quote:
Op maandag 16 juni 2014 17:30 schreef Jill_ het volgende:Er wordt hier echt teveel nadruk op het paard gelegd. En ik vind het eigenlijk best logisch dat als ik vrije tijd heb, dat ik dan naar het paard ga. Wanneer moet ik anders gaan?
Ben verder vooral heel druk met studie/werk. Ik moet nou eenmaal veel werken om het onderhoud te kunnen blijven betalen. Geen ideale situatie, maar ik kreeg hem toen ik 14 was, en sinds mijn 18e moest ik alles zelf betalen.
Maar mijn vriend wist dit wel allemaal van tevoren en wilde toch een relatie met me. Het is nou eenmaal zo dat hij absoluut niet mee wilt naar het paard, anders was het makkelijker geweest.
Volgens mij worden er de verkeerde verwijten richting jou gemaakt. De vraag die gesteld moet worden is: wil jij je vriend ook graag vaker zien?
De indruk die ik van jou krijg is dat jij het zo wel dikke prima vindt, niks mis mee. Wat ik mij alleen afvraag, jij hebt al sinds je 14e met hem. Jij gaat mij niet wijsmaken dat je sinds die leeftijd elkaar maar 1x per week zag. Uiteindelijk is het een proces geweest van 4 jaar, waarbij jij meer individueel ging doen wat resulteerde in jouw huidige situatie (nauwelijks vrije tijd voor elkaar). Verschil is gewoon dat hij zich hier niet prettig (meer) bij voelt en jij als tegenargumenten zijn gamen aandraagt, waardoor hij geen recht van spreken zou hebben. Dit is in jouw ogen geen nuttige tijdsinvulling, die jij daarentegen wel hebt voor je levensonderhoud.
Maar dat is natuurlijk bullshit en niet relevant. Jij ageert dit argument zodat jij je niet schuldig hoeft te voelen dat je gewoon niet zoveel behoefte hebt om hem vaker te zien. Waar overigens niks mis mee is, als de hoofden dezelfde richting opstaan. De opmerking "hij wist van te voren dat ik het druk heb" is kul en relatief binnen een relatie. Volgens mij wordt het tijd dat je echt verliefd wordt op een nieuwe kerel. Kom dan maar weer terug.