FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Telfort annuleert mijn contract en laat mij betalen tot oktober
b4kl4pzaterdag 7 juni 2014 @ 07:53
Hallo!

TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.

Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".

Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.

Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.

Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.

Dank
ClapClapYourHandszaterdag 7 juni 2014 @ 07:57
Zij annuleren toch het contract? Is verder hun probleem.
b4kl4pzaterdag 7 juni 2014 @ 07:59
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zij annuleren toch het contract? Is verder hun probleem.
Behalve dat ze wel door gaan incasseren van mijn bankrekening tot oktober.
ClapClapYourHandszaterdag 7 juni 2014 @ 08:00
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:59 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Behalve dat ze wel door gaan incasseren van mijn bankrekening tot oktober.
Best knap dat ze geld willen incasseren van een (door hun) geannuleerd contract. Bel ze nog eens een keertje zou ik zeggen.
Constermockzaterdag 7 juni 2014 @ 08:00
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!

TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.

Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".

Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.

Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.

Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.

Dank
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zij annuleren toch het contract? Is verder hun probleem.
Zou je denken. Uiteindelijk verliest TS en zal hij toch moeten betalen.

Vermoed ik. Ik hoop natuurlijk dat TS gelijk krijgt.
b4kl4pzaterdag 7 juni 2014 @ 08:01
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Best knap dat ze geld willen incasseren van een geannuleerd contract. Bel ze nog eens een keertje zou ik zeggen.
Ze doen het op dezelfde manier als dat je zelf je contract cancelt terwijl je jaarcontract nog loopt, je moet daar zelf voor opdraaien.
ClapClapYourHandszaterdag 7 juni 2014 @ 08:03
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:01 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ze doen het op dezelfde manier als dat je zelf je contract cancelt terwijl je jaarcontract nog loopt, je moet daar zelf voor opdraaien.
Gewoon storneren als het zover komt. Uiteindelijk rolt het conflict bij iemand van Telfort binnen die er wel iets van snapt.
Nenaunirzaterdag 7 juni 2014 @ 08:04
Volgens de algemene voorwaarden:

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn
de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.
13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4
redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de
Website bekend gemaakt.

Zoals ik het lees zou je contract mee over moeten kunnen verhuizen mits op je nieuwe adres dezelfde diensten van Telfort aanwezig zijn. Anders mag volgens 13.4 zowel telfort als de klant de diensten opzeggen.

De vraag is alleen hoe de wisselwerking tussen deze bepaling en het feit dat het jaarcontract nog 4 maanden te lopen heeft.
Lienekienzaterdag 7 juni 2014 @ 08:05
Ben je niet gewoon te laat met verhuizen van je aansluiting? :@
b4kl4pzaterdag 7 juni 2014 @ 08:11
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:05 schreef Lienekien het volgende:
Ben je niet gewoon te laat met verhuizen van je aansluiting? :@
Ja dat blijkbaar wel, neemt niet weg dat zij mijn contract cancelen en ik dat prima vind maar niet dat jaar door ga betalen.
Lienekienzaterdag 7 juni 2014 @ 08:20
Is het niet zo dat je het eerste jaarcontract niet tussentijds kunt opzeggen?
Hallmarkzaterdag 7 juni 2014 @ 08:22
Bel nog eens een keer. Want ik vermoed dat je een of andere josti aan de lijn had.
Rewimozaterdag 7 juni 2014 @ 08:29
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:04 schreef Nenaunir het volgende:
Volgens de algemene voorwaarden:

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn
de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.

13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4
redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de
Website bekend gemaakt.

Zoals ik het lees zou je contract mee over moeten kunnen verhuizen mits op je nieuwe adres dezelfde diensten van Telfort aanwezig zijn. Anders mag volgens 13.4 zowel telfort als de klant de diensten opzeggen.

De vraag is alleen hoe de wisselwerking tussen deze bepaling en het feit dat het jaarcontract nog 4 maanden te lopen heeft.
Ik denk dat je hier eens mee moet gaan schermen inderdaad. Want waarom zou je contract niet mee kunnen verhuizen voor die 4 maanden? Dan kun je opzeggen per einde contractdatum en vervolgens een nieuw contract aangaan met de glasvezelboer.

Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
r_onezaterdag 7 juni 2014 @ 08:30
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:20 schreef Lienekien het volgende:
Is het niet zo dat je het eerste jaarcontract niet tussentijds kunt opzeggen?
1. 13.4 is een uitzondering op die regel.
2. TS zegt niet op, Telfort zegt op.
Lienekienzaterdag 7 juni 2014 @ 08:30
Ik vermoed dus dat 13.2 nog een probleem kan blijken.
r_onezaterdag 7 juni 2014 @ 08:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:29 schreef Rewimo het volgende:
Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
En dat.
r_onezaterdag 7 juni 2014 @ 08:32
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik vermoed dus dat 13.2 nog een probleem kan blijken.
Dan verhuizen ze 'm toch over 15 dagen. Problem solved.
Lienekienzaterdag 7 juni 2014 @ 08:32
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:30 schreef r_one het volgende:

[..]

1. 13.4 is een uitzondering op die regel.
2. TS zegt niet op, Telfort zegt op.
Telfort kan de dienst wel leveren op het nieuwe adres, alleen is TS te laat met doorgeven van zijn verhuizing.

TS is ook van betalen tot oktober af als hij nu zou opzeggen, maar dat kan niet bij een jaarcontract (algemene voorwaarden).
r_onezaterdag 7 juni 2014 @ 08:34
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Telfort kan de dienst wel leveren op het nieuwe adres, alleen is TS te laat met doorgeven van zijn verhuizing.
Zie mijn vorige post.
quote:
TS is ook van betalen tot oktober af als hij nu zou opzeggen, maar dat kan niet bij een jaarcontract (algemene voorwaarden).
Een contract wat al is opgezegd, valt niet op te zeggen.
Lienekienzaterdag 7 juni 2014 @ 08:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan verhuizen ze 'm toch over 15 dagen. Problem solved.
Dus dat moeten doorgeven binnen 14 dagen heeft verder geen consequenties? Staat er dus voor niks? Ok.
r_onezaterdag 7 juni 2014 @ 08:37
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus dat moeten doorgeven binnen 14 dagen heeft verder geen consequenties? Staat er dus voor niks? Ok.
De vraag is: 14 dagen voordat wát?
Lienekienzaterdag 7 juni 2014 @ 08:42
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:37 schreef r_one het volgende:

[..]

De vraag is: 14 dagen voordat wát?
Voor de verhuizing.
r_onezaterdag 7 juni 2014 @ 08:43
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voor de verhuizing.
Welke verhuizing? De fysieke verhuizing van TS + inboedel of de verhuizing van de contractuele Telfort diensten?
Lienekienzaterdag 7 juni 2014 @ 08:44
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Welke verhuizing? De fysieke verhuizing van TS + inboedel of de verhuizing van de contractuele Telfort diensten?
De fysieke verhuizing.
r_onezaterdag 7 juni 2014 @ 08:44
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De fysieke verhuizing.
Wat gaat Telfort dat aan?
Lienekienzaterdag 7 juni 2014 @ 08:46
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat gaat Telfort dat aan?
Vraag het ze.
r_onezaterdag 7 juni 2014 @ 08:47
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vraag het ze.
:')
Lienekienzaterdag 7 juni 2014 @ 08:50
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:47 schreef r_one het volgende:

[..]

:')
Ok.
CherryOnTopzaterdag 7 juni 2014 @ 08:53
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.

TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
Rewimozaterdag 7 juni 2014 @ 08:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:37 schreef r_one het volgende:

De vraag is: 14 dagen voordat wát?
Ik vermoed 14 voordat je aansluiting wil op je nieuwe adres. Wanneer je fysiek verhuist maakt toch geen bal uit? Maar dat ze een week of 2 nodig hebben om de verhuizing bij Telfort zelf te regelen lijkt me niet onlogisch.
r_onezaterdag 7 juni 2014 @ 09:03
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:54 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik vermoed 14 voordat je aansluiting wil op je nieuwe adres. Wanneer je fysiek verhuist maakt toch geen bal uit? Maar dat ze een week of 2 nodig hebben om de verhuizing bij Telfort zelf te regelen lijkt me niet onlogisch.
Dat vermoeden had ik ook (sterker: ik weet het wel zeker). Ik zie de belemmering dan ook niet. TS moet dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen.
Rewimozaterdag 7 juni 2014 @ 09:07
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:03 schreef r_one het volgende:

Dat vermoeden had ik ook (sterker: ik weet het wel zeker). Ik zie de belemmering dan ook niet. TS moet dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen.
Onder doorbetalen kom je waarschijnlijk niet uit. Maar dan moet Telfort dus wel gewoon leveren op het nieuwe adres.
r_onezaterdag 7 juni 2014 @ 09:09
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Onder doorbetalen kom je waarschijnlijk niet uit. Maar dan moet Telfort dus wel gewoon leveren op het nieuwe adres.
TS wil ook wel gewoon doorbetalen, tot oktober. Maar niet als Telfort hem de dienst opzegt per juni en daarmee contractbreuk pleegt.
b4kl4pzaterdag 7 juni 2014 @ 09:15
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:53 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.

TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
Het verschil met mijn situatie is dat op mijn oude adres een nieuwe bewoner is ingetrokken, deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.

Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk, en dat betekent dat ik een nieuw jaarcontract moet afsluiten. Wat ik niet wil omdat ik glasvezel wil, en dat leveren ze hier niet.

Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Rewimozaterdag 7 juni 2014 @ 09:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:09 schreef r_one het volgende:

TS wil ook wel gewoon doorbetalen, tot oktober. Maar niet als Telfort hem de dienst opzegt per juni en daarmee contractbreuk pleegt.
Ja, ik snap het probleem :) Maar Telfort moet hem gewoon verhuizen en dan doorleveren tot oktober. Nu ze eenzijdig opzeggen kunnen ze niet zomaar doorbetaling eisen. Hooguit 1 maand zoals dat in hun eigen voorwaarden staat.

Blijven bellen TS, wijs ze maar op hun eigen voorwaarden (13.4 ze kunnen je blijkbaar niet hetzelfde contract aanbieden op je nieuwe adres)
r_onezaterdag 7 juni 2014 @ 09:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:16 schreef Rewimo het volgende:
Hooguit 1 maand zoals dat in hun eigen voorwaarden staat.
Zelfs dat niet.
r_onezaterdag 7 juni 2014 @ 09:21
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
... deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

[..]

Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk,
Dat is hun probleem, daar heb jij geen boodschap aan.
klipperzaterdag 7 juni 2014 @ 10:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier eens mee moet gaan schermen inderdaad. Want waarom zou je contract niet mee kunnen verhuizen voor die 4 maanden? Dan kun je opzeggen per einde contractdatum en vervolgens een nieuw contract aangaan met de glasvezelboer.

Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
Kom telfort met artikel 13.2
Of is tijdig rekbaar?
Fraymenkahnzaterdag 7 juni 2014 @ 10:15
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Het verschil met mijn situatie is dat op mijn oude adres een nieuwe bewoner is ingetrokken, deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.

Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk, en dat betekent dat ik een nieuw jaarcontract moet afsluiten. Wat ik niet wil omdat ik glasvezel wil, en dat leveren ze hier niet.

Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Wat je vergeet is dat telfort jouw een brief had moeten sturen waarin stond "iemand anders heeft een abbo op jouw adres aangevraagd hierdoor komt jouw abbo te vervallen klopt dit niet dan svp binnen 7 dagen bericht"
wootahHzaterdag 7 juni 2014 @ 10:36
Telfort geen glasvezel? Lijkt me sterk.
Hitomizaterdag 7 juni 2014 @ 11:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:53 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.

TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
Dit komt wel vaker voor.

De nieuwe bewoner heeft dan zijn internetverbinding alvast geregeld en heeft daarbij gekozen voor "ik ben de enige bewoner". Dat vertaalt eigenlijk naar "het kan me niet bommen welke aansluitingen er nog zijn, gooi ze eraf".

Het is vooral leuk als dit gebeurt in een opgedeelde woning (bijvoorbeeld 2a en 2b). Normaal zijn daar dan 2 aderparen aanwezig zodat beide adressen een eigen verbinding kunnen krijgen. Als je daar dan woont en er komt een nieuwe buur in en die klikt doodleuk dat knopje "ik ben de enige bewoner" aan, dan zit de kans er dik in dat jij je verbinding kwijt bent.

Als je dan gaat bellen krijg je doodleuk te horen dat ze het allemaal maar heel naar en vervelend vinden, maar het moet opnieuw aangevraagd worden (en dat gaat natuurlijk weer een maand duren).

En Telfort heeft wel glasvezel :)
Wildervankstertjezaterdag 7 juni 2014 @ 21:16
Ziggo is net zo waardeloos. Ik ging in augustus 2009 verhuizen van Hoogezand naar Wildervank (gemeente Veendam) en had per aangetekende brief bij Ziggo gemeld dat ik mijn contract wilde opzeggen omdat internet, tv en bellen van Ziggo in de gemeente Veendam niet mogelijk was (Veendam heeft een eigen gemeentelijke kabelstichting). Maandenlang bleven ze elke maand geld van mijn rekening afschrijven dat ik telkens weer terug stortte. Vervolgens heb ik ze gebeld en ze beweerden mijn aangetekende brief niet te hebben gekregen en ook dat ze mij brieven hadden verstuurd. Die brieven had ik dus nooit gekregen want het adres waar ik voorheen woonde bestond al niet meer, woning was toen al gesloopt. Vervolgens meerdere keren brieven van incassobureaus op mijn nieuwe adres gehad, weer een aangetekende brief verstuurd en pas in april 2010 was het opgelost. Vervolgens kreeg ik nog wel een brief van het incassobureau met een rekening voor de incassokosten (dus zonder de kosten van het Ziggo abonnement), die brief heb ik vervolgens aangetekend naar Ziggo gestuurd en heb er daarna niets meer van gehoord.
heiden6zaterdag 7 juni 2014 @ 22:18
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!

TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.

Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".

Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.

Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.

Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.

Dank
De relevantie hiervan ontgaat mij. Telfort beëindigt jouw contract, dus ben jij niet verplicht de laatste vier maanden te betalen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is hun probleem, daar heb jij geen boodschap aan.
123hopsaflopszaterdag 7 juni 2014 @ 22:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Dit heeft als enige reden dat ze in het systeem blijkbaar geen abbo kunnen aanmaken voor die laatste maanden. Dat is dus helemaal hun probleem.

Je moet een aangetekende brief sturen waarin je de situatie uitlegt en meldt dat je er vanuit gaat dat als er voor een bepaalde datum geen internet wordt geleverd op het nieuwe adres, het contract is ontbonden en er dus niet meer betaald hoeft te worden. Geef Telfort drie weken de tijd, zoiets.

Waarschijnlijk krijg je geen reactie of een halve reactie, maar geen internet. Negeer betalingsverzoeken/incassobureaus en storneer elke betaling. Tenzij Telfort het voor die datum oplost, kun je glasvezel aanvragen en de rest van de betalingsverzoeken ed. negeren.
tombolafanzaterdag 7 juni 2014 @ 22:45
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:15 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

Wat je vergeet is dat telfort jouw een brief had moeten sturen waarin stond "iemand anders heeft een abbo op jouw adres aangevraagd hierdoor komt jouw abbo te vervallen klopt dit niet dan svp binnen 7 dagen bericht"
naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
hottentotzaterdag 7 juni 2014 @ 22:49
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
Toch blijf ik het raar vinden.

Zij zeggen zelf op, en TS moet betalen. Sterker nog nu krijgen ze dubbel geld voor hetzelfde pand.

Van mij konden ze echt helemaal het dak op.
Kapt-Ruigbaardzaterdag 7 juni 2014 @ 22:51
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
Zoiets staat er helemaal niet duidelijk in.
tombolafanzaterdag 7 juni 2014 @ 22:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:49 schreef hottentot het volgende:

[..]

Toch blijf ik het raar vinden.

Zij zeggen zelf op, en TS moet betalen. Sterker nog nu krijgen ze dubbel geld voor hetzelfde pand.

Van mij konden ze echt helemaal het dak op.
ik ben het er ook niet mee eens maar ik denk dat Telfort in zn recht staat zeg maar...

En nou ja ik vind t op zn minst slordig laat van ts :D
tombolafanzaterdag 7 juni 2014 @ 22:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zoiets staat er helemaal niet duidelijk in.
Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.

Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
hottentotzaterdag 7 juni 2014 @ 22:54
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik ben het er ook niet mee eens maar ik denk dat Telfort in zn recht staat zeg maar...

En nou ja ik vind t op zn minst slordig laat van ts :D
Ik zou het normaal vinden als ze niet tijdig kunnen verhuizen door late berichtgeving dat TS pech heeft en bijvoorbeeld nog een maand moet betalen voor het oude adres voordat het op zijn nieuwe adres werkt. Maar zij besluiten zelf om het contract met TS open te breken, en daar zou TS voor mogen betalen. Nee no way, dat ik dit zou doen.
Kapt-Ruigbaardzaterdag 7 juni 2014 @ 22:56
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.

Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
Hoe wilde Telfort precies bepalen wanneer ik verhuis?
Juist.
En dat argument van nieuwe bewoners die wat aanvragen houdt geen stand.
tombolafanzaterdag 7 juni 2014 @ 22:58
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik zou het normaal vinden als ze niet tijdig kunnen verhuizen door late berichtgeving dat TS pech heeft en bijvoorbeeld nog een maand moet betalen voor het oude adres voordat het op zijn nieuwe adres werkt. Maar zij besluiten zelf om het contract met TS open te breken, en daar zou TS voor mogen betalen. Nee no way, dat ik dit zou doen.
ik ken de rest van de AV niet maar ik kan me voorstellen dat Telfort t dichtgetimmerd heeft.

Ik vind t ook overdreven wat ze doen en ze kunnen m.i. wel wat coulanter doen, maar wie weet zijn er veel mensen die op deze manier onder een contract uit proberen te komen?
hottentotzaterdag 7 juni 2014 @ 22:59
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.

Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
Ja en wat zijn de consequenties als je dit niet doet?

quote:
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de wijze zoals aangegeven op de Website.
13.3 - De tijd om de verhuizing van de verbinding behorende bij de Dienst(en) te realiseren is afhankelijk van de op dat moment geldende levertijden voor de verbindingen van de telecomleveranciers. Deze levertijden zijn te raadplegen op de Website. Deze levertijden gelden als richtlijn, de Klant kan hieraan geen rechten ontlenen. Gedurende deze periode blijft de Klant abonnementskosten verschuldigd.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.
13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4 redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de Website bekend gemaakt.
Ik zie hier nergens staan dat als Telfort zelf opzegt dat TS het gehele contract af moet betalen.
Fraymenkahnzaterdag 7 juni 2014 @ 23:01
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
je snapt het niet.
punt a: een provider krijgt een aanvraag binnen op pand a op naam van pietje terwijl jantje daar een aansluiting heeft bij telfort, die provider moet officieel telfort op de hoogte brengen en telfort moet jantje dan een brief sturen dat pietje daar een aanvraag gedaan heeft en of dat klopt. dit heeft telfort verzuimt en zij zetten de opzegprocedure van jantje in gang.

punt b: jantje die inmiddels niet meer in pand a woont zegt ik ben verhuisd naar pand b kunnen jullie mijn internet verhuizen?
waarop telfort zegt sorry jantje dat kan niet uw internet zit nu in de opzegfase en dan kunnen wij dit niet verhuizen, de opzegging moet eerst worden doorgelopen en dan kan u op pand b een nieuwe aanvraag doen.

die hele 14 dagen periode slaat er gewoon op om aan te geven dat klanten niet van telfort mogen verwachten dat zijn internet binnen bijvoorbeeld 3 dagen verhuisd hebben.
stel jantje is voor een jaar eigenaar van zowel pand a als b, dan zal het telfort echt aan hun reet roesten als jantje na 3 maand zijn internet verhuisd van pand a naar b.

wat de correcte oplossing zou moeten zijn is het volgende: er moet een nieuwe aanvraag gedaan worden op naam van jantje op pand b met de aantekening dat hij er na resttijd jaarcontract op pand a vanaf kan.
tombolafanzaterdag 7 juni 2014 @ 23:01
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoe wilde Telfort precies bepalen wanneer ik verhuis?
Juist.
En dat argument van nieuwe bewoners die wat aanvragen houdt geen stand.
daarom zei ik al dat het waarschijnlijk belangrijker is wanneer de nieuwe bewoners er zijn gaan wonen, als dat langer dan 14 dagen geleden is ben jij (of ts) hoogstwaarschijnlijk langer dan 14 dagen geleden verhuisd :D

Of weet jij veel, misschien heeft ts in moeten vullen vanaf wanneer hij verhuisd is en heeft toen domweg 1 mei ingevuld :Y)
tombolafanzaterdag 7 juni 2014 @ 23:02
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:59 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ja en wat zijn de consequenties als je dit niet doet?

[..]

Ik zie hier nergens staan dat als Telfort zelf opzegt dat TS het gehele contract af moet betalen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik ken de rest van de AV niet maar ik kan me voorstellen dat Telfort t dichtgetimmerd heeft.

Ik vind t ook overdreven wat ze doen en ze kunnen m.i. wel wat coulanter doen, maar wie weet zijn er veel mensen die op deze manier onder een contract uit proberen te komen?
Fraymenkahnzaterdag 7 juni 2014 @ 23:04
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef tombolafan het volgende:

[..]

daarom zei ik al dat het waarschijnlijk belangrijker is wanneer de nieuwe bewoners er zijn gaan wonen, als dat langer dan 14 dagen geleden is ben jij (of ts) hoogstwaarschijnlijk langer dan 14 dagen geleden verhuisd :D

Of weet jij veel, misschien heeft ts in moeten vullen vanaf wanneer hij verhuisd is en heeft toen domweg 1 mei ingevuld :Y)
wat een onzin, die nieuwe bewoners kunnen al een aanvraag gedaan hebben toen zei 3 maand voor de verkoop een advertentie van het huis op funda zagen.
tombolafanzaterdag 7 juni 2014 @ 23:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

je snapt het niet.
punt a: een provider krijgt een aanvraag binnen op pand a op naam van pietje terwijl jantje daar een aansluiting heeft bij telfort, die provider moet officieel telfort op de hoogte brengen en telfort moet jantje dan een brief sturen dat pietje daar een aanvraag gedaan heeft en of dat klopt. dit heeft telfort verzuimt en zij zetten de opzegprocedure van jantje in gang.

punt b: jantje die inmiddels niet meer in pand a woont zegt ik ben verhuisd naar pand b kunnen jullie mijn internet verhuizen?
waarop telfort zegt sorry jantje dat kan niet uw internet zit nu in de opzegfase en dan kunnen wij dit niet verhuizen, de opzegging moet eerst worden doorgelopen en dan kan u op pand b een nieuwe aanvraag doen.

die hele 14 dagen periode slaat er gewoon op om aan te geven dat klanten niet van telfort mogen verwachten dat zijn internet binnen bijvoorbeeld 3 dagen verhuisd hebben.
stel jantje is voor een jaar eigenaar van zowel pand a als b, dan zal het telfort echt aan hun reet roesten als jantje na 3 maand zijn internet verhuisd van pand a naar b.

wat de correcte oplossing zou moeten zijn is het volgende: er moet een nieuwe aanvraag gedaan worden op naam van jantje op pand b met de aantekening dat hij er na resttijd jaarcontract op pand a vanaf kan.
Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief? :D ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt :7

Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
tombolafanzaterdag 7 juni 2014 @ 23:08
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:04 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

wat een onzin, die nieuwe bewoners kunnen al een aanvraag gedaan hebben toen zei 3 maand voor de verkoop een advertentie van het huis op funda zagen.
ZIJ kunnen dat uiteraard maar wat win je daar mee? Dan worden alle fysieke spullen naar een adres gestuurd waar je niet woont, of wellicht zo'n controle brief en dan gaat de echte bewoner echt wel even bellen gok ik :D
Fraymenkahnzaterdag 7 juni 2014 @ 23:10
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief? :D ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt :7

Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
dat klopt idd, daar had ik zo snel niet aan gedacht.
alsnog zou de redelijke oplossing zijn wat ik mijn vorige post al aangaf.
tombolafanzaterdag 7 juni 2014 @ 23:13
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:10 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

dat klopt idd, daar had ik zo snel niet aan gedacht.
alsnog zou de redelijke oplossing zijn wat ik mijn vorige post al aangaf.
ben ik het zeker mee eens :Y
heiden6zaterdag 7 juni 2014 @ 23:30
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief? :D ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt :7

Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd. 8)7

Op zijn minst zou de nieuwe bewoner moeten aantonen dat hij op dat moment de enige bewoner is.

Wat er nu gebeurt is gewoon onzorgvuldig... pure gemakzucht, en dat gaat af en toe fout. Daar moet men dan maar de kosten van dragen.
TC03zaterdag 7 juni 2014 @ 23:56
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.
Dit klopt natuurlijk niet. Een contract kan niet geannuleerd worden en tegelijkertijd alsnog doorlopen.

TS, weet je zeker dat jij wel goed begrijpt wat Telfort bedoelt? Ben jij niet dingen (onbewust) aan het verdraaien?
Vogeltje88zondag 8 juni 2014 @ 00:07
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd. 8)7

Op zijn minst zou de nieuwe bewoner moeten aantonen dat hij op dat moment de enige bewoner is.

Wat er nu gebeurt is gewoon onzorgvuldig... pure gemakzucht, en dat gaat af en toe fout. Daar moet men dan maar de kosten van dragen.
Lijnkaping, bekend probleem bij adsl providers. Adsl provider A is verplicht mee te werken als adsl provider B zegt dat hun nieuwe klant als enige bewoner op dat adres woont. Iemand anders in het topic legde dit ook al uit.
thom_05zondag 8 juni 2014 @ 00:20
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:54 schreef TC03 het volgende:

[..]

Duh, maar dat betekent niet dat het dan logisch is dat je het contract moet uitzingen terwijl Telfort geen dienst levert. :')
Dat zeg ik ook niet. Blijkbaar hebben ze 14 dagen notificatie nodig om internet mee te verhuizen. Ik neem aan dat 14 dagen niet voor de sier worden genoend. TS heeft verzuimd om dat te doen en nu heeft hij een probleem. Of dat eerlijk is, dat beoordeel ik niet.
tombolafanzondag 8 juni 2014 @ 00:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd. 8)7

Op zijn minst zou de nieuwe bewoner moeten aantonen dat hij op dat moment de enige bewoner is.

Wat er nu gebeurt is gewoon onzorgvuldig... pure gemakzucht, en dat gaat af en toe fout. Daar moet men dan maar de kosten van dragen.
Mja en dan gebruik ik jouw internet en betaal hetzelfde als normaal :D

En wie zegt dat die nieuwe bewoner dat niet gewoon heeft aangetoond, want hey! het is ook de enige bewoner _O-
tombolafanzondag 8 juni 2014 @ 00:31
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:07 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Lijnkaping, bekend probleem bij adsl providers. Adsl provider A is verplicht mee te werken als adsl provider B zegt dat hun nieuwe klant als enige bewoner op dat adres woont. Iemand anders in het topic legde dit ook al uit.
puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?
TC03zondag 8 juni 2014 @ 00:32
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:20 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Blijkbaar hebben ze 14 dagen notificatie nodig om internet mee te verhuizen. Ik neem aan dat 14 dagen niet voor de sier worden genoend. TS heeft verzuimd om dat te doen en nu heeft hij een probleem. Of dat eerlijk is, dat beoordeel ik niet.
Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.
Vogeltje88zondag 8 juni 2014 @ 00:33
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:31 schreef tombolafan het volgende:

[..]

puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?
Als je meerdere aderparen hebt, wel. Maar dan moet je dus niet bij de tweede provider aangeven dat je de enige bewoner bent, anders gooien ze jouw eerste provider er af.
thom_05zondag 8 juni 2014 @ 00:34
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
tombolafanzondag 8 juni 2014 @ 00:35
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.
de vraag is niet of t eerlijk is (imho is dat een mening namelijk), maar of telfort t kan maken zo te handelen :s)
tombolafanzondag 8 juni 2014 @ 00:36
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
binnen 14 dagen is toch niet 14 dagen van tevoren? ):O
TC03zondag 8 juni 2014 @ 00:37
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
Blijf je nou in cirkels redeneren?

Dat staat inderdaad op de site, maar het gaat erom wat de gevolgen zijn als je dat niet doet.
TC03zondag 8 juni 2014 @ 00:38
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:35 schreef tombolafan het volgende:

[..]

de vraag is niet of t eerlijk is (imho is dat een mening namelijk), maar of telfort t kan maken zo te handelen :s)
Da's hetzelfde. Als het eerlijk is, kan Telfort het maken.
tombolafanzondag 8 juni 2014 @ 00:41
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:38 schreef TC03 het volgende:

[..]

Da's hetzelfde. Als het eerlijk is, kan Telfort het maken.
vind ik niet :)

Ik vind het bv ook eerlijk als iemand zijn eerder gestolen fiets terug steelt. Maar dat kan je niet maken want strafbaar :7
Vogeltje88zondag 8 juni 2014 @ 00:42
Zoals ik de OP nu lees, is TS eigenlijk te laat met zijn verhuizing doorgeven. Stel dat hij per 15 mei zijn huidige woning heeft verlaten, in de tussentijd heeft geklust in zijn nieuwe woning en nu klaar is met klussen en denkt: tijd voor internet!

De bewoner op zijn oude adres heeft bijvoorbeeld wel al per 16 mei een verbinding aangevraagd bij een andere provider en gezegd dat hij de enige bewoner is. Dit komt binnen bij Telfort en Telfort stuurt een brief naar TS dat zijn verbinding wordt opgezegd (want zo'n verklaring kan geannuleerd worden als je dat schriftelijk aangeeft). Telfort stuurt die brief dan wel naar het oude adres, want ze weten helemaal niet dat TS helemaal niet meer op dat adres verblijft. In dat opzicht is TS in gebreke gebleven.

Niet gesteld dat het zo gegaan is natuurlijk, maar dit lijkt me de meest logische verklaring.
TC03zondag 8 juni 2014 @ 00:44
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

vind ik niet :)

Ik vind het bv ook eerlijk als iemand zijn eerder gestolen fiets terug steelt. Maar dat kan je niet maken want strafbaar :7
:')

Reageer dan gewoon niet en ga ergens anders bijdehand doen.
tombolafanzondag 8 juni 2014 @ 01:03
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:42 schreef Vogeltje88 het volgende:
Zoals ik de OP nu lees, is TS eigenlijk te laat met zijn verhuizing doorgeven. Stel dat hij per 15 mei zijn huidige woning heeft verlaten, in de tussentijd heeft geklust in zijn nieuwe woning en nu klaar is met klussen en denkt: tijd voor internet!

De bewoner op zijn oude adres heeft bijvoorbeeld wel al per 16 mei een verbinding aangevraagd bij een andere provider en gezegd dat hij de enige bewoner is. Dit komt binnen bij Telfort en Telfort stuurt een brief naar TS dat zijn verbinding wordt opgezegd (want zo'n verklaring kan geannuleerd worden als je dat schriftelijk aangeeft). Telfort stuurt die brief dan wel naar het oude adres, want ze weten helemaal niet dat TS helemaal niet meer op dat adres verblijft. In dat opzicht is TS in gebreke gebleven.

Niet gesteld dat het zo gegaan is natuurlijk, maar dit lijkt me de meest logische verklaring.
Dat zeg ik :Y
tombolafanzondag 8 juni 2014 @ 01:04
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

:')

Reageer dan gewoon niet en ga ergens anders bijdehand doen.
wat, omdat ik een andere mening heb? _O-
r_onezondag 8 juni 2014 @ 01:37
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:36 schreef thom_05 het volgende:
meeverhuizen
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:13 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Boeiend. Het ging om 14 dagen notificatie plicht bij telfort.
Boeiend. Alsof het Telfort modem op dezelfde dag mee moet in de Boedelbak, keurig ingepakt naast de vitrinekast en het theeservies :')
hottentotzondag 8 juni 2014 @ 01:51
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd. 8)7
Sterker nog ik kan gewoon met jouw gegevens een andere energieleverancier voor je aanvragen, en je oude moet wettelijk verplicht meewerken als een ander bedrijf verzoekt om overschrijving.

Heb je wat te regelen eerdaags...
r_onezondag 8 juni 2014 @ 01:51
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
Nee, dat staat er niet. De term "meeverhuizen" komt uit jouw duim.
hottentotzondag 8 juni 2014 @ 01:52
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:31 schreef tombolafan het volgende:

[..]

puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?
Jawel Kabel en ADSL :)

Maar vaak niet over dezelfde kabel, dus 2x ADSL is niet mogelijk tenzij je het goed regelt met meerdere aderparen.
thom_05zondag 8 juni 2014 @ 01:58
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Blijf je nou in cirkels redeneren?

Dat staat inderdaad op de site, maar het gaat erom wat de gevolgen zijn als je dat niet doet.
Gevolgen? Heb je het verga van ts niet gelezen?
r_onezondag 8 juni 2014 @ 02:00
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:52 schreef tombolafan het volgende:
ik denk
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:58 schreef tombolafan het volgende:
ik kan me voorstellen

wie weet
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef tombolafan het volgende:
het waarschijnlijk belangrijker is

hoogstwaarschijnlijk

Of weet jij veel, misschien
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:
ik denk wel
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:28 schreef tombolafan het volgende:
En wie zegt
Aannames, aannames en nog eens aannames ...
thom_05zondag 8 juni 2014 @ 02:01
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:37 schreef r_one het volgende:

[..]


[..]

Boeiend. Alsof het Telfort modem op dezelfde dag mee moet in de Boedelbak, keurig ingepakt naast de vitrinekast en het theeservies :')
Boeiend of niet ts zit met een probleem.
r_onezondag 8 juni 2014 @ 02:02
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:58 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Gevolgen? Heb je het verga van ts niet gelezen?
TC03 doelt uiteraard op de juridische gevolgen, doelend op de AV, die rechtens ook stand houden.
r_onezondag 8 juni 2014 @ 02:03
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 02:01 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Boeiend of niet ts zit met een probleem.
Fijn dat je dat even constateert, zoveel was me na het lezen van de OP al wel duidelijk. Nu nog een oplossing.
thom_05zondag 8 juni 2014 @ 02:05
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 02:02 schreef r_one het volgende:

[..]

TC03 doelt uiteraard op de juridische gevolgen, doelend op de AV, die rechtens ook stand houden.
Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?
Nou dat is ook niet zo moeilijk te achterhalen.
r_onezondag 8 juni 2014 @ 02:05
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 02:05 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?
Nou dat is ook niet zo moeilijk te achterhalen.
Enlighten me, o groot licht.
hottentotzondag 8 juni 2014 @ 02:06
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 02:05 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?
Nou dat is ook niet zo moeilijk te achterhalen.
Niet moeilijk, nou dan lees ik morgenochtend wel wat je hebt gevonden.

Hint: hierover staat niets in de voorwaarden.
tombolafanzondag 8 juni 2014 @ 11:05
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 02:00 schreef r_one het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Aannames, aannames en nog eens aannames ...
tja je moet wat als ts geen antwoord geeft he :P

Ik geef mn mening, dat is wel vaker op een forum.
Postbus100zondag 8 juni 2014 @ 11:13
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!

TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.

Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".

Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.

Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.

Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.

Dank
Wat raar. Het is logisch dat ze jouw contract annuleren (ik zou zeggen: opzeggen) aangezien er een nieuwe bewoner zich heeft aangemeld op jouw aansluiting. Maar dat betekent niet dat jij een volledig nieuw jaarcontract moet afsluiten. Ze zetten het oude contract nog maar voort op jouw nieuwe adres. Eventueel mogen ze daar 2 weken voor nemen (kennelijk is dat de tijd die zij nodig hebben, gezien de verhuismeldingstermijn).
Maar een nieuw jaarcontract afsluiten: :N
heiden6zondag 8 juni 2014 @ 17:45
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Mja en dan gebruik ik jouw internet en betaal hetzelfde als normaal :D

En wie zegt dat die nieuwe bewoner dat niet gewoon heeft aangetoond, want hey! het is ook de enige bewoner _O-
Ik zit even terug te lezen in de OP, en TS is niet alleen heel laat met doorgeven, hij is zelfs al verhuisd, dan is het natuurlijk einde verhaal. _O- Dat wordt gewoon betalen.
heiden6zondag 8 juni 2014 @ 17:48
quote:
2s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:13 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat raar. Het is logisch dat ze jouw contract annuleren (ik zou zeggen: opzeggen) aangezien er een nieuwe bewoner zich heeft aangemeld op jouw aansluiting. Maar dat betekent niet dat jij een volledig nieuw jaarcontract moet afsluiten. Ze zetten het oude contract nog maar voort op jouw nieuwe adres. Eventueel mogen ze daar 2 weken voor nemen (kennelijk is dat de tijd die zij nodig hebben, gezien de verhuismeldingstermijn).
Maar een nieuw jaarcontract afsluiten: :N
Het oude contract is stopgezet omdat TS zonder bericht is vertrokken en de nieuwe bewoner de lijn nodig had. Aangezien het een jaarcontract is waar nog 4 maanden van liepen, moet TS deze nog voldoen.

Telfort biedt als alternatief aan een nieuw jaarcontract, omdat dat ze meer oplevert dan 4 maanden geld en sympathieker staat naar de klant.

Telfort is natuurlijk niet verplicht om TS een nieuw contract voor 4 maanden aan te bieden, omdat hij zo onzorgvuldig is geweest om niet door te geven dat hij ging verhuizen.
Rewimozondag 8 juni 2014 @ 17:57
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:45 schreef heiden6 het volgende:

Ik zit even terug te lezen in de OP, en TS is niet alleen heel laat met doorgeven, hij is zelfs al verhuisd, dan is het natuurlijk einde verhaal. _O- Dat wordt gewoon betalen.
Waarom? TS zit 14 dagen zonder internet omdat Telfort 14 dagen nodig heeft om hem op zijn nieuwe adres aan te sluiten. Dat is het gevolg van het late doorgeven. Dat wil niet zeggen dat hij ineens geen contract meer heeft. Dat maakt Telfort ervan. Alleen moet hij dan wel betalen voor een contract dat niet meer nageleefd wordt door Telfort.
TC03zondag 8 juni 2014 @ 17:57
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het oude contract is stopgezet omdat TS zonder bericht is vertrokken en de nieuwe bewoner de lijn nodig had. Aangezien het een jaarcontract is waar nog 4 maanden van liepen, moet TS deze nog voldoen.

Telfort biedt als alternatief aan een nieuw jaarcontract, omdat dat ze meer oplevert dan 4 maanden geld en sympathieker staat naar de klant.

Telfort is natuurlijk niet verplicht om TS een nieuw contract voor 4 maanden aan te bieden, omdat hij zo onzorgvuldig is geweest om niet door te geven dat hij ging verhuizen.
Moet Telfort niet gewoon een dienst leveren zolang het contract loopt? Lijkt me contractbreuk als je niet levert terwijl het contract nog loopt.
heiden6zondag 8 juni 2014 @ 17:58
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Waarom? TS zit 14 dagen zonder internet omdat Telfort 14 dagen nodig heeft om hem op zijn nieuwe adres aan te sluiten. Dat is het gevolg van het late doorgeven. Dat wil niet zeggen dat hij ineens geen contract meer heeft. Dat maakt Telfort ervan. Alleen moet hij dan wel betalen voor een contract dat niet meer nageleefd wordt door Telfort.
HEt is de schuld van TS dat het contract is stopgezet, omdat hij zonder iets te zeggen is vertrokken. De nieuwe bewoner heeft vervolgens internet aangevraagd, en TS is van de lijn geschopt omdat hij daar niet meer woont. Dan komt hij nu, terwijl hij daar al weg is, nog eens aankakken met een verzoek om een reeds opgezegd abonnement door te zetten en te verhuizen... dat kan niet.
TC03zondag 8 juni 2014 @ 17:59
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

HEt is de schuld van TS dat het contract is stopgezet
Het contract is niet stop gezet, want TS moet nog betalen.
heiden6zondag 8 juni 2014 @ 18:00
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:59 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het contract is niet stop gezet, want TS moet nog betalen.
TS moet nog betalen omdat hij voor een jaar internet heeft afgenomen, dat hij het de laatste vier maanden niet kan gebruiken is zijn eigen schuld.
TC03zondag 8 juni 2014 @ 18:01
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 18:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

TS moet nog betalen omdat hij voor een jaar internet heeft afgenomen, dat hij het de laatste vier maanden niet kan gebruiken is zijn eigen schuld.
Nee, dat is de schuld van Telfort aangezien zij niet leveren.
heiden6zondag 8 juni 2014 @ 18:05
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 18:01 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, dat is de schuld van Telfort aangezien zij niet leveren.
In de AV staat dit:

quote:
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
Dat is behoorlijk vaag, binnen 14 dagen van wat? :? Binnen 14 dagen NA de verhuizing? Dat is vreemd, je hoort het eigenlijk van tevoren door te geven, anders kan het ook nooit op tijd verhuisd worden en krijg je problemen met de nieuwe bewoner die de lijn niet kan gebruiken.

Wanneer is TS precies verhuisd, en wanneer heeft hij contact opgenomen met Telfort?
TC03zondag 8 juni 2014 @ 18:09
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 18:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

In de AV staat dit:

[..]

Dat is behoorlijk vaag, binnen 14 dagen van wat? :? Binnen 14 dagen NA de verhuizing? Dat is vreemd, je hoort het eigenlijk van tevoren door te geven, anders kan het ook nooit op tijd verhuisd worden en krijg je problemen met de nieuwe bewoner die de lijn niet kan gebruiken.

Wanneer is TS precies verhuisd, en wanneer heeft hij contact opgenomen met Telfort?
En wat is de definitie van verhuizing?
heiden6zondag 8 juni 2014 @ 18:10
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 18:09 schreef TC03 het volgende:

[..]

En wat is de definitie van verhuizing?
Uitschrijven bij de GBA denk ik?
r_onezondag 8 juni 2014 @ 18:55
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 18:10 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Uitschrijven bij de GBA denk ik?
Ik denk "het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres waar de dienst Telfort beschikbaar is."
heiden6zondag 8 juni 2014 @ 18:56
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 18:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik denk "het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres waar de dienst Telfort beschikbaar is."
Wanneer is dat dan gewijzigd, als TS fysiek verhuisd is, uitgeschreven bij de GBA, als izjn huurcontract afloopt?
r_onezondag 8 juni 2014 @ 18:57
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 18:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wanneer is dat dan gewijzigd, als TS fysiek verhuisd is, uitgeschreven bij de GBA, als izjn huurcontract afloopt?
Als Telfort z'n aansluiting heeft overgezet.
heiden6zondag 8 juni 2014 @ 18:58
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 18:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Als Telfort z'n aansluiting heeft overgezet.
Dus TS moet zijn verhuizing doorgeven binnen 14 dagen nadat de aansluiting is verhuisd? Dat kan niet...

quote:
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
Rewimozondag 8 juni 2014 @ 19:02
De klant moet zijn verhuizing doorgeven 14 dagen voor hij internet op zijn nieuwe adres wenst. Dat lijkt me de meest logische uitleg.

Het zal Telfort worst wezen wanneer je meubels er staan :')
r_onezondag 8 juni 2014 @ 19:05
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 18:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dus TS moet zijn verhuizing doorgeven binnen 14 dagen nadat de aansluiting is verhuisd? Dat kan niet...

[..]

Dat de formulering ('binnen' en geen aanduiding t.o.v. wat) in 13.2 krom is, was al gemeld. Dat laat onverlet 13.1
Lienekienzondag 8 juni 2014 @ 19:07
Maar het is wel logisch dat er een limiet aan zit. Of kan je fysiek al zeg twee maanden je oude adres hebben verlaten en dan nog eens de verhuizing van je internetaansluiting aanvragen?

Wie weet heeft Telfort de aansluiting op zijn vorige adres gecancelled omdat de nieuwe huurder een aansluiting heeft aangevraagd. Toen ik onze aansluiting wilde verhuizen, moest eerst de aansluiting van de vorige eigenaar op dat adres zijn stopgezet. Er kon kennelijk maar een aansluiting tegelijk actief zijn.
r_onezondag 8 juni 2014 @ 19:09
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:07 schreef Lienekien het volgende:
Maar het is wel logisch dat er een limiet aan zit. Of kan je fysiek al zeg twee maanden je oude adres hebben verlaten en dan nog eens de verhuizing van je internetaansluiting aanvragen?
Waarom niet?
Lienekienzondag 8 juni 2014 @ 19:10
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:09 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom niet?
Of je leest even mijn hele post.
Rewimozondag 8 juni 2014 @ 19:11
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:07 schreef Lienekien het volgende:
Maar het is wel logisch dat er een limiet aan zit. Of kan je fysiek al zeg twee maanden je oude adres hebben verlaten en dan nog eens de verhuizing van je internetaansluiting aanvragen?

Wie weet heeft Telfort de aansluiting op zijn vorige adres gecancelled omdat de nieuwe huurder een aansluiting heeft aangevraagd. Toen ik onze aansluiting wilde verhuizen, moest eerst de aansluiting van de vorige eigenaar op dat adres zijn stopgezet. Er kon kennelijk maar een aansluiting tegelijk actief zijn.
Door wie? Door de oude bewoner of door de provider (zonder dat de oude bewoner eraan te pas komt)?
r_onezondag 8 juni 2014 @ 19:11
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of je leest even mijn hele post.
Dat deed ik ook. Maar de rest is niet meer dan een overpeinzing met aannames, geen vraag.
Lienekienzondag 8 juni 2014 @ 19:14
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Door wie? Door de oude bewoner of door de provider (zonder dat de oude bewoner eraan te pas komt)?
"Er kon kennelijk maar een aansluiting tegelijk actief zijn."

Ik weet niet hoe Telfort opereert. De OP vermeldt dat Telfort de aansluiting heeft gecancelled en volgens mij kun je twee dingen doen: ervan uitgaan dat TS een josti heeft gesproken of dat Telfort daar kennelijk een reden voor had.
Lienekienzondag 8 juni 2014 @ 19:15
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat deed ik ook. Maar de rest is niet meer dan een overpeinzing met aannames, geen vraag.
We gaan toch allemaal uit van aannames?
Rewimozondag 8 juni 2014 @ 19:17
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:14 schreef Lienekien het volgende:

"Er kon kennelijk maar een aansluiting tegelijk actief zijn."

Ik weet niet hoe Telfort opereert. De OP vermeldt dat Telfort de aansluiting heeft gecancelled en volgens mij kun je twee dingen doen: ervan uitgaan dat TS een josti heeft gesproken of dat Telfort daar kennelijk een reden voor had.
Ik vroeg me af hoe dat bij jou is gegaan (als je dat weet) :?
r_onezondag 8 juni 2014 @ 19:17
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

"Er kon kennelijk maar een aansluiting tegelijk actief zijn."

Ik weet niet hoe Telfort opereert. De OP vermeldt dat Telfort de aansluiting heeft gecancelled en volgens mij kun je twee dingen doen: ervan uitgaan dat TS een josti heeft gesproken of dat Telfort daar kennelijk een reden voor had.
Of optie 3: Telfort heeft de aansluiting onrechtmatig gecancelled (want contract met TS).
r_onezondag 8 juni 2014 @ 19:18
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

We gaan toch allemaal uit van aannames?
Ik liever van feiten.
Lienekienzondag 8 juni 2014 @ 19:21
Kennelijk doet Telfort dat, een internetaansluiing beëindigen op verzoek van de nieuwe bewoner.

https://forum.telfort.nl/(...)maanden-vroeg-39621/
Lienekienzondag 8 juni 2014 @ 19:21
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Of optie 3: Telfort heeft de aansluiting onrechtmatig gecancelled (want contract met TS).
Dat is geen aanname?
Ivo1985zondag 8 juni 2014 @ 19:22
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Of optie 3: Telfort heeft de aansluiting onrechtmatig gecancelled (want contract met TS).
Voorwaarde van dat contract is dat je de dienst laat leveren op je woonadres. TS is verhuisd en heeft daarbij de levering niet tijdig laten omzetten naar het nieuwe woonadres. Daarmee heeft TS contractbreuk gepleegd, wat aan het licht is gekomen toen de nieuwe bewoner op het leveringsadres een contract heeft aangevraagd.

Als gevolg van de contractbreuk door TS heeft de provider de levering opgeschort, maar blijft de betalingsverplichting van het jaarcontract wél bestaan.
r_onezondag 8 juni 2014 @ 19:26
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is geen aanname?
Nee, dat is een conclusie.
r_onezondag 8 juni 2014 @ 19:27
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:22 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Voorwaarde van dat contract is dat je de dienst laat leveren op je woonadres.
Waar staat dat?
tombolafanzondag 8 juni 2014 @ 19:41
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, dat is een conclusie.
:|W
r_onezondag 8 juni 2014 @ 19:51
quote:
10s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

:|W
Wat is er lieverd? :?
hottentotzondag 8 juni 2014 @ 20:00
quote:
10s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

:|W
Er zijn drie conclusies mogelijk.

Nu één van die drie als waarheid beschouwen is een aanname gezien het gebrek aan informatie.

Zo moeilijk is dat toch niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door hottentot op 08-06-2014 20:33:54 ]
r_onezondag 8 juni 2014 @ 20:07
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:00 schreef hottentot het volgende:

[..]

Er zijn drie conclusies mogelijk.

Nu één van die drie als waarheid beschouwen is een aanname gezien het gebruik aan informatie.

Zo moeilijk is dat toch niet.
Rechtsfilosofie blijkt toch moeilijker dan gedacht ;)
heiden6zondag 8 juni 2014 @ 21:08
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:09 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat de nieuwe bewoner de lijn nodig heeft. Wat geeft jou het recht om een abonnement te behouden op een adres waar je niet meer woont (wat je doet als je wekenlang na je verhuizing wacht met doorgeven aan Telfort), terwijl de nieuwe bewoner daar internet wil aanvragen? Dat kan natuurlijk niet.
Dennismzondag 8 juni 2014 @ 22:37
Wel grappig om te zien dat consumenten nu klagen over de regels bij verhuizingen (waar providers verplicht zijn om aan mee te werken) die een aantal jaar geleden juist bedongen zijn door consumenten organisaties omdat consumenten zoveel klaagden dat vooral ADSL providers te lastig konden doen bij verhuizingen (en het vrijgeven van lijnen na een verhuizing). Het kwam bijvoorbeeld vrij vaak voor dat bijv. KPN of insert andere provider een lijn niet wilde vrijgeven na een verhuizing van de vorige bewoner omdat de vorige bewoner nog een contract had, waardoor de nieuwe bewoner alleen bij KPN kon voortzetten (of een andere vorm van internet moest nemen), omdat KPN niet gedwongen kon worden om de lijn af te geven voordat het contract beeindigd is. Als ITér heb ik hier in het verleden bij het helpen van vrienden en bij zakelijke relaties (waar dit ook kon gebeuren) ook vrij vaak last van gehad.

Nu zie je hier een voorbeeld waarbij blijkt dat deze nieuwe regels goed werken (anders had de nieuwe bewoner in het huis van TS met problemen gezeten ipv TS). Bij ADSL moet je de verhuizing altijd gewoon erg goed voorbereiden, en tijdig aangeven wanneer je een lijn wil verhuizen om niet tegen dit soort zaken aan te lopen.
TC03zondag 8 juni 2014 @ 23:30
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Omdat de nieuwe bewoner de lijn nodig heeft. Wat geeft jou het recht om een abonnement te behouden op een adres waar je niet meer woont (wat je doet als je wekenlang na je verhuizing wacht met doorgeven aan Telfort), terwijl de nieuwe bewoner daar internet wil aanvragen? Dat kan natuurlijk niet.
Uiteraard. Maar nu heeft TS een nieuw woonadres, dus moet Telfort op het nieuwe adres leveren. Lijkt mij.
r_onezondag 8 juni 2014 @ 23:39
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Omdat de nieuwe bewoner de lijn nodig heeft. Wat geeft jou het recht om een abonnement te behouden op een adres waar je niet meer woont (wat je doet als je wekenlang na je verhuizing wacht met doorgeven aan Telfort), terwijl de nieuwe bewoner daar internet wil aanvragen? Dat kan natuurlijk niet.
Klopt, en het had dan ook op de weg van TS gelegen om, als hij daarop geattendeerd werd (door Telfort of de nieuwe bewoner), de verhuizing van de Telfort dienst te bewerkstelligen. Wat geeft Telfort het recht om een abonnement zonder overleg met of medeweten van TS plompverloren te beëindigen? Dat kan natuurlijk net zo min.

Enneh ... "wekenlang"?
heiden6maandag 9 juni 2014 @ 00:20
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Klopt, en het had dan ook op de weg van TS gelegen om, als hij daarop geattendeerd werd (door Telfort of de nieuwe bewoner), de verhuizing van de Telfort dienst te bewerkstelligen. Wat geeft Telfort het recht om een abonnement zonder overleg met of medeweten van TS plompverloren te beëindigen? Dat kan natuurlijk net zo min.

Enneh ... "wekenlang"?
Het is de verantwoordelijkheid van TS om de lijn te verhuizen, dit staat ook in de AV waar hij akkoord mee is gegaan. (Bovendien spreekt het ook voor zich dat hij dit zelf aan moet geven bij Telfort, anders weet men daar natuurlijk niet dat hij verhuist.)

Het abonnement liep op een adres waar nu iemand anders de enige bewoner is, die vraagt aan abonnement aan op dat adres. Telfort is verplicht daaraan mee te werken als er een verzoek komt van de nieuwe provider (van de nieuwe bewoner).

De beste oplossing zou zijn dat Telfort dan contact opneemt met TS om te vragen hoe het zit. Echter blijft het volgens mij zijn verantwoordelijkheid om de verhuizing tijdig door te geven.
r_onemaandag 9 juni 2014 @ 00:35
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 00:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is de verantwoordelijkheid van TS om de lijn te verhuizen, dit staat ook in de AV waar hij akkoord mee is gegaan.
Je had begrepen dat er nogal wat onduidelijkheid is over artikel 13.2?
quote:
(Bovendien spreekt het ook voor zich dat hij dit zelf aan moet geven bij Telfort, anders weet men daar natuurlijk niet dat hij verhuist.)

Het abonnement liep op een adres waar nu iemand anders de enige bewoner is, die vraagt aan abonnement aan op dat adres. Telfort is verplicht daaraan mee te werken als er een verzoek komt van de nieuwe provider (van de nieuwe bewoner).

De beste oplossing zou zijn dat Telfort dan contact opneemt met TS om te vragen hoe het zit. Echter blijft het volgens mij zijn verantwoordelijkheid om de verhuizing tijdig door te geven.
Dat mag allemaal zijn maar dat laat onverlet dat Telfort niet de overeenkomst kan ontbinden (en toch weer niet ontbinden want ze vorderen wel het geld bij TS). Dan had Telfort dat in de AV moeten opnemen.
Dennismmaandag 9 juni 2014 @ 10:00
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Klopt, en het had dan ook op de weg van TS gelegen om, als hij daarop geattendeerd werd (door Telfort of de nieuwe bewoner), de verhuizing van de Telfort dienst te bewerkstelligen. Wat geeft Telfort het recht om een abonnement zonder overleg met of medeweten van TS plompverloren te beëindigen? Dat kan natuurlijk net zo min.

Enneh ... "wekenlang"?
Laat ik voorop stellen dat ik vooral de technische kant ken, en beperkt de juridische kant. Maar voor zover ik weet is dat afgedwongen in de regels die de organisaties die de consumenten belangen verdedigen hebben bedongen.

Voor mijn ervaring reikt lijkt het mij dat de gang van zaken in dit geval als volgt is: Nieuwe bewoner vraagt ADSL aan (met de optie enige bewoner), op dat moment is telfort wettelijk verplicht om de oude lijn vrij te geven, en dus het leveringsgedeelte van het contract te beëindigen tenzij er een verhuizingsverzoek ligt. De contractant krijgt hier een brief van op zijn bekende woon adres (Nieuwe adres niet doorgegeven, dan zal je dus ook het schrijven niet ontvangen). TS zit wanneer hij niet tijdig reageert aan een contract waar geen leveringsplicht meer op zit, maar wel een betaalplicht (dit deel is voor zover ik weet door de providers bedongen bij het maken van de afspreken van de regelgeving).

Om dit te voorkomen moet je voor zover mijn ervaring reikt minimaal 2 weken voor de sleutel overdracht opgeven dat je de lijn wil verhuizen (deze termijn staat geloof ik bij iedere provider in de AV voor zover ik gezien heb in de gevallen waar ik direct met een issue als dit te maken heb gehad), vanaf dat moment zijn er voor zover ik weet 2 opties, optie 1, ze kunnen de lijn verhuizen, en de levering zal doorgaan op het nieuwe adres, of optie 2 de provider in kwestie kan niet leveren op het nieuwe adres en het contract kan met een opzeg termijn van 1 maand ontbonden worden (onafhankelijk van het aantal contractmaanden dat je nog zou hebben).
hottentotmaandag 9 juni 2014 @ 10:16
Hoog tijd dat TS aangeeft wanneer hij verhuisd is, en ook wanneer hij contact met de provider heeft opgenomen.

Ook kan TS een klacht indienen bij de Geschillencommissie Elektronische communicatiediensten.

En als TS niet betaald en de commissie vind dat Telfort in haar recht staat, dan zijn de verhogingen ook voor hem.
r_onemaandag 9 juni 2014 @ 10:58
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:00 schreef Dennism het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik vooral de technische kant ken, en beperkt de juridische kant. Maar voor zover ik weet is dat afgedwongen in de regels die de organisaties die de consumenten belangen verdedigen hebben bedongen.

Voor mijn ervaring reikt lijkt het mij dat de gang van zaken in dit geval als volgt is: Nieuwe bewoner vraagt ADSL aan (met de optie enige bewoner), op dat moment is telfort wettelijk verplicht om de oude lijn vrij te geven, en dus het leveringsgedeelte van het contract te beëindigen tenzij er een verhuizingsverzoek ligt. De contractant krijgt hier een brief van op zijn bekende woon adres (Nieuwe adres niet doorgegeven, dan zal je dus ook het schrijven niet ontvangen). TS zit wanneer hij niet tijdig reageert aan een contract waar geen leveringsplicht meer op zit, maar wel een betaalplicht (dit deel is voor zover ik weet door de providers bedongen bij het maken van de afspreken van de regelgeving).

Om dit te voorkomen moet je voor zover mijn ervaring reikt minimaal 2 weken voor de sleutel overdracht opgeven dat je de lijn wil verhuizen (deze termijn staat geloof ik bij iedere provider in de AV voor zover ik gezien heb in de gevallen waar ik direct met een issue als dit te maken heb gehad), vanaf dat moment zijn er voor zover ik weet 2 opties, optie 1, ze kunnen de lijn verhuizen, en de levering zal doorgaan op het nieuwe adres, of optie 2 de provider in kwestie kan niet leveren op het nieuwe adres en het contract kan met een opzeg termijn van 1 maand ontbonden worden (onafhankelijk van het aantal contractmaanden dat je nog zou hebben).

Mooi onderbouwde post _O_
TC03maandag 9 juni 2014 @ 12:06
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:00 schreef Dennism het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik vooral de technische kant ken, en beperkt de juridische kant. Maar voor zover ik weet is dat afgedwongen in de regels die de organisaties die de consumenten belangen verdedigen hebben bedongen.

Voor mijn ervaring reikt lijkt het mij dat de gang van zaken in dit geval als volgt is: Nieuwe bewoner vraagt ADSL aan (met de optie enige bewoner), op dat moment is telfort wettelijk verplicht om de oude lijn vrij te geven, en dus het leveringsgedeelte van het contract te beëindigen tenzij er een verhuizingsverzoek ligt. De contractant krijgt hier een brief van op zijn bekende woon adres (Nieuwe adres niet doorgegeven, dan zal je dus ook het schrijven niet ontvangen). TS zit wanneer hij niet tijdig reageert aan een contract waar geen leveringsplicht meer op zit, maar wel een betaalplicht (dit deel is voor zover ik weet door de providers bedongen bij het maken van de afspreken van de regelgeving).

Om dit te voorkomen moet je voor zover mijn ervaring reikt minimaal 2 weken voor de sleutel overdracht opgeven dat je de lijn wil verhuizen (deze termijn staat geloof ik bij iedere provider in de AV voor zover ik gezien heb in de gevallen waar ik direct met een issue als dit te maken heb gehad), vanaf dat moment zijn er voor zover ik weet 2 opties, optie 1, ze kunnen de lijn verhuizen, en de levering zal doorgaan op het nieuwe adres, of optie 2 de provider in kwestie kan niet leveren op het nieuwe adres en het contract kan met een opzeg termijn van 1 maand ontbonden worden (onafhankelijk van het aantal contractmaanden dat je nog zou hebben).

Dit klinkt logisch. Providers worden verplicht de lijn vrij te geven om ervoor te zorgen dat bewoners niet met rompslomp van de vorige bewoner opgezadeld zitten. Echter, om te voorkomen dat verhuizen als truukje gebruikt wordt om onder een bestaand contract uit te komen (door simpelweg geen nieuw adres op te geven), is het blijkbaar mogelijk dat je wel een betaalplicht hebt maar dat de provider niet hoeft te leveren. Klinkt wel logisch en fair.

Ik vraag me alleen af in hoeverre Telfort mag blijven weigeren te leveren als de klant eenmaal een nieuw adres heeft.
koffiegastmaandag 9 juni 2014 @ 18:02
Als telfort eenzijdig het contract beeindigt en je er niet eens over informeert, welk recht hebben zij dan om je nog de rest van de contracttijd geld te vragen voor niet geleverde diensten?

Dat is toch absurd? Je zou maar iets bestellen bij een winkel die een winkel zomaar annuleert en dan nog wel een betaling verwacht? Omgekeerde wereld.
heiden6maandag 9 juni 2014 @ 20:12
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 00:35 schreef r_one het volgende:

[..]

Je had begrepen dat er nogal wat onduidelijkheid is over artikel 13.2?

[..]

Dat mag allemaal zijn maar dat laat onverlet dat Telfort niet de overeenkomst kan ontbinden (en toch weer niet ontbinden want ze vorderen wel het geld bij TS). Dan had Telfort dat in de AV moeten opnemen.
Zou dit niet betekenen dat als persoon A en B op een bepaald adres wonen, en er een op naam van persoon A een jaarcontract wordt afgesloten met een internetprovider, ze hier zomaar vanaf kunnen na 3 maanden door persoon B een contract aan te laten vragen op hetzelfde adres? Persoon A wordt dan van de lijn gegooid en claimt dat hij niet meer hoeft te betalen, want er wordt niet meer geleverd.
r_onemaandag 9 juni 2014 @ 20:37
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:12 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zou dit niet betekenen dat als persoon A en B op een bepaald adres wonen, en er een op naam van persoon A een jaarcontract wordt afgesloten met een internetprovider, ze hier zomaar vanaf kunnen na 3 maanden door persoon B een contract aan te laten vragen op hetzelfde adres? Persoon A wordt dan van de lijn gegooid en claimt dat hij niet meer hoeft te betalen, want er wordt niet meer geleverd.
Persoon A claimt echter niet dat hij niet meer hoeft te betalen maar claimt verhuizing en nakoming van de overeenkomst op een ander adres.

Ik heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom de dienst Telfort van persoon A niet (alsnog) op het nieuwe adres kan worden voortgezet onder het oude contract.
Dennismmaandag 9 juni 2014 @ 23:53
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Persoon A claimt echter niet dat hij niet meer hoeft te betalen maar claimt verhuizing en nakoming van de overeenkomst op een ander adres.

Ik heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom de dienst Telfort van persoon A niet (alsnog) op het nieuwe adres kan worden voortgezet onder het oude contract.
Een wederom technische oorzaak kan zijn dat op het nieuwe adres van A ook nog een aansluiting zit, op dat moment is een verhuizing niet mogelijk, en moet TS eerst zorgen dat de oude bewoner van zijn nieuwe huis de verbinding correct opzegt, of zelf een nieuw contract afsluiten met de optie "enige bewoner". Geen idee of dit het geval is, maar het is een mogelijkheid die ik ook al eens ben tegen gekomen.

Een andere technische oorzaak die ik ook wel eens in het verleden ben tegen gekomen is wanneer er op het adres waar de verhuizing heen moet geen (KPN) telefoon aansluiting actief is, dat wilde in het verleden ook nog wel eens problemen geven (geen idee of dit probleem nog steeds kan voorkomen, maar in dat geval kan het zijn dan KPN eerst moet activeren voordat een verhuizing ingezet kan worden).

Bij ADSL zie je helaas een boel van dit gedoe omdat vaak per huis qua aderparen technisch maar 1 aansluiting mogelijk is. Als dus ook maar 1 partij in het geheel een fout maakt (Een van de 3 consumenten partijen in een verhuizing, of een van de provider(s) dan heb je al snel "gedoe" helaas.
r_onedinsdag 10 juni 2014 @ 05:04
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 23:53 schreef Dennism het volgende:

[..]

Een wederom technische oorzaak kan zijn dat op het nieuwe adres van A ook nog een aansluiting zit, op dat moment is een verhuizing niet mogelijk, en moet TS eerst zorgen dat de oude bewoner van zijn nieuwe huis de verbinding correct opzegt, of zelf een nieuw contract afsluiten met de optie "enige bewoner". Geen idee of dit het geval is, maar het is een mogelijkheid die ik ook al eens ben tegen gekomen.
Dan kan Telfort het contract met de oude bewoner op adres A toch opzeggen? Telfort kon het bij TS immers ook. Juridisch valt niet in te zien waarom daar een nieuw contract (met TS) voor nodig is.
quote:
Een andere technische oorzaak die ik ook wel eens in het verleden ben tegen gekomen is wanneer er op het adres waar de verhuizing heen moet geen (KPN) telefoon aansluiting actief is, dat wilde in het verleden ook nog wel eens problemen geven (geen idee of dit probleem nog steeds kan voorkomen, maar in dat geval kan het zijn dan KPN eerst moet activeren voordat een verhuizing ingezet kan worden).
Voor zover ik heb kunnen lezen zijn geen van beide technische problemen zo aan TS gecommuniceerd. Dat laat onverlet dat er juridisch geen bezwaar is om de dienst te verhuizen.
quote:
Bij ADSL zie je helaas een boel van dit gedoe omdat vaak per huis qua aderparen technisch maar 1 aansluiting mogelijk is. Als dus ook maar 1 partij in het geheel een fout maakt (Een van de 3 consumenten partijen in een verhuizing, of een van de provider(s) dan heb je al snel "gedoe" helaas.
Dat mag zo zijn maar is nog geen reden om TS te laten betalen zonder een dienst te leveren.
Dennismdinsdag 10 juni 2014 @ 07:38
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 05:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan kan Telfort het contract met de oude bewoner op adres A toch opzeggen? Telfort kon het bij TS immers ook. Juridisch valt niet in te zien waarom daar een nieuw contract (met TS) voor nodig is.

[..]

Voor zover ik heb kunnen lezen zijn geen van beide technische problemen zo aan TS gecommuniceerd. Dat laat onverlet dat er juridisch geen bezwaar is om de dienst te verhuizen.

[..]

Dat mag zo zijn maar is nog geen reden om TS te laten betalen zonder een dienst te leveren.
Ik durf niet te zeggen of bij een verhuizing mocht er op het doel adres al een verbinding actief zijn die provider ook wettelijk verplicht is om mee te werken. Bij een nieuw contract (met de optie enige bewoner) is dat wettelijk verplicht, ik durf niet te zeggen of die optie ook in de wet staat voor een verhuizing (mocht dat niet zo zijn, dan zal die provider die er al actief zijn namelijk nooit de lijn vrijgeven) en kan telfort dus ook nooit leveren.

Verder denk ik dat TS eerst eens duidelijk moet zijn over wat hij nu precies gedaan heeft (in welke termijnen qua tijd), wat telfort exact aan hem gecommuniceerd heeft (per brief, die mogelijk op zijn oude adres ligt, en per telefoon), en dan de telecom wet eens moet gaan uitpluizen, daar staat voor zover ik weet alle bepalingen in waarop deze procedures ingeregeld zijn.
Ivo1985dinsdag 10 juni 2014 @ 16:03
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Persoon A claimt echter niet dat hij niet meer hoeft te betalen maar claimt verhuizing en nakoming van de overeenkomst op een ander adres.

Ik heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom de dienst Telfort van persoon A niet (alsnog) op het nieuwe adres kan worden voortgezet onder het oude contract.
Omdat het contract reeds beëindigd is op grond van het niet nakomen van de verplichting om een verhuizing tijdig door te geven.
r_onedinsdag 10 juni 2014 @ 16:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Omdat het contract reeds beëindigd is op grond van het niet nakomen van de verplichting om een verhuizing tijdig door te geven.
Waar staat dat Telfort gerechtigd is de overeenkomst dan te beëindigen?
TheoddDutchGuydinsdag 10 juni 2014 @ 18:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Omdat het contract reeds beëindigd is op grond van het niet nakomen van de verplichting om een verhuizing tijdig door te geven.
onzin, het gaat om voortzetting op nieuw adres.
als dat niet mogelijk blijkt te zijn bijv uit technisch opzicht en telford eindigt het contract, is niet anders als wanneer een aanbieder eenzijdig het contract wijzigt.

kost normaliter een klant of afnemer niets.
dat telford doodleuk geld blijft innen lijkt me alles behalve rechtsgeldig.
TC03dinsdag 10 juni 2014 @ 19:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Omdat het contract reeds beëindigd is op grond van het niet nakomen van de verplichting om een verhuizing tijdig door te geven.
waarom blijven mensen dit steeds zeggen? Het contract is niet beëindigd, TS moet immers nog steeds betalen.
Dehelerambamdinsdag 10 juni 2014 @ 20:41
Als TS er nog niet al te lang uit is, vind ik dat Telfort coulance zou moeten tonen en het Internet alsnog zou moeten overhuizen, waarbij TS niet mag zeuren over geen-Internet tot de oververhuizing gereed is.

TS, ik zou nog eens bellen en rustig en vriendelijk de situatie nog eens uitleggen
stoeltafelwoensdag 11 juni 2014 @ 08:44
Krijg je niet altijd een nieuw jaarcontract als je verhuist? Zo was het volgens bij mij wel bij UPC. Verhuizen is weer een jaar verlengen, tenminste zo brachten ze het aan de telefoon.
#ANONIEMwoensdag 11 juni 2014 @ 08:51
Ik heb niet alles gelezen maar die gast heeft niet de waarheid vertelt. Dat contract is namelijk naamsgebonden en niet adresgebonden. Nog een keer bellen en hopen dat je niet zo'n idioot aanbied en anders zou ik een dreigen dat je een klacht in gaat dienen bij de geschillencommissie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 08:54:02 ]
#ANONIEMwoensdag 11 juni 2014 @ 08:53
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:37 schreef Dennism het volgende:
Wel grappig om te zien dat consumenten nu klagen over de regels bij verhuizingen (waar providers verplicht zijn om aan mee te werken) die een aantal jaar geleden juist bedongen zijn door consumenten organisaties omdat consumenten zoveel klaagden dat vooral ADSL providers te lastig konden doen bij verhuizingen (en het vrijgeven van lijnen na een verhuizing). Het kwam bijvoorbeeld vrij vaak voor dat bijv. KPN of insert andere provider een lijn niet wilde vrijgeven na een verhuizing van de vorige bewoner omdat de vorige bewoner nog een contract had, waardoor de nieuwe bewoner alleen bij KPN kon voortzetten (of een andere vorm van internet moest nemen), omdat KPN niet gedwongen kon worden om de lijn af te geven voordat het contract beeindigd is. Als ITér heb ik hier in het verleden bij het helpen van vrienden en bij zakelijke relaties (waar dit ook kon gebeuren) ook vrij vaak last van gehad.

Nu zie je hier een voorbeeld waarbij blijkt dat deze nieuwe regels goed werken (anders had de nieuwe bewoner in het huis van TS met problemen gezeten ipv TS). Bij ADSL moet je de verhuizing altijd gewoon erg goed voorbereiden, en tijdig aangeven wanneer je een lijn wil verhuizen om niet tegen dit soort zaken aan te lopen.
Al deze redenen zijn geen verklaring voor het ontbinden van zijn contract op papier en hem een boete te geven. Je kan ook het contract door laten lopen onder fysiek te leverend
#ANONIEMwoensdag 11 juni 2014 @ 08:53
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 08:44 schreef stoeltafel het volgende:
Krijg je niet altijd een nieuw jaarcontract als je verhuist? Zo was het volgens bij mij wel bij UPC. Verhuizen is weer een jaar verlengen, tenminste zo brachten ze het aan de telefoon.
Ze worden getraind om het zo te zeggen, heb je de voorwaarden van je eerste contract erop nagekeken?
Rewimowoensdag 11 juni 2014 @ 13:02
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 08:44 schreef stoeltafel het volgende:
Krijg je niet altijd een nieuw jaarcontract als je verhuist? Zo was het volgens bij mij wel bij UPC. Verhuizen is weer een jaar verlengen, tenminste zo brachten ze het aan de telefoon.
Dat is bij een energiebedrijf toch ook niet? Daar neem je je contract gewoon mee. Is persoonsgebonden, niet adresgebonden.
tombolafandonderdag 12 juni 2014 @ 22:41
Waaaaaar is TS :')
Postbus100donderdag 12 juni 2014 @ 23:27
TS was ruim een uur geleden nog online...
ecstasyvrijdag 13 juni 2014 @ 10:41
ts moet gewoon even op de facebookpagina van telfort posten