Ik kan de OP er ook in zetten als ik straks thuis benquote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:34 schreef VulpX het volgende:
Oeps, toch al een nieuw topic aangemaakt... Niet gezien. Zal ik mijn nieuwe OP hier posten, misschien kan een mod dan even die goed plaatsen hier?
Als dat werkt, prima. En als je hem beter vind dan de oude natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:02 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik kan de OP er ook in zetten als ik straks thuis ben
Je OP staat erinquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:06 schreef VulpX het volgende:
[..]
Als dat werkt, prima. En als je hem beter vind dan de oude natuurlijk
Allemaal in de jaren '70quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:52 schreef VulpX het volgende:
Ja, het klopt wel ongeveer. Dat waren lompe apparaten, zeker Cocoon.
In MGS1 kwam de technologie nog wel goed overeen, en in MGS2 was er mooi voorspeld met al dat afluisteren en beheersing van het internet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:59 schreef VulpX het volgende:
Tsja, de technologie uit Metal Gear heeft nog nooit gekopt.
MGS4 is ook dit jaar
Ja en nee. De gebeurtenissen hebben wel plaatsgevonden, maar niet per sé alle details. Aldus Kojima. Het komt er een beetje op neer dat indien iets niet in een latere game of door Kojima wordt tegengesproken je mag aannemen dat het gebeurd is. Maar controversiële dingen als Null zijn dacht ik wel non-canon geworden. Ik denk dat het échte achtergrondverhaal van Gray Fox in TPP gaat plaatsvinden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:22 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
In MGS1 kwam de technologie nog wel goed overeen, en in MGS2 was er mooi voorspeld met al dat afluisteren en beheersing van het internet.
Is Portable Ops trouwens nog steeds canon of niet?
Het valt me nu ineens op, ZEKE staat er helemaal niet tussen. Maar gezien de laatste trailer zal dat dan wel ZEKE zijn in TPP met wat upgrades. Die is ook niet per sé verloren gegaan tijdens GZ omdat het op de bodem van de oceaan stond.quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:48 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Dat plaatje met al die Metal Gears, waren die in Peace Walker nou allemaal echt zo groot?
Gooi je een berichtje als het begint?quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:34 schreef LeaderRoel het volgende:
Kojima Station is nu live
Ze laten straks die gameplay demo van een half uur van E3 zien aan het grote publiek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Het is al voorbij, maar je kan het filmpje aanklikken en terugkijken vanaf 50:16quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Gooi je een berichtje als het begint?
quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:18 schreef satecl het volgende:
Hallo Metal Gear fans!
Ik wil de Metal Gear collectie graag hebben, want heb de games eigenlijk nooit gespeeld(op Metal Gear Solid na dan). Nu zie ik deze box op internet staan:
Bijna alle delen voor op de PS3. Ik ben voorlopig nog niet van plan om het allemaal te spelen. Is het dan handig om deze te kopen voor PS3? Of zal de volledige collectie ook nog wel op de PS4 verschijnen?Als je een PS3 hebt zou ik gewoon de Legacy Collection kopen. Zitten volgens mij 1,2,3,4 en Peace Walker in oftewel alle games behalve Rising en Ground Zeroes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je de serie al weleens eerder gespeeld? Zo niet dan zou ik dit gelijk kopen en op je PS3 spelen
Voor een PS4 collectie heb ik niks gehoord en zijn er volgens mij ook nog geen plannen. Aankomende zomer wordt wel PlayStation Now geïntroduceerd, waarmee je oude games kan streamen. Misschien zitten daar alle MGS games wel bij![]()
In 1998 was ik een jaartje of 9/10. Toen had ik het spel gekocht en speelde het aardig veel. Maar mijn Engels was toen slecht(nu trouwens ook nog niet topquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:21 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Als je een PS3 hebt zou ik gewoon de Legacy Collection kopen. Zitten volgens mij 1,2,3,4 en Peace Walker in oftewel alle games behalve Rising en Ground Zeroes.
Heb je de serie al weleens eerder gespeeld? Zo niet dan zou ik dit gelijk kopen en op je PS3 spelen
Voor een PS4 collectie heb ik niks gehoord en zijn er volgens mij ook nog geen plannen. Aankomende zomer wordt wel PlayStation Now geïntroduceerd, waarmee je oude games kan streamen. Misschien zitten daar alle MGS games wel bij
Ik zou gewoon de MGS Legacy Collection voor PS3 kopen en dan de games in de volgorde 1,2,3,4,PW te spelen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:34 schreef satecl het volgende:
[..]
In 1998 was ik een jaartje of 9/10. Toen had ik het spel gekocht en speelde het aardig veel. Maar mijn Engels was toen slecht(nu trouwens ook nog niet top), dus snapte het verhaal nooit. Maar ik vond het evengoed leuk om te spelen.
Tot mijn 20e ben ik altijd wel een fanatieke gamer geweest, maar de laatste 5 jaar heb ik eigenlijk alleen maar FIFA gespeeld. Maar sinds vorige week lijk ik het virus weer te pakken te hebben. Daarom wil ik weer een stapel games kopen voor de PS3, en volgend jaar een PS4 kopen.
Ik wel eens wat gelezen over MGS, maar op een of andere manier lijkt het verhaal mij niet echt te boeien. Maar de spellen zijn altijd zo goed aangeschreven, dat ik toch begin te twijfelen om het evengoed te kopen. Daarom dacht ik: Nu voor de PS3 kopen, of wachten tot de collectie over een tijd voor de PS4 uitkomt.
Dat bevalt me prima! Ik ben alleen bang dat het verhaal te ingewikkeld wordt. Robotten, computers, cyborgs en dat soort dingen zijn niet echt mijn ding. Maar ik ga het hoe dan ook gewoon een kans geven.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:44 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik zou gewoon de MGS Legacy Collection voor PS3 kopen en dan de games in de volgorde 1,2,3,4,PW te spelen.
Het verhaal is soms best moeilijk te begrijpen, vooral bij 2 en 4. Maar op het einde komt alles altijd samen en snap je het helemaal. Het verhaal zelf, de voice acting en de cutscenes zijn prachtig.
Verhaal gaat vooral over spionage, militaire dingen, robots, complottheorieën, massavernietigingswapens, AI en computers, cyborgs, Japanse cultuur, Koude Oorlog en het geeft altijd wel de boodschap dat vechten en oorlog verkeerd is. Dus niet zoals Call of Duty en Hollywoodfilms dat oorlog altijd 'cool' is en dat zoveel mogelijk mensen neerknallen beter is voor je ego, dat is absoluut niet het thema in Metal Gear
Maar als je geïnteresseerd bent in The Phantom Pain (ik weet niet of je al trailers en gameplay hebt gezien, maar het ziet er echt super goed uit) dan is de MGS Legacy Collection de beste manier om je er voor klaar te maken
The Legacy Collection contains the following:quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:51 schreef Leonos het volgende:
in de legacy zit MGS 1 of 2 toch niet? Volgens mij mist daar iets in ?
Het zal denk ik ook nog wel een jaar duren voordat The Phantom Pain uitkomt, dus tijd genoeg denk ikquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:54 schreef satecl het volgende:
[..]
Dat bevalt me prima! Ik ben alleen bang dat het verhaal te ingewikkeld wordt. Robotten, computers, cyborgs en dat soort dingen zijn niet echt mijn ding. Maar ik ga het hoe dan ook gewoon een kans geven.De trailers van The Phantom Pain heb ik gezien. Ziet er inderdaad fantastisch uit. Ik denk wel dat ik met MGS Legacy Collection wel een jaar verder ben als ik dat allemaal uit heb
.
En dan zeker op deze volgorde spelen:quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:56 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
The Legacy Collection contains the following:
Metal Gear Solid (PlayStation Network download code)
Metal Gear Solid: VR Missions (PlayStation Network download code)
Metal Gear Solid 2: HD Edition
Metal Gear Solid 3: HD Edition, which includes:
Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid: Peace Walker HD Edition
Metal Gear Solid 4: Trophy Edition
Is dat ook het laatste deel? Of gaan ze gewoon verder?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Het zal denk ik ook nog wel een jaar duren voordat The Phantom Pain uitkomt, dus tijd genoeg denk ik
Ik zou niet gelijk met Metal Gear 1 en Metal Gear 2 beginnen, ik zou met MGS 1 beginnen (in het hoofdmenu wordt het verhaal van Metal Gear 1 en 2 uitgelegd, wat niet echt veel is) en dan later als je 1,2,3,4 en Peace Walker hebt gehad misschien eens Metal Gear 1 en 2 doen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:00 schreef satecl het volgende:
[..]
En dan zeker op deze volgorde spelen:
Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid: VR Missions
Metal Gear Solid 2
Metal Gear Solid 3
Metal Gear Solid: Peace Walker
Metal Gear Solid 4
Kojima zegt bij elke Metal Gear Solid vanaf 2 dat het zijn laatste is, maar moet je niet serieus nemenquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:00 schreef satecl het volgende:
[..]
Is dat ook het laatste deel? Of gaan ze gewoon verder?
Raad jij me dan niet Tom Clancy's Splinter Cell aan? Die heb ik ook nog nooit gespeeld. Of laat ik het zo vragen: Wat vind jij van Tom Clancy's Splinter Cell?quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:04 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Kojima zegt bij elke Metal Gear Solid vanaf 2 dat het zijn laatste is, maar moet je niet serieus nemen
Ik denk dat er ook nog wel een Rising 2 komt en misschien nog meer van Metal Gear Solid, het is in ieder geval een serie die nog lang niet dood is
Ik heb alleen Splinter Cell Blacklist gespeeld, die vond ik wel leuk maar lang niet zo goed als de Metal Gear Solid games (de uitvinder van de stealth game)quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:09 schreef satecl het volgende:
[..]
Raad jij me dan niet Tom Clancy's Splinter Cell aan? Die heb ik ook nog nooit gespeeld. Of laat ik het zo vragen: Wat vind jij van Tom Clancy's Splinter Cell?
Dat lijkt mij dus echt hetzelfde als MGS, alleen dan zonder robotten en dat soort dingen. Of zit ik er naast?
Haha oké. In ieder geval bedankt voor deze informatie... En wie weet over een 2 jaar een die-hard MGS fan erbijquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:17 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik heb alleen Splinter Cell Blacklist gespeeld, die vond ik wel leuk maar lang niet zo goed als de Metal Gear Solid games (de uitvinder van de stealth game)
Het robots aspect van MGS is niet zo heel groot, het gaat er meer om dat er in bijna elk deel wel een robottank is genaamd Metal Gear die uitgerust is met massavernietigingswapens, en dat je die moet stoppen. Het gaat vooral meer om complottheorieën, oorlog en politiek, de zin van het leven, de extravagante eindbazen (ook iets waar de serie heel bekend om is) en ook veel humor, flauwe grapjes en fourth-wall-breaking
Verder ga ik niets zeggen want dan ben ik bang dat ik ga spoilen, dus je moet zelf maar de games proberen lijkt me
Ik heb hier nog een trailer van de Legacy Collection voor jequote:Op donderdag 19 juni 2014 15:35 schreef satecl het volgende:
[..]
Haha oké. In ieder geval bedankt voor deze informatie... En wie weet over een 2 jaar een die-hard MGS fan erbij
Deze postte ik net toch ook al? (post #20)quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:37 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een trailer van de Legacy Collection voor je
Oh ja ik zie hetquote:Op donderdag 19 juni 2014 16:00 schreef satecl het volgende:
[..]
Deze postte ik net toch ook al? (post #20)
Ik moet trouwens nog 2 trophy's in Ground Zeroesquote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:54 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik moet trouwens nog 2 trophy's in Ground Zeroes
Unlocked - Unlock all trials
Information - Obtain all casette tapes
Hoe heb jij dat gedaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:50 schreef VulpX het volgende:
[..]Ik zal er naar kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.thanks!
Nice! Veel plezier ermee!quote:Op donderdag 10 juli 2014 02:31 schreef Jehuty het volgende:
Aangezien ik nu lekker vakantie heb, heb ik maar even goedkoop een PS2 op de kop getikt met Metal Gear Solid 1 tot en met 3. Heb deze serie nog nooit gespeeld dus het lijkt me wel een goede manier om hiermee te beginnen. Morgenochtend/vroege middag komt mijn pakketje binnen, kijk er naar uit.
Thanks! Hoewel mijn pakketje volgens Track en Trace nu opeens morgen komtquote:
De voice acting is tergend slecht in vergelijking met het origineel, de soundtrack is verkracht, en door de nieuwe gameplayelementen van MGS2 1 op 1 toe te passen op MGS1 zonder verder level design etc aan te pakken is de game veel te makkelijk geworden.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:51 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik had The Twin Snakes als eerste gespeeld, maar als ik reacties op internet lees vind iedereen hem kut. Waarom is dat? Of is het gewoon nostalgie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |