abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2014 @ 17:52:43 #201
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141075762
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:41 schreef Baklava95 het volgende:
Dan heeft ISIL allang een staat gesticht in het Midden-Oosten met een sterke krijgsmacht.
Ah op die toer...de dag dat ISIS een staat heeft met een "sterke krijgsmacht". Insjallah broeder, insjallah. Alles ligt in Allah's handen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_141075769
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:40 schreef BB11 het volgende:

[..]

Haha da hoor je van de media.
Ah, en, wanneer reis jij af voor de Jihad? Ga je naar Syrië of naar Irak?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_141075774
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:44 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Maar er is een gigantisch groot verschil tussen "voor problemen zorgen" (wat ik niet ontken) of gewoon de staat regelrecht bijna ontmantelen en in het voortbestaan in gevaar brengen. Wat nu in Irak gebeurt. Dit laatste gaat nooit (meer) gebeuren in Algerije, Marokko en Tunesie. Omdat de koning/president, leger en hele staatsapparaat veel te sterk zijn.

Ansar al-Shari'a is in Tunesie een verboden organisatie verklaard vanwege banden met terroristische groepen en individuen. Waarom jij werd tegengehouden weet ik niet, maar er zijn nog genoeg salafi's in Tunesie die vrijuit alles mogen doen hoor. Ken er zelf een paar namelijk.

[..]

Marokkaanse koning is een meester, hij heeft al vele "jihadi-salafi" geleerden die symbolen waren gekraakt. Waarschijnlijk nadat ze uitgehold zijn met colaflesjes. Denk aan Fizazi wat een absoluut symbool was en recent "amnestie" heeft gekregen en zelfs zich beschikbaar stelde om de jihadi-salafi's in Marokko te deradicaliseren. Maar ook Haddouchi bijv, die overigens ook op vliegveld in Tunesie is geweigerd en het land niet binnenkwam. Er zijn al genoeg mongolen in Tunesie zelf en kunnen niet ook nog Marokkaanse yosti's erbij hebben he ;)
Maar het komt er dus op neer, dat die landen min of meer dictaturen wel móeten zijn, omdat het alternatief nog erger is dan een dergelijke dictatuur... Beter een Sisi dan Isis?
I´m back.
pi_141075831
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:44 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Maar er is een gigantisch groot verschil tussen "voor problemen zorgen" (wat ik niet ontken) of gewoon de staat regelrecht bijna ontmantelen en in het voortbestaan in gevaar brengen. Wat nu in Irak gebeurt. Dit laatste gaat nooit (meer) gebeuren in Algerije, Marokko en Tunesie. Omdat de koning/president, leger en hele staatsapparaat veel te sterk zijn.

Ansar al-Shari'a is in Tunesie een verboden organisatie verklaard vanwege banden met terroristische groepen en individuen. Waarom jij werd tegengehouden weet ik niet, maar er zijn nog genoeg salafi's in Tunesie die vrijuit alles mogen doen hoor. Ken er zelf een paar namelijk.

[..]

Marokkaanse koning is een meester, hij heeft al vele "jihadi-salafi" geleerden die symbolen waren gekraakt. Waarschijnlijk nadat ze uitgehold zijn met colaflesjes. Denk aan Fizazi wat een absoluut symbool was en recent "amnestie" heeft gekregen en zelfs zich beschikbaar stelde om de jihadi-salafi's in Marokko te deradicaliseren. Maar ook Haddouchi bijv, die overigens ook op vliegveld in Tunesie is geweigerd en het land niet binnenkwam. Er zijn al genoeg mongolen in Tunesie zelf en kunnen niet ook nog Marokkaanse yosti's erbij hebben he ;)
Ja daar ben ik ook met je eens, AS heeft absoluut geen macht in Tunesië en zal niet verder komen dan een paar keer op straat wat vlaggen wapperen. Marokko is helaas een tikkeltje te ver gegaan, ze proberen nu sufisme volop te propageren en daarbij komt kijken dat er veel tombes worden herstelt en gerenoveerd. Dat vind ik echt een slechte ontwikkeling in Marokko, hoe dan ook hebben salafisten in Marokko ook wel vrijheid en kunnen zij ook gewoon stichtingen openen en lessen geven. Moskeeen mogen absoluut niet door salafisten beheerd worden, alle moskeen in Marokko worden namelijk beheert door het Islamitische orgaan in de regering. Wat betreft hadouchi, dat is een malloot en die wil je gewoon niet in je land hebben, ik sta versteld van Marokko waarom zij die idioot nog niet hebben opgepakt.
pi_141075842
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:52 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ah, en, wanneer reis jij af voor de Jihad? Ga je naar Syrië of naar Irak?
Hebben mij nie nodig. met 400 man doen ze het aardig en met Allah ze wil stomen ze verder door.
pi_141075877
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')

Blij zijn dat je wordt bevrijd door de sjiitische onderdrukkers is een gevaar?
Sjiitische onderdrukkers? De soldaten zijn grotendeels van Mosul zelf. En de commandanten neo baathisten.
pi_141075958
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Sjiitische onderdrukkers? De soldaten zijn grotendeels van Mosul zelf. En de commandanten neo baathisten.
Maliki is een sjiiet.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 17:59:32 #208
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141075964
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar het komt er dus op neer, dat die landen min of meer dictaturen wel móeten zijn, omdat het alternatief nog erger is dan een dergelijke dictatuur... Beter een Sisi dan Isis?
Vaak wel ja. Het is geen toeval dat de hele regio al bijna 50 jaar in dezelfde vicieuze cirkel zit van politiek geweld en dictator naar dictator die rust in de tent brengt. Men kan blijkbaar niet op basis van consensus verschillen overbruggen zonder politiek geweld. Het is niet voor niets dat Israel de lachende derde is en veruit superieur. De dag dat Netanyahu Tel Aviv barrelbombed omdat er mensen in opstand komen of Lieberman linkse Israeliers omlegt vanwege andere politieke ideologie moet ik nog tegenkomen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_141075968
RamiAlLolah twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 17:59:17 Emir of Dulaim Ali Hatem: War will end only when #Maliki's head is down.. #Iran #ISIS #Iraq reageer retweet
pi_141076035
quote:
Maar het komt er dus op neer, dat die landen min of meer dictaturen wel móeten zijn
Klopt. Daarom wil ISIL ook een islamitische dictatuur stichten.
-
pi_141076060
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Vaak wel ja. Het is geen toeval dat de hele regio al bijna 50 jaar in dezelfde vicieuze cirkel zit van politiek geweld en dictator naar dictator die rust in de tent brengt. Men kan blijkbaar niet op basis van consensus verschillen overbruggen zonder politiek geweld. Het is niet voor niets dat Israel de lachende derde is en veruit superieur. De dag dat Netanyahu Tel Aviv barrelbombed omdat er mensen in opstand komen of Lieberman linkse Israeliers omlegt vanwege andere politieke ideologie moet ik nog tegenkomen.
Ik denk wel dat bij veel mensen in het Westen, waaronder ik, eindelijk de schellen van de ogen vallen, helaas... (ook in de VS zie ik dat gebeuren, o.a. bij Hillary Clinton).
I´m back.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 18:03:12 #212
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141076083
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:54 schreef De_Ilias het volgende:
Moskeeen mogen absoluut niet door salafisten beheerd worden, alle moskeen in Marokko worden namelijk beheert door het Islamitische orgaan in de regering. Wat betreft hadouchi, dat is een malloot en die wil je gewoon niet in je land hebben, ik sta versteld van Marokko waarom zij die idioot nog niet hebben opgepakt.
Haddouchi is getemd door de Koning in Marokko en wordt nu ingezet als "jihadi-salafi" om de anderen te deradicaliseren. En dat is een hele slimme zet ipv een held en martelaar van hem maken voor zijn volgelingen. Deze strategie deelt de Koning ook met andere landen waaronder Tunesie waar hij 2 weken geleden een week was en overeenkomsten heeft getekend om op religieus gebied samen te werken en te adviseren van hun de Marokkaanse ervaringen om terrorisme en extremisme te bestrijden.
pi_141076228
12 bodyguards van de vice-president van sjiitische waqf in Irak gedood in Tikrit.
-
pi_141076247
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:54 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook met je eens, AS heeft absoluut geen macht in Tunesië en zal niet verder komen dan een paar keer op straat wat vlaggen wapperen. Marokko is helaas een tikkeltje te ver gegaan, ze proberen nu sufisme volop te propageren en daarbij komt kijken dat er veel tombes worden herstelt en gerenoveerd. Dat vind ik echt een slechte ontwikkeling in Marokko, hoe dan ook hebben salafisten in Marokko ook wel vrijheid en kunnen zij ook gewoon stichtingen openen en lessen geven. Moskeeen mogen absoluut niet door salafisten beheerd worden, alle moskeen in Marokko worden namelijk beheert door het Islamitische orgaan in de regering. Wat betreft hadouchi, dat is een malloot en die wil je gewoon niet in je land hebben, ik sta versteld van Marokko waarom zij die idioot nog niet hebben opgepakt.
Marokko gaat in mijn ogen niet te ver, sterker nog je zegt zelf al dat de salafisten nog aardig wat vrijheden hebben. Overigens propageert de staat sufisme niet, maar het sufisme is gewoon altijd al een populaire stroming geweest binnen Marokko. Het wordt overigens alleen maar populairder, mede dankzij het feit dat de andere stromingen dood en verderf zaaien. De gemiddelde Marokkaanse burger heeft daar niets mee.

Dat tombes herstelt en gerenoveerd worden hangt samen met het bewaken en bewaren van cultureel erfgoed. Ook Joodse synagoges (in Fez bijv) worden gerestoreerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 14-06-2014 18:16:41 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_141076286
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:03 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Haddouchi is getemd door de Koning in Marokko en wordt nu ingezet als "jihadi-salafi" om de anderen te deradicaliseren. En dat is een hele slimme zet ipv een held en martelaar van hem maken voor zijn volgelingen. Deze strategie deelt de Koning ook met andere landen waaronder Tunesie waar hij 2 weken geleden een week was en overeenkomsten heeft getekend om op religieus gebied samen te werken en te adviseren van hun de Marokkaanse ervaringen om terrorisme en extremisme te bestrijden.
Inmiddels zijn dergelijke contracten ook met Nigeria, Mali en Libië afgesloten. Marokko zal imams uit deze landen trainen. Het is een forse klap in het gezicht van wahabi's, dat dan weer wel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141076392
quote:

[..]

In hoeverre heeft dat te maken met dictatuurschap. Ik denk vrij weinig. Een soortgelijke partij of organisatie zou ook in een democratisch land verboden worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141076393
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maliki is een sjiiet.
Klopt. Is dat de onderdrukking? Een sjiitische minister-president? De hoofd van het parlement is een soenniet, en het parlement heeft meer macht dan Maliki. Sjiieten worden onderdrukt?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 18:13:37 #218
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141076397
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk wel dat bij veel mensen in het Westen, waaronder ik, eindelijk de schellen van de ogen vallen, helaas... (ook in de VS zie ik dat gebeuren, o.a. bij Hillary Clinton).
Ook bij genoeg eigen mensen in de regio die nog enige hoop hadden vallen schellen van de ogen. Niet voor niets dat er velen zijn die puur pragmatisch kiezen; als er toch een dictator gaat zijn laat het dan Assad of Sisi zijn ipv 7e-eeuwse neanderthalers.

In ieder geval laat het zien watvoor een geestelijke armoede er heerst als je als land al 50 jaar in dezelfe vicieuze cirkel zit en er maar niet uitkomt om dmv consensus en zonder politieke gewelddadigheden je samenleving te ordenen.
pi_141076449
Al-Maliki gebruikt sjiitische doodseskaders volgens Reuters:

For several months, Asaib Ahl Haq and another Iranian-trained militia, Kata'ib Hezbollah, have been Prime Minister Nouri Maliki's secret weapon in his fight against Sunni militants who seized western Iraq’s largest cities Fallujah and Ramadi in January.

Maliki will be counting on them as never before in the coming days to lead an informal army of Shi'ite citizen volunteers in the defense of Baghdad.
http://news.yahoo.com/def(...)itias-153926648.html
-
  zaterdag 14 juni 2014 @ 18:16:05 #220
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141076452
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
Inmiddels zijn dergelijke contracten ook met Nigeria, Mali en Libië afgesloten. Marokko zal imams uit deze landen trainen. Het is een forse klap in het gezicht van wahabi's, dat dan weer wel.
Marokko heeft een beleid wat overduidelijk meer vruchten heeft afgeworpen dan dat van andere Arabische landen wat het bestrijden van extremisme betreft. Slimme policy makers heeft de koning om zich heen verzameld. Zeker na die Casablanca bombings, volgens mij is er in al die jaren erna geen aanslag meer geweest. Dus dat beleid en de Marokkaanse ervaring zal zeker gewild zijn bij andere regeringen/regimes om extremisme te bestrijden.
pi_141076488
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:13 schreef Peunage het volgende:

[..]

Klopt. Is dat de onderdrukking? Een sjiitische minister-president? De hoofd van het parlement is een soenniet, en het parlement heeft meer macht dan Maliki. Sjiieten worden onderdrukt?
Lul niet zo slap, de soennieten worden na Saddam hoessein zijn dood ernstig onderdrukt.
pi_141076506
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:16 schreef Aloulou het volgende:
Slimme policy makers heeft de koning om zich heen verzameld. Zeker na die Casablanca bombings, volgens mij is er in al die jaren erna geen aanslag meer geweest.
Volgens mij wel eentje in Marrakech.
-
pi_141076517
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:16 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Marokko heeft een beleid wat overduidelijk meer vruchten heeft afgeworpen dan dat van andere Arabische landen wat het bestrijden van extremisme betreft. Slimme policy makers heeft de koning om zich heen verzameld. Zeker na die Casablanca bombings, volgens mij is er in al die jaren erna geen aanslag meer geweest. Dus dat beleid en de Marokkaanse ervaring zal zeker gewild zijn bij andere regeringen/regimes om extremisme te bestrijden.
In Kech is daarna nog een aanslag geweest, maar ironisch genoeg hebben die aanslagen (en de huidige chaos in het midden-oosten) ervoor gezorgd dat steeds meer mensen zich afkeren van diegene die pleiten voor een 'revolutie'. Dit maakte ook dat, hoewel er protesten hebben plaatsgevonden, het nimmer zo ver is gegaan als in Egypte of Tunesië zelf. Men zag bloedvergieten, dood en verderf...en besloot toch maar de revolutie te laten passeren voor wat het is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141076566
Marokkanen zijn slimme mensen, ze zijn drukker met het verzamelen van geld om hun gezinnen te kunnen voorzien van eten en drinken in plaats van domme demonstraties te houden die nergens voor dienen.
pi_141076583
De reden waarom Marokko, Tunesië en KSA "succes" hebben is zeker omdat ze al hun strijders naar het buitenland sturen.

De Amerikaanse denktank Soufan Group was benieuwd naar buitenlandse jihadstrijders in Syrië en bracht de verschillende nationaliteiten in kaart. Wat blijkt? Marokkanen vormen een van de grootste groepen. Het Noord-Afrikaans land moet alleen Tunesië en Saudi-Arabië voor zich dulden. In Syrië strijden ongeveer 1500 Marokkanen tegen het regime. Vanuit Tunesië vertrokken 3000 burgers naar Syrië terwijl Saudi-Arabië volgt met 2500.
http://nieuws.marokko.nl/(...)ers-strijders-syrie/
-
pi_141076613
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:21 schreef Charismatisch het volgende:
De reden waarom Marokko, Tunesië en KSA "succes" hebben is zeker omdat ze al hun strijders naar het buitenland sturen.

De Amerikaanse denktank Soufan Group was benieuwd naar buitenlandse jihadstrijders in Syrië en bracht de verschillende nationaliteiten in kaart. Wat blijkt? Marokkanen vormen een van de grootste groepen. Het Noord-Afrikaans land moet alleen Tunesië en Saudi-Arabië voor zich dulden. In Syrië strijden ongeveer 1500 Marokkanen tegen het regime. Vanuit Tunesië vertrokken 3000 burgers naar Syrië terwijl Saudi-Arabië volgt met 2500.
http://nieuws.marokko.nl/(...)ers-strijders-syrie/
Klopt, maar terugkomen is niet mogelijk.. of je wordt direct op de fles gezet.. zeg maar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141076667
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In hoeverre heeft dat te maken met dictatuurschap. Ik denk vrij weinig. Een soortgelijke partij of organisatie zou ook in een democratisch land verboden worden.
In Duitsland in de jaren 70 een beetje, en verder: de mensen zouden niet vrij willekeurig zonder vorm van proces vast gezet kunnen worden, geen censuur, geen verheerlijking van de president/minister-president etc., geen corrupte kliek aan de macht, geen idiote kerk die de status quo verdedigt etc. etc., voor de rest heb je gelijk...
I´m back.
pi_141076673
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:07 schreef Charismatisch het volgende:
12 bodyguards van de vice-president van sjiitische waqf in Irak gedood in Tikrit.
Gaat lekker
  zaterdag 14 juni 2014 @ 18:26:01 #229
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_141076683
Misschien een rare vraag, maar waar is Hezbollah in dit plaatje? Zullen ze gaan helpen, of niet?
Protège moi de mes désirs.
pi_141076692
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Lul niet zo slap, de soennieten worden na Saddam hoessein zijn dood ernstig onderdrukt.
Hoe?
pi_141076699
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:20 schreef De_Ilias het volgende:
Marokkanen zijn slimme mensen, ze zijn drukker met het verzamelen van geld om hun gezinnen te kunnen voorzien van eten en drinken in plaats van domme demonstraties te houden die nergens voor dienen.
Wollahila

En als het moet staan we klaar ( RIF oorlog bijv)
pi_141076705
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Misschien een rare vraag, maar waar is Hezbollah in dit plaatje? Zullen ze gaan helpen, of niet?
Die hebben nooit iets met Irak te maken gehad.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 18:30:19 #233
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141076771
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:21 schreef Charismatisch het volgende:
De reden waarom Marokko, Tunesië en KSA "succes" hebben is zeker omdat ze al hun strijders naar het buitenland sturen
Wie zei dat Tunesie en KSA een succes zijn wat extremismebeleid en bestrijding? Ik geloof dat zeker niet.

We hadden het over Marokko. Ik weet niet hoeveel Marokkaanse strijders uit Marokko er in Syrie zijn. Heb ook andere cijfers gezien waarin werd gesteld zo'n 600 tot max 1000.

Dus niet de euro-marokkanen want dat is heel wat anders naar mijn mening en daar kan je het beleid van de Marokkaanse overheid om in Marokko extremisme aan te pakken niet op afrekenen.
pi_141076835
Noorden van Bagdad een konvooi van Iraanse militie aan gevallen door Dawla islamiyah.
pi_141076869
FSA WK aan et kijken .lol.

pi_141076870
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:32 schreef BB11 het volgende:
Noorden van Bagdad een konvooi van Iraanse militie aan gevallen door Dawla islamiyah.
Iraanse militie?
pi_141076910
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:34 schreef Peunage het volgende:

[..]

Iraanse militie?
?
Kopieer ik van Marokko.nl ( http://forums.marokko.nl/(...)732479#post123732479 )
pi_141076914
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:34 schreef Peunage het volgende:

[..]

Iraanse militie?
Basij
pi_141076942
Volgens The Guardian dus:

Vijftienhonderd leden van de Basij-militie, de paramilitaire vleugel van de Iraanse Revolutionaire Garde, zouden vrijdag de grens zijn overgestoken naar het stadje Khanaqin, in de centrale Iraakse provincie Diyala. Nog eens vijfhonderd militieleden trokken het gebied Badra Jassan, in de provincie Wasat, binnen.
'Iraanse militairen al in Irak'
-
pi_141076955
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:37 schreef Charismatisch het volgende:
Volgens The Guardian dus:

Vijftienhonderd leden van de Basij-militie, de paramilitaire vleugel van de Iraanse Revolutionaire Garde, zouden vrijdag de grens zijn overgestoken naar het stadje Khanaqin, in de centrale Iraakse provincie Diyala. Nog eens vijfhonderd militieleden trokken het gebied Badra Jassan, in de provincie Wasat, binnen.
'Iraanse militairen al in Irak'
In sha Allah worden ze gesloopt .
pi_141077140
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:38 schreef BB11 het volgende:

[..]

In sha Allah worden ze gesloopt .
Je kunt dit uit een spookjesboek op maken? Grappig.
pi_141077158
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:45 schreef Kirov het volgende:

[..]

Je kunt dit uit een spookjesboek op maken? Grappig.
>?
pi_141077163

[ Bericht 54% gewijzigd door Djibril op 14-06-2014 18:46:42 ]
  zaterdag 14 juni 2014 @ 18:47:26 #244
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_141077217
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:20 schreef De_Ilias het volgende:
Het is niet dom om brood en rechtvaardigheid te vragen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_141077371
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:45 schreef BB11 het volgende:

[..]

>?
Oh, ik dacht dat je naar een één of ander sprookjesboek genaamd de Koran verwees. Blijkt dus dat je het over een sprookjesfiguur hebt.
pi_141077655
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:13 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Wat is trouwens de verklaring van dat primitieve gedrag in deze regio op basis van verschillende interpretaties van een religie? Ik wil het Westen niet ophemelen, wij zijn ook achterbaks hoor, maar hier hebben we tenminste fatsoenlijke samenlevingen waar mensen een stuk meer individuele vrijheid hebben.
Islam.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 19:03:16 #247
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_141077670
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Die hebben nooit iets met Irak te maken gehad.
Kan. Maar er staat hier wel veel op het spel.
Protège moi de mes désirs.
pi_141077689
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:53 schreef Kirov het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je naar een één of ander sprookjesboek genaamd de Koran verwees. Blijkt dus dat je het over een sprookjesfiguur hebt.
Wat ben jij immens verlicht. Ik zou graag verder willen praten over jouw superieure intellect, maar helaas is deze topic is er om de situatie in Irak te bespreken.
pi_141077693
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 19:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Kan. Maar er staat hier wel veel op het spel.
NWS / [Centraal] Irak na de oorlog - deel 48 Battle of Baghdad
-
pi_141077772
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:13 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Wat is trouwens de verklaring van dat primitieve gedrag in deze regio op basis van verschillende interpretaties van een religie? Ik wil het Westen niet ophemelen, wij zijn ook achterbaks hoor, maar hier hebben we tenminste fatsoenlijke samenlevingen waar mensen een stuk meer individuele vrijheid hebben.
Dat religieus fundamentalisme is pas sinds de jaren 70 opgekomen sinds Pan-arabisme, Nasserisme, socialisme en nationalisme allemaal tot niks hebben geleidt. Je kan ISIS vergelijken met Bolsjewieken. Een revolutionaire beweging die zal zorgen voor een paradijs op aarde zoals ze zichzelf al te graag labelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')