abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2014 @ 19:21:22 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140839759
Kennelijk doet Telfort dat, een internetaansluiing beëindigen op verzoek van de nieuwe bewoner.

https://forum.telfort.nl/(...)maanden-vroeg-39621/
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 8 juni 2014 @ 19:21:52 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140839774
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Of optie 3: Telfort heeft de aansluiting onrechtmatig gecancelled (want contract met TS).
Dat is geen aanname?
The love you take is equal to the love you make.
pi_140839786
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Of optie 3: Telfort heeft de aansluiting onrechtmatig gecancelled (want contract met TS).
Voorwaarde van dat contract is dat je de dienst laat leveren op je woonadres. TS is verhuisd en heeft daarbij de levering niet tijdig laten omzetten naar het nieuwe woonadres. Daarmee heeft TS contractbreuk gepleegd, wat aan het licht is gekomen toen de nieuwe bewoner op het leveringsadres een contract heeft aangevraagd.

Als gevolg van de contractbreuk door TS heeft de provider de levering opgeschort, maar blijft de betalingsverplichting van het jaarcontract wél bestaan.
pi_140839911
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is geen aanname?
Nee, dat is een conclusie.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140839930
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:22 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Voorwaarde van dat contract is dat je de dienst laat leveren op je woonadres.
Waar staat dat?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 8 juni 2014 @ 19:41:48 #126
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_140840297
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, dat is een conclusie.
:|W
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140840603
quote:
10s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

:|W
Wat is er lieverd? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140841014
quote:
10s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

:|W
Er zijn drie conclusies mogelijk.

Nu één van die drie als waarheid beschouwen is een aanname gezien het gebrek aan informatie.

Zo moeilijk is dat toch niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door hottentot op 08-06-2014 20:33:54 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_140841310
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:00 schreef hottentot het volgende:

[..]

Er zijn drie conclusies mogelijk.

Nu één van die drie als waarheid beschouwen is een aanname gezien het gebruik aan informatie.

Zo moeilijk is dat toch niet.
Rechtsfilosofie blijkt toch moeilijker dan gedacht ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140843999
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:09 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat de nieuwe bewoner de lijn nodig heeft. Wat geeft jou het recht om een abonnement te behouden op een adres waar je niet meer woont (wat je doet als je wekenlang na je verhuizing wacht met doorgeven aan Telfort), terwijl de nieuwe bewoner daar internet wil aanvragen? Dat kan natuurlijk niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_140849742
Wel grappig om te zien dat consumenten nu klagen over de regels bij verhuizingen (waar providers verplicht zijn om aan mee te werken) die een aantal jaar geleden juist bedongen zijn door consumenten organisaties omdat consumenten zoveel klaagden dat vooral ADSL providers te lastig konden doen bij verhuizingen (en het vrijgeven van lijnen na een verhuizing). Het kwam bijvoorbeeld vrij vaak voor dat bijv. KPN of insert andere provider een lijn niet wilde vrijgeven na een verhuizing van de vorige bewoner omdat de vorige bewoner nog een contract had, waardoor de nieuwe bewoner alleen bij KPN kon voortzetten (of een andere vorm van internet moest nemen), omdat KPN niet gedwongen kon worden om de lijn af te geven voordat het contract beeindigd is. Als ITér heb ik hier in het verleden bij het helpen van vrienden en bij zakelijke relaties (waar dit ook kon gebeuren) ook vrij vaak last van gehad.

Nu zie je hier een voorbeeld waarbij blijkt dat deze nieuwe regels goed werken (anders had de nieuwe bewoner in het huis van TS met problemen gezeten ipv TS). Bij ADSL moet je de verhuizing altijd gewoon erg goed voorbereiden, en tijdig aangeven wanneer je een lijn wil verhuizen om niet tegen dit soort zaken aan te lopen.
  zondag 8 juni 2014 @ 23:30:07 #132
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140852924
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Omdat de nieuwe bewoner de lijn nodig heeft. Wat geeft jou het recht om een abonnement te behouden op een adres waar je niet meer woont (wat je doet als je wekenlang na je verhuizing wacht met doorgeven aan Telfort), terwijl de nieuwe bewoner daar internet wil aanvragen? Dat kan natuurlijk niet.
Uiteraard. Maar nu heeft TS een nieuw woonadres, dus moet Telfort op het nieuwe adres leveren. Lijkt mij.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140853404
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Omdat de nieuwe bewoner de lijn nodig heeft. Wat geeft jou het recht om een abonnement te behouden op een adres waar je niet meer woont (wat je doet als je wekenlang na je verhuizing wacht met doorgeven aan Telfort), terwijl de nieuwe bewoner daar internet wil aanvragen? Dat kan natuurlijk niet.
Klopt, en het had dan ook op de weg van TS gelegen om, als hij daarop geattendeerd werd (door Telfort of de nieuwe bewoner), de verhuizing van de Telfort dienst te bewerkstelligen. Wat geeft Telfort het recht om een abonnement zonder overleg met of medeweten van TS plompverloren te beëindigen? Dat kan natuurlijk net zo min.

Enneh ... "wekenlang"?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140855528
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Klopt, en het had dan ook op de weg van TS gelegen om, als hij daarop geattendeerd werd (door Telfort of de nieuwe bewoner), de verhuizing van de Telfort dienst te bewerkstelligen. Wat geeft Telfort het recht om een abonnement zonder overleg met of medeweten van TS plompverloren te beëindigen? Dat kan natuurlijk net zo min.

Enneh ... "wekenlang"?
Het is de verantwoordelijkheid van TS om de lijn te verhuizen, dit staat ook in de AV waar hij akkoord mee is gegaan. (Bovendien spreekt het ook voor zich dat hij dit zelf aan moet geven bij Telfort, anders weet men daar natuurlijk niet dat hij verhuist.)

Het abonnement liep op een adres waar nu iemand anders de enige bewoner is, die vraagt aan abonnement aan op dat adres. Telfort is verplicht daaraan mee te werken als er een verzoek komt van de nieuwe provider (van de nieuwe bewoner).

De beste oplossing zou zijn dat Telfort dan contact opneemt met TS om te vragen hoe het zit. Echter blijft het volgens mij zijn verantwoordelijkheid om de verhuizing tijdig door te geven.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_140856287
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 00:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is de verantwoordelijkheid van TS om de lijn te verhuizen, dit staat ook in de AV waar hij akkoord mee is gegaan.
Je had begrepen dat er nogal wat onduidelijkheid is over artikel 13.2?
quote:
(Bovendien spreekt het ook voor zich dat hij dit zelf aan moet geven bij Telfort, anders weet men daar natuurlijk niet dat hij verhuist.)

Het abonnement liep op een adres waar nu iemand anders de enige bewoner is, die vraagt aan abonnement aan op dat adres. Telfort is verplicht daaraan mee te werken als er een verzoek komt van de nieuwe provider (van de nieuwe bewoner).

De beste oplossing zou zijn dat Telfort dan contact opneemt met TS om te vragen hoe het zit. Echter blijft het volgens mij zijn verantwoordelijkheid om de verhuizing tijdig door te geven.
Dat mag allemaal zijn maar dat laat onverlet dat Telfort niet de overeenkomst kan ontbinden (en toch weer niet ontbinden want ze vorderen wel het geld bij TS). Dan had Telfort dat in de AV moeten opnemen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140862561
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Klopt, en het had dan ook op de weg van TS gelegen om, als hij daarop geattendeerd werd (door Telfort of de nieuwe bewoner), de verhuizing van de Telfort dienst te bewerkstelligen. Wat geeft Telfort het recht om een abonnement zonder overleg met of medeweten van TS plompverloren te beëindigen? Dat kan natuurlijk net zo min.

Enneh ... "wekenlang"?
Laat ik voorop stellen dat ik vooral de technische kant ken, en beperkt de juridische kant. Maar voor zover ik weet is dat afgedwongen in de regels die de organisaties die de consumenten belangen verdedigen hebben bedongen.

Voor mijn ervaring reikt lijkt het mij dat de gang van zaken in dit geval als volgt is: Nieuwe bewoner vraagt ADSL aan (met de optie enige bewoner), op dat moment is telfort wettelijk verplicht om de oude lijn vrij te geven, en dus het leveringsgedeelte van het contract te beëindigen tenzij er een verhuizingsverzoek ligt. De contractant krijgt hier een brief van op zijn bekende woon adres (Nieuwe adres niet doorgegeven, dan zal je dus ook het schrijven niet ontvangen). TS zit wanneer hij niet tijdig reageert aan een contract waar geen leveringsplicht meer op zit, maar wel een betaalplicht (dit deel is voor zover ik weet door de providers bedongen bij het maken van de afspreken van de regelgeving).

Om dit te voorkomen moet je voor zover mijn ervaring reikt minimaal 2 weken voor de sleutel overdracht opgeven dat je de lijn wil verhuizen (deze termijn staat geloof ik bij iedere provider in de AV voor zover ik gezien heb in de gevallen waar ik direct met een issue als dit te maken heb gehad), vanaf dat moment zijn er voor zover ik weet 2 opties, optie 1, ze kunnen de lijn verhuizen, en de levering zal doorgaan op het nieuwe adres, of optie 2 de provider in kwestie kan niet leveren op het nieuwe adres en het contract kan met een opzeg termijn van 1 maand ontbonden worden (onafhankelijk van het aantal contractmaanden dat je nog zou hebben).
pi_140862795
Hoog tijd dat TS aangeeft wanneer hij verhuisd is, en ook wanneer hij contact met de provider heeft opgenomen.

Ook kan TS een klacht indienen bij de Geschillencommissie Elektronische communicatiediensten.

En als TS niet betaald en de commissie vind dat Telfort in haar recht staat, dan zijn de verhogingen ook voor hem.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_140863658
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:00 schreef Dennism het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik vooral de technische kant ken, en beperkt de juridische kant. Maar voor zover ik weet is dat afgedwongen in de regels die de organisaties die de consumenten belangen verdedigen hebben bedongen.

Voor mijn ervaring reikt lijkt het mij dat de gang van zaken in dit geval als volgt is: Nieuwe bewoner vraagt ADSL aan (met de optie enige bewoner), op dat moment is telfort wettelijk verplicht om de oude lijn vrij te geven, en dus het leveringsgedeelte van het contract te beëindigen tenzij er een verhuizingsverzoek ligt. De contractant krijgt hier een brief van op zijn bekende woon adres (Nieuwe adres niet doorgegeven, dan zal je dus ook het schrijven niet ontvangen). TS zit wanneer hij niet tijdig reageert aan een contract waar geen leveringsplicht meer op zit, maar wel een betaalplicht (dit deel is voor zover ik weet door de providers bedongen bij het maken van de afspreken van de regelgeving).

Om dit te voorkomen moet je voor zover mijn ervaring reikt minimaal 2 weken voor de sleutel overdracht opgeven dat je de lijn wil verhuizen (deze termijn staat geloof ik bij iedere provider in de AV voor zover ik gezien heb in de gevallen waar ik direct met een issue als dit te maken heb gehad), vanaf dat moment zijn er voor zover ik weet 2 opties, optie 1, ze kunnen de lijn verhuizen, en de levering zal doorgaan op het nieuwe adres, of optie 2 de provider in kwestie kan niet leveren op het nieuwe adres en het contract kan met een opzeg termijn van 1 maand ontbonden worden (onafhankelijk van het aantal contractmaanden dat je nog zou hebben).

Mooi onderbouwde post _O_
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 9 juni 2014 @ 12:06:36 #139
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140865333
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:00 schreef Dennism het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik vooral de technische kant ken, en beperkt de juridische kant. Maar voor zover ik weet is dat afgedwongen in de regels die de organisaties die de consumenten belangen verdedigen hebben bedongen.

Voor mijn ervaring reikt lijkt het mij dat de gang van zaken in dit geval als volgt is: Nieuwe bewoner vraagt ADSL aan (met de optie enige bewoner), op dat moment is telfort wettelijk verplicht om de oude lijn vrij te geven, en dus het leveringsgedeelte van het contract te beëindigen tenzij er een verhuizingsverzoek ligt. De contractant krijgt hier een brief van op zijn bekende woon adres (Nieuwe adres niet doorgegeven, dan zal je dus ook het schrijven niet ontvangen). TS zit wanneer hij niet tijdig reageert aan een contract waar geen leveringsplicht meer op zit, maar wel een betaalplicht (dit deel is voor zover ik weet door de providers bedongen bij het maken van de afspreken van de regelgeving).

Om dit te voorkomen moet je voor zover mijn ervaring reikt minimaal 2 weken voor de sleutel overdracht opgeven dat je de lijn wil verhuizen (deze termijn staat geloof ik bij iedere provider in de AV voor zover ik gezien heb in de gevallen waar ik direct met een issue als dit te maken heb gehad), vanaf dat moment zijn er voor zover ik weet 2 opties, optie 1, ze kunnen de lijn verhuizen, en de levering zal doorgaan op het nieuwe adres, of optie 2 de provider in kwestie kan niet leveren op het nieuwe adres en het contract kan met een opzeg termijn van 1 maand ontbonden worden (onafhankelijk van het aantal contractmaanden dat je nog zou hebben).

Dit klinkt logisch. Providers worden verplicht de lijn vrij te geven om ervoor te zorgen dat bewoners niet met rompslomp van de vorige bewoner opgezadeld zitten. Echter, om te voorkomen dat verhuizen als truukje gebruikt wordt om onder een bestaand contract uit te komen (door simpelweg geen nieuw adres op te geven), is het blijkbaar mogelijk dat je wel een betaalplicht hebt maar dat de provider niet hoeft te leveren. Klinkt wel logisch en fair.

Ik vraag me alleen af in hoeverre Telfort mag blijven weigeren te leveren als de klant eenmaal een nieuw adres heeft.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 9 juni 2014 @ 18:02:14 #140
69211 koffiegast
langzinnig
pi_140877542
Als telfort eenzijdig het contract beeindigt en je er niet eens over informeert, welk recht hebben zij dan om je nog de rest van de contracttijd geld te vragen voor niet geleverde diensten?

Dat is toch absurd? Je zou maar iets bestellen bij een winkel die een winkel zomaar annuleert en dan nog wel een betaling verwacht? Omgekeerde wereld.
pi_140884716
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 00:35 schreef r_one het volgende:

[..]

Je had begrepen dat er nogal wat onduidelijkheid is over artikel 13.2?

[..]

Dat mag allemaal zijn maar dat laat onverlet dat Telfort niet de overeenkomst kan ontbinden (en toch weer niet ontbinden want ze vorderen wel het geld bij TS). Dan had Telfort dat in de AV moeten opnemen.
Zou dit niet betekenen dat als persoon A en B op een bepaald adres wonen, en er een op naam van persoon A een jaarcontract wordt afgesloten met een internetprovider, ze hier zomaar vanaf kunnen na 3 maanden door persoon B een contract aan te laten vragen op hetzelfde adres? Persoon A wordt dan van de lijn gegooid en claimt dat hij niet meer hoeft te betalen, want er wordt niet meer geleverd.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_140886535
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:12 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zou dit niet betekenen dat als persoon A en B op een bepaald adres wonen, en er een op naam van persoon A een jaarcontract wordt afgesloten met een internetprovider, ze hier zomaar vanaf kunnen na 3 maanden door persoon B een contract aan te laten vragen op hetzelfde adres? Persoon A wordt dan van de lijn gegooid en claimt dat hij niet meer hoeft te betalen, want er wordt niet meer geleverd.
Persoon A claimt echter niet dat hij niet meer hoeft te betalen maar claimt verhuizing en nakoming van de overeenkomst op een ander adres.

Ik heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom de dienst Telfort van persoon A niet (alsnog) op het nieuwe adres kan worden voortgezet onder het oude contract.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140899566
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Persoon A claimt echter niet dat hij niet meer hoeft te betalen maar claimt verhuizing en nakoming van de overeenkomst op een ander adres.

Ik heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom de dienst Telfort van persoon A niet (alsnog) op het nieuwe adres kan worden voortgezet onder het oude contract.
Een wederom technische oorzaak kan zijn dat op het nieuwe adres van A ook nog een aansluiting zit, op dat moment is een verhuizing niet mogelijk, en moet TS eerst zorgen dat de oude bewoner van zijn nieuwe huis de verbinding correct opzegt, of zelf een nieuw contract afsluiten met de optie "enige bewoner". Geen idee of dit het geval is, maar het is een mogelijkheid die ik ook al eens ben tegen gekomen.

Een andere technische oorzaak die ik ook wel eens in het verleden ben tegen gekomen is wanneer er op het adres waar de verhuizing heen moet geen (KPN) telefoon aansluiting actief is, dat wilde in het verleden ook nog wel eens problemen geven (geen idee of dit probleem nog steeds kan voorkomen, maar in dat geval kan het zijn dan KPN eerst moet activeren voordat een verhuizing ingezet kan worden).

Bij ADSL zie je helaas een boel van dit gedoe omdat vaak per huis qua aderparen technisch maar 1 aansluiting mogelijk is. Als dus ook maar 1 partij in het geheel een fout maakt (Een van de 3 consumenten partijen in een verhuizing, of een van de provider(s) dan heb je al snel "gedoe" helaas.
pi_140904052
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 23:53 schreef Dennism het volgende:

[..]

Een wederom technische oorzaak kan zijn dat op het nieuwe adres van A ook nog een aansluiting zit, op dat moment is een verhuizing niet mogelijk, en moet TS eerst zorgen dat de oude bewoner van zijn nieuwe huis de verbinding correct opzegt, of zelf een nieuw contract afsluiten met de optie "enige bewoner". Geen idee of dit het geval is, maar het is een mogelijkheid die ik ook al eens ben tegen gekomen.
Dan kan Telfort het contract met de oude bewoner op adres A toch opzeggen? Telfort kon het bij TS immers ook. Juridisch valt niet in te zien waarom daar een nieuw contract (met TS) voor nodig is.
quote:
Een andere technische oorzaak die ik ook wel eens in het verleden ben tegen gekomen is wanneer er op het adres waar de verhuizing heen moet geen (KPN) telefoon aansluiting actief is, dat wilde in het verleden ook nog wel eens problemen geven (geen idee of dit probleem nog steeds kan voorkomen, maar in dat geval kan het zijn dan KPN eerst moet activeren voordat een verhuizing ingezet kan worden).
Voor zover ik heb kunnen lezen zijn geen van beide technische problemen zo aan TS gecommuniceerd. Dat laat onverlet dat er juridisch geen bezwaar is om de dienst te verhuizen.
quote:
Bij ADSL zie je helaas een boel van dit gedoe omdat vaak per huis qua aderparen technisch maar 1 aansluiting mogelijk is. Als dus ook maar 1 partij in het geheel een fout maakt (Een van de 3 consumenten partijen in een verhuizing, of een van de provider(s) dan heb je al snel "gedoe" helaas.
Dat mag zo zijn maar is nog geen reden om TS te laten betalen zonder een dienst te leveren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140904503
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 05:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan kan Telfort het contract met de oude bewoner op adres A toch opzeggen? Telfort kon het bij TS immers ook. Juridisch valt niet in te zien waarom daar een nieuw contract (met TS) voor nodig is.

[..]

Voor zover ik heb kunnen lezen zijn geen van beide technische problemen zo aan TS gecommuniceerd. Dat laat onverlet dat er juridisch geen bezwaar is om de dienst te verhuizen.

[..]

Dat mag zo zijn maar is nog geen reden om TS te laten betalen zonder een dienst te leveren.
Ik durf niet te zeggen of bij een verhuizing mocht er op het doel adres al een verbinding actief zijn die provider ook wettelijk verplicht is om mee te werken. Bij een nieuw contract (met de optie enige bewoner) is dat wettelijk verplicht, ik durf niet te zeggen of die optie ook in de wet staat voor een verhuizing (mocht dat niet zo zijn, dan zal die provider die er al actief zijn namelijk nooit de lijn vrijgeven) en kan telfort dus ook nooit leveren.

Verder denk ik dat TS eerst eens duidelijk moet zijn over wat hij nu precies gedaan heeft (in welke termijnen qua tijd), wat telfort exact aan hem gecommuniceerd heeft (per brief, die mogelijk op zijn oude adres ligt, en per telefoon), en dan de telecom wet eens moet gaan uitpluizen, daar staat voor zover ik weet alle bepalingen in waarop deze procedures ingeregeld zijn.
pi_140917905
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Persoon A claimt echter niet dat hij niet meer hoeft te betalen maar claimt verhuizing en nakoming van de overeenkomst op een ander adres.

Ik heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom de dienst Telfort van persoon A niet (alsnog) op het nieuwe adres kan worden voortgezet onder het oude contract.
Omdat het contract reeds beëindigd is op grond van het niet nakomen van de verplichting om een verhuizing tijdig door te geven.
pi_140919497
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Omdat het contract reeds beëindigd is op grond van het niet nakomen van de verplichting om een verhuizing tijdig door te geven.
Waar staat dat Telfort gerechtigd is de overeenkomst dan te beëindigen?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_140921971
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Omdat het contract reeds beëindigd is op grond van het niet nakomen van de verplichting om een verhuizing tijdig door te geven.
onzin, het gaat om voortzetting op nieuw adres.
als dat niet mogelijk blijkt te zijn bijv uit technisch opzicht en telford eindigt het contract, is niet anders als wanneer een aanbieder eenzijdig het contract wijzigt.

kost normaliter een klant of afnemer niets.
dat telford doodleuk geld blijft innen lijkt me alles behalve rechtsgeldig.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:41:46 #149
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140925416
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Omdat het contract reeds beëindigd is op grond van het niet nakomen van de verplichting om een verhuizing tijdig door te geven.
waarom blijven mensen dit steeds zeggen? Het contract is niet beëindigd, TS moet immers nog steeds betalen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140928246
Als TS er nog niet al te lang uit is, vind ik dat Telfort coulance zou moeten tonen en het Internet alsnog zou moeten overhuizen, waarbij TS niet mag zeuren over geen-Internet tot de oververhuizing gereed is.

TS, ik zou nog eens bellen en rustig en vriendelijk de situatie nog eens uitleggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')