Door SA en Qatar lijkt me best duidelijk tochquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Idd, ze worden waarschijnlijk door een land gefinancieerd. Niemand weet alleen door wie..
Dat mes snijdt echter aan twee kanten...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:35 schreef kurd0w het volgende:
En wees maar blij dat de PKK er is geweest, anders was er geen Koerdisch besef in Turkije en zouden we allemaal Turken zijn. Elkaar in zijn waarde laten is niks mis mee..
Bewijs het.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:39 schreef vigen98 het volgende:
Door SA en Qatar lijkt me best duidelijk toch
Licht toe...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat mes snijdt echter aan twee kanten...
De Koerden hebben heel veel sympathie verloren door de PKK.quote:
Hun beeld boeit niet. Wat telt is honderden miljarden dollars schade aan de Turkse economie.quote:
Want ja, toen het op een geciviliseerde manier geprobeerd werd kregen de Koerden ook echt hun rechten. Maar toen dachten zij van ''Bommen gebruiken om honderden mensen op te blazen en guerrilla oorlog tegen het Turks leger met tot gevolg duizenden doden is veeeeel leuker'' en dus stopten ze met het geciviliseerde proces voor Koerdische rechten. En warempel, tegelijkertijd was er een coup d'etat in Turkije en werden de Koerden ook nog eens vervolgd.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Koerden hebben heel veel sympathie verloren door de PKK.
Als de Koerden willen dat de Turken open staan voor erkenning van minderheidstalen en dergelijke dan zullen ze de publieke opinie moeten benvloeden. Bussen met burgers opblazen helpt daar niet echt bij natuurlijk. Ik bedoel, de Turkse elite zag de Koerden altijd al als een stel barbaren die geciviliseerd moeten worden d.m.v. assimilatie, de PKK bevestigt hun beeld alleen maar.
De Turkse elite vergeet daar even bij dat zij zelf de grootste Barbaren zijn. De PKK is een prima tegengeluid dat van zich laat horen aangezien de Turken (nu nog steeds maar een stuk minder) de Koerden zwaar onderdrukten. De PKK heeft laten zien dat Koerden ook iets terug kunnen doen, en ook nog eens goed.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Koerden hebben heel veel sympathie verloren door de PKK.
Als de Koerden willen dat de Turken open staan voor erkenning van minderheidstalen en dergelijke dan zullen ze de publieke opinie moeten benvloeden. Bussen met burgers opblazen helpt daar niet echt bij natuurlijk. Ik bedoel, de Turkse elite zag de Koerden altijd al als een stel barbaren die geciviliseerd moeten worden d.m.v. assimilatie, de PKK bevestigt hun beeld alleen maar.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:51 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
De Turkse elite vergeet daar even bij dat zij zelf de grootste Barbaren zijn. De PKK is een prima tegengeluid die van zich laat horen aangezien de Turken (nu nog steeds maar een stuk minder) de Koerden zwaar onderdrukten. De PKK heeft laten zien dat Koerden ook iets terug kunnen doen, en ook nog eens goed.
Ik word gek van die Turken die denken dat als zij iemand vermoorden, dat zelfverdediging is of als zij iemand onderdrukken, dat dat zo hoort maar als 't andersom is is 't opeens racisme en anti-turkisme.
Ik praat de onschuldige doden niet goed die de PKK heeft gemaakt, maar doen alsof de Turken zo lief zijn en open staan voor erkenning is de grootste bullshit. Zonder de PKK waren de Koerde nog steeds bergturken genoemd, nu heeft Turkije geen andere keus dan de Koerden erkennen.
Wat zeggen/schreeuwen/zingen ze? waarom staan ze daar?quote:
Dit was na de oproep van Ayatollah Ali Al-sistani om bij het leger aan te sluiten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat zeggen/schreeuwen/zingen ze? waarom staan ze daar?
Ik ben benieuwd wat er komen gaat, mogen ISIS snel weer verdreven worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit was na de oproep van Ayatollah Ali Al-sistani om bij het leger aan te sluiten.
Ze schreeuwen "heel het volk staat achter je".
Goede zaak, ook dat Iran veiligheidstroepen stuurt.quote:
Beste bericht na de 1-5 van gister.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:06 schreef Charismatisch het volgende:
Meer dan 200 ISIL gedood bij bombardementen op Baiji volgens de Iraakse staatszender.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:06 schreef Charismatisch het volgende:
Meer dan 200 ISIL gedood bij bombardementen op Baiji volgens de Iraakse staatszender.
Doet dat maar delen door 10. De iraakse tv stations zijn dikke leugenaars. Zo ook ALLE arabische zenders. Ik ben allang gestopt met het bekijken van de pathologische leugens van Al arabiya to al Iraqiya.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:06 schreef Charismatisch het volgende:
U Mad?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:14 schreef Hiper het volgende:
[..]
Doet dat maar delen door 10. De iraakse tv stations zijn dikke leugenaars. Zo ook ALLE arabische zenders. Ik ben allang gestopt met het bekijken van de pathologische leugens van Al arabiya to al Iraqiya.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:06 schreef Charismatisch het volgende:
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:10 schreef Charismatisch het volgende:
Leider van "1920 Revolution Brigade" gedood in Tikrit.
Waar is de karma precies?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Iraqi Air Force evacuating besieged U.S. contractors
No help from America's military as escape routes cut off
Karma is a bitch.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Iraqi Air Force evacuating besieged U.S. contractors
No help from America's military as escape routes cut off
Karma is a bitch.
Vertel me Mutant, wat klopt er niet? Je bent nogal vaag; het enige wat je eigenlijk probeert is de bron afschieten zonder inhoudelijk te gaan.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 09:36 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt van geen kant wat je hier schrijft. non-Moslims moeten geld betalen omdat ze niet in het leger dienen - daar staat tegenover dat moslims geen geld moeten betalen, maar wel in het leger moeten dienen. Het betreft feitelijk dan ook beschermgeld. Maar goed, je source is dan ook dhimittude.org, dan kan je net zo goed stormfront als source gaan quoten als het gaat om Joden bijv - zelfde geloofwaardigheid. Verder hebben dhimmis wel degelijk recht op hun eigen geloofsgebouwen - er staat zoveel bullcrap in het stuk dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Je verschilt wat dat betreft niet veel qua niveau als het gaat om de extremisten die je bestrijd.
Verder "bestrijd" ik geen extremisten, ik post mijn mening online, dat is alles. Die beledigingen mag je ook achterwege laten.quote:
quote:
Nou boehoehoe, wat een karma !!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
[..]
Ze zitten nog steeds vast.
Waarom zou hij?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Obama wilt ze niet helpen!!
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:27 schreef Charismatisch het volgende:
Kurds realize dream as Baghdad loses grip on north Iraq
Poets wrote songs about it for generations. Guerrilla fighters holed up in the mountains trained for it for decades. But in the end, when a Kurdish army finally took control of Kirkuk, they realized the dream of their forefathers within hours, without having to fire a shot.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0EO2MJ20140613
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jihadisten aangepakt door Koerdische strijders in in de provincie Diyala, nadat het Iraakse leger er voor vluchten .. XD
70000quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:28 schreef Hiper het volgende:
#Confirmedl
+ 70000 mujahideen of ISIS Marching towards #Iraq capital.
Waarom zou dat raar zijn?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:30 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Is het raar om als niet-moslim Nederlander sympathie te hebben voor de Koerden?
Je weet dat je nu propaganda verspreidt h?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:27 schreef Hiper het volgende:
# Breaking: ISIS shot down F16 in north baghdad
Nee want zij zijn geen debiele haatbaarden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:30 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Is het raar om als niet-moslim Nederlander sympathie te hebben voor de Koerden?
Ik weet het niet. De binding is natuurlijk minder groot dan als je meer affiniteit hebt met die regio.quote:
Dat hangt er vanaf hoe groot je empathie is en hoe erg je je hebt verdiept in dit conflict..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:32 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
Ik weet het niet. De binding is natuurlijk minder groot dan als je meer affiniteit hebt met die regio.
Ik verspreid het andere kant van het verhaal. Of wil je alleen eenzijdige verhalen hier hebben? Voor ieder wat wils.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je weet dat je nu propaganda verspreidt h?
Leek mij ook ja.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoe groot je empathie is en hoe erg je je hebt verdiept in dit conflict..
Het is volkomen normaal om als mens de Koerden boven de nihilistische terroristen te zetten.
Waar haal jij je informatie vandaan?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:36 schreef Hiper het volgende:
# ISIS claims they have killed 50 swat forces on baghdad road. UNCONFIRMED
Social media (facebook en twitter).quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar haal jij je informatie vandaan?
Je verspreidt twitter berichten die letterlijk door iedereen geschreven kunnen worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:33 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ik verspreid het andere kant van het verhaal. Of wil je alleen eenzijdige verhalen hier hebben? Voor ieder wat wils.
Ze zijn geschreven door ISIS strijders die dagelijks updates maken over hun progressie. Ik weet dat het van ISIS komt omdat zij altijd als eerst met beelden, foto's en berichten komen. Ik denk niet dat zij voor jou nu effe terug trekken van het front naar de thuisbasis om een video voor jou te uploaden zodat jij overtuigd wordt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je verspreidt twitter berichten die letterlijk door iedereen geschreven kunnen worden.
Waarom post je niet eens het hele twitter bericht?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:42 schreef Hiper het volgende:
#Shia militias like Abu Fadli Al Abbas in #Syria are returning to #Iraq due to #ISIS
Omdat ik nu alleen van Facebook citeer. Twitter komt ernaquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom post je niet eens het hele twitter bericht?
Je kan ook gewoon het gehele linkje naar facebook geven? dit komt allemaal zo vaag over..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:43 schreef Hiper het volgende:
[..]
Omdat ik nu alleen van Facebook citeer. Twitter komt erna
Ik zal me best doen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon het gehele linkje naar facebook geven? dit komt allemaal zo vaag over..
Hoe weet je dat nouquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:41 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ze zijn geschreven door ISIS strijders die dagelijks updates maken over hun progressie. Ik weet dat het van ISIS komt omdat zij altijd als eerst met beelden, foto's en berichten komen. Ik denk niet dat zij voor jou nu effe terug trekken van het front naar de thuisbasis om een video voor jou te uploaden zodat jij overtuigd wordt.
En als je het niet bevalt, dan lees je ze toch niet?
twitter:azelin twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 14:54:28Hizbullah Vows Not to Intervene in Iraq http://t.co/rL4Kdpdq7d Yeah, okay. Just like Syria *wink* *wink* reageer retweet
Verder vraag ik me af hoeveel kans Shia vrijwilligers maken tegen de geharde ISIS strijders. Die trucks vol vrijwilligers zien er leuk uit, maar is het niet gewoon kanonnenvoer voor ISIS?quote:
#Newsquote:
Wut, niet andersom?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:47 schreef theunderdog het volgende:
ISIS heeft een groot voordeel, en dat is dat de Koerden en de sjiieten never nooit samen gaan werken om tegen ISIS te vechten.
Aangezien maliki de Koerden ook in de rug heeft gestoken.
Dat bericht las ik gisteravond al. Intussen lees ik vandaag nog steeds niets over strijd in Baghdad, ISIS lijkt nog steeds op afstand. Grootspraak denk ik.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:47 schreef Hiper het volgende:
[..]
#News
North Gate of #Baghdad have been opened by the Permission of Allah, at the hands of #ISIS mujahideen.
#Dawlah_Media (is een isis facebook pagina).
In 2006 hebben de koerden wel de sjiitsche regering geholpen tegen wat het toen alleen ISI heette. Zelfs de soennieten werkten mee, ook wel bekend als sahawat (awakening). Nu zijn de koerden afzijdig, de amerikanen zijn vertrokken en de sahawat uit elkaar gevallen. Een deel is op de vlucht, een ander deel heeft zich bij isis aangelosten en ander deel werkt nog voor al maliki.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:47 schreef theunderdog het volgende:
ISIS heeft een groot voordeel, en dat is dat de Koerden en de sjiieten never nooit samen gaan werken om tegen ISIS te vechten.
Geen idee. Dat kunnen jij en ik moeilijk vanachter onze pc verifiren. We moeten gewoon op de eerst volgende video's wachten die het gaan bevestigen en die komen pas na veel later.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:49 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat bericht las ik gisteravond al. Intussen lees ik vandaag nog steeds niets over strijd in Baghdad, ISIS lijkt nog steeds op afstand. Grootspraak denk ik.
Denk het ook. Clowns zijn het.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:46 schreef Pharmacist het volgende:
Die trucks vol vrijwilligers zien er leuk uit, maar ik het niet gewoon kanonnenvoer voor ISIS?
Andere doen het toch ook, maar ik krijg gezeik omdat jij anti-isis bent mag ik het weer niet?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou
Weet je hoe vaak 1 foto in het Midden-Oosten gebruikt wordt in verschillende conflicten? Welkom bij het Internet.
Je moet gewoon niet elke scheet op twitter hier komen spammen.
Ik ga bestellen !quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:54 schreef Hiper het volgende:
Voor diegene die een shirt met ISIS logo wil kopen.
http://isil.spreadshirt.c(...)76/customize/color/2
LOL!
Doe maar niet, anders krijg je de aivd aan je deur. Ze verzinnen wel iets om je achter de tralies te krijgen.quote:
Voor zo,n shirtje?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:57 schreef Hiper het volgende:
[..]
Doe maar niet, anders krijg je de aivd aan je deur. Ze verzinnen wel iets om je achter de tralies te krijgen.
Dat klopt. Dat heet meten met 2 maten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor zo,n shirtje?
Maar een stalin shirtje mag gewoon?
Nee,Maliki beloofde twee keer om artikel 140 uit te voeren inruil voor Koerdische steun;quote:
Ach, in de wet staat nergens dat je niet met een ISIS shirtje mag rondlopen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:59 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat heet meten met 2 maten.
Alsof Stalin nu nog een relevant persoon is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor zo,n shirtje?
Maar een stalin shirtje mag gewoon?
Dat klopt. Maar de politie pakt je toch op, omdat je dan als terrorist wordt aangezien.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ach, in de wet staat nergens dat je niet met een ISIS shirtje mag rondlopen.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:03 schreef Rurik het volgende:
[..]
Alsof Stalin nu nog een relevant persoon is.
twitter:fantomas456 twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 16:02:07Moqtada al-Sadr calls for a military parade in every province next Saturday! This is a big war taking place! reageer retweet
Welnee, ik voldoe niet volgens het stereotype..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:04 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de politie pakt je toch op, omdat je dan als terrorist wordt aangezien.
Dat maakt jou dus extra gevaarlijk als je met een ISIS shirt rondloopt. Bekeerlingen worden al gezien als verraders. De reacties van sommige autochtone Nederlanders spreekt boekdelen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee, ik voldoe niet volgens het stereotype..
Jij denkt dat die tokkies weten wat ISIS is?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:06 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat maakt jou dus extra gevaarlijk als je met een ISIS shirt rondloopt. Bekeerlingen worden al gezien als verraders. De reacties van sommige autochtone Nederlanders spreekt boekdelen.
Eigenlijk best bizar dat dit mij vrijwel niets doet (omdat ik geen band met deze mensen heb) . Pas als ik ga nadenken en ik mij realiseer dat de kans groot is dat deze mensen ook kinderen, vaders, moeders/dierbaren hebben zie ik hoe verschrikkelijk dit allemaal is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:07 schreef Hiper het volgende:
Voor diegene met een sterke maag. Schokkende beelden!
https://www.facebook.com/(...)83¬if_t=notify_me
Assad soldaten en Hezbollah in Syrie gedood.
ISIS niet, maar wel hoe een moslim eruit ziet. Ik ken een broeder van Nederlandse origine, als hij na het vrijdagmiddag gebed effe boodschappen doet bij de AH dan wordt hij zwaar vies aangekeken. Een mevrouw kwam een keer naar hem toe gelopen en vroeg aan hem of IK hem had gendoctrineerd en/of gijzelde om moslim te worden. Ik lachte me KAPOT. Toen de mevrouw dat vroeg was iedereen ineens stil. Dat was echt geen fijn gevoel om door iedereen vies aangekeken te worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij denkt dat die tokkies weten wat ISIS is?
Dat soort mensen zijn mentaal gehandicapt joh, waarom er iets van aantrekken?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:10 schreef Hiper het volgende:
[..]
ISIS niet, maar wel hoe een moslim eruit ziet. Ik ken een broeder van Nederlandse origine, als hij na het vrijdagmiddag gebed effe boodschappen doet bij de AH dan wordt hij zwaar vies aangekeken. Een mevrouw kwam een keer naar hem toe gelopen en vroeg aan hem of IK hem had gendoctrineerd en/of gijzelde om moslim te worden. Ik lachte me KAPOT. Toen de mevrouw dat vroeg was iedereen ineens stil. Dat was echt geen fijn gevoel om door iedereen vies aangekeken te worden.
Is dat niet een beetje het risico van het vak? Iedereen is mens en hebben kinderen, vaders/moeders en dierbaren. Zelfs de Nazis hadden dat.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eigenlijk best bizar dat dit mij vrijwel niets doet (omdat ik geen band met deze mensen heb) . Pas als ik ga nadenken en ik mij realiseer dat de kans groot is dat deze mensen ook kinderen, vaders, moeders/dierbaren hebben zie ik hoe verschrikkelijk dit allemaal is.
Ja het is het risico van HUN vak, maar de kinderen van deze mannen kunnen er niets aan doen he?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:11 schreef Hiper het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje het risico van het vak? Iedereen is mens en hebben kinderen, vaders/moeders en dierbaren. Zelfs de Nazis hadden dat.
Foto's van dode ISIS soldaten doen me altijd denken aan hipsters. Met hun camo kleding, baard en variatie qua etniciteiten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eigenlijk best bizar dat dit mij vrijwel niets doet (omdat ik geen band met deze mensen heb) . Pas als ik ga nadenken en ik mij realiseer dat de kans groot is dat deze mensen ook kinderen, vaders, moeders/dierbaren hebben zie ik hoe verschrikkelijk dit allemaal is.
Ok.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:12 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Foto's van dode ISIS soldaten doen me altijd denken aan hipsters. Met hun camo kleding, baard en variatie qua etniciteiten.
Jij hebt makkelijk praten. Het is jouw nooit overkomen. Als je met 30 man aangekeken wordt omdat je anders bent is dat echt een naar gevoel van "je bent ongewenst" "ga weg, we motten je hier niet". En helemaal als niemand uit die groep je verdedigd. Net alsof iedereen het met haar eens was. Ik was juist bang dat een van hen agressief zou worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn mentaal gehandicapt joh, waarom er iets van aantrekken?
Gewoon trainen door een dagelijks potje gore van LiveLeak. Zolang je geen persoonlijke binding hebt doet het je op den duur niks.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, jij weet dat het mij nog nooit is overkomen?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:13 schreef Hiper het volgende:
[..]
Jij hebt makkelijk praten. Het is jouw nooit overkomen. Als je met 30 man aangekeken wordt omdat je anders bent is dat echt een naar gevoel van "je bent ongewenst" "ga weg, we motten je hier niet". En helemaal als niemand uit die groep je verdedigd. Net alsof iedereen het met haar eens was. Ik was juist bang dat een van hen agressief zou worden.
Allemaal nrichtingverkeer. Artikel 140 kn Maliki niet uitvoeren, is werk van het parlement waar de Koerden deel van uit maken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee,Maliki beloofde twee keer om artikel 140 uit te voeren inruil voor Koerdische steun;
Beide keer kwamen de Koerden er bedrogen vanaf.
Normaal moet 17% van het Iraakse budget naar Koerdistan, is de laatste 6 maanden nog niet gebeurd.
Normaal staat de Iraakse regering in voor de lonen van Pşmerge, maar sinds 2007 heeft de Iraakse regering hun nog niet betaald.
Dat is juist. Maar dat roepen de mensen al duizenden jaren. Is ooit de oorlog gestopt? De mensheid vecht al eeuwen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja het is het risico van HUN vak, maar de kinderen van deze mannen kunnen er niets aan doen he?
quote:Iraq says slows Islamist rebel advance, regains some territory
(Reuters) - A Sunni Islamist offensive threatening to dismember Iraq seemed to slow on Saturday after days of lightning advances as government forces reported regaining territory in counter-attacks, easing pressure on Baghdad's Shi'ite-led government.
As Iraqi officials spoke of wresting back the initiative against Islamic State in Iraq and the Levant insurgents (ISIL), neighboring Shi'ite Iran held out the prospect of working with its longtime U.S. arch-enemy to help restore security in Iraq.
In a visit to Samarra, a major town in ISIL's sights 100 km (60 miles) north of Baghdad, Prime Minister Nouri al-Maliki vowed to defeat the rebels who caused international shock waves when they overran the Sunni northwest of Iraq earlier this week.
The dramatic territorial surge by ISIL, putting demoralized and disorganized army contingents to flight, have alarmed both Maliki's Shi'ite supporters in Iran and in the United States, which helped bring him to power after its 2003 invasion that toppled Sunni dictator Saddam Hussein. Oil prices have jumped over fears of ISIL disrupting exports from OPEC member Iraq.
But the ISIL juggernaut appeared to lose momentum on Saturday with the Iraqi military saying it was now holding back the jihadist rebels and also, with the help of Shi'ite militia, clawing back some territory.
"Our security forces have regained the initiative to launch qualitative operations on various fronts over the past three days and have achieved remarkable victories with the help of volunteers," said Major-General Qassim al-Moussawi, spokesman for the Iraqi military's commander-in-chief.
"We have regained the initiative and will not stop at liberating Mosul from ISIL terrorists, but all other parts," he said, mentioning Iraq's second main city in the far north seized by the insurgents on Monday.
A spokesman for Iraqi counter-terrorism forces said warplanes bombed a meeting of the banned Baath party leadership in Diyala province, killing 50 people including the son of Ezzat Ibrahim al-Douri, once a member of Saddam's ruling circle.
ISIL had thrust into Diyala two days ago, opening a second front to Baghdad's northeast, not far from the Iranian border.
The ISIL advance has been joined by former Baathist officers who were loyal to Saddam as well as disaffected armed groups and tribes who want to oust Maliki. Douri is believed to lead a Baathist militant group called the Naqshbandi Army.
IRAQI ARMY COUNTER-ATTACKS
Security sources said Iraqi troops attacked an ISIL formation in the town of al-Mutasim, 22 km (14 miles) southeast of Samarra, driving militants out into the surrounding desert.
They said army forces reasserted control over the small town of Ishaqi, also southeast of Samarra, to secure a road that links Baghdad to Samarra and the now ISIL-held cities of Tikrit and Mosul further north.
Troops backed by the Shi’ite Asaib Ahl al-Haq militia also retook the town of Muqdadiya northeast of Baghdad, and ISIL was dislodged from Dhuluiya after three hours of fighting with tribesmen, local police and residents, a tribal leader said.
It was far from clear whether government forces could sustain their reported revival against ISIL, given serious weaknesses including poor morale and corruption, and the risk of Iraq sundering into hostile sectarian entities remains high.
ISIL insurgents kept up their assaults on some fronts.
In Udhaim, 90 km (60 miles) north of Baghdad, ISIL occupied the local municipal building, an official there told Reuters, and they directed mortar fire at the government protection force of the Baiji oil refinery, Iraq's largest.
Masked militants under the black flag of ISIL aim to revive a medieval caliphate that would span a fragmenting Iraq and Syria, redrawing borders set by European colonial powers a century ago and menacing neighbours like Iran and Turkey.
U.S. President Barack Obama said on Friday he was reviewing military options, short of sending combat troops, to help Iraq repel the insurgency. But he cautioned that any U.S. intervention must be accompanied by an Iraqi government effort to bridge divisions between Shi'ite and Sunni communi6ties.
Iranian President Rouhani, asked at a televised press conference whether Tehran could work with the United States to tackle ISIL, said: "We can think about it if we see America starts confronting the terrorist groups in Iraq or elsewhere.
"We all should practically and verbally confront terrorist groups," added Rouhani, a relative moderate who has presided over a thaw in Iran's long antagonistic relations with the West.
A senior Iranian official told Reuters earlier this week that Tehran, which has strong leverage in Shi'ite-majority Iraq, may be ready to cooperate with Washington against ISIL rebels.
The official said the idea of cooperating with the Americans was being mooted within the Tehran leadership. For now, according to Iranian media, Iran will send advisers and weaponry, although probably not troops, to boost Baghdad.
U.S. officials said there were no contacts going on with Iran over the crisis in Iraq.
Any initiative would follow a clear pattern of Iranian overtures since the 2001 al Qaeda attacks on U.S. targets, which led to quiet U.S.-Iranian collaboration in the overthrow of the Taliban in Afghanistan and formation of a successor government.
Adversaries since Iran's 1979 revolution toppled the U.S.-backed Shah, the United States and Iran have long accused each other of meddling in the Gulf and beyond, and have not cooperated on regional security issues for more than a decade.
MALIKI HERALDS FIGHTBACK
Maliki traveled on Friday to Samarra, one of the cities targeted - though not seized - by ISIL fighters who now prevail
in a string of Sunni cities and towns running south from Mosul.
"Samarra will not be the last line of defense, but a gathering point and launchpad," he told military officers after Iraq's s most influential Shi'ite cleric urged people to take up arms to defend the country against the insurgents.
"Within the coming hours, all the volunteers will arrive to support the security forces in their war against the gangs of ISIL. This is the beginning of the end of them," Maliki, a Shi'ite Muslim, said in comments broadcast on Iraqi television.
Maliki said the cabinet had granted him unlimited powers to confront the ISIL offensive.
In Basra, Iraq's main city in the mainly Shi'ite far south, hundreds of people volunteered to join the battle against ISIL, heeding a call to arms by Grand Ayatollah Ali al-Sistani, who commands unswerving loyalty from most Iraqi Shi’ites.
The volunteers, of all ages, were due to be given weapons and sent to a security center in Basra later on Saturday ready to be transferred further north. "We the people of Basra obeyed our instructions to defend our country from south to north," said 63-year-old Kadhem Jassim.
Iran's Rouhani said he would review any request for help submitted by Maliki, although none had been received yet. "We are ready to help in the framework of international regulations and laws," he said.
Onzin, in eerste instantie doet het je niets inderdaad. Maar zodra je langer naar die foto,s kijkt en de dode mensen op die foto weer echt als mensen gaat zien dan gaat het je wel degelijk iets doen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:14 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
Gewoon trainen door een dagelijks potje gore van LiveLeak. Zolang je geen persoonlijke binding hebt doet het je op den duur niks.
Ik hoop dat er zo snel mogelijk een einde komt aan deze ellende die de terroristen verspreiden. Of het nou Iran, Koerden of Luxemburg is.
Ja wat wil je daar mee zeggen? mag ik het daarom niet erg vinden?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:14 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat is juist. Maar dat roepen de mensen al duizenden jaren. Is ooit de oorlog gestopt? De mensheid vecht al eeuwen.
Oh tuurlijk kan jou dat overkomen. Ga jij maar langs een groep die niet behoort tot jouw origine, dan zal jij dat ook ervaren, gegarandeerd. Maar het is wel zo, de autochtonen zijn de meerderheid en in principe moet een minderheid beschermd worden van de meerderheid. Nazi duitsland deed dat niet en begon te jaren. Dat is toch een ENG idee wat je dan te binnen schiet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, jij weet dat het mij nog nooit is overkomen?
Want iemand die niet moslim is kan niet vies worden aangekeken?
Je snapt toch wel dat er een verschil is tussen een bericht van een bekende krant en willekeurige twitteraar X.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:54 schreef Hiper het volgende:
[..]
Andere doen het toch ook, maar ik krijg gezeik omdat jij anti-isis bent mag ik het weer niet?
Je hebt wel een punt wbt propaganda. Werkelijk alle partijen doen daaraan. Welcome to the internet.
Ik bedoel eerder het beeld an sich. De context is natuurlijk hetgeen wat het drama vormt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, in eerste instantie doet het je niets inderdaad. Maar zodra je langer naar die foto,s kijkt en de dode mensen op die foto weer echt als mensen gaat zien dan gaat het je wel degelijk iets doen.
Tenzij je mentaal echt helemaal naar de .... bent natuurlijk.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:14 schreef Peunage het volgende:
De Koerden zijn al een tijdje bezig om olie van de staat te jatten.
Inderdaad, het beeld an sich doet je niet veel..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:18 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
Ik bedoel eerder het beeld an sich. De context is natuurlijk hetgeen wat het drama vormt.
Zelfde wat hulpverleners moeten kunnen.
Een van de vele prutsers die Iraakse regering rijk is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:02 schreef Peunage het volgende:
Zelfs Ammar Al-Hakim, die eerst deed alsof er geen ISIS was om Maliki tegen te werken
Verrader nr 1. Maar goed.
Kan niet, de olie wordt al massaal uit de grond geslurpt door Amerika en Chinaquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Allemaal nrichtingverkeer. Artikel 140 kn Maliki niet uitvoeren, is werk van het parlement waar de Koerden deel van uit maken.
Dat ze sinds 2007 niet betaald krijgen is onzin. Ze worden ook gewapend door de regering.
De Peshmerga moeten zich nu ook massaal tegen het Iraakse leger richten. Dan is Bagdad snel gevallen,quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:26 schreef Djibril het volgende:
Saadiyah--> Gevechten uitgebroken tussen Peshemergas en Iraakse leger.
Een raket van het Iraakse leger heeft 3 Peshmergas gedood.
Het lijkt me duidelijk dat Baghdad gaat vallen. ISIS lokt waarschijnlijk het leger naar Mosul en gaat ondertussen via een flankende beweging naar Baghdad. Als ze vervolgens aan twee kanten omsingeld zijn is het snel voorbij en dan is het wachten op de massa executies en Irakezen die naar Syrie mee reizen om de strijd daar voort te zetten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:23 schreef Hiper het volgende:
IED attack reportedly targeted a bus carrying army volunteers in east #Baghdad. #Iraq #ISIS Unconfirmed.
De vrijwilligers zijn kanonnenvoer .
deletedquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:34 schreef Hiper het volgende:
BREAKING: Alleged photo of the US mercenaries that are aiding Maliki's forces in the defense of Baghdad from ISIS
https://www.facebook.com/(...)=1¬if_t=notify_me
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:40 schreef Hiper het volgende:
VIDEO: #Iraq|i Special forces now deployed to fight #ISIS during combat training
HAHAHAHA echte comedy.
twitter:Reddy twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 16:39:14The U.S. has 35,000 military personnel around the Middle East. Where they're based near Iraq: http://t.co/7cbyfykTas http://t.co/ttWbcWMm4z reageer retweet
twitter:guardian twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 16:39:36US may use air strikes to 'break Isis momentum' in Iraq, Pentagon says: http://t.co/tGb1hXdWPH reageer retweet
lolquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:40 schreef Hiper het volgende:
VIDEO: #Iraq|i Special forces now deployed to fight #ISIS during combat training
HAHAHAHA echte comedy.
Hopelijk is hij de volgende..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:56 schreef Charismatisch het volgende:
Eerder werd al gemeld dat Izzet al-Douri's zoon was gedood, nu is zijn zwager gedood in Diyala.
[ afbeelding ]
Izzet (links) in betere tijden.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:56 schreef Charismatisch het volgende:
Eerder werd al gemeld dat Izzet al-Douri's zoon was gedood, nu is zijn zwager gedood in Diyala.
[ afbeelding ]
Izzet (links) in betere tijden.
In sh Allahquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hopelijk maakt ISIS de klus af en roeien ze alle baathisten uit.
Hij staat aan jullie kant, aap.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarna ISIS zich onderling weer verdeelt, en het hele riedeltje begint weer van vooraf aan. Zolang wraak telkens het uitgangspunt is zal het altijd zo blijven.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:02 schreef Re het volgende:
ja en ISIS zijn lieverdjes.... mongoloide haatbaarden
Nostradamus?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Terwijl de wereld straks rond 2200 hele planeten aan het verkennen is lopen deze lui nog steeds op elkaar te schieten om een stukje zand. Tsja..
Alsof het de VS boeit of er burgerslachtoffers zijnquote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:03 schreef UpsideDown het volgende:
Vraag me af hoe de VS die ISIS-lui met raketten wil toetakelen zonder burgerslachtoffers te maken. Misschien met nachtelijke bombardementen op konvooien maar dan zal de schade te beperkt blijven. Deze lui versla je het snelst met een grondoffensief, en dat gaat de VS niet doen.
Hoe versla je ze met een grondoffensief als de bevolking ze steunt? Ze kunnen binnen een minuut van kleding wisselen en dan kun je ze niks meer maken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:03 schreef UpsideDown het volgende:
Vraag me af hoe de VS die ISIS-lui met raketten wil toetakelen zonder burgerslachtoffers te maken. Misschien met nachtelijke bombardementen op konvooien maar dan zal de schade te beperkt blijven. Deze lui versla je het snelst met een grondoffensief, en dat gaat de VS niet doen.
Niet echt, maar de VS kan het zich simpelweg niet permiteren omdat hun reputatie toch al niet al te best is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Alsof het de VS boeit of er burgerslachtoffers zijn
Geen idee? Gewoon een gok van mijn kant. Zo rond 2200 denk ik dat we wel door de ruimte kunnen zwerven. Noord-Korea zal dan een grote publiekstrekker zijn - De Wereld van 1960 - en delen van het midden oosten hangen vol met camera's als een soort extreme versie van Big Brother. - Gaat Mo deze jongeman executeren of eerst martelen, dat zie je in de volgende aflevering!quote:
Net als al-Maliki's leger bedoel je:quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:05 schreef Peunage het volgende:
Ze kunnen binnen een minuut van kleding wisselen en dan kun je ze niks meer maken.
Nostradamus faalde ook in het voorspellen van de toekomst, vandaar.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Geen idee? Gewoon een gok van mijn kant. Zo rond 2200 denk ik dat we wel door de ruimte kunnen zwerven. Noord-Korea zal dan een grote publiekstrekker zijn - De Wereld van 1960 - en delen van het midden oosten hangen vol met camera's als een soort extreme versie van Big Brother. - Gaat Mo deze jongeman executeren of eerst martelen, dat zie je in de volgende aflevering!
Echt hoor, men blijft constant in die cirkel hangen.
Jij wilt denk ik dat alle Soennieten die ISIS steunen uitgeroeid worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe versla je ze met een grondoffensief als de bevolking ze steunt? Ze kunnen binnen een minuut van kleding wisselen en dan kun je ze niks meer maken.
Zo deden ze dat vroeger wel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:09 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jij wilt denk ik dat alle Soennieten die ISIS steunen uitgeroeid worden.
Iedereen die ISIS steunt is een potentieel gevaar voor de samenleving.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:09 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jij wilt denk ik dat alle Soennieten die ISIS steunen uitgeroeid worden.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Iedereen die ISIS steunt is een potentieel gevaar voor de samenleving.
Je moet ook naar onze geschiedenis kijken. Protestanten tegen Katholieke was hetzelfde als wat er nu gebeurd tussen soenieten en Sijieten. Ze lopen daar gewoon paar eeuwen achter.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:13 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Wat is trouwens de verklaring van dat primitieve gedrag in deze regio op basis van verschillende interpretaties van een religie? Ik wil het Westen niet ophemelen, wij zijn ook achterbaks hoor, maar hier hebben we tenminste fatsoenlijke samenlevingen waar mensen een stuk meer individuele vrijheid hebben.
Ze lopen daar gewoon een jaar of 100 achter. Je kunt dit een beetje zien als de eerste wereldoorlog denk ik.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:13 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Wat is trouwens de verklaring van dat primitieve gedrag in deze regio op basis van verschillende interpretaties van een religie? Ik wil het Westen niet ophemelen, wij zijn ook achterbaks hoor, maar hier hebben we tenminste fatsoenlijke samenlevingen waar mensen een stuk meer individuele vrijheid hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neee !, niet hij....![]()
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:17 schreef theunderdog het volgende:
Hoax, is al eerder voorbij gekomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neee !, niet hij....-
In welke zin een hoax? zijn die twee niet dezelfde of?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:18 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hoax, is al eerder voorbij gekomen.
Chaos en ontreddering, het ontbreken van een ordelijke macht.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:13 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Jammer dat daar geen drones rondvliegen. Een mooier doelwit is er niet.quote:
Ego-tjes willen macht en misbruiken interpretaties van religie om die macht te krijgen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:13 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Wat is trouwens de verklaring van dat primitieve gedrag in deze regio op basis van verschillende interpretaties van een religie?
Bevolking staat pal achter ISIS..... Jammer voor jullie maar dit is de uitkomst van sjitisch politiek.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:22 schreef Kirov het volgende:
[..]
Jammer dat daar geen drones rondvliegen. Een mooier doelwit is er niet.
Een fractie van de bevolking staat er achter. De rest is gewoon doodsbang.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:24 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Bevolking staat pal achter ISIS..... Jammer voor jullie maar dit is de uitkomst van sjitisch politiek.
Omdat Maliki dom is. De Koerden zijn niet de vijanden van sjieten als je maar het ideaal van een unified Irak loslaat. Hij moet juist de Iraakse koek met de Koerden verdelen, de olierijke gebieden aan de Koerden schenken ten koste van de soennitische Arabieren, zoals Kirkuk. En zelf hebben de sjieten al sowieso het zuiden olierijke Irak + haven (niet onbelangrijk).quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:47 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk dat jouw haat tegen ISIS ook te maken heeft met dat geen zij doen in Tunesi. Ik kan het begrijpen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Omdat Maliki dom is. De Koerden zijn niet de vijanden van sjieten als je maar het ideaal van een unified Irak loslaat. Hij moet juist de Iraakse koek met de Koerden verdelen, de olierijke gebieden aan de Koerden schenken ten koste van de soennitische Arabieren, zoals Kirkuk. En zelf hebben de sjieten al sowieso het zuiden olierijke Irak + haven (niet onbelangrijk).
Maar zolang hij nog vol inzet op de geforceerde eenheid van Irak zal hij inderdaad de Koerden als bedreiging zien. Laten varen dus dat ideaal en zo snel mogelijk het land verdelen met de Koerden
Ongelofelijk triest natuurlijk dat het zo loopt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:19 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Chaos en ontreddering, het ontbreken van een ordelijke macht.
Het eenvoudigst is dat 1 bevolkingsgroep de leiding neemt en alle andere bevolkingsgroepen hard onderdrukt door verdeel en heers tactieken toe te passen zoals het de afgelopen jaren is gedaan.
Je kan natuurlijk ook een verdrag opstellen wat regelt dat iedere bevolkingsgroep eigen autonomie verkrijgt, dit werd voorheen standaard gedaan om een etnisch conflict te beslechten. Bijna alle landen zijn tot stand gekomen door dergelijke verdragen.
Te laat.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:28 schreef Aloulou het volgende:
Hij moet juist de Iraakse koek met de Koerden verdelen, de olierijke gebieden aan de Koerden schenken ten koste van de soennitische Arabieren, zoals Kirkuk.
Wat doet ISIS in Tunesie? Ik denk dat je teveel de media volgt nu ilias, de bloedbroeders van ISIS (dus niet ISIS) "ansar al-sharia" gaan het nooit van de autoriteiten winnen omdat er een goed werkend staatsapparaat is. Net zoals in jouw geliefde Marokko eigenlijk, vandaar dat jij makkelijk wel ver weg ISIS support. In Marokko zullen ze toch nooit een voet tussen de deur krijgen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:29 schreef De_Ilias het volgende:
Ik denk dat jouw haat tegen ISIS ook te maken heeft met dat geen zij doen in Tunesi. Ik kan het begrijpen.
Ik denk dat als ISIS Assad, MAliki en IsraHell kan laten vallen ze de hele MENA-regio aan kunnen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:33 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wat doet ISIS in Tunesie? Ik denk dat je teveel de media volgt nu ilias, de bloedbroeders van ISIS (dus niet ISIS) "ansar al-sharia" gaan het nooit van de autoriteiten winnen omdat er een goed werkend staatsapparaat is. Net zoals in jouw geliefde Marokko eigenlijk, vandaar dat jij makkelijk wel ver weg ISIS support. In Marokko zullen ze toch nooit een voet tussen de deur krijgen.
Dat hoop je. Maar bij een sterk staatsapparaat als in Marokko, Algerije, Tunesie en ook Egypte delven zij het onderspit. En vooral de homogene landen waar geen verschillende bevolkingsgroepen of religieuze stromingen zijn. Libie is de enige uitzondering, en juist omdat er geen staat is en daarnaast niemandsland is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:34 schreef Baklava95 het volgende:
Ik denk dat als ISIS Assad, MAliki en IsraHell kan laten vallen ze de hele MENA-regio aan kunnen.
Dat weet ik maar al te goed, maar ansaar sharia zorgt degelijk voor problemen in Tunesi, zo werd ik in Tunesi toegang geweigerd alleen omdat ik een baard heb. In Marokko is het zelfs strenger denk ik zelf, gevangenissen in Marokko zitten stampvol met baardmannen die ISIS-achtige gedachtegoed erop nahouden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:33 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wat doet ISIS in Tunesie? Ik denk dat je teveel de media volgt nu ilias, de bloedbroeders van ISIS (dus niet ISIS) "ansar al-sharia" gaan het nooit van de autoriteiten winnen omdat er een goed werkend staatsapparaat is. Net zoals in jouw geliefde Marokko eigenlijk, vandaar dat jij makkelijk wel ver weg ISIS support. In Marokko zullen ze toch nooit een voet tussen de deur krijgen.
Om onschuldige mensen te bombarderen? amerika heeft al genoeg onschuldige irakezen afgemaakt..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:22 schreef Kirov het volgende:
[..]
Jammer dat daar geen drones rondvliegen. Een mooier doelwit is er niet.
Haha da hoor je van de media.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:27 schreef Kirov het volgende:
[..]
Een fractie van de bevolking staat er achter. De rest is gewoon doodsbang.
Dan heeft ISIL allang een staat gesticht in het Midden-Oosten met een sterke krijgsmacht.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat hoop je. Maar bij een sterk staatsapparaat als in Marokko, Algerije, Tunesie en ook Egypte delven zij het onderspit. En vooral de homogene landen waar geen verschillende bevolkingsgroepen of religieuze stromingen zijn. Libie is de enige uitzondering, en juist omdat er geen staat is en daarnaast niemandsland is.
Ze kunnen wel wat aanslagen plegen, maar niet zoals in Irak een echte dreiging voor de soevereiniteit van de staat en centrale overheid worden.
Is jouw gedachtengoed ook ISIS-achtig?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:39 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dat weet ik maar al te goed, maar ansaar sharia zorgt degelijk voor problemen in Tunesi, zo werd ik in Tunesi toegang geweigerd alleen omdat ik een baard heb. In Marokko is het zelfs strenger denk ik zelf, gevangenissen in Marokko zitten stampvol met baardmannen die ISIS-achtige gedachtegoed erop nahouden.
Nee gelukkig niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:41 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Is jouw gedachtengoed ook ISIS-achtig?
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:07 schreef Hiper het volgende:
Voor diegene met een sterke maag. Schokkende beelden!
https://www.facebook.com/(...)83¬if_t=notify_me
Assad soldaten en Hezbollah in Syrie gedood.
Hier is het Syrietopic voor.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:21 schreef Hiper het volgende:
Assad soldaten gedood en opgepakt.
https://www.facebook.com/(...)=1¬if_t=notify_me
Ik weet niet of het verhaal daaronder klopt.
Maar er is een gigantisch groot verschil tussen "voor problemen zorgen" (wat ik niet ontken) of gewoon de staat regelrecht bijna ontmantelen en in het voortbestaan in gevaar brengen. Wat nu in Irak gebeurt. Dit laatste gaat nooit (meer) gebeuren in Algerije, Marokko en Tunesie. Omdat de koning/president, leger en hele staatsapparaat veel te sterk zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:39 schreef De_Ilias het volgende:
Dat weet ik maar al te goed, maar ansaar sharia zorgt degelijk voor problemen in Tunesi, zo werd ik in Tunesi toegang geweigerd alleen omdat ik een baard heb.
Marokkaanse koning is een meester, hij heeft al vele "jihadi-salafi" geleerden die symbolen waren gekraakt. Waarschijnlijk nadat ze uitgehold zijn met colaflesjes. Denk aan Fizazi wat een absoluut symbool was en recent "amnestie" heeft gekregen en zelfs zich beschikbaar stelde om de jihadi-salafi's in Marokko te deradicaliseren. Maar ook Haddouchi bijv, die overigens ook op vliegveld in Tunesie is geweigerd en het land niet binnenkwam. Er zijn al genoeg mongolen in Tunesie zelf en kunnen niet ook nog Marokkaanse yosti's erbij hebben hequote:In Marokko is het zelfs strenger denk ik zelf, gevangenissen in Marokko zitten stampvol met baardmannen die ISIS-achtige gedachtegoed erop nahouden.
Het is de opoffering wel waard ja.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:39 schreef BB11 het volgende:
[..]
Om onschuldige mensen te bombarderen? amerika heeft al genoeg onschuldige irakezen afgemaakt..
Ah op die toer...de dag dat ISIS een staat heeft met een "sterke krijgsmacht". Insjallah broeder, insjallah. Alles ligt in Allah's handen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:41 schreef Baklava95 het volgende:
Dan heeft ISIL allang een staat gesticht in het Midden-Oosten met een sterke krijgsmacht.
Ah, en, wanneer reis jij af voor de Jihad? Ga je naar Syri of naar Irak?quote:
Maar het komt er dus op neer, dat die landen min of meer dictaturen wel meten zijn, omdat het alternatief nog erger is dan een dergelijke dictatuur... Beter een Sisi dan Isis?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:44 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar er is een gigantisch groot verschil tussen "voor problemen zorgen" (wat ik niet ontken) of gewoon de staat regelrecht bijna ontmantelen en in het voortbestaan in gevaar brengen. Wat nu in Irak gebeurt. Dit laatste gaat nooit (meer) gebeuren in Algerije, Marokko en Tunesie. Omdat de koning/president, leger en hele staatsapparaat veel te sterk zijn.
Ansar al-Shari'a is in Tunesie een verboden organisatie verklaard vanwege banden met terroristische groepen en individuen. Waarom jij werd tegengehouden weet ik niet, maar er zijn nog genoeg salafi's in Tunesie die vrijuit alles mogen doen hoor. Ken er zelf een paar namelijk.
[..]
Marokkaanse koning is een meester, hij heeft al vele "jihadi-salafi" geleerden die symbolen waren gekraakt. Waarschijnlijk nadat ze uitgehold zijn met colaflesjes. Denk aan Fizazi wat een absoluut symbool was en recent "amnestie" heeft gekregen en zelfs zich beschikbaar stelde om de jihadi-salafi's in Marokko te deradicaliseren. Maar ook Haddouchi bijv, die overigens ook op vliegveld in Tunesie is geweigerd en het land niet binnenkwam. Er zijn al genoeg mongolen in Tunesie zelf en kunnen niet ook nog Marokkaanse yosti's erbij hebben he
Ja daar ben ik ook met je eens, AS heeft absoluut geen macht in Tunesi en zal niet verder komen dan een paar keer op straat wat vlaggen wapperen. Marokko is helaas een tikkeltje te ver gegaan, ze proberen nu sufisme volop te propageren en daarbij komt kijken dat er veel tombes worden herstelt en gerenoveerd. Dat vind ik echt een slechte ontwikkeling in Marokko, hoe dan ook hebben salafisten in Marokko ook wel vrijheid en kunnen zij ook gewoon stichtingen openen en lessen geven. Moskeeen mogen absoluut niet door salafisten beheerd worden, alle moskeen in Marokko worden namelijk beheert door het Islamitische orgaan in de regering. Wat betreft hadouchi, dat is een malloot en die wil je gewoon niet in je land hebben, ik sta versteld van Marokko waarom zij die idioot nog niet hebben opgepakt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:44 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar er is een gigantisch groot verschil tussen "voor problemen zorgen" (wat ik niet ontken) of gewoon de staat regelrecht bijna ontmantelen en in het voortbestaan in gevaar brengen. Wat nu in Irak gebeurt. Dit laatste gaat nooit (meer) gebeuren in Algerije, Marokko en Tunesie. Omdat de koning/president, leger en hele staatsapparaat veel te sterk zijn.
Ansar al-Shari'a is in Tunesie een verboden organisatie verklaard vanwege banden met terroristische groepen en individuen. Waarom jij werd tegengehouden weet ik niet, maar er zijn nog genoeg salafi's in Tunesie die vrijuit alles mogen doen hoor. Ken er zelf een paar namelijk.
[..]
Marokkaanse koning is een meester, hij heeft al vele "jihadi-salafi" geleerden die symbolen waren gekraakt. Waarschijnlijk nadat ze uitgehold zijn met colaflesjes. Denk aan Fizazi wat een absoluut symbool was en recent "amnestie" heeft gekregen en zelfs zich beschikbaar stelde om de jihadi-salafi's in Marokko te deradicaliseren. Maar ook Haddouchi bijv, die overigens ook op vliegveld in Tunesie is geweigerd en het land niet binnenkwam. Er zijn al genoeg mongolen in Tunesie zelf en kunnen niet ook nog Marokkaanse yosti's erbij hebben he
Hebben mij nie nodig. met 400 man doen ze het aardig en met Allah ze wil stomen ze verder door.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:52 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ah, en, wanneer reis jij af voor de Jihad? Ga je naar Syri of naar Irak?
Sjiitische onderdrukkers? De soldaten zijn grotendeels van Mosul zelf. En de commandanten neo baathisten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Blij zijn dat je wordt bevrijd door de sjiitische onderdrukkers is een gevaar?
Maliki is een sjiiet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Sjiitische onderdrukkers? De soldaten zijn grotendeels van Mosul zelf. En de commandanten neo baathisten.
Vaak wel ja. Het is geen toeval dat de hele regio al bijna 50 jaar in dezelfde vicieuze cirkel zit van politiek geweld en dictator naar dictator die rust in de tent brengt. Men kan blijkbaar niet op basis van consensus verschillen overbruggen zonder politiek geweld. Het is niet voor niets dat Israel de lachende derde is en veruit superieur. De dag dat Netanyahu Tel Aviv barrelbombed omdat er mensen in opstand komen of Lieberman linkse Israeliers omlegt vanwege andere politieke ideologie moet ik nog tegenkomen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar het komt er dus op neer, dat die landen min of meer dictaturen wel meten zijn, omdat het alternatief nog erger is dan een dergelijke dictatuur... Beter een Sisi dan Isis?
twitter:RamiAlLolah twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 17:59:17Emir of Dulaim Ali Hatem: War will end only when #Maliki's head is down.. #Iran #ISIS #Iraq reageer retweet
Klopt. Daarom wil ISIL ook een islamitische dictatuur stichten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:53 schreef Ryan3 het volgende:
Maar het komt er dus op neer, dat die landen min of meer dictaturen wel meten zijn
Ik denk wel dat bij veel mensen in het Westen, waaronder ik, eindelijk de schellen van de ogen vallen, helaas... (ook in de VS zie ik dat gebeuren, o.a. bij Hillary Clinton).quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Vaak wel ja. Het is geen toeval dat de hele regio al bijna 50 jaar in dezelfde vicieuze cirkel zit van politiek geweld en dictator naar dictator die rust in de tent brengt. Men kan blijkbaar niet op basis van consensus verschillen overbruggen zonder politiek geweld. Het is niet voor niets dat Israel de lachende derde is en veruit superieur. De dag dat Netanyahu Tel Aviv barrelbombed omdat er mensen in opstand komen of Lieberman linkse Israeliers omlegt vanwege andere politieke ideologie moet ik nog tegenkomen.
Haddouchi is getemd door de Koning in Marokko en wordt nu ingezet als "jihadi-salafi" om de anderen te deradicaliseren. En dat is een hele slimme zet ipv een held en martelaar van hem maken voor zijn volgelingen. Deze strategie deelt de Koning ook met andere landen waaronder Tunesie waar hij 2 weken geleden een week was en overeenkomsten heeft getekend om op religieus gebied samen te werken en te adviseren van hun de Marokkaanse ervaringen om terrorisme en extremisme te bestrijden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:54 schreef De_Ilias het volgende:
Moskeeen mogen absoluut niet door salafisten beheerd worden, alle moskeen in Marokko worden namelijk beheert door het Islamitische orgaan in de regering. Wat betreft hadouchi, dat is een malloot en die wil je gewoon niet in je land hebben, ik sta versteld van Marokko waarom zij die idioot nog niet hebben opgepakt.
Marokko gaat in mijn ogen niet te ver, sterker nog je zegt zelf al dat de salafisten nog aardig wat vrijheden hebben. Overigens propageert de staat sufisme niet, maar het sufisme is gewoon altijd al een populaire stroming geweest binnen Marokko. Het wordt overigens alleen maar populairder, mede dankzij het feit dat de andere stromingen dood en verderf zaaien. De gemiddelde Marokkaanse burger heeft daar niets mee.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:54 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook met je eens, AS heeft absoluut geen macht in Tunesi en zal niet verder komen dan een paar keer op straat wat vlaggen wapperen. Marokko is helaas een tikkeltje te ver gegaan, ze proberen nu sufisme volop te propageren en daarbij komt kijken dat er veel tombes worden herstelt en gerenoveerd. Dat vind ik echt een slechte ontwikkeling in Marokko, hoe dan ook hebben salafisten in Marokko ook wel vrijheid en kunnen zij ook gewoon stichtingen openen en lessen geven. Moskeeen mogen absoluut niet door salafisten beheerd worden, alle moskeen in Marokko worden namelijk beheert door het Islamitische orgaan in de regering. Wat betreft hadouchi, dat is een malloot en die wil je gewoon niet in je land hebben, ik sta versteld van Marokko waarom zij die idioot nog niet hebben opgepakt.
Inmiddels zijn dergelijke contracten ook met Nigeria, Mali en Libi afgesloten. Marokko zal imams uit deze landen trainen. Het is een forse klap in het gezicht van wahabi's, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:03 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Haddouchi is getemd door de Koning in Marokko en wordt nu ingezet als "jihadi-salafi" om de anderen te deradicaliseren. En dat is een hele slimme zet ipv een held en martelaar van hem maken voor zijn volgelingen. Deze strategie deelt de Koning ook met andere landen waaronder Tunesie waar hij 2 weken geleden een week was en overeenkomsten heeft getekend om op religieus gebied samen te werken en te adviseren van hun de Marokkaanse ervaringen om terrorisme en extremisme te bestrijden.
In hoeverre heeft dat te maken met dictatuurschap. Ik denk vrij weinig. Een soortgelijke partij of organisatie zou ook in een democratisch land verboden worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar het komt er dus op neer, dat die landen min of meer dictaturen wel meten zijn, omdat het alternatief nog erger is dan een dergelijke dictatuur... Beter een Sisi dan Isis?
Klopt. Is dat de onderdrukking? Een sjiitische minister-president? De hoofd van het parlement is een soenniet, en het parlement heeft meer macht dan Maliki. Sjiieten worden onderdrukt?quote:
Ook bij genoeg eigen mensen in de regio die nog enige hoop hadden vallen schellen van de ogen. Niet voor niets dat er velen zijn die puur pragmatisch kiezen; als er toch een dictator gaat zijn laat het dan Assad of Sisi zijn ipv 7e-eeuwse neanderthalers.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk wel dat bij veel mensen in het Westen, waaronder ik, eindelijk de schellen van de ogen vallen, helaas... (ook in de VS zie ik dat gebeuren, o.a. bij Hillary Clinton).
Marokko heeft een beleid wat overduidelijk meer vruchten heeft afgeworpen dan dat van andere Arabische landen wat het bestrijden van extremisme betreft. Slimme policy makers heeft de koning om zich heen verzameld. Zeker na die Casablanca bombings, volgens mij is er in al die jaren erna geen aanslag meer geweest. Dus dat beleid en de Marokkaanse ervaring zal zeker gewild zijn bij andere regeringen/regimes om extremisme te bestrijden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
Inmiddels zijn dergelijke contracten ook met Nigeria, Mali en Libi afgesloten. Marokko zal imams uit deze landen trainen. Het is een forse klap in het gezicht van wahabi's, dat dan weer wel.
Lul niet zo slap, de soennieten worden na Saddam hoessein zijn dood ernstig onderdrukt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Klopt. Is dat de onderdrukking? Een sjiitische minister-president? De hoofd van het parlement is een soenniet, en het parlement heeft meer macht dan Maliki. Sjiieten worden onderdrukt?
Volgens mij wel eentje in Marrakech.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:16 schreef Aloulou het volgende:
Slimme policy makers heeft de koning om zich heen verzameld. Zeker na die Casablanca bombings, volgens mij is er in al die jaren erna geen aanslag meer geweest.
In Kech is daarna nog een aanslag geweest, maar ironisch genoeg hebben die aanslagen (en de huidige chaos in het midden-oosten) ervoor gezorgd dat steeds meer mensen zich afkeren van diegene die pleiten voor een 'revolutie'. Dit maakte ook dat, hoewel er protesten hebben plaatsgevonden, het nimmer zo ver is gegaan als in Egypte of Tunesi zelf. Men zag bloedvergieten, dood en verderf...en besloot toch maar de revolutie te laten passeren voor wat het is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Marokko heeft een beleid wat overduidelijk meer vruchten heeft afgeworpen dan dat van andere Arabische landen wat het bestrijden van extremisme betreft. Slimme policy makers heeft de koning om zich heen verzameld. Zeker na die Casablanca bombings, volgens mij is er in al die jaren erna geen aanslag meer geweest. Dus dat beleid en de Marokkaanse ervaring zal zeker gewild zijn bij andere regeringen/regimes om extremisme te bestrijden.
Klopt, maar terugkomen is niet mogelijk.. of je wordt direct op de fles gezet.. zeg maar.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:21 schreef Charismatisch het volgende:
De reden waarom Marokko, Tunesi en KSA "succes" hebben is zeker omdat ze al hun strijders naar het buitenland sturen.
De Amerikaanse denktank Soufan Group was benieuwd naar buitenlandse jihadstrijders in Syri en bracht de verschillende nationaliteiten in kaart. Wat blijkt? Marokkanen vormen een van de grootste groepen. Het Noord-Afrikaans land moet alleen Tunesi en Saudi-Arabi voor zich dulden. In Syri strijden ongeveer 1500 Marokkanen tegen het regime. Vanuit Tunesi vertrokken 3000 burgers naar Syri terwijl Saudi-Arabi volgt met 2500.
http://nieuws.marokko.nl/(...)ers-strijders-syrie/
In Duitsland in de jaren 70 een beetje, en verder: de mensen zouden niet vrij willekeurig zonder vorm van proces vast gezet kunnen worden, geen censuur, geen verheerlijking van de president/minister-president etc., geen corrupte kliek aan de macht, geen idiote kerk die de status quo verdedigt etc. etc., voor de rest heb je gelijk...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In hoeverre heeft dat te maken met dictatuurschap. Ik denk vrij weinig. Een soortgelijke partij of organisatie zou ook in een democratisch land verboden worden.
Gaat lekkerquote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:07 schreef Charismatisch het volgende:
12 bodyguards van de vice-president van sjiitische waqf in Irak gedood in Tikrit.
Hoe?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lul niet zo slap, de soennieten worden na Saddam hoessein zijn dood ernstig onderdrukt.
Wollahilaquote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:20 schreef De_Ilias het volgende:
Marokkanen zijn slimme mensen, ze zijn drukker met het verzamelen van geld om hun gezinnen te kunnen voorzien van eten en drinken in plaats van domme demonstraties te houden die nergens voor dienen.
Die hebben nooit iets met Irak te maken gehad.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Misschien een rare vraag, maar waar is Hezbollah in dit plaatje? Zullen ze gaan helpen, of niet?
Wie zei dat Tunesie en KSA een succes zijn wat extremismebeleid en bestrijding? Ik geloof dat zeker niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:21 schreef Charismatisch het volgende:
De reden waarom Marokko, Tunesi en KSA "succes" hebben is zeker omdat ze al hun strijders naar het buitenland sturen
Iraanse militie?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:32 schreef BB11 het volgende:
Noorden van Bagdad een konvooi van Iraanse militie aan gevallen door Dawla islamiyah.
In sha Allah worden ze gesloopt .quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:37 schreef Charismatisch het volgende:
Volgens The Guardian dus:
Vijftienhonderd leden van de Basij-militie, de paramilitaire vleugel van de Iraanse Revolutionaire Garde, zouden vrijdag de grens zijn overgestoken naar het stadje Khanaqin, in de centrale Iraakse provincie Diyala. Nog eens vijfhonderd militieleden trokken het gebied Badra Jassan, in de provincie Wasat, binnen.
'Iraanse militairen al in Irak'
>?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:45 schreef Kirov het volgende:
[..]
Je kunt dit uit een spookjesboek op maken? Grappig.
Het is niet dom om brood en rechtvaardigheid te vragen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:20 schreef De_Ilias het volgende:
Marokkanen zijn slimme mensen, ze zijn drukker met het verzamelen van geld om hun gezinnen te kunnen voorzien van eten en drinken in plaats van domme demonstraties te houden die nergens voor dienen.
Oh, ik dacht dat je naar een n of ander sprookjesboek genaamd de Koran verwees. Blijkt dus dat je het over een sprookjesfiguur hebt.quote:
Islam.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:13 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Kan. Maar er staat hier wel veel op het spel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Die hebben nooit iets met Irak te maken gehad.
Wat ben jij immens verlicht. Ik zou graag verder willen praten over jouw superieure intellect, maar helaas is deze topic is er om de situatie in Irak te bespreken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:53 schreef Kirov het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je naar een n of ander sprookjesboek genaamd de Koran verwees. Blijkt dus dat je het over een sprookjesfiguur hebt.
NWS / [Centraal] Irak na de oorlog - deel 48 Battle of Baghdadquote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Kan. Maar er staat hier wel veel op het spel.
Dat religieus fundamentalisme is pas sinds de jaren 70 opgekomen sinds Pan-arabisme, Nasserisme, socialisme en nationalisme allemaal tot niks hebben geleidt. Je kan ISIS vergelijken met Bolsjewieken. Een revolutionaire beweging die zal zorgen voor een paradijs op aarde zoals ze zichzelf al te graag labelen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:13 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Alleen maar goed dat ze sympathisanten van isis uit de samenleving proberen te houden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:39 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dat weet ik maar al te goed, maar ansaar sharia zorgt degelijk voor problemen in Tunesi, zo werd ik in Tunesi toegang geweigerd alleen omdat ik een baard heb. In Marokko is het zelfs strenger denk ik zelf, gevangenissen in Marokko zitten stampvol met baardmannen die ISIS-achtige gedachtegoed erop nahouden.
Maar vind jij ook niet dat het gebeuren rondom voetbal als harem gezien kan worden?quote:
Dat heeft niks met intellect te maken. Sommige mensen zijn nou eenmaal goedgelovig en geloven alles wat er gezegd word, ook wat er in sprookjesboeken staat.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:03 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Wat ben jij immens verlicht. Ik zou graag verder willen praten over jouw superieure intellect, maar helaas is deze topic is er om de situatie in Irak te bespreken.
Wat een gelul dit, in 2012 waren er nog gevechten tussen Iraakse leger en Pşmerge in Kerkk.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Allemaal nrichtingverkeer. Artikel 140 kn Maliki niet uitvoeren, is werk van het parlement waar de Koerden deel van uit maken.
Dat ze sinds 2007 niet betaald krijgen is onzin. Ze worden ook gewapend door de regering.
Al paar keer aangegeven dat de toenadering naar oliebedrijven van de KRG veel voor de "budget freeze" waren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een gelul dit, in 2012 waren er nog gevechten tussen Iraakse leger en Pşmerge in Kerkk.
En de Koerden verkopen olie met een reden. Maliki bevriest het budget, zodat ambtenaren geen loon krijgen in het Koerdisch gebied, zo wou hij een opstand creeren tegen de Koerdische regering om hun op de knieen te krijgen.
Ik begrijp dat het frustrerend is dat de Koerden niet makkelijk op hun knien te krijgen zijn, maar daarvoor hoef je niet te gaan liegen.
Nee, het is slechte educatie.quote:
Dat is toch gekkewerk.twitter:ammar_afp twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 09:18:34I was surprised about the number of volunteers who ready to fight #ISIL in #Baghdad http://t.co/vsb36NPoxk reageer retweet
Ja, manschappen wil niks zeggen. Als getrainde soldaten worden onderlopen hoe zal het met hun vergaan. Ze gaan hun leven opofferen zodat Maliki in positie blijft en kan genieten van de olie dat uit Mosoel komt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:50 schreef rakotto het volgende:
[..]
Nee, het is slechte educatie.
enDat is toch gekkewerk.twitter:ammar_afp twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 09:18:34I was surprised about the number of volunteers who ready to fight #ISIL in #Baghdad http://t.co/vsb36NPoxk reageer retweet
De keuze om als autonoom gebied oliebedrijven toe te naderen is economisch zeer verstandig. Baghdad is te corrupt om efficient met de schaarse grondstoffen om te gaan. Tien jaar opbouw en zowel Sjiitisch als Soennietisch Irak lopen achter op de Koerdische regio. Dat heeft te maken met de wijze waarop middelen gealloceerd worden. Ook de Koerdische leiders worden verdacht van corruptie, maar nieuwe partijen binnen Noord Irak hebben daar veel aan gedaan corruptie en nepotisme tegen te gaan. Dat Baghdad daarnaast niet samenwerkt met de Koerden ondanks dat ze afhankelijk zijn van hen is ook een van de redenen om meer dingen autonoom te regelen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:37 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Al paar keer aangegeven dat de toenadering naar oliebedrijven van de KRG veel voor de "budget freeze" waren.
Weten ze bij ISIS niet dat ook in de islam zelfmoord verboden is?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:23 schreef Hiper het volgende:
#Iraq: two Saudis who carried out istishadee ops (zelfmoord aanslag) for ISIS against security forces in al-Saqlawiya:
To the highest heavens.
#Dawlah_Media
https://www.facebook.com/(...)if¬if_t=notify_me
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een gelul dit, in 2012 waren er nog gevechten tussen Iraakse leger en Pşmerge in Kerkk.
En de Koerden verkopen olie met een reden. Maliki bevriest het budget, zodat ambtenaren geen loon krijgen in het Koerdisch gebied, zo wou hij een opstand creeren tegen de Koerdische regering om hun op de knieen te krijgen.
Ik begrijp dat het frustrerend is dat de Koerden niet makkelijk op hun knien te krijgen zijn, maar daarvoor hoef je niet te gaan liegen.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je denkt dat Koerden na 2003 slachtoffer zijn geworden of zo, maar dat is echt niet zo. De intentie om olie te gaan verkopen was er al heel erg lang, en het argument was "onze olie".
Verder worden Koerdische ambtenaren sowieso niet door de centrale overheid betaald. Alleen de Peshmerga.
Ja ok islam is misschien iets te kort door de bocht. Het is een aantal mensen wat religie misbruikt om grote groepen mensen te controleren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:50 schreef rakotto het volgende:
[..]
Nee, het is slechte educatie.
enDat is toch gekkewerk.twitter:ammar_afp twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 09:18:34I was surprised about the number of volunteers who ready to fight #ISIL in #Baghdad http://t.co/vsb36NPoxk reageer retweet
Misschien moet je geen facebook links posten maar screencaps maken/afbeeldingen saven en heruploaden op een uploadsite.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:43 schreef Hiper het volgende:
https://www.facebook.com/(...)if¬if_t=notify_me
De tekst zegt genoeg.
Werkt de link niet?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:49 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Misschien moet je geen facebook links posten maar screencaps maken/afbeeldingen saven en heruploaden op een uploadsite.
Dit is dus de reden dat de religieuze instellingen dit al die jaren niet hebben gedaan.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:50 schreef rakotto het volgende:
Dat is toch gekkewerk.twitter:ammar_afp twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 09:18:34I was surprised about the number of volunteers who ready to fight #ISIL in #Baghdad http://t.co/vsb36NPoxk reageer retweet
Hoe is dit relevant aan de situatie in Irak?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:51 schreef Hiper het volgende:
Veel assad soldaten in handen van de oppositie in Syrie.
http://in.reuters.com/art(...)dINL5N0OU2Q020140613quote:"The weapons in ISIL's hands are sent by Tayyip Erdogan," the leader of the main opposition CHP, Kemal Kilicdaroglu, was quoted as saying by the Cumhuriyet newspaper on Friday.
Heel erg veel, want zowel de syrische als de iraakse hebben een gezamenlijke vijand. En ISIS en andere oppositieleden opereren in heel het middenoosten en noord afrika.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:52 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hoe is dit relevant aan de situatie in Irak?
Je weet dat dit een fotoshop is hquote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:58 schreef Hiper het volgende:
Dit is de reden waarom ik de rafidah hilarisch vindt dat zij steeds trappen in de leugens van hun geestelijke. Wat een stel schapen zeg.
[ afbeelding ]
Iranian Al-Alam Media presents :
The appearance of the Rafida Mahdi Imam Twelver in Najaf and now heading to Anbar.
Dit is niet op de Al-Alam geweest. Ik kijk dat nu namelijkquote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:04 schreef Hiper het volgende:
[..]
Duhhh, dat moet je tegen de iraanse televisie zender Al-Alam zeggen xD
Niet echt, vooral omdat het Afghanen zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:59 schreef Hiper het volgende:
VIDEO: LOL Iraqi 'Special forces' now deployed to fight ISIS during combat training. Iraqi Soldiers Fail at Jumping Jacks, Major Coordination Problems
Hilarisch.
Dat komt omdat de VS, Facebook en twitter hebben opgedragen om alle sociale media kanalen van ISIS te beindigen. Waarom die censuur?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:03 schreef Tukker87 het volgende:
Hiper jij bent echt wel van de propaganda of niet...
twitter:alakhbaria twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 21:04:11المالكي يزج بكل ما يستطيع من وحدات عسكرية إلى شمال بغداد #السعودية #saudi #الرياض #القصيم #جدة reageer retweet
Allahu Akbar. Ze zijn niet te stoppen!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:07 schreef De_Ilias het volgende:
Allahu akbar!
Bagdad begint het te voelen! De sunnietische bevrijders aan de poorten van bagdad!twitter:alakhbaria twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 21:04:11المالكي يزج بكل ما يستطيع من وحدات عسكرية إلى شمال بغداد #السعودية #saudi #الرياض #القصيم #جدة reageer retweet
Dat is in Afghanistan.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:59 schreef Hiper het volgende:
VIDEO: LOL Iraqi 'Special forces' now deployed to fight ISIS during combat training. Iraqi Soldiers Fail at Jumping Jacks, Major Coordination Problems
Hilarisch.
Heerlijk !quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:08 schreef Hiper het volgende:
[..]
Allahu Akbar. Ze zijn niet te stoppen!
Blijkbaar houdt de VS niet van organisaties die kinderen onthoofd etc.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:07 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat komt omdat de VS, Facebook en twitter hebben opgedragen om alle sociale media kanalen van ISIS te beindigen. Waarom die censuur?
Amerikaanse leger ....quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:09 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Blijkbaar houdt de VS niet van organisaties die kinderen onthoofd etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |