Hij houdt van gamen, jij van paarden. Combineer deze twee en het probleem lost zichzelf vanzelf opquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:13 schreef Jill_ het volgende:
Mijn vriend en ik hebben de laatste tijd bijna altijd ruzie. Hij kan er niet tegen dat ik zo weinig tijd voor hem heb.
Ik heb het heel erg druk, terwijl hij maar 2 of 3 dagen per week werkt en de rest van zijn tijd invult door te gamen en te internetten.
De weinige vrije tijd die ik heb besteed ik aan mijn paard. Ook hier klaagt hij over, terwijl ik aan het begin van de relatie duidelijk heb gemaakt dat ik een paard heb wat veel tijd vraagt en dat vond hij toen best.
Ook doet hij heel weinig met vrienden, terwijl hij die wel heeft. Als ie daar wat vaker mee optrekt, dan zou dat een groot deel van het probleem wegnemen denk ik.
De tijd die we samen doorbrengen draait ook alleen maar uit op ruzie. Hij zegt dat ie mij niet kwijt wilt, en ik wil hem ook niet kwijt, maar zo kan het niet verder. Hoe maak ik hem duidelijk zonder ruzie te krijgen dat we ook een leven buiten elkaar om moeten hebben?
Nee, hij heeft het niet zo op paarden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:15 schreef Njosnavelin het volgende:
Kan hij niet mee als jij naar je paard gaat?
En hoe vaak zien jullie elkaar?
Vind jij het weinig? Zou je hem doordeweeks vaker kunnen zien bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:21 schreef Jill_ het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het niet zo op paarden.
1x per week.
Ben je nog verliefd ?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:13 schreef Jill_ het volgende:
Mijn vriend en ik hebben de laatste tijd bijna altijd ruzie. Hij kan er niet tegen dat ik zo weinig tijd voor hem heb.
Ik heb het heel erg druk, terwijl hij maar 2 of 3 dagen per week werkt en de rest van zijn tijd invult door te gamen en te internetten.
De weinige vrije tijd die ik heb besteed ik aan mijn paard. Ook hier klaagt hij over, terwijl ik aan het begin van de relatie duidelijk heb gemaakt dat ik een paard heb wat veel tijd vraagt en dat vond hij toen best.
Ook doet hij heel weinig met vrienden, terwijl hij die wel heeft. Als ie daar wat vaker mee optrekt, dan zou dat een groot deel van het probleem wegnemen denk ik.
De tijd die we samen doorbrengen draait ook alleen maar uit op ruzie. Hij zegt dat ie mij niet kwijt wilt, en ik wil hem ook niet kwijt, maar zo kan het niet verder. Hoe maak ik hem duidelijk zonder ruzie te krijgen dat we ook een leven buiten elkaar om moeten hebben?
Hoezo?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:47 schreef Seven. het volgende:
Je ziet hem 1 keer per week, zo raar is het niet dat hij je erop aanspreekt.
Qualiteit > quantiteit.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
1 keer per week.. dat is geen 'relatie'.
Als 2 mensen echt van elkaar houden maken ze heus wel tijd voor elkaar vrij.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:55 schreef complicate het volgende:
[..]
Qualiteit > quantiteit.
Ze zien elkaar 1 keer per week en hebben continu ruzie. Het probleem ligt niet in de frequentie van elkaar zien, maar in hoe ZIJ het ervaart als ze bij elkaar zijn (al is het maar 1 keer per week); ik heb meer de indruk dat ze niet meer verliefd is op die kerel.
Was ook mijn punt! Ze is niet meer verliefd op die kerel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:22 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Als 2 mensen echt van elkaar houden maken ze heus wel tijd voor elkaar vrij.
Ja, rookie mistake.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:01 schreef LookAtMe het volgende:
Chick met een paard daten, daar ging hij de fout in.
Zeuren.quote:
Of was dat nooit, al van te voren zeggen dat je veel tijd met je paard gaat spenderen als voorwaarde op een relatiequote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:23 schreef complicate het volgende:
[..]
Was ook mijn punt! Ze is niet meer verliefd op die kerel.
Zou kunnen dat weten we niet, vandaar mijn vraag naar de TS:quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:28 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Of was dat nooit, al van te voren zeggen dat je veel tijd met je paard gaat spenderen als voorwaarde op een relatie__
quote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:42 schreef led_lamp het volgende:
Alleen van het TT druipt de arrogantie al afGa lekker met je paard spelen ofzo...
Tsja, TS zou natuurlijk wat kritischer naar zichzelf kunnen kijken, en niet zomaar met het vingertje wijzen.quote:
Dat lukt alleen als je genoeg om iemand geeft om je hobby niet meer op de eerste plaats te zetten. Move on, dit gaat 'm niet worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:06 schreef Jill_ het volgende:
Ik zou het wat anders vinden als hij het niet van tevoren wist. Maar hij wist dat ik het druk had, en hij kon er mee leven dat ik hem maar 1x per week zag toentertijd. Daarom zeg ik altijd van tevoren dat ik heel druk ben, om dat soort drama te besparen.
En over het paard.. Als ik een andere hobby had waaraan ik heel veel tijd spendeer (zoals zwemmen of voetbal) wordt het doodnormaal gevonden. Dus het is niet anders dan elke andere hobby.
En natuurlijk vind ik hem leuk, anders was ik allang weggeweest lijkt me.
Ook werkt het niet altijd zo als je elkaar leuk vind, dat je dan automatisch veel tijd kan vrijmaken voor diegene. Soms lukt dat gewoon echt niet.
Dit zou ik niet rap zeggen, hoor. Jouw vriend lijkt jou niet voldoende te "boeien"quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:06 schreef Jill_ het volgende:
Heeft meer te maken met prioriteiten. Kan je hem niet vaker zien of wíl je hem niet vaker zien? Er is een verschil met 'een leven buiten elkaar om' en elkaar maar 1x per week ruziënd zien. Praat er eens goed over: toon begrip en zoek een oplossing in plaats van jezelf verdedigen tegen zijn waarschijnlijk deels terechte klacht. Wonen jullie ver van elkaar weg of hebben jullie rare werktijden? Anders lijkt het me dat je elkaar prima vaker kan zien. Kan je niet Skypen, bellen, logeren? Hoe oud zijn jullie?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:06 schreef Jill_ het volgende:
Ook werkt het niet altijd zo als je elkaar leuk vind, dat je dan automatisch veel tijd kan vrijmaken voor diegene. Soms lukt dat gewoon echt niet.
Wát doe je dan dat je zo druk bent. Hoeveel uur per week besteed je aan je paard?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:06 schreef Jill_ het volgende:
Ik zou het wat anders vinden als hij het niet van tevoren wist. Maar hij wist dat ik het druk had, en hij kon er mee leven dat ik hem maar 1x per week zag toentertijd. Daarom zeg ik altijd van tevoren dat ik heel druk ben, om dat soort drama te besparen.
En over het paard.. Als ik een andere hobby had waaraan ik heel veel tijd spendeer (zoals zwemmen of voetbal) wordt het doodnormaal gevonden. Dus het is niet anders dan elke andere hobby.
Waarom dat? Ik zie mijn vriend ook 1 keer per week, wegens afstand en fulltime baan/studie. Vind beetje raar om dan te zeggen, nee dat is geen relatie.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
1 keer per week.. dat is geen 'relatie'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |