abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juni 2014 @ 06:21:24 #26
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_140943787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:11 schreef 2cv het volgende:
Klein probleempje gevonden: de velg past niet om de remklauw. Wat zal ik doen: haakse slijper in de remklauw of in de velg zetten ?
:')

Regel dan grotere velgen.

Om hoeveel gaat het? Remklauw zal toch meeste voorkeur hebben. Of je moet de velg op een balansapparaat uitslijpen. :9
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_140944361
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:06 schreef awiebo het volgende:

[..]

Hoezo vanwege schorsing? Die van ons staat nog steeds geschorst, maar de apk is t/m feb 2015 geldig. ;)

Die van ons gaat over een weekje of twee de verzekering in.
Omdat we 'm niet vervoerd kregen van en naar het keuringsstation. Geen auto-ambu e.d. en wilden het risico op bonnen van honderden euro's niet nemen.

Gokje dat we hebben genomen, daardoor is het nu even spannend. Maar in het ergste geval hoor ik vandaag of morgen iets over afkeur, plaats ik een bericht op FB en koop ik zaterdag een ex-runner. Enige probleem, bedenk ik me nu, is dat ik geen plastic kentekenbewijs heb dan. Ik zal een foto van het oude kentekenbewijs moeten insturen, da's ook niet ideaal. Conclusie: gewoon hopen dat het goed komt 8-).
Schip ahoy!
  woensdag 11 juni 2014 @ 08:42:23 #28
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_140944732
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 08:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
gewoon hopen dat het goed komt
Dat moeten wij ook echt hoor, wij krijgen de auto nevernooit gekeurd voor zaterdag.
pi_140955354
quote:

[..]

Omdat we 'm niet vervoerd kregen van en naar het keuringsstation. Geen auto-ambu e.d. en wilden het risico op bonnen van honderden euro's niet nemen.

Gokje dat we hebben genomen, daardoor is het nu even spannend. Maar in het ergste geval hoor ik vandaag of morgen iets over afkeur, plaats ik een bericht op FB en koop ik zaterdag een ex-runner. Enige probleem, bedenk ik me nu, is dat ik geen plastic kentekenbewijs heb dan. Ik zal een foto van het oude kentekenbewijs moeten insturen, da's ook niet ideaal. Conclusie: gewoon hopen dat het goed komt 8-).
Wij gaan morgen met groene platen naar de keuring en dan ook maar hopen dat het goed komt en anders tijd genoeg om te maken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_140955772
Die groene platen waren bij ons even niet te regelen, dus hij staat nu met zwaar verlopen APK alweer even op kenteken. Hopen op geen registercontrole dus, anders wordt 't wat duurder allemaal :P
Schip ahoy!
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:30:55 #31
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_140956011
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die groene platen waren bij ons even niet te regelen, dus hij staat nu met zwaar verlopen APK alweer even op kenteken. Hopen op geen registercontrole dus, anders wordt 't wat duurder allemaal :P
Onze apk stamt ook ergens uit 2004 :P , kentekenschorsing is inmiddels ook opgeheven als het goed is.
pi_140956731
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Bij deze....

Hoi :W
Opeens ga ik daadwerkelijk richting Oekraïne (mijn moeder sloeg op tilt toen ik het haar vertelde) :D
die moest denken aan een keer eerder dat je met 2cv meereed? :P
pi_140957678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
bij de garage waar je de apk laat doen moet dat toch wel lukken
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 18:32:06 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140961940
quote:

[..]

Ik weet nog ergens een CX te staan voor 175 euro. Die rijdt op eigen kracht, maar APK is verlopen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 18:32:41 #35
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140961953
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:53 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

die moest denken aan een keer eerder dat je met 2cv meereed? :P
:D
pi_140962728
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:32 schreef 2cv het volgende:

[..]

:D
Naar Oekraïne gaan en donuts draaien om een pro-russische dronken bodybuilder met een geladen kalashnikov is minder gevaarlijk dan een paar dagen naast jou in de auto zitten. :')
pi_140962904
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:57 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Naar Oekraïne gaan en donuts draaien om een pro-russische dronken bodybuilder met een geladen kalashnikov is minder gevaarlijk dan een paar dagen naast jou in de auto zitten. :')
Kijk, dát is lekker positief :D
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:21 schreef densmee het volgende:

[..]

bij de garage waar je de apk laat doen moet dat toch wel lukken
Maakt nu niet meer uit. Hij staat er, wordt vanavond of morgenochtend gekeurd, dus de komende 14u billenknijpen. Daarna weten we meer :P
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:32 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik weet nog ergens een CX te staan voor 175 euro. Die rijdt op eigen kracht, maar APK is verlopen.
Komt goed, maar thanks. Ik ga er stiekem vanuit dat het allemaal wel meevalt. In het ergste geval rijden we 'm naar een kennis en moeten we de komende drie zaterdagen vol aan de bak en gaat ie daarna opnieuw voor de keuring. Schorsen we 'm in de tussentijd om APK-boete te ontlopen.
Schip ahoy!
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 19:03:38 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140962957
Ik zou het overdreven noemen.
  donderdag 12 juni 2014 @ 16:41:46 #39
409503 awiebo
pi_140994731
Zo, alle documenten online on orde gebracht.

Iemand nog aanbevelingen wat echt mee moet? Aggregaat en gereedschap en spul hadden we al bedacht.

Maar misschien is er iets waarvan je zegt:"dat moet je mee","dat komt van pas",of "dat is wel handig"? :D

Daarnaast, hoe erg komen we in de problemen wanneer we blauwe zwaailichten op de auto zetten. Ik heb het vaker gezien maar volgens mij is dit in nederland alleen strikt voorbehouden aan de nooddiensten? Hoe zit dat met boetes etc?

Heb hier nog een netjese blauwe lichtbak van een brandweer sprinter busje ^O^
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_140995101
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:41 schreef awiebo het volgende:

Iemand nog aanbevelingen wat echt mee moet? Aggregaat en gereedschap en spul hadden we al bedacht.

Maar misschien is er iets waarvan je zegt:"dat moet je mee","dat komt van pas",of "dat is wel handig"? :D

Daarnaast, hoe erg komen we in de problemen wanneer we blauwe zwaailichten op de auto zetten. Ik heb het vaker gezien maar volgens mij is dit in nederland alleen strikt voorbehouden aan de nooddiensten? Hoe zit dat met boetes etc?

boete voor het er op hebben is 200 euro, voor aanzetten 1200 euro. een paar jaar terug dan.
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:17:06 #41
409503 awiebo
pi_141004625
Voor de liefhebbers, 850 tdi met open pijp:
team: De Healwiize Friezen :7 ^O^
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:33:37 #42
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_141010143
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:17 schreef awiebo het volgende:
Voor de liefhebbers, 850 tdi met open pijp:
team: De Healwiize Friezen :7 ^O^
Zag al wat langs komen op fb :)
pi_141018022
quote:

Ik zou ze al rijdend in NL afdekken, al genoeg teams die er gezeik mee hebben gehad. Op de camping e.d. gewoon aan natuurlijk, en in het buitenland zorgvuldig zijn met wanneer je 'm wel en niet gebruikt.

Meenemen voor in de auto: een gezekerde 12v-splitter (met USB-aansluiting erin). Niet gezekerde prullen ploffen meestal.
En verder, als je de plek hebt: een pakje hygiënische natte doekjes. Altijd handig als je in the middle of nowhere strandt en moet kakken, of als je tijdens het vreten onderweg weer eens knoeit :P. Oh, en kauwgom!
Schip ahoy!
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 02:11:00 #44
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141018567
quote:

Daarom ga ik voor een groene zwaailamp. Mag nog niet, maar is minder illegaal/verboden dan een blauwe.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 02:27:48 #45
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141018769
Vandaag andere velgen geritseld. Nu nog langere bouten ritselen want dankzij de nieuwe remmerij heb ik langere bouten nodig :')
pi_141021025
Had je die andere velgen nodig dan? Onze auto komt als het goed is met wat kleine reparaties wel door de APK. Dan kan de serieuze voorpret eindelijk beginnen 8-).
Schip ahoy!
pi_141024958
Vandaag gaat onze 940 goedgekeurd worden, het enige wat gisteren nog niet werkte op de heenweg was de lpg installatie
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 17:18:27 #48
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141037303
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Had je die andere velgen nodig dan? Onze auto komt als het goed is met wat kleine reparaties wel door de APK. Dan kan de serieuze voorpret eindelijk beginnen 8-).
Ja, ik heb er andere remklauwen onder geschroefd :P Van 50mm remzuiger naar 57mm remzuiger :P
pi_141039329
Apk van de 940 valt mee, er zit een massa probleem in de koplamp dus dat komt wel goed en dan nog de lpg aan de gang krijgen, ergens een relais wat niet schakelt ofzo
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 19:16:54 #50
25682 2cv
Niet subtiel
pi_141041129
Ik heb weer eens geblunderd: de bouten die ik bij de velgen kreeg, blijken WEL lang genoeg te zijn :')

Binnenkort (zondag?) maar eens de achterste remklauwen vervangen en kijken of ook daar de wielen passen. Zo ja: set nieuwe banden bestellen. Want de banden om deze velgen zijn niet zo denderend meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')