Hoe wilde Telfort precies bepalen wanneer ik verhuis?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
ik ken de rest van de AV niet maar ik kan me voorstellen dat Telfort t dichtgetimmerd heeft.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zou het normaal vinden als ze niet tijdig kunnen verhuizen door late berichtgeving dat TS pech heeft en bijvoorbeeld nog een maand moet betalen voor het oude adres voordat het op zijn nieuwe adres werkt. Maar zij besluiten zelf om het contract met TS open te breken, en daar zou TS voor mogen betalen. Nee no way, dat ik dit zou doen.
Ja en wat zijn de consequenties als je dit niet doet?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres
waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de
wijze zoals aangegeven op de Website.
Hoe kan je dit anders opvatten dan dat je binnen 14 dagen na de verhuizing moet melden dat je verhuisd bent?
Ik zie hier nergens staan dat als Telfort zelf opzegt dat TS het gehele contract af moet betalen.quote:13.1 - Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2 - De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de wijze zoals aangegeven op de Website.
13.3 - De tijd om de verhuizing van de verbinding behorende bij de Dienst(en) te realiseren is afhankelijk van de op dat moment geldende levertijden voor de verbindingen van de telecomleveranciers. Deze levertijden zijn te raadplegen op de Website. Deze levertijden gelden als richtlijn, de Klant kan hieraan geen rechten ontlenen. Gedurende deze periode blijft de Klant abonnementskosten verschuldigd.
13.4 - Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.
13.5 - Telfort is gerechtigd om de aan de verhuizing en/of opzegging als bedoeld in 13.4 redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te brengen. De hoogte van de kosten wordt op de Website bekend gemaakt.
je snapt het niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef tombolafan het volgende:
[..]
naar welk adres?
Hoe lang geleden ben je dan verhuisd ts? Want ik zie hier alleen gesteggel over hoe lang vóór de verhuizing je t moet aangeven, maar ik lees 'binnen 14 dagen' als 'uiterlijk 14 dagen na de verhuizing.
Als je dus langer dan 14 dagen geleden verhuisd bent (belangrijker; als de nieuwe bewoners er al minstens 14 dagen wonen) dan vrees ik dat Telfort in zn recht staat als de bovengenoemde punten in je contract staan...
daarom zei ik al dat het waarschijnlijk belangrijker is wanneer de nieuwe bewoners er zijn gaan wonen, als dat langer dan 14 dagen geleden is ben jij (of ts) hoogstwaarschijnlijk langer dan 14 dagen geleden verhuisdquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoe wilde Telfort precies bepalen wanneer ik verhuis?
Juist.
En dat argument van nieuwe bewoners die wat aanvragen houdt geen stand.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja en wat zijn de consequenties als je dit niet doet?
[..]
Ik zie hier nergens staan dat als Telfort zelf opzegt dat TS het gehele contract af moet betalen.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik ken de rest van de AV niet maar ik kan me voorstellen dat Telfort t dichtgetimmerd heeft.
Ik vind t ook overdreven wat ze doen en ze kunnen m.i. wel wat coulanter doen, maar wie weet zijn er veel mensen die op deze manier onder een contract uit proberen te komen?
wat een onzin, die nieuwe bewoners kunnen al een aanvraag gedaan hebben toen zei 3 maand voor de verkoop een advertentie van het huis op funda zagen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef tombolafan het volgende:
[..]
daarom zei ik al dat het waarschijnlijk belangrijker is wanneer de nieuwe bewoners er zijn gaan wonen, als dat langer dan 14 dagen geleden is ben jij (of ts) hoogstwaarschijnlijk langer dan 14 dagen geleden verhuisd
Of weet jij veel, misschien heeft ts in moeten vullen vanaf wanneer hij verhuisd is en heeft toen domweg 1 mei ingevuld
Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:01 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
je snapt het niet.
punt a: een provider krijgt een aanvraag binnen op pand a op naam van pietje terwijl jantje daar een aansluiting heeft bij telfort, die provider moet officieel telfort op de hoogte brengen en telfort moet jantje dan een brief sturen dat pietje daar een aanvraag gedaan heeft en of dat klopt. dit heeft telfort verzuimt en zij zetten de opzegprocedure van jantje in gang.
punt b: jantje die inmiddels niet meer in pand a woont zegt ik ben verhuisd naar pand b kunnen jullie mijn internet verhuizen?
waarop telfort zegt sorry jantje dat kan niet uw internet zit nu in de opzegfase en dan kunnen wij dit niet verhuizen, de opzegging moet eerst worden doorgelopen en dan kan u op pand b een nieuwe aanvraag doen.
die hele 14 dagen periode slaat er gewoon op om aan te geven dat klanten niet van telfort mogen verwachten dat zijn internet binnen bijvoorbeeld 3 dagen verhuisd hebben.
stel jantje is voor een jaar eigenaar van zowel pand a als b, dan zal het telfort echt aan hun reet roesten als jantje na 3 maand zijn internet verhuisd van pand a naar b.
wat de correcte oplossing zou moeten zijn is het volgende: er moet een nieuwe aanvraag gedaan worden op naam van jantje op pand b met de aantekening dat hij er na resttijd jaarcontract op pand a vanaf kan.
ZIJ kunnen dat uiteraard maar wat win je daar mee? Dan worden alle fysieke spullen naar een adres gestuurd waar je niet woont, of wellicht zo'n controle brief en dan gaat de echte bewoner echt wel even bellen gok ikquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:04 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
wat een onzin, die nieuwe bewoners kunnen al een aanvraag gedaan hebben toen zei 3 maand voor de verkoop een advertentie van het huis op funda zagen.
dat klopt idd, daar had ik zo snel niet aan gedacht.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief?ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt
Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
ben ik het zeker mee eensquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:10 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
dat klopt idd, daar had ik zo snel niet aan gedacht.
alsnog zou de redelijke oplossing zijn wat ik mijn vorige post al aangaf.
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Pietje die op het oude adres van jantje woont krijgt dan toch die brief?ik zou als pietje dus reageren op die brief dat t klopt
Nogmaals ik vind de reactie van Telfort overdreven maar ik denk wel dat t afhankelijk is van hoe lang ts al verhuisd is. Moet anders Pietje net zo lang wachten op zn internet tot jantje t opgezegd heeft? Dat kan telfort klanten kosten, ik snap wel dat ze daar een clausule voor hebben.
Dit klopt natuurlijk niet. Een contract kan niet geannuleerd worden en tegelijkertijd alsnog doorlopen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Omdat mijn internet nog op het oude adres staat en ze geen dubbel internet kunnen leveren hebben ze mijn contract gecanceld.
Omdat ik een jaarcontract heb, en inderdaad niet tussentijds kan opzeggen, laten ze dat gewoon doorlopen; zonder internet te leveren.
Lijnkaping, bekend probleem bij adsl providers. Adsl provider A is verplicht mee te werken als adsl provider B zegt dat hun nieuwe klant als enige bewoner op dat adres woont. Iemand anders in het topic legde dit ook al uit.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd.![]()
Op zijn minst zou de nieuwe bewoner moeten aantonen dat hij op dat moment de enige bewoner is.
Wat er nu gebeurt is gewoon onzorgvuldig... pure gemakzucht, en dat gaat af en toe fout. Daar moet men dan maar de kosten van dragen.
Dat zeg ik ook niet. Blijkbaar hebben ze 14 dagen notificatie nodig om internet mee te verhuizen. Ik neem aan dat 14 dagen niet voor de sier worden genoend. TS heeft verzuimd om dat te doen en nu heeft hij een probleem. Of dat eerlijk is, dat beoordeel ik niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Duh, maar dat betekent niet dat het dan logisch is dat je het contract moet uitzingen terwijl Telfort geen dienst levert.
Mja en dan gebruik ik jouw internet en betaal hetzelfde als normaalquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon niet zomaar een aansluting opzeggen zonder overleg wanneer er iemand op hetzelfde adres een aanvraag doet. Uitgaande van de procedure die ze nu blijkbaar hanteren kan ik op jouw adres internet aanvragen en als jij bij Telfort zit wordt zomaar je contract beëindigd.![]()
Op zijn minst zou de nieuwe bewoner moeten aantonen dat hij op dat moment de enige bewoner is.
Wat er nu gebeurt is gewoon onzorgvuldig... pure gemakzucht, en dat gaat af en toe fout. Daar moet men dan maar de kosten van dragen.
puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:07 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Lijnkaping, bekend probleem bij adsl providers. Adsl provider A is verplicht mee te werken als adsl provider B zegt dat hun nieuwe klant als enige bewoner op dat adres woont. Iemand anders in het topic legde dit ook al uit.
Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:20 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Blijkbaar hebben ze 14 dagen notificatie nodig om internet mee te verhuizen. Ik neem aan dat 14 dagen niet voor de sier worden genoend. TS heeft verzuimd om dat te doen en nu heeft hij een probleem. Of dat eerlijk is, dat beoordeel ik niet.
Als je meerdere aderparen hebt, wel. Maar dan moet je dus niet bij de tweede provider aangeven dat je de enige bewoner bent, anders gooien ze jouw eerste provider er af.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
puur uit interesse: kan je dan dus niet 2 providers tegelijk hebben?
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.
de vraag is niet of t eerlijk is (imho is dat een mening namelijk), maar of telfort t kan maken zo te handelenquote:Op zondag 8 juni 2014 00:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je reageert, want dat hij een probleem heeft is duidelijk. Of dat eerlijk is, is nou juist het relevante vraagstuk.
binnen 14 dagen is toch niet 14 dagen van tevoren?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
Blijf je nou in cirkels redeneren?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Het staat toch zwart wit op hun website dat mocht je je internet mee willen verhuizen je dat 14 dagen van te voren aan moet geven.
Da's hetzelfde. Als het eerlijk is, kan Telfort het maken.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
de vraag is niet of t eerlijk is (imho is dat een mening namelijk), maar of telfort t kan maken zo te handelen
vind ik nietquote:Op zondag 8 juni 2014 00:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Da's hetzelfde. Als het eerlijk is, kan Telfort het maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |