Niet moeilijk, nou dan lees ik morgenochtend wel wat je hebt gevonden.quote:Op zondag 8 juni 2014 02:05 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?
Nou dat is ook niet zo moeilijk te achterhalen.
tja je moet wat als ts geen antwoord geeft hequote:Op zondag 8 juni 2014 02:00 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Aannames, aannames en nog eens aannames ...
Wat raar. Het is logisch dat ze jouw contract annuleren (ik zou zeggen: opzeggen) aangezien er een nieuwe bewoner zich heeft aangemeld op jouw aansluiting. Maar dat betekent niet dat jij een volledig nieuw jaarcontract moet afsluiten. Ze zetten het oude contract nog maar voort op jouw nieuwe adres. Eventueel mogen ze daar 2 weken voor nemen (kennelijk is dat de tijd die zij nodig hebben, gezien de verhuismeldingstermijn).quote:Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!
TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.
Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".
Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.
Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.
Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.
Dank
Ik zit even terug te lezen in de OP, en TS is niet alleen heel laat met doorgeven, hij is zelfs al verhuisd, dan is het natuurlijk einde verhaal.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Mja en dan gebruik ik jouw internet en betaal hetzelfde als normaal
En wie zegt dat die nieuwe bewoner dat niet gewoon heeft aangetoond, want hey! het is ook de enige bewoner
Het oude contract is stopgezet omdat TS zonder bericht is vertrokken en de nieuwe bewoner de lijn nodig had. Aangezien het een jaarcontract is waar nog 4 maanden van liepen, moet TS deze nog voldoen.quote:Op zondag 8 juni 2014 11:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat raar. Het is logisch dat ze jouw contract annuleren (ik zou zeggen: opzeggen) aangezien er een nieuwe bewoner zich heeft aangemeld op jouw aansluiting. Maar dat betekent niet dat jij een volledig nieuw jaarcontract moet afsluiten. Ze zetten het oude contract nog maar voort op jouw nieuwe adres. Eventueel mogen ze daar 2 weken voor nemen (kennelijk is dat de tijd die zij nodig hebben, gezien de verhuismeldingstermijn).
Maar een nieuw jaarcontract afsluiten:
Waarom? TS zit 14 dagen zonder internet omdat Telfort 14 dagen nodig heeft om hem op zijn nieuwe adres aan te sluiten. Dat is het gevolg van het late doorgeven. Dat wil niet zeggen dat hij ineens geen contract meer heeft. Dat maakt Telfort ervan. Alleen moet hij dan wel betalen voor een contract dat niet meer nageleefd wordt door Telfort.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:45 schreef heiden6 het volgende:
Ik zit even terug te lezen in de OP, en TS is niet alleen heel laat met doorgeven, hij is zelfs al verhuisd, dan is het natuurlijk einde verhaal.Dat wordt gewoon betalen.
Moet Telfort niet gewoon een dienst leveren zolang het contract loopt? Lijkt me contractbreuk als je niet levert terwijl het contract nog loopt.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het oude contract is stopgezet omdat TS zonder bericht is vertrokken en de nieuwe bewoner de lijn nodig had. Aangezien het een jaarcontract is waar nog 4 maanden van liepen, moet TS deze nog voldoen.
Telfort biedt als alternatief aan een nieuw jaarcontract, omdat dat ze meer oplevert dan 4 maanden geld en sympathieker staat naar de klant.
Telfort is natuurlijk niet verplicht om TS een nieuw contract voor 4 maanden aan te bieden, omdat hij zo onzorgvuldig is geweest om niet door te geven dat hij ging verhuizen.
HEt is de schuld van TS dat het contract is stopgezet, omdat hij zonder iets te zeggen is vertrokken. De nieuwe bewoner heeft vervolgens internet aangevraagd, en TS is van de lijn geschopt omdat hij daar niet meer woont. Dan komt hij nu, terwijl hij daar al weg is, nog eens aankakken met een verzoek om een reeds opgezegd abonnement door te zetten en te verhuizen... dat kan niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom? TS zit 14 dagen zonder internet omdat Telfort 14 dagen nodig heeft om hem op zijn nieuwe adres aan te sluiten. Dat is het gevolg van het late doorgeven. Dat wil niet zeggen dat hij ineens geen contract meer heeft. Dat maakt Telfort ervan. Alleen moet hij dan wel betalen voor een contract dat niet meer nageleefd wordt door Telfort.
Het contract is niet stop gezet, want TS moet nog betalen.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
HEt is de schuld van TS dat het contract is stopgezet
TS moet nog betalen omdat hij voor een jaar internet heeft afgenomen, dat hij het de laatste vier maanden niet kan gebruiken is zijn eigen schuld.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het contract is niet stop gezet, want TS moet nog betalen.
Nee, dat is de schuld van Telfort aangezien zij niet leveren.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
TS moet nog betalen omdat hij voor een jaar internet heeft afgenomen, dat hij het de laatste vier maanden niet kan gebruiken is zijn eigen schuld.
In de AV staat dit:quote:Op zondag 8 juni 2014 18:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dat is de schuld van Telfort aangezien zij niet leveren.
Dat is behoorlijk vaag, binnen 14 dagen van wat?quote:13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
En wat is de definitie van verhuizing?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
In de AV staat dit:
[..]
Dat is behoorlijk vaag, binnen 14 dagen van wat?Binnen 14 dagen NA de verhuizing? Dat is vreemd, je hoort het eigenlijk van tevoren door te geven, anders kan het ook nooit op tijd verhuisd worden en krijg je problemen met de nieuwe bewoner die de lijn niet kan gebruiken.
Wanneer is TS precies verhuisd, en wanneer heeft hij contact opgenomen met Telfort?
Uitschrijven bij de GBA denk ik?quote:
Ik denk "het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres waar de dienst Telfort beschikbaar is."quote:
Wanneer is dat dan gewijzigd, als TS fysiek verhuisd is, uitgeschreven bij de GBA, als izjn huurcontract afloopt?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk "het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres waar de dienst Telfort beschikbaar is."
Als Telfort z'n aansluiting heeft overgezet.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wanneer is dat dan gewijzigd, als TS fysiek verhuisd is, uitgeschreven bij de GBA, als izjn huurcontract afloopt?
Dus TS moet zijn verhuizing doorgeven binnen 14 dagen nadat de aansluiting is verhuisd? Dat kan niet...quote:Op zondag 8 juni 2014 18:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Als Telfort z'n aansluiting heeft overgezet.
quote:13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
Dat de formulering ('binnen' en geen aanduiding t.o.v. wat) in 13.2 krom is, was al gemeld. Dat laat onverlet 13.1quote:Op zondag 8 juni 2014 18:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus TS moet zijn verhuizing doorgeven binnen 14 dagen nadat de aansluiting is verhuisd? Dat kan niet...
[..]
Waarom niet?quote:Op zondag 8 juni 2014 19:07 schreef Lienekien het volgende:
Maar het is wel logisch dat er een limiet aan zit. Of kan je fysiek al zeg twee maanden je oude adres hebben verlaten en dan nog eens de verhuizing van je internetaansluiting aanvragen?
Door wie? Door de oude bewoner of door de provider (zonder dat de oude bewoner eraan te pas komt)?quote:Op zondag 8 juni 2014 19:07 schreef Lienekien het volgende:
Maar het is wel logisch dat er een limiet aan zit. Of kan je fysiek al zeg twee maanden je oude adres hebben verlaten en dan nog eens de verhuizing van je internetaansluiting aanvragen?
Wie weet heeft Telfort de aansluiting op zijn vorige adres gecancelled omdat de nieuwe huurder een aansluiting heeft aangevraagd. Toen ik onze aansluiting wilde verhuizen, moest eerst de aansluiting van de vorige eigenaar op dat adres zijn stopgezet. Er kon kennelijk maar een aansluiting tegelijk actief zijn.
Dat deed ik ook. Maar de rest is niet meer dan een overpeinzing met aannames, geen vraag.quote:
"Er kon kennelijk maar een aansluiting tegelijk actief zijn."quote:Op zondag 8 juni 2014 19:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Door wie? Door de oude bewoner of door de provider (zonder dat de oude bewoner eraan te pas komt)?
We gaan toch allemaal uit van aannames?quote:Op zondag 8 juni 2014 19:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat deed ik ook. Maar de rest is niet meer dan een overpeinzing met aannames, geen vraag.
Ik vroeg me af hoe dat bij jou is gegaan (als je dat weet)quote:Op zondag 8 juni 2014 19:14 schreef Lienekien het volgende:
"Er kon kennelijk maar een aansluiting tegelijk actief zijn."
Ik weet niet hoe Telfort opereert. De OP vermeldt dat Telfort de aansluiting heeft gecancelled en volgens mij kun je twee dingen doen: ervan uitgaan dat TS een josti heeft gesproken of dat Telfort daar kennelijk een reden voor had.
Of optie 3: Telfort heeft de aansluiting onrechtmatig gecancelled (want contract met TS).quote:Op zondag 8 juni 2014 19:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
"Er kon kennelijk maar een aansluiting tegelijk actief zijn."
Ik weet niet hoe Telfort opereert. De OP vermeldt dat Telfort de aansluiting heeft gecancelled en volgens mij kun je twee dingen doen: ervan uitgaan dat TS een josti heeft gesproken of dat Telfort daar kennelijk een reden voor had.
Ik liever van feiten.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We gaan toch allemaal uit van aannames?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |