Alleen maar goed dat ze sympathisanten van isis uit de samenleving proberen te houden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:39 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dat weet ik maar al te goed, maar ansaar sharia zorgt degelijk voor problemen in Tunesië, zo werd ik in Tunesië toegang geweigerd alleen omdat ik een baard heb. In Marokko is het zelfs strenger denk ik zelf, gevangenissen in Marokko zitten stampvol met baardmannen die ISIS-achtige gedachtegoed erop nahouden.
Maar vind jij ook niet dat het gebeuren rondom voetbal als harem gezien kan worden?quote:
Dat heeft niks met intellect te maken. Sommige mensen zijn nou eenmaal goedgelovig en geloven alles wat er gezegd word, ook wat er in sprookjesboeken staat.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:03 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Wat ben jij immens verlicht. Ik zou graag verder willen praten over jouw superieure intellect, maar helaas is deze topic is er om de situatie in Irak te bespreken.
Wat een gelul dit, in 2012 waren er nog gevechten tussen Iraakse leger en Pêşmerge in Kerkûk.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Allemaal éénrichtingverkeer. Artikel 140 kán Maliki niet uitvoeren, is werk van het parlement waar de Koerden deel van uit maken.
De Koerden zijn al een tijdje bezig om olie van de staat te jatten.
Dat ze sinds 2007 niet betaald krijgen is onzin. Ze worden ook gewapend door de regering.
Al paar keer aangegeven dat de toenadering naar oliebedrijven van de KRG veel voor de "budget freeze" waren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een gelul dit, in 2012 waren er nog gevechten tussen Iraakse leger en Pêşmerge in Kerkûk.
En de Koerden verkopen olie met een reden. Maliki bevriest het budget, zodat ambtenaren geen loon krijgen in het Koerdisch gebied, zo wou hij een opstand creeëren tegen de Koerdische regering om hun op de knieeën te krijgen.
Ik begrijp dat het frustrerend is dat de Koerden niet makkelijk op hun knieën te krijgen zijn, maar daarvoor hoef je niet te gaan liegen.
Nee, het is slechte educatie.quote:
Dat is toch gekkewerk.twitter:ammar_afp twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 09:18:34I was surprised about the number of volunteers who ready to fight #ISIL in #Baghdad http://t.co/vsb36NPoxk reageer retweet
Ja, manschappen wil niks zeggen. Als getrainde soldaten worden onderlopen hoe zal het met hun vergaan. Ze gaan hun leven opofferen zodat Maliki in positie blijft en kan genieten van de olie dat uit Mosoel komt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:50 schreef rakotto het volgende:
[..]
Nee, het is slechte educatie.
enDat is toch gekkewerk.twitter:ammar_afp twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 09:18:34I was surprised about the number of volunteers who ready to fight #ISIL in #Baghdad http://t.co/vsb36NPoxk reageer retweet
De keuze om als autonoom gebied oliebedrijven toe te naderen is economisch zeer verstandig. Baghdad is te corrupt om efficient met de schaarse grondstoffen om te gaan. Tien jaar opbouw en zowel Sjiitisch als Soennietisch Irak lopen achter op de Koerdische regio. Dat heeft te maken met de wijze waarop middelen gealloceerd worden. Ook de Koerdische leiders worden verdacht van corruptie, maar nieuwe partijen binnen Noord Irak hebben daar veel aan gedaan corruptie en nepotisme tegen te gaan. Dat Baghdad daarnaast niet samenwerkt met de Koerden ondanks dat ze afhankelijk zijn van hen is ook een van de redenen om meer dingen autonoom te regelen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:37 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Al paar keer aangegeven dat de toenadering naar oliebedrijven van de KRG veel voor de "budget freeze" waren.
Weten ze bij ISIS niet dat ook in de islam zelfmoord verboden is?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:23 schreef Hiper het volgende:
#Iraq: two Saudis who carried out istishadee ops (zelfmoord aanslag) for ISIS against security forces in al-Saqlawiya:
To the highest heavens.
#Dawlah_Media
https://www.facebook.com/(...)if¬if_t=notify_me
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een gelul dit, in 2012 waren er nog gevechten tussen Iraakse leger en Pêşmerge in Kerkûk.
En de Koerden verkopen olie met een reden. Maliki bevriest het budget, zodat ambtenaren geen loon krijgen in het Koerdisch gebied, zo wou hij een opstand creeëren tegen de Koerdische regering om hun op de knieeën te krijgen.
Ik begrijp dat het frustrerend is dat de Koerden niet makkelijk op hun knieën te krijgen zijn, maar daarvoor hoef je niet te gaan liegen.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je denkt dat Koerden na 2003 slachtoffer zijn geworden of zo, maar dat is echt niet zo. De intentie om olie te gaan verkopen was er al heel erg lang, en het argument was "onze olie".
Verder worden Koerdische ambtenaren sowieso niet door de centrale overheid betaald. Alleen de Peshmerga.
Ja ok islam is misschien iets te kort door de bocht. Het is een aantal mensen wat religie misbruikt om grote groepen mensen te controleren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:50 schreef rakotto het volgende:
[..]
Nee, het is slechte educatie.
enDat is toch gekkewerk.twitter:ammar_afp twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 09:18:34I was surprised about the number of volunteers who ready to fight #ISIL in #Baghdad http://t.co/vsb36NPoxk reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |