abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140911913

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, het nieuwste deel van de Metal Gear saga is alweer een tijdje geleden aangekondigd. De nieuwe Metal Gear werd met een trailer aangekondigd tijdens de 25th anniversary celebration als Ground Zeroes.

Een paar maanden later, tijdens de VGA 2012, mochten we een trailer van de mysterieuze game The Phantom Pain aanschouwen, gemaakt door het compleet onbekende Moby Dick studios.

En dan is daar GDC 2013, het verlossende nieuws wordt naar buiten gebracht: Metal Gear Solid: Ground Zeroes en The Phantom Pain zijn samen de nieuwe Metal Gear: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

En dan was daar in juni 2013 de E3, waar de volgende trailer werd getoond, en ook bekend werd gemaakt dat Kiefer Sutherland de stem van Big Boss zal gaan verzorgen:

In maart 2014 komt dan eindelijk een eerste voorproefje uit van The Phantom Pain, in de vorm van Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Meningen zijn sterk verdeeld over het in de ogen van sommigen hoge prijskaartje voor relatief weinig content. Desalniettemin laat de gameplay weinig te wensen over en maakt het de drang naar de volledige game alleen maar groter.
Tijdens E3 2014 wordt er wederom een nieuwe trailer getoond, die focust op Diamond Dogs, de nieuwe organisatie van Big Boss (Venom Snake) en Kazuhira Miller.

Kojima is terug met MGS, en hoe! De laatste trailers hebben iedereen van de sokken geblazen, het speculeren over de ongetwijfeld compleet gestoorde characters en ingewikkelde verhaallijnen kan weer beginnen! Wat voor een stuk metaal / steen (diamant?) steekt er uit Big Boss' zijn hoofd? Wie zijn Quiet, Eli, Code Talker en Skull Face?
We weten dat een gedeelte van het spel in Afghanistan in 1984 zal afspelen, en Big Boss' zijn missie daar het bevrijden van Miller zal zijn. Ook heeft hij een nieuwe huurlingengroep opgericht, genaamd Diamond Dogs. Maar wie zijn dan het mysterieuze XOF, heel toevallig FOX omgedraait? Waarschijnlijk allemaal vragen met antwoorden die we echt pas kunnen verwachten als we de game uiteindelijk in handen hebben.

In ontwikkeling voor: PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 (PC)
Releasedatum: TBA (1984 aldus Trolljima)

De Metal Gear Saga (volgorde van release):

Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid: Portable Ops
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Metal Gear Solid: Peace Walker
Metal Gear Rising: Revengeance
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Non-Canon:
Metal Gear 2: Snake's Revenge
Metal Gear Solid: Ghost Babel
Metal Gear Ac!d 1 & 2

http://www.konami.jp/mgs5/tpp/

[ Bericht 28% gewijzigd door LeaderRoel op 10-06-2014 20:21:56 ]
  dinsdag 10 juni 2014 @ 14:19:00 #2
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_140914655
LIQUIIIIIIIIIIIDDDDDDDDDDDDD
Helemaal super.
pi_140918968
Oeps, toch al een nieuw topic aangemaakt... Niet gezien. Zal ik mijn nieuwe OP hier posten, misschien kan een mod dan even die goed plaatsen hier?
pi_140918989

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, het nieuwste deel van de Metal Gear saga is alweer een tijdje geleden aangekondigd. De nieuwe Metal Gear werd met een trailer aangekondigd tijdens de 25th anniversary celebration als Ground Zeroes.

Een paar maanden later, tijdens de VGA 2012, mochten we een trailer van de mysterieuze game The Phantom Pain aanschouwen, gemaakt door het compleet onbekende Moby Dick studios.

En dan is daar GDC 2013, het verlossende nieuws wordt naar buiten gebracht: Metal Gear Solid: Ground Zeroes en The Phantom Pain zijn samen de nieuwe Metal Gear: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

En dan was daar in juni 2013 de E3, waar de volgende trailer werd getoond, en ook bekend werd gemaakt dat Kiefer Sutherland de stem van Big Boss zal gaan verzorgen:

In maart 2014 komt dan eindelijk een eerste voorproefje uit van The Phantom Pain, in de vorm van Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Meningen zijn sterk verdeeld over het in de ogen van sommigen hoge prijskaartje voor relatief weinig content. Desalniettemin laat de gameplay weinig te wensen over en maakt het de drang naar de volledige game alleen maar groter.
Tijdens E3 2014 wordt er wederom een nieuwe trailer getoond, die focust op Diamond Dogs, de nieuwe organisatie van Big Boss (Venom Snake) en Kazuhira Miller.

Kojima is terug met MGS, en hoe! De laatste trailers hebben iedereen van de sokken geblazen, het speculeren over de ongetwijfeld compleet gestoorde characters en ingewikkelde verhaallijnen kan weer beginnen! Wat voor een stuk metaal / steen (diamant?) steekt er uit Big Boss' zijn hoofd? Wie zijn Quiet, Eli, Code Talker en Skull Face?
We weten dat een gedeelte van het spel in Afghanistan in 1984 zal afspelen, en Big Boss' zijn missie daar het bevrijden van Miller zal zijn. Ook heeft hij een nieuwe huurlingengroep opgericht, genaamd Diamond Dogs. Maar wie zijn dan het mysterieuze XOF, heel toevallig FOX omgedraait? Waarschijnlijk allemaal vragen met antwoorden die we echt pas kunnen verwachten als we de game uiteindelijk in handen hebben.

In ontwikkeling voor: PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 (PC)
Releasedatum: TBA (1984 aldus Trolljima)

De Metal Gear Saga (volgorde van release):

Metal Gear
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid: Portable Ops
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Metal Gear Rising: Revengeance
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Non-Canon:
Metal Gear 2: Snake's Revenge
Metal Gear Solid: Ghost Babel
Metal Gear Ac!d 1 & 2

http://www.konami.jp/mgs5/tpp/
pi_140919079
Was je me toch nog te snel af met het vorige topic vol spammen Roel ;)
pi_140919888
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:34 schreef VulpX het volgende:
Oeps, toch al een nieuw topic aangemaakt... Niet gezien. Zal ik mijn nieuwe OP hier posten, misschien kan een mod dan even die goed plaatsen hier?
Ik kan de OP er ook in zetten als ik straks thuis ben :)
pi_140919998
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 17:02 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Ik kan de OP er ook in zetten als ik straks thuis ben :)
Als dat werkt, prima. En als je hem beter vind dan de oude natuurlijk :P
pi_140927372
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 17:06 schreef VulpX het volgende:

[..]

Als dat werkt, prima. En als je hem beter vind dan de oude natuurlijk :P
Je OP staat erin ;)
pi_140934427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:22 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Je OP staat erin ;)
Nice
pi_140944809
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:30 schreef VulpX het volgende:

[..]

Nice
Dat plaatje met al die Metal Gears, waren die in Peace Walker nou allemaal echt zo groot? :')
pi_140944876
Ja, het klopt wel ongeveer. Dat waren lompe apparaten, zeker Cocoon.
pi_140946026
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 08:52 schreef VulpX het volgende:
Ja, het klopt wel ongeveer. Dat waren lompe apparaten, zeker Cocoon.
Allemaal in de jaren '70 :P
pi_140946151
Tsja, de technologie uit Metal Gear heeft nog nooit gekopt.
MGS4 is ook dit jaar ;)
pi_140946727
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 09:59 schreef VulpX het volgende:
Tsja, de technologie uit Metal Gear heeft nog nooit gekopt.
MGS4 is ook dit jaar ;)
In MGS1 kwam de technologie nog wel goed overeen, en in MGS2 was er mooi voorspeld met al dat afluisteren en beheersing van het internet.

Is Portable Ops trouwens nog steeds canon of niet?
pi_140954258
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:22 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

In MGS1 kwam de technologie nog wel goed overeen, en in MGS2 was er mooi voorspeld met al dat afluisteren en beheersing van het internet.

Is Portable Ops trouwens nog steeds canon of niet?
Ja en nee. De gebeurtenissen hebben wel plaatsgevonden, maar niet per sé alle details. Aldus Kojima. Het komt er een beetje op neer dat indien iets niet in een latere game of door Kojima wordt tegengesproken je mag aannemen dat het gebeurd is. Maar controversiële dingen als Null zijn dacht ik wel non-canon geworden. Ik denk dat het échte achtergrondverhaal van Gray Fox in TPP gaat plaatsvinden.

Gaan we trouwens weer met z'n tweeën het topic vol lullen? :P
pi_140954322
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 08:48 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Dat plaatje met al die Metal Gears, waren die in Peace Walker nou allemaal echt zo groot? :')
Het valt me nu ineens op, ZEKE staat er helemaal niet tussen. Maar gezien de laatste trailer zal dat dan wel ZEKE zijn in TPP met wat upgrades. Die is ook niet per sé verloren gegaan tijdens GZ omdat het op de bodem van de oceaan stond.
pi_141284308
quote:
Gooi je een berichtje als het begint? ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:18:50 #20
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_141285722
Hallo Metal Gear fans!

