abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142263446
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:00 schreef Jehuty het volgende:
Metal Gear Solid 1 vanmiddag uitgespeeld, geweldig spel. Het verhaal, de plot twists, de dialogen, de karakters...alles zit echt ontzettend goed in elkaar. Zestien jaar na de release is het nog steeds een ontzettend vette ervaring. Misschien dat ik later nog de hogere moeilijkheidsgraden ga proberen, ik wil eerst nog deel twee en drie uitspelen. Ben net na het eten begonnen aan deel twee, speelt echt een stuk vloeiender uiteraard. Wat ik sterk waardeer tot nu toe is de mate waarin er gewoon sterk op de basics van MGS1 is voortgeborduurd. Vijanden kun je iets serieuzer nemen gelukkig. Ben erg benieuwd in welke richting dit verhaal gaat, en welke oude karakters uit MGS1 (naast Ocelot) ik nog ga tegen komen.
Leuk om te lezen, en gaaf dat je MGS1 toch nog kan waarderen buiten de uiteraard ondertussen wat verouderde gameplay om. Qua sfeer en verhaal is MGS1 toch nog steeds mijn favoriet!
Geniet lekker van MGS2, dat is zeker qua gameplay een verademing als je net uit 1 komt.
Houd ons op de hoogte, het is altijd leuk om de ervaringen te horen van mensen die de serie voor het eerst spelen. :D
  maandag 14 juli 2014 @ 00:58:52 #52
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_142270068
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:53 schreef VulpX het volgende:

[..]

Leuk om te lezen, en gaaf dat je MGS1 toch nog kan waarderen buiten de uiteraard ondertussen wat verouderde gameplay om. Qua sfeer en verhaal is MGS1 toch nog steeds mijn favoriet!
Geniet lekker van MGS2, dat is zeker qua gameplay een verademing als je net uit 1 komt.
Houd ons op de hoogte, het is altijd leuk om de ervaringen te horen van mensen die de serie voor het eerst spelen. :D

Er waren maar een paar momentjes waar ik wat moeite had als gevolg van controls/design. Het gebruik van de sniper tegen Sniper Wolf (lastig om snel haar in het vizier te krijgen), en de laatste scene dat je achterop de auto staat met die sentry (moeilijk om te richten). Maar ja dat zijn maar een paar kleine kwaaltjes die voor de rest de pret niet drukken. Ik hoop dat MGS2 mij net zo kan bekoren. Ik ben nog redelijk in het begin dus het verhaal moet zich nog ontvouwen. Maar goed, ik zal van de week wel even een update geven.
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:10:33 #53
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_142376270
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:53 schreef VulpX het volgende:

[..]

Ok, daar ben ik weer. Zojuist MGS2 uitgespeeld. Ik zal mijn comments maar even in een spoiler tag plaatsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142376787
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:10 schreef Jehuty het volgende:

[..]

Ok, daar ben ik weer. Zojuist MGS2 uitgespeeld. Ik zal mijn comments maar even in een spoiler tag plaatsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is commentaar waar heel veel mensen het mee eens zullen zijn, je bent zeker niet de enige die zo over MGS2 denkt!

Op naar MGS3! In mijn ogen de beste MGS, de combinatie van het verhaal en de gameplay in dit deel is subliem en ongeëvenaard.

Nog een tip trouwens, speel na MGS3 eerst 4, en dan pas Peace Walker. Dat is de release volgorde, en dan kloppen alle verwijzingen etc ook nog en spoil je niets voor jezelf. Plus dan eindig je met de game waar de meest recente MGS, Ground Zeroes, het directe vervolg op is. Dan zit je dus nog perfect in het verhaal.
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:23:48 #55
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_142376904
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:21 schreef VulpX het volgende:

[..]

Dat is commentaar waar heel veel mensen het mee eens zullen zijn, je bent zeker niet de enige die zo over MGS2 denkt!

Op naar MGS3! In mijn ogen de beste MGS, de combinatie van het verhaal en de gameplay in dit deel is subliem en ongeëvenaard.

Nog een tip trouwens, speel na MGS3 eerst 4, en dan pas Peace Walker. Dat is de release volgorde, en dan kloppen alle verwijzingen etc ook nog en spoil je niets voor jezelf. Plus dan eindig je met de game waar de meest recente MGS, Ground Zeroes, het directe vervolg op is. Dan zit je dus nog perfect in het verhaal.
Ik ben erg benieuwd naar MGS3, ik heb er veel lof over gehoord.

Ik moet maar even kijken wat ik hierna ga doen, ik heb namelijk geen PS3. Ik heb wel een Xbox 360. Hopelijk kan ik de PS3 van een vriend lenen of iets dergelijks.
pi_142377307
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:23 schreef Jehuty het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd naar MGS3, ik heb er veel lof over gehoord.

Ik moet maar even kijken wat ik hierna ga doen, ik heb namelijk geen PS3. Ik heb wel een Xbox 360. Hopelijk kan ik de PS3 van een vriend lenen of iets dergelijks.
Dat zou ik wel proberen. MGS4 is namelijk ook een topgame en zeker de moeite waard als je de andere delen ook vet vind.
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:05:32 #57
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_142378849
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:32 schreef VulpX het volgende:

[..]

Dat zou ik wel proberen. MGS4 is namelijk ook een topgame en zeker de moeite waard als je de andere delen ook vet vind.
Cool, thanks voor de aanbeveling. Heb je eigenlijk ook de oude Metal Gear en Metal Gear 2 gespeeld? Die voor de MSX? Lijkt me op zich wel leuk om die nog te spelen.
pi_142379124
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:05 schreef Jehuty het volgende:

[..]

Cool, thanks voor de aanbeveling. Heb je eigenlijk ook de oude Metal Gear en Metal Gear 2 gespeeld? Die voor de MSX? Lijkt me op zich wel leuk om die nog te spelen.
Een kort stukje, moet me er nog een keer een weekendje aan wagen. Ze zitten bij MGS3 in de collectie, dus dat is wel handig.
pi_142475006
Metal Gear Solid 2 is nog steeds mijn favoriet uit de serie :)
Over de tweede plaats twijfel ik, ik vind MGS, MGS3 en MGS4 allemaal even vet in verschillende opzichten ;)
Daarna komt denk ik Peace Walker, die alsnog erg goed was moet ik zeggen!
Ground Zeroes zie ik niet echt als een volledige MGS game, dus daar kan ik pas wat over zeggen zodra The Phantom Pain uit is.
Metal Gear Rising was ook supervet, echt een aanrader om te spelen zodra je klaar bent met MGS4 of Peace Walker!
  maandag 28 juli 2014 @ 16:52:27 #60
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_142817817
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:56 schreef LeaderRoel het volgende:
Metal Gear Solid 2 is nog steeds mijn favoriet uit de serie :)
Over de tweede plaats twijfel ik, ik vind MGS, MGS3 en MGS4 allemaal even vet in verschillende opzichten ;)
Daarna komt denk ik Peace Walker, die alsnog erg goed was moet ik zeggen!
Ground Zeroes zie ik niet echt als een volledige MGS game, dus daar kan ik pas wat over zeggen zodra The Phantom Pain uit is.
Metal Gear Rising was ook supervet, echt een aanrader om te spelen zodra je klaar bent met MGS4 of Peace Walker!
Nu ik wat meer over MGS2 heb kunnen nadenken is hij nog iets meer in mijn achting gestegen. Ik wil hem graag nog een keer spelen, er wordt op een aantal momenten reteveel op je afgegooid dus ik denk dat ik daar wel nog een keer voor wil gaan zitten. Desalniettemin blijf ik deel 1 nog het beste vinden. Wat vind jij precies zo vet aan MGS2 wat je in andere delen niet terugziet?

Ik denk dat ik wellicht alsnog de Collection haal voor Peace Walker, en Metal Gear 1 en 2. Heb een beetje gekloot met een MSX emulator en een vertaling van Metal Gear, maar dan moest ik weer een ander programma hebben om de vertaling op de rom los te laten, en weet ik veel wat allemaal. Ik haal wel gewoon de Collection, scheelt mij weer gezeik. Vind het toch wat relaxter om lekker op de bank te gamen.

Ik ben sinds gisteren weer verder gegaan met MGS3, was een aantal dagen niet lekker dus heb het rustig aan gedaan. Korte impressie: zeer vet dat het eigenlijk back to basics is met alle camo's en het ontbreken van de soliton-radar. Ik merk dat ik nu echt veel voorzichtiger rondkruip en ook veel meer mijn verrekijker gebruik enzo. Het verhaal is een stuk overzichtelijker en toegankelijker. Ik moet alleen wel zeggen dat de beperkte diepgang van de bazen (wat ik ook al ervaar bij MGS2) wel jammer is, wederom, MGS1 was onder andere zo geweldig door de achtergronden en motieven van Mantis, Wolf en Raven. Maar goed ik heb het nog niet uitgespeeld, dus uiteraard kan er nog een hoop aan mijn mening veranderen. Ik zal mijn eindoordeel posten als ik zover ben :-)
pi_142818533
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:52 schreef Jehuty het volgende:

[..]

Nu ik wat meer over MGS2 heb kunnen nadenken is hij nog iets meer in mijn achting gestegen. Ik wil hem graag nog een keer spelen, er wordt op een aantal momenten reteveel op je afgegooid dus ik denk dat ik daar wel nog een keer voor wil gaan zitten. Desalniettemin blijf ik deel 1 nog het beste vinden. Wat vind jij precies zo vet aan MGS2 wat je in andere delen niet terugziet?

Ik denk dat ik wellicht alsnog de Collection haal voor Peace Walker, en Metal Gear 1 en 2. Heb een beetje gekloot met een MSX emulator en een vertaling van Metal Gear, maar dan moest ik weer een ander programma hebben om de vertaling op de rom los te laten, en weet ik veel wat allemaal. Ik haal wel gewoon de Collection, scheelt mij weer gezeik. Vind het toch wat relaxter om lekker op de bank te gamen.

Ik ben sinds gisteren weer verder gegaan met MGS3, was een aantal dagen niet lekker dus heb het rustig aan gedaan. Korte impressie: zeer vet dat het eigenlijk back to basics is met alle camo's en het ontbreken van de soliton-radar. Ik merk dat ik nu echt veel voorzichtiger rondkruip en ook veel meer mijn verrekijker gebruik enzo. Het verhaal is een stuk overzichtelijker en toegankelijker. Ik moet alleen wel zeggen dat de beperkte diepgang van de bazen (wat ik ook al ervaar bij MGS2) wel jammer is, wederom, MGS1 was onder andere zo geweldig door de achtergronden en motieven van Mantis, Wolf en Raven. Maar goed ik heb het nog niet uitgespeeld, dus uiteraard kan er nog een hoop aan mijn mening veranderen. Ik zal mijn eindoordeel posten als ik zover ben :-)
Ik vond MGS2 zo vet dat je er als speler echt direct geconfronteerd werd met het verhaal. Dat je zeg maar makkelijk bedrogen kan worden, en Raiden moest ook de speler voorstellen, omdat je allemaal geen idee hebt wat er om je heen gebeurt en wat er zich nou werkelijk afspeelt in Big Shell (die scène op het eind dat hij de dogtags met jouw naam weggooit zegt genoeg). De game komt uit 2001, en qua verhaal was het ook een game die ver voor zijn tijd was. Het voorspelde ook correct wat de ontwikkelingen van het internet zou worden, en hoe regeringen het gaan gebruiken om het volk te controleren en te manipuleren. De ontdekking dat de kolonel niet echt was was ook briljant gedaan. :P

Ik vind alle MGS games supervet, maar ik vind 2 gewoon mijn persoonlijke favoriet. ;)
Het verhaal was tof, de graphics waren de beste uit zijn tijd, de gameplay was ook een grote sprong vooruit op MGS1 en ik ben volgens mij ook een van de weinigen die zich niet stoort aan Raiden. :P
  maandag 28 juli 2014 @ 17:23:36 #62
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_142819021
Ik denk dat dat laatste inderdaad wel een belangrijke factor ook is. Ik kan me goed vinden in je verhaal, alleen voelde ik weinig verbintenis met Raiden, maar deels kwam dat ook door Rose. De graphics zijn nog steeds indrukwekkend als je het mij vraagt. De elementen die jij noemt vindt ik ook allemaal sterke punten. Ik moet alleen wel zeggen dat ik dat gevoel dat je geen idee hebt wat er om je heen gebeurt zo nu en dan wel vervelend vond, ik kreeg het gevoel dat delen van de game zich buiten mijn zicht ontvouwden. Dat brak nogal de immersion voor mij.

Maar het is inderdaad een erg sterke game, ik wil hem graag nog een keer spelen. Misschien groeit hij nog verder in mijn aanzien :-)
pi_142821475
Jullie moeten echt even deze video kijken:

Zul je zien hoeveel je nog hebt gemist uit MGS2 qua thematiek etc, en hoever de game zijn tijd vooruit was en is. Erg vet.

Vond MGS2 ook zeker een mooie ervaring, maar kan qua verhaal en sfeer niet tippen aan 3 en 1 wat mij betreft. Maar het is wel de MGS waar ik de meeste uren in heb zitten. Was ook mijn eerste en lange tijd enige PS2 game :P

Heb vorige week trouwens deze unit binnengekregen:

pi_142842577
Wat mij wel verwarde toen ik MGS2 speelde was de crash van Arsenal Gear in Manhattan. Die scene hebben ze eruit gehaald omdat het spel vlak na 9/11 uitkwam, en dus moesten ze dat er op het laatste moment even uitknippen. :P
Ik vond het namelijk wel apart dat je Arsenal Gear op Manhattan af ziet komen, en gelijk daarna zie je Raiden en Solidus op Federal Hall staan. :')
pi_142842749
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:46 schreef VulpX het volgende:
Jullie moeten echt even deze video kijken:

Zul je zien hoeveel je nog hebt gemist uit MGS2 qua thematiek etc, en hoever de game zijn tijd vooruit was en is. Erg vet.

Vond MGS2 ook zeker een mooie ervaring, maar kan qua verhaal en sfeer niet tippen aan 3 en 1 wat mij betreft. Maar het is wel de MGS waar ik de meeste uren in heb zitten. Was ook mijn eerste en lange tijd enige PS2 game :P

Heb vorige week trouwens deze unit binnengekregen:

[ afbeelding ]
Het verhaal van MGS3 miste wat diepgang vond ik, vooral met sommige personages zoals de leden van het Cobra Unit. Verder vond ik de Koude Oorlog setting heel vet en het einde was schitterend! ;)
MGS4 vind ik waarschijnlijk nog de beste verhaalervaring hebben, alleen duurde sommige cutscenes iets te lang naar mijn beleving (neemt niet weg dat ze heel leuk waren om te kijken) en sommige plottwists vond ik een beetje absurd.
SPOILER
Verder alsnog gewoon een geweldig spel hoor ;)
pi_142845070
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:20 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Het verhaal van MGS3 miste wat diepgang vond ik, vooral met sommige personages zoals de leden van het Cobra Unit. Verder vond ik de Koude Oorlog setting heel vet en het einde was schitterend! ;)
MGS4 vind ik waarschijnlijk nog de beste verhaalervaring hebben, alleen duurde sommige cutscenes iets te lang naar mijn beleving (neemt niet weg dat ze heel leuk waren om te kijken) en sommige plottwists vond ik een beetje absurd.
SPOILER
Verder alsnog gewoon een geweldig spel hoor ;)
Ja dat vond ik ook het jammere aan MGS4. Het is een uberbruut spel, maar de hoeveelheid fanservice was zelfs mij iets te veel, en de oplossing van veel plotlijnen was te makkelijk en jammer.
pi_142846511
Yes, net Metal Gear Ghost Babel kunnen scoren. AWESOME!!!
pi_142851384
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:41 schreef VulpX het volgende:

[..]

Ja dat vond ik ook het jammere aan MGS4. Het is een uberbruut spel, maar de hoeveelheid fanservice was zelfs mij iets te veel, en de oplossing van veel plotlijnen was te makkelijk en jammer.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:44:17 #69
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_142923712
Okay, ik heb vannacht MGS3 uitgespeeld. Hij was wel een stuk langer dan de vorige twee delen. Maar ik moet ook zeggen dat ik veel meer mijn tijd heb genomen voor iedere screen, echt rustig alle hoekjes uitzoeken en alle vijanden uitschakelen. Ik zal mijn verhaal wederom even in spoiler tags plaatsen.

SPOILER
Ik heb gisteren de HD Collection opgepakt en Metal Gear Rising, dus ik ga vanavond denk ik beginnen aan Metal Gear 1 en 2. Daarna ga ik verzinnen hoe ik in godesnaam MGS4 ga spelen...beetje overdreven om nou een PS3 te kopen voor MGS4. Dan zou ik beter een PS4 kunnen kopen om nog MGS5 er bij te kunnen halen, maarja ik heb het helaas niet zo breed financieel gezien...we zullen het zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jehuty op 31-07-2014 15:49:20 ]
pi_142926996
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:44 schreef Jehuty het volgende:
Okay, ik heb vannacht MGS3 uitgespeeld. Hij was wel een stuk langer dan de vorige twee delen. Maar ik moet ook zeggen dat ik veel meer mijn tijd heb genomen voor iedere screen, echt rustig alle hoekjes uitzoeken en alle vijanden uitschakelen. Ik zal mijn verhaal wederom even in spoiler tags plaatsen.

SPOILER
Ik heb gisteren de HD Collection opgepakt en Metal Gear Rising, dus ik ga vanavond denk ik beginnen aan Metal Gear 1 en 2. Daarna ga ik verzinnen hoe ik in godesnaam MGS4 ga spelen...beetje overdreven om nou een PS3 te kopen voor MGS4. Dan zou ik beter een PS4 kunnen kopen om nog MGS5 er bij te kunnen halen, maarja ik heb het helaas niet zo breed financieel gezien...we zullen het zien.
MGS4 is nog steeds PS3-exclusive, en zal ook niet naar Xbox 360 komen (iets met dat het spel te groot was voor dvd's ofzo). Ik denk dat er in de toekomst nog wel een remake uitkomt voor de PS4 en misschien de Xbox One.
Ik zou aan een vriend vragen of hij misschien nog een PS3 te leen heeft, en dan ergens MGS4 lenen of kopen voor een best laag bedrag (bij gamewinkels is hij rond de 15 euro dacht ik).
Laatste optie: het spel bestaat voor ongeveer de helft uit cutscenes (iets van 8-9 uur in totaal, met volgens het Guinness Book of Records de langste cutscene ooit, iets meer dan een uur). Dus op YouTube kijken kan denk ik ook als het je puur om het verhaal gaat, maar dat haalt het natuurlijk niet bij zelf spelen. ;)

Rising zou ik trouwens pas na MGS4 spelen, omdat er ook spoilers in zitten voor deel 4. Peace Walker kan je volgens mij ook na 3 spelen in plaats van 4.
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:57:27 #71
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_142933603
Ok, cool, bedankt voor de aanbeveling :-) Een vriend van mij is gelukkig ook into MGS, en die heeft als het goed is wel een PS3. De kans is groot dat hij MGS4 heeft...en ja, het liefste wil ik het gewoon spelen, het lijkt me een toffe game.

*edit*
Ik zit een beetje rond te kijken hoeveel schade een gebruikte PS3 zo'n beetje aan mijn portemonnee doet...zo'n 130-140 euro is wellicht nog te overzien, in ieder geval nog veel beter te doen dan 300-400 voor een nieuwe PS4...maar even goed nadenken wat ik ga doen.

*edit2*
Kan iemand trouwens mij vertellen of The Phantom Pain ook op de 360 en PS3 uitkomt? Ik had namelijk online gelezen dat dat wel het geval is, maar een verkoper bij...een of andere gamewinkel wiens naam ik niet zo gauw voor de geest haal, zei tegen mij dat hij alleen voor de PS4 en Xbone zou uitkomen...

Mocht hij inderdaad uitkomen voor de PS3 en 360 maakt dat het nog net iets makkelijker voor me om een goedkope PS3 op de kop te tikken.

[ Bericht 34% gewijzigd door Jehuty op 31-07-2014 23:15:00 ]
pi_142941302
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:57 schreef Jehuty het volgende:
Ok, cool, bedankt voor de aanbeveling :-) Een vriend van mij is gelukkig ook into MGS, en die heeft als het goed is wel een PS3. De kans is groot dat hij MGS4 heeft...en ja, het liefste wil ik het gewoon spelen, het lijkt me een toffe game.

*edit*
Ik zit een beetje rond te kijken hoeveel schade een gebruikte PS3 zo'n beetje aan mijn portemonnee doet...zo'n 130-140 euro is wellicht nog te overzien, in ieder geval nog veel beter te doen dan 300-400 voor een nieuwe PS4...maar even goed nadenken wat ik ga doen.

*edit2*
Kan iemand trouwens mij vertellen of The Phantom Pain ook op de 360 en PS3 uitkomt? Ik had namelijk online gelezen dat dat wel het geval is, maar een verkoper bij...een of andere gamewinkel wiens naam ik niet zo gauw voor de geest haal, zei tegen mij dat hij alleen voor de PS4 en Xbone zou uitkomen...

Mocht hij inderdaad uitkomen voor de PS3 en 360 maakt dat het nog net iets makkelijker voor me om een goedkope PS3 op de kop te tikken.
Volgens mij komt The Phantom Pain ook voor prev-gen, maar dan wordt het wel de grafisch mindere versie.
De grootste redenen dat ik de PS4 kocht was voor MGS5 en Final Fantasy XV :P
Ik zou nog even wachten tot Gamescom of er nog wat meer bekend wordt gemaakt over The Phantom Pain
pi_142948281
Wanneer komt PS Now naar Europa? Ik zag dat de MGS HD Collection en MGS4 er ook bij staan ;)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:16:44 #74
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_142962168
Heb net even Metal Gear (de allereerste) uitgespeeld. Playtime was ongeveer 3,5 uur. Best vermakelijk, maar ik moet stiekem toegeven dat ik zonder het gebruik van een walkthrough waarschijnlijk enigszins gefrustreerd zou raken. Het schijnt wel dat Metal Gear 2: Solid Snake beter in elkaar zit, dus die wil ik graag proberen zonder walkthrough.

Wat trouwens wel grappig is dat je bepaalde elementen van Kojima's visie nog steeds terug ziet, zoals de fourth-wall brekende elementen. In MGS2 heb je bij het eindgedeelte dat Colonel tegen je zegt dat je je game moet uitzetten, en dat kwam in dit spel ook op het einde voor. En grappig om net als in MGS tegen een Hind-D te moeten vechten.

Ben benieuwd naar Metal Gear 2.
pi_142962217
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:16 schreef Jehuty het volgende:
Heb net even Metal Gear (de allereerste) uitgespeeld. Playtime was ongeveer 3,5 uur. Best vermakelijk, maar ik moet stiekem toegeven dat ik zonder het gebruik van een walkthrough waarschijnlijk enigszins gefrustreerd zou raken. Het schijnt wel dat Metal Gear 2: Solid Snake beter in elkaar zit, dus die wil ik graag proberen zonder walkthrough.

Wat trouwens wel grappig is dat je bepaalde elementen van Kojima's visie nog steeds terug ziet, zoals de fourth-wall brekende elementen. In MGS2 heb je bij het eindgedeelte dat Colonel tegen je zegt dat je je game moet uitzetten, en dat kwam in dit spel ook op het einde voor. En grappig om net als in MGS tegen een Hind-D te moeten vechten.

Ben benieuwd naar Metal Gear 2.
Vet hoor!

Miss dat ik dit weekend ook even een playthroughje (wat een woord weer :P) van MG 1 en 2 doe. Lekker old-school! En dan volgende week ergens Ghost Babel, dat is natuurlijk dezelfde stijl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')