abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2014 @ 23:46:27 #1
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140899171
De CarbageRun!

Een oud barrel, compleet verbouwd, en dan met een stel vrienden een tocht door Europa maken. Diverse opdrachten uitvoeren, mooie plekken zien en veel lol hebben in één week!
Leuk concept, moet nog even een vierde deelnemer vinden en dan gaan we er waarschijnlijk dit jaar voor, eerste keer! :)

Nog meer mensen die gaan? Of mensen die ervaring hebben?

De Carbagerun, wat is dat?
De Carbagerun is een meerdaagse tocht door Europa. Je gebruikt daarbij een auto uit het jaar 1998 of eerder, met een dagwaarde van maximaal 500 euro. Boven alles is de Carbagerun echter een avontuur!

Klinkt tof! Hoe doe ik mee?
Om mee te doen aan de Carbagerun heb je een team nodig dat bestaat uit minimaal twee personen. Van het team moeten er twee mensen ervaren rijders zijn, wat wil zeggen dat zij minimaal twee jaar in het bezit van een geldig rijbewijs moeten zijn. Heb je een team of denk je een team te kunnen vormen, dan is de volgende stap je in te schrijven als deelnemer. Dat kan via de website. Heb je je nog niet ingeschreven voor de editie van 2013? Dat is dan jammer, want alle beschikbare plaatsen zijn vergeven.

Wat gaat die grap me kosten?
Geld, en waarschijnlijk best wat. Om te beginnen moet je namelijk investeren in een auto, waar waarschijnlijk nog het een en ander aan gedaan moet worden. Daarnaast heb je nog verzekering en wegenbelasting als kostenpost. Tijdens de rit heb je aardig wat brandstof nodig, omdat de trip een paar duizend kilometer lang is en je ook nog terug moet komen. Reserveer ook geld voor verblijf en voor eten en drinken onderweg. Een lidmaatschap van de wegenwacht met pechhulp in het buitenland en vervangend vervoer erbij in is ook niet onverstandig om te nemen. Alles bij elkaar ben je dus een lieve duit kwijt, maar daar krijg je veel voor terug.

Moet ik verder nog wat doen met de auto?
Het is niet verplicht, maar de meeste teams kiezen ervoor om de auto op te leuken. Sommigen houden het bij het schilderen van de buitenkant, anderen bouwen hele licht- en geluidinstallaties in. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wilt.

Waar slaap je tijdens de Carbagerun?
De slaapplaatsen zijn je eigen verantwoordelijkheid. Afhankelijk van je wensen kan je een camping, hostel of hotel in de buurt zoeken. Bij de zomereditie van 2012 bood de organisatie speciale Carbagerun-campings aan. Dat waren geïmproviseerde campings, voorzien van een paar douches en hier een daar een pleemobiel. Erg basic dus, maar wel bij de finishlocatie gesitueerd en voor slechts 5 euro per persoon per nacht.

Wat doe ik met mijn auto na de Carbagerun?
Wat je na afloop met de auto doet verschilt per persoon. De een verkoopt de auto, de ander geeft een schorsing door en huurt een stalling waar de auto kan overwinteren om een jaar later weer met dezelfde bolide mee te doen. Houd er wel rekening mee dat niet iedereen er zin in heeft om in een roze Jaguar met Pink Panther-thema rond te rijden in het dagelijks leven, dus de opbrengst kan tegenvallen. Het is verstandig daar vooraf al rekening mee te houden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 10 juni 2014 @ 00:31:24 #2
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_140900967
yeey, druk doende :D :D :D
maten hebben van t weekend ff een stukkie steigerpijp van voor naar achter gelegd onder de auto. Klinkt wel lekker. ^O^ O+
Op aandringen van mij O-)

Plaatje bij praatje, al zijn we weer een stuk verder:
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  † In Memoriam † dinsdag 10 juni 2014 @ 01:08:05 #3
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140901960
Nice !

Wat zit er op de motorkap ? Is het verf of plakplastic o.i.d. ?
pi_140904541
Ziet eruit als plastic op de motorkap?

2cv, ik zal je de FB-link even per PM sturen. Maar wat ik in het vorige topic ook al vroeg: heb je je team al op orde? Ivm de documenten voor Oekraïne eind deze week? Ben wel benieuwd!
Schip ahoy!
  dinsdag 10 juni 2014 @ 09:33:23 #5
409503 awiebo
pi_140905659
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 07:45 schreef Piet__Piraat het volgende:

2cv, ik zal je de FB-link even per PM sturen. Maar wat ik in het vorige topic ook al vroeg: heb je je team al op orde? Ivm de documenten voor Oekraïne eind deze week? Ben wel benieuwd!
Is gespoten, niet super netjes, maar ach.
En documenten voor oekraine eind deze week?

Daarmee bedoel je paspoort etc? Want ik meende ook 15 juni, maar kwam ergens op de site nog 1 juli voorbij qua inlevertijd.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_140905890
15 juni moet alles doorgegeven zijn inderdaad
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 10 juni 2014 @ 09:54:57 #7
409503 awiebo
pi_140906067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 09:45 schreef densmee het volgende:
15 juni moet alles doorgegeven zijn inderdaad
Volgens het reglement: http://www.carbagerun.nl/(...)ZomerEdition2014.pdf
volgens artikel 2, lid 11:
Alle deelnemers zijn verplicht om op uiterlijk 1 juli 2014 een ondertekend
exemplaar van dit reglement met daarbij een kopie rijbewijs en een kopie
kentekenbewijs aan te leveren bij de organisatie. Bij niet nakomen van deze
verplichting vervalt de inschrijving en wordt geen inschrijfgeld gerestitueerd. :P ;)

Maar ik zal vandaag ook de documenten in orde brengen.
pi_140906818
Ja, er zijn twee data. 1 Juli moeten inderdaad alle gegevens binnen zijn om überhaupt van start te mogen. Dat is al jaren zo. Maar als je dan een probleem hebt en contact zoekt met de organisatie, kun je zelf tot de startdag soms nog dingen wijzigen.

Echter, dit jaar zit er een extra puntje aan: wil je de Oekraïne in, dan moet de boel voor 15 juni binnen zijn. Dan trekken ze namelijk alles van de site en wordt dat aangeleverd aan de Oekraïne. Dit, om de grensovergang daar naartoe zo soepel en kort mogelijk te laten verlopen. Dus je kunt wel na 15 juni inleveren, maar dan heb je dikke kans dat je Oekraïne niet binnen komt of zomaar een halve dag staat te wachten.
Schip ahoy!
  dinsdag 10 juni 2014 @ 11:05:19 #9
409503 awiebo
pi_140907643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ja, er zijn twee data. 1 Juli moeten inderdaad alle gegevens binnen zijn om überhaupt van start te mogen. Dat is al jaren zo. Maar als je dan een probleem hebt en contact zoekt met de organisatie, kun je zelf tot de startdag soms nog dingen wijzigen.

Echter, dit jaar zit er een extra puntje aan: wil je de Oekraïne in, dan moet de boel voor 15 juni binnen zijn. Dan trekken ze namelijk alles van de site en wordt dat aangeleverd aan de Oekraïne. Dit, om de grensovergang daar naartoe zo soepel en kort mogelijk te laten verlopen. Dus je kunt wel na 15 juni inleveren, maar dan heb je dikke kans dat je Oekraïne niet binnen komt of zomaar een halve dag staat te wachten.
Top, meende al zoiets. Zal ik even extra vaart maken.

en hoe strikt zijn ze op uitlaatgeluid bij de organisatie? We hebben nu een 2.5 tdi met een holle pijp van voor naar achter. Nog wel enigszins beschaafd hoor. ^O^
  dinsdag 10 juni 2014 @ 11:57:13 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_140909225
Wij hebben alle papieren op de site, alleen de rijbewijzen nog niet. In het reglement staat namelijk dat je die moet aanleveren voor 1 juli, ik heb alleen met uploaden geen optie rijbewijs, klopt dat?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 10 juni 2014 @ 11:59:38 #11
39237 crew  H_T
2733
pi_140909317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef ueberduitser het volgende:
Wij hebben alle papieren op de site, alleen de rijbewijzen nog niet. In het reglement staat namelijk dat je die moet aanleveren voor 1 juli, ik heb alleen met uploaden geen optie rijbewijs, klopt dat?
Ik zie die optie er ook niet tussen staan. Het ligt dus niet aan jou
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:02:02 #12
409503 awiebo
pi_140909395
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef ueberduitser het volgende:
Inderdaad, nog niet eens opgevallen. Optie mist hier ook.
Maar in reglement wordt weer niets vermeld over optie paspoort die wel vermeld wordt bij inleveren van documenten. Misschien dat ze heir een en dezelfde mee bedoelen? :o

Mailtje met de vraag verstuurd naar carbagerun.

[ Bericht 7% gewijzigd door awiebo op 10-06-2014 12:07:31 ]
  † In Memoriam † dinsdag 10 juni 2014 @ 15:28:32 #13
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140916772
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 07:45 schreef Piet__Piraat het volgende:

Ik heb een vrijwilliger aangewezen. Misschien wil 'ie zich hier melden.
pi_140923143
Oh, als je een vrijwilliger zocht... :+
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juni 2014 @ 20:02:05 #15
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_140926415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:28 schreef 2cv het volgende:

[..]

Bij deze....

Hoi :W
Opeens ga ik daadwerkelijk richting Oekraïne (mijn moeder sloeg op tilt toen ik het haar vertelde) :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juni 2014 @ 20:03:35 #16
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_140926500
Om alle vragen over 15 juni, 1 juli, rijbewijzen en/of paspoorten even te beantwoorden:
(uit een doorgestuurde mail van 2cv)
quote:
Camping

Op 1 mei is de inschrijving voor the Carbage Run Camping open gegaan. Als je inlogt op de website kun je deze boeken. Meer informatie en details over de camping vind je in het handboek. Het boeken van de camping kan tot uiterlijk 15 juni aanstaande.

Documenten

15 juni is de uiterste datum voor het aanleveren van de documenten. Om jullie soepel de grens over te krijgen bij Oekraïne moeten wij deze gegevens ruim van tevoren bij de douane en overige instanties aanleveren. Let op! i.p.v. een kopie rijbewijs moet er een kopie paspoort geupload worden. Ook moet er i.p.v. een rijbewijsnummer een paspoortnummer worden ingevuld.

Wijzigen gegevens en deelnemers

Na 15 juni kunnen er geen deelnemers meer worden toegevoegd en/of gewijzigd. Ook worden er na 15 juni geen annuleringen meer overgedragen aan de reservelijst en kan de auto niet meer gewijzigd worden.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_140926767
Da's trouwens niets nieuws. Was altijd al zo dat 3-4 weken voor de start alle documenten geüpload moesten zijn ;)
pi_140930296
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:05 schreef awiebo het volgende:

[..]

Top, meende al zoiets. Zal ik even extra vaart maken.

en hoe strikt zijn ze op uitlaatgeluid bij de organisatie? We hebben nu een 2.5 tdi met een holle pijp van voor naar achter. Nog wel enigszins beschaafd hoor. ^O^
Niet. Ik heb al de gekste, meest illegale creaties voorbij zien komen en nog niemand weggestuurd zien worden.

Wij hopen maar op een gunstige APK morgen of overmorgen. Anders hebben we dus twee dagen om een andere auto te zoeken :').

En inderdaad: de mail hierboven zegt alles over rbw vs. paspoort.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:28 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dat klinkt lekker vrijwillig :D.
Maar tof man! Leuk voor je dat je toch nog kan gaan :). Het is een vriend/familielid van je?
Schip ahoy!
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:14:09 #19
409503 awiebo
pi_140933548
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:22 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Niet. Ik heb al de gekste, meest illegale creaties voorbij zien komen en nog niemand weggestuurd zien worden.

Wij hopen maar op een gunstige APK morgen of overmorgen. Anders hebben we dus twee dagen om een andere auto te zoeken :').

Dat is wel kort dag inderdaad. Wij hebben meteen in februari voor het verbouwen en klaarmaken als eerste een apktje geregeld.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 10 juni 2014 @ 22:16:04 #20
39237 crew  H_T
2733
pi_140933645
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:14 schreef awiebo het volgende:

[..]

Dat is wel kort dag inderdaad. Wij hebben meteen in februari voor het verbouwen en klaarmaken als eerste een apktje geregeld.
wij hebben er een gekocht met apk tot januari volgend jaar :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_140933904
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:14 schreef awiebo het volgende:

[..]

Dat zat er bij ons dus niet in ivm schorsing en vervoer en dergelijke. Dat maakt het nu lekker spannend :P

En ach, stel dat ie echt te rot is voor de APK, dan zijn er genoeg ex-runners te koop mét APK. Gauw 500 euro dokken, overschrijven en gaan met die banaan. Zou alleen jammer zijn van het extra geld :P
Schip ahoy!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juni 2014 @ 22:57:23 #22
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_140936382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:22 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

En inderdaad: de mail hierboven zegt alles over rbw vs. paspoort.

[..]

Dat klinkt lekker vrijwillig :D.
Maar tof man! Leuk voor je dat je toch nog kan gaan :). Het is een vriend/familielid van je?
Geen familie in ieder geval.
Ik geniet wel zijn volste vertrouwen qua navigator-skills
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 00:25:56 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140940987
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Geen familie in ieder geval.
Ik geniet wel zijn volste vertrouwen qua navigator-skills
TomTom laten we thuis.
  woensdag 11 juni 2014 @ 01:06:38 #24
409503 awiebo
pi_140941896
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:21 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat zat er bij ons dus niet in ivm schorsing en vervoer en dergelijke. Dat maakt het nu lekker spannend :P

En ach, stel dat ie echt te rot is voor de APK, dan zijn er genoeg ex-runners te koop mét APK. Gauw 500 euro dokken, overschrijven en gaan met die banaan. Zou alleen jammer zijn van het extra geld :P
Hoezo vanwege schorsing? Die van ons staat nog steeds geschorst, maar de apk is t/m feb 2015 geldig. ;)

Die van ons gaat over een weekje of twee de verzekering in.
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 01:11:52 #25
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140941987
Klein probleempje gevonden: de velg past niet om de remklauw. Wat zal ik doen: haakse slijper in de remklauw of in de velg zetten ?
  woensdag 11 juni 2014 @ 06:21:24 #26
409503 awiebo
pi_140943787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:11 schreef 2cv het volgende:
Klein probleempje gevonden: de velg past niet om de remklauw. Wat zal ik doen: haakse slijper in de remklauw of in de velg zetten ?
:')

Regel dan grotere velgen.

Om hoeveel gaat het? Remklauw zal toch meeste voorkeur hebben. Of je moet de velg op een balansapparaat uitslijpen. :9
pi_140944361
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:06 schreef awiebo het volgende:

[..]

Hoezo vanwege schorsing? Die van ons staat nog steeds geschorst, maar de apk is t/m feb 2015 geldig. ;)

Die van ons gaat over een weekje of twee de verzekering in.
Omdat we 'm niet vervoerd kregen van en naar het keuringsstation. Geen auto-ambu e.d. en wilden het risico op bonnen van honderden euro's niet nemen.

Gokje dat we hebben genomen, daardoor is het nu even spannend. Maar in het ergste geval hoor ik vandaag of morgen iets over afkeur, plaats ik een bericht op FB en koop ik zaterdag een ex-runner. Enige probleem, bedenk ik me nu, is dat ik geen plastic kentekenbewijs heb dan. Ik zal een foto van het oude kentekenbewijs moeten insturen, da's ook niet ideaal. Conclusie: gewoon hopen dat het goed komt 8-).
Schip ahoy!
  woensdag 11 juni 2014 @ 08:42:23 #28
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_140944732
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 08:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
gewoon hopen dat het goed komt
Dat moeten wij ook echt hoor, wij krijgen de auto nevernooit gekeurd voor zaterdag.
pi_140955354
quote:

[..]

Omdat we 'm niet vervoerd kregen van en naar het keuringsstation. Geen auto-ambu e.d. en wilden het risico op bonnen van honderden euro's niet nemen.

Gokje dat we hebben genomen, daardoor is het nu even spannend. Maar in het ergste geval hoor ik vandaag of morgen iets over afkeur, plaats ik een bericht op FB en koop ik zaterdag een ex-runner. Enige probleem, bedenk ik me nu, is dat ik geen plastic kentekenbewijs heb dan. Ik zal een foto van het oude kentekenbewijs moeten insturen, da's ook niet ideaal. Conclusie: gewoon hopen dat het goed komt 8-).
Wij gaan morgen met groene platen naar de keuring en dan ook maar hopen dat het goed komt en anders tijd genoeg om te maken
pi_140955772
Die groene platen waren bij ons even niet te regelen, dus hij staat nu met zwaar verlopen APK alweer even op kenteken. Hopen op geen registercontrole dus, anders wordt 't wat duurder allemaal :P
Schip ahoy!
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:30:55 #31
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_140956011
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die groene platen waren bij ons even niet te regelen, dus hij staat nu met zwaar verlopen APK alweer even op kenteken. Hopen op geen registercontrole dus, anders wordt 't wat duurder allemaal :P
Onze apk stamt ook ergens uit 2004 :P , kentekenschorsing is inmiddels ook opgeheven als het goed is.
pi_140956731
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Bij deze....

Hoi :W
Opeens ga ik daadwerkelijk richting Oekraïne (mijn moeder sloeg op tilt toen ik het haar vertelde) :D
die moest denken aan een keer eerder dat je met 2cv meereed? :P
pi_140957678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
bij de garage waar je de apk laat doen moet dat toch wel lukken
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 18:32:06 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140961940
quote:

[..]

Ik weet nog ergens een CX te staan voor 175 euro. Die rijdt op eigen kracht, maar APK is verlopen.
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 18:32:41 #35
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140961953
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:53 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

die moest denken aan een keer eerder dat je met 2cv meereed? :P
:D
pi_140962728
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:32 schreef 2cv het volgende:

[..]

:D
Naar Oekraïne gaan en donuts draaien om een pro-russische dronken bodybuilder met een geladen kalashnikov is minder gevaarlijk dan een paar dagen naast jou in de auto zitten. :')
pi_140962904
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:57 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Naar Oekraïne gaan en donuts draaien om een pro-russische dronken bodybuilder met een geladen kalashnikov is minder gevaarlijk dan een paar dagen naast jou in de auto zitten. :')
Kijk, dát is lekker positief :D
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:21 schreef densmee het volgende:

[..]

bij de garage waar je de apk laat doen moet dat toch wel lukken
Maakt nu niet meer uit. Hij staat er, wordt vanavond of morgenochtend gekeurd, dus de komende 14u billenknijpen. Daarna weten we meer :P
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:32 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik weet nog ergens een CX te staan voor 175 euro. Die rijdt op eigen kracht, maar APK is verlopen.
Komt goed, maar thanks. Ik ga er stiekem vanuit dat het allemaal wel meevalt. In het ergste geval rijden we 'm naar een kennis en moeten we de komende drie zaterdagen vol aan de bak en gaat ie daarna opnieuw voor de keuring. Schorsen we 'm in de tussentijd om APK-boete te ontlopen.
Schip ahoy!
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 19:03:38 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140962957
Ik zou het overdreven noemen.
  donderdag 12 juni 2014 @ 16:41:46 #39
409503 awiebo
pi_140994731
Zo, alle documenten online on orde gebracht.

Iemand nog aanbevelingen wat echt mee moet? Aggregaat en gereedschap en spul hadden we al bedacht.

Maar misschien is er iets waarvan je zegt:"dat moet je mee","dat komt van pas",of "dat is wel handig"? :D

Daarnaast, hoe erg komen we in de problemen wanneer we blauwe zwaailichten op de auto zetten. Ik heb het vaker gezien maar volgens mij is dit in nederland alleen strikt voorbehouden aan de nooddiensten? Hoe zit dat met boetes etc?

Heb hier nog een netjese blauwe lichtbak van een brandweer sprinter busje ^O^
pi_140995101
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:41 schreef awiebo het volgende:

Iemand nog aanbevelingen wat echt mee moet? Aggregaat en gereedschap en spul hadden we al bedacht.

Maar misschien is er iets waarvan je zegt:"dat moet je mee","dat komt van pas",of "dat is wel handig"? :D

Daarnaast, hoe erg komen we in de problemen wanneer we blauwe zwaailichten op de auto zetten. Ik heb het vaker gezien maar volgens mij is dit in nederland alleen strikt voorbehouden aan de nooddiensten? Hoe zit dat met boetes etc?

boete voor het er op hebben is 200 euro, voor aanzetten 1200 euro. een paar jaar terug dan.
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:17:06 #41
409503 awiebo
pi_141004625
Voor de liefhebbers, 850 tdi met open pijp:
team: De Healwiize Friezen :7 ^O^
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:33:37 #42
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141010143
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:17 schreef awiebo het volgende:
Voor de liefhebbers, 850 tdi met open pijp:
team: De Healwiize Friezen :7 ^O^
Zag al wat langs komen op fb :)
pi_141018022
quote:

Ik zou ze al rijdend in NL afdekken, al genoeg teams die er gezeik mee hebben gehad. Op de camping e.d. gewoon aan natuurlijk, en in het buitenland zorgvuldig zijn met wanneer je 'm wel en niet gebruikt.

Meenemen voor in de auto: een gezekerde 12v-splitter (met USB-aansluiting erin). Niet gezekerde prullen ploffen meestal.
En verder, als je de plek hebt: een pakje hygiënische natte doekjes. Altijd handig als je in the middle of nowhere strandt en moet kakken, of als je tijdens het vreten onderweg weer eens knoeit :P. Oh, en kauwgom!
Schip ahoy!
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 02:11:00 #44
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141018567
quote:

Daarom ga ik voor een groene zwaailamp. Mag nog niet, maar is minder illegaal/verboden dan een blauwe.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 02:27:48 #45
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141018769
Vandaag andere velgen geritseld. Nu nog langere bouten ritselen want dankzij de nieuwe remmerij heb ik langere bouten nodig :')
pi_141021025
Had je die andere velgen nodig dan? Onze auto komt als het goed is met wat kleine reparaties wel door de APK. Dan kan de serieuze voorpret eindelijk beginnen 8-).
Schip ahoy!
pi_141024958
Vandaag gaat onze 940 goedgekeurd worden, het enige wat gisteren nog niet werkte op de heenweg was de lpg installatie
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 17:18:27 #48
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141037303
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Had je die andere velgen nodig dan? Onze auto komt als het goed is met wat kleine reparaties wel door de APK. Dan kan de serieuze voorpret eindelijk beginnen 8-).
Ja, ik heb er andere remklauwen onder geschroefd :P Van 50mm remzuiger naar 57mm remzuiger :P
pi_141039329
Apk van de 940 valt mee, er zit een massa probleem in de koplamp dus dat komt wel goed en dan nog de lpg aan de gang krijgen, ergens een relais wat niet schakelt ofzo
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 19:16:54 #50
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141041129
Ik heb weer eens geblunderd: de bouten die ik bij de velgen kreeg, blijken WEL lang genoeg te zijn :')

Binnenkort (zondag?) maar eens de achterste remklauwen vervangen en kijken of ook daar de wielen passen. Zo ja: set nieuwe banden bestellen. Want de banden om deze velgen zijn niet zo denderend meer.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 juni 2014 @ 19:46:58 #51
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_141042371
Documenten en zooi is klaar en staat erop. Die druk is van de ketel. Nu de voorbereidingen op ander vlak nog
pi_141049609

gespot... De run leeft behoorlijk hier in de regio.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 20:00:33 #53
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141079694
Gespot, vanmiddag op de oprit. ;)
pi_141084162
Ziet er al netjes uit! En ik ben wel jaloers op het zonnedakje...bij ons kunnen de ramen amper open :')
Schip ahoy!
pi_141116537
Meer mensen met een team fb pagina?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 juni 2014 @ 18:23:59 #56
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_141116712
Wij niet echt. Moet misschien nog? geen idee eigen eigenlijk.
pi_141120918
Is wel leuk voor het thuisfront toch? Wij zijn echt wel voornemens om dit jaar de belevenissen consequent te delen met alle support :)
Schip ahoy!
  † In Memoriam † maandag 16 juni 2014 @ 01:18:35 #58
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141139780
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 18:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wij niet echt. Moet misschien nog? geen idee eigen eigenlijk.
Ik vind het prima :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 16 juni 2014 @ 01:21:30 #59
39237 crew  H_T
2733
pi_141139860
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 18:18 schreef RbT_ het volgende:
Meer mensen met een team fb pagina?
Ik niet, en die gaat er niet komen ook. Voor mij hoort bij een vakantie ook vrijheid van de 'plicht' om alles te delen. Ik denk wel dat ik na afloop een verhaal tik en die naar geïnteresseerden mail
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_141142115
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik niet, en die gaat er niet komen ook. Voor mij hoort bij een vakantie ook vrijheid van de 'plicht' om alles te delen. Ik denk wel dat ik na afloop een verhaal tik en die naar geïnteresseerden mail
Het ligt er ook aan hoe je erin stapt natuurlijk. Vakantie betekent inderdaad vrijheid, maar ik zie de updates niet echt als een plicht. Als het niet kan, dan niet. Kan het wel, dan wel :). Het thuisfront vindt het wel leuk en in de auto heb je wel wat tijd om een update te regelen.

Maar daarin verschilt iedereen uiteraard :)
Schip ahoy!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juni 2014 @ 08:49:34 #61
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_141142283
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is wel leuk voor het thuisfront toch? Wij zijn echt wel voornemens om dit jaar de belevenissen consequent te delen met alle support :)
Ik zie nog niet echt in hoe wij dat gaan doen.
Ik heb alleen WiFi op mijn telefoon en 3G lijkt mij peperduur aldaar.
Laptop zelfde verhaal.
Hoe doen jullie dat?
pi_141142315
Op de CR-facebook is een actie waarbij je 100mb of 500mb internet kan kopen in het buitenland via een apparaatje. Dan ben je 80 euro kwijt ofzo.

Wij gaan niet constant zitten internetten en zoeken wel een paar wifi-plekken op als het nodig is voor veel info. De kleine updates en simpele foto's doen via de normale dataverbinding. Vriend van me kan geloof ik 35mb kopen voor 2 euro per dag, daarna wordt het duur (meer dan 55 cent per mb geloof ik). Dan pak ik mijn mobiel met 25 cent per mb. Als je niet al te gek doet en niet elk half uur een update met foto verstuurt, is het wel te overzien.
Schip ahoy!
  maandag 16 juni 2014 @ 09:27:02 #63
409503 awiebo
pi_141142779
https://www.facebook.com/dehealwiizefriezen

Zo, hier ook een teamsite. ^O^ :Y
En wij nemen een laptop mee en een teamgenoot van mij is trucker en heeft zelf zo'n duur vodafone red plus abbo. Dus daar gaan wij een beetje op internetten. Maar niet te gek. Moet leuk blijven. :9

Nog een fotootje er bij :7
  maandag 16 juni 2014 @ 09:28:21 #64
409503 awiebo
pi_141142811
quote:
6s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:27 schreef awiebo het volgende:

En wij nemen een laptop mee en een teamgenoot van mij is trucker en heeft zelf zo'n duur vodafone red plus abbo. Dus daar gaan wij een beetje op internetten. Maar niet te gek. Moet leuk blijven. :9

[ afbeelding ]
- Kut, gequote ;( :') -

Wij hebben trouwens ook heavy duty veren onder de volvo gezet met het oog op volle bepakking. En laag in de veren hangen :D

pi_141147479
Best slim. Als ik zie hoeveel van die bakken er bijna over de grond schuren elk jaar :D

Heb je meteen maar even geliked, gewoon omdat het kan ;)
Schip ahoy!
pi_141151596
De organisatie weet het wel lekker verder uit te melken, nu doen ze er nog een regulier type rally bij ook _O- Maar dat zal wel wat ander volk trekken dan de Run.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 16 juni 2014 @ 14:50:47 #67
39237 crew  H_T
2733
pi_141152410
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:27 schreef Dingest het volgende:
De organisatie weet het wel lekker verder uit te melken, nu doen ze er nog een regulier type rally bij ook _O- Maar dat zal wel wat ander volk trekken dan de Run.
Als ze hun reguliere baan nog niet hebben opgezegd kunnen ze dat binnenkort wel doen denk ik zo
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_141153173
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:00 schreef ueberduitser het volgende:
[ afbeelding ]
:N -O-
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juni 2014 @ 15:24:20 #69
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_141153617
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:27 schreef Dingest het volgende:
Waar lees je dat?
pi_141153743
www.ramblerally.nl.

1.200 euro inschrijfgeld en je weet niet waar je heen gaat. Het zal vast fantastisch zijn hoor, maar 600 euro de neus kwijt zijn voordat je weg bent, vind ik wel erg veel geld...
Schip ahoy!
  maandag 16 juni 2014 @ 15:35:02 #71
327191 RobertNL
For your gear.
pi_141153946
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:00 schreef ueberduitser het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit :)!
quote:
6s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:27 schreef awiebo het volgende:

Wij gaan hier voor dagbundels denk ik.Vorig jaar hebben we ons ook wel redelijk gered met die 35 mb per dag :p.
quote:
[ afbeelding ]
^O^
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
www.ramblerally.nl.

1.200 euro inschrijfgeld en je weet niet waar je heen gaat. Het zal vast fantastisch zijn hoor, maar 600 euro de neus kwijt zijn voordat je weg bent, vind ik wel erg veel geld...
Beste bak geld wel :o. Maar dan zit je natuurlijk ook een aantal dagen in hotels ;).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_141154056
Ik kreeg het in de mail.
Voor een gewoon type rally is dat nog steeds vrij schappelijk (ook inclusief overnachtingen) en je hoeft er niet specifiek een auto voor te kopen, onderhouden en op te leuken. Zal al met al wel wat goedkoper zijn dan de Run, maar ik denk niet dat het hetzelfde vrolijke, spontane publiek en deelnemersveld trekt voor onderweg. Tenzij je met je Run-wagen meedoet :P
pi_141154215
Je kunt inderdaad eenvoudig met je daily meedoen. Dat scheelt wel 500 euro aanschaf, enige reparaties en twee maanden lang dubbele lasten. Da's al bijna het inschrijfgeld :')

Ik denk dat je dan meer voor de mooie route gaat dan voor de brakke bak inderdaad. Ook tof, maar het mooie van de CR mis je dan juist weer.

En ik vind de campings juist een meerwaarde hebben over een hotel. :)
Schip ahoy!
  † In Memoriam † dinsdag 17 juni 2014 @ 01:06:37 #74
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141186733
Ik wou dat ik stinkend rijk was :P

De Ambu heeft nu achter ook Xantiaremmerij. En nieuwe veerbollen. Tevens blijkt dat de banden die ik wil monteren gaan passen.

Helaas blijkt dat de groene zwaailamp die ik besteld had, niet leverbaar is. Dus als iemand een groene zwaailamp heeft en die kwijt wil: laat het me weten.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 01:31:44 #75
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141315872
Voor een achterlijk bedrag elektrieke spullen voor de ambulance besteld. Anderzijds: ik verwacht niet dat er 200 meter draad in gaat, dus houd ik vast nog wel wat over ;)

Maar helaas waren de groene zwaailampen al uitverkocht ;( Misschien dan toch maar op zoek naar een rode ?

Verzekeringspapieren ook maar eens ingevuld. Maar goed dat 'ie nog niet rijdt. Morgen wel even wat dingen vragen zodat ik e laatste details ook in kan vullen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juni 2014 @ 08:23:45 #76
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_141317647
Zelfs die ene die ik vond van Conrad?
pi_141318433
Wat ga je allemaal nog in de ambu bouwen dan? Bij ons houdt het bij wat led-flitsertjes en toeters wel op. Moeten alleen de 12V nog goed werkend krijgen voor de omvormer, anders kan alsnog de laptop niet mee op reis...
Schip ahoy!
  † In Memoriam † zaterdag 21 juni 2014 @ 00:52:29 #78
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141359109
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 08:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zelfs die ene die ik vond van Conrad?
Jepz. Kleine voorraad/grote vraag gok ik zo.
  † In Memoriam † zaterdag 21 juni 2014 @ 00:55:30 #79
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141359203
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat ga je allemaal nog in de ambu bouwen dan? Bij ons houdt het bij wat led-flitsertjes en toeters wel op. Moeten alleen de 12V nog goed werkend krijgen voor de omvormer, anders kan alsnog de laptop niet mee op reis...
- Zwaailicht
- Sirene (ik heb er 2)
- 2e accu
- Handvol 12V pluggen
- Omvormer
- Waarschuwingslampjes en -zoemertjes (in het interieur)
- Dashcam
- 27MC bakje
- Display om aan te geven op welk kanaal we op het 27MC bakje uitzenden
- GPS-geval zodat we te volgen zijn

Die laatste 2 dingen besteed ik uit :P
  † In Memoriam † zaterdag 21 juni 2014 @ 00:55:49 #80
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141359213
En ik kom er net achter dat RouteMobiel geen bedrijfswagens doet. En 3 keer raden wat m'n Ambulance is volgens RouteMobiel ? Juist ...

}:|

Pluspunt: ik hoef geen provinciale opcenten te betalen volgens de belastingdienst 8-)

[ Bericht 66% gewijzigd door 2cv op 21-06-2014 02:50:00 ]
pi_141364009
Flinke berg inbouwwerk nog :P Ik heb een prima splitter liggen en achterin hebben we ook nog 12v-aansluitingen, dus dat scheelt. Alleen die omvormer... in m'n eigen auto doet ie het wel, maar op de één of andere manier doet ie het in de CR-auto niet. }:|
Schip ahoy!
  Spellchecker zaterdag 21 juni 2014 @ 16:52:09 #82
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_141373580
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:55 schreef 2cv het volgende:
En ik kom er net achter dat RouteMobiel geen bedrijfswagens doet. En 3 keer raden wat m'n Ambulance is volgens RouteMobiel ? Juist ...

}:|

Pluspunt: ik hoef geen provinciale opcenten te betalen volgens de belastingdienst 8-)
Dat geldt alleen als hij ook echt voldoet aan de grijs-kenteken normen. Doet 'ie dat? :+
Tevens -purist.
  † In Memoriam † zaterdag 21 juni 2014 @ 21:50:25 #83
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141385343
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:52 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat geldt alleen als hij ook echt voldoet aan de grijs-kenteken normen. Doet 'ie dat? :+
Wel aan de Franse normen daarvoor, niet aan de Nederlandse normen *)
pi_141399543
pi_141403935
Geen blauw of rood erin? :P
Schip ahoy!
  zondag 22 juni 2014 @ 21:42:36 #86
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141425809
Zoooo, dat schip gezien? Bizar mooi! Was wel wat voor jou Piet, als piraat zijnde ;)
Vanmiddag even met hulp van een monteur de remmerij van de cor gangbaar gemaakt. Kwaaltje dat de handrem vast zit is nu compleet verholpen. Remklauwen weer als nieuw, alleen de remleidingen achter zijn rot, dus die worden donderdag vervangen. Apk stress begint goed te komen nu. Als de co straks maar goed is komen we er door.
pi_141427204
Ha, die APK stress ken ik :D Blij dat die nu weg is ;).

Heb dat schip gezien ja, wat een creatie! Geweldig.
Schip ahoy!
pi_141438251
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ha, die APK stress ken ik :D Blij dat die nu weg is ;).

Heb dat schip gezien ja, wat een creatie! Geweldig.
Mooi hoor als je weet ik hoeveel km je moet rijden
  maandag 23 juni 2014 @ 06:46:17 #89
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141439481
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 01:58 schreef densmee het volgende:

[..]

Tja, als iedereen zo denkt...
pi_141439668
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 06:46 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Tja, als iedereen zo denkt...
er zit nog wel iets tussen een standaard auto en een piratenschip
pi_141439682
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 01:58 schreef densmee het volgende:

[..]

Whut? Het gaat toch om het avontuur? Ik vind het geweldig. En dat het de luchtweerstand van een loods heeft is dikke pech hebben, maar ik vind het wel echt heel tof. En respect, want heel comfortabel zijn die oude brikken ook niet. Dan zit je met je personenwagen toch een stuk luxer.
Schip ahoy!
  maandag 23 juni 2014 @ 08:28:27 #92
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141440138
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 07:27 schreef densmee het volgende:

[..]

er zit nog wel iets tussen een standaard auto en een piratenschip
Maar dit soort creaties maakt het toch zo mooi? En er is niets voor niets een originaliteitsprijs.
Ik vind het top en heb veel respect voor de heren. Zoals piet al zegt, weinig comfort volgens mij. Zitten wij wel wat beter in onze überfijne corrado.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:25:24 #93
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_141466941
quote:
Die ruitenwissers _O_ _O_
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  † In Memoriam † dinsdag 24 juni 2014 @ 02:03:00 #94
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141478014
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 07:30 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Whut? Het gaat toch om het avontuur? Ik vind het geweldig. En dat het de luchtweerstand van een loods heeft is dikke pech hebben, maar ik vind het wel echt heel tof. En respect, want heel comfortabel zijn die oude brikken ook niet. Dan zit je met je personenwagen toch een stuk luxer.
Ik maak mij meer zorgen om het uitzicht. Schuin naar links/rechts is dat redelijk weg.
  † In Memoriam † dinsdag 24 juni 2014 @ 02:04:37 #95
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141478024
Eindelijk heeft de Ambu op permanent, Nederlands kenteken wat rondgereden. Heerlijk. Maar er moet nog wel wat gebeuren:

- Voorwielen balanceren (gewichtjes komen tegen de remklauwen aan)
- Uitlijnen
- Lijmresten en andere meuk uit de laadruimte halen
- Laadruimte in de owatrol, loodmenie en Hippoliner zetten
- Bed etc. achterin bouwen
- Elektrieke meuk monteren (ik verwacht dat dat morgen/overmorgen binnen komt)
- Sponsorstickers plakken (maar daar wacht ik even mee tot alle ontwerpen binnen zijn)
- Water vervangen door koelvloeistof
- Olie verversen (maar daar wacht ik even mee want ik wil ook de carterpan vervangen door een met een gat voor een temperatuursensor)
- Dagteller repareren (maar daar wacht ik even mee want ik overweeg om er een dashboard van een Peugeot in te zetten)
pi_141479123
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 02:03 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik maak mij meer zorgen om het uitzicht. Schuin naar links/rechts is dat redelijk weg.
Dat klopt. Gelukkig rijden ze met een groter team, dus ze kunnen allemaal meekijken. Want inderdaad, heel veilig is het niet :').

En als ik bovenstaande lijst lees, ben je eigenlijk dus een nieuwe auto aan het bouwen voor de CR? :P
Schip ahoy!
pi_141498212
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 02:04 schreef 2cv het volgende:
Eindelijk heeft de Ambu op permanent, Nederlands kenteken wat rondgereden. Heerlijk. Maar er moet nog wel wat gebeuren:

- Voorwielen balanceren (gewichtjes komen tegen de remklauwen aan)
- Uitlijnen
- Lijmresten en andere meuk uit de laadruimte halen
- Laadruimte in de owatrol, loodmenie en Hippoliner zetten
- Bed etc. achterin bouwen
- Elektrieke meuk monteren (ik verwacht dat dat morgen/overmorgen binnen komt)
- Sponsorstickers plakken (maar daar wacht ik even mee tot alle ontwerpen binnen zijn)
- Water vervangen door koelvloeistof
- Olie verversen (maar daar wacht ik even mee want ik wil ook de carterpan vervangen door een met een gat voor een temperatuursensor)
- Dagteller repareren (maar daar wacht ik even mee want ik overweeg om er een dashboard van een Peugeot in te zetten)
Als je nog bekleding of vloerbedekking nodig hebt moet je bij George zijn.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:11:34 #98
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141606899
Gisteren achter nieuwe remleidingen, remblokken en handremkabels erop gemaakt, nieuwe remolie erin gegooid(was gewoon bijna zwart) en een nieuwe accu geplaatst, bijna apk klaar. Zaterdag mag ik de uitlaat gasdicht maken, de lambda sonde even netjes aansluiten en dan is het op naar de apk!
pi_141606980
Hebben jullie ook de vacuümslangetjes e.d. vervangen na die lange stilstand?

Wij hebben ook een beurtje gedaan, maar er gaan wel wat slangklemmetjes en een paar rollen ducttape mee, want ik zou niet verbaasd zijn als er nog het e.e.a. scheurt na een paar jaar slaap...
Schip ahoy!
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:43:22 #100
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141608099
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hebben jullie ook de vacuümslangetjes e.d. vervangen na die lange stilstand?

Wij hebben ook een beurtje gedaan, maar er gaan wel wat slangklemmetjes en een paar rollen ducttape mee, want ik zou niet verbaasd zijn als er nog het e.e.a. scheurt na een paar jaar slaap...
We hebben een blokswap gehad he, dus het e.e.a. is wel vervangen ja.
  † In Memoriam † zaterdag 28 juni 2014 @ 21:39:25 #101
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141661730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:52 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat klopt. Gelukkig rijden ze met een groter team, dus ze kunnen allemaal meekijken. Want inderdaad, heel veilig is het niet :').

En als ik bovenstaande lijst lees, ben je eigenlijk dus een nieuwe auto aan het bouwen voor de CR? :P
Zoiets. Daarna wordt het m'n daily.

Gister 'even' de versnellingsbak vervangen.
  † In Memoriam † zaterdag 28 juni 2014 @ 21:39:45 #102
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141661745
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Als je nog bekleding of vloerbedekking nodig hebt moet je bij George zijn.
Ga ik zeker doen !
pi_141663622
Iemand nog een auto hebben?

Ik heb een BMW 525 TDS touring staan in de tuin.
Is geschorst, heeft nog een half jaar APK.
Uitlaat is totaal aan gort en de niveauregeling op de achteras is kapot.
Airco en cruiscontrol doen het. 8-)
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  † In Memoriam † zaterdag 28 juni 2014 @ 22:29:52 #104
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141663777
Is de uitlaat rot of tot een propje gevouwen ?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:40:40 #105
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141769203
krijg net een appje dat de APK voor mekaar is!!! w/ w/ w/ *O* *O* *O*
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:06:41 #106
327191 RobertNL
For your gear.
pi_141770232
Mooi! Auto ziet er ook goed uit.
Nog veel te doen de komende 2 weken of valt het mee?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 18:05:10 #107
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141772834
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 17:06 schreef RobertNL het volgende:
Mooi! Auto ziet er ook goed uit.
Nog veel te doen de komende 2 weken of valt het mee?
Beetje spuitwerk en nog een versterker etc inbouwen en dan ist wel klaar denk ik. Luchthoorn heb ik net besteld, dus die moet ook nog een plekkie krijgen. Ski's en slee heb ik voor op de dakdragers.
pi_141773700
Wij moeten nog stickeren en her en der wat lampen aansluiten, en bij auto 1 nog compressor en tank aansluiten en opbouwen.
Auto 2 moet nog een arduino krijgen
pi_141774168
Wij moeten ook nog zat doen. Belangrijkste: radio erin en 12v-aansluiting werkend krijgen. Anders wordt het een saaie run :')
Schip ahoy!
  dinsdag 1 juli 2014 @ 21:32:04 #110
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141785728
Radio zit er hier wel al in en speelt gelukkig al, bekabeling voor de versterker moet alleen nog even van voor naar achter getrokken worden.
Voor de rest zoals gezegd afspuiten en gaan!

Edit: en lekker legitiem rijden nu, dus de cor staat nu thuis :)

[ Bericht 22% gewijzigd door ueberduitser op 01-07-2014 21:38:43 ]
  † In Memoriam † dinsdag 1 juli 2014 @ 21:44:25 #111
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141786615
Rug stuk :') Hopelijk is die voor de Run goed genoeg en kan ik voor de start ook nog het één en ander monteren en zulks ...
  woensdag 2 juli 2014 @ 00:16:49 #112
327191 RobertNL
For your gear.
pi_141799086
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 18:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij moeten ook nog zat doen. Belangrijkste: radio erin en 12v-aansluiting werkend krijgen. Anders wordt het een saaie run :')
Dat hebben wij gelukkig allemaal al klaar. Gaat al met al altijd wel veel tijd in zitten.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:32 schreef ueberduitser het volgende:
Radio zit er hier wel al in en speelt gelukkig al, bekabeling voor de versterker moet alleen nog even van voor naar achter getrokken worden.

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit :).

Hier gaat het ook wel aardig:
  woensdag 2 juli 2014 @ 09:11:23 #113
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141806588
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 00:16 schreef RobertNL het volgende:

^O^
Monnikenwerk of niet? :P
  woensdag 2 juli 2014 @ 09:14:00 #114
327191 RobertNL
For your gear.
pi_141806620
Mwha, we hebben een mal gemaakt (zie links op de foto ;)). Daardoor valt het wel wat mee :P

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertNL op 02-07-2014 09:49:57 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 juli 2014 @ 11:29:37 #115
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_141809506
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:44 schreef 2cv het volgende:
Rug stuk :') Hopelijk is die voor de Run goed genoeg en kan ik voor de start ook nog het één en ander monteren en zulks ...
Desnoods rij ik meer, en navigeer jij meer
Maar hoop inderdaad dat monteren lukt en we uberhaupt meegaan.
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2014 @ 11:31:20 #116
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141809556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Desnoods rij ik meer, en navigeer jij meer
Maar hoop inderdaad dat monteren lukt en we uberhaupt meegaan.
Vorig jaar reed CarBtch ook al 80% ... ;(
pi_141811568
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:32 schreef ueberduitser het volgende:

[ afbeelding ]
-O- :N
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:32:49 #118
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141813646
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

-O- :N
je valt in de herhaling.
Maar nogmaals, wees gerust hoor, de run is eenmalig en daarna gaat ie weer op stal en er zijn ook al plannen voor een wederopbouw. :Y
Auto rijdt trouwens heerlijk, was lang geleden _O_
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2014 @ 14:34:21 #119
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141815906
Zilveren kruis lijkt niet moeilijk te doen met een pechhulpverzekering ...
pi_141822962
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:32 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

je valt in de herhaling.
Maar nogmaals, wees gerust hoor, de run is eenmalig en daarna gaat ie weer op stal en er zijn ook al plannen voor een wederopbouw. :Y
Auto rijdt trouwens heerlijk, was lang geleden _O_
Klopt, ik vind het zonde dat je een Corrado zo mishandeld ;(
pi_141827802
Ik geloof, maar ik weet het niet zeker, dat binnenkort de start hier in de buurt is... Staan al plakkaten hier in het dorp en er stonden zowel een advertentie als nieuwsstukje in de lokale huis-aan-huis :+
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:13:17 #122
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141829277
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Klopt, ik vind het zonde dat je een Corrado zo mishandeld ;(
Hij wordt echt niet mishandeld, hij is er namelijk nu beter aan toe dan de afgelopen 10 jaar. Die kleurtjes zijn er zo af. Dan nog wat plaatwerk echt strak maken, onderstel aanpakken spuiten en hij is weer klaar voor de komende jaren. Komt wel goed...
pi_141830913
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:39 schreef Dingest het volgende:
Ik geloof, maar ik weet het niet zeker, dat binnenkort de start hier in de buurt is... Staan al plakkaten hier in het dorp en er stonden zowel een advertentie als nieuwsstukje in de lokale huis-aan-huis :+
Kom je kijken bij de start? Of op zondag een rondje sjokken over het terrein? :)
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 00:16 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat hebben wij gelukkig allemaal al klaar. Gaat al met al altijd wel veel tijd in zitten.
Klopt, vandaar dat ik 'm langzaamaan ook wat begin te knijpen :').

quote:
[ afbeelding ]
Nice! Uiteindelijk inderdaad afgeplakt met transparante tape?
Schip ahoy!
pi_141833859
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:44 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Kom je kijken bij de start? Of op zondag een rondje sjokken over het terrein? :)
Kweenie, het is maar liefst 12 km hier vandaan :X
En ja, dat kan afhankelijk van de gekozen route nog steeds gelden als 'een dorp verderop' _O-
  woensdag 2 juli 2014 @ 22:54:23 #125
327191 RobertNL
For your gear.
pi_141834765
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nice! Uiteindelijk inderdaad afgeplakt met transparante tape?
:Y. Nu de zijkanten etc nog :P
pi_141974008
Het komt lekker dichtbij! Bij ons wordt het last-minute werk, maar komt wel goed.

Ik zag wel een kapotte Corrado voorbij komen op Facebook geloof ik... :o
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 6 juli 2014 @ 18:51:24 #127
39237 crew  H_T
2733
pi_141975978
Bij ons moet er ook nog genoeg gebeuren. Tijdens een ritje afgelopen week begon namelijk een deel van de decoratie los te laten, en dat was toch niet echt de bedoeling :X Als het kan nog speakers aanleggen, maar daarbij is het de vraag of het nog op de nette manier gaat lukken of dat het toch een kwestie wordt van bestaande kabels doorknippen en oplengen met kroonsteentjes.

En inderdaad, de Corrado op Facebook leek in de problemen te zitten :o
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_141976241
Delichtpuntjes.nl en hopelijk dinsdag aangevuld met onze team. We gaan met twee auto's. De limo en de chevy dually 3500 silverado
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juli 2014 @ 19:01:51 #129
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_141976352
Zoals het nu lijkt gaan 2cv en ik niet mee. 2cv heeft spit in de rug en we weten niet of hij op tijd herstelt.
pi_141976580
Jullie hebben toch niet voor niets een ambulance? :+
  zondag 6 juli 2014 @ 20:25:13 #131
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141979448
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 18:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:

Goeie genade wat een stress en een k#tzooi...
Vanmiddag zouden we versterker inbouwen, luchthoorn erop en wat klein spul klaar maken, verloor de auto onderweg alle koelvloeistof.
Bijgevuld, slangbreuk gemaakt een verder gereden. Eenmaal bij de klusplek aangekomen alle kvs weer op straat. Monteur bellen, koppakking kapot.
Die is dus direct in de auto gestapt en nu ligt alles op de werkbank.
Hij neemt de kop mee en die wordt morgen gevlakt.

Ik ben even kapot nu en barst van de koppijn, hadden echt vanmiddag de moed opgegeven... :(
  zondag 6 juli 2014 @ 20:29:44 #132
327191 RobertNL
For your gear.
pi_141979666
Balen man! Hoop dat het (snel) goed komt!

quote:
Bij ons moet er ook nog genoeg gebeuren. Tijdens een ritje afgelopen week begon namelijk een deel van de decoratie los te laten, en dat was toch niet echt de bedoeling :X Als het kan nog speakers aanleggen, maar daarbij is het de vraag of het nog op de nette manier gaat lukken of dat het toch een kwestie wordt van bestaande kabels doorknippen en oplengen met kroonsteentjes.

Kroonsteentijes ^O^. Werkt perfect :+
Wat voor speakers ga je monteren?
  zondag 6 juli 2014 @ 20:34:07 #133
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141979917
Laatste stukje spuitwerk, de kofferdeksel zal bij ons waarschijnlijk niet lukken, dat heeft even iets minder prioriteit.
Vanmiddag heeft een vriend van ons gelukkig nog wel even de achterbank eruit gehaald en de versterker ingebouwd, kabels getrokken etc.
Luchthoorn had ik er al ingebouwd voordat de monteur er was, kon ik net redden. Nu zo snel mogelijk de kop er weer op en dan nog wat testkilometers maken.
pi_141981548
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 19:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zoals het nu lijkt gaan 2cv en ik niet mee. 2cv heeft spit in de rug en we weten niet of hij op tijd herstelt.
Dat zou wel heel erg zonde zijn, hij leeft er enorm naartoe :o
Hoe schat je de kansen in?

quote:
Ah, dat is herkenbaar. Ik heb hier ook nog wel e.e.a. liggen dat erin moet. Hopelijk lukt het allemaal deze week :P. We gaan het zien! Decoratie komt er bij ons pas rond het weekend op, lekker last-minute :'). Dus als dat los gaat laten zijn we al onderweg. :D

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 18:59 schreef Syd het volgende:
Delichtpuntjes.nl en hopelijk dinsdag aangevuld met onze team. We gaan met twee auto's. De limo en de chevy dually 3500 silverado
Is dat dezelfde als vorig jaar? Net even jullie blog deels gelezen en die Chevy bus had behoorlijk wat problemen toch?
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 20:25 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Vanmiddag zouden we versterker inbouwen, luchthoorn erop en wat klein spul klaar maken, verloor de auto onderweg alle koelvloeistof.
Bijgevuld, slangbreuk gemaakt een verder gereden. Eenmaal bij de klusplek aangekomen alle kvs weer op straat. Monteur bellen, koppakking kapot.

Ik ben even kapot nu en barst van de koppijn, hadden echt vanmiddag de moed opgegeven... :(
Niet doen! Dit is Carbagerun ten voeten uit. In de dagen voor vertrek gaat er van alles mis, maar des te blijer ben je als alles net op tijd klaar is en je gewoon kan gaan!
En een week van tevoren is dit nog te fixen. Team van Jalopy Abroad had vorig jaar op zondag voor de start hun exclusieve DAF kapot, dat was dus echt niet meer te halen... Hebben nog last-minute een andere auto gekocht :D.
Ik vind die spanning wel wat hebben. Onze auto heeft sinds aankoop 200km gereden en daarvoor amper, dus ik vrees dat we onderweg ook wel e.e.a. voor onze kiezen krijgen. Het hoort er allemaal bij!
Schip ahoy!
  zondag 6 juli 2014 @ 21:19:24 #135
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141982525
Ik heb zojuist doorgekregen dat het allemaal goed gaat komen, we moesten ons niet druk maken om een kapotte koppakking, er zijn ergere dingen.. ;)
Ja, als je tig jaar automonteur bent geweest zoals onze Sjaak ja, dan maak je je niet zo snel zo druk. Ach ik heb superveel vertrouwen in hem dus ik denk dat we zo woensdag of donderdag weer kunnen rijden.
Hij had dit trouwens al voorspeld, hij had z'n twijfels al gehad over de kop.
pi_141982591
Dan valt het mee, heb je zelfs nog een paar dagen om 'm helemaal goed uit te proberen!
Schip ahoy!
pi_141982740
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 20:25 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Is het een 2.0 16V met een 9A motor?
  zondag 6 juli 2014 @ 21:24:52 #138
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141982865
Nee een geladen, een pg dus voor de volledigheid
pi_141985431
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:24 schreef ueberduitser het volgende:
Nee een geladen, een pg dus voor de volledigheid
Ooooh, een G60 _O_
  zondag 6 juli 2014 @ 22:09:11 #140
327191 RobertNL
For your gear.
pi_141985493
Mooi opgeschoten dit weekend. Nu maar hopen op wat mooi weer zodat de plakkertjes wat mooi blijven ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141986503
Goed bezig!

Mijn ervaring is dat juist met zon, de boel vaag wordt. Wij hadden in elk geval geen last van 'waterschade'.
Schip ahoy!
  zondag 6 juli 2014 @ 22:48:19 #142
327191 RobertNL
For your gear.
pi_141987598
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Goed bezig!

Mijn ervaring is dat juist met zon, de boel vaag wordt. Wij hadden in elk geval geen last van 'waterschade'.
Wij wel, hij stond buiten met een autohoes maar toch was er op een paar plekken doorgelekt.
Blaadjes kleuren inderdaad wel door de zon, maar met regen lopen ze uit ;).
  zondag 6 juli 2014 @ 22:57:04 #143
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_141988029
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 19:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Veel bewegen!! Lopen en fietsen it is.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 6 juli 2014 @ 23:12:38 #144
39237 crew  H_T
2733
pi_141988784
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 20:29 schreef RobertNL het volgende:
Balen man! Hoop dat het (snel) goed komt!

[..]

Kroonsteentijes ^O^. Werkt perfect :+
Wat voor speakers ga je monteren?
Ik heb nog een sirene van vorig jaar, alleen daarvan is de speaker eraf gevallen in Spanje. Het plan is nu die te verbinden met een gewone autoradiospeaker die ik nog had liggen. En omdat ik er daar twee van heb, blijft de mogelijkheid bestaan om te kijken of we de autoradio ook naar buiten kunnen laten blazen. Gewoon, omdat het kan :P
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:01 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ah, dat is herkenbaar. Ik heb hier ook nog wel e.e.a. liggen dat erin moet. Hopelijk lukt het allemaal deze week :P. We gaan het zien! Decoratie komt er bij ons pas rond het weekend op, lekker last-minute :'). Dus als dat los gaat laten zijn we al onderweg. :D

Jouw decoratiemateriaal is per stuk nogal wat vierkante centimeters minder dan wat wij gebruiken ;). Bij jou zal loslaten dus wat minder gevaarlijk zijn
quote:
[..]

Niet doen! Dit is Carbagerun ten voeten uit. In de dagen voor vertrek gaat er van alles mis, maar des te blijer ben je als alles net op tijd klaar is en je gewoon kan gaan!
En een week van tevoren is dit nog te fixen. Team van Jalopy Abroad had vorig jaar op zondag voor de start hun exclusieve DAF kapot, dat was dus echt niet meer te halen... Hebben nog last-minute een andere auto gekocht :D.
Ik vind die spanning wel wat hebben. Onze auto heeft sinds aankoop 200km gereden en daarvoor amper, dus ik vrees dat we onderweg ook wel e.e.a. voor onze kiezen krijgen. Het hoort er allemaal bij!
Vorig jaar was ik de runner twee dagen voor de run wezen showen bij wat familie. Op de terugweg nog even tanken, en toen ik weg wilde rijden stopte de auto ermee. Niets werkte meer. Dikke paniek eerst, en toen ik een beetje tot rust was gekomen kon ik het wat analyseren. Bleek uiteindelijk een accupool te zijn die niet goed vast zat en ik had het gereedschap mee, dus kon gelijk weer verder. Twee jaar terug stress gehad omdat de mulitiriem op dag 1 eraf vloog, het hoort er allemaal bij :)

Voordeel is wel dat je het een en ander leert over autotechniek :P
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_141995878
Dat zijn de spannende dingen inderdaad :D. Wij werken wel met klein materiaal ja, dat scheelt. Genoeg werk om te plakken, maar dan is het ook klaar. en mocht het loslaten, kunnen we eenvoudig bijplakken of een hele strip eraf halen.

Ik ben wel benieuwd wat er bij ons kan/gaat gebeuren. Hij is in de basis gecheckt, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt met riemen, slangen, lagers etc. Gelukkig rijden er wat meer mensen mee met verstand van techniek, die hulp kunnen we vast goed gebruiken :P
Schip ahoy!
  maandag 7 juli 2014 @ 08:32:50 #146
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141996122
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 08:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gelukkig rijden er wat meer mensen mee met verstand van techniek, die hulp kunnen we vast goed gebruiken
Ik hoop dat wij straks zonder verdere problemen de run uit kunnen rijden, anders zijn wij echt afhankelijk van de technische kennis van andere teams vrees ik.

Vandaag wordt de kop weggebracht, gevlakt en vanavond begint de opbouw weer.
pi_141996233
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 08:32 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik hoop dat wij straks zonder verdere problemen de run uit kunnen rijden, anders zijn wij echt afhankelijk van de technische kennis van andere teams vrees ik.

Vandaag wordt de kop weggebracht, gevlakt en vanavond begint de opbouw weer.
[ afbeelding ]
Dat houdt het spannend joh! En er gaan genoeg teams mee zonder enige kennis van zaken. Ik weet basisdingen, maar verder kom ik ook niet. Dus als er echt iets stuk gaat, dan is het hopen dat er een slim team voorbij komt :P. Juist dat is de charme van de run...dat je elkaar hebt waar nodig en er 's avonds onder het genot van een biertje om kan lachen als je -hopelijk- alsnog weer binnen bent. En wordt het een keertje nachtwerk doordat je de hele dag bij de garage staat? Pech hebben. Gelukkig liggen de uurtarieven in Polen, Oekraïne en Slowakije niet zo hoog dus dan valt de rekening mee :D. Daarna gas erop en je hebt weer een mooi verhaal om te delen, dat is uiteindelijk waar het om draait!
Schip ahoy!
pi_142001718
Op zo'n plaatje ziet het er natuurlijk al snel erger uit dan het eigenlijk is :P
Een koppakking heeft een reputatie van 'gevreesde reparatie', maar dat komt vooral door de tijd die erin zit wat het zo'n dure/grote klus maakt.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:02:59 #149
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142005905
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 12:58 schreef Dingest het volgende:
Op zo'n plaatje ziet het er natuurlijk al snel erger uit dan het eigenlijk is :P
Ik vind het persoonlijk behoorlijk erg hoor, was er net nog even, maar het is een triest gezicht zo hoor.
quote:
Een koppakking heeft een reputatie van 'gevreesde reparatie', maar dat komt vooral door de tijd die erin zit wat het zo'n dure/grote klus maakt.
Ons kost het nu gelukkig alleen het vlakken van de kop en de rest van het materiaal.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:22:56 #150
327191 RobertNL
For your gear.
pi_142006656
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 08:44 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat houdt het spannend joh! En er gaan genoeg teams mee zonder enige kennis van zaken. Ik weet basisdingen, maar verder kom ik ook niet. Dus als er echt iets stuk gaat, dan is het hopen dat er een slim team voorbij komt :P. Juist dat is de charme van de run...dat je elkaar hebt waar nodig en er 's avonds onder het genot van een biertje om kan lachen als je -hopelijk- alsnog weer binnen bent. En wordt het een keertje nachtwerk doordat je de hele dag bij de garage staat? Pech hebben. Gelukkig liggen de uurtarieven in Polen, Oekraïne en Slowakije niet zo hoog dus dan valt de rekening mee :D. Daarna gas erop en je hebt weer een mooi verhaal om te delen, dat is uiteindelijk waar het om draait!
Wij hadden het vorig jaar ook. Er miste ruim 3cm uitlaat (was best broos achteraf dus :P).
Blikje werkte niet echt dus maar naar een garage gereden, genoeg teams die aanboden om te helpen inderdaad :D!
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:02 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk behoorlijk erg hoor, was er net nog even, maar het is een triest gezicht zo hoor.

[..]

Ons kost het nu gelukkig alleen het vlakken van de kop en de rest van het materiaal.
Je moet het maar positief zien. Beter nu dan de eerste dag!
  maandag 7 juli 2014 @ 15:54:06 #151
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142007741
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:22 schreef RobertNL het volgende:
Je moet het maar positief zien. Beter nu dan de eerste dag!
:Y Dat zei onze monteur ook met de toevoeging: Je had hem beter afgelopen week een paar keer echt flink op z'n staart kunnen trappen, dan was het veul eerder gebeurd en hadden we iets meer tijd gehad.
:9
Ik had de hele week namelijk braaf rustig gereden om maar niets kapot te maken :P
pi_142008687
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:02 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

[..]

Als je alleen een hoop onderdelen ziet van een essentieel component lijkt het natuurlijk al snel erg, maar als je iemand erbij hebt die een beetje weet wat hij doet (en de nodige gegevens/tools heeft) is het allemaal echt niet zo rampzalig als het lijkt ;)

De eerste keer dat ik de koppakking moest vervangen was het een beetje de ervaring van een IKEA-kast die in onderdelen voor je ligt. Zonder overzicht lijkt daar ook geen beginnen aan. Zit het eenmaal in elkaar is het ineens een stuk logischer en valt het reuze mee. De volgende kast gaat dan een stuk makkelijker :P
  maandag 7 juli 2014 @ 16:49:01 #153
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142009437
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:25 schreef Dingest het volgende:
Als je alleen een hoop onderdelen ziet van een essentieel component lijkt het natuurlijk al snel erg, maar als je iemand erbij hebt die een beetje weet wat hij doet (en de nodige gegevens/tools heeft) is het allemaal echt niet zo rampzalig als het lijkt
Heb je helemaal gelijk in. Gisteren met m'n neus er boven gehangen en goed opgelet, uiterst leerzaam!
De kop lag binnen een mum van tijd helemaal los op de werkbank, vond het echt supersnel gaan.
pi_142011750
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:54 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

:Y Dat zei onze monteur ook met de toevoeging: Je had hem beter afgelopen week een paar keer echt flink op z'n staart kunnen trappen, dan was het veul eerder gebeurd en hadden we iets meer tijd gehad.
Ik had de hele week namelijk braaf rustig gereden om maar niets kapot te maken :P
Haha, ik ben ook altijd van het gassen. Ding van ons heeft sinds aankoop zo'n 200km gereden. 100km teamgenoot die rustig aan doet. Ik heb laatst nog een 100km gereden en 'm vol doorgestampt. Nagenoeg koud gassen. Dat kan zo'n ding best wel eens hebben, maar dan komen de kuurtjes meteen naar boven. En nu was er niets aan de hand. Althans, zo lijkt het :P
Schip ahoy!
pi_142018772
Ik verwacht dat bij hun de gebroken koelslang tot oververhitting heeft geleid en toen de (waarschijnlijk broze) koppakking eruit heeft geblazen. Ken onderweg dus net zo goed nog een keertje gebeuren door een ander defect :+
Dat mes snijdt een beetje aan twee kanten; je haalt de eerste kwaaltjes er wel uit door er vooraf wat mee rond te rijden, maar wat al (onzichtbaar) is versleten slijt ook verder. Drie problemen die we vorig jaar hadden (slang stuurbekrachtiging lek, uitlaat afgebroken, en 300 km voor huis de dynamo kaduuk) hadden we waarschijnlijk weer niet gehad als mijn teamgenoot vooraf er niet 4000 km of zo mee had gereden. Of misschien ook wel. Blijft gewoon spannend :9

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:49 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Gisteren met m'n neus er boven gehangen en goed opgelet, uiterst leerzaam!
De kop lag binnen een mum van tijd helemaal los op de werkbank, vond het echt supersnel gaan.
Dat is het voordeel van dit soort geintjes, je krijgt de kans je erin te verdiepen :Y
Maar ik kan mij voorstellen dat nog geen week voor de start dan weer niet het ideale moment is om daarmee te beginnen. Dan voelt zo'n tegenslag wel als een kleine ramp aan ja, als je er zelf middenin staat.
  maandag 7 juli 2014 @ 22:33:21 #156
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142027183
Koppakking was al kapot, direct toen de monteur hem voor het eerst zag had ie al een vermoeden, zei hij toen ook. Tja liever nu dan dinsdag of woensdag volgende week!

En spannend is het zeker! De kop is al weer terug, morgenavond wordt er weer opgebouwd. Ben er zelf niet bij helaas, ik heb hier thuis nog teveel te doen voordat ik weg kan.
Ik heb er weer zin in :) en ik heb echt geen idee wat te verwachten van de run, dat vindt ik extra spannend.
pi_142029096
Oja, het is jullie eerste hè? Bereid je voor op een virus ;). Ik denk dat Dingest een week lang gaat balen :P

Ik ben bij ons ook heel benieuwd. Verwacht echt wel het e.e.a. aan slangen dat de geest gaat geven. Plus al het andere dat de leeftijd plus stilstand niet aan kan... tot nu toe hadden we altijd auto's die nog wel reden.
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 7 juli 2014 @ 23:14:21 #158
39237 crew  H_T
2733
pi_142029416
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 23:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oja, het is jullie eerste hè? Bereid je voor op een virus ;). Ik denk dat Dingest een week lang gaat balen :P

Ik ben bij ons ook heel benieuwd. Verwacht echt wel het e.e.a. aan slangen dat de geest gaat geven. Plus al het andere dat de leeftijd plus stilstand niet aan kan... tot nu toe hadden we altijd auto's die nog wel reden.
Al hebben ze soms wat moeite met warmte. Ik weet de ontmoeting op de Duitse vluchtstrook nog wel, met een te warme Impreza, Espace en nog een voertuig dat van geen van ons was :P
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_142030180
Die weet ik ook nog wel ja. Eerst die Daf cabrio die we hebben geholpen en daarna onze toevalsmeet op de snelweg daar. De boel liep aardig warm ja :D. Komend jaar eens kijken of we nu eens een biertje kunnen drinken :)

Afgelopen jaar minder problemen mee gehad (qua hitte). Maar goed, we kochten al die auto's terwijl ze nog redelijk vaak gebruikt werden. Onze huidige auto had overal mos op staan en rook naar een kudde dode bunzings toen we 'm kochten.
Schip ahoy!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:03:55 #160
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142047951
Die Corvette C4 Interceptor :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 8 juli 2014 @ 16:12:51 #161
39237 crew  H_T
2733
pi_142050346
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:03 schreef ueberduitser het volgende:
Die Corvette C4 Interceptor :D
Ik zag hem op Facebook, maar het lijkt me sterk dat die ook echt mee gaat doen
Ik ben de kleur MAGENTA
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:25:08 #162
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142050829
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik zag hem op Facebook, maar het lijkt me sterk dat die ook echt mee gaat doen
Inderdaad, zie het team ook niet in de lijst.
pi_142052556
over uurtje bekijken hoe het spuiten is gegaan :P Wij zijn team bananenbar de sappige perzik omdat als beestje maar naam heeft, site ook weer iets aangepast: www.delichtpuntjes.nl

Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 8 juli 2014 @ 17:31:46 #164
39237 crew  H_T
2733
pi_142053497
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:25 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Inderdaad, zie het team ook niet in de lijst.
Op hun eigen Facebook hebben ze in maart gepost dat ze een volgend project gingen doen en dat ze daarvoor de body van een C4 al hadden staan. Over de rest van de auto reppen ze met geen woord
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_142055140
  dinsdag 8 juli 2014 @ 18:37:27 #166
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142055675
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:19 schreef Syd het volgende:
[ afbeelding ]
Had hem al voorbij zien komen, eindbazenbak! :)
pi_142057812
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:37 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Had hem al voorbij zien komen, eindbazenbak! :)
Bedankt :) Kan kloppen op Facebook, had me broer erop gezet. Heb je nog leuke aanvullingen die we kunnen doen ? :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:58:32 #168
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_142059135
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:29 schreef Syd het volgende:

[..]

Bedankt :) Kan kloppen op Facebook, had me broer erop gezet. Heb je nog leuke aanvullingen die we kunnen doen ? :)
Een dop op de trekhaak (Zo'n standaard doppie) met daarom een stuk plasticbuis recht omhoog.

- Vlag er aan vast
- Opblaasbare banaan er aan vast.
- Be creative.

;)
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_142059757
Ja opblaas banaan komt nog :) morgen op zoek er na. Trekhaak is ook goed idee...
pi_142059992
Haha, lekker lompe bak :D

En die Corvette had ik ook wel iets gelezen over een body ja. Zal wel prut onder zitten dan :P. Er is ook op de foto's geen kenteken te zien, heel slim ;)
Schip ahoy!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:49:30 #171
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142061628
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Haha, lekker lompe bak :D

En die Corvette had ik ook wel iets gelezen over een body ja. Zal wel prut onder zitten dan :P. Er is ook op de foto's geen kenteken te zien, heel slim ;)
Geen zuivere koffie in ieder geval, er zit echt wel wat achter ;)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:02:42 #172
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142062365
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:49 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Geen zuivere koffie in ieder geval, er zit echt wel wat achter ;)
Zal wel geschorst zijn denk ik? >:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:52:40 #173
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142071373
Werk aan de cor is mooi opgeschoten, hopelijk krijgen we hem morgen klaar, anders kan er niet eerder aan gesleuteld worden dan zaterdag.
pi_142077329
Zaterdag is ook op tijd toch? 8-). En anders heb je onderweg kilometers vluchtstrook en Parkplatz die prima als tijdelijke sleutelplek kunnen dienen :P
Schip ahoy!
pi_142078396
Of op mijn oprit :P

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 23:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind het wel een beetje jammer, maar eigenlijk zit op dit moment mijn hoofd niet zo in een vakantiestemming dus zo'n ramp is het ook niet ;)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 9 juli 2014 @ 16:57:11 #176
39237 crew  H_T
2733
pi_142099613
Ik heb vandaag ontdekt dat de verplichte keuring dit jaar op zondagmiddag is. Bij deze dus een extra waarschuwing :)
Ik ben de kleur MAGENTA
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:48:24 #177
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142128945
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:52 schreef ueberduitser het volgende:
Werk aan de cor is mooi opgeschoten, hopelijk krijgen we hem morgen klaar, anders kan er niet eerder aan gesleuteld worden dan zaterdag.
Gisteren helaas niet gelukt haar zover klaar te krijgen dat ze gestart kon worden. Duurde allemaal wat langer dan verwacht. Distributieriem hebben we ook vervangen en dat duurde vrij lang omdat de beschermkap er eerst niet af wilde, daarna poulies die vreselijk vast zaten en toen dat eenmaal geregeld was moest de motor even goed op tijd gezet worden.
Tussen de bedrijven door heb ik het kleppendeksel van zwarte sludge ontdaan(pokkewerk!), de uitlaat weer afgemonteerd onder de auto, lambda aangesloten, buittentemperatuursensor en olietemperatuursensor gefixt. Veel geleerd gisteren!
Vanavond hebben ze nog een uurtje, misschien twee nog nodig en dan mag ze weer! *O*
pi_142134676
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb vandaag ontdekt dat de verplichte keuring dit jaar op zondagmiddag is. Bij deze dus een extra waarschuwing :)
Dat wist je niet? :) Mooi juist dan, naar de keuring, tent opgooien en aan het bier!

Mooi dat de Cor steeds verder af komt, UD! Wij moeten nog een hoop, gelukkig zijn er nog twee dagen :)
Schip ahoy!
  donderdag 10 juli 2014 @ 13:37:46 #179
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142135989
quote:
Beste Carbage Runners,

Nog een paar dagen en dan is het eindelijk zover: edition 2014 van the Carbage Run! Hierbij nog even de laatste instructies voordat jullie afreizen richting het Ermerstrand in het Drentse Erm:

- We verwachten jullie zondag tussen 14.00 uur en 18.00 uur voor de keuring.
- Eerder dan 14.00 uur heeft geen zin, dan is het terrein gesloten.
- Zorg dat je je startnummer weet! We hebben 4 keuringsstraten die gesplitst zijn op startnummer. Rij de juiste keuringsstraat in!
- Hou alle dingen die gecontroleerd worden bij de hand (dus niet in de kofferbak onder alle bagage). Dit zijn: alle paspoorten, geldige groene kaart, EHBO-kit, gevarendriehoek en veiligheidshesje.
- Om 20.00 uur wordt er in de grote tent een presentatie gehouden door de organisatie.

En dan de meest belangrijke oproep: lees je handboek van voor tot achter door! Daarin staat alles dat je moet weten over het avontuur volgende week.

Wij hebben er ontzettend veel zin in! En we gaan er van uit dat dat bij jullie zeker niet minder zal zijn! Dus we gaan er volgende week een fantastische week van maken die jullie de rest van je leven niet meer zullen vergeten!

Met vriendelijke groet,

Bram Eigenraam
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 10 juli 2014 @ 16:36:42 #180
39237 crew  H_T
2733
pi_142141934
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:00 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat wist je niet? :) Mooi juist dan, naar de keuring, tent opgooien en aan het bier!

Mooi dat de Cor steeds verder af komt, UD! Wij moeten nog een hoop, gelukkig zijn er nog twee dagen :)
Ik ben voor, maar teamgenoot heeft een verzoek ingediend om toch op maandagochtend te mogen komen opdagen. Geen idee waarom overigens. Mijn eigen bed slaapt wel lekkerder dan een tent, maar als ik voor dag en dauw op moet blijft er van dat voordeel een stuk minder over.
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_142146704
Mooie interne communicatie dan :+

Ik ben ook voorstander van eigen bed, maar dan zou ik dit jaar om vier uur moeten opstaan, dat schiet ook niet op. Dan ga ik liever op een luchtbedje liggen. Vooral omdat dat de rest van de week ook moet :P En op zich lijkt die zondagavond me ook wel gezellig :)
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 10 juli 2014 @ 19:51:17 #182
39237 crew  H_T
2733
pi_142147783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mooie interne communicatie dan :+

Ik ben ook voorstander van eigen bed, maar dan zou ik dit jaar om vier uur moeten opstaan, dat schiet ook niet op. Dan ga ik liever op een luchtbedje liggen. Vooral omdat dat de rest van de week ook moet :P En op zich lijkt die zondagavond me ook wel gezellig :)
Ja goed he :P. Maar het is geregeld, we gaan op zondag, de verzekeraar is op de hoogte en gaf toestenming en we hebben gelijk maar uitgebreid met inzittendenverzekering. Gaat dus de goede kant op :)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_142148630
Dat is ook verplicht, dus dat scheelt ;). Eens kijken of we elkaar zondag tegen het lijf lopen dan!
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 10 juli 2014 @ 20:24:30 #184
39237 crew  H_T
2733
pi_142148754
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is ook verplicht, dus dat scheelt ;). Eens kijken of we elkaar zondag tegen het lijf lopen dan!
Inzittendenverzekering niet geloof ik. Twee jaar geleden wel, zag het vorig jaar en dit jaar nergens staan. Hoe dan ook, die 4 euro extra kan er wel vanaf.

Ik hou mijn ogen voor je open zondag. Gelukkig ben je vrij makkelijk te zien :P
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_142149509
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Inzittendenverzekering niet geloof ik. Twee jaar geleden wel, zag het vorig jaar en dit jaar nergens staan. Hoe dan ook, die 4 euro extra kan er wel vanaf.

Ik hou mijn ogen voor je open zondag. Gelukkig ben je vrij makkelijk te zien :P
Haha ik ben moeilijk te missen ja. Zal gedurende avond wel in de tent te vinden zijn vlakbij het bier :P En als je onze FB hebt gezien, weet je nu ook onze auto meer op een afstandje te herkennen!
Schip ahoy!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 juli 2014 @ 20:43:07 #186
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_142149549
Het lijkt erop dat 2cv morgen wordt opgenomen in het UMCG, dus bye CR2014
pi_142149654
Wat sneu zeg -O- Ik heb hem ook al een tijdje niet zien posten, dus wens hem maar beterschap :Y
pi_142149807
quote:
13s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
beterschap voor 2cv
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:55:05 #189
327191 RobertNL
For your gear.
pi_142150091
Ah, balen. Wens hem beterschap!
pi_142150136
quote:
-O-
pi_142154547
Sterkte 2cv
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 juli 2014 @ 22:41:56 #192
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_142154759
Bij deze staan onze al aangeschafte vignetten te koop:
http://link.marktplaats.nl/m827160371
pi_142154849
Hij weet dat het een verkoopsite is hè, en niet een dagboek? _O-
  donderdag 10 juli 2014 @ 22:57:17 #194
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142155374
quote:
He bah... :(

Beterschap 2cv, we drinken er (minimaal)1 op je!
pi_142156654
Ik zag het net op FB ja, heel erg klote! Maar als je opgenomen wordt, zegt dat wel genoeg... Heel zuur wel!

Ik twijfel nog over de vignetten, waren eigenlijk van plan om ze ter plekke aan de grens te kopen. Maar misschien toch wel handig om het anders te doen. Alleen komen ze dan vast niet bijtijds binnen, als ze nu nog verzonden moeten worden (bedenk ik me nu).
Schip ahoy!
  donderdag 10 juli 2014 @ 23:39:11 #196
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142156883
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:32 schreef Piet__Piraat het volgende:

Ik twijfel nog over de vignetten, waren eigenlijk van plan om ze ter plekke aan de grens te kopen. Maar misschien toch wel handig om het anders te doen. Alleen komen ze dan vast niet bijtijds binnen, als ze nu nog verzonden moeten worden (bedenk ik me nu).
Hier liggen ze al in het dashboard kastje.
Ik heb trouwens uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de corrado weer rijdt! Morgen na m'n werk direct ophalen en de laatste spullen inslaan. Zaterdag de laaste klusjes en dan gaan!

Mag je trouwens zondag na de keuring etc. gewoon van het terrein? M'n zwager heeft nog verplichtingen en daarom slapen we beide gewoon thuis en zijn maandagochtend weer vroeg aanwezig. Was niet mijn planning, maar op zich vindt ik het wel lekkerder slapen in m'n eigen bedje. Is voor ons ook maar iets meer dan een half uurtje tuffen naar Erm.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 10 juli 2014 @ 23:39:33 #197
39237 crew  H_T
2733
pi_142156899
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zag het net op FB ja, heel erg klote! Maar als je opgenomen wordt, zegt dat wel genoeg... Heel zuur wel!

Wij gaan gewoon voor kopen aan de grens. Heb je gelijk de gelegenheid een koffie te kopen, te wisselen van rijder, een plasje te plegen... Zo erg zijn die paar extra stops niet
Ik ben de kleur MAGENTA
  donderdag 10 juli 2014 @ 23:40:41 #198
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142156951
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Wij gaan gewoon voor kopen aan de grens. Heb je gelijk de gelegenheid een koffie te kopen, te wisselen van rijder, een plasje te plegen... Zo erg zijn die paar extra stops niet
Die stops maken wij ook wel, hoeven alleen niet in de rij te staan voor de vignetten...
pi_142159125
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:39 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Hier liggen ze al in het dashboard kastje.
Ik heb trouwens uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de corrado weer rijdt! Morgen na m'n werk direct ophalen en de laatste spullen inslaan. Zaterdag de laaste klusjes en dan gaan!

Mag je trouwens zondag na de keuring etc. gewoon van het terrein? M'n zwager heeft nog verplichtingen en daarom slapen we beide gewoon thuis en zijn maandagochtend weer vroeg aanwezig. Was niet mijn planning, maar op zich vindt ik het wel lekkerder slapen in m'n eigen bedje. Is voor ons ook maar iets meer dan een half uurtje tuffen naar Erm.
Natuurlijk slaapt het thuis lekkerder. En scheelt dat het maar een half uurtje is. Ik zit op iets meer :+ Dus voor ons is het geen optie. En die zondagavond daar met iedereen buurten is natuurlijk ook wel weer gezellig :)
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat ook wel weer. Afgelopen jaar hebben we heel efficiënt gereden. Vaak vroeg binnen. Dit jaar is het plan om wat relaxter te doen en meer te genieten van de momentjes onderweg langs de route en bijv. de 'overvallen' op tankstations enzo. Echte relaxte rit er van maken :)
Schip ahoy!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 08:53:53 #200
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142161590
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
En die zondagavond daar met iedereen buurten is natuurlijk ook wel weer gezellig
Dat vind ik nou weer erg jammer dat ik dat misloop ja.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 11 juli 2014 @ 09:32:12 #201
39237 crew  H_T
2733
pi_142162163
Nog even een tip: de eindlocaties zijn niet altijd even makkelijk te vinden, daarom staan ze met GPS-coördinaten aangegeven in het handboek. Met de gratis app Waze (iPhone, Android, Windows Phone en zelfs Symbian) kan je ook navigeren op die coördinaten, maar je hebt wel een internetverbinding nodig om de kaarten binnen te halen.
Ik ben de kleur MAGENTA
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:35:55 #202
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142162250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Nog even een tip: de eindlocaties zijn niet altijd even makkelijk te vinden, daarom staan ze met GPS-coördinaten aangegeven in het handboek. Met de gratis app Waze (iPhone, Android, Windows Phone en zelfs Symbian) kan je ook navigeren op die coördinaten, maar je hebt wel een internetverbinding nodig om de kaarten binnen te halen.
Ik heb alle kaarten in m'n foon geladen en navigeer met Navfree.
Tevens heb ik google maps kaartjes van de finish locaties op A3 afgedrukt.
Ach, we rijden wel met de meute mee, komt wel goed!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:48:51 #203
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142162544
:( |:( |:( :( Kolere wat een k#tzooi, m'n zwager belt net op, de 2 weken geleden gescheurde en "gerepareerde" pees in z'n rechterhand is weer losgescheurd, moet vanmiddag weer naar de chirurg. Hopelijk zetten gaat ie direct onder het mes, anders misschien morgen. Zo niet, hebben we een heel groot probleem. Echt, het lijkt wel alsof we gewoon niet mee mogen doen met de run, wat is dit toch? :(
  vrijdag 11 juli 2014 @ 10:29:10 #204
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_142163462
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:54 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

De monteur begrijpt het tenminste ;)
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  vrijdag 11 juli 2014 @ 10:32:53 #205
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_142163561
quote:
Erg jammer, nu moeten we de survivalverhalen uit het oostblok missen ;)
Succes met het herstel 2cv, UMCG klinkt al een stuk serieuzer.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 juli 2014 @ 11:27:02 #206
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_142164841
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:48 schreef ueberduitser het volgende:
:( |:( |:( :( Kolere wat een k#tzooi, m'n zwager belt net op, de 2 weken geleden gescheurde en "gerepareerde" pees in z'n rechterhand is weer losgescheurd, moet vanmiddag weer naar de chirurg. Hopelijk zetten gaat ie direct onder het mes, anders misschien morgen. Zo niet, hebben we een heel groot probleem. Echt, het lijkt wel alsof we gewoon niet mee mogen doen met de run, wat is dit toch? :(
klinkt erg bekend dit :(
Hoe zit het met jou, wie heeft de auto, jij of je zwager?
(als in: 2cv en je zwager vallen (mogelijk) uit, in hoeverre is er een mogelijkheid dat we samen een team vormen?

Het was 2cv zijn auto, dus ik heb geen auto en een half team

[ Bericht 4% gewijzigd door TARAraboemdijee op 11-07-2014 12:06:21 ]
  vrijdag 11 juli 2014 @ 12:12:32 #207
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142166362
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

klinkt erg bekend dit :(
Hoe zit het met jou, wie heeft de auto, jij of je zwager?
(als in: 2cv en je zwager vallen (mogelijk) uit, in hoeverre is er een mogelijkheid dat we samen een team vormen?

Het was 2cv zijn auto, dus ik heb geen auto en een half team
De auto is van mijn zwager en staat op naam van z'n vriendin. Wij kunnen geen NL auto op naam krijgen in DE. Maaruh mijn zwager gaat echt wel mee, knup hem zo op het dak als het moet. ;)
  vrijdag 11 juli 2014 @ 12:16:32 #208
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142166480
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Mocht het onverhoopt toch zover komen, dan kunnen we dat zeker!
pi_142166505
Ik betwijfel of de organisatie dat zo last-minute nog zou accepteren :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 11 juli 2014 @ 13:42:47 #210
39237 crew  H_T
2733
pi_142169512
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:17 schreef Dingest het volgende:
In dit geval misschien wel, omdat je twee equipes samenvoegt tot een en er geen nieuwe rijders bijkomen. Als het goed is zijn de namen en alle documenten van die twee toch al bekend.
Ik ben de kleur MAGENTA
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 juli 2014 @ 13:43:41 #211
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_142169557
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:17 schreef Dingest het volgende:
Niet geschoten is altijd mis toch?
Ik had al geinformeerd naar mogelijkheden vorige week, organisatie gaf in ieder geval te kennen dat een dergelijk team niet mee kan de Oekraine in
pi_142169608
Ze stellen altijd dat er na de deadline geen veranderingen meer in het team aangebracht kunnen worden. Hoewel wat ze zeggen wat ze doen en wat ze daadwerkelijk doen lang niet altijd hetzelfde is :')
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 juli 2014 @ 14:40:04 #213
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_142171404
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:45 schreef Dingest het volgende:
Ze stellen altijd dat er na de deadline geen veranderingen meer in het team aangebracht kunnen worden. Hoewel wat ze zeggen wat ze doen en wat ze daadwerkelijk doen lang niet altijd hetzelfde is :')
Er zijn altijd omstandigheden en je moet ook niet te star zijn.
Aan de andere kant wil je er wel voor zorgen dat alles zoveel mogelijk op tijd in orde is, ik snap het wel
  vrijdag 11 juli 2014 @ 15:05:53 #214
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142172278
M'n zwager heeft groen licht gekregen, pees is niet door, dus na de run gaan ze pas verder er naar kijken! *O* *O* *O*
pi_142172915
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Er zijn altijd omstandigheden en je moet ook niet te star zijn.
Aan de andere kant wil je er wel voor zorgen dat alles zoveel mogelijk op tijd in orde is, ik snap het wel
Het probleem met 'er zijn altijd omstandigheden' is dat iedereen van zichzelf oordeelt dat die van hun de uitzondering waard zijn ;) Jullie zijn echt niet de eerste die tussen de deadline en de start toch af moeten haken of alleen kunnen starten mits er gereorganiseerd wordt. Als je één situatie gaat goedkeuren moet je oppassen dat je daarmee geen precedent gaat scheppen waar tig anderen zich ook op kunnen beroepen. Dus soms moet je als organisatie wel star zijn om het werkbaar te houden als je per jaar zo'n 800 teams wilt managen.

En soms ook niet. Dat is uiteindelijk een organisatorische afweging over hoe zij zulk beleid willen voeren. Maar verwacht niet dat 'er zijn omstandigheden' direct zal leiden tot de uitzondering :P
pi_142185243
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:48 schreef ueberduitser het volgende:
:o

Al nieuws? Hopelijk komt het goed. En zie het zo: alle pech die jullie nu hebben, kan tijdens de Run niet meer optreden 8-).

Edit: zie net pas de volgende pagina :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Kun je ook van tevoren alles binnen halen?
Ik heb Sygic als tip gekregen. Is offline en betaald, maar heeft wel een proefperiode van 7 dagen >:)
Schip ahoy!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 23:48:05 #217
327191 RobertNL
For your gear.
pi_142191298
Hier ook Sygic, werkt perfect. En inderdaad eventueel 7 dagen gratis.
Licenties zijn regelmatig voor -40/50/60% te koop, dan is het best een keer te doen.

Zat wel even in de stress, Sygic en Google play crashten steeds op de radio. En dan kom je er een half uur later achter dat de datum gewoon niet goed staat :')! (1/1/2000)
  zaterdag 12 juli 2014 @ 00:19:11 #218
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142192653
Hier komt alles goed, m'n zwager kan gewoon mee, na de run gaan ze z'n hand pas aanpakken ;)
Corrado moet nog even afgesteld worden, heeft wat teveel voorontsteking volgens mij. Remleiding rechtsachter lekte vanavond ineens, ook nog maar even verholpen.Maar dat komt wel goed. Muziek doet het, tour de france hoorn werkt. Even wassen en zuigen, beetje spuitwerk fatsoeneren morgenmiddag en dan inpakken.
  Spellchecker zaterdag 12 juli 2014 @ 02:45:48 #219
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_142196958
Veel plezier alvast weer, runners (ook al is het nog niet helemaal zover)! Ik zie de foto's en verhalen weer met plezier tegemoet :+

[edit]
Oh, en 2cv natuurlijk veel beterschap... UMCG klinkt inderdaad aardig serieus en natuurlijk dubbel klote dat dat ook nog eens net nu gaat spelen (al is net vóór de run nog altijd beter dan tíjdens de run) :{
Tevens -purist.
pi_142198950
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 02:45 schreef NoBody122 het volgende:
Veel plezier alvast weer, runners (ook al is het nog niet helemaal zover)! Ik zie de foto's en verhalen weer met plezier tegemoet :+

[edit]
Oh, en 2cv natuurlijk veel beterschap... UMCG klinkt inderdaad aardig serieus en natuurlijk dubbel klote dat dat ook nog eens net nu gaat spelen (al is net vóór de run nog altijd beter dan tíjdens de run) :{
Klopt... in Oekraïne opgenomen worden en met medisch transport terug is helemáál geen lolletje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 23:48 schreef RobertNL het volgende:
Hier ook Sygic, werkt perfect. En inderdaad eventueel 7 dagen gratis.
Licenties zijn regelmatig voor -40/50/60% te koop, dan is het best een keer te doen.

Zat wel even in de stress, Sygic en Google play crashten steeds op de radio. En dan kom je er een half uur later achter dat de datum gewoon niet goed staat :')! (1/1/2000)
Mja, ik heb navi in NL amper nodig en heb er zelfs nog eentje liggen van m'n werk, dus is niet echt zinvol om Sygic te kopen dan.

Hebben jullie die dingen gelinkt dan? Wij zijn al blij dat we USB kunnen afspelen :P. Net maar even wat themamuziek op USB gezet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 00:19 schreef ueberduitser het volgende:
Hier komt alles goed, m'n zwager kan gewoon mee, na de run gaan ze z'n hand pas aanpakken ;)
Corrado moet nog even afgesteld worden, heeft wat teveel voorontsteking volgens mij. Remleiding rechtsachter lekte vanavond ineens, ook nog maar even verholpen.Maar dat komt wel goed. Muziek doet het, tour de france hoorn werkt. Even wassen en zuigen, beetje spuitwerk fatsoeneren morgenmiddag en dan inpakken.
Fijn dat het werkt, maar een probleemloze auto is het tot nu toe niet. ;) Hopelijk is nu alles klaar en hebben jullie komende week geen toestanden meer!
Schip ahoy!
  zaterdag 12 juli 2014 @ 16:59:21 #221
327191 RobertNL
For your gear.
pi_142208780
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 09:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, ik heb navi in NL amper nodig en heb er zelfs nog eentje liggen van m'n werk, dus is niet echt zinvol om Sygic te kopen dan.

Hebben jullie die dingen gelinkt dan? Wij zijn al blij dat we USB kunnen afspelen . Net maar even wat themamuziek op USB gezet.
We hebben een mooie radio waar dat op kan ja ;)!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juli 2014 @ 19:41:46 #222
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_142214300
Overigens ligt 2CV in het Antonius in Sneek en niet in het UMCG, vanwege een beddenstop hier
pi_142217470
Vandaag laatste loodjes afgewerkt, de auto vol geplakt en startklaar
  zaterdag 12 juli 2014 @ 22:34:33 #224
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142222263
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 19:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Overigens ligt 2CV in het Antonius in Sneek en niet in het UMCG, vanwege een beddenstop hier
Wens hem ff sterkte, zullen aan hem denken morgen!

Hier alles klaar, tas met kleding en persoonlijke spullen nog achterin gooien.

En wat is de auto laag! Hij lag al lekker laag (tief und breit!), maar nu helemaal. Ik denk dat we wat sneller in het bier moeten drinken dan gepland om wat hoger op de poten te komen. ;)

Bis morgen!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 12 juli 2014 @ 23:37:15 #225
39237 crew  H_T
2733
pi_142226034
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 22:34 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Wens hem ff sterkte, zullen aan hem denken morgen!

Hier alles klaar, tas met kleding en persoonlijke spullen nog achterin gooien.

En wat is de auto laag! Hij lag al lekker laag (tief und breit!), maar nu helemaal. Ik denk dat we wat sneller in het bier moeten drinken dan gepland om wat hoger op de poten te komen. ;)

Bis morgen!
Als je Grolsch mee hebt bied ik me direct aan om te helpen :P

Wij moeten eigenlijk nog best wat doen, maar dat komt wel goed. Uiterlijk van de auto is nog iets meer bijna af dan de vorige keer, maar ik moet nog wel kleding laten drogen en inpakken en de tent op orde brengen. Best wat nog dus
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_142244366
Heel veel plezier allemaal *O*!
  zondag 13 juli 2014 @ 17:35:38 #227
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142247037
Dank!

Cor staat er mooi bij!

zondag 13 juli 2014 @ 20:27:08 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142254189
2CV beterschap en de Cargbagerunners heel veel plezier!!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142254846
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:35 schreef ueberduitser het volgende:
Dank!

Cor staat er mooi bij!

[ afbeelding ]
Is het een generatie 1 of 2?
  zondag 13 juli 2014 @ 21:14:54 #230
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142260566
Die Corrado heb ik vandaag al genoeg gezien :{w

Was toch tof om een paar uurtjes daar te zijn :Y Heel veel plezier allemaal! ^O^
  zondag 13 juli 2014 @ 23:02:15 #232
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142264074
Mooi je gesproken te hebben! We gaan er een mooi avontuur van maken!
  maandag 14 juli 2014 @ 11:56:48 #233
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_142277079
Heel veel plezier iedereen, ik heb dit topic met veel plezier gelezen en denk dat er nog veel meer leuke dingen bij komen! Succes de komende dagen en maak veel foto's!!

Ooit, zal ik ook meedoen.. Maar eerst eens zorgen voor een carbage..
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_142286843
Zo wij zijn bij routepunt braunsteiger oid
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 14 juli 2014 @ 20:16:46 #235
39237 crew  H_T
2733
pi_142296439
@Piet als ik het screenshot goed heb gezien is je auto gefilmd door de Telegraaf voor een filmpje op hun site
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_142327223
Vanmorgen stond de corrado kapot langs de weg, maar vanmiddag zag ik hem weer rijden ^O^
pi_142341071
Gelukkig :P.

Morgen alweer op de terugweg?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:48:58 #238
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142343215
Volgens mij heb ik een deelnemer gespot op de A18 :P Cabrio, helemaal met stof bedekt en een soort van hanekam.
pi_142343388
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:48 schreef Erasmo het volgende:
Volgens mij heb ik een deelnemer gespot op de A18 :P Cabrio, helemaal met stof bedekt en een soort van hanekam.
Vandaag? Was ie verdwaald dan?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:54:30 #240
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142343563
Geen idee, misschien een afvaller ofzo. Zag er iig uit als een typische GR auto.
pi_142344251
Sommige mensen rijden langer dan die ene week in hun CR-auto rond :+

En er zijn nog een handjevol vergelijkbare evenementen tegenwoordig, niet elke gepimpte wagen hoeft een deelnemer aan de Carbage Run te zijn :P
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:34:47 #242
53151 T42
Pinball Wizard
pi_142345800
jammer dat er ook nu weer auto's tussen zitten met een handels waarde hoger dan 500 euro...

zal junkyardcannonball maar opstarten ;)
pi_142362654
We rijden nu door Polen maar alles is hagel nieuw. Nieuwe gebouwde halve villa's, nieuwe wegen, iedereen rijdt er in dikke bakken rond. Europa heeft land heel wat gebracht, gemiddeld rijden er nieuwere en betere auto's dan in Nederland..
pi_142362857
Ohja houdt onze blog in de gaten en de trackentrace voor het live volgen op www.delichtpuntjes.nl en doe eens lief laat een berichtje achter :P
  woensdag 16 juli 2014 @ 17:47:38 #245
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_142368622
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:06 schreef Dingest het volgende:
Sommige mensen rijden langer dan die ene week in hun CR-auto rond :+

En er zijn nog een handjevol vergelijkbare evenementen tegenwoordig, niet elke gepimpte wagen hoeft een deelnemer aan de Carbage Run te zijn :P
Uche uche, drie jaar bijvoorbeeld :')

De cannonball is begin augustus, misschien een deelnemer daarvan.
pi_142373470
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:59 schreef Syd het volgende:
We rijden nu door Polen maar alles is hagel nieuw. Nieuwe gebouwde halve villa's, nieuwe wegen, iedereen rijdt er in dikke bakken rond. Europa heeft land heel wat gebracht, gemiddeld rijden er nieuwere en betere auto's dan in Nederland..
Totdat je uit het zuid-oostelijke deel gaat, dat het leeuwendeel van de overheidscentjes heeft mogen ontvangen... de rest van Polen heeft het echt nog niet zo goed hoor. Als je richting de Baltische Staten gaat wordt die mooi strakke snelweg gewoon weer een tweebaans 80-km-weg met spoorvorming van 20 cm diep ;)

Overigens hoorde ik vandaag van mijn moeder (die bij thuiszorg werkt) dat ze maandagochtend op het Ermerzand naar een cliënt moest. En jullie zaten ALLEMAAL in de weg :+
Toen ze er uiteindelijk was klaagde de cliënt dat ze die nacht geen oog dicht had kunnen doen om de één of andere reden _O-
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 17 juli 2014 @ 00:05:13 #247
39237 crew  H_T
2733
pi_142384534
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:34 schreef T42 het volgende:
jammer dat er ook nu weer auto's tussen zitten met een handels waarde hoger dan 500 euro...

zal junkyardcannonball maar opstarten ;)
Je kan je er druk over maken, of niet. Uiteindelijk rijdt iedereen zijn eigen run. Maandag sprak ik een team dat flink doorkachelde en als derde binnen was, om kwart voor vier in de middag. Ze slapen de hele week in hotels. Niet de manier waarop ik wil rijden, maar als zij het leuk vinden...

Ergens vind ik het ook wel goed zo, omdat sommige van de duurdere auto's wel erg tof zijn. Wat mij betreft is die regel er meer om te voorkomen dat er een burgerauto in perfecte staat meedoet dan een brakke Jag of Lexus die hetzelfde kost. De Corvette vind ik ook gewoon tof :D
Ik ben de kleur MAGENTA
  donderdag 17 juli 2014 @ 21:38:25 #248
53151 T42
Pinball Wizard
pi_142416113
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 00:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Je kan je er druk over maken, of niet. Uiteindelijk rijdt iedereen zijn eigen run. Maandag sprak ik een team dat flink doorkachelde en als derde binnen was, om kwart voor vier in de middag. Ze slapen de hele week in hotels. Niet de manier waarop ik wil rijden, maar als zij het leuk vinden...

Ergens vind ik het ook wel goed zo, omdat sommige van de duurdere auto's wel erg tof zijn. Wat mij betreft is die regel er meer om te voorkomen dat er een burgerauto in perfecte staat meedoet dan een brakke Jag of Lexus die hetzelfde kost. De Corvette vind ik ook gewoon tof :D
vind gewoon vals spelen ;) en slapen moet je zelf weten. maar je ride moet wel echt zijn
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:10:42 #249
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142427014
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:28 schreef densmee het volgende:
Vanmorgen stond de corrado kapot langs de weg, maar vanmiddag zag ik hem weer rijden ^O^
Welk team zit je eigenlijk? Of doe ik nou een gekke uitspraak en heb ik je al lang gesproken? We worden namelijk aardig vaak aangesproken op onze auto.
We hadden een gescheurde koelslang, half uurtje vertraging.
Vandaag bij team 74 De Wegenwacht, zijn bekenden waar we vandaag mee opreden, gewacht op een autoambulance, ze hadden een kapotte brandstofpomp en een lekke koppakking. Die zijn nu in een hotel op 240km hier vandaan. Krijgen morgen vervangend vervoer of ze gaan de jetta maken.
Daardoor hebben we ruim 3,5 uur vertraging opgelopen. We waren nog met ze meegereden naar de garage waar ze heen gebracht werden(in de veronderstelling dat ze vervangend vervoer kregen, niet dus), wat 50km van de route af lag. Zijn we van daar via de navi een compleet andere route naar Nitra gereden. Erg gaaf, want er was op een stuk van die route 's middags een hillclimb gereden, dat hebben wij dus ook eventjes gedaan :) :) :) Dat was echt even flink blazen, wat heerlijk! Laatste stuk snelweg hebben we echt flink doorgetrapt en hebben zelfs nog runners ingehaald, terwijl wij echt erg laat waren.
Oekraïne was dikke bagger, wat een kutland, nooit weer! Vond de corrado ook helemaal niet leuk! Begon te haperen en uit te vallen. Eenmaal in Slowakije liep ze weer als een zonnetje. Het doel morgen is lekker op tijd binnen komen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:13:43 #250
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142427075
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 21:38 schreef T42 het volgende:

[..]

vind gewoon vals spelen ;) en slapen moet je zelf weten. maar je ride moet wel echt zijn
Die corvette is wel tof, maar totaal CR onwaardig wat mij betreft. Net als die range rover en die Volkswagen Variant.
pi_142427128
Vanmiddag klapband gehad met 100 km per uur linksachter, dat was ff schrikken team achter ons vloog stuk van band letterlijk over hun busje heen....
pi_142427183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:05 schreef Dingest het volgende:

[..]

Totdat je uit het zuid-oostelijke deel gaat, dat het leeuwendeel van de overheidscentjes heeft mogen ontvangen... de rest van Polen heeft het echt nog niet zo goed hoor. Als je richting de Baltische Staten gaat wordt die mooi strakke snelweg gewoon weer een tweebaans 80-km-weg met spoorvorming van 20 cm diep ;)

Overigens hoorde ik vandaag van mijn moeder (die bij thuiszorg werkt) dat ze maandagochtend op het Ermerzand naar een cliënt moest. En jullie zaten ALLEMAAL in de weg :+
Toen ze er uiteindelijk was klaagde de cliënt dat ze die nacht geen oog dicht had kunnen doen om de één of andere reden _O-
pi_142427205
Nah is mn tekst weg , kort Polen tja die andere gebieden komen ook wel in de jaren.

En geluid kan kloppen ivm wedstrijd en daarna vuurwerk en de toeters en bellen op de autos haha.
pi_142491390
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:10 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Welk team zit je eigenlijk? Of doe ik nou een gekke uitspraak en heb ik je al lang gesproken? We worden namelijk aardig vaak aangesproken op onze auto.
We hadden een gescheurde koelslang, half uurtje vertraging.
Vandaag bij team 74 De Wegenwacht, zijn bekenden waar we vandaag mee opreden, gewacht op een autoambulance, ze hadden een kapotte brandstofpomp en een lekke koppakking. Die zijn nu in een hotel op 240km hier vandaan. Krijgen morgen vervangend vervoer of ze gaan de jetta maken.
Daardoor hebben we ruim 3,5 uur vertraging opgelopen. We waren nog met ze meegereden naar de garage waar ze heen gebracht werden(in de veronderstelling dat ze vervangend vervoer kregen, niet dus), wat 50km van de route af lag. Zijn we van daar via de navi een compleet andere route naar Nitra gereden. Erg gaaf, want er was op een stuk van die route 's middags een hillclimb gereden, dat hebben wij dus ook eventjes gedaan :) :) :) Dat was echt even flink blazen, wat heerlijk! Laatste stuk snelweg hebben we echt flink doorgetrapt en hebben zelfs nog runners ingehaald, terwijl wij echt erg laat waren.
Oekraïne was dikke bagger, wat een kutland, nooit weer! Vond de corrado ook helemaal niet leuk! Begon te haperen en uit te vallen. Eenmaal in Slowakije liep ze weer als een zonnetje. Het doel morgen is lekker op tijd binnen komen.
We reden met 2 volvos in casino thema, wij waren het enige team wat op allebei de auto's 4 losse banden rechtop hadden staan, zal komende week wel eens wat uploaden.
pi_142491660
Ik wilde kijken of ik je zondag bij de start nog kon vinden Densmee, totdat ik mij bedacht dat ik geen flauw idee had hoe jullie wagens er nu uitzagen of wat het kenteken was. Iets teveel aanbod in Volvo's ook :')
pi_142491671
De Cor de hele week niet gezien :o Wel nog met de eigenaar van de post-it auto gepraat. En met z'n pa :+

Prima run gehad, alles veilig binnen gereden.

En inderdaad: die lui die alleen meedoen om te racen en op tijd binnen te zijn... ik zie er de lol niet van. Lekker toeren, je hebt toch vakantie? Ik heb alleen vandaag de terugweg aardig zitten stampen :D
Schip ahoy!
pi_142492637
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 21:10 schreef Dingest het volgende:
Ik wilde kijken of ik je zondag bij de start nog kon vinden Densmee, totdat ik mij bedacht dat ik geen flauw idee had hoe jullie wagens er nu uitzagen of wat het kenteken was. Iets teveel aanbod in Volvo's ook :')
wij stonden op het kleine veldje direct bij binnenkomst, vlakbij de corrado geloof ik en bij de punto op de volvo
pi_142492725
Wij hebben overigens sponsor stickers in de vorm van casino munten, en op de motorkappen hadden wij het logo van las vegas maar dan met criminal hill casino als tekst
pi_142492783
Dan kan ik mij niet herinneren jullie bewust gezien te hebben. Die Punto heb ik wel gezien, maar die en de Corrado stonden in de twee totale uithoeken van het hele terrein dus bijna alles zat daartussen :P
pi_142492859
Wij stonden in ieder geval dicht bij de punto
pi_142492944
Onze problemen vielen uiteindelijk reuze mee ,we hebben 2 ventielen kapot gereden maar die had ik gelukkig 5 bij en een band het canvas kapot dus een en al eien op de wangen
pi_142505721
Gister was zeker ook de terugrij dag?
Op de terugweg van vakantie heel veel CR auto's tegen gekomen, leuk. :) Helemaal leuk om te zien dat sommige anderen hun nek zowat verdraaien als er een CR auto naast/achter hun staat in de file. :D

* Marco001 gaat kijken of hij een paar mensen kan vinden om volgend jaar ook mee te doen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_142505997
Gisteren is bijna iedereen teruggegaan ja. Kon je veel zien op de snelweg inderdaad. Wij zaten in de voorhoede dus mensen waren er nog niet op voorbereid, maar wel veel duimpjes e.d. gekregen. Vaak op de foto gezet ook :)
Schip ahoy!
pi_142509015
Handremschoenen zijn toch wel handig om te hebben zeker in landen die minder vlak zijn dan nederland

toch al op een paar foto's tegengekomen

deze reed redelijk zuinig, ongeveer 1 op 100 (olie)

Criminal Hill #2

Criminal Hill #1

Communisme in Oekraïne?

Overlevingspakket voor Oekraïne

Opdracht foto

Dreamteam ?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 20 juli 2014 @ 17:50:11 #265
39237 crew  H_T
2733
pi_142519534
Ik heb Piet gezien en gesproken, de Corrado wel gezien maar de eigenaar niet gesproken en Criminal Hill 2 gezien, maar had geen idee dat die van een Fok!ker was

Wij zijn inmiddels net thuis, hebben gisteren nog wat in München gekeken. Onze Toyota Celica (bedekt met filmposters) heeft het goed gehouden. Onderweg hebben we een paar heel kleine reparaties gehad: een koplamp en remlicht werkten niet helemaal goed, die heeft een bevriende monteur gefixt in ruil voor koffie. Beide keren had hij het voor elkaar in minder tijd dan ik nodig had om koffie voor hem te regelen, dus dat schoot lekker op :). Daarnaast alleen af en toe een loszittend stuk poster vast moeten tapen en tegen het eind van de run liet de raamzwengel aan passagierskant los. Niets groots dus, en de Celica bleek uitermate geschikt te zijn om met twee man de run mee te rijden.

Of ik volgend jaar weer meedoe weet ik nog niet, dat laat ik onder andere van de route afhangen. Na drie keer ken je in de basis de grap wel namelijk
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_142524018
Tim inderdaad meermaals gesproken, leuk :).

Fijn dat jullie ook 'probleemloos' waren dan, niks ernstigs in elk geval. Bij ons liet op de terugweg op de motorkap e.e.a. los, dat moesten we wel even snel fixen om te voorkomen dat we door de voorruit niets meer konden zien :P

Ik laat het voor volgend jaar ook van de route af hangen. Als die nog prachtig is, ga ik het overwegen (zelfde tactiek als dit jaar eigenlijk). Anders zet ik er voor nu waarschijnlijk een punt achter. Misschien dat het over een paar jaar wel weer eens jeukt, maar na drie opeenvolgende jaren is een normale vakantie ook wel weer eens lekker. Het concept is inmiddels 'gesneden koek'. Als je echt met bepaalde teams een band hebt en de hele week samen rijdt, snap ik dat je mee blijft doen, maar anders is het wel een keer 'klaar' denk ik, al is het maar tijdelijk misschien. :)
Schip ahoy!
  zondag 20 juli 2014 @ 21:26:10 #267
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142529158
Ah, die volvo's met die vlaggen! Wij hebben die onderweg meermaals gezien en elke keer vroegen we ons af hoe lang die vlaggen het nog vol gingen houden :)

Ik heb nog niet veel foto's en filmpjes, meeste staat bij m'n zwager, de eigenaar/bijrijder van de corrado op z'n telefoon.

Moet nog een leuk filmpje zijn van een stuk echte Hillclimb, wat de rest van de runners niet heeft gereden. Wij waren met de Wegenwacht meegegaan naar de plaats waarheen hun auto afgesleept werd. Die plaats lag wel 40km van de route af en we zijn van daar een hele andere route naar Nitra gereden. Op die route was die dag blijkbaar een Hillclimb gehouden ;)
Alles aan borden etc. stond er nog dus daar hebben we maar gebruik van gemaakt. Niet echt voluit gegaan, maar wel meesterlijk gereden.

Grote minpunt vond ik Lviv, en dan vooral de kampeergelegenheid.
De weg naar en in Lviv was een hel voor de auto, we hebben echt elke meter in stress in de auto gezeten.
pi_142529291
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:26 schreef ueberduitser het volgende:
Ah, die volvo's met die vlaggen! Wij hebben die onderweg meermaals gezien en elke keer vroegen we ons af hoe lang die vlaggen het nog vol gingen houden :)

Ik heb nog niet veel foto's en filmpjes, meeste staat bij m'n zwager, de eigenaar/bijrijder van de corrado op z'n telefoon.

Moet nog een leuk filmpje zijn van een stuk echte Hillclimb, wat de rest van de runners niet heeft gereden. Wij waren met de Wegenwacht meegegaan naar de plaats waarheen hun auto afgesleept werd. Die plaats lag wel 40km van de route af en we zijn van daar een hele andere route naar Nitra gereden. Op die route was die dag blijkbaar een Hillclimb gehouden ;)
Alles aan borden etc. stond er nog dus daar hebben we maar gebruik van gemaakt. Niet echt voluit gegaan, maar wel meesterlijk gereden.

Grote minpunt vond ik Lviv, en dan vooral de kampeergelegenheid.
De weg naar en in Lviv was een hel voor de auto, we hebben echt elke meter in stress in de auto gezeten.
de vlaggen hebben het volgehouden tot aan de finish tussen de cowboys, toen hebben we ze er maar afgehaald (scheelde 30 km per in top snelheid voor de 940 :X )

Lviv kwamen wij ook pas heel laat aan (half 2) na lang zoeken, wel hebben we daar de auto op de grasberm direct vooraan op de hoek en konden we de tenten gelukkig ook op het gras opzetten. De douches bij Lviv waren overigens wel de beste van de hele run, spelers kleedkamers moet warme douches :9~
  zondag 20 juli 2014 @ 21:31:10 #269
430875 HenkDeDerde
Buig onderdanen
pi_142529353
Zo. Bijna thuis. Wat mooie tyd. :)
pi_142530039
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:29 schreef densmee het volgende:

[..]

de vlaggen hebben het volgehouden tot aan de finish tussen de cowboys, toen hebben we ze er maar afgehaald (scheelde 30 km per in top snelheid voor de 940 :X )

Lviv kwamen wij ook pas heel laat aan (half 2) na lang zoeken, wel hebben we daar de auto op de grasberm direct vooraan op de hoek en konden we de tenten gelukkig ook op het gras opzetten. De douches bij Lviv waren overigens wel de beste van de hele run, spelers kleedkamers moet warme douches :9~
Warm? Loeiheet! Alsof het nog niet warm genoeg was. Maar die parkeerplek was wel matig inderdaad. Asfalt gaat nog wel, maar dit was gewoon een rotsgrond met losse stenen.
Schip ahoy!
pi_142530589
Ik heb dit jaar ook alweer voor het derde jaar op rij meegedaan en ik vond de routes, zeker in vergelijking met vorig jaar, enigszins tegenvallen. Érg veel snelwegkilometers, maar gelukkig maakte de Oekraïne wel veel goed. Ik vond het een behoorlijk indrukwekkend land en hoewel we natuurlijk maar erg weinig contact gelegd hebben met de plaatselijke bevolking, kwamen degenen waar we wél contact mee kregen vriendelijk en open over. De reuk en sfeer enz. in bijv. Uzhorod ademden écht oostblok. De stukken route door Slowakije, Tsjechië, de Harz en in Oostenrijk vond ik ook weer erg fraai. Maar het mooiste is en blijft de sfeer, de lol en saamhorigheid tussen de deelnemers onderling. Even afwachten waar de route volgend jaar heen gaat, de geruchten gaan dat het o.a. Engeland wordt en ik weet niet of ik daar enthousiast over kan worden. Mij blijft het Oostblok toch meer boeien...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_142532254
Ik hoorde geruchten over Zweden, maar dat kan ook de wintereditie zijn. Engeland zou wel tof zijn, maar ik weet niet of ik dat per se met een Run wil.

Ik had juist het idee dat de hoeveelheid snelweg dit jaar wel mee viel. Dag 1 is altijd veel snelweg. Dag 2 had een leuk stuk binnendoor en daarna veel snelweg. Daarna werd het gaaf met écht toffe achterafroutes, daar was ik erg tevreden over en m'n teammaatje ook. Ook de sfeer daar ademt inderdaad aan alle kanten armoe. Je schaamt je bijna als je daar rondrijdt met iets dat wij als een wegwerpauto zien, maar dat daar als enorme luxe wordt ervaren...

Lol en saamhorigheid zijn zeker goed. Sfeertje is en blijft gewoon top.
Schip ahoy!
  Spellchecker zondag 20 juli 2014 @ 22:58:48 #273
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_142533893
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:26 schreef ueberduitser het volgende:
[..]

Wat is er dan precies mis met die wegen... Meer gat dan asfalt, of... :?
Tevens -purist.
pi_142534192
Ik vond het best meevallen. Ja, het rammelt een beetje en het is geen supervlakke weg, maar de enorme kuilen e.d. heb ik amper gezien. Wel putten die 10cm dieper liggen dan het asfalt, maar als je een beetje oplet stuur je daar zo omheen.
Schip ahoy!
  zondag 20 juli 2014 @ 23:12:58 #275
327191 RobertNL
For your gear.
pi_142534598
In lviv zelf wel een gat gezien van ruim 50cm diep, verder een geweldige ervaring met zeer grote contrasten.

Wel daar bijna iemand aangereden die het leuk vond om in een scherpe bocht over te steken. Gelukkig was die optijd weg voordat ik er was.

Oekraïne was inderdaad machtig, oostbloksfeer, leuke dingen langs de weg gezien etc.
Heenweg daar 45 minuten en terugweg 30 voor de douane gestaan (beter dan andere teams dus).

Waren al met al ook lekker optijd in lviv, leuk feestje gehad. Alleen de muziek was wat jammer :P

Op Duitsland na waren dit jaa alle campings naar mijn idee ook qua sfeer veel beter.

Zal later nog eens kijken of ik wat foto's en filmpjes plaats. Zit nu nog in Tsjechie ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertNL op 20-07-2014 23:40:46 ]
  maandag 21 juli 2014 @ 07:35:16 #276
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142543231
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:58 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Wat is er dan precies mis met die wegen... Meer gat dan asfalt, of... :?
Grote gaten, vreselijke drempels op de 90km/h wegen en vreselijke mede mede weggebruikers.
Wij hebben zo'n 4,5 uur moeten wachten voor de grens en kwamen dus in het donker de Oekraïne in. Dat is niet fijn met een corrado. Hele tijd met groot licht gereden en zelfs dat hielp niet al te best.
In Lviv een wegversperring, dus de navi sloeg helemaal op hol. Uiteindelijk wat runners tegen gekomen waar we achteraan konden rijden, maar die gingen te snel voor ons en dus weer kwijt geraakt. Na een uurtje dolen door buurten toch weer een runner tegengekomen die we gevolgd hebben. Vlak voor het stadion nog een bijna aanrijding gehad, russian style. Wij wilden linksaf, werd ik bijna in de deur gereden, waarna meneer nog even leuk voor ons stopte, zoals je op die yt filmpjes ziet, en verhaal kwam halen. Dat is gelukkig goed afgelopen.
Gaten 40cm diep en 90cm doorsnede veel tegen gekomen. Putten die 10cm diep lagen, of geen deksel hadden.
Automobilisten die gewoon levensmoe zijn en overal inhalen.
Nee, ik ben echt wat gewend, heb namelijk ook in India gereden, maar dit was zeker net zo erg.
pi_142543848
Ik vond het juist fantastisch daar :D. Scheelt wij dat wij er overdag reden, in 1,5u de grens over waren en dus in de schemer bij de camping konden komen. En je weet dat die Oostblokkers gekke dingen doen onderweg, dus wat defensiever rijden. Dan maak je nog steeds gekke dingen mee (oma die in het donker zomaar de autoweg overstak), maar is het allemaal te overzien, vind ik :). M'n teammaatje dacht daar anders over, die vond het ook maar niks, dus die heeft in Oekraïne geen meter gereden :D

Wel jammer inderdaad dat lampen, toeters en muziek op de Oekraïense camping nog toegestaan waren, dat merkte je wel in de sfeer.
Schip ahoy!
  maandag 21 juli 2014 @ 09:47:50 #278
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_142544620
Wij hebben ook een fantastische week gehad. Gesponsord door een Belgische bierbrouwer maakten we ons wel even zorgen over onze biercollectie in de achterbak bij de Oekraïnse grens, maar dat ging soepel.

We waren als één van de eerdere teams op het vliegveld in Polen, daar nog maar even een mooi plaatje gemaakt van onze auto (en gescheurd over het asfalt :) ).
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 21 juli 2014 @ 10:24:43 #279
39237 crew  H_T
2733
pi_142545390
Wij hadden niet echt problemen in Oekraïne, behalve de juiste snelheid. Er stonden daar verdomd weinig borden langs de weg waarop stond hoe hard je mag en die informatie hadden we ook niet bij de hand, dus maar gegokt op ongeveer 80 en dat bleek best aardig te kloppen. Op weg naar Lviv hadden we uiteindelijk een hele colonne achter ons. Wat zij niet wisten is dat ik me al via SMS had afgemeld bij de organisatie en dat we voor Lviv een hotel hadden geboekt >:)

Bij een stoplicht daarom maar even geroepen dat we helemaal niet op weg waren naar de finish maar naar ons hotel. Waarop de trein achter ons snel een parkeerplekje opzocht om te overleggen. Als we niks hadden gezegd hadden ze ons misschien wel gevolgd tot bij het hotel :D
Ik ben de kleur MAGENTA
  maandag 21 juli 2014 @ 14:20:22 #280
430875 HenkDeDerde
Buig onderdanen
pi_142552674

[ Bericht 100% gewijzigd door HenkDeDerde op 21-07-2014 23:52:58 ]
  † In Memoriam † zaterdag 26 juli 2014 @ 02:20:50 #281
25682 2cv
Niet subtiel
pi_142740424
Als ik weer kan lopen maar eens verder met de Ambu.

-O-
pi_142745763
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:34 schreef densmee het volgende:
Handremschoenen zijn toch wel handig om te hebben zeker in landen die minder vlak zijn dan nederland

deze reed redelijk zuinig, ongeveer 1 op 100 (olie)
[ afbeelding ]

Dat waren wij :D slechts 2800euro kwijt aan benzine en olie :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2014 13:29:30 ]
pi_142749426
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:32 schreef Syd het volgende:

[..]

Dat waren wij :D slechts 2800euro kwijt aan benzine en olie :P
The fuck _O- Wel met z'n vieren mag ik hopen? Anders is het een heel dure week. Wel een bazenbak om in mee te doen!
Schip ahoy!
pi_142749640
2800 euro _O-
Vorig jaar vonden wij 900 aan benzine al veel :D
pi_142749850
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:55 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

The fuck _O- Wel met z'n vieren mag ik hopen? Anders is het een heel dure week. Wel een bazenbak om in mee te doen!
Ja gelukkig wel, we waren met 4 man dus 700euro de man, maar we zijn nog even aan het rekenen of niet toch iets duurder is geworden aangezien mn broer 2x moest pinnen en dus geld in de pot bleef :P
pi_142750289
Ohja ook nog 60euro voor een nieuwe band :P

Dit gebeurde slechts 30km voor de grens met Slowakije, we wouden zo snel mogelijk Oekraine uit maar we bleven nog iets langer. Verder gegaan met achter 3 ipv 4 :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2014 15:32:20 ]
pi_142754879
En toen kwamen jullie om half 5 in Slowakije aan, hoorde ik, wij waren ongeveer jullie buren daar weer net als in lviv
pi_142755442
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:09 schreef Syd het volgende:

[..]

Ja gelukkig wel, we waren met 4 man dus 700euro de man, maar we zijn nog even aan het rekenen of niet toch iets duurder is geworden aangezien mn broer 2x moest pinnen en dus geld in de pot bleef :P
Dan is het nog te overzien, maar het blijft duur. Maar goed, je rijdt ook wel iets unieks :D

Wij hebben zo veel mogelijk gepind onderweg, nog geen 300 euro cash uitgegeven en geen vreemde valuta in onze handen gehad :P
Schip ahoy!
pi_142757584
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:06 schreef densmee het volgende:
En toen kwamen jullie om half 5 in Slowakije aan, hoorde ik, wij waren ongeveer jullie buren daar weer net als in lviv
Oef klopt, nog ff gepraat met paar mensen en toen uurtje geslapen omdat ene oude gek om kwart voor 6 stond te toeteren.
pi_142757658
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:27 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dan is het nog te overzien, maar het blijft duur. Maar goed, je rijdt ook wel iets unieks :D

Wij hebben zo veel mogelijk gepind onderweg, nog geen 300 euro cash uitgegeven en geen vreemde valuta in onze handen gehad :P
Nog redelijke hoge prijs voor 6 dagen vakantie alles bijelkaar voor mij rond de 900 euro :P maar inderdaad we hadden onderweg veel bekijks en deze trip maak ik maar 1 keer mee :)

Denk dat ik volgend jaar ook wel weer mee doe.
pi_142758346
Ach, als alles volgens plan gaat ben ik straks ook rond de 1600 kwijt voor mijn vakantie :+
Maar goed, dan zou ik ook zo'n 5500 km rijden en bijna 3 weken weg, en ben ik de enige die mag betalen...
pi_142762402
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:55 schreef Syd het volgende:

[..]

Oef klopt, nog ff gepraat met paar mensen en toen uurtje geslapen omdat ene oude gek om kwart voor 6 stond te toeteren.
Carbagerunstyle, zo hoort dat :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:58 schreef Syd het volgende:

[..]

Nog redelijke hoge prijs voor 6 dagen vakantie alles bijelkaar voor mij rond de 900 euro :P maar inderdaad we hadden onderweg veel bekijks en deze trip maak ik maar 1 keer mee :)
Dat valt mij, wij zijn per persoon een stuk meer kwijt :)
Ik wacht even de bestemming voor volgend jaar af, maar denk dat het wel even mooi geweest is.
Schip ahoy!
pi_142773085
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:34 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Carbagerunstyle, zo hoort dat :D

[..]

Dat valt mij, wij zijn per persoon een stuk meer kwijt :)
Ik wacht even de bestemming voor volgend jaar af, maar denk dat het wel even mooi geweest is.
Als ik iemand kan vinden die mee wil doen en de route volgend jaar tof word, zal dat mijn eerste keer zijn. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 28 juli 2014 @ 07:42:23 #294
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_142802864
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:55 schreef Syd het volgende:

[..]

Vlak naast ons met z'n volvo amazone.

Zijn dat trouwens dezelfde lui als die zich op de terugweg asociaal gedragen hebben en dus nu verdere deelname kunnen schudden?

Jullie stonden trouwens met die noeste bak vlak achter ons toen we ermerstrand opgingen of niet?
  maandag 1 september 2014 @ 07:09:00 #295
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_144052260
Vanavond alweer de inschrijving.

Hoe zat dat ook alweer met de rijbewijsnummers, dat kon later ook nog toch?
nerovetsrethca
  maandag 1 september 2014 @ 08:17:22 #296
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_144052629
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 07:09 schreef slangpie het volgende:

:Y
pi_144052652
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 07:09 schreef slangpie het volgende:

Enige dat je per se nodig hebt zijn een bankrekening en je eigen emailadres+naam.

De rest kan later allemaal nog.
Overigens gaan wij dit jaar waarschijnlijk skippen, het lijkt er voorlopig even niet in te zitten. Mocht die situatie veranderen, kunnen we altijd nog kijken voor een tweedehandsje.
Schip ahoy!
  maandag 1 september 2014 @ 10:28:09 #298
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_144054330
Ik ga sowieso niet meer mee doen, voor mij was het eenmalig. M'n zwager(de eigenaar van de corrado) gaat wel weer een poging doen. Ook wel logisch, hij is vanwege de blessure aan zijn hand dit jaar alleen maar bijrijder geweest, in z'n eigen auto. :P
  maandag 1 september 2014 @ 12:57:58 #299
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_144058517
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 08:20 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Enige dat je per se nodig hebt zijn een bankrekening en je eigen emailadres+naam.

De rest kan later allemaal nog.
Overigens gaan wij dit jaar waarschijnlijk skippen, het lijkt er voorlopig even niet in te zitten. Mocht die situatie veranderen, kunnen we altijd nog kijken voor een tweedehandsje.
nerovetsrethca
  maandag 1 september 2014 @ 13:08:23 #300
327191 RobertNL
For your gear.
pi_144058857
Denk dat ik ook wel weer ga :D. Weer een andere maat die wel mee wil *O*
  maandag 1 september 2014 @ 13:08:57 #301
327191 RobertNL
For your gear.
pi_144058880