SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik danhier
![]()
Daar word je ook niet vrolijk van. Ik wil het liever bij de bron aanpakken. Geen idee hoe alleen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:47 schreef Sarabi het volgende:
Gewoon elke dag voor het slapen gaan je crunches doen.
Zo gezond mogelijk eten en sporten dan.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:56 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Daar word je ook niet vrolijk van. Ik wil het liever bij de bron aanpakken. Geen idee hoe alleen.
Zou makkelijk zijn kon je kiezen waar je je vet zou verliezenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:56 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Daar word je ook niet vrolijk van. Ik wil het liever bij de bron aanpakken. Geen idee hoe alleen.
Dan maar zwaar geschut inzetten toch?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:31 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Abs trainen werkt wel maar het effect is tijdelijk, tenzij ik 2-3x per week crunches wil gaan doen. Of het genetisch is, weet ik niet. Ik denk zelf dat ik op het verkeerde moment in mijn leven dik was, namelijk toen ik in de groei zat en mijn vetcellen toen alle reden hadden om zich massaal te vermenigvuldigen. Daar nu vanaf komen lijkt haast wel onmogelijk tenzij ik zwaar geschut inzet.
Suiker zorgt voor buikvet.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:56 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik volg nu het systeem van John Berardi en die schrijft KH alleen voor als je ze nodig hebt. Na een inspanning mag je veel KH eten en als je inactief bent mogen KH alleen maar uit groenten komen. Deze methode werkt heel effectief maar forceert mij wel om 4x per dag warm te eten.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Suiker zorgt voor buikvet.
Vetcellen kun je inderdaad alleen maar aanmaken in je groei, daarna zijn ze heel effectief tegen suikerziekte als ze leeg zijn maar tegelijk is het stofje dat ze aanmaken wanneer ze leeg zijn het stofje dat je honger doet hebben(in 25.000jr heel logisch voor de eerste 50jr zonder schaarste, moet je ook nagaan dat de mensen met een slechte verbranding het niet overleefden)
Ergens in m'n achterhoofd ga ik het ook afzweren maar dat is het probleem. Suiker is geen probleem KH's ook niet maar de verslaving wel.
De enige makkelijke manier die ik ken is om het tegen te gaan door het te vervangen.
Het is een verslaving. En die heb ik tot heden nog altijd alleen kunnen verhelpen door het probleem te verplaatsen. Misschien dan maar toch vervangen met sporten
/Geen excuus, als je slank wilt wezen is het een keuze je kunt alleen de pech hebben dat je er meer voor moet doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
Dat idee had ik ook ja...quote:Op woensdag 11 juni 2014 07:55 schreef Sarabi het volgende:
Waarom zo'n O (gevolgd door nog meer suiker de rest van de ochtend)?
Verder zit je volgens mij erg hoog in je kcal vanwege o.a. de broodjes, brood en avacado.
Great mindsquote:
Ik schat het rond de 1500 na een grove telling, eerder te weinig dan te veel voor een sportdag.quote:Op woensdag 11 juni 2014 07:55 schreef Sarabi het volgende:
Verder zit je volgens mij erg hoog in je kcal vanwege o.a. de broodjes, brood en avacado.
Okay, maar waarom ontbijt je dan met jouw snoep?quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:47 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik schat het rond de 1500 na een grove telling, eerder te weinig dan te veel voor een sportdag.
En ik doe geen lowcarb of zo, ik maak me niet druk om fruit. Zou niet weten waarom. Probeer alleen toevoegde suikers te mijden. (Maar als ik zin heb in een plak ontbijtkoek, dan neem ik er een. Dat is mijn 'snoep').
Als jij het dan bij 1 plak kan houden, petje af, dat lukt mij dus nog nietquote:Op woensdag 11 juni 2014 08:47 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik schat het rond de 1500 na een grove telling, eerder te weinig dan te veel voor een sportdag.
En ik doe geen lowcarb of zo, ik maak me niet druk om fruit. Zou niet weten waarom. Probeer alleen toevoegde suikers te mijden. (Maar als ik zin heb in een plak ontbijtkoek, dan neem ik er een. Dat is mijn 'snoep').
Dat maar ook oke snoepen doen we allemaal dus dan kan best ontbijtkoek voor een keertje.quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:49 schreef Holyme het volgende:
Ik denk (weet natuurlijk niet of dat hier ook van toepassing is) dat sommige mensen in de veronderstelling zijn dat ontbijtkoek gezond is, zo wordt het vaak wel gebracht. Of dat het een gezond tussendoortje is, terwijl het gewoon koek is. Ik kon het niet laten even op te zoeken (ook om mezelf te herinneren dat spul niet in huis te halen
![]()
), deze ontbijtkoek bevat 43.6g per 100gr suiker en 80kcal per portie, een willekeurig koekje dat mensen wel snel als ongezond zullen bestempelen, Verkade Chocodromen Gigantjes Karamel bevatten 40.1g suiker per 100g en 92kcal. Zulke dingen blijven me verbazen he!
Klopt, ik heb heel lang gedacht dat ontbijtkoek onwijs gezond was. Totdat ik zelf eens goed ging lezen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:49 schreef Holyme het volgende:
Ik denk (weet natuurlijk niet of dat hier ook van toepassing is) dat sommige mensen in de veronderstelling zijn dat ontbijtkoek gezond is, zo wordt het vaak wel gebracht. Of dat het een gezond tussendoortje is, terwijl het gewoon koek is. Ik kon het niet laten even op te zoeken (ook om mezelf te herinneren dat spul niet in huis te halen
![]()
), deze ontbijtkoek bevat 43.6g per 100gr suiker en 80kcal per portie, een willekeurig koekje dat mensen wel snel als ongezond zullen bestempelen, Verkade Chocodromen Gigantjes Karamel bevatten 40.1g suiker per 100g en 92kcal. Zulke dingen blijven me verbazen he!
Ligt er volgens mij ook aan hoe laag.quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:56 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Klopt, ik heb heel lang gedacht dat ontbijtkoek onwijs gezond was. Totdat ik zelf eens goed ging lezen.
Is er trouwens nog een nadeel aan laag zitten met je calorieën?
En dan niet gelijk omdat weinig eten. Gewoon veel producten waar vrij weinig in zit.
Nou ik zou er geen moeite mee hebben om rond de 1100 te zitten iedere dag.quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ligt er volgens mij ook aan hoe laag.
Spaarstand lijkt volgens steeds meer onderzoek een fabeltje te zijn.
Nee hoor, 348 kcal.quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Okay, maar waarom ontbijt je dan met jouw snoep?
Ik doe ook geen lowcarb en Tink volgens mij ook niet, dus dit is ook 'opvallend' voor een gewoon lijstje.
En de broodjes zijn zonder beleg al 500kcal bij elkaar
Persoonlijk zou ik dat wel te weinig vinden voor iedere dag.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:02 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nou ik zou er geen moeite mee hebben om rond de 1100 te zitten iedere dag.
Oke dan zal je wel kleinere milanobroodjes dan gemiddeld eten.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:03 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee hoor, 348 kcal.
Net even ingevoerd, ging aan mezelf twijfelen, maar kwam zonder rauwkost (geen zin om dat allemaal in te voeren) op 1450 kcal uit. Veel te weinig dus voor een sportdag.
En ook niet te veel suiker volgens MFP.![]()
Sommige mensen eten graag 's avonds iets lekkers, ik heb daar in de ochtend meer zin in en na het avondeten heb ik nergens meer trek in. Altijd zo geweest. Ik neem bv nooit een toetje, want geen behoefte aan.
Maar jij sport er ook nog wel bijquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik dat wel te weinig vinden voor iedere dag.
Ik zit 2 a 3 dagen in de week denk ik rond de 1100kcal, maar de andere dagen compenseer ik dat wel weer.
Dan ben je actiever in het 'normale' leven dan ikquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:10 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar jij sport er ook nog wel bijik dus niet.
Enige inspanning die ik verricht nu is fietsen naar de supermarkt![]()
Ik denk dat ik veel moeite zou hebben boven 1100 te komen, ik heb met 1100 soms al moeite.
Maar ik ontbijt met crackers en heel mager beleg, eet veel rauwe groente, snoep niet. En kies s avonds altijd tussen aardappel/rijst + groentes of vlees & groentes. En ik drink alleen maar water, prik is vies
Zuivelproducten vind ik niet heel denderend en ik heb geen idee qua beleg, tips?quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan ben je actiever in het 'normale' leven dan ik
Volle zuivel en ander beleg misschien een optie?
Smeerkaas, runderrookvlees, rosbief, gekookt eitjequote:Op woensdag 11 juni 2014 09:14 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Zuivelproducten vind ik niet heel denderend en ik heb geen idee qua beleg, tips?![]()
Ik ben gek op dingen als kalkoen, kipfilet en filet american. Sandwich spread ook wel.
Boter lust ik ook niet/zeikerd. Maar ik smeer het er nu af en toe wel op.
rosbiefquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Smeerkaas, runderrookvlees, rosbief, gekookt eitje
Tja wat vind je lekkerquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:14 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Zuivelproducten vind ik niet heel denderend en ik heb geen idee qua beleg, tips?![]()
Ik ben gek op dingen als kalkoen, kipfilet en filet american. Sandwich spread ook wel.
Oooooh, dat eerste jurkje is zo leuk! Helaas voor mij ook te groot.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:36 schreef _aurum_ het volgende:
Ola!
Hier ook nog even, heb mijn kast opgeruimd
V&A / [TK] Dames kleding maat 42/44
Hummus, avocado, notenpasta, muhammara, Healthy Planet spreads (obv zonnebloempitten, soort sandwichspread maar echt heel lekker en in allerlei smaken, bij Ekoplaza te koop). Of een banaan op brood, ook lekker af en toe.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:14 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ze komt op een nette manier aan haar macro's, eiwitten konden misschien iets hoger maar lijkt me verder weinig mis met het lijstje..quote:Op woensdag 11 juni 2014 07:55 schreef Sarabi het volgende:
Eiwitten zijn inderdaad lastig als vegan. Ik probeer op 15% uit te komen, maar dat kost moeite. Vet ook zoiets, maar dat haal ik altijd wel makkelijk.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ze komt op een nette manier aan haar macro's, eiwitten konden misschien iets hoger maar lijkt me verder weinig mis met het lijstje..
IIFYM
En zo heeft iedereen een meningquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ze komt op een nette manier aan haar macro's, eiwitten konden misschien iets hoger maar lijkt me verder weinig mis met het lijstje..
IIFYM
Wat ontzettend k*tquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:33 schreef PatriQue89 het volgende:
Grr.. mijn haar begint uit te vallen op de plek waar ik bestraald wordt. Zo'n moment waarop je je helemaal wil volvreten met alleen zoete en vette dingen..
MAAR IK DOE HET NIET
quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:33 schreef PatriQue89 het volgende:
Grr.. mijn haar begint uit te vallen op de plek waar ik bestraald wordt. Zo'n moment waarop je je helemaal wil volvreten met alleen zoete en vette dingen..
MAAR IK DOE HET NIET
Met advocado moet vetten geen probleem zijnquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:20 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Eiwitten zijn inderdaad lastig als vegan. Ik probeer op 15% uit te komen, maar dat kost moeite. Vet ook zoiets, maar dat haal ik altijd wel makkelijk.
Natuurlijk. Meningen zijn prima. Maar als je gaat roepen dat iemand te veel eet terwijl het om 1500 kcal gaat, vind ik dat in ieder geval onprettig en ondoordacht. Ik heb me ooit een eetstoornis laten aanpraten, ik zit niet te wachten op mensen die me gaan vertellen dat te weinig te veel is.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En zo heeft iedereen een mening
Je moet doen wat voor jou werkt, maar als je lijstjes plaatst kan je meningen verwachten.
Balen mijn moeder had dat ook. Niet gek staan kijken als je ineens krullen terug krijgt ofzo. Niet schrikken dat trekt weer bijquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:33 schreef PatriQue89 het volgende:
MAAR IK DOE HET NIET
Het spijt me van je broodjes en die 1500kcal in totaal geloof ik je ook niet, sorry(maar daar zal ik dan voortaan niet meer op reageren).quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:40 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Natuurlijk. Meningen zijn prima. Maar als je gaat roepen dat iemand te veel eet terwijl het om 1500 kcal gaat, vind ik dat in ieder geval onprettig en ondoordacht. Ik heb me ooit een eetstoornis laten aanpraten, ik zit niet te wachten op mensen die me gaan vertellen dat te weinig te veel is.
En dat over die broodjes, dat ze 500 kcal zijn is geen mening, dat is een ongefundeerde bewering. En als je verbeterd wordt ligt het opeens aan dat ik wel iets afwijkends gekocht zal hebben terwijl het gewoon standaard broodjes zijn die iedere supermarkt heeft.
Je kan ook gewoon toegeven dat je het misschien verkeerd hebt berekend of ingeschat.
Dat van de ontbijtkoek, dat was inderdaad een mindere keuze. Daarom vandaag weer havermout gedaan, ook al had ik dat geen trek in. Daarom plaats ik die lijstjes ook, om mezelf ermee te confronteren en op het juiste pad te houden (ook al vind ik commentaar niet leuk, toch hebben mensen soms wel gelijk).
Ik heb een lekkere bak met yoghurt en fruit gemaakt inderdaad! Geen zin om het in de blender te doen.. hahaquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat ontzettend k*t
Een lekker smoothie voor jezelf maken of laten maken?
Jawel.... neem straks wel een waterijsje. hahaquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:35 schreef roos85 het volgende:
[..]
Niet te streng voor jezelf zijn hoor! Je mag jezelf wel even verwennen met wat lekkers (met mate dan)..
Haha.. Ja, zulke verhalen had ik gehoord inderdaad. Ach.. de tondeuse er maar even overheen halen morgen ofzoquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Balen mijn moeder had dat ook. Niet gek staan kijken als je ineens krullen terug krijgt ofzo. Niet schrikken dat trekt weer bij
Kan ook niet iedere dag avocado etenquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:38 schreef Timmos het volgende:
[..]
Met advocado moet vetten geen probleem zijn.. Zitten in die vleesvervangers niet veel eiwitten?
@Sarabi Klopt, mijn mening geef ik ook alleen maar
Ja dat werkt wel het beste. Goed insmeren met zonnebrandquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:47 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ik heb een lekkere bak met yoghurt en fruit gemaakt inderdaad! Geen zin om het in de blender te doen.. haha
[..]
Jawel.... neem straks wel een waterijsje. haha
[..]
Haha.. Ja, zulke verhalen had ik gehoord inderdaad. Ach.. de tondeuse er maar even overheen halen morgen ofzo
Ik moet buiten een pet op van de dokter.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja dat werkt wel het beste. Goed insmeren met zonnebrand
Ik kom tot aan het D op ongeveer 1100 kcal, dus 1500 kan geloof ik prima kloppen als haar D niet uit een hele grote portie bestaat. En al zou het 1700 zijn.. met sport erbij lijkt me dat prima.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het spijt me van je broodjes en die 1500kcal in totaal geloof ik je ook niet, sorry(maar daar zal ik dan voortaan niet meer op reageren).
En een eetstoornis aan laten praten? Dan moet je inderdaad uitkijken in dit soort topics.
Super van je havermout
Lijkt me een moeilijk moment.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:33 schreef PatriQue89 het volgende:
MAAR IK DOE HET NIET
Ja was mijn moeder ook niet happy mee idd. Wel iedere keer als ik een leuke pet voor haar zag meegenomen. Ze moet dat nu nog steeds. Bij mijn moeder zit de tumor er jog steeds omdat ze die niet weg kunnen halen. En als ze zonder pet in de zo'n loopt gaat het haar niet lekker.quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:25 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ik moet buiten een pet op van de dokter.
Een pet.
Nouja, wist dat het er aan zat te komen natuurlijk, maar het is toch wel even confronterend. En ik zou niet weten wat. Niet te veel naar buiten, hahaquote:Op woensdag 11 juni 2014 14:37 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ik kom tot aan het D op ongeveer 1100 kcal, dus 1500 kan geloof ik prima kloppen als haar D niet uit een hele grote portie bestaat. En al zou het 1700 zijn.. met sport erbij lijkt me dat prima.
[..]
Lijkt me een moeilijk moment.![]()
Is er geen alternatief die jou wel aanstaat om jouw hoofd toch tegen de zon te beschermen?
Hmm.. vervelend. Als het goed is merk ik er straks niks meer van. Fingers crossedquote:Op woensdag 11 juni 2014 14:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja was mijn moeder ook niet happy mee idd. Wel iedere keer als ik een leuke pet voor haar zag meegenomen. Ze moet dat nu nog steeds. Bij mijn moeder zit de tumor er jog steeds omdat ze die niet weg kunnen halen. En als ze zonder pet in de zo'n loopt gaat het haar niet lekker.
Komt goed. Enquote:Op woensdag 11 juni 2014 14:54 schreef mrspoeZ het volgende:
Da's k*t Patrique. Sterkte ermee.
Voor mijn verjaardag een kadootje van de weegschaal: officieel onder de ernstig-overgewicht-grens :-)
Ik zal voor je duimenquote:Op woensdag 11 juni 2014 14:59 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm.. vervelend. Als het goed is merk ik er straks niks meer van. Fingers crossed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werewolf
Ja, ik vind 'm ook nog steeds erg leuk. Baal er zo van dat ik er niet meer in pasquote:Op woensdag 11 juni 2014 12:05 schreef appelsap het volgende:
[..]
Oooooh, dat eerste jurkje is zo leuk! Helaas voor mij ook te groot.
Zo'n hoedje die zijn helemaal hipquote:Op woensdag 11 juni 2014 14:59 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Nouja, wist dat het er aan zat te komen natuurlijk, maar het is toch wel even confronterend. En ik zou niet weten wat. Niet te veel naar buiten, haha
[..]
Hmm.. vervelend. Als het goed is merk ik er straks niks meer van. Fingers crossed
[..]
Komt goed. Envoor jou!
Avocado eet ik inderdaad wel is bij mn kipfilet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:37 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Hummus, avocado, notenpasta, muhammara, Healthy Planet spreads (obv zonnebloempitten, soort sandwichspread maar echt heel lekker en in allerlei smaken, bij Ekoplaza te koop). Of een banaan op brood, ook lekker af en toe.
Er zijn best leuke petten.quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:25 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ik moet buiten een pet op van de dokter.
Een pet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |