Ik heb het ook geprobeerd met zo'n ding. Sommige functies werkten goed, sommige amper of niet. Maar dat ligt ook aan de auto die je hebt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:14 schreef Meike26 het volgende:
Zat vanavond naar dit apparaatje te kijken. Misschien wel interessant om aan te schaffen als ik verbruik in de gaten kan houden.
Voor het geld, circa 12 euro, reuze interessant apparaatje in combinatie met android telefoon
eh vergeet je niet dat die 40 liter zeer waarschijnlijk inclusief 5 liter reserve is. Effectief heb je dan dus 35 liter om die 743 te gaan redden. Dan moet je gemiddeld meer dan 1:21,2 rijden.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Precies hoe ik er ook over denk !Ik heb wel eens een paar keer zo'n zelfde pushbar als pakket vervoert, dat komt neer op net geen 15 kilo of er net overheen. Kunnen wel kostbare kilo's zijn, tijd zal het leren.
[..]
Zal ik ook zeker doen. Ik ga niet echt overdreven hypermilen die eerste tank. Ik wil eerst weten hoeveel km's ik ver kom met normaal autorijden, zonder het verbruik te beïnvloeden. Er zit een 40L tank in de auto dus alles boven de 800km is grandioos goed.
Een actieradius onder de 700km accepteer ik niet. Ik verwacht dat ik met de eerste tank 743km ver kom, net nadat het reservetank lampje is gaan branden.
Place your bets here
Wat voor auto is dat? Skoda? Netjes verbruik, zoiets haal ik ook.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:23 schreef Gunner het volgende:
Wist niet dat het 'hypermiling' heette. Vind het altijd wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden; onderstaande resultaat van een moderne benzinemotor;
[ afbeelding ]
Yup. De nieuwe octavia.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:23 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Wat voor auto is dat? Skoda? Netjes verbruik, zoiets haal ik ook.
Dat stukje compressie zat ik idd mee. Een cilinder waarin na de compressieslag niets gebeurt is volgens mij verloren energie. Al heb je daarna wel de "arbeidsslag" met gesloten kleppen. Zou het elkaar niet opheffen ofzo?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als je de compressie en de injectie weg neemt, wel ja. (en dan ook de ontsteking wegnemen). VW doet het ook of gaat het doen, dus permanent uitlaatklep open zetten.
Ik doe niet eens aan hypermiling en rij zuinigerquote:Op woensdag 18 juni 2014 08:23 schreef Gunner het volgende:
Wist niet dat het 'hypermiling' heette. Vind het altijd wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden; onderstaande resultaat van een moderne benzinemotor;
[ afbeelding ]
Het wordt pas echt spannend als je de sleutel uit het contact haalt.quote:Op zondag 1 juni 2014 12:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dan de sleutel helemaal omdraaien zeker.
Je gaat altijd of een vacuüm creëren of een overdruk maken met je compressieslag. En het geinige hier op aarde is dat een heengaande beweging terug laten gaan, nooit een energiebalans heeft van 0. Er is altijd ergens warmte ontstaan die zijn weg naar buiten zoekt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:31 schreef Ridocar het volgende:
Dat stukje compressie zat ik idd mee. Een cilinder waarin na de compressieslag niets gebeurt is volgens mij verloren energie. Al heb je daarna wel de "arbeidsslag" met gesloten kleppen. Zou het elkaar niet opheffen ofzo?
Met als verschil dat die Harley zo ontworpen is en jouw Renault niet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:31 schreef Ridocar het volgende:
Injectie afsluiten (elektrisch loskoppelen) is het minste werk. De ontsteking zou eigenlijk niet moeten boeien. Harley's hebben ook gewoon beide bougies aan hetzelfde contactpuntje. Die vonken gewoon allebei bij het einde van de compressieslag èn uitlaatslag.
Mij lijkt dat aannemelijk, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Het kan ook zijn dat er helemaal niets gebeurt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:31 schreef Ridocar het volgende:
Maar zou de Renault-atari niet van slag kunnen raken? afwijkende sensorwaarden (zoals lambda) enzo?
Ja, er zijn altijd wel verliezen, Ik heb ook ooit natuurkunde gehad*. Die warmte wordt trouwens gewoon afgevoerd door het koelsysteem en de olie, net als bij een gewone ontbranding.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je gaat altijd of een vacuüm creëren of een overdruk maken met je compressieslag. En het geinige hier op aarde is dat een heengaande beweging terug laten gaan, nooit een energiebalans heeft van 0. Er is altijd ergens warmte ontstaan die zijn weg naar buiten zoekt.
Het is niet veel anders dan een Harley, het blijft hetzelfde viertaktsysteem met gedwongen gaswisseling. Wel een vonkje of geen vonkje maakt in een lege cilinder niet uit.quote:[..]
Met als verschil dat die Harley zo ontworpen is en jouw Renault niet.
Ik heb het vannacht even geprobeerd. Omdat er bij de uitlaatgassen gewone lucht bijgemengd wordt krijgt het motormanagement rare waarden binnen en weet het dus niet wat het daarmee aanmoet. Gevolg, waarschuwingslampje uitlaatgasstoring ging branden, noodloop etcetera. Ook bij het opnieuw aansluiten van de injectoren bleef de motor op twee cilinders lopen. Pas bij het opnieuw starten liep de motor weer normaal.quote:[..]
Mij lijkt dat aannemelijk, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Het kan ook zijn dat er helemaal niets gebeurt.
Hmmm, eigenlijk denk ik, bij nader inzien, dat er warmte wordt toegevoerd door het koelsysteem...quote:Op donderdag 19 juni 2014 05:46 schreef Ridocar het volgende:
Ja, er zijn altijd wel verliezen, Ik heb ook ooit natuurkunde gehad*. Die warmte wordt trouwens gewoon afgevoerd door het koelsysteem en de olie, net als bij een gewone ontbranding.
Dat even uitlezen en vervolgens eruit laten halen. Kan je dat zelf? Ben wel benieuwd welke storingen je eruit krijgt.quote:Op donderdag 19 juni 2014 05:46 schreef Ridocar het volgende:
Waarschijnlijk staat er nu wel een storing in de atari opgeslagen.
Dat gevoel had ik dus totaal niet, maar mijn excuses daarvoor...quote:Op donderdag 19 juni 2014 05:46 schreef Ridocar het volgende:
* even ter info. Ik wil best met je meedenken, discussiëren, weet ik wat, maar ik vind de toon in je post niet zo tof.
Dat is vrij zuinig hoor. CC'en en je aan de Vmax houden doet een hoop. Overal wegscheuren, vaak inhalen en overal Vmax +20 zonder cruise, da's meer doorrijden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:10 schreef Daeron het volgende:
Mijn 208, 1.2, 3-pitter uit 2012 geeft een gemiddeld verbruik van 1 op 18,9 aan. En ik rij totaal niet zuinig lekker sportief optrekken altijd, zoveel mogelijk op CC en overal de vmax +5 op de teller.
Dat denk ik ook. Al zal het geen kwaad kunnen...quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hmmm, eigenlijk denk ik, bij nader inzien, dat er warmte wordt toegevoerd door het koelsysteem...
Nope, geen OBD-apparaat hier, maar ik heb nu ook geen foutmeldingen.quote:[..]
Dat even uitlezen en vervolgens eruit laten halen. Kan je dat zelf? Ben wel benieuwd welke storingen je eruit krijgt.
't zit wel goed. Waarschijnlijk was het een beetje laat/vroeg. Beetje ochtendhumeur van mijn kant...quote:[..]
Dat gevoel had ik dus totaal niet, maar mijn excuses daarvoor...
quote:Op zondag 1 juni 2014 09:00 schreef mien-moeke het volgende:
80 op de snelweg?
Als mede-weggebruiker verwacht je dat van:
-Vrachtwagens
-Auto's met aanhanger/trailer
Niet van een 'normale' personenauto.
Het verschil 80-130 is veel te hoog. Dan kom je met 50/u achterop iemand.
Overdag valt dat nog wel te zien, mits je goed op let, maar vooral als het donker is zie je dat amper.
Heel gevaarlijk naar mijn mening.
Ga dan ajb minimaal 100 rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Tja, voor sommige mensen zijn de brandstofkosten toch heel belangrijk, daarom rijd ik op LPG, het zal mij jeuken hoeveel hij verbruikt.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:29 schreef quinoahipster het volgende:
Het valt mij ook op hoeveel mensen geen 120 of 130 ookal mag dat wel.
Ik ben gisteren op en neer naar Amsterdam gereden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:09 schreef Meike26 het volgende:
Vandaag onderweg naar Amersfoort heb ik gemerkt dat het wellicht al een trend aan het worden is. Ik heb op het korte stukje A27 tussen Maartensdijk en knooppunt Eemnes tot 2 keer toe een auto achter mij gehad die achter mij bleef rijden, waar ik zelf met een gangetje van 90 (95 op de teller) achter een touringcar aan het rijden was. Ze hadden alle ruimte om mij in te halen, maar bleven met een normale doch ietwat krappe afstand mij volgen.
Toen ik richting Amersfoort ging, de A1 aop , sloeg de touringcar juist af naar Amsterdam, waar een Prius heel opvallend het spoor van de touringcar volgde ipv het gros van de automobilisten die daar juist meestal touringcars en vrachtwagens gaan inhalen.
Inderdaad. Van die figuren die hun eigen onzekerheid (slecht afstand en snelheid in kunnen schatten) als maatstaf gebruiken. Daar heb ik dus ook geen boodschap aan. Als ik <Vmax wil rijden dan doe ik dat ook. Snelwegen lenen zich uitstekend daarvoor; je kunt gewoon inhalen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |