abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140799841
Hallo!

TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.

Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".

Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.

Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.

Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.

Dank
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 07:57:48 #2
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140799861
Zij annuleren toch het contract? Is verder hun probleem.
pi_140799871
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zij annuleren toch het contract? Is verder hun probleem.
Behalve dat ze wel door gaan incasseren van mijn bankrekening tot oktober.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:00:33 #4
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140799876
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:59 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Behalve dat ze wel door gaan incasseren van mijn bankrekening tot oktober.
Best knap dat ze geld willen incasseren van een (door hun) geannuleerd contract. Bel ze nog eens een keertje zou ik zeggen.
pi_140799877
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!

TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.

Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".

Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.

Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.

Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.

Dank
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zij annuleren toch het contract? Is verder hun probleem.
Zou je denken. Uiteindelijk verliest TS en zal hij toch moeten betalen.

Vermoed ik. Ik hoop natuurlijk dat TS gelijk krijgt.
pi_140799882
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Best knap dat ze geld willen incasseren van een geannuleerd contract. Bel ze nog eens een keertje zou ik zeggen.
Ze doen het op dezelfde manier als dat je zelf je contract cancelt terwijl je jaarcontract nog loopt, je moet daar zelf voor opdraaien.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:03:02 #7
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140799889
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:01 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ze doen het op dezelfde manier als dat je zelf je contract cancelt terwijl je jaarcontract nog loopt, je moet daar zelf voor opdraaien.
Gewoon storneren als het zover komt. Uiteindelijk rolt het conflict bij iemand van Telfort binnen die er wel iets van snapt.
pi_140799900
Volgens de algemene voorwaarden:

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn
de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.
13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4
redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de
Website bekend gemaakt.

Zoals ik het lees zou je contract mee over moeten kunnen verhuizen mits op je nieuwe adres dezelfde diensten van Telfort aanwezig zijn. Anders mag volgens 13.4 zowel telfort als de klant de diensten opzeggen.

De vraag is alleen hoe de wisselwerking tussen deze bepaling en het feit dat het jaarcontract nog 4 maanden te lopen heeft.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:05:24 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140799904
Ben je niet gewoon te laat met verhuizen van je aansluiting? :@
The love you take is equal to the love you make.
pi_140799930
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:05 schreef Lienekien het volgende:
Ben je niet gewoon te laat met verhuizen van je aansluiting? :@
Ja dat blijkbaar wel, neemt niet weg dat zij mijn contract cancelen en ik dat prima vind maar niet dat jaar door ga betalen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:20:04 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140799985
Is het niet zo dat je het eerste jaarcontract niet tussentijds kunt opzeggen?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:22:56 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_140799995
Bel nog eens een keer. Want ik vermoed dat je een of andere josti aan de lijn had.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 juni 2014 @ 08:29:19 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_140800028
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:04 schreef Nenaunir het volgende:
Volgens de algemene voorwaarden:

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn
de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.

13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4
redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de
Website bekend gemaakt.

Zoals ik het lees zou je contract mee over moeten kunnen verhuizen mits op je nieuwe adres dezelfde diensten van Telfort aanwezig zijn. Anders mag volgens 13.4 zowel telfort als de klant de diensten opzeggen.

De vraag is alleen hoe de wisselwerking tussen deze bepaling en het feit dat het jaarcontract nog 4 maanden te lopen heeft.
Ik denk dat je hier eens mee moet gaan schermen inderdaad. Want waarom zou je contract niet mee kunnen verhuizen voor die 4 maanden? Dan kun je opzeggen per einde contractdatum en vervolgens een nieuw contract aangaan met de glasvezelboer.

Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_140800033
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:20 schreef Lienekien het volgende:
Is het niet zo dat je het eerste jaarcontract niet tussentijds kunt opzeggen?
1. 13.4 is een uitzondering op die regel.
2. TS zegt niet op, Telfort zegt op.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:30:38 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800040
Ik vermoed dus dat 13.2 nog een probleem kan blijken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140800041
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:29 schreef Rewimo het volgende:
Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
En dat.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140800050
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik vermoed dus dat 13.2 nog een probleem kan blijken.
Dan verhuizen ze 'm toch over 15 dagen. Problem solved.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:32:56 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800056
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:30 schreef r_one het volgende:

[..]

1. 13.4 is een uitzondering op die regel.
2. TS zegt niet op, Telfort zegt op.
Telfort kan de dienst wel leveren op het nieuwe adres, alleen is TS te laat met doorgeven van zijn verhuizing.

TS is ook van betalen tot oktober af als hij nu zou opzeggen, maar dat kan niet bij een jaarcontract (algemene voorwaarden).
The love you take is equal to the love you make.
pi_140800068
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Telfort kan de dienst wel leveren op het nieuwe adres, alleen is TS te laat met doorgeven van zijn verhuizing.
Zie mijn vorige post.
quote:
TS is ook van betalen tot oktober af als hij nu zou opzeggen, maar dat kan niet bij een jaarcontract (algemene voorwaarden).
Een contract wat al is opgezegd, valt niet op te zeggen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:36:05 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800077
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan verhuizen ze 'm toch over 15 dagen. Problem solved.
Dus dat moeten doorgeven binnen 14 dagen heeft verder geen consequenties? Staat er dus voor niks? Ok.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140800082
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus dat moeten doorgeven binnen 14 dagen heeft verder geen consequenties? Staat er dus voor niks? Ok.
De vraag is: 14 dagen voordat wát?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:42:51 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800120
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:37 schreef r_one het volgende:

[..]

De vraag is: 14 dagen voordat wát?
Voor de verhuizing.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140800123
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voor de verhuizing.
Welke verhuizing? De fysieke verhuizing van TS + inboedel of de verhuizing van de contractuele Telfort diensten?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:44:00 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800129
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Welke verhuizing? De fysieke verhuizing van TS + inboedel of de verhuizing van de contractuele Telfort diensten?
De fysieke verhuizing.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140800133
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De fysieke verhuizing.
Wat gaat Telfort dat aan?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:46:54 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800154
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat gaat Telfort dat aan?
Vraag het ze.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140800155
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vraag het ze.
:')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:50:10 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140800177
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:47 schreef r_one het volgende:

[..]

:')
Ok.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:53:18 #29
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140800207
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.

TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 juni 2014 @ 08:54:26 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_140800219
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:37 schreef r_one het volgende:

De vraag is: 14 dagen voordat wát?
Ik vermoed 14 voordat je aansluiting wil op je nieuwe adres. Wanneer je fysiek verhuist maakt toch geen bal uit? Maar dat ze een week of 2 nodig hebben om de verhuizing bij Telfort zelf te regelen lijkt me niet onlogisch.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_140800298
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:54 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik vermoed 14 voordat je aansluiting wil op je nieuwe adres. Wanneer je fysiek verhuist maakt toch geen bal uit? Maar dat ze een week of 2 nodig hebben om de verhuizing bij Telfort zelf te regelen lijkt me niet onlogisch.
Dat vermoeden had ik ook (sterker: ik weet het wel zeker). Ik zie de belemmering dan ook niet. TS moet dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 juni 2014 @ 09:07:32 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_140800339
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:03 schreef r_one het volgende:

Dat vermoeden had ik ook (sterker: ik weet het wel zeker). Ik zie de belemmering dan ook niet. TS moet dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen.
Onder doorbetalen kom je waarschijnlijk niet uit. Maar dan moet Telfort dus wel gewoon leveren op het nieuwe adres.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_140800360
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Onder doorbetalen kom je waarschijnlijk niet uit. Maar dan moet Telfort dus wel gewoon leveren op het nieuwe adres.
TS wil ook wel gewoon doorbetalen, tot oktober. Maar niet als Telfort hem de dienst opzegt per juni en daarmee contractbreuk pleegt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140800417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:53 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.

TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
Het verschil met mijn situatie is dat op mijn oude adres een nieuwe bewoner is ingetrokken, deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.

Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk, en dat betekent dat ik een nieuw jaarcontract moet afsluiten. Wat ik niet wil omdat ik glasvezel wil, en dat leveren ze hier niet.

Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 juni 2014 @ 09:16:25 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_140800430
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:09 schreef r_one het volgende:

TS wil ook wel gewoon doorbetalen, tot oktober. Maar niet als Telfort hem de dienst opzegt per juni en daarmee contractbreuk pleegt.
Ja, ik snap het probleem :) Maar Telfort moet hem gewoon verhuizen en dan doorleveren tot oktober. Nu ze eenzijdig opzeggen kunnen ze niet zomaar doorbetaling eisen. Hooguit 1 maand zoals dat in hun eigen voorwaarden staat.

Blijven bellen TS, wijs ze maar op hun eigen voorwaarden (13.4 ze kunnen je blijkbaar niet hetzelfde contract aanbieden op je nieuwe adres)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_140800460
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:16 schreef Rewimo het volgende:
Hooguit 1 maand zoals dat in hun eigen voorwaarden staat.
Zelfs dat niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140800489
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
... deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

[..]

Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk,
Dat is hun probleem, daar heb jij geen boodschap aan.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140801133
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier eens mee moet gaan schermen inderdaad. Want waarom zou je contract niet mee kunnen verhuizen voor die 4 maanden? Dan kun je opzeggen per einde contractdatum en vervolgens een nieuw contract aangaan met de glasvezelboer.

Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
Kom telfort met artikel 13.2
Of is tijdig rekbaar?
pi_140801174
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Het verschil met mijn situatie is dat op mijn oude adres een nieuwe bewoner is ingetrokken, deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.

Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk, en dat betekent dat ik een nieuw jaarcontract moet afsluiten. Wat ik niet wil omdat ik glasvezel wil, en dat leveren ze hier niet.

Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Wat je vergeet is dat telfort jouw een brief had moeten sturen waarin stond "iemand anders heeft een abbo op jouw adres aangevraagd hierdoor komt jouw abbo te vervallen klopt dit niet dan svp binnen 7 dagen bericht"
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_140801492
Telfort geen glasvezel? Lijkt me sterk.
:]
pi_140802587
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:53 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.

TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
Dit komt wel vaker voor.

De nieuwe bewoner heeft dan zijn internetverbinding alvast geregeld en heeft daarbij gekozen voor "ik ben de enige bewoner". Dat vertaalt eigenlijk naar "het kan me niet bommen welke aansluitingen er nog zijn, gooi ze eraf".

Het is vooral leuk als dit gebeurt in een opgedeelde woning (bijvoorbeeld 2a en 2b). Normaal zijn daar dan 2 aderparen aanwezig zodat beide adressen een eigen verbinding kunnen krijgen. Als je daar dan woont en er komt een nieuwe buur in en die klikt doodleuk dat knopje "ik ben de enige bewoner" aan, dan zit de kans er dik in dat jij je verbinding kwijt bent.

Als je dan gaat bellen krijg je doodleuk te horen dat ze het allemaal maar heel naar en vervelend vinden, maar het moet opnieuw aangevraagd worden (en dat gaat natuurlijk weer een maand duren).

En Telfort heeft wel glasvezel :)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 21:16:49 #42
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140815846
Ziggo is net zo waardeloos. Ik ging in augustus 2009 verhuizen van Hoogezand naar Wildervank (gemeente Veendam) en had per aangetekende brief bij Ziggo gemeld dat ik mijn contract wilde opzeggen omdat internet, tv en bellen van Ziggo in de gemeente Veendam niet mogelijk was (Veendam heeft een eigen gemeentelijke kabelstichting). Maandenlang bleven ze elke maand geld van mijn rekening afschrijven dat ik telkens weer terug stortte. Vervolgens heb ik ze gebeld en ze beweerden mijn aangetekende brief niet te hebben gekregen en ook dat ze mij brieven hadden verstuurd. Die brieven had ik dus nooit gekregen want het adres waar ik voorheen woonde bestond al niet meer, woning was toen al gesloopt. Vervolgens meerdere keren brieven van incassobureaus op mijn nieuwe adres gehad, weer een aangetekende brief verstuurd en pas in april 2010 was het opgelost. Vervolgens kreeg ik nog wel een brief van het incassobureau met een rekening voor de incassokosten (dus zonder de kosten van het Ziggo abonnement), die brief heb ik vervolgens aangetekend naar Ziggo gestuurd en heb er daarna niets meer van gehoord.
pi_140817581
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!

TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.

Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".

Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.

Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.

Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.

Dank
De relevantie hiervan ontgaat mij. Telfort beëindigt jouw contract, dus ben jij niet verplicht de laatste vier maanden te betalen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is hun probleem, daar heb jij geen boodschap aan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_140818248
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Dit heeft als enige reden dat ze in het systeem blijkbaar geen abbo kunnen aanmaken voor die laatste maanden. Dat is dus helemaal hun probleem.

Je moet een aangetekende brief sturen waarin je de situatie uitlegt en meldt dat je er vanuit gaat dat als er voor een bepaalde datum geen internet wordt geleverd op het nieuwe adres, het contract is ontbonden en er dus niet meer betaald hoeft te worden. Geef Telfort drie weken de tijd, zoiets.

Waarschijnlijk krijg je geen reactie of een halve reactie, maar geen internet. Negeer betalingsverzoeken/incassobureaus en storneer elke betaling. Tenzij Telfort het voor die datum oplost, kun je glasvezel aanvragen en de rest van de betalingsverzoeken ed. negeren.
pi_140818376
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:15 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

Wat je vergeet is dat telfort jouw een brief had moeten sturen waarin stond "iemand anders heeft een abbo op jouw adres aangevraagd hierdoor komt jouw abbo te vervallen klopt dit niet dan svp binnen 7 dagen bericht"
naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818487
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
Toch blijf ik het raar vinden.

Zij zeggen zelf op, en TS moet betalen. Sterker nog nu krijgen ze dubbel geld voor hetzelfde pand.

Van mij konden ze echt helemaal het dak op.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_140818530
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
Zoiets staat er helemaal niet duidelijk in.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_140818559
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:49 schreef hottentot het volgende:

[..]

Toch blijf ik het raar vinden.

Zij zeggen zelf op, en TS moet betalen. Sterker nog nu krijgen ze dubbel geld voor hetzelfde pand.

Van mij konden ze echt helemaal het dak op.
ik ben het er ook niet mee eens maar ik denk dat Telfort in zn recht staat zeg maar...

En nou ja ik vind t op zn minst slordig laat van ts :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818612
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zoiets staat er helemaal niet duidelijk in.
Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.

Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818617
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik ben het er ook niet mee eens maar ik denk dat Telfort in zn recht staat zeg maar...

En nou ja ik vind t op zn minst slordig laat van ts :D
Ik zou het normaal vinden als ze niet tijdig kunnen verhuizen door late berichtgeving dat TS pech heeft en bijvoorbeeld nog een maand moet betalen voor het oude adres voordat het op zijn nieuwe adres werkt. Maar zij besluiten zelf om het contract met TS open te breken, en daar zou TS voor mogen betalen. Nee no way, dat ik dit zou doen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_140818654
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.

Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
Hoe wilde Telfort precies bepalen wanneer ik verhuis?
Juist.
En dat argument van nieuwe bewoners die wat aanvragen houdt geen stand.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_140818707
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik zou het normaal vinden als ze niet tijdig kunnen verhuizen door late berichtgeving dat TS pech heeft en bijvoorbeeld nog een maand moet betalen voor het oude adres voordat het op zijn nieuwe adres werkt. Maar zij besluiten zelf om het contract met TS open te breken, en daar zou TS voor mogen betalen. Nee no way, dat ik dit zou doen.
ik ken de rest van de AV niet maar ik kan me voorstellen dat Telfort t dichtgetimmerd heeft.

Ik vind t ook overdreven wat ze doen en ze kunnen m.i. wel wat coulanter doen, maar wie weet zijn er veel mensen die op deze manier onder een contract uit proberen te komen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818737
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.

Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
Ja en wat zijn de consequenties als je dit niet doet?

quote:
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de wijze zoals aangegeven op de Website.
13.3 - De tijd om de verhuizing van de verbinding behorende bij de Dienst(en) te realiseren is afhankelijk van de op dat moment geldende levertijden voor de verbindingen van de telecomleveranciers. Deze levertijden zijn te raadplegen op de Website. Deze levertijden gelden als richtlijn, de Klant kan hieraan geen rechten ontlenen. Gedurende deze periode blijft de Klant abonnementskosten verschuldigd.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.
13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4 redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de Website bekend gemaakt.
Ik zie hier nergens staan dat als Telfort zelf opzegt dat TS het gehele contract af moet betalen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_140818787
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

naar welk adres? :D
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.

Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
je snapt het niet.
punt a: een provider krijgt een aanvraag binnen op pand a op naam van pietje terwijl jantje daar een aansluiting heeft bij telfort, die provider moet officieel telfort op de hoogte brengen en telfort moet jantje dan een brief sturen dat pietje daar een aanvraag gedaan heeft en of dat klopt. dit heeft telfort verzuimt en zij zetten de opzegprocedure van jantje in gang.

punt b: jantje die inmiddels niet meer in pand a woont zegt ik ben verhuisd naar pand b kunnen jullie mijn internet verhuizen?
waarop telfort zegt sorry jantje dat kan niet uw internet zit nu in de opzegfase en dan kunnen wij dit niet verhuizen, de opzegging moet eerst worden doorgelopen en dan kan u op pand b een nieuwe aanvraag doen.

die hele 14 dagen periode slaat er gewoon op om aan te geven dat klanten niet van telfort mogen verwachten dat zijn internet binnen bijvoorbeeld 3 dagen verhuisd hebben.
stel jantje is voor een jaar eigenaar van zowel pand a als b, dan zal het telfort echt aan hun reet roesten als jantje na 3 maand zijn internet verhuisd van pand a naar b.

wat de correcte oplossing zou moeten zijn is het volgende: er moet een nieuwe aanvraag gedaan worden op naam van jantje op pand b met de aantekening dat hij er na resttijd jaarcontract op pand a vanaf kan.
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_140818799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoe wilde Telfort precies bepalen wanneer ik verhuis?
Juist.
En dat argument van nieuwe bewoners die wat aanvragen houdt geen stand.
daarom zei ik al dat het waarschijnlijk belangrijker is wanneer de nieuwe bewoners er zijn gaan wonen, als dat langer dan 14 dagen geleden is ben jij (of ts) hoogstwaarschijnlijk langer dan 14 dagen geleden verhuisd :D

Of weet jij veel, misschien heeft ts in moeten vullen vanaf wanneer hij verhuisd is en heeft toen domweg 1 mei ingevuld :Y)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818819
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:59 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ja en wat zijn de consequenties als je dit niet doet?

[..]

Ik zie hier nergens staan dat als Telfort zelf opzegt dat TS het gehele contract af moet betalen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik ken de rest van de AV niet maar ik kan me voorstellen dat Telfort t dichtgetimmerd heeft.

Ik vind t ook overdreven wat ze doen en ze kunnen m.i. wel wat coulanter doen, maar wie weet zijn er veel mensen die op deze manier onder een contract uit proberen te komen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140818875
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef tombolafan het volgende:

[..]

daarom zei ik al dat het waarschijnlijk belangrijker is wanneer de nieuwe bewoners er zijn gaan wonen, als dat langer dan 14 dagen geleden is ben jij (of ts) hoogstwaarschijnlijk langer dan 14 dagen geleden verhuisd :D

Of weet jij veel, misschien heeft ts in moeten vullen vanaf wanneer hij verhuisd is en heeft toen domweg 1 mei ingevuld :Y)
wat een onzin, die nieuwe bewoners kunnen al een aanvraag gedaan hebben toen zei 3 maand voor de verkoop een advertentie van het huis op funda zagen.
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_140818943
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

je snapt het niet.
punt a: een provider krijgt een aanvraag binnen op pand a op naam van pietje terwijl jantje daar een aansluiting heeft bij telfort, die provider moet officieel telfort op de hoogte brengen en telfort moet jantje dan een brief sturen dat pietje daar een aanvraag gedaan heeft en of dat klopt. dit heeft telfort verzuimt en zij zetten de opzegprocedure van jantje in gang.

punt b: jantje die inmiddels niet meer in pand a woont zegt ik ben verhuisd naar pand b kunnen jullie mijn internet verhuizen?
waarop telfort zegt sorry jantje dat kan niet uw internet zit nu in de opzegfase en dan kunnen wij dit niet verhuizen, de opzegging moet eerst worden doorgelopen en dan kan u op pand b een nieuwe aanvraag doen.

die hele 14 dagen periode slaat er gewoon op om aan te geven dat klanten niet van telfort mogen verwachten dat zijn internet binnen bijvoorbeeld 3 dagen verhuisd hebben.
stel jantje is voor een jaar eigenaar van zowel pand a als b, dan zal het telfort echt aan hun reet roesten als jantje na 3 maand zijn internet verhuisd van pand a naar b.

wat de correcte oplossing zou moeten zijn is het volgende: er moet een nieuwe aanvraag gedaan worden op naam van jantje op pand b met de aantekening dat hij er na resttijd jaarcontract op pand a vanaf kan.
Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief? :D ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt :7

Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140819001
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:04 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

wat een onzin, die nieuwe bewoners kunnen al een aanvraag gedaan hebben toen zei 3 maand voor de verkoop een advertentie van het huis op funda zagen.
ZIJ kunnen dat uiteraard maar wat win je daar mee? Dan worden alle fysieke spullen naar een adres gestuurd waar je niet woont, of wellicht zo'n controle brief en dan gaat de echte bewoner echt wel even bellen gok ik :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140819045
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief? :D ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt :7

Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
dat klopt idd, daar had ik zo snel niet aan gedacht.
alsnog zou de redelijke oplossing zijn wat ik mijn vorige post al aangaf.
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_140819103
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:10 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

dat klopt idd, daar had ik zo snel niet aan gedacht.
alsnog zou de redelijke oplossing zijn wat ik mijn vorige post al aangaf.
ben ik het zeker mee eens :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140819568
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief? :D ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt :7

Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd. 8)7

Op zijn minst zou de nieuwe bewoner moeten aantonen dat hij op dat moment de enige bewoner is.

Wat er nu gebeurt is gewoon onzorgvuldig... pure gemakzucht, en dat gaat af en toe fout. Daar moet men dan maar de kosten van dragen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 7 juni 2014 @ 23:56:43 #63
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140820146
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.

Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.
Dit klopt natuurlijk niet. Een contract kan niet geannuleerd worden en tegelijkertijd alsnog doorlopen.

TS, weet je zeker dat jij wel goed begrijpt wat Telfort bedoelt? Ben jij niet dingen (onbewust) aan het verdraaien?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140820384
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd. 8)7

Op zijn minst zou de nieuwe bewoner moeten aantonen dat hij op dat moment de enige bewoner is.

Wat er nu gebeurt is gewoon onzorgvuldig... pure gemakzucht, en dat gaat af en toe fout. Daar moet men dan maar de kosten van dragen.
Lijnkaping, bekend probleem bij adsl providers. Adsl provider A is verplicht mee te werken als adsl provider B zegt dat hun nieuwe klant als enige bewoner op dat adres woont. Iemand anders in het topic legde dit ook al uit.
Live for now, forget forever
  zondag 8 juni 2014 @ 00:20:12 #65
361899 thom_05
Ondertitel
pi_140820703
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:54 schreef TC03 het volgende:

[..]

Duh, maar dat betekent niet dat het dan logisch is dat je het contract moet uitzingen terwijl Telfort geen dienst levert. :')
Dat zeg ik ook niet. Blijkbaar hebben ze 14 dagen notificatie nodig om internet mee te verhuizen. Ik neem aan dat 14 dagen niet voor de sier worden genoend. TS heeft verzuimd om dat te doen en nu heeft hij een probleem. Of dat eerlijk is, dat beoordeel ik niet.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  zondag 8 juni 2014 @ 00:28:35 #66
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_140820928
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd. 8)7

Op zijn minst zou de nieuwe bewoner moeten aantonen dat hij op dat moment de enige bewoner is.

Wat er nu gebeurt is gewoon onzorgvuldig... pure gemakzucht, en dat gaat af en toe fout. Daar moet men dan maar de kosten van dragen.
Mja en dan gebruik ik jouw internet en betaal hetzelfde als normaal :D

En wie zegt dat die nieuwe bewoner dat niet gewoon heeft aangetoond, want hey! het is ook de enige bewoner _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 8 juni 2014 @ 00:31:05 #67
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_140821005
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:07 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Lijnkaping, bekend probleem bij adsl providers. Adsl provider A is verplicht mee te werken als adsl provider B zegt dat hun nieuwe klant als enige bewoner op dat adres woont. Iemand anders in het topic legde dit ook al uit.
puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 8 juni 2014 @ 00:32:21 #68
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140821030
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:20 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Blijkbaar hebben ze 14 dagen notificatie nodig om internet mee te verhuizen. Ik neem aan dat 14 dagen niet voor de sier worden genoend. TS heeft verzuimd om dat te doen en nu heeft hij een probleem. Of dat eerlijk is, dat beoordeel ik niet.
Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140821046
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:31 schreef tombolafan het volgende:

[..]

puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?
Als je meerdere aderparen hebt, wel. Maar dan moet je dus niet bij de tweede provider aangeven dat je de enige bewoner bent, anders gooien ze jouw eerste provider er af.
Live for now, forget forever
  zondag 8 juni 2014 @ 00:34:07 #70
361899 thom_05
Ondertitel
pi_140821063
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  zondag 8 juni 2014 @ 00:35:16 #71
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_140821090
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.
de vraag is niet of t eerlijk is (imho is dat een mening namelijk), maar of telfort t kan maken zo te handelen :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 8 juni 2014 @ 00:36:13 #72
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_140821117
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
binnen 14 dagen is toch niet 14 dagen van tevoren? ):O
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 8 juni 2014 @ 00:37:44 #73
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140821151
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
Blijf je nou in cirkels redeneren?

Dat staat inderdaad op de site, maar het gaat erom wat de gevolgen zijn als je dat niet doet.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 8 juni 2014 @ 00:38:10 #74
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140821162
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:35 schreef tombolafan het volgende:

[..]

de vraag is niet of t eerlijk is (imho is dat een mening namelijk), maar of telfort t kan maken zo te handelen :s)
Da's hetzelfde. Als het eerlijk is, kan Telfort het maken.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 8 juni 2014 @ 00:41:01 #75
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_140821217
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:38 schreef TC03 het volgende:

[..]

Da's hetzelfde. Als het eerlijk is, kan Telfort het maken.
vind ik niet :)

Ik vind het bv ook eerlijk als iemand zijn eerder gestolen fiets terug steelt. Maar dat kan je niet maken want strafbaar :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140821239
Zoals ik de OP nu lees, is TS eigenlijk te laat met zijn verhuizing doorgeven. Stel dat hij per 15 mei zijn huidige woning heeft verlaten, in de tussentijd heeft geklust in zijn nieuwe woning en nu klaar is met klussen en denkt: tijd voor internet!

De bewoner op zijn oude adres heeft bijvoorbeeld wel al per 16 mei een verbinding aangevraagd bij een andere provider en gezegd dat hij de enige bewoner is. Dit komt binnen bij Telfort en Telfort stuurt een brief naar TS dat zijn verbinding wordt opgezegd (want zo'n verklaring kan geannuleerd worden als je dat schriftelijk aangeeft). Telfort stuurt die brief dan wel naar het oude adres, want ze weten helemaal niet dat TS helemaal niet meer op dat adres verblijft. In dat opzicht is TS in gebreke gebleven.

Niet gesteld dat het zo gegaan is natuurlijk, maar dit lijkt me de meest logische verklaring.
Live for now, forget forever
  zondag 8 juni 2014 @ 00:44:31 #77
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140821283
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

vind ik niet :)

Ik vind het bv ook eerlijk als iemand zijn eerder gestolen fiets terug steelt. Maar dat kan je niet maken want strafbaar :7
:')

Reageer dan gewoon niet en ga ergens anders bijdehand doen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 8 juni 2014 @ 01:03:27 #78
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_140821754
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:42 schreef Vogeltje88 het volgende:
Zoals ik de OP nu lees, is TS eigenlijk te laat met zijn verhuizing doorgeven. Stel dat hij per 15 mei zijn huidige woning heeft verlaten, in de tussentijd heeft geklust in zijn nieuwe woning en nu klaar is met klussen en denkt: tijd voor internet!

De bewoner op zijn oude adres heeft bijvoorbeeld wel al per 16 mei een verbinding aangevraagd bij een andere provider en gezegd dat hij de enige bewoner is. Dit komt binnen bij Telfort en Telfort stuurt een brief naar TS dat zijn verbinding wordt opgezegd (want zo'n verklaring kan geannuleerd worden als je dat schriftelijk aangeeft). Telfort stuurt die brief dan wel naar het oude adres, want ze weten helemaal niet dat TS helemaal niet meer op dat adres verblijft. In dat opzicht is TS in gebreke gebleven.

Niet gesteld dat het zo gegaan is natuurlijk, maar dit lijkt me de meest logische verklaring.
Dat zeg ik :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 8 juni 2014 @ 01:04:20 #79
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_140821775
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

:')

Reageer dan gewoon niet en ga ergens anders bijdehand doen.
wat, omdat ik een andere mening heb? _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140822345
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:36 schreef thom_05 het volgende:
meeverhuizen
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:13 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Boeiend. Het ging om 14 dagen notificatie plicht bij telfort.
Boeiend. Alsof het Telfort modem op dezelfde dag mee moet in de Boedelbak, keurig ingepakt naast de vitrinekast en het theeservies :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140822606
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd. 8)7
Sterker nog ik kan gewoon met jouw gegevens een andere energieleverancier voor je aanvragen, en je oude moet wettelijk verplicht meewerken als een ander bedrijf verzoekt om overschrijving.

Heb je wat te regelen eerdaags...
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_140822607
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
Nee, dat staat er niet. De term "meeverhuizen" komt uit jouw duim.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140822624
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:31 schreef tombolafan het volgende:

[..]

puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?
Jawel Kabel en ADSL :)

Maar vaak niet over dezelfde kabel, dus 2x ADSL is niet mogelijk tenzij je het goed regelt met meerdere aderparen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zondag 8 juni 2014 @ 01:58:08 #84
361899 thom_05
Ondertitel
pi_140822710
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Blijf je nou in cirkels redeneren?

Dat staat inderdaad op de site, maar het gaat erom wat de gevolgen zijn als je dat niet doet.
Gevolgen? Heb je het verga van ts niet gelezen?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_140822740
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:52 schreef tombolafan het volgende:
ik denk
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:58 schreef tombolafan het volgende:
ik kan me voorstellen

wie weet
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef tombolafan het volgende:
het waarschijnlijk belangrijker is

hoogstwaarschijnlijk

Of weet jij veel, misschien
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:
ik denk wel
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:28 schreef tombolafan het volgende:
En wie zegt
Aannames, aannames en nog eens aannames ...
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 8 juni 2014 @ 02:01:51 #86
361899 thom_05
Ondertitel
pi_140822761
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:37 schreef r_one het volgende:

[..]


[..]

Boeiend. Alsof het Telfort modem op dezelfde dag mee moet in de Boedelbak, keurig ingepakt naast de vitrinekast en het theeservies :')
Boeiend of niet ts zit met een probleem.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_140822768
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:58 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Gevolgen? Heb je het verga van ts niet gelezen?
TC03 doelt uiteraard op de juridische gevolgen, doelend op de AV, die rechtens ook stand houden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140822782
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 02:01 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Boeiend of niet ts zit met een probleem.
Fijn dat je dat even constateert, zoveel was me na het lezen van de OP al wel duidelijk. Nu nog een oplossing.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 8 juni 2014 @ 02:05:12 #89
361899 thom_05
Ondertitel
pi_140822813
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 02:02 schreef r_one het volgende:

[..]

TC03 doelt uiteraard op de juridische gevolgen, doelend op de AV, die rechtens ook stand houden.
Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?
Nou dat is ook niet zo moeilijk te achterhalen.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_140822820
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 02:05 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?
Nou dat is ook niet zo moeilijk te achterhalen.
Enlighten me, o groot licht.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140822824
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 02:05 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?
Nou dat is ook niet zo moeilijk te achterhalen.
Niet moeilijk, nou dan lees ik morgenochtend wel wat je hebt gevonden.

Hint: hierover staat niets in de voorwaarden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zondag 8 juni 2014 @ 11:05:06 #92
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_140826263
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 02:00 schreef r_one het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Aannames, aannames en nog eens aannames ...
tja je moet wat als ts geen antwoord geeft he :P

Ik geef mn mening, dat is wel vaker op een forum.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140826404
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!

TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.

Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".

Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.

Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.

Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.

Dank
Wat raar. Het is logisch dat ze jouw contract annuleren (ik zou zeggen: opzeggen) aangezien er een nieuwe bewoner zich heeft aangemeld op jouw aansluiting. Maar dat betekent niet dat jij een volledig nieuw jaarcontract moet afsluiten. Ze zetten het oude contract nog maar voort op jouw nieuwe adres. Eventueel mogen ze daar 2 weken voor nemen (kennelijk is dat de tijd die zij nodig hebben, gezien de verhuismeldingstermijn).
Maar een nieuw jaarcontract afsluiten: :N
Somebody that I used to know
pi_140837034
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 00:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Mja en dan gebruik ik jouw internet en betaal hetzelfde als normaal :D

En wie zegt dat die nieuwe bewoner dat niet gewoon heeft aangetoond, want hey! het is ook de enige bewoner _O-
Ik zit even terug te lezen in de OP, en TS is niet alleen heel laat met doorgeven, hij is zelfs al verhuisd, dan is het natuurlijk einde verhaal. _O- Dat wordt gewoon betalen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_140837112
quote:
2s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:13 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat raar. Het is logisch dat ze jouw contract annuleren (ik zou zeggen: opzeggen) aangezien er een nieuwe bewoner zich heeft aangemeld op jouw aansluiting. Maar dat betekent niet dat jij een volledig nieuw jaarcontract moet afsluiten. Ze zetten het oude contract nog maar voort op jouw nieuwe adres. Eventueel mogen ze daar 2 weken voor nemen (kennelijk is dat de tijd die zij nodig hebben, gezien de verhuismeldingstermijn).
Maar een nieuw jaarcontract afsluiten: :N
Het oude contract is stopgezet omdat TS zonder bericht is vertrokken en de nieuwe bewoner de lijn nodig had. Aangezien het een jaarcontract is waar nog 4 maanden van liepen, moet TS deze nog voldoen.

Telfort biedt als alternatief aan een nieuw jaarcontract, omdat dat ze meer oplevert dan 4 maanden geld en sympathieker staat naar de klant.

Telfort is natuurlijk niet verplicht om TS een nieuw contract voor 4 maanden aan te bieden, omdat hij zo onzorgvuldig is geweest om niet door te geven dat hij ging verhuizen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 juni 2014 @ 17:57:01 #96
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_140837321
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:45 schreef heiden6 het volgende:

Ik zit even terug te lezen in de OP, en TS is niet alleen heel laat met doorgeven, hij is zelfs al verhuisd, dan is het natuurlijk einde verhaal. _O- Dat wordt gewoon betalen.
Waarom? TS zit 14 dagen zonder internet omdat Telfort 14 dagen nodig heeft om hem op zijn nieuwe adres aan te sluiten. Dat is het gevolg van het late doorgeven. Dat wil niet zeggen dat hij ineens geen contract meer heeft. Dat maakt Telfort ervan. Alleen moet hij dan wel betalen voor een contract dat niet meer nageleefd wordt door Telfort.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 8 juni 2014 @ 17:57:26 #97
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140837335
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het oude contract is stopgezet omdat TS zonder bericht is vertrokken en de nieuwe bewoner de lijn nodig had. Aangezien het een jaarcontract is waar nog 4 maanden van liepen, moet TS deze nog voldoen.

Telfort biedt als alternatief aan een nieuw jaarcontract, omdat dat ze meer oplevert dan 4 maanden geld en sympathieker staat naar de klant.

Telfort is natuurlijk niet verplicht om TS een nieuw contract voor 4 maanden aan te bieden, omdat hij zo onzorgvuldig is geweest om niet door te geven dat hij ging verhuizen.
Moet Telfort niet gewoon een dienst leveren zolang het contract loopt? Lijkt me contractbreuk als je niet levert terwijl het contract nog loopt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140837366
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Waarom? TS zit 14 dagen zonder internet omdat Telfort 14 dagen nodig heeft om hem op zijn nieuwe adres aan te sluiten. Dat is het gevolg van het late doorgeven. Dat wil niet zeggen dat hij ineens geen contract meer heeft. Dat maakt Telfort ervan. Alleen moet hij dan wel betalen voor een contract dat niet meer nageleefd wordt door Telfort.
HEt is de schuld van TS dat het contract is stopgezet, omdat hij zonder iets te zeggen is vertrokken. De nieuwe bewoner heeft vervolgens internet aangevraagd, en TS is van de lijn geschopt omdat hij daar niet meer woont. Dan komt hij nu, terwijl hij daar al weg is, nog eens aankakken met een verzoek om een reeds opgezegd abonnement door te zetten en te verhuizen... dat kan niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 8 juni 2014 @ 17:59:31 #99
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140837393
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

HEt is de schuld van TS dat het contract is stopgezet
Het contract is niet stop gezet, want TS moet nog betalen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140837423
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:59 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het contract is niet stop gezet, want TS moet nog betalen.
TS moet nog betalen omdat hij voor een jaar internet heeft afgenomen, dat hij het de laatste vier maanden niet kan gebruiken is zijn eigen schuld.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')