Ik kan de OP er ook in zetten als ik straks thuis benquote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:34 schreef VulpX het volgende:
Oeps, toch al een nieuw topic aangemaakt... Niet gezien. Zal ik mijn nieuwe OP hier posten, misschien kan een mod dan even die goed plaatsen hier?
Als dat werkt, prima. En als je hem beter vind dan de oude natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:02 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik kan de OP er ook in zetten als ik straks thuis ben
Je OP staat erinquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:06 schreef VulpX het volgende:
[..]
Als dat werkt, prima. En als je hem beter vind dan de oude natuurlijk
Allemaal in de jaren '70quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:52 schreef VulpX het volgende:
Ja, het klopt wel ongeveer. Dat waren lompe apparaten, zeker Cocoon.
In MGS1 kwam de technologie nog wel goed overeen, en in MGS2 was er mooi voorspeld met al dat afluisteren en beheersing van het internet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:59 schreef VulpX het volgende:
Tsja, de technologie uit Metal Gear heeft nog nooit gekopt.
MGS4 is ook dit jaar
Ja en nee. De gebeurtenissen hebben wel plaatsgevonden, maar niet per sé alle details. Aldus Kojima. Het komt er een beetje op neer dat indien iets niet in een latere game of door Kojima wordt tegengesproken je mag aannemen dat het gebeurd is. Maar controversiële dingen als Null zijn dacht ik wel non-canon geworden. Ik denk dat het échte achtergrondverhaal van Gray Fox in TPP gaat plaatsvinden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:22 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
In MGS1 kwam de technologie nog wel goed overeen, en in MGS2 was er mooi voorspeld met al dat afluisteren en beheersing van het internet.
Is Portable Ops trouwens nog steeds canon of niet?
Het valt me nu ineens op, ZEKE staat er helemaal niet tussen. Maar gezien de laatste trailer zal dat dan wel ZEKE zijn in TPP met wat upgrades. Die is ook niet per sé verloren gegaan tijdens GZ omdat het op de bodem van de oceaan stond.quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:48 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Dat plaatje met al die Metal Gears, waren die in Peace Walker nou allemaal echt zo groot?
Gooi je een berichtje als het begint?quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:34 schreef LeaderRoel het volgende:
Kojima Station is nu live
Ze laten straks die gameplay demo van een half uur van E3 zien aan het grote publiek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Het is al voorbij, maar je kan het filmpje aanklikken en terugkijken vanaf 50:16quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Gooi je een berichtje als het begint?
quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:18 schreef satecl het volgende:
Hallo Metal Gear fans!
Ik wil de Metal Gear collectie graag hebben, want heb de games eigenlijk nooit gespeeld(op Metal Gear Solid na dan). Nu zie ik deze box op internet staan:
Bijna alle delen voor op de PS3. Ik ben voorlopig nog niet van plan om het allemaal te spelen. Is het dan handig om deze te kopen voor PS3? Of zal de volledige collectie ook nog wel op de PS4 verschijnen?Als je een PS3 hebt zou ik gewoon de Legacy Collection kopen. Zitten volgens mij 1,2,3,4 en Peace Walker in oftewel alle games behalve Rising en Ground Zeroes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je de serie al weleens eerder gespeeld? Zo niet dan zou ik dit gelijk kopen en op je PS3 spelen
Voor een PS4 collectie heb ik niks gehoord en zijn er volgens mij ook nog geen plannen. Aankomende zomer wordt wel PlayStation Now geïntroduceerd, waarmee je oude games kan streamen. Misschien zitten daar alle MGS games wel bij![]()
In 1998 was ik een jaartje of 9/10. Toen had ik het spel gekocht en speelde het aardig veel. Maar mijn Engels was toen slecht(nu trouwens ook nog niet topquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:21 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Als je een PS3 hebt zou ik gewoon de Legacy Collection kopen. Zitten volgens mij 1,2,3,4 en Peace Walker in oftewel alle games behalve Rising en Ground Zeroes.
Heb je de serie al weleens eerder gespeeld? Zo niet dan zou ik dit gelijk kopen en op je PS3 spelen
Voor een PS4 collectie heb ik niks gehoord en zijn er volgens mij ook nog geen plannen. Aankomende zomer wordt wel PlayStation Now geïntroduceerd, waarmee je oude games kan streamen. Misschien zitten daar alle MGS games wel bij
Ik zou gewoon de MGS Legacy Collection voor PS3 kopen en dan de games in de volgorde 1,2,3,4,PW te spelen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:34 schreef satecl het volgende:
[..]
In 1998 was ik een jaartje of 9/10. Toen had ik het spel gekocht en speelde het aardig veel. Maar mijn Engels was toen slecht(nu trouwens ook nog niet top), dus snapte het verhaal nooit. Maar ik vond het evengoed leuk om te spelen.
Tot mijn 20e ben ik altijd wel een fanatieke gamer geweest, maar de laatste 5 jaar heb ik eigenlijk alleen maar FIFA gespeeld. Maar sinds vorige week lijk ik het virus weer te pakken te hebben. Daarom wil ik weer een stapel games kopen voor de PS3, en volgend jaar een PS4 kopen.
Ik wel eens wat gelezen over MGS, maar op een of andere manier lijkt het verhaal mij niet echt te boeien. Maar de spellen zijn altijd zo goed aangeschreven, dat ik toch begin te twijfelen om het evengoed te kopen. Daarom dacht ik: Nu voor de PS3 kopen, of wachten tot de collectie over een tijd voor de PS4 uitkomt.
Dat bevalt me prima! Ik ben alleen bang dat het verhaal te ingewikkeld wordt. Robotten, computers, cyborgs en dat soort dingen zijn niet echt mijn ding. Maar ik ga het hoe dan ook gewoon een kans geven.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:44 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik zou gewoon de MGS Legacy Collection voor PS3 kopen en dan de games in de volgorde 1,2,3,4,PW te spelen.
Het verhaal is soms best moeilijk te begrijpen, vooral bij 2 en 4. Maar op het einde komt alles altijd samen en snap je het helemaal. Het verhaal zelf, de voice acting en de cutscenes zijn prachtig.
Verhaal gaat vooral over spionage, militaire dingen, robots, complottheorieën, massavernietigingswapens, AI en computers, cyborgs, Japanse cultuur, Koude Oorlog en het geeft altijd wel de boodschap dat vechten en oorlog verkeerd is. Dus niet zoals Call of Duty en Hollywoodfilms dat oorlog altijd 'cool' is en dat zoveel mogelijk mensen neerknallen beter is voor je ego, dat is absoluut niet het thema in Metal Gear
Maar als je geïnteresseerd bent in The Phantom Pain (ik weet niet of je al trailers en gameplay hebt gezien, maar het ziet er echt super goed uit) dan is de MGS Legacy Collection de beste manier om je er voor klaar te maken
The Legacy Collection contains the following:quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:51 schreef Leonos het volgende:
in de legacy zit MGS 1 of 2 toch niet? Volgens mij mist daar iets in ?
Het zal denk ik ook nog wel een jaar duren voordat The Phantom Pain uitkomt, dus tijd genoeg denk ikquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:54 schreef satecl het volgende:
[..]
Dat bevalt me prima! Ik ben alleen bang dat het verhaal te ingewikkeld wordt. Robotten, computers, cyborgs en dat soort dingen zijn niet echt mijn ding. Maar ik ga het hoe dan ook gewoon een kans geven.De trailers van The Phantom Pain heb ik gezien. Ziet er inderdaad fantastisch uit. Ik denk wel dat ik met MGS Legacy Collection wel een jaar verder ben als ik dat allemaal uit heb
.
En dan zeker op deze volgorde spelen:quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:56 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
The Legacy Collection contains the following:
Metal Gear Solid (PlayStation Network download code)
Metal Gear Solid: VR Missions (PlayStation Network download code)
Metal Gear Solid 2: HD Edition
Metal Gear Solid 3: HD Edition, which includes:
Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid: Peace Walker HD Edition
Metal Gear Solid 4: Trophy Edition
Is dat ook het laatste deel? Of gaan ze gewoon verder?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Het zal denk ik ook nog wel een jaar duren voordat The Phantom Pain uitkomt, dus tijd genoeg denk ik
Ik zou niet gelijk met Metal Gear 1 en Metal Gear 2 beginnen, ik zou met MGS 1 beginnen (in het hoofdmenu wordt het verhaal van Metal Gear 1 en 2 uitgelegd, wat niet echt veel is) en dan later als je 1,2,3,4 en Peace Walker hebt gehad misschien eens Metal Gear 1 en 2 doen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:00 schreef satecl het volgende:
[..]
En dan zeker op deze volgorde spelen:
Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid: VR Missions
Metal Gear Solid 2
Metal Gear Solid 3
Metal Gear Solid: Peace Walker
Metal Gear Solid 4
Kojima zegt bij elke Metal Gear Solid vanaf 2 dat het zijn laatste is, maar moet je niet serieus nemenquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:00 schreef satecl het volgende:
[..]
Is dat ook het laatste deel? Of gaan ze gewoon verder?
Raad jij me dan niet Tom Clancy's Splinter Cell aan? Die heb ik ook nog nooit gespeeld. Of laat ik het zo vragen: Wat vind jij van Tom Clancy's Splinter Cell?quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:04 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Kojima zegt bij elke Metal Gear Solid vanaf 2 dat het zijn laatste is, maar moet je niet serieus nemen
Ik denk dat er ook nog wel een Rising 2 komt en misschien nog meer van Metal Gear Solid, het is in ieder geval een serie die nog lang niet dood is
Ik heb alleen Splinter Cell Blacklist gespeeld, die vond ik wel leuk maar lang niet zo goed als de Metal Gear Solid games (de uitvinder van de stealth game)quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:09 schreef satecl het volgende:
[..]
Raad jij me dan niet Tom Clancy's Splinter Cell aan? Die heb ik ook nog nooit gespeeld. Of laat ik het zo vragen: Wat vind jij van Tom Clancy's Splinter Cell?
Dat lijkt mij dus echt hetzelfde als MGS, alleen dan zonder robotten en dat soort dingen. Of zit ik er naast?
Haha oké. In ieder geval bedankt voor deze informatie... En wie weet over een 2 jaar een die-hard MGS fan erbijquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:17 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik heb alleen Splinter Cell Blacklist gespeeld, die vond ik wel leuk maar lang niet zo goed als de Metal Gear Solid games (de uitvinder van de stealth game)
Het robots aspect van MGS is niet zo heel groot, het gaat er meer om dat er in bijna elk deel wel een robottank is genaamd Metal Gear die uitgerust is met massavernietigingswapens, en dat je die moet stoppen. Het gaat vooral meer om complottheorieën, oorlog en politiek, de zin van het leven, de extravagante eindbazen (ook iets waar de serie heel bekend om is) en ook veel humor, flauwe grapjes en fourth-wall-breaking
Verder ga ik niets zeggen want dan ben ik bang dat ik ga spoilen, dus je moet zelf maar de games proberen lijkt me
Ik heb hier nog een trailer van de Legacy Collection voor jequote:Op donderdag 19 juni 2014 15:35 schreef satecl het volgende:
[..]
Haha oké. In ieder geval bedankt voor deze informatie... En wie weet over een 2 jaar een die-hard MGS fan erbij
Deze postte ik net toch ook al? (post #20)quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:37 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een trailer van de Legacy Collection voor je
Oh ja ik zie hetquote:Op donderdag 19 juni 2014 16:00 schreef satecl het volgende:
[..]
Deze postte ik net toch ook al? (post #20)
Ik moet trouwens nog 2 trophy's in Ground Zeroesquote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:54 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik moet trouwens nog 2 trophy's in Ground Zeroes
Unlocked - Unlock all trials
Information - Obtain all casette tapes
Hoe heb jij dat gedaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:50 schreef VulpX het volgende:
[..]Ik zal er naar kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.thanks!
Nice! Veel plezier ermee!quote:Op donderdag 10 juli 2014 02:31 schreef Jehuty het volgende:
Aangezien ik nu lekker vakantie heb, heb ik maar even goedkoop een PS2 op de kop getikt met Metal Gear Solid 1 tot en met 3. Heb deze serie nog nooit gespeeld dus het lijkt me wel een goede manier om hiermee te beginnen. Morgenochtend/vroege middag komt mijn pakketje binnen, kijk er naar uit.
Thanks! Hoewel mijn pakketje volgens Track en Trace nu opeens morgen komtquote:
De voice acting is tergend slecht in vergelijking met het origineel, de soundtrack is verkracht, en door de nieuwe gameplayelementen van MGS2 1 op 1 toe te passen op MGS1 zonder verder level design etc aan te pakken is de game veel te makkelijk geworden.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:51 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik had The Twin Snakes als eerste gespeeld, maar als ik reacties op internet lees vind iedereen hem kut. Waarom is dat? Of is het gewoon nostalgie?
Leuk om te lezen, en gaaf dat je MGS1 toch nog kan waarderen buiten de uiteraard ondertussen wat verouderde gameplay om. Qua sfeer en verhaal is MGS1 toch nog steeds mijn favoriet!quote:Op zondag 13 juli 2014 22:00 schreef Jehuty het volgende:
Metal Gear Solid 1 vanmiddag uitgespeeld, geweldig spel. Het verhaal, de plot twists, de dialogen, de karakters...alles zit echt ontzettend goed in elkaar. Zestien jaar na de release is het nog steeds een ontzettend vette ervaring. Misschien dat ik later nog de hogere moeilijkheidsgraden ga proberen, ik wil eerst nog deel twee en drie uitspelen. Ben net na het eten begonnen aan deel twee, speelt echt een stuk vloeiender uiteraard. Wat ik sterk waardeer tot nu toe is de mate waarin er gewoon sterk op de basics van MGS1 is voortgeborduurd. Vijanden kun je iets serieuzer nemen gelukkig. Ben erg benieuwd in welke richting dit verhaal gaat, en welke oude karakters uit MGS1 (naast Ocelot) ik nog ga tegen komen.
Er waren maar een paar momentjes waar ik wat moeite had als gevolg van controls/design. Het gebruik van de sniper tegen Sniper Wolf (lastig om snel haar in het vizier te krijgen), en de laatste scene dat je achterop de auto staat met die sentry (moeilijk om te richten). Maar ja dat zijn maar een paar kleine kwaaltjes die voor de rest de pret niet drukken. Ik hoop dat MGS2 mij net zo kan bekoren. Ik ben nog redelijk in het begin dus het verhaal moet zich nog ontvouwen. Maar goed, ik zal van de week wel even een update geven.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:53 schreef VulpX het volgende:
[..]
Leuk om te lezen, en gaaf dat je MGS1 toch nog kan waarderen buiten de uiteraard ondertussen wat verouderde gameplay om. Qua sfeer en verhaal is MGS1 toch nog steeds mijn favoriet!
Geniet lekker van MGS2, dat is zeker qua gameplay een verademing als je net uit 1 komt.
Houd ons op de hoogte, het is altijd leuk om de ervaringen te horen van mensen die de serie voor het eerst spelen.![]()
Ok, daar ben ik weer. Zojuist MGS2 uitgespeeld. Ik zal mijn comments maar even in een spoiler tag plaatsen.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:53 schreef VulpX het volgende:
[..]
Leuk om te lezen, en gaaf dat je MGS1 toch nog kan waarderen buiten de uiteraard ondertussen wat verouderde gameplay om. Qua sfeer en verhaal is MGS1 toch nog steeds mijn favoriet!
Geniet lekker van MGS2, dat is zeker qua gameplay een verademing als je net uit 1 komt.
Houd ons op de hoogte, het is altijd leuk om de ervaringen te horen van mensen die de serie voor het eerst spelen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:10 schreef Jehuty het volgende:
[..]
Ok, daar ben ik weer. Zojuist MGS2 uitgespeeld. Ik zal mijn comments maar even in een spoiler tag plaatsen.Dat is commentaar waar heel veel mensen het mee eens zullen zijn, je bent zeker niet de enige die zo over MGS2 denkt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op naar MGS3! In mijn ogen de beste MGS, de combinatie van het verhaal en de gameplay in dit deel is subliem en ongeëvenaard.
Nog een tip trouwens, speel na MGS3 eerst 4, en dan pas Peace Walker. Dat is de release volgorde, en dan kloppen alle verwijzingen etc ook nog en spoil je niets voor jezelf. Plus dan eindig je met de game waar de meest recente MGS, Ground Zeroes, het directe vervolg op is. Dan zit je dus nog perfect in het verhaal.
Ik ben erg benieuwd naar MGS3, ik heb er veel lof over gehoord.quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:21 schreef VulpX het volgende:
[..]
Dat is commentaar waar heel veel mensen het mee eens zullen zijn, je bent zeker niet de enige die zo over MGS2 denkt!
Op naar MGS3! In mijn ogen de beste MGS, de combinatie van het verhaal en de gameplay in dit deel is subliem en ongeëvenaard.
Nog een tip trouwens, speel na MGS3 eerst 4, en dan pas Peace Walker. Dat is de release volgorde, en dan kloppen alle verwijzingen etc ook nog en spoil je niets voor jezelf. Plus dan eindig je met de game waar de meest recente MGS, Ground Zeroes, het directe vervolg op is. Dan zit je dus nog perfect in het verhaal.
Dat zou ik wel proberen. MGS4 is namelijk ook een topgame en zeker de moeite waard als je de andere delen ook vet vind.quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:23 schreef Jehuty het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar MGS3, ik heb er veel lof over gehoord.
Ik moet maar even kijken wat ik hierna ga doen, ik heb namelijk geen PS3. Ik heb wel een Xbox 360. Hopelijk kan ik de PS3 van een vriend lenen of iets dergelijks.
Cool, thanks voor de aanbeveling. Heb je eigenlijk ook de oude Metal Gear en Metal Gear 2 gespeeld? Die voor de MSX? Lijkt me op zich wel leuk om die nog te spelen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:32 schreef VulpX het volgende:
[..]
Dat zou ik wel proberen. MGS4 is namelijk ook een topgame en zeker de moeite waard als je de andere delen ook vet vind.
Een kort stukje, moet me er nog een keer een weekendje aan wagen. Ze zitten bij MGS3 in de collectie, dus dat is wel handig.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:05 schreef Jehuty het volgende:
[..]
Cool, thanks voor de aanbeveling. Heb je eigenlijk ook de oude Metal Gear en Metal Gear 2 gespeeld? Die voor de MSX? Lijkt me op zich wel leuk om die nog te spelen.
Nu ik wat meer over MGS2 heb kunnen nadenken is hij nog iets meer in mijn achting gestegen. Ik wil hem graag nog een keer spelen, er wordt op een aantal momenten reteveel op je afgegooid dus ik denk dat ik daar wel nog een keer voor wil gaan zitten. Desalniettemin blijf ik deel 1 nog het beste vinden. Wat vind jij precies zo vet aan MGS2 wat je in andere delen niet terugziet?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:56 schreef LeaderRoel het volgende:
Metal Gear Solid 2 is nog steeds mijn favoriet uit de serie
Over de tweede plaats twijfel ik, ik vind MGS, MGS3 en MGS4 allemaal even vet in verschillende opzichten
Daarna komt denk ik Peace Walker, die alsnog erg goed was moet ik zeggen!
Ground Zeroes zie ik niet echt als een volledige MGS game, dus daar kan ik pas wat over zeggen zodra The Phantom Pain uit is.
Metal Gear Rising was ook supervet, echt een aanrader om te spelen zodra je klaar bent met MGS4 of Peace Walker!
Ik vond MGS2 zo vet dat je er als speler echt direct geconfronteerd werd met het verhaal. Dat je zeg maar makkelijk bedrogen kan worden, en Raiden moest ook de speler voorstellen, omdat je allemaal geen idee hebt wat er om je heen gebeurt en wat er zich nou werkelijk afspeelt in Big Shell (die scène op het eind dat hij de dogtags met jouw naam weggooit zegt genoeg). De game komt uit 2001, en qua verhaal was het ook een game die ver voor zijn tijd was. Het voorspelde ook correct wat de ontwikkelingen van het internet zou worden, en hoe regeringen het gaan gebruiken om het volk te controleren en te manipuleren. De ontdekking dat de kolonel niet echt was was ook briljant gedaan.quote:Op maandag 28 juli 2014 16:52 schreef Jehuty het volgende:
[..]
Nu ik wat meer over MGS2 heb kunnen nadenken is hij nog iets meer in mijn achting gestegen. Ik wil hem graag nog een keer spelen, er wordt op een aantal momenten reteveel op je afgegooid dus ik denk dat ik daar wel nog een keer voor wil gaan zitten. Desalniettemin blijf ik deel 1 nog het beste vinden. Wat vind jij precies zo vet aan MGS2 wat je in andere delen niet terugziet?
Ik denk dat ik wellicht alsnog de Collection haal voor Peace Walker, en Metal Gear 1 en 2. Heb een beetje gekloot met een MSX emulator en een vertaling van Metal Gear, maar dan moest ik weer een ander programma hebben om de vertaling op de rom los te laten, en weet ik veel wat allemaal. Ik haal wel gewoon de Collection, scheelt mij weer gezeik. Vind het toch wat relaxter om lekker op de bank te gamen.
Ik ben sinds gisteren weer verder gegaan met MGS3, was een aantal dagen niet lekker dus heb het rustig aan gedaan. Korte impressie: zeer vet dat het eigenlijk back to basics is met alle camo's en het ontbreken van de soliton-radar. Ik merk dat ik nu echt veel voorzichtiger rondkruip en ook veel meer mijn verrekijker gebruik enzo. Het verhaal is een stuk overzichtelijker en toegankelijker. Ik moet alleen wel zeggen dat de beperkte diepgang van de bazen (wat ik ook al ervaar bij MGS2) wel jammer is, wederom, MGS1 was onder andere zo geweldig door de achtergronden en motieven van Mantis, Wolf en Raven. Maar goed ik heb het nog niet uitgespeeld, dus uiteraard kan er nog een hoop aan mijn mening veranderen. Ik zal mijn eindoordeel posten als ik zover ben :-)
Het verhaal van MGS3 miste wat diepgang vond ik, vooral met sommige personages zoals de leden van het Cobra Unit. Verder vond ik de Koude Oorlog setting heel vet en het einde was schitterend!quote:Op maandag 28 juli 2014 18:46 schreef VulpX het volgende:
Jullie moeten echt even deze video kijken:
Zul je zien hoeveel je nog hebt gemist uit MGS2 qua thematiek etc, en hoever de game zijn tijd vooruit was en is. Erg vet.
Vond MGS2 ook zeker een mooie ervaring, maar kan qua verhaal en sfeer niet tippen aan 3 en 1 wat mij betreft. Maar het is wel de MGS waar ik de meeste uren in heb zitten. Was ook mijn eerste en lange tijd enige PS2 game
Heb vorige week trouwens deze unit binnengekregen:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder alsnog gewoon een geweldig spel hoor![]()
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:20 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Het verhaal van MGS3 miste wat diepgang vond ik, vooral met sommige personages zoals de leden van het Cobra Unit. Verder vond ik de Koude Oorlog setting heel vet en het einde was schitterend!
MGS4 vind ik waarschijnlijk nog de beste verhaalervaring hebben, alleen duurde sommige cutscenes iets te lang naar mijn beleving (neemt niet weg dat ze heel leuk waren om te kijken) en sommige plottwists vond ik een beetje absurd.Ja dat vond ik ook het jammere aan MGS4. Het is een uberbruut spel, maar de hoeveelheid fanservice was zelfs mij iets te veel, en de oplossing van veel plotlijnen was te makkelijk en jammer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder alsnog gewoon een geweldig spel hoor
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:41 schreef VulpX het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook het jammere aan MGS4. Het is een uberbruut spel, maar de hoeveelheid fanservice was zelfs mij iets te veel, en de oplossing van veel plotlijnen was te makkelijk en jammer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gisteren de HD Collection opgepakt en Metal Gear Rising, dus ik ga vanavond denk ik beginnen aan Metal Gear 1 en 2. Daarna ga ik verzinnen hoe ik in godesnaam MGS4 ga spelen...beetje overdreven om nou een PS3 te kopen voor MGS4. Dan zou ik beter een PS4 kunnen kopen om nog MGS5 er bij te kunnen halen, maarja ik heb het helaas niet zo breed financieel gezien...we zullen het zien.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jehuty op 31-07-2014 15:49:20 ]
quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:44 schreef Jehuty het volgende:
Okay, ik heb vannacht MGS3 uitgespeeld. Hij was wel een stuk langer dan de vorige twee delen. Maar ik moet ook zeggen dat ik veel meer mijn tijd heb genomen voor iedere screen, echt rustig alle hoekjes uitzoeken en alle vijanden uitschakelen. Ik zal mijn verhaal wederom even in spoiler tags plaatsen.MGS4 is nog steeds PS3-exclusive, en zal ook niet naar Xbox 360 komen (iets met dat het spel te groot was voor dvd's ofzo). Ik denk dat er in de toekomst nog wel een remake uitkomt voor de PS4 en misschien de Xbox One.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gisteren de HD Collection opgepakt en Metal Gear Rising, dus ik ga vanavond denk ik beginnen aan Metal Gear 1 en 2. Daarna ga ik verzinnen hoe ik in godesnaam MGS4 ga spelen...beetje overdreven om nou een PS3 te kopen voor MGS4. Dan zou ik beter een PS4 kunnen kopen om nog MGS5 er bij te kunnen halen, maarja ik heb het helaas niet zo breed financieel gezien...we zullen het zien.
Ik zou aan een vriend vragen of hij misschien nog een PS3 te leen heeft, en dan ergens MGS4 lenen of kopen voor een best laag bedrag (bij gamewinkels is hij rond de 15 euro dacht ik).
Laatste optie: het spel bestaat voor ongeveer de helft uit cutscenes (iets van 8-9 uur in totaal, met volgens het Guinness Book of Records de langste cutscene ooit, iets meer dan een uur). Dus op YouTube kijken kan denk ik ook als het je puur om het verhaal gaat, maar dat haalt het natuurlijk niet bij zelf spelen.
Rising zou ik trouwens pas na MGS4 spelen, omdat er ook spoilers in zitten voor deel 4. Peace Walker kan je volgens mij ook na 3 spelen in plaats van 4.
Volgens mij komt The Phantom Pain ook voor prev-gen, maar dan wordt het wel de grafisch mindere versie.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:57 schreef Jehuty het volgende:
Ok, cool, bedankt voor de aanbeveling :-) Een vriend van mij is gelukkig ook into MGS, en die heeft als het goed is wel een PS3. De kans is groot dat hij MGS4 heeft...en ja, het liefste wil ik het gewoon spelen, het lijkt me een toffe game.
*edit*
Ik zit een beetje rond te kijken hoeveel schade een gebruikte PS3 zo'n beetje aan mijn portemonnee doet...zo'n 130-140 euro is wellicht nog te overzien, in ieder geval nog veel beter te doen dan 300-400 voor een nieuwe PS4...maar even goed nadenken wat ik ga doen.
*edit2*
Kan iemand trouwens mij vertellen of The Phantom Pain ook op de 360 en PS3 uitkomt? Ik had namelijk online gelezen dat dat wel het geval is, maar een verkoper bij...een of andere gamewinkel wiens naam ik niet zo gauw voor de geest haal, zei tegen mij dat hij alleen voor de PS4 en Xbone zou uitkomen...
Mocht hij inderdaad uitkomen voor de PS3 en 360 maakt dat het nog net iets makkelijker voor me om een goedkope PS3 op de kop te tikken.
Vet hoor!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:16 schreef Jehuty het volgende:
Heb net even Metal Gear (de allereerste) uitgespeeld. Playtime was ongeveer 3,5 uur. Best vermakelijk, maar ik moet stiekem toegeven dat ik zonder het gebruik van een walkthrough waarschijnlijk enigszins gefrustreerd zou raken. Het schijnt wel dat Metal Gear 2: Solid Snake beter in elkaar zit, dus die wil ik graag proberen zonder walkthrough.
Wat trouwens wel grappig is dat je bepaalde elementen van Kojima's visie nog steeds terug ziet, zoals de fourth-wall brekende elementen. In MGS2 heb je bij het eindgedeelte dat Colonel tegen je zegt dat je je game moet uitzetten, en dat kwam in dit spel ook op het einde voor. En grappig om net als in MGS tegen een Hind-D te moeten vechten.
Ben benieuwd naar Metal Gear 2.
Ben er denk ik in de jaren wel 5 keer aan begonnen, maar heb het nooit afgemaakt. Ik weet waar ik aan beginquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:45 schreef Jehuty het volgende:
Ghost Babel ziet er inderdaad vet uit! En MG1 is best vermakelijk, hoewel je het waarschijnlijk op een aantal momenten ook zal vervloeken. Mocht je het zonder walkthrough doen, raad ik sterk aan om aantekeningen en/of iets van een kaart bij te houden op papier. Dat scheelt denk ik heel veel tijd met zoeken naar bepaalde items. In ieder geval succes, laat maar weten wat je er van vindt
Dit is de Solid Snake Revoltech Mini. Heb hem zelf van Amiami vandaan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:06 schreef Jehuty het volgende:
Nice! Waar heb je hem besteld? En om terug te komen op het PS3-probleem wat ik had; ik realiseerde mij vandaag opeens dat mijn broer een PS3 heeft, waar hij in de paar jaar dat hij hem heeft waarschijnlijk drieënhalve keer op heeft gespeeld. Die mag ik vast even lenen om MGS4 te spelen. Scheelt weer 170 euro voor een PS3 met MGS4.
Peace Walker HD was toch ook gewoon voor de Xbox 360?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:12 schreef VulpX het volgende:
[..]
Dit is de Solid Snake Revoltech Mini. Heb hem zelf van Amiami vandaan.
Mooi nieuws over die PS3, kun je ook gelijk Peace Walker HD en Ground Zeroes spelen
Metal Gear speel je niet op een Xbox.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:28 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Peace Walker HD was toch ook gewoon voor de Xbox 360?
Ze zijn er voor beschikbaarquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:29 schreef VulpX het volgende:
[..]
Metal Gear speel je niet op een Xbox.
Ik acht een feestdagen release wel mogelijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:53 schreef LeaderRoel het volgende:
Dit staat op de Twitter van Kojima
Er staat daar in kleine letters Q4 2014, zou het dan toch?![]()
[ afbeelding ]
Feestdagen-release zou dus ook betekenen dat ik hem kan spelen voordat ik naar het buitenland vertrek voor mn studie, zou helemaal geweldig zijnquote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:03 schreef VulpX het volgende:
[..]
Ik acht een feestdagen release wel mogelijk.
We horen het vanavond. De hints naar een releasedatum worden steeds hardnekkiger. Ook het feit dat mensen die op GamesCom en vanavond pre-orderen ¤5,- korting krijgen op de pre-order geeft wel aan dat de kans heel groot is dat we vanavond die datum krijgen.
Ik pak iig de popcorn erbij
Ow dat sowieso. Dit keer laat ik ook de speciale Japanse Premium Edition (als die er weer komt) gewoon hierheen komen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:09 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Feestdagen-release zou dus ook betekenen dat ik hem kan spelen voordat ik naar het buitenland vertrek voor mn studie, zou helemaal geweldig zijn
Wordt gelijk een Collector's Edition pre-order voor mij als die er is
Ga daar nu maar niet van uit...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:48 schreef LeaderRoel het volgende:
Op de site van Konami staat er dat MGSV Ground Zeroes en The Phantom Pain naar Steam komen
Lijkt me ook leuk als de HD Collection naar Steam komt
november uit me hoofdquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:33 schreef LeaderRoel het volgende:
Wanneer komt PS Now naar Europa? Ik zag dat de MGS HD Collection en MGS4 er ook bij staan
Congrats!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:39 schreef LeaderRoel het volgende:
Zojuist 100% van de Ground Zeroes trophies verdiend!
Helemaal klaar voor The Phantom Pain!
http://www.gameliner.nl/n(...)4-is-een-kledinglijnquote:Op maandag 15 september 2014 15:30 schreef LeaderRoel het volgende:
Wat zal er in de Metal Gear 2014 Collection zitten?
Ik denk:
- MGS 1 of Twin Snakes
- MGS 2, 3, PW HD
- MGS 4 Remastered
Misschien ook nog:
- Ground Zeroes
- Metal Gear Rising
En dat hij voor PC, PS4 en Xbox One komt.
De collectie zou ideaal zijn voor mensen met PC of Next-gen console die de games nog niet gespeeld hebben om het verhaal van alle voorgaande games mee te maken voordat The Phantom Pain uitkomt
Ik zag het vanmorgen jaquote:Op donderdag 18 september 2014 12:31 schreef satecl het volgende:
[..]
http://www.gameliner.nl/n(...)4-is-een-kledinglijn
Welk land zou het trouwens zijn? Ik had ergens gelezen dat dit Zuid-Afrika was omdat een van die guards Afrikaans praat, maar kan ook Mozambique of Zimbabwe zijn denk ikquote:Op zaterdag 20 september 2014 21:30 schreef VulpX het volgende:
Ziet ernaar uit dat dit mijn droom Metal Gear game wordt. Dat jungle level, die sneaking suit!![]()
Ik denk zelf Zuid-Afrika. Outer Heaven lag ook in de buurt van Zuid-Afrika dacht ik.quote:Op zondag 21 september 2014 09:30 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Welk land zou het trouwens zijn? Ik had ergens gelezen dat dit Zuid-Afrika was omdat een van die guards Afrikaans praat, maar kan ook Mozambique of Zimbabwe zijn denk ik
Bij de timeline bij het einde van Ground Zeroes las ik ook iets over een verlaten ondergrondse nucleaire testbunker in Zuid-Afrika, misschien heeft dat er mee te makenquote:Op zondag 21 september 2014 09:38 schreef VulpX het volgende:
[..]
Ik denk zelf Zuid-Afrika. Outer Heaven lag ook in de buurt van Zuid-Afrika dacht ik.
Denk niet dat het de releasedate is, is een beetje vroegquote:Op maandag 22 december 2014 18:54 schreef Jay_Snake het volgende:
De mogelijke releasedate (24-2) is dus gelekt, can't wait
Nah.quote:Op maandag 22 december 2014 18:54 schreef Jay_Snake het volgende:
De mogelijke releasedate (24-2) is dus gelekt, can't wait
De FOX Engine is ook voor de PC gemaakt, vandaar dat het er zo mooi uitziet en soepel looptquote:Op maandag 22 december 2014 19:17 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Goede port wel, voor de pc. Had niet verwacht dat het met alles op de hoogste settings zou lopen op mijn 650 ti
Juist niet, als je missies zonder alerts en zonder kills wil doen blijft het superspannend, vooral nu het een open wereld is moet je constant om je heen kijken of er niemand achter je zitquote:Op dinsdag 23 december 2014 13:56 schreef Ixnay het volgende:
Als ik al die gameplay beelden zie van MGS5, dan lijkt deze game wel veel meer open wereld dan eerdere MGS games.
Gaat hierdoor niet het hele MGS gevoel verloren, waarbij je één duidelijk doel hebt waar je naartoe moet sluipen en kruipen?
Die soldaten met een balon ophalen kost geld, en voor de demo hebben ze onbeperkt geld aanstaan. Ik denk dat je in het begin van het spel vrij veel geldproblemen krijgt als je constant je balonnen gebruikt, vooral omdat je ook geld moet besteden aan het managen van je basis, R&D, equipment etcquote:Op dinsdag 23 december 2014 13:30 schreef Marsenal het volgende:
Dat gerucht over februari zal wel niet kloppen, maar ik hoop stiekem van wel natuurlijk.
Alles van deze game maakt mij rete-enthousiast.. Maar dan zit ik zo'n gameplay-video te kijken en zie ik dat de speler ieder lichaam omhoog laat vliegen aan een ballon, en dat vind ik toch wel een beetje een kut-concept.
Deze post is tevens een tvp
Dat had ik niet gezien. Ik kreeg de indruk dat zodra een lichaam omhoog ging, het 'onzichtbaar' was geworden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:44 schreef LeaderRoel het volgende:
Als je goed kijkt zie je ook dat andere soldaten gelijk die balon kunnen zien en hem kapot schieten.
In de Afrika gameplay video zie je minstens een paar keer dat de ballon kapot wordt geschotenquote:Op dinsdag 23 december 2014 15:45 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat had ik niet gezien. Ik kreeg de indruk dat zodra een lichaam omhoog ging, het 'onzichtbaar' was geworden.
Nee, ze gingen 2 uur lang kerstcadeautjes uitpakken en toen op het laatst lieten ze nog een nieuwe kippenhoed zien die je in het spel kan gebruikenquote:
Ik zou hem niet op Xbox 360 spelen maar gewoon op PC of een next-gen console.quote:Op zondag 4 januari 2015 10:35 schreef abruzzese het volgende:
Ik dacht dat mijn Xbox 360 afgeschreven was omdat er geen belangrijke game in 2015 uit zou komen .
Heb ook inderdaad weinig aandacht besteed in Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ( het volgen van nieuws en de demo ) .
Maar het kan zo maar zijn dat deze game de allerbeste game word in 2015 ( voor mij tenminste )
Omdat ik houd van openwereld game , mooie stealth waar ik zo van geniet ( Far Cry 4 bijvoorbeeld ) .
Ik ga deze game in de media nu eens echt volgen tot aan de release
Op de 360 krijgt hij hopelijk toch wel dezelfde content? Ik wil MGS echt niet op de PC spelen, maar lekker in mijn zithoek. En een next gen console vind ik het geld nog niet waard. Als het enige verschil de graphics is.. tja. boeie.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:43 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik zou hem niet op Xbox 360 spelen maar gewoon op PC of een next-gen console.
De 360 heeft een resolutie van 720p en een framerate van 30fps. De PS4 heeft 1080p en 60fps en de PC kan zelfs 4K aan.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:04 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Op de 360 krijgt hij hopelijk toch wel dezelfde content? Ik wil MGS echt niet op de PC spelen, maar lekker in mijn zithoek. En een next gen console vind ik het geld nog niet waard. Als het enige verschil de graphics is.. tja. boeie.
Want?quote:Op zondag 4 januari 2015 17:02 schreef Ixnay het volgende:
Kans op een februari release lijkt me klein nu.
Het is al januari en meestal wordt een game meerdere maanden van tevoren aangekondigd om de hype op te bouwen.quote:
als het eind februari wordt, dan is het nu wel heel vroeg.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:19 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het is al januari en meestal wordt een game meerdere maanden van tevoren aangekondigd om de hype op te bouwen.
bijna wat? De game stond toch voor september?quote:
Ik ben geen eindredactie vriend.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:26 schreef donald_dick het volgende:
[..]
bijna wat? De game stond toch voor september?
Ja, jij schopt dit topic omhoog. Ik dacht dat er vet nieuws wasquote:
Heb je ooit MGS gespeeld? Als je gevonden wordt moet je gewoon ontsnappen of iedereen doden, gespot worden heeft eigenlijk nooit een game over als gevolg. (tenzij je op European Extreme speelt ofzo)quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:28 schreef abruzzese het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar de stealth game Metal Gear Solid 5 omdat ik groot fan ben van stealth games .
Maar ik hoop niet dat deze game te moeilijk word zodat je steeds opnieuw moet beginnen in stealth ( niet als rambo als je ontdekt word ) en daarmee wil ik zeggen dat er genoeg save points moeten in zitten zodat je niet steeds het hele level opnieuw moet beginnen .
Als voorbeeld Hitman Absolution was voor mij zo irritant omdat je daar bij bepaalde levels helemaal niet kon saven en als je daar in de fout ging moest je weer van voor af aan beginnen .
Voor mij mag MGS 5 best pittig zijn ( moeilijke AI ) maar als je bv 15 minuten aan spelen bent en je word opgemerkt door de vijand en vermoord word en daarna weer het hele level opnieuw moet doen , daar heb ik zeker een hekel aan .
Een fijne stealth gameplay is voor mij genoeg save points en hopelijk heeft MGS 5 dat .
Oké bedankt voor je antwoord , gespot worden hoef nog niet te zeggen einde game .quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:56 schreef Ezio het volgende:
[..]
Heb je ooit MGS gespeeld? Als je gevonden wordt moet je gewoon ontsnappen of iedereen doden, gespot worden heeft eigenlijk nooit een game over als gevolg. (tenzij je op European Extreme speelt ofzo)
Geen idee eigenlijk, op andere fora waar ik kom is het veel meer besproken. Oh en trouwens, je krijgt uiteraard wel een betere beoordeling als je in een missie weinig of niet gespot wordtquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:17 schreef abruzzese het volgende:
[..]
Oké bedankt voor je antwoord , gespot worden hoef nog niet te zeggen einde game .
Waarom word MGS 5 hier in Fok forum zo weinig besproken
Voor PC is alleen de steam release op 1 september, voor de rest moet je wachten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 05:32 schreef topdeck het volgende:
Is de physical release for PC wel beschikbaar? Ik zie overal alleen download. Fuck dat ik wil hem fysiek hebben
ik wil m'n mgs5 PC boxje hebben ;_;![]()
![]()
holy shitquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 23:00 schreef Ezio het volgende:
[..]
Voor PC is alleen de steam release op 1 september, voor de rest moet je wachten.
MGS te moeilijk en te diep voor de meeste mensen hierquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:17 schreef abruzzese het volgende:
[..]
Oké bedankt voor je antwoord , gespot worden hoef nog niet te zeggen einde game .
Waarom word MGS 5 hier in Fok forum zo weinig besproken
Maar de reflex mode is zo kewllllquote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:31 schreef topdeck het volgende:
mensen die met reflex mode spelen
[ afbeelding ]
gisteren nog gespeeld, maar die cutscenesquote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:44 schreef Sickert het volgende:
Mn pre-order zojuist gedaan bij Bol
Had nog 14 Euro tegoed openstaan, lekker goedkoop een topgame scoren![]()
*zin in!
Binnenkort the Twin snakes maar weer eens spelen op de cube! of toch maar de Psx versie)
Ook de pre-order gedaan, (doe ik ander nooit voor games, maar MSG is een uitzondering...hoe moet ik er anders achter komen waarom ik Big Boss zo nodig twee keer moest ombrengen op de MSX.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:44 schreef Sickert het volgende:
Mn pre-order zojuist gedaan bij Bol
Had nog 14 Euro tegoed openstaan, lekker goedkoop een topgame scoren![]()
*zin in!
Binnenkort the Twin snakes maar weer eens spelen op de cube! of toch maar de Psx versie)
Kan...maar zit je dan wel in het goede topic?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:11 schreef Hermanna het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit iets gehad met MSG..
Gewoon op geen enkele link klikken met Metal Gear Solid V: The Phantom Pain in de titel...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:18 schreef LeaderRoel het volgende:
ALARM
MGSV SPOILERS ZIJN UITGELEKT
GA NIET NAAR 4CHAN OF REDDIT
Ohhh.. Ik dacht dat ik in het PS4 topic was en het vol met MSG posts zat..quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:12 schreef Semisane het volgende:
[..]
Kan...maar zit je dan wel in het goede topic?
Ah op die manier...nou ja het zou ergens wel redelijk zijn als elke PS4 topic vol stond met MSG posts.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:13 schreef Hermanna het volgende:
[..]
Ohhh.. Ik dacht dat ik in het PS4 topic en het vol met MSG posts zat..![]()
![]()
Is heel moeilijk. Ik kijk al 3 jaar lang uit naar deze game, lees elk nieuwtje en kijk elke trailer analyse, en dus is de verleiding om leaks te lezen heel moeilijk te weerstaan, vooral de laatste 11 dagen...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:13 schreef Semisane het volgende:
[..]
Gewoon op geen enkele link klikken met Metal Gear Solid V: The Phantom Pain in de titel...
Echt? Ik heb daar nooit moeite mee eigenlijk (nou ja ik probeer er niet te veel aan te denkenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:20 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Is heel moeilijk. Ik kijk al 3 jaar lang uit naar deze game, lees elk nieuwtje en kijk elke trailer analyse, en dus is de verleiding om leaks te lezen heel moeilijk te weerstaan, vooral de laatste 11 dagen...
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 17:46 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
MGS te moeilijk en te diep voor de meeste mensen hier
Cutscenes zijn juist geweldig!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:08 schreef Ezio het volgende:
[..]
gisteren nog gespeeld, maar die cutscenes
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:45 schreef abruzzese het volgende:
Volgens mij word deze Metal Gear Solid 5 de allerbeste game wat ik ga aanschaffen .
Het hele stealth gebeuren in een openwereld game moet toch fantastisch zijn .
Vorig jaar was ik nog niet zo bezig met deze game omdat ik dacht aan lineaire gameplay maar de laatste weken kan ik gewoon niet wachten om deze bijzondere game te gaan spelen .
En ik koop zo een must have game toch liever in de winkel en ga niet wachten tot de postbode is geweest .
¤60,00 geef ik makkelijk uit voor deze Metal Gear Solid 5
Laten we het hopen. De teaser game van 10 euro was zeker al de moeite waard!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:45 schreef abruzzese het volgende:
Volgens mij word deze Metal Gear Solid 5 de allerbeste game wat ik ga aanschaffen .
Het hele stealth gebeuren in een openwereld game moet toch fantastisch zijn .
Vorig jaar was ik nog niet zo bezig met deze game omdat ik dacht aan lineaire gameplay maar de laatste weken kan ik gewoon niet wachten om deze bijzondere game te gaan spelen .
En ik koop zo een must have game toch liever in de winkel en ga niet wachten tot de postbode is geweest .
¤60,00 geef ik makkelijk uit voor deze Metal Gear Solid 5
joh, soms gaat het ook nergens over. De La Le Lu Li Lo? The Boss, Big Boss, Solidus Snake, Drebin? Kojima zit afentoe wel aan de lsd heurquote:Op donderdag 20 augustus 2015 17:46 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
MGS te moeilijk en te diep voor de meeste mensen hier
Ondanks de LSD weten ze mij toch weer iedere keer te boeien met de story (en natuurlijk de gameplay)!quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:30 schreef donald_dick het volgende:
[..]
joh, soms gaat het ook nergens over. De La Le Lu Li Lo? The Boss, Big Boss, Solidus Snake, Drebin? Kojima zit afentoe wel aan de lsd heur
boeiend is 1, volgbaar is 2, verhaal wat alle kanten op gaat is 3quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:27 schreef KempiX23 het volgende:
[..]
Ondanks de LSD weten ze mij toch weer iedere keer te boeien met de story (en natuurlijk de gameplay)!
Ik begrijp je punt, echter vind ik de cinematics altijd prima! Zoals hier eerder gezegd is: meestal snapte ik ze pas helemaal op het eind (en moest ik de game dus 2x spelen)quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
boeiend is 1, volgbaar is 2, verhaal wat alle kanten op gaat is 3
Sommige mensen vinden het verhaal in Metal Gear heel belangrijk maar persoonlijk vind ik het clichematig en doodsaai dus nee, je kan gewoon lekker spelen en dan is het alsnog goed te doenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 07:42 schreef aanstootgevende het volgende:
Ik ben een beetje in een game bui. Is dit spel leuk als je niet bekend bent met de voorgangers? Je hoort er heel veel over en ik wil eigenlijk wel een beetje kijken waar iedereen het nou over heeft.
Ok thanks, nou misschien ga ik er dan maar een poging mee wagen als die uit komt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:54 schreef ems. het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden het verhaal in Metal Gear heel belangrijk maar persoonlijk vind ik het clichematig en doodsaai dus nee, je kan gewoon lekker spelen en dan is het alsnog goed te doen
Kijk je playtroughs van Mgs1/2/3 en peacewalker op youtube. Donequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 00:00 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Een bende goede reviews. Gezien ik net mijn eerste Playstation heb gekocht overweeg ik Metal Gear Solid V eens te proberen.
Overweeg, want ik ben iemand die ervan houdt als verhalen me kunnen boeien. En met alle voorkennis die nodig is om dit te snappen (zover ik heb gekezen), heb ik er eigenlijk ook weer geen zin in.
Hier heb ik eigenlijk een beetje angst voor. Dat het inderdaad een spel wordt voor de casual gamer en dat de uitdaging minimaal is. Veel savepoints, overpowered wapens, dat werk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:27 schreef abruzzese het volgende:
Ik heb zelf ook maar alleen ervaring met Metal Gear Solid uit 1995 playstation 1 .
De rest heb ik niet vervolgd omdat het verhaal mij niet boeide en inderdaad was Metal Gear Solid games zeker moeilijk en daarom ik afhaakte .
Zelfs Metal Gear Solid 4 Guns of Patriot heeft mij niet geboeid en heb ik links laten liggen .
Maar nu 2015 verwacht ik toch een heel andere en toegankelijke game waar je ook nog eens de vele vrijheid hebt in stealth .
Ik ben wel enthousiast over deze deel 5 omdat ik zeer veel van sneaken / stealth / sluipen houd .
Maar ik ben toch voorzichtig en wacht toch wel de reviews af en hoop dat het toch een game word voor casual gamer .
Mijn echte game waar ik van houd is Assassin's Creed Games ( heerlijke stealth ) SplinterCell games vind ik allemaal goed / Hitman vond ik weer wat minder omdat je daar het hele level moest uitspelen zonder dat je kon saven .
Ik vind het wel een spannende week worden en ben zeeer erg benieuwd .
allyourgames zegt dat ze m zaterdag al bezorgenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:28 schreef 7nightwing7 het volgende:
Nu afwachten welke winkel als eerste de release verbreekt. Zo had ik the Witcher 3 ook 2 dagen eerder weten te krijgen.
kleine kans gok ikquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:27 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
allyourgames zegt dat ze m zaterdag al bezorgen(ps4)
Ik heb hem daar ook besteld. Hopelijk krijg ik hem daadwerkelijk zaterdag binnen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:27 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
allyourgames zegt dat ze m zaterdag al bezorgen(ps4)
Op budgetgaming staat ook een lijst met reviews, wel veel positiefquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:58 schreef byah het volgende:
[..]
kleine kans gok ikhttp://tweakers.net/shopr(...)punt-nl/shopreviews/
ik vertrouw de budgetgaming community meer dan die van tweakersquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:58 schreef byah het volgende:
[..]
kleine kans gok ikhttp://tweakers.net/shopr(...)punt-nl/shopreviews/
http://metalgeartimeline.com/quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 00:00 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Een bende goede reviews. Gezien ik net mijn eerste Playstation heb gekocht overweeg ik Metal Gear Solid V eens te proberen.
Overweeg, want ik ben iemand die ervan houdt als verhalen me kunnen boeien. En met alle voorkennis die nodig is om dit te snappen (zover ik heb gekezen), heb ik er eigenlijk ook weer geen zin in.
weet t niet meer precies maar in MGS2 kwam er op een gegeven moment iets met vampieren (of 1 vampier) en toen heb ik t allemaal niet meer gevolgdquote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:52 schreef MMaRsu het volgende:
Vampieren? Wut.
Er is maar 1 gast, die heet Vamp die niet snel doodgaat.
Chronologisch gezien maakt V deel uit van de voorkennis van het Metal Gear universum.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 00:00 schreef BeyondTheGreen het volgende:
I knowquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:44 schreef MMaRsu het volgende:
Dat gaat em denk ik niet worde. Heb laatst ook MGS2/3 HD voor de 360 digitaal gekocht op Live, 20 euro maarja fuck it.. MGS 3 is 1 van de beste games ooit.
Mgs2 is niet ruk, het heeft gewoon meer nadruk op andere aspecteb van het verhaal. Meer het diepere achtergrond.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:45 schreef MMaRsu het volgende:
Naja MGS2 is dan ook ruk
MGS 3 uber allesDe afgelopen maand opnieuw gekocht voor de 360, heb hem bijna uitgespeeld voor de 3e ( of 4e? ) keer. Blijft een fantastische game.
Ik kon ook maar niet wennen aan dat blonde meisje nee.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:58 schreef ems. het volgende:
Ik had deel 2 uitgezet door ... en Raiden.
wat een kutzooi.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:04 schreef Semisane het volgende:
kut voor degene die de MGS 5 collectors edition voor de xbone hebben besteld (Bij Bol.com), die worden niet geleverd.
Nou ja, voor pure historische redenen zou je eigenlijk deze game op de PS4 moeten spelen, maar ja voor 1 ieder die de xbone collectors edition heeft besteld is het natuurlijk wel lullig dat deze nu niet gaat komen. (Voor mij is het enkel belangrijk dat mijn PS4 + MGS5 bundle gaat aankomen natuurlijkquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:12 schreef LeaderRoel het volgende:
Een versie spelen dat geen PC of PS4 versie is
geen nederlands kunnen is erger.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:12 schreef LeaderRoel het volgende:
Een versie spelen dat geen PC of PS4 versie is
moest er ook ff in komen, daarna vond ik m erg vet (voor een veredelde demo).quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:27 schreef DownBusiness het volgende:
Hoewel ik alle Metal Gear games op de PS1, PS2, PS3, PSP en Gamecube gespeelt heb kon ik niet in Ground Zeroes komen. Na 10 minuten uitgezet.
Ik weet niet waar het aan ligt. Wellicht dat ik games niet meer interessant vindt of dat mijn spanningsboog heel hard is gekelderd.. En ik wil dolgraag deze game hebben. Kan dan ook niet wachten tot het september is.
Misschien toch maar weer Ground Zeroes proberen. Meer die dit probleem hadden bij GZ?
quote:
quote:
als postnl de post bij hun op komt halen wel, als ze het zelf moeten wegbrengen ws zaterdag. Bij veel systemen verandert de status in verzonden als de bestelling is ingepakt en klaar ligt voor verzending, betekent dus niet dat ie al daadwerkelijk bij postnl is.quote:
Dat tweedequote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:05 schreef Semisane het volgende:
[..]Of men is wat poëtisch in de vertaling geweest, of dit is weer eens typisch Kojima.
I know maar toch wie weet hebben we gelukquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:40 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
als postnl de post bij hun op komt halen wel, als ze het zelf moeten wegbrengen ws zaterdag. Bij veel systemen verandert de status in verzonden als de bestelling is ingepakt en klaar ligt voor verzending, betekent dus niet dat ie al daadwerkelijk bij postnl is.
volgens mij gaat t via dezelfde lokale bezorger.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:07 schreef topdeck het volgende:
Weet iemand hoe laat een afhaalpunt (appie heijn, etos, etc.) van Bol.com bezorgd wordt? Is dat eerder dan dat het thuisbezorgd wordt?
Fingers crossed, ik zit ook te hopen. Als het zo is geef ik die shop een zooi positieve reviewsquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:34 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
I know maar toch wie weet hebben we geluk
collector's editions worden niet geleverd in o.a. Nederland, geen grap. Zal ff link opzoeken.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:47 schreef LeaderRoel het volgende:
Collector's Edition bij bol.com besteld, ik krijg hem pas 1 september volgens mij
Een vriend van me uit Saudi Arabië is het spel al aan het spelen
De PS4 versie wel. De Xbox One versie niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:48 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
collector's edition worden niet geleverd in o.a. Nederland, geen grap. Zal ff link opzoeken.
ps4 versie ook niet, iig niet bij nedgame..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:49 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
De PS4 versie wel. De Xbox One versie niet.
Ik heb hem bij bol.com besteld. Hij is al uitverkocht bij bol.com maar had hem al in maart besteld. Medewerker van bol.com zei ook tegen me dat de PS4 versie gewoon geleverd wordt op de dag van release.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:52 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
ps4 versie ook niet, iig niet bij nedgame..
oh ok, gelukkig maar. Zou mooi kut zijn anders.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:53 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik heb hem bij bol.com besteld. Hij is al uitverkocht bij bol.com maar had hem al in maart besteld. Medewerker van bol.com zei ook tegen me dat de PS4 versie gewoon geleverd wordt op de dag van release.
De CE van de PS4 versie is al maanden uitverkocht ja, gelukkig was ik er op tijd bijquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:54 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
oh ok, gelukkig maar. Zou mooi kut zijn anders.
Van budgetgaming forum:quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:34 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
I know maar toch wie weet hebben we geluk
quote:Mensen die bij allyourgames hebben besteld, de game wordt hoogstwaarschijnlijk "pas" zaterdag geleverd voor iedereen. had een mail gestuurd en ze zeggen dat mijn pakket is ingepakt en morgen wordt overgedragen aan postnl. Offewel levering op zaterdag. Ik heb wel de verzendmail gehad dus dit geldt waarschijnlijk voor iedereen.
Dus reken er maar niet op dat ie morgen al bezorgd wordt!
officieel mag t niet voor zover ik weet. Boeiendquote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:07 schreef LeaderRoel het volgende:
Is die shit die Allyourgaming wel legaal?
gedaan voor nopquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 06:08 schreef LeaderRoel het volgende:
Voor degenen die het spel eerder in huis krijgen, ik wil graag dat dit topic gewoon zonder spoilers blijft
of spoilers in de spoilertag. zoals altijdquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 06:08 schreef LeaderRoel het volgende:
Voor degenen die het spel eerder in huis krijgen, ik wil graag dat dit topic gewoon zonder spoilers blijft
Een ps4 halen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:28 schreef HostiHawaii het volgende:
Hmmmm Dubio, dubio...
360 versie halen of een XONE met MGS......
PC of PS4 versie zijn de enige versies die ik zou spelen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:08 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Een ps4 halen.
Xone.. 900p
Ja echt next gen man, niet eens full hd wat al 10jaar geleden de standaard werd. Zit je dan met je matige 'next gen'console
http://www.gamespot.com/a(...)one-re/1100-6429559/quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:08 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Een ps4 halen.
Xone.. 900p
Ja echt next gen man, niet eens full hd wat al 10jaar geleden de standaard werd. Zit je dan met je matige 'next gen'console
Ja daar staat toch dat die 900p is nu?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:13 schreef HostiHawaii het volgende:
[..]
http://www.gamespot.com/a(...)one-re/1100-6429559/
Sowiesoquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:10 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
PC of PS4 versie zijn de enige versies die ik zou spelen.
Doelen ze met final output nu na upscaling of bij release? Je vraag bracht me aan het twijfelen...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:00 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja daar staat toch dat die 900p is nu?
Ja ik weet wel wat upscaling is hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:16 schreef MMaRsu het volgende:
Upscaling vanaf 900p naar 1080p. Maar alle games worden naar 1080p geupscaled. Maar dat betekend dat de game nog steeds op 900p draait.
Anyway, hopelijk morgen aan de slag met de GOTY.
Hopelijk topt deze game MGS3 voor mij.
Ik ook! Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:25 schreef LeaderRoel het volgende:
Kreeg net een mailtje van bol.com, bestelling is verzonden
Nee...quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:12 schreef LeaderRoel het volgende:
Holy shit, voor degenen die op bol.com besteld hebben, staat er bij jullie ook dat ie al gesorteerd is bij PostNL en nu onderweg is?
Net binnen. Wel codes. Maar waarschijnlijk geen collector edition codes. Alleen day one?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:43 schreef emmyemmy het volgende:
Wij hebben m al binnen via bolde collectors edition.
Er zitten codes bij
Kijk op youtube en concludeerquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:40 schreef abruzzese het volgende:
Hier alleen maar post die hem zo snel mogelijk willen spelen .
Ikzelf twijfel nog steeds of het wel genre game is ?
Ik ben zelf heel erg geselecteerd met games kopen .
Ik wil zeker niet teleurgesteld raken als ik een game koop voor ¤60,00 .
Ik houd wel van sluipen , sneaken , en zeker in stealth gaan , is dat waar de gameplay over gaat in Metal Gear Solid 5 ??
zo te lezen met deze cutscenes en dialogen is het zeker niets voor mij , daarom twijfel ik ook aan deze Japanse game , te complex voor mij en speel ik liever een Assassin's Creed game of Splintercell , watchdogs was ook goed met stealth , het verhaal kan mij echt geen moer schelen en ik wil spelen en geen dialogen doorgaan , gewoon een simpelverhaal met goede gameplay houd ik meer van .quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Kijk op youtube en concludeer
Voor iemand die "geselecteerd is met games kopen" lijkt dat me nou het eerste dat je doet. Wat gameplay heb je een stuk meer aan dan de biasd meningen van mensen in een topic.
Voor ¤60,00 koop inderdaad liever Assassins Creed Syndicate , meer casual game .quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:27 schreef Rio het volgende:
Ga dan lekker watchdogs spelen, wie maakt je wat. Doei.
Hier is ie ook binnen. Doei!
Die intro idd. Wtf wat een spel zeg.. Heel grauw en sfeervol.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:39 schreef MMaRsu het volgende:
Lol de cutscenes zijn fucking vet en zijn helemaal niet over de top dit keer. Op de intro na dan.
Assassins creed.. als je dat al een stealth game vind dan weet je niet waar je over praat.
Wij hebben twee codes, 'Day one additional content' en 'Metal Gear Online additional content'. Missen de CE codes dan? Ik krijg niet helemaal helder of dat een derde code is of niet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:30 schreef rihago het volgende:
Bestelling is onderweg.
Alleen schijnt dat bij de CE edition geen codes zitten.
Hoop het binnen nu en een uur te kunnen controleren.
Was er toevallig een pc versie daar?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:44 schreef Breach het volgende:
Vanmiddag gewoon bij de Bart Smit gehaald 😎
Bedankt voor je mening. Ga maar snel AC kopen en lekker spelen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:31 schreef abruzzese het volgende:
[..]
Voor ¤60,00 koop inderdaad liever Assassins Creed Syndicate , meer casual game .
Kan je toch pas spelen op de release datum ook al komt hij eerder, Steam unlockt je game toch pas op de release. Blijf dat een nadeel vinden van Steam. Heb je eens een game een paar dagen voor de release kan je hem toch nog niet spelenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:56 schreef topdeck het volgende:
[..]
Was er toevallig een pc versie daar?
Ik zit op 2% na 3 uurquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:45 schreef 7nightwing7 het volgende:
Eerste 3 uurtjes erop zitten. Die intro nerdgasm
Nee dat volgens mij niet, maar zo kan je wel sneller dingen developen zoals wapens en andere shit. Je platforms gaan dan ook sneller in level omhoog. Ik fulton zowat iedereen die ik tegenkom haha. Zit al op vet veel gmp.quote:Op zondag 30 augustus 2015 09:40 schreef LeaderRoel het volgende:
Een van de beste games die ik ooit gespeeld heb!
Trouwens, ik ben nu bezig met platformen bouwen. Is het zo dat als je veel mensen inzet op je base development unit dat je dan automatisch resources binnenkrijgt?
Ik weet niet, heb het nog niet meegemaakt. Ik ga nu aan missie 7 beginnen. Ik ga wel vaak naar Mother Base om mn soldaten te begroeten dus misschien is dat iets?quote:Op zondag 30 augustus 2015 10:01 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee dat volgens mij niet, maar zo kan je wel sneller dingen developen zoals wapens en andere shit. Je platforms gaan dan ook sneller in level omhoog. Ik fulton zowat iedereen die ik tegenkom haha. Zit al op vet veel gmp.
Maar wat moet ik doen met soldiers die injuries aan andere crew toebrengen of ptsd? Moet ik hen ontslaan?
Tot nu toe echt een geweldig spel, heb net episode 11 afgerond. Dat is echt een van de beste missies tot nu toe imo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |