quote:Op zondag 8 juni 2014 00:41 schreef tombolafan het volgende:
[..]
vind ik niet
Ik vind het bv ook eerlijk als iemand zijn eerder gestolen fiets terug steelt. Maar dat kan je niet maken want strafbaar
Dat zeg ikquote:Op zondag 8 juni 2014 00:42 schreef Vogeltje88 het volgende:
Zoals ik de OP nu lees, is TS eigenlijk te laat met zijn verhuizing doorgeven. Stel dat hij per 15 mei zijn huidige woning heeft verlaten, in de tussentijd heeft geklust in zijn nieuwe woning en nu klaar is met klussen en denkt: tijd voor internet!
De bewoner op zijn oude adres heeft bijvoorbeeld wel al per 16 mei een verbinding aangevraagd bij een andere provider en gezegd dat hij de enige bewoner is. Dit komt binnen bij Telfort en Telfort stuurt een brief naar TS dat zijn verbinding wordt opgezegd (want zo'n verklaring kan geannuleerd worden als je dat schriftelijk aangeeft). Telfort stuurt die brief dan wel naar het oude adres, want ze weten helemaal niet dat TS helemaal niet meer op dat adres verblijft. In dat opzicht is TS in gebreke gebleven.
Niet gesteld dat het zo gegaan is natuurlijk, maar dit lijkt me de meest logische verklaring.
wat, omdat ik een andere mening heb?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:44 schreef TC03 het volgende:
[..]![]()
Reageer dan gewoon niet en ga ergens anders bijdehand doen.
quote:
Boeiend. Alsof het Telfort modem op dezelfde dag mee moet in de Boedelbak, keurig ingepakt naast de vitrinekast en het theeserviesquote:Op zaterdag 7 juni 2014 18:13 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Boeiend. Het ging om 14 dagen notificatie plicht bij telfort.
Sterker nog ik kan gewoon met jouw gegevens een andere energieleverancier voor je aanvragen, en je oude moet wettelijk verplicht meewerken als een ander bedrijf verzoekt om overschrijving.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd.![]()
Nee, dat staat er niet. De term "meeverhuizen" komt uit jouw duim.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
Jawel Kabel en ADSLquote:Op zondag 8 juni 2014 00:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?
Gevolgen? Heb je het verga van ts niet gelezen?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Blijf je nou in cirkels redeneren?
Dat staat inderdaad op de site, maar het gaat erom wat de gevolgen zijn als je dat niet doet.
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef tombolafan het volgende:
het waarschijnlijk belangrijker is
hoogstwaarschijnlijk
Of weet jij veel, misschien
quote:
Aannames, aannames en nog eens aannames ...quote:
Boeiend of niet ts zit met een probleem.quote:Op zondag 8 juni 2014 01:37 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Boeiend. Alsof het Telfort modem op dezelfde dag mee moet in de Boedelbak, keurig ingepakt naast de vitrinekast en het theeservies
TC03 doelt uiteraard op de juridische gevolgen, doelend op de AV, die rechtens ook stand houden.quote:Op zondag 8 juni 2014 01:58 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Gevolgen? Heb je het verga van ts niet gelezen?
Fijn dat je dat even constateert, zoveel was me na het lezen van de OP al wel duidelijk. Nu nog een oplossing.quote:Op zondag 8 juni 2014 02:01 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Boeiend of niet ts zit met een probleem.
Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?quote:Op zondag 8 juni 2014 02:02 schreef r_one het volgende:
[..]
TC03 doelt uiteraard op de juridische gevolgen, doelend op de AV, die rechtens ook stand houden.
Enlighten me, o groot licht.quote:Op zondag 8 juni 2014 02:05 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?
Nou dat is ook niet zo moeilijk te achterhalen.
Niet moeilijk, nou dan lees ik morgenochtend wel wat je hebt gevonden.quote:Op zondag 8 juni 2014 02:05 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Aha dus hij bedoelt wat de gevolgen zijn nadat een klant verzuimt om zijn of haar verhuizing tijdig door te geven?
Nou dat is ook niet zo moeilijk te achterhalen.
tja je moet wat als ts geen antwoord geeft hequote:Op zondag 8 juni 2014 02:00 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Aannames, aannames en nog eens aannames ...
Wat raar. Het is logisch dat ze jouw contract annuleren (ik zou zeggen: opzeggen) aangezien er een nieuwe bewoner zich heeft aangemeld op jouw aansluiting. Maar dat betekent niet dat jij een volledig nieuw jaarcontract moet afsluiten. Ze zetten het oude contract nog maar voort op jouw nieuwe adres. Eventueel mogen ze daar 2 weken voor nemen (kennelijk is dat de tijd die zij nodig hebben, gezien de verhuismeldingstermijn).quote:Op zaterdag 7 juni 2014 07:53 schreef b4kl4p het volgende:
Hallo!
TS is onlangs verhuisd en wilde van de week telfort internet mee verhuizen.
Zegt die braddie van het veel te dure callcenter: "ja de nieuwe bewoner van het oude adres heeft internet aangevraagd dus uw contract wordt geannuleerd dus ik kan uw internet niet verhuizen, u heeft alleen wel een jaarcontract tot oktober en moet blijven betalen".
Wel was het mogelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten, maar dat wil ik niet want er ligt hier glasvezel en dat hebben ze bij telfort niet.
Nu heb ik gevraagd of ze het niet gewoon zo willen laten en die 4 maanden willen schrappen. Maar dat willen ze dus niet, ik moet betalen of een nieuw contract afsluiten. Dit terwijl zij zomaar mijn contract annuleren waardoor ik dus niet voor 20 euro mijn bestaande internet kan meeverhuizen.
Kan dit zomaar? Ik denk eraan gewoon alles vanaf juni te gaan storneren.
Dank
Ik zit even terug te lezen in de OP, en TS is niet alleen heel laat met doorgeven, hij is zelfs al verhuisd, dan is het natuurlijk einde verhaal.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Mja en dan gebruik ik jouw internet en betaal hetzelfde als normaal
En wie zegt dat die nieuwe bewoner dat niet gewoon heeft aangetoond, want hey! het is ook de enige bewoner
Het oude contract is stopgezet omdat TS zonder bericht is vertrokken en de nieuwe bewoner de lijn nodig had. Aangezien het een jaarcontract is waar nog 4 maanden van liepen, moet TS deze nog voldoen.quote:Op zondag 8 juni 2014 11:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat raar. Het is logisch dat ze jouw contract annuleren (ik zou zeggen: opzeggen) aangezien er een nieuwe bewoner zich heeft aangemeld op jouw aansluiting. Maar dat betekent niet dat jij een volledig nieuw jaarcontract moet afsluiten. Ze zetten het oude contract nog maar voort op jouw nieuwe adres. Eventueel mogen ze daar 2 weken voor nemen (kennelijk is dat de tijd die zij nodig hebben, gezien de verhuismeldingstermijn).
Maar een nieuw jaarcontract afsluiten:
Waarom? TS zit 14 dagen zonder internet omdat Telfort 14 dagen nodig heeft om hem op zijn nieuwe adres aan te sluiten. Dat is het gevolg van het late doorgeven. Dat wil niet zeggen dat hij ineens geen contract meer heeft. Dat maakt Telfort ervan. Alleen moet hij dan wel betalen voor een contract dat niet meer nageleefd wordt door Telfort.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:45 schreef heiden6 het volgende:
Ik zit even terug te lezen in de OP, en TS is niet alleen heel laat met doorgeven, hij is zelfs al verhuisd, dan is het natuurlijk einde verhaal.Dat wordt gewoon betalen.
Moet Telfort niet gewoon een dienst leveren zolang het contract loopt? Lijkt me contractbreuk als je niet levert terwijl het contract nog loopt.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het oude contract is stopgezet omdat TS zonder bericht is vertrokken en de nieuwe bewoner de lijn nodig had. Aangezien het een jaarcontract is waar nog 4 maanden van liepen, moet TS deze nog voldoen.
Telfort biedt als alternatief aan een nieuw jaarcontract, omdat dat ze meer oplevert dan 4 maanden geld en sympathieker staat naar de klant.
Telfort is natuurlijk niet verplicht om TS een nieuw contract voor 4 maanden aan te bieden, omdat hij zo onzorgvuldig is geweest om niet door te geven dat hij ging verhuizen.
HEt is de schuld van TS dat het contract is stopgezet, omdat hij zonder iets te zeggen is vertrokken. De nieuwe bewoner heeft vervolgens internet aangevraagd, en TS is van de lijn geschopt omdat hij daar niet meer woont. Dan komt hij nu, terwijl hij daar al weg is, nog eens aankakken met een verzoek om een reeds opgezegd abonnement door te zetten en te verhuizen... dat kan niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom? TS zit 14 dagen zonder internet omdat Telfort 14 dagen nodig heeft om hem op zijn nieuwe adres aan te sluiten. Dat is het gevolg van het late doorgeven. Dat wil niet zeggen dat hij ineens geen contract meer heeft. Dat maakt Telfort ervan. Alleen moet hij dan wel betalen voor een contract dat niet meer nageleefd wordt door Telfort.
Het contract is niet stop gezet, want TS moet nog betalen.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
HEt is de schuld van TS dat het contract is stopgezet
TS moet nog betalen omdat hij voor een jaar internet heeft afgenomen, dat hij het de laatste vier maanden niet kan gebruiken is zijn eigen schuld.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het contract is niet stop gezet, want TS moet nog betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |