Is gespoten, niet super netjes, maar ach.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 07:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ziet eruit als plastic op de motorkap?
2cv, ik zal je de FB-link even per PM sturen. Maar wat ik in het vorige topic ook al vroeg: heb je je team al op orde? Ivm de documenten voor Oekraïne eind deze week? Ben wel benieuwd!
Volgens het reglement: http://www.carbagerun.nl/(...)ZomerEdition2014.pdfquote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:45 schreef densmee het volgende:
15 juni moet alles doorgegeven zijn inderdaad
Top, meende al zoiets. Zal ik even extra vaart maken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ja, er zijn twee data. 1 Juli moeten inderdaad alle gegevens binnen zijn om überhaupt van start te mogen. Dat is al jaren zo. Maar als je dan een probleem hebt en contact zoekt met de organisatie, kun je zelf tot de startdag soms nog dingen wijzigen.
Echter, dit jaar zit er een extra puntje aan: wil je de Oekraïne in, dan moet de boel voor 15 juni binnen zijn. Dan trekken ze namelijk alles van de site en wordt dat aangeleverd aan de Oekraïne. Dit, om de grensovergang daar naartoe zo soepel en kort mogelijk te laten verlopen. Dus je kunt wel na 15 juni inleveren, maar dan heb je dikke kans dat je Oekraïne niet binnen komt of zomaar een halve dag staat te wachten.
Ik zie die optie er ook niet tussen staan. Het ligt dus niet aan jouquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef ueberduitser het volgende:
Wij hebben alle papieren op de site, alleen de rijbewijzen nog niet. In het reglement staat namelijk dat je die moet aanleveren voor 1 juli, ik heb alleen met uploaden geen optie rijbewijs, klopt dat?
Inderdaad, nog niet eens opgevallen. Optie mist hier ook.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef ueberduitser het volgende:
Wij hebben alle papieren op de site, alleen de rijbewijzen nog niet. In het reglement staat namelijk dat je die moet aanleveren voor 1 juli, ik heb alleen met uploaden geen optie rijbewijs, klopt dat?
Ik heb een vrijwilliger aangewezen. Misschien wil 'ie zich hier melden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 07:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ziet eruit als plastic op de motorkap?
2cv, ik zal je de FB-link even per PM sturen. Maar wat ik in het vorige topic ook al vroeg: heb je je team al op orde? Ivm de documenten voor Oekraïne eind deze week? Ben wel benieuwd!
Bij deze....quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb een vrijwilliger aangewezen. Misschien wil 'ie zich hier melden.
quote:Camping
Op 1 mei is de inschrijving voor the Carbage Run Camping open gegaan. Als je inlogt op de website kun je deze boeken. Meer informatie en details over de camping vind je in het handboek. Het boeken van de camping kan tot uiterlijk 15 juni aanstaande.
Documenten
15 juni is de uiterste datum voor het aanleveren van de documenten. Om jullie soepel de grens over te krijgen bij Oekraïne moeten wij deze gegevens ruim van tevoren bij de douane en overige instanties aanleveren. Let op! i.p.v. een kopie rijbewijs moet er een kopie paspoort geupload worden. Ook moet er i.p.v. een rijbewijsnummer een paspoortnummer worden ingevuld.
Wijzigen gegevens en deelnemers
Na 15 juni kunnen er geen deelnemers meer worden toegevoegd en/of gewijzigd. Ook worden er na 15 juni geen annuleringen meer overgedragen aan de reservelijst en kan de auto niet meer gewijzigd worden.
Niet. Ik heb al de gekste, meest illegale creaties voorbij zien komen en nog niemand weggestuurd zien worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:05 schreef awiebo het volgende:
[..]
Top, meende al zoiets. Zal ik even extra vaart maken.
en hoe strikt zijn ze op uitlaatgeluid bij de organisatie? We hebben nu een 2.5 tdi met een holle pijp van voor naar achter. Nog wel enigszins beschaafd hoor.
Dat klinkt lekker vrijwilligquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb een vrijwilliger aangewezen. Misschien wil 'ie zich hier melden.
Dat is wel kort dag inderdaad. Wij hebben meteen in februari voor het verbouwen en klaarmaken als eerste een apktje geregeld.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Niet. Ik heb al de gekste, meest illegale creaties voorbij zien komen en nog niemand weggestuurd zien worden.
Wij hopen maar op een gunstige APK morgen of overmorgen. Anders hebben we dus twee dagen om een andere auto te zoeken.
wij hebben er een gekocht met apk tot januari volgend jaarquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:14 schreef awiebo het volgende:
[..]
Dat is wel kort dag inderdaad. Wij hebben meteen in februari voor het verbouwen en klaarmaken als eerste een apktje geregeld.
Dat zat er bij ons dus niet in ivm schorsing en vervoer en dergelijke. Dat maakt het nu lekker spannendquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:14 schreef awiebo het volgende:
[..]
Dat is wel kort dag inderdaad. Wij hebben meteen in februari voor het verbouwen en klaarmaken als eerste een apktje geregeld.
Geen familie in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Niet. Ik heb al de gekste, meest illegale creaties voorbij zien komen en nog niemand weggestuurd zien worden.
Wij hopen maar op een gunstige APK morgen of overmorgen. Anders hebben we dus twee dagen om een andere auto te zoeken.
En inderdaad: de mail hierboven zegt alles over rbw vs. paspoort.
[..]
Dat klinkt lekker vrijwillig.
Maar tof man! Leuk voor je dat je toch nog kan gaan. Het is een vriend/familielid van je?
TomTom laten we thuis.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Geen familie in ieder geval.
Ik geniet wel zijn volste vertrouwen qua navigator-skills
Hoezo vanwege schorsing? Die van ons staat nog steeds geschorst, maar de apk is t/m feb 2015 geldig.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zat er bij ons dus niet in ivm schorsing en vervoer en dergelijke. Dat maakt het nu lekker spannend
En ach, stel dat ie echt te rot is voor de APK, dan zijn er genoeg ex-runners te koop mét APK. Gauw 500 euro dokken, overschrijven en gaan met die banaan. Zou alleen jammer zijn van het extra geld
quote:Op woensdag 11 juni 2014 01:11 schreef 2cv het volgende:
Klein probleempje gevonden: de velg past niet om de remklauw. Wat zal ik doen: haakse slijper in de remklauw of in de velg zetten ?
Omdat we 'm niet vervoerd kregen van en naar het keuringsstation. Geen auto-ambu e.d. en wilden het risico op bonnen van honderden euro's niet nemen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 01:06 schreef awiebo het volgende:
[..]
Hoezo vanwege schorsing? Die van ons staat nog steeds geschorst, maar de apk is t/m feb 2015 geldig.![]()
Die van ons gaat over een weekje of twee de verzekering in.
Wij gaan morgen met groene platen naar de keuring en dan ook maar hopen dat het goed komt en anders tijd genoeg om te makenquote:Op woensdag 11 juni 2014 08:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Omdat we 'm niet vervoerd kregen van en naar het keuringsstation. Geen auto-ambu e.d. en wilden het risico op bonnen van honderden euro's niet nemen.
Gokje dat we hebben genomen, daardoor is het nu even spannend. Maar in het ergste geval hoor ik vandaag of morgen iets over afkeur, plaats ik een bericht op FB en koop ik zaterdag een ex-runner. Enige probleem, bedenk ik me nu, is dat ik geen plastic kentekenbewijs heb dan. Ik zal een foto van het oude kentekenbewijs moeten insturen, da's ook niet ideaal. Conclusie: gewoon hopen dat het goed komt.
Onze apk stamt ook ergens uit 2004quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die groene platen waren bij ons even niet te regelen, dus hij staat nu met zwaar verlopen APK alweer even op kenteken. Hopen op geen registercontrole dus, anders wordt 't wat duurder allemaal
die moest denken aan een keer eerder dat je met 2cv meereed?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Bij deze....
Hoi![]()
Opeens ga ik daadwerkelijk richting Oekraïne (mijn moeder sloeg op tilt toen ik het haar vertelde)
bij de garage waar je de apk laat doen moet dat toch wel lukkenquote:Op woensdag 11 juni 2014 15:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die groene platen waren bij ons even niet te regelen, dus hij staat nu met zwaar verlopen APK alweer even op kenteken. Hopen op geen registercontrole dus, anders wordt 't wat duurder allemaal
Ik weet nog ergens een CX te staan voor 175 euro. Die rijdt op eigen kracht, maar APK is verlopen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Omdat we 'm niet vervoerd kregen van en naar het keuringsstation. Geen auto-ambu e.d. en wilden het risico op bonnen van honderden euro's niet nemen.
Gokje dat we hebben genomen, daardoor is het nu even spannend. Maar in het ergste geval hoor ik vandaag of morgen iets over afkeur, plaats ik een bericht op FB en koop ik zaterdag een ex-runner. Enige probleem, bedenk ik me nu, is dat ik geen plastic kentekenbewijs heb dan. Ik zal een foto van het oude kentekenbewijs moeten insturen, da's ook niet ideaal. Conclusie: gewoon hopen dat het goed komt.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
die moest denken aan een keer eerder dat je met 2cv meereed?
Naar Oekraïne gaan en donuts draaien om een pro-russische dronken bodybuilder met een geladen kalashnikov is minder gevaarlijk dan een paar dagen naast jou in de auto zitten.quote:
Kijk, dát is lekker positiefquote:Op woensdag 11 juni 2014 18:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Naar Oekraïne gaan en donuts draaien om een pro-russische dronken bodybuilder met een geladen kalashnikov is minder gevaarlijk dan een paar dagen naast jou in de auto zitten.
Maakt nu niet meer uit. Hij staat er, wordt vanavond of morgenochtend gekeurd, dus de komende 14u billenknijpen. Daarna weten we meerquote:Op woensdag 11 juni 2014 16:21 schreef densmee het volgende:
[..]
bij de garage waar je de apk laat doen moet dat toch wel lukken
Komt goed, maar thanks. Ik ga er stiekem vanuit dat het allemaal wel meevalt. In het ergste geval rijden we 'm naar een kennis en moeten we de komende drie zaterdagen vol aan de bak en gaat ie daarna opnieuw voor de keuring. Schorsen we 'm in de tussentijd om APK-boete te ontlopen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik weet nog ergens een CX te staan voor 175 euro. Die rijdt op eigen kracht, maar APK is verlopen.
boete voor het er op hebben is 200 euro, voor aanzetten 1200 euro. een paar jaar terug dan.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:41 schreef awiebo het volgende:
Zo, alle documenten online on orde gebracht.
Iemand nog aanbevelingen wat echt mee moet? Aggregaat en gereedschap en spul hadden we al bedacht.
Maar misschien is er iets waarvan je zegt:"dat moet je mee","dat komt van pas",of "dat is wel handig"?
Daarnaast, hoe erg komen we in de problemen wanneer we blauwe zwaailichten op de auto zetten. Ik heb het vaker gezien maar volgens mij is dit in nederland alleen strikt voorbehouden aan de nooddiensten? Hoe zit dat met boetes etc?
Heb hier nog een netjese blauwe lichtbak van een brandweer sprinter busje
Zag al wat langs komen op fbquote:Op donderdag 12 juni 2014 21:17 schreef awiebo het volgende:
Voor de liefhebbers, 850 tdi met open pijp:
team: De Healwiize Friezen![]()
![]()
#463
Ik zou ze al rijdend in NL afdekken, al genoeg teams die er gezeik mee hebben gehad. Op de camping e.d. gewoon aan natuurlijk, en in het buitenland zorgvuldig zijn met wanneer je 'm wel en niet gebruikt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:41 schreef awiebo het volgende:
Zo, alle documenten online on orde gebracht.
Iemand nog aanbevelingen wat echt mee moet? Aggregaat en gereedschap en spul hadden we al bedacht.
Maar misschien is er iets waarvan je zegt:"dat moet je mee","dat komt van pas",of "dat is wel handig"?
Daarnaast, hoe erg komen we in de problemen wanneer we blauwe zwaailichten op de auto zetten. Ik heb het vaker gezien maar volgens mij is dit in nederland alleen strikt voorbehouden aan de nooddiensten? Hoe zit dat met boetes etc?
Heb hier nog een netjese blauwe lichtbak van een brandweer sprinter busje
Daarom ga ik voor een groene zwaailamp. Mag nog niet, maar is minder illegaal/verboden dan een blauwe.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:41 schreef awiebo het volgende:
Zo, alle documenten online on orde gebracht.
Iemand nog aanbevelingen wat echt mee moet? Aggregaat en gereedschap en spul hadden we al bedacht.
Maar misschien is er iets waarvan je zegt:"dat moet je mee","dat komt van pas",of "dat is wel handig"?
Daarnaast, hoe erg komen we in de problemen wanneer we blauwe zwaailichten op de auto zetten. Ik heb het vaker gezien maar volgens mij is dit in nederland alleen strikt voorbehouden aan de nooddiensten? Hoe zit dat met boetes etc?
Heb hier nog een netjese blauwe lichtbak van een brandweer sprinter busje
Ja, ik heb er andere remklauwen onder geschroefdquote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Had je die andere velgen nodig dan? Onze auto komt als het goed is met wat kleine reparaties wel door de APK. Dan kan de serieuze voorpret eindelijk beginnen.
Ik vind het primaquote:Op zondag 15 juni 2014 18:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wij niet echt. Moet misschien nog? geen idee eigen eigenlijk.
Ik niet, en die gaat er niet komen ook. Voor mij hoort bij een vakantie ook vrijheid van de 'plicht' om alles te delen. Ik denk wel dat ik na afloop een verhaal tik en die naar geïnteresseerden mailquote:
Het ligt er ook aan hoe je erin stapt natuurlijk. Vakantie betekent inderdaad vrijheid, maar ik zie de updates niet echt als een plicht. Als het niet kan, dan niet. Kan het wel, dan welquote:Op maandag 16 juni 2014 01:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik niet, en die gaat er niet komen ook. Voor mij hoort bij een vakantie ook vrijheid van de 'plicht' om alles te delen. Ik denk wel dat ik na afloop een verhaal tik en die naar geïnteresseerden mail
Ik zie nog niet echt in hoe wij dat gaan doen.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is wel leuk voor het thuisfront toch? Wij zijn echt wel voornemens om dit jaar de belevenissen consequent te delen met alle support
- Kut, gequotequote:Op maandag 16 juni 2014 09:27 schreef awiebo het volgende:
https://www.facebook.com/dehealwiizefriezen
Zo, hier ook een teamsite.![]()
![]()
En wij nemen een laptop mee en een teamgenoot van mij is trucker en heeft zelf zo'n duur vodafone red plus abbo. Dus daar gaan wij een beetje op internetten. Maar niet te gek. Moet leuk blijven.![]()
Nog een fotootje er bij![]()
[ afbeelding ]
Als ze hun reguliere baan nog niet hebben opgezegd kunnen ze dat binnenkort wel doen denk ik zoquote:Op maandag 16 juni 2014 14:27 schreef Dingest het volgende:
De organisatie weet het wel lekker verder uit te melken, nu doen ze er nog een regulier type rally bij ookMaar dat zal wel wat ander volk trekken dan de Run.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:00 schreef ueberduitser het volgende:
Gespot, vanmiddag op de oprit.![]()
[ afbeelding ]
Waar lees je dat?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:27 schreef Dingest het volgende:
De organisatie weet het wel lekker verder uit te melken, nu doen ze er nog een regulier type rally bij ookMaar dat zal wel wat ander volk trekken dan de Run.
Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:00 schreef ueberduitser het volgende:
Gespot, vanmiddag op de oprit.![]()
[ afbeelding ]
Wij gaan hier voor dagbundels denk ik.Vorig jaar hebben we ons ook wel redelijk gered met die 35 mb per dag :p.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:27 schreef awiebo het volgende:
https://www.facebook.com/dehealwiizefriezen
Zo, hier ook een teamsite.![]()
![]()
En wij nemen een laptop mee en een teamgenoot van mij is trucker en heeft zelf zo'n duur vodafone red plus abbo. Dus daar gaan wij een beetje op internetten. Maar niet te gek. Moet leuk blijven.![]()
quote:
Beste bak geld welquote:Op maandag 16 juni 2014 15:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
www.ramblerally.nl.
1.200 euro inschrijfgeld en je weet niet waar je heen gaat. Het zal vast fantastisch zijn hoor, maar 600 euro de neus kwijt zijn voordat je weg bent, vind ik wel erg veel geld...
Jepz. Kleine voorraad/grote vraag gok ik zo.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zelfs die ene die ik vond van Conrad?
- Zwaailichtquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat ga je allemaal nog in de ambu bouwen dan? Bij ons houdt het bij wat led-flitsertjes en toeters wel op. Moeten alleen de 12V nog goed werkend krijgen voor de omvormer, anders kan alsnog de laptop niet mee op reis...
Dat geldt alleen als hij ook echt voldoet aan de grijs-kenteken normen. Doet 'ie dat?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 00:55 schreef 2cv het volgende:
En ik kom er net achter dat RouteMobiel geen bedrijfswagens doet. En 3 keer raden wat m'n Ambulance is volgens RouteMobiel ? Juist ...
![]()
Pluspunt: ik hoef geen provinciale opcenten te betalen volgens de belastingdienst![]()
Wel aan de Franse normen daarvoor, niet aan de Nederlandse normenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat geldt alleen als hij ook echt voldoet aan de grijs-kenteken normen. Doet 'ie dat?
Mooi hoor als je weet ik hoeveel km je moet rijdenquote:Op zondag 22 juni 2014 22:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ha, die APK stress ken ikBlij dat die nu weg is
.
Heb dat schip gezien ja, wat een creatie! Geweldig.
Tja, als iedereen zo denkt...quote:Op maandag 23 juni 2014 01:58 schreef densmee het volgende:
[..]
Mooi hoor als je weet ik hoeveel km je moet rijden
er zit nog wel iets tussen een standaard auto en een piratenschipquote:
Whut? Het gaat toch om het avontuur? Ik vind het geweldig. En dat het de luchtweerstand van een loods heeft is dikke pech hebben, maar ik vind het wel echt heel tof. En respect, want heel comfortabel zijn die oude brikken ook niet. Dan zit je met je personenwagen toch een stuk luxer.quote:Op maandag 23 juni 2014 01:58 schreef densmee het volgende:
[..]
Mooi hoor als je weet ik hoeveel km je moet rijden
Maar dit soort creaties maakt het toch zo mooi? En er is niets voor niets een originaliteitsprijs.quote:Op maandag 23 juni 2014 07:27 schreef densmee het volgende:
[..]
er zit nog wel iets tussen een standaard auto en een piratenschip
Ik maak mij meer zorgen om het uitzicht. Schuin naar links/rechts is dat redelijk weg.quote:Op maandag 23 juni 2014 07:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Whut? Het gaat toch om het avontuur? Ik vind het geweldig. En dat het de luchtweerstand van een loods heeft is dikke pech hebben, maar ik vind het wel echt heel tof. En respect, want heel comfortabel zijn die oude brikken ook niet. Dan zit je met je personenwagen toch een stuk luxer.
Dat klopt. Gelukkig rijden ze met een groter team, dus ze kunnen allemaal meekijken. Want inderdaad, heel veilig is het nietquote:Op dinsdag 24 juni 2014 02:03 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik maak mij meer zorgen om het uitzicht. Schuin naar links/rechts is dat redelijk weg.
Als je nog bekleding of vloerbedekking nodig hebt moet je bij George zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 02:04 schreef 2cv het volgende:
Eindelijk heeft de Ambu op permanent, Nederlands kenteken wat rondgereden. Heerlijk. Maar er moet nog wel wat gebeuren:
- Voorwielen balanceren (gewichtjes komen tegen de remklauwen aan)
- Uitlijnen
- Lijmresten en andere meuk uit de laadruimte halen
- Laadruimte in de owatrol, loodmenie en Hippoliner zetten
- Bed etc. achterin bouwen
- Elektrieke meuk monteren (ik verwacht dat dat morgen/overmorgen binnen komt)
- Sponsorstickers plakken (maar daar wacht ik even mee tot alle ontwerpen binnen zijn)
- Water vervangen door koelvloeistof
- Olie verversen (maar daar wacht ik even mee want ik wil ook de carterpan vervangen door een met een gat voor een temperatuursensor)
- Dagteller repareren (maar daar wacht ik even mee want ik overweeg om er een dashboard van een Peugeot in te zetten)
We hebben een blokswap gehad he, dus het e.e.a. is wel vervangen ja.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 08:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hebben jullie ook de vacuümslangetjes e.d. vervangen na die lange stilstand?
Wij hebben ook een beurtje gedaan, maar er gaan wel wat slangklemmetjes en een paar rollen ducttape mee, want ik zou niet verbaasd zijn als er nog het e.e.a. scheurt na een paar jaar slaap...
Zoiets. Daarna wordt het m'n daily.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat klopt. Gelukkig rijden ze met een groter team, dus ze kunnen allemaal meekijken. Want inderdaad, heel veilig is het niet.
En als ik bovenstaande lijst lees, ben je eigenlijk dus een nieuwe auto aan het bouwen voor de CR?
Ga ik zeker doen !quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als je nog bekleding of vloerbedekking nodig hebt moet je bij George zijn.
Beetje spuitwerk en nog een versterker etc inbouwen en dan ist wel klaar denk ik. Luchthoorn heb ik net besteld, dus die moet ook nog een plekkie krijgen. Ski's en slee heb ik voor op de dakdragers.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:06 schreef RobertNL het volgende:
Mooi! Auto ziet er ook goed uit.
Nog veel te doen de komende 2 weken of valt het mee?
Dat hebben wij gelukkig allemaal al klaar. Gaat al met al altijd wel veel tijd in zitten.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij moeten ook nog zat doen. Belangrijkste: radio erin en 12v-aansluiting werkend krijgen. Anders wordt het een saaie run
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:32 schreef ueberduitser het volgende:
Radio zit er hier wel al in en speelt gelukkig al, bekabeling voor de versterker moet alleen nog even van voor naar achter getrokken worden.
Voor de rest zoals gezegd afspuiten en gaan!
Edit: en lekker legitiem rijden nu, dus de cor staat nu thuis
[ afbeelding ]
Desnoods rij ik meer, en navigeer jij meerquote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:44 schreef 2cv het volgende:
Rug stukHopelijk is die voor de Run goed genoeg en kan ik voor de start ook nog het één en ander monteren en zulks ...
Vorig jaar reed CarBtch ook al 80% ...quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Desnoods rij ik meer, en navigeer jij meer
Maar hoop inderdaad dat monteren lukt en we uberhaupt meegaan.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:32 schreef ueberduitser het volgende:
Radio zit er hier wel al in en speelt gelukkig al, bekabeling voor de versterker moet alleen nog even van voor naar achter getrokken worden.
Voor de rest zoals gezegd afspuiten en gaan!
Edit: en lekker legitiem rijden nu, dus de cor staat nu thuis
[ afbeelding ]
je valt in de herhaling.quote:
Klopt, ik vind het zonde dat je een Corrado zo mishandeldquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:32 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
je valt in de herhaling.
Maar nogmaals, wees gerust hoor, de run is eenmalig en daarna gaat ie weer op stal en er zijn ook al plannen voor een wederopbouw.![]()
Auto rijdt trouwens heerlijk, was lang geleden
Hij wordt echt niet mishandeld, hij is er namelijk nu beter aan toe dan de afgelopen 10 jaar. Die kleurtjes zijn er zo af. Dan nog wat plaatwerk echt strak maken, onderstel aanpakken spuiten en hij is weer klaar voor de komende jaren. Komt wel goed...quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Klopt, ik vind het zonde dat je een Corrado zo mishandeld
Kom je kijken bij de start? Of op zondag een rondje sjokken over het terrein?quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:39 schreef Dingest het volgende:
Ik geloof, maar ik weet het niet zeker, dat binnenkort de start hier in de buurt is... Staan al plakkaten hier in het dorp en er stonden zowel een advertentie als nieuwsstukje in de lokale huis-aan-huis
Klopt, vandaar dat ik 'm langzaamaan ook wat begin te knijpenquote:Op woensdag 2 juli 2014 00:16 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Dat hebben wij gelukkig allemaal al klaar. Gaat al met al altijd wel veel tijd in zitten.
Nice! Uiteindelijk inderdaad afgeplakt met transparante tape?quote:
Kweenie, het is maar liefst 12 km hier vandaanquote:Op woensdag 2 juli 2014 21:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Kom je kijken bij de start? Of op zondag een rondje sjokken over het terrein?
quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nice! Uiteindelijk inderdaad afgeplakt met transparante tape?
Goeie genade wat een stress en een k#tzooi...quote:Op zondag 6 juli 2014 18:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
En inderdaad, de Corrado op Facebook leek in de problemen te zitten
Kroonsteentijesquote:Op zondag 6 juli 2014 18:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Bij ons moet er ook nog genoeg gebeuren. Tijdens een ritje afgelopen week begon namelijk een deel van de decoratie los te laten, en dat was toch niet echt de bedoelingAls het kan nog speakers aanleggen, maar daarbij is het de vraag of het nog op de nette manier gaat lukken of dat het toch een kwestie wordt van bestaande kabels doorknippen en oplengen met kroonsteentjes.
En inderdaad, de Corrado op Facebook leek in de problemen te zitten
Dat zou wel heel erg zonde zijn, hij leeft er enorm naartoequote:Op zondag 6 juli 2014 19:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zoals het nu lijkt gaan 2cv en ik niet mee. 2cv heeft spit in de rug en we weten niet of hij op tijd herstelt.
Ah, dat is herkenbaar. Ik heb hier ook nog wel e.e.a. liggen dat erin moet. Hopelijk lukt het allemaal deze weekquote:Op zondag 6 juli 2014 18:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Bij ons moet er ook nog genoeg gebeuren. Tijdens een ritje afgelopen week begon namelijk een deel van de decoratie los te laten, en dat was toch niet echt de bedoelingAls het kan nog speakers aanleggen, maar daarbij is het de vraag of het nog op de nette manier gaat lukken of dat het toch een kwestie wordt van bestaande kabels doorknippen en oplengen met kroonsteentjes.
Is dat dezelfde als vorig jaar? Net even jullie blog deels gelezen en die Chevy bus had behoorlijk wat problemen toch?quote:Op zondag 6 juli 2014 18:59 schreef Syd het volgende:
Delichtpuntjes.nl en hopelijk dinsdag aangevuld met onze team. We gaan met twee auto's. De limo en de chevy dually 3500 silverado
Niet doen! Dit is Carbagerun ten voeten uit. In de dagen voor vertrek gaat er van alles mis, maar des te blijer ben je als alles net op tijd klaar is en je gewoon kan gaan!quote:Op zondag 6 juli 2014 20:25 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Goeie genade wat een stress en een k#tzooi...
Vanmiddag zouden we versterker inbouwen, luchthoorn erop en wat klein spul klaar maken, verloor de auto onderweg alle koelvloeistof.
Bijgevuld, slangbreuk gemaakt een verder gereden. Eenmaal bij de klusplek aangekomen alle kvs weer op straat. Monteur bellen, koppakking kapot.
Die is dus direct in de auto gestapt en nu ligt alles op de werkbank.
Hij neemt de kop mee en die wordt morgen gevlakt.
Ik ben even kapot nu en barst van de koppijn, hadden echt vanmiddag de moed opgegeven...
Is het een 2.0 16V met een 9A motor?quote:Op zondag 6 juli 2014 20:25 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Goeie genade wat een stress en een k#tzooi...
Vanmiddag zouden we versterker inbouwen, luchthoorn erop en wat klein spul klaar maken, verloor de auto onderweg alle koelvloeistof.
Bijgevuld, slangbreuk gemaakt een verder gereden. Eenmaal bij de klusplek aangekomen alle kvs weer op straat. Monteur bellen, koppakking kapot.
Die is dus direct in de auto gestapt en nu ligt alles op de werkbank.
Hij neemt de kop mee en die wordt morgen gevlakt.
Ik ben even kapot nu en barst van de koppijn, hadden echt vanmiddag de moed opgegeven...
Ooooh, een G60quote:Op zondag 6 juli 2014 21:24 schreef ueberduitser het volgende:
Nee een geladen, een pg dus voor de volledigheid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Wij wel, hij stond buiten met een autohoes maar toch was er op een paar plekken doorgelekt.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Goed bezig!
Mijn ervaring is dat juist met zon, de boel vaag wordt. Wij hadden in elk geval geen last van 'waterschade'.
Veel bewegen!! Lopen en fietsen it is.quote:Op zondag 6 juli 2014 19:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zoals het nu lijkt gaan 2cv en ik niet mee. 2cv heeft spit in de rug en we weten niet of hij op tijd herstelt.
Ik heb nog een sirene van vorig jaar, alleen daarvan is de speaker eraf gevallen in Spanje. Het plan is nu die te verbinden met een gewone autoradiospeaker die ik nog had liggen. En omdat ik er daar twee van heb, blijft de mogelijkheid bestaan om te kijken of we de autoradio ook naar buiten kunnen laten blazen. Gewoon, omdat het kanquote:Op zondag 6 juli 2014 20:29 schreef RobertNL het volgende:
Balen man! Hoop dat het (snel) goed komt!
[..]
Kroonsteentijes. Werkt perfect
Wat voor speakers ga je monteren?
Jouw decoratiemateriaal is per stuk nogal wat vierkante centimeters minder dan wat wij gebruikenquote:Op zondag 6 juli 2014 21:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ah, dat is herkenbaar. Ik heb hier ook nog wel e.e.a. liggen dat erin moet. Hopelijk lukt het allemaal deze week. We gaan het zien! Decoratie komt er bij ons pas rond het weekend op, lekker last-minute
. Dus als dat los gaat laten zijn we al onderweg.
Vorig jaar was ik de runner twee dagen voor de run wezen showen bij wat familie. Op de terugweg nog even tanken, en toen ik weg wilde rijden stopte de auto ermee. Niets werkte meer. Dikke paniek eerst, en toen ik een beetje tot rust was gekomen kon ik het wat analyseren. Bleek uiteindelijk een accupool te zijn die niet goed vast zat en ik had het gereedschap mee, dus kon gelijk weer verder. Twee jaar terug stress gehad omdat de mulitiriem op dag 1 eraf vloog, het hoort er allemaal bijquote:[..]
Niet doen! Dit is Carbagerun ten voeten uit. In de dagen voor vertrek gaat er van alles mis, maar des te blijer ben je als alles net op tijd klaar is en je gewoon kan gaan!
En een week van tevoren is dit nog te fixen. Team van Jalopy Abroad had vorig jaar op zondag voor de start hun exclusieve DAF kapot, dat was dus echt niet meer te halen... Hebben nog last-minute een andere auto gekocht.
Ik vind die spanning wel wat hebben. Onze auto heeft sinds aankoop 200km gereden en daarvoor amper, dus ik vrees dat we onderweg ook wel e.e.a. voor onze kiezen krijgen. Het hoort er allemaal bij!
Ik hoop dat wij straks zonder verdere problemen de run uit kunnen rijden, anders zijn wij echt afhankelijk van de technische kennis van andere teams vrees ik.quote:Op maandag 7 juli 2014 08:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gelukkig rijden er wat meer mensen mee met verstand van techniek, die hulp kunnen we vast goed gebruiken
Dat houdt het spannend joh! En er gaan genoeg teams mee zonder enige kennis van zaken. Ik weet basisdingen, maar verder kom ik ook niet. Dus als er echt iets stuk gaat, dan is het hopen dat er een slim team voorbij komtquote:Op maandag 7 juli 2014 08:32 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik hoop dat wij straks zonder verdere problemen de run uit kunnen rijden, anders zijn wij echt afhankelijk van de technische kennis van andere teams vrees ik.
Vandaag wordt de kop weggebracht, gevlakt en vanavond begint de opbouw weer.
[ afbeelding ]
Ik vind het persoonlijk behoorlijk erg hoor, was er net nog even, maar het is een triest gezicht zo hoor.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:58 schreef Dingest het volgende:
Op zo'n plaatje ziet het er natuurlijk al snel erger uit dan het eigenlijk is![]()
Ons kost het nu gelukkig alleen het vlakken van de kop en de rest van het materiaal.quote:Een koppakking heeft een reputatie van 'gevreesde reparatie', maar dat komt vooral door de tijd die erin zit wat het zo'n dure/grote klus maakt.
Wij hadden het vorig jaar ook. Er miste ruim 3cm uitlaat (was best broos achteraf dusquote:Op maandag 7 juli 2014 08:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat houdt het spannend joh! En er gaan genoeg teams mee zonder enige kennis van zaken. Ik weet basisdingen, maar verder kom ik ook niet. Dus als er echt iets stuk gaat, dan is het hopen dat er een slim team voorbij komt. Juist dat is de charme van de run...dat je elkaar hebt waar nodig en er 's avonds onder het genot van een biertje om kan lachen als je -hopelijk- alsnog weer binnen bent. En wordt het een keertje nachtwerk doordat je de hele dag bij de garage staat? Pech hebben. Gelukkig liggen de uurtarieven in Polen, Oekraïne en Slowakije niet zo hoog dus dan valt de rekening mee
. Daarna gas erop en je hebt weer een mooi verhaal om te delen, dat is uiteindelijk waar het om draait!
Je moet het maar positief zien. Beter nu dan de eerste dag!quote:Op maandag 7 juli 2014 15:02 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk behoorlijk erg hoor, was er net nog even, maar het is een triest gezicht zo hoor.
[..]
Ons kost het nu gelukkig alleen het vlakken van de kop en de rest van het materiaal.
quote:Op maandag 7 juli 2014 15:22 schreef RobertNL het volgende:
Je moet het maar positief zien. Beter nu dan de eerste dag!
Als je alleen een hoop onderdelen ziet van een essentieel component lijkt het natuurlijk al snel erg, maar als je iemand erbij hebt die een beetje weet wat hij doet (en de nodige gegevens/tools heeft) is het allemaal echt niet zo rampzalig als het lijktquote:Op maandag 7 juli 2014 15:02 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk behoorlijk erg hoor, was er net nog even, maar het is een triest gezicht zo hoor.
[..]
Ons kost het nu gelukkig alleen het vlakken van de kop en de rest van het materiaal.
Heb je helemaal gelijk in. Gisteren met m'n neus er boven gehangen en goed opgelet, uiterst leerzaam!quote:Op maandag 7 juli 2014 16:25 schreef Dingest het volgende:
Als je alleen een hoop onderdelen ziet van een essentieel component lijkt het natuurlijk al snel erg, maar als je iemand erbij hebt die een beetje weet wat hij doet (en de nodige gegevens/tools heeft) is het allemaal echt niet zo rampzalig als het lijkt
Haha, ik ben ook altijd van het gassen. Ding van ons heeft sinds aankoop zo'n 200km gereden. 100km teamgenoot die rustig aan doet. Ik heb laatst nog een 100km gereden en 'm vol doorgestampt. Nagenoeg koud gassen. Dat kan zo'n ding best wel eens hebben, maar dan komen de kuurtjes meteen naar boven. En nu was er niets aan de hand. Althans, zo lijkt hetquote:Op maandag 7 juli 2014 15:54 schreef ueberduitser het volgende:
[..]Dat zei onze monteur ook met de toevoeging: Je had hem beter afgelopen week een paar keer echt flink op z'n staart kunnen trappen, dan was het veul eerder gebeurd en hadden we iets meer tijd gehad.
![]()
Ik had de hele week namelijk braaf rustig gereden om maar niets kapot te maken
Dat is het voordeel van dit soort geintjes, je krijgt de kans je erin te verdiepenquote:Op maandag 7 juli 2014 16:49 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Gisteren met m'n neus er boven gehangen en goed opgelet, uiterst leerzaam!
De kop lag binnen een mum van tijd helemaal los op de werkbank, vond het echt supersnel gaan.
Al hebben ze soms wat moeite met warmte. Ik weet de ontmoeting op de Duitse vluchtstrook nog wel, met een te warme Impreza, Espace en nog een voertuig dat van geen van ons wasquote:Op maandag 7 juli 2014 23:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oja, het is jullie eerste hè? Bereid je voor op een virus. Ik denk dat Dingest een week lang gaat balen
Ik ben bij ons ook heel benieuwd. Verwacht echt wel het e.e.a. aan slangen dat de geest gaat geven. Plus al het andere dat de leeftijd plus stilstand niet aan kan... tot nu toe hadden we altijd auto's die nog wel reden.
Ik zag hem op Facebook, maar het lijkt me sterk dat die ook echt mee gaat doenquote:
Inderdaad, zie het team ook niet in de lijst.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik zag hem op Facebook, maar het lijkt me sterk dat die ook echt mee gaat doen
Op hun eigen Facebook hebben ze in maart gepost dat ze een volgend project gingen doen en dat ze daarvoor de body van een C4 al hadden staan. Over de rest van de auto reppen ze met geen woordquote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:25 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Inderdaad, zie het team ook niet in de lijst.
Bedanktquote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:37 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Had hem al voorbij zien komen, eindbazenbak!
Een dop op de trekhaak (Zo'n standaard doppie) met daarom een stuk plasticbuis recht omhoog.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:29 schreef Syd het volgende:
[..]
BedanktKan kloppen op Facebook, had me broer erop gezet. Heb je nog leuke aanvullingen die we kunnen doen ?
Geen zuivere koffie in ieder geval, er zit echt wel wat achterquote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Haha, lekker lompe bak
En die Corvette had ik ook wel iets gelezen over een body ja. Zal wel prut onder zitten dan. Er is ook op de foto's geen kenteken te zien, heel slim
Zal wel geschorst zijn denk ik?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:49 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Geen zuivere koffie in ieder geval, er zit echt wel wat achter
Ik vind het wel een beetje jammer, maar eigenlijk zit op dit moment mijn hoofd niet zo in een vakantiestemming dus zo'n ramp is het ook nietquote:Op maandag 7 juli 2014 23:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oja, het is jullie eerste hè? Bereid je voor op een virus. Ik denk dat Dingest een week lang gaat balen
Gisteren helaas niet gelukt haar zover klaar te krijgen dat ze gestart kon worden. Duurde allemaal wat langer dan verwacht. Distributieriem hebben we ook vervangen en dat duurde vrij lang omdat de beschermkap er eerst niet af wilde, daarna poulies die vreselijk vast zaten en toen dat eenmaal geregeld was moest de motor even goed op tijd gezet worden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:52 schreef ueberduitser het volgende:
Werk aan de cor is mooi opgeschoten, hopelijk krijgen we hem morgen klaar, anders kan er niet eerder aan gesleuteld worden dan zaterdag.
Dat wist je niet?quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb vandaag ontdekt dat de verplichte keuring dit jaar op zondagmiddag is. Bij deze dus een extra waarschuwing
quote:Beste Carbage Runners,
Nog een paar dagen en dan is het eindelijk zover: edition 2014 van the Carbage Run! Hierbij nog even de laatste instructies voordat jullie afreizen richting het Ermerstrand in het Drentse Erm:
- We verwachten jullie zondag tussen 14.00 uur en 18.00 uur voor de keuring.
- Eerder dan 14.00 uur heeft geen zin, dan is het terrein gesloten.
- Zorg dat je je startnummer weet! We hebben 4 keuringsstraten die gesplitst zijn op startnummer. Rij de juiste keuringsstraat in!
- Hou alle dingen die gecontroleerd worden bij de hand (dus niet in de kofferbak onder alle bagage). Dit zijn: alle paspoorten, geldige groene kaart, EHBO-kit, gevarendriehoek en veiligheidshesje.
- Om 20.00 uur wordt er in de grote tent een presentatie gehouden door de organisatie.
En dan de meest belangrijke oproep: lees je handboek van voor tot achter door! Daarin staat alles dat je moet weten over het avontuur volgende week.
Wij hebben er ontzettend veel zin in! En we gaan er van uit dat dat bij jullie zeker niet minder zal zijn! Dus we gaan er volgende week een fantastische week van maken die jullie de rest van je leven niet meer zullen vergeten!
Met vriendelijke groet,
Bram Eigenraam
Ik ben voor, maar teamgenoot heeft een verzoek ingediend om toch op maandagochtend te mogen komen opdagen. Geen idee waarom overigens. Mijn eigen bed slaapt wel lekkerder dan een tent, maar als ik voor dag en dauw op moet blijft er van dat voordeel een stuk minder over.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat wist je niet?Mooi juist dan, naar de keuring, tent opgooien en aan het bier!
Mooi dat de Cor steeds verder af komt, UD! Wij moeten nog een hoop, gelukkig zijn er nog twee dagen
Ja goed hequote:Op donderdag 10 juli 2014 19:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mooie interne communicatie dan
Ik ben ook voorstander van eigen bed, maar dan zou ik dit jaar om vier uur moeten opstaan, dat schiet ook niet op. Dan ga ik liever op een luchtbedje liggen. Vooral omdat dat de rest van de week ook moetEn op zich lijkt die zondagavond me ook wel gezellig
Inzittendenverzekering niet geloof ik. Twee jaar geleden wel, zag het vorig jaar en dit jaar nergens staan. Hoe dan ook, die 4 euro extra kan er wel vanaf.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is ook verplicht, dus dat scheelt. Eens kijken of we elkaar zondag tegen het lijf lopen dan!
Haha ik ben moeilijk te missen ja. Zal gedurende avond wel in de tent te vinden zijn vlakbij het bierquote:Op donderdag 10 juli 2014 20:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Inzittendenverzekering niet geloof ik. Twee jaar geleden wel, zag het vorig jaar en dit jaar nergens staan. Hoe dan ook, die 4 euro extra kan er wel vanaf.
Ik hou mijn ogen voor je open zondag. Gelukkig ben je vrij makkelijk te zien
beterschap voor 2cvquote:Op donderdag 10 juli 2014 20:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het lijkt erop dat 2cv morgen wordt opgenomen in het UMCG, dus bye CR2014
quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het lijkt erop dat 2cv morgen wordt opgenomen in het UMCG, dus bye CR2014
He bah...quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het lijkt erop dat 2cv morgen wordt opgenomen in het UMCG, dus bye CR2014
Hier liggen ze al in het dashboard kastje.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik twijfel nog over de vignetten, waren eigenlijk van plan om ze ter plekke aan de grens te kopen. Maar misschien toch wel handig om het anders te doen. Alleen komen ze dan vast niet bijtijds binnen, als ze nu nog verzonden moeten worden (bedenk ik me nu).
Wij gaan gewoon voor kopen aan de grens. Heb je gelijk de gelegenheid een koffie te kopen, te wisselen van rijder, een plasje te plegen... Zo erg zijn die paar extra stops nietquote:Op donderdag 10 juli 2014 23:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zag het net op FB ja, heel erg klote! Maar als je opgenomen wordt, zegt dat wel genoeg... Heel zuur wel!
Ik twijfel nog over de vignetten, waren eigenlijk van plan om ze ter plekke aan de grens te kopen. Maar misschien toch wel handig om het anders te doen. Alleen komen ze dan vast niet bijtijds binnen, als ze nu nog verzonden moeten worden (bedenk ik me nu).
Die stops maken wij ook wel, hoeven alleen niet in de rij te staan voor de vignetten...quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wij gaan gewoon voor kopen aan de grens. Heb je gelijk de gelegenheid een koffie te kopen, te wisselen van rijder, een plasje te plegen... Zo erg zijn die paar extra stops niet
Natuurlijk slaapt het thuis lekkerder. En scheelt dat het maar een half uurtje is. Ik zit op iets meerquote:Op donderdag 10 juli 2014 23:39 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Hier liggen ze al in het dashboard kastje.
Ik heb trouwens uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de corrado weer rijdt! Morgen na m'n werk direct ophalen en de laatste spullen inslaan. Zaterdag de laaste klusjes en dan gaan!
Mag je trouwens zondag na de keuring etc. gewoon van het terrein? M'n zwager heeft nog verplichtingen en daarom slapen we beide gewoon thuis en zijn maandagochtend weer vroeg aanwezig. Was niet mijn planning, maar op zich vindt ik het wel lekkerder slapen in m'n eigen bedje. Is voor ons ook maar iets meer dan een half uurtje tuffen naar Erm.
Dat ook wel weer. Afgelopen jaar hebben we heel efficiënt gereden. Vaak vroeg binnen. Dit jaar is het plan om wat relaxter te doen en meer te genieten van de momentjes onderweg langs de route en bijv. de 'overvallen' op tankstations enzo. Echte relaxte rit er van makenquote:Op donderdag 10 juli 2014 23:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wij gaan gewoon voor kopen aan de grens. Heb je gelijk de gelegenheid een koffie te kopen, te wisselen van rijder, een plasje te plegen... Zo erg zijn die paar extra stops niet
Dat vind ik nou weer erg jammer dat ik dat misloop ja.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 01:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
En die zondagavond daar met iedereen buurten is natuurlijk ook wel weer gezellig
Ik heb alle kaarten in m'n foon geladen en navigeer met Navfree.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Nog even een tip: de eindlocaties zijn niet altijd even makkelijk te vinden, daarom staan ze met GPS-coördinaten aangegeven in het handboek. Met de gratis app Waze (iPhone, Android, Windows Phone en zelfs Symbian) kan je ook navigeren op die coördinaten, maar je hebt wel een internetverbinding nodig om de kaarten binnen te halen.
De monteur begrijpt het tenminstequote:Op maandag 7 juli 2014 15:54 schreef ueberduitser het volgende:
[..]Dat zei onze monteur ook met de toevoeging: Je had hem beter afgelopen week een paar keer echt flink op z'n staart kunnen trappen, dan was het veul eerder gebeurd en hadden we iets meer tijd gehad.
![]()
Ik had de hele week namelijk braaf rustig gereden om maar niets kapot te maken
Erg jammer, nu moeten we de survivalverhalen uit het oostblok missenquote:Op donderdag 10 juli 2014 20:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het lijkt erop dat 2cv morgen wordt opgenomen in het UMCG, dus bye CR2014
klinkt erg bekend ditquote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:48 schreef ueberduitser het volgende:
![]()
![]()
![]()
Kolere wat een k#tzooi, m'n zwager belt net op, de 2 weken geleden gescheurde en "gerepareerde" pees in z'n rechterhand is weer losgescheurd, moet vanmiddag weer naar de chirurg. Hopelijk zetten gaat ie direct onder het mes, anders misschien morgen. Zo niet, hebben we een heel groot probleem. Echt, het lijkt wel alsof we gewoon niet mee mogen doen met de run, wat is dit toch?
De auto is van mijn zwager en staat op naam van z'n vriendin. Wij kunnen geen NL auto op naam krijgen in DE. Maaruh mijn zwager gaat echt wel mee, knup hem zo op het dak als het moet.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
klinkt erg bekend dit
Hoe zit het met jou, wie heeft de auto, jij of je zwager?
(als in: 2cv en je zwager vallen (mogelijk) uit, in hoeverre is er een mogelijkheid dat we samen een team vormen?
Het was 2cv zijn auto, dus ik heb geen auto en een half team
Mocht het onverhoopt toch zover komen, dan kunnen we dat zeker!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
(als in: 2cv en je zwager vallen (mogelijk) uit, in hoeverre is er een mogelijkheid dat we samen een team vormen?
In dit geval misschien wel, omdat je twee equipes samenvoegt tot een en er geen nieuwe rijders bijkomen. Als het goed is zijn de namen en alle documenten van die twee toch al bekend.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:17 schreef Dingest het volgende:
Ik betwijfel of de organisatie dat zo last-minute nog zou accepteren
Niet geschoten is altijd mis toch?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:17 schreef Dingest het volgende:
Ik betwijfel of de organisatie dat zo last-minute nog zou accepteren
Er zijn altijd omstandigheden en je moet ook niet te star zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:45 schreef Dingest het volgende:
Ze stellen altijd dat er na de deadline geen veranderingen meer in het team aangebracht kunnen worden. Hoewel wat ze zeggen wat ze doen en wat ze daadwerkelijk doen lang niet altijd hetzelfde is
Het probleem met 'er zijn altijd omstandigheden' is dat iedereen van zichzelf oordeelt dat die van hun de uitzondering waard zijnquote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Er zijn altijd omstandigheden en je moet ook niet te star zijn.
Aan de andere kant wil je er wel voor zorgen dat alles zoveel mogelijk op tijd in orde is, ik snap het wel
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:48 schreef ueberduitser het volgende:
![]()
![]()
![]()
Kolere wat een k#tzooi, m'n zwager belt net op, de 2 weken geleden gescheurde en "gerepareerde" pees in z'n rechterhand is weer losgescheurd, moet vanmiddag weer naar de chirurg. Hopelijk zetten gaat ie direct onder het mes, anders misschien morgen. Zo niet, hebben we een heel groot probleem. Echt, het lijkt wel alsof we gewoon niet mee mogen doen met de run, wat is dit toch?
Kun je ook van tevoren alles binnen halen?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Nog even een tip: de eindlocaties zijn niet altijd even makkelijk te vinden, daarom staan ze met GPS-coördinaten aangegeven in het handboek. Met de gratis app Waze (iPhone, Android, Windows Phone en zelfs Symbian) kan je ook navigeren op die coördinaten, maar je hebt wel een internetverbinding nodig om de kaarten binnen te halen.
Klopt... in Oekraïne opgenomen worden en met medisch transport terug is helemáál geen lolletje.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:45 schreef NoBody122 het volgende:
Veel plezier alvast weer, runners (ook al is het nog niet helemaal zover)! Ik zie de foto's en verhalen weer met plezier tegemoet
[edit]
Oh, en 2cv natuurlijk veel beterschap... UMCG klinkt inderdaad aardig serieus en natuurlijk dubbel klote dat dat ook nog eens net nu gaat spelen (al is net vóór de run nog altijd beter dan tíjdens de run)
Mja, ik heb navi in NL amper nodig en heb er zelfs nog eentje liggen van m'n werk, dus is niet echt zinvol om Sygic te kopen dan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:48 schreef RobertNL het volgende:
Hier ook Sygic, werkt perfect. En inderdaad eventueel 7 dagen gratis.
Licenties zijn regelmatig voor -40/50/60% te koop, dan is het best een keer te doen.
Zat wel even in de stress, Sygic en Google play crashten steeds op de radio. En dan kom je er een half uur later achter dat de datum gewoon niet goed staat! (1/1/2000)
Fijn dat het werkt, maar een probleemloze auto is het tot nu toe niet.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:19 schreef ueberduitser het volgende:
Hier komt alles goed, m'n zwager kan gewoon mee, na de run gaan ze z'n hand pas aanpakken![]()
Corrado moet nog even afgesteld worden, heeft wat teveel voorontsteking volgens mij. Remleiding rechtsachter lekte vanavond ineens, ook nog maar even verholpen.Maar dat komt wel goed. Muziek doet het, tour de france hoorn werkt. Even wassen en zuigen, beetje spuitwerk fatsoeneren morgenmiddag en dan inpakken.
We hebben een mooie radio waar dat op kan jaquote:Op zaterdag 12 juli 2014 09:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, ik heb navi in NL amper nodig en heb er zelfs nog eentje liggen van m'n werk, dus is niet echt zinvol om Sygic te kopen dan.
Hebben jullie die dingen gelinkt dan? Wij zijn al blij dat we USB kunnen afspelen . Net maar even wat themamuziek op USB gezet.
Wens hem ff sterkte, zullen aan hem denken morgen!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Overigens ligt 2CV in het Antonius in Sneek en niet in het UMCG, vanwege een beddenstop hier
Als je Grolsch mee hebt bied ik me direct aan om te helpenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 22:34 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Wens hem ff sterkte, zullen aan hem denken morgen!
Hier alles klaar, tas met kleding en persoonlijke spullen nog achterin gooien.
En wat is de auto laag! Hij lag al lekker laag (tief und breit!), maar nu helemaal. Ik denk dat we wat sneller in het bier moeten drinken dan gepland om wat hoger op de poten te komen.
Bis morgen!
Is het een generatie 1 of 2?quote:Op zondag 13 juli 2014 17:35 schreef ueberduitser het volgende:
Dank!
Cor staat er mooi bij!
[ afbeelding ]
Vandaag? Was ie verdwaald dan?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:48 schreef Erasmo het volgende:
Volgens mij heb ik een deelnemer gespot op de A18Cabrio, helemaal met stof bedekt en een soort van hanekam.
Uche uche, drie jaar bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:06 schreef Dingest het volgende:
Sommige mensen rijden langer dan die ene week in hun CR-auto rond![]()
En er zijn nog een handjevol vergelijkbare evenementen tegenwoordig, niet elke gepimpte wagen hoeft een deelnemer aan de Carbage Run te zijn
Totdat je uit het zuid-oostelijke deel gaat, dat het leeuwendeel van de overheidscentjes heeft mogen ontvangen... de rest van Polen heeft het echt nog niet zo goed hoor. Als je richting de Baltische Staten gaat wordt die mooi strakke snelweg gewoon weer een tweebaans 80-km-weg met spoorvorming van 20 cm diepquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:59 schreef Syd het volgende:
We rijden nu door Polen maar alles is hagel nieuw. Nieuwe gebouwde halve villa's, nieuwe wegen, iedereen rijdt er in dikke bakken rond. Europa heeft land heel wat gebracht, gemiddeld rijden er nieuwere en betere auto's dan in Nederland..
Je kan je er druk over maken, of niet. Uiteindelijk rijdt iedereen zijn eigen run. Maandag sprak ik een team dat flink doorkachelde en als derde binnen was, om kwart voor vier in de middag. Ze slapen de hele week in hotels. Niet de manier waarop ik wil rijden, maar als zij het leuk vinden...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:34 schreef T42 het volgende:
jammer dat er ook nu weer auto's tussen zitten met een handels waarde hoger dan 500 euro...
zal junkyardcannonball maar opstarten
vind gewoon vals spelenquote:Op donderdag 17 juli 2014 00:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Je kan je er druk over maken, of niet. Uiteindelijk rijdt iedereen zijn eigen run. Maandag sprak ik een team dat flink doorkachelde en als derde binnen was, om kwart voor vier in de middag. Ze slapen de hele week in hotels. Niet de manier waarop ik wil rijden, maar als zij het leuk vinden...
Ergens vind ik het ook wel goed zo, omdat sommige van de duurdere auto's wel erg tof zijn. Wat mij betreft is die regel er meer om te voorkomen dat er een burgerauto in perfecte staat meedoet dan een brakke Jag of Lexus die hetzelfde kost. De Corvette vind ik ook gewoon tof
Welk team zit je eigenlijk? Of doe ik nou een gekke uitspraak en heb ik je al lang gesproken? We worden namelijk aardig vaak aangesproken op onze auto.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:28 schreef densmee het volgende:
Vanmorgen stond de corrado kapot langs de weg, maar vanmiddag zag ik hem weer rijden
Die corvette is wel tof, maar totaal CR onwaardig wat mij betreft. Net als die range rover en die Volkswagen Variant.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:38 schreef T42 het volgende:
[..]
vind gewoon vals spelenen slapen moet je zelf weten. maar je ride moet wel echt zijn
quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:05 schreef Dingest het volgende:
[..]
Totdat je uit het zuid-oostelijke deel gaat, dat het leeuwendeel van de overheidscentjes heeft mogen ontvangen... de rest van Polen heeft het echt nog niet zo goed hoor. Als je richting de Baltische Staten gaat wordt die mooi strakke snelweg gewoon weer een tweebaans 80-km-weg met spoorvorming van 20 cm diep
Overigens hoorde ik vandaag van mijn moeder (die bij thuiszorg werkt) dat ze maandagochtend op het Ermerzand naar een cliënt moest. En jullie zaten ALLEMAAL in de weg![]()
Toen ze er uiteindelijk was klaagde de cliënt dat ze die nacht geen oog dicht had kunnen doen om de één of andere reden
We reden met 2 volvos in casino thema, wij waren het enige team wat op allebei de auto's 4 losse banden rechtop hadden staan, zal komende week wel eens wat uploaden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:10 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Welk team zit je eigenlijk? Of doe ik nou een gekke uitspraak en heb ik je al lang gesproken? We worden namelijk aardig vaak aangesproken op onze auto.
We hadden een gescheurde koelslang, half uurtje vertraging.
Vandaag bij team 74 De Wegenwacht, zijn bekenden waar we vandaag mee opreden, gewacht op een autoambulance, ze hadden een kapotte brandstofpomp en een lekke koppakking. Die zijn nu in een hotel op 240km hier vandaan. Krijgen morgen vervangend vervoer of ze gaan de jetta maken.
Daardoor hebben we ruim 3,5 uur vertraging opgelopen. We waren nog met ze meegereden naar de garage waar ze heen gebracht werden(in de veronderstelling dat ze vervangend vervoer kregen, niet dus), wat 50km van de route af lag. Zijn we van daar via de navi een compleet andere route naar Nitra gereden. Erg gaaf, want er was op een stuk van die route 's middags een hillclimb gereden, dat hebben wij dus ook eventjes gedaan![]()
![]()
Dat was echt even flink blazen, wat heerlijk! Laatste stuk snelweg hebben we echt flink doorgetrapt en hebben zelfs nog runners ingehaald, terwijl wij echt erg laat waren.
Oekraïne was dikke bagger, wat een kutland, nooit weer! Vond de corrado ook helemaal niet leuk! Begon te haperen en uit te vallen. Eenmaal in Slowakije liep ze weer als een zonnetje. Het doel morgen is lekker op tijd binnen komen.
wij stonden op het kleine veldje direct bij binnenkomst, vlakbij de corrado geloof ik en bij de punto op de volvoquote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:10 schreef Dingest het volgende:
Ik wilde kijken of ik je zondag bij de start nog kon vinden Densmee, totdat ik mij bedacht dat ik geen flauw idee had hoe jullie wagens er nu uitzagen of wat het kenteken was. Iets teveel aanbod in Volvo's ook
de vlaggen hebben het volgehouden tot aan de finish tussen de cowboys, toen hebben we ze er maar afgehaald (scheelde 30 km per in top snelheid voor de 940quote:Op zondag 20 juli 2014 21:26 schreef ueberduitser het volgende:
Ah, die volvo's met die vlaggen! Wij hebben die onderweg meermaals gezien en elke keer vroegen we ons af hoe lang die vlaggen het nog vol gingen houden
Ik heb nog niet veel foto's en filmpjes, meeste staat bij m'n zwager, de eigenaar/bijrijder van de corrado op z'n telefoon.
Moet nog een leuk filmpje zijn van een stuk echte Hillclimb, wat de rest van de runners niet heeft gereden. Wij waren met de Wegenwacht meegegaan naar de plaats waarheen hun auto afgesleept werd. Die plaats lag wel 40km van de route af en we zijn van daar een hele andere route naar Nitra gereden. Op die route was die dag blijkbaar een Hillclimb gehouden
Alles aan borden etc. stond er nog dus daar hebben we maar gebruik van gemaakt. Niet echt voluit gegaan, maar wel meesterlijk gereden.
Grote minpunt vond ik Lviv, en dan vooral de kampeergelegenheid.
De weg naar en in Lviv was een hel voor de auto, we hebben echt elke meter in stress in de auto gezeten.
Warm? Loeiheet! Alsof het nog niet warm genoeg was. Maar die parkeerplek was wel matig inderdaad. Asfalt gaat nog wel, maar dit was gewoon een rotsgrond met losse stenen.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:29 schreef densmee het volgende:
[..]
de vlaggen hebben het volgehouden tot aan de finish tussen de cowboys, toen hebben we ze er maar afgehaald (scheelde 30 km per in top snelheid voor de 940)
Lviv kwamen wij ook pas heel laat aan (half 2) na lang zoeken, wel hebben we daar de auto op de grasberm direct vooraan op de hoek en konden we de tenten gelukkig ook op het gras opzetten. De douches bij Lviv waren overigens wel de beste van de hele run, spelers kleedkamers moet warme douches
Wat is er dan precies mis met die wegen... Meer gat dan asfalt, of...quote:Op zondag 20 juli 2014 21:26 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
De weg naar en in Lviv was een hel voor de auto, we hebben echt elke meter in stress in de auto gezeten.
Grote gaten, vreselijke drempels op de 90km/h wegen en vreselijke mede mede weggebruikers.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat is er dan precies mis met die wegen... Meer gat dan asfalt, of...
Dat waren wijquote:Op zondag 20 juli 2014 12:34 schreef densmee het volgende:
Handremschoenen zijn toch wel handig om te hebben zeker in landen die minder vlak zijn dan nederland
deze reed redelijk zuinig, ongeveer 1 op 100 (olie)
[ afbeelding ]
The fuckquote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:32 schreef Syd het volgende:
[..]
Dat waren wijslechts 2800euro kwijt aan benzine en olie
Ja gelukkig wel, we waren met 4 man dus 700euro de man, maar we zijn nog even aan het rekenen of niet toch iets duurder is geworden aangezien mn broer 2x moest pinnen en dus geld in de pot bleefquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
The fuckWel met z'n vieren mag ik hopen? Anders is het een heel dure week. Wel een bazenbak om in mee te doen!
Dan is het nog te overzien, maar het blijft duur. Maar goed, je rijdt ook wel iets unieksquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:09 schreef Syd het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel, we waren met 4 man dus 700euro de man, maar we zijn nog even aan het rekenen of niet toch iets duurder is geworden aangezien mn broer 2x moest pinnen en dus geld in de pot bleef
Oef klopt, nog ff gepraat met paar mensen en toen uurtje geslapen omdat ene oude gek om kwart voor 6 stond te toeteren.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:06 schreef densmee het volgende:
En toen kwamen jullie om half 5 in Slowakije aan, hoorde ik, wij waren ongeveer jullie buren daar weer net als in lviv
Nog redelijke hoge prijs voor 6 dagen vakantie alles bijelkaar voor mij rond de 900 euroquote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dan is het nog te overzien, maar het blijft duur. Maar goed, je rijdt ook wel iets unieks
Wij hebben zo veel mogelijk gepind onderweg, nog geen 300 euro cash uitgegeven en geen vreemde valuta in onze handen gehad
Carbagerunstyle, zo hoort datquote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:55 schreef Syd het volgende:
[..]
Oef klopt, nog ff gepraat met paar mensen en toen uurtje geslapen omdat ene oude gek om kwart voor 6 stond te toeteren.
Dat valt mij, wij zijn per persoon een stuk meer kwijtquote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:58 schreef Syd het volgende:
[..]
Nog redelijke hoge prijs voor 6 dagen vakantie alles bijelkaar voor mij rond de 900 euromaar inderdaad we hadden onderweg veel bekijks en deze trip maak ik maar 1 keer mee
![]()
Als ik iemand kan vinden die mee wil doen en de route volgend jaar tof word, zal dat mijn eerste keer zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Carbagerunstyle, zo hoort dat
[..]
Dat valt mij, wij zijn per persoon een stuk meer kwijt
Ik wacht even de bestemming voor volgend jaar af, maar denk dat het wel even mooi geweest is.
Vlak naast ons met z'n volvo amazone.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:55 schreef Syd het volgende:
[..]
Oef klopt, nog ff gepraat met paar mensen en toen uurtje geslapen omdat ene oude gek om kwart voor 6 stond te toeteren.
quote:Op maandag 1 september 2014 07:09 schreef slangpie het volgende:
Vanavond alweer de inschrijving.
Hoe zat dat ook alweer met de rijbewijsnummers, dat kon later ook nog toch?
Enige dat je per se nodig hebt zijn een bankrekening en je eigen emailadres+naam.quote:Op maandag 1 september 2014 07:09 schreef slangpie het volgende:
Vanavond alweer de inschrijving.
Hoe zat dat ook alweer met de rijbewijsnummers, dat kon later ook nog toch?
Thanksquote:Op maandag 1 september 2014 08:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Enige dat je per se nodig hebt zijn een bankrekening en je eigen emailadres+naam.
De rest kan later allemaal nog.
Overigens gaan wij dit jaar waarschijnlijk skippen, het lijkt er voorlopig even niet in te zitten. Mocht die situatie veranderen, kunnen we altijd nog kijken voor een tweedehandsje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |