abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140800298
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:54 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik vermoed 14 voordat je aansluiting wil op je nieuwe adres. Wanneer je fysiek verhuist maakt toch geen bal uit? Maar dat ze een week of 2 nodig hebben om de verhuizing bij Telfort zelf te regelen lijkt me niet onlogisch.
Dat vermoeden had ik ook (sterker: ik weet het wel zeker). Ik zie de belemmering dan ook niet. TS moet dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 juni 2014 @ 09:07:32 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_140800339
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:03 schreef r_one het volgende:

Dat vermoeden had ik ook (sterker: ik weet het wel zeker). Ik zie de belemmering dan ook niet. TS moet dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen.
Onder doorbetalen kom je waarschijnlijk niet uit. Maar dan moet Telfort dus wel gewoon leveren op het nieuwe adres.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_140800360
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Onder doorbetalen kom je waarschijnlijk niet uit. Maar dan moet Telfort dus wel gewoon leveren op het nieuwe adres.
TS wil ook wel gewoon doorbetalen, tot oktober. Maar niet als Telfort hem de dienst opzegt per juni en daarmee contractbreuk pleegt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140800417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:53 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.

TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
Het verschil met mijn situatie is dat op mijn oude adres een nieuwe bewoner is ingetrokken, deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.

Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk, en dat betekent dat ik een nieuw jaarcontract moet afsluiten. Wat ik niet wil omdat ik glasvezel wil, en dat leveren ze hier niet.

Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 juni 2014 @ 09:16:25 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_140800430
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:09 schreef r_one het volgende:

TS wil ook wel gewoon doorbetalen, tot oktober. Maar niet als Telfort hem de dienst opzegt per juni en daarmee contractbreuk pleegt.
Ja, ik snap het probleem :) Maar Telfort moet hem gewoon verhuizen en dan doorleveren tot oktober. Nu ze eenzijdig opzeggen kunnen ze niet zomaar doorbetaling eisen. Hooguit 1 maand zoals dat in hun eigen voorwaarden staat.

Blijven bellen TS, wijs ze maar op hun eigen voorwaarden (13.4 ze kunnen je blijkbaar niet hetzelfde contract aanbieden op je nieuwe adres)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_140800460
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:16 schreef Rewimo het volgende:
Hooguit 1 maand zoals dat in hun eigen voorwaarden staat.
Zelfs dat niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140800489
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
... deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

[..]

Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk,
Dat is hun probleem, daar heb jij geen boodschap aan.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140801133
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier eens mee moet gaan schermen inderdaad. Want waarom zou je contract niet mee kunnen verhuizen voor die 4 maanden? Dan kun je opzeggen per einde contractdatum en vervolgens een nieuw contract aangaan met de glasvezelboer.

Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
Kom telfort met artikel 13.2
Of is tijdig rekbaar?
pi_140801174
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Het verschil met mijn situatie is dat op mijn oude adres een nieuwe bewoner is ingetrokken, deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.

Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk, en dat betekent dat ik een nieuw jaarcontract moet afsluiten. Wat ik niet wil omdat ik glasvezel wil, en dat leveren ze hier niet.

Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Wat je vergeet is dat telfort jouw een brief had moeten sturen waarin stond "iemand anders heeft een abbo op jouw adres aangevraagd hierdoor komt jouw abbo te vervallen klopt dit niet dan svp binnen 7 dagen bericht"
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_140801492
Telfort geen glasvezel? Lijkt me sterk.
:]
pi_140802587
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:53 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.

TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
Dit komt wel vaker voor.

De nieuwe bewoner heeft dan zijn internetverbinding alvast geregeld en heeft daarbij gekozen voor "ik ben de enige bewoner". Dat vertaalt eigenlijk naar "het kan me niet bommen welke aansluitingen er nog zijn, gooi ze eraf".

Het is vooral leuk als dit gebeurt in een opgedeelde woning (bijvoorbeeld 2a en 2b). Normaal zijn daar dan 2 aderparen aanwezig zodat beide adressen een eigen verbinding kunnen krijgen. Als je daar dan woont en er komt een nieuwe buur in en die klikt doodleuk dat knopje "ik ben de enige bewoner" aan, dan zit de kans er dik in dat jij je verbinding kwijt bent.

Als je dan gaat bellen krijg je doodleuk te horen dat ze het allemaal maar heel naar en vervelend vinden, maar het moet opnieuw aangevraagd worden (en dat gaat natuurlijk weer een maand duren).

En Telfort heeft wel glasvezel :)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 21:16:49 #42
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140815846
Ziggo is net zo waardeloos. Ik ging in augustus 2009 verhuizen van Hoogezand naar Wildervank (gemeente Veendam) en had per aangetekende brief bij Ziggo gemeld dat ik mijn contract wilde opzeggen omdat internet, tv en bellen van Ziggo in de gemeente Veendam niet mogelijk was (Veendam heeft een eigen gemeentelijke kabelstichting). Maandenlang bleven ze elke maand geld van mijn rekening afschrijven dat ik telkens weer terug stortte. Vervolgens heb ik ze gebeld en ze beweerden mijn aangetekende brief niet te hebben gekregen en ook dat ze mij brieven hadden verstuurd. Die brieven had ik dus nooit gekregen want het adres waar ik voorheen woonde bestond al niet meer, woning was toen al gesloopt. Vervolgens meerdere keren brieven van incassobureaus op mijn nieuwe adres gehad, weer een aangetekende brief verstuurd en pas in april 2010 was het opgelost. Vervolgens kreeg ik nog wel een brief van het incassobureau met een rekening voor de incassokosten (dus zonder de kosten van het Ziggo abonnement), die brief heb ik vervolgens aangetekend naar Ziggo gestuurd en heb er daarna niets meer van gehoord.
pi_140817581
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!

TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.

Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".

Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.

Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.

Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.

Dank
De relevantie hiervan ontgaat mij. Telfort beëindigt jouw contract, dus ben jij niet verplicht de laatste vier maanden te betalen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is hun probleem, daar heb jij geen boodschap aan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_140818248
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Dit heeft als enige reden dat ze in het systeem blijkbaar geen abbo kunnen aanmaken voor die laatste maanden. Dat is dus helemaal hun probleem.

Je moet een aangetekende brief sturen waarin je de situatie uitlegt en meldt dat je er vanuit gaat dat als er voor een bepaalde datum geen internet wordt geleverd op het nieuwe adres, het contract is ontbonden en er dus niet meer betaald hoeft te worden. Geef Telfort drie weken de tijd, zoiets.

Waarschijnlijk krijg je geen reactie of een halve reactie, maar geen internet. Negeer betalingsverzoeken/incassobureaus en storneer elke betaling. Tenzij Telfort het voor die datum oplost, kun je glasvezel aanvragen en de rest van de betalingsverzoeken ed. negeren.
pi_140818376
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:15 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

Wat je vergeet is dat telfort jouw een brief had moeten sturen waarin stond "iemand anders heeft een abbo op jouw adres aangevraagd hierdoor komt jouw abbo te vervallen klopt dit niet dan svp binnen 7 dagen bericht"
naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818487
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
Toch blijf ik het raar vinden.

Zij zeggen zelf op, en TS moet betalen. Sterker nog nu krijgen ze dubbel geld voor hetzelfde pand.

Van mij konden ze echt helemaal het dak op.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_140818530
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
Zoiets staat er helemaal niet duidelijk in.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_140818559
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:49 schreef hottentot het volgende:

[..]

Toch blijf ik het raar vinden.

Zij zeggen zelf op, en TS moet betalen. Sterker nog nu krijgen ze dubbel geld voor hetzelfde pand.

Van mij konden ze echt helemaal het dak op.
ik ben het er ook niet mee eens maar ik denk dat Telfort in zn recht staat zeg maar...

En nou ja ik vind t op zn minst slordig laat van ts :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818612
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zoiets staat er helemaal niet duidelijk in.
Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.

Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818617
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik ben het er ook niet mee eens maar ik denk dat Telfort in zn recht staat zeg maar...

En nou ja ik vind t op zn minst slordig laat van ts :D
Ik zou het normaal vinden als ze niet tijdig kunnen verhuizen door late berichtgeving dat TS pech heeft en bijvoorbeeld nog een maand moet betalen voor het oude adres voordat het op zijn nieuwe adres werkt. Maar zij besluiten zelf om het contract met TS open te breken, en daar zou TS voor mogen betalen. Nee no way, dat ik dit zou doen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_140818654
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.

Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
Hoe wilde Telfort precies bepalen wanneer ik verhuis?
Juist.
En dat argument van nieuwe bewoners die wat aanvragen houdt geen stand.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_140818707
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik zou het normaal vinden als ze niet tijdig kunnen verhuizen door late berichtgeving dat TS pech heeft en bijvoorbeeld nog een maand moet betalen voor het oude adres voordat het op zijn nieuwe adres werkt. Maar zij besluiten zelf om het contract met TS open te breken, en daar zou TS voor mogen betalen. Nee no way, dat ik dit zou doen.
ik ken de rest van de AV niet maar ik kan me voorstellen dat Telfort t dichtgetimmerd heeft.

Ik vind t ook overdreven wat ze doen en ze kunnen m.i. wel wat coulanter doen, maar wie weet zijn er veel mensen die op deze manier onder een contract uit proberen te komen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818737
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.

Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
Ja en wat zijn de consequenties als je dit niet doet?

quote:
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de wijze zoals aangegeven op de Website.
13.3 - De tijd om de verhuizing van de verbinding behorende bij de Dienst(en) te realiseren is afhankelijk van de op dat moment geldende levertijden voor de verbindingen van de telecomleveranciers. Deze levertijden zijn te raadplegen op de Website. Deze levertijden gelden als richtlijn, de Klant kan hieraan geen rechten ontlenen. Gedurende deze periode blijft de Klant abonnementskosten verschuldigd.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.
13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4 redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de Website bekend gemaakt.
Ik zie hier nergens staan dat als Telfort zelf opzegt dat TS het gehele contract af moet betalen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_140818787
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
je snapt het niet.
punt a: een provider krijgt een aanvraag binnen op pand a op naam van pietje terwijl jantje daar een aansluiting heeft bij telfort, die provider moet officieel telfort op de hoogte brengen en telfort moet jantje dan een brief sturen dat pietje daar een aanvraag gedaan heeft en of dat klopt. dit heeft telfort verzuimt en zij zetten de opzegprocedure van jantje in gang.

punt b: jantje die inmiddels niet meer in pand a woont zegt ik ben verhuisd naar pand b kunnen jullie mijn internet verhuizen?
waarop telfort zegt sorry jantje dat kan niet uw internet zit nu in de opzegfase en dan kunnen wij dit niet verhuizen, de opzegging moet eerst worden doorgelopen en dan kan u op pand b een nieuwe aanvraag doen.

die hele 14 dagen periode slaat er gewoon op om aan te geven dat klanten niet van telfort mogen verwachten dat zijn internet binnen bijvoorbeeld 3 dagen verhuisd hebben.
stel jantje is voor een jaar eigenaar van zowel pand a als b, dan zal het telfort echt aan hun reet roesten als jantje na 3 maand zijn internet verhuisd van pand a naar b.

wat de correcte oplossing zou moeten zijn is het volgende: er moet een nieuwe aanvraag gedaan worden op naam van jantje op pand b met de aantekening dat hij er na resttijd jaarcontract op pand a vanaf kan.
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_140818799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoe wilde Telfort precies bepalen wanneer ik verhuis?
Juist.
En dat argument van nieuwe bewoners die wat aanvragen houdt geen stand.
daarom zei ik al dat het waarschijnlijk belangrijker is wanneer de nieuwe bewoners er zijn gaan wonen, als dat langer dan 14 dagen geleden is ben jij (of ts) hoogstwaarschijnlijk langer dan 14 dagen geleden verhuisd :D

Of weet jij veel, misschien heeft ts in moeten vullen vanaf wanneer hij verhuisd is en heeft toen domweg 1 mei ingevuld :Y)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818819
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:59 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ja en wat zijn de consequenties als je dit niet doet?

[..]

Ik zie hier nergens staan dat als Telfort zelf opzegt dat TS het gehele contract af moet betalen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik ken de rest van de AV niet maar ik kan me voorstellen dat Telfort t dichtgetimmerd heeft.

Ik vind t ook overdreven wat ze doen en ze kunnen m.i. wel wat coulanter doen, maar wie weet zijn er veel mensen die op deze manier onder een contract uit proberen te komen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818875
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef tombolafan het volgende:

[..]

daarom zei ik al dat het waarschijnlijk belangrijker is wanneer de nieuwe bewoners er zijn gaan wonen, als dat langer dan 14 dagen geleden is ben jij (of ts) hoogstwaarschijnlijk langer dan 14 dagen geleden verhuisd :D

Of weet jij veel, misschien heeft ts in moeten vullen vanaf wanneer hij verhuisd is en heeft toen domweg 1 mei ingevuld :Y)
wat een onzin, die nieuwe bewoners kunnen al een aanvraag gedaan hebben toen zei 3 maand voor de verkoop een advertentie van het huis op funda zagen.
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_140818943
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

je snapt het niet.
punt a: een provider krijgt een aanvraag binnen op pand a op naam van pietje terwijl jantje daar een aansluiting heeft bij telfort, die provider moet officieel telfort op de hoogte brengen en telfort moet jantje dan een brief sturen dat pietje daar een aanvraag gedaan heeft en of dat klopt. dit heeft telfort verzuimt en zij zetten de opzegprocedure van jantje in gang.

punt b: jantje die inmiddels niet meer in pand a woont zegt ik ben verhuisd naar pand b kunnen jullie mijn internet verhuizen?
waarop telfort zegt sorry jantje dat kan niet uw internet zit nu in de opzegfase en dan kunnen wij dit niet verhuizen, de opzegging moet eerst worden doorgelopen en dan kan u op pand b een nieuwe aanvraag doen.

die hele 14 dagen periode slaat er gewoon op om aan te geven dat klanten niet van telfort mogen verwachten dat zijn internet binnen bijvoorbeeld 3 dagen verhuisd hebben.
stel jantje is voor een jaar eigenaar van zowel pand a als b, dan zal het telfort echt aan hun reet roesten als jantje na 3 maand zijn internet verhuisd van pand a naar b.

wat de correcte oplossing zou moeten zijn is het volgende: er moet een nieuwe aanvraag gedaan worden op naam van jantje op pand b met de aantekening dat hij er na resttijd jaarcontract op pand a vanaf kan.
Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief? :D ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt :7

Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140819001
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:04 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

wat een onzin, die nieuwe bewoners kunnen al een aanvraag gedaan hebben toen zei 3 maand voor de verkoop een advertentie van het huis op funda zagen.
ZIJ kunnen dat uiteraard maar wat win je daar mee? Dan worden alle fysieke spullen naar een adres gestuurd waar je niet woont, of wellicht zo'n controle brief en dan gaat de echte bewoner echt wel even bellen gok ik :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140819045
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief? :D ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt :7

Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
dat klopt idd, daar had ik zo snel niet aan gedacht.
alsnog zou de redelijke oplossing zijn wat ik mijn vorige post al aangaf.
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')