Zoiets moet het wel zijn ja. Bedanktquote:Op woensdag 18 juni 2014 01:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Een combinatie van inteelt, indoctrinatie en algehele achterlijkheid.
Het was eerst crisis. Toen Portugal met Cristiano Ronaldo (cr) verloor was het ISIS. Catch my drift?quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wel apart.. crISIS is voorbij en nu krijgen we ISIS.
Tja, dat is het makkelijke antwoord.quote:
Antwoord: een boek dat begint met de letter K.quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Tja, dat is het makkelijke antwoord.
Graag geef ik je ook gelijk maar we hebben te maken met al shabaab-al nusra-al qaida-boko haram-isis-taliban, dat zijn dan de laatste zeer bekende groepen in het nieuws, ongetwijfeld zijn er nog meer 'onbekende' groepen.
Ze vechten allen voor de islam en daarnaast is er dan ook het sectarisch geweld van moslims onder elkaar.
Jongeren die in west europa geboren en getogen zijn, roepen hun steun uit voor die groepen, hoe kan het dat zijn dat isis die zulke wreedheden begaat steun vind onder westerse jongeren?
Daar zit een bron achter die hen voedt met deze gif, ze worden niet zomaar extremistisch.
Ik heb het ook gelezen. Dat was echt fantastisch. Toen ik het uit had direct maar even een bomgordel gekocht en me ingeschreven als vrijwilliger in Syrië.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Antwoord: een boek dat begint met de letter K.
Helemaal zoals de Profeet het zou willen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb het ook gelezen. Dat was echt fantastisch. Toen ik het uit had direct maar even een bomgordel gekocht en me ingeschreven als vrijwilliger in Syrië.
Was niet echt een succes dus?quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb het ook gelezen. Dat was echt fantastisch. Toen ik het uit had direct maar even een bomgordel gekocht en me ingeschreven als vrijwilliger in Syrië.
Geen idee nog, ik hoop volgende week het vliegtuig te pakken. En onderweg m'n eerste succesje te boeken. Je hoort nog van me, als Allah swt het wil.quote:
De reacties onder het artikel zijn nog beter.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:24 schreef ReplaR het volgende:
Lekker sarcastisch stuk in de volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/(...)niets-te-maken.dhtml
ze zeggen dat ze vechten voor de islam, dat betekent niet dat het ook echt zo is... kinderen ontvoeren en dreigen te verkopen noem ik nou niet echt vechten voor de islam...quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Tja, dat is het makkelijke antwoord.
Graag geef ik je ook gelijk maar we hebben te maken met al shabaab-al nusra-al qaida-boko haram-isis-taliban, dat zijn dan de laatste zeer bekende groepen in het nieuws, ongetwijfeld zijn er nog meer 'onbekende' groepen.
Ze vechten allen voor de islam en daarnaast is er dan ook het sectarisch geweld van moslims onder elkaar.
Jongeren die in west europa geboren en getogen zijn, roepen hun steun uit voor die groepen, hoe kan het dat zijn dat isis die zulke wreedheden begaat steun vind onder westerse jongeren?
Daar zit een bron achter die hen voedt met deze gif, ze worden niet zomaar extremistisch.
Een verklaring. Persco!quote:-Trouw mag niet-
De meeste scooterdiefjes in ons land komen niet uit die regio. Lijkt me sterk dat ze dan sympathiseren voor een buitenlandse zaak. Ik denk zelfs dat het slag volk waar jij het over hebt niet eens weet of ze soennitisch zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een verklaring. Persco!Van zo'n roedel betweterige ex-scooterdiefjes.
De islamitische zaak is, net als de communistische, natie-overstijgend. Veel ISIS-strijders komen helemaal niet uit de regio Irak-Syrië. Dat zijn (in Europa geboren) Noord-Afrikanen en Indiërs, bekeerde Europeanen etc.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:35 schreef happinessfordogs het volgende:
De meeste scooterdiefjes in ons land komen niet uit die regio. Lijkt me sterk dat ze dan sympathiseren voor een buitenlandse zaak. Ik denk zelfs dat het slag volk waar jij het over hebt niet eens weet of ze soennitisch zijn.
Ik denk dat je te weinig van de kwestie afweet om deze discussie te kunnen voeren.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:47 schreef Ringo het volgende:
De islamitische zaak is, net als de communistische, natie-overstijgend. Veel ISIS-strijders komen helemaal niet uit de regio Irak-Syrië. Dat zijn (in Europa geboren) Noord-Afrikanen en Indiërs, bekeerde Europeanen etc.
Een allegaartje van buitenlandse sensatiezoekers, idealisten en psychopaten.
Tja, verlicht me dan, professor.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:55 schreef happinessfordogs het volgende:
Ik denk dat je te weinig van de kwestie afweet om deze discussie te kunnen voeren.
Hij heeft geen woord teveel gezegd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:55 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik denk dat je te weinig van de kwestie afweet om deze discussie te kunnen voeren.
Ik denk dat je verhaal zeker steekhoudend is, het gaat immers idd om een islamitisch ideaal, namelijk het stichten van een kalifaat, niet om een buitenlandse zaak om een 'onderdrukker' af te zetten.quote:
Dat ideaal van een kalifaat maakt alles goed?quote:Op donderdag 19 juni 2014 01:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik denk dat je verhaal zeker steekhoudend is, het gaat immers idd om een islamitisch ideaal, namelijk het stichten van een kalifaat, niet om een buitenlandse zaak om een 'onderdrukker' af te zetten.
Nee, dan begrijp je me wellicht verkeerd, het is gewoon een gruwel om te lezen en te zien wat er gebeurt daarquote:Op donderdag 19 juni 2014 01:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat ideaal van een kalifaat maakt alles goed?
quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
De islamitische zaak is, net als de communistische, natie-overstijgend. Veel ISIS-strijders komen helemaal niet uit de regio Irak-Syrië. Dat zijn (in Europa geboren) Noord-Afrikanen en Indiërs, bekeerde Europeanen etc.
Een allegaartje van buitenlandse sensatiezoekers, idealisten en psychopaten.
Je geeft die losers teveel eer met "koning van de straat". Het zijn zielige nietsnutten, die in het werkelijke leven echt hélemaal NIETS klaarspelen. Een VMBO-diploma is vaak al te moeilijk voor ze en over meer dan 2 hersencellen beschikken ze niet.quote:Was je hier eerst de Koning van de Straat, aan de rand van de goot, gaat het slechter en slechter met je, ontmoet je nieuwe vrienden met een sterk en overtuigend verhaal over de God van je ouders en je voorouders, en die nieuwe vrienden weten je haat tegen Westers gezag en cultuurnormen handig te voeden, je komt tot het besef dat je een Ander Mens moet worden, beter en sterker, vol van heilig vuur en woeste strijdlust.
De stap van bontkraag naar bidjurk is niet zo groot.
twitter:Kassandra_Troy twitterde op donderdag 19-06-2014 om 13:41:08Jammmmor! GeenStijl: GeenStijl voorkomt ISIS-demonstratie - http://t.co/8LgrumPAeb reageer retweet
Allemaal leuk en aardig, maar ik weet wel zeker dat je door de veiligheidsdienst onder een loep word gelegd zodra je openlijk je sympathie voor isis betuigt.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:49 schreef Charismatisch het volgende:
Opstelten: symphatiseren met terreurorganisatie mag
Het is in Nederland niet strafbaar om openlijk met een terroristische organisatie te sympathiseren. Dat heeft minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) vandaag aan de Tweede Kamer geschreven. De aanleiding was een protest van vermeende ISIS-symphatisanten, dat was aangekondigd voor de ambassade van Irak in Den Haag. .
Opstelten schrijft dat mensen wel vervolgd kunnen worden als zij deelnemen aan een terroristische organisatie. Ook is het niet toegestaan om aan te sporen tot deelname aan een gewapende strijd in bijvoorbeeld Syrië of Irak, omdat dit werving is.
De demonstratie in Den Haag, die inmiddels is afgeblazen, was gericht tegen de Iraakse regering die in de ogen van de organisatoren moslims onderdrukt. Volgens de woordvoerder van de demonstranten heeft de groep nooit aangegeven voor ISIS te willen demonstreren en komen ze vandaag met een verklaring. Opstelten sluit desondanks niet uit dat het protest bedoeld was als steunbetuiging aan ISIS, een soennitische extremistische organisatie die in het noorden van Irak aan een opmars bezig is.
http://www.volkskrant.nl/(...)rganisatie-mag.dhtml
Prima toch?quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik weet wel zeker dat je door de veiligheidsdienst onder een loep word gelegd zodra je openlijk je sympathie voor isis betuigt.
Uiteraard.quote:
Die hebben alleen oog voor blanken/skinheads/nazi's, moslimfascisten tellen niet mee.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:14 schreef Schurkenstaat het volgende:
Een pro-ISIS demonstratie. Een demonstratie van aanhangers van een haatdragende, terroristische en genocidale organisatie. Wat ik me nu afvraag: waar zijn die linkse tegendemonstraties nou?
Als men daar niet ten tonele verschijnt: Kennelijk is men vanuit die hoek dan selectief tegen genocide, volkerenmoord, haat en andere vormen van uitsluiting en verdoemenis. Kennelijk trek je alleen hun aandacht als je blank bent en niet zozeer als je aanhanger bent van een haatdragende of racistische ideologie. Wat drijft hen nu eigenlijk?
Leuke onderzoeksvraag voor een afstudeerproject of promotieonderzoek.
Dan heeft de strijd van die linkse groepen niets met tolerantie, acceptatie of wereldverbetering te maken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die hebben alleen oog voor blanken/skinheads/nazi's, moslimfascisten tellen niet mee.
Nee, ik heb die antifa's nooit echt zo begrepen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:03 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dan heeft de strijd van die linkse groepen niets met tolerantie, acceptatie of wereldverbetering te maken.
Enig idee waarom?
twitter:HaraldDoornbos twitterde op zaterdag 21-06-2014 om 13:16:02Pro-ISIS website heeft problemen. RT @Pritt Bummer. Iemand heeft de website van De Ware Religie onthoofd. http://t.co/hIj6MAI0a4 reageer retweet
Heel veel Moslims in de wereld (inc Nederland) steunen ISIS.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:08 schreef zaid het volgende:
[..]
ze zeggen dat ze vechten voor de islam, dat betekent niet dat het ook echt zo is... kinderen ontvoeren en dreigen te verkopen noem ik nou niet echt vechten voor de islam...
vanwege de onderdrukking van soennieten in irak maar ik denk dat maar een heel klein deel van de moslims in nederland isis steunt.
Bron?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:20 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Heel veel Moslims in de wereld (inc Nederland) steunen ISIS.
Sympathie hebben voor de strijders in Syrië is niet hetzelfde als sympathie hebben voor ISIS.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:44 schreef Kirov het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)-syri-gangers-helden
Dus nogmaals, bron?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:20 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Bah, krijg meteen een nog grotere schurft aan ze.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:20 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Want als iemand op FOK dat zegt, zonder bronvermelding, dan is het waar. En Greetje zei het pas ook nog.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:14 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Bah, krijg meteen een nog grotere schurft aan ze.
Sinds wanneer is moslim een ras?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:35 schreef bamibij het volgende:
[..]
Want als iemand op FOK dat zegt, zonder bronvermelding, dan is het waar. En Greetje zei het pas ook nog.
Racisten
Scherp, hoe noem je het dan wanneer iemand een nadrukkelijke hekel aan één bepaalde religieuze groep heeft?quote:
Discriminatie?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:44 schreef bamibij het volgende:
[..]
Scherp, hoe noem je het dan wanneer iemand een nadrukkelijke hekel aan één bepaalde religieuze groep heeft?
Dan is hij een.vieze discriminant.quote:
Sektarist.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:44 schreef bamibij het volgende:
[..]
Scherp, hoe noem je het dan wanneer iemand een nadrukkelijke hekel aan één bepaalde religieuze groep heeft?
Het bewijs daarvan is ook deze ISIS meneer die in Engeland oproept tot het kaalscheren van de ongelovigen:quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:19 schreef Jigzoz het volgende:
Sympathiseren met ISIS kun je rustig gelijkstellen aan sympathiseren met nazi-Duitsland. In beide gevallen is het kernelement het op georganiseerde wijze vermoorden van mensen met een ongewenste religie/etniciteit.
Dus als het een strafbaar is, dan het ander ook. Je kunt niet enerzijds de verspreiding van Mein Kampf verbieden en tegelijkertijd dit soort neonazisme doodleuk toestaan.
Het lijkt wel een karikatuur...quote:Op zondag 29 juni 2014 12:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het bewijs daarvan is ook deze ISIS meneer die in Engeland oproept tot het kaalscheren van de ongelovigen:
[ afbeelding ]
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2673493/Infidels-wear-red-collars-shave-heads-Nazi-vision-Muslim-Britain-Imam-ran-Isis-barbecue-Welsh-park.html
Wij hebben dit te lang niet meegemaakt dus wij snappen niet dat de haat en intenties 'echt' zijn. Hitler werd in de beginfase ook een jaartje in de cel gezet als 'gek' van een miniscuul partijtje. In delen van Syrie wordt dit soort gekkigheid al in de praktijk gebracht. ISIS heeft nooit van het begrip 'backfire' gehoord en beseft zich ook niet dat voor hen de situatie niet beter kan worden dan dit. Op een manier als deze vrijheid van meningsuiting/godsdienst hebben in een 'gastland' en getolereerd worden is ongehoord in de geschiedenis.quote:
quote:The family of exiled hate preacher Omar Bakri Mohammad have applied for his asylum in Britain, it emerged last night. Bakri, who founded Al-Muhajiroun is described as the ‘godfather of British extremism’, is in a Beirut prison after the Lebanese authorities detained him on terrorism charges. His family claim he is being tortured.
quote:For several years Bakri was one of the best-known, high-profile Islamic radicals based in London, and was frequently quoted and interviewed in the UK media. For example, in December 2004 he vowed that Muslims would give the West "a 9/11, day after day after day," if Western governments did not change their policies.[1] He has been described as "closely linked to al-Qaeda"[2] — having released prepared statements from Osama bin Laden after the 1998 United States embassy bombings[3] — but also as the "Tottenham Ayatollah", "little more than a loudmouth," and "a figure of fun."[4]
In 2005, following the 7 July 2005 London bombings, The Times reported that "a dozen members" of his group Al-Muhajiroun "have taken part in suicide bombings or have become close to Al-Qaeda and its support network."[4] Shortly after, he left the UK, where he had sheltered for 20 years, for Lebanon. While there he was informed by the Home Office that he would not be allowed back into the UK.[5] Lebanon's state-run National News Agency said on 12 November 2010 that Bakri was among 54 people sentenced by a military court to life in prison with hard labour after being accused of acts of terrorism.[6] After the decision Bakri told reporters, he would "not spend one day in prison", and said, "I will not hand myself in to any court. I do not believe in the law in Britain as in Lebanon," It was reported on 14 November 2010 that he had been arrested by the Lebanese police and was being transferred to Beirut.[7]
De dood voor een mening?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:25 schreef Aloulou het volgende:
Ach gut, de Engeland ontvluchtte haatprediker Omar Bakri is in Libanon eerder opgepakt en wordt volgens de familie gemarteld...genoeg redenen voor de familie om nu asiel aan te vragen bij het verschrikkelijke ongelovige Groot-BrittanieDat ze die Bakri in Libanon een kogel in zijn achterhoofd jagen
[..]
[..]
Wat sluit deze post goed aan op de vorige:quote:Op zondag 29 juni 2014 12:25 schreef Aloulou het volgende:
Ach gut, de Engeland ontvluchtte haatprediker Omar Bakri is in Libanon eerder opgepakt en wordt volgens de familie gemarteld...genoeg redenen voor de familie om nu asiel aan te vragen bij het verschrikkelijke ongelovige Groot-BrittanieDat ze die Bakri in Libanon een kogel in zijn achterhoofd jagen
[..]
[..]
quote:Op zondag 29 juni 2014 12:22 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wij hebben dit te lang niet meegemaakt dus wij snappen niet dat de haat en intenties 'echt' zijn. Hitler werd in de beginfase ook een jaartje in de cel gezet als 'gek' van een miniscuul partijtje. In delen van Syrie wordt dit soort gekkigheid al in de praktijk gebracht. ISIS heeft nooit van het begrip 'backfire' gehoord en beseft zich ook niet dat voor hen de situatie niet beter kan worden dan dit. Op een manier als deze vrijheid van meningsuiting/godsdienst hebben in een 'gastland' en getolereerd worden is ongehoord in de geschiedenis.
Nee voor zelfmoord, zag het leven in een cel niet meer zitten blijkbaar. Triestquote:
Hij komt toch in paradijs.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:03 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee voor zelfmoord, zag het leven in een cel niet meer zitten blijkbaar. Triest
Flauwekul. Men zou alleen niet zo extreem moeten wijzen naar de vrijheid van religie, maar ook gewoon naar TBS moeten verwijzen wanneer er sprake is van gevaarlijke stoornissen in het religieuze spectrum.quote:Op zondag 29 juni 2014 19:18 schreef Autodefensa het volgende:
"Zijn die terroristen van ISIS ook actief in Nederland?"
Sterker nog, hun politieke vleugel staat aan het hoofd van MinBuza.
Dat zijn oranjedwazen.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:05 schreef Evertjan het volgende:
ik hoor nu wel allemaal knallen in de straat zou dat ook de ISIS wezen????
quote:Op zondag 29 juni 2014 20:05 schreef Evertjan het volgende:
ik hoor nu wel allemaal knallen in de straat zou dat ook de ISIS wezen????
quote:AIVD houdt ernstig rekening met aanslagen op korte termijn
Dreiging jihadisten groter dan ooit
ZOETERMEER -
De potentiële dreiging die uitgaat van de jihadistische beweging tegen de Nederlandse democratische rechtsorde en samenleving is ,,groter dan ooit tevoren”, waarschuwt de AIVD. De geheime dienst houdt serieus rekening met terroristische aanslagen op korte termijn in ons land.
Dat staat in de maandag gepresenteerde nota ‘Transformatie van het jihadisme in Nederland’, waarin de geheime dienst een verontrustend beeld schetst van de slagkracht van jihadi’s in ons land. De jihadistische beweging in Nederland telt momenteel enkele honderden aanhangers en enkele duizenden sympathisanten. Volgens de geheime dienst is de aanzuigende werking van het jihadisme inmiddels zo extreem groot geworden dat ,,vele moslimjongeren in korte tijd van ‘meelopende’ sympathisanten uitgroeien tot keiharde strijders, die in Syrië deelnemen aan gruweldaden als standrechtelijke executies, massamoorden en het onthoofden van tegenstanders.”
Aanslagen
De geheime dienst vreest voor aanslagen op korte en middellange termijn in Nederland en andere Europese landen. Doelen zullen zijn onder meer de overheid zijn, maar minstens zoveel gevaar lopen specifieke bevolkingsgroepen zoals joden, sjiitische moslims of moslims die zich kritisch uitspreken tegen de jihadgangers.
,,Tekenend is dat moslims in Nederland die zich openlijk verzetten tegen de jihadgang naar Syrië en tegen de extreem onverdraagzame en antidemocratische opvattingen van het jihadisme steeds vaker virtueel en fysiek worden geïntimideerd”, aldus de geheime dienst, die daarbij refereert aan bekende moslims die momenteel zelfs niet zonder bewaking over straat kunnen. Ook voormalige moslimradicalen, die zich hebben afgekeerd van de gewelddadige ideologie, blijken ernstig te worden bedreigd, vertellen inlichtingenbronnen aan De Telegraaf.
Sociale media
Volgens de geheime dienst valt er nauwelijks op te treden tegen de jihadistische beweging, omdat er amper sprake is van centrale leiders. Sociale media hebben de radicalisering tot hoog tempo opgestuwd, zonder dat daarvoor specifieke leiders verantwoordelijk zijn.
De AIVD waarschuwt voor de professionalisering van de Nederlandse jihadisten, die volwaardig aansluiting hebben gevonden bij terroristische wereldspelers en –organisaties.
Het misbruik van sociale media is de voornaamste succesfactor in de explosieve groei van het aantal Nederlandse jihadi’s. ,,Naast de toegenomen professionaliteit en sterkere oriëntatie op een openlijk en provocatief activisme, heeft nog een andere ontwikkeling in korte tijd gezorgd voor een geheel nieuwe dynamiek binnen het Nederlandse jihadisme: het wijdverbreide gebruik van de sociale media. Jihadpropaganda is in elke vorm en in elke taal verkrijgbaar, van klassieke jihadistische werken in geschrift tot geluidsopnamen van lezingen van ideologen en filmpjes van de jihadistische strijd. Het is steeds professioneler en daardoor aantrekkelijker vormgegeven.”
Grote problemen
De AIVD wijst naar de makers achter de radicale website ‘De Ware Religie’ die het jihadvuur aanwakkeren in ons land. ,,Het groepje jihadisten achter De Ware Religie heeft inmiddels meerdere jihadistische websites, Twitter- en Facebookaccounts opgericht, die allemaal naar elkaar verwijzen. Zij zijn aan te merken als ‘regisseurs op de achtergrond’ die momenteel een belangrijke invloed hebben op het discours van de jihadistische beweging in Nederland. Ze zijn drijvende krachten doordat de informatie die zij verspreiden 24 uur per dag (online) bediscussieerd, afgekeurd of aangemoedigd en verder verspreid wordt.”
De leiderloze structuur is een nieuw fenomeen dat de overheid en de geheime dienst voor grote problemen stelt: ,,Deze structuur maakt de jihadistische beweging in Nederland flexibeler, wendbaarder en minder kwetsbaar voor ‘aanvallen’ van buiten. Het wegvallen van regisserende personen kan weliswaar tijdelijke en gedeeltelijke haperingen teweegbrengen, maar zeker niet de gehele jihadistische beweging structureel lamleggen. Binnen de jihadistische beweging is iedereen, vooral door middel van sociale media, in staat contact te leggen met iedereen – ook bijvoorbeeld met buitenlandse strijders. Gaten die ontstaan ten gevolge van bijvoorbeeld arrestaties of jihadgang van bepaalde personen met specifieke rollen bij mediacampagnes, logistieke activiteiten of fondsenwerving, kunnen snel worden opgevuld.”
Onaantastbaar
Jihadisten wanen zich ook strafrechtelijk onaantastbaar door de vele keren dat zij werden vrijgesproken en justitie in het stof beet. ,,De Nederlandse wet lijkt relatief weinig ruimte te bieden aan politie en justitie om in te grijpen. Dit geldt onder meer voor enkele jihadisten die in 2009 in Kenia zijn aangehouden in de buurt van de grens met Somalië. Wegens gebrek aan bewijs werd de zaak in Nederland geseponeerd. Ook in 2011 was dit het geval, toen enkele Nederlandse jihadisten in Pakistan werden aangehouden en door de Pakistaanse autoriteiten werden teruggestuurd naar Nederland. Er volgde geen rechtszaak.
Dergelijke ervaringen hebben de Nederlandse jihadisten gesterkt in hun zelfvertrouwen en gevoel van onaantastbaarheid. Dit blijkt onder andere uit de triomfantelijke tweet van een uitgereisde jihadist die in april 2014 aan de AIVD werd gericht. ‘De groeten uit Syrië! Jaren intensief gemonitord, 4x teruggestuurd en nu Pepsi drinkend in Syrië? Que pasa wat is er misgegaan?’”.
Deltaplan
De geheime dienst roept op tot een soort ‘Deltaplan tegen jihadisme’: ,,Binnen Nederland zal een nieuwe aanpak moeten worden gevonden om de weerstand tegen jihadisme te vergroten. Nieuwe preventieve en repressieve maatregelen zullen uit moeten gaan van de nieuwe structuur en het veranderde karakter van de jihadistische beweging in Nederland. Het zal om een geheel van maatregelen moeten gaan die de diverse overheidspartners in samenhang en onderlinge coördinatie moeten ontwikkelen en doorvoeren. Overheid, moslimgemeenschappen en samenleving als geheel staan voor de uitdaging om een nieuwe respons te ontwikkelen die effectief tegenwicht kan bieden aan de jihadistische beweging in Nederland, om te voorkomen dat deze een steeds grotere bedreiging kan vormen voor de Nederlandse democratische rechtsorde, de nationale veiligheid en de samenleving. Tegenmaatregelen vanuit de overheid en vanuit de islamitische gemeenschap zullen daarom van lange adem moeten zijn.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)oter_dan_ooit__.html
In principe hebben die lui geen reden meer om nog langer hier te blijven wonen, ik hoor net dat ISIS het Kalifaat heeft uitgeroepen, een droom wordt werkelijkheid. Welke rechtgeaarde jihadist wil daar nou niet wonen?quote:
quote:Op maandag 30 juni 2014 13:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
In principe hebben die lui geen reden meer om nog langer hier te blijven wonen, ik hoor net dat ISIS het Kalifaat heeft uitgeroepen, een droom wordt werkelijkheid. Welke rechtgeaarde jihadist wil daar nou niet wonen?
Hier zou zelfs een subsidie voor moeten komentwitter:SterkNikki twitterde op maandag 30-06-2014 om 07:32:20NLse jihadsympathisanten roepen elkaar op FB op om naar islamitische staat te verhuizen #ISIS https://t.co/iyxrQ8tBo0 http://t.co/LAiFFR2IyW reageer retweet
quote:Op maandag 30 juni 2014 14:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]Hier zou zelfs een subsidie voor moeten komentwitter:SterkNikki twitterde op maandag 30-06-2014 om 07:32:20NLse jihadsympathisanten roepen elkaar op FB op om naar islamitische staat te verhuizen #ISIS https://t.co/iyxrQ8tBo0 http://t.co/LAiFFR2IyW reageer retweet
Alsof ze daar een reden voor nodig hebben (zie 711/Spanje).quote:Op maandag 30 juni 2014 14:19 schreef Igen het volgende:
[..]
En laten we ons ook vooral niet bemoeien met de situatie in Irak, zeker niet militair, zodat we ze geen reden geven om hier bij ons aanslagen te komen plegen.
Inderdaad, ik ben niet zo van het doneren, maar hier stop ik graag wat voor in de collectebus.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]Hier zou zelfs een subsidie voor moeten komentwitter:SterkNikki twitterde op maandag 30-06-2014 om 07:32:20NLse jihadsympathisanten roepen elkaar op FB op om naar islamitische staat te verhuizen #ISIS https://t.co/iyxrQ8tBo0 http://t.co/LAiFFR2IyW reageer retweet
Die aanslag in Spanje had waarschijnlijk te maken met de Spaanse deelname aan de oorlogen in Afghanistan en Irak.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:28 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Alsof ze daar een reden voor nodig hebben (zie 711/Spanje).
Ik bedoelde het jaar 711 (8e eeuw).quote:Op maandag 30 juni 2014 14:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Die aanslag in Spanje had waarschijnlijk te maken met de Spaanse deelname aan de oorlogen in Afghanistan en Irak.
Was het maar waar, dan had je er nog om kunnen lachen.quote:
De rechterlijke macht interpreteert gewoon de wet. Dat die in jouw ogen tekort schiet kan je niet bij de rechters neerleggen.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:15 schreef Loekie1 het volgende:
Oftewel de rechterlijke macht wacht op een fikse aanslag en dan zullen de rechters eens kijken of ze misschien effectiever kunnen handelen tegen bijv. mensen die terugkeren uit Syrie.
Lekker is dat!
Daarom vol erop. Religieuze indoctrinatie kunnen we niet tolereren. Deze mensen laten zich alleen tegenhouden als je ze dood maakt. Mensen die ideologisch geïndoctrineerd zijn, zoals nazi's, jagen zichzelf niet de dood in omdat ze niet per definitie in een hiernamaals geloven. Ze worden zeker niet na hun dood beloond voor hun daden.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:05 schreef Spanky78 het volgende:
Het zijn de nieuwe nazis. Ik ben opgegroeid in een wijk waar nu jihadi's vandaan komen. Racistischer dan dat komen ze niet.
Vooral een kwestie van intense haat gecombineerd met ziek in het hoofd zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Een combinatie van inteelt, indoctrinatie en algehele achterlijkheid.
Vertel.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 02:51 schreef Eenskijken het volgende:
dit begint nu wel een beetje eng te worden. ik deed het eerst lacherig af met 'het zal wel' maar dit... tering wat gebeurt er in ons land :/
Ze proberen het vrije Syrische leger niet eens meer te promoten in deze berichtgeving dat is wel opmerkelijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 01:33 schreef MouzurX het volgende:
De media zorgen wel weer lekker voor podium zeg. Iedere dag in het nieuws.. zelfs "aanhangers" interviewen etc.
Ik zie trouwens niet direct in waar deze aanhangers in NL een aanslag zouden willen plegen?
NL is nou niet echt actief irak/syrie aan het supporteren. Israel wel maar zo'n hot topic zijn die niet op dit moment.
Plus een fascinatie voor extreem geweld.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:57 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Vooral een kwestie van intense haat gecombineerd met ziek in het hoofd zijn.
De ideologie van deze kornuiten is dat iedereen die niet minstens zo extremistisch als hen, ongelovig is en geëxecuteerd moet worden. Dat geldt dus voor ongelovigen, christenen en gematigde moslims.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 01:33 schreef MouzurX het volgende:
De media zorgen wel weer lekker voor podium zeg. Iedere dag in het nieuws.. zelfs "aanhangers" interviewen etc.
Ik zie trouwens niet direct in waar deze aanhangers in NL een aanslag zouden willen plegen?
NL is nou niet echt actief irak/syrie aan het supporteren. Israel wel maar zo'n hot topic zijn die niet op dit moment.
Wat is er gebeurd dan? Heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 02:51 schreef Eenskijken het volgende:
dit begint nu wel een beetje eng te worden. ik deed het eerst lacherig af met 'het zal wel' maar dit... tering wat gebeurt er in ons land :/
Juist.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:57 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Vooral een kwestie van intense haat gecombineerd met ziek in het hoofd zijn.
Daarom is de enige oplossing om hetzelfde op hen toe te passen, ben ik bangquote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
De ideologie van deze kornuiten is dat iedereen die niet minstens zo extremistisch als hen, ongelovig is en geëxecuteerd moet worden. Dat geldt dus voor ongelovigen, christenen en gematigde moslims.
Goed en Kwaad zijn van die menselijke constructies.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:30 schreef Loekie1 het volgende:
Ze zijn geestelijk al dood, robots van het kwade. Eigenlijk zou je meelij met ze moeten hebben.
Daar is tbs voor.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Daarom is de enige oplossing om hetzelfde op hen toe te passen, ben ik bangNou ja, eerst natuurlijk wegsturen naar het voor hun beloofde land. Maar ze hebben hier niets te zoeken, en ze opsluiten heeft geen zin, tenzij je ongeoorloofde indoctrinatiepraktijken toe gaat passen om ze te hersenspoelen. Anders kun je ze net zo goed omleggen. Deze lui voegen niets toe en blijven altijd een gevaar voor hun omgeving.
Denk dat bij mensen als Mohammed B. TBS ook niet werkt. Extremistisch geloof is natuurlijk een waanidee, denken dat je na je dood beloond wordt voor je daden. Dat stamp je er niet uit met jaren TBS. En waarom zou je dat ook willen? Worden ze ooit productieve modelburgers die niet gevoelig zijn voor dit soort haatpraat?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |