ben ik het zeker mee eensquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:10 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
dat klopt idd, daar had ik zo snel niet aan gedacht.
alsnog zou de redelijke oplossing zijn wat ik mijn vorige post al aangaf.
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief?ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt
Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
Dit klopt natuurlijk niet. Een contract kan niet geannuleerd worden en tegelijkertijd alsnog doorlopen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.
Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.
Lijnkaping, bekend probleem bij adsl providers. Adsl provider A is verplicht mee te werken als adsl provider B zegt dat hun nieuwe klant als enige bewoner op dat adres woont. Iemand anders in het topic legde dit ook al uit.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd.![]()
Op zijn minst zou de nieuwe bewoner moeten aantonen dat hij op dat moment de enige bewoner is.
Wat er nu gebeurt is gewoon onzorgvuldig... pure gemakzucht, en dat gaat af en toe fout. Daar moet men dan maar de kosten van dragen.
Dat zeg ik ook niet. Blijkbaar hebben ze 14 dagen notificatie nodig om internet mee te verhuizen. Ik neem aan dat 14 dagen niet voor de sier worden genoend. TS heeft verzuimd om dat te doen en nu heeft hij een probleem. Of dat eerlijk is, dat beoordeel ik niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Duh, maar dat betekent niet dat het dan logisch is dat je het contract moet uitzingen terwijl Telfort geen dienst levert.
Mja en dan gebruik ik jouw internet en betaal hetzelfde als normaalquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd.![]()
Op zijn minst zou de nieuwe bewoner moeten aantonen dat hij op dat moment de enige bewoner is.
Wat er nu gebeurt is gewoon onzorgvuldig... pure gemakzucht, en dat gaat af en toe fout. Daar moet men dan maar de kosten van dragen.
puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:07 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Lijnkaping, bekend probleem bij adsl providers. Adsl provider A is verplicht mee te werken als adsl provider B zegt dat hun nieuwe klant als enige bewoner op dat adres woont. Iemand anders in het topic legde dit ook al uit.
Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:20 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Blijkbaar hebben ze 14 dagen notificatie nodig om internet mee te verhuizen. Ik neem aan dat 14 dagen niet voor de sier worden genoend. TS heeft verzuimd om dat te doen en nu heeft hij een probleem. Of dat eerlijk is, dat beoordeel ik niet.
Als je meerdere aderparen hebt, wel. Maar dan moet je dus niet bij de tweede provider aangeven dat je de enige bewoner bent, anders gooien ze jouw eerste provider er af.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.
de vraag is niet of t eerlijk is (imho is dat een mening namelijk), maar of telfort t kan maken zo te handelenquote:Op zondag 8 juni 2014 00:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.
binnen 14 dagen is toch niet 14 dagen van tevoren?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
Blijf je nou in cirkels redeneren?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
Da's hetzelfde. Als het eerlijk is, kan Telfort het maken.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
de vraag is niet of t eerlijk is (imho is dat een mening namelijk), maar of telfort t kan maken zo te handelen
vind ik nietquote:Op zondag 8 juni 2014 00:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Da's hetzelfde. Als het eerlijk is, kan Telfort het maken.
quote:Op zondag 8 juni 2014 00:41 schreef tombolafan het volgende:
[..]
vind ik niet
Ik vind het bv ook eerlijk als iemand zijn eerder gestolen fiets terug steelt. Maar dat kan je niet maken want strafbaar
Dat zeg ikquote:Op zondag 8 juni 2014 00:42 schreef Vogeltje88 het volgende:
Zoals ik de OP nu lees, is TS eigenlijk te laat met zijn verhuizing doorgeven. Stel dat hij per 15 mei zijn huidige woning heeft verlaten, in de tussentijd heeft geklust in zijn nieuwe woning en nu klaar is met klussen en denkt: tijd voor internet!
De bewoner op zijn oude adres heeft bijvoorbeeld wel al per 16 mei een verbinding aangevraagd bij een andere provider en gezegd dat hij de enige bewoner is. Dit komt binnen bij Telfort en Telfort stuurt een brief naar TS dat zijn verbinding wordt opgezegd (want zo'n verklaring kan geannuleerd worden als je dat schriftelijk aangeeft). Telfort stuurt die brief dan wel naar het oude adres, want ze weten helemaal niet dat TS helemaal niet meer op dat adres verblijft. In dat opzicht is TS in gebreke gebleven.
Niet gesteld dat het zo gegaan is natuurlijk, maar dit lijkt me de meest logische verklaring.
wat, omdat ik een andere mening heb?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:44 schreef TC03 het volgende:
[..]![]()
Reageer dan gewoon niet en ga ergens anders bijdehand doen.
quote:
Boeiend. Alsof het Telfort modem op dezelfde dag mee moet in de Boedelbak, keurig ingepakt naast de vitrinekast en het theeserviesquote:Op zaterdag 7 juni 2014 18:13 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Boeiend. Het ging om 14 dagen notificatie plicht bij telfort.
Sterker nog ik kan gewoon met jouw gegevens een andere energieleverancier voor je aanvragen, en je oude moet wettelijk verplicht meewerken als een ander bedrijf verzoekt om overschrijving.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. De term "meeverhuizen" komt uit jouw duim.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Jawel Kabel en ADSLquote:Op zondag 8 juni 2014 00:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?
Gevolgen? Heb je het verga van ts niet gelezen?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Blijf je nou in cirkels redeneren?
Dat staat inderdaad op de site, maar het gaat erom wat de gevolgen zijn als je dat niet doet.
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef tombolafan het volgende:
het waarschijnlijk belangrijker is
hoogstwaarschijnlijk
Of weet jij veel, misschien
quote:
Aannames, aannames en nog eens aannames ...quote:
Boeiend of niet ts zit met een probleem.quote:Op zondag 8 juni 2014 01:37 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Boeiend. Alsof het Telfort modem op dezelfde dag mee moet in de Boedelbak, keurig ingepakt naast de vitrinekast en het theeservies
TC03 doelt uiteraard op de juridische gevolgen, doelend op de AV, die rechtens ook stand houden.quote:Op zondag 8 juni 2014 01:58 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Gevolgen? Heb je het verga van ts niet gelezen?
Fijn dat je dat even constateert, zoveel was me na het lezen van de OP al wel duidelijk. Nu nog een oplossing.quote:Op zondag 8 juni 2014 02:01 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Boeiend of niet ts zit met een probleem.
Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?quote:Op zondag 8 juni 2014 02:02 schreef r_one het volgende:
[..]
TC03 doelt uiteraard op de juridische gevolgen, doelend op de AV, die rechtens ook stand houden.
Enlighten me, o groot licht.quote:Op zondag 8 juni 2014 02:05 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?
Nou dat is ook niet zo moeilijk te achterhalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |