juist zo'n non-argument in de F1. Want naast het feit dat ze over moeten op een andere ophanging zal daarin net zoveel geinvesteerd worden als in de FRIC-ophanging. Je bespaart dus niet, maar je geeft het aan een andere oplossing uit. En de FIA weet dat best. Ik denk dat voor hun de voorsprong van Mercedes een grotere reden is dan de rest bijelkaar, maar ondanks dat de verschillen wellicht kleiner worden los je daar de dominantie van Mercedes niet mee op (en terecht, Mercedes heeft gewoon beter haar zaken op orde en verdient om te winnen). Toch gaat het er bij mij niet in dat de zgn. illegaliteit na nader onderzoek pas duidelijk zou zijn. Vergeet niet dat FRIC niet nieuw is en vorig jaar al volop in gebruik was, sommige bronnen beweren dat er al sinds 2011 aan gewerkt wordt. Daarnaast is de intentie van FRIC altijd gelijk geweest en altijd duidelijk. Onzin dus van de FIA om nu opeens te zeggen "Ey, hola! Dat kan aerodynamisch voordeel geven, damagnie!". | ||
Ferry_76 | dinsdag 15 juli 2014 @ 18:12 | |
De teams worden het niet eens, en dus lijkt een FRIC verbod van kracht voor de komende race: http://www.gpupdate.net/n(...)r-direct-van-kracht/ | ||
Fer | dinsdag 15 juli 2014 @ 19:25 | |
Het voordeel ontstaat, doordat bij een verbod de grote teams geen groot snelheidsvoordeel neer eruit kunnen halen, door er veel geld in te steken. Nu zullen ze eerst weer naar iets nieuws moeten zoeken en zullen de verschillen tussen de teams wat kleiner worden. | ||
twiFight | dinsdag 15 juli 2014 @ 21:42 | |
Veel geld wordt in elk onderdeel gestoken, ook in niet-FRIC ophangingen. Je kunt ook beargumenteren dat de kleine teams geen geld meer hebben om een nieuwe ophanging te ontwikkelen en de grote teams wel, waardoor ze nog meer weglopen bij de kleinere teams. | ||
Nattekat | dinsdag 15 juli 2014 @ 22:56 | |
Godsamme... ![]() Als Mercedes niet meer aan kop rijdt ben ik er klaar mee, dan komt er een eind aan jaren lang elke race volgen. | ||
Wertha | dinsdag 15 juli 2014 @ 23:08 | |
Ik geloof totaal niet in grote verschillen. Mercedes heeft allang een passende oplossing. Heilig was FRIC ook niet, want vrijwel ieder team was er al mee bezig. McLaren was sowieso al vergevorderd met FRIC en dat bracht ze ook niet ineens tot vlak achter Mercedes. De power-unit van Mercedes is zo gigantisch veel krachtiger dat het verschil blijft. Ze zullen zich bij Mercedes om één ding heel erg veel zorgen maken: hun auto's zijn onbetrouwbaar. Veel te onbetrouwbaar voor een team dat zo'n merknaam vertegenwoordigd. | ||
wimderon | zaterdag 19 juli 2014 @ 21:47 | |
| ||
Rossdale | zaterdag 19 juli 2014 @ 22:23 | |
Nog een jaar knaldonado? ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 19 juli 2014 @ 22:43 | |
Geld he | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 juli 2014 @ 23:28 | |
![]() | ||
SiGNe | zondag 20 juli 2014 @ 01:58 | |
Ook maar ik denk dat het een makkelijke keus is, andere teams hebben al coureurs onder contract staan in 2015 en Renault heeft dit jaar nog niet veel klaargespeeld, coureurs krijgen laat betaald en ook zijn er geruchten dat Renault de stekker er volledig uit wil halen.. wie van de toprijders wil er nog bij Renault rijden? 2016 gaat een leuk jaar worden qua Silly Season, hoop toprijders die dan transfer-vrij zijn, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Räikkönen (al stopt ie er waarschijnlijk mee)... | ||
Geralt | zondag 20 juli 2014 @ 02:01 | |
Ik zie Alonso er na weer een rampjaar bij Ferrari eik ook wel ineens de brui aan geven. ![]() | ||
Meike26 | zondag 20 juli 2014 @ 08:30 | |
Dat denk ik ook wel ja. Die gaat of iets met Tour de France doen, of hij gaat LeMans rijden met zijn maatje Webber ![]() | ||
Tarado | zondag 20 juli 2014 @ 10:02 | |
Ik niet hoor | ||
Geralt | zondag 20 juli 2014 @ 10:04 | |
Ik heb het over na 2015. ![]() | ||
Tarado | zondag 20 juli 2014 @ 10:05 | |
OK dan is er wel een kleine kans maar dat zal dan meer te maken hebben of hij zelf denkt het nog in zich te hebben dan de auto | ||
flipsen | zondag 20 juli 2014 @ 20:05 | |
Off-topic: Heb jij eigenlijk enig idee wat jouw naam in het (Argentijnse) Spaans betekent? ![]() | ||
Rossdale | zondag 20 juli 2014 @ 21:43 | |
Lotus gaat volgend jaar toch met Mercedesmotoren rijden? Ze zullen echt wel een veel beter jaar hebben dan dit jaar ![]() | ||
opreis | zondag 20 juli 2014 @ 23:32 | |
Button en Raikkonen zijn geen topcoureurs (meer). Kan me niet voorstellen dat iemand nog op hen zit te wachten in 2016. | ||
SiGNe | zondag 20 juli 2014 @ 23:35 | |
Raikonnen zegt ermee te stoppen.. Button is afwachten, is erg belangrijk geweest bij de deal met Honda. Al komt die inmiddels ook wel op de leeftijd dat ie het stokje aan de jongere garde moet overlaten. Aand e andere kant, als ie een goede wagen heeft komt ie nog best ver. Met een slechte wagen ovrerigens ook maar dat ligt dan vaak aan afwijkende pitstrategiën. | ||
M.Melandri | zondag 20 juli 2014 @ 23:56 | |
Denk niet dat Button een rol gespeeld heeft bij de keuze van Honda. | ||
opreis | maandag 21 juli 2014 @ 00:00 | |
Ik hoor mensen dat zeggen omdat Button een japanse vriendin heeft ofzo, maar aan de andere kant hoor je net zo hard verhalen dat Honda liever een topcoureur heeft bij Mclaren (waar ze Button dus niet toe rekenen) | ||
Sinister-D- | maandag 21 juli 2014 @ 01:24 | |
dat is typisch zo'n gerucht wat zo vaak verteld is geworden dat de mensen het zijn gaan geloven, onder de noemer "het zou wel eens waar kunnen zijn". Nooit ergens bevestigd geweest of genoemd door betrokkenen.... | ||
SiGNe | maandag 21 juli 2014 @ 01:28 | |
Button spreekt zelf erg goed Japans, in het eerste jaar dat Honda weer terug komt wil men dus het liefst een coureur hebben die het team van zoveel mogelijk informatie voorziet en die info mag niet door vertaling verkeerd gaan. Dat schijnt d achterliggende gedachte te zijn. | ||
Rossdale | maandag 21 juli 2014 @ 08:43 | |
Ik denk dat Button na dit jaar stopt, Vandoorne naast Magnussen gezet wordt en ze met een jong team en met Honda gaan bouwen aan de toekomst. Verder verwacht ik Button wel in een actieve rol binnen de McLaren organisatie, als adviseur oid zoals Schumacher dat ook voor Ferrari/Mercedes was. | ||
Wertha | maandag 21 juli 2014 @ 10:23 | |
Jij denkt dat ze bij Honda geen Engels kunnen spreken? HA-HA-HA. | ||
Sinister-D- | maandag 21 juli 2014 @ 13:08 | |
Het is natuurlijk niet zo dat dat het niet makkelijker zou zijn als er een contact persoon is die Japans zou spreken. Button is geen engineer, waarom zou een team anders een engineer nodig hebben om ''normale woorden'' en het beschrijven van het rijgedrag van de auto te vertalen naar technische taal. Dus om hem nu te bombarderen tot vertolkende engineer zoals meerdere mensen al doen gaat ook wat ver ![]() | ||
Fir3fly | maandag 21 juli 2014 @ 13:19 | |
Daar hebben ze wel andere mannetjes voor, in de MotoGP doet Honda het ook altijd al zonder Japanse coureurs. Ze doen bij Honda niet moeilijk over taal of nationaliteit, ze gaan alleen voor het beste. | ||
Sinister-D- | maandag 21 juli 2014 @ 14:14 | |
Dat is wat ik duidelijk wou maken ![]() | ||
Fir3fly | maandag 21 juli 2014 @ 14:15 | |
Al snap ik best waarom Honda Button wil hebben, een beetje ervaring kan geen kwaad. En wie is er verder nog? | ||
SiGNe | maandag 21 juli 2014 @ 14:18 | |
Heb je weleens een Japanner Engels horen spreken? Er komt natuurlijk ook meer bij kijken, Button is ook erg geliefd in Japan (ook omdat ie de taal erg goed spreekt. En Button is inderdaad geen directe engineer maar hij is wel degene die het best (in het Japans) kan vertellen wat hij van de wagen verwacht en welke punten er verbeterd moeten worden zonder dat er iets in de vertaling verkeerd gaat. En zeker in het eerste jaar wil Honda zoveel mogelijk feedback van hun rijders hebben, Button is daar ideaal voor. | ||
Geralt | maandag 21 juli 2014 @ 18:58 | |
Zou Horner weten wat specs zijn Weltschmerz? Dat is namelijk EXACT wat ik ook bedoelde. En ik denk dat we dergelijke wissels misschien wel eens vaker gaan zien. Ook met andere onderdelen. | ||
Geralt | maandag 21 juli 2014 @ 19:00 | |
Parkeren in Belgie kost 20 euro tijdens de GP zie ik. WTF dat is ook schrikbarend duur aan het worden zeg. ![]() ![]() ![]() | ||
Automatic_Rock | maandag 21 juli 2014 @ 19:06 | |
Ik hoop dat Button nog 1 jaar door gaat bij McLaren Honda, het lijkt me ook geen onlogische gedachten. Hij is altijd maar matig in de kwalificatie, maar doet het meestal prima in de race. En daar worden toch de punten uitgedeeld (wat uiteraard niet wegneemt dat het hem zou helpen als hij wel beter gaat kwalificeren, maar dat gaat hij nu echt niet meer leren) | ||
Tarado | dinsdag 22 juli 2014 @ 21:57 | |
| ||
Karstman | dinsdag 22 juli 2014 @ 22:17 | |
En dicht dan maar. |