Hij houdt van gamen, jij van paarden. Combineer deze twee en het probleem lost zichzelf vanzelf opquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:13 schreef Jill_ het volgende:
Mijn vriend en ik hebben de laatste tijd bijna altijd ruzie. Hij kan er niet tegen dat ik zo weinig tijd voor hem heb.
Ik heb het heel erg druk, terwijl hij maar 2 of 3 dagen per week werkt en de rest van zijn tijd invult door te gamen en te internetten.
De weinige vrije tijd die ik heb besteed ik aan mijn paard. Ook hier klaagt hij over, terwijl ik aan het begin van de relatie duidelijk heb gemaakt dat ik een paard heb wat veel tijd vraagt en dat vond hij toen best.
Ook doet hij heel weinig met vrienden, terwijl hij die wel heeft. Als ie daar wat vaker mee optrekt, dan zou dat een groot deel van het probleem wegnemen denk ik.
De tijd die we samen doorbrengen draait ook alleen maar uit op ruzie. Hij zegt dat ie mij niet kwijt wilt, en ik wil hem ook niet kwijt, maar zo kan het niet verder. Hoe maak ik hem duidelijk zonder ruzie te krijgen dat we ook een leven buiten elkaar om moeten hebben?
Nee, hij heeft het niet zo op paarden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:15 schreef Njosnavelin het volgende:
Kan hij niet mee als jij naar je paard gaat?
En hoe vaak zien jullie elkaar?
Vind jij het weinig? Zou je hem doordeweeks vaker kunnen zien bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:21 schreef Jill_ het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het niet zo op paarden.
1x per week.
Ben je nog verliefd ?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:13 schreef Jill_ het volgende:
Mijn vriend en ik hebben de laatste tijd bijna altijd ruzie. Hij kan er niet tegen dat ik zo weinig tijd voor hem heb.
Ik heb het heel erg druk, terwijl hij maar 2 of 3 dagen per week werkt en de rest van zijn tijd invult door te gamen en te internetten.
De weinige vrije tijd die ik heb besteed ik aan mijn paard. Ook hier klaagt hij over, terwijl ik aan het begin van de relatie duidelijk heb gemaakt dat ik een paard heb wat veel tijd vraagt en dat vond hij toen best.
Ook doet hij heel weinig met vrienden, terwijl hij die wel heeft. Als ie daar wat vaker mee optrekt, dan zou dat een groot deel van het probleem wegnemen denk ik.
De tijd die we samen doorbrengen draait ook alleen maar uit op ruzie. Hij zegt dat ie mij niet kwijt wilt, en ik wil hem ook niet kwijt, maar zo kan het niet verder. Hoe maak ik hem duidelijk zonder ruzie te krijgen dat we ook een leven buiten elkaar om moeten hebben?
Hoezo?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:47 schreef Seven. het volgende:
Je ziet hem 1 keer per week, zo raar is het niet dat hij je erop aanspreekt.
Qualiteit > quantiteit.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
1 keer per week.. dat is geen 'relatie'.
Als 2 mensen echt van elkaar houden maken ze heus wel tijd voor elkaar vrij.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:55 schreef complicate het volgende:
[..]
Qualiteit > quantiteit.
Ze zien elkaar 1 keer per week en hebben continu ruzie. Het probleem ligt niet in de frequentie van elkaar zien, maar in hoe ZIJ het ervaart als ze bij elkaar zijn (al is het maar 1 keer per week); ik heb meer de indruk dat ze niet meer verliefd is op die kerel.
Was ook mijn punt! Ze is niet meer verliefd op die kerel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:22 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Als 2 mensen echt van elkaar houden maken ze heus wel tijd voor elkaar vrij.
Ja, rookie mistake.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:01 schreef LookAtMe het volgende:
Chick met een paard daten, daar ging hij de fout in.
Zeuren.quote:
Of was dat nooit, al van te voren zeggen dat je veel tijd met je paard gaat spenderen als voorwaarde op een relatiequote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:23 schreef complicate het volgende:
[..]
Was ook mijn punt! Ze is niet meer verliefd op die kerel.
Zou kunnen dat weten we niet, vandaar mijn vraag naar de TS:quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:28 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Of was dat nooit, al van te voren zeggen dat je veel tijd met je paard gaat spenderen als voorwaarde op een relatie__
quote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:42 schreef led_lamp het volgende:
Alleen van het TT druipt de arrogantie al afGa lekker met je paard spelen ofzo...
Tsja, TS zou natuurlijk wat kritischer naar zichzelf kunnen kijken, en niet zomaar met het vingertje wijzen.quote:
Dat lukt alleen als je genoeg om iemand geeft om je hobby niet meer op de eerste plaats te zetten. Move on, dit gaat 'm niet worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:06 schreef Jill_ het volgende:
Ik zou het wat anders vinden als hij het niet van tevoren wist. Maar hij wist dat ik het druk had, en hij kon er mee leven dat ik hem maar 1x per week zag toentertijd. Daarom zeg ik altijd van tevoren dat ik heel druk ben, om dat soort drama te besparen.
En over het paard.. Als ik een andere hobby had waaraan ik heel veel tijd spendeer (zoals zwemmen of voetbal) wordt het doodnormaal gevonden. Dus het is niet anders dan elke andere hobby.
En natuurlijk vind ik hem leuk, anders was ik allang weggeweest lijkt me.
Ook werkt het niet altijd zo als je elkaar leuk vind, dat je dan automatisch veel tijd kan vrijmaken voor diegene. Soms lukt dat gewoon echt niet.
Dit zou ik niet rap zeggen, hoor. Jouw vriend lijkt jou niet voldoende te "boeien"quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:06 schreef Jill_ het volgende:
Heeft meer te maken met prioriteiten. Kan je hem niet vaker zien of wíl je hem niet vaker zien? Er is een verschil met 'een leven buiten elkaar om' en elkaar maar 1x per week ruziënd zien. Praat er eens goed over: toon begrip en zoek een oplossing in plaats van jezelf verdedigen tegen zijn waarschijnlijk deels terechte klacht. Wonen jullie ver van elkaar weg of hebben jullie rare werktijden? Anders lijkt het me dat je elkaar prima vaker kan zien. Kan je niet Skypen, bellen, logeren? Hoe oud zijn jullie?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:06 schreef Jill_ het volgende:
Ook werkt het niet altijd zo als je elkaar leuk vind, dat je dan automatisch veel tijd kan vrijmaken voor diegene. Soms lukt dat gewoon echt niet.
Wát doe je dan dat je zo druk bent. Hoeveel uur per week besteed je aan je paard?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:06 schreef Jill_ het volgende:
Ik zou het wat anders vinden als hij het niet van tevoren wist. Maar hij wist dat ik het druk had, en hij kon er mee leven dat ik hem maar 1x per week zag toentertijd. Daarom zeg ik altijd van tevoren dat ik heel druk ben, om dat soort drama te besparen.
En over het paard.. Als ik een andere hobby had waaraan ik heel veel tijd spendeer (zoals zwemmen of voetbal) wordt het doodnormaal gevonden. Dus het is niet anders dan elke andere hobby.
Waarom dat? Ik zie mijn vriend ook 1 keer per week, wegens afstand en fulltime baan/studie. Vind beetje raar om dan te zeggen, nee dat is geen relatie.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
1 keer per week.. dat is geen 'relatie'.
Paardenrookvlees is ook top op een broodje!quote:Op zondag 15 juni 2014 00:24 schreef CaptainSushi het volgende:
Een goed idee is trouwens het paard naar het slachthuis brengen.
En dan met je vriend onder het genot van een BBQ over de problemen praten.
Paardenvlees op de BBQ uiteraard!
Pro tip!
Paardenbiefstukquote:Op zondag 15 juni 2014 00:24 schreef CaptainSushi het volgende:
Een goed idee is trouwens het paard naar het slachthuis brengen.
En dan met je vriend onder het genot van een BBQ over de problemen praten.
Paardenvlees op de BBQ uiteraard!
Pro tip!
Eens, ligt eraan hoe vaak je elkaar spreekt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:51 schreef ntm het volgende:
[..]
Waarom dat? Ik zie mijn vriend ook 1 keer per week, wegens afstand en fulltime baan/studie. Vind beetje raar om dan te zeggen, nee dat is geen relatie.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:47 schreef Seven. het volgende:
Je ziet hem 1 keer per week, zo raar is het niet dat hij je erop aanspreekt. Jij schildert hem af als een zeikerd maar hij heeft domweg gelijk.
Het dier dat je hebt aan de kant zetten voor een vriendje waarvan je helemaal niet weet of het toekomst heeft, dat is pas treurig.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:21 schreef dopfles1 het volgende:
En ja je vriend 1 keer per week zien... Hoezo noem je dat een relatie?
Dat gewoon leuk erbij niets serieus. Hij wil meer, jij niet aangezien je gelukkiger met je paard bent.
Wat een bullshit, ook hier, een relatie waarvoor je je grote passie en hobby op moet geven is geen goede relatie, dat komt je vanzelf in de kont bijten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat lukt alleen als je genoeg om iemand geeft om je hobby niet meer op de eerste plaats te zetten. Move on, dit gaat 'm niet worden.
Of gewoon niet zo semi stoer doen en net doen alsof paarden stom zijn omdat je een jongetje bent en dat hoort te zeggen.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:49 schreef PasMaNNi het volgende:
daarom vrouw met paard = Eject eject abort mission!
quote:Op zondag 15 juni 2014 11:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Of gewoon niet zo semi stoer doen en net doen alsof paarden stom zijn omdat je een jongetje bent en dat hoort te zeggen.
Gewoon je fiets meenemen en meegaan als ze een buitenritje gaat doen e.d., hopla, zo weer wat extra tijd met elkaar.
paardemeisjes stinken naar paard als ze terugkomen van hun hobby.. mannen stinken naar motorolie en zweet.. das wel even een stukje sexier voor vrouwen.. (schijnt)quote:Op zondag 15 juni 2014 11:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Of gewoon niet zo semi stoer doen en net doen alsof paarden stom zijn omdat je een jongetje bent en dat hoort te zeggen.
Gewoon je fiets meenemen en meegaan als ze een buitenritje gaat doen e.d., hopla, zo weer wat extra tijd met elkaar.
quote:Op zondag 15 juni 2014 11:52 schreef erodome het volgende:
[..]
stel dat mijn vriendin/vrouw dat zou doen.. dan mag ze dat lekker doen in dr vrije tijd.. en dan ga ik wel andere dingen doen.. ik hoef echt niet naar een manegequote:Op zondag 15 juni 2014 11:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
Geven en nemen in een relatie! Hij idd een keer mee naar de manege en jij een keer overslaan....
K vind paard stinken maar zweet nog veel erger...quote:Op zondag 15 juni 2014 11:54 schreef Parzival het volgende:
[..]
paardemeisjes stinken naar paard als ze terugkomen van hun hobby.. mannen stinken naar motorolie en zweet.. das wel even een stukje sexier voor vrouwen.. (schijnt)
Ja, samen de zonsondergang tegemoet, fijn wat kletsen enzo, niets mis mee.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:53 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Lekker romantisch naast een paard fietsen met je vriendin erop.
Paarden stinken niet, ruiken heerlijk zoet.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:54 schreef Parzival het volgende:
[..]
paardemeisjes stinken naar paard als ze terugkomen van hun hobby.. mannen stinken naar motorolie en zweet.. das wel even een stukje sexier voor vrouwen.. (schijnt)
Overslaan is niet altijd een optie als je een eigen paard hebt.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
Geven en nemen in een relatie! Hij idd een keer mee naar de manege en jij een keer overslaan....
ik begrijp dat erodome een paardenmeisje is..quote:Op zondag 15 juni 2014 12:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Overslaan is niet altijd een optie als je een eigen paard hebt.
Staat het dier op het land met een kudde dan kan je overslaan, staat hij in zo'n nare 3 bij 3 box dan is overslaan geen optie, dat kan je niet maken.
Klopt, nou ja het paardenstuk dan, een meisje kan ik mezelf niet meer noemen.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:01 schreef Parzival het volgende:
[..]
ik begrijp dat erodome een paardenmeisje is..
Je laat die vriendin dan de gang gaan en op elke manege is er een kantine waar dan weer andere paardenmutsen langskomen.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:53 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Lekker romantisch naast een paard fietsen met je vriendin erop.
De meeste mensen die belangrijk willen lijken zijn daar erg druk mee.quote:Op maandag 16 juni 2014 08:38 schreef Cue_ het volgende:
Door de jaren heen heb ik echt een hekel gekregen aan het woord "druk"
Lol en jij vind zijn klacht niet terecht? Kap er maar mee, dit is niet eens een relatie te noemen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:21 schreef Jill_ het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het niet zo op paarden.
1x per week.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:01 schreef LookAtMe het volgende:
Chick met een paard daten, daar ging hij de fout in.
Waarom?quote:Op maandag 16 juni 2014 10:14 schreef HeatWave het volgende:
Paardenmeisjes, echt heel erg ver weg van blijven.
Omdat het paard altijd nummer 1 is en jij als vriendje echt altijd de lul bentquote:
Je snapt het niet helemaal, soort van angst voor het vreemde.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat het paard altijd nummer 1 is en jij als vriendje echt altijd de lul bent.
Die meiden zijn gewoon geobsedeerd, het is geen hobby meer.
Angst voor het vreemde is onmogelijk als je ervaringsdeskundige bentquote:Op maandag 16 juni 2014 10:29 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal, soort van angst voor het vreemde.
en dat zeg je dan tegen een paardemeisje? Die zit toch helemaal niet te wachten op een klein dingetjequote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:06 schreef Pietiepoe het volgende:
Kortom; gaat om de kleine dingen die het fijn maken!!
Wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 16 juni 2014 10:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Angst voor het vreemde is onmogelijk als je ervaringsdeskundige bent.
Dit gaat nooit werken. Terwijl jij hem naar zijn vrienden probeert te pushen zodat je elkaar nog minder hoeft te zien, probeert hij een ''relatie'' ( dat is hoe het in ieder geval nog ziet..jij volgens mij niet, want anders deed je wel wat meer moeite om tijd voor hem vrij te maken - een relatie is neem ik aan toch belangrijker dan een paard -_- ) te onderhouden. Als je werkelijk verliefd bent en/of van elkaar houdt dan wil je bij elkaar zijn en dan doe je je best om tijd vrij te maken om elkaar te zien. Jij probeert echter alleen maar jullie schema nog drukker te maken zodat er helemaal geen ruimte meer is voor elkaar. Hij is hier niet degene die ''saai'' is in mijn mening. Omdat jij een andere hobby hebt en je helemaal isoleert van hem ben jij meteen beter dan hem? Seriously? Seriously?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:13 schreef Jill_ het volgende:
Probeer je nu te zeuren?quote:Op maandag 16 juni 2014 10:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit gaat nooit werken. Terwijl jij hem naar zijn vrienden probeert te pushen zodat je elkaar nog minder hoeft te zien, probeert hij een ''relatie'' ( dat is hoe het in ieder geval nog ziet..jij volgens mij niet, want anders deed je wel wat meer moeite om tijd voor hem vrij te maken - een relatie is neem ik aan toch belangrijker dan een paard -_- ) te onderhouden. Als je werkelijk verliefd bent en/of van elkaar houdt dan wil je bij elkaar zijn en dan doe je je best om tijd vrij te maken om elkaar te zien. Jij probeert echter alleen maar jullie schema nog drukker te maken zodat er helemaal geen ruimte meer is voor elkaar. Hij is hier niet degene die ''saai'' is in mijn mening. Omdat jij een andere hobby hebt en je helemaal isoleert van hem ben jij meteen beter dan hem? Seriously? Seriously?
Wat is geobsedeerd? Uurtje, 2 uurtjes per dag is vrij normaal, maar dat zou geen bezwaar moeten zijn om een verdere actieve relatie te hebben.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat het paard altijd nummer 1 is en jij als vriendje echt altijd de lul bent.
Die meiden zijn gewoon geobsedeerd, het is geen hobby meer.
Een relatie is 100% compromis. Als je niet iets kan opgeven voor je partner moet je niet aan een relatie beginnen.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat is geobsedeerd? Uurtje, 2 uurtjes per dag is vrij normaal, maar dat zou geen bezwaar moeten zijn om een verdere actieve relatie te hebben.
Zie zelfs moeders met kleintjes die nog niet naar school gaan die eigen paarden hebben en ernaast ook nog eens werken die wel tijd over hebben voor hun partner.
Ik heb er 3 en ben soms blij dat mijn partner een weekendje weg gaat zodat ik ff wat alleen tijd heb, kortom, dat hoeft helemaal niet in de weg te staan van genoeg samen tijd.
Het is een hobby waar een stevige verplichting aan zit, je hebt immers dat dier gekocht, je moet er ook goed voor zorgen. Maar dat de TS zo bar weinig tijd voor haar vriendje heeft ligt niet aan het paard.
Oh en die opmerkingen van verschillende mensen dat de relatie toch belangrijker zou moeten zijn dan het paard snap ik al helemaal niks van. Zijn jullie dan allemaal mensen die een huisdier wat ze al hebben eruit gooien als ze een partner krijgen die daar niets van wil weten? Allemaal mensen die hun grote hobby en passie zo aan de kant zetten voor een partner omdat die er niets van wil weten?
Als je dingen moet gaan opgeven die voor jou heel belangrijk zijn, wat is het dan voor relatie?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Een relatie is 100% compromis. Als je niet iets kan opgeven voor je partner moet je niet aan een relatie beginnen.
dus dan bescherm je je? Dan kan het ook nooit intense liefde worden. Als je bang bent dat over 2 jaar het uit gaat en daarom je vriendje minder wilt zien dan is er wel iets mis in mijn ogen.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je dingen moet gaan opgeven die voor jou heel belangrijk zijn, wat is het dan voor relatie?
Sorry, vind dit een hele rare gedachte, natuurlijk moet je compromissen moeten sluiten, maar dat zou niet nodig moeten zijn voor de zaken die echt belangrijk zijn voor je. Is dat wel zo dan mag je misschien stellen dat dat persoon niet de "ware" is voor jou.
Lekker alles wegzetten voor je partner, 2 jaar later is het voorbij en heb je niets, helemaal niets, niet eens jezelf.
Hier ben ik het helemaal mee eens, dingen opgeven die je belangrijk vindt voor een relatie gaat imo echt te ver. Wat als het uit gaat dan? Heb je sowieso gigantische spijt, je moet jezelf ook niet teveel verliezen in een relatie...en het ligt inderdaad niet aan het paard. Beiden hebben andere verwachtingspatronen. Zij vindt 1 keer per week afspreken genoeg, haar vriend wil haar juist vaker zien.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je dingen moet gaan opgeven die voor jou heel belangrijk zijn, wat is het dan voor relatie?
Sorry, vind dit een hele rare gedachte, natuurlijk moet je compromissen moeten sluiten, maar dat zou niet nodig moeten zijn voor de zaken die echt belangrijk zijn voor je. Is dat wel zo dan mag je misschien stellen dat dat persoon niet de "ware" is voor jou.
Lekker alles wegzetten voor je partner, 2 jaar later is het voorbij en heb je niets, helemaal niets, niet eens jezelf.
Tuurlijk kan je dan prima intens verliefd worden, maar wel op iemand die bij je past, die geen hekel heeft aan wat voor jou zo belangrijk is. De kans dat het uitgaat als je zulke dingen naast je neer moet leggen voor een ander is namelijk levensgroot, de kans dat iemand dat toch de ander gaat verwijten is namelijk levensgroot.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:04 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
dus dan bescherm je je? Dan kan het ook nooit intense liefde worden. Als je bang bent dat over 2 jaar het uit gaat en daarom je vriendje minder wilt zien dan is er wel iets mis in mijn ogen.
Trouwens hier gaat het om TS toch? Zij kan haar vriend maar 1x per week zien omdat zij druk is met o.a. haar paard. Als zij minder haar paard ziet kan ze haar vriendje meer zien aangezien hij hier behoefte aan heeft.
en je hoeft niet alles weg te zetten. Maar ik vind wel als je partner laat weten dat deze eigenlijk wil dat ze elkaar meer zin dat je dan wel je paar opzij moet kunnen zetten. Hoeft natuurlijk niet volledig te zijn.
Een compromis is iets anders dan van iemand te eisen dat hij/zij álles voor jou opgeeft hoor.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Een relatie is 100% compromis. Als je niet iets kan opgeven voor je partner moet je niet aan een relatie beginnen.
Dan is zij straks verplicht om te gaan zitten gamenquote:Op maandag 16 juni 2014 12:08 schreef erodome het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat meneer de gamer van zijn reet af kan komen en af en toe eens mee kan gaan, zoals bv af en toe op de fiets mee op een buitenritje. Een klein beetje interesse in wat zijn partner zoal allemaal bezig houdt.
Deze vergelijking slaat nergens op. Het commentaar gaat er om dat het lijkt alsof ze wel tijd vrij kan maken voor het paard en voor andere dingen, maar niet voor haar vriend. We zeggen niet dat ze dat paard eruit moet zetten. Ik ben dol op huisdieren en zou nooit een dier uit huis doen omdat een relatie dat eist, maar ik zou mijn partner wel begrijpen als hij vind dat ik wel telkens vrij maak voor het huisdier, maar niet voor hem. Dat ga je er rekening mee houden. Niemand zegt dat je je hobby helemaal weg moet gooien. Maar alles kan met mate.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh en die opmerkingen van verschillende mensen dat de relatie toch belangrijker zou moeten zijn dan het paard snap ik al helemaal niks van. Zijn jullie dan allemaal mensen die een huisdier wat ze al hebben eruit gooien als ze een partner krijgen die daar niets van wil weten? Allemaal mensen die hun grote hobby en passie zo aan de kant zetten voor een partner omdat die er niets van wil weten?
Moet er niet aan denken mijn leven te delen met iemand die niets van mijn hobby's wil weten en ik niets van de zijne.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Dan is zij straks verplicht om te gaan zitten gamen![]()
Je kan toch ook gewoon allebei een andere hobby hebben?
Die vergelijking klopt helemaal, een paard is ook een huisdier(alleen heb je hem niet in je eigen huis). Had het dan ook tegen de mensen die zeggen dat ze dat paard maar weg moet doen.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deze vergelijking slaat nergens op. Het commentaar gaat er om dat het lijkt alsof ze wel tijd vrij kan maken voor het paard en voor andere dingen, maar niet voor haar vriend. We zeggen niet dat ze dat paard eruit moet zetten. Ik ben dol op huisdieren en zou nooit een dier uit huis doen omdat een relatie dat eist, maar ik zou mijn partner wel begrijpen als hij vind dat ik wel telkens vrij maak voor het huisdier, maar niet voor hem. Dat ga je er rekening mee houden. Niemand zegt dat je je hobby helemaal weg moet gooien. Maar alles kan met mate.
Och ja, een beetje interesse is altijd leuk, maar als die vriend nou écht gewoon niks met paardenquote:Op maandag 16 juni 2014 12:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken mijn leven te delen met iemand die niets van mijn hobby's wil weten en ik niets van de zijne.
Hoeft echt niet zo te zijn dat je dezelfde hobby's hebt, maar een klein beetje interesse lijkt mij wel fijn, iig geen hekel eraan hebben.
Maar goed, het hoeft ook niet dat mee, maar dat kan ook een reactie zijn en ik denk dat het een betere reactie is dan doe het huisdier waar je zo blij mee bent maar weg zodra een liefje het niet leuk vindt.
Dat snap ik wel..dat zo'n dier tijd in neemt. Maar daar heb ik persoonlijk ook geen problemen mee. Ik vind het persoonlijk alleen raar dat het lijkt alsof TS absoluut niet open staat voor de zorgen van haar vriend en ze af doet als ''zeuren'', terwijl hij wel gewoon een punt heeft. Een dier heeft aandacht nodig...maar een relatie ook. Ik zeg niet dat ze hem minder moet verzorgen dan noodzakelijk, maar dan kan ze vast wel iets anders bedenken om hem tegemoet te komen. Gezien ze alleen maar het tegenovergestelde doet ( proberen zijn agenda ook drukker te maken ) en absoluut niet open staat voor zijn zorgen krijg ik de indruk dat ze echt verliefd is en energie wil stoppen in de relatie.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Die vergelijking klopt helemaal, een paard is ook een huisdier(alleen heb je hem niet in je eigen huis). Had het dan ook tegen de mensen die zeggen dat ze dat paard maar weg moet doen.
Een dier betekend nu eenmaal verplichtingen, het dier moet verzorgt worden, het is gekocht voor jouw lol en het een goed leven geven is het minste wat je kan doen. Natuurlijk wordt daar tijd voor vrij gemaakt, dat is nu eenmaal een prioriteit, dat is de verplichting die je aangaat als je zo'n dier koopt.
Net zoals de hond uit moet en je ook niet even zegt ach joh, dat doen we nog maar eens per week omdat je anders vind dat ik teveel tijd met ze bezig ben. Sommige dingen kunnen gewoon niet met mate.
Dat ligt helemaal aan de kruiden die je er op doet.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Paarden stinken niet, ruiken heerlijk zoet.
Goed bereid paardenvlees is erg lekker moet ik zeggen...quote:Op maandag 16 juni 2014 13:08 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan de kruiden die je er op doet.
Zeker, maar dat kan je beter niet hardop zeggen met een paardenbezitster in de buurtquote:Op maandag 16 juni 2014 13:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Goed bereid paardenvlees is erg lekker moet ik zeggen...
Heb er geen enkel probleem mee.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:13 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Zeker, maar dat kan je beter niet hardop zeggen met een paardenbezitster in de buurt
Eeuwig verliefd blijven is een illusie.quote:
Here we go again.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:53 schreef Godshand het volgende:
[..]
Eeuwig verliefd blijven is een illusie.
Realistischer is de vraag of zij nog van hem houdt en graag bij hem is
Wonen jullie ver bij elkaar vandaan?quote:Op maandag 16 juni 2014 17:30 schreef Jill_ het volgende:
Er wordt hier echt teveel nadruk op het paard gelegd. En ik vind het eigenlijk best logisch dat als ik vrije tijd heb, dat ik dan naar het paard ga. Wanneer moet ik anders gaan?
Ben verder vooral heel druk met studie/werk. Ik moet nou eenmaal veel werken om het onderhoud te kunnen blijven betalen. Geen ideale situatie, maar ik kreeg hem toen ik 14 was, en sinds mijn 18e moest ik alles zelf betalen.
Maar mijn vriend wist dit wel allemaal van tevoren en wilde toch een relatie met me. Het is nou eenmaal zo dat hij absoluut niet mee wilt naar het paard, anders was het makkelijker geweest.
als je vind dat hij teveel zeurt maak je het toch uit? En als je bij hem wilt blijven dan ga je ervoor zorgen dat je meer tijd voor je vriend hebt, lijkt mij. Tenminste als je hem serieus gaat nemen.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:47 schreef Jill_ het volgende:
Mwhoh, ik ben toch degene die meestal naar hem toegaat als we elkaar zien. (ik heb gratis ov enzo)
o o o zo fout hahaquote:Op maandag 16 juni 2014 10:30 schreef Deetch het volgende:
[..]
en dat zeg je dan tegen een paardemeisje? Die zit toch helemaal niet te wachten op een klein dingetje![]()
Kan wel zijn, maar je moet ook niet onzin kletsen...quote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:51 schreef Godshand het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar je moet ook niet onzin kletsen...
Vragen of iemand nog verliefd is na jaren relatiequote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:53 schreef Godshand het volgende:
[..]
Vragen of iemand nog verliefd is na jaren relatie
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:25 schreef sig000 het volgende:
Een paard is reuze handig, daar kun je op gaan zitten tijdens het uitlaten.
Kom op TS, denk aan je vriend godsamme. Je komt vrij egoïstisch over. Je zit alleen maar zelfmedelijden te tonen maar denk nou ook eens vanuit het perspectief van je vriend. Niet alleen het jouwe. En je paard..quote:Op maandag 16 juni 2014 17:30 schreef Jill_ het volgende:
Er wordt hier echt teveel nadruk op het paard gelegd. En ik vind het eigenlijk best logisch dat als ik vrije tijd heb, dat ik dan naar het paard ga. Wanneer moet ik anders gaan?
Ben verder vooral heel druk met studie/werk. Ik moet nou eenmaal veel werken om het onderhoud te kunnen blijven betalen. Geen ideale situatie, maar ik kreeg hem toen ik 14 was, en sinds mijn 18e moest ik alles zelf betalen.
Maar mijn vriend wist dit wel allemaal van tevoren en wilde toch een relatie met me. Het is nou eenmaal zo dat hij absoluut niet mee wilt naar het paard, anders was het makkelijker geweest.
Volgens mij worden er de verkeerde verwijten richting jou gemaakt. De vraag die gesteld moet worden is: wil jij je vriend ook graag vaker zien?quote:Op maandag 16 juni 2014 17:30 schreef Jill_ het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |