Behalve dat ze wel door gaan incasseren van mijn bankrekening tot oktober.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 07:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zij annuleren toch het contract? Is verder hun probleem.
Best knap dat ze geld willen incasseren van een (door hun) geannuleerd contract. Bel ze nog eens een keertje zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 07:59 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Behalve dat ze wel door gaan incasseren van mijn bankrekening tot oktober.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!
TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.
Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".
Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.
Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.
Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.
Dank
Zou je denken. Uiteindelijk verliest TS en zal hij toch moeten betalen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 07:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zij annuleren toch het contract? Is verder hun probleem.
Ze doen het op dezelfde manier als dat je zelf je contract cancelt terwijl je jaarcontract nog loopt, je moet daar zelf voor opdraaien.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Best knap dat ze geld willen incasseren van een geannuleerd contract. Bel ze nog eens een keertje zou ik zeggen.
Gewoon storneren als het zover komt. Uiteindelijk rolt het conflict bij iemand van Telfort binnen die er wel iets van snapt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:01 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ze doen het op dezelfde manier als dat je zelf je contract cancelt terwijl je jaarcontract nog loopt, je moet daar zelf voor opdraaien.
Ja dat blijkbaar wel, neemt niet weg dat zij mijn contract cancelen en ik dat prima vind maar niet dat jaar door ga betalen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:05 schreef Lienekien het volgende:
Ben je niet gewoon te laat met verhuizen van je aansluiting?
Ik denk dat je hier eens mee moet gaan schermen inderdaad. Want waarom zou je contract niet mee kunnen verhuizen voor die 4 maanden? Dan kun je opzeggen per einde contractdatum en vervolgens een nieuw contract aangaan met de glasvezelboer.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:04 schreef Nenaunir het volgende:
Volgens de algemene voorwaarden:
Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn
de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.
13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4
redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de
Website bekend gemaakt.
Zoals ik het lees zou je contract mee over moeten kunnen verhuizen mits op je nieuwe adres dezelfde diensten van Telfort aanwezig zijn. Anders mag volgens 13.4 zowel telfort als de klant de diensten opzeggen.
De vraag is alleen hoe de wisselwerking tussen deze bepaling en het feit dat het jaarcontract nog 4 maanden te lopen heeft.
1. 13.4 is een uitzondering op die regel.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:20 schreef Lienekien het volgende:
Is het niet zo dat je het eerste jaarcontract niet tussentijds kunt opzeggen?
En dat.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:29 schreef Rewimo het volgende:
Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
Dan verhuizen ze 'm toch over 15 dagen. Problem solved.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik vermoed dus dat 13.2 nog een probleem kan blijken.
Telfort kan de dienst wel leveren op het nieuwe adres, alleen is TS te laat met doorgeven van zijn verhuizing.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:30 schreef r_one het volgende:
[..]
1. 13.4 is een uitzondering op die regel.
2. TS zegt niet op, Telfort zegt op.
Zie mijn vorige post.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Telfort kan de dienst wel leveren op het nieuwe adres, alleen is TS te laat met doorgeven van zijn verhuizing.
Een contract wat al is opgezegd, valt niet op te zeggen.quote:TS is ook van betalen tot oktober af als hij nu zou opzeggen, maar dat kan niet bij een jaarcontract (algemene voorwaarden).
Dus dat moeten doorgeven binnen 14 dagen heeft verder geen consequenties? Staat er dus voor niks? Ok.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan verhuizen ze 'm toch over 15 dagen. Problem solved.
De vraag is: 14 dagen voordat wát?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus dat moeten doorgeven binnen 14 dagen heeft verder geen consequenties? Staat er dus voor niks? Ok.
Welke verhuizing? De fysieke verhuizing van TS + inboedel of de verhuizing van de contractuele Telfort diensten?quote:
De fysieke verhuizing.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke verhuizing? De fysieke verhuizing van TS + inboedel of de verhuizing van de contractuele Telfort diensten?
Wat gaat Telfort dat aan?quote:
quote:
Ik vermoed 14 voordat je aansluiting wil op je nieuwe adres. Wanneer je fysiek verhuist maakt toch geen bal uit? Maar dat ze een week of 2 nodig hebben om de verhuizing bij Telfort zelf te regelen lijkt me niet onlogisch.quote:
Dat vermoeden had ik ook (sterker: ik weet het wel zeker). Ik zie de belemmering dan ook niet. TS moet dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vermoed 14 voordat je aansluiting wil op je nieuwe adres. Wanneer je fysiek verhuist maakt toch geen bal uit? Maar dat ze een week of 2 nodig hebben om de verhuizing bij Telfort zelf te regelen lijkt me niet onlogisch.
Onder doorbetalen kom je waarschijnlijk niet uit. Maar dan moet Telfort dus wel gewoon leveren op het nieuwe adres.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:03 schreef r_one het volgende:
Dat vermoeden had ik ook (sterker: ik weet het wel zeker). Ik zie de belemmering dan ook niet. TS moet dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen.
TS wil ook wel gewoon doorbetalen, tot oktober. Maar niet als Telfort hem de dienst opzegt per juni en daarmee contractbreuk pleegt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Onder doorbetalen kom je waarschijnlijk niet uit. Maar dan moet Telfort dus wel gewoon leveren op het nieuwe adres.
Het verschil met mijn situatie is dat op mijn oude adres een nieuwe bewoner is ingetrokken, deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:53 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.
TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
Ja, ik snap het probleemquote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:09 schreef r_one het volgende:
TS wil ook wel gewoon doorbetalen, tot oktober. Maar niet als Telfort hem de dienst opzegt per juni en daarmee contractbreuk pleegt.
Zelfs dat niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:16 schreef Rewimo het volgende:
Hooguit 1 maand zoals dat in hun eigen voorwaarden staat.
Dat is hun probleem, daar heb jij geen boodschap aan.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
... deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.
[..]
Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk,
Kom telfort met artikel 13.2quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier eens mee moet gaan schermen inderdaad. Want waarom zou je contract niet mee kunnen verhuizen voor die 4 maanden? Dan kun je opzeggen per einde contractdatum en vervolgens een nieuw contract aangaan met de glasvezelboer.
Dat jouw contract niet mee kan verhuizen omdat de nieuwe bewoner al heeft aangevraagd is natuurlijk flauwekul.
Wat je vergeet is dat telfort jouw een brief had moeten sturen waarin stond "iemand anders heeft een abbo op jouw adres aangevraagd hierdoor komt jouw abbo te vervallen klopt dit niet dan svp binnen 7 dagen bericht"quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Het verschil met mijn situatie is dat op mijn oude adres een nieuwe bewoner is ingetrokken, deze heeft internet aangevraagd. Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.
Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.
Verhuizen voor 20 euro nu niet meer mogelijk, en dat betekent dat ik een nieuw jaarcontract moet afsluiten. Wat ik niet wil omdat ik glasvezel wil, en dat leveren ze hier niet.
Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
Dit komt wel vaker voor.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:53 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb m´n verhuizing ook een keer een week te laat doorgegeven, was geen probleem alleen had ik toen een week geen internet en tv op het nieuwe adres.
TS had waarschijnlijk gewoon iemand aan de lijn die het te lastig vond om de stappen in z´n script te volgen.
De relevantie hiervan ontgaat mij. Telfort beëindigt jouw contract, dus ben jij niet verplicht de laatste vier maanden te betalen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!
TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.
Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".
Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.
Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.
Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.
Dank
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is hun probleem, daar heb jij geen boodschap aan.
Dit heeft als enige reden dat ze in het systeem blijkbaar geen abbo kunnen aanmaken voor die laatste maanden. Dat is dus helemaal hun probleem.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat zij mijn contract cancelen en mij een nieuw jaarcontract willen opdringen. Anders moet ik maar betalen tot oktober zonder dat ze internet leveren.
naar welk adres?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:15 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
Wat je vergeet is dat telfort jouw een brief had moeten sturen waarin stond "iemand anders heeft een abbo op jouw adres aangevraagd hierdoor komt jouw abbo te vervallen klopt dit niet dan svp binnen 7 dagen bericht"
Toch blijf ik het raar vinden.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:
[..]
naar welk adres?
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.
Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
Zoiets staat er helemaal niet duidelijk in.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:
[..]
naar welk adres?
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.
Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
ik ben het er ook niet mee eens maar ik denk dat Telfort in zn recht staat zeg maar...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Toch blijf ik het raar vinden.
Zij zeggen zelf op, en TS moet betalen. Sterker nog nu krijgen ze dubbel geld voor hetzelfde pand.
Van mij konden ze echt helemaal het dak op.
Artikel 13 - Verhuizing Klantquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zoiets staat er helemaal niet duidelijk in.
Ik zou het normaal vinden als ze niet tijdig kunnen verhuizen door late berichtgeving dat TS pech heeft en bijvoorbeeld nog een maand moet betalen voor het oude adres voordat het op zijn nieuwe adres werkt. Maar zij besluiten zelf om het contract met TS open te breken, en daar zou TS voor mogen betalen. Nee no way, dat ik dit zou doen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik ben het er ook niet mee eens maar ik denk dat Telfort in zn recht staat zeg maar...
En nou ja ik vind t op zn minst slordig laat van ts
Hoe wilde Telfort precies bepalen wanneer ik verhuis?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
ik ken de rest van de AV niet maar ik kan me voorstellen dat Telfort t dichtgetimmerd heeft.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zou het normaal vinden als ze niet tijdig kunnen verhuizen door late berichtgeving dat TS pech heeft en bijvoorbeeld nog een maand moet betalen voor het oude adres voordat het op zijn nieuwe adres werkt. Maar zij besluiten zelf om het contract met TS open te breken, en daar zou TS voor mogen betalen. Nee no way, dat ik dit zou doen.
Ja en wat zijn de consequenties als je dit niet doet?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
Ik zie hier nergens staan dat als Telfort zelf opzegt dat TS het gehele contract af moet betalen.quote:13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de wijze zoals aangegeven op de Website.
13.3 - De tijd om de verhuizing van de verbinding behorende bij de Dienst(en) te realiseren is afhankelijk van de op dat moment geldende levertijden voor de verbindingen van de telecomleveranciers. Deze levertijden zijn te raadplegen op de Website. Deze levertijden gelden als richtlijn, de Klant kan hieraan geen rechten ontlenen. Gedurende deze periode blijft de Klant abonnementskosten verschuldigd.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.
13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4 redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de Website bekend gemaakt.
je snapt het niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:
[..]
naar welk adres?
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.
Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
daarom zei ik al dat het waarschijnlijk belangrijker is wanneer de nieuwe bewoners er zijn gaan wonen, als dat langer dan 14 dagen geleden is ben jij (of ts) hoogstwaarschijnlijk langer dan 14 dagen geleden verhuisdquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoe wilde Telfort precies bepalen wanneer ik verhuis?
Juist.
En dat argument van nieuwe bewoners die wat aanvragen houdt geen stand.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja en wat zijn de consequenties als je dit niet doet?
[..]
Ik zie hier nergens staan dat als Telfort zelf opzegt dat TS het gehele contract af moet betalen.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik ken de rest van de AV niet maar ik kan me voorstellen dat Telfort t dichtgetimmerd heeft.
Ik vind t ook overdreven wat ze doen en ze kunnen m.i. wel wat coulanter doen, maar wie weet zijn er veel mensen die op deze manier onder een contract uit proberen te komen?
wat een onzin, die nieuwe bewoners kunnen al een aanvraag gedaan hebben toen zei 3 maand voor de verkoop een advertentie van het huis op funda zagen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef tombolafan het volgende:
[..]
daarom zei ik al dat het waarschijnlijk belangrijker is wanneer de nieuwe bewoners er zijn gaan wonen, als dat langer dan 14 dagen geleden is ben jij (of ts) hoogstwaarschijnlijk langer dan 14 dagen geleden verhuisd
Of weet jij veel, misschien heeft ts in moeten vullen vanaf wanneer hij verhuisd is en heeft toen domweg 1 mei ingevuld
Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
je snapt het niet.
punt a: een provider krijgt een aanvraag binnen op pand a op naam van pietje terwijl jantje daar een aansluiting heeft bij telfort, die provider moet officieel telfort op de hoogte brengen en telfort moet jantje dan een brief sturen dat pietje daar een aanvraag gedaan heeft en of dat klopt. dit heeft telfort verzuimt en zij zetten de opzegprocedure van jantje in gang.
punt b: jantje die inmiddels niet meer in pand a woont zegt ik ben verhuisd naar pand b kunnen jullie mijn internet verhuizen?
waarop telfort zegt sorry jantje dat kan niet uw internet zit nu in de opzegfase en dan kunnen wij dit niet verhuizen, de opzegging moet eerst worden doorgelopen en dan kan u op pand b een nieuwe aanvraag doen.
die hele 14 dagen periode slaat er gewoon op om aan te geven dat klanten niet van telfort mogen verwachten dat zijn internet binnen bijvoorbeeld 3 dagen verhuisd hebben.
stel jantje is voor een jaar eigenaar van zowel pand a als b, dan zal het telfort echt aan hun reet roesten als jantje na 3 maand zijn internet verhuisd van pand a naar b.
wat de correcte oplossing zou moeten zijn is het volgende: er moet een nieuwe aanvraag gedaan worden op naam van jantje op pand b met de aantekening dat hij er na resttijd jaarcontract op pand a vanaf kan.
ZIJ kunnen dat uiteraard maar wat win je daar mee? Dan worden alle fysieke spullen naar een adres gestuurd waar je niet woont, of wellicht zo'n controle brief en dan gaat de echte bewoner echt wel even bellen gok ikquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:04 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
wat een onzin, die nieuwe bewoners kunnen al een aanvraag gedaan hebben toen zei 3 maand voor de verkoop een advertentie van het huis op funda zagen.
dat klopt idd, daar had ik zo snel niet aan gedacht.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief?ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt
Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
ben ik het zeker mee eensquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:10 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
dat klopt idd, daar had ik zo snel niet aan gedacht.
alsnog zou de redelijke oplossing zijn wat ik mijn vorige post al aangaf.
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief?ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt
Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
Dit klopt natuurlijk niet. Een contract kan niet geannuleerd worden en tegelijkertijd alsnog doorlopen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.
Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.
Lijnkaping, bekend probleem bij adsl providers. Adsl provider A is verplicht mee te werken als adsl provider B zegt dat hun nieuwe klant als enige bewoner op dat adres woont. Iemand anders in het topic legde dit ook al uit.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd.![]()
Op zijn minst zou de nieuwe bewoner moeten aantonen dat hij op dat moment de enige bewoner is.
Wat er nu gebeurt is gewoon onzorgvuldig... pure gemakzucht, en dat gaat af en toe fout. Daar moet men dan maar de kosten van dragen.
Dat zeg ik ook niet. Blijkbaar hebben ze 14 dagen notificatie nodig om internet mee te verhuizen. Ik neem aan dat 14 dagen niet voor de sier worden genoend. TS heeft verzuimd om dat te doen en nu heeft hij een probleem. Of dat eerlijk is, dat beoordeel ik niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Duh, maar dat betekent niet dat het dan logisch is dat je het contract moet uitzingen terwijl Telfort geen dienst levert.
Mja en dan gebruik ik jouw internet en betaal hetzelfde als normaalquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd.![]()
Op zijn minst zou de nieuwe bewoner moeten aantonen dat hij op dat moment de enige bewoner is.
Wat er nu gebeurt is gewoon onzorgvuldig... pure gemakzucht, en dat gaat af en toe fout. Daar moet men dan maar de kosten van dragen.
puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:07 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Lijnkaping, bekend probleem bij adsl providers. Adsl provider A is verplicht mee te werken als adsl provider B zegt dat hun nieuwe klant als enige bewoner op dat adres woont. Iemand anders in het topic legde dit ook al uit.
Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:20 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Blijkbaar hebben ze 14 dagen notificatie nodig om internet mee te verhuizen. Ik neem aan dat 14 dagen niet voor de sier worden genoend. TS heeft verzuimd om dat te doen en nu heeft hij een probleem. Of dat eerlijk is, dat beoordeel ik niet.
Als je meerdere aderparen hebt, wel. Maar dan moet je dus niet bij de tweede provider aangeven dat je de enige bewoner bent, anders gooien ze jouw eerste provider er af.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.
de vraag is niet of t eerlijk is (imho is dat een mening namelijk), maar of telfort t kan maken zo te handelenquote:Op zondag 8 juni 2014 00:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.
binnen 14 dagen is toch niet 14 dagen van tevoren?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
Blijf je nou in cirkels redeneren?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
Da's hetzelfde. Als het eerlijk is, kan Telfort het maken.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
de vraag is niet of t eerlijk is (imho is dat een mening namelijk), maar of telfort t kan maken zo te handelen
vind ik nietquote:Op zondag 8 juni 2014 00:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Da's hetzelfde. Als het eerlijk is, kan Telfort het maken.
quote:Op zondag 8 juni 2014 00:41 schreef tombolafan het volgende:
[..]
vind ik niet
Ik vind het bv ook eerlijk als iemand zijn eerder gestolen fiets terug steelt. Maar dat kan je niet maken want strafbaar
Dat zeg ikquote:Op zondag 8 juni 2014 00:42 schreef Vogeltje88 het volgende:
Zoals ik de OP nu lees, is TS eigenlijk te laat met zijn verhuizing doorgeven. Stel dat hij per 15 mei zijn huidige woning heeft verlaten, in de tussentijd heeft geklust in zijn nieuwe woning en nu klaar is met klussen en denkt: tijd voor internet!
De bewoner op zijn oude adres heeft bijvoorbeeld wel al per 16 mei een verbinding aangevraagd bij een andere provider en gezegd dat hij de enige bewoner is. Dit komt binnen bij Telfort en Telfort stuurt een brief naar TS dat zijn verbinding wordt opgezegd (want zo'n verklaring kan geannuleerd worden als je dat schriftelijk aangeeft). Telfort stuurt die brief dan wel naar het oude adres, want ze weten helemaal niet dat TS helemaal niet meer op dat adres verblijft. In dat opzicht is TS in gebreke gebleven.
Niet gesteld dat het zo gegaan is natuurlijk, maar dit lijkt me de meest logische verklaring.
wat, omdat ik een andere mening heb?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:44 schreef TC03 het volgende:
[..]![]()
Reageer dan gewoon niet en ga ergens anders bijdehand doen.
quote:
Boeiend. Alsof het Telfort modem op dezelfde dag mee moet in de Boedelbak, keurig ingepakt naast de vitrinekast en het theeserviesquote:Op zaterdag 7 juni 2014 18:13 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Boeiend. Het ging om 14 dagen notificatie plicht bij telfort.
Sterker nog ik kan gewoon met jouw gegevens een andere energieleverancier voor je aanvragen, en je oude moet wettelijk verplicht meewerken als een ander bedrijf verzoekt om overschrijving.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd.![]()
Nee, dat staat er niet. De term "meeverhuizen" komt uit jouw duim.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
Jawel Kabel en ADSLquote:Op zondag 8 juni 2014 00:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?
Gevolgen? Heb je het verga van ts niet gelezen?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Blijf je nou in cirkels redeneren?
Dat staat inderdaad op de site, maar het gaat erom wat de gevolgen zijn als je dat niet doet.
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef tombolafan het volgende:
het waarschijnlijk belangrijker is
hoogstwaarschijnlijk
Of weet jij veel, misschien
quote:
Aannames, aannames en nog eens aannames ...quote:
Boeiend of niet ts zit met een probleem.quote:Op zondag 8 juni 2014 01:37 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Boeiend. Alsof het Telfort modem op dezelfde dag mee moet in de Boedelbak, keurig ingepakt naast de vitrinekast en het theeservies
TC03 doelt uiteraard op de juridische gevolgen, doelend op de AV, die rechtens ook stand houden.quote:Op zondag 8 juni 2014 01:58 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Gevolgen? Heb je het verga van ts niet gelezen?
Fijn dat je dat even constateert, zoveel was me na het lezen van de OP al wel duidelijk. Nu nog een oplossing.quote:Op zondag 8 juni 2014 02:01 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Boeiend of niet ts zit met een probleem.
Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?quote:Op zondag 8 juni 2014 02:02 schreef r_one het volgende:
[..]
TC03 doelt uiteraard op de juridische gevolgen, doelend op de AV, die rechtens ook stand houden.
Enlighten me, o groot licht.quote:Op zondag 8 juni 2014 02:05 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?
Nou dat is ook niet zo moeilijk te achterhalen.
Niet moeilijk, nou dan lees ik morgenochtend wel wat je hebt gevonden.quote:Op zondag 8 juni 2014 02:05 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?
Nou dat is ook niet zo moeilijk te achterhalen.
tja je moet wat als ts geen antwoord geeft hequote:Op zondag 8 juni 2014 02:00 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Aannames, aannames en nog eens aannames ...
Wat raar. Het is logisch dat ze jouw contract annuleren (ik zou zeggen: opzeggen) aangezien er een nieuwe bewoner zich heeft aangemeld op jouw aansluiting. Maar dat betekent niet dat jij een volledig nieuw jaarcontract moet afsluiten. Ze zetten het oude contract nog maar voort op jouw nieuwe adres. Eventueel mogen ze daar 2 weken voor nemen (kennelijk is dat de tijd die zij nodig hebben, gezien de verhuismeldingstermijn).quote:Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!
TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.
Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".
Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.
Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.
Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.
Dank
Ik zit even terug te lezen in de OP, en TS is niet alleen heel laat met doorgeven, hij is zelfs al verhuisd, dan is het natuurlijk einde verhaal.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Mja en dan gebruik ik jouw internet en betaal hetzelfde als normaal
En wie zegt dat die nieuwe bewoner dat niet gewoon heeft aangetoond, want hey! het is ook de enige bewoner
Het oude contract is stopgezet omdat TS zonder bericht is vertrokken en de nieuwe bewoner de lijn nodig had. Aangezien het een jaarcontract is waar nog 4 maanden van liepen, moet TS deze nog voldoen.quote:Op zondag 8 juni 2014 11:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat raar. Het is logisch dat ze jouw contract annuleren (ik zou zeggen: opzeggen) aangezien er een nieuwe bewoner zich heeft aangemeld op jouw aansluiting. Maar dat betekent niet dat jij een volledig nieuw jaarcontract moet afsluiten. Ze zetten het oude contract nog maar voort op jouw nieuwe adres. Eventueel mogen ze daar 2 weken voor nemen (kennelijk is dat de tijd die zij nodig hebben, gezien de verhuismeldingstermijn).
Maar een nieuw jaarcontract afsluiten:
Waarom? TS zit 14 dagen zonder internet omdat Telfort 14 dagen nodig heeft om hem op zijn nieuwe adres aan te sluiten. Dat is het gevolg van het late doorgeven. Dat wil niet zeggen dat hij ineens geen contract meer heeft. Dat maakt Telfort ervan. Alleen moet hij dan wel betalen voor een contract dat niet meer nageleefd wordt door Telfort.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:45 schreef heiden6 het volgende:
Ik zit even terug te lezen in de OP, en TS is niet alleen heel laat met doorgeven, hij is zelfs al verhuisd, dan is het natuurlijk einde verhaal.Dat wordt gewoon betalen.
Moet Telfort niet gewoon een dienst leveren zolang het contract loopt? Lijkt me contractbreuk als je niet levert terwijl het contract nog loopt.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het oude contract is stopgezet omdat TS zonder bericht is vertrokken en de nieuwe bewoner de lijn nodig had. Aangezien het een jaarcontract is waar nog 4 maanden van liepen, moet TS deze nog voldoen.
Telfort biedt als alternatief aan een nieuw jaarcontract, omdat dat ze meer oplevert dan 4 maanden geld en sympathieker staat naar de klant.
Telfort is natuurlijk niet verplicht om TS een nieuw contract voor 4 maanden aan te bieden, omdat hij zo onzorgvuldig is geweest om niet door te geven dat hij ging verhuizen.
HEt is de schuld van TS dat het contract is stopgezet, omdat hij zonder iets te zeggen is vertrokken. De nieuwe bewoner heeft vervolgens internet aangevraagd, en TS is van de lijn geschopt omdat hij daar niet meer woont. Dan komt hij nu, terwijl hij daar al weg is, nog eens aankakken met een verzoek om een reeds opgezegd abonnement door te zetten en te verhuizen... dat kan niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom? TS zit 14 dagen zonder internet omdat Telfort 14 dagen nodig heeft om hem op zijn nieuwe adres aan te sluiten. Dat is het gevolg van het late doorgeven. Dat wil niet zeggen dat hij ineens geen contract meer heeft. Dat maakt Telfort ervan. Alleen moet hij dan wel betalen voor een contract dat niet meer nageleefd wordt door Telfort.
Het contract is niet stop gezet, want TS moet nog betalen.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
HEt is de schuld van TS dat het contract is stopgezet
TS moet nog betalen omdat hij voor een jaar internet heeft afgenomen, dat hij het de laatste vier maanden niet kan gebruiken is zijn eigen schuld.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het contract is niet stop gezet, want TS moet nog betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |