Natuurlijk mag dat, ze hebben toch een kleurtje? Dan mag je alles in dit land. Pas als je blank bent dan moet je oppassen.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:35 schreef Ringo het volgende:
Mag dat gewoon? Wat gebeurt er eigenlijk als je met een swastika op je jas uittreksels uit Mein Kampf uitdeelt op straat? Dan is dit toch ongeveer hetzelfde?
Niet zoveel, behalve dat milities relifascisten zich blijkbaar ongestoord in het Nederlandse publiek kunnen mengen om het laaggeletterde volksdeel met giftige propaganda te bestoken.quote:
Deze vlag is gewoon een vlag waar niks terroristisch aan is, er staat: : "er is geen God dan Allaah"quote:Op zondag 15 juni 2014 18:35 schreef Ringo het volgende:
Je leest nu veel over het smerige ISIS-tuig in Irak en Syrië. Maar ik heb die lui doodleuk op Koningsdag in Den Haag zien flyeren (Schilderswijk en Centrum). Categorie pluisbaardige twintigers, semi-intellectuele brilletjes, slecht passende jurkbroek.
Allemaal droegen ze schoudertassen met dit logo:
[ afbeelding ]
Ik vond ze er toen al eng uitzien, stelletje moslimpiraten, maar ik kon het logo niet lokaliseren. Nu herken ik het..
Mag dat gewoon? Wat gebeurt er eigenlijk als je met een swastika op je jas uittreksels van Mein Kampf uitdeelt op straat? Dan is dit toch ongeveer hetzelfde?
En dat is precies hoe je in de minds van het soort mensen komt die je alles kan aanpraten in de naam van "Allah"quote:Op zondag 15 juni 2014 18:45 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Deze vlag is gewoon een vlag waar niks terroristisch aan is, er staat: : "er is geen God dan Allaah"
Ja, en de swastika is gewoon een oud Indisch symbool voor de oneindigheid der wereld.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:45 schreef De_Ilias het volgende:
Deze vlag is gewoon een vlag waar niks terroristisch aan is, er staat: : "er is geen God dan Allaah"
Deze vlag wordt door bijna elke moslim gebruikt, terwijl ik een hekel heb aan ISIS terroristen. Zo mag je anders ook de Saudische vlag verbieden. Dus wat jij allemaal zegt is dikke BS, je mag zelfs in Nederland ISIS goedpraten omdat het vrijheid van mening is dus probeer je dictator trekjes aub niet op moslims in Nederland te richten.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, en de swastika is gewoon een oud Indisch symbool voor de oneindigheid der wereld.
Het is de vlag die expliciet door ISIS wordt gebruikt.
Die wel vooral door ISIS gebruikt wordt en door "imams" met een thuiscursus Koran gebruikt wordt om meerdere zieltjes van dit nogal eenzijdige gedachtegoed te indoctrineren.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:45 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
twitter:HaraldDoornbos twitterde op zondag 15-06-2014 om 13:42:52ISIS krijgt felicitaties uit Nederland oa met taart: "Wij feliciteren onze overwinnaars van Islamitische Staat. 14/6" http://t.co/evVqa40qDq reageer retweet
Wanneer dan? Als het Ibn Ghaldoun z'n examenuitslagen bekend maakt? Als het internationale moslim-elftal moet spelen? Enlighten me...quote:Op zondag 15 juni 2014 18:49 schreef De_Ilias het volgende:
Deze vlag wordt door bijna elke moslim gebruikt
Het is de zwarte vlag die ook gebruikt werd tijdens het leven van profeet mohammed en zijn metgezellen.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wanneer dan? Als het Ibn Ghaldoun z'n examenuitslagen bekend maakt? Als het internationale moslim-elftal moet spelen? Enlighten me...
Ja, dat het ISIS deze vlag ook gebruikt is puur toeval natuurlijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:45 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dus de relatie met het ISIS is puur toeval? Sorry, maar dat kan ik toch moeilijk geloven.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:56 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het is de zwarte vlag die ook gebruikt werd tijdens het leven van profeet mohammed en zijn metgezellen.
Ja, dat is 1400 jaar geleden. Nogmaals, de swastika is ook maar een oud Indisch symbool.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:56 schreef De_Ilias het volgende:
Het is de zwarte vlag die ook gebruikt werd tijdens het leven van profeet mohammed en zijn metgezellen.
Hoe ga je dat stelletje moordende en verkrachtende barbaren goedpraten?quote:Op zondag 15 juni 2014 18:49 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
je mag zelfs in Nederland ISIS goedpraten omdat het vrijheid van mening is
Ik wil geen vlaggen verbieden.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:06 schreef De_Ilias het volgende:
Kom op het is gewoon onzin om zo'n vlag te verbieden, anders mag je ook niet met een Amerikaanse vlag rondlopen omdat ik Amerika ook terroristen vind....
Ze zijn meestal in Nederland geboren en getogen, vaak zijn het drop outs die op een of andere manier hun agressie gedrag in de vorm van religie proberen goed te praten. Dat doen zij dan om terroristen te steunen omdat terroristen ook gewelddadig zijn. Uiteraard zijn deze jongeren vaak misleid door bepaalde prekers, vaak zijn prekers met een verkeerde gedachtegoed aanleiding hiervan en dus zou je hun moeten aanpakken zodat we ook niet meer hoeven te spreken van een "genezing".quote:Op zondag 15 juni 2014 19:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik wil geen vlaggen verbieden.
Ik vraag me alleen af wat die ongeletterde apen te zoeken hebben op een feestmarkt in het centrum van Den Haag en met welke giftige mambojambo ze het volk lastigvallen.
Wat, was er weer een bijeenkomst van de PVV dan?quote:Op zondag 15 juni 2014 18:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Niet zoveel, behalve dat milities relifascisten zich blijkbaar ongestoord in het Nederlandse publiek kunnen mengen om het laaggeletterde volksdeel met giftige propaganda te bestoken.
Ik wil best kwaadspreken over de PVV, heur, maar die sukkels moeten nog even oefenen voordat ze het niveau van de vrouwenverkrachters en kindermoordenaars van ISIS hebben bereikt.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat, was er weer een bijeenkomst van de PVV dan?
Dat ze moorden geloof ik best, verkrachtingen daar doen ze niet aan en is gewoon broodje aap. Helaas zijn er mensen die hun gedachtegoed goedpraten omdat ze weliswaar familie leden hebben verloren aan dit soort oorlogen, er kunnen meerdere drijfveren hierachter zitten. Sommige zien ISIS als de helden omdat ze Maaliki pak slaag geven (wat opzich best goed is). Eh shit praat ik ISIS nu goed? hahaquote:Op zondag 15 juni 2014 19:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoe ga je dat stelletje moordende en verkrachtende barbaren goedpraten?
Ben wel benieuwd.
Ja precies, net als het Rode Leger, die deed dat ook heus niet. En alle nazi-officieren waren beleefde gentlemen, zolang je hun bevelen gehoorzaamde.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:36 schreef De_Ilias het volgende:
Dat ze moorden geloof ik best, verkrachtingen daar doen ze niet aan en is gewoon broodje aap.
Op het moment doet ISIS in Nederland niets anders dan de PVV. Een beetje haatzaaien, een beetje debiele ideeën verspreiden, een beetje recalcitrant de martelaar spelen.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik wil best kwaadspreken over de PVV, heur, maar die sukkels moeten nog even oefenen voordat ze het niveau van de vrouwenverkrachters en kindermoordenaars van ISIS hebben bereikt.
Verschil is dat die ene denk ik eerder oproept op moord/dood aan ongelovigen? Dat lijkt me wel een verschilquote:Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Op het moment doet ISIS in Nederland niets anders dan de PVV. Een beetje haatzaaien, een beetje debiele ideeën verspreiden, een beetje recalcitrant de martelaar spelen.
Je overdrijftquote:Op zondag 15 juni 2014 19:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja precies, net als het Rode Leger, die deed dat ook heus niet. En alle nazi-officieren waren beleefde gentlemen, zolang je hun bevelen gehoorzaamde.
Sorry maar dat is echt overdreven. Jammer dat mensen in Nederland zo denken.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:46 schreef YazooW het volgende:
Hoe zouden jullie reageren als jullie iemand met een ISIS-vlag op straat zijn lopen? Ik weet dat er zoiets is als vrijheid van meningsuiting maar ik denk wel dat ik een politieagent er op aan zal spreken, misschien zelfs wel 112 bellen. Die mensen zijn totaal gebrainwashed, misschien loopt er wel 1 bij met een kalashnikov onder zijn jurk.
Ja, de PVV wil de mensenrechten van hun vijanden iets minder ingrijpend schenden. Maar dat is niet echt reden om de vlag uit te hangen. Het is een beetje alsof ze het minst achterlijke kind zijn in het speciale busje.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Verschil is dat die ene denk ik eerder oproept op moord/dood aan ongelovigen? Dat lijkt me wel een verschil
Dan kan je het CDA er ook bij gooien. En dan ook meteen de VVD enz.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, de PVV wil de mensenrechten van hun vijanden iets minder ingrijpend schenden. Maar dat is niet echt reden om de vlag uit te hangen. Het is een beetje alsof ze het minst achterlijke kind zijn in het speciale busje.
Gevaar van ISIS is reeel in het westen van Europa, dat hebben we pas geleden wel mogen aanschouwen. Hoezo overdreven?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:47 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Sorry maar dat is echt overdreven. Jammer dat mensen in Nederland zo denken.
CDA ja? En VVD? Op welke manier dan?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:48 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dan kan je het CDA er ook bij gooien. En dan ook meteen de VVD enz.
Als je appels met peren vergelijkt, dan doe ik dat ookquote:Op zondag 15 juni 2014 19:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
CDA ja? En VVD? Op welke manier dan?
Ah inderdaad, ik was even die beelden vergeten waarbij PVV'ers massaal moslims in vrachtwagens wegvoeren en executeren.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Op het moment doet ISIS in Nederland niets anders dan de PVV.
Op welke manier willen die partijen dan mensenrechten schenden?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je appels met peren vergelijkt, dan doe ik dat ookDan ga ik het extreem gelovige van de CDA erbij pakken, en daarna richting de VVD met hun zorgbeleid.
Ja, en ik heb kennelijk de beelden gemist waarop de ISIS in Nederland massaal mensen in vrachtwagens wegvoert en executeert.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ah inderdaad, ik was even die beelden vergeten waarbij PVV'ers massaal moslims in vrachtwagens wegvoeren en executeren.
Op welke manier wilt de PVV mensenrechten schenden?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Op welke manier willen die partijen dan mensenrechten schenden?
Paspoorten afnemen, mensen met een bepaalde afkomst anders berechten. Dat zijn er al twee. En dan de religieuze discriminatie tegen moslims, dat ze geen moskees meer mogen bouwen en zo.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Op welke manier wilt de PVV mensenrechten schenden?
Ik zou maar een brief gaan schrijven naar UNICEF als ik jou wasquote:Op zondag 15 juni 2014 19:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Paspoorten afnemen, mensen met een bepaalde afkomst anders berechten. Dat zijn er al twee. En dan de religieuze discriminatie tegen moslims, dat ze geen moskees meer mogen bouwen en zo.
Dit is op geen enkele manier een argument.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik zou maar een brief gaan schrijven naar UNICEF als ik jou was
ja ze zijn nu op weg naar utregt, om daar de sharia uit te roepen en alle vrouwen moeten thuis blijven en rijbewijs inleverenquote:Op zondag 15 juni 2014 18:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Stonden ze laatst ook niet massaal met vlaggen te zwaaien op zo'n voetbalveld in Den Haag?
Ik wist overigens niet dat een moskee bouwen een mensenrecht wasquote:Op zondag 15 juni 2014 20:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dit is op geen enkele manier een argument.
Overigens zal ik geen brief hoeven schrijven. Dat doet UNICEF zelf wel, als de PVV ooit zulke dingen wil doorvoeren.
Vergeet dan ook niet om D66 / Els Borst te noemen. Die vrouw heeft meer doden op haar geweten dan Osama bin Laden...quote:Op zondag 15 juni 2014 19:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je appels met peren vergelijkt, dan doe ik dat ookDan ga ik het extreem gelovige van de CDA erbij pakken, en daarna richting de VVD met hun zorgbeleid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allen die zich binnen het koninkrijk bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Als een christen daar een kerk zou mogen bouwen, mag een moslim daar ook een moskee bouwen. Anders heet dat discriminatie. En een algemeen verbod op de bouw van moskees riekt héél sterk naar inperking van de vrijheid van geloofsbelijding.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik wist overigens niet dat een moskee bouwen een mensenrecht wasIk dacht vroeger altijd dat een moskee binnen het beleidsplan moet vallen van de gemeente.
Ja, de marketingafdeling doet alvast prima werk. De winkel zelf is nog niet geopend.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Op het moment doet ISIS in Nederland niets anders dan de PVV. Een beetje haatzaaien, een beetje debiele ideeën verspreiden, een beetje recalcitrant de martelaar spelen.
Dan mag je daar ook een bioscoop bouwen, anders is het discriminatie tegen bioscoop uitbaters.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Allen die zich binnen het koninkrijk bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Als een christen daar een kerk zou mogen bouwen, mag een moslim daar ook een moskee bouwen. Anders heet dat discriminatie. En een algemeen verbod op de bouw van moskees riekt héél sterk naar inperking van de vrijheid van geloofsbelijding.
'Bioscoopuitbater' is bij mijn weten geen religieuze denominatie.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dan mag je daar ook een bioscoop bouwen, anders is het discriminatie tegen bioscoop uitbaters.
Ja, de NSB was ook maar een onschuldig clubje sukkels, terwijl hun vrienden in Duitsland een hellestaat aan het opbouwen waren.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ja, en ik heb kennelijk de beelden gemist waarop de ISIS in Nederland massaal mensen in vrachtwagens wegvoert en executeert.
Ik zeg niet dat ze onschuldig zijn. Ik zeg slechts dat ze in Nederland momenteel niets doen dat de PVV niet ook doet, en dat ze daarom net zo strafbaar zijn als de PVV. Als je ISIS in Nederland wilt aanpakken, dan kunnen we evenzeer de PVV aanpakken.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, de NSB was ook maar een onschuldig clubje sukkels, terwijl hun vrienden in Duitsland een hellestaat aan het opbouwen waren.
Dus pas als het een geloof is, kan het discriminatie zijn? Dat is toch ook discriminerend?quote:Op zondag 15 juni 2014 20:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
'Bioscoopuitbater' is bij mijn weten geen religieuze denominatie.
Ik heb inderdaad niet veel moeite met die vergelijking.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dit is net zoiets als zeggen dat PVVers NSB-ers zijn omdat ze de prinsenvlag gebruiken
Nee, want geen gelijke gevallen. Twee religies zijn gelijke gevallen, want er mag geen onderscheid gemaakt worden op basis van religie. Een religie en een beroep zijn geen gelijke gevallen.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus pas als het een geloof is, kan het discriminatie zijn? Dat is toch ook discriminerend?
Maar als een bioscoopuitbater zijn bioscoop als religie tempel bestempeld met een zelf verzonnen geloof?quote:Op zondag 15 juni 2014 20:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, want geen gelijke gevallen. Twee religies zijn gelijke gevallen, want er mag geen onderscheid gemaakt worden op basis van religie. Een religie en een beroep zijn geen gelijke gevallen.
Als ik er voorbij liep zou ik die taart gewoon opeten, ongeacht ik van die fundi's achter me aan zou krijgen. It's worth itquote:Op zondag 15 juni 2014 18:50 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:HaraldDoornbos twitterde op zondag 15-06-2014 om 13:42:52ISIS krijgt felicitaties uit Nederland oa met taart: "Wij feliciteren onze overwinnaars van Islamitische Staat. 14/6" http://t.co/evVqa40qDq reageer retweet
Als hij dat hard kan maken tegenover de overheid, dan zou hij inderdaad z'n bios overal neer mogen zetten waar ook een kerk of een moskee neergezet mag worden. Maar ik betwijfel of de overheid daar in gaat trappen.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Maar als een bioscoopuitbater zijn bioscoop als religie tempel bestempeld met een zelf verzonnen geloof?
Dus toch discriminatie van bioscoopgelovigen.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als hij dat hard kan maken tegenover de overheid, dan zou hij inderdaad z'n bios overal neer mogen zetten waar ook een kerk of een moskee neergezet mag worden. Maar ik betwijfel of de overheid daar in gaat trappen.
Nee. Want bioscopen zijn niet erkend als religie, dus ze kunnen niet op die manier gediscrimineerd worden.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus toch discriminatie van bioscoopgelovigen.
Is scientology een religie en mogen ze ook kerken bouwen?quote:Op zondag 15 juni 2014 20:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. Want bioscopen zijn niet erkend als religie, dus ze kunnen niet op die manier gediscrimineerd worden.
Maar mochten ze ooit beweren een religie te zijn, en de overheid zegt van nietus, dan kunnen ze inderdaad discriminatie claimen en naar het EHVRM stappen.
In Nederland worden ze volgens mij wel erkend, ja. In Duitsland niet, en als ik me niet vergis is Scientology daarvoor toen ook naar het EHVRM gestapt.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Is scientology een religie en mogen ze ook kerken bouwen?
Dus in Duitsland wordt scientology gediscrimineerd?quote:Op zondag 15 juni 2014 20:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
In Nederland worden ze volgens mij wel erkend, ja. In Duitsland niet, en als ik me niet vergis is Scientology daarvoor toen ook naar het EHVRM gestapt.
Dat is afhankelijk van wat het EHVRM zegt. Als die Scientology gelijk geven, dan worden zij inderdaad gediscrimineerd als ze niet dezelfde rechten krijgen als iedere andere religie. Als Duitsland gelijk krijgt, dan is Scientology geen religie volgens de wet en moeten ze ophouden met huilie doen.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus in Duitsland wordt scientology gediscrimineerd?
Dus als we zeggen dat de islam geen geloof is, is de EHVMR monddood? Het is ook niet discriminerend meer, want we geloven dan gewoon niet meer dat het een geloof isquote:Op zondag 15 juni 2014 20:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van wat het EHVRM zegt. Als die Scientology gelijk geven, dan worden zij inderdaad gediscrimineerd als ze niet dezelfde rechten krijgen als iedere andere religie. Als Duitsland gelijk krijgt, dan is Scientology geen religie volgens de wet en moeten ze ophouden met huilie doen.
Nee, want we kunnen niet zomaar zeggen dat het geen geloof is. Als het EHVRM dan zegt dat het wél een geloof is, moeten we ons daaraan houden.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus als we zeggen dat de islam geen geloof is, is de EHVMR monddood? Het is ook niet discriminerend meer, want we geloven dan gewoon niet meer dat het een geloof isWe zijn ook vrij te geloven wat we willen, anders discrimineren ze ons weer.
Maar we hoeven de EHVMR toch niet te geloven? Anders discrimineren ze ons weer en volgens mij is denken wat je wilt toch echt een mensenrecht.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, want we kunnen niet zomaar zeggen dat het geen geloof is. Als het EHVRM dan zegt dat het wél een geloof is, moeten we ons daaraan houden.
Niets mis met de vlag. Het is immers de slogan van de Islam en is identiek aan die van Saudi Arabie.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:35 schreef Ringo het volgende:
Je leest nu veel over het smerige ISIS-tuig in Irak en Syrië. Maar ik heb die lui doodleuk op Koningsdag in Den Haag zien flyeren (Schilderswijk en Centrum). Categorie pluisbaardige twintigers, semi-intellectuele brilletjes, slecht passende jurkbroek.
Allemaal droegen ze schoudertassen met dit logo:
[ afbeelding ]
Ik vond ze er toen al eng uitzien, stelletje moslimpiraten, maar ik kon het logo niet lokaliseren. Nu herken ik het..
Mag dat gewoon? Wat gebeurt er eigenlijk als je met een swastika op je jas uittreksels van Mein Kampf uitdeelt op straat? Dan is dit toch ongeveer hetzelfde?
En Religie staat boven alles toch?quote:Op zondag 15 juni 2014 20:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, want geen gelijke gevallen. Twee religies zijn gelijke gevallen, want er mag geen onderscheid gemaakt worden op basis van religie. Een religie en een beroep zijn geen gelijke gevallen.
De Saoedische woestijnrovers zijn al verdacht genoeg. Verder zijn de verschillen met de Saoedische vlag zeer duidelijk, en wordt deze vlag expliciet door de hoerenzonen van ISIS gevoerd. Eén plus één is twee.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:57 schreef rakotto het volgende:
Niets mis met de vlag. Het is immers de slogan van de Islam en is identiek aan die van Saudi Arabie.
We zijn door verdragen gebonden aan het EHVRM.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Maar we hoeven de EHVMR toch niet te geloven? Anders discrimineren ze ons weer en volgens mij is denken wat je wilt toch echt een mensenrecht.
Het is een vlag dat al uit de middeleeuwen gebruikt wordt. Het is niet exclusief aan de ISIS besteedt.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
De Saoedische woestijnrovers zijn al verdacht genoeg. Verder zijn de verschillen met de Saoedische vlag zeer duidelijk, en wordt deze vlag expliciet door de hoerenzonen van ISIS gevoerd. Eén plus één is twee.
Van originaliteit kan je de meeste fascisten niet beschuldigen, dat is algemeen bekend. Neemt niet weg dat actueel gebruik van deze vlag een duidelijke doelstelling of sympathie verraadt. Historisch of niet, deze vlag is besmet. En daarmee iedereen die er nu mee wil pronken.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:10 schreef rakotto het volgende:
[..]
Het is een vlag dat al uit de middeleeuwen gebruikt wordt. Het is niet exclusief aan de ISIS besteedt.
En als er haat gepredikt wordt, heeft de EHVMR dan gelijk of de AIVD? Is het ontmantelen van de haatmoskee dan ook discriminatie?quote:Op zondag 15 juni 2014 21:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
We zijn door verdragen gebonden aan het EHVRM.
Wat besmetting betreft, daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Van originaliteit kan je de meeste fascisten niet beschuldigen, dat is algemeen bekend. Neemt niet weg dat actueel gebruik van deze vlag een duidelijke doelstelling of sympathie verraadt. Historisch of niet, deze vlag is besmet. En daarmee iedereen die er nu mee wil pronken.
Het EHVRM heeft altijd gelijk. Maar bij een haatmoskee verandert er al een en ander.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En als er haat gepredikt wordt, heeft de EHVMR dan gelijk of de AIVD? Is het ontmantelen van de haatmoskee dan ook discriminatie?
Stel dat een bioscoop gefinancieerd wordt door een grootmufti en er worden alleen islamitische films getoond, is het dan ook discriminatie als dit niet mag en heeft de EHVMR hier wat van te zeggen?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het EHVRM heeft altijd gelijk. Maar bij een haatmoskee verandert er al een en ander.
Kerel, wat ben je toch allemaal voor rare vragen aan het stellen?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Stel dat een bioscoop gefinancieerd wordt door een grootmufti en er worden alleen islamitische films getoond, is het dan ook discriminatie als dit niet mag en heeft de EHVMR hier wat van te zeggen?
Ik kan ze moeilijk in elkaar slaan ofzo. Heb wel wat beters te doen. Ik zou me er in ieder geval aan ergeren.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:46 schreef YazooW het volgende:
Hoe zouden jullie reageren als jullie iemand met een ISIS-vlag op straat zien lopen? Ik weet dat er zoiets is als vrijheid van meningsuiting maar ik denk wel dat ik een politieagent er op aan zal spreken, misschien zelfs wel 112 bellen. Die mensen zijn totaal gebrainwashed, misschien loopt er wel 1 bij met een kalashnikov onder zijn jurk.
Waar heb je het over.. het gaat hier over een groep religieuze debielen die duizenden mensen half willekeurig executeren. Ik zou zeggen dat een goede waterstofbom in het midden oosten het best is voor de mensenrechten daar. Geen moslimidioten meer, om andere moslims gruwelijk te vermoorden. Wat een barbaren allemaal. Ik denk dat we het hek om europa nog maar wat hoger moeten maken en iedereen die ISIS een warm hart toe draagt naar de levant uit te zetten. Het is te lopen vanaf de turkse grens. Doei.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Stel dat een bioscoop gefinancieerd wordt door een grootmufti en er worden alleen islamitische films getoond, is het dan ook discriminatie als dit niet mag en heeft de EHVMR hier wat van te zeggen?
Tuurlijk joh, een waterstofbom. Alsof die enkel "moslimidioten" zal vernietigen.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:01 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Waar heb je het over.. het gaat hier over een groep religieuze debielen die duizenden mensen half willekeurig executeren. Ik zou zeggen dat een goede waterstofbom in het midden oosten het best is voor de mensenrechten daar. Geen moslimidioten meer, om andere moslims gruwelijk te vermoorden. Wat een barbaren allemaal. Ik denk dat we het hek om europa nog maar wat hoger moeten maken en iedereen die ISIS een warm hart toe draagt naar de levant uit te zetten. Het is te lopen vanaf de turkse grens. Doei.
Zijn we meteen van alle shit af. Als je hem handig mikt wel ja. Maargoed, Israel gooit hem vanzelf wel een keer als deze gasten syrie echt te pakken krijgen.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:10 schreef Khazad-dum het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, een waterstofbom. Alsof die enkel "moslimidioten" zal vernietigen.
Maar als Wilders dezelfde films zou tonen, met een negatief nasmaak (Fitna-light bijvoorbeeld) is het dan mogelijk dat de EHVMR hier zelf met een verbod op komt? Maar vrijheid van meningsuiting is toch eigenlijk ook een mensenrecht?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kerel, wat ben je toch allemaal voor rare vragen aan het stellen?
Als een bioscoop gefinancierd wordt door een grootmufti en er worden alleen islamitische films getoond, dan is dat geen discriminatie. Immers, iedere bioscoop is vrij om de films te tonen die ze willen. En als iemand het toch discriminatie vindt en ermee naar het EHVRM gaat, dan mag het EHVRM er ook wat over zeggen ja.
En de christelijke die daar wonen, moeten we die dan opnemen binnen onze grenzen? Een waterstofbom gooien kan niet zomaar.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:01 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Waar heb je het over.. het gaat hier over een groep religieuze debielen die duizenden mensen half willekeurig executeren. Ik zou zeggen dat een goede waterstofbom in het midden oosten het best is voor de mensenrechten daar. Geen moslimidioten meer, om andere moslims gruwelijk te vermoorden. Wat een barbaren allemaal. Ik denk dat we het hek om europa nog maar wat hoger moeten maken en iedereen die ISIS een warm hart toe draagt naar de levant uit te zetten. Het is te lopen vanaf de turkse grens. Doei.
Het EHVRM kan zelf geen initiatief nemen, zij kunnen alleen de zaken beoordelen die hun voorgelegd worden.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:30 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Maar als Wilders dezelfde films zou tonen, met een negatief nasmaak (Fitna-light bijvoorbeeld) is het dan mogelijk dat de EHVMR hier zelf met een verbod op komt? Maar vrijheid van meningsuiting is toch eigenlijk ook een mensenrecht?
De ernst van de verstoring van de openbare orde is ook maar een vrijheid van meningsuiting, niets meer niets minder. De EHVMR klinkt nu meer als een geitenwollensokken stichting dat de hand boven gelovigen houdt. Wanneer is het een mening en wanneer is het discriminatie? Bepaald de EHVMR dat voor iedereen?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het EHVRM kan zelf geen initiatief nemen, zij kunnen alleen de zaken beoordelen die hun voorgelegd worden.
En vrijheid van meningsuiting kan beperkt worden als dat nodig is voor het handhaven van de openbare orde. Mocht Wilders' vertoning de openbare orde sterk verstoren, dan kan het Hof besluiten dat het recht op vrijheid van meningsuiting van Wilders niet opweegt tegen de ernst van de verstoring en die vrijheid van meningsuiting dus inperken.
Op het moment dat je een terroristische beweging promoot, zou het strafbaar moeten zijn. Simpel. Of dat nou het Nazisme is of Al Qaida. Als je sympathie deelt met mensen die vanuit dezelfde visie als die jij promoot, andere onschuldigen afmaakt in naam van een persoon of boek, dan ben je een teringjosti en moet je worden aangepakt.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De ernst van de verstoring van de openbare orde is ook maar een vrijheid van meningsuiting, niets meer niets minder. De EHVMR klinkt nu meer als een geitenwollensokken stichting dat de hand boven gelovigen houdt. Wanneer is het een mening en wanneer is het discriminatie? Bepaald de EHVMR dat voor iedereen?
En als je geen sympathie deelt met andere mensen met dezelfde visie, alleen schuldigen afmaakt niet in naam van een persoon of boek, ben je dan nog steeds een terrorist of sta je dan meer op gelijke niveau als Wilders?quote:Op maandag 16 juni 2014 00:11 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Op het moment dat je een terroristische beweging promoot, zou het strafbaar moeten zijn. Simpel. Of dat nou het Nazisme is of Al Qaida. Als je sympathie deelt met mensen die vanuit dezelfde visie als die jij promoot, andere onschuldigen afmaakt in naam van een persoon of boek, dan ben je een teringjosti en moet je worden aangepakt.
Aldus, mijn mening.
1. Waar heb ik het over afmaken? Ik zei aanpakken.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En als je geen sympathie deelt met andere mensen met dezelfde visie, alleen schuldigen afmaakt niet in naam van een persoon of boek, ben je dan nog steeds een terrorist of sta je dan meer op gelijke niveau als Wilders?
1) Je zei onschuldigen afmaken.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:21 schreef hearmeout het volgende:
[..]
1. Waar heb ik het over afmaken? Ik zei aanpakken.
2. Schuldigen afmaken is inderdaad beter dan onschuldigen afmaken.
Een SS-er uit de 2e wereld oorlog die in een concentratiekamp 10.000 Joden heeft vergast, mag van mij eerder dood dan die Joden die er zaten wegens hun afkomst / geloof.
3. Wat de fuck lul jij? Praat het allemaal maar weer lekker goed. Ergens tegen zijn in dit land, mag helaas niet meer. Alles maar weer lekker wegredeneren en discussiëren tot we een ons wegen. Heeft ons ver gebracht, maar eens is de maat vol.
Als we vort sympathie gaan krijgen met sympathisanten van vieze vuile gebrainwashte moordenaars , dan is in mijn ogen het einde van onze samenleving zoek.
Ik weet niet waar we aan begonnen zijn, maar ik kap er mee. Ik weet ook niet waar jij mee bezig bent.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:28 schreef firefly3 het volgende:
[..]
1) Je zei onschuldigen afmaken.
2) Maar in zo'n situatie, wil je dan dat er liever 10.000 schuldigen joden worden vergast, of 700 schuldigen en 700 onschuldigen?
3) Niet alle gebrainwashte moordenaars zijn diep van binnen kwaad. In lord of the rings was gollem bijvoorbeeld ook onder controle van de ring, en was daarvoor een goedaardig persoon. Zouden we zo'n soort persoon kunnen wegdiscrimineren? En wat zou de EHVMR hiervan vinden?
Sommige mensen krijgen een minder erge gevangenisstraf. Maar dan hoeft het toch geen probleem te zijn om de bouw van een moskee te verbieden zonder dat hier discriminatie aan te pas komt? De EHVMR lijkt een ooglapje over het onderwerp te vestigen.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:35 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Ik weet niet waar we aan begonnen zijn, maar ik kap er mee. Ik weet ook niet waar jij mee bezig bent.
Als we het niet eens zijn over dat ISIS en consorten, een stel achterlijke moordende apen zijn, dan laten we het hier er maar bij rusten. Of het nou komt door hun intelligentie niveau, of omdat ze zijn gebrainwashed doet er verder niet toe.
Je ziet toch hoop ik wel het verschil tussen mensen iets aandoen op basis van een ander geloof / uiterlijk, en mensen iets (terug)aandoen omdat ze aan het moorden en kidnappen zijn...
Wat is de oplossing?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:01 schreef Spanky78 het volgende:
het gaat hier over een groep religieuze debielen die duizenden mensen half willekeurig executeren.
Dus zij zijn debielen omdat ze "duizenden mensen half willekeurig executeren", maar jij die een veelvoud daarvan wilt doden met je waterstofbom, en het tegelijkertijd over mensenrechten hebt, en denkt dat alle moslims in het Midden-Oosten leven, bent geen debiel?quote:Ik zou zeggen dat een goede waterstofbom in het midden oosten het best is voor de mensenrechten daar. Geen moslimidioten meer
In de VS wel, in Nederland daarentegenquote:Op maandag 16 juni 2014 00:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kunnen die gasten niet even preventief worden opgepakt op verdenking van deelname aan een terroristische organisatie?
Tering zeg, wat heb jij gerookt?quote:Op maandag 16 juni 2014 00:28 schreef firefly3 het volgende:
[..]
1) Je zei onschuldigen afmaken.
2) Maar in zo'n situatie, wil je dan dat er liever 10.000 schuldigen joden worden vergast, of 700 schuldigen en 700 onschuldigen?
3) Niet alle gebrainwashte moordenaars zijn diep van binnen kwaad. In lord of the rings was gollem bijvoorbeeld ook onder controle van de ring, en was daarvoor een goedaardig persoon. Zouden we zo'n soort persoon kunnen wegdiscrimineren? En wat zou de EHVMR hiervan vinden?
Veel te veel als je het mij vraagt.quote:Op maandag 16 juni 2014 02:31 schreef Tukker87 het volgende:
Je mag er wel vanuit gaan dat er hier een aantal zitten, sowieso op fok zitten er al een aantal supporters van die groep.
Je hebt dus ook geen antwoord :/quote:
Door antivruchtbaarheids stoffen in hun watervoorziening te stoppen verdwijnt het probleem vanzelfquote:Op maandag 16 juni 2014 08:07 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben normaal gesproken geen voorstander van andere mensen omleggen op basis van geloofsovertuiging (dat is namelijk precvies wat zij doen), maar met deze mensen valt niet te redeneren. Ze geloven dat er een heilig wezen in een andere dimensie leeft die hun zal belonen als ze terreur zaaien en andere mensen op schijnbaar arbitraire gronden overhoop schieten, al is het alleen maar omdat die mensen een andere interpretatie van hetzelfde geloof aanhangen.
Dit valt niet te repareren. Ze zullen niet geneigd zijn tot ratio, juist omdat ze geloven dat er een hiernamaals is waarin ze rijkelijk beloond zullen worden. De enige oplossing is dus om deze mensen met dezelfde middelen te bestrijden, tot er geen één meer over is.
Onbegonnen werk, maar een andere oplossing zie ik niet.
Tot iemand anders het water drinkt. En als je papa een religekkie is, wil dat nog niet zeggen dat je kind dat ook wordt, natuurlijkquote:Op maandag 16 juni 2014 08:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Door antivruchtbaarheids stoffen in hun watervoorziening te stoppen verdwijnt het probleem vanzelf
Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)sloten-bij-isis.htmlquote:'Veel Nederlandse jihadstrijders aangesloten bij ISIS'
Veel Nederlandse jihadstrijders hebben zich aangesloten bij de gewelddadige rebellenbeweging ISIS.
'Veel Nederlandse jihadstrijders aangesloten bij ISIS' Foto: Hollandse Hoogte
Dat schrijft minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken in een brief over de situatie in Irak die hij maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Hij zegt daarin niet om hoeveel Nederlanders het gaat. Wel meldt Timmermans dat Nederland maatregelen neemt en heeft genomen om te voorkomen dat Nederlanders naar het buitenland reizen om zich bij groeperingen als ISIS aan te sluiten.
Strijders van deze Islamitische Staat van Irak en al-Sham zijn in Irak bezig aan een opmars. Bij confrontaties tussen de jihadisten en het regeringsleger zijn al vele doden gevallen.
De extremisten van ISIS claimden afgelopen weekeinde dat ze 1.700 Iraakse militairen hebben geëxecuteerd. De jihadisten hebben foto´s van executies verspreid, maar het is niet duidelijk waar en wanneer de beelden zijn gemaakt.
Mosul
ISIS heeft onder meer de grote stad Mosul veroverd. Ook in Syrië heeft de terreurgroep delen van het land onder haar controle gebracht. De Verenigde Naties, Europese Unie, Arabische Liga, NAVO en landen als de Verenigde Staten en Duitsland hebben de militaire opmars van ISIS en de gewelddadigheden in Irak veroordeeld.
De VN-Veiligheidsraad heeft ISIS op de sanctielijst gezet, waardoor het mogelijk is tegoeden van betrokkenen te bevriezen en reisbeperkingen op te leggen. Die sancties gelden ook in Nederland, aldus Timmerman
Niet erg verrassend als je ziet om welke users het gaat. Hopelijk volgt de AIVD en co dat soort topics (en dan uiteraard niet alleen maar op Fok) op de voet om potentiële ji-haat strijders en sympathisanten in de gaten te houden.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:35 schreef byah het volgende:
hier zitten er zat
NWS / [Centraal] Irak na de oorlog - deel 52 Allemaal tegen de Maliki bende
Lol.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet erg verrassend als je ziet om welke users het gaat. Hopelijk volgt de AIVD en co dat soort topics (en dan uiteraard niet alleen maar op Fok) op de voet om potentiële ji-haat strijders en sympathisanten in de gaten te houden.
zijn er ook een paar die het NL. paspoort kwijt zijn en dus ook geen uitkering meerquote:Op maandag 16 juni 2014 14:45 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Lol.
Jihadstrijders komen terug van Syrië en Irak en krijgen hier extra uitkeringen en hulp.
Welke paar, gimme da bronquote:Op maandag 16 juni 2014 14:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijn er ook een paar die het NL. paspoort kwijt zijn en dus ook geen uitkering meer
enkelen die gemoord hadden daar en fotos hadden gepubliceerdquote:
Daar staat: "Er is geen god dan God."quote:Op zondag 15 juni 2014 18:45 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het is vatbaar voor interpretatie.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daar staat: "Er is geen god dan God."
Nee. Dit niet. Dit is een letterlijke vertaling.quote:
Jouw vertaling is niet correct als je het letterlijk wilt vertalen, want als je het letterlijk wilt vertalen moet je het zo vertalen:quote:Op maandag 16 juni 2014 15:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee. Dit niet. Dit is een letterlijke vertaling.
volgens mij is er helemaal geen ene god en ook geen hemel waar je 70 maagden kan krijgenquote:Op zondag 15 juni 2014 18:45 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Feitelijk ben je zelf dan geen haar beter. Snap je dat?quote:Op maandag 16 juni 2014 16:15 schreef Oerbeer het volgende:
Mensen die zich aansluiten bij dat hele ISIS of soortelijke aids elders in de wereld mogen wat mij betreft direct en zonder schroom van de wereld worden geruimd. Ben wel een beetje klaar met die zandratten en dat constante gezeik eromheen.
Koop een dagboek.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Niet zoveel, behalve dat milities relifascisten zich blijkbaar ongestoord in het Nederlandse publiek kunnen mengen om het laaggeletterde volksdeel met giftige propaganda te bestoken.
nee dat mag niet dat doen de boko haram gasten ook nietquote:Op maandag 16 juni 2014 16:32 schreef Loekie1 het volgende:
Zullen die Isisgasten tussendoor gewoon naar het WK kijken?
ach laat ze lekker elkaar afmaken , hoe minder islam hoe beterquote:Op maandag 16 juni 2014 16:15 schreef Oerbeer het volgende:
Mensen die zich aansluiten bij dat hele ISIS of soortelijke aids elders in de wereld mogen wat mij betreft direct en zonder schroom van de wereld worden geruimd. Ben wel een beetje klaar met die zandratten en dat constante gezeik eromheen.
isis zijn voor zover ik weet soennieten, dus zullen door mede-soennieten hier steun ontvangen en niet afgeschilderd worden als nep-moslims, eerder als de ware moslims.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:59 schreef freddygonzales het volgende:
Het is in 1 woord verschrikkelijk wat daar gebeurd. De foto's en de filmpjes die deze mafketels verspreiden met massa executies/slachtingen zijn weerzinwekkend. Ik bekijk het al niet eens meer, mijn maag draait om. Je zou als man daar maar in zo`n kuil liggen wachtend tot je een paar kogels door je lijf krijgt, die mensen moeten doodsangsten uitstaan. Terwijl de meeste van die slachtoffers gewoon normaal willen leven / werken / door de woestijn willen lopen en niks kwaads in de zin hebben. En dat allemaal voor een fictieve "god" en een pedofeet. Als zelfs Iran al moeite met deze lui heeft dan heb je het wel bont gemaakt. Degene die dit doen zijn geen mensen maar beesten.
En ik hoor die moslims hier allemaal zeggen: "ja maar dat zijn fundamentalisten. Dat is geen Islam." Ik durf te stellen dat als er geen Islam was geweest er ook geen fundamentalisten van dat geloof waren geweest. Dus wel de schuld van Islam en al zijn gebreken.
quote:Op maandag 16 juni 2014 14:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet erg verrassend als je ziet om welke users het gaat. Hopelijk volgt de AIVD en co dat soort topics (en dan uiteraard niet alleen maar op Fok) op de voet om potentiële ji-haat strijders en sympathisanten in de gaten te houden.
twitter:Elsevier twitterde op maandag 16-06-2014 om 22:48:15Oproep tot steun voor #ISIS bij Iraakse ambassade in Den Haag: http://t.co/ESA7BQ6RZW http://t.co/Of0ll4tDbF reageer retweet
Wel chill voor de AIVD. Heb je meteen namen en rugnummers.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
twitter:Elsevier twitterde op maandag 16-06-2014 om 22:48:15Oproep tot steun voor #ISIS bij Iraakse ambassade in Den Haag: http://t.co/ESA7BQ6RZW http://t.co/Of0ll4tDbF reageer retweet
Ik neem aan dat dit niet door mag gaan?quote:Op maandag 16 juni 2014 23:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Te makkelijk inderdaad, het blijven kneusjes, die ISIS-cheerleaders.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:33 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Wel chill voor de AIVD. Heb je meteen namen en rugnummers.
het volk bestaat uit alle mensen in irak en syrie, alleen de soennieten zouden isis aan de macht willen, maar het draait niet alleen om wat zij 'willen'.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:51 schreef OneOummah het volgende:
Wat nou als het volk een Islamtische staat wilt ? Wat nou als het volk heel blij is dat ISIS het land bestuurd ?
Dawla Islamiya baqia
Het volk mag daar niet blij mee zijn !! Democratie ! MURICA !!!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:51 schreef OneOummah het volgende:
Wat nou als het volk een Islamtische staat wilt ? Wat nou als het volk heel blij is dat ISIS het land bestuurd ?
Dawla Islamiya baqia
Irak heeft een meerderheid aan het soort moslims waar de ISIS sowieso een hekel aan heeft en dan zijn er ook nog Koerdenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:51 schreef OneOummah het volgende:
Dawla Islamiya baqia
Precies, moge de AIVD in grote getale aanwezig zijn om ze te registreren en vast te leggen op beeld.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:33 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Wel chill voor de AIVD. Heb je meteen namen en rugnummers.
juist wel door laten gaan.Observeren en registreren die lui.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:18 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit niet door mag gaan?
In het VK is het al verboden om je te affiliëren met ISIS.
Helaas voor jou zijn er al een hoop mensen op de vlucht geslagen voor de barbaarse randdebielen van ISIS. Ze msibruiken geloof voor hun gruweldaden, een gelovige zou zeggen dat dit het werk van de duivel is.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:51 schreef OneOummah het volgende:
Wat nou als het volk een Islamtische staat wilt ? Wat nou als het volk heel blij is dat ISIS het land
Dawla Islamiya baqia
Ik vraag me werkelijk af of ze het geloof misbruiken, het is en blijft altijd verdacht stil in de islamitische hoek.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Helaas voor jou zijn er al een hoop mensen op de vlucht geslagen voor de barbaarse randdebielen van ISIS. Ze msibruiken geloof voor hun gruweldaden, een gelovige zou zeggen dat dit het werk van de duivel is.
Wat mij betreft laten ze niemand die voor ISIS vecht ooit meer terug in Europa. Sterker nog, wat mij betreft roeien we ISIS uit met wortel en tak. Ook in Nederland. Dit soort debielen is niet mee te discussieren.
En de moslims die dit steunen moeten zich schamen en heel snel daarheen verhuizen. Hier ben je niet op je plek.
onzin.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:48 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af of ze het geloof misbruiken, het is en blijft altijd verdacht stil in de islamitische hoek.
Naar mijn mening is dit dan ook de ware islam welke dagelijks het nieuws vult met wreedheden tegen andersdenkenden/gelovigen.
De gedachte dat satan er achter zit is helemaal zo gek niet.
het volk wil echter geen isis....quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:51 schreef OneOummah het volgende:
Dawla Islamiya baqia
Ja, en als je het niet wil, dan schieten we je dood en pleuren we je in een massagraf.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:51 schreef OneOummah het volgende:
Dawla Islamiya baqia
Aldus de bange blanke man.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, en als je het niet wil, dan schieten we je dood en pleuren we je in een massagraf.
Allah's strontvliegen zijn het. Een bende hoerenzonen.
Zeg bakfietsbobo, onder welke steen zit jij madeliefjes te kweken?quote:
Je bent wel erg geforceerd bezig nu..quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zeg bakfietsbobo, onder welke steen zit jij madeliefjes te kweken?
Nee?quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Donder toch op joh.
Ga jij nu die smerige ratten verdedigen?
Jij bent tegen vrijheid van meningsuiting?quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:17 schreef Ringo het volgende:
Neem stelling en hang niet de lauwe hippie uit. Met je vrrrijheid van mmmeningsuitinggg.
Ik ben tegen slagroom zonder suiker. En tegen pastasaus uit een zakje.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:18 schreef theunderdog het volgende:
Jij bent tegen vrijheid van meningsuiting?
Pas op, er zitten islamieten onder je bed.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik ben tegen slagroom zonder suiker. En tegen pastasaus uit een zakje.
Welterusten, Gutmensch!
jawel, de meerderheid in irak zijn sjiieten en die haat isis. tevens steunen genoeg soennieten isis niet.quote:
Onschuldige burgers worden niet vermoord. Soldaten van de sjieten worden terecht vermoord voor hun gruweldaden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, en als je het niet wil, dan schieten we je dood en pleuren we je in een massagraf.
Allah's strontvliegen zijn het. Een bende hoerenzonen.
ISIS dood ook sjiitische burgers.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:34 schreef OneOummah het volgende:
[..]
Onschuldige burgers worden niet vermoord. Soldaten van de sjieten worden terecht vermoord voor hun gruweldaden.
Een bende hoerenzonen zijn mensen als bush en ze bende. En elk land dat samenwerkt met zulke massa moordenaars.
Sjieten hebben niks te willen, sjieten hebben jarenlang gruwelijke dingen gedaan. Tijd voor rechtvaardigheid.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:32 schreef zaid het volgende:
[..]
jawel, de meerderheid in irak zijn sjiieten en die haat isis. tevens steunen genoeg soennieten isis niet.
Beetje generaliseren is dit wel he?quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:36 schreef OneOummah het volgende:
[..]
Sjieten hebben niks te willen, sjieten hebben jarenlang gruwelijke dingen gedaan. Tijd voor rechtvaardigheid.
niet erger dan wat sommige soennieten deden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:36 schreef OneOummah het volgende:
[..]
Sjieten hebben niks te willen, sjieten hebben jarenlang gruwelijke dingen gedaan. Tijd voor rechtvaardigheid.
ISIS dood zelfs kleine lieve kittens met fietskettingen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS dood ook sjiitische burgers.
Is dat zo?quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
ISIS dood zelfs kleine lieve kittens met fietskettingen.
Als je alleen al bepaalde naam droeg, dan was dat al genoeg voor de sjieten om de meest gruwelijke dingen te doen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:38 schreef zaid het volgende:
[..]
niet erger dan wat sommige soennieten deden.
Weer zo een broodje aap verhaal..quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
ISIS dood zelfs kleine lieve kittens met fietskettingen.
ISIS is een terroristische organisatie, niet meer niet minder.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:41 schreef OneOummah het volgende:
[..]
Weer zo een broodje aap verhaal..
Leugens verspreiden... zijn ze hier goed in.
voor enkele sijeten ja, enkele soennieten hebben soortgelijke dingen gedaan.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:41 schreef OneOummah het volgende:
[..]
Als je alleen al bepaalde naam droeg, dan was dat al genoeg voor de sjieten om de meest gruwelijke dingen te doen.
Ik raad jullie aan om te kijken waar de oorsprong van het sjisme ligt.
Zionistan gaat al jaren haar gang, en neemt land in dat niet van hen is. Overtreed keer op keer internationale wetten. En de wereld kijkt toe en is stil.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS is een terroristische organisatie, niet meer niet minder.
Ik ben niet de wereld en als er iemand tegen het zionisme is dan ben ik het wel..quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:45 schreef OneOummah het volgende:
[..]
Zionistan gaat al jaren haar gang, en neemt land in dat niet van hen is. Overtreed keer op keer internationale wetten. En de wereld kijkt toe en is stil.
Dat zijn ook criminelen ja.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:45 schreef OneOummah het volgende:
[..]
Zionistan gaat al jaren haar gang, en neemt land in dat niet van hen is. Overtreed keer op keer internationale wetten. En de wereld kijkt toe en is stil.
Dat zijn de criminelen
dat praat isis niet goed...quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:45 schreef OneOummah het volgende:
[..]
Dat zijn de criminelen
Ik vraag me werkelijk af hoe men zo wreed wordt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben niet de wereld en als er iemand tegen het zionisme is dan ben ik het wel..
Maar dat neemt niet weg dat ISIS ook een terroristische organisatie is. Ze misbruiken de islam voor hun eigen perverse ideeën, manschappen van de duivel.
Een combinatie van inteelt, indoctrinatie en algehele achterlijkheid.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af hoe men zo wreed wordt.
Zoiets moet het wel zijn ja. Bedanktquote:Op woensdag 18 juni 2014 01:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Een combinatie van inteelt, indoctrinatie en algehele achterlijkheid.
Het was eerst crisis. Toen Portugal met Cristiano Ronaldo (cr) verloor was het ISIS. Catch my drift?quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wel apart.. crISIS is voorbij en nu krijgen we ISIS.
Tja, dat is het makkelijke antwoord.quote:
Antwoord: een boek dat begint met de letter K.quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Tja, dat is het makkelijke antwoord.
Graag geef ik je ook gelijk maar we hebben te maken met al shabaab-al nusra-al qaida-boko haram-isis-taliban, dat zijn dan de laatste zeer bekende groepen in het nieuws, ongetwijfeld zijn er nog meer 'onbekende' groepen.
Ze vechten allen voor de islam en daarnaast is er dan ook het sectarisch geweld van moslims onder elkaar.
Jongeren die in west europa geboren en getogen zijn, roepen hun steun uit voor die groepen, hoe kan het dat zijn dat isis die zulke wreedheden begaat steun vind onder westerse jongeren?
Daar zit een bron achter die hen voedt met deze gif, ze worden niet zomaar extremistisch.
Ik heb het ook gelezen. Dat was echt fantastisch. Toen ik het uit had direct maar even een bomgordel gekocht en me ingeschreven als vrijwilliger in Syrië.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Antwoord: een boek dat begint met de letter K.
Helemaal zoals de Profeet het zou willen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb het ook gelezen. Dat was echt fantastisch. Toen ik het uit had direct maar even een bomgordel gekocht en me ingeschreven als vrijwilliger in Syrië.
Was niet echt een succes dus?quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb het ook gelezen. Dat was echt fantastisch. Toen ik het uit had direct maar even een bomgordel gekocht en me ingeschreven als vrijwilliger in Syrië.
Geen idee nog, ik hoop volgende week het vliegtuig te pakken. En onderweg m'n eerste succesje te boeken. Je hoort nog van me, als Allah swt het wil.quote:
De reacties onder het artikel zijn nog beter.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:24 schreef ReplaR het volgende:
Lekker sarcastisch stuk in de volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/(...)niets-te-maken.dhtml
ze zeggen dat ze vechten voor de islam, dat betekent niet dat het ook echt zo is... kinderen ontvoeren en dreigen te verkopen noem ik nou niet echt vechten voor de islam...quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Tja, dat is het makkelijke antwoord.
Graag geef ik je ook gelijk maar we hebben te maken met al shabaab-al nusra-al qaida-boko haram-isis-taliban, dat zijn dan de laatste zeer bekende groepen in het nieuws, ongetwijfeld zijn er nog meer 'onbekende' groepen.
Ze vechten allen voor de islam en daarnaast is er dan ook het sectarisch geweld van moslims onder elkaar.
Jongeren die in west europa geboren en getogen zijn, roepen hun steun uit voor die groepen, hoe kan het dat zijn dat isis die zulke wreedheden begaat steun vind onder westerse jongeren?
Daar zit een bron achter die hen voedt met deze gif, ze worden niet zomaar extremistisch.
Een verklaring. Persco!quote:-Trouw mag niet-
De meeste scooterdiefjes in ons land komen niet uit die regio. Lijkt me sterk dat ze dan sympathiseren voor een buitenlandse zaak. Ik denk zelfs dat het slag volk waar jij het over hebt niet eens weet of ze soennitisch zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een verklaring. Persco!Van zo'n roedel betweterige ex-scooterdiefjes.
De islamitische zaak is, net als de communistische, natie-overstijgend. Veel ISIS-strijders komen helemaal niet uit de regio Irak-Syrië. Dat zijn (in Europa geboren) Noord-Afrikanen en Indiërs, bekeerde Europeanen etc.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:35 schreef happinessfordogs het volgende:
De meeste scooterdiefjes in ons land komen niet uit die regio. Lijkt me sterk dat ze dan sympathiseren voor een buitenlandse zaak. Ik denk zelfs dat het slag volk waar jij het over hebt niet eens weet of ze soennitisch zijn.
Ik denk dat je te weinig van de kwestie afweet om deze discussie te kunnen voeren.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:47 schreef Ringo het volgende:
De islamitische zaak is, net als de communistische, natie-overstijgend. Veel ISIS-strijders komen helemaal niet uit de regio Irak-Syrië. Dat zijn (in Europa geboren) Noord-Afrikanen en Indiërs, bekeerde Europeanen etc.
Een allegaartje van buitenlandse sensatiezoekers, idealisten en psychopaten.
Tja, verlicht me dan, professor.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:55 schreef happinessfordogs het volgende:
Ik denk dat je te weinig van de kwestie afweet om deze discussie te kunnen voeren.
Hij heeft geen woord teveel gezegd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:55 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik denk dat je te weinig van de kwestie afweet om deze discussie te kunnen voeren.
Ik denk dat je verhaal zeker steekhoudend is, het gaat immers idd om een islamitisch ideaal, namelijk het stichten van een kalifaat, niet om een buitenlandse zaak om een 'onderdrukker' af te zetten.quote:
Dat ideaal van een kalifaat maakt alles goed?quote:Op donderdag 19 juni 2014 01:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik denk dat je verhaal zeker steekhoudend is, het gaat immers idd om een islamitisch ideaal, namelijk het stichten van een kalifaat, niet om een buitenlandse zaak om een 'onderdrukker' af te zetten.
Nee, dan begrijp je me wellicht verkeerd, het is gewoon een gruwel om te lezen en te zien wat er gebeurt daarquote:Op donderdag 19 juni 2014 01:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat ideaal van een kalifaat maakt alles goed?
quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
De islamitische zaak is, net als de communistische, natie-overstijgend. Veel ISIS-strijders komen helemaal niet uit de regio Irak-Syrië. Dat zijn (in Europa geboren) Noord-Afrikanen en Indiërs, bekeerde Europeanen etc.
Een allegaartje van buitenlandse sensatiezoekers, idealisten en psychopaten.
Je geeft die losers teveel eer met "koning van de straat". Het zijn zielige nietsnutten, die in het werkelijke leven echt hélemaal NIETS klaarspelen. Een VMBO-diploma is vaak al te moeilijk voor ze en over meer dan 2 hersencellen beschikken ze niet.quote:Was je hier eerst de Koning van de Straat, aan de rand van de goot, gaat het slechter en slechter met je, ontmoet je nieuwe vrienden met een sterk en overtuigend verhaal over de God van je ouders en je voorouders, en die nieuwe vrienden weten je haat tegen Westers gezag en cultuurnormen handig te voeden, je komt tot het besef dat je een Ander Mens moet worden, beter en sterker, vol van heilig vuur en woeste strijdlust.
De stap van bontkraag naar bidjurk is niet zo groot.
twitter:Kassandra_Troy twitterde op donderdag 19-06-2014 om 13:41:08Jammmmor! GeenStijl: GeenStijl voorkomt ISIS-demonstratie - http://t.co/8LgrumPAeb reageer retweet
Allemaal leuk en aardig, maar ik weet wel zeker dat je door de veiligheidsdienst onder een loep word gelegd zodra je openlijk je sympathie voor isis betuigt.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:49 schreef Charismatisch het volgende:
Opstelten: symphatiseren met terreurorganisatie mag
Het is in Nederland niet strafbaar om openlijk met een terroristische organisatie te sympathiseren. Dat heeft minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) vandaag aan de Tweede Kamer geschreven. De aanleiding was een protest van vermeende ISIS-symphatisanten, dat was aangekondigd voor de ambassade van Irak in Den Haag. .
Opstelten schrijft dat mensen wel vervolgd kunnen worden als zij deelnemen aan een terroristische organisatie. Ook is het niet toegestaan om aan te sporen tot deelname aan een gewapende strijd in bijvoorbeeld Syrië of Irak, omdat dit werving is.
De demonstratie in Den Haag, die inmiddels is afgeblazen, was gericht tegen de Iraakse regering die in de ogen van de organisatoren moslims onderdrukt. Volgens de woordvoerder van de demonstranten heeft de groep nooit aangegeven voor ISIS te willen demonstreren en komen ze vandaag met een verklaring. Opstelten sluit desondanks niet uit dat het protest bedoeld was als steunbetuiging aan ISIS, een soennitische extremistische organisatie die in het noorden van Irak aan een opmars bezig is.
http://www.volkskrant.nl/(...)rganisatie-mag.dhtml
Prima toch?quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik weet wel zeker dat je door de veiligheidsdienst onder een loep word gelegd zodra je openlijk je sympathie voor isis betuigt.
Uiteraard.quote:
Die hebben alleen oog voor blanken/skinheads/nazi's, moslimfascisten tellen niet mee.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:14 schreef Schurkenstaat het volgende:
Een pro-ISIS demonstratie. Een demonstratie van aanhangers van een haatdragende, terroristische en genocidale organisatie. Wat ik me nu afvraag: waar zijn die linkse tegendemonstraties nou?
Als men daar niet ten tonele verschijnt: Kennelijk is men vanuit die hoek dan selectief tegen genocide, volkerenmoord, haat en andere vormen van uitsluiting en verdoemenis. Kennelijk trek je alleen hun aandacht als je blank bent en niet zozeer als je aanhanger bent van een haatdragende of racistische ideologie. Wat drijft hen nu eigenlijk?
Leuke onderzoeksvraag voor een afstudeerproject of promotieonderzoek.
Dan heeft de strijd van die linkse groepen niets met tolerantie, acceptatie of wereldverbetering te maken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die hebben alleen oog voor blanken/skinheads/nazi's, moslimfascisten tellen niet mee.
Nee, ik heb die antifa's nooit echt zo begrepen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:03 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dan heeft de strijd van die linkse groepen niets met tolerantie, acceptatie of wereldverbetering te maken.
Enig idee waarom?
twitter:HaraldDoornbos twitterde op zaterdag 21-06-2014 om 13:16:02Pro-ISIS website heeft problemen. RT @Pritt Bummer. Iemand heeft de website van De Ware Religie onthoofd. http://t.co/hIj6MAI0a4 reageer retweet
Heel veel Moslims in de wereld (inc Nederland) steunen ISIS.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:08 schreef zaid het volgende:
[..]
ze zeggen dat ze vechten voor de islam, dat betekent niet dat het ook echt zo is... kinderen ontvoeren en dreigen te verkopen noem ik nou niet echt vechten voor de islam...
vanwege de onderdrukking van soennieten in irak maar ik denk dat maar een heel klein deel van de moslims in nederland isis steunt.
Bron?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:20 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Heel veel Moslims in de wereld (inc Nederland) steunen ISIS.
Sympathie hebben voor de strijders in Syrië is niet hetzelfde als sympathie hebben voor ISIS.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:44 schreef Kirov het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)-syri-gangers-helden
Dus nogmaals, bron?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:20 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Bah, krijg meteen een nog grotere schurft aan ze.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:20 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Want als iemand op FOK dat zegt, zonder bronvermelding, dan is het waar. En Greetje zei het pas ook nog.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:14 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Bah, krijg meteen een nog grotere schurft aan ze.
Sinds wanneer is moslim een ras?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:35 schreef bamibij het volgende:
[..]
Want als iemand op FOK dat zegt, zonder bronvermelding, dan is het waar. En Greetje zei het pas ook nog.
Racisten
Scherp, hoe noem je het dan wanneer iemand een nadrukkelijke hekel aan één bepaalde religieuze groep heeft?quote:
Discriminatie?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:44 schreef bamibij het volgende:
[..]
Scherp, hoe noem je het dan wanneer iemand een nadrukkelijke hekel aan één bepaalde religieuze groep heeft?
Dan is hij een.vieze discriminant.quote:
Sektarist.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:44 schreef bamibij het volgende:
[..]
Scherp, hoe noem je het dan wanneer iemand een nadrukkelijke hekel aan één bepaalde religieuze groep heeft?
Het bewijs daarvan is ook deze ISIS meneer die in Engeland oproept tot het kaalscheren van de ongelovigen:quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:19 schreef Jigzoz het volgende:
Sympathiseren met ISIS kun je rustig gelijkstellen aan sympathiseren met nazi-Duitsland. In beide gevallen is het kernelement het op georganiseerde wijze vermoorden van mensen met een ongewenste religie/etniciteit.
Dus als het een strafbaar is, dan het ander ook. Je kunt niet enerzijds de verspreiding van Mein Kampf verbieden en tegelijkertijd dit soort neonazisme doodleuk toestaan.
Het lijkt wel een karikatuur...quote:Op zondag 29 juni 2014 12:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het bewijs daarvan is ook deze ISIS meneer die in Engeland oproept tot het kaalscheren van de ongelovigen:
[ afbeelding ]
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2673493/Infidels-wear-red-collars-shave-heads-Nazi-vision-Muslim-Britain-Imam-ran-Isis-barbecue-Welsh-park.html
Wij hebben dit te lang niet meegemaakt dus wij snappen niet dat de haat en intenties 'echt' zijn. Hitler werd in de beginfase ook een jaartje in de cel gezet als 'gek' van een miniscuul partijtje. In delen van Syrie wordt dit soort gekkigheid al in de praktijk gebracht. ISIS heeft nooit van het begrip 'backfire' gehoord en beseft zich ook niet dat voor hen de situatie niet beter kan worden dan dit. Op een manier als deze vrijheid van meningsuiting/godsdienst hebben in een 'gastland' en getolereerd worden is ongehoord in de geschiedenis.quote:
quote:The family of exiled hate preacher Omar Bakri Mohammad have applied for his asylum in Britain, it emerged last night. Bakri, who founded Al-Muhajiroun is described as the ‘godfather of British extremism’, is in a Beirut prison after the Lebanese authorities detained him on terrorism charges. His family claim he is being tortured.
quote:For several years Bakri was one of the best-known, high-profile Islamic radicals based in London, and was frequently quoted and interviewed in the UK media. For example, in December 2004 he vowed that Muslims would give the West "a 9/11, day after day after day," if Western governments did not change their policies.[1] He has been described as "closely linked to al-Qaeda"[2] — having released prepared statements from Osama bin Laden after the 1998 United States embassy bombings[3] — but also as the "Tottenham Ayatollah", "little more than a loudmouth," and "a figure of fun."[4]
In 2005, following the 7 July 2005 London bombings, The Times reported that "a dozen members" of his group Al-Muhajiroun "have taken part in suicide bombings or have become close to Al-Qaeda and its support network."[4] Shortly after, he left the UK, where he had sheltered for 20 years, for Lebanon. While there he was informed by the Home Office that he would not be allowed back into the UK.[5] Lebanon's state-run National News Agency said on 12 November 2010 that Bakri was among 54 people sentenced by a military court to life in prison with hard labour after being accused of acts of terrorism.[6] After the decision Bakri told reporters, he would "not spend one day in prison", and said, "I will not hand myself in to any court. I do not believe in the law in Britain as in Lebanon," It was reported on 14 November 2010 that he had been arrested by the Lebanese police and was being transferred to Beirut.[7]
De dood voor een mening?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:25 schreef Aloulou het volgende:
Ach gut, de Engeland ontvluchtte haatprediker Omar Bakri is in Libanon eerder opgepakt en wordt volgens de familie gemarteld...genoeg redenen voor de familie om nu asiel aan te vragen bij het verschrikkelijke ongelovige Groot-BrittanieDat ze die Bakri in Libanon een kogel in zijn achterhoofd jagen
[..]
[..]
Wat sluit deze post goed aan op de vorige:quote:Op zondag 29 juni 2014 12:25 schreef Aloulou het volgende:
Ach gut, de Engeland ontvluchtte haatprediker Omar Bakri is in Libanon eerder opgepakt en wordt volgens de familie gemarteld...genoeg redenen voor de familie om nu asiel aan te vragen bij het verschrikkelijke ongelovige Groot-BrittanieDat ze die Bakri in Libanon een kogel in zijn achterhoofd jagen
[..]
[..]
quote:Op zondag 29 juni 2014 12:22 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wij hebben dit te lang niet meegemaakt dus wij snappen niet dat de haat en intenties 'echt' zijn. Hitler werd in de beginfase ook een jaartje in de cel gezet als 'gek' van een miniscuul partijtje. In delen van Syrie wordt dit soort gekkigheid al in de praktijk gebracht. ISIS heeft nooit van het begrip 'backfire' gehoord en beseft zich ook niet dat voor hen de situatie niet beter kan worden dan dit. Op een manier als deze vrijheid van meningsuiting/godsdienst hebben in een 'gastland' en getolereerd worden is ongehoord in de geschiedenis.
Nee voor zelfmoord, zag het leven in een cel niet meer zitten blijkbaar. Triestquote:
Hij komt toch in paradijs.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:03 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee voor zelfmoord, zag het leven in een cel niet meer zitten blijkbaar. Triest
Flauwekul. Men zou alleen niet zo extreem moeten wijzen naar de vrijheid van religie, maar ook gewoon naar TBS moeten verwijzen wanneer er sprake is van gevaarlijke stoornissen in het religieuze spectrum.quote:Op zondag 29 juni 2014 19:18 schreef Autodefensa het volgende:
"Zijn die terroristen van ISIS ook actief in Nederland?"
Sterker nog, hun politieke vleugel staat aan het hoofd van MinBuza.
Dat zijn oranjedwazen.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:05 schreef Evertjan het volgende:
ik hoor nu wel allemaal knallen in de straat zou dat ook de ISIS wezen????
quote:Op zondag 29 juni 2014 20:05 schreef Evertjan het volgende:
ik hoor nu wel allemaal knallen in de straat zou dat ook de ISIS wezen????
quote:AIVD houdt ernstig rekening met aanslagen op korte termijn
Dreiging jihadisten groter dan ooit
ZOETERMEER -
De potentiële dreiging die uitgaat van de jihadistische beweging tegen de Nederlandse democratische rechtsorde en samenleving is ,,groter dan ooit tevoren”, waarschuwt de AIVD. De geheime dienst houdt serieus rekening met terroristische aanslagen op korte termijn in ons land.
Dat staat in de maandag gepresenteerde nota ‘Transformatie van het jihadisme in Nederland’, waarin de geheime dienst een verontrustend beeld schetst van de slagkracht van jihadi’s in ons land. De jihadistische beweging in Nederland telt momenteel enkele honderden aanhangers en enkele duizenden sympathisanten. Volgens de geheime dienst is de aanzuigende werking van het jihadisme inmiddels zo extreem groot geworden dat ,,vele moslimjongeren in korte tijd van ‘meelopende’ sympathisanten uitgroeien tot keiharde strijders, die in Syrië deelnemen aan gruweldaden als standrechtelijke executies, massamoorden en het onthoofden van tegenstanders.”
Aanslagen
De geheime dienst vreest voor aanslagen op korte en middellange termijn in Nederland en andere Europese landen. Doelen zullen zijn onder meer de overheid zijn, maar minstens zoveel gevaar lopen specifieke bevolkingsgroepen zoals joden, sjiitische moslims of moslims die zich kritisch uitspreken tegen de jihadgangers.
,,Tekenend is dat moslims in Nederland die zich openlijk verzetten tegen de jihadgang naar Syrië en tegen de extreem onverdraagzame en antidemocratische opvattingen van het jihadisme steeds vaker virtueel en fysiek worden geïntimideerd”, aldus de geheime dienst, die daarbij refereert aan bekende moslims die momenteel zelfs niet zonder bewaking over straat kunnen. Ook voormalige moslimradicalen, die zich hebben afgekeerd van de gewelddadige ideologie, blijken ernstig te worden bedreigd, vertellen inlichtingenbronnen aan De Telegraaf.
Sociale media
Volgens de geheime dienst valt er nauwelijks op te treden tegen de jihadistische beweging, omdat er amper sprake is van centrale leiders. Sociale media hebben de radicalisering tot hoog tempo opgestuwd, zonder dat daarvoor specifieke leiders verantwoordelijk zijn.
De AIVD waarschuwt voor de professionalisering van de Nederlandse jihadisten, die volwaardig aansluiting hebben gevonden bij terroristische wereldspelers en –organisaties.
Het misbruik van sociale media is de voornaamste succesfactor in de explosieve groei van het aantal Nederlandse jihadi’s. ,,Naast de toegenomen professionaliteit en sterkere oriëntatie op een openlijk en provocatief activisme, heeft nog een andere ontwikkeling in korte tijd gezorgd voor een geheel nieuwe dynamiek binnen het Nederlandse jihadisme: het wijdverbreide gebruik van de sociale media. Jihadpropaganda is in elke vorm en in elke taal verkrijgbaar, van klassieke jihadistische werken in geschrift tot geluidsopnamen van lezingen van ideologen en filmpjes van de jihadistische strijd. Het is steeds professioneler en daardoor aantrekkelijker vormgegeven.”
Grote problemen
De AIVD wijst naar de makers achter de radicale website ‘De Ware Religie’ die het jihadvuur aanwakkeren in ons land. ,,Het groepje jihadisten achter De Ware Religie heeft inmiddels meerdere jihadistische websites, Twitter- en Facebookaccounts opgericht, die allemaal naar elkaar verwijzen. Zij zijn aan te merken als ‘regisseurs op de achtergrond’ die momenteel een belangrijke invloed hebben op het discours van de jihadistische beweging in Nederland. Ze zijn drijvende krachten doordat de informatie die zij verspreiden 24 uur per dag (online) bediscussieerd, afgekeurd of aangemoedigd en verder verspreid wordt.”
De leiderloze structuur is een nieuw fenomeen dat de overheid en de geheime dienst voor grote problemen stelt: ,,Deze structuur maakt de jihadistische beweging in Nederland flexibeler, wendbaarder en minder kwetsbaar voor ‘aanvallen’ van buiten. Het wegvallen van regisserende personen kan weliswaar tijdelijke en gedeeltelijke haperingen teweegbrengen, maar zeker niet de gehele jihadistische beweging structureel lamleggen. Binnen de jihadistische beweging is iedereen, vooral door middel van sociale media, in staat contact te leggen met iedereen – ook bijvoorbeeld met buitenlandse strijders. Gaten die ontstaan ten gevolge van bijvoorbeeld arrestaties of jihadgang van bepaalde personen met specifieke rollen bij mediacampagnes, logistieke activiteiten of fondsenwerving, kunnen snel worden opgevuld.”
Onaantastbaar
Jihadisten wanen zich ook strafrechtelijk onaantastbaar door de vele keren dat zij werden vrijgesproken en justitie in het stof beet. ,,De Nederlandse wet lijkt relatief weinig ruimte te bieden aan politie en justitie om in te grijpen. Dit geldt onder meer voor enkele jihadisten die in 2009 in Kenia zijn aangehouden in de buurt van de grens met Somalië. Wegens gebrek aan bewijs werd de zaak in Nederland geseponeerd. Ook in 2011 was dit het geval, toen enkele Nederlandse jihadisten in Pakistan werden aangehouden en door de Pakistaanse autoriteiten werden teruggestuurd naar Nederland. Er volgde geen rechtszaak.
Dergelijke ervaringen hebben de Nederlandse jihadisten gesterkt in hun zelfvertrouwen en gevoel van onaantastbaarheid. Dit blijkt onder andere uit de triomfantelijke tweet van een uitgereisde jihadist die in april 2014 aan de AIVD werd gericht. ‘De groeten uit Syrië! Jaren intensief gemonitord, 4x teruggestuurd en nu Pepsi drinkend in Syrië? Que pasa wat is er misgegaan?’”.
Deltaplan
De geheime dienst roept op tot een soort ‘Deltaplan tegen jihadisme’: ,,Binnen Nederland zal een nieuwe aanpak moeten worden gevonden om de weerstand tegen jihadisme te vergroten. Nieuwe preventieve en repressieve maatregelen zullen uit moeten gaan van de nieuwe structuur en het veranderde karakter van de jihadistische beweging in Nederland. Het zal om een geheel van maatregelen moeten gaan die de diverse overheidspartners in samenhang en onderlinge coördinatie moeten ontwikkelen en doorvoeren. Overheid, moslimgemeenschappen en samenleving als geheel staan voor de uitdaging om een nieuwe respons te ontwikkelen die effectief tegenwicht kan bieden aan de jihadistische beweging in Nederland, om te voorkomen dat deze een steeds grotere bedreiging kan vormen voor de Nederlandse democratische rechtsorde, de nationale veiligheid en de samenleving. Tegenmaatregelen vanuit de overheid en vanuit de islamitische gemeenschap zullen daarom van lange adem moeten zijn.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)oter_dan_ooit__.html
In principe hebben die lui geen reden meer om nog langer hier te blijven wonen, ik hoor net dat ISIS het Kalifaat heeft uitgeroepen, een droom wordt werkelijkheid. Welke rechtgeaarde jihadist wil daar nou niet wonen?quote:
quote:Op maandag 30 juni 2014 13:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
In principe hebben die lui geen reden meer om nog langer hier te blijven wonen, ik hoor net dat ISIS het Kalifaat heeft uitgeroepen, een droom wordt werkelijkheid. Welke rechtgeaarde jihadist wil daar nou niet wonen?
Hier zou zelfs een subsidie voor moeten komentwitter:SterkNikki twitterde op maandag 30-06-2014 om 07:32:20NLse jihadsympathisanten roepen elkaar op FB op om naar islamitische staat te verhuizen #ISIS https://t.co/iyxrQ8tBo0 http://t.co/LAiFFR2IyW reageer retweet
quote:Op maandag 30 juni 2014 14:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]Hier zou zelfs een subsidie voor moeten komentwitter:SterkNikki twitterde op maandag 30-06-2014 om 07:32:20NLse jihadsympathisanten roepen elkaar op FB op om naar islamitische staat te verhuizen #ISIS https://t.co/iyxrQ8tBo0 http://t.co/LAiFFR2IyW reageer retweet
Alsof ze daar een reden voor nodig hebben (zie 711/Spanje).quote:Op maandag 30 juni 2014 14:19 schreef Igen het volgende:
[..]
En laten we ons ook vooral niet bemoeien met de situatie in Irak, zeker niet militair, zodat we ze geen reden geven om hier bij ons aanslagen te komen plegen.
Inderdaad, ik ben niet zo van het doneren, maar hier stop ik graag wat voor in de collectebus.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]Hier zou zelfs een subsidie voor moeten komentwitter:SterkNikki twitterde op maandag 30-06-2014 om 07:32:20NLse jihadsympathisanten roepen elkaar op FB op om naar islamitische staat te verhuizen #ISIS https://t.co/iyxrQ8tBo0 http://t.co/LAiFFR2IyW reageer retweet
Die aanslag in Spanje had waarschijnlijk te maken met de Spaanse deelname aan de oorlogen in Afghanistan en Irak.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:28 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Alsof ze daar een reden voor nodig hebben (zie 711/Spanje).
Ik bedoelde het jaar 711 (8e eeuw).quote:Op maandag 30 juni 2014 14:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Die aanslag in Spanje had waarschijnlijk te maken met de Spaanse deelname aan de oorlogen in Afghanistan en Irak.
Was het maar waar, dan had je er nog om kunnen lachen.quote:
De rechterlijke macht interpreteert gewoon de wet. Dat die in jouw ogen tekort schiet kan je niet bij de rechters neerleggen.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:15 schreef Loekie1 het volgende:
Oftewel de rechterlijke macht wacht op een fikse aanslag en dan zullen de rechters eens kijken of ze misschien effectiever kunnen handelen tegen bijv. mensen die terugkeren uit Syrie.
Lekker is dat!
Daarom vol erop. Religieuze indoctrinatie kunnen we niet tolereren. Deze mensen laten zich alleen tegenhouden als je ze dood maakt. Mensen die ideologisch geïndoctrineerd zijn, zoals nazi's, jagen zichzelf niet de dood in omdat ze niet per definitie in een hiernamaals geloven. Ze worden zeker niet na hun dood beloond voor hun daden.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:05 schreef Spanky78 het volgende:
Het zijn de nieuwe nazis. Ik ben opgegroeid in een wijk waar nu jihadi's vandaan komen. Racistischer dan dat komen ze niet.
Vooral een kwestie van intense haat gecombineerd met ziek in het hoofd zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Een combinatie van inteelt, indoctrinatie en algehele achterlijkheid.
Vertel.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 02:51 schreef Eenskijken het volgende:
dit begint nu wel een beetje eng te worden. ik deed het eerst lacherig af met 'het zal wel' maar dit... tering wat gebeurt er in ons land :/
Ze proberen het vrije Syrische leger niet eens meer te promoten in deze berichtgeving dat is wel opmerkelijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 01:33 schreef MouzurX het volgende:
De media zorgen wel weer lekker voor podium zeg. Iedere dag in het nieuws.. zelfs "aanhangers" interviewen etc.
Ik zie trouwens niet direct in waar deze aanhangers in NL een aanslag zouden willen plegen?
NL is nou niet echt actief irak/syrie aan het supporteren. Israel wel maar zo'n hot topic zijn die niet op dit moment.
Plus een fascinatie voor extreem geweld.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:57 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Vooral een kwestie van intense haat gecombineerd met ziek in het hoofd zijn.
De ideologie van deze kornuiten is dat iedereen die niet minstens zo extremistisch als hen, ongelovig is en geëxecuteerd moet worden. Dat geldt dus voor ongelovigen, christenen en gematigde moslims.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 01:33 schreef MouzurX het volgende:
De media zorgen wel weer lekker voor podium zeg. Iedere dag in het nieuws.. zelfs "aanhangers" interviewen etc.
Ik zie trouwens niet direct in waar deze aanhangers in NL een aanslag zouden willen plegen?
NL is nou niet echt actief irak/syrie aan het supporteren. Israel wel maar zo'n hot topic zijn die niet op dit moment.
Wat is er gebeurd dan? Heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 02:51 schreef Eenskijken het volgende:
dit begint nu wel een beetje eng te worden. ik deed het eerst lacherig af met 'het zal wel' maar dit... tering wat gebeurt er in ons land :/
Juist.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:57 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Vooral een kwestie van intense haat gecombineerd met ziek in het hoofd zijn.
Daarom is de enige oplossing om hetzelfde op hen toe te passen, ben ik bangquote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
De ideologie van deze kornuiten is dat iedereen die niet minstens zo extremistisch als hen, ongelovig is en geëxecuteerd moet worden. Dat geldt dus voor ongelovigen, christenen en gematigde moslims.
Goed en Kwaad zijn van die menselijke constructies.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:30 schreef Loekie1 het volgende:
Ze zijn geestelijk al dood, robots van het kwade. Eigenlijk zou je meelij met ze moeten hebben.
Daar is tbs voor.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Daarom is de enige oplossing om hetzelfde op hen toe te passen, ben ik bangNou ja, eerst natuurlijk wegsturen naar het voor hun beloofde land. Maar ze hebben hier niets te zoeken, en ze opsluiten heeft geen zin, tenzij je ongeoorloofde indoctrinatiepraktijken toe gaat passen om ze te hersenspoelen. Anders kun je ze net zo goed omleggen. Deze lui voegen niets toe en blijven altijd een gevaar voor hun omgeving.
Denk dat bij mensen als Mohammed B. TBS ook niet werkt. Extremistisch geloof is natuurlijk een waanidee, denken dat je na je dood beloond wordt voor je daden. Dat stamp je er niet uit met jaren TBS. En waarom zou je dat ook willen? Worden ze ooit productieve modelburgers die niet gevoelig zijn voor dit soort haatpraat?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |