abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141071289
Mijn vriend en ik hebben de laatste tijd bijna altijd ruzie. Hij kan er niet tegen dat ik zo weinig tijd voor hem heb.

Ik heb het heel erg druk, terwijl hij maar 2 of 3 dagen per week werkt en de rest van zijn tijd invult door te gamen en te internetten.

De weinige vrije tijd die ik heb besteed ik aan mijn paard. Ook hier klaagt hij over, terwijl ik aan het begin van de relatie duidelijk heb gemaakt dat ik een paard heb wat veel tijd vraagt en dat vond hij toen best.

Ook doet hij heel weinig met vrienden, terwijl hij die wel heeft. Als ie daar wat vaker mee optrekt, dan zou dat een groot deel van het probleem wegnemen denk ik.

De tijd die we samen doorbrengen draait ook alleen maar uit op ruzie. Hij zegt dat ie mij niet kwijt wilt, en ik wil hem ook niet kwijt, maar zo kan het niet verder. Hoe maak ik hem duidelijk zonder ruzie te krijgen dat we ook een leven buiten elkaar om moeten hebben?
pi_141071331
Wat een saaie kwiebus
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_141071371
:O Matige kloon
pi_141071376
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:14 schreef spierbal het volgende:
Wat een saaie kwiebus
Het paard staat op 1 , das wel duidelijk.........
pi_141071393
Kan hij niet mee als jij naar je paard gaat?
En hoe vaak zien jullie elkaar?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141071404
Constateer het probleem dat jij ervaart in de relatie. Zeg erbij dat je zo niet kan en wil leven. Draag geen oplossingen aan, tenzij hij hier zelf om vraagt. Wordt hij boos, QED.
Extremistisch gematigd.
pi_141071441
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:13 schreef Jill_ het volgende:
maar zo kan het niet verder.
Kap ermee :Y ^O^
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  zaterdag 14 juni 2014 @ 15:19:53 #8
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_141071488
quote:
Mijn vriend en ik hebben de laatste tijd bijna altijd ruzie. Hij kan er niet tegen dat ik zo weinig tijd voor hem heb.

Ik heb het heel erg druk, terwijl hij maar 2 of 3 dagen per week werkt en de rest van zijn tijd invult door te gamen en te internetten.

De weinige vrije tijd die ik heb besteed ik aan mijn paard. Ook hier klaagt hij over, terwijl ik aan het begin van de relatie duidelijk heb gemaakt dat ik een paard heb wat veel tijd vraagt en dat vond hij toen best.

Ook doet hij heel weinig met vrienden, terwijl hij die wel heeft. Als ie daar wat vaker mee optrekt, dan zou dat een groot deel van het probleem wegnemen denk ik.

De tijd die we samen doorbrengen draait ook alleen maar uit op ruzie. Hij zegt dat ie mij niet kwijt wilt, en ik wil hem ook niet kwijt, maar zo kan het niet verder. Hoe maak ik hem duidelijk zonder ruzie te krijgen dat we ook een leven buiten elkaar om moeten hebben?
Hij houdt van gamen, jij van paarden. Combineer deze twee en het probleem lost zichzelf vanzelf op :)

pi_141071532
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:15 schreef Njosnavelin het volgende:
Kan hij niet mee als jij naar je paard gaat?
En hoe vaak zien jullie elkaar?
Nee, hij heeft het niet zo op paarden.

1x per week.
pi_141071584
Paard wegdoen :)
-XOXO-
pi_141071610
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:21 schreef Jill_ het volgende:

[..]

Nee, hij heeft het niet zo op paarden.

1x per week.
Vind jij het weinig? Zou je hem doordeweeks vaker kunnen zien bijvoorbeeld?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141071634
Van een relatie waar ik mijn vriendin wekelijks slechts eenmaal zou zien zou ik ook niet vrolijk worden. Jullie prioriteiten liggen duidelijk anders en dat gaat op den duur botsen. Je moet je afvragen of het zo wel zin heeft om verder te gaan.
pi_141072179
Paard weg of hij weg
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_141072237
quote:

Ben je nog verliefd ?
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  zaterdag 14 juni 2014 @ 15:47:44 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_141072291
Je ziet hem 1 keer per week, zo raar is het niet dat hij je erop aanspreekt. Jij schildert hem af als een zeikerd maar hij heeft domweg gelijk.
Resistance is futile.
pi_141072302
Nokken *O*
pi_141072317
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:47 schreef Seven. het volgende:
Je ziet hem 1 keer per week, zo raar is het niet dat hij je erop aanspreekt.
Hoezo?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 15:49:51 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_141072348
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:48 schreef complicate het volgende:

[..]

Hoezo?
1 keer per week.. dat is geen 'relatie'.
Resistance is futile.
pi_141072481
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Qualiteit > quantiteit.

Ze zien elkaar 1 keer per week en hebben continu ruzie. Het probleem ligt niet in de frequentie van elkaar zien, maar in hoe ZIJ het ervaart als ze bij elkaar zijn (al is het maar 1 keer per week); ik heb meer de indruk dat ze niet meer verliefd is op die kerel.
pi_141072540
Game over. Als jij liever met je paard bent dan met hem is er inderdaad een scheve verhouding en als jullie tot nu nog niet hebben kunnen aanpassen aan die situatie komt dat niet meer goed.
pi_141072632
Chick met een paard daten, daar ging hij de fout in.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_141072762
Wat doe jij dan allemaal?
pi_141073070
Denk dat de roes weg is en de werkelijkheid toeslaat en jullie waarschijnlijk niet bij elkaar passen .
pi_141073116
Je paard op 1 zetten :')

maak het dan gelijk uit
pi_141073145
En ja je vriend 1 keer per week zien... Hoezo noem je dat een relatie?

Dat gewoon leuk erbij niets serieus. Hij wil meer, jij niet aangezien je gelukkiger met je paard bent.
pi_141073164
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:55 schreef complicate het volgende:

[..]

Qualiteit > quantiteit.

Ze zien elkaar 1 keer per week en hebben continu ruzie. Het probleem ligt niet in de frequentie van elkaar zien, maar in hoe ZIJ het ervaart als ze bij elkaar zijn (al is het maar 1 keer per week); ik heb meer de indruk dat ze niet meer verliefd is op die kerel.
Als 2 mensen echt van elkaar houden maken ze heus wel tijd voor elkaar vrij.
pi_141073196
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 16:22 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Als 2 mensen echt van elkaar houden maken ze heus wel tijd voor elkaar vrij.
Was ook mijn punt! Ze is niet meer verliefd op die kerel.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 16:25:51 #28
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141073250
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 16:01 schreef LookAtMe het volgende:
Chick met een paard daten, daar ging hij de fout in.
Ja, rookie mistake.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 16:26:20 #29
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141073262
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 16:05 schreef MrGuma het volgende:
Wat doe jij dan allemaal?
Zeuren.

Zal ook wel altijd moe zijn of zo.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_141073310
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 16:23 schreef complicate het volgende:

[..]

Was ook mijn punt! Ze is niet meer verliefd op die kerel.
Of was dat nooit, al van te voren zeggen dat je veel tijd met je paard gaat spenderen als voorwaarde op een relatie :')__
  zaterdag 14 juni 2014 @ 16:30:04 #31
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_141073342
Paarden meisjes ;(
pi_141073347
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 16:28 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Of was dat nooit, al van te voren zeggen dat je veel tijd met je paard gaat spenderen als voorwaarde op een relatie :')__
Zou kunnen dat weten we niet, vandaar mijn vraag naar de TS:
Ben benieuwd naar haar antwoord.

quote:
5s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:46 schreef complicate het volgende:

[..]

Ben je nog verliefd ?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 16:30:21 #33
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_141073355
No offence, je vriend is een saaie lul, 100% eens. Maar van die paardenmeisjes die hun paard belangrijker vinden dan alles. :r
It's you my love, you who are the stranger
  zaterdag 14 juni 2014 @ 16:42:16 #34
427638 led_lamp
Saving the planet
pi_141073782
Alleen van het TT druipt de arrogantie al af :') Ga lekker met je paard spelen ofzo...
Daar aan de boorden van de Waal ligt mijn oude Keizerstad
pi_141074021
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 16:42 schreef led_lamp het volgende:
Alleen van het TT druipt de arrogantie al af :') Ga lekker met je paard spelen ofzo...
:')
  zaterdag 14 juni 2014 @ 16:54:14 #36
427638 led_lamp
Saving the planet
pi_141074168
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 16:48 schreef complicate het volgende:

[..]

:')
Tsja, TS zou natuurlijk wat kritischer naar zichzelf kunnen kijken, en niet zomaar met het vingertje wijzen. :)
Daar aan de boorden van de Waal ligt mijn oude Keizerstad
pi_141074505
Ik zou het wat anders vinden als hij het niet van tevoren wist. Maar hij wist dat ik het druk had, en hij kon er mee leven dat ik hem maar 1x per week zag toentertijd. Daarom zeg ik altijd van tevoren dat ik heel druk ben, om dat soort drama te besparen.

En over het paard.. Als ik een andere hobby had waaraan ik heel veel tijd spendeer (zoals zwemmen of voetbal) wordt het doodnormaal gevonden. Dus het is niet anders dan elke andere hobby.

En natuurlijk vind ik hem leuk, anders was ik allang weggeweest lijkt me.

Ook werkt het niet altijd zo als je elkaar leuk vind, dat je dan automatisch veel tijd kan vrijmaken voor diegene. Soms lukt dat gewoon echt niet.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 17:09:48 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_141074594
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:06 schreef Jill_ het volgende:
Ik zou het wat anders vinden als hij het niet van tevoren wist. Maar hij wist dat ik het druk had, en hij kon er mee leven dat ik hem maar 1x per week zag toentertijd. Daarom zeg ik altijd van tevoren dat ik heel druk ben, om dat soort drama te besparen.

En over het paard.. Als ik een andere hobby had waaraan ik heel veel tijd spendeer (zoals zwemmen of voetbal) wordt het doodnormaal gevonden. Dus het is niet anders dan elke andere hobby.

Ook werkt het niet altijd zo als je elkaar leuk vind, dat je dan automatisch veel tijd kan vrijmaken voor diegene. Soms lukt dat gewoon echt niet.
Dat lukt alleen als je genoeg om iemand geeft om je hobby niet meer op de eerste plaats te zetten. Move on, dit gaat 'm niet worden.
Resistance is futile.
pi_141074764
quote:

Dit zou ik niet rap zeggen, hoor. Jouw vriend lijkt jou niet voldoende te "boeien"
pi_141074852
Maar bon soit, als je toch 1 tip wilt: PRAAT erover met hem.
pi_141075058
quote:

Heeft meer te maken met prioriteiten. Kan je hem niet vaker zien of wíl je hem niet vaker zien? Er is een verschil met 'een leven buiten elkaar om' en elkaar maar 1x per week ruziënd zien. Praat er eens goed over: toon begrip en zoek een oplossing in plaats van jezelf verdedigen tegen zijn waarschijnlijk deels terechte klacht. Wonen jullie ver van elkaar weg of hebben jullie rare werktijden? Anders lijkt het me dat je elkaar prima vaker kan zien. Kan je niet Skypen, bellen, logeren? Hoe oud zijn jullie?
pi_141075537
Ik denk dat het punt gewoon is dat je beide heel anders in de relatie staat. De een heeft genoeg aan een keer in de week en de ander wil juist meer. Als je beiden een verschillend verwachtingspatroon van een relatie hebt gaat het gewoon niet lukken.
pi_141077603
quote:

Wát doe je dan dat je zo druk bent. Hoeveel uur per week besteed je aan je paard?
pi_141078666
Iets meer tijd maken voor je vriend is teveel gevraagd? Kan toch ook een doordeweekse avond 2 uurtjes. Vriend blij, geen ruzie meer. Je geeft zelf aan dat hij tijd zat heeft dus jij kan aangeven wanneer het uitkomt.
pi_141078818
Begin een relatie met je paard dan niet je vriend.
pi_141089055
Ik snap wel dat je je paard voor laat gaan; dat beestje heb je vast al een tijd en je vriend accepteert/accepteerde dat nou eenmaal. Maar het gaat inderdaad ook om de kleine uurtjes, dus als je even een uurtje of zelfs maar half uurtje tijd aan hem besteed maakt dat al zoveel uit! Ook gezellig een nachtje samen slapen is superfijn :) Al ga je dan om 7 uur alweer je bed uit (voor school of whatever); je hebt iig gezellig samen in bed gelegen en naast elkaar wakker geworden. En mss wel hele chille seks gehad, wie weet *O*
Kortom; gaat om de kleine dingen die het fijn maken!!
pi_141091121
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom dat? Ik zie mijn vriend ook 1 keer per week, wegens afstand en fulltime baan/studie. Vind beetje raar om dan te zeggen, nee dat is geen relatie.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_141092134
Ik zie het probleem al. Paard heeft grotere lul dan vriend. Next! :W
pi_141092841
Druk hebben met een paard :')
En hoe oud ben je om een paard te hebben serieus.

Daarnaast al je vrije tijd aan je vier potige mormel besteden is het logisch dat je vriend klaagt.
Ik zou zelf ook klagen.

Een paard is mijn ogen niet echt een hoge prioriteit (gamen ook niet hoor)

Maar serieus, ga is naar jezelf kijken.
pi_141092939
Een goed idee is trouwens het paard naar het slachthuis brengen.
En dan met je vriend onder het genot van een BBQ over de problemen praten.
Paardenvlees op de BBQ uiteraard!

Pro tip!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')