Dat vermoeden had ik ook (sterker: ik weet het wel zeker). Ik zie de belemmering dan ook niet. TS moet dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vermoed 14 voordat je aansluiting wil op je nieuwe adres. Wanneer je fysiek verhuist maakt toch geen bal uit? Maar dat ze een week of 2 nodig hebben om de verhuizing bij Telfort zelf te regelen lijkt me niet onlogisch.
Onder doorbetalen kom je waarschijnlijk niet uit. Maar dan moet Telfort dus wel gewoon leveren op het nieuwe adres.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:03 schreef r_one het volgende:
Dat vermoeden had ik ook (sterker: ik weet het wel zeker). Ik zie de belemmering dan ook niet. TS moet dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen.
TS wil ook wel gewoon doorbetalen, tot oktober. Maar niet als Telfort hem de dienst opzegt per juni en daarmee contractbreuk pleegt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Onder doorbetalen kom je waarschijnlijk niet uit. Maar dan moet Telfort dus wel gewoon leveren op het nieuwe adres.
Het verschil met mijn situatie is dat op mijn oude adres een nieuwe bewoner is ingetrokken, deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:53 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.
TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
Ja, ik snap het probleemquote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:09 schreef r_one het volgende:
TS wil ook wel gewoon doorbetalen, tot oktober. Maar niet als Telfort hem de dienst opzegt per juni en daarmee contractbreuk pleegt.
Zelfs dat niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:16 schreef Rewimo het volgende:
Hooguit 1 maand zoals dat in hun eigen voorwaarden staat.
Dat is hun probleem, daar heb jij geen boodschap aan.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
... deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.
[..]
Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk,
Kom telfort met artikel 13.2quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier eens mee moet gaan schermen inderdaad. Want waarom zou je contract niet mee kunnen verhuizen voor die 4 maanden? Dan kun je opzeggen per einde contractdatum en vervolgens een nieuw contract aangaan met de glasvezelboer.
Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
Wat je vergeet is dat telfort jouw een brief had moeten sturen waarin stond "iemand anders heeft een abbo op jouw adres aangevraagd hierdoor komt jouw abbo te vervallen klopt dit niet dan svp binnen 7 dagen bericht"quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Het verschil met mijn situatie is dat op mijn oude adres een nieuwe bewoner is ingetrokken, deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.
Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.
Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk, en dat betekent dat ik een nieuw jaarcontract moet afsluiten. Wat ik niet wil omdat ik glasvezel wil, en dat leveren ze hier niet.
Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Dit komt wel vaker voor.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:53 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.
TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
De relevantie hiervan ontgaat mij. Telfort beëindigt jouw contract, dus ben jij niet verplicht de laatste vier maanden te betalen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!
TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.
Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".
Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.
Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.
Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.
Dank
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is hun probleem, daar heb jij geen boodschap aan.
Dit heeft als enige reden dat ze in het systeem blijkbaar geen abbo kunnen aanmaken voor die laatste maanden. Dat is dus helemaal hun probleem.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
naar welk adres?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:15 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
Wat je vergeet is dat telfort jouw een brief had moeten sturen waarin stond "iemand anders heeft een abbo op jouw adres aangevraagd hierdoor komt jouw abbo te vervallen klopt dit niet dan svp binnen 7 dagen bericht"
Toch blijf ik het raar vinden.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:
[..]
naar welk adres?
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.
Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
Zoiets staat er helemaal niet duidelijk in.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:
[..]
naar welk adres?
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.
Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
ik ben het er ook niet mee eens maar ik denk dat Telfort in zn recht staat zeg maar...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Toch blijf ik het raar vinden.
Zij zeggen zelf op, en TS moet betalen. Sterker nog nu krijgen ze dubbel geld voor hetzelfde pand.
Van mij konden ze echt helemaal het dak op.
Artikel 13 - Verhuizing Klantquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zoiets staat er helemaal niet duidelijk in.
Ik zou het normaal vinden als ze niet tijdig kunnen verhuizen door late berichtgeving dat TS pech heeft en bijvoorbeeld nog een maand moet betalen voor het oude adres voordat het op zijn nieuwe adres werkt. Maar zij besluiten zelf om het contract met TS open te breken, en daar zou TS voor mogen betalen. Nee no way, dat ik dit zou doen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik ben het er ook niet mee eens maar ik denk dat Telfort in zn recht staat zeg maar...
En nou ja ik vind t op zn minst slordig laat van ts
Hoe wilde Telfort precies bepalen wanneer ik verhuis?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
ik ken de rest van de AV niet maar ik kan me voorstellen dat Telfort t dichtgetimmerd heeft.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zou het normaal vinden als ze niet tijdig kunnen verhuizen door late berichtgeving dat TS pech heeft en bijvoorbeeld nog een maand moet betalen voor het oude adres voordat het op zijn nieuwe adres werkt. Maar zij besluiten zelf om het contract met TS open te breken, en daar zou TS voor mogen betalen. Nee no way, dat ik dit zou doen.
Ja en wat zijn de consequenties als je dit niet doet?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
Ik zie hier nergens staan dat als Telfort zelf opzegt dat TS het gehele contract af moet betalen.quote:13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de wijze zoals aangegeven op de Website.
13.3 - De tijd om de verhuizing van de verbinding behorende bij de Dienst(en) te realiseren is afhankelijk van de op dat moment geldende levertijden voor de verbindingen van de telecomleveranciers. Deze levertijden zijn te raadplegen op de Website. Deze levertijden gelden als richtlijn, de Klant kan hieraan geen rechten ontlenen. Gedurende deze periode blijft de Klant abonnementskosten verschuldigd.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.
13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4 redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de Website bekend gemaakt.
je snapt het niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:
[..]
naar welk adres?
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.
Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
daarom zei ik al dat het waarschijnlijk belangrijker is wanneer de nieuwe bewoners er zijn gaan wonen, als dat langer dan 14 dagen geleden is ben jij (of ts) hoogstwaarschijnlijk langer dan 14 dagen geleden verhuisdquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoe wilde Telfort precies bepalen wanneer ik verhuis?
Juist.
En dat argument van nieuwe bewoners die wat aanvragen houdt geen stand.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja en wat zijn de consequenties als je dit niet doet?
[..]
Ik zie hier nergens staan dat als Telfort zelf opzegt dat TS het gehele contract af moet betalen.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik ken de rest van de AV niet maar ik kan me voorstellen dat Telfort t dichtgetimmerd heeft.
Ik vind t ook overdreven wat ze doen en ze kunnen m.i. wel wat coulanter doen, maar wie weet zijn er veel mensen die op deze manier onder een contract uit proberen te komen?
wat een onzin, die nieuwe bewoners kunnen al een aanvraag gedaan hebben toen zei 3 maand voor de verkoop een advertentie van het huis op funda zagen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef tombolafan het volgende:
[..]
daarom zei ik al dat het waarschijnlijk belangrijker is wanneer de nieuwe bewoners er zijn gaan wonen, als dat langer dan 14 dagen geleden is ben jij (of ts) hoogstwaarschijnlijk langer dan 14 dagen geleden verhuisd
Of weet jij veel, misschien heeft ts in moeten vullen vanaf wanneer hij verhuisd is en heeft toen domweg 1 mei ingevuld
Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
je snapt het niet.
punt a: een provider krijgt een aanvraag binnen op pand a op naam van pietje terwijl jantje daar een aansluiting heeft bij telfort, die provider moet officieel telfort op de hoogte brengen en telfort moet jantje dan een brief sturen dat pietje daar een aanvraag gedaan heeft en of dat klopt. dit heeft telfort verzuimt en zij zetten de opzegprocedure van jantje in gang.
punt b: jantje die inmiddels niet meer in pand a woont zegt ik ben verhuisd naar pand b kunnen jullie mijn internet verhuizen?
waarop telfort zegt sorry jantje dat kan niet uw internet zit nu in de opzegfase en dan kunnen wij dit niet verhuizen, de opzegging moet eerst worden doorgelopen en dan kan u op pand b een nieuwe aanvraag doen.
die hele 14 dagen periode slaat er gewoon op om aan te geven dat klanten niet van telfort mogen verwachten dat zijn internet binnen bijvoorbeeld 3 dagen verhuisd hebben.
stel jantje is voor een jaar eigenaar van zowel pand a als b, dan zal het telfort echt aan hun reet roesten als jantje na 3 maand zijn internet verhuisd van pand a naar b.
wat de correcte oplossing zou moeten zijn is het volgende: er moet een nieuwe aanvraag gedaan worden op naam van jantje op pand b met de aantekening dat hij er na resttijd jaarcontract op pand a vanaf kan.
ZIJ kunnen dat uiteraard maar wat win je daar mee? Dan worden alle fysieke spullen naar een adres gestuurd waar je niet woont, of wellicht zo'n controle brief en dan gaat de echte bewoner echt wel even bellen gok ikquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:04 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
wat een onzin, die nieuwe bewoners kunnen al een aanvraag gedaan hebben toen zei 3 maand voor de verkoop een advertentie van het huis op funda zagen.
dat klopt idd, daar had ik zo snel niet aan gedacht.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief?ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt
Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |