Alsof Stalin nu nog een relevant persoon is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor zo,n shirtje?
Maar een stalin shirtje mag gewoon?
Dat klopt. Maar de politie pakt je toch op, omdat je dan als terrorist wordt aangezien.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ach, in de wet staat nergens dat je niet met een ISIS shirtje mag rondlopen.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:03 schreef Rurik het volgende:
[..]
Alsof Stalin nu nog een relevant persoon is.
twitter:fantomas456 twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 16:02:07Moqtada al-Sadr calls for a military parade in every province next Saturday! This is a big war taking place! reageer retweet
Welnee, ik voldoe niet volgens het stereotype..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:04 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de politie pakt je toch op, omdat je dan als terrorist wordt aangezien.
Dat maakt jou dus extra gevaarlijk als je met een ISIS shirt rondloopt. Bekeerlingen worden al gezien als verraders. De reacties van sommige autochtone Nederlanders spreekt boekdelen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee, ik voldoe niet volgens het stereotype..
Jij denkt dat die tokkies weten wat ISIS is?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:06 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat maakt jou dus extra gevaarlijk als je met een ISIS shirt rondloopt. Bekeerlingen worden al gezien als verraders. De reacties van sommige autochtone Nederlanders spreekt boekdelen.
Eigenlijk best bizar dat dit mij vrijwel niets doet (omdat ik geen band met deze mensen heb) . Pas als ik ga nadenken en ik mij realiseer dat de kans groot is dat deze mensen ook kinderen, vaders, moeders/dierbaren hebben zie ik hoe verschrikkelijk dit allemaal is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:07 schreef Hiper het volgende:
Voor diegene met een sterke maag. Schokkende beelden!
https://www.facebook.com/(...)83¬if_t=notify_me
Assad soldaten en Hezbollah in Syrie gedood.
ISIS niet, maar wel hoe een moslim eruit ziet. Ik ken een broeder van Nederlandse origine, als hij na het vrijdagmiddag gebed effe boodschappen doet bij de AH dan wordt hij zwaar vies aangekeken. Een mevrouw kwam een keer naar hem toe gelopen en vroeg aan hem of IK hem had gendoctrineerd en/of gijzelde om moslim te worden. Ik lachte me KAPOT. Toen de mevrouw dat vroeg was iedereen ineens stil. Dat was echt geen fijn gevoel om door iedereen vies aangekeken te worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij denkt dat die tokkies weten wat ISIS is?
Dat soort mensen zijn mentaal gehandicapt joh, waarom er iets van aantrekken?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:10 schreef Hiper het volgende:
[..]
ISIS niet, maar wel hoe een moslim eruit ziet. Ik ken een broeder van Nederlandse origine, als hij na het vrijdagmiddag gebed effe boodschappen doet bij de AH dan wordt hij zwaar vies aangekeken. Een mevrouw kwam een keer naar hem toe gelopen en vroeg aan hem of IK hem had gendoctrineerd en/of gijzelde om moslim te worden. Ik lachte me KAPOT. Toen de mevrouw dat vroeg was iedereen ineens stil. Dat was echt geen fijn gevoel om door iedereen vies aangekeken te worden.
Is dat niet een beetje het risico van het vak? Iedereen is mens en hebben kinderen, vaders/moeders en dierbaren. Zelfs de Nazis hadden dat.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eigenlijk best bizar dat dit mij vrijwel niets doet (omdat ik geen band met deze mensen heb) . Pas als ik ga nadenken en ik mij realiseer dat de kans groot is dat deze mensen ook kinderen, vaders, moeders/dierbaren hebben zie ik hoe verschrikkelijk dit allemaal is.
Ja het is het risico van HUN vak, maar de kinderen van deze mannen kunnen er niets aan doen he?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:11 schreef Hiper het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje het risico van het vak? Iedereen is mens en hebben kinderen, vaders/moeders en dierbaren. Zelfs de Nazis hadden dat.
Foto's van dode ISIS soldaten doen me altijd denken aan hipsters. Met hun camo kleding, baard en variatie qua etniciteiten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eigenlijk best bizar dat dit mij vrijwel niets doet (omdat ik geen band met deze mensen heb) . Pas als ik ga nadenken en ik mij realiseer dat de kans groot is dat deze mensen ook kinderen, vaders, moeders/dierbaren hebben zie ik hoe verschrikkelijk dit allemaal is.
Ok.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:12 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Foto's van dode ISIS soldaten doen me altijd denken aan hipsters. Met hun camo kleding, baard en variatie qua etniciteiten.
Jij hebt makkelijk praten. Het is jouw nooit overkomen. Als je met 30 man aangekeken wordt omdat je anders bent is dat echt een naar gevoel van "je bent ongewenst" "ga weg, we motten je hier niet". En helemaal als niemand uit die groep je verdedigd. Net alsof iedereen het met haar eens was. Ik was juist bang dat een van hen agressief zou worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn mentaal gehandicapt joh, waarom er iets van aantrekken?
Gewoon trainen door een dagelijks potje gore van LiveLeak. Zolang je geen persoonlijke binding hebt doet het je op den duur niks.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, jij weet dat het mij nog nooit is overkomen?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:13 schreef Hiper het volgende:
[..]
Jij hebt makkelijk praten. Het is jouw nooit overkomen. Als je met 30 man aangekeken wordt omdat je anders bent is dat echt een naar gevoel van "je bent ongewenst" "ga weg, we motten je hier niet". En helemaal als niemand uit die groep je verdedigd. Net alsof iedereen het met haar eens was. Ik was juist bang dat een van hen agressief zou worden.
Allemaal nrichtingverkeer. Artikel 140 kn Maliki niet uitvoeren, is werk van het parlement waar de Koerden deel van uit maken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee,Maliki beloofde twee keer om artikel 140 uit te voeren inruil voor Koerdische steun;
Beide keer kwamen de Koerden er bedrogen vanaf.
Normaal moet 17% van het Iraakse budget naar Koerdistan, is de laatste 6 maanden nog niet gebeurd.
Normaal staat de Iraakse regering in voor de lonen van Pşmerge, maar sinds 2007 heeft de Iraakse regering hun nog niet betaald.
Dat is juist. Maar dat roepen de mensen al duizenden jaren. Is ooit de oorlog gestopt? De mensheid vecht al eeuwen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja het is het risico van HUN vak, maar de kinderen van deze mannen kunnen er niets aan doen he?
quote:Iraq says slows Islamist rebel advance, regains some territory
(Reuters) - A Sunni Islamist offensive threatening to dismember Iraq seemed to slow on Saturday after days of lightning advances as government forces reported regaining territory in counter-attacks, easing pressure on Baghdad's Shi'ite-led government.
As Iraqi officials spoke of wresting back the initiative against Islamic State in Iraq and the Levant insurgents (ISIL), neighboring Shi'ite Iran held out the prospect of working with its longtime U.S. arch-enemy to help restore security in Iraq.
In a visit to Samarra, a major town in ISIL's sights 100 km (60 miles) north of Baghdad, Prime Minister Nouri al-Maliki vowed to defeat the rebels who caused international shock waves when they overran the Sunni northwest of Iraq earlier this week.
The dramatic territorial surge by ISIL, putting demoralized and disorganized army contingents to flight, have alarmed both Maliki's Shi'ite supporters in Iran and in the United States, which helped bring him to power after its 2003 invasion that toppled Sunni dictator Saddam Hussein. Oil prices have jumped over fears of ISIL disrupting exports from OPEC member Iraq.
But the ISIL juggernaut appeared to lose momentum on Saturday with the Iraqi military saying it was now holding back the jihadist rebels and also, with the help of Shi'ite militia, clawing back some territory.
"Our security forces have regained the initiative to launch qualitative operations on various fronts over the past three days and have achieved remarkable victories with the help of volunteers," said Major-General Qassim al-Moussawi, spokesman for the Iraqi military's commander-in-chief.
"We have regained the initiative and will not stop at liberating Mosul from ISIL terrorists, but all other parts," he said, mentioning Iraq's second main city in the far north seized by the insurgents on Monday.
A spokesman for Iraqi counter-terrorism forces said warplanes bombed a meeting of the banned Baath party leadership in Diyala province, killing 50 people including the son of Ezzat Ibrahim al-Douri, once a member of Saddam's ruling circle.
ISIL had thrust into Diyala two days ago, opening a second front to Baghdad's northeast, not far from the Iranian border.
The ISIL advance has been joined by former Baathist officers who were loyal to Saddam as well as disaffected armed groups and tribes who want to oust Maliki. Douri is believed to lead a Baathist militant group called the Naqshbandi Army.
IRAQI ARMY COUNTER-ATTACKS
Security sources said Iraqi troops attacked an ISIL formation in the town of al-Mutasim, 22 km (14 miles) southeast of Samarra, driving militants out into the surrounding desert.
They said army forces reasserted control over the small town of Ishaqi, also southeast of Samarra, to secure a road that links Baghdad to Samarra and the now ISIL-held cities of Tikrit and Mosul further north.
Troops backed by the Shi’ite Asaib Ahl al-Haq militia also retook the town of Muqdadiya northeast of Baghdad, and ISIL was dislodged from Dhuluiya after three hours of fighting with tribesmen, local police and residents, a tribal leader said.
It was far from clear whether government forces could sustain their reported revival against ISIL, given serious weaknesses including poor morale and corruption, and the risk of Iraq sundering into hostile sectarian entities remains high.
ISIL insurgents kept up their assaults on some fronts.
In Udhaim, 90 km (60 miles) north of Baghdad, ISIL occupied the local municipal building, an official there told Reuters, and they directed mortar fire at the government protection force of the Baiji oil refinery, Iraq's largest.
Masked militants under the black flag of ISIL aim to revive a medieval caliphate that would span a fragmenting Iraq and Syria, redrawing borders set by European colonial powers a century ago and menacing neighbours like Iran and Turkey.
U.S. President Barack Obama said on Friday he was reviewing military options, short of sending combat troops, to help Iraq repel the insurgency. But he cautioned that any U.S. intervention must be accompanied by an Iraqi government effort to bridge divisions between Shi'ite and Sunni communi6ties.
Iranian President Rouhani, asked at a televised press conference whether Tehran could work with the United States to tackle ISIL, said: "We can think about it if we see America starts confronting the terrorist groups in Iraq or elsewhere.
"We all should practically and verbally confront terrorist groups," added Rouhani, a relative moderate who has presided over a thaw in Iran's long antagonistic relations with the West.
A senior Iranian official told Reuters earlier this week that Tehran, which has strong leverage in Shi'ite-majority Iraq, may be ready to cooperate with Washington against ISIL rebels.
The official said the idea of cooperating with the Americans was being mooted within the Tehran leadership. For now, according to Iranian media, Iran will send advisers and weaponry, although probably not troops, to boost Baghdad.
U.S. officials said there were no contacts going on with Iran over the crisis in Iraq.
Any initiative would follow a clear pattern of Iranian overtures since the 2001 al Qaeda attacks on U.S. targets, which led to quiet U.S.-Iranian collaboration in the overthrow of the Taliban in Afghanistan and formation of a successor government.
Adversaries since Iran's 1979 revolution toppled the U.S.-backed Shah, the United States and Iran have long accused each other of meddling in the Gulf and beyond, and have not cooperated on regional security issues for more than a decade.
MALIKI HERALDS FIGHTBACK
Maliki traveled on Friday to Samarra, one of the cities targeted - though not seized - by ISIL fighters who now prevail
in a string of Sunni cities and towns running south from Mosul.
"Samarra will not be the last line of defense, but a gathering point and launchpad," he told military officers after Iraq's s most influential Shi'ite cleric urged people to take up arms to defend the country against the insurgents.
"Within the coming hours, all the volunteers will arrive to support the security forces in their war against the gangs of ISIL. This is the beginning of the end of them," Maliki, a Shi'ite Muslim, said in comments broadcast on Iraqi television.
Maliki said the cabinet had granted him unlimited powers to confront the ISIL offensive.
In Basra, Iraq's main city in the mainly Shi'ite far south, hundreds of people volunteered to join the battle against ISIL, heeding a call to arms by Grand Ayatollah Ali al-Sistani, who commands unswerving loyalty from most Iraqi Shi’ites.
The volunteers, of all ages, were due to be given weapons and sent to a security center in Basra later on Saturday ready to be transferred further north. "We the people of Basra obeyed our instructions to defend our country from south to north," said 63-year-old Kadhem Jassim.
Iran's Rouhani said he would review any request for help submitted by Maliki, although none had been received yet. "We are ready to help in the framework of international regulations and laws," he said.
Onzin, in eerste instantie doet het je niets inderdaad. Maar zodra je langer naar die foto,s kijkt en de dode mensen op die foto weer echt als mensen gaat zien dan gaat het je wel degelijk iets doen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:14 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
Gewoon trainen door een dagelijks potje gore van LiveLeak. Zolang je geen persoonlijke binding hebt doet het je op den duur niks.
Ik hoop dat er zo snel mogelijk een einde komt aan deze ellende die de terroristen verspreiden. Of het nou Iran, Koerden of Luxemburg is.
Ja wat wil je daar mee zeggen? mag ik het daarom niet erg vinden?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:14 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat is juist. Maar dat roepen de mensen al duizenden jaren. Is ooit de oorlog gestopt? De mensheid vecht al eeuwen.
Oh tuurlijk kan jou dat overkomen. Ga jij maar langs een groep die niet behoort tot jouw origine, dan zal jij dat ook ervaren, gegarandeerd. Maar het is wel zo, de autochtonen zijn de meerderheid en in principe moet een minderheid beschermd worden van de meerderheid. Nazi duitsland deed dat niet en begon te jaren. Dat is toch een ENG idee wat je dan te binnen schiet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, jij weet dat het mij nog nooit is overkomen?
Want iemand die niet moslim is kan niet vies worden aangekeken?
Je snapt toch wel dat er een verschil is tussen een bericht van een bekende krant en willekeurige twitteraar X.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:54 schreef Hiper het volgende:
[..]
Andere doen het toch ook, maar ik krijg gezeik omdat jij anti-isis bent mag ik het weer niet?
Je hebt wel een punt wbt propaganda. Werkelijk alle partijen doen daaraan. Welcome to the internet.
Ik bedoel eerder het beeld an sich. De context is natuurlijk hetgeen wat het drama vormt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, in eerste instantie doet het je niets inderdaad. Maar zodra je langer naar die foto,s kijkt en de dode mensen op die foto weer echt als mensen gaat zien dan gaat het je wel degelijk iets doen.
Tenzij je mentaal echt helemaal naar de .... bent natuurlijk.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:14 schreef Peunage het volgende:
De Koerden zijn al een tijdje bezig om olie van de staat te jatten.
Inderdaad, het beeld an sich doet je niet veel..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:18 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
Ik bedoel eerder het beeld an sich. De context is natuurlijk hetgeen wat het drama vormt.
Zelfde wat hulpverleners moeten kunnen.
Een van de vele prutsers die Iraakse regering rijk is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:02 schreef Peunage het volgende:
Zelfs Ammar Al-Hakim, die eerst deed alsof er geen ISIS was om Maliki tegen te werken
Verrader nr 1. Maar goed.
Kan niet, de olie wordt al massaal uit de grond geslurpt door Amerika en Chinaquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Allemaal nrichtingverkeer. Artikel 140 kn Maliki niet uitvoeren, is werk van het parlement waar de Koerden deel van uit maken.
De Koerden zijn al een tijdje bezig om olie van de staat te jatten.
Dat ze sinds 2007 niet betaald krijgen is onzin. Ze worden ook gewapend door de regering.
De Peshmerga moeten zich nu ook massaal tegen het Iraakse leger richten. Dan is Bagdad snel gevallen,quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:26 schreef Djibril het volgende:
Saadiyah--> Gevechten uitgebroken tussen Peshemergas en Iraakse leger.
Een raket van het Iraakse leger heeft 3 Peshmergas gedood.
Het lijkt me duidelijk dat Baghdad gaat vallen. ISIS lokt waarschijnlijk het leger naar Mosul en gaat ondertussen via een flankende beweging naar Baghdad. Als ze vervolgens aan twee kanten omsingeld zijn is het snel voorbij en dan is het wachten op de massa executies en Irakezen die naar Syrie mee reizen om de strijd daar voort te zetten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:23 schreef Hiper het volgende:
IED attack reportedly targeted a bus carrying army volunteers in east #Baghdad. #Iraq #ISIS Unconfirmed.
De vrijwilligers zijn kanonnenvoer .
deletedquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:34 schreef Hiper het volgende:
BREAKING: Alleged photo of the US mercenaries that are aiding Maliki's forces in the defense of Baghdad from ISIS
https://www.facebook.com/(...)=1¬if_t=notify_me
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:40 schreef Hiper het volgende:
VIDEO: #Iraq|i Special forces now deployed to fight #ISIS during combat training
HAHAHAHA echte comedy.
twitter:Reddy twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 16:39:14The U.S. has 35,000 military personnel around the Middle East. Where they're based near Iraq: http://t.co/7cbyfykTas http://t.co/ttWbcWMm4z reageer retweet
twitter:guardian twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 16:39:36US may use air strikes to 'break Isis momentum' in Iraq, Pentagon says: http://t.co/tGb1hXdWPH reageer retweet
lolquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:40 schreef Hiper het volgende:
VIDEO: #Iraq|i Special forces now deployed to fight #ISIS during combat training
HAHAHAHA echte comedy.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |