abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141058709
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:59 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Huh ik dacht dat die moderne dubbele koppeling automaten juist zuiniger waren dan zelf schakelen :D

Torque converter automaten zijn idd wel schrikbarend inefficiënt.

Overigens is het helemaal niet erg dat een auto on zuinig is. Over het algemeen geld: hoe minder zuinig, hoe leuker.
Je weet wel dat een dubbele koppeling versnellingsbak (DSG) compleet anders is dan de standaard automaat met koppel omvormer?

En buiten dat heb ik geen DSG bak (Volkswagen :') ) Ik heb nog een goede ouderwetse 5 traps automaat met steptronic. Maar ik merkte al meteen dat het steptronic meteen het fijne van automaat rijden verpeste.
pi_141064171
Gisteren een handtekening gezet onder koop overeenkomst. Hoe gek ik ook op mijn Altootje ben, echt heel betrouwbaar is hij niet. En omdat de sollicitatie (eerder in dit topic voorbij gekomen) positief is verlopen en ik nu een baan heb, wil ik niet datmijn werkgever afhankelijk is van een werknemer met een auto die zomaar stil kan vallen. Gister, op mijn 2e mee-kijkdag en nog niet officieel werkzaam voor het bedrijf, gebeurde het eigenlijk al dordat ik mijn dak niet meer dichtkreeg. Wat grote gevolgen kan hebben wbt het weer of grijpgrage handjes.

Dus op zoek gegaan naar een ander zuinigheidswonder en uitgekomen bij de Daihatsu YRV. 862kg, 1.3 16v. Volgens Spiritmonitor ook goed voor een gemiddeld verbruik van 1:18 en zuiniger. Alleen er zit wel een maar aan deze YRV. Hij is inclusief boks beugel, dus weet niet of dit veel gevolgen heeft voor de aerodynamica en dus het verbruik?

pi_141064267
Ik zou die beugel er alleen al uit esthetische overwegingen af halen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:27:11 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141064471
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:45 schreef Hendroit het volgende:
Je hebt ook van die mensen die bergaf de auto in de vrij zetten en dan de motor uitzetten
Wat met een moderne motor onzin is, en je remmen teveel belast. Gewoon van het gas af gaan maar in de versnelling blijven, remmen op de motor, verbruik 0,0
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:28:02 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141064484
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 08:54 schreef Meike26 het volgende:
Gisteren een handtekening gezet onder koop overeenkomst. Hoe gek ik ook op mijn Altootje ben, echt heel betrouwbaar is hij niet. En omdat de sollicitatie (eerder in dit topic voorbij gekomen) positief is verlopen en ik nu een baan heb, wil ik niet datmijn werkgever afhankelijk is van een werknemer met een auto die zomaar stil kan vallen. Gister, op mijn 2e mee-kijkdag en nog niet officieel werkzaam voor het bedrijf, gebeurde het eigenlijk al dordat ik mijn dak niet meer dichtkreeg. Wat grote gevolgen kan hebben wbt het weer of grijpgrage handjes.

Dus op zoek gegaan naar een ander zuinigheidswonder en uitgekomen bij de Daihatsu YRV. 862kg, 1.3 16v. Volgens Spiritmonitor ook goed voor een gemiddeld verbruik van 1:18 en zuiniger. Alleen er zit wel een maar aan deze YRV. Hij is inclusief boks beugel, dus weet niet of dit veel gevolgen heeft voor de aerodynamica en dus het verbruik?


Dacht dat bejaardenvangers in NL verboden waren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141066042
Nee hoor, alleen de echte bullbars zijn verboden, die ook tot de hoeken van de auto doorlopen. Pushbars zoals deze mogen gewoon.

En estethisch ja of nee, het is ook een stukje schijnveiligheid. Fietsers steken minder snel over als er zo'n pushbar + auto aan komt zetten, terwijl als ik met de auto zonder boksbeugel waarschijnlijk vaker op mijn rem zal moeten gaan. In de 14 jaar dat ik nu rijd, heb ik nog nooit iemand op de neus gehad. Ook niet aan andere kanten van de auto trouwens :D
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juni 2014 @ 11:51:56 #107
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141066656
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:16 schreef Meike26 het volgende:
Fietsers steken minder snel over als er zo'n pushbar + auto aan komt zetten, terwijl als ik met de auto zonder boksbeugel waarschijnlijk vaker op mijn rem zal moeten gaan
:') Dat bereik je ook door er een brulpijp op te zetten en terug te schakelen bij oversteekplaatsen... :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141066833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

:') Dat bereik je ook door er een brulpijp op te zetten en terug te schakelen bij oversteekplaatsen... :P
Je kan wel makkelijk een :') plaatsen, maar het is echt zo. De vorige eigenaar van mijn Alto heeft er bijvoorbeeld xenon verlichting op gezet. Ziet er niet uit, maar het is bijzonder handig als je in landelijke omgeving woont. Ik heb deze zelfde discussie wel eens op het Alto forum gehad, vrachtwagen chauffeur baalde er van dat hij met zijn Alto (zelfde model als ik) nooit ergens tussen gelaten werd, waar hij met zijn vragtwaggel nog sneller voor gelaten werd of dat auto's en fietsers geen voorrang nemen. Ik heb daar met de Alto echt veel minder last van en kan vrij simpel doorrijden zonder dat auto's hem voor mijn neus pleuren + dat fietsers en voetgangers niet zo achterlijk voor mijn neus nog willen oversteken.

Maar goed, we gaan denk ik wat offtopic ;)
pi_141067700
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:16 schreef Meike26 het volgende:
Nee hoor, alleen de echte bullbars zijn verboden, die ook tot de hoeken van de auto doorlopen. Pushbars zoals deze mogen gewoon.

En estethisch ja of nee, het is ook een stukje schijnveiligheid. Fietsers steken minder snel over als er zo'n pushbar + auto aan komt zetten, terwijl als ik met de auto zonder boksbeugel waarschijnlijk vaker op mijn rem zal moeten gaan. In de 14 jaar dat ik nu rijd, heb ik nog nooit iemand op de neus gehad. Ook niet aan andere kanten van de auto trouwens :D
Ik maak er gek genoeg ook geen gewoonte van om mensen mee te laten liften op de motorkap... En daar heb ik geen spuuglelijk ding voor nodig.

Het zal de luchtweerstand niet ten goede komen, dus ook om die reden: weg ermee. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:50:25 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141067858
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:16 schreef Meike26 het volgende:
Nee hoor, alleen de echte bullbars zijn verboden, die ook tot de hoeken van de auto doorlopen. Pushbars zoals deze mogen gewoon.

En estethisch ja of nee, het is ook een stukje schijnveiligheid. Fietsers steken minder snel over als er zo'n pushbar + auto aan komt zetten, terwijl als ik met de auto zonder boksbeugel waarschijnlijk vaker op mijn rem zal moeten gaan. In de 14 jaar dat ik nu rijd, heb ik nog nooit iemand op de neus gehad. Ook niet aan andere kanten van de auto trouwens :D
Lekker agressief
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141071614
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:42 schreef DS4 het volgende:
Het zal de luchtweerstand niet ten goede komen, dus ook om die reden: weg ermee. ;)
Waarschijnlijk zit dat hele ding met 2 M8 boutjes vast ofzo. :')
Idd even eraf schroeven, is gewoon geen gezicht en enorm ordinair.
pi_141080695
Ik laat hem voorlopig zitten, ik vind hem wel stoer eigenlijk :@

Mocht het verbruik nu enorm tegenvallen van de YRV, dan is het wel de boksbeugel die als eerste verdwijnt. ;)
pi_141081163
Die YRV die heeft standaard toch een turbo met automaat?
Volgens mij kun je hier vlot, maar ook zuinig mee rijden.

Vind het een leuke vreemde eend in de bijt.
pi_141081449
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:36 schreef silenthill het volgende:
Die YRV die heeft standaard toch een turbo met automaat?
Volgens mij kun je hier vlot, maar ook zuinig mee rijden.

Vind het een leuke vreemde eend in de bijt.
Nee dat is een andere. Die heeft 133pk, turbo en onzuinige automaat, volgens spiritmonitor een verbruik van 1:15 gemiddeld. Ik heb de handgeschakelde versie zonder turbo. 87pk op 862 kilo is ook niet verkeerd :) Ik wil nog niet zeggen dat het een sportieve auto is, maar bij acceleratie ervaar ik wel een lichte duw in de rug. Maar het moet vooral een hypermile wagentje worden O-)
pi_141083837
Licht zeg.
Oh wacht, op andere foto's ziet 'ie er ook wel kleiner uit dan op jouw foto :D
pi_141084696
Tuurlijk niet. Gas erop nu het nog kan.
Schip ahoy!
pi_141085910
Serieuze vraag: Zou een motor zuiniger kunnen lopen als ik van twee cilinders de injectoren loskoppel?

Welke problemen kunnen zich voordoen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juni 2014 @ 22:29:27 #118
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141086504
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:19 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag: Zou een motor zuiniger kunnen lopen als ik van twee cilinders de injectoren loskoppel?

Welke problemen kunnen zich voordoen?
Als je de compressie en de injectie weg neemt, wel ja. (en dan ook de ontsteking wegnemen). VW doet het ook of gaat het doen, dus permanent uitlaatklep open zetten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141089664
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:19 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag: Zou een motor zuiniger kunnen lopen als ik van twee cilinders de injectoren loskoppel?

Welke problemen kunnen zich voordoen?
Zover ik weet is het gunstiger om de EGR klep op je motorblok te blokkeren. Uitlaatgassen + roet word gerecirculeerd naar het inlaatspruitstuk. Schijnt aardig vervuilend en vernietigend te kunnen zijn voor je benzine/diesel blok. Hoe het allemaal precies werkt, weet ik ook niet precies, hier een topic gevonden op een volkswagen forum met wat ervaringen:

http://www.vwforum.nl/gol(...)rvangen-t134403.html
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juni 2014 @ 23:19:28 #120
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141089737
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:17 schreef Meike26 het volgende:
Zover ik weet is het gunstiger om de EGR klep op je motorblok te blokkeren. Uitlaatgassen + roet word gerecirculeerd naar het inlaatspruitstuk. Schijnt aardig vervuilend en vernietigend te kunnen zijn voor je benzine/diesel blok. Hoe het allemaal precies werkt, weet ik ook niet precies, hier een topic gevonden op een volkswagen forum met wat ervaringen:
EGR direct afdoppen, rotzooi. Je vreet toch ook niet de helft van je stront weer op om minder te schijten?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141089784
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

EGR direct afdoppen, rotzooi. Je vreet toch ook niet de helft van je stront weer op om minder te schijten?
_O-
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:22:55 #122
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141089880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zover ik weet is het gunstiger om de EGR klep op je motorblok te blokkeren. Uitlaatgassen + roet word gerecirculeerd naar het inlaatspruitstuk. Schijnt aardig vervuilend en vernietigend te kunnen zijn voor je benzine/diesel blok. Hoe het allemaal precies werkt, weet ik ook niet precies, hier een topic gevonden op een volkswagen forum met wat ervaringen:

http://www.vwforum.nl/gol(...)rvangen-t134403.html
Van wat ik daar lees is het wel alleen van toepassing op dieselblokken?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:25:12 #123
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141089963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

EGR direct afdoppen, rotzooi. Je vreet toch ook niet de helft van je stront weer op om minder te schijten?
Ik denk dat je het eerder moet zien als dat je stront minder stinkt dan :P .

Fabrikanten moeten toch wat doen om binnen de waarden te blijven.
pi_141090011
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:22 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Van wat ik daar lees is het wel alleen van toepassing op dieselblokken?
Nee het zit ook op benzine auto's. Alleen is het op dieselmotoren veel meer van toepassing vanwege roetfilters enzo. Moderne benzine motoren hebben ook een egr klep.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:27:48 #125
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141090071
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nee het zit ook op benzine auto's. Alleen is het op dieselmotoren veel meer van toepassing vanwege roetfilters enzo. Moderne benzine motoren hebben ook een egr klep.
Klopt, maar wat ik lees is dat die een schonere uitstoot hebben dan dieselmotoren waardoor er het niet in dezelfde mate een probleem vormt.
pi_141090235
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:27 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Klopt, maar wat ik lees is dat die een schonere uitstoot hebben dan dieselmotoren waardoor er het niet in dezelfde mate een probleem vormt.
De winst is stukken minder, maar er blijft een winst over voldoende om de EGR toch nog af te doppen. Minder slijtage in het inlaatspruitstuk, schonere motor = zuiniger rijden over langere termijn :) Dat is wat ik tussen de regels door lees.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:32:30 #127
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141090278
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:31 schreef Meike26 het volgende:

[..]

De winst is stukken minder, maar er blijft een winst over voldoende om de EGR toch nog af te doppen. Minder slijtage in het inlaatspruitstuk, schonere motor = zuiniger rijden over langere termijn :) Dat is wat ik tussen de regels door lees.
Daar heb je een punt :) .
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juni 2014 @ 23:51:57 #128
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141091158
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:31 schreef Meike26 het volgende:

[..]

De winst is stukken minder, maar er blijft een winst over voldoende om de EGR toch nog af te doppen. Minder slijtage in het inlaatspruitstuk, schonere motor = zuiniger rijden over langere termijn :) Dat is wat ik tussen de regels door lees.
Je motor wordt veel schoner van zo nu en dan eens lange stukken rijden (150-200 km), al dan niet met beladen wagen en een sleurhut/sleurbak, en hem warm eens een keer doorjanken naar 5000-6000 toeren dan van een EGR klep...
Want inlaatspruitstukken worden ook echt schoon als je roet en andere uitgestoten rotzooi weer in gaat blazen. Zeker nu er alleen nog lucht door het inlaatspruitstuk van een moderne wagen gaat, door directe inspuiting, worden kleppen en dergelijke niet meer schoon gespoten met brandstof.

Overigens zijn de meeste maatregelen best zinloos. Probeer maar eens met een diesel die normaal alleen korte stukjes rijdt een keer vlot weg te trekken bij het stoplicht. Blaas je zo je roetfilter weer schoon, man man man, wat een winst zeg. :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141091380
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je motor wordt veel schoner van zo nu en dan eens lange stukken rijden (150-200 km), al dan niet met beladen wagen en een sleurhut/sleurbak, en hem warm eens een keer doorjanken naar 5000-6000 toeren dan van een EGR klep...
Want inlaatspruitstukken worden ook echt schoon als je roet en andere uitgestoten rotzooi weer in gaat blazen. Zeker nu er alleen nog lucht door het inlaatspruitstuk van een moderne wagen gaat, door directe inspuiting, worden kleppen en dergelijke niet meer schoon gespoten met brandstof.

Overigens zijn de meeste maatregelen best zinloos. Probeer maar eens met een diesel die normaal alleen korte stukjes rijdt een keer vlot weg te trekken bij het stoplicht. Blaas je zo je roetfilter weer schoon, man man man, wat een winst zeg. :')
Maar jouw ervaring hier spreekt de vele andere ervaringen die ik nu lees op het net behoorlijk tegen ? :{
  FOK!fotograaf zondag 15 juni 2014 @ 00:34:37 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141093484
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:55 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Maar jouw ervaring hier spreekt de vele andere ervaringen die ik nu lees op het net behoorlijk tegen ? :{
Welke ervaringen? Typ EGR in op google en je krijgt sites met schoonmaken van dat ding, afdoppen, problemen door een vervuilde inlaat, etc.
Neem deze, neem ik aan, algemeen bekende situatie: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/
Waar de hell wil jij roet vandaan halen in je inlaattraject? Dat is er simpelweg niet als je geen EGR klep hebt. En ja, ik plaats bewust dit linkje, met iemand die overzuinig wilde rijden, omdat veel mensen niet onnodig toeren maken verwarren met debiel weinig toeren maken. Leek me wel ontopic.

Een uitlaattraject kan wel roet hebben. Dat wordt zo heet dat dit er wel uit brandt of uitgeblazen wordt door de overdruk. Een inlaattraject heeft dit niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 15 juni 2014 @ 00:49:10 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141094317
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zover ik weet is het gunstiger om de EGR klep op je motorblok te blokkeren. Uitlaatgassen + roet word gerecirculeerd naar het inlaatspruitstuk. Schijnt aardig vervuilend en vernietigend te kunnen zijn voor je benzine/diesel blok. Hoe het allemaal precies werkt, weet ik ook niet precies, hier een topic gevonden op een volkswagen forum met wat ervaringen:

http://www.vwforum.nl/gol(...)rvangen-t134403.html
Geweldig idee, honderden mensen die er voor doorgeleerd hebben werken aan automotoren zo schoon, zuinig en krachtig mogelijk te maken, maar er is gewoon een hack, hebben zij nooit aan gedacht natuurlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141094659
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 00:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geweldig idee, honderden mensen die er voor doorgeleerd hebben werken aan automotoren zo schoon, zuinig en krachtig mogelijk te maken, maar er is gewoon een hack, hebben zij nooit aan gedacht natuurlijk
Punt bij de EGR is dat dat hele ding eigenlijk alleen maar verzonnen is om de uitstoot van auto's omlaag te krijgen en aan normen te voldoen. Een deel van je uitlaatgas wordt weer naar de motor gebracht ipv naar de uitlaat. Dat is niet gedaan voor rendement en levensduur van de auto, maar enkel voor een keuring. Ergo: dit heeft niets te maken met eventuele toegenomen zuinigheid, krachtigheid of duurzaamheid.

Mijn EGR zit er nog gewoon op, maar ik geef mijn kar als ie warm is gewoon vaak genoeg de sporen, dan krijgt de hele boel veel minder kans om dicht te koeken.
Schip ahoy!
  maandag 16 juni 2014 @ 09:21:50 #133
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141142694
Mijn god, hoe vaak gaat die driving dutchman link hier nog voorbij komen :') Je zou er zo een show bij SBS6 over kunnen maken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 08:54 schreef Meike26 het volgende:
En omdat de sollicitatie (eerder in dit topic voorbij gekomen) positief is verlopen en ik nu een baan heb
Gefeliciteerd :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141144172
Dank :D

Vrijdag de Youth Rediculous Vehicle ophalen *O*
  maandag 16 juni 2014 @ 11:06:51 #135
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141144865
Laat maar weten hoe die rijdt.
Ik zou overigens de pushbar lekker laten zitten. Geeft het autootje wel wat 'attitude'. Ik kan me overigens niet voorstellen dat hij voor een hoger verbruik zorgt. Er komt geen extra oppervlak bij de auto en een ronde staaf is nog redelijk aerodynamisch. Of hij moet 40 kilo wegen of zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141158669
Zou de pushbar ook laten zitten.

Post even verbruik over je eerste tank.
Ben benieuwd. :-)
pi_141166700
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:06 schreef twiFight het volgende:
Laat maar weten hoe die rijdt.
Ik zou overigens de pushbar lekker laten zitten. Geeft het autootje wel wat 'attitude'. Ik kan me overigens niet voorstellen dat hij voor een hoger verbruik zorgt. Er komt geen extra oppervlak bij de auto en een ronde staaf is nog redelijk aerodynamisch. Of hij moet 40 kilo wegen of zo.
Precies hoe ik er ook over denk ! :Y Ik heb wel eens een paar keer zo'n zelfde pushbar als pakket vervoert, dat komt neer op net geen 15 kilo of er net overheen. Kunnen wel kostbare kilo's zijn, tijd zal het leren.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:43 schreef silenthill het volgende:
Zou de pushbar ook laten zitten.

Post even verbruik over je eerste tank.
Ben benieuwd. :-)
Zal ik ook zeker doen. Ik ga niet echt overdreven hypermilen die eerste tank. Ik wil eerst weten hoeveel km's ik ver kom met normaal autorijden, zonder het verbruik te beïnvloeden. Er zit een 40L tank in de auto dus alles boven de 800km is grandioos goed.
Een actieradius onder de 700km accepteer ik niet. Ik verwacht dat ik met de eerste tank 743km ver kom, net nadat het reservetank lampje is gaan branden.

Place your bets here :P
pi_141167282
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Precies hoe ik er ook over denk ! :Y Ik heb wel eens een paar keer zo'n zelfde pushbar als pakket vervoert, dat komt neer op net geen 15 kilo of er net overheen. Kunnen wel kostbare kilo's zijn, tijd zal het leren.

[..]

Zal ik ook zeker doen. Ik ga niet echt overdreven hypermilen die eerste tank. Ik wil eerst weten hoeveel km's ik ver kom met normaal autorijden, zonder het verbruik te beïnvloeden. Er zit een 40L tank in de auto dus alles boven de 800km is grandioos goed.
Een actieradius onder de 700km accepteer ik niet. Ik verwacht dat ik met de eerste tank 743km ver kom, net nadat het reservetank lampje is gaan branden.

Place your bets here :P
635km voordat het lampje gaat branden
pi_141167498
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

635km voordat het lampje gaat branden

:D
Jij schat me (of die auto) ook niet echt hoog in hé :{
pi_141167519
Dubbelpost.. weer die verdomde quoteknop ipv wijzigknop ingedrukt.
pi_141167620
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:11 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Jij schat me (of die auto) ook niet echt hoog in hé :{
Jij denk echt dat je 1:20/1:7.5 gaat rijden _O-
pi_141167730
We zullen het zien ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:25:20 #143
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141199624
680 km de eerste tank, incl. pushbar. Maar ik verwacht wel dat je de tanks daarna gelijk nog wat stappen kunt zetten, zelfs zonder hypermiling.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:40:23 #144
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_141200111
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

EGR direct afdoppen, rotzooi. Je vreet toch ook niet de helft van je stront weer op om minder te schijten?
:D _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 juni 2014 @ 14:48:02 #145
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141200322
Ik heb het wel eens gedaan toen ik elke week van Enschede naar Amsterdam en terug reed.

Golf TDI.
Zo hard als de weg toelaat VS zo extreem netjes mogelijk rijden. Scheelde tussen de 1 en 2 liter. Was wel een half uur langer onderweg. Nee bedankt.
pi_141206680
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Kreator het volgende:
Ik heb het wel eens gedaan toen ik elke week van Enschede naar Amsterdam en terug reed.

Golf TDI.
Zo hard als de weg toelaat VS zo extreem netjes mogelijk rijden. Scheelde tussen de 1 en 2 liter. Was wel een half uur langer onderweg. Nee bedankt.
Je moet naar mijn idee ook helemaal niet in liters denken, maar in km's winst per tank. Dat werkt naar mijn idee veel positiever op je rijstijl dan dat je het in liters omrekent en het helemaal niet zo veel lijkt te zijn. Dat ik met die Alto 500km op 1 tank kan rijden, vind ik heel wat leuker klinken dan dat ik er misschien net 3 liter mee win? Klinkt niet echt veel. Waar doe ik het voor zou ik dan bijna gaan denken. Stel dat ik elke maand 1 keer tank en het hele jaar door zuinig rijd, dan win ik máár 3 x 52 = 156 liter.
Reken ik de km's winst per tank (ervan uitgaande dat ik gemiddeld 22 liter tank en grofweg dus makkelijk 440km op een tank) , dan is dat 66 liter per tank x 52 = 3432 km verder dan gedacht ! Kijk, dan praat je ergens over. Niet dat ik dit aantal km's ooit zal halen, maar het geeft wel meer het idee van waarom ik zo zuinig mogelijk wil rijden.
pi_141225435
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Kreator het volgende:
Ik heb het wel eens gedaan toen ik elke week van Enschede naar Amsterdam en terug reed.

Golf TDI.
Zo hard als de weg toelaat VS zo extreem netjes mogelijk rijden. Scheelde tussen de 1 en 2 liter. Was wel een half uur langer onderweg. Nee bedankt.
De 308 verbruikt als ik zuinig rijd, 120 op snelweg e.d. 1:14.5.
Dit weekend af en toe 200+ op de autobahn, fietsendrager met mountainbike achterop + tent e.d. in de auto en een cruisesnelheid van rond de 140 1:13 over 700km waarvan 600 autobahn. Zo extreem veel maakt het dus ook niet uit. En dan kan ik dus ongeveer 700 km op 1 tank v.s. 800 als ik zuinig rijd(60 liter tank)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_141226661
Dat verschil is niet echt de moeite inderdaad. Ik kom met doorjakkeren (volbepakt, dakkoffer etc) op 1:13 uit, terwijl ik normaal 1:17 meestal wel kan redden. Dat scheelt toch 250km op een tank :D.

Maar normaal gesproken is het verschil tussen een tank redelijk relaxed rijden (Vmax overal, veel cruise control) vs behoorlijk planken ongeveer 10%. Dat vind ik dan weer niet de moeite. Dan is doorrijden veel leuker :P
Schip ahoy!
pi_141227527
Zat vanavond naar dit apparaatje te kijken. Misschien wel interessant om aan te schaffen als ik verbruik in de gaten kan houden.



Voor het geld, circa 12 euro, reuze interessant apparaatje in combinatie met android telefoon :)
pi_141228198
Ik rijd n 2011 polo bluemotion en let sinds kort wat meer op t verbruik. Wel normaal doorrijden maar eerder van t gas, cc gebruiken etc en rijd nu op mn woon/werk traject van 30km enkele reis nu rond de 1:28.


Best netjes vind ik :)
pi_141233828
Als TS:

Bij mij scheelt het zowat het dubbele.

Snel optrekken en tot in redline 7500 toeren. Harder dan 130.
1 op 10

90km op de snelweg 1 op 19 met zomers weer.
Dat scheelt me dus 1 volle tank per maand.

Dat verschil vind ik de moeite waard.

Ongeveer 10% van het rijden trap ik de CRX even op de start, omdat dat leuk blijft:-)
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:12:16 #152
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141233997
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:14 schreef Meike26 het volgende:
Zat vanavond naar dit apparaatje te kijken. Misschien wel interessant om aan te schaffen als ik verbruik in de gaten kan houden.



Voor het geld, circa 12 euro, reuze interessant apparaatje in combinatie met android telefoon :)
Ik heb het ook geprobeerd met zo'n ding. Sommige functies werkten goed, sommige amper of niet. Maar dat ligt ook aan de auto die je hebt.

Die app gaf aan dat ik 20l/100km nodig had.. :') Zijn ook dikke benzineslurpers, zo'n kleine 1.2 :P
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:23:36 #153
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141234103
Wist niet dat het 'hypermiling' heette. Vind het altijd wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden; onderstaande resultaat van een moderne benzinemotor;

Where law ends, tyrrany begins.
pi_141239780
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Precies hoe ik er ook over denk ! :Y Ik heb wel eens een paar keer zo'n zelfde pushbar als pakket vervoert, dat komt neer op net geen 15 kilo of er net overheen. Kunnen wel kostbare kilo's zijn, tijd zal het leren.

[..]

Zal ik ook zeker doen. Ik ga niet echt overdreven hypermilen die eerste tank. Ik wil eerst weten hoeveel km's ik ver kom met normaal autorijden, zonder het verbruik te beïnvloeden. Er zit een 40L tank in de auto dus alles boven de 800km is grandioos goed.
Een actieradius onder de 700km accepteer ik niet. Ik verwacht dat ik met de eerste tank 743km ver kom, net nadat het reservetank lampje is gaan branden.

Place your bets here :P
eh vergeet je niet dat die 40 liter zeer waarschijnlijk inclusief 5 liter reserve is. Effectief heb je dan dus 35 liter om die 743 te gaan redden. Dan moet je gemiddeld meer dan 1:21,2 rijden. :6
pi_141239874
O ja mijn vorm van hypermiling is gewoon de fiets te pakken. Door de vooral relatief korte stukjes zit ik anders op een verbruik van 1:9,5. Op de snelweg gaat dit wel naar ongeveer 1:12. Helaas zit er geen huidig verbruik op de boordcomputer.
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:23:33 #156
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141242287
quote:
19s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:23 schreef Gunner het volgende:
Wist niet dat het 'hypermiling' heette. Vind het altijd wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden; onderstaande resultaat van een moderne benzinemotor;

[ afbeelding ]
Wat voor auto is dat? Skoda? Netjes verbruik, zoiets haal ik ook.
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:27:02 #157
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141242400
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:23 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Wat voor auto is dat? Skoda? Netjes verbruik, zoiets haal ik ook.
Yup. De nieuwe octavia.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_141249166
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als je de compressie en de injectie weg neemt, wel ja. (en dan ook de ontsteking wegnemen). VW doet het ook of gaat het doen, dus permanent uitlaatklep open zetten.
Dat stukje compressie zat ik idd mee. Een cilinder waarin na de compressieslag niets gebeurt is volgens mij verloren energie. Al heb je daarna wel de "arbeidsslag" met gesloten kleppen. Zou het elkaar niet opheffen ofzo?

Injectie afsluiten (elektrisch loskoppelen) is het minste werk. De ontsteking zou eigenlijk niet moeten boeien. Harley's hebben ook gewoon beide bougies aan hetzelfde contactpuntje. Die vonken gewoon allebei bij het einde van de compressieslag èn uitlaatslag.

Maar zou de Renault-atari niet van slag kunnen raken? afwijkende sensorwaarden (zoals lambda) enzo?

[ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 18-06-2014 16:40:55 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_141250436
quote:
19s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:23 schreef Gunner het volgende:
Wist niet dat het 'hypermiling' heette. Vind het altijd wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden; onderstaande resultaat van een moderne benzinemotor;

[ afbeelding ]
Ik doe niet eens aan hypermiling en rij zuiniger :P

Mijn 208, 1.2, 3-pitter uit 2012 geeft een gemiddeld verbruik van 1 op 18,9 aan. En ik rij totaal niet zuinig lekker sportief optrekken altijd, zoveel mogelijk op CC en overal de vmax +5 op de teller.
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:53:52 #160
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141251839
Lichtere auto. Cilinder minder. Niet zo vreemd.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_141262103
quote:
10s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:48 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En dan de sleutel helemaal omdraaien zeker.
Het wordt pas echt spannend als je de sleutel uit het contact haalt.
  FOK!fotograaf woensdag 18 juni 2014 @ 21:08:35 #162
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141262555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:31 schreef Ridocar het volgende:
Dat stukje compressie zat ik idd mee. Een cilinder waarin na de compressieslag niets gebeurt is volgens mij verloren energie. Al heb je daarna wel de "arbeidsslag" met gesloten kleppen. Zou het elkaar niet opheffen ofzo?
Je gaat altijd of een vacuüm creëren of een overdruk maken met je compressieslag. En het geinige hier op aarde is dat een heengaande beweging terug laten gaan, nooit een energiebalans heeft van 0. Er is altijd ergens warmte ontstaan die zijn weg naar buiten zoekt.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:31 schreef Ridocar het volgende:
Injectie afsluiten (elektrisch loskoppelen) is het minste werk. De ontsteking zou eigenlijk niet moeten boeien. Harley's hebben ook gewoon beide bougies aan hetzelfde contactpuntje. Die vonken gewoon allebei bij het einde van de compressieslag èn uitlaatslag.
Met als verschil dat die Harley zo ontworpen is en jouw Renault niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:31 schreef Ridocar het volgende:
Maar zou de Renault-atari niet van slag kunnen raken? afwijkende sensorwaarden (zoals lambda) enzo?
Mij lijkt dat aannemelijk, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Het kan ook zijn dat er helemaal niets gebeurt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141277237
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je gaat altijd of een vacuüm creëren of een overdruk maken met je compressieslag. En het geinige hier op aarde is dat een heengaande beweging terug laten gaan, nooit een energiebalans heeft van 0. Er is altijd ergens warmte ontstaan die zijn weg naar buiten zoekt.
Ja, er zijn altijd wel verliezen, Ik heb ook ooit natuurkunde gehad*. Die warmte wordt trouwens gewoon afgevoerd door het koelsysteem en de olie, net als bij een gewone ontbranding.
quote:
[..]

Met als verschil dat die Harley zo ontworpen is en jouw Renault niet.
Het is niet veel anders dan een Harley, het blijft hetzelfde viertaktsysteem met gedwongen gaswisseling. Wel een vonkje of geen vonkje maakt in een lege cilinder niet uit.
quote:
[..]

Mij lijkt dat aannemelijk, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Het kan ook zijn dat er helemaal niets gebeurt.
Ik heb het vannacht even geprobeerd. Omdat er bij de uitlaatgassen gewone lucht bijgemengd wordt krijgt het motormanagement rare waarden binnen en weet het dus niet wat het daarmee aanmoet. Gevolg, waarschuwingslampje uitlaatgasstoring ging branden, noodloop etcetera. Ook bij het opnieuw aansluiten van de injectoren bleef de motor op twee cilinders lopen. Pas bij het opnieuw starten liep de motor weer normaal.

Waarschijnlijk staat er nu wel een storing in de atari opgeslagen.

* even ter info. Ik wil best met je meedenken, discussiëren, weet ik wat, maar ik vind de toon in je post niet zo tof.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 19-06-2014 05:54:52 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 19 juni 2014 @ 11:17:49 #164
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141280783
quote:
12s.gif Op donderdag 19 juni 2014 05:46 schreef Ridocar het volgende:
Ja, er zijn altijd wel verliezen, Ik heb ook ooit natuurkunde gehad*. Die warmte wordt trouwens gewoon afgevoerd door het koelsysteem en de olie, net als bij een gewone ontbranding.
Hmmm, eigenlijk denk ik, bij nader inzien, dat er warmte wordt toegevoerd door het koelsysteem...

quote:
12s.gif Op donderdag 19 juni 2014 05:46 schreef Ridocar het volgende:
Waarschijnlijk staat er nu wel een storing in de atari opgeslagen.
Dat even uitlezen en vervolgens eruit laten halen. Kan je dat zelf? Ben wel benieuwd welke storingen je eruit krijgt.
quote:
12s.gif Op donderdag 19 juni 2014 05:46 schreef Ridocar het volgende:
* even ter info. Ik wil best met je meedenken, discussiëren, weet ik wat, maar ik vind de toon in je post niet zo tof.
Dat gevoel had ik dus totaal niet, maar mijn excuses daarvoor...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141294728
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 17:10 schreef Daeron het volgende:
Mijn 208, 1.2, 3-pitter uit 2012 geeft een gemiddeld verbruik van 1 op 18,9 aan. En ik rij totaal niet zuinig lekker sportief optrekken altijd, zoveel mogelijk op CC en overal de vmax +5 op de teller.
Dat is vrij zuinig hoor. CC'en en je aan de Vmax houden doet een hoop. Overal wegscheuren, vaak inhalen en overal Vmax +20 zonder cruise, da's meer doorrijden.
Schip ahoy!
pi_141305843
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hmmm, eigenlijk denk ik, bij nader inzien, dat er warmte wordt toegevoerd door het koelsysteem...
Dat denk ik ook. Al zal het geen kwaad kunnen...
quote:
[..]

Dat even uitlezen en vervolgens eruit laten halen. Kan je dat zelf? Ben wel benieuwd welke storingen je eruit krijgt.
Nope, geen OBD-apparaat hier, maar ik heb nu ook geen foutmeldingen.
quote:
[..]

Dat gevoel had ik dus totaal niet, maar mijn excuses daarvoor...
't zit wel goed. Waarschijnlijk was het een beetje laat/vroeg. Beetje ochtendhumeur van mijn kant...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:09:17 #167
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141306373
quote:
12s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:00 schreef mien-moeke het volgende:
80 op de snelweg?
Als mede-weggebruiker verwacht je dat van:
-Vrachtwagens
-Auto's met aanhanger/trailer

Niet van een 'normale' personenauto.
Het verschil 80-130 is veel te hoog. Dan kom je met 50/u achterop iemand.
Overdag valt dat nog wel te zien, mits je goed op let, maar vooral als het donker is zie je dat amper.
Heel gevaarlijk naar mijn mening.
Ga dan ajb minimaal 100 rijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:{ :')
pi_141309140
Wie gaat er nou 130 rijden? :N

Tijd is geld, dus haasten is voor paupers. :{w

Slow is the new fast. 8-)
pi_141310471
Vandaag onderweg naar Amersfoort heb ik gemerkt dat het wellicht al een trend aan het worden is. Ik heb op het korte stukje A27 tussen Maartensdijk en knooppunt Eemnes tot 2 keer toe een auto achter mij gehad die achter mij bleef rijden, waar ik zelf met een gangetje van 90 (95 op de teller) achter een touringcar aan het rijden was. Ze hadden alle ruimte om mij in te halen, maar bleven met een normale doch ietwat krappe afstand mij volgen.
Toen ik richting Amersfoort ging, de A1 aop , sloeg de touringcar juist af naar Amsterdam, waar een Prius heel opvallend het spoor van de touringcar volgde ipv het gros van de automobilisten die daar juist meestal touringcars en vrachtwagens gaan inhalen.
pi_141311507
Het valt mij ook op hoeveel mensen geen 120 of 130 ookal mag dat wel.
pi_141312233
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:29 schreef quinoahipster het volgende:
Het valt mij ook op hoeveel mensen geen 120 of 130 ookal mag dat wel.
Tja, voor sommige mensen zijn de brandstofkosten toch heel belangrijk, daarom rijd ik op LPG, het zal mij jeuken hoeveel hij verbruikt.
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 00:03:55 #172
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141313266
Wanneer ik geen haast heb probeer ik wel gewoon om rustig te rijden. Maar ik merk wel dat bepaalde dingen er invloed op hebben. Als ik metal draai dan zit ik toch anders in de auto dan wanneer ik pop draai ofzo.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 00:08:08 #173
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141313431
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:09 schreef Meike26 het volgende:
Vandaag onderweg naar Amersfoort heb ik gemerkt dat het wellicht al een trend aan het worden is. Ik heb op het korte stukje A27 tussen Maartensdijk en knooppunt Eemnes tot 2 keer toe een auto achter mij gehad die achter mij bleef rijden, waar ik zelf met een gangetje van 90 (95 op de teller) achter een touringcar aan het rijden was. Ze hadden alle ruimte om mij in te halen, maar bleven met een normale doch ietwat krappe afstand mij volgen.
Toen ik richting Amersfoort ging, de A1 aop , sloeg de touringcar juist af naar Amsterdam, waar een Prius heel opvallend het spoor van de touringcar volgde ipv het gros van de automobilisten die daar juist meestal touringcars en vrachtwagens gaan inhalen.
Ik ben gisteren op en neer naar Amsterdam gereden.
De heenweg reed ik aardig door met 130/140 op de teller omdat ik bang was te laat te komen.
Op de terugweg hield ik 100 aan tot ik een vrachtwagen tegenkwam die rond de 90 reed en die ben ik gevolgd tot de afrit van mijn woonplaats. Maar ik merkte inderdaad ook dat er de hele tijd iemand achter me bleef rijden op het moment dat ik achter die vrachtwagen reed. Genoeg kansen om in te halen maar die bleef gewoon een heel stuk achter me rijden tot die uiteindelijk een afrit nam.
pi_141316648
Ik zelf vind 90 a 100 km gps ideaal

Meeste rijden op de 100 op teller.

Dus snelheids verschil is niet te hoog.

Neem je afstand achter een vrachtwagen.
Let op 2 belangrijke dingen.

Vraagtwagen staat sneller stil. Als ie leeg is.

Steenslag op vooruithoogte als hè te dicht op een vrachtwagen rijd.
pi_141316909
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:09 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

:{ :')
Inderdaad. Van die figuren die hun eigen onzekerheid (slecht afstand en snelheid in kunnen schatten) als maatstaf gebruiken. Daar heb ik dus ook geen boodschap aan. Als ik <Vmax wil rijden dan doe ik dat ook. Snelwegen lenen zich uitstekend daarvoor; je kunt gewoon inhalen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_141328365
Vanochtend de YRV opgehaald uit Brabant.

Ik ben er eerlijk over... ik schrok me echt kapot en ik was behoorlijk pissed bij thuiskomst. Heb ik hier zoveel geld voor betaald? In Etten Leur direct de tank vol gegooid en terug gereden naar Utrecht. Met circa 90km op de dagteller stond het naaldje van de benzine tank bij thuiskomst al richting de kwart tank... WTF ! :{

We zijn toen terug gereden naar de pomp en weer de tank volgegooid. Blijkt dat ik maar iets van 5 liter verbruikt heb. Toen ik hem in Et & Leur volgooide, ben ik gestopt na het eerste klikje = 1 keer extra bijgegooid. In Utrecht heeft mijn vriend dit wel 4 of 5 keer herhaald en iets van 6 liter er in gegooid. Met andere woorden, als ik dit ook in Brabant had gedaan, had hij denk ik niet verder gekomen dan 5 liter nog iets. Ik heb niet de hele weg gehypermiled, maar vanaf Hank/Dussen ongeveer wel. Toch was ik even zwaar pissed vanwege die benzine meter die zo snel daalt. Nu het verbruik toch mee lijkt te vallen, begin ik weer met een heldere optimistische blik naar die zwarte kar te kijken :D

Voor de zekerheid nu toch maar even kijken of dat obd2 wat duidelijkheid kan verschaffen. Die benzine meter vertrouw ik al niet meer :')
pi_141329084
Ik zou gewoon eerst eens de tank leger rijden, tot de helft of driekwart, en dan kijken hoever dat afwijkt. Ik ken genoeg auto's waarbij de wijzerstand niet overeenkomt met het daadwerkelijke percentage in de tank; bij mijn Mazda ging de wijzer bij een volle tank tot voorbij Full. Dan kon ik eerst nog tot 80 km rijden voordat de wijzer daadwerkelijk op Full stond. En het laatste 1/8ste deel voor de halfvol streep deed hij ook veel langer over, daarna ging de wijzer een stuk vlotter. Eén en ander kan gerust aan het ontwerp van de tank of wijzer liggen.
pi_141329323
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:46 schreef Dingest het volgende:
Ik zou gewoon eerst eens de tank leger rijden, tot de helft of driekwart, en dan kijken hoever dat afwijkt. Ik ken genoeg auto's waarbij de wijzerstand niet overeenkomt met het daadwerkelijke percentage in de tank; bij mijn Mazda ging de wijzer bij een volle tank tot voorbij Full. Dan kon ik eerst nog tot 80 km rijden voordat de wijzer daadwerkelijk op Full stond. En het laatste 1/8ste deel voor de halfvol streep deed hij ook veel langer over, daarna ging de wijzer een stuk vlotter. Eén en ander kan gerust aan het ontwerp van de tank of wijzer liggen.
Dat weet ik, misschien is het juist het verschil van karakter van de benzine meter in mijn Alto zoveel maal liever en optimistischer, dan de meter in de YRV. In de Alto duurt het onderhand 100km voordat de naald in beweging komt, bij circa 280 km verlaat hij het benzinepomp-symbooltje, dat ongeveer de helft is. Daarna gaat het iets sneller en bereikt de naald het rode reserve 'gebied' bij de 440km. Dan kan ik er nog zo'n 60 tot 80km mee rijden.

Nu kijken hoe de YRV-benzine naald (dus ook dagteller en komende tankbeurt) zich gedraagt... hij heeft zich al behoorlijk laten zien vandaag :( :D
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:52:07 #179
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141329326
Wat Dingest zegt inderdaad.
Gooi 'm écht vol, rijd een flink stuk en kijk hoeveel liter er bij gaat. Vergelijk dat met de kilometerteller. Dat geeft een veel beter beeld.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141329976
Meten op de tank is het beste.

Bij mijn CRX beweegt de meter de eerste 80 a 100 kilometer niet.

Dan gaat het rap. Daarna blijft ie lang op 1/4 staan. Moest er heel erg aan wennen in het begin.

Nu ik telkens tank volgooi en op de dagteller meet, is dat een stuk beter.

Inderdaad. Rij je tank ongeveer 3/4 leeg. Ga hem dan volgooien. Heb je ook beter beeld over meer kilometers.

Mijn sweetspot op constant snelheid is tussen de 2700 en 3000 toeren. Dan rij ik 90 gps met minste verbruik op snelweg.

Mijn oude 2.0 liter Corrado zat sweetspot tussen de 3000 en 3300 toeren. Reed ik continue 2500 toeren of minder nam het verbruik gek genoeg toe.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:08:18 #181
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141330032
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:29 schreef Meike26 het volgende:
Vanochtend de YRV opgehaald uit Brabant.

Ik ben er eerlijk over... ik schrok me echt kapot en ik was behoorlijk pissed bij thuiskomst. Heb ik hier zoveel geld voor betaald? In Etten Leur direct de tank vol gegooid en terug gereden naar Utrecht. Met circa 90km op de dagteller stond het naaldje van de benzine tank bij thuiskomst al richting de kwart tank... WTF ! :{

We zijn toen terug gereden naar de pomp en weer de tank volgegooid. Blijkt dat ik maar iets van 5 liter verbruikt heb. Toen ik hem in Et & Leur volgooide, ben ik gestopt na het eerste klikje = 1 keer extra bijgegooid. In Utrecht heeft mijn vriend dit wel 4 of 5 keer herhaald en iets van 6 liter er in gegooid. Met andere woorden, als ik dit ook in Brabant had gedaan, had hij denk ik niet verder gekomen dan 5 liter nog iets. Ik heb niet de hele weg gehypermiled, maar vanaf Hank/Dussen ongeveer wel. Toch was ik even zwaar pissed vanwege die benzine meter die zo snel daalt. Nu het verbruik toch mee lijkt te vallen, begin ik weer met een heldere optimistische blik naar die zwarte kar te kijken :D

Voor de zekerheid nu toch maar even kijken of dat obd2 wat duidelijkheid kan verschaffen. Die benzine meter vertrouw ik al niet meer :')
OBD meter heeft het ook niet altijd goed. Die meter van mij geeft 20l verbruik per 100km aan met 80km/u... Zelfs een v8 is zuiniger...

En ik heb een 1.2, dus die doet echt geen 1 op 5
pi_141331832
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:08 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

OBD meter heeft het ook niet altijd goed. Die meter van mij geeft 20l verbruik per 100km aan met 80km/u... Zelfs een v8 is zuiniger...

En ik heb een 1.2, dus die doet echt geen 1 op 5
Jemig ! Dat is wel heel extreem. Dacht dat juist die obd meter wel accuraat zou zijn :o
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:52:50 #183
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141332056
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:07 schreef silenthill het volgende:
Mijn sweetspot op constant snelheid is tussen de 2700 en 3000 toeren. Dan rij ik 90 gps met minste verbruik op snelweg.
Is dat niet een idioot hoog toerental? Ik ken eigenlijk alleen maar autos die die toerentallen op de 120 doen. Of je moet een 4-bak Alto hebben of zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:40:49 #184
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141333822
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:52 schreef twiFight het volgende:

[..]

Is dat niet een idioot hoog toerental? Ik ken eigenlijk alleen maar autos die die toerentallen op de 120 doen. Of je moet een 4-bak Alto hebben of zo.
Mijn oude auto deed dat ook. En dat was een vijfbak.

Die deed met 80 al 2800 toeren, die ik nu heb doet dat toerental met 105
pi_141334133
@twifight

Nee niet echt idioot.
Zit gewoon in zijn 5de versnelling.

Max toeren in rood is 7800 met goed warme motor. Als ik 130 km doe. Zit ik op 4500 toeren.
pi_141334952
Straks ga ik het maar eens proberen.

Semi hypermiling dan ik trek wel normaal op en voeg op juiste snelheid in ;)

Rit van 160 km :7
pi_141335188
Ben beni
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:16 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Straks ga ik het maar eens proberen.

Semi hypermiling dan ik trek wel normaal op en voeg op juiste snelheid in ;)

Rit van 160 km :7
Ben benieuwd naar de resultaten en naar je ervaring als (semi) Hypermiler.
-Hoe ging het?
-Hoe beviel het?
-Hoe groot acht je de kans dat je het vaker gaat doen ? :)
pi_141335773
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:52 schreef twiFight het volgende:

[..]

Is dat niet een idioot hoog toerental? Ik ken eigenlijk alleen maar autos die die toerentallen op de 120 doen. Of je moet een 4-bak Alto hebben of zo.
Hij rijdt een toerenjankerd.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_141337052
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:08 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

OBD meter heeft het ook niet altijd goed. Die meter van mij geeft 20l verbruik per 100km aan met 80km/u... Zelfs een v8 is zuiniger...

En ik heb een 1.2, dus die doet echt geen 1 op 5
Bedoel je niet 1 op 20, mijn obd vond ik wel accuraat of je hebt je je gegevens niet goed ingevuld.
There is a time of cumming and going.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:29:07 #190
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_141337670
Doe er zelf ook fanatiek aan mee. Scheelt me 40 euro per maand. Ga op de snelweg altijd achter een vrachtwagen hangen. Zolang ik geen ander verkeer hinder blijf ik daar lekker zitten. Jammere is dat mijn eerste 12 kilometer bestaan uit heuvels en stadsverkeer. Dat is echt killing voor je gemiddelde
Zu hause ist alles besser
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:11:14 #191
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141339729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:13 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Bedoel je niet 1 op 20, mijn obd vond ik wel accuraat of je hebt je je gegevens niet goed ingevuld.
20 liter per 100km gaf ie aan.

Ik kan het wel eens opnieuw gaan proberen, ik ga er vanuit dat ik de juiste gegevens heb ingevuld.
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 19:41:50 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_141341214
Nee doe ik niet aan, bespaar geld door inDuitsland te tanken :p
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:03:04 #193
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_141342466
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:41 schreef derLudolf het volgende:
Nee doe ik niet aan, bespaar geld door inDuitsland te tanken :p
Ik doe beide
Zu hause ist alles besser
pi_141364131
Honda CRX 1.6 benzine 1991.

Zo 2de test tank hypermiling:

1st keer voornamelijk snel weg met 90 km. 100% hypermiling. Verbruik 1op 19.

2de keer. 75% hypermiling in stadsverkeer, andere 25 procent harder dan Max snelheid snelweg en doortrekken tot 7800 toeren.
Verbruik 1 op 14
  zaterdag 21 juni 2014 @ 10:20:59 #195
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_141364298
Door te carpoolen haal ik effectief bijna 1:20 met de V6 :7
pi_141365024
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:29 schreef Meike26 het volgende:
Vanochtend de YRV opgehaald uit Brabant.

Ik ben er eerlijk over... ik schrok me echt kapot en ik was behoorlijk pissed bij thuiskomst. Heb ik hier zoveel geld voor betaald? In Etten Leur direct de tank vol gegooid en terug gereden naar Utrecht. Met circa 90km op de dagteller stond het naaldje van de benzine tank bij thuiskomst al richting de kwart tank... WTF ! :{

We zijn toen terug gereden naar de pomp en weer de tank volgegooid. Blijkt dat ik maar iets van 5 liter verbruikt heb. Toen ik hem in Et & Leur volgooide, ben ik gestopt na het eerste klikje = 1 keer extra bijgegooid. In Utrecht heeft mijn vriend dit wel 4 of 5 keer herhaald en iets van 6 liter er in gegooid. Met andere woorden, als ik dit ook in Brabant had gedaan, had hij denk ik niet verder gekomen dan 5 liter nog iets. Ik heb niet de hele weg gehypermiled, maar vanaf Hank/Dussen ongeveer wel. Toch was ik even zwaar pissed vanwege die benzine meter die zo snel daalt. Nu het verbruik toch mee lijkt te vallen, begin ik weer met een heldere optimistische blik naar die zwarte kar te kijken :D

Voor de zekerheid nu toch maar even kijken of dat obd2 wat duidelijkheid kan verschaffen. Die benzine meter vertrouw ik al niet meer :')
Mens, maak je niet zo druk om die meters :D, die lopen nooit 1:1 goed. Verbruik bepalen doe je per tank, liefst een paar tanks achter elkaar, pas dan heb je een representatief beeld.
Schip ahoy!
pi_141366068
Dat weet ik, maar als je een auto koopt waarvan je weet dat er een 40 liter tank in zit, een verbruik van 1:18 en zuiniger, dan is dat toch verdomd *** als de benzine meter al bij 30km de daling inzet.. :D
  zaterdag 21 juni 2014 @ 12:16:47 #198
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141366615
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:56 schreef Meike26 het volgende:
Dat weet ik, maar als je een auto koopt waarvan je weet dat er een 40 liter tank in zit, een verbruik van 1:18 en zuiniger, dan is dat toch verdomd *** als de benzine meter al bij 30km de daling inzet.. :D
Kan ook gewoon een sensor zijn die niet helemaal lekker werkt.

Ik vind het zelf wel aardig om via een app het verbruik in de gaten te houden. Doe pakweg 1:20 met voornamelijk snelwegkilometers met gemiddeld 130km/h.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:03:08 #199
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141615571
Gisteren op de A7 tussen Heerenveen en Groningen achter een vrachtwagen gezeten. Op de linkerbaan waren namelijk meer auto's dan op de rechterbaan :')
Verbruik van 1:28 :D
pi_141615873
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 01:20 schreef eXplorer1 het volgende:
Nee ik doe dat niet, van autorijden moet je genieten.

Normaal rijden is 1 op 10 bij mij, gemiddeld doe ik 1 op 6/7 and i don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')