abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2014 @ 23:46:27 #1
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140899171
De CarbageRun!

Een oud barrel, compleet verbouwd, en dan met een stel vrienden een tocht door Europa maken. Diverse opdrachten uitvoeren, mooie plekken zien en veel lol hebben in één week!
Leuk concept, moet nog even een vierde deelnemer vinden en dan gaan we er waarschijnlijk dit jaar voor, eerste keer! :)

Nog meer mensen die gaan? Of mensen die ervaring hebben?

De Carbagerun, wat is dat?
De Carbagerun is een meerdaagse tocht door Europa. Je gebruikt daarbij een auto uit het jaar 1998 of eerder, met een dagwaarde van maximaal 500 euro. Boven alles is de Carbagerun echter een avontuur!

Klinkt tof! Hoe doe ik mee?
Om mee te doen aan de Carbagerun heb je een team nodig dat bestaat uit minimaal twee personen. Van het team moeten er twee mensen ervaren rijders zijn, wat wil zeggen dat zij minimaal twee jaar in het bezit van een geldig rijbewijs moeten zijn. Heb je een team of denk je een team te kunnen vormen, dan is de volgende stap je in te schrijven als deelnemer. Dat kan via de website. Heb je je nog niet ingeschreven voor de editie van 2013? Dat is dan jammer, want alle beschikbare plaatsen zijn vergeven.

Wat gaat die grap me kosten?
Geld, en waarschijnlijk best wat. Om te beginnen moet je namelijk investeren in een auto, waar waarschijnlijk nog het een en ander aan gedaan moet worden. Daarnaast heb je nog verzekering en wegenbelasting als kostenpost. Tijdens de rit heb je aardig wat brandstof nodig, omdat de trip een paar duizend kilometer lang is en je ook nog terug moet komen. Reserveer ook geld voor verblijf en voor eten en drinken onderweg. Een lidmaatschap van de wegenwacht met pechhulp in het buitenland en vervangend vervoer erbij in is ook niet onverstandig om te nemen. Alles bij elkaar ben je dus een lieve duit kwijt, maar daar krijg je veel voor terug.

Moet ik verder nog wat doen met de auto?
Het is niet verplicht, maar de meeste teams kiezen ervoor om de auto op te leuken. Sommigen houden het bij het schilderen van de buitenkant, anderen bouwen hele licht- en geluidinstallaties in. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wilt.

Waar slaap je tijdens de Carbagerun?
De slaapplaatsen zijn je eigen verantwoordelijkheid. Afhankelijk van je wensen kan je een camping, hostel of hotel in de buurt zoeken. Bij de zomereditie van 2012 bood de organisatie speciale Carbagerun-campings aan. Dat waren geïmproviseerde campings, voorzien van een paar douches en hier een daar een pleemobiel. Erg basic dus, maar wel bij de finishlocatie gesitueerd en voor slechts 5 euro per persoon per nacht.

Wat doe ik met mijn auto na de Carbagerun?
Wat je na afloop met de auto doet verschilt per persoon. De een verkoopt de auto, de ander geeft een schorsing door en huurt een stalling waar de auto kan overwinteren om een jaar later weer met dezelfde bolide mee te doen. Houd er wel rekening mee dat niet iedereen er zin in heeft om in een roze Jaguar met Pink Panther-thema rond te rijden in het dagelijks leven, dus de opbrengst kan tegenvallen. Het is verstandig daar vooraf al rekening mee te houden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 10 juni 2014 @ 00:31:24 #2
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_140900967
yeey, druk doende :D :D :D
maten hebben van t weekend ff een stukkie steigerpijp van voor naar achter gelegd onder de auto. Klinkt wel lekker. ^O^ O+
Op aandringen van mij O-)

Plaatje bij praatje, al zijn we weer een stuk verder:
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  † In Memoriam † dinsdag 10 juni 2014 @ 01:08:05 #3
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140901960
Nice !

Wat zit er op de motorkap ? Is het verf of plakplastic o.i.d. ?
pi_140904541
Ziet eruit als plastic op de motorkap?

2cv, ik zal je de FB-link even per PM sturen. Maar wat ik in het vorige topic ook al vroeg: heb je je team al op orde? Ivm de documenten voor Oekraïne eind deze week? Ben wel benieuwd!
Schip ahoy!
  dinsdag 10 juni 2014 @ 09:33:23 #5
409503 awiebo
pi_140905659
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 07:45 schreef Piet__Piraat het volgende:

2cv, ik zal je de FB-link even per PM sturen. Maar wat ik in het vorige topic ook al vroeg: heb je je team al op orde? Ivm de documenten voor Oekraïne eind deze week? Ben wel benieuwd!
Is gespoten, niet super netjes, maar ach.
En documenten voor oekraine eind deze week?

Daarmee bedoel je paspoort etc? Want ik meende ook 15 juni, maar kwam ergens op de site nog 1 juli voorbij qua inlevertijd.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_140905890
15 juni moet alles doorgegeven zijn inderdaad
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 10 juni 2014 @ 09:54:57 #7
409503 awiebo
pi_140906067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 09:45 schreef densmee het volgende:
15 juni moet alles doorgegeven zijn inderdaad
Volgens het reglement: http://www.carbagerun.nl/(...)ZomerEdition2014.pdf
volgens artikel 2, lid 11:
Alle deelnemers zijn verplicht om op uiterlijk 1 juli 2014 een ondertekend
exemplaar van dit reglement met daarbij een kopie rijbewijs en een kopie
kentekenbewijs aan te leveren bij de organisatie. Bij niet nakomen van deze
verplichting vervalt de inschrijving en wordt geen inschrijfgeld gerestitueerd. :P ;)

Maar ik zal vandaag ook de documenten in orde brengen.
pi_140906818
Ja, er zijn twee data. 1 Juli moeten inderdaad alle gegevens binnen zijn om überhaupt van start te mogen. Dat is al jaren zo. Maar als je dan een probleem hebt en contact zoekt met de organisatie, kun je zelf tot de startdag soms nog dingen wijzigen.

Echter, dit jaar zit er een extra puntje aan: wil je de Oekraïne in, dan moet de boel voor 15 juni binnen zijn. Dan trekken ze namelijk alles van de site en wordt dat aangeleverd aan de Oekraïne. Dit, om de grensovergang daar naartoe zo soepel en kort mogelijk te laten verlopen. Dus je kunt wel na 15 juni inleveren, maar dan heb je dikke kans dat je Oekraïne niet binnen komt of zomaar een halve dag staat te wachten.
Schip ahoy!
  dinsdag 10 juni 2014 @ 11:05:19 #9
409503 awiebo
pi_140907643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ja, er zijn twee data. 1 Juli moeten inderdaad alle gegevens binnen zijn om überhaupt van start te mogen. Dat is al jaren zo. Maar als je dan een probleem hebt en contact zoekt met de organisatie, kun je zelf tot de startdag soms nog dingen wijzigen.

Echter, dit jaar zit er een extra puntje aan: wil je de Oekraïne in, dan moet de boel voor 15 juni binnen zijn. Dan trekken ze namelijk alles van de site en wordt dat aangeleverd aan de Oekraïne. Dit, om de grensovergang daar naartoe zo soepel en kort mogelijk te laten verlopen. Dus je kunt wel na 15 juni inleveren, maar dan heb je dikke kans dat je Oekraïne niet binnen komt of zomaar een halve dag staat te wachten.
Top, meende al zoiets. Zal ik even extra vaart maken.

en hoe strikt zijn ze op uitlaatgeluid bij de organisatie? We hebben nu een 2.5 tdi met een holle pijp van voor naar achter. Nog wel enigszins beschaafd hoor. ^O^
  dinsdag 10 juni 2014 @ 11:57:13 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_140909225
Wij hebben alle papieren op de site, alleen de rijbewijzen nog niet. In het reglement staat namelijk dat je die moet aanleveren voor 1 juli, ik heb alleen met uploaden geen optie rijbewijs, klopt dat?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 10 juni 2014 @ 11:59:38 #11
39237 crew  H_T
2733
pi_140909317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef ueberduitser het volgende:
Wij hebben alle papieren op de site, alleen de rijbewijzen nog niet. In het reglement staat namelijk dat je die moet aanleveren voor 1 juli, ik heb alleen met uploaden geen optie rijbewijs, klopt dat?
Ik zie die optie er ook niet tussen staan. Het ligt dus niet aan jou
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:02:02 #12
409503 awiebo
pi_140909395
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef ueberduitser het volgende:
Inderdaad, nog niet eens opgevallen. Optie mist hier ook.
Maar in reglement wordt weer niets vermeld over optie paspoort die wel vermeld wordt bij inleveren van documenten. Misschien dat ze heir een en dezelfde mee bedoelen? :o

Mailtje met de vraag verstuurd naar carbagerun.

[ Bericht 7% gewijzigd door awiebo op 10-06-2014 12:07:31 ]
  † In Memoriam † dinsdag 10 juni 2014 @ 15:28:32 #13
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140916772
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 07:45 schreef Piet__Piraat het volgende:

Ik heb een vrijwilliger aangewezen. Misschien wil 'ie zich hier melden.
pi_140923143
Oh, als je een vrijwilliger zocht... :+
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juni 2014 @ 20:02:05 #15
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_140926415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:28 schreef 2cv het volgende:

[..]

Bij deze....

Hoi :W
Opeens ga ik daadwerkelijk richting Oekraïne (mijn moeder sloeg op tilt toen ik het haar vertelde) :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juni 2014 @ 20:03:35 #16
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_140926500
Om alle vragen over 15 juni, 1 juli, rijbewijzen en/of paspoorten even te beantwoorden:
(uit een doorgestuurde mail van 2cv)
quote:
Camping

Op 1 mei is de inschrijving voor the Carbage Run Camping open gegaan. Als je inlogt op de website kun je deze boeken. Meer informatie en details over de camping vind je in het handboek. Het boeken van de camping kan tot uiterlijk 15 juni aanstaande.

Documenten

15 juni is de uiterste datum voor het aanleveren van de documenten. Om jullie soepel de grens over te krijgen bij Oekraïne moeten wij deze gegevens ruim van tevoren bij de douane en overige instanties aanleveren. Let op! i.p.v. een kopie rijbewijs moet er een kopie paspoort geupload worden. Ook moet er i.p.v. een rijbewijsnummer een paspoortnummer worden ingevuld.

Wijzigen gegevens en deelnemers

Na 15 juni kunnen er geen deelnemers meer worden toegevoegd en/of gewijzigd. Ook worden er na 15 juni geen annuleringen meer overgedragen aan de reservelijst en kan de auto niet meer gewijzigd worden.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_140926767
Da's trouwens niets nieuws. Was altijd al zo dat 3-4 weken voor de start alle documenten geüpload moesten zijn ;)
pi_140930296
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:05 schreef awiebo het volgende:

[..]

Top, meende al zoiets. Zal ik even extra vaart maken.

en hoe strikt zijn ze op uitlaatgeluid bij de organisatie? We hebben nu een 2.5 tdi met een holle pijp van voor naar achter. Nog wel enigszins beschaafd hoor. ^O^
Niet. Ik heb al de gekste, meest illegale creaties voorbij zien komen en nog niemand weggestuurd zien worden.

Wij hopen maar op een gunstige APK morgen of overmorgen. Anders hebben we dus twee dagen om een andere auto te zoeken :').

En inderdaad: de mail hierboven zegt alles over rbw vs. paspoort.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:28 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dat klinkt lekker vrijwillig :D.
Maar tof man! Leuk voor je dat je toch nog kan gaan :). Het is een vriend/familielid van je?
Schip ahoy!
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:14:09 #19
409503 awiebo
pi_140933548
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:22 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Niet. Ik heb al de gekste, meest illegale creaties voorbij zien komen en nog niemand weggestuurd zien worden.

Wij hopen maar op een gunstige APK morgen of overmorgen. Anders hebben we dus twee dagen om een andere auto te zoeken :').

Dat is wel kort dag inderdaad. Wij hebben meteen in februari voor het verbouwen en klaarmaken als eerste een apktje geregeld.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 10 juni 2014 @ 22:16:04 #20
39237 crew  H_T
2733
pi_140933645
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:14 schreef awiebo het volgende:

[..]

Dat is wel kort dag inderdaad. Wij hebben meteen in februari voor het verbouwen en klaarmaken als eerste een apktje geregeld.
wij hebben er een gekocht met apk tot januari volgend jaar :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_140933904
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:14 schreef awiebo het volgende:

[..]

Dat zat er bij ons dus niet in ivm schorsing en vervoer en dergelijke. Dat maakt het nu lekker spannend :P

En ach, stel dat ie echt te rot is voor de APK, dan zijn er genoeg ex-runners te koop mét APK. Gauw 500 euro dokken, overschrijven en gaan met die banaan. Zou alleen jammer zijn van het extra geld :P
Schip ahoy!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juni 2014 @ 22:57:23 #22
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_140936382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:22 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

En inderdaad: de mail hierboven zegt alles over rbw vs. paspoort.

[..]

Dat klinkt lekker vrijwillig :D.
Maar tof man! Leuk voor je dat je toch nog kan gaan :). Het is een vriend/familielid van je?
Geen familie in ieder geval.
Ik geniet wel zijn volste vertrouwen qua navigator-skills
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 00:25:56 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140940987
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Geen familie in ieder geval.
Ik geniet wel zijn volste vertrouwen qua navigator-skills
TomTom laten we thuis.
  woensdag 11 juni 2014 @ 01:06:38 #24
409503 awiebo
pi_140941896
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:21 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat zat er bij ons dus niet in ivm schorsing en vervoer en dergelijke. Dat maakt het nu lekker spannend :P

En ach, stel dat ie echt te rot is voor de APK, dan zijn er genoeg ex-runners te koop mét APK. Gauw 500 euro dokken, overschrijven en gaan met die banaan. Zou alleen jammer zijn van het extra geld :P
Hoezo vanwege schorsing? Die van ons staat nog steeds geschorst, maar de apk is t/m feb 2015 geldig. ;)

Die van ons gaat over een weekje of twee de verzekering in.
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 01:11:52 #25
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140941987
Klein probleempje gevonden: de velg past niet om de remklauw. Wat zal ik doen: haakse slijper in de remklauw of in de velg zetten ?
  woensdag 11 juni 2014 @ 06:21:24 #26
409503 awiebo
pi_140943787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:11 schreef 2cv het volgende:
Klein probleempje gevonden: de velg past niet om de remklauw. Wat zal ik doen: haakse slijper in de remklauw of in de velg zetten ?
:')

Regel dan grotere velgen.

Om hoeveel gaat het? Remklauw zal toch meeste voorkeur hebben. Of je moet de velg op een balansapparaat uitslijpen. :9
pi_140944361
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:06 schreef awiebo het volgende:

[..]

Hoezo vanwege schorsing? Die van ons staat nog steeds geschorst, maar de apk is t/m feb 2015 geldig. ;)

Die van ons gaat over een weekje of twee de verzekering in.
Omdat we 'm niet vervoerd kregen van en naar het keuringsstation. Geen auto-ambu e.d. en wilden het risico op bonnen van honderden euro's niet nemen.

Gokje dat we hebben genomen, daardoor is het nu even spannend. Maar in het ergste geval hoor ik vandaag of morgen iets over afkeur, plaats ik een bericht op FB en koop ik zaterdag een ex-runner. Enige probleem, bedenk ik me nu, is dat ik geen plastic kentekenbewijs heb dan. Ik zal een foto van het oude kentekenbewijs moeten insturen, da's ook niet ideaal. Conclusie: gewoon hopen dat het goed komt 8-).
Schip ahoy!
  woensdag 11 juni 2014 @ 08:42:23 #28
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_140944732
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 08:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
gewoon hopen dat het goed komt
Dat moeten wij ook echt hoor, wij krijgen de auto nevernooit gekeurd voor zaterdag.
pi_140955354
quote:

[..]

Omdat we 'm niet vervoerd kregen van en naar het keuringsstation. Geen auto-ambu e.d. en wilden het risico op bonnen van honderden euro's niet nemen.

Gokje dat we hebben genomen, daardoor is het nu even spannend. Maar in het ergste geval hoor ik vandaag of morgen iets over afkeur, plaats ik een bericht op FB en koop ik zaterdag een ex-runner. Enige probleem, bedenk ik me nu, is dat ik geen plastic kentekenbewijs heb dan. Ik zal een foto van het oude kentekenbewijs moeten insturen, da's ook niet ideaal. Conclusie: gewoon hopen dat het goed komt 8-).
Wij gaan morgen met groene platen naar de keuring en dan ook maar hopen dat het goed komt en anders tijd genoeg om te maken
pi_140955772
Die groene platen waren bij ons even niet te regelen, dus hij staat nu met zwaar verlopen APK alweer even op kenteken. Hopen op geen registercontrole dus, anders wordt 't wat duurder allemaal :P
Schip ahoy!
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:30:55 #31
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_140956011
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die groene platen waren bij ons even niet te regelen, dus hij staat nu met zwaar verlopen APK alweer even op kenteken. Hopen op geen registercontrole dus, anders wordt 't wat duurder allemaal :P
Onze apk stamt ook ergens uit 2004 :P , kentekenschorsing is inmiddels ook opgeheven als het goed is.
pi_140956731
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Bij deze....

Hoi :W
Opeens ga ik daadwerkelijk richting Oekraïne (mijn moeder sloeg op tilt toen ik het haar vertelde) :D
die moest denken aan een keer eerder dat je met 2cv meereed? :P
pi_140957678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
bij de garage waar je de apk laat doen moet dat toch wel lukken
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 18:32:06 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140961940
quote:

[..]

Ik weet nog ergens een CX te staan voor 175 euro. Die rijdt op eigen kracht, maar APK is verlopen.
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 18:32:41 #35
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140961953
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:53 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

die moest denken aan een keer eerder dat je met 2cv meereed? :P
:D
pi_140962728
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:32 schreef 2cv het volgende:

[..]

:D
Naar Oekraïne gaan en donuts draaien om een pro-russische dronken bodybuilder met een geladen kalashnikov is minder gevaarlijk dan een paar dagen naast jou in de auto zitten. :')
pi_140962904
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:57 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Naar Oekraïne gaan en donuts draaien om een pro-russische dronken bodybuilder met een geladen kalashnikov is minder gevaarlijk dan een paar dagen naast jou in de auto zitten. :')
Kijk, dát is lekker positief :D
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:21 schreef densmee het volgende:

[..]

bij de garage waar je de apk laat doen moet dat toch wel lukken
Maakt nu niet meer uit. Hij staat er, wordt vanavond of morgenochtend gekeurd, dus de komende 14u billenknijpen. Daarna weten we meer :P
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:32 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik weet nog ergens een CX te staan voor 175 euro. Die rijdt op eigen kracht, maar APK is verlopen.
Komt goed, maar thanks. Ik ga er stiekem vanuit dat het allemaal wel meevalt. In het ergste geval rijden we 'm naar een kennis en moeten we de komende drie zaterdagen vol aan de bak en gaat ie daarna opnieuw voor de keuring. Schorsen we 'm in de tussentijd om APK-boete te ontlopen.
Schip ahoy!
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 19:03:38 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140962957
Ik zou het overdreven noemen.
  donderdag 12 juni 2014 @ 16:41:46 #39
409503 awiebo
pi_140994731
Zo, alle documenten online on orde gebracht.

Iemand nog aanbevelingen wat echt mee moet? Aggregaat en gereedschap en spul hadden we al bedacht.

Maar misschien is er iets waarvan je zegt:"dat moet je mee","dat komt van pas",of "dat is wel handig"? :D

Daarnaast, hoe erg komen we in de problemen wanneer we blauwe zwaailichten op de auto zetten. Ik heb het vaker gezien maar volgens mij is dit in nederland alleen strikt voorbehouden aan de nooddiensten? Hoe zit dat met boetes etc?

Heb hier nog een netjese blauwe lichtbak van een brandweer sprinter busje ^O^
pi_140995101
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:41 schreef awiebo het volgende:

Iemand nog aanbevelingen wat echt mee moet? Aggregaat en gereedschap en spul hadden we al bedacht.

Maar misschien is er iets waarvan je zegt:"dat moet je mee","dat komt van pas",of "dat is wel handig"? :D

Daarnaast, hoe erg komen we in de problemen wanneer we blauwe zwaailichten op de auto zetten. Ik heb het vaker gezien maar volgens mij is dit in nederland alleen strikt voorbehouden aan de nooddiensten? Hoe zit dat met boetes etc?

boete voor het er op hebben is 200 euro, voor aanzetten 1200 euro. een paar jaar terug dan.
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:17:06 #41
409503 awiebo
pi_141004625
Voor de liefhebbers, 850 tdi met open pijp:
team: De Healwiize Friezen :7 ^O^
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:33:37 #42
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141010143
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:17 schreef awiebo het volgende:
Voor de liefhebbers, 850 tdi met open pijp:
team: De Healwiize Friezen :7 ^O^
Zag al wat langs komen op fb :)
pi_141018022
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:41 schreef awiebo het volgende:

Ik zou ze al rijdend in NL afdekken, al genoeg teams die er gezeik mee hebben gehad. Op de camping e.d. gewoon aan natuurlijk, en in het buitenland zorgvuldig zijn met wanneer je 'm wel en niet gebruikt.

Meenemen voor in de auto: een gezekerde 12v-splitter (met USB-aansluiting erin). Niet gezekerde prullen ploffen meestal.
En verder, als je de plek hebt: een pakje hygiënische natte doekjes. Altijd handig als je in the middle of nowhere strandt en moet kakken, of als je tijdens het vreten onderweg weer eens knoeit :P. Oh, en kauwgom!
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')