abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140799841
Hallo!

TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.

Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".

Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.

Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.

Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.

Dank
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 07:57:48 #2
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140799861
Zij annuleren toch het contract? Is verder hun probleem.
pi_140799871
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zij annuleren toch het contract? Is verder hun probleem.
Behalve dat ze wel door gaan incasseren van mijn bankrekening tot oktober.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:00:33 #4
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140799876
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:59 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Behalve dat ze wel door gaan incasseren van mijn bankrekening tot oktober.
Best knap dat ze geld willen incasseren van een (door hun) geannuleerd contract. Bel ze nog eens een keertje zou ik zeggen.
pi_140799877
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!

TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.

Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".

Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.

Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.

Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.

Dank
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zij annuleren toch het contract? Is verder hun probleem.
Zou je denken. Uiteindelijk verliest TS en zal hij toch moeten betalen.

Vermoed ik. Ik hoop natuurlijk dat TS gelijk krijgt.
pi_140799882
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Best knap dat ze geld willen incasseren van een geannuleerd contract. Bel ze nog eens een keertje zou ik zeggen.
Ze doen het op dezelfde manier als dat je zelf je contract cancelt terwijl je jaarcontract nog loopt, je moet daar zelf voor opdraaien.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:03:02 #7
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140799889
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:01 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ze doen het op dezelfde manier als dat je zelf je contract cancelt terwijl je jaarcontract nog loopt, je moet daar zelf voor opdraaien.
Gewoon storneren als het zover komt. Uiteindelijk rolt het conflict bij iemand van Telfort binnen die er wel iets van snapt.
pi_140799900
Volgens de algemene voorwaarden:

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn
de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.
13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4
redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de
Website bekend gemaakt.

Zoals ik het lees zou je contract mee over moeten kunnen verhuizen mits op je nieuwe adres dezelfde diensten van Telfort aanwezig zijn. Anders mag volgens 13.4 zowel telfort als de klant de diensten opzeggen.

De vraag is alleen hoe de wisselwerking tussen deze bepaling en het feit dat het jaarcontract nog 4 maanden te lopen heeft.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:05:24 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140799904
Ben je niet gewoon te laat met verhuizen van je aansluiting? :@
The love you take is equal to the love you make.
pi_140799930
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:05 schreef Lienekien het volgende:
Ben je niet gewoon te laat met verhuizen van je aansluiting? :@
Ja dat blijkbaar wel, neemt niet weg dat zij mijn contract cancelen en ik dat prima vind maar niet dat jaar door ga betalen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:20:04 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140799985
Is het niet zo dat je het eerste jaarcontract niet tussentijds kunt opzeggen?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:22:56 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_140799995
Bel nog eens een keer. Want ik vermoed dat je een of andere josti aan de lijn had.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 juni 2014 @ 08:29:19 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_140800028
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:04 schreef Nenaunir het volgende:
Volgens de algemene voorwaarden:

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn
de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.

13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4
redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de
Website bekend gemaakt.

Zoals ik het lees zou je contract mee over moeten kunnen verhuizen mits op je nieuwe adres dezelfde diensten van Telfort aanwezig zijn. Anders mag volgens 13.4 zowel telfort als de klant de diensten opzeggen.

De vraag is alleen hoe de wisselwerking tussen deze bepaling en het feit dat het jaarcontract nog 4 maanden te lopen heeft.
Ik denk dat je hier eens mee moet gaan schermen inderdaad. Want waarom zou je contract niet mee kunnen verhuizen voor die 4 maanden? Dan kun je opzeggen per einde contractdatum en vervolgens een nieuw contract aangaan met de glasvezelboer.

Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_140800033
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:20 schreef Lienekien het volgende:
Is het niet zo dat je het eerste jaarcontract niet tussentijds kunt opzeggen?
1. 13.4 is een uitzondering op die regel.
2. TS zegt niet op, Telfort zegt op.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:30:38 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800040
Ik vermoed dus dat 13.2 nog een probleem kan blijken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140800041
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:29 schreef Rewimo het volgende:
Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
En dat.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140800050
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik vermoed dus dat 13.2 nog een probleem kan blijken.
Dan verhuizen ze 'm toch over 15 dagen. Problem solved.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:32:56 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800056
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:30 schreef r_one het volgende:

[..]

1. 13.4 is een uitzondering op die regel.
2. TS zegt niet op, Telfort zegt op.
Telfort kan de dienst wel leveren op het nieuwe adres, alleen is TS te laat met doorgeven van zijn verhuizing.

TS is ook van betalen tot oktober af als hij nu zou opzeggen, maar dat kan niet bij een jaarcontract (algemene voorwaarden).
The love you take is equal to the love you make.
pi_140800068
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Telfort kan de dienst wel leveren op het nieuwe adres, alleen is TS te laat met doorgeven van zijn verhuizing.
Zie mijn vorige post.
quote:
TS is ook van betalen tot oktober af als hij nu zou opzeggen, maar dat kan niet bij een jaarcontract (algemene voorwaarden).
Een contract wat al is opgezegd, valt niet op te zeggen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:36:05 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800077
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan verhuizen ze 'm toch over 15 dagen. Problem solved.
Dus dat moeten doorgeven binnen 14 dagen heeft verder geen consequenties? Staat er dus voor niks? Ok.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140800082
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus dat moeten doorgeven binnen 14 dagen heeft verder geen consequenties? Staat er dus voor niks? Ok.
De vraag is: 14 dagen voordat wát?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:42:51 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800120
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:37 schreef r_one het volgende:

[..]

De vraag is: 14 dagen voordat wát?
Voor de verhuizing.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140800123
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voor de verhuizing.
Welke verhuizing? De fysieke verhuizing van TS + inboedel of de verhuizing van de contractuele Telfort diensten?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:44:00 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800129
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Welke verhuizing? De fysieke verhuizing van TS + inboedel of de verhuizing van de contractuele Telfort diensten?
De fysieke verhuizing.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140800133
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De fysieke verhuizing.
Wat gaat Telfort dat aan?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:46:54 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800154
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat gaat Telfort dat aan?
Vraag het ze.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140800155
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vraag het ze.
:')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:50:10 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800177
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:47 schreef r_one het volgende:

[..]

:')
Ok.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:53:18 #29
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140800207
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.

TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 juni 2014 @ 08:54:26 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_140800219
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:37 schreef r_one het volgende:

De vraag is: 14 dagen voordat wát?
Ik vermoed 14 voordat je aansluiting wil op je nieuwe adres. Wanneer je fysiek verhuist maakt toch geen bal uit? Maar dat ze een week of 2 nodig hebben om de verhuizing bij Telfort zelf te regelen lijkt me niet onlogisch.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_140800298
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:54 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik vermoed 14 voordat je aansluiting wil op je nieuwe adres. Wanneer je fysiek verhuist maakt toch geen bal uit? Maar dat ze een week of 2 nodig hebben om de verhuizing bij Telfort zelf te regelen lijkt me niet onlogisch.
Dat vermoeden had ik ook (sterker: ik weet het wel zeker). Ik zie de belemmering dan ook niet. TS moet dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 juni 2014 @ 09:07:32 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_140800339
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:03 schreef r_one het volgende:

Dat vermoeden had ik ook (sterker: ik weet het wel zeker). Ik zie de belemmering dan ook niet. TS moet dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen.
Onder doorbetalen kom je waarschijnlijk niet uit. Maar dan moet Telfort dus wel gewoon leveren op het nieuwe adres.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_140800360
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Onder doorbetalen kom je waarschijnlijk niet uit. Maar dan moet Telfort dus wel gewoon leveren op het nieuwe adres.
TS wil ook wel gewoon doorbetalen, tot oktober. Maar niet als Telfort hem de dienst opzegt per juni en daarmee contractbreuk pleegt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140800417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:53 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.

TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
Het verschil met mijn situatie is dat op mijn oude adres een nieuwe bewoner is ingetrokken, deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.

Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk, en dat betekent dat ik een nieuw jaarcontract moet afsluiten. Wat ik niet wil omdat ik glasvezel wil, en dat leveren ze hier niet.

Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 juni 2014 @ 09:16:25 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_140800430
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:09 schreef r_one het volgende:

TS wil ook wel gewoon doorbetalen, tot oktober. Maar niet als Telfort hem de dienst opzegt per juni en daarmee contractbreuk pleegt.
Ja, ik snap het probleem :) Maar Telfort moet hem gewoon verhuizen en dan doorleveren tot oktober. Nu ze eenzijdig opzeggen kunnen ze niet zomaar doorbetaling eisen. Hooguit 1 maand zoals dat in hun eigen voorwaarden staat.

Blijven bellen TS, wijs ze maar op hun eigen voorwaarden (13.4 ze kunnen je blijkbaar niet hetzelfde contract aanbieden op je nieuwe adres)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_140800460
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:16 schreef Rewimo het volgende:
Hooguit 1 maand zoals dat in hun eigen voorwaarden staat.
Zelfs dat niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140800489
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
... deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

[..]

Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk,
Dat is hun probleem, daar heb jij geen boodschap aan.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140801133
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier eens mee moet gaan schermen inderdaad. Want waarom zou je contract niet mee kunnen verhuizen voor die 4 maanden? Dan kun je opzeggen per einde contractdatum en vervolgens een nieuw contract aangaan met de glasvezelboer.

Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
Kom telfort met artikel 13.2
Of is tijdig rekbaar?
pi_140801174
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Het verschil met mijn situatie is dat op mijn oude adres een nieuwe bewoner is ingetrokken, deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.

Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk, en dat betekent dat ik een nieuw jaarcontract moet afsluiten. Wat ik niet wil omdat ik glasvezel wil, en dat leveren ze hier niet.

Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Wat je vergeet is dat telfort jouw een brief had moeten sturen waarin stond "iemand anders heeft een abbo op jouw adres aangevraagd hierdoor komt jouw abbo te vervallen klopt dit niet dan svp binnen 7 dagen bericht"
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_140801492
Telfort geen glasvezel? Lijkt me sterk.
:]
pi_140802587
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:53 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.

TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
Dit komt wel vaker voor.

De nieuwe bewoner heeft dan zijn internetverbinding alvast geregeld en heeft daarbij gekozen voor "ik ben de enige bewoner". Dat vertaalt eigenlijk naar "het kan me niet bommen welke aansluitingen er nog zijn, gooi ze eraf".

Het is vooral leuk als dit gebeurt in een opgedeelde woning (bijvoorbeeld 2a en 2b). Normaal zijn daar dan 2 aderparen aanwezig zodat beide adressen een eigen verbinding kunnen krijgen. Als je daar dan woont en er komt een nieuwe buur in en die klikt doodleuk dat knopje "ik ben de enige bewoner" aan, dan zit de kans er dik in dat jij je verbinding kwijt bent.

Als je dan gaat bellen krijg je doodleuk te horen dat ze het allemaal maar heel naar en vervelend vinden, maar het moet opnieuw aangevraagd worden (en dat gaat natuurlijk weer een maand duren).

En Telfort heeft wel glasvezel :)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 21:16:49 #42
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140815846
Ziggo is net zo waardeloos. Ik ging in augustus 2009 verhuizen van Hoogezand naar Wildervank (gemeente Veendam) en had per aangetekende brief bij Ziggo gemeld dat ik mijn contract wilde opzeggen omdat internet, tv en bellen van Ziggo in de gemeente Veendam niet mogelijk was (Veendam heeft een eigen gemeentelijke kabelstichting). Maandenlang bleven ze elke maand geld van mijn rekening afschrijven dat ik telkens weer terug stortte. Vervolgens heb ik ze gebeld en ze beweerden mijn aangetekende brief niet te hebben gekregen en ook dat ze mij brieven hadden verstuurd. Die brieven had ik dus nooit gekregen want het adres waar ik voorheen woonde bestond al niet meer, woning was toen al gesloopt. Vervolgens meerdere keren brieven van incassobureaus op mijn nieuwe adres gehad, weer een aangetekende brief verstuurd en pas in april 2010 was het opgelost. Vervolgens kreeg ik nog wel een brief van het incassobureau met een rekening voor de incassokosten (dus zonder de kosten van het Ziggo abonnement), die brief heb ik vervolgens aangetekend naar Ziggo gestuurd en heb er daarna niets meer van gehoord.
pi_140817581
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!

TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.

Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".

Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.

Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.

Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.

Dank
De relevantie hiervan ontgaat mij. Telfort beëindigt jouw contract, dus ben jij niet verplicht de laatste vier maanden te betalen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is hun probleem, daar heb jij geen boodschap aan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_140818248
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Dit heeft als enige reden dat ze in het systeem blijkbaar geen abbo kunnen aanmaken voor die laatste maanden. Dat is dus helemaal hun probleem.

Je moet een aangetekende brief sturen waarin je de situatie uitlegt en meldt dat je er vanuit gaat dat als er voor een bepaalde datum geen internet wordt geleverd op het nieuwe adres, het contract is ontbonden en er dus niet meer betaald hoeft te worden. Geef Telfort drie weken de tijd, zoiets.

Waarschijnlijk krijg je geen reactie of een halve reactie, maar geen internet. Negeer betalingsverzoeken/incassobureaus en storneer elke betaling. Tenzij Telfort het voor die datum oplost, kun je glasvezel aanvragen en de rest van de betalingsverzoeken ed. negeren.
pi_140818376
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:15 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

Wat je vergeet is dat telfort jouw een brief had moeten sturen waarin stond "iemand anders heeft een abbo op jouw adres aangevraagd hierdoor komt jouw abbo te vervallen klopt dit niet dan svp binnen 7 dagen bericht"
naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818487
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
Toch blijf ik het raar vinden.

Zij zeggen zelf op, en TS moet betalen. Sterker nog nu krijgen ze dubbel geld voor hetzelfde pand.

Van mij konden ze echt helemaal het dak op.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_140818530
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
Zoiets staat er helemaal niet duidelijk in.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_140818559
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:49 schreef hottentot het volgende:

[..]

Toch blijf ik het raar vinden.

Zij zeggen zelf op, en TS moet betalen. Sterker nog nu krijgen ze dubbel geld voor hetzelfde pand.

Van mij konden ze echt helemaal het dak op.
ik ben het er ook niet mee eens maar ik denk dat Telfort in zn recht staat zeg maar...

En nou ja ik vind t op zn minst slordig laat van ts :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818612
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zoiets staat er helemaal niet duidelijk in.
Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.

Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818617
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik ben het er ook niet mee eens maar ik denk dat Telfort in zn recht staat zeg maar...

En nou ja ik vind t op zn minst slordig laat van ts :D
Ik zou het normaal vinden als ze niet tijdig kunnen verhuizen door late berichtgeving dat TS pech heeft en bijvoorbeeld nog een maand moet betalen voor het oude adres voordat het op zijn nieuwe adres werkt. Maar zij besluiten zelf om het contract met TS open te breken, en daar zou TS voor mogen betalen. Nee no way, dat ik dit zou doen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')