abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juni 2014 @ 21:30:06 #201
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141126787
Met 6 maanden deed ik of niks op brood of roomboter. Nu krijgt ze roomboter, appelstroop, banaan, mango(puree), avocado, kwark of geitensmeerkaas op brood.
En binnenkort eens pindakaas proberen :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:35:56 #202
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141127153
Boter, heel af en toe smeerkaas of leverworst, champignonspread (vega oma :P)..
pi_141128067
Is smeerkaas niet nog veel te zout? :@
Home is where the O+ is...
  zondag 15 juni 2014 @ 21:52:55 #204
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141128423
Ik gaf ook geen smeerkaas ivm het zoutgehalte, maar volgens mij is het in kleine hoeveelheden niet zo erg.

Maar persoonlijk geef ik liever ook nog zo min mogelijk zout. Daarom heb ik bij de reformwinkel zoutloze geitensmeerkaas en pindakaas gekocht :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_141128442
Sommige smeerkaas mag wel dacht ik, en ook niet elke dag maar 1 a 2 keer in de week was prima dacht ik!
♥ J & S
pi_141128595
Oh en vriend heeft easy peasy gehad voor vaderdag! Ik heb hem nog nooit zo blij zien kijken O+!

Hij ging gelijk lezen en vond al leuke receptjes!
Wat ik trouwens ook wel prettig vond is dat er goede broodvervangers staan voor het ontbijt. Die ga ik dus zelf lekker proberen en eten, daar was ik net naar op zoek *O*
♥ J & S
  zondag 15 juni 2014 @ 21:59:15 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141128786
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:47 schreef Cwen het volgende:
Is smeerkaas niet nog veel te zout? :@
Daarom ook maar heel af en toe ;).
pi_141128789
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:55 schreef klaprooss het volgende:
Oh en vriend heeft easy peasy gehad voor vaderdag! Ik heb hem nog nooit zo blij zien kijken O+!

Hij ging gelijk lezen en vond al leuke receptjes!
Wat ik trouwens ook wel prettig vond is dat er goede broodvervangers staan voor het ontbijt. Die ga ik dus zelf lekker proberen en eten, daar was ik net naar op zoek *O*
Dat was het boek!!
Ik slinger NU bol.com aan!
pi_141128821
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:53 schreef klaprooss het volgende:
Sommige smeerkaas mag wel dacht ik, en ook niet elke dag maar 1 a 2 keer in de week was prima dacht ik!
Dit dus.

En smeerworst is ook niet oké om dagelijks aan zo'n kleintje te geven ivm teveel aan vitamine A. Om bovenstaande redenen heeft ons KDV zowel smeerkaas als smeerworst van het menu geschrapt.

Klap wat leuk dat je vriend zo blij is met easy peasy. :)
Hoe is het gegaan bij de vakantiewoning?

Ik mag morgen weer werken. Mijn vader gaat de komende weken op de jongens en L passen op de ma-di-do. En ondanks dat ik vorige week gewoon 3 dagen ben weggeweest zonder de jongens vind ik het nu toch wel spannend. Ik hoop vooral dat de jongens hun goede ritme houden 's nachts, want 36+ uur werken en slapeloze nachten lijkt me geen fijne combi. :@
  zondag 15 juni 2014 @ 22:17:27 #210
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141130264
Nikki wat doen ze dan in de plaats op het brood?

2x in de week smeerworst krijgt ze hier.

Pindakaas al zo vroeg? Al zitten daar wel goede vetten in.
pi_141130584
Hier doe ik nog wel eens het restje van haar fruitpotje op haar brood als ze daar wat van laat staan (met enige regelmaat)
pi_141130911
Bubsel, ze doen sowieso worst, kaas en appelstroop op brood. Ik heb me er toen het afgeschaft werd niet helemaal meer in verdiept omdat mijn L al een peuter was toen. Over een paar maanden gaan de jongens en dan ga ik het eens navragen. :) Ik zit in de OC van het KDV en daar zit ook een eetmaffia mama in (haar man doet onderzoek naar bepaalde stoffen in eten of iets dergelijks) en die is dus heel fel op dit soort dingen. Pindakaas is ook heul slecht volgens haar, ze zou denk bijna de kinderbescherming bellen als je dat aan je kind zou voeren. :+
  zondag 15 juni 2014 @ 22:28:50 #213
73386 Fazz
onderweg
pi_141131121
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:59 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dat was het boek!!
Ik slinger NU bol.com aan!
:D Ik kwam het boek vorige week tegen in de boekhandel, het ligt hier ook op tafel nu :Y Al duurt het nog wel even eer F toe is aan vast voedsel, het is nu al leuk om te lezen :)
  zondag 15 juni 2014 @ 22:30:17 #214
73386 Fazz
onderweg
pi_141131217
Kan me voorstellen dat het spannend is weer te gaan werken Nikki. Heeft je vader al eerder op alle 3 tegelijk opgepast?
pi_141131370
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:30 schreef Fazzoletti het volgende:
Kan me voorstellen dat het spannend is weer te gaan werken Nikki. Heeft je vader al eerder op alle 3 tegelijk opgepast?
Nee dat niet dus L zal vast proberen 'm van alles wijs te maken. :+ Maar het voordeel is wel dat L bijna de hele dag (8:30-14:45) op school zit op die 3 dagen.
pi_141131529
Oeh leuk! Eetschema's!

Wij volgen Kleintjes voor de introductie van eten, houden easy peasy lichtjes aan voor de theorie en doen Rapley bij het aanbieden. En verder volg ik ook soms wel eens mijn gevoel! :o ;)

Ons schema ziet er nu uit:

07:00u: tet
09:00u kleintje tet
11:00u/12:00u: groentenhap (daarna nog vaak kleintje tet)
14:00u: tet
16:00u: fruithap
17:00u: klein flesje
18:00u: groentenhap
19:00u slaaptet

Leuk om jullie schema's te lezen. Zo denk ik soms dat het in de namiddag misschien wel wat veel is. Aan de andere kant, ze doet het er nu prima op, dus laat ik het maar zo.

Skip, wij doen ook Rapley, maar bij de introductie van nieuwe smaken bied ik haar de eerste keer een stuk én een gepureerde versie aan. Rapley is hartstikke leuk, maar zo kost het leren kennen van de smaak niet zoveel moeite en het gaat het Rapley-en ook een stuk makkelijker. :)

Ow Klap, ik ben een beetje jaloers op recreatiewoningplannen! Dat is mijn droom. O+ Waar zijn jullie gaan kijken? (mag ook in dm/pm hoor ;) )

Annie wat akelig. Veel sterkte. Weet je al wanneer hij weer naar huis mag? En niet chill van je werk. -O- :*

Veel plezier morgen, Nikki! En wat fijn dat je vaderdagcadeau in goede aarde viel. O+
  zondag 15 juni 2014 @ 22:41:42 #217
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141131958
Hier is het:

8:00 Papfles (gaan wel over naar bordje pap)
10:00 Yoghurt/rijstwafel
12:00 Boterham
13:30 Fles 180/6
16:00 Fruit (vers of potje)
18:00 Avondeten (gepureerd/Rapley, maar net hoe het uitkomt)
19:30 Fles 180/6 en naar bed :)

:9

Succes morgen Nikki! Tijd vliegt zeg..
  zondag 15 juni 2014 @ 22:43:27 #218
73386 Fazz
onderweg
pi_141132045
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:32 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Nee dat niet dus L zal vast proberen 'm van alles wijs te maken. :+ Maar het voordeel is wel dat L bijna de hele dag (8:30-14:45) op school zit op die 3 dagen.
:D slimme dame :+

Eetschema's zijn hier echt nog ver van m'n bed :) Eerst maar eens kijken of er een bv schema zal komen (ooit).
  zondag 15 juni 2014 @ 22:44:18 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141132101
Wow schema's. Wij doen maar wat :P :').
Wij doen nooit aan schema's, dus dat zie ik mezelf hierbij ook niet erg doen. Maar wel leuk ter inspiratie voor straks :).
KuikenGuppy
pi_141132474
Zeg dat wel, de tijd is echt voorbij gevlogen. :o

Leuk die schema's. Bij L was ik ook van de schema's, maar nu met het voeden op verzoek zal een schema aanhouden wel wat lastiger worden denk ik. Och ik zie wel, ze zijn pas 3 maanden dus we hebben nog even de tijd. Ik weet ook nog niet of ik wel met 4 maanden wil starten met bijvoeden. Ik zie wel wanneer de mannen er klaar voor zijn.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:57:56 #221
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141132934
Oh ja, de tijden zijn zeer variabel :+ Hier ook alles op verzoek, maar wel +- zelfde tijd tussen eetmomenten. Best druk trouwens :+
pi_141133120
Wat lief dat je man het cadeau zo leuk vond, Nikki.

En het ongeluk! Wat heftig.

Ik heb easy peasy ook en toen ik hem kocht, leek het nog zo ver weg. Maar nu is I. zowaar alweer bijna vijf maanden. Wat gaat het toch hard. Komende weken ga ik het boek nog eens goed bestuderen. Ik vind het idee van bijvoeding zooo spannend. Tot nu was het 'gewoon' borstvoeding en het is echt een raar idee dat ik straks ander voedsel in haar ga stoppen. :o .

Vandaag weer op pad geweest. Als ze in de draagdoek zit en we lopen door de stad is ze toch aan het sjansen met iedereen. Kijken, lachen, en dan wegduiken in de doek. Ik word er voortdurend op aangesproken. :D .

Verder hebben we vandaag vakantie gepland. Twee weken Frankrijk. Superveel zin in.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141134001
Dank voor het delen van schema's!
Ik kan niet echt een schema op tijd uittikken want dat is er niet maar het is hier (60% van de tijd, de rest is steeds anders :') ) ongeveer zo.

Ergens tussen 9.00 en 11.00 fruit.
Ergens in de middag maisboogje, rijstewafel of broodkorst.
Tussen 17.30 en 18.30 avondeten. Dat zijn groenten en soms afrikaanse maispap erbij, als wij dat ook eten.

Verder onbeperkt boobie, en dat is nog steeds zo'n 6 keer overdag en 2 tot 5 keer in de nacht. Op mijn werkdagen een 100-130 cc moedermelk of 120/4 fles (twijfel om 150/5 te doen)

Ik voel me soms erg schuldig en stom dat ik M geen ritme kan bieden maar ik kan dat ook zelf niet bijhouden. Terwijl ik denk dat als het zo proberen het misschien wel gunstig zou zijn voor ons beide. :@ En daarbij bedoel ik niet hem in een schema drukken, maar gewoon duidelijkheid en ritme bieden.
  zondag 15 juni 2014 @ 23:14:05 #224
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141134031
Hier ook hoe het uitkomt. Op verzoek doen we maar niet dan zal ze niet zoveel eten. Zelfs na een nacht van 12 uur heeft ze nog geen haast.

Druk is het idd wel.

We houden bij introductie beetje vast aan kleintjes lijst.

De schema's zijn trouwens fijn om te zien, om te vergelijken of het zo goed is.
pi_141134065
Wij houden trouwens ook kleintjes aan, vind ik wel een fijne richtlijn.
pi_141134558
Ik was ook niet zo van de schema's, maar merk nu dat het wel werkt. Mijn man doet nu bijvoorbeeld hard zijn best om om 18:00u thuis te zijn, zodat we samen kunnen eten. Dat is voor ons al heel strak. :')

Leuk Franny, vakantie! En eten vond (en vind) ik ook heel spannend. Ik merk dat anderen vinden dat ik wat rigide te werk ga. Misschien dat ik dat volgend jaar ook denk, maar voor nu vind ik dat prettig.

Ik wilde nog even de vaderdagknutsel showen die M en ik hebben gemaakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Limone op 16-06-2014 07:49:28 ]
pi_141135901
Wat een enorm lieve knutsel Limone. Heel simpel maar wel alleszeggend. O+
pi_141141720
Werk ze vandaag Nikki!

En idd, een super knutsel Limone! O+

Hopelijk heeft je vriend een snel herstel aapie :*

En bijvoeden is nog echt een ver van m'n bed show, maar hij is echt al bijna 3 maanden :o Ik weet nog niet of we meteen al beginnen bij 4 maanden. Volgens mij wilde m'n vriend dat wel doen, omdat het misschien wat bijdraagt tegen z'n reflux en omdat hij aan z'n max zit qua schepjes en hij denkt dat hij dus meer honger krijgt naarmate hij groeit (mij lijkt me dat wel meevallen, toch?), maar met z'n darmen lijkt het me weer beter later te beginnen. Vannacht had meneer weer handig om 3 uur een poepluier, maar hij ging gelukkig best goed weer slapen, maar hij had dus wel om 6 uur grote honger. Ach, ben ik eerder op m'n werk en weer eerder thuis :)
pi_141141862
Zo, ik zit op mijn werk. :) Alsof ik nooit ben weggeweest.

Dot, op het cb zeiden ze dat ze als ze een kilo of 7 zijn weer minder melk gaan nodig hebben. Ik heb dat naast me neergelegd want ik zie vanzelf wel wanneer dat zo gaat zijn. Schijnbaar hebben ze niet per se meer honger als ze groter groeien.
pi_141141915
Ja, we zullen het idd wel merken. Hij is nu ook aan het overstappen van 5 naar 6 flessen, dus het is allemaal wat rommelig nu. Donderdag maar ook weer eens even wegen, eens kijken of hij de 6 kilo inmiddels haalt :)

Kreeg net een berichtje dat Stip heel erg hard huilde ;( Maar hij sliep ook toen ik ging en m'n vriend wordt niet zo snel wakker als ik en die sliep ook. Dus misschien te laat gepakt en dan ook nog eens mama kwijt ;( Hij had zo wild gewoeld dat hij zichzelf kapot had gekrabt. Ik hou z'n nagels echt heel goed bij, maar hij heeft toch wel elke week krassen en wondjes.
pi_141141919
Ja lief hè? O+ :@ Ik kwam een voorbeeld tegen op pinterest en toen moest ik een beetje huilen. We gaan het nu elk jaar doen.

Nikki, veel plezier vandaag (nogmaals!) Ik ben denk ik nog nooit iemand tegengekomen die zo'n zin had om weer te gaan werken. :D

Lastig Dot. Misschien kunnen jullie een compromis vinden in het beginnen met vijf maanden? En dan beginnen met pap, oid.
pi_141141943
Oh die nageltjes groeien ook zo snel! M. heeft ook nog steeds wel eens krassen.
pi_141142095
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 07:36 schreef Dot. het volgende:
Werk ze vandaag Nikki!

En idd, een super knutsel Limone! O+

Hopelijk heeft je vriend een snel herstel aapie :*

En bijvoeden is nog echt een ver van m'n bed show, maar hij is echt al bijna 3 maanden :o Ik weet nog niet of we meteen al beginnen bij 4 maanden. Volgens mij wilde m'n vriend dat wel doen, omdat het misschien wat bijdraagt tegen z'n reflux en omdat hij aan z'n max zit qua schepjes en hij denkt dat hij dus meer honger krijgt naarmate hij groeit (mij lijkt me dat wel meevallen, toch?), maar met z'n darmen lijkt het me weer beter later te beginnen. Vannacht had meneer weer handig om 3 uur een poepluier, maar hij ging gelukkig best goed weer slapen, maar hij had dus wel om 6 uur grote honger. Ach, ben ik eerder op m'n werk en weer eerder thuis :)
Hier hielp het echt geweldig tegen spugen O+ Daarbij eten ze niet meteen hele maaltijden he, maar moeten ze nog aan een lepeltje etc wennen. De eerste weken krijgen ze waarschijnlijk amper iets binnen. Je hoeft ook niet elke dag bijvoeding te geven, etc. Gewoon rustig op je eigen tempo opbouwen. En als je merkt dat hij last van zijn darmpjes krijgt, kun je altijd een pauze inlassen en een week later weer proberen :)
Sarcasme. Herken het.
pi_141142112
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:53 schreef klaprooss het volgende:
En nog een ter info: je hebt ook speciale smeerkaas voor kinderen van Ebru met veel minder zout!

En nu ga ik weer weg uit dit topic hoor :P
Sarcasme. Herken het.
pi_141142411
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:30 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hier hielp het echt geweldig tegen spugen O+ Daarbij eten ze niet meteen hele maaltijden he, maar moeten ze nog aan een lepeltje etc wennen. De eerste weken krijgen ze waarschijnlijk amper iets binnen. Je hoeft ook niet elke dag bijvoeding te geven, etc. Gewoon rustig op je eigen tempo opbouwen. En als je merkt dat hij last van zijn darmpjes krijgt, kun je altijd een pauze inlassen en een week later weer proberen :)
Goed om te weten! Begonnen jullie met rijstebloem of met hapjes?

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:07 schreef Limone het volgende:
Ja lief hè? O+ :@ Ik kwam een voorbeeld tegen op pinterest en toen moest ik een beetje huilen. We gaan het nu elk jaar doen.

Nikki, veel plezier vandaag (nogmaals!) Ik ben denk ik nog nooit iemand tegengekomen die zo'n zin had om weer te gaan werken. :D

Lastig Dot. Misschien kunnen jullie een compromis vinden in het beginnen met vijf maanden? En dan beginnen met pap, oid.
Oh, meestal vinden we wel een manier waar we allebei blij mee zijn :) En als we een keer iets proberen en we merken dat hij er nog niet klaar voor is zijn we ook zo gestopt.
pi_141142476
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:00 schreef Dot. het volgende:

[..]

Goed om te weten! Begonnen jullie met rijstebloem of met hapjes?

[..]

Oh, meestal vinden we wel een manier waar we allebei blij mee zijn :) En als we een keer iets proberen en we merken dat hij er nog niet klaar voor is zijn we ook zo gestopt.
Rijstebloem geloof ik al iets voor 4 mnd om de melk in te dikken omdat ze zoveel spuugde (we gaven toen nog geen medicatie). Haar allereerste hapje was geprakte banaan met een beetje water O+ Maar effectief kreeg ze er amper van binnen hoor. Het was meer wennen aan een lepel in je mond, en andere smaak en textuur dan melk. Ik geloof dat ze pas met 5 maanden echt een paar hapjes at. Vanaf 6 mnd zijn we met brood begonnen, maar ook weer snel gestopt want krampjes. Twee weken later toen weer geprobeerd en dat ging veel beter.
Sarcasme. Herken het.
pi_141142940
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:24 schreef Limone het volgende:
Ik was ook niet zo van de schema's, maar merk nu dat het wel werkt. Mijn man doet nu bijvoorbeeld hard zijn best om om 18:00u thuis te zijn, zodat we samen kunnen eten. Dat is voor ons al heel strak. :')

Leuk Franny, vakantie! En eten vond (en vind) ik ook heel spannend. Ik merk dat anderen vinden dat ik wat rigide te werk ga. Misschien dat ik dat volgend jaar ook denk, maar voor nu vind ik dat prettig.

Ik wilde nog even de vaderdagknutsel showen die M en ik hebben gemaakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ontzettend schattig! Is het een vingerafdrukje?
Zwanger!
pi_141143027
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:33 schreef Lelie81 het volgende:

[..]

Wat ontzettend schattig! Is het een vingerafdrukje?
Ja! Van hem en van haar. :)
pi_141143986
Limone wat ontzettend lief!

Door alle hektiek is hrt er hier bij ingeschoten. Gisteravond bij mn ouders gegeten en mn zus en zwager waren er ook gezellig! En een leuke afleiding, we worden volgend jaar opnieuw oom en tante! Ben oprecht blij voor ze.

En nikki wat is dat wandbord enorm mooi geworden!

Hier qua eten verschilt met de sag, ene dag eet ze wel brood andere dag doet ze alsof we haar willen vergiftigen met brood en eet ze pap. Fruit en groente gaan wel goed, sinds kort ook met stukjes dus gaan we langzaam aan toch rapley aanbieden!
pi_141144232
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:38 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja! Van hem en van haar. :)
Echt geweldig, zo simpel maar zo lief! Ik denk dat ik dit idee ga pikken :)
Je hebt ook zo'n mooie kleurtjes. Ik heb alleen maar vingerverf in standaaard kleurtjes kunnenvinden...
Zwanger!
  maandag 16 juni 2014 @ 11:12:10 #241
73386 Fazz
onderweg
pi_141144997
Heel schattig Limone! En leuk om elk jaar te doen, wordt vast een mooie collectie :)

Nikki succes vandaag!

We zijn net voor de eerste afspraak naar het consultatiebureau geweest. M'n baby is echt een spekkie :7 Al 5,5 cm gegroeid en +1425 tov geboortegewicht... in nog geen 5 weken :X :D Hij weegt nu iets meer dan 5 kg....

Gisteren had ik even een dip omdat ik zo baal van m'n lijf, van alle klachten en het gebrek aan energie, maar nu voel ik me eigenlijk wel trots dat het mijn lijf is die hem zo laat groeien O+
pi_141146948
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Heel schattig Limone! En leuk om elk jaar te doen, wordt vast een mooie collectie :)

Nikki succes vandaag!

We zijn net voor de eerste afspraak naar het consultatiebureau geweest. M'n baby is echt een spekkie :7 Al 5,5 cm gegroeid en +1425 tov geboortegewicht... in nog geen 5 weken :X :D Hij weegt nu iets meer dan 5 kg....

Gisteren had ik even een dip omdat ik zo baal van m'n lijf, van alle klachten en het gebrek aan energie, maar nu voel ik me eigenlijk wel trots dat het mijn lijf is die hem zo laat groeien O+
Om met de woorden van mijn kraamverzorgster te spreken: Je bent 6 weken kraamvrouw, daarna wordt het beter :* En met een fluxus duurt het misschien nog langer

Maar het is idd wel jouw lijf dat het allemaal doet! Hoe lang heb je nog verlof?
pi_141147110
Wat fijn, Fazz, dat het zo goed gaat.

Limone, heel erg schattig dat knutseltje. O+ .

Even een vraagje tussendoor. Mijn ouders hebben de traditie dat ze een babymeisje in de familie een armbandje cadeau doen. Ze willen I. dus ook iets geven, maar vroegen aan mij wat ik mooi vind. Ik houd wel van die ouderwetse zilveren bedelarmbandjes. Ik wil niet al te prijzig. Ik kom op internet wel het een en ander tegen, maar heeft iemand van jullie misschien goede tips?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141147696
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:40 schreef Lelie81 het volgende:

[..]

Echt geweldig, zo simpel maar zo lief! Ik denk dat ik dit idee ga pikken :)
Je hebt ook zo'n mooie kleurtjes. Ik heb alleen maar vingerverf in standaaard kleurtjes kunnenvinden...
Ja doe, leuk! Ha! Ik vond die kleurtjes maar stom, maar dat was het enige pak dat in de wijde omtrek te vinden was. En dan heb ik een hema en speelgoedblokker in de buurt! Deze zijn het: http://www.bol.com/nl/p/ses-vingerverf-trendy/1004004007096759/

Leuke tradititie Franny. Ik denk dat ik geen tips heb. M. heeft zo'n dogtagarmbandje gekregen. Ik had er zelf nooit aan gedacht, maar ze heeft het gekregen van een dierbaar iemand O+ Lijkt mij leuk dat als ze later groot is zo'n armbandje heeft met allemaal verlengstukjes. Als ze later iets groter is, krijgt ze zo'n lieveheersbeestjeringetje. Die had ik vroeger ook. O+ Oh en ik heb zelf de bedelketting van mijn oma. Daaraan zitten ook bedeltjes van mijn moeder.
Naja, daar heb je helemaal niets aan, maar ik wilde het heel graag vertellen. :')
pi_141147890
Ik had ook een bedelarmband, maar op de een of andere manier hing er alleen een dolfijntje aan en ik kauwde er altijd op als ik me verveelde, dus dat hele beest was helemaal plat :D Misschien was dat ook de reden dat er maar 1 ding aan hing bedenk ik me nu :')

Maar Lucardi oid is niet zo duur?

Ik vind het nog wat lastig om me helemaal volledig op m'n werk te richten, merkbaar? O-)
pi_141147934
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:41 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja doe, leuk! Ha! Ik vond die kleurtjes maar stom, maar dat was het enige pak dat in de wijde omtrek te vinden was. En dan heb ik een hema en speelgoedblokker in de buurt! Deze zijn het: http://www.bol.com/nl/p/ses-vingerverf-trendy/1004004007096759/

Leuke tradititie Franny. Ik denk dat ik geen tips heb. M. heeft zo'n dogtagarmbandje gekregen. Ik had er zelf nooit aan gedacht, maar ze heeft het gekregen van een dierbaar iemand O+ Lijkt mij leuk dat als ze later groot is zo'n armbandje heeft met allemaal verlengstukjes. Als ze later iets groter is, krijgt ze zo'n lieveheersbeestjeringetje. Die had ik vroeger ook. O+ Oh en ik heb zelf de bedelketting van mijn oma. Daaraan zitten ook bedeltjes van mijn moeder.
Naja, daar heb je helemaal niets aan, maar ik wilde het heel graag vertellen. :')
Ooh hiervoor moet ik even uit lurkstand!
Dat is zoo herkenbaar, het naamarmbandje heb ik zelf ook voor mijn kleine nichje gekocht onlangs, heb mijn eigen oude armbandjes ook nog die stuk waren of niet meer pasten.
En de doorgeknipte lieveheersbeestjesringetjes ook O+
Wat een ohjah-momentje is dit even!
pi_141147980
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:47 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ooh hiervoor moet ik even uit lurkstand!
Dat is zoo herkenbaar, het naamarmbandje heb ik zelf ook voor mijn kleine nichje gekocht onlangs, heb mijn eigen oude armbandjes ook nog die stuk waren of niet meer pasten.
En de doorgeknipte lieveheersbeestjesringetjes ook O+
Wat een ohjah-momentje is dit even!
Ah kijk! Niet voor niets gerateld! :D O+
pi_141148457
L heeft een armbandje met haar naam. Van mijn zwager gekregen. Ik vind het erg leuk. Misschien moet ik hem binnenkort maar eens laten verlengen als dat kan want hij is wel klein aan het worden.

Werk is leuk! Ik ben gewoon weer even C.indy en dat is ook weer eens fijn. :)

Mijn jongens vermaken zich prima bij opa. Ze hebben al 1.5 uur gewandeld en nu slapen ze. En opa stuurt me elk uur een foto of filmpje. :') O+
pi_141149466
Zo'n naamplaatarmbandje vind ik ook heel leuk eigenlijk. Vooral omdat ik zo verliefd ben op haar mooie naam. :D . Nu zie ik ook naamarmbandjes met dan 1 bedeltje eraan, bijvoorbeeld een lieveheersbeestje of vlindertje. Allebei heel schattig. Maar het zou wel fijn zijn als het op termijn inderdaad groter gemaakt kan worden.

Ik had als kind ook lieveheersbeestjes ringetjes, die dan opengeknipt moesten worden. En op een gegeven moment mocht ik geen nieuwe meer, want mijn moeder vond me er te oud voor. :( .
pi_141151693
Ik heb voor Eline ook een naamarmbandje met ook nog een Nijntje er op. Helaas al flink bekrast, denk met het tijgeren over de vloer geschaafd. :{

En hier bij het kdv doen ze hem telkens uit omdat ze daar niet met sieraden naar bed mogen, gevolg dus, dat ik er niet standaard aan denk haar armbandje nog uit haar bakje te pakken. (En dat ze hem dus nu al een halve week niet aan heeft).
pi_141157634
Peuter heeft toen ze gedoopt werd ook een naamarmbandje gehad van haar Peetoom en peettante. Is soort traditie in de familie dus gok dat mini er ook eentje zal krijgen.

Wij gaan het cosleepen proberen, hopelijk mag ik die van m'n broer lenen (die gebruikt m toch niet) en anders maakt manlief er zelf eentje. Op zich slaapt mini snachts wel in haar ledikantje maar ze wordt elke nacht erg geschrokken wakker en ze ligt het liefst toch bij ons. Daarnaast zit ik nu tegen een borstontsteking aan *huil* en zit ik er sowieso een beetje doorheen, de afgelopen paar dagen heeft mini de hele dag door gehuild. Gisteren en vandaag ging dan wel weer beter. Maar er hoeft maar iets te gebeuren of mama jankt tranen met tuiten. Meh. Maarja dat gedoe met m'n borst zorgt er ook voor dat ik me sowieso ziekig voel dus ben mentaal niet bepaald op m'n best :')
Tralalalaaa
pi_141157827
Cosleepen, goed idee TAP. Met je plakbaby. O+ . Verder: :* .
pi_141158460
Fazz, gaat goed! En neem je tijd hoor, het is vermoeiend en je herstel komt heus :*

TAP, lekker je meisje erbij :*

Annie, moet je vriend lang in het zh blijven?

Armbandjes weet ik niks van, ben helemaal niet van de babysieraden!
  maandag 16 juni 2014 @ 17:47:36 #254
73386 Fazz
onderweg
pi_141158804
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef Dot. het volgende:

[..]

Om met de woorden van mijn kraamverzorgster te spreken: Je bent 6 weken kraamvrouw, daarna wordt het beter :* En met een fluxus duurt het misschien nog langer

Maar het is idd wel jouw lijf dat het allemaal doet! Hoe lang heb je nog verlof?
Die 6 weken kraamvrouw kreeg ik vanochtend ook om m'n oren :+ en dat staat dan bij een 'normale' bevalling, en dat was de mijne niet :{
Ik ga 1 september weer beginnen met werken dus wat dat betreft gelukkig nog genoeg tijd om te herstellen en te genieten van elkaar :)

Ik had vroeger, naast het lieveheerbeest ringetje :D , een bloedkoralen armbandje O+ Maar geen idee of dat tegenwoordig nog te koop is :?
pi_141161989
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:47 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Die 6 weken kraamvrouw kreeg ik vanochtend ook om m'n oren :+ en dat staat dan bij een 'normale' bevalling, en dat was de mijne niet :{
Ik ga 1 september weer beginnen met werken dus wat dat betreft gelukkig nog genoeg tijd om te herstellen en te genieten van elkaar :)

Ik had vroeger, naast het lieveheerbeest ringetje :D , een bloedkoralen armbandje O+ Maar geen idee of dat tegenwoordig nog te koop is :?
Oh, lekker lang nog idd! Hopelijk voel je je snel beter!

Dit vind ik toch echt heerlijk, uit mn werk komen en lekker Stippie in de doek nemen en hij valt meteen in slaap O+
pi_141162547
Ja, bloedkoralen! Mijn moeder had een ketting ervan. Ik heb er ook een armbandje van gehad maar ik geloof dat ik het nu voor I wat ouderwets vind.

Ik ben vanmiddag op onderzoek uitgegaan en heb in een vintage winkeltje een ringetje gezien dat ik niet kon laten liggen. Die heeft ze dus alvast van mij, als ze groter is.

SPOILER
Fazz, lekker rustig aan doen hoor. Het gaat toch al zo snel, dus niets forceren en je zelf in acht nemen. Tot 1 september is heerlijk.

Wat fijn, Dot. Dot en Stipjes-tijd.
pi_141169003
Zo, mijn eerste werkdag zit erop en alle kindjes liggen sinds een half uurtje gewassen en al op bed. Het is me echt 100% meegevallen vandaag. En tussen het werken door werd ik verwend met foto's en een filmpje die mijn vader me stuurde. O+

Als 5 van de 10 dagen zo soepel lopen als deze dan ben ik dik tevreden. Man en ik bereiden wel alles voor de volgende morgen 's avonds alvast voor zodat we 's morgens niet na hoeven te denken over kleding voor de kinderen, wat we eten bij het ontbijt, melkpoeder voor de jongens etc. Morgen nog een dagje werken en dan ben ik alweer een dag vrij. :)

Fazz doe rustig aan. Voor mij is het nu 13 weken na de bevalling en ik ben nog steeds niet helemaal de oude. Het komt echt goed, het heeft alleen tijd nodig. :*
  maandag 16 juni 2014 @ 20:53:29 #258
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141170652
Nouhouuuu! Had ik vanmorgen een mooie reactie getypt op vanalles en nog wat, lijkt 'ie helemaal nooit te zijn doorgekomen. Althans, ik zie hem niet.

Ik heb nu een plakbaby, dus even snel wat nieuws schrijven zit er niet in (ik typ met links nu op mijn telefoon en da's niet mijn favo hand).

Ik heb vanavond een avondje voor mezelf! Met (plak)baby. Ook wel weer eens leuk. :@ :)
pi_141188828
Hoe was jullie avondje skips?
pi_141189495
Ik wil even de omgekeerde fokwet testen hoor :O Vannacht was echt prut! Stip had om 7 uur z'n 5e fles van de dag. Rond half 9 was hij moe, dus heb ik hem in bed gelegd, maar hij kwam eerst niet in slaap en daarna werd hij nog 2x wakker. Uiteindelijk zelf om 22.00 uur ook naar bed gegaan en toen werd hij om 1 uur weer wakker. Meestal wil hij dan een kus en opnieuw ingestopt worden (even checken of we er echt wel zijn) en slaapt hij verder tot 3-5 uur, maar dat doe ik slaapdronken en dan slaap ik ook verder. Alleen nu kwam hij niet meer terug in slaap en ik was te ver weg om te bedenken dat hij misschien honger had, dus m'n vriend sprong gelukkig ineens op om een fles te maken. Daarna weer om 3 uur wakker en nu hielp het instoppen wel en toen om half 6 weer. En nu ben ik moe :O
pi_141192554
Vervelend, Dot. Gaat vandaag/vannacht vast wel weer beter. :) .

Heerlijk Nikki, dat het meteen zo goed ging! Wat hebben die jongens toch een bof met zo'n opa!

Ik werd vanochtend weer begroet door een super vrolijkerd. Ze heeft het nu echt in de gaten als ik de trap opkom naar haar kamertje. Dan ligt ze al verwachtingsvol en lachend naar de deur te kijken.
pi_141193072
Dot vanavond lekker optijd naar bed dan maar!

Franny leuk is dat he? Dat doet kaylee ook al een hele tijd.

Kaylee zit tegenwoordig op haar knieen met uitgestrekte armen en mama roepend in haar bedje als je binnenkomt zo lief. Gister moest zeuit het niets ineens heel hard huilen en toen ik vroeg wat er was zei ze tata en toen moest ze weer huilen. Arme meisje mist haar papa :( verwachting is dat hij volgende week thuis komt maar wel op bed moet blijven. Straks thuiszorg inschakelen. Ik kan veel zelf maar moet ook nog werken. Dan wil ik wel dan er voor hem gezorgd word. Er komt ook een bed in de huiskamer want hij kan de trap nirt op..
pi_141193442
Aah, wat zielig dat ze haar vader mist. Maar ook wel weer mooi. O+ .

Tjonge, wat heftig allemaal voor jullie. Sterkte!
pi_141193656
Ja het is heel heftig, maar krijg gelukkig veel hulp uit mn omgeving. Als ik moet werken word kaylee goed opgevangen. Straks als hij thuis is zl hel nog zwaarder worden maar dat komt ook helemaal goed
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:58:06 #265
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141194723
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 06:55 schreef Kiwisoep het volgende:
Hoe was jullie avondje skips?
Ja uhhh, gek. We hebben eerst nog even samen zitten pielen op de bank en toen ze uitgeplakt was heb ik haar naar bed gebracht. Daarna heb ik alleen op de bank gezeten met wat voetbal op de achtergrond. :')

M. kwam vervolgens om 01.15, 04.15, 05.30 en 07.15, maar dat viel me eigenlijk nog mee, ik had haar nog (veel) vaker verwacht in verband met het geplak. Dit was vrij normaal. ^O^

--

Ach gus, Aapie. Knuffel voor jou en je meisje. Verder wel heel lief!
pi_141195797
Jee, aapieannie, ik lees nu pas van het ongeluk :o Heftig! En wat een belachelijke reactie van je werk! Heb je daar inmiddels al contact over gehad? Edit: Ah, ik lees dat de operatie in ieder geval goed is gegaan, fijn.

Klaproos, wat tof, een recreatiehuisje kopen O+ Waar ergens? Hoe was de bezichtiging?

Leuke vaderdagen* allemaal :Y En dat boek wil ik ook hebben!
* dat meervoud kan best, toch? :+

Ohhhh, Limone! Dat vingerverfvingerafdrukwerkje is fantastisch leuk *;

Franny, wat een schattig ringetje O+
TAP, benieuwd hoe het cosleepen gaat :)
Naamarmbandjes vind ik zo schattig om die (vaak) mollige polsjes/armpjes heen O+

Nikki, fijn dat werken weer bevalt :)

Ach aapie, wat sneu voor je meisje ook. Wel fijn dat jullie zoveel steun krijgen uit de omgeving.

Skip, succes met de plakbaby ;)

Ow, en Dot, ik ben benieuwd of de omgekeerde fokwet ook werkt :+
pi_141195914
Vanochtend met Tom bij het CB geweest. Hij weegt nu (7w2d) 6200 gram bij 57cm.
Ter vergelijking: Saar woog met 10w2d 5175 gram bij 57 cm :D

Dik Trom :+

Oh, en prikjes gehad. Bikkel die hij is, keek hij er eens naar, deed 'hmmpf' en lachte ze uit.
Eigenlijk huilde hij, vooral bij het tweede prikje, heel erg hard, maar was hij gelukkig wel alweer heel snel tevreden. Ik denk dat dat was toen ik hem vertelde dat hij thuis weer 'meer eten' zou krijgen. :+
pi_141195977
Ow, en wij gaan verhuizen. Naar de overkant. Letterlijk :D Van nummer 5 naar nummer 4.

Over een maand de sleutel. Gaan dan van een tussenwoning naar een hoekhuis, met een woonoppervlakte van bijna 2x wat we nu hebben, en een tuin van 15 bij 19. O+
pi_141196330
Coco die verhuizing lijkt me heerlijk, lekker de ruimte voor Saar en Tom.

Dat verschil in gewicht merk ik hier ook heel erg. Wat L woog met 4 maanden wogen de jongens al met 2 maanden. :o

Aapie het zal best even bikkelen worden de komende weken. Hopelijk mag je man snel naar huis, dan kan hij in ieder geval weer met jullie dochter knuffelen.

Ik moest lachen over je stukje waarin je zegt dat Tom meer eten zou krijgen en daarom rustig werd. :D Hopelijk heeft hij niet al te veel last van de bijwerkingen van de prikjes.

Ik ben vanmorgen weer keurig om half 8 begonnen op mijn werk. :) Heerljk zo'n opa die oppast. Deze 6 weken tot aan mijn vakantie voelen nog een beetje als bonusweken/oefenweken/whatever daardoor, ik hoef 's morgens nog niet zo te haasten. Na mijn vakantie moet ik om half 8 's morgens 3 kinderen hebben gewassen, aangekleed en gevoed. Dat wordt nog best een uitdaging denk ik.
pi_141197722
Babysieraden kan ik niet over mee praten,hou er totaal niet van.

Coco wat een beertje die Tom! Woooh hahaha.Wat een mooi mannetje trouwens,ik zag de foto's eerder in dit topic.
Maar best wel een verschil met hier is dat cb! Lily moet pas 5 juli voor de eerste prikjes en ze is een dag ouder dan Tom! Vaag.

Alles nog altijd ok hier.Heeeel erg rustig babytje.Ik geniet nog heerlijk van mn verlof!
Hier mijn meisje

[ Bericht 35% gewijzigd door DustinHenderson op 17-06-2014 13:40:26 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_141206396
Lief Poppejans! O+

En ja Coco, we proberen alles he ;) Klinkt goed van dat andere huis! En makkelijk bij de post ophalen :P

Ik zit er na vannacht toch wel een beetje aan te denken om Stip naar z'n eigen kamer te doen. Hij kreunt en woelt namelijk best hard in z'n slaap, maar slaapt dan vreemd genoeg wel en ik slaap er dus best wel slecht door. Maar ik ben zo bang dat ik met de babyfoon (hij ligt dan een verdieping lager) te laat ben als hij honger heeft of z'n armen onder de deken vandaan heeft. Als dat zo is gaat hij namelijk altijd heel wild in z'n oren en ogen wrijven en normaal heb ik hem dan weer snel genoeg ingestopt, maar dan hoor ik het misschien wel te laat. We hebben wel een babyfoon met camera trouwens, dus ik kan regelmatig even checken met een half oog. En als hij honger heeft en we zijn te laat zet hij het al snel op een gillen en alleen al eraan denken dat hij huilt en alleen op z'n kamertje ligt doet me al pijn ;( Maar ik was vandaag echt een zombie op m'n werk en als ik moe ben word ik een beetje emotioneel incontinent :') Ik ben maar even alleen gaan uitwaaien in de lunch om op adem te komen na wat stomme tegenslagen.
pi_141207940
Hi Dot. Het is helemaal niet erg om iets gewoon uit te proberen om te kijken hoe het gaat. Niet teveel piekeren hoor. (En dat doe je ook sneller als je moe bent, dat ken ik.)

En daarbij denk ik zo dat jij meteen naast je bed zult staan als je via de babyfoon een kreet hoort. En dan sta je binnen een paar tellen bij hem. Maar ga vooral op je gevoel af. En bespreek het met je vriend.
:* .
pi_141207974
Dot :*. Ellie hoor ik nu ook pas als ze al huilt, maar tegelijkertijd slapen we allebei wel beter. En ik hoor haar wel - ze huilt hooguit 1 minuutje langer. Dat voelt lang, maar is het niet. Probeer het eens; als je het niks vindt, is hij zo weer terug. Met het verstrijken van de tijd zal dat wapperen trouwens wel af gaan nemen, dus als het nu nog niet gaat, mss over een maandje wel.

Coco, vet hendig! Gefeliciteerd!

Poppejans, wat een popje O+

Nikki, fijn dat 't werken weer bevalt!

Ik ben zo trots op m'n dreumes - eh, baby. Ze stapt overal aan, klimt overal op als het maar even kan, kan al aan 1 handje lopen en weet nu ook hoe ze moet overstappen, gaat zitten en hijst zich weer op... Ze kan zelfs bukken om iets op te rapen O +. Knapperd!
pi_141224034
Ahhh Poppejans wat een schatje. En wat kijkt ze al helder en wijs. O+

Dot misschien kun je gewoon eens proberen hoe het gaat als je hem op zijn eigen kamer legt. Het kan ook dat hij wakker wordt van jullie, jullie van hem enz. enz. Het kan ook dat hij op zijn eigen kamertje ineens een stuk beter slaapt. :*

*O* voor de in het rond stappende Ellie.

De jongens waren vandaag hongerig, zometeen gaan ze fles nummer 6 van vandaag krijgen. :o Eens kijken hoe het morgen gaat, dan ben ik weer zelf met ze thuis. O+
Ik kan morgen even losgaan in de kinderkamers, want de oude kinderkamer van L is verkocht, dus ik kan eindelijk het kamertje van T gaan maken zoals ik het graag wil hebben. en we hebben gewoon 350 euro voor het oude kamertje gekregen op mp. :o
pi_141225155
Dot, ik ben al meteen wakker als ik één kikje door de babyfoon hoor, dus het is niet gezegd dat je Stip pas hoort als hij al huilt. En wat de dames hierboven ook al zeggen: gewoon proberen, als het niks is heb je het in ieder geval geprobeerd.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:11:21 #276
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141227390
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ahhh Poppejans wat een schatje. En wat kijkt ze al helder en wijs. O+

Dot misschien kun je gewoon eens proberen hoe het gaat als je hem op zijn eigen kamer legt. Het kan ook dat hij wakker wordt van jullie, jullie van hem enz. enz. Het kan ook dat hij op zijn eigen kamertje ineens een stuk beter slaapt. :*
Maar Stip slaapt toch sowieso al best wel goed? Helemaal als ik het vergelijk met een x-aantal anderen. Of interpreteer ik bovenstaande verkeerd? Er was nu 1 slechte nacht toch en wat onrustig slapen, of mis ik wat?

Geen aanval op jou of Dot trouwens. ;)

--

Jeej voor Ellie!

Jeej voor losgaan op kinderkamers!
pi_141227648
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:11 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Maar Stip slaapt toch sowieso al best wel goed? Helemaal als ik het vergelijk met een x-aantal anderen. Of interpreteer ik bovenstaande verkeerd? Er was nu 1 slechte nacht toch en wat onrustig slapen, of mis ik wat?

My bad, ik heb gewoon mijn eigen draai gegeven aan de post van Dot. :+

Edit: Maar Dot ik slaap dus zelf ook slecht als ik een baby naast me heb. Daarom hebben wij ze eigenlijk gelijk op hun eigen kamer gelegd want ik werd er helemaal moe van toen L op onze kamer lag toen ze net geboren was.
pi_141228289
Dot, ik zag er heel erg tegenop om mijn dochtertje op haar eigen kamertje te laten slapen. Voordat ze insliep, was ik namelijk iedere avond zeker drie kwartier bezig met het terug geven van haar speen, die viel steeds uit haar mond. Zo lang ze bij ons sliep, kon ik dat gewoon vanuit bed doen want haar wiegje stond naast ons bed. Toen ze drie maanden was, hebben we het toch geprobeerd. Ik had me erop voorbereid dat ik iedere avond een uur langs haar bedje moest zitten om haar te helpen inslapen. Al mijn zorgen waren onterecht :) Meteen de eerste avond viel ze meteen in slaap, zonder gejammer om haar speen. Sindsdien gaat het iedere avond zo, zodra ze in haar bedje ligt, slaapt ze. Blijkbaar hebben wij haar toch meer wakker gehouden dan we dachten. Ik zou zeggen, probeer het eens, wellicht word je positief verrast :)
Zwanger!
pi_141233378
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:11 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

--

Jeej voor Ellie!

Jeej voor losgaan op kinderkamers!
Op zich valt het in vergelijking met sommige baby's wel mee ja, maar ik heb wel het idee dat hij wakker wordt van onze geluiden. Ik heb bijvoorbeeld een donzen deken en die kraakt nogal als ik me omdraai. Dat opnieuw instoppen rond 1 uur kan ook prima zijn dat ik dan in een lichtere slaap ben en zelf ga woelen.

Vandaag maar eens de rolgordijnen ophangen op z'n kamer, want het is anders veel te licht.

Bedankt voor alle ervaringen! Ik heb net even goed geluisterd naar z'n honger poepje en ik denk idd dat ik daar via de babyfoon ook wel wakker van word voordat hij echt gaat huilen :)

Zo leuk trouwens, onze buurvrouw wil heel graag kleinkinderen, maar het zit er niet in bij haar eigen kinderen en gisteren poepte Stip zichzelf helemaal onder toen ze bij hem op schoot zat, dus hij mocht in bad. Genieten dat ze deed!
pi_141234235
Goedemorgen!!

Joëly is al weer 3 weken oud :o tijd vliegt nu al.

Vriend is sinds maandag weer gaan werken en het valt me vies tegen :(. We hebben afgesproken dat ik de nachten + ochtend/middag voedingen enzo doe, en dat hij het overneemt als hij thuiskomt. Helaas komt er van zijn kant niks terecht en doe ik álles. Nou vind ik dat allemaal écht niet erg, maar m'n buik vind het allemaal wat teveel + ik ben kapot ;(.

Voorderest gaat alles hier helemaal goed! Mevrouw is onwijs veel wakker en totaal niet moeilijk. Huilen doet ze alleen bij honger of bij af en toe wat darmkrampjes.

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_141237609
Lastig JJ. Ik zou er toch even met hem over praten als het bij jou voor lichamelijk ongemak zorgt.

Mijn jongens hadden net samen honger, dus werd het een duo voedingssessie. En nu zijn ze weer helemaal tevreden. :)

Ik vind het af en toe zo moeilijk te bevatten dat ik twee baby's heb. En als ik dan twee jongetjes op schoot heb die allebei naar me lachen dan word ik daar zo enorm blij en gelukkig en en en van. O+ :'( #emo
pi_141239794
JJ, ik zou er echt even voor gaan zitten met hem. Je hebt pas (!) 3 weken geleden een zware buikoperatie gehad na een bepaald niet relaxte zwangerschap! Je hebt je rust hard nodig. Denk om jezelf, is er niemand die kan bijspringen?

Nikki O+

En omdat ze zo leuk is nu:

pi_141240176
Oh, die twee koppies, Nikki! Daar ben je natuurlijk zielsgelukkig mee. Geniet van je dag met ze!

Ellie, ook zo lief, en ik ben heel benieuwd hoe haar haar wordt als ze nog wat groter is. Ik vind het zo mooi die kleur en dan met die oogjes. O+ .

I.solde heeft gisteren kennisgemaakt met de knappe jonge huisarts Douwe. Hij constateerde ook eczeem maar door het vele smeren is het nu onder controle en hoeft er geen heftiger medicijn tegenaan. Wel in de gaten houden uiteraard en als het weer erger wordt en niet overgaat, terugkomen.
Daarna gingen we lunchen. Dat wil zeggen: Ik at een tosti en I. mijn sjaal.

SPOILER
Toen kwam er nog een wappersessie, want handen zijn een serieus onderzoeksproject.

SPOILER
JJ, ik denk ook dat een gesprek met je (8> wel een goed idee is. Ik moet mijn vriend soms ook echt herinneren aan afspraken die we hebben gemaakt. Hij heeft gewoon niet altijd door hoe belangrijk het voor mij is. :* . Heb je ook een recent fotootje van jouw mooie? O+ .

Verder heb ik deze week lange voedsessies met I. (clusteren) en verlang ik af en toe echt best erg naar werk. :@ . En daar voel ik me dan weer lullig over.
pi_141241607
Ahh Cwen wat een mooie Ellie! O+

En Franny, jouw I met wapperende handjes. O+

Ik snap wel dat je af en toe naar je werk verlangt hoor Franny. Voor mij is werken ook gewoon een stukje ontspanning en even doen waar ik goed in ben, doen wat ik erg leuk vind. Zoiets. En natuurlijk ben ik aan het eind van de werkdag blij dat ik weer naar mijn gezin toe kan, maar ik heb mijn werk gewoon nodig om optimaal te kunnen genieten van alles in het leven. Ik durf ook te zeggen dat ik als werkende mama een gezelligere mama ben dan als ik niet zou werken, dat heb ik tijdens mijn verlof echt aan den lijve ondervonden.
pi_141241770
Franny, wat heb jij gesmeerd? Jaap heeft ook eczeem, helaas vooral zijn gezichtje. Smeer nu twee keer per dag licht met een zwak hormoonzalfje. Tussendoor met iets als het maar vet is. Vind t nu na 1,5w nog niet opschieten.

Van mij blijft het helaas beperkt tot hier en daar een losse post. Niet lullig of persoonlijk bedoeld maar ik kom gewoon tijd te kort met die apen!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:23:25 #286
73386 Fazz
onderweg
pi_141242281
Ah wat een leuke foto's!
Poppejans, wat kijkt ze al wijs :)
Cwen, zeker leuk jouw Ellie O+
En Nikki's vrolijke tweetal *; met 2 babies is het toch niet gek om 2x zo emo te zijn ;)
Franny, lekker zo'n sjaal ;)

Nu kan ik niet achterblijven natuurlijk, ik ben ook zo fliefd O+ vandaag is ie al 5 weken!
SPOILER
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:54:21 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141243340
Wat een lieve koppies komen er voorbij O+

Franny, werken is toch ook heel fijn om te doen?! Ik snap best dat je er naar verlangt (heb je zo lang verlof ja?), ik was er op een gegeven moment ook echt aan toe om weer te beginnen. Het geeft je weer even de kans om te voelen dat je méér bent dan 'mama van', en dat het leven niet alleen draait om babies, luiers, voeden en kriiiiiiikraaaagruuuuuuuu, hoe leuk dat ook is ;).

Clusteren is trouwens ook erg vermoeiend, gelukkig doet Kuiken daar meestal niet aan! Ik merk wel dat hij na een drukke dag of een druk weekend even wil inhalen, maar dan heb ik mijn rust vaak ook nodig en pakken we die samen.

@Momo, ik zou shea butter smeren, maar dat smeer ik overal op :P. Het werkt gelukkig ook voor alles dus dat scheelt :Y).

Kuiken had vanmorgen zijn eerste zwemles O+. Hij vond het tof, tot halverwege. Toen vond hij het wat veel worden. Gelukkig ontdekte hij op 't laatst dat hij heus niet alles en iedereen in de gaten hoeft te houden, en dat het heel leuk en overzichtelijk werd als hij alleen naar mij keek ipv naar 'alles', dus we hebben het positief afgesloten. Het was kennelijk wel vermoeiend, hij slaapt al de hele ochtend :+. Volgende week weer!
KuikenGuppy
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:56:43 #288
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_141243438
Zoals hierboven JJ, overleggen met je vriend is niet onverstandig.. Ik prijs me dan erg gelukkig met mijn wederhelft, die is helemaal dol op zijn meisje, dus dan doet hij totdat we gaan slapen alles, zelfs een nachtvoeding geven! :)

En ik zie hier veel blije kindjes voorbij komen! O+

Hier een meisje dat lekker in haar velletje zit (afgezien van haar 12 weken sprong vandaag)! Ze heeft nu een boog boven de box waar flink tegenaan wordt gemept, probeert ze dingen te pakken die we voor haar houden, doet ze geluidjes na die wij maken (ugh, aaah, oeee) en is ze heel erg lacherig O+

En werken.. Ik mag maandag weer aan de slag :X

[ Bericht 2% gewijzigd door Rijstebuiltje op 18-06-2014 14:03:13 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:02:54 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141243685
Hebben jullie trouwens ook van die vreemde dromen? 't Lijkt haast wel erger als tijdens de zwangerschap :'). Ik heb al gedroomd dat mijn tepels 2 meter lang waren geworden omdat er zo'n lief hondje/vosje aan had gedronken 8)7 , gisteren heb ik Doutzen Kroes borstvoeding gegeven en daarna in een zwembad verdronken :? en vannacht droomde ik dat ik (weer) zwanger was en ging praten met iemand die huisjes zoekt voor puppies, die kon ook wel een huisje zoeken voor de baby.
Hoort dat nog bij ontzwangeren?
KuikenGuppy
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:04:55 #290
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_141243756
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:02 schreef Burdie het volgende:
Hebben jullie trouwens ook van die vreemde dromen? 't Lijkt haast wel erger als tijdens de zwangerschap :'). Ik heb al gedroomd dat mijn tepels 2 meter lang waren geworden omdat er zo'n lief hondje/vosje aan had gedronken 8)7 , gisteren heb ik Doutzen Kroes borstvoeding gegeven en daarna in een zwembad verdronken :? en vannacht droomde ik dat ik (weer) zwanger was en ging praten met iemand die huisjes zoekt voor puppies, die kon ook wel een huisje zoeken voor de baby.
Hoort dat nog bij ontzwangeren?
Of het bij ontzwangeren hoort, geen idee Burdie, maar +1 voor de vreemde dromen! ;)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:06:05 #291
73386 Fazz
onderweg
pi_141243796
Vervelend hoor JJ, jij hebt je rust ook nodig voor je herstel. Zeker over praten dus :*

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:54 schreef Burdie het volgende:
Franny, werken is toch ook heel fijn om te doen?! Ik snap best dat je er naar verlangt (heb je zo lang verlof ja?), ik was er op een gegeven moment ook echt aan toe om weer te beginnen. Het geeft je weer even de kans om te voelen dat je méér bent dan 'mama van', en dat het leven niet alleen draait om babies, luiers, voeden en kriiiiiiikraaaagruuuuuuuu, hoe leuk dat ook is ;).
Werk is nog ver weg maar ik heb het gevoel nu af en toe ook al :@ Ik ben soms echt jaloers als m'n vriend gewoon een avondje naar de kroeg gaat met vrienden... maar goed, ik zal toch echt eerst meer energie moeten gaan krijgen om dat echt iets mee te doen ;)

En babyzwemmen klinkt leuk Burd! Met gekke dromen geen ervaring.

Vrijdag wil ik naar't mamacafe in de stad hier dichtbij, het gaat over babymassage. Heeft iemand daar ervaring mee? Het lijkt me heel ontspannen voor de babies :)
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:07:04 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141243837
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Vrijdag wil ik naar't mamacafe in de stad hier dichtbij, het gaat over babymassage. Heeft iemand daar ervaring mee? Het lijkt me heel ontspannen voor de babies :)
:Y mamacafé is heel gezellig (hier dan). En babymassage hebben we met de nagym gedaan, heerlijk met je kleintje bezig O+!!!
KuikenGuppy
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:08:59 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141243913
Hoe lang heb je nog verlof Fazz?
KuikenGuppy
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:14:46 #294
73386 Fazz
onderweg
pi_141244171
Leuk om te horen, hopelijk is het hier ook gezellig ;)

Ik heb nog 2,5 maand verlof :o maar het lijkt wel voorbij te vliegen!
pi_141244476
Oh niet bijgelezen, sorry :@

Maar deze moet ik even delen O+ O+ O+ O+
♥ J & S
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:24:34 #296
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141244497
Jalees: Hoewel ik het wel eens ben met de anderen dat je moet praten over de hele situatie en de gemaakte afspraken maar bedenk je goed dat gemaakte afspraken voor een kind er is heel anders aan kunnen voelen dan wanneer het kind er wel is of ten uitvoering moet worden gebracht.

Ook hij heeft een pasgeboren baby en ook op hem heeft dat effect en mannen gaan zo makkelijk over op het kip zonder kop standje de eerste paar weken. Probeer nieuwe afspraken te maken. Geef hem inbreng om nu de afspraken te maken over het nu.. Het is voor iedereen heel makkelijk om te roepen als de baby er is dan: ...... maar als die baby er is (en ze met dat ritme mee moeten) voelt heel veel heel anders aan ook voor mannen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:25:38 #297
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141244537
jij durft met je refluxbaby :D O+ O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141245302
Mwuhaha ja! En ik Ben nog droog!

Soms moet je risico's nemen in t leven :+
♥ J & S
pi_141246156
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:08 schreef DJMomo het volgende:
Franny, wat heb jij gesmeerd? Jaap heeft ook eczeem, helaas vooral zijn gezichtje. Smeer nu twee keer per dag licht met een zwak hormoonzalfje. Tussendoor met iets als het maar vet is. Vind t nu na 1,5w nog niet opschieten.

Van mij blijft het helaas beperkt tot hier en daar een losse post. Niet lullig of persoonlijk bedoeld maar ik kom gewoon tijd te kort met die apen!
Ik heb er een heel project van gemaakt. :') .
Nee, valt wel mee. Maar het volgende werkt het beste bij I.:
Eerst smeer ik haar hele lijfje in met de lotion van naty

Die is heel zacht. Daarna smeer ik de schilferige plekken in met vaseline cetomacrogol. Voor haar gezichtje, waar ze ook een paar kleine droge plekjes heeft, gebruik ik een gezichtscrème van Weleda (Calendula) en de plekjes die ze heeft ook nog extra met die vaseline. Ik kan je die vaseline cetomacrogol wel echt aanraden. Is te koop bij de apotheek (en ook wel bij drogist geloof ik) en is niet duur.

Oh en Jibje. O+ . O+ . Genieten is dat!
pi_141247121
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
Jee, aapieannie, ik lees nu pas van het ongeluk :o Heftig! En wat een belachelijke reactie van je werk! Heb je daar inmiddels al contact over gehad? Edit: Ah, ik lees dat de operatie in ieder geval goed is gegaan, fijn.

Klaproos, wat tof, een recreatiehuisje kopen O+ Waar ergens? Hoe was de bezichtiging?

Leuke vaderdagen* allemaal :Y En dat boek wil ik ook hebben!
* dat meervoud kan best, toch? :+

Ohhhh, Limone! Dat vingerverfvingerafdrukwerkje is fantastisch leuk *;

Franny, wat een schattig ringetje O+
TAP, benieuwd hoe het cosleepen gaat :)
Naamarmbandjes vind ik zo schattig om die (vaak) mollige polsjes/armpjes heen O+

Nikki, fijn dat werken weer bevalt :)

Ach aapie, wat sneu voor je meisje ook. Wel fijn dat jullie zoveel steun krijgen uit de omgeving.

Skip, succes met de plakbaby ;)

Ow, en Dot, ik ben benieuwd of de omgekeerde fokwet ook werkt :+
Aaaw Coco! Positivietspost. O+ Met je lekkere omnomtom :9

Succes met de verhuizing: 2x zoveel kinderen, 2x zoveel ruimte. ;)

Lily! wat is ze mooi gestyled! En mooi van zichzelf natuurlijk ook! ;) Volgens mij lijkt zij best wel op haar broer, toch? Weet ik van het lurken. :@

Dot, misschien kan je het op zijn eigen kamer slapen testen? :+ Hij is zo weer teruggehaald natuurlijk.

Praat met je vriend, JJ, waarschijnlijk vindt hij dat hij al heel veel doet.. Even verwachtingen levelen kan al heel veel doen!

Ja Burd, die dromen waren echt zo gek en verwarrend. ik wijtte het aan het licht slapen. Helemaal kapot gedroomd was ik dan de volgende ochtend. Nu minder last van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')