abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juni 2014 @ 03:55:29 #1
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140943352
Hiep hoi! Welkom in het babytopic.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door ProjSkippy op 11-06-2014 19:45:03 ]
  woensdag 11 juni 2014 @ 03:57:00 #2
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140943358
Nieuwe afbeelding voor de OP on zuhhh wee als ik weer wat geslapen heb. :z
pi_140943916
Ja Skippie! Hoe hebben jullie het gehad?
pi_140947586
Goedemorgen! Mini in bad geweest en fruithapje achter de kiezen. Klaar voor weer een mooie dag!
Ze heeft op het moment een chagi fase. In bedje en box continue omrollen van rug naar buik. En dan boos als ze klem zit. Ook s nachts :O Iemand die dat herkent? Bij de andere nooit zo extreem gehad.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_140948996
Heel herkenbaar flower! Terwijl kaylee wel zelf ook terug kan draaien. In haar slaap raakt ze ervan in paniek...

Ze heeft ook duidelijk last van de warmte. Ze slaapt in alleen haar luier en nog zweet ze haar bed uit
pi_140949150
Hier ook herkenbaar! :Y
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:24:22 #7
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_140952215
Ook herkenbaar. Zo grappig rolt ze de hele dag door de kamer, maar als ze per ongeluk op haar buik draait tijd3ns het inslapen was het brullen :')
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:32:16 #8
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_140952451
Nog ontzettend bedankt allemaal voor de reacties op mn vraag in het vorige topic, ik heb oa op vertbaudet idd wat leuke gezien O+

quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 14:07 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Ik heb nog een leuk setje. Maat 56 van h en m. Romperpak, broek, romper, muts, tshirt. Oh en de slab!!!

[ afbeelding ]

Interesse? >:O
:D niet helemaal mijn smaak maar bedankt iig momo! :*

Nikki wat een enorm naar bericht zeg, bah! Daar krijg je idd de rillingen van :{
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:25:49 #9
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140954066
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 07:09 schreef Limone het volgende:
Ja Skippie! Hoe hebben jullie het gehad?
Ja, goed! Droomvrouwtje (peettante van M.aud) heeft op M. gepast terwijl wij op Pinkpop waren. Het was fijn! Het noodweer de laatste avond hebben we ook overleefd, het was een stuk minder erg dan op social media werd verkondigd. We waren tot op het bot doorweekt, maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Wel heb ik maar gewoon niet naar alle flitsen gekeken, want ik vind onweer altijd een beetje eng. :@

Panoramafoto van Kix:

--

M.aud had gisteren haar halfjaardag! Man, wat gaat het snel!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140955807
Wat is M.aud een mooierd!! Hebben jullie ook de Stones gezien? Was echt heel tof, begreep ik?

flowerbox, ik herken het ook, al is het inmiddels een stuk minder nu het nieuwtje van het omrollen eraf is en ze ook weer wat sterker is.

Zojuist bij het cb geweest. Weer de gebruikelijke complimenten 'wat is ze sterk/nieuwsgierig/actief' waar mijn moederhart natuurlijk van opveert.

Wel advies gekregen om toch even langs de huisarts te gaan voor haar huidje. Ze lijkt wat eczeem te ontwikkelen en het smeren met wat ik nu heb, werkt niet afdoende want het wordt erger.

En ze kreeg weer twee prikken, door een nog beetje onervaren verpleegkundige die veel tijd tussen de twee prikjes liet en ook wat onhandig/onzeker deed. Dus toen I. net weer een beetje bijkwam van de eerste, tjak, de tweede prik. Terwijl de arts die ik bij de vorige prikjes had het heel snel achter elkaar deed.. Nouja, op zich viel het mee. Meteen weer aan de borst en toen was het snel vergeten. O+ .

De groeicurve
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje afgebogen, maar gebruikelijk voor deze leeftijd begreep ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140967463
Skip dat klinkt als een heel leuk weekend. En wat tof dat DV de peettante van M is. O+

Achossie je I'tje Franny. Ik vind het altijd zo vervelend dat de prikken niet gelijk gegeven worden. En als ze het dan na elkaar doen dan moeten ze het inderdaad snel doen en niet zoals bij jou. Gelukkig mocht ze daarna snel aan de borst. O+ En mooie curve hoor.

Wij zijn vandaag op pad geweest met onze nieuwe wagen. Ik ben er echt heel blij mee. :Y En de mannen ook volgens mij. :)

SPOILER
En de Easywalker is net opgehaald voor hetzelfde bedrag als waar wij hem vorig jaar voor kochten. *O*

Em verder gaat het met onze mannen gewoon zijn gangetje. Ze zijn zo leuk en lief en schattig en en en. O+ Het hebben van dit complete gezin is echt alles van wat ik me erbij had voorgesteld en nog veel meer dan dat. #happy
pi_140967710
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Skip dat klinkt als een heel leuk weekend. En wat tof dat DV de peettante van M is. O+

Achossie je I'tje Franny. Ik vind het altijd zo vervelend dat de prikken niet gelijk gegeven worden. En als ze het dan na elkaar doen dan moeten ze het inderdaad snel doen en niet zoals bij jou. Gelukkig mocht ze daarna snel aan de borst. O+ En mooie curve hoor.

Wij zijn vandaag op pad geweest met onze nieuwe wagen. Ik ben er echt heel blij mee. :Y En de mannen ook volgens mij. :)

SPOILER
En de Easywalker is net opgehaald voor hetzelfde bedrag als waar wij hem vorig jaar voor kochten. *O*

Em verder gaat het met onze mannen gewoon zijn gangetje. Ze zijn zo leuk en lief en schattig en en en. O+ Het hebben van dit complete gezin is echt alles van wat ik me erbij had voorgesteld en nog veel meer dan dat. #happy
die pakjes O+ O+ staat ze goed!
*poef* nu is het weg
pi_140967813
^^ mehehehe, jouw onderschrift! :D
pi_140967968
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:05 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

die pakjes O+ O+ staat ze goed!
Ja kijk nou hoe schattig je Lindex pakjes zijn. O+

SPOILER
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:11:02 #15
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140967970
Morgen ook weer CB. Ben erg benieuwd naar z'n stats, eerste meetmoment sinds start bijvoeding en sinds hij zo bewegelijk is. :s)

Ohh en Skips, die foto van Pax :o O+
pi_140968003
quote:
17s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:25 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ja, goed! Droomvrouwtje (peettante van M.aud) heeft op M. gepast terwijl wij op Pinkpop waren. Het was fijn! Het noodweer de laatste avond hebben we ook overleefd, het was een stuk minder erg dan op social media werd verkondigd. We waren tot op het bot doorweekt, maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Wel heb ik maar gewoon niet naar alle flitsen gekeken, want ik vind onweer altijd een beetje eng. :@

Panoramafoto van Kix:

[ afbeelding ]

--

M.aud had gisteren haar halfjaardag! Man, wat gaat het snel!

Wat fijn! Heb je gekolfd daar op de wc's? of geef je geen bv meer? Dat lijkt mij echt de horror namelijk. :X

En wat kan M. al goed zitten joh! :o
pi_140968041
Nikki ze lijken het idd heerlijk te vinden, fijn!

En spannend GotC! Ben ook wel benieuwd O+
♥ J & S
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:25:42 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140968641
Nikki wat een lieve foto's O+.
En wat klink je blij en gelukkig O+.

Vraagje, wanneer hebben jullie de verkleiner uit de MC gehaald? Kuiken komt nu met zijn (super lieve blote O+) voetjes tegen de achterbank aan maar past qua lengte nog prima met verkleiner. Anyone?
KuikenGuppy
pi_140969062
Heb je het schuimrubber blok al uit de verkleiner gehaald Burd?
pi_140969264
Skips, wat een mooie foto! Die ogen O+ .

Franny, prikjes zijn altijd zielig. Lijkt me wel fijn dat je dan meteen je kindje kan troosten door haar even aan de borst te leggen.

Nikki, ik vind jouw mannen altijd zo tof!

Burd, bij ons is die verkleiner er al lang uit. Ze zat er een beetje klemvast in, keek ook altijd een beetje angstig :D .

Minispam!

SPOILER
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_140969379
Ahhh RFR wat is ze leuk! O+ En die paaseifoto :D
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:44:58 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140969566
RFR *; Wat een moppie!

En Nikki, de pakjes zijn fantastisch! :9~
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:46:51 #23
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140969629
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:11 schreef GotC het volgende:
Morgen ook weer CB. Ben erg benieuwd naar z'n stats, eerste meetmoment sinds start bijvoeding en sinds hij zo bewegelijk is. :s)

Ohh en Skips, die foto van Pax :o O+
Voor zover ik weet hebben skips en pax geen gezamelijke activiteit gehad dit weekend ;)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140969700
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:46 schreef Moppert het volgende:

[..]

Voor zover ik weet hebben skips en pax geen gezamelijke activiteit gehad dit weekend ;)
Voor zover jij weet ja... :D
pi_140969831
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:49 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Voor zover jij weet ja... :D
:o !
It will set you free
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:52:59 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140969839
quote:

[..]

:+ KIX KIX KIX

Mannen met een x in de nick.... :P
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:56:42 #27
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140969986
quote:

[..]

_O- _O- Ik heb best een zwak voor Pax, maar nee.

--

RFR! En Nikki! O+ Mooie foto's!

--

Limone, er was een kolfruimte bij de EHBO. Goed geregeld! Ik geef tegenwoordig 50/50 bv - kv en ik redde het precies als ik M. M'n borsten liet leegtanken voor ik weg ging en ze leeg liet drinken als ik terug was. Er moest tijdens Pinkpop alleen niemand tegen me op botsen. :')
pi_140970148
Nikki, passen je mannen al niet meer in de bak? :o
Lotte!
Noah!
pi_140970349
Skip, welkom terug! Net als Limone wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt idd :Y

Nikki, wat fijn dat de wagen bevalt! En wat een leuke foto's :D

RFR, je meisje O+

Burdie, hier ging 'ie met 3 maanden eruit.
Home is where the O+ is...
pi_140970573
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:59 schreef Linda2205 het volgende:
Nikki, passen je mannen al niet meer in de bak? :o
Nee ze konden niet meer vrij bewegen omdat de bakjes te smal werden (of de jongens te breed ;) ). -O- Qua lengte ging het wel, maar ik vond het sneu dat ze een soort van klem lagen in de bakjes.

Nu liggen ze sinds vandaag bijna in ligstand in de wandelwagen inzet van de Bugaboo en ze vinden het geweldig. Ze kijken lekker om zich heen nu en je hoort ze niet. Ik heb vandaag zo'n 3 uur met ze gewandeld. O+
pi_140971021
Je jongens hebben het zo te zien prima naar hun zin in de nieuwe wagen!!

RFR, superlieve foto's. O+ .

Burdie, hier ook met drie maanden toen ze ineens nogal benauwd ging huilen. En ze was duidelijk blij nadat we haar 'bevrijd' hadden.

I. heeft volgens mij weer geen last van haar prikjes! *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140971075
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Nee ze konden niet meer vrij bewegen omdat de bakjes te smal werden (of de jongens te breed ;) ). -O- Qua lengte ging het wel, maar ik vond het sneu dat ze een soort van klem lagen in de bakjes.

Nu liggen ze sinds vandaag bijna in ligstand in de wandelwagen inzet van de Bugaboo en ze vinden het geweldig. Ze kijken lekker om zich heen nu en je hoort ze niet. Ik heb vandaag zo'n 3 uur met ze gewandeld. O+
ze zijn ook heel smal die bakken..

fijn dat het nu leuker is voor ze
Lotte!
Noah!
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:59:51 #33
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140976328
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:03 schreef Cwen het volgende:
Skip, welkom terug! Net als Limone wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt idd :Y

Nikki, wat fijn dat de wagen bevalt! En wat een leuke foto's :D

RFR, je meisje O+

Burdie, hier ging 'ie met 3 maanden eruit.
Zie iets boven je. :)

--

Jeej voor I van Franny!

--

Hier is 'ie er net sinds een week uit Burdie, tot die tijd zat M. er nog goed in. Maar M. is qua maat niet echt gemiddeld.

Trusten y'all! :7
  donderdag 12 juni 2014 @ 07:06:39 #34
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_140980084
Goodmorning lieve allemaal!

Ik zal ipv van taart en alle andere lekkers een grote bak met vers fruit voor jullie neerzetten! :)

Vandaag mijn eerste verjaardag als mama! O+ O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 12 juni 2014 @ 07:18:08 #35
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140980128
Gefeliciteerd, Rijst! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 12 juni 2014 @ 07:19:09 #36
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140980136
Van harte rijst! *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140980179
Mmmmm lekker vers fruit! Van harte Rijst!!
pi_140980824
Van harte!
pi_140980926
Gefeliciteerd Rijst!

RFR, wat een leukerd! O+

En de jongens van Nikki zien er idd errug zen uit. Hoe fijn!

Wij hadden gisteren weer een zielige Stip terwijl hij dinsdag echt geen kik heeft gegeven zei m'n vriend. Ik was toen wel een beetje uitgeschoten met de Nexium zag ik gisteren, want we moeten een half zakje geven en ik strooide gisteren de rest van het zakje leeg en het was erg weinig. Het kan ook komen doordat we boodschappen moesten doen en hij in slaap viel in de supermarkt en vervolgens wakker werd in de auto. Dat gaat wel vaker mis. Hebben jullie kleintjes dat ook wel eens? Of misschien idd ook maar eens dat rubber eruit halen :) maar toen we thuis waren werd het helaas niet beter. Ik mocht hem niet wegleggen en het in slaap komen s avonds kostte hem ook een uur.

Vandaag werkdag 2, gelijk 12 uur lang :X Ik hoop toch echt wat eerder weg te kunnen...
pi_140980970
Mijn moeder was weer lekker bezig zeg. Al vanaf mijn 18e hoor ik zo om de paar maanden dat ik te weinig bel of langskom. Heb haar al vaak verteld dat ik niet zo'n beller ben en verder een druk leven heb. Nu ik een kind heb en verlof heb, verwacht ze toch weer dat ik minimaal 1 keer per week bel. Maar ik heb daar gewoon geen behoefte aan (mijn moeder en ik zijn helemaal niet close) en denk er ook niet aan.

Belt ze: 'Waarom hoor ik zo weinig van je? Je zei dat je zou bellen en als je dat niet doet, dan word ik verdrietig.'
Antwoord van mij in de trant van: sorry, maar alles gaat gewoon z'n gangetje en dan denk ik er gewoon niet aan om te bellen.
Zei weer: Nou, als I.solde groot is en zij laat niets van zich horen, zul je ook verdrietig zijn.

Na het gesprek werd ik ineens zo bozig. Ik wil niet dat ze mijn kind gebruikt in haar manipulatieve gedoe om mij een schuldgevoel te bezorgen.
Heb het wel weer van me afgezet nu, maar ik had dit niet zien aankomen eigenlijk. Ze is heel blij dat ik (toch nog) moeder ben, en dat vind ik ook allemaal heel fijn en mooi, maar ze laat ook weer kanten van zichzelf zien waardoor ik weer weet waarom ik al als kind niet heel blij was met haar als moeder. Best confronterend. Ik wil niet een moeder worden die haar kind claimt en allerlei zaken gaat projecteren.
pi_140981086
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:40 schreef Dot. het volgende:

Hebben jullie kleintjes dat ook wel eens?
Als we I. al slapende verplaatsen en ze wordt wakker, kan ze ook wel eens een schrikreactie hebben (gelukkig niet als ik haar slapend in haar ledikantje leg). Maar dat duurt altijd maar even.

quote:
Of misschien idd ook maar eens dat rubber eruit halen :) maar toen we thuis waren werd het helaas niet beter. Ik mocht hem niet wegleggen en het in slaap komen s avonds kostte hem ook een uur.
Misschien wilde Stip gewoon graag lekker bij jou zijn? Dat herken ik ook wel. Mamahonger? En een beetje van slag omdat de dingen toch wat anders gaan dan anders?

Ik zou maar lekker veel knuffelen, zoveel als kan. *; .
pi_140981103
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:43 schreef Franny_G het volgende:
Mijn moeder was weer lekker bezig zeg. Al vanaf mijn 18e hoor ik zo om de paar maanden dat ik te weinig bel of langskom. Heb haar al vaak verteld dat ik niet zo'n beller ben en verder een druk leven heb. Nu ik een kind heb en verlof heb, verwacht ze toch weer dat ik minimaal 1 keer per week bel. Maar ik heb daar gewoon geen behoefte aan (mijn moeder en ik zijn helemaal niet close) en denk er ook niet aan.

Belt ze: 'Waarom hoor ik zo weinig van je? Je zei dat je zou bellen en als je dat niet doet, dan word ik verdrietig.'
Antwoord van mij in de trant van: sorry, maar alles gaat gewoon z'n gangetje en dan denk ik er gewoon niet aan om te bellen.
Zei weer: Nou, als I.solde groot is en zij laat niets van zich horen, zul je ook verdrietig zijn.

Na het gesprek werd ik ineens zo bozig. Ik wil niet dat ze mijn kind gebruikt in haar manipulatieve gedoe om mij een schuldgevoel te bezorgen.
Heb het wel weer van me afgezet nu, maar ik had dit niet zien aankomen eigenlijk. Ze is heel blij dat ik (toch nog) moeder ben, en dat vind ik ook allemaal heel fijn en mooi, maar ze laat ook weer kanten van zichzelf zien waardoor ik weer weet waarom ik al als kind niet heel blij was met haar als moeder. Best confronterend. Ik wil niet een moeder worden die haar kind claimt en allerlei zaken gaat projecteren.
Het feit dat je weet wat je vervelend vond vroeger betekent ook dat je weet hoe je het anders zult aanpakken toch? Maar ik denk dat I. zich geen betere moeder kan wensen en met liefde belt en langskomt later :Y :*

Heb je je moeder al verteld dat je het vervelend vindt als ze zulke dingen zegt? Of komt dat toch niet binnen?
pi_140981184
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:51 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Als we I. al slapende verplaatsen en ze wordt wakker, kan ze ook wel eens een schrikreactie hebben (gelukkig niet als ik haar slapend in haar ledikantje leg). Maar dat duurt altijd maar even.

[..]

Misschien wilde Stip gewoon graag lekker bij jou zijn? Dat herken ik ook wel. Mamahonger? En een beetje van slag omdat de dingen toch wat anders gaan dan anders?

Ik zou maar lekker veel knuffelen, zoveel als kan. *; .
Ja, dat dacht ik idd ook. Hij heeft ook nog lekker in de doek geslapen :) maar het slapen ging de laatste tijd zo goed en als hij dan een dag maar weer 45 min slaapjes doet vind ik dat zo sneu voor hem. Hij wordt er echt merkbaar chagrijnig van namelijk en je ziet gewoon aan alles dat hij eigenlijk liever slaapt. En als hij wakker wordt in de auto moet hij huilen en dan kan ik hem niet pakken en word ik zelf ook heel verdrietig ;(
pi_140981218
Lieve woorden, Dot. O+ . :) . Ik hoop het ook, maar ik wil haar de vrijheid en ruimte geven om te doen wat ze wil en nodig heeft. Als dat betekent dat ik haar een tijd(je) minder zie of spreek, dan wil ik dat kunnen respecteren. Maar, dat is allemaal nog heel ver weg gelukkig!

Nee, ze snapt dat niet goed. En als ik tegengas geef, dan kapt ze het ook meteen weer af. "Nou, zand erover", zegt ze dan snel.
  donderdag 12 juni 2014 @ 09:57:10 #45
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140982353
Franny :* Ik herken volledig wat je zegt. Lastig is dat, want je bent gewoon bezig met een gelukkig leven te leiden. Dat is toch wat elke moeder voor haar kind wil :)

T. is weer goedgekeurd: Netjes op de +1 lijnen (9.3kg, 72.5cm), erg snel wb ontwikkeling en doet alles perfect. ^O^
pi_140982746
Ach Franny, moeders... De mijnes heeft ook wel eens M. gebruikt in een discussie. Ik ben toen wel ontploft heb er toen wel iets van gezegd. Ik laat veel langs mij heen gaan, maar dit ging te ver.

Perfecte T. O+

---

Ik ben vandaag echt ongesteld geworden! *O* Een paar maanden geleden dacht ik dat ongesteld was, maar toen heb ik waarschijnlijk de just-to-be-sure-tampon er te hard in geduwd. :@ Anyways, ik doe het weer!
pi_140983117
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:14 schreef Limone het volgende:
Ach Franny, moeders... De mijnes heeft ook wel eens M. gebruikt in een discussie. Ik ben toen wel ontploft heb er toen wel iets van gezegd. Ik laat veel langs mij heen gaan, maar dit ging te ver.

Perfecte T. O+

---

Ik ben vandaag echt ongesteld geworden! *O* Een paar maanden geleden dacht ik dat ongesteld was, maar toen heb ik waarschijnlijk de just-to-be-sure-tampon er te hard in geduwd. :@ Anyways, ik doe het weer!
Op naar kind nummer 2!! *O*

:P
Sarcasme. Herken het.
pi_140983848
Ja joepie!

óf op naar....

periodieke onthouding die wél ergens op slaat. :P
pi_140983887
Franny! Dat is stom! Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen :*.
Het leven is nu eenmaal drukker nu er een kindje is.. helemaal niet gek! Het is alleen maar goed dat je hebt gezegd hoe en wat tegen je mams!

T! Wat gaat hij lekker zeg :D .. knappie O+

Limone! je doet het weer *O*

Dot, herkenbaar hoor. J slaapt maar heel af en toe in de MC. Over het algemeen is hij wakker en slaapt hij alleen 10 min bij een lange reis. Slaapt hij eindelijk dan neem ik hem rustig naar binnen maar als ik hem binnen neerzet gaan gelijk die kijkers weer open :').
Het is trouwens voor stip ook wennen, niet alleen voor jou. Zijn moeder die er altijd was is ineens weg :o.. De slaapjes van 45 min herken ik wel. J doet niet anders. Is het geen mogelijkheid om hem overdag meer in de doek te laten slapen. Sinds dat wij dat doen slaapt J heel goed snachts. Rond 20.30 doen we hem in de doek en tussen 21.00 en 22.00 slaapt hij in de doek. Zodra hij een min of 40 goed slaapt leggen we hem over in bed. Dit werkt super goed! Misschien ook gewoon stip volgen in wanneer hij 'wilt' slapen. Ik merk dat J soms ook moe is maar nog niet klaar is om te slapen dan spelen we nog even 5 a 10 min en als ik hem dan in de doek gooi is hij binnen 2 min weg.. als we dat bijvoorbeeld niet doen en ons te veel bezig houden met "ga nou lekker slapen" het allemaal veel langer duurt voordat hij eindelijk slaapt.

Ik weet het ook allemaal niet hoor :') maar misschien heb je er wat aan
♥ J & S
  donderdag 12 juni 2014 @ 11:57:38 #50
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140985371
Mag ik je post stelen en plus enen klap? Aangezien ik toch altijd t zelfde doe en denk enzo?

Hier gaat alles goed, maar ti's schreeuwend druk haha
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140985687
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:57 schreef Kimpossible het volgende:
Mag ik je post stelen en plus enen klap? Aangezien ik toch altijd t zelfde doe en denk enzo?

Hier gaat alles goed, maar ti's schreeuwend druk haha
uiteraard :*
♥ J & S
pi_140988706
Franny :*. Klinkt lastig, met je moeder. Vervelend ook dat ze niet echt wil luisteren bij tegengas, dat herken ik wel van m'n schoonmoeder.

Dot, lekker knuffelen dan met Stip. Het is bekend, dat lastige inslapen... Ook korte slaapjes zijn hier nog altijd aan de orde van de dag.

Pfoe hé... Mijn man heeft vandaag z'n eerste werkdag. Helaas werd Ellie wakker van 'm toen hij opstond, dus ben al vanaf 7.30 uur met haar in de weer. Gelukkig slaapt ze nu.

Limone, jammer! Of wil je snel door voor een tweede kindje?

SPOILER
pi_140989210
oh oeps, Cwen. :{ :*

Mijn man zei vóór de geboorte: "zo en dan gaan we in februari weer beginnen voor een tweede?" :') Dát hoefde van mij nou ook weer niet, maar het is ook niet dat we alle tijd hebben. Zo voelt het voor ons. Zo rond M.'s eerste verjaardag leek mij wel een goed punt. Nu ik weer ongesteld ben geworden, voelt het alsof we kunnen beginnen wanneer we willen. *O*
pi_140989314
Wat is het trouwens perfect weer om te leren eten! *)
pi_140989836
Dat lijkt me een fijne gedachten Limone!
Ik dacht er toevallig laatst aan, nu lekker eten met je baby O+

Cwen
SPOILER
♥ J & S
  donderdag 12 juni 2014 @ 14:17:50 #56
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_140989953
Cwen :o

SPOILER
Goede stats voor T *O*
Wij hebben pas met 9 maanden een afspraak, is dus per cb verschillend.

Wat geven jullie op de boterham? Ik ben een beetje inspiratieloos misschien hebben jullie nog wat tips.
pi_140990158
Klap
SPOILER
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:27:28 #58
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140992232
Blegh Franny, dat lijkt me heel erg vervelend! Kus!

--

Hihi Limone, wat leuk dat je er zo blij mee bent. Ik mis het totaal niet, maar onze planning is ook om weer te beginnen als M. minimaal 1,5 jaar oud is. Ik ben trouwens wel een paar keer ongesteld geweest al, het begon al vrij snel weer. Ik heb nu een anticonceptiestaafje en sinds dien ben ik niet meer ongesteld geweest.

--

Cwen, komt vast goed dan!

--

Dot, knuffel voor jou en Stip!

--

Hier een nietsdoedagje. Ik had vanalles bedacht, maar ik ben gaaaaaaar. M. ook. Die is al aan d'r tweede slaapje bezig van ruim twee uur. :') Normaal doet ze slaapjes van 45 minuten, max.
pi_140993902
Ik kom me ook maar eens voorzichtig melden met J., nu drie weken oud. Een klein, lief, mooi meisje O+ (Hopelijk gaan de pukkeltjes snel weer weg, dan zien anderen ook dat ze mooi is :/.) Grote zus M. Is heel erg blij met 'r :Y.

Zelf heb ik nog wel een aardige tijd herstellen voor de boeg vanwege bekkeninstabiliteit. En verder nog hopeloos labiel naar mijn idee. Hoop dat dat herkenbaar is. Ik mis de zwangerschap momenteel nog flink; was ondanks 40w4d zwangerschap in m'n hoofd echt nog niet klaar.

Ik zal waarschijnlijk meer meelezen dan schrijven...
pi_140994892
Franny wat een vervelende situatie met je moeder. Hopelijk heeft ze snel door dat het zo niet gaat werken. :*
pi_140994999
Kursor, welkom! En ja, heel herkenbaar :Y :*.
pi_140997605
Skip, wat tof Pinkpop!
Mooie wagen Nikki! En 3 uur wandelen :o heerlijk zeg!
Rijst, van harte!
Cwen, hopelijk komt het snel :*
Franny, vervelende situatie :{ Hier zijn we ook wel tot de conclusie gekomen dat na de komst van een (klein)kind de verhoudingen met ouders blijkbaar weer helemaal opnieuw gevormd moeten worden. Na de nodige irritaties gaat het hier nu gelukkig wel weer aardig...

Dit weekend he, met vaderdag, doen jullie nog iets leuks? Ik dacht misschien iets te doen met voet/hand afdrukken van F.elix, maar waar vind je vingerverf die geschikt is voor kinderen <3 :?
pi_140997821
Even zonder quote ivm m'n eerste rustige moment van vandaag, maar thanks kr voor je post! Ik ga niks zeggen over s nachts ivm de fokwet, maar overdag volgen we hem idd gewoon :) als hij wil slapen doet hij dat wel en waar dat dan is is prima, in bed, de doek of op ons. Alleen soms zie je echt dat hij wil slapen en het gewoon niet lukt en dan helpt soms de doek niet eens en dat vind ik dan wel sneu.

Welkom Kursor!

Misschien kun je iets verven met bloem en water met bietensap oid erin Franny? Hier krijgt hij gewoon een cadeautje :)

En m'n vriend verklaart me gek dat ik er nu al aan denk maar ik wil er nog wel eentje hoor :Y Ik vond zwanger zijn heel fijn en ik vind het leuk als ze ongeveer even oud zijn :) En dan hebben we de slapeloze nachten ook maar gehad he ;)
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:07:10 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140998616
@Fazz, omtrekken op gekeurd papier en daarna uitknippen?
KuikenGuppy
pi_140998738
Vingerverf is toch bij uitstek geschikt boor kinderen? Ik ben er persoonlijk niet zo bang voor. Bijzitten met een pak billendoekjes en goed opletten. Zolang ze het potje niet in één keer adje trekken is een flinter verf binnenkrijgen niet zo'n ramp. Wie weet wat ze binnenkrijgen van het kauwen op boekjes of het zuigen aan ik schreef bijna 'van' :@ knuffels.

Op het KDV doen ze het trouwens met de voetjes.
pi_141000056
Vingerverf kan inderdaad gewoon. :)
Er bij blijven moet je toch.

Hier gaat onze bijna 9 maanden baby hard. Kruipen als een malle. Niet is veilig meer.
Als je hem op zijn billen zet blijft hij zowaar zitten. Lopen aan de hand. Niet meer stil liggen tijdens luier verschonen en aan/uitkleden. De dagen waren al druk, maar nu nog meer. Maar het heeft ook wel weer wat. Een echte kleine baby is het nu echt niet meer. En hij is zo leuk!

Al kan ik nu al duidelijk merken dat zijn karakter heel anders is dan grote broer. Die was heel rustig.
Dex zit vol met streken en grapjes. Dat wordt nog wat haha. Kleine drukte maker.
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:21:32 #67
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141004921
Welkom Kursor!

Ik heb voor moederdag voor de oma's een vingerverf-afdruk van Nora's voetjes gemaakt. Ik wilde eigenlijk een handje en een voetje, maar ze wilde haar handje niet platleggen en alleen maar de verf en het papier opeten :D
Ik heb gewoon vingerverf bij de Hema gehaald. Ging er van uit dat zolang ze niet het hele potje leegdronk het wel veilig is.
Overigens is het wel een goed idee om dan te laten vingerverfen in alleen een luier en de omgeving verder goed af te dekken. Die tip las ik vandaag pas :P

Hij gaat lekker vlot, Ymme! Leuk om te zien dat ze allebei hun eigen karakter hebben, lijkt me :)
pi_141005346
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:21 schreef Sylver_ het volgende:
Overigens is het wel een goed idee om dan te laten vingerverfen in alleen een luier en de omgeving verder goed af te dekken. Die tip las ik vandaag pas :P
:D

Bedankt voor de tip!

Ik ga proberen met N voor papa en opa een hand- en voetafdrukje te maken. Fingers crossed!
It will set you free
pi_141006365
Ik heb van de jongens ook een voetafdrukje gemaakt voor vaderdag. Ik vind dat altijd zo schattig. O+ En L heeft op school een zakdoek beschilderd, echt heel leuk dat ze nu zelf dingen kan maken voor haar papa. En vandaag kwam ze thuis en ging ze zelf een verstopplek bedenken. O+

En ik heb ook een work in progress waar ik inmiddels best een beetje mee moet gaan opschieten. Ik heb de steigerplanken vanavond geverfd met een soort beits zodat je het hout er nog goed doorheen ziet en morgen wil ik de teksten erop plakken en klokjes en lijstjes er opplakken/schroeven. Fingers crossed dat het gaat lukken. Hier alvast een sneak preview van hoe het ongeveer wordt.
SPOILER
pi_141009553
Poeh, nog een meelezer hier en geen actieve poster aangezien ik vrijwel altijd mobiel zit en een geheugen als een zeef heb...
Maar ik meld me ook maar even want ik voel me zo, ook al is mijn nieuwbakken dochter m'n tweede (nu 3,5 week oud), een enorme sukkel/newbie af en toe! Ik kan me van bepaalde dingen echt niet meer herinneren hoe en wanneer ik dingen gedaan heb bij dochter 1.0 ofzo en moet het nu opnieuw uitvinden... Nu moet dat sowieso wel want ander kind, maar toch.

Nu ligt dochter 2.0 bijvoorbeeld op dit moment voor het eerst in haar ledikantje, op haar kamer. Niet dat ik haar niet op mijn kamer wilde hebben, maar ze wil absoluut de wieg niet in en anders alleen bij mij op bed slapen maar dat werkt ook niet erg. Een co-sleeper heb ik niet dus dat houdt ook op.
Over het algemeen gaat ze meteen huilen als ik haar neerleg (ook als ze slaapt) maar heb het idee dat dat ook aan het maaien met haar armen ligt dus heb haar nu ingebakerd... En ze is dus rustig!
Alleen zit ik nu weer te stressen over het mezelf afvragen of ik haar niet te warm heb aangekleed...
Ik ben echt weer zo'n onzeker moedertje :') en ik merk dat ik ratel dus ik stop maar weer met typen :')
Tralalalaaa
pi_141009734
TAP wat heeft ze aan dan?

Oh en ik voel me ook soms een noob hoor, ondanks dat dit de tweede en derde zijn. ;)
pi_141010373
Een korte mouwen romper, een pakje aan 1 stuk met sokjes en geen mouwen en de inbakerdoek. En een dekentje losjes over haar heen (niet volledig over haar heen) tegen het spartelen van haar beentjes. Ze is nogal sterk en kan zichzelf enorm omhoog wurmen :')
Tralalalaaa
pi_141010464
Misschien dat ik vannacht met verschonen het pakje maar uitdoe en vervang voor een dun broekje en geen sokjes aandoe. Vind t soms zo lastig, ze zeggen altijd wat ik aan heb plus 1 laagje. Maarja ik heb het soms dan warm en dan met slapen toch weer koud.
Tralalalaaa
pi_141010750
Lastig. Een beetje afhankelijk van of ze snel koud is en de temperatuur op haar kamer zou je kunnen overwegen het pakje uit te doen en wel goed in te stoppen.

De jongens liggen hier in romper zonder mouwen, dunne slaapzak zonder mouwen en dan ingestopt onder alleen een lakentje zonder deken. Maar mijn jongens zijn wel dikkies en al drie maanden. En zelfs als ze zo weinig aan hebben worden ze nog zweterig in bed.
pi_141011032
Ja precies, ze zijn al wat ouder dan mijn guppie... Ik denk dat ik straks met verschonen het pakje wel uit doe.

Vind t wel heel spannend zo, nu ze in haar eigen bedje ligt. Is echt voor het eerst. In de kraamweek lag ze steeds in de wieg en de kraamhulp is weg en ze vertikt het. En vind het echt niet erg om lekker te knuffelen hoor en gezellig als ze bij mij in bed ligt, maar ik slaap dan dus echt niet meer en ik moet de volgende dag ook gewoon nog functioneren, heb ook nog een peuter om rekening mee te houden :)
Maar ben benieuwd hoe het vannacht gaat en of ze, als ze straks wakker is geweest, het ook pikt om weer teruggelegd te worden in haar bedje.
Tralalalaaa
pi_141011920
Skip, een half jaar oud alweer? :o Kijk d'r nou zitten O+

Franny, nette curve :Y

Nikki, fijn dat de nieuwe wagen bevalt! En wat een binkies zijn 't *;

RFR, wat een lieve spam :) En die paasei-foto idd :D

Rijstebuiltje, je eerste verjaardag als mama O+ Nog van harte!

Dot, hoe was je lange werkdag vandaag? Beetje meegevallen?

GotC, fijn dat alles goed was op t cb :)

Franny, lijkt me naar als dat zo vervelend gaat tussen je moeder en jou. Ik kan het me zelf niet goed voorstellen, mijn moeder en ik hebben dagelijks contact, sowieso per app en meestal bellen we ook nog even.

Cwen, hoe was de eerste werkdag van je man? En hopelijk overtijd van de stress idd :P Oh, en iets verderop lees ik dat de test wit is. Da's mooi dan :)

Hai Kursor! :W O+ Hopelijk gaat het snel beter met de bi. En voel je je weer wat happier :*

Nikki, wat een tof ding ben je aan het maken met die klokken <3 O+ Benieuwd naar de 'affe' versie :)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
De jongens liggen hier in romper zonder mouwen, dunne slaapzak zonder mouwen en dan ingestopt onder alleen een lakentje zonder deken.
Dat heeft de mijne ook aan :Y Hij is dan wel iets jonger (6,5 week), maar wel een spekkie :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maar ben benieuwd hoe het vannacht gaat en of ze, als ze straks wakker is geweest, het ook pikt om weer teruggelegd te worden in haar bedje.
Hopelijk gaat het goed! Hoe vaak moeten jullie er normaal gesproken uit in de nacht?
pi_141012107
Voor hier in huis zou dat te warm zijn, Tap. Ik zou denk ik ook het dekentje weghalen. Maarja, hier hangt de warmte al dagen in huis en vind ik voor mijzelf een deken al te warm. Fijn dat het inbakeren helpt. Dat was mijn redding de eerste drie maanden. O+
pi_141012274
Straks met verschonen maak ik t wat koeler voor haar... Durf t nu niet te doen want dan wordt ze wakker en dan ben ik bang dat ze niet meer wil slapen.

Coco, ze is zo'n 2 keer per nacht wakker, maar dat was terwijl ze in ons bed sliep.

Ik vind t echt zo suf dat ik me er zo gespannen onder voel :') maar ik ben ook zooooo ontzettend moe...
Tralalalaaa
pi_141012390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:14 schreef Take_A_Picture het volgende:
Straks met verschonen maak ik t wat koeler voor haar... Durf t nu niet te doen want dan wordt ze wakker en dan ben ik bang dat ze niet meer wil slapen.

Coco, ze is zo'n 2 keer per nacht wakker, maar dat was terwijl ze in ons bed sliep.

Ik vind t echt zo suf dat ik me er zo gespannen onder voel :') maar ik ben ook zooooo ontzettend moe...
Hopelijk slaap je dadelijk wel juist wat rustiger doordat de mini nu niet meer bij jullie ligt. En joh, niet suf over voelen, slaapgebrek doet veel met een mens. :*
pi_141012712
Nee joh niet rot voelen! Als je het echt niet meer trekt, kan je haar altijd nog terugnemen naar jullie kamer en dan probeer je het morgen weer. Komt goed! :*
pi_141012809
Ja nouja, je leest weleens dat je je baby veel langer bij je op de kamer moet houden etc., maar ze wil echt de wieg niet in, en ledikant past niet in de slaapkamer. Maar voel me dan zo'n ontaarde moeder ofzo. Terwijl peuter ook vrij snel naar haar eigen kamertje ging en daar ook geen trauma's aan overgehouden heeft ofzo.
Maar soort van 'bang' dat er afkeurend maar me gekeken wordt terwijl ik echt het allerbeste voor heb met m'n kinderen.
Tralalalaaa
pi_141012922
Tom doet het overigens prima. Tis een lief, tevreden mannetje, met iets last van krampjes (die gelukkig niet al te lang aanhouden), en hij is nog steeds erg hongerig :D Maar wat een lekker ding is 't toch O+

Kijk mijn speklap nou

SPOILER: en nog een paar, omdat 't kan
pi_141013150
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:25 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja nouja, je leest weleens dat je je baby veel langer bij je op de kamer moet houden etc., maar ze wil echt de wieg niet in, en ledikant past niet in de slaapkamer. Maar voel me dan zo'n ontaarde moeder ofzo. Terwijl peuter ook vrij snel naar haar eigen kamertje ging en daar ook geen trauma's aan overgehouden heeft ofzo.
Maar soort van 'bang' dat er afkeurend maar me gekeken wordt terwijl ik echt het allerbeste voor heb met m'n kinderen.
Neeeee joh! Saar heeft van begin af aan op een eigen kamertje geslapen. Tom slaapt nu bij ons in een cosleeper. Allebei voelde dat op dat moment het beste. Ik heb me er geen moment druk over gemaakt wat anderen zouden vinden. En dat moet jij ook niet doen! Nergens voor nodig. Zeker niet om zoiets als 'waar slaapt de baby 's nachts'. Maar sowieso niet, want je bént gewoon een liefdevolle moeder die supergoed voor haar kinderen zorgt :Y :*
pi_141013249
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tom doet het overigens prima. Tis een lief, tevreden mannetje, met iets last van krampjes (die gelukkig niet al te lang aanhouden), en hij is nog steeds erg hongerig :D Maar wat een lekker ding is 't toch O+

Kijk mijn speklap nou
[ afbeelding ]

SPOILER: en nog een paar, omdat 't kan
O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141013534
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Neeeee joh! Saar heeft van begin af aan op een eigen kamertje geslapen. Tom slaapt nu bij ons in een cosleeper. Allebei voelde dat op dat moment het beste. Ik heb me er geen moment druk over gemaakt wat anderen zouden vinden. En dat moet jij ook niet doen! Nergens voor nodig. Zeker niet om zoiets als 'waar slaapt de baby 's nachts'. Maar sowieso niet, want je bént gewoon een liefdevolle moeder die supergoed voor haar kinderen zorgt :Y :*
Dank je wel :*
Wat ik al zei, ik voel me soms enorm onzeker, en met andere gevallen juist veel relaxter als toen met peuter omdat je het toch voor de tweede keer meemaakt. Maar toch he, zijn toch verschillende kinderen dus toch is het ook wel weer nieuw.
Maar ik weet ook dat het hoe dan ook wel goed komt, de eerste weken/maanden zijn gewoon vrij pittig. Maar het is het allemaal waard O+

Wat is Tom een leuk spekkie trouwens!!
Tralalalaaa
pi_141015230
'Ontaard' vind ik zo'n naar woord. Nooit meer over jezelf zeggen hoor! ~O>
pi_141016288
Oh, die gespannenheid herken ik heel erg! Nu is het gelukkig minder, maar die eerste tijd was ik zo bezig of ik het allemaal wel goed deed en had ik steeds zo'n gespannen gevoel, ook als het gewoon goed ging allemaal. Zo'n ienimieni babytje is ook zo kwetsbaar en fragiel. En je wilt alles helemaal goed maken de heeeeele tijd. Dat is ook uitputtend. Maar je doet het goed, TAP. En ze slaapt vast heerlijk.
pi_141016457
Voor vaderdag heb ik een fotoalbum gemaakt met alle mooie foto's van de afgelopen maanden van mijn vriend en I. samen. *; . Maar nu ik lees over het maken van handafdrukjes met vingerverf wil ik dat ook doen. Gewoon voor mezelf. :D .
pi_141017921
Ze is nu voor de eerste keer wakker! Ben benieuwd hoe het zo na de voeding gaat...
Tralalalaaa
pi_141018659
Vooralsnog niet zoveel zin :') wakker in haar bedje leggen gaat 'm niet worden, dan maar naast me in slaap laten vallen en dan wegleggen... En in 'ergste' geval weer tussen ons in.

*edit*
Om kwart voor 3 weer teruggelegd, en nu, om 5 voor 6, weer wakker. Ik ben tevreden hoor!! :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Take_A_Picture op 13-06-2014 05:55:34 ]
Tralalalaaa
pi_141019702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:25 schreef Take_A_Picture het volgende:
N. heeft helemaal niet bij ons op de kamer geslapen, en die doet 't vooralsnog prima. We halen haar elke dag lachend uit bed dus die trauma's zullen ook wel meevallen.
En ontaard moet je inderdaad niet over jezelf zeggen! Je doet toch wat jou het beste lijkt voor je kinderen?

Coco, die romper is tof, nu moet ik ook een jongetje! En die foto met papa O+ .
It will set you free
pi_141020054
Ja, op die foto met papa is hij nog echt klein! O+

Zelf ook goed geslapen, Tap?
pi_141020196
TAP, klinkt goed hoor! Niks ontaards aan, wat voor de één fijn is, werkt voor de ander niet en vice versa.

Ik zag gister nog een mooie curve van Franny! 4 maanden dipje is idd heel normaal.

Coco O+.

Mijn man was zo enthousiast over z'n nieuwe werk toen hij gisteren thuis kwam dat hij 's avonds nog met Ellie is gaan wandelen O+. Lijkt wel snor te zitten dus!
pi_141020434
Tap :* mijne ligt in alleen een romper en wel een deken, want inbakeren vindt hij echt hels, maar als ik hem niet strak instop wordt hij wakker van z'n armpjes die alle kanten op gaan en met alleen een laken krijg ik hem niet strak genoeg. Sowieso heeft z'n vader hem de afgelopen dagen alleen in een romper gehad, want elke keer als ik hem aankleedde was hij binnen no time helemaal plakkerig.

En ik zat vannacht al helemaal klaar met z'n fles, slaapt ie gewoon nog anderhalf uur door :') En ik kon dus niet slapen, want hij kon elk moment z'n fles willen. Maar ja, z'n ritme was de laatste tijd ook een fles om 3 uur, maar als hij dan ineens pas om 11 uur erin ligt wordt het dus 5, maar mijn lijf is gewend aan 3 uur. We zitten trouwens aan de max van schepjes :{ Maar soms lijkt hij toch nog meer te willen... En we hebben al hongerige baby voeding... De comfort voeding was met 1 schepje al geen succes, hij kreeg ineens drie of vier poepluiers per dag en echt dat het er gewoon uit loopt. Handig om te weten als hij weer eens verstopt is :)

En Tom! O+ Lekker spekkie! En wat een lieve foto met papa!

Wat fijn dat je man een goede dag heeft gehad Cwen! Hoe vond jij het?

M'n lange werkdag was lang! En er ging zoveel mis :') Krijg je ervan als je iets organiseert voor vrijdag de 13e he :P vandaag nog een halve dag en dan weekend *O* Volgende keer begin ik de eerste twee weken met halve dagen hoor :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Dot. op 13-06-2014 08:48:41 ]
pi_141020623
Nou, ik heb haar om 10 over 6 weer teruggelegd (snelle drinker haha) en ze slaapt nog... Ik ben supermoe, maar heb heerlijk geslapen. Maar merk dat m'n lichaam wat slaap aan het inhalen is.
Ik ben trots op m'n kleine hummeltje O+
Tralalalaaa
pi_141022702
Cwen, fijn dat z'n eerste werkdag zo goed bevallen is!

TAP, dat klinkt absoluut als een prima nacht :Y Mooi dat het zo lekker ging, en dat je langzaam weer wat slaap in aan het halen bent :)

Dot, ik ben nieuwsgierig. Wat heb je moeten organiseren?
pi_141023360
Coco hij lijkt huge maar op de foto bij zijn vader weer heel klein.
Tap fijn dat je nacht goed was.
Franny succes met het gedoe met je moeder.
Cwen klinkt goed van je man.
Sac trok zich op aan mijn tas en de schouw. Ze keek er erg gelukkig bij.
pi_141023564
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
Cwen, fijn dat z'n eerste werkdag zo goed bevallen is!

TAP, dat klinkt absoluut als een prima nacht :Y Mooi dat het zo lekker ging, en dat je langzaam weer wat slaap in aan het halen bent :)

Dot, ik ben nieuwsgierig. Wat heb je moeten organiseren?
Een conferentie voor 170 mensen uit half Europa over een van onze onderzoeksonderwerpen :) We hebben wel een site, maar dat is een beetje te herkenbaar ;)
pi_141024716
TAP pittig hoor als je niet weet wat je met slapen moet. Gelukkig ging vannacht aardig. (Wij mogen niet klagen met 1 of 2 nachtvoedingen en een vaak goed terug te leggen meisje dat heel rustig ligt). 's Avonds wel heel onrustig en hard huilen, maar dat is op die tijd wel te handelen.

Wat is Tom al flink Coco :o! *reality-check*

Hmmm, sorry Cwen, weet niet of ik 'gelukkig' wordt van jouw herkenning. Verder geen anderen tot nu toe. Ken jouw verhaal wel een beetje van meelezen... en ook dat van mezelf van de eerste, ben daardoor (te?) alert

[ Bericht 6% gewijzigd door Kursor op 13-06-2014 11:47:11 ]
pi_141028408
Coco die foto van je heerlijke speklapje. O+ En die foto met zijn papa is echt mooi. O+ O+

TAP wat fijn dat je meisje goed geslapen heeft afgelopen nacht. Nu jij nog even wat uurtjes slaap inhalen en dan ben jij binnen de kortste keren ook weer helemaal fris en fruitig. :)

Dot ik kan me voorstellen dat je blij bent dat het bijna weekend is nog even succes vandaag en dan zit het er weer op voor deze week. :*

FR *O* voor je meisje die zichzelf kan optrekken. Knap!

Ik heb net mijn (en man en L's) brood gesmeerd voor komende week. Nu komt het weer moeten werken toch wel erg dichtbij. :X Ik ben benieuwd hoe het me vergaat. In tegenstelling tot het begin van mijn verlof vermaak ik me nu eigenlijk wel prima met de jongens. Ik ben zo aan het genieten dat de tijd gewoon voorbij vliegt. Maargoed, er moet nu eenmaal ook brood op de plank komen, dus ik moet wel weer aan de bak.
pi_141028582
Wanneer mag je weer Nikki?
Ik herken het wel. Bij Ean wilde ik in het begin niets liever dan beginnen, en toen ik weer "mocht" wilde ik niet. Ik vermaakte mij prima met haar thuis.

mijn boedha O+
pi_141028763
Maandag mag ik weer FR. Nog even twee dagen genieten dus. :)

En je boeddha. O+
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:11:57 #103
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141030316
Hihi Coco, wat een lekkere sjekkies!

--

TAP, niet zo onzeker zijn. Je moet doen wat voor jou goed voelt, niet wat anderen zouden vinden. En je bent niet ontaard! Wel fijn dat ze best goed geslapen heeft!

--

Cwen wat fijn dat het goed ging met je man!

--

Dot, hoe gaat het vandaag met de vrijdag de 13e? ;)

--

Hoi Sac! :W Wat knap!

--

Over vaderdag, ik heb wel twee leuke dingen besteld, maar ik wil nog wat persoonlijks doen. Ik kan niet naar het centrum vandaag om bijvoorbeeld vingerverf te halen en morgen is Kix thuis. Ik ga nog even nadenken.
pi_141030746
oeh vaderdag! Was ik het toch biiiijjjjna vergeten.. :o
pi_141030835
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:31 schreef Kursor het volgende:
TAP pittig hoor als je niet weet wat je met slapen moet. Gelukkig ging vannacht aardig. (Wij mogen niet klagen met 1 of 2 nachtvoedingen en een vaak goed terug te leggen meisje dat heel rustig ligt). 's Avonds wel heel onrustig en hard huilen, maar dat is op die tijd wel te handelen.

Hmmm, sorry Cwen, weet niet of ik 'gelukkig' wordt van jouw herkenning. Verder geen anderen tot nu toe. Ken jouw verhaal wel een beetje van meelezen... en ook dat van mezelf van de eerste, ben daardoor (te?) alert
Ik zou er ook niet gelukkig van worden om mezelf in mij te herkennen :Y. Neem je tijd en kijk en hoe 't gaat, ik ben gelukkig een uitzondering :)
pi_141030865
Ik wilde nog iets gaan knutselen met ze vandaag. Maar de oudste is chagrijnig wakker geworden en nu met water aan het klooien en de jongste slaapt. Morgen zijn wij niet thuis dus helaas voor paps. Ze hebben bij e go wel wat gemaakt en ik kreeg ook niks zelf gemaakt met Moederdag. Een beetje flauw van mij om dat dan nu ook niet te doen.
pi_141039453
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:28 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik zou er ook niet gelukkig van worden om mezelf in mij te herkennen :Y. Neem je tijd en kijk en hoe 't gaat, ik ben gelukkig een uitzondering :)
Fijn dat je het positief opvat :Y. Ben me misschien wel erg bewust van hoe ik me voel, juist omdat het de vorige keer mis ging. Kan daardoor maar lastig plaatsen wat erbij hoort en wat echtste ver gaat. Vooralsnog denk ik dat m'n reactie 'normaal' is en dat ik mezelf wat tijd moet geven.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:52:17 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141040368
Nikki, herkenbaar qua werk ;) ik ben nu drie weken weer bezig en vind het heerlijk! Ik heb eigenlijk te veel te doen voor mijn tijd, maar merk nu dat ik het eigenlijk ook wel heb gemist. En heb alweer heel wat projectjes op de plank liggen *O*.

Vaderdag... Oja! Ik heb een niet zo heel erg romantisch cadeautje; iets wat ik misschien in mijn winkel wil gaan verkopen, maar wat eerst getest moet worden. Wel echt een mannending (ik vertel later nog wel wat het is ivm eventueel meelezen). Knutselen heb ik tussendoor ook half gedaan, en morgen hebben we zo'n drukke dag (beurs + Guus!) dat ik niet weet of het af komt. Maar we gaan leuke dingen doen, ook wat waard!

Gaan er van hier misschien nog meer mensen naar de Ouders Natuurlijk beurs morgen?
KuikenGuppy
pi_141041583
Ohh Burd ik ben jaloers! Guus is leuk! :)

En nope ik ga niet naar de beurs. Ik ga de laatste zaakjes in huis regelen voordat ik weer moet werken. De boodschappen zijn ook weer binnen dus we kunnen er deze eerste week weer tegenaan.

En verder heb ik voor de jongens wel 15 pakken voeding staan dus de komende weken komen zij wel door. :) Telkens als ik in de kruidvat ben dan hamster ik weer een stuk of 5 pakken want die dingen lijken wel in rook op te gaan zo hard gaat het. :o

Vandaag heb ik nog even contact gehad met mijn manager en ik mag maandag ons nieuwe CRM systeem gaan testen. Ik ben benieuwd wat het geworden is, want de configuratie is door een nieuweling gedaan in verband met mijn verlof. Ik hoop dat hij mijn adviezen een beetje opgevolgd heeft. En zo niet dan kan ik weer even de heks uithangen, heerlijk. })

Ik heb net de jongens in oranjepakjes gehesen. :')
SPOILER
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:41:34 #110
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141042154
Ik wilde naar de ouders natuurlijk beurs gaan want ik ken bijna iedereen daar :D :+
Maar R.ufter heeft knalgroene prut uit beide ogen lopen dus ik denk dat ik pax naar een pretpark stuur met de maxi en de midi en ik thuis ga kroelen en keutelen met R. O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141042467
Sac en ik hebben vanavond onze 1e aanrijding met de auto meegemaakt. Ean en haar vader waren al uitgestapt en ik wilde doorrijden toen er een auto achteruit het parkeervak uitreed tegen mij aan. Ondanks dat het een hele zachte boem was ik merkte er amper wat van ben ik toch erg geschrokken. Gelukkig was Ean al uit de auto want de deuk zit in haar deur.
En dan nu nog het gedoe met de verzekering.
pi_141043534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:49 schreef ferrari_rood het volgende:
Sac en ik hebben vanavond onze 1e aanrijding met de auto meegemaakt. Ean en haar vader waren al uitgestapt en ik wilde doorrijden toen er een auto achteruit het parkeervak uitreed tegen mij aan. Ondanks dat het een hele zachte boem was ik merkte er amper wat van ben ik toch erg geschrokken. Gelukkig was Ean al uit de auto want de deuk zit in haar deur.
En dan nu nog het gedoe met de verzekering.
:o Schrok sac ook?

Veel plezier op de beurs morgen dames!

Hier komen een bult mannen voetbal kijken, maar ik ga lekker met Stip op zolder hangen :)
pi_141043568
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:12 schreef Dot. het volgende:

[..]

:o Schrok sac ook?

Veel plezier op de beurs morgen dames!

Hier komen een bult mannen voetbal kijken, maar ik ga lekker met Stip op zolder hangen :)
nee die heeft niks gemerkt gok ik. Het ging stapvoets. Ik zag het zelfs aankomen en toch heb ik nog lang nagetrild. Zo suf want behalve blikschade is er niks aan de hand.
pi_141045697
FR ook al is er alleen blikschade gelukkig, blijft toch altijd schrikken :o!

Veel plezier op de beurs voor de mama's en papa's die gaan! Voor mij is het te ver weg. En ik weet ook niet of ik wel mag komen met mijn flessenkindje :@.
It will set you free
pi_141046189
Dat is zeker schrikken, f-r!

RFR, dat denk je toch niet echt, zeker? Nee toch?

Hier had I. echt haar dag niet. Mega mamahonger. Meteen huilen als ik haar neerlegde. Misschien toch van de inentingen, al had ze geen verhoging? Nu slaapt ze gelukkig, maar ik ben bekaf. De draagdoek bood wel weer uitkomst vanmiddag. *; .
pi_141046529
Mini had vandaag enorm last van krampen... Huilen, gillen ;( op een gegeven moment wist ik echt niet meer wat ik moest doen!
Ze heeft hierdoor ook weinig geslapen overdag en dat maakt de huilbuien alleen maar erger. Hopelijk morgen een betere dag waar ze haar rust weer wat kan pakken.

F_r dat is schrikken!! Gelukkig alleen blikschade, maar je zit er natuurlijk niet op te wachten.

Franny, is ook wel vermoeiend he, als ze mamahonger hebben! Het heeft ook wel iets aandoenlijks maar je kunt gewoon niets... Tenzij je een draagdoek hebt idd :)
Tralalalaaa
pi_141046694
Ooow TAP, ik herken het heeel erg van een half jaar geleden. Hang in there! :*
pi_141047028
Het duurt gelukkig maar een weekje of 12, met als hoogtepunt week 6... Komt goed. Vond het moeilijker te handelen met peuter toen, toen dacht ik echt van, hoe ga ik dit ooit nog tot die 12 weken trekken en OMG dat duurt nog een eeuwigheid!! Maar nu is het echt een kwestie van tijd... Maar je voelt je wel echt supermachteloos. En dat voelt echt ellendig ;(
Tralalalaaa
pi_141047193
Ja die machteloosheid.. Fijn dat je weet dat er een einde aan zit. Dat wist ik inderdaad toen niet. Dat gevoel kan ik zo weer terughalen.
pi_141047201
Nou, precies... Dat machteloze is echt heel verdrietig. En dat hele kleine lijfje dat zo ineenkrimpt, en dat heel zielige huilen. :'( .
pi_141047388
Blegh. Ik heb morgen een huwelijk en ik moet nog de walk of shame naar mijn jurkenopslag maken. Mijn heupen zijn echt veranderd tijdens/na de zwangerschap. Logisch ook. Er heeft een tijd een vrij zwaar kind in gehangen, maar ik vind het echt even slikken.

/firstworldproblems
pi_141047817
Walk of shame? :D .

Goede reden om nieuwe jurken te kopen!

Nieuwe jurken voor een nieuwe/herboren vrouw! Een vrouw met een kind!
Ik heb zelf namelijk best dat mijn zelfbeeld is veranderd door de zwangerschap/bevalling/moederschap. Mijn lijf is wel goed teruggeveerd eigenlijk, maar ik kijk toch anders naar mijn lichaam en daarmee ook anders naar mijn kledingkast. Ik ben de boel helemaal aan het omgooien. :P .
pi_141048037
Van krampjes krijg ik zelf ook krampen ;( Een draagdoek vind ik zelf wel echt de oplossing!

En RFR, er is daar toch wel meer te zien dan alleen borstvoeding? Ik zag straks een docu over plastic en ik wil niet weten hoeveel afval wij nu produceren met die wegwerpluiers, maar ik denk niet dat ik m'n vriend aan de wasbare krijg. Er werd ook nog een keer uitgelegd waarom parfum voor kleintjes niet zo'n goed plan is. Ik ben blij met onze Natusan :)

Limone, ik heb altijd al zulke heupen gehad en A-lijn jurkjes of jurkjes met iets straks onder je tieten zijn de bom!
pi_141048116
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 21:46 schreef Franny_G het volgende:

Ik heb zelf namelijk best dat mijn zelfbeeld is veranderd door de zwangerschap/bevalling/moederschap. Mijn lijf is wel goed teruggeveerd eigenlijk, maar ik kijk toch anders naar mijn lichaam en daarmee ook anders naar mijn kledingkast. Ik ben de boel helemaal aan het omgooien. :P .
Ik vind veel jurken die ik heb nu ineens te kinderachtig :')

En een broek die ik twee weken terug kocht bleek op een dikke dag gekocht te zijn, want hij is alweer te groot. En toen lag ook nog eens de zoom eruit op dag 1 :{
pi_141048345
Ik ben niet bijgelezen maar ik moet even iets met jullie delen. Mijn vaderdagcadeau is af en ik vind hem echt heel tof geworden. O+ Ik kan niet wachten tot ik hem kan geven.

SPOILER
Edit: even juiste plaatje toegevoegd. :')

[ Bericht 13% gewijzigd door _NIKKI_ op 13-06-2014 22:08:06 ]
pi_141048534
Gaaf Nikki! Heb je al een plekje bedacht? :)

Hier zijn mensen al sinds de rust met vuvuzelas bezig. Ik denk dat ik er een aantal op plekken ga duwen waar geen vuvuzela hoort }:|
pi_141048723
Mooi Nikki! Ik vind die klokken echt heel gaaf gedaan. Ieder kindje zijn/haar eigen tijd. O+ . Geeft meteen weer hoe uniek ze zijn.
pi_141048725
Ooohhh wat mooi!!

Ik ga m'n man een bioscoopbon geven zodat hij in november naar Dumb and Dumber To kan gaan :P
Verder wilde hij niks hebben van mij want ik heb hem laatst al een heel mooi vaderdagcadeautje gegeven O+

Wat betreft je lijf na de zwangerschap: ik heb nu meer dan na m'n eerste zwangerschap echt iets van /care.
M'n lijf heeft wel mooi een kind gebakken en op de wereld gezet. Dat is echt zo ontzettend tof, en ach ben toch al getrouwd.
Tralalalaaa
pi_141048810
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 21:58 schreef Dot. het volgende:
Gaaf Nikki! Heb je al een plekje bedacht? :)

Hier zijn mensen al sinds de rust met vuvuzelas bezig. Ik denk dat ik er een aantal op plekken ga duwen waar geen vuvuzela hoort }:|
Ja hier hoor je ook continue vuvuzela's. }:|

En het plekje, ik had de hal in gedachten, maar ik vind 'm zo tof dat ie in de woonkamer moet. En nu hopen dat man dat zondag ook vind.
pi_141048871
Wat gaaf nikki.
Hier rust. Ik heb wel wat vlaggetjes gezien in de wijk maar niet heel veel.
pi_141048879
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 22:02 schreef Franny_G het volgende:
Mooi Nikki! Ik vind die klokken echt heel gaaf gedaan. Ieder kindje zijn/haar eigen tijd. O+ . Geeft meteen weer hoe uniek ze zijn.
Oh sjit en nu zie ik dat ik twee klokken heb omgewisseld. :@ Gelukkig hangen die gewoon op spijkertjes dus ik kan ze snel wisselen. :)
pi_141049728
Ooh wauw NIKKI
S. 2014
J. 2016
pi_141050165
Haat aan de zwakzinnigheid van mensen door dat kutvoetbal. En dan vooral die klapjosti's die nu nog met die teringtoeters buiten herrie maken.

Verder niet moe en humeurig hoor :')
Tralalalaaa
pi_141050584
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 21:46 schreef Franny_G het volgende:
Ja met hangende schouders en tranen in mijn ogen. ;(

quote:
True, true. Maar vanwege mijn uitstelgedrag doe ik dat bij het volgende huwelijk wel weer. ;)

quote:
Oh klopt zeker! Fijn dat je zo naar je lichaam kan kijken. Ik ben daar wel een beetje schizofreen in, want op hetzelfde moment denk ik over mijn heupen: if you have it flaunt it 8)7 :D

Het helpt ook dat ik nog gewoon in de jurken pas die ik aan wilde! *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 21:51 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik vind veel jurken die ik heb nu ineens te kinderachtig :')

Ja! Of te kort in mijn geval. Ik had net een jurkje aan waarvan ik dacht: "tut tut, je bent geen zestien meer hè?" Terwijl ik die net voor het tweede streepje had gekocht. :P

Oh Nikki! Wat heb je dat weer mooi, perfect gedaan! O+
pi_141050722
Onze buurman heeft twee seconden vertraging op de lijn. :') w/
pi_141063542
Het viel hier mee... In tegenstelling tot nu is ze door het voetbalgeweld van de tweede helft heengesnurkt _O-. Maar ze slaapt weer. Echt, als ik toch die slaappatronen eens snapte!

Hier ook niet naar ON, we gaan naar Fantastyval - ook gezellig, maar van een heel andere orde ;).
ON was ik ook graag heen gegaan :D.

Nikki, mooi geworden zeg!

Franny, hier ook bezig aan een review van m'n kledingkast. Ik heb ook het gevoel dat er dingen anders 'moeten', ofzo. Brede heupen had ik al :D. Ben wel een stukje taille kwijt en dat vind ik wel jammer.

FR, wat rot! Al bekomen van de schrik?
pi_141063550
*; *; *; In September komt m'n zoon ter wereld
pi_141064573
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 06:39 schreef VurtDaFurk het volgende:
*; *; *; In September komt m'n zoon ter wereld
Gefeliciteerd! *O*
Als je wilt kun je tot die tijd meeschrijven in Z&G?
pi_141065398
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 21:17 schreef Franny_G het volgende:
RFR, dat denk je toch niet echt, zeker? Nee toch?
Een beetje wel.
Ik ben helaas iets te veel borstvoedende mama's of pro-borstvoedingsmensen tegengekomen die er meteen vanuit gaan dat ik ofwel geen zin zou hebben gehad om borstvoeding te geven omdat dat te veel 'gedoe' zou zijn, ofwel dat ik niet goed genoeg mijn best heb gedaan met de borstvoeding.
Dus ik zou me zeker wel onzeker voelen om N. op zo'n event te gaan flesvoeden.

Gaat het al wat beter met I.?

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 21:50 schreef Dot. het volgende:
Van krampjes krijg ik zelf ook krampen ;( Een draagdoek vind ik zelf wel echt de oplossing!

En RFR, er is daar toch wel meer te zien dan alleen borstvoeding? Ik zag straks een docu over plastic en ik wil niet weten hoeveel afval wij nu produceren met die wegwerpluiers, maar ik denk niet dat ik m'n vriend aan de wasbare krijg. Er werd ook nog een keer uitgelegd waarom parfum voor kleintjes niet zo'n goed plan is. Ik ben blij met onze Natusan :)
Oh vast wel! Het is trouwens ook dichterbij dan ik dacht :') maar nu is de dag al volgepland.

Nikki, wat mooi!

Gefeliciteerd Vurt!

Help mij duimen dat mijn vaderdagcadeau vandaag bezorgd wordt! Kreeg gisteren een mail dat het verstuurd zou worden, maar je weet 't nooit..
It will set you free
  zaterdag 14 juni 2014 @ 11:50:36 #140
73386 Fazz
onderweg
pi_141066619
:W Ik dacht gisteren een mooie bijleespost gedaan te hebben maar blijkbaar niet -O-

Mooi gelukt Nikki, je vaderdag project!

FR, wat een schrik! Gelukkig alleen maar blikschade maar blijft vervelend :(

En krampjes, die zijn naar. F heeft er niet heel veel last van, af en toe zie ik wel z'n hoofd rood worden en komt er een gil/huil gevolgd door het geluid van een natte scheet en zit z'n luier vol... Gelukkig duurt het nooit lang.

Het vingerverf project is hier half gelukt, een voetje lukte nog maar een handje was een no-go :') De verf eindigde over z'n hele lijf maar op papier was niet te doen :P
En qua kleding, in het merendeel van mijn kleding kan ik niet voeden. Dat gevoel dat bepaald dingen niet meer 'kunnen' heb ik ook wel, niet te kort/strak meer :@ Gisteren wel even 2 nieuwe jurken gekocht waarmee voeden wel gaat lukken :)
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:59:59 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141068070
RFR het is hier juist heel relaxed, alles is mogelijk en iedereen is welkom :)
KuikenGuppy
  zaterdag 14 juni 2014 @ 19:20:57 #142
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141078258
Hoe was de ON Beurs?

Wij zijn niet geweest, Nora deed mee aan de Roomba Rodeo vandaag :+

pi_141080314
Sylver O+

Ik heb vannacht niet eens van de aanrijding gedroomd. Wel zagen we vanmorgen dat er binnen in de auto ook van alles ontzet is. Tja kleine relatief goedkope auto die vangt een klap niet zo goed op.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 20:34:54 #144
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141081082
Lijkt me toch wel schrikken hoor, f_r! En wel balen van de auto, maar gelukkig niemand gewond. Goed dat je er niet over gedroomd hebt :)

Ik heb geen rijbewijs, maar ben moed bijeen aan het verzamelen om er wel mee te beginnen. Maar nu heb ik hele tijd zo'n stomme 'ironische' gedachten dat ik mezelf doodrijd als ik eindelijk op mijn 31ste een rijbewijs heb :@
pi_141081248
Ik heb mijn rijbewijs al meer dan 10 jaar en dit is mijn eerste aanrijding geweest met een andere auto. Ik heb wel een keer een paaltje geraakt en een trekhaak van iemand anders tegen onze trekhaak dus geen schade. En ik vind een rijbewijs echt ideaal kan niet meer zonder. Ook werktechnisch niet.
pi_141081443
Aaaaah, dat filmpje. :D . O+ .

Ik moet ook mijn rijbewijs nog halen. En ben 'al' 38. Heb helemaal geen zin om rijles te nemen. Maarja. Het is ook zo lullig als mijn vriend altijd chauffeur moet zijn.

Lief dat je vraagt naar I, RFR. Het ging vandaag weer als altijd. Vrolijk en vol energie.

Maar haar eczeem is wel echt erg geworden, vooral op haar armpjes en rond de binnenkant ellebogen. Grote rode, schilferige plekken. Ik heb even gelezen en meestal duidt dit op gevoeligheid voor andere zaken ook, zoals hooikoorts en allergie voor huismijt, huisdieren, en mogelijk ook aanleg voor astma. Tja, dat heeft ze dan mooi van mij, want ik had als kind ook eczeem, de genoemde allergieën en bronchitis. Gelukkig ben ik daar grotendeels overheen gegroeid, dus ik hoop maar dat het bij haar meevalt en/of het ook minder wordt als ze groot wordt. Maandag maar een afspraak maken met de huisarts, al geloof ik dat er op dit moment weinig aan te doen valt, behalve smeren.

Vervelend RFR, dat mensen je dat gevoel geven over de borstvoeding.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:33:40 #147
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141083527
Ik heb tientallen kindjes gezien die de fles kregen.. ze verkopen daar dus dan juist dingen als glazen of rvs flessen. *O* O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:35:10 #148
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141083583
Natusan is trouwens ook niet echt geweldig spul als je het op de groene en huidvriendelijke manier wil doen Dot
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141083718
Weet iemand nog tips tegen krampjes behalve infacol, fietsen, warm badje etc... Heb heel de dag met een krijsend kind gezeten :'(
Tralalalaaa
pi_141084056
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:35 schreef Moppert het volgende:
Natusan is trouwens ook niet echt geweldig spul als je het op de groene en huidvriendelijke manier wil doen Dot
Oh? Ik heb wel die volledig parfumvrije die ze in Denemarken ook goed vinden.

Maar we badderen trouwens het meest in gewoon water. Hij heeft geen slechte huid gelukkig, op wat berg na (wat die schilfers dus bleken te zijn op z'n voorhoofd en hoofdhuid).

Zijn er rvs flessen ja? Stoere baby's :D En dan een speen van rubber ofzo?

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:38 schreef Take_A_Picture het volgende:
Weet iemand nog tips tegen krampjes behalve infacol, fietsen, warm badje etc... Heb heel de dag met een krijsend kind gezeten :'(
;(

Een kersenpitzakje op het buikje? Of een gewone grotemensenkruik die niet zo vol zit?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:46:53 #151
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141084123
quote:
Draagdoek?
:* Kloterig he..
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:46:55 #152
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141084124
Aahja er is ook wel geschikte natusan maar dan moet je goed opletten.
Veel stoffen zijn dan toch nog mwah die er in zitten.

En idd een rubberen speen of van de juiste siliconen. :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141084132
Sylver, dat filmpje is fantastisch. :D

Burd, fijn dat het zo'n leuke beurs was. :)

RFR wat vervelend dat mensen je dat gevoel geven. Ik heb zelf ook soms het idee dat ik me moet verdedigen omdat ik de fles geef. :*

Franny wat vervelend dat I zoveel last heeft van eczeem. -O- Hopelijk heeft de huisarts in ieder geval een zalfje dat helpt.

TAP, qua kramptips: een warme kruik op je buik en haar daar op leggen? Draagdoek? Haar op je arm leggen met het hoofdje bij je ellenboog en het kontje bij je hand? Oh en wandelen met de wandelwagen hielp hier ook. Een speen geven om de pijn weg te sabbelen?
pi_141084278
Alleen de kruik nog niet geprobeerd, ga dat maar eens doen. Speen kokt ze in en 1 keer moest ze zelfs over haar nek ervan. En dat was er eentje voor 0-2 maanden! Nouja. Manlief is nu wandelen maar hoor zelfs in de stilte haar huiltje nog. Pffff... Toch maar wat proberen te slapen. Als ze die krampjes toch niet had... ;(
Tralalalaaa
pi_141084337
Krampjes zijn gewoon ruk TAP. ;( Hopelijk kun je wat slapen. :*

Ik maakte gisteren nog een hele toffe foto van mijn twee mini Oranjefans. Check dat handje van T, hij had er voor de wedstrijd nog een hard hoofd in denk ik. :D

pi_141084443
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sylver, dat filmpje is fantastisch. :D

Burd, fijn dat het zo'n leuke beurs was. :)

RFR wat vervelend dat mensen je dat gevoel geven. Ik heb zelf ook soms het idee dat ik me moet verdedigen omdat ik de fles geef. :*

Franny wat vervelend dat I zoveel last heeft van eczeem. -O- Hopelijk heeft de huisarts in ieder geval een zalfje dat helpt.

TAP, qua kramptips: een warme kruik op je buik en haar daar op leggen? Draagdoek? Haar op je arm leggen met het hoofdje bij je ellenboog en het kontje bij je hand? Oh en wandelen met de wandelwagen hielp hier ook. Een speen geven om de pijn weg te sabbelen?
Ik verdedig me gewoon sowieso al merk ik :@ Maar ik baal ook gewoon nog steeds dat het niet is gelukt, want ik vond dat altijd de grootste onzin. Het is toch iets natuurlijks, dan moet dat toch gewoon kunnen? Maar ik had Stip nog eens aangelegd toen hij moeilijk de slaap kon vatten en ik nog wel wat bv had en ook al zag het eruit als de allergrootste hap, ik had gelijk twee kloven. Ik heb nog steeds wat bv en ik betrap mezelf er gewoon op dat ik af en toe denk dat ik het wel weer op kan krikken door te kolven nu hij weer rustiger is en ook lekker zelf even kan spelen.

Maar ik moet zeggen dat de meeste dames tegen wie ik het zeg en sommige zelfs langvoeden helemaal niet negatief reageren. Of dat doen ze achter m'n rug om :P
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:00:59 #157
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141084851
Ik lees een leuke beurs voor Burdie, ik zie een mooi filmpje van Sylver en ik lees ook wat minder fijne dingen.

FR.! Wat schrikken!

RFR :*

TAP :*. Hoe is het nu? Hier hielp de draagdoek dan nog wel wat.. Meer zou ik echt niet weten.

Franny, kus voor I!

En over rijbewijzen: gelijk gehaald toen ik 18 werd met zo'n tiendaagse cursus. Ik wilde hem zo snel mogelijk hebben. Als ik jullie was zou ik hem zeker halen, je hebt er zo veel voordeel van.

Nikki, je cadeau is mooi geworden!

--

Ik hoop dat ik nu niemand gemist heb, maar ik ben echt gaaaaaaar. Dus sorry!

Oh en: ik ben toch een beetje een doekenverslaving aan het opbouwen. Ik had er al een tijdje twee (en twee ringslings). Afgelopen week heb ik twee nieuwe besteld, en vandaag nog een. Kix gaat me slaan. :@

[ Bericht 5% gewijzigd door ProjSkippy op 14-06-2014 22:08:29 ]
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:20:18 #158
73386 Fazz
onderweg
pi_141089767
Sylver, wat een leuk filmpje :D

en Nikki O+ wat een mooi stel is het toch.

Franny, wat sneu die eczeem. Heeft ze er veel last van?
en TAP :* zo zielig die krampjes. En zelf niet slapen doet je ook geen goed!

Oh en voor ik het vergeet, vandaag is F.elix alweer 1 maand *O* :o
en m'n vriend heeft zo'n schattige foto van ons gemaakt O+
SPOILER
pi_141092235
Het is wel duidelijk dat het jouw kind is, Fazz!!

Wat een schattige foto toch weer van je twee jongens, Nikki.

I. lijkt vooralsnog geen last te hebben van haar eczeem. Ze is ook nog te jong om gericht te gaan krabben, maar heb ook niet het idee dat ze er jeuk aan heeft. Het ziet er alleen wel onaangenaam uit.

Ik heb vanavond mijn moederdagcadeau uitgelezen. Het nieuwe boek van Herman Koch. Ik vond het wel aardig leesvoer, al worden leraren in zijn boek echt als de meest trieste figuren afgeschilderd. Gelukkig trek ik me dat niet persoonlijk aan. :D .
pi_141101114
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:37 schreef Cwen het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
Als je wilt kun je tot die tijd meeschrijven in Z&G?
Even spieken.. kwam dit topic bij toeval tegen.
pi_141101156
Fijne vaderdag allemaal!

Ik ben as we speak met mn moeder opweg naar het amc. Vriendje heeft een carcrash gemaakt. Weet niet hoe het met hem is want werd door de ambulance gebeld... Goed begin van de dag.. (en hierdoor ook mn werk over de zeik... Tja sorry maar heb wel wat anders aan mn hoofd!)
pi_141101214
Och jeetje, veel sterkte aapie. Hopelijk valt het mee.

Je werk gewoon uit je hoofd zetten. Niet belangrijk nu.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_141101425
Oh aapieannie! Hopelijk is alles ok :*
pi_141101440
Aapie veel sterkte.
pi_141101552
Op het moment is hij naar de ok. Open beenbreuk, enkel verbrijzeld en hoogstwaarschijnlijk gescheurde lever en milt.... Arm ding.
pi_141101565
Hier is het enige wat hielp bij beide kids op hun buikje op je arm leggen met gezichtje richting elleboog en je hand dus onder hun buikje
pi_141101617
Sterkte aapieannie!
pi_141101652
Hè gets aapieannie. Sterkte! :*
pi_141101716
Net contact gehad met mn werk om de situatie hoe het nu is uit te leggen.. nou dit gesprek krijgr mn eigen leidinggevende nog wel te horen! Of ik wel weet dat het lastig is als er iemand uitvalt. Ja natuurlijk weet ik dat maar mn vriend is nu toch echt belangrijker voor mij...
pi_141101719
Wel een klein feestje vandaag.. Kaylee zit in de dubbele cijfers! 10 maanden!
pi_141101748
Jeetje aapie wat heftig!! En je werk reageert ook achterlijk, je vriend ligt in het ziekenhuis! En niet met een gescheurde nagel ofzo. Echt belachelijk.
Veel sterkte!
Tralalalaaa
pi_141101758
Jezus aapieanne!! Sterkte
pi_141101781
Oh bah aapie! En wat een horken op je werk :X
  zondag 15 juni 2014 @ 09:18:21 #174
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141101783
heel veel sterkte :*
En die reactie van het werk is schandalig!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141101828
Franny, dat eczeem klinkt vervelend, gelukkig heeft ze er geen last van. Hopelijk groeit ze er snel overheen.

quote:
Bij N. werkte het altijd om haar met het buikje op je onderarm te leggen en te wiegen. En een speen.

Nikki, je oranjejongens O+ .

Fazz, ik zie twee dezelfde neuzen! O+

Annie, wat schrikken!
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 09:09 schreef aapieannie het volgende:
Net contact gehad met mn werk om de situatie hoe het nu is uit te leggen.. nou dit gesprek krijgr mn eigen leidinggevende nog wel te horen! Of ik wel weet dat het lastig is als er iemand uitvalt. Ja natuurlijk weet ik dat maar mn vriend is nu toch echt belangrijker voor mij...
Wát een waanzinnige reactie :( ! Ik zou dit echt hogerop leggen of HR inschakelen.
It will set you free
pi_141101876
Aapie wat een harteloze reactie van je werk. :( Je hebt gelijk dat daar het laatste woord nog niet over gesproken is.

Ik heb net mijn Vaderdag cadeau aan man gegeven. O+ Man werd helemaal emo toen hij het uitgepakt had. Hij gaat hem vandaag nog ophangen in de woonkamer. *; *O*
  zondag 15 juni 2014 @ 10:00:44 #177
73386 Fazz
onderweg
pi_141102126
Aapie, sterkte! En de reactie van je werk :N

Leuke reactie Nikki! Emo vaders O+
pi_141102558
Sterkte Aapie, wat ontzettend schrikken! :*
pi_141102816
Jeetje aapie en dan ook nog zo'n reactie van je werk! Belachelijk!

Hopelijk gaat het snel beter met je vriend! :* voor dr schrik en al het andere!

Wij vieren vanmiddag vaderdag! Ook gaan we kijken naar een recreatiewoning om te kopen :+ . Spannend en leuk!

Fijne dag dames
♥ J & S
pi_141112468
sterkte aapie!! hoe is de ok gegaan? heftig hoor :*
pi_141113315
Even update. Operatie is goed gegaan. Zoals verwacht een sheur in lever en milt die ze mooi hebben kunnen hechten. En hij is de trotse bezitten van een halve ijzerwinkel in zn been...
pi_141115453
Jeetje appieannie, zo had ie zich vaderdag waarschijnlijk ook niet voorgesteld. Fijn dat de operatie goed is gegaan, succes met de ijzerwinkel!
pi_141116973
Jeetje aapie wat een schrik. Gelukkig waren ze er wel op tijd bij en hebben ze het op kunnen lossen. Sterkte ermee, hij heeft vast nog een hele weg te gaan. :*
pi_141117196
Fijn dat het goed is gegaan. Succes met het herstel!

Vraagje: Hebben jullie een beetje een vast schema voor het eten bij je 6/7 maander?
Ik merk dat ik het nog weleens vergeet :@ Of dat ik ergens in de knoei kom ofzo.
Voorbeelden?

Het gaat heel goed met M en hij eet echt prima. Slapen nog steeds hetzelfde maar dat is alleen een probleem op het moment dat het me even te veel wordt ofzo. Over het algemeen gewoon goed dus. Het tijgeren is veranderd in kruipen-vallen-tijgeren en hij begint zich steeds vaker op te trekken. Hij is echt ontzettend bewegelijk en zit geen moment stil! Én hij geeft kusjes O+ Zo lief!
  zondag 15 juni 2014 @ 19:49:11 #185
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_141119922
Aapieannie wat een schrikken. Fijn dat het goed is gegaan. Beterschap!
  zondag 15 juni 2014 @ 19:55:50 #186
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141120454
Toen deden wij s'morgens fruit en in de middag groente.

Lekkere snelle is M.

Ons schema nu is

7/8 fles
11/12 boterham en wat water
12/13 fles
15/16 fruit en water
17 groente en water
18:30/19:30 fles

Ze probeert steeds meer te kruipen maar het lukt nog niet. Zitten gaat steeds wat beter vandaag zeker 30 seconden. Ze rolt en schuift heel de kamer door, naar de plekken waar je het liever niet hebt. Tandjes zijn er nogsteeds niet maar er staan nu wel echt bobbels dus dat duurt niet zo lang meer.

aapje wat een schrik :*
  zondag 15 juni 2014 @ 20:05:29 #187
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141121113
Jeetje, dat is schrikken aapieannie! Gelukkig is de operatie goed gegaan. Hopelijk herstelt hij snel :*

Mabawa, ik wist echt niet meer hoe het schema eruit zag toen Nora 6 maanden was, maar ik vond toevallig nog een oud documentje waar ik het had opgeschreven omdat ik benieuwd was of we een beetje een ritme hadden :)

Het was geen vast schema, maar ongeveer zo:

24 weken:
08.30/09.00. 180/6 flesje + 1 schepje rijstebloem
11.30/12.00. Groentehap + paar slokjes water
13.30/14.00. 180/6 flesje
18.00. 180/6 hongerige baby flesje
18.30/18.45. Badje
19.00/19.15 Bedje
23.00. 180/6 flesje + 2 schepjes rijstebloem
04:30 180/6 flesje

En 10 weken later:

34 weken:
06.30/07.00 180/6 flesje + 2 a 3 schepjes fijne granen pap (100 tot 180ml)
09.30/10.00 Fruit
11.30/12.00 Brood/beschuit/cracker + water
13.00/14.30 90/3 flesje (ze drinkt 30 tot 70 ml)
15.00/15.30 Beschuit/cracotte/yoghurt
16.30 Avondeten (wisselende hoeveelheid, van paar happen tot 150 gram)
17.30 Badje
18.00 180/6 flesje (ze drinkt 30 tot 180ml)
18.30/19.00 Bedje
22.00/23.30 180/6 flesje (meestal leeg)
03.00/05.00 180/3 fles (meestal leeg)

Ik heb eigenlijk niks gestuurd, ze regelde het zelf netjes richting een 'ontbijt, lunch, avondeten met tussendoortjes'-schema. Ik moest er alleen even aan denken om met enige regelmaat iets aan te bieden ;)

Wat super lief dat hij kusjes geeft, Mabawa! O+
pi_141121244
Aapie fijn dat de operatie goed gegaan is. Dat is een flinke crash geweest. Deed hij mee aan een racewedstrijd?

Wij hebben hier een slapeloze nacht gehad. Sac wilde absoluut niet slapen en alles was krijsen. Ze is heel erg verkouden en ik gok dat er tandjes op doorkomen staan. Als je verkouden bent kun je niet duimen en dan wordt je telkens wakker.

Schema hier:
6-7:30 fles+boeterham met roomboter
10:00 fruit
12:00 boeterham met boter+fles
15:30-16:00 yoghurt
17-18 warm eten
18:30-19:00 fles

Sac kruipt echt heel mooi en doelbewust ze trekt zich op tot haar knieën en wil gaan staan. Ze staat al regelmatig op handen en voeten net Mowgli.
pi_141121518
Annie, wat schrikken!! Getver! Beterschap voor je man!

Mabawa, hier toen echt nog geen ritme en zelfs nu vergeet ik 't nog wel eens :@. Maar ja, ik heb 't idee dat het ook een beetje door de bv komt - ik ben niet gewend iets klaar te moeten maken :D
pi_141122277
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Aapie fijn dat de operatie goed gegaan is. Dat is een flinke crash geweest. Deed hij mee aan een racewedstrijd?

Nee hij was onderweg naar huis vanaf zn werk en is door een onoplettende vrachtwagenchauffeur van de weg gereden..!

Hier vanaf 6 maander wel elke dag fruit en groente aangeboden maar wle geaccepteerd als ze niet wilde
  zondag 15 juni 2014 @ 20:25:35 #191
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141122460
Annie, jeetje. Veel beterschap voor je vent en sterkte voor jou! En wat een horken op je werk.

--

FR., kus voor de slechte nacht!

--

Hier wel een zes maander Mabawa, maar ik vergeet ook vaak hapjes. Meestal is het nog tiet of fles en dan ineens na een dag "oh, ruk! Vast voedsel!" Vanavond heeft ze bij het uiteten gaan voor vaderdag wat broccoli en aardappel op. Althans, ze heeft het geprobeerd, maar ze krijgt er niets van weg. Lepels stopt ze wel in d'r mond, maar stukjes brood/groente/fruit die je haar aangeeft nauwelijks. Rapleyers of af-en-toe-stukjes-gevers een idee?
pi_141122599
Dat het vanzelf wel komt skips. Ik ben "gezegend" met een baby die goed eet. Mijn oudste deed dat ook tot ze er mee stopte en tot nu toe is het nog steeds 3x niks. Nu geef jij bv dus hoeft ze ook niet te eten.
  zondag 15 juni 2014 @ 20:34:25 #193
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141123037
Wat doen jullie op de boterham?

Sac jij gaat ook lekker snel O+

Komt vanzelf skips
  zondag 15 juni 2014 @ 20:39:21 #194
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141123351
Skips, en als jullie met z'n allen aan tafel zitten en wat stukjes op tafel leggen? Dan kan ze zelf kiezen en oefenen :)
Wij geven nu weer meer gepureerd, maar Raplayen wel tussendoor.

Aapie :*
pi_141123721
Skip, lekker laten. Het moet helemaal niet op, dus lekker laten klooien.

Ellie houdt van huisgemaakte tonijnsalade op brood! :D Maar normaliter krijgt ze niks, of roomboter, appelstroop of pindakaas erop. Plakjes banaan en aardbei zijn ook lekker, maar dan blijft 't brood liggen ;).
pi_141124151
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:34 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wat doen jullie op de boterham?

Sac jij gaat ook lekker snel O+

Komt vanzelf skips
Roomboter
  zondag 15 juni 2014 @ 20:59:27 #197
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141124603
Roomboter is geen optie net zoals kaas maar ze vindt het wel lekker. Fruit kunnen we wel proberen zelf niet aan gedacht.
pi_141125753
Is er een specifieke reden voor roomboter in plaats van gewone boter of margarine ofzo?
It will set you free
pi_141125900
Baby's hebben die vetten nog nodig. Toen ik nog pureerde deed ik er ook altijd wat roomboter doorheen.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:27:47 #200
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141126600
Roomboter is het minst bewerkt. S. kan er niet tegen voor de vette gebruiken we olijfolie af en toe.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:30:06 #201
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141126787
Met 6 maanden deed ik of niks op brood of roomboter. Nu krijgt ze roomboter, appelstroop, banaan, mango(puree), avocado, kwark of geitensmeerkaas op brood.
En binnenkort eens pindakaas proberen :)
  zondag 15 juni 2014 @ 21:35:56 #202
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141127153
Boter, heel af en toe smeerkaas of leverworst, champignonspread (vega oma :P)..
pi_141128067
Is smeerkaas niet nog veel te zout? :@
  zondag 15 juni 2014 @ 21:52:55 #204
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141128423
Ik gaf ook geen smeerkaas ivm het zoutgehalte, maar volgens mij is het in kleine hoeveelheden niet zo erg.

Maar persoonlijk geef ik liever ook nog zo min mogelijk zout. Daarom heb ik bij de reformwinkel zoutloze geitensmeerkaas en pindakaas gekocht :)
pi_141128442
Sommige smeerkaas mag wel dacht ik, en ook niet elke dag maar 1 a 2 keer in de week was prima dacht ik!
♥ J & S
pi_141128595
Oh en vriend heeft easy peasy gehad voor vaderdag! Ik heb hem nog nooit zo blij zien kijken O+!

Hij ging gelijk lezen en vond al leuke receptjes!
Wat ik trouwens ook wel prettig vond is dat er goede broodvervangers staan voor het ontbijt. Die ga ik dus zelf lekker proberen en eten, daar was ik net naar op zoek *O*
♥ J & S
  zondag 15 juni 2014 @ 21:59:15 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141128786
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:47 schreef Cwen het volgende:
Is smeerkaas niet nog veel te zout? :@
Daarom ook maar heel af en toe ;).
pi_141128789
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:55 schreef klaprooss het volgende:
Oh en vriend heeft easy peasy gehad voor vaderdag! Ik heb hem nog nooit zo blij zien kijken O+!

Hij ging gelijk lezen en vond al leuke receptjes!
Wat ik trouwens ook wel prettig vond is dat er goede broodvervangers staan voor het ontbijt. Die ga ik dus zelf lekker proberen en eten, daar was ik net naar op zoek *O*
Dat was het boek!!
Ik slinger NU bol.com aan!
pi_141128821
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:53 schreef klaprooss het volgende:
Sommige smeerkaas mag wel dacht ik, en ook niet elke dag maar 1 a 2 keer in de week was prima dacht ik!
Dit dus.

En smeerworst is ook niet oké om dagelijks aan zo'n kleintje te geven ivm teveel aan vitamine A. Om bovenstaande redenen heeft ons KDV zowel smeerkaas als smeerworst van het menu geschrapt.

Klap wat leuk dat je vriend zo blij is met easy peasy. :)
Hoe is het gegaan bij de vakantiewoning?

Ik mag morgen weer werken. Mijn vader gaat de komende weken op de jongens en L passen op de ma-di-do. En ondanks dat ik vorige week gewoon 3 dagen ben weggeweest zonder de jongens vind ik het nu toch wel spannend. Ik hoop vooral dat de jongens hun goede ritme houden 's nachts, want 36+ uur werken en slapeloze nachten lijkt me geen fijne combi. :@
  zondag 15 juni 2014 @ 22:17:27 #210
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141130264
Nikki wat doen ze dan in de plaats op het brood?

2x in de week smeerworst krijgt ze hier.

Pindakaas al zo vroeg? Al zitten daar wel goede vetten in.
pi_141130584
Hier doe ik nog wel eens het restje van haar fruitpotje op haar brood als ze daar wat van laat staan (met enige regelmaat)
pi_141130911
Bubsel, ze doen sowieso worst, kaas en appelstroop op brood. Ik heb me er toen het afgeschaft werd niet helemaal meer in verdiept omdat mijn L al een peuter was toen. Over een paar maanden gaan de jongens en dan ga ik het eens navragen. :) Ik zit in de OC van het KDV en daar zit ook een eetmaffia mama in (haar man doet onderzoek naar bepaalde stoffen in eten of iets dergelijks) en die is dus heel fel op dit soort dingen. Pindakaas is ook heul slecht volgens haar, ze zou denk bijna de kinderbescherming bellen als je dat aan je kind zou voeren. :+
  zondag 15 juni 2014 @ 22:28:50 #213
73386 Fazz
onderweg
pi_141131121
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:59 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dat was het boek!!
Ik slinger NU bol.com aan!
:D Ik kwam het boek vorige week tegen in de boekhandel, het ligt hier ook op tafel nu :Y Al duurt het nog wel even eer F toe is aan vast voedsel, het is nu al leuk om te lezen :)
  zondag 15 juni 2014 @ 22:30:17 #214
73386 Fazz
onderweg
pi_141131217
Kan me voorstellen dat het spannend is weer te gaan werken Nikki. Heeft je vader al eerder op alle 3 tegelijk opgepast?
pi_141131370
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:30 schreef Fazzoletti het volgende:
Kan me voorstellen dat het spannend is weer te gaan werken Nikki. Heeft je vader al eerder op alle 3 tegelijk opgepast?
Nee dat niet dus L zal vast proberen 'm van alles wijs te maken. :+ Maar het voordeel is wel dat L bijna de hele dag (8:30-14:45) op school zit op die 3 dagen.
pi_141131529
Oeh leuk! Eetschema's!

Wij volgen Kleintjes voor de introductie van eten, houden easy peasy lichtjes aan voor de theorie en doen Rapley bij het aanbieden. En verder volg ik ook soms wel eens mijn gevoel! :o ;)

Ons schema ziet er nu uit:

07:00u: tet
09:00u kleintje tet
11:00u/12:00u: groentenhap (daarna nog vaak kleintje tet)
14:00u: tet
16:00u: fruithap
17:00u: klein flesje
18:00u: groentenhap
19:00u slaaptet

Leuk om jullie schema's te lezen. Zo denk ik soms dat het in de namiddag misschien wel wat veel is. Aan de andere kant, ze doet het er nu prima op, dus laat ik het maar zo.

Skip, wij doen ook Rapley, maar bij de introductie van nieuwe smaken bied ik haar de eerste keer een stuk én een gepureerde versie aan. Rapley is hartstikke leuk, maar zo kost het leren kennen van de smaak niet zoveel moeite en het gaat het Rapley-en ook een stuk makkelijker. :)

Ow Klap, ik ben een beetje jaloers op recreatiewoningplannen! Dat is mijn droom. O+ Waar zijn jullie gaan kijken? (mag ook in dm/pm hoor ;) )

Annie wat akelig. Veel sterkte. Weet je al wanneer hij weer naar huis mag? En niet chill van je werk. -O- :*

Veel plezier morgen, Nikki! En wat fijn dat je vaderdagcadeau in goede aarde viel. O+
  zondag 15 juni 2014 @ 22:41:42 #217
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141131958
Hier is het:

8:00 Papfles (gaan wel over naar bordje pap)
10:00 Yoghurt/rijstwafel
12:00 Boterham
13:30 Fles 180/6
16:00 Fruit (vers of potje)
18:00 Avondeten (gepureerd/Rapley, maar net hoe het uitkomt)
19:30 Fles 180/6 en naar bed :)

:9

Succes morgen Nikki! Tijd vliegt zeg..
  zondag 15 juni 2014 @ 22:43:27 #218
73386 Fazz
onderweg
pi_141132045
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:32 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Nee dat niet dus L zal vast proberen 'm van alles wijs te maken. :+ Maar het voordeel is wel dat L bijna de hele dag (8:30-14:45) op school zit op die 3 dagen.
:D slimme dame :+

Eetschema's zijn hier echt nog ver van m'n bed :) Eerst maar eens kijken of er een bv schema zal komen (ooit).
  zondag 15 juni 2014 @ 22:44:18 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141132101
Wow schema's. Wij doen maar wat :P :').
Wij doen nooit aan schema's, dus dat zie ik mezelf hierbij ook niet erg doen. Maar wel leuk ter inspiratie voor straks :).
KuikenGuppy
pi_141132474
Zeg dat wel, de tijd is echt voorbij gevlogen. :o

Leuk die schema's. Bij L was ik ook van de schema's, maar nu met het voeden op verzoek zal een schema aanhouden wel wat lastiger worden denk ik. Och ik zie wel, ze zijn pas 3 maanden dus we hebben nog even de tijd. Ik weet ook nog niet of ik wel met 4 maanden wil starten met bijvoeden. Ik zie wel wanneer de mannen er klaar voor zijn.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:57:56 #221
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141132934
Oh ja, de tijden zijn zeer variabel :+ Hier ook alles op verzoek, maar wel +- zelfde tijd tussen eetmomenten. Best druk trouwens :+
pi_141133120
Wat lief dat je man het cadeau zo leuk vond, Nikki.

En het ongeluk! Wat heftig.

Ik heb easy peasy ook en toen ik hem kocht, leek het nog zo ver weg. Maar nu is I. zowaar alweer bijna vijf maanden. Wat gaat het toch hard. Komende weken ga ik het boek nog eens goed bestuderen. Ik vind het idee van bijvoeding zooo spannend. Tot nu was het 'gewoon' borstvoeding en het is echt een raar idee dat ik straks ander voedsel in haar ga stoppen. :o .

Vandaag weer op pad geweest. Als ze in de draagdoek zit en we lopen door de stad is ze toch aan het sjansen met iedereen. Kijken, lachen, en dan wegduiken in de doek. Ik word er voortdurend op aangesproken. :D .

Verder hebben we vandaag vakantie gepland. Twee weken Frankrijk. Superveel zin in.
pi_141134001
Dank voor het delen van schema's!
Ik kan niet echt een schema op tijd uittikken want dat is er niet maar het is hier (60% van de tijd, de rest is steeds anders :') ) ongeveer zo.

Ergens tussen 9.00 en 11.00 fruit.
Ergens in de middag maisboogje, rijstewafel of broodkorst.
Tussen 17.30 en 18.30 avondeten. Dat zijn groenten en soms afrikaanse maispap erbij, als wij dat ook eten.

Verder onbeperkt boobie, en dat is nog steeds zo'n 6 keer overdag en 2 tot 5 keer in de nacht. Op mijn werkdagen een 100-130 cc moedermelk of 120/4 fles (twijfel om 150/5 te doen)

Ik voel me soms erg schuldig en stom dat ik M geen ritme kan bieden maar ik kan dat ook zelf niet bijhouden. Terwijl ik denk dat als het zo proberen het misschien wel gunstig zou zijn voor ons beide. :@ En daarbij bedoel ik niet hem in een schema drukken, maar gewoon duidelijkheid en ritme bieden.
  zondag 15 juni 2014 @ 23:14:05 #224
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141134031
Hier ook hoe het uitkomt. Op verzoek doen we maar niet dan zal ze niet zoveel eten. Zelfs na een nacht van 12 uur heeft ze nog geen haast.

Druk is het idd wel.

We houden bij introductie beetje vast aan kleintjes lijst.

De schema's zijn trouwens fijn om te zien, om te vergelijken of het zo goed is.
pi_141134065
Wij houden trouwens ook kleintjes aan, vind ik wel een fijne richtlijn.
pi_141134558
Ik was ook niet zo van de schema's, maar merk nu dat het wel werkt. Mijn man doet nu bijvoorbeeld hard zijn best om om 18:00u thuis te zijn, zodat we samen kunnen eten. Dat is voor ons al heel strak. :')

Leuk Franny, vakantie! En eten vond (en vind) ik ook heel spannend. Ik merk dat anderen vinden dat ik wat rigide te werk ga. Misschien dat ik dat volgend jaar ook denk, maar voor nu vind ik dat prettig.

Ik wilde nog even de vaderdagknutsel showen die M en ik hebben gemaakt:

SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Limone op 16-06-2014 07:49:28 ]
pi_141135901
Wat een enorm lieve knutsel Limone. Heel simpel maar wel alleszeggend. O+
pi_141141720
Werk ze vandaag Nikki!

En idd, een super knutsel Limone! O+

Hopelijk heeft je vriend een snel herstel aapie :*

En bijvoeden is nog echt een ver van m'n bed show, maar hij is echt al bijna 3 maanden :o Ik weet nog niet of we meteen al beginnen bij 4 maanden. Volgens mij wilde m'n vriend dat wel doen, omdat het misschien wat bijdraagt tegen z'n reflux en omdat hij aan z'n max zit qua schepjes en hij denkt dat hij dus meer honger krijgt naarmate hij groeit (mij lijkt me dat wel meevallen, toch?), maar met z'n darmen lijkt het me weer beter later te beginnen. Vannacht had meneer weer handig om 3 uur een poepluier, maar hij ging gelukkig best goed weer slapen, maar hij had dus wel om 6 uur grote honger. Ach, ben ik eerder op m'n werk en weer eerder thuis :)
pi_141141862
Zo, ik zit op mijn werk. :) Alsof ik nooit ben weggeweest.

Dot, op het cb zeiden ze dat ze als ze een kilo of 7 zijn weer minder melk gaan nodig hebben. Ik heb dat naast me neergelegd want ik zie vanzelf wel wanneer dat zo gaat zijn. Schijnbaar hebben ze niet per se meer honger als ze groter groeien.
pi_141141915
Ja, we zullen het idd wel merken. Hij is nu ook aan het overstappen van 5 naar 6 flessen, dus het is allemaal wat rommelig nu. Donderdag maar ook weer eens even wegen, eens kijken of hij de 6 kilo inmiddels haalt :)

Kreeg net een berichtje dat Stip heel erg hard huilde ;( Maar hij sliep ook toen ik ging en m'n vriend wordt niet zo snel wakker als ik en die sliep ook. Dus misschien te laat gepakt en dan ook nog eens mama kwijt ;( Hij had zo wild gewoeld dat hij zichzelf kapot had gekrabt. Ik hou z'n nagels echt heel goed bij, maar hij heeft toch wel elke week krassen en wondjes.
pi_141141919
Ja lief hè? O+ :@ Ik kwam een voorbeeld tegen op pinterest en toen moest ik een beetje huilen. We gaan het nu elk jaar doen.

Nikki, veel plezier vandaag (nogmaals!) Ik ben denk ik nog nooit iemand tegengekomen die zo'n zin had om weer te gaan werken. :D

Lastig Dot. Misschien kunnen jullie een compromis vinden in het beginnen met vijf maanden? En dan beginnen met pap, oid.
pi_141141943
Oh die nageltjes groeien ook zo snel! M. heeft ook nog steeds wel eens krassen.
pi_141142095
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 07:36 schreef Dot. het volgende:
Werk ze vandaag Nikki!

En idd, een super knutsel Limone! O+

Hopelijk heeft je vriend een snel herstel aapie :*

En bijvoeden is nog echt een ver van m'n bed show, maar hij is echt al bijna 3 maanden :o Ik weet nog niet of we meteen al beginnen bij 4 maanden. Volgens mij wilde m'n vriend dat wel doen, omdat het misschien wat bijdraagt tegen z'n reflux en omdat hij aan z'n max zit qua schepjes en hij denkt dat hij dus meer honger krijgt naarmate hij groeit (mij lijkt me dat wel meevallen, toch?), maar met z'n darmen lijkt het me weer beter later te beginnen. Vannacht had meneer weer handig om 3 uur een poepluier, maar hij ging gelukkig best goed weer slapen, maar hij had dus wel om 6 uur grote honger. Ach, ben ik eerder op m'n werk en weer eerder thuis :)
Hier hielp het echt geweldig tegen spugen O+ Daarbij eten ze niet meteen hele maaltijden he, maar moeten ze nog aan een lepeltje etc wennen. De eerste weken krijgen ze waarschijnlijk amper iets binnen. Je hoeft ook niet elke dag bijvoeding te geven, etc. Gewoon rustig op je eigen tempo opbouwen. En als je merkt dat hij last van zijn darmpjes krijgt, kun je altijd een pauze inlassen en een week later weer proberen :)
Sarcasme. Herken het.
pi_141142112
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:53 schreef klaprooss het volgende:
En nog een ter info: je hebt ook speciale smeerkaas voor kinderen van Ebru met veel minder zout!

En nu ga ik weer weg uit dit topic hoor :P
Sarcasme. Herken het.
pi_141142411
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:30 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hier hielp het echt geweldig tegen spugen O+ Daarbij eten ze niet meteen hele maaltijden he, maar moeten ze nog aan een lepeltje etc wennen. De eerste weken krijgen ze waarschijnlijk amper iets binnen. Je hoeft ook niet elke dag bijvoeding te geven, etc. Gewoon rustig op je eigen tempo opbouwen. En als je merkt dat hij last van zijn darmpjes krijgt, kun je altijd een pauze inlassen en een week later weer proberen :)
Goed om te weten! Begonnen jullie met rijstebloem of met hapjes?

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:07 schreef Limone het volgende:
Ja lief hè? O+ :@ Ik kwam een voorbeeld tegen op pinterest en toen moest ik een beetje huilen. We gaan het nu elk jaar doen.

Nikki, veel plezier vandaag (nogmaals!) Ik ben denk ik nog nooit iemand tegengekomen die zo'n zin had om weer te gaan werken. :D

Lastig Dot. Misschien kunnen jullie een compromis vinden in het beginnen met vijf maanden? En dan beginnen met pap, oid.
Oh, meestal vinden we wel een manier waar we allebei blij mee zijn :) En als we een keer iets proberen en we merken dat hij er nog niet klaar voor is zijn we ook zo gestopt.
pi_141142476
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:00 schreef Dot. het volgende:

[..]

Goed om te weten! Begonnen jullie met rijstebloem of met hapjes?

[..]

Oh, meestal vinden we wel een manier waar we allebei blij mee zijn :) En als we een keer iets proberen en we merken dat hij er nog niet klaar voor is zijn we ook zo gestopt.
Rijstebloem geloof ik al iets voor 4 mnd om de melk in te dikken omdat ze zoveel spuugde (we gaven toen nog geen medicatie). Haar allereerste hapje was geprakte banaan met een beetje water O+ Maar effectief kreeg ze er amper van binnen hoor. Het was meer wennen aan een lepel in je mond, en andere smaak en textuur dan melk. Ik geloof dat ze pas met 5 maanden echt een paar hapjes at. Vanaf 6 mnd zijn we met brood begonnen, maar ook weer snel gestopt want krampjes. Twee weken later toen weer geprobeerd en dat ging veel beter.
Sarcasme. Herken het.
pi_141142940
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:24 schreef Limone het volgende:
Ik was ook niet zo van de schema's, maar merk nu dat het wel werkt. Mijn man doet nu bijvoorbeeld hard zijn best om om 18:00u thuis te zijn, zodat we samen kunnen eten. Dat is voor ons al heel strak. :')

Leuk Franny, vakantie! En eten vond (en vind) ik ook heel spannend. Ik merk dat anderen vinden dat ik wat rigide te werk ga. Misschien dat ik dat volgend jaar ook denk, maar voor nu vind ik dat prettig.

Ik wilde nog even de vaderdagknutsel showen die M en ik hebben gemaakt:

SPOILER
Wat ontzettend schattig! Is het een vingerafdrukje?
Zwanger!
pi_141143027
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:33 schreef Lelie81 het volgende:

[..]

Wat ontzettend schattig! Is het een vingerafdrukje?
Ja! Van hem en van haar. :)
pi_141143986
Limone wat ontzettend lief!

Door alle hektiek is hrt er hier bij ingeschoten. Gisteravond bij mn ouders gegeten en mn zus en zwager waren er ook gezellig! En een leuke afleiding, we worden volgend jaar opnieuw oom en tante! Ben oprecht blij voor ze.

En nikki wat is dat wandbord enorm mooi geworden!

Hier qua eten verschilt met de sag, ene dag eet ze wel brood andere dag doet ze alsof we haar willen vergiftigen met brood en eet ze pap. Fruit en groente gaan wel goed, sinds kort ook met stukjes dus gaan we langzaam aan toch rapley aanbieden!
pi_141144232
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:38 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja! Van hem en van haar. :)
Echt geweldig, zo simpel maar zo lief! Ik denk dat ik dit idee ga pikken :)
Je hebt ook zo'n mooie kleurtjes. Ik heb alleen maar vingerverf in standaaard kleurtjes kunnenvinden...
Zwanger!
  maandag 16 juni 2014 @ 11:12:10 #241
73386 Fazz
onderweg
pi_141144997
Heel schattig Limone! En leuk om elk jaar te doen, wordt vast een mooie collectie :)

Nikki succes vandaag!

We zijn net voor de eerste afspraak naar het consultatiebureau geweest. M'n baby is echt een spekkie :7 Al 5,5 cm gegroeid en +1425 tov geboortegewicht... in nog geen 5 weken :X :D Hij weegt nu iets meer dan 5 kg....

Gisteren had ik even een dip omdat ik zo baal van m'n lijf, van alle klachten en het gebrek aan energie, maar nu voel ik me eigenlijk wel trots dat het mijn lijf is die hem zo laat groeien O+
pi_141146948
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Heel schattig Limone! En leuk om elk jaar te doen, wordt vast een mooie collectie :)

Nikki succes vandaag!

We zijn net voor de eerste afspraak naar het consultatiebureau geweest. M'n baby is echt een spekkie :7 Al 5,5 cm gegroeid en +1425 tov geboortegewicht... in nog geen 5 weken :X :D Hij weegt nu iets meer dan 5 kg....

Gisteren had ik even een dip omdat ik zo baal van m'n lijf, van alle klachten en het gebrek aan energie, maar nu voel ik me eigenlijk wel trots dat het mijn lijf is die hem zo laat groeien O+
Om met de woorden van mijn kraamverzorgster te spreken: Je bent 6 weken kraamvrouw, daarna wordt het beter :* En met een fluxus duurt het misschien nog langer

Maar het is idd wel jouw lijf dat het allemaal doet! Hoe lang heb je nog verlof?
pi_141147110
Wat fijn, Fazz, dat het zo goed gaat.

Limone, heel erg schattig dat knutseltje. O+ .

Even een vraagje tussendoor. Mijn ouders hebben de traditie dat ze een babymeisje in de familie een armbandje cadeau doen. Ze willen I. dus ook iets geven, maar vroegen aan mij wat ik mooi vind. Ik houd wel van die ouderwetse zilveren bedelarmbandjes. Ik wil niet al te prijzig. Ik kom op internet wel het een en ander tegen, maar heeft iemand van jullie misschien goede tips?
pi_141147696
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:40 schreef Lelie81 het volgende:

[..]

Echt geweldig, zo simpel maar zo lief! Ik denk dat ik dit idee ga pikken :)
Je hebt ook zo'n mooie kleurtjes. Ik heb alleen maar vingerverf in standaaard kleurtjes kunnenvinden...
Ja doe, leuk! Ha! Ik vond die kleurtjes maar stom, maar dat was het enige pak dat in de wijde omtrek te vinden was. En dan heb ik een hema en speelgoedblokker in de buurt! Deze zijn het: http://www.bol.com/nl/p/ses-vingerverf-trendy/1004004007096759/

Leuke tradititie Franny. Ik denk dat ik geen tips heb. M. heeft zo'n dogtagarmbandje gekregen. Ik had er zelf nooit aan gedacht, maar ze heeft het gekregen van een dierbaar iemand O+ Lijkt mij leuk dat als ze later groot is zo'n armbandje heeft met allemaal verlengstukjes. Als ze later iets groter is, krijgt ze zo'n lieveheersbeestjeringetje. Die had ik vroeger ook. O+ Oh en ik heb zelf de bedelketting van mijn oma. Daaraan zitten ook bedeltjes van mijn moeder.
Naja, daar heb je helemaal niets aan, maar ik wilde het heel graag vertellen. :')
pi_141147890
Ik had ook een bedelarmband, maar op de een of andere manier hing er alleen een dolfijntje aan en ik kauwde er altijd op als ik me verveelde, dus dat hele beest was helemaal plat :D Misschien was dat ook de reden dat er maar 1 ding aan hing bedenk ik me nu :')

Maar Lucardi oid is niet zo duur?

Ik vind het nog wat lastig om me helemaal volledig op m'n werk te richten, merkbaar? O-)
pi_141147934
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:41 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja doe, leuk! Ha! Ik vond die kleurtjes maar stom, maar dat was het enige pak dat in de wijde omtrek te vinden was. En dan heb ik een hema en speelgoedblokker in de buurt! Deze zijn het: http://www.bol.com/nl/p/ses-vingerverf-trendy/1004004007096759/

Leuke tradititie Franny. Ik denk dat ik geen tips heb. M. heeft zo'n dogtagarmbandje gekregen. Ik had er zelf nooit aan gedacht, maar ze heeft het gekregen van een dierbaar iemand O+ Lijkt mij leuk dat als ze later groot is zo'n armbandje heeft met allemaal verlengstukjes. Als ze later iets groter is, krijgt ze zo'n lieveheersbeestjeringetje. Die had ik vroeger ook. O+ Oh en ik heb zelf de bedelketting van mijn oma. Daaraan zitten ook bedeltjes van mijn moeder.
Naja, daar heb je helemaal niets aan, maar ik wilde het heel graag vertellen. :')
Ooh hiervoor moet ik even uit lurkstand!
Dat is zoo herkenbaar, het naamarmbandje heb ik zelf ook voor mijn kleine nichje gekocht onlangs, heb mijn eigen oude armbandjes ook nog die stuk waren of niet meer pasten.
En de doorgeknipte lieveheersbeestjesringetjes ook O+
Wat een ohjah-momentje is dit even!
pi_141147980
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:47 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ooh hiervoor moet ik even uit lurkstand!
Dat is zoo herkenbaar, het naamarmbandje heb ik zelf ook voor mijn kleine nichje gekocht onlangs, heb mijn eigen oude armbandjes ook nog die stuk waren of niet meer pasten.
En de doorgeknipte lieveheersbeestjesringetjes ook O+
Wat een ohjah-momentje is dit even!
Ah kijk! Niet voor niets gerateld! :D O+
pi_141148457
L heeft een armbandje met haar naam. Van mijn zwager gekregen. Ik vind het erg leuk. Misschien moet ik hem binnenkort maar eens laten verlengen als dat kan want hij is wel klein aan het worden.

Werk is leuk! Ik ben gewoon weer even C.indy en dat is ook weer eens fijn. :)

Mijn jongens vermaken zich prima bij opa. Ze hebben al 1.5 uur gewandeld en nu slapen ze. En opa stuurt me elk uur een foto of filmpje. :') O+
pi_141149466
Zo'n naamplaatarmbandje vind ik ook heel leuk eigenlijk. Vooral omdat ik zo verliefd ben op haar mooie naam. :D . Nu zie ik ook naamarmbandjes met dan 1 bedeltje eraan, bijvoorbeeld een lieveheersbeestje of vlindertje. Allebei heel schattig. Maar het zou wel fijn zijn als het op termijn inderdaad groter gemaakt kan worden.

Ik had als kind ook lieveheersbeestjes ringetjes, die dan opengeknipt moesten worden. En op een gegeven moment mocht ik geen nieuwe meer, want mijn moeder vond me er te oud voor. :( .
pi_141151693
Ik heb voor Eline ook een naamarmbandje met ook nog een Nijntje er op. Helaas al flink bekrast, denk met het tijgeren over de vloer geschaafd. :{

En hier bij het kdv doen ze hem telkens uit omdat ze daar niet met sieraden naar bed mogen, gevolg dus, dat ik er niet standaard aan denk haar armbandje nog uit haar bakje te pakken. (En dat ze hem dus nu al een halve week niet aan heeft).
pi_141157634
Peuter heeft toen ze gedoopt werd ook een naamarmbandje gehad van haar Peetoom en peettante. Is soort traditie in de familie dus gok dat mini er ook eentje zal krijgen.

Wij gaan het cosleepen proberen, hopelijk mag ik die van m'n broer lenen (die gebruikt m toch niet) en anders maakt manlief er zelf eentje. Op zich slaapt mini snachts wel in haar ledikantje maar ze wordt elke nacht erg geschrokken wakker en ze ligt het liefst toch bij ons. Daarnaast zit ik nu tegen een borstontsteking aan *huil* en zit ik er sowieso een beetje doorheen, de afgelopen paar dagen heeft mini de hele dag door gehuild. Gisteren en vandaag ging dan wel weer beter. Maar er hoeft maar iets te gebeuren of mama jankt tranen met tuiten. Meh. Maarja dat gedoe met m'n borst zorgt er ook voor dat ik me sowieso ziekig voel dus ben mentaal niet bepaald op m'n best :')
Tralalalaaa
pi_141157827
Cosleepen, goed idee TAP. Met je plakbaby. O+ . Verder: :* .
pi_141158460
Fazz, gaat goed! En neem je tijd hoor, het is vermoeiend en je herstel komt heus :*

TAP, lekker je meisje erbij :*

Annie, moet je vriend lang in het zh blijven?

Armbandjes weet ik niks van, ben helemaal niet van de babysieraden!
  maandag 16 juni 2014 @ 17:47:36 #254
73386 Fazz
onderweg
pi_141158804
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef Dot. het volgende:

[..]

Om met de woorden van mijn kraamverzorgster te spreken: Je bent 6 weken kraamvrouw, daarna wordt het beter :* En met een fluxus duurt het misschien nog langer

Maar het is idd wel jouw lijf dat het allemaal doet! Hoe lang heb je nog verlof?
Die 6 weken kraamvrouw kreeg ik vanochtend ook om m'n oren :+ en dat staat dan bij een 'normale' bevalling, en dat was de mijne niet :{
Ik ga 1 september weer beginnen met werken dus wat dat betreft gelukkig nog genoeg tijd om te herstellen en te genieten van elkaar :)

Ik had vroeger, naast het lieveheerbeest ringetje :D , een bloedkoralen armbandje O+ Maar geen idee of dat tegenwoordig nog te koop is :?
pi_141161989
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:47 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Die 6 weken kraamvrouw kreeg ik vanochtend ook om m'n oren :+ en dat staat dan bij een 'normale' bevalling, en dat was de mijne niet :{
Ik ga 1 september weer beginnen met werken dus wat dat betreft gelukkig nog genoeg tijd om te herstellen en te genieten van elkaar :)

Ik had vroeger, naast het lieveheerbeest ringetje :D , een bloedkoralen armbandje O+ Maar geen idee of dat tegenwoordig nog te koop is :?
Oh, lekker lang nog idd! Hopelijk voel je je snel beter!

Dit vind ik toch echt heerlijk, uit mn werk komen en lekker Stippie in de doek nemen en hij valt meteen in slaap O+
pi_141162547
Ja, bloedkoralen! Mijn moeder had een ketting ervan. Ik heb er ook een armbandje van gehad maar ik geloof dat ik het nu voor I wat ouderwets vind.

Ik ben vanmiddag op onderzoek uitgegaan en heb in een vintage winkeltje een ringetje gezien dat ik niet kon laten liggen. Die heeft ze dus alvast van mij, als ze groter is.

SPOILER
Fazz, lekker rustig aan doen hoor. Het gaat toch al zo snel, dus niets forceren en je zelf in acht nemen. Tot 1 september is heerlijk.

Wat fijn, Dot. Dot en Stipjes-tijd.
pi_141169003
Zo, mijn eerste werkdag zit erop en alle kindjes liggen sinds een half uurtje gewassen en al op bed. Het is me echt 100% meegevallen vandaag. En tussen het werken door werd ik verwend met foto's en een filmpje die mijn vader me stuurde. O+

Als 5 van de 10 dagen zo soepel lopen als deze dan ben ik dik tevreden. Man en ik bereiden wel alles voor de volgende morgen 's avonds alvast voor zodat we 's morgens niet na hoeven te denken over kleding voor de kinderen, wat we eten bij het ontbijt, melkpoeder voor de jongens etc. Morgen nog een dagje werken en dan ben ik alweer een dag vrij. :)

Fazz doe rustig aan. Voor mij is het nu 13 weken na de bevalling en ik ben nog steeds niet helemaal de oude. Het komt echt goed, het heeft alleen tijd nodig. :*
  maandag 16 juni 2014 @ 20:53:29 #258
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141170652
Nouhouuuu! Had ik vanmorgen een mooie reactie getypt op vanalles en nog wat, lijkt 'ie helemaal nooit te zijn doorgekomen. Althans, ik zie hem niet.

Ik heb nu een plakbaby, dus even snel wat nieuws schrijven zit er niet in (ik typ met links nu op mijn telefoon en da's niet mijn favo hand).

Ik heb vanavond een avondje voor mezelf! Met (plak)baby. Ook wel weer eens leuk. :@ :)
pi_141188828
Hoe was jullie avondje skips?
pi_141189495
Ik wil even de omgekeerde fokwet testen hoor :O Vannacht was echt prut! Stip had om 7 uur z'n 5e fles van de dag. Rond half 9 was hij moe, dus heb ik hem in bed gelegd, maar hij kwam eerst niet in slaap en daarna werd hij nog 2x wakker. Uiteindelijk zelf om 22.00 uur ook naar bed gegaan en toen werd hij om 1 uur weer wakker. Meestal wil hij dan een kus en opnieuw ingestopt worden (even checken of we er echt wel zijn) en slaapt hij verder tot 3-5 uur, maar dat doe ik slaapdronken en dan slaap ik ook verder. Alleen nu kwam hij niet meer terug in slaap en ik was te ver weg om te bedenken dat hij misschien honger had, dus m'n vriend sprong gelukkig ineens op om een fles te maken. Daarna weer om 3 uur wakker en nu hielp het instoppen wel en toen om half 6 weer. En nu ben ik moe :O
pi_141192554
Vervelend, Dot. Gaat vandaag/vannacht vast wel weer beter. :) .

Heerlijk Nikki, dat het meteen zo goed ging! Wat hebben die jongens toch een bof met zo'n opa!

Ik werd vanochtend weer begroet door een super vrolijkerd. Ze heeft het nu echt in de gaten als ik de trap opkom naar haar kamertje. Dan ligt ze al verwachtingsvol en lachend naar de deur te kijken.
pi_141193072
Dot vanavond lekker optijd naar bed dan maar!

Franny leuk is dat he? Dat doet kaylee ook al een hele tijd.

Kaylee zit tegenwoordig op haar knieen met uitgestrekte armen en mama roepend in haar bedje als je binnenkomt zo lief. Gister moest zeuit het niets ineens heel hard huilen en toen ik vroeg wat er was zei ze tata en toen moest ze weer huilen. Arme meisje mist haar papa :( verwachting is dat hij volgende week thuis komt maar wel op bed moet blijven. Straks thuiszorg inschakelen. Ik kan veel zelf maar moet ook nog werken. Dan wil ik wel dan er voor hem gezorgd word. Er komt ook een bed in de huiskamer want hij kan de trap nirt op..
pi_141193442
Aah, wat zielig dat ze haar vader mist. Maar ook wel weer mooi. O+ .

Tjonge, wat heftig allemaal voor jullie. Sterkte!
pi_141193656
Ja het is heel heftig, maar krijg gelukkig veel hulp uit mn omgeving. Als ik moet werken word kaylee goed opgevangen. Straks als hij thuis is zl hel nog zwaarder worden maar dat komt ook helemaal goed
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:58:06 #265
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141194723
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 06:55 schreef Kiwisoep het volgende:
Hoe was jullie avondje skips?
Ja uhhh, gek. We hebben eerst nog even samen zitten pielen op de bank en toen ze uitgeplakt was heb ik haar naar bed gebracht. Daarna heb ik alleen op de bank gezeten met wat voetbal op de achtergrond. :')

M. kwam vervolgens om 01.15, 04.15, 05.30 en 07.15, maar dat viel me eigenlijk nog mee, ik had haar nog (veel) vaker verwacht in verband met het geplak. Dit was vrij normaal. ^O^

--

Ach gus, Aapie. Knuffel voor jou en je meisje. Verder wel heel lief!
pi_141195797
Jee, aapieannie, ik lees nu pas van het ongeluk :o Heftig! En wat een belachelijke reactie van je werk! Heb je daar inmiddels al contact over gehad? Edit: Ah, ik lees dat de operatie in ieder geval goed is gegaan, fijn.

Klaproos, wat tof, een recreatiehuisje kopen O+ Waar ergens? Hoe was de bezichtiging?

Leuke vaderdagen* allemaal :Y En dat boek wil ik ook hebben!
* dat meervoud kan best, toch? :+

Ohhhh, Limone! Dat vingerverfvingerafdrukwerkje is fantastisch leuk *;

Franny, wat een schattig ringetje O+
TAP, benieuwd hoe het cosleepen gaat :)
Naamarmbandjes vind ik zo schattig om die (vaak) mollige polsjes/armpjes heen O+

Nikki, fijn dat werken weer bevalt :)

Ach aapie, wat sneu voor je meisje ook. Wel fijn dat jullie zoveel steun krijgen uit de omgeving.

Skip, succes met de plakbaby ;)

Ow, en Dot, ik ben benieuwd of de omgekeerde fokwet ook werkt :+
pi_141195914
Vanochtend met Tom bij het CB geweest. Hij weegt nu (7w2d) 6200 gram bij 57cm.
Ter vergelijking: Saar woog met 10w2d 5175 gram bij 57 cm :D

Dik Trom :+

Oh, en prikjes gehad. Bikkel die hij is, keek hij er eens naar, deed 'hmmpf' en lachte ze uit.
Eigenlijk huilde hij, vooral bij het tweede prikje, heel erg hard, maar was hij gelukkig wel alweer heel snel tevreden. Ik denk dat dat was toen ik hem vertelde dat hij thuis weer 'meer eten' zou krijgen. :+
pi_141195977
Ow, en wij gaan verhuizen. Naar de overkant. Letterlijk :D Van nummer 5 naar nummer 4.

Over een maand de sleutel. Gaan dan van een tussenwoning naar een hoekhuis, met een woonoppervlakte van bijna 2x wat we nu hebben, en een tuin van 15 bij 19. O+
pi_141196330
Coco die verhuizing lijkt me heerlijk, lekker de ruimte voor Saar en Tom.

Dat verschil in gewicht merk ik hier ook heel erg. Wat L woog met 4 maanden wogen de jongens al met 2 maanden. :o

Aapie het zal best even bikkelen worden de komende weken. Hopelijk mag je man snel naar huis, dan kan hij in ieder geval weer met jullie dochter knuffelen.

Ik moest lachen over je stukje waarin je zegt dat Tom meer eten zou krijgen en daarom rustig werd. :D Hopelijk heeft hij niet al te veel last van de bijwerkingen van de prikjes.

Ik ben vanmorgen weer keurig om half 8 begonnen op mijn werk. :) Heerljk zo'n opa die oppast. Deze 6 weken tot aan mijn vakantie voelen nog een beetje als bonusweken/oefenweken/whatever daardoor, ik hoef 's morgens nog niet zo te haasten. Na mijn vakantie moet ik om half 8 's morgens 3 kinderen hebben gewassen, aangekleed en gevoed. Dat wordt nog best een uitdaging denk ik.
pi_141197722
Babysieraden kan ik niet over mee praten,hou er totaal niet van.

Coco wat een beertje die Tom! Woooh hahaha.Wat een mooi mannetje trouwens,ik zag de foto's eerder in dit topic.
Maar best wel een verschil met hier is dat cb! Lily moet pas 5 juli voor de eerste prikjes en ze is een dag ouder dan Tom! Vaag.

Alles nog altijd ok hier.Heeeel erg rustig babytje.Ik geniet nog heerlijk van mn verlof!
Hier mijn meisje

[ Bericht 35% gewijzigd door DustinHenderson op 17-06-2014 13:40:26 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_141206396
Lief Poppejans! O+

En ja Coco, we proberen alles he ;) Klinkt goed van dat andere huis! En makkelijk bij de post ophalen :P

Ik zit er na vannacht toch wel een beetje aan te denken om Stip naar z'n eigen kamer te doen. Hij kreunt en woelt namelijk best hard in z'n slaap, maar slaapt dan vreemd genoeg wel en ik slaap er dus best wel slecht door. Maar ik ben zo bang dat ik met de babyfoon (hij ligt dan een verdieping lager) te laat ben als hij honger heeft of z'n armen onder de deken vandaan heeft. Als dat zo is gaat hij namelijk altijd heel wild in z'n oren en ogen wrijven en normaal heb ik hem dan weer snel genoeg ingestopt, maar dan hoor ik het misschien wel te laat. We hebben wel een babyfoon met camera trouwens, dus ik kan regelmatig even checken met een half oog. En als hij honger heeft en we zijn te laat zet hij het al snel op een gillen en alleen al eraan denken dat hij huilt en alleen op z'n kamertje ligt doet me al pijn ;( Maar ik was vandaag echt een zombie op m'n werk en als ik moe ben word ik een beetje emotioneel incontinent :') Ik ben maar even alleen gaan uitwaaien in de lunch om op adem te komen na wat stomme tegenslagen.
pi_141207940
Hi Dot. Het is helemaal niet erg om iets gewoon uit te proberen om te kijken hoe het gaat. Niet teveel piekeren hoor. (En dat doe je ook sneller als je moe bent, dat ken ik.)

En daarbij denk ik zo dat jij meteen naast je bed zult staan als je via de babyfoon een kreet hoort. En dan sta je binnen een paar tellen bij hem. Maar ga vooral op je gevoel af. En bespreek het met je vriend.
:* .
pi_141207974
Dot :*. Ellie hoor ik nu ook pas als ze al huilt, maar tegelijkertijd slapen we allebei wel beter. En ik hoor haar wel - ze huilt hooguit 1 minuutje langer. Dat voelt lang, maar is het niet. Probeer het eens; als je het niks vindt, is hij zo weer terug. Met het verstrijken van de tijd zal dat wapperen trouwens wel af gaan nemen, dus als het nu nog niet gaat, mss over een maandje wel.

Coco, vet hendig! Gefeliciteerd!

Poppejans, wat een popje O+

Nikki, fijn dat 't werken weer bevalt!

Ik ben zo trots op m'n dreumes - eh, baby. Ze stapt overal aan, klimt overal op als het maar even kan, kan al aan 1 handje lopen en weet nu ook hoe ze moet overstappen, gaat zitten en hijst zich weer op... Ze kan zelfs bukken om iets op te rapen O +. Knapperd!
pi_141224034
Ahhh Poppejans wat een schatje. En wat kijkt ze al helder en wijs. O+

Dot misschien kun je gewoon eens proberen hoe het gaat als je hem op zijn eigen kamer legt. Het kan ook dat hij wakker wordt van jullie, jullie van hem enz. enz. Het kan ook dat hij op zijn eigen kamertje ineens een stuk beter slaapt. :*

*O* voor de in het rond stappende Ellie.

De jongens waren vandaag hongerig, zometeen gaan ze fles nummer 6 van vandaag krijgen. :o Eens kijken hoe het morgen gaat, dan ben ik weer zelf met ze thuis. O+
Ik kan morgen even losgaan in de kinderkamers, want de oude kinderkamer van L is verkocht, dus ik kan eindelijk het kamertje van T gaan maken zoals ik het graag wil hebben. en we hebben gewoon 350 euro voor het oude kamertje gekregen op mp. :o
pi_141225155
Dot, ik ben al meteen wakker als ik één kikje door de babyfoon hoor, dus het is niet gezegd dat je Stip pas hoort als hij al huilt. En wat de dames hierboven ook al zeggen: gewoon proberen, als het niks is heb je het in ieder geval geprobeerd.
It will set you free
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:11:21 #276
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141227390
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ahhh Poppejans wat een schatje. En wat kijkt ze al helder en wijs. O+

Dot misschien kun je gewoon eens proberen hoe het gaat als je hem op zijn eigen kamer legt. Het kan ook dat hij wakker wordt van jullie, jullie van hem enz. enz. Het kan ook dat hij op zijn eigen kamertje ineens een stuk beter slaapt. :*
Maar Stip slaapt toch sowieso al best wel goed? Helemaal als ik het vergelijk met een x-aantal anderen. Of interpreteer ik bovenstaande verkeerd? Er was nu 1 slechte nacht toch en wat onrustig slapen, of mis ik wat?

Geen aanval op jou of Dot trouwens. ;)

--

Jeej voor Ellie!

Jeej voor losgaan op kinderkamers!
pi_141227648
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:11 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Maar Stip slaapt toch sowieso al best wel goed? Helemaal als ik het vergelijk met een x-aantal anderen. Of interpreteer ik bovenstaande verkeerd? Er was nu 1 slechte nacht toch en wat onrustig slapen, of mis ik wat?

My bad, ik heb gewoon mijn eigen draai gegeven aan de post van Dot. :+

Edit: Maar Dot ik slaap dus zelf ook slecht als ik een baby naast me heb. Daarom hebben wij ze eigenlijk gelijk op hun eigen kamer gelegd want ik werd er helemaal moe van toen L op onze kamer lag toen ze net geboren was.
pi_141228289
Dot, ik zag er heel erg tegenop om mijn dochtertje op haar eigen kamertje te laten slapen. Voordat ze insliep, was ik namelijk iedere avond zeker drie kwartier bezig met het terug geven van haar speen, die viel steeds uit haar mond. Zo lang ze bij ons sliep, kon ik dat gewoon vanuit bed doen want haar wiegje stond naast ons bed. Toen ze drie maanden was, hebben we het toch geprobeerd. Ik had me erop voorbereid dat ik iedere avond een uur langs haar bedje moest zitten om haar te helpen inslapen. Al mijn zorgen waren onterecht :) Meteen de eerste avond viel ze meteen in slaap, zonder gejammer om haar speen. Sindsdien gaat het iedere avond zo, zodra ze in haar bedje ligt, slaapt ze. Blijkbaar hebben wij haar toch meer wakker gehouden dan we dachten. Ik zou zeggen, probeer het eens, wellicht word je positief verrast :)
Zwanger!
pi_141233378
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:11 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

--

Jeej voor Ellie!

Jeej voor losgaan op kinderkamers!
Op zich valt het in vergelijking met sommige baby's wel mee ja, maar ik heb wel het idee dat hij wakker wordt van onze geluiden. Ik heb bijvoorbeeld een donzen deken en die kraakt nogal als ik me omdraai. Dat opnieuw instoppen rond 1 uur kan ook prima zijn dat ik dan in een lichtere slaap ben en zelf ga woelen.

Vandaag maar eens de rolgordijnen ophangen op z'n kamer, want het is anders veel te licht.

Bedankt voor alle ervaringen! Ik heb net even goed geluisterd naar z'n honger poepje en ik denk idd dat ik daar via de babyfoon ook wel wakker van word voordat hij echt gaat huilen :)

Zo leuk trouwens, onze buurvrouw wil heel graag kleinkinderen, maar het zit er niet in bij haar eigen kinderen en gisteren poepte Stip zichzelf helemaal onder toen ze bij hem op schoot zat, dus hij mocht in bad. Genieten dat ze deed!
pi_141234235
Goedemorgen!!

Joëly is al weer 3 weken oud :o tijd vliegt nu al.

Vriend is sinds maandag weer gaan werken en het valt me vies tegen :(. We hebben afgesproken dat ik de nachten + ochtend/middag voedingen enzo doe, en dat hij het overneemt als hij thuiskomt. Helaas komt er van zijn kant niks terecht en doe ik álles. Nou vind ik dat allemaal écht niet erg, maar m'n buik vind het allemaal wat teveel + ik ben kapot ;(.

Voorderest gaat alles hier helemaal goed! Mevrouw is onwijs veel wakker en totaal niet moeilijk. Huilen doet ze alleen bij honger of bij af en toe wat darmkrampjes.

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_141237609
Lastig JJ. Ik zou er toch even met hem over praten als het bij jou voor lichamelijk ongemak zorgt.

Mijn jongens hadden net samen honger, dus werd het een duo voedingssessie. En nu zijn ze weer helemaal tevreden. :)

Ik vind het af en toe zo moeilijk te bevatten dat ik twee baby's heb. En als ik dan twee jongetjes op schoot heb die allebei naar me lachen dan word ik daar zo enorm blij en gelukkig en en en van. O+ :'( #emo
pi_141239794
JJ, ik zou er echt even voor gaan zitten met hem. Je hebt pas (!) 3 weken geleden een zware buikoperatie gehad na een bepaald niet relaxte zwangerschap! Je hebt je rust hard nodig. Denk om jezelf, is er niemand die kan bijspringen?

Nikki O+

En omdat ze zo leuk is nu:

pi_141240176
Oh, die twee koppies, Nikki! Daar ben je natuurlijk zielsgelukkig mee. Geniet van je dag met ze!

Ellie, ook zo lief, en ik ben heel benieuwd hoe haar haar wordt als ze nog wat groter is. Ik vind het zo mooi die kleur en dan met die oogjes. O+ .

I.solde heeft gisteren kennisgemaakt met de knappe jonge huisarts Douwe. Hij constateerde ook eczeem maar door het vele smeren is het nu onder controle en hoeft er geen heftiger medicijn tegenaan. Wel in de gaten houden uiteraard en als het weer erger wordt en niet overgaat, terugkomen.
Daarna gingen we lunchen. Dat wil zeggen: Ik at een tosti en I. mijn sjaal.

SPOILER
Toen kwam er nog een wappersessie, want handen zijn een serieus onderzoeksproject.

SPOILER
JJ, ik denk ook dat een gesprek met je (8> wel een goed idee is. Ik moet mijn vriend soms ook echt herinneren aan afspraken die we hebben gemaakt. Hij heeft gewoon niet altijd door hoe belangrijk het voor mij is. :* . Heb je ook een recent fotootje van jouw mooie? O+ .

Verder heb ik deze week lange voedsessies met I. (clusteren) en verlang ik af en toe echt best erg naar werk. :@ . En daar voel ik me dan weer lullig over.
pi_141241607
Ahh Cwen wat een mooie Ellie! O+

En Franny, jouw I met wapperende handjes. O+

Ik snap wel dat je af en toe naar je werk verlangt hoor Franny. Voor mij is werken ook gewoon een stukje ontspanning en even doen waar ik goed in ben, doen wat ik erg leuk vind. Zoiets. En natuurlijk ben ik aan het eind van de werkdag blij dat ik weer naar mijn gezin toe kan, maar ik heb mijn werk gewoon nodig om optimaal te kunnen genieten van alles in het leven. Ik durf ook te zeggen dat ik als werkende mama een gezelligere mama ben dan als ik niet zou werken, dat heb ik tijdens mijn verlof echt aan den lijve ondervonden.
pi_141241770
Franny, wat heb jij gesmeerd? Jaap heeft ook eczeem, helaas vooral zijn gezichtje. Smeer nu twee keer per dag licht met een zwak hormoonzalfje. Tussendoor met iets als het maar vet is. Vind t nu na 1,5w nog niet opschieten.

Van mij blijft het helaas beperkt tot hier en daar een losse post. Niet lullig of persoonlijk bedoeld maar ik kom gewoon tijd te kort met die apen!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:23:25 #286
73386 Fazz
onderweg
pi_141242281
Ah wat een leuke foto's!
Poppejans, wat kijkt ze al wijs :)
Cwen, zeker leuk jouw Ellie O+
En Nikki's vrolijke tweetal *; met 2 babies is het toch niet gek om 2x zo emo te zijn ;)
Franny, lekker zo'n sjaal ;)

Nu kan ik niet achterblijven natuurlijk, ik ben ook zo fliefd O+ vandaag is ie al 5 weken!
SPOILER
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:54:21 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141243340
Wat een lieve koppies komen er voorbij O+

Franny, werken is toch ook heel fijn om te doen?! Ik snap best dat je er naar verlangt (heb je zo lang verlof ja?), ik was er op een gegeven moment ook echt aan toe om weer te beginnen. Het geeft je weer even de kans om te voelen dat je méér bent dan 'mama van', en dat het leven niet alleen draait om babies, luiers, voeden en kriiiiiiikraaaagruuuuuuuu, hoe leuk dat ook is ;).

Clusteren is trouwens ook erg vermoeiend, gelukkig doet Kuiken daar meestal niet aan! Ik merk wel dat hij na een drukke dag of een druk weekend even wil inhalen, maar dan heb ik mijn rust vaak ook nodig en pakken we die samen.

@Momo, ik zou shea butter smeren, maar dat smeer ik overal op :P. Het werkt gelukkig ook voor alles dus dat scheelt :Y).

Kuiken had vanmorgen zijn eerste zwemles O+. Hij vond het tof, tot halverwege. Toen vond hij het wat veel worden. Gelukkig ontdekte hij op 't laatst dat hij heus niet alles en iedereen in de gaten hoeft te houden, en dat het heel leuk en overzichtelijk werd als hij alleen naar mij keek ipv naar 'alles', dus we hebben het positief afgesloten. Het was kennelijk wel vermoeiend, hij slaapt al de hele ochtend :+. Volgende week weer!
KuikenGuppy
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:56:43 #288
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_141243438
Zoals hierboven JJ, overleggen met je vriend is niet onverstandig.. Ik prijs me dan erg gelukkig met mijn wederhelft, die is helemaal dol op zijn meisje, dus dan doet hij totdat we gaan slapen alles, zelfs een nachtvoeding geven! :)

En ik zie hier veel blije kindjes voorbij komen! O+

Hier een meisje dat lekker in haar velletje zit (afgezien van haar 12 weken sprong vandaag)! Ze heeft nu een boog boven de box waar flink tegenaan wordt gemept, probeert ze dingen te pakken die we voor haar houden, doet ze geluidjes na die wij maken (ugh, aaah, oeee) en is ze heel erg lacherig O+

En werken.. Ik mag maandag weer aan de slag :X

[ Bericht 2% gewijzigd door Rijstebuiltje op 18-06-2014 14:03:13 ]
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:02:54 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141243685
Hebben jullie trouwens ook van die vreemde dromen? 't Lijkt haast wel erger als tijdens de zwangerschap :'). Ik heb al gedroomd dat mijn tepels 2 meter lang waren geworden omdat er zo'n lief hondje/vosje aan had gedronken 8)7 , gisteren heb ik Doutzen Kroes borstvoeding gegeven en daarna in een zwembad verdronken :? en vannacht droomde ik dat ik (weer) zwanger was en ging praten met iemand die huisjes zoekt voor puppies, die kon ook wel een huisje zoeken voor de baby.
Hoort dat nog bij ontzwangeren?
KuikenGuppy
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:04:55 #290
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_141243756
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:02 schreef Burdie het volgende:
Hebben jullie trouwens ook van die vreemde dromen? 't Lijkt haast wel erger als tijdens de zwangerschap :'). Ik heb al gedroomd dat mijn tepels 2 meter lang waren geworden omdat er zo'n lief hondje/vosje aan had gedronken 8)7 , gisteren heb ik Doutzen Kroes borstvoeding gegeven en daarna in een zwembad verdronken :? en vannacht droomde ik dat ik (weer) zwanger was en ging praten met iemand die huisjes zoekt voor puppies, die kon ook wel een huisje zoeken voor de baby.
Hoort dat nog bij ontzwangeren?
Of het bij ontzwangeren hoort, geen idee Burdie, maar +1 voor de vreemde dromen! ;)
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:06:05 #291
73386 Fazz
onderweg
pi_141243796
Vervelend hoor JJ, jij hebt je rust ook nodig voor je herstel. Zeker over praten dus :*

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:54 schreef Burdie het volgende:
Franny, werken is toch ook heel fijn om te doen?! Ik snap best dat je er naar verlangt (heb je zo lang verlof ja?), ik was er op een gegeven moment ook echt aan toe om weer te beginnen. Het geeft je weer even de kans om te voelen dat je méér bent dan 'mama van', en dat het leven niet alleen draait om babies, luiers, voeden en kriiiiiiikraaaagruuuuuuuu, hoe leuk dat ook is ;).
Werk is nog ver weg maar ik heb het gevoel nu af en toe ook al :@ Ik ben soms echt jaloers als m'n vriend gewoon een avondje naar de kroeg gaat met vrienden... maar goed, ik zal toch echt eerst meer energie moeten gaan krijgen om dat echt iets mee te doen ;)

En babyzwemmen klinkt leuk Burd! Met gekke dromen geen ervaring.

Vrijdag wil ik naar't mamacafe in de stad hier dichtbij, het gaat over babymassage. Heeft iemand daar ervaring mee? Het lijkt me heel ontspannen voor de babies :)
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:07:04 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141243837
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Vrijdag wil ik naar't mamacafe in de stad hier dichtbij, het gaat over babymassage. Heeft iemand daar ervaring mee? Het lijkt me heel ontspannen voor de babies :)
:Y mamacafé is heel gezellig (hier dan). En babymassage hebben we met de nagym gedaan, heerlijk met je kleintje bezig O+!!!
KuikenGuppy
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:08:59 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141243913
Hoe lang heb je nog verlof Fazz?
KuikenGuppy
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:14:46 #294
73386 Fazz
onderweg
pi_141244171
Leuk om te horen, hopelijk is het hier ook gezellig ;)

Ik heb nog 2,5 maand verlof :o maar het lijkt wel voorbij te vliegen!
pi_141244476
Oh niet bijgelezen, sorry :@

Maar deze moet ik even delen O+ O+ O+ O+
♥ J & S
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:24:34 #296
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141244497
Jalees: Hoewel ik het wel eens ben met de anderen dat je moet praten over de hele situatie en de gemaakte afspraken maar bedenk je goed dat gemaakte afspraken voor een kind er is heel anders aan kunnen voelen dan wanneer het kind er wel is of ten uitvoering moet worden gebracht.

Ook hij heeft een pasgeboren baby en ook op hem heeft dat effect en mannen gaan zo makkelijk over op het kip zonder kop standje de eerste paar weken. Probeer nieuwe afspraken te maken. Geef hem inbreng om nu de afspraken te maken over het nu.. Het is voor iedereen heel makkelijk om te roepen als de baby er is dan: ...... maar als die baby er is (en ze met dat ritme mee moeten) voelt heel veel heel anders aan ook voor mannen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:25:38 #297
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141244537
jij durft met je refluxbaby :D O+ O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141245302
Mwuhaha ja! En ik Ben nog droog!

Soms moet je risico's nemen in t leven :+
♥ J & S
pi_141246156
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:08 schreef DJMomo het volgende:
Franny, wat heb jij gesmeerd? Jaap heeft ook eczeem, helaas vooral zijn gezichtje. Smeer nu twee keer per dag licht met een zwak hormoonzalfje. Tussendoor met iets als het maar vet is. Vind t nu na 1,5w nog niet opschieten.

Van mij blijft het helaas beperkt tot hier en daar een losse post. Niet lullig of persoonlijk bedoeld maar ik kom gewoon tijd te kort met die apen!
Ik heb er een heel project van gemaakt. :') .
Nee, valt wel mee. Maar het volgende werkt het beste bij I.:
Eerst smeer ik haar hele lijfje in met de lotion van naty

Die is heel zacht. Daarna smeer ik de schilferige plekken in met vaseline cetomacrogol. Voor haar gezichtje, waar ze ook een paar kleine droge plekjes heeft, gebruik ik een gezichtscrème van Weleda (Calendula) en de plekjes die ze heeft ook nog extra met die vaseline. Ik kan je die vaseline cetomacrogol wel echt aanraden. Is te koop bij de apotheek (en ook wel bij drogist geloof ik) en is niet duur.

Oh en Jibje. O+ . O+ . Genieten is dat!
pi_141247121
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
Jee, aapieannie, ik lees nu pas van het ongeluk :o Heftig! En wat een belachelijke reactie van je werk! Heb je daar inmiddels al contact over gehad? Edit: Ah, ik lees dat de operatie in ieder geval goed is gegaan, fijn.

Klaproos, wat tof, een recreatiehuisje kopen O+ Waar ergens? Hoe was de bezichtiging?

Leuke vaderdagen* allemaal :Y En dat boek wil ik ook hebben!
* dat meervoud kan best, toch? :+

Ohhhh, Limone! Dat vingerverfvingerafdrukwerkje is fantastisch leuk *;

Franny, wat een schattig ringetje O+
TAP, benieuwd hoe het cosleepen gaat :)
Naamarmbandjes vind ik zo schattig om die (vaak) mollige polsjes/armpjes heen O+

Nikki, fijn dat werken weer bevalt :)

Ach aapie, wat sneu voor je meisje ook. Wel fijn dat jullie zoveel steun krijgen uit de omgeving.

Skip, succes met de plakbaby ;)

Ow, en Dot, ik ben benieuwd of de omgekeerde fokwet ook werkt :+
Aaaw Coco! Positivietspost. O+ Met je lekkere omnomtom :9

Succes met de verhuizing: 2x zoveel kinderen, 2x zoveel ruimte. ;)

Lily! wat is ze mooi gestyled! En mooi van zichzelf natuurlijk ook! ;) Volgens mij lijkt zij best wel op haar broer, toch? Weet ik van het lurken. :@

Dot, misschien kan je het op zijn eigen kamer slapen testen? :+ Hij is zo weer teruggehaald natuurlijk.

Praat met je vriend, JJ, waarschijnlijk vindt hij dat hij al heel veel doet.. Even verwachtingen levelen kan al heel veel doen!

Ja Burd, die dromen waren echt zo gek en verwarrend. ik wijtte het aan het licht slapen. Helemaal kapot gedroomd was ik dan de volgende ochtend. Nu minder last van.
pi_141247170
Ik doet hem wel dicht w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')