Ik wil de Metal Gear collectie graag hebben, want heb de games eigenlijk nooit gespeeld(op Metal Gear Solid na dan). Nu zie ik deze box op internet staan:

Bijna alle delen voor op de PS3. Ik ben voorlopig nog niet van plan om het allemaal te spelen. Is het dan handig om deze te kopen voor PS3? Of zal de volledige collectie ook nog wel op de PS4 verschijnen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_141285723
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:33 schreef Leonos het volgende:

[..]

Gooi je een berichtje als het begint? ;)
Het is al voorbij, maar je kan het filmpje aanklikken en terugkijken vanaf 50:16 ;)
pi_141285790
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:18 schreef satecl het volgende:
Hallo Metal Gear fans!

Ik wil de Metal Gear collectie graag hebben, want heb de games eigenlijk nooit gespeeld(op Metal Gear Solid na dan). Nu zie ik deze box op internet staan:

Bijna alle delen voor op de PS3. Ik ben voorlopig nog niet van plan om het allemaal te spelen. Is het dan handig om deze te kopen voor PS3? Of zal de volledige collectie ook nog wel op de PS4 verschijnen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een PS3 hebt zou ik gewoon de Legacy Collection kopen. Zitten volgens mij 1,2,3,4 en Peace Walker in oftewel alle games behalve Rising en Ground Zeroes.
Heb je de serie al weleens eerder gespeeld? Zo niet dan zou ik dit gelijk kopen en op je PS3 spelen ;)
Voor een PS4 collectie heb ik niks gehoord en zijn er volgens mij ook nog geen plannen. Aankomende zomer wordt wel PlayStation Now geïntroduceerd, waarmee je oude games kan streamen. Misschien zitten daar alle MGS games wel bij ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:34:54 #23
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_141286165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:21 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Als je een PS3 hebt zou ik gewoon de Legacy Collection kopen. Zitten volgens mij 1,2,3,4 en Peace Walker in oftewel alle games behalve Rising en Ground Zeroes.
Heb je de serie al weleens eerder gespeeld? Zo niet dan zou ik dit gelijk kopen en op je PS3 spelen ;)
Voor een PS4 collectie heb ik niks gehoord en zijn er volgens mij ook nog geen plannen. Aankomende zomer wordt wel PlayStation Now geïntroduceerd, waarmee je oude games kan streamen. Misschien zitten daar alle MGS games wel bij ;)
In 1998 was ik een jaartje of 9/10. Toen had ik het spel gekocht en speelde het aardig veel. Maar mijn Engels was toen slecht(nu trouwens ook nog niet top :@ ), dus snapte het verhaal nooit. Maar ik vond het evengoed leuk om te spelen.

Tot mijn 20e ben ik altijd wel een fanatieke gamer geweest, maar de laatste 5 jaar heb ik eigenlijk alleen maar FIFA gespeeld. Maar sinds vorige week lijk ik het virus weer te pakken te hebben. Daarom wil ik weer een stapel games kopen voor de PS3, en volgend jaar een PS4 kopen.

Ik wel eens wat gelezen over MGS, maar op een of andere manier lijkt het verhaal mij niet echt te boeien. Maar de spellen zijn altijd zo goed aangeschreven, dat ik toch begin te twijfelen om het evengoed te kopen. Daarom dacht ik: Nu voor de PS3 kopen, of wachten tot de collectie over een tijd voor de PS4 uitkomt.
pi_141286501
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:34 schreef satecl het volgende:

[..]

In 1998 was ik een jaartje of 9/10. Toen had ik het spel gekocht en speelde het aardig veel. Maar mijn Engels was toen slecht(nu trouwens ook nog niet top :@ ), dus snapte het verhaal nooit. Maar ik vond het evengoed leuk om te spelen.

Tot mijn 20e ben ik altijd wel een fanatieke gamer geweest, maar de laatste 5 jaar heb ik eigenlijk alleen maar FIFA gespeeld. Maar sinds vorige week lijk ik het virus weer te pakken te hebben. Daarom wil ik weer een stapel games kopen voor de PS3, en volgend jaar een PS4 kopen.

Ik wel eens wat gelezen over MGS, maar op een of andere manier lijkt het verhaal mij niet echt te boeien. Maar de spellen zijn altijd zo goed aangeschreven, dat ik toch begin te twijfelen om het evengoed te kopen. Daarom dacht ik: Nu voor de PS3 kopen, of wachten tot de collectie over een tijd voor de PS4 uitkomt.
Ik zou gewoon de MGS Legacy Collection voor PS3 kopen en dan de games in de volgorde 1,2,3,4,PW te spelen. ;)
Het verhaal is soms best moeilijk te begrijpen, vooral bij 2 en 4. Maar op het einde komt alles altijd samen en snap je het helemaal. Het verhaal zelf, de voice acting en de cutscenes zijn prachtig.
Verhaal gaat vooral over spionage, militaire dingen, robots, complottheorieën, massavernietigingswapens, AI en computers, cyborgs, Japanse cultuur, Koude Oorlog en het geeft altijd wel de boodschap dat vechten en oorlog verkeerd is. Dus niet zoals Call of Duty en Hollywoodfilms dat oorlog altijd 'cool' is en dat zoveel mogelijk mensen neerknallen beter is voor je ego, dat is absoluut niet het thema in Metal Gear ;)

Maar als je geïnteresseerd bent in The Phantom Pain (ik weet niet of je al trailers en gameplay hebt gezien, maar het ziet er echt super goed uit) dan is de MGS Legacy Collection de beste manier om je er voor klaar te maken ;)
pi_141286736
in de legacy zit MGS 1 of 2 toch niet? Volgens mij mist daar iets in ?
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:54:52 #26
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_141286853
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:44 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Ik zou gewoon de MGS Legacy Collection voor PS3 kopen en dan de games in de volgorde 1,2,3,4,PW te spelen. ;)
Het verhaal is soms best moeilijk te begrijpen, vooral bij 2 en 4. Maar op het einde komt alles altijd samen en snap je het helemaal. Het verhaal zelf, de voice acting en de cutscenes zijn prachtig.
Verhaal gaat vooral over spionage, militaire dingen, robots, complottheorieën, massavernietigingswapens, AI en computers, cyborgs, Japanse cultuur, Koude Oorlog en het geeft altijd wel de boodschap dat vechten en oorlog verkeerd is. Dus niet zoals Call of Duty en Hollywoodfilms dat oorlog altijd 'cool' is en dat zoveel mogelijk mensen neerknallen beter is voor je ego, dat is absoluut niet het thema in Metal Gear ;)

Maar als je geïnteresseerd bent in The Phantom Pain (ik weet niet of je al trailers en gameplay hebt gezien, maar het ziet er echt super goed uit) dan is de MGS Legacy Collection de beste manier om je er voor klaar te maken ;)
Dat bevalt me prima! Ik ben alleen bang dat het verhaal te ingewikkeld wordt. Robotten, computers, cyborgs en dat soort dingen zijn niet echt mijn ding. Maar ik ga het hoe dan ook gewoon een kans geven. :) De trailers van The Phantom Pain heb ik gezien. Ziet er inderdaad fantastisch uit. Ik denk wel dat ik met MGS Legacy Collection wel een jaar verder ben als ik dat allemaal uit heb :') .
pi_141286897
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:51 schreef Leonos het volgende:
in de legacy zit MGS 1 of 2 toch niet? Volgens mij mist daar iets in ?
The Legacy Collection contains the following:

Metal Gear Solid (PlayStation Network download code)
Metal Gear Solid: VR Missions (PlayStation Network download code)
Metal Gear Solid 2: HD Edition
Metal Gear Solid 3: HD Edition, which includes:
Metal Gear
Metal Gear Solid: Peace Walker HD Edition
Metal Gear Solid 4: Trophy Edition
pi_141286951
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:54 schreef satecl het volgende:

[..]

Dat bevalt me prima! Ik ben alleen bang dat het verhaal te ingewikkeld wordt. Robotten, computers, cyborgs en dat soort dingen zijn niet echt mijn ding. Maar ik ga het hoe dan ook gewoon een kans geven. :) De trailers van The Phantom Pain heb ik gezien. Ziet er inderdaad fantastisch uit. Ik denk wel dat ik met MGS Legacy Collection wel een jaar verder ben als ik dat allemaal uit heb :') .
Het zal denk ik ook nog wel een jaar duren voordat The Phantom Pain uitkomt, dus tijd genoeg denk ik ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:00:35 #29
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_141287066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:56 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

The Legacy Collection contains the following:

Metal Gear Solid (PlayStation Network download code)
Metal Gear Solid: VR Missions (PlayStation Network download code)
Metal Gear Solid 2: HD Edition
Metal Gear Solid 3: HD Edition, which includes:
Metal Gear
Metal Gear Solid: Peace Walker HD Edition
Metal Gear Solid 4: Trophy Edition
En dan zeker op deze volgorde spelen:

Metal Gear
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid: VR Missions
Metal Gear Solid 2
Metal Gear Solid 3
Metal Gear Solid 4
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Het zal denk ik ook nog wel een jaar duren voordat The Phantom Pain uitkomt, dus tijd genoeg denk ik ;)
Is dat ook het laatste deel? Of gaan ze gewoon verder?
pi_141287175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:00 schreef satecl het volgende:

[..]

En dan zeker op deze volgorde spelen:

Metal Gear
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid: VR Missions
Metal Gear Solid 2
Metal Gear Solid 3
Metal Gear Solid 4
Ik zou niet gelijk met Metal Gear 1 en Metal Gear 2 beginnen, ik zou met MGS 1 beginnen (in het hoofdmenu wordt het verhaal van Metal Gear 1 en 2 uitgelegd, wat niet echt veel is) en dan later als je 1,2,3,4 en Peace Walker hebt gehad misschien eens Metal Gear 1 en 2 doen.
MGS VR Missions zijn een soort bonus missies voor MGS1, voegt niks toe aan het verhaal.
pi_141287224
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:00 schreef satecl het volgende:

[..]

Is dat ook het laatste deel? Of gaan ze gewoon verder?
Kojima zegt bij elke Metal Gear Solid vanaf 2 dat het zijn laatste is, maar moet je niet serieus nemen :')
Ik denk dat er ook nog wel een Rising 2 komt en misschien nog meer van Metal Gear Solid, het is in ieder geval een serie die nog lang niet dood is ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:09:43 #32
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_141287382
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:04 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Kojima zegt bij elke Metal Gear Solid vanaf 2 dat het zijn laatste is, maar moet je niet serieus nemen :')
Ik denk dat er ook nog wel een Rising 2 komt en misschien nog meer van Metal Gear Solid, het is in ieder geval een serie die nog lang niet dood is ;)
Raad jij me dan niet Tom Clancy's Splinter Cell aan? Die heb ik ook nog nooit gespeeld. Of laat ik het zo vragen: Wat vind jij van Tom Clancy's Splinter Cell?

Dat lijkt mij dus echt hetzelfde als MGS, alleen dan zonder robotten en dat soort dingen. Of zit ik er naast? :X
pi_141287599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:09 schreef satecl het volgende:

[..]

Raad jij me dan niet Tom Clancy's Splinter Cell aan? Die heb ik ook nog nooit gespeeld. Of laat ik het zo vragen: Wat vind jij van Tom Clancy's Splinter Cell?

Dat lijkt mij dus echt hetzelfde als MGS, alleen dan zonder robotten en dat soort dingen. Of zit ik er naast? :X
Ik heb alleen Splinter Cell Blacklist gespeeld, die vond ik wel leuk maar lang niet zo goed als de Metal Gear Solid games (de uitvinder van de stealth game) ;)
Het robots aspect van MGS is niet zo heel groot, het gaat er meer om dat er in bijna elk deel wel een robottank is genaamd Metal Gear die uitgerust is met massavernietigingswapens, en dat je die moet stoppen. Het gaat vooral meer om complottheorieën, oorlog en politiek, de zin van het leven, de extravagante eindbazen (ook iets waar de serie heel bekend om is) en ook veel humor, flauwe grapjes en fourth-wall-breaking ;)
Verder ga ik niets zeggen want dan ben ik bang dat ik ga spoilen, dus je moet zelf maar de games proberen lijkt me :P
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:35:39 #34
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_141288182
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:17 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Ik heb alleen Splinter Cell Blacklist gespeeld, die vond ik wel leuk maar lang niet zo goed als de Metal Gear Solid games (de uitvinder van de stealth game) ;)
Het robots aspect van MGS is niet zo heel groot, het gaat er meer om dat er in bijna elk deel wel een robottank is genaamd Metal Gear die uitgerust is met massavernietigingswapens, en dat je die moet stoppen. Het gaat vooral meer om complottheorieën, oorlog en politiek, de zin van het leven, de extravagante eindbazen (ook iets waar de serie heel bekend om is) en ook veel humor, flauwe grapjes en fourth-wall-breaking ;)
Verder ga ik niets zeggen want dan ben ik bang dat ik ga spoilen, dus je moet zelf maar de games proberen lijkt me :P
Haha oké. In ieder geval bedankt voor deze informatie... En wie weet over een 2 jaar een die-hard MGS fan erbij ^O^
pi_141288251
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:35 schreef satecl het volgende:

[..]

Haha oké. In ieder geval bedankt voor deze informatie... En wie weet over een 2 jaar een die-hard MGS fan erbij ^O^
Ik heb hier nog een trailer van de Legacy Collection voor je ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:00:24 #36
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_141289091
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:37 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een trailer van de Legacy Collection voor je ;)
Deze postte ik net toch ook al? (post #20) :s)
pi_141289377
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:00 schreef satecl het volgende:

[..]

Deze postte ik net toch ook al? (post #20) :s)
Oh ja ik zie het :P
pi_141289921
Awesomesauce!!! *O* *O* *O* *O* *O*
pi_141303127

[ Bericht 35% gewijzigd door VulpX op 19-06-2014 21:38:33 ]
pi_141316462
pi_141317551
Hahahaha, wtf?! :D
pi_141848711
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 08:14 schreef VulpX het volgende:
Hahahaha, wtf?! :D
Ik moet trouwens nog 2 trophy's in Ground Zeroes ;)
Unlocked - Unlock all trials
Information - Obtain all casette tapes

Hoe heb jij dat gedaan? :o
pi_141850574
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:54 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Ik moet trouwens nog 2 trophy's in Ground Zeroes ;)
Unlocked - Unlock all trials
Information - Obtain all casette tapes

Hoe heb jij dat gedaan? :o
SPOILER
pi_141883403
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:50 schreef VulpX het volgende:

[..]

SPOILER
Ik zal er naar kijken ;) thanks!
  donderdag 10 juli 2014 @ 02:31:33 #45
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_142126826
Aangezien ik nu lekker vakantie heb, heb ik maar even goedkoop een PS2 op de kop getikt met Metal Gear Solid 1 tot en met 3. Heb deze serie nog nooit gespeeld dus het lijkt me wel een goede manier om hiermee te beginnen. Morgenochtend/vroege middag komt mijn pakketje binnen, kijk er naar uit.
pi_142128660
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 02:31 schreef Jehuty het volgende:
Aangezien ik nu lekker vakantie heb, heb ik maar even goedkoop een PS2 op de kop getikt met Metal Gear Solid 1 tot en met 3. Heb deze serie nog nooit gespeeld dus het lijkt me wel een goede manier om hiermee te beginnen. Morgenochtend/vroege middag komt mijn pakketje binnen, kijk er naar uit.
Nice! Veel plezier ermee! ^O^
pi_142131110
Ik had The Twin Snakes als eerste gespeeld, maar als ik reacties op internet lees vind iedereen hem kut. Waarom is dat? Of is het gewoon nostalgie?
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:07:29 #48
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_142136947
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 08:17 schreef VulpX het volgende:

[..]

Nice! Veel plezier ermee! ^O^
Thanks! Hoewel mijn pakketje volgens Track en Trace nu opeens morgen komt :'( Oh well. Nog maar een dagje TF2 spelen dan.
pi_142137514
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:51 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik had The Twin Snakes als eerste gespeeld, maar als ik reacties op internet lees vind iedereen hem kut. Waarom is dat? Of is het gewoon nostalgie?
De voice acting is tergend slecht in vergelijking met het origineel, de soundtrack is verkracht, en door de nieuwe gameplayelementen van MGS2 1 op 1 toe te passen op MGS1 zonder verder level design etc aan te pakken is de game veel te makkelijk geworden.
Ow en Snake maakt in elke cutscnene minimaal 1 salto en backflip...
  zondag 13 juli 2014 @ 22:00:01 #50
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_142259919
Metal Gear Solid 1 vanmiddag uitgespeeld, geweldig spel. Het verhaal, de plot twists, de dialogen, de karakters...alles zit echt ontzettend goed in elkaar. Zestien jaar na de release is het nog steeds een ontzettend vette ervaring. Misschien dat ik later nog de hogere moeilijkheidsgraden ga proberen, ik wil eerst nog deel twee en drie uitspelen. Ben net na het eten begonnen aan deel twee, speelt echt een stuk vloeiender uiteraard. Wat ik sterk waardeer tot nu toe is de mate waarin er gewoon sterk op de basics van MGS1 is voortgeborduurd. Vijanden kun je iets serieuzer nemen gelukkig. Ben erg benieuwd in welke richting dit verhaal gaat, en welke oude karakters uit MGS1 (naast Ocelot) ik nog ga tegen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